Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Lejárt-e a türelmi idő?

2011.08.23. 20:45 :: Don Blasius

Parkolós esetekre ugrok, nekem is volt már pár olyan, amikor szerintem igazságtalanul büntettek meg. Utóbbi időkben én már kizárólag mobillal parkolok, persze a telefonom már tele van az SMS-ekkel, biztos ami biztos. Ugyanakkor nem hiszem, hogy korrekt, ami Tamással történt, én úgy tudom, eleve 5 perc türelmi idő van, talán meg lehet fellebbezni. Viszont a körúton belül 2 éve már bizony este 8-ig fizetős, nem 6-ig. De talán nem úgy kellene válaszolni egy reklamációra válaszolni, hogy majd egy év múlva kiküldünk egy az eredetihez képest sokszoros követelést.

Ismét egy eset magyar valóságból, parkolás szokásos, de kicsit másképp.


2010. május 6.-án a Szentkirályi utcában parkoltam kb 16h-tól. 17:10 felé lejárt volna a kifizetett parkolás, mivel akkor még nem mobillal fizettem (milyen jó, hogy lehet mostmár igaz?:)), hanem bedobós módszerrel, nem lehet pontosan kiszámítani, így előbb mentem a kasszához kb 10 perccel, kb 17h-kor. bedobtam a pénzt, 17:55-ig.

 


17h:59p:52mp-kor megbüntettek 6000 azaz hatezer forintra. kicsit elborult az agyam, bedobáltam kb 6-700Ft-ot a parkolásra és még ezek után meg is büntetnek 6000-re?? Írtam egy kedves (tényleg kedves!) levelet, amiben leírtam a fentieket és a büntetés eltörlését kértem, tekintve, hogy fizettem és nem lógtam stb., illetve, nagyon szívesen kifizetem a fennmaradó 5p-re a parkolási díjat ( amit egyébként már kifizettem, tekintve, hogy 10p volt a lapolás a két parkolójegy között ). Azt a választ kaptam, hogy miért nem fizettem túl a parkolást.
Azért, mert csak 100 Ft-om volt, amivel reggel 08:20-ig parkolhatnék, és akkor már nem szeretnék, továbbá 5p-ről volt szó és amúgy is....


Semmi válasz. Ma jön a levél 25 000 azaz huszonötezer forintról plusz a ráckevei (??) közjegyzőtől egy behajtási levél, amiben plusz még 11 ezer forintot követelnek közjegyzői és behajtási díjként. Azaz vacak 5p-es (oké, most a kedves troll kommentelők kötözködni fognak, hogy nem fizettem, megérdemlem, stb...) 36 000 Ft-ot kell fizetnem. hogy is van ez??

83 komment

Címkék: autó büntetés parkolás belváros lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amatőr 2011.08.23. 21:17:13

Ahány cég, annyiféle eljárás, főleg amióta a kerületek átvették. Amikor nálunk a váltás volt (VI. kerület), megkérdeztem az egyik ellenőrt. Egy óra alatti parkolásoknál 5 perc türelmi időt adnak, 1 óránál hosszabb érvényességű jegyeknél 15 percet.

Matrix_ 2011.08.23. 21:20:58

ha 17:59:52-kor büntettek meg akkor csak 8 másodpercért fizetsz 36000 Ft-ot! Csak hogy vígasztaljon!! :)

D4D 2011.08.23. 23:17:26

@amatőr:
1 óra felett nem 30 percet írnak elő rendeletileg?

D4D 2011.08.23. 23:18:56

Posztolónak:

Jogosan büntettek meg az 5 percért, ám ilyenkor felmerül a kérdés, hogy az átfedéses időszak 17:00 - 17:10 idejére eső díjat a parkolócég elsikkasztotta?

thehaan 2011.08.23. 23:49:48

@D4D: ez egy nagyon jó kérdés..lehetne szerintetek írni emiatt? most akkor hány perc jár türelmi időként?

Hurri Kán 2011.08.24. 00:08:23

@D4D:
Lehet, hogy jogos, nem tudom pontosan, de hogy oltári geciség, az biztos...

Érdekes mód, belvárosban (Andrássy út, Nagymező, Király u. környéke) járdán, bicikliúton, stb. parkoló, min. 10 millió forint feletti értékű, lehetőleg PA, RO... kezdetű rendszámos autókat se nem büntetnek, se nem bilincselnek... Jé, de érdekes...

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 00:15:51

8-ig van a parkolás ott. Az érintettek elbeszélnek egymás mellett:
- Posztoló nem érti, hogy 5 percért miért büntetik meg.
- Parkolósok nem értik, hogy a posztoló mit nem ért, miért nem fizet, ezért nyomják az ügyet felsőbb szintre.

A jó öreg tények ismerete most sem ártana miszerint 20:00-IG KELL FIZETNI AZON A KÖRNYÉKEN!

Itt például utánanézhetsz:
parkall.hu/zone.html?city=budapest

thehaan 2011.08.24. 01:30:57

@tundrazuzmo: 2010.05.06-n volt az eset és akkor 18:00IG KELLET FIzetNI ez fix.

Integrált Szerverterror 2011.08.24. 02:41:48

Nem fizettél! Megérdemelted!

Ezt se fizesd ki! Megérdemled!

Szarjál rá! Megérdemlik!

Én se fizetném ki (és még kedves sem vagyok).

tejfogubandi 2011.08.24. 06:25:43

de ha nem válaszoltak, miert nem csörögtél oda vagy ilyesmi ?

kolompár szmélgol 2011.08.24. 06:54:18

Kollegamat ugy büntettek meg, hogy leparkolt, elment jegyet venni az automatahoz, mire visszaert mar ott volt a büntetes. A birosagon ugy adtak igazsagot a kollegamnak, hogy az ö jegyen 1, azaz egy masodperccel hamarabb volt az idöpont, mint a büntetesen. Kb. ennyi a türelmi idö...

Petrodon 2011.08.24. 07:58:57

"most a kedves troll kommentelők kötözködni fognak, hogy nem fizettem, megérdemlem, stb..."

Nem nem kedves Tamás, az a trollkodás, hogy nem fizetsz és még neked áll feljebb!

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.08.24. 08:46:29

én azt nem értem, hogy ha hatig fizetős a parkolás, és volt még egy százasa, miért nem dobta már be azt is, hogy a teljes fizetős időszakra ki legyen fizetve?
ha pedig tudta, hogy csak 17.55-ig van fizetve, miért nem ment oda ismét pár perccel korábban?

záporjózsi 2011.08.24. 08:49:39

"Azért, mert csak 100 Ft-om volt, amivel reggel 08:20-ig parkolhatnék, és akkor már nem szeretnék, továbbá 5p-ről volt szó és amúgy is...."
Értem. A közismert parkolási idiótaságok tudatában nem sikerült lemondani arról a nyamvadt százasról annak érdekében, hogy a közjegyzőt és egyéb érdekességeket megúszhassál. Az egy dolog, hogy a parkolóórára ki van írva, hogy meddig kell fizetni. Az egy dolog, hogy én vagy 5 éve mobillal parkolok, bár valamennyi apró van nálam, hátha összeomlik a rendszer... De igen egyszerű a dolog: jelenleg nálunk ez így van. Én sem szeretem, hogy nem egyszerűbb, de így van. Ha nem tetszik, van parkolóház (a Szentirályitól 5 perc gyalog), meg a környéken 2 metró is jár, valamelyik külső állomás közelében le kell tenni a kocsit és 2x320 Ft-ért be lehet jönni és vissza lehet menni.

akárki lehetek:-) 2011.08.24. 09:11:56

2009 szeptember vége felé XIII. Kassák utca végén Lehel piacnál, du. 4 körül bedobtam egy 200-ast, kijött a cetli, következő kedd délutánig. Csak néztem, míg rá nem jöttem, hogy addig milyen jó lesz nekem:-) Ki is használtam, pénteken és hétfőn is ott parkoltam, és metroval mentem tovább:-)

mezga-aladar 2011.08.24. 09:29:20

azt hiszem a fülkeforradalom után várható egy IGAZI, amolyan autómata(szétverő)forradalom...

fizess paraszt, az uraságok hagy éljenek jól. rózsadombi villára kell és ferrárira...

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 09:34:52

@thehaan: "@tundrazuzmo: 2010.05.06-n volt az eset és akkor 18:00IG KELLET FIzetNI ez fix."

TÁJÉKOZÓDJ, mielőtt ráteszed a gatyádat, és ilyen bőszen bizonygatod, hogy igazad van!

Például ebben a cikkben lehet olvasni a 2009. június 1-jén történt változásokról:

hirszerzo.hu/profit/110481_kisokos_a_budapesti_parkolashoz_terkeppel

1kutya 2011.08.24. 09:38:46

jééé!!! poszt:-DDD

apósomat múlt hónapban büntették meg (debreceni DKV), úgy, hogy volt (sms-es) jegye. bement, kiverte a dilit, aztán mikor nem engedtek a 21-ből, odabaszta az összes papírt a pultra és közölte, hogy sms elmentve, találkoznak a bíróságon. azóta nem szóltak egy mukkot sem. így kell ezt csinálni...

2011.08.24. 10:09:32

Nemis értem a posztot. Nem volt jegye a fennmaradó 5 percre. Megbüntették jogosan.
Kegyelmi kérvényét a köztársasági elnök visszautasította. Mi a kérdés ?
Nem fizette be az alapbüntetést, emelkedik a tét.
Persze el lehet vitatkozni méltányosságról, de az nem jár automatikusan azért. Ráadásul be se fizette az alapbüntit.
Ostoba poszt, ugorjunk.

2011.08.24. 10:10:47

@D4D: nem sikkasztotta el. Jogodban áll olyan átlapoló időszakokat fizetni önkéntesen amennyit akarsz. Rajtad áll nem ? Senki nem kényszerít hogy kétszer, háromszor fizess. Úri kedvéből tette.

Ahammm 2011.08.24. 10:21:30

Nem értem... Most akkor van türelmi idő, vagy sem?
Ha van 1 óra alatti parkolásoknál 5 perc, akkor mire fel büntették meg?

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 10:33:51

Még jó, hogy ez a poszt NEM A TÜRELMI IDŐRŐL SZÓL, hanem arról, hogy a körúton belül már 2009 óta este 20:00-ig fizetős a parkolás.

Don Blasiuson kívül még konstatálta valaki ezt a tényt? Nem olvassátok a bevezetőt sem?

Ajjaj, funkcionális analfabétizmus felhője lengi be a blogot...

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 10:40:14

Definiálunk néhány fogalmat:
TÜRELMI ZÓNA: Az a terület, ahol az a k**** parkolóőr járőrözik.
TÜRELMI IDŐ: Bicepsz körméret szorozva az autó árával osztva a parkolóőr pénzéhségével.
TÜRELMI RENDELET: II. József német-római császár, magyar és cseh király egyik első, legfontosabb intézkedése a türelmi rendelet meghozatala volt 1781-ben, amellyel – a felvilágosult abszolutizmus szellemében – szabad vallásgyakorlást és hivatalviselést biztosított egyes felekezeteknek.
:)

mezga-aladar 2011.08.24. 10:41:06

uborka-fazon van? semmi izgi poszt? nagy a pangás...

mezga-aladar 2011.08.24. 10:42:03

@tundrazuzmo: :) kezd értelmes poszttá válni:)

Alikam 2011.08.24. 11:08:36

"(2) A várakozási övezetekben díjfizetés nélkül várako-
zó gépjármû üzemben tartójának a (3) bekezdésben meg-
határozott türelmi idô letelte után várakozási díjkülönbö-
zetet és pótdíjat kell fizetnie. Az azonos helyen várakozó
gépjármûre, üzemidôben, díjfizetés nélküli várakozás
miatt csak egyszer kell várakozási díjkülönbözetet és
pótdíjat fizetni.
(3) A türelmi idô – a start-stop rendszerû mobiltele-
fonos díjfizetés kivételével – egy óránál rövidebb idôre
történô díjfizetés esetén 5 perc, egy órára vagy annál
hosszabb idôre történô díjfizetés esetén 15 perc."

Fővárosi rendelet 2009. május 11.

Bíróságra kell menni, beperelni a parkolótársaságot, szándékos megtévesztés, csalás, illetve a posztoló éjen kártérítési igénnyel.

D4D 2011.08.24. 11:08:44

@Kulics:

Tudom, hogy sikkasztanak a parkolós cégek. Én befizettem egyszer aznapi pótdíjat, majd 3 év után akartak perelni. Kiderült, elírták a rendszámot. Azóta sem zaklattak.

Ha az én befizetésemet nem találták, akkor a másikat (elírt rendszámon futót) miért nem utalták vissza, hisz annak nem volt jogalapja. Tehát sikkasztottak.

Alikam 2011.08.24. 11:12:11

Az egy órán belüli türelmi idő amúgy megegyezik azzal az időtartammal ami arra van, hogy egyáltalán meg tudd venni a parkolójegyet.

Régebben volt sok gond ebből, hogy amint ellépett az autójától az ipse jegyet venni máris rányomtak egy büntetést. A rendelet szerint ha a büntetés datálása és a jegyen szereplő idő között 5 percnél nincs nagyobb különbség, akkor azt a büntetést a parkolótársaság köteles törölni a nyilvántartásból.

parkolok.com 2011.08.24. 11:12:28

Én ezért szoktam még bedobni azt az 50-est vagy százast és reggelig megvenni a parkolócetlit. Ahogy látom elég sok pénzt meg lehet spórolni vele.

Más:Tesómat megbüntették. Jogosan. Nincs is appelláta. De valaki odatett a csomag alá egy, az adott időpontban érvényes parkoló cetlit. Azzal bementek és törölték a büntetést. :)
Köszi neki így látatlanban is!

Alikam 2011.08.24. 11:17:26

@parkolok.com: mázli, mert amúgy jó látható helyen kell lennie a parkolójegynek.

parkolok.com 2011.08.24. 11:19:26

@Alikam: "Lefújta a szél amikor becsapta az ajtót :)"

Mellesleg engem már büntettek meg úgy hogy érvényes parkoló jegy volt, látszott is.. és a barom mellé rakta a büntetést..

Skodakék Fábia 2011.08.24. 11:29:35

Akkor most a kommentek szerint ott tartunk, hogy tökmindegy meddig volt fizetős a parkolás, Tamás az 5 percen belül volt, egészen pontosan 8mp-el.
Ergo a bünti nem jogos.
@Tamás : én a helyedben postáznám a poszt linkjét a közjegyzőnek, megemlítve hogy ha sokat baszakszik akkor az összes költségedet ( perköltség, kiesett munkaidő, stb...) Ők fogják fizetni, mivel ezt egy ügyvédbojtár is megnyerné ha perre kerül a sor..

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 11:31:48

@Alikam: "Bíróságra kell menni, beperelni a parkolótársaságot, szándékos megtévesztés, csalás, illetve a posztoló éjen kártérítési igénnyel"

Szemorvoshoz kell menni inkább. A posztolónak is, meg mindazoknak, akik még mindig nem fogják fel, hogy 20:00-ig volt fizetős a parkolás.

Alikam 2011.08.24. 11:38:57

@tundrazuzmo:

"kb 17h-kor. bedobtam a pénzt, 17:55-ig"

Most csak nekem tűnik teljesen irrelevánsnak, hogy 20:00-ig volt fizetős a parkolás?

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 11:40:23

@birka0000: "Akkor most a kommentek szerint ott tartunk, hogy tökmindegy meddig volt fizetős a parkolás, Tamás az 5 percen belül volt, egészen pontosan 8mp-el.
Ergo a bünti nem jogos."

Ez viszont igaz. Függetlenül attól, hogy meddig tartott a parkolás. A posztoló rosszul érvelt, és emiatt került ilyen helyzetbe. Ilyenek, hogy a "fennmaradó 5 percre", "csak 100 Ft-om volt, amivel reggel 08:20-ig parkolhatnék" a posztoló rossz tényállást sugallt a parkolómaffiának: azt sugalta, hogy a 18:00-ig vagy 20:00-ig fizetés a kérdés.

Írni kell egy újabb levelet, be kell hivatkozni a rendeletet és A TÜRELMI IDŐRE KELL HIVATKOZNI! A 17:55-ös jeggyel, és az 5 perc türelmi idővel el kell engedniük a büntit, meg kell szüntetni a pénzbehajtást!

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 11:41:36

@Alikam: Tényleg irreleváns, de a posztolónál a kályhától kell indulni, mert szerintem még most sem tudja, hogy pontosan miért is büntették meg, és hogy mivel kell érvelnie - ld. előző kommentem.

titan 2011.08.24. 12:13:17

Valahol az előzőekben írta valaki, hogy a rendelet szerint akkor kell törölni a büntetést, ha az és a megvásárolt jegy (ilyen nem volt) között a türelmi időnél kevesebb idő telt el. A türelmi idő ugyanis nem a távozásra vonatkozik (vagy az esetleges ingyenes időszakra), hanem a jegyvásárlásra.

Nem, nem vagyok parkolóőr, és nincs is parkolóőr ismerősöm :)

thehaan 2011.08.24. 12:21:16

@Alikam: hol találok erről írásos anyagot a neten? úgyértem a kommenteden kívül :):)

thehaan 2011.08.24. 12:22:26

@titan: nem volt megvásárolt jegy? ezt nem értem :)
btw tisztán emlékszem hogy az órán 2010.05-n díjfizetési időszakként -18.00-volt írva. azért nem volt olyan régen ez..btw nem bizonyítható valóban.

titan 2011.08.24. 12:30:50

@thehaan: 17:55 illetve a 17:59-es büntetés után vettél jegyet? Ha igen, akkor nem szóltam.

Azt írta @Alikam: "A rendelet szerint ha a büntetés datálása és a jegyen szereplő idő között 5 percnél nincs nagyobb különbség, akkor azt a büntetést a parkolótársaság köteles törölni a nyilvántartásból."
Ha tényleg így van a rendelet, akkor sajnos a bünti jogos volt, akár 18 óra az ingyenes időszak, akár 20. Az más kérdés, hogy nem túl etikus, és a parkolóőr is inkább gondolkodhatott volna azon, hogy mit csinál az asszonnyal, ahelyett, hogy büntet.

2011.08.24. 12:45:05

@D4D: persze, nyilván sikkasztanak, csalnak, nyomják át a pénzt a politikába, korrupcióba, ezt nem vitatom. De hogy az utcán az autós többször befizeti a díjat azonos időszakra, hát ez az autós hülyesége, a parkoló cégnek nehogy már köze legyen hozzá, hogy pátyolgatnia kellene.

thehaan 2011.08.24. 13:04:17

update: most beszéltem a közterület felügyelettel. a két parkolójegy időtartama nem adódik össze, tehát nincs 15 perc türelmi idő, hiába parkoltam ott kifizetve összesen kb 1 óra 20 percet. a két jegy külön-külön érvényes, tehát 5 perc volt a türelmi idő. elnéztem a vége időpontot, az 5 perc türelmi idő kevés, a 15 jó lenne, de nem együtt érvényes a két jegy...
szerintetek érdemes bíróságra menni ezzel? értem én, hogy a szabály az szabály és blablabla és az alapján meg jogosan büntettek meg, stb.
a kérdés az, hogy a bíróság mennyire foglalkozna azzal, hogy:
- a két jegy között kb 10 perc átlapolás van
- kb 1.20 percet álltam ott öszesen
- a 15 percen belül van amikor megbüntettek

Alikam 2011.08.24. 13:11:49

@thehaan: nem, nem, így bukó az ügy. Senkit nem fog érdekelni sem az átfedés, sem az összóra. Ki kell csengetni az a bírságot és máskor jobban figyelni mert sajnos itt a lehúzás a lényeg és bár van türelmi idő, stb, de attól függetlenül alig várják, hogy megbüntethessenek a kb. semmiért.

Az írtad elnézted a vége időpontot.

"kb 17h-kor. bedobtam a pénzt, 17:55-ig."

Tehát akkor nem 17:55-ig volt érvényes?

thehaan 2011.08.24. 13:14:18

@Alikam: nem, 17:48ig. azért írtam hogy a 15 perc esélyes lenne :( a 10 perc átfedéssel 17:58ig

Alikam 2011.08.24. 13:23:44

@thehaan: Necces Bár szerintem is vicc, hogy ugyanannyit fizetsz, mint ha alapban nem is állt volna szándékodban parkolójegyet venni de hát ettől még ez van.

Bár nem konkretizálja a rendelet, hogy egyszeri díjfizetésnek kell lennie az egy órán túli időtartamnak, de gyanítom, hogy így értelmezik.
Esetleg próbálj meg szétnézni az interneten, hátha volt valaki, akinek volt hasonló esete és jogi útra terelte.

Skodakék Fábia 2011.08.24. 13:26:02

@thehaan: kis hazudós, az eredeti posztban nem ez van
Fáradj a kasszához...

FaZon 2011.08.24. 13:26:44

Ezeket a tortúrákat elkerülve,ezért nem megyek kocsival olyan helyekre,ahol fizetni kell a parkolásért.Valahol, nem fizetős helyen hagyom a kocsit,amiből sajnos egyre kevesebb van,és BKV-ra szállok,igaz nekem ingyen van.Ritkán azért előfordul hogy kocsival kell mennem,de akkor inkább túl fizetek,vagy a max. időt, mint hogy rá.Minden esetre az autósokról még mindig, és még lesz is annyi bőr, amit lelehet még nyúzni.

Alikam 2011.08.24. 13:28:13

Én a magam részéről kevés esélyt látok rá. Azt mindenesetre mindenki értékelné, hogy te már az első lejárati idő előtt 10 perccel ráfizettél, tehát eleve jóhiszeműen jártál el.

Illetve a túlfizetésre való felajánlás még egy olyan pont, a mi szerintem támadható, ugyanis ez önmagában elég durva, hogy arra biztatnak, fizess többet a szolgáltatásért, mint amennyit használod és így elkerülöd az esetleges büntetést:)

Amúgy nem értem miért nem olyan parkolóautomaták vannak, mint egyes bevásárlóközpontokban, hogy kapod a jegyet és mikor már tényleg végeztél érvényesíted és fizeted be a pénzt?

Skodakék Fábia 2011.08.24. 13:34:40

@Alikam: aha, kapsz egy jegyet. Berakod a szélvédő mögé. Parkolás letelt,nem fizetsz, elhúzol. Ugye-ugye? Ez agyarország. Vagy hogy gondoltad?
Viszont egy vonalkóddal meg lehetne oldani, hogy ha hamarabb távozol akkor visszaadjon.
De akkor miből élne a m@ffia?

Alikam 2011.08.24. 13:37:43

@birka0000: pontosan vonalkódra gondoltam. Hát, hogy ibőél élne azt nem tudom, de ez aggályos, hogy hivatalos válaszként az egyetlen megoldásnak a túlfizetést ajánlják.

Vajon mennyi a plusz bevétel ezekből a túlfizetésekből?

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.24. 13:38:57

@thehaan: "@Alikam: nem, 17:48ig. azért írtam hogy a 15 perc esélyes lenne :( a 10 perc átfedéssel 17:58ig"

Nagyszerű, ez megint csak segíti a tisztán látást, kár, hogy nem jött elő előbb ez az infó!

Ebben az esetben nem jó a türelmi idő. És hogy a parkolóőr miért volt köcsög? Erre két opciót látok:
1. Ha tényleg jól emlékszel, és 18 óráig volt a díjfizetés írva, akkor szándékos szívatás. Ezt lehet, hogy kiadták nekik 2010-ben, mert a rendelet szerint már 20:00-ig tartott az időszak, csak a parkolóórákat még nem állították át. Szinte hallom a főparkolóőrmaffiózót: "Ha már nem állítják át az órát, akkor legalább a 18:00-ig tartó időszakban kaszáljunk minél többet!"
2. Ha nem jól emlékszel, és 20 óráig volt a díjfizetés, akkor azt már kitárgyaltam az előző hozzászólásokban.

mezga-aladar 2011.08.24. 14:05:22

sose hagyjatok elvarratlan szálat...
párnapja megtudtam hogyan kell OKOSBAN intézni...

3 perc volt (ledobták ejtőernyővel reggel 8,10kor már...), 4 zsemle egy ezresért...
azt mondta kiüti... én azért vettem jegyet is... az +40 Ft

ennyivel járultam hozzá a rogán-csipak-stb villához-ferrárihoz...

de mivel az én pénzemből van... néha el is viszem majd a ferrárit

Tibi88 2011.08.24. 15:16:14

Telefonnal kell fizetni, drágább, de sokkal egyszerűbb. Sokszor van, hogy 2-3 percre kell megállnom valahol. Na akkor jegyet sem veszek :D ha megbüntet elballagok az automatáig és megmutatom, hogy hoppá itt a jegy, de eddig nem próbálták meg.

záporjózsi 2011.08.24. 17:00:09

@thehaan: Úgy érted hogy sikerül becserkészned egy több, mint kétéves önkormányzati rendeletet?
www.parking.hu/oldalak/kp_dok.html
Mondjuk így.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.24. 17:08:45

@Alikam: én nem aggódnék a túlfizetés miatt, lévén a nemtúl-fizetésért is pont annyi szolgáltatást kapsz (nullát).

D4D 2011.08.24. 20:14:32

@thehaan: Ha 17:55:00-ig voltál bedobva, akkor 17:59:akármennyikor még 5 percen belül vagy. Nem végeztél, és mentél másik jegyet venni.

''autónepper.'' 2011.08.24. 21:45:42

MOST EZ VICC? ILYEN POSZTOT KAPUNk 1 HÉT UTÁN?

''autónepper.'' 2011.08.24. 21:46:52

minnyá kibaszom az ablakon a laptopot hát ez mi .... azt hittem valami jól megspékelt gyilkolos sztorit kapunk erre meg egy parkolós cikk... nagy dolog sosem dobok ebbe a szarba FUCK YEAH

lordjim 2011.08.24. 22:58:52

@Kulics: Úri ember nem fizet,...stb.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.25. 13:05:56

Az a gond, hogy normális országokban megbíznak egymásban az emberek, így ezt az 5 percért nem aggódnának, illetve a versenyző magától befizetné az az 5 percet, még ha 100-assal kellene is fizetnie.

Mivel nálunk mindenki a kibúvókat keresi, ezért ez nálunk nem megy. Egyrészt 5p-ért be akarnak kaszálni 40kFt-ot, másrészt a versenyző is szíjja a fogát, hogy 5p-ért nem akar 100Ft-ot fizetni.

Ez egy nem noooooormális ország.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.25. 16:43:07

Csak az a furi, hogy SPLIT-ben a tengerparton harmad annyi a parkolás, mint itt pösten.

HakapesziM 2011.08.25. 17:13:08

Miért olyan egyértelmű, hogy az utcán parkolásért fizetni kell? Mit adnak ezért a pénzért? Őrzik a gépkocsit? Lemossák, megjavítják? Az utca mindenkié, ha valahol nem tartható a gépkocsiforgalom, onnan tiltsák ki, legyen sétálóutca, ha valaki tiltott helyen áll büntessék meg. A pénzt beszedő cég építette a várost, az utcákat?Ellenszolgáltatás nélkül pénzt beszedni, ugyanaz mint a védelmi pénz.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.26. 09:32:19

@HakapesziM: Nem ellenszolgáltatás nélkül. Közteret foglalsz! Plusz kevés a hely, ezért korlátozni kell az autók ácsingózási idejét. A cél az (lenne), hogy akinek nem feltétlenül fontos, ne jöjjön be a város közepébe, hanem használja a BKV-t, vagy a MÁV-ot (ez utóbbi talán még rosszabb).

Azon most persze elvitatkozgathatnánk, hogy a feltételek megteremtésével hogy állunk (sehogy, szvsz).

oszamaci 2011.09.07. 14:23:59

Hát pölö Kolozsváron az autómatákon rá van irva 15 perc a türelmi idő.
Ja és bankkártyával is üzemelnek!

free1111 2013.01.23. 23:01:13

Sziasztok!

Vettem jegyet, majd időben elhagytam a parkolóhelyet. Visszajöttem fél óra múlva és megint váltottam jegyet, de miközben váltottam, megbüntettek. Persze nem telt le az 5 perc türelmi idő a büntetés és a jegyváltás között, csak 2 perc így élve a törvény által biztosított lehetőséggel, kértem a pótdíj elengedését. Nem engedték el arra hivatkozva, hogy az ablakban ők egy lejárt jegyet találtak, ami fél órája lejárt és túlléptem a lejárt jegyre vonatkozó türelmi időt. Szerintem ha elhagyom a parkolót, majd visszajövök, akkor már nem a lejárt jegyre érvényes türelmi idő vonatkozik rám, hanem a jeggyel nem rendelkezőkre vonatkozó 5 perc. Ha egy két éve váltott jegy lenne az ablakban, akkor is a lejárt jegyre vonatkozó paragrafus lépne életbe? El kell távolítanom a jegyet, hogy jól értelmezzék a jogszabályt? Vagy ez joghézag?

dzsaszper 2013.01.23. 23:21:58

@free1111: nem értem, mi alapján hagyják figyelmen kívül a második jegyed...

free1111 2013.01.23. 23:25:03

@dzsaszper: Az alapján, hogy a régi jegyem fél órája lejárt. A lejárt jegyre vonatkozóan csak 15 perc türelmi idő van.

Amúgy egy kísértetiesen hasonló ügyben már született a parkolást üzemeltető vállalkozás (er-park kft) ellen elmarasztaló határozat: docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Y5L3IQFrpaUJ:www.fogyvedok.hu/feketelista/2012/nov/1245-2012.doc+&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEESigfVoQ7zWsIwrnb6AT36_LO9iJ63LtUa7spmuVt1wJEX7FrydeHwYtcM7grEiY1CtQcmJ_DKjyGLYUJDU6nCdC_bEoSh6gF3xcoPu52Jjp1TCZWyXEie5M3X72OrSICKJweA0I&sig=AHIEtbRJ6cC3s05diQLrc4u-o9BTtQfKtA

D4D 2013.01.23. 23:37:08

@free1111:

Az a szerencsétlen sétáló droid jobb esetben nem emlékszik ak ocsidra, hogy előző körben nem volt ott, majd most megint ott van. Ő nem tudhatja, hogy te elmentél, majd visszajöttél.

Az ő szemszögéből nézve te lejárt jeggyel parkoltál.

.

Egyébként annyira komoly és megeröltető művelet bevenni az ablakból a jegyet induláskor?
- Légy igényes a kocsidra, tarts rendet
- Tedd el a jegyet egyből, hogy később legyen bizonyítékod.
- Ha kint hagyod a jegyet, esetleg egy unatkozó rendőr megkérdezi, hogyan sikerült az Alleetól 11 perc alatt eljutni Óbudára. A hülye neki akart állni kiszámolni a sebességemet!

free1111 2013.01.23. 23:45:06

@D4D: Nem erkölcsi prédikációt kértem. Ne mondd már meg, hogy a kocsimban mekkora rendet tartsak! Ha rohanok, nem fogom a jegyeket összeszedni indulás előtt. Amúgy sosem dobom ki.

Amúgy sem értetted meg a lényeget: nem a parkolóőr hibázott, hanem a parkolási társaság, amikor elutasította a panaszomat. De ők ezt tudatosan teszik, mint a bemásolt linkben olvasható ajánlásból kiderül.

dzsaszper 2013.01.24. 08:12:03

@D4D: ki kötelez arra, hogy kicentizd a kifizetett várakozási időt? Néha nem tudod megbecsülni annyira pontosan, hány perc kell...

Ezen kötözködjön rendőr???

D4D 2013.01.24. 09:14:54

@dzsaszper: A 15 perces parkolójegy még érvényes volt.

-

A parkolásodat gondold át mégegyszer!
- Megjössz, veszel jegyet.
- Parkolsz.
- Elmész.
- Megjössz, veszel jegyet.
- Parkolsz.

Ebből mit lát a parkolóőr?
- Áll egy kocsi jeggyel. Ezt meg sem jegyzi.
- Később áll egy kocsi lejárt jeggyel. Ezt megpótdíjazza.

Te mit tudsz bizonyítani?

A parkolótársaság mit tud bizonyítani? - Azt, hogy lejárt jeggyel parkoltál.

Ja még annyit, hogy ha rohanok, akkor én sem indulás előtt szedem össze a jegyeket, bár míg ezt a mondatot leírtam, annyi idő alatt háromszor, míg te elolvasod, kétszer szedem össze a jegyeket, és teszem el őket a helyükre.

dzsaszper 2013.01.24. 09:20:06

@D4D: a parkolótársaság miért tudná bizonyítani, hogy lejárt jeggyel parkoltam? ehhez azt is bizonyítania kell, hogy az autó közben nem mozdult. Persze ha térfigyelő kamerájuk is van ami jogszerűen üzemel, és jogszerűen megvan a felvétel amin a kocsi áll, akkor nyertek.

D4D 2013.01.24. 19:53:28

@dzsaszper:

" a parkolótársaság miért tudná bizonyítani, hogy lejárt jeggyel parkoltam?"
- Mert a pl 11-kor készült képen ott van a 9:20-kor lejárt jegy.

" ehhez azt is bizonyítania kell, hogy az autó közben nem mozdult."
- Nem kell bizonyítania.

dzsaszper 2013.01.25. 21:13:47

@D4D: haa van egy 11 óra 2-kor vett jegyed amit bemutatsz, onnantól szerintem kell bizonyztanis.

D4D 2013.01.26. 00:00:03

@dzsaszper:

Előbbi időpontoknál maradva:

Egy 9:20-kor lejárt jeggyel állsz, amihez van egy 11:02-kor vett másik jegyed, még mindig a parkolótársaság áll jól, mert ő ezek alapján be tudta bizonyítani, hogy te lejárt jeggyel álltál, csak mikor arra ment az ellenőr (11-kor, lásd a példa), akkor te gyorsan elrohantál jegyet venni.

Nem az számít amit mondasz, hanem amit bizonyítani is tudsz.

dzsaszper 2013.01.26. 10:53:20

@D4D: nem ez a helyzet.

Te nem tudod bizonyítani, hogy nem azért rohantál el,
mert megláttad az ellenőrt. De ezt megjegyzem akkor se tudnád bizonyítani, ha nem lenne lejárt jegy egyáltalán.

A pakolótársaság viszont azt nem tudja bizonyítani, hogy nem ért véget a programod hamarabb, és nem ugrottál át valamit elintézni és jöttél vissza.

Ők követelnek, övék a bizonyítási teher, és a bizonyítási terhet nem fordítja meg a lejárt jegy.

D4D 2013.01.26. 12:04:52

@dzsaszper:

Nem az számít amit mondasz, hanem amit bizonyítani is tudsz.

A parkolótársaság bizonyítani tudja, hogy lejárt jeggyel parkoltál. Neked kell bizonyítani, hogy elmentél és visszajöttél.

Befejeztem.

dzsaszper 2013.01.26. 12:43:29

@D4D: azt tudja bizonyítani, hogy ott volt a jegy, ami ott is maradhatott. azt nem tudja bizonyítani, hogy az adott időpontban parkoltál vele.

dzsaszper 2013.01.26. 13:28:07

arról nem is beszélve, hogy ha van két tanúd, aki 10:40-kor egy kerülettel odébb látott téged az autódban, azzal a parkolótársaság nem tud mit kezdeni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása