Egyszerű szerintem a válasz is RaveAce kérdésére, amennyiben nem változott az utóbbi időkben az érintett helyszínen a táblázás, mostanában már ritkábban járok arra. Sokszor inkább azt tapasztaljuk, hogy a lakott terület határa messze az utolsó ház után van, így ez jó lehetőség a sebességmérésre is. A 11-es út kivezető szakasza üdítő kivétel, teljesen jogosan, mert bár két oldalt még jó másfél kilométeren keresztül látjuk a lakótelepet, az út egyenes, nincs kereszteződés, egyik oldalt a HÉV, másikon egy töltés. Ha Szentendre felé megyünk, csak később szakíthatja meg a haladást egy lámpa. Nincs felesleges korlátozás.
Egy egyszerű, de érdekes kérdésem van a sebességhatárra. Mindig elgondolkodok rajta, mikor arra járok.
A Szentendrein (Batthyány utca) kifele, a Pünkösdfürdő utcai lámpás kereszteződés után ki van téve a Budapest vége tábla. Mennyivel lehet itt menni a tábla után?
1. Innentől 90 a következő kereszteződésig/korlátozó tábláig.
2. 50 továbbra is, mert még látom a lakóházakat.
3. detektorom van
π. hülye a poszt toló
Azért érdekel a kérdés, mert itt alapvetően kétfajta vezető figyelhető meg:
Az egyik sok 70-es táblát látott a Szentendrein. Biztos, ami biztos alapon 60-70-re veszi a ritmust. Szerintem ez a fajta nyom satut, ha rendőrt lát, abból baj nem lehet...
A másik fajta meg simán tojik a táblákra, az ő autójuk 100 fölött is tud menni.
Grg76 2011.08.31. 08:01:12
Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.08.31. 08:03:19
Hurri Kán 2011.08.31. 08:08:46
crazy78 2011.08.31. 08:10:12
Darth100 2011.08.31. 08:12:08
Én az π.lehetőséget választanám, a postoló vak:)
Ennyire nincs post, most komolyan???
Darth100 2011.08.31. 08:12:38
Polli80 2011.08.31. 08:14:47
Rong 2011.08.31. 08:16:00
Polli80 2011.08.31. 08:16:43
Rong 2011.08.31. 08:17:04
Polli80 2011.08.31. 08:19:07
Polli80 2011.08.31. 08:24:49
tataugebu 2011.08.31. 08:29:30
HakapesziM 2011.08.31. 08:32:22
gomzol 2011.08.31. 08:33:30
A KRESZ szerint a lakott terület kezdete/vége tábla NEM oldja fel ez előtte érvényes sebességkorlátozást, ezt csak a kereszteződés és a külön erre szolgáló tábla teszi meg.
Tehát a konkrét helyen szerintem marad az 50 a 70-es tábláig.
mezga-aladar 2011.08.31. 08:35:15
lásd szőke nők parkolnak,
tücsök utazik a motorháztetőn
alapvető kresz kérdések, amik nem is kérdések
jaj mi lesz megállt mellettem, jujj...
nincs semmi érdekes? kezd elfogyni a türelmem, pedig tavasszal "Rátok kattantam"
HakapesziM 2011.08.31. 08:38:26
gomzol 2011.08.31. 08:38:51
Méghozzá itt:
autozz.blog.hu/2010/10/19/feloldja_a_sebessegkorlatozast_a_telepules_vege_tabla/fullcommentlist/1#c11347301
Polli80 2011.08.31. 08:40:37
gomzol 2011.08.31. 08:44:52
Annyi biztos, hogy ha volt egy sebességkorlátozást jelző tábla a lakott terület kezdete/vége tábla előtt, akkor önmagában ez utóbbi tábla nem oldja fel az előző tilalmát.
Tehát ha mondjuk egy külön 40-es tábla van a lakott terület vége tábla előtt, akkor elvileg igenis 40-nel kell menned az utóbbi tábla után is, amíg nincs kereszteződés, vagy feloldó ill. más sebességet mutató tábla.
gomzol 2011.08.31. 08:50:41
Bár, ha a posztban jelzett helyen nincs külön 50-es tábla az előző kereszteződés és a lakott terület vége tábla között, akkor lehet, hogy tényleg 90 van a 70-es tábláig. :-)
Roltii 2011.08.31. 08:50:42
Visszafele pedig ugyanannál a lámpánál van egy 50-es korlát talán, de feloldják, és majdnem pünkösdfürdő utcáig megint 90.
Mellesleg egyik oldalt HÉV másik oldalt töltés, úgyhogy szerintem rendjén is van, botorság lenne oda az 50.
HakapesziM 2011.08.31. 08:51:23
Mondom, nem vagyok paragrafus idézgető, nem lepne meg ma Magyarországon ha egy szabály nem logikus. E gondolatmenet mentén, ha van országúton egy 80-as tábla, majd lakott területre érek, mehetek 80-nal tovább? Hiszen ha a teszem azt a 40-est nem oldja, akkor a 80-ast miért?
esef 2011.08.31. 08:54:57
D.S.K. 2011.08.31. 08:55:28
"streetfighter" 2011.08.31. 08:55:44
Ahogy a forgalom engedi, úgy szoktam menni.
60 és 160 között. :)
mezga-aladar 2011.08.31. 08:58:53
a sebességkorlátozást nem oldja
de 50-es korlátozás él onnantól!
Tron65 2011.08.31. 08:59:03
Rengeteg vidéki kisvárosban/faluban láttam azt a szitut, hogy még lakott területen építettek egy szigetes gyalogátkelőt. Előtte jellemzően 30-40-es tábla. Rögtön utána lakott terület vége.
Akkor a következő faluig él a 30?
Ha a lakott terület kezdete tábla übereli a kinti 90-es korlátot, akkor a lakott terület vége mért nem oldja fel a benti 50-est?
mezga-aladar 2011.08.31. 09:01:08
az eleje és vége tábla között érvényes az 50 !!!(azt "oldja")
kivéve ha sebbességkorlát tábla van az más helyzet...
igen. 30-cal kell menned a sziget után örökké ha a b@lfaszok nem tettek ki feloldót, mert a falutábla NEM OLDJA...
mezga-aladar 2011.08.31. 09:02:38
Rife67 2011.08.31. 09:02:40
HakapesziM 2011.08.31. 09:06:29
gomzol 2011.08.31. 09:11:51
Az autópálya-felhajtós kérdésre szerintem az lehet a válasz, hogy ott a felhajtó becsatlakozása a pályára lényegében egy kereszteződés.
crazy78 2011.08.31. 09:15:00
HakapesziM 2011.08.31. 09:15:46
Belátom, hogy nem lehet mindent szabályba foglalni, lehetnek kiskapuk. De van egy mindennapi gyakorlat, és aszerint ha vége a településnek - egyéb korlátozás hiányában - 90 a sebességhatár.
vwgery 2011.08.31. 09:16:12
gomzol 2011.08.31. 09:17:36
A külön sebességkorl. tábla nélküli, KRESZ alapján alapból érvényes 50-et és 90-et természetesen "oldják" a lakott területes táblák.
Én itt arra céloztam, hogy ha az utolsó kereszteződés után még van egy 40-es tábla, majd egy lak.ter. vége, akkor azt a jelenlegi szabályok szerint elvileg csak a következő kereszteződés ill. egy sebességkorlátozó, vagy azt feloldó tábla oldja fel.
Rife67 2011.08.31. 09:28:06
Tehát ha egy lakott területen kívüli 90-es úton a lakott terület kezdete tábla előtt 20 m-el van egy 70-es tábla, az már nem az alapból érvényes sebesség, így azt nem oldja a lakott terület kezdete tábla. 70-el rongyolhatok az első utcáig? Ugyanez, mint kifelé. Ha a sebességkorlátozó táblát CSAK a sebesség korlátozás tábla vége oldja, akkor ez be és ki is érvényesnek kellene lennie.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.31. 09:30:24
gomzol 2011.08.31. 09:34:11
Így is van!
Ugyanakkor az utóbbi példát nem javaslom alkalmazni, mert nem biztos, hogy meg tudod győzni a rendőröket az igazadról, úgyhogy inkább menj ott is 50-nel. :-)
mezga-aladar 2011.08.31. 09:38:51
szerintem a két falu tábla között a 70en belül 50en van...
és ez egyértelmű...
ha vége a falunak akkor a 70 van ujra (amig nem lesz feloldva vagy keresztezés)
mezga-aladar 2011.08.31. 09:41:04
értsd: MINDKETTŐT BE KELL TARTANI...
de fordítva is... ha van egy negyvenes + utána falu, akkor a 40 a "nyerő"... ahhoz hogy mindkettőt betartsd....
qwertzu 2011.08.31. 09:44:29
@HakapesziM: A helyzet a következő: Mész a felhajtón, 60-as tábla, lelassítasz hatvanra. Ezután autópálya kezdete tábla, de továbbra is 60-al kell menned, mert nem oldja a sebességhatárt. Az a pont ahol a felhajtó és az autópálya betoncsíkja találkozik, az egy útkereszteződés, feloldja a 60-as táblát, az autópályás alapértelmezett 130 lesz az irányadó.
Amúgy ezt a lakott terület meg sebességkorlátozó táblát kár újrakezdeni, ha 900 komment alatt nem világosodott meg valaki, akkor már nem is fog.
Itt minden szerepel pro és kontra:
autozz.blog.hu/2010/10/19/feloldja_a_sebessegkorlatozast_a_telepules_vege_tabla
D4D 2011.08.31. 09:44:40
"Tehát a konkrét helyen szerintem marad az 50 a 70-es tábláig. "
Szerintem szerezz jogsit, utána kommentelj.
qwertzu 2011.08.31. 09:46:09
Pontosan. De tényleg ne kezdjük újra. 900 komment elég volt a témából.
D4D 2011.08.31. 09:47:19
Végre egy igaz hang!!!:)))
kuf 2011.08.31. 09:48:54
FDToth 2011.08.31. 09:51:54
engem nemrég a szentendrei úton, a bmw márkakereskedés előtt trafiztak le. itt végig 70-es tábla van, ott pont egy 60-as (értelme tényleg semmi). itt mentem 72-vel...
a büntetés jogos, de nem emberi...
mezga-aladar 2011.08.31. 09:52:46
van egy 70es a falutábla előtt 50 méterrel és te átrobogsz a falun 70nel????
szerintem egyértelműen mindkettőt de leginkább az utolsó sebességkorlátozást kell betartanod, ami pedig a falutáblák között 50 km/h
teljesen más a helyzet ha a falukezdete tábla után 20 méterrel van 70-es, akkor természetesen 70 nel roboghacc (a köv kereszteződésig vagy feloldóig)
szerintem egyértelmű és feltétel nélküli sebesség korlát a lakott területen az 50 a két tábla között
ezt CSAK a sebesség korlátozó tábla írhatja felül, de a TÁBLÁK KÖZÖTTi szakaszon kitéve
HakapesziM 2011.08.31. 09:54:36
qwertzu 2011.08.31. 09:59:56
A lényeg annyi, hogy a kreszben tételesen benne van, hogy mi oldja fel a sebességkorlátozó tábla hatályát, és a település kezdete-vége nincs közte.
Valamint az is benne van, hogy lakott településen az 50+ os tábla hatálya alatt lehet 50-nél gyorsabban menni. Olvasd el ezt, meg mondjuk az első pár száz kommentet, ennél jobban nehéz lenne végigrágni a táblát.
autozz.blog.hu/2010/10/19/feloldja_a_sebessegkorlatozast_a_telepules_vege_tabla
qwertzu 2011.08.31. 10:03:21
mezga-aladar 2011.08.31. 10:05:50
a falutábla nem feloldó jel, hanem SEBESSÉGKORLÁTOZÓ...
ergó, mindkettőt be kell tartanod, kétféle sebességkorlátozás közül...
qwertzu 2011.08.31. 10:09:28
HakapesziM 2011.08.31. 10:19:34
ex-dr. vuk 2011.08.31. 10:46:20
"50 továbbra is, mert még látom a lakóházakat."
Ez meg otvaros baromsag, a lakohazaknak semmi koze a hivatalos lakott terulethez, tanya mellett sem lassitunk le 50-re.
Engem az az eset erdekelne, ha sebessegkorlatozo tabla van meg varoson belul (pl. 70), kozben feloldas es keresztezodes nelkul jon egy lakott terulet vege, akkor most 70 vagy 90?
ex-dr. vuk 2011.08.31. 10:47:28
mezga-aladar 2011.08.31. 10:49:44
a lakotterület vége csak az eleje tábla 50esét oldja... a 70-et nem...
a lakotterületre érvényes "szakasz" sebességkorlátozásának eleje és vége jelzésére szolgál a falunév tábla SEMMI MÁSRA...
nem old fel semmit...
záporjózsi 2011.08.31. 10:51:40
Csigorin 2011.08.31. 10:53:09
mezga-aladar 2011.08.31. 10:58:37
hogy nem a házakkal van faluvége tábla, henem összevissza
záporjózsi 2011.08.31. 11:26:14
tundrazuzmo (törölt) 2011.08.31. 11:34:55
Lehet például 170-nel, mint a múltkor az Audis.
De lehet menni 30-cal is, mint a biciklis, akit az Audis elcsapott.
Vagy lehet 250-nel is menni, mint a mentőhelikopter.
De a vért összetakarító tűzoltó az csak kb. 5 km/h-val cammogott.
gomzol 2011.08.31. 12:03:48
jogiq.com/gyorshajtas_2011_kalkulator_kozigazgatas_birsag/
titan 2011.08.31. 12:31:44
Egyébként az érvelésed meg is állna, ha teherautót vagy buszt vezetnél.
''autónepper.'' 2011.08.31. 12:31:48
mezga-aladar 2011.08.31. 12:53:14
a lakott terület határait falunév és vége táblák jelzik.
főszabály: lakott területen belül 50nel lehet menni...
ha sebesség korlátozást jelző tábla van, az a feloldójáig vagy a kereszteződésig hatályos...
csak a kétszeresen korlátozott részeken van kérdés. de az sem, mert a tábla "erősebb", illetve a kettő egyszerre is lehet betartandó szabály... lévén a táblás korlátozásnak van hatása lakott területen, míg a falu neve táblának nincs hatása a sebkorlát táblára...
12Rómeó 2011.08.31. 13:06:30
Én nyertem! :)
titan 2011.08.31. 13:09:22
titan 2011.08.31. 13:10:21
"autónepper" szempontjából: 3. és n. :)
mezga-aladar 2011.08.31. 13:11:52
akár háromféle seb.korlátot is figyelembe kell egyszerre venned...
-lakott terület
-tábla
-járműhöz kötött
és a mindhármat akkor tartod be, ha a legszigorúbbat is... ugyebár
qwertzu 2011.08.31. 13:14:26
Az hát csak nem neked van igazad. A lakott település kezdetét jelző tábla nem korlátozó tábla. Ennyi erővel nevezhetnéd biciklivel-balrakanyarodást engedélyező táblának, mert onnantól kezdve lehet biciklivel balra kanyarodni.
Csak annyit jelez, hogy onnantól lakott területen jársz.
titan 2011.08.31. 13:20:24
A valóság ezzel szemben az, hogy van az út típusától függő sebességkorlát, és van a tábla, ebből a kisebbet kell betartani, kivéve szgk.-val, mert azzal a tábla mindig felülbírálja az úttipustól függő sebességkorlátot, ha nem hiszed járj utána, ha azután se hiszed, nézd meg a jogtárat, ha azután se hiszed, akkor idézem neked a szabályt, de abból már nem jössz ki jól. De kérlek ne vedd személyeskedésnek :)
Darth100 2011.08.31. 13:21:00
Ha vissza is mentek a Norcban, akkor az előző kereszteződés után nincs sebesség korlátozó tábla tehát a Budapest vége tábla után a 70-es tábláig lehet menni 90-el.
Ebben az esetben tökre nem releváns, hogy a városhatár tábla oldja-e vagy nem.
Egyébként:
Az (1) bekezdés c)-g) (sebesség korlátozó táblák) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla (itt nincs városhatárt jelző tábla) a tilalmat előbb feloldja. A vasúti átjáró előtt a 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerinti veszélyt jelző táblával együtt elhelyezett, az (1) bekezdés d) pontjában említett jelzőtábla hatálya a vasúti átjáró kezdetéig tart.
Összegezve, ha nincs korlátozás, akkor persze városon kívül 90, ha van előtte érvényben lévő korlátozás, akkor csak kereszteződés vagy korlátozást megszüntető tábla oldja.
mezga-aladar 2011.08.31. 13:32:57
titan 2011.08.31. 13:57:07
akkor már csak azt kell eldönteni, hogy a település kezdete és vége táblák egyszerre sebességkorlátozók/feloldók-e vagy csupán az úttipust változtatják meg. Mert azért az nonszensz lenne, ha a település kezdete korlátozó lenne, de a vége se nem korlátozó se nem feloldó.
tataugebu 2011.08.31. 14:01:23
mezga-aladar 2011.08.31. 14:31:57
falu tábla előtti 70 et szigorítja 50-re, de a 40-et nem "emelei" 50 re
falu vége tábla előtti 70 est a helységnév tábla nem érinti, de a 40-est sem...
tehát a táblás korlátozást egy esetben érinti ha a falu eleje tábla előtt 70 van, akkor a falutáblától már 50 lesz....
D4D 2011.08.31. 15:00:03
Ez nagyon jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.31. 15:09:07
Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:13:15
Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:14:11
[mike] 2011.08.31. 15:24:21
Itt 90. Utána van még 70-es korlátozó is, ha minden igaz.
mezga-aladar 2011.08.31. 15:29:15
@[mike]: ha repüloőgépet vezetek és házat látok akkor le kell lassítanom 50re?
egyáltalán függőleges értelemben van lakott terület határ?
titan 2011.08.31. 15:32:46
Alikam 2011.08.31. 15:42:17
"Innentől 90 a következő kereszteződésig/korlátozó tábláig."
Ez van a legközelebb hozzá, de ez sem talált. Mit akarsz a köv. kereszteződéssel? Az nem oldja fel a lakott terület vége tábla hatályát.
Ergo 90-el addig amíg nincs más sebességkorlátozó tábla, autópálya, autóút, vasútátkelő stb. vagy lakott terület kezdete tábla.
Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:43:44
Anno írták is hogy az oktatók kapásból vágják, persze nekik aztán tényleg tudni kell...
Nem olvastam minden kommentet, most tévedtem ide...csak gondoltam belebégetek :)
titan 2011.08.31. 16:27:45
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 17:31:23
ha mar nem latod akkor 90 / vagy mar ejjel van/
ha rendort sem latsz, akkor 140
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 17:32:31
[mike] 2011.08.31. 18:04:30
Timnorc 2011.08.31. 19:06:01
Javaslat: Olvassátok el a korábbi témákat. Még szakértő is meg lett keresve.
A lak.ter.kezdete/vége tábla nem oldja a seb.korlátozást.
Még mindig nem.
D4D 2011.08.31. 19:11:02
Biciklis kb egy órája Pilisszentivánon jön szembe az egyautónyi széles egyirányúban, kieg tábla nincs.
Idézem mit mondott:
"Belehet jönni biciklivel, mivel nincs kiírva, hogy tilos."
zar116 2011.08.31. 19:11:47
Szentendrén végig 50, Leányfalun 50, Leányfalu, Tahitótfalu között (táblával) 70, Tahitótfalu 50, Tahitótfalu végétől 90/70 (május 1-szept 30 között 70), majd a Dunabogdányi benzinkútig 90, onnan a falu széléig 70, a faluban 50.
Az érdekes inkább Bp felé van, a felüljáró után, az autógázkút/zebra előtti 60. Szerintem azt a 60-at oldja 90-re a visszaforduló sáv először, majd a autógázkút bekötője.
Timnorc 2011.08.31. 19:12:25
Pontosan.
Ezért van az, hogy ha hozzáértők raknak ki - mondjuk - 70-es táblát lak.ter.-en kívül, akkor a lak.ter.kezdete tábla elé közvetlenül raknak egy feloldó jel táblát is.
Vagy fordítva (ez a gyakoribb). Budapestiek ismét hátrányban.
Tehát lak.ter.-en belül 70-es tábla, mert mondjuk úgy ítélték meg, hogy nem gáz a magasabb sebesség, aztán a lak.ter.vége tábla előtt közvetlenül egy feloldó jel tábla.
Timnorc 2011.08.31. 19:17:02
Pont ugyanezt gondoltam korábban, amit Te.
De amióta láttam, olyat, hogy 70-es tábla lak.ter.-en kívül, majd a lak.ter.kezdete tábla előtt közvetlenül egy 70-et feloldó jel tábla... Na, azóta egy kicsit bizonytalan lettem.
Tehát abban továbbra is biztos vagyok, hogy a lak.ter.tábláknak, tehát a kezdetet jelzőnek sem, és a végét jelzőnek sincs semmilyen hatálya a korlátozó táblákra.
Timnorc 2011.08.31. 19:20:58
Íme:
xaba99 alapos munkát végzett, és egy nálunk hozzáértőbb személyt keresett meg ebben a kérdésben.
Korábban meg is dícsértem ezért.
Hadd másoljam ide a szakvéleményt:
"A felvetésre a Magyar Közút Kht. zalai igazgatóságának osztályvezetője, Büki Zoltán reagált:
- Az olvasó által kifogásolt sebességszabályozás valóban fennáll, és nem egyedi esetről van szó. A helyzet megoldásához jogszabályi módosításra lenne szükség, mivel jelenleg a sebességkorlátozás során alkalmazott jelzőtábla-elhelyezési előírások nem egységesek. A sebességkorlátozás hatályát a sebességkorlátozás vége, a mozgó járművekre vonatkozó tilalom vége és az útkereszteződés oldhatja fel. A lakott terület tábla az általános sebességszabályozás eszköze, az ideiglenes forgalomkorlátozó táblákra, valamint a szakaszos differenciált sebességekre vonatkozóan nincs hatálya."
forrás: zalaihirlap.hu/fokusz/20090212_meddig_hatalyos_a_tabla_
Nincs hatálya.
Vagyis se nem oldja, se nem írja, se nem felülírja, se nem felül...
Rife67 2011.08.31. 19:42:52
Csak kukacoskodom. Ha ez igaz, akkor a lakott terület kezdete ELŐTTI 70-es tábla hatályát NEM befolyásolja a lakott terület tábla, tehát a feloldóig suhanhatok 70-el, át egy olyan falun, aminek esetleg nincs is több utcája, így keresztutcája sem. Mivel ez már egy ideiglenes vagy szakaszos vagy micsoda, így a lakott terület táblának nincs hatása.
Bevenné ezt egy rendőr, aki a terület tábla utáni 5 m-re állította be a trafit?
Ha viszont nem igaz, nem igaz a vége táblára sem. Szerintem.
Viszont most jöttem haza Pestről, direkte figyeltem, s nem láttam a 70-es táblát. (Pedig emlékszem rá, múltkor még megvolt) Rosszul figyeltem vagy megszüntették? Ellopták?
1kutya 2011.08.31. 19:55:02
Rife67 2011.08.31. 19:58:26
Timnorc 2011.08.31. 20:01:28
Tényleg van olyan hely, ahol 50-nél magasabb seb.korlátozó tábla van lak.ter.-en kívül, majd később a lak.ter.kezdete tábla előtt közvetlenül egy feloldójel.
A fordítottja, tehát seb.korlátozó tábla lak.ter.-en belül, majd később a lak.ter.vége tábla előtt közvetlenül egy olyan feloldó jel tábla, ami konkrétat azt a seb.korlátot oldja, ez viszont sokkal gyakoribb.
Timnorc 2011.08.31. 20:07:33
Azon a bizonyos, közel egy évvel ezelőtti vitában szó esett egy kivételről is.
Tehát a lak.ter.vége tábla egy esetben oldja a seb.korlátozás hatályát. Méghozzá akkor, ha a seb.korlátozó tábla a lak.ter. kezdete táblával egy oszlopon van.
bunkóbéemvés 2011.08.31. 22:46:20
záporjózsi 2011.09.01. 06:24:44
dinyus 2011.09.01. 09:39:48
Tehát aki megszokásból 70-nel megy ott, nyugodtan gyorsítson fel, és ne poroszkáljon a belsô sávban, hogy hamarabb hazaérjek. :)
záporjózsi 2011.09.01. 13:10:37
Skodakék Fábia 2011.09.01. 13:16:08
70-e stábla, bekötőút, 70-es megint, középen megszaggat nincs tábla, bekötőút vagy gyártelület, 70-es, 50-es, kanyar , 60-as...mindez kb 400 méteren belül. A többség meg döcög 55-el
dinyus 2011.09.01. 13:34:58
záporjózsi 2011.09.01. 14:00:28
Skodakék Fábia 2011.09.01. 14:45:04
Asztalos Gábor 2 2011.09.01. 14:51:40
Megjegyezném, hogy a külső sávban 70-es táblánál nem szabálytalan 55-tel menni. Csak a belsőben.
Asztalos Gábor 2 2011.09.01. 14:52:55
Skodakék Fábia 2011.09.01. 15:04:07
Biztos hogy a belsőben szabálytalan?
RaveAcE 2011.09.01. 15:18:44
Aki 70-re szavazott:
A kereszteződés felodja és utána nincs megismételve.
Ez a Bp vége tábla a sima 50-es korlátozást oldja fel és engedi a 90-et.
záporjózsi 2011.09.01. 15:36:58
Az új szakaszon (a budai oldaltól az M2-ig) azért 80, mert sűrűn vannak a felhajtók, illetve Budán a levezetésnél a körforgó és a kanyarok miatt ennél is alacsonyabb. A rövid gyorsítás és az emelkedő miatt van a régi M0-on is egy szakaszon 70.
A rakpart egyes szakaszai azért lehetnek 70-esek, mert széles és nincs rajta keresztbe gyalogos. Van talán két zebra a budai oldalon (ahol egyáltalán 70-es), ami 70-es szakaszon van, szerintem mindkettő lámpás.
A Szentendrei út azért 70-es, mert minden adottsága megvan az emelt sebességre. Még a lámpahangolást is kb. erre lőtték be, legalább is tanulható. :) Amiről itt szó van, az ráadásul épp 90-es, védett, osztott pályás.
záporjózsi 2011.09.01. 15:38:48
záporjózsi 2011.09.01. 15:39:41
D4D 2011.09.01. 15:40:34
"a budai oldaltól az M2-ig) azért 80, mert sűrűn vannak a felhajtók"
Több autópályán jártam már, ahol sűrűn vannak, de nem volt 80 kitéve. Esetleg 120, még ritkábban 100.
Skodakék Fábia 2011.09.01. 16:10:44
A rakpartot azért hoztam fel példának mert azért ott se kétsáv, se leállósáv, sesemmi...aztán majdnem annyival mehetsz mint az autóúton?
záporjózsi 2011.09.01. 16:21:01
@birka0000: Az országúton is szabad 90-nel menni, pedig sok helyen kb. olyan széles a sáv - ha egyáltalán van -, mint a régi M0-n. A 90-nel egyetértek, szerintem az megfelelő lehet. A híd korlátozását nem értem, bár az tény, hogy itthon nincs tapasztalat ferdekábelessel.
D4D 2011.09.01. 17:48:52
"itthon nincs tapasztalat ferdekábelessel"
Gondolom a fizika itthon is ugyanúgy működik, mint máshol, ahol már van vele tapasztalat.
záporjózsi 2011.09.02. 13:20:41
dzsaszper 2011.09.05. 13:02:40
- lakott területen 50 km/h az alapértelmezett, ha más szabály mást nem mond,
- a lakott terület előtti 70 km/h hatálya a feloldóig vagy a következő kereszteződésig tart -- és a sebességkorlátozás tábla miatt a más szabály mást mond esete forog fenn.
Nem abszolút gyorshajtás a faluban az első kereszteződésig a 70. Persze relatív gyorshajtás könnyen lehet...
dzsaszper 2011.09.05. 13:03:35
dzsaszper 2011.09.05. 13:05:30
A budai körforgalom előtt is túlzás a 40, 50 bőven elég lenne, és a táblák is baromira korán vannak kint. Gyakorlatilag közvetlen balesetveszélyt okoz, ha a reggeli csúcsban valaki megpróbálja betartani...
záporjózsi 2011.09.05. 13:11:11
dzsaszper 2011.09.05. 13:23:51
Aki pedig nem ismeri a macisajtot, annak meg úgyis mindegy, az miért ismerné a sebességkorlátozást?
D4D 2011.09.05. 14:57:01
záporjózsi 2011.09.06. 05:48:42
dzsaszper 2011.09.06. 10:31:56
- a 40 helyett 50
- mindkét tábla bő 100 méterrel később
mindenkinek elegendő méretezés kellene legyen.
Szóval szándékosan nem a @D4D: által említett 80-at javasoltam :)
D4D 2011.09.06. 19:56:48
Én sem javaslom mindenkinek. Főleg nem esőben, főleg nem sötétben, főleg nem másnaposan.
záporjózsi 2011.09.07. 10:32:17