Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mennyi is itt a sebességhatár?

2011.08.31. 07:43 :: Don Blasius

Egyszerű szerintem a válasz is RaveAce kérdésére, amennyiben nem változott az utóbbi időkben az érintett helyszínen a táblázás, mostanában már ritkábban járok arra. Sokszor inkább azt tapasztaljuk, hogy a lakott terület határa messze az utolsó ház után van, így ez jó lehetőség a sebességmérésre is. A 11-es út kivezető szakasza üdítő kivétel, teljesen jogosan, mert bár két oldalt még jó másfél kilométeren keresztül látjuk a lakótelepet, az út egyenes, nincs kereszteződés, egyik oldalt a HÉV, másikon egy töltés. Ha Szentendre felé megyünk, csak később szakíthatja meg a haladást egy lámpa. Nincs felesleges korlátozás.

Egy egyszerű, de érdekes kérdésem van a sebességhatárra. Mindig elgondolkodok rajta, mikor arra járok.
A Szentendrein (Batthyány utca) kifele, a Pünkösdfürdő utcai lámpás kereszteződés után ki van téve a Budapest vége tábla. Mennyivel lehet itt menni a tábla után?

 

 

1. Innentől 90 a következő kereszteződésig/korlátozó tábláig.
2. 50 továbbra is, mert még látom a lakóházakat.
3. detektorom van
π. hülye a poszt toló

Azért érdekel a kérdés, mert itt alapvetően kétfajta vezető figyelhető meg:
Az egyik sok 70-es táblát látott a Szentendrein. Biztos, ami biztos alapon 60-70-re veszi a ritmust. Szerintem ez a fajta nyom satut, ha rendőrt lát, abból baj nem lehet...
A másik fajta meg simán tojik a táblákra, az ő autójuk 100 fölött is tud menni.

132 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye béna kresz tábla gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grg76 2011.08.31. 08:01:12

Elsőre 90, én biztos annyival mennék.

Hurri Kán 2011.08.31. 08:08:46

Szerintem 90. Bár nem sokáig, ha jól emlékszem, a körforgalom miatt van kint később sebességkorlátozó tábla.

crazy78 2011.08.31. 08:10:12

ha 2 kockával előrébb mész a norccal, és nagyítasz rajta, látszik egy 70-es korlátozó tábla. Tehát nem a lakott terület vége tábla és a 90km/h az érvényes, hanem a 70-es tábla.

Darth100 2011.08.31. 08:12:08

Egészen a képen látható 70-es tábláig lehet menni 90-el :D A norcban 2-szer bökjetek rá az előre nyílra.

Én az π.lehetőséget választanám, a postoló vak:)

Ennyire nincs post, most komolyan???

Darth100 2011.08.31. 08:12:38

Hopp, míg írtam be is írták a megfejtést :)

Polli80 2011.08.31. 08:14:47

A városhatár tábla után ki van téve egy 70-es ami addig él, amíg a töltés után el nem éred a b.megyeri becsatlakozást. Vagy leszedte valaki? Ha befelé jössz akkor viszont 60-as lassító a zebránál (ahol a b.megyeri csatlakozás van, de azt feloldják. (bocs, mobilon vagyok)

Rong 2011.08.31. 08:16:00

@crazy78: biztos vak vagyok, de a kereszteződés után csak egy megállni tilos meg egy főútvonal tábla van. 70-es az nincs. Én is a 90-re szavazok :)

Polli80 2011.08.31. 08:16:43

bíztos a nagy sebesség tönkreteheti az imo üvegezését... :-)

Rong 2011.08.31. 08:17:04

óóóóóó a vak anyámat.. :D

Polli80 2011.08.31. 08:19:07

arra sétálok kb 15 perc múlva, tegyek 1 kitérőt megnézni?

Polli80 2011.08.31. 08:24:49

arra sétálok kb 15 perc múlva, tegyek 1 kitérőt megnézni?

tataugebu 2011.08.31. 08:29:30

Naponta arra járok. A lakott terület táblától 90 a 70-es tábláig, onnan kb. 1.5 km-en át 70 a következő kereszteződés előtti 60-as tábláig. Az, hogy házat látok nem számít, mert az autópályáról is szoktam látni házakat, mégse lassítok. :)

HakapesziM 2011.08.31. 08:32:22

Ez tetszik, hogy látszanak-e házak, vagy sem. A táblák szerint közlekedünk. Ha vége a lakott területnek, akkor 90.

gomzol 2011.08.31. 08:33:30

Szerintem már volt itt erről szó.

A KRESZ szerint a lakott terület kezdete/vége tábla NEM oldja fel ez előtte érvényes sebességkorlátozást, ezt csak a kereszteződés és a külön erre szolgáló tábla teszi meg.

Tehát a konkrét helyen szerintem marad az 50 a 70-es tábláig.

mezga-aladar 2011.08.31. 08:35:15

nagyon gyenge poszt... ez a nyár ez rossz sorozat volt...

lásd szőke nők parkolnak,
tücsök utazik a motorháztetőn
alapvető kresz kérdések, amik nem is kérdések
jaj mi lesz megállt mellettem, jujj...

nincs semmi érdekes? kezd elfogyni a türelmem, pedig tavasszal "Rátok kattantam"

HakapesziM 2011.08.31. 08:38:26

@gomzol: Nem fekszem, kelek KRESZ könyvvel, de ha van egy faluban pl. 40-es korlátozás, később se kereszteződés, sem felodótábla, de vége a falunak, akkor vánszoroghatok lakott területen kívül egy kereszteződésig, ha nincs, akkor a következő faluig? És fordítva, ha lakott területre érek, ott sincs 50-es tábla. De van lakott terület kezdete, és máris tudom mennyivel mehetek.

Polli80 2011.08.31. 08:40:37

most kanyarodtam ki békásról, jobbra néztem, de hol a tábla, én is vak vagyok... Pedig volt...

gomzol 2011.08.31. 08:44:52

@HakapesziM:
Annyi biztos, hogy ha volt egy sebességkorlátozást jelző tábla a lakott terület kezdete/vége tábla előtt, akkor önmagában ez utóbbi tábla nem oldja fel az előző tilalmát.

Tehát ha mondjuk egy külön 40-es tábla van a lakott terület vége tábla előtt, akkor elvileg igenis 40-nel kell menned az utóbbi tábla után is, amíg nincs kereszteződés, vagy feloldó ill. más sebességet mutató tábla.

gomzol 2011.08.31. 08:50:41

@gomzol:
Bár, ha a posztban jelzett helyen nincs külön 50-es tábla az előző kereszteződés és a lakott terület vége tábla között, akkor lehet, hogy tényleg 90 van a 70-es tábláig. :-)

Roltii 2011.08.31. 08:50:42

egyértelműen 90 a lámpás kereszteződésig, mert ott van megint valami korlátozó tábla előtte ha jól emlékszem.
Visszafele pedig ugyanannál a lámpánál van egy 50-es korlát talán, de feloldják, és majdnem pünkösdfürdő utcáig megint 90.
Mellesleg egyik oldalt HÉV másik oldalt töltés, úgyhogy szerintem rendjén is van, botorság lenne oda az 50.

HakapesziM 2011.08.31. 08:51:23

@gomzol: Ha az autópálya felhajtón van egy 60-as tábla, mert élesen aknyarodik, de feloldó nincs, majd ezután van egy autópálya kezdete tábla még a felhajtón, ezek szerint a következő csomópontig mehetek 60-nal a pályán.
Mondom, nem vagyok paragrafus idézgető, nem lepne meg ma Magyarországon ha egy szabály nem logikus. E gondolatmenet mentén, ha van országúton egy 80-as tábla, majd lakott területre érek, mehetek 80-nal tovább? Hiszen ha a teszem azt a 40-est nem oldja, akkor a 80-ast miért?

esef 2011.08.31. 08:54:57

szerintem régi a kép és már nincs ott a tábla. legalábbis nem rémlik, hogy lenne

D.S.K. 2011.08.31. 08:55:28

A vége táblától 90, utána kb. 50 méter múlva a 70-es táblától 70-el.

"streetfighter" 2011.08.31. 08:55:44

Szerintem teljesen mindegy.
Ahogy a forgalom engedi, úgy szoktam menni.
60 és 160 között. :)

mezga-aladar 2011.08.31. 08:58:53

@HakapesziM: ne kavarj... a falu tábla

a sebességkorlátozást nem oldja
de 50-es korlátozás él onnantól!

Tron65 2011.08.31. 08:59:03

@gomzol: Mért nem oldja fel?
Rengeteg vidéki kisvárosban/faluban láttam azt a szitut, hogy még lakott területen építettek egy szigetes gyalogátkelőt. Előtte jellemzően 30-40-es tábla. Rögtön utána lakott terület vége.
Akkor a következő faluig él a 30?
Ha a lakott terület kezdete tábla übereli a kinti 90-es korlátot, akkor a lakott terület vége mért nem oldja fel a benti 50-est?

mezga-aladar 2011.08.31. 09:01:08

@Tron65: most komolyan ez a szint?

az eleje és vége tábla között érvényes az 50 !!!(azt "oldja")

kivéve ha sebbességkorlát tábla van az más helyzet...

igen. 30-cal kell menned a sziget után örökké ha a b@lfaszok nem tettek ki feloldót, mert a falutábla NEM OLDJA...

mezga-aladar 2011.08.31. 09:02:38

@HakapesziM: @Tron65: nincs jogsitok ugye? (illetve remélem)

Rife67 2011.08.31. 09:02:40

Shell-kúttól van 50-es tábla, ezzel megyünk át a lámpás kereszteződésen is. Utána Budapest vége tábla miatt lehetne nyomni 90-ig, de mire elérnénk, 20-30m-re van egy 70-es tábla. Annyival mehetünk a töltés végéig, ahol a lámpa előtt van egy 60-as tábla. Ha átértünk a lámpán s a becsatlakozó kereszteződésen, lehet nyomni 90-ig, a felüljáróig. A felüljárón 70, a lekanyarodó sávokon 60.

HakapesziM 2011.08.31. 09:06:29

@mezga-aladar: Korábban volt erről vérremenő vita. Valóban, nem fogalmaz egyértelműen a szabály. Ugyanakkor az a gyakorlat - mindenhol- hogy ha vége a falunak, akkor gáz. Ne adjunk tippet a Rendőrségnek, eddig, ezért mégnem bűntettek. A logika is azt diktálja, hogy nem oldja, de felűlírja a település vége tábla a korábbi korlátozást, más útfélére értünk, mások a szabályok, az a tapasztalatom, ha mégis indokolt, akkor ilyenkor megismétlik a táblát.

gomzol 2011.08.31. 09:11:51

@HakapesziM:
Az autópálya-felhajtós kérdésre szerintem az lehet a válasz, hogy ott a felhajtó becsatlakozása a pályára lényegében egy kereszteződés.

crazy78 2011.08.31. 09:15:00

@Rong: Azért mert eddig mákod volt a radarokkal, és mert nem látod a táblát, a norcon még ott a fotó, és a tábla még ott van!

HakapesziM 2011.08.31. 09:15:46

@gomzol: Ezért írtam szándékosan, hogy még a felhajtón van a autópálya kezdete tábla. Ekkor mi a helyzet?
Belátom, hogy nem lehet mindent szabályba foglalni, lehetnek kiskapuk. De van egy mindennapi gyakorlat, és aszerint ha vége a településnek - egyéb korlátozás hiányában - 90 a sebességhatár.

vwgery 2011.08.31. 09:16:12

mikor toljátok már ki a motoros buli rendőrségi határozatát? kiváncsi lennék a kommentekre...

gomzol 2011.08.31. 09:17:36

@Tron65:
A külön sebességkorl. tábla nélküli, KRESZ alapján alapból érvényes 50-et és 90-et természetesen "oldják" a lakott területes táblák.

Én itt arra céloztam, hogy ha az utolsó kereszteződés után még van egy 40-es tábla, majd egy lak.ter. vége, akkor azt a jelenlegi szabályok szerint elvileg csak a következő kereszteződés ill. egy sebességkorlátozó, vagy azt feloldó tábla oldja fel.

Rife67 2011.08.31. 09:28:06

@gomzol:
Tehát ha egy lakott területen kívüli 90-es úton a lakott terület kezdete tábla előtt 20 m-el van egy 70-es tábla, az már nem az alapból érvényes sebesség, így azt nem oldja a lakott terület kezdete tábla. 70-el rongyolhatok az első utcáig? Ugyanez, mint kifelé. Ha a sebességkorlátozó táblát CSAK a sebesség korlátozás tábla vége oldja, akkor ez be és ki is érvényesnek kellene lennie.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.31. 09:30:24

az utolsó kereszteződés és a lakott terület vége tábla között nincs sebességkorlátozó tábla, tehát 90.

gomzol 2011.08.31. 09:34:11

@Rife67:
Így is van!

Ugyanakkor az utóbbi példát nem javaslom alkalmazni, mert nem biztos, hogy meg tudod győzni a rendőröket az igazadról, úgyhogy inkább menj ott is 50-nel. :-)

mezga-aladar 2011.08.31. 09:38:51

@Rife67: nagyon fárasztó... szval szerinted ha a falutábla aelőtt van egy 70es tábla és a faluban nincs kereszteződés, akkor végig mész 70 nel????

szerintem a két falu tábla között a 70en belül 50en van...

és ez egyértelmű...

ha vége a falunak akkor a 70 van ujra (amig nem lesz feloldva vagy keresztezés)

mezga-aladar 2011.08.31. 09:41:04

@gomzol: ez nincs így. a kresz egyértelmű a két falui tábla között 50 érvényes. a 70et egyértelműen szigorítja...

értsd: MINDKETTŐT BE KELL TARTANI...

de fordítva is... ha van egy negyvenes + utána falu, akkor a 40 a "nyerő"... ahhoz hogy mindkettőt betartsd....

qwertzu 2011.08.31. 09:44:29

Nyilván kilencven, nincs előtte korlátozó tábla. Persze csak a 70-es tábláig. :)

@HakapesziM: A helyzet a következő: Mész a felhajtón, 60-as tábla, lelassítasz hatvanra. Ezután autópálya kezdete tábla, de továbbra is 60-al kell menned, mert nem oldja a sebességhatárt. Az a pont ahol a felhajtó és az autópálya betoncsíkja találkozik, az egy útkereszteződés, feloldja a 60-as táblát, az autópályás alapértelmezett 130 lesz az irányadó.

Amúgy ezt a lakott terület meg sebességkorlátozó táblát kár újrakezdeni, ha 900 komment alatt nem világosodott meg valaki, akkor már nem is fog.

Itt minden szerepel pro és kontra:
autozz.blog.hu/2010/10/19/feloldja_a_sebessegkorlatozast_a_telepules_vege_tabla

D4D 2011.08.31. 09:44:40

@gomzol:

"Tehát a konkrét helyen szerintem marad az 50 a 70-es tábláig. "

Szerintem szerezz jogsit, utána kommentelj.

qwertzu 2011.08.31. 09:46:09

@mezga-aladar: "nagyon fárasztó... szval szerinted ha a falutábla aelőtt van egy 70es tábla és a faluban nincs kereszteződés, akkor végig mész 70 nel????"

Pontosan. De tényleg ne kezdjük újra. 900 komment elég volt a témából.

D4D 2011.08.31. 09:47:19

@"streetfighter":

Végre egy igaz hang!!!:)))

kuf 2011.08.31. 09:48:54

csak jelzem, a Shell kut kihajtojanal relativ gyakran mérnek, sokszor civil autóból, itt még 50-es tábla van..szóval csak ésszel :(

FDToth 2011.08.31. 09:51:54

ahogy előttem is mondták, 70, mert a tábla után ott egy 70-es korlátozó. értelme? semmi, max lehet büntetni...
engem nemrég a szentendrei úton, a bmw márkakereskedés előtt trafiztak le. itt végig 70-es tábla van, ott pont egy 60-as (értelme tényleg semmi). itt mentem 72-vel...
a büntetés jogos, de nem emberi...

mezga-aladar 2011.08.31. 09:52:46

@qwertzu: most ezt komolyan mondod?

van egy 70es a falutábla előtt 50 méterrel és te átrobogsz a falun 70nel????

szerintem egyértelműen mindkettőt de leginkább az utolsó sebességkorlátozást kell betartanod, ami pedig a falutáblák között 50 km/h

teljesen más a helyzet ha a falukezdete tábla után 20 méterrel van 70-es, akkor természetesen 70 nel roboghacc (a köv kereszteződésig vagy feloldóig)

szerintem egyértelmű és feltétel nélküli sebesség korlát a lakott területen az 50 a két tábla között

ezt CSAK a sebesség korlátozó tábla írhatja felül, de a TÁBLÁK KÖZÖTTi szakaszon kitéve

HakapesziM 2011.08.31. 09:54:36

@qwertzu: Ez alapján a faluba is berongyolhatok 90-nel a legelső keresztutca vonaláig? Nem, a tábla vonalától 50.

qwertzu 2011.08.31. 09:59:56

@mezga-aladar: Tök komolyan.
A lényeg annyi, hogy a kreszben tételesen benne van, hogy mi oldja fel a sebességkorlátozó tábla hatályát, és a település kezdete-vége nincs közte.
Valamint az is benne van, hogy lakott településen az 50+ os tábla hatálya alatt lehet 50-nél gyorsabban menni. Olvasd el ezt, meg mondjuk az első pár száz kommentet, ennél jobban nehéz lenne végigrágni a táblát.

autozz.blog.hu/2010/10/19/feloldja_a_sebessegkorlatozast_a_telepules_vege_tabla

qwertzu 2011.08.31. 10:03:21

@HakapesziM: Ha van előtte 90-es tábla akkor igen. Ha nincs akkor nem. Mindenhol annyival lehet menni, amennyit a terület típusa engedélyez, kivéve a sebességkorlátozó táblák hatálya alatt, ahol a táblán megadott érték az irányadó. És a tábla jelezhet az alapértéknél nagyobbat is.

mezga-aladar 2011.08.31. 10:05:50

@qwertzu: totál félreértésben vagy

a falutábla nem feloldó jel, hanem SEBESSÉGKORLÁTOZÓ...

ergó, mindkettőt be kell tartanod, kétféle sebességkorlátozás közül...

qwertzu 2011.08.31. 10:09:28

@mezga-aladar: Nem, a falutábla nem korlátoz sebességet. A sebességkorlátozó tábla korlátoz sebességet. A falutábla olyan terület kezdetét jelzi, ahol 50-el kell menni, kivéve, ha egy sebességkorlátozó tábla mást mond. És a lakott település előtt jelző 70-es tábla mást mond.

HakapesziM 2011.08.31. 10:19:34

Hát csak remélni tudom, hogy szolgáló-védőink nem fognak erre specializálódni. Van egy 40-es tábla a faluban, vége a falunak, elkezdi nyomni a vagány, erre jól megbüntetik. Majd döcögünk 40-nel ki tudja meddig.

ex-dr. vuk 2011.08.31. 10:46:20

π.

"50 továbbra is, mert még látom a lakóházakat."
Ez meg otvaros baromsag, a lakohazaknak semmi koze a hivatalos lakott terulethez, tanya mellett sem lassitunk le 50-re.

Engem az az eset erdekelne, ha sebessegkorlatozo tabla van meg varoson belul (pl. 70), kozben feloldas es keresztezodes nelkul jon egy lakott terulet vege, akkor most 70 vagy 90?

ex-dr. vuk 2011.08.31. 10:47:28

Na jo kozben ugy latom pont ezen megy a vita, inkabb elolvasom :)

mezga-aladar 2011.08.31. 10:49:44

@vuk_: :))) igen. ezen

a lakotterület vége csak az eleje tábla 50esét oldja... a 70-et nem...

a lakotterületre érvényes "szakasz" sebességkorlátozásának eleje és vége jelzésére szolgál a falunév tábla SEMMI MÁSRA...

nem old fel semmit...

záporjózsi 2011.08.31. 10:51:40

@FDToth: A 70 jó kérdés, sok értelmét nem látom azután, hogy az összeágazás megtörtént. A kereszteződés viszont jogos, hogy 60, mert a körtöltés miatt nem belátható.

Csigorin 2011.08.31. 10:53:09

Mar onmagaban az is hulyeseg hogy sebessegkorlatozast rendelnek a lakott telepules tablahoz. Minek? Irjak ki a falu nevet, hadd tuggya a paraszt hova erkezett, rendben van. Oszt rakjanak ki hozza egy 50-zona tablat es jonapot, amit majd zonavegevel feloldanak a falu hataraban.

mezga-aladar 2011.08.31. 10:58:37

@Csigorin: ezzel elkerülhető lenne az a probléma ami a rencerváltás óta tombol...

hogy nem a házakkal van faluvége tábla, henem összevissza

záporjózsi 2011.08.31. 11:26:14

@Csigorin: Lehet, viszont a lakott területen belüli közlekedés szabályai több tekintetben eltérőek. Pl. kerékpárral balra kanyarodás, kivilágítás, stb.

tundrazuzmo (törölt) 2011.08.31. 11:34:55

"Mennyivel lehet itt menni a tábla után?"

Lehet például 170-nel, mint a múltkor az Audis.
De lehet menni 30-cal is, mint a biciklis, akit az Audis elcsapott.
Vagy lehet 250-nel is menni, mint a mentőhelikopter.
De a vért összetakarító tűzoltó az csak kb. 5 km/h-val cammogott.

titan 2011.08.31. 12:31:44

@mezga-aladar: szóval a falutábla sebességkorlátozó, de a faluvége nem feloldó és nem is korlátozó... nem látod az ellentmondást?
Egyébként az érvelésed meg is állna, ha teherautót vagy buszt vezetnél.

''autónepper.'' 2011.08.31. 12:31:48

én azt hittem ez autó út szal akkor 120-130 tempó nem helyes itt?

mezga-aladar 2011.08.31. 12:53:14

@titan: utoljára neki futok mert tök egyértelmű a téma...

a lakott terület határait falunév és vége táblák jelzik.

főszabály: lakott területen belül 50nel lehet menni...

ha sebesség korlátozást jelző tábla van, az a feloldójáig vagy a kereszteződésig hatályos...

csak a kétszeresen korlátozott részeken van kérdés. de az sem, mert a tábla "erősebb", illetve a kettő egyszerre is lehet betartandó szabály... lévén a táblás korlátozásnak van hatása lakott területen, míg a falu neve táblának nincs hatása a sebkorlát táblára...

titan 2011.08.31. 13:09:22

@mezga-aladar: ezért írtam a teherautót és buszt, ugyanis annak kell együttesen betartania az általános és a speciális (táblás) sebességkorlátokat, azaz a teherkocsi a Hungárián sem teperhet végig 70-nel, míg a szgk. igen, annak ellenére, hogy a Hungária ugye lakott területen van.

titan 2011.08.31. 13:10:21

@12Rómeó: 1. és n.
"autónepper" szempontjából: 3. és n. :)

mezga-aladar 2011.08.31. 13:11:52

@titan: igazad van...

akár háromféle seb.korlátot is figyelembe kell egyszerre venned...
-lakott terület
-tábla
-járműhöz kötött

és a mindhármat akkor tartod be, ha a legszigorúbbat is... ugyebár

qwertzu 2011.08.31. 13:14:26

@mezga-aladar: mert tök egyértelmű a téma...

Az hát csak nem neked van igazad. A lakott település kezdetét jelző tábla nem korlátozó tábla. Ennyi erővel nevezhetnéd biciklivel-balrakanyarodást engedélyező táblának, mert onnantól kezdve lehet biciklivel balra kanyarodni.
Csak annyit jelez, hogy onnantól lakott területen jársz.

titan 2011.08.31. 13:20:24

@mezga-aladar: lakott terület = 50, azaz Hungárián te 50-nel mész. Szerintem sokan anyáznának miatta, ugyanis így könnyű lekésni a zöldhullámot.
A valóság ezzel szemben az, hogy van az út típusától függő sebességkorlát, és van a tábla, ebből a kisebbet kell betartani, kivéve szgk.-val, mert azzal a tábla mindig felülbírálja az úttipustól függő sebességkorlátot, ha nem hiszed járj utána, ha azután se hiszed, nézd meg a jogtárat, ha azután se hiszed, akkor idézem neked a szabályt, de abból már nem jössz ki jól. De kérlek ne vedd személyeskedésnek :)

Darth100 2011.08.31. 13:21:00

Istenem miért olyan bonyolult ez? :D
Ha vissza is mentek a Norcban, akkor az előző kereszteződés után nincs sebesség korlátozó tábla tehát a Budapest vége tábla után a 70-es tábláig lehet menni 90-el.
Ebben az esetben tökre nem releváns, hogy a városhatár tábla oldja-e vagy nem.

Egyébként:
Az (1) bekezdés c)-g) (sebesség korlátozó táblák) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla (itt nincs városhatárt jelző tábla) a tilalmat előbb feloldja. A vasúti átjáró előtt a 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerinti veszélyt jelző táblával együtt elhelyezett, az (1) bekezdés d) pontjában említett jelzőtábla hatálya a vasúti átjáró kezdetéig tart.

Összegezve, ha nincs korlátozás, akkor persze városon kívül 90, ha van előtte érvényben lévő korlátozás, akkor csak kereszteződés vagy korlátozást megszüntető tábla oldja.

mezga-aladar 2011.08.31. 13:32:57

@titan: megleplek: igazad van... a tábla prioritást élvez... ;)

titan 2011.08.31. 13:57:07

@mezga-aladar: megleptél... :)
akkor már csak azt kell eldönteni, hogy a település kezdete és vége táblák egyszerre sebességkorlátozók/feloldók-e vagy csupán az úttipust változtatják meg. Mert azért az nonszensz lenne, ha a település kezdete korlátozó lenne, de a vége se nem korlátozó se nem feloldó.

tataugebu 2011.08.31. 14:01:23

@''autónepper.'': Helyes, de csak tolatva! :DDDD

mezga-aladar 2011.08.31. 14:31:57

@titan: abban megingathatalan vok... nem feloldó egyik sem, de egy korlátozást jelent... ergó

falu tábla előtti 70 et szigorítja 50-re, de a 40-et nem "emelei" 50 re

falu vége tábla előtti 70 est a helységnév tábla nem érinti, de a 40-est sem...

tehát a táblás korlátozást egy esetben érinti ha a falu eleje tábla előtt 70 van, akkor a falutáblától már 50 lesz....

D4D 2011.08.31. 15:00:03

@tundrazuzmo: :)))))))))))))))))))))))))))

Ez nagyon jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.31. 15:09:07

@mezga-aladar: érdemes lenne elolvasnod a fent linkelt posztból az első 1-200 hsz-t. A te véleményeden voltam, de ott számomra kiderült, hogy paragrafusilag nincs igazam, és elvileg tényleg be lehet rongyolni egy faluba az első sarokig 110-zel, ha 110-es tábla volt a helységtábla előtt, és nem oldották fel kifejezetten.

Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:13:15

@titan: itt már korábban/régebben írták ezt. Kapsz a képedbe egy 70-es táblát a falu előtt. Lelassítasz 90-ről, mert mondjkuk annyival mentél. Falutábla. Mit csinálsz? Zúzol tovább 70-el mert ez a kresz. Jön az első kereszteződés, ez feloldja a 70-et. Mit csinálsz? Lelassítasz 50-re mert faluban vagy. Kapsz egy újabb 70-est, gyorsítasz. Faluvége tábla, mit csinálsz? Caplatsz 70-el amíg "magasabb" tábla vagy kereszteződés nem jön.

[mike] 2011.08.31. 15:24:21

Házak? Én repülőgépet is szoktam látni vezetés közben. Olyankor mennyi a korlátozás?

Itt 90. Utána van még 70-es korlátozó is, ha minden igaz.

mezga-aladar 2011.08.31. 15:29:15

@birka0000: @droid_: hm... ezt nem zárom ki ezt a verziót...

@[mike]: ha repüloőgépet vezetek és házat látok akkor le kell lassítanom 50re?

egyáltalán függőleges értelemben van lakott terület határ?

titan 2011.08.31. 15:32:46

@birka0000: én nem állást foglalni akartam, hanem nem értettem egyet Aladárral abban, hogy ha az egyik felold vagy korlátoz, akkor a másik miért nem. Persze a Gulliverkli 5-re valószínűleg nem érvényes a tábla preferenciája :)

Alikam 2011.08.31. 15:42:17

Egyik sem talált.

"Innentől 90 a következő kereszteződésig/korlátozó tábláig."

Ez van a legközelebb hozzá, de ez sem talált. Mit akarsz a köv. kereszteződéssel? Az nem oldja fel a lakott terület vége tábla hatályát.

Ergo 90-el addig amíg nincs más sebességkorlátozó tábla, autópálya, autóút, vasútátkelő stb. vagy lakott terület kezdete tábla.

Skodakék Fábia 2011.08.31. 15:43:44

@mezga-aladar: @titan: engem is meglepett mikor olvastam. De van benne ráció.
Anno írták is hogy az oktatók kapásból vágják, persze nekik aztán tényleg tudni kell...
Nem olvastam minden kommentet, most tévedtem ide...csak gondoltam belebégetek :)

titan 2011.08.31. 16:27:45

@birka0000: egyébként az általad leírt változat tényleg logikusnak tűnik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 17:31:23

amig a hazakat latod 50
ha mar nem latod akkor 90 / vagy mar ejjel van/
ha rendort sem latsz, akkor 140

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.31. 17:32:31

ha kod van es egyaltalan nem latsz se hazat, se tablat, se rendort se semmit, akkor maradj otthon

[mike] 2011.08.31. 18:04:30

@mezga-aladar: gondolom 4-5 ezer méteren már repülési zóna van. Ha e fölött látsz házat, arra valszeg nincs építési engedély.... ott szerintem 50...

Timnorc 2011.08.31. 19:06:01

Lerágott csont.

Javaslat: Olvassátok el a korábbi témákat. Még szakértő is meg lett keresve.

A lak.ter.kezdete/vége tábla nem oldja a seb.korlátozást.
Még mindig nem.

D4D 2011.08.31. 19:11:02

OFF
Biciklis kb egy órája Pilisszentivánon jön szembe az egyautónyi széles egyirányúban, kieg tábla nincs.
Idézem mit mondott:
"Belehet jönni biciklivel, mivel nincs kiírva, hogy tilos."

zar116 2011.08.31. 19:11:47

A lámpától a Bp határig 50. Utána kb. 30 méteren keresztül 90, a 70-es tábláig. Utána 70, a 60-as (következő lámpa előtt) tábláig. Utána 60 a lámpás becsatlakozásig, azt elhagyva 90, a felüljáróig, ahol 70. A felüljáró után a becsatlakozó úttól (körforgóból kijövő Cora, M0) 90, Szentendréig.
Szentendrén végig 50, Leányfalun 50, Leányfalu, Tahitótfalu között (táblával) 70, Tahitótfalu 50, Tahitótfalu végétől 90/70 (május 1-szept 30 között 70), majd a Dunabogdányi benzinkútig 90, onnan a falu széléig 70, a faluban 50.
Az érdekes inkább Bp felé van, a felüljáró után, az autógázkút/zebra előtti 60. Szerintem azt a 60-at oldja 90-re a visszaforduló sáv először, majd a autógázkút bekötője.

Timnorc 2011.08.31. 19:12:25

@droid_:

Pontosan.

Ezért van az, hogy ha hozzáértők raknak ki - mondjuk - 70-es táblát lak.ter.-en kívül, akkor a lak.ter.kezdete tábla elé közvetlenül raknak egy feloldó jel táblát is.

Vagy fordítva (ez a gyakoribb). Budapestiek ismét hátrányban.
Tehát lak.ter.-en belül 70-es tábla, mert mondjuk úgy ítélték meg, hogy nem gáz a magasabb sebesség, aztán a lak.ter.vége tábla előtt közvetlenül egy feloldó jel tábla.

Timnorc 2011.08.31. 19:17:02

@mezga-aladar:

Pont ugyanezt gondoltam korábban, amit Te.

De amióta láttam, olyat, hogy 70-es tábla lak.ter.-en kívül, majd a lak.ter.kezdete tábla előtt közvetlenül egy 70-et feloldó jel tábla... Na, azóta egy kicsit bizonytalan lettem.

Tehát abban továbbra is biztos vagyok, hogy a lak.ter.tábláknak, tehát a kezdetet jelzőnek sem, és a végét jelzőnek sincs semmilyen hatálya a korlátozó táblákra.

Timnorc 2011.08.31. 19:20:58

Szűk egy éve ezt írtam. (Tehát már akkor is egy korábbi bszélgetésből idéztem)
Íme:

xaba99 alapos munkát végzett, és egy nálunk hozzáértőbb személyt keresett meg ebben a kérdésben.
Korábban meg is dícsértem ezért.

Hadd másoljam ide a szakvéleményt:
"A felvetésre a Magyar Közút Kht. zalai igazgatóságának osztályvezetője, Büki Zoltán reagált:

- Az olvasó által kifogásolt sebességszabályozás valóban fennáll, és nem egyedi esetről van szó. A helyzet megoldásához jogszabályi módosításra lenne szükség, mivel jelenleg a sebességkorlátozás során alkalmazott jelzőtábla-elhelyezési előírások nem egységesek. A sebességkorlátozás hatályát a sebességkorlátozás vége, a mozgó járművekre vonatkozó tilalom vége és az útkereszteződés oldhatja fel. A lakott terület tábla az általános sebességszabályozás eszköze, az ideiglenes forgalomkorlátozó táblákra, valamint a szakaszos differenciált sebességekre vonatkozóan nincs hatálya."
forrás: zalaihirlap.hu/fokusz/20090212_meddig_hatalyos_a_tabla_

Nincs hatálya.

Vagyis se nem oldja, se nem írja, se nem felülírja, se nem felül...

Rife67 2011.08.31. 19:42:52

"A lakott terület tábla az általános sebességszabályozás eszköze, az ideiglenes forgalomkorlátozó táblákra, valamint a szakaszos differenciált sebességekre vonatkozóan nincs hatálya."
Csak kukacoskodom. Ha ez igaz, akkor a lakott terület kezdete ELŐTTI 70-es tábla hatályát NEM befolyásolja a lakott terület tábla, tehát a feloldóig suhanhatok 70-el, át egy olyan falun, aminek esetleg nincs is több utcája, így keresztutcája sem. Mivel ez már egy ideiglenes vagy szakaszos vagy micsoda, így a lakott terület táblának nincs hatása.
Bevenné ezt egy rendőr, aki a terület tábla utáni 5 m-re állította be a trafit?
Ha viszont nem igaz, nem igaz a vége táblára sem. Szerintem.

Viszont most jöttem haza Pestről, direkte figyeltem, s nem láttam a 70-es táblát. (Pedig emlékszem rá, múltkor még megvolt) Rosszul figyeltem vagy megszüntették? Ellopták?

1kutya 2011.08.31. 19:55:02

@Rife67: biSZtos alumónijumbúl vót:-DDD

Rife67 2011.08.31. 19:58:26

@1kutya: Ahogy láttam, abbúl.

Timnorc 2011.08.31. 20:01:28

@Rife67:

Tényleg van olyan hely, ahol 50-nél magasabb seb.korlátozó tábla van lak.ter.-en kívül, majd később a lak.ter.kezdete tábla előtt közvetlenül egy feloldójel.

A fordítottja, tehát seb.korlátozó tábla lak.ter.-en belül, majd később a lak.ter.vége tábla előtt közvetlenül egy olyan feloldó jel tábla, ami konkrétat azt a seb.korlátot oldja, ez viszont sokkal gyakoribb.

Timnorc 2011.08.31. 20:07:33

Jut eszembe:

Azon a bizonyos, közel egy évvel ezelőtti vitában szó esett egy kivételről is.

Tehát a lak.ter.vége tábla egy esetben oldja a seb.korlátozás hatályát. Méghozzá akkor, ha a seb.korlátozó tábla a lak.ter. kezdete táblával egy oszlopon van.

bunkóbéemvés 2011.08.31. 22:46:20

Amugy meg nem detektor (az szart sem er) hanem blokkolo. Idiota. A 70es tabla meg csak disz mi? Add vissza a jogsidat gyilkos..

záporjózsi 2011.09.01. 06:24:44

@Rife67: Na ezért érdemes figyelni, hogy hol milyen tábla kerül le. Volt ilyen a Szerémi úton és a Budafoki úton is. Mindenki megszokásból ment és csak a rendőrök figyelmetlenségén múlt, hogy nem álltak neki ott pénzbehajtani...

dinyus 2011.09.01. 09:39:48

@Rife67: pár hete eltûnt, szerintem rájöttek (ha ilyen létezik Magyarországon), hogy feleslegesen van ott. Úgyhogy ott 90-nel lehet menni egészen a zebráig, ahol 60-as korlátozás van.
Tehát aki megszokásból 70-nel megy ott, nyugodtan gyorsítson fel, és ne poroszkáljon a belsô sávban, hogy hamarabb hazaérjek. :)

záporjózsi 2011.09.01. 13:10:37

@dinyus: Mivel korábban a lakott terület kezdete nem ott volt, akkor a 70 emelt a sebességen, most csökkentett.

Skodakék Fábia 2011.09.01. 13:16:08

Egyébként most jut eszembe hogy hasonló táblabaromkodás van XIkerben a Hunyadi János úton befelé ( Mezőkövesdi, Vegyész, Építész utca magasságában.
70-e stábla, bekötőút, 70-es megint, középen megszaggat nincs tábla, bekötőút vagy gyártelület, 70-es, 50-es, kanyar , 60-as...mindez kb 400 méteren belül. A többség meg döcög 55-el

dinyus 2011.09.01. 13:34:58

@záporjózsi: de, ott volt. 3 éve járok haza arra minden nap, és mindig úgy volt, hogy város vége, utána 70, zebránál 60, utána 90, Megyeri híd felé 60, aztán 50, végül 80 az M0-n.

záporjózsi 2011.09.01. 14:00:28

@birka0000: Budafokit írtam, bocsánat, de annyira azért nem vagyok ismerős ott. Szóval igen, ott a 70-esek nincsenek jól kitűzve, ezért nem is érdemes annyival menni (persze ha valaki csekkezni akar, tegye), a kanyar az csak úgy 50, ha röntgenszemmel nem látsz gyalogost az átkelőhöz közeledve (meg a tábla is elvileg ennyit enged), utána 60-nal valóban elfér a forgalom.

Skodakék Fábia 2011.09.01. 14:45:04

@záporjózsi: ilyenkor mindig elgondolkozok azon hogy a rakpart 70-es, ez az út 70-es az új M0-s meg 80 egy csomó helyen, leállósávval meg elválasztóval...értelem?

Asztalos Gábor 2 2011.09.01. 14:51:40

@birka0000:
Megjegyezném, hogy a külső sávban 70-es táblánál nem szabálytalan 55-tel menni. Csak a belsőben.

Skodakék Fábia 2011.09.01. 15:04:07

@Asztalos Gábor 2: nagyon nem stresszel. A Vácin is mindig az van a sor elején aki nem nézi hogy 70 a tábla és 55-özik. Bár amikor elporzok mellette olyankor az is rákapcsol.
Biztos hogy a belsőben szabálytalan?

RaveAcE 2011.09.01. 15:18:44

Örülök, hogy ennyi embert sikerült megmozgatni. :)

Aki 70-re szavazott:
A kereszteződés felodja és utána nincs megismételve.
Ez a Bp vége tábla a sima 50-es korlátozást oldja fel és engedi a 90-et.

záporjózsi 2011.09.01. 15:36:58

@birka0000: Nem egészen. Az M0 alapvetően ott 80-as, ahol valami hiányzik az autóúthoz. A régi szakaszon a sávok szélessége nem elegendő, a leállósáv meg ritka vendég. Az autóúton nagy kocsik legfeljebb 70-nel mehetnek, a keskeny sávok és az elégtelen kapacitás miatt nem lehet nagy a sebesség-különbség, így a 110 felejtős. Hogy miért nem 90 arra még nem tudtam rájönni. Ekkor ugyanis megvan az előzéshez szükséges jó sebesség-különbség. Gyakorlatiasabban: 90-nel még a nagyok is tudnak menni, a trafi meg nem tesz különbséget a kicsi meg a nagy között.
Az új szakaszon (a budai oldaltól az M2-ig) azért 80, mert sűrűn vannak a felhajtók, illetve Budán a levezetésnél a körforgó és a kanyarok miatt ennél is alacsonyabb. A rövid gyorsítás és az emelkedő miatt van a régi M0-on is egy szakaszon 70.
A rakpart egyes szakaszai azért lehetnek 70-esek, mert széles és nincs rajta keresztbe gyalogos. Van talán két zebra a budai oldalon (ahol egyáltalán 70-es), ami 70-es szakaszon van, szerintem mindkettő lámpás.
A Szentendrei út azért 70-es, mert minden adottsága megvan az emelt sebességre. Még a lámpahangolást is kb. erre lőtték be, legalább is tanulható. :) Amiről itt szó van, az ráadásul épp 90-es, védett, osztott pályás.

záporjózsi 2011.09.01. 15:38:48

@birka0000: Biztos, kivétel ha közvetlenül balra kanyarodási szándékkal megy a belsőben, vagy egy még lassabbat előz.

záporjózsi 2011.09.01. 15:39:41

@RaveAcE: A korábbi határnál lévő lámpa szinkronját átállították erre vagy az azért maradt a 70+60-ra hangolva?

D4D 2011.09.01. 15:40:34

@záporjózsi:

"a budai oldaltól az M2-ig) azért 80, mert sűrűn vannak a felhajtók"

Több autópályán jártam már, ahol sűrűn vannak, de nem volt 80 kitéve. Esetleg 120, még ritkábban 100.

Skodakék Fábia 2011.09.01. 16:10:44

@záporjózsi: ja, az új szakaszra gondoltam...azért a 90 simán jó lenne, felhajtó vagy nem
A rakpartot azért hoztam fel példának mert azért ott se kétsáv, se leállósáv, sesemmi...aztán majdnem annyival mehetsz mint az autóúton?

záporjózsi 2011.09.01. 16:21:01

@D4D: Ez a magyar szabályozás. Nem biztos, hogy jó, de ez van.

@birka0000: Az országúton is szabad 90-nel menni, pedig sok helyen kb. olyan széles a sáv - ha egyáltalán van -, mint a régi M0-n. A 90-nel egyetértek, szerintem az megfelelő lehet. A híd korlátozását nem értem, bár az tény, hogy itthon nincs tapasztalat ferdekábelessel.

D4D 2011.09.01. 17:48:52

@záporjózsi:

"itthon nincs tapasztalat ferdekábelessel"

Gondolom a fizika itthon is ugyanúgy működik, mint máshol, ahol már van vele tapasztalat.

záporjózsi 2011.09.02. 13:20:41

@D4D: A fizika igen. Csak semmi más nem. Pl. külföldi kapcsolatok, folyóiratok, értekezések olvasása.

dzsaszper 2011.09.05. 13:02:40

@mezga-aladar: pedig (egy jóval korábbi posztban vitatkozva) arra jutottunk, hogy a KRESZ szövegezése szerint:
- lakott területen 50 km/h az alapértelmezett, ha más szabály mást nem mond,
- a lakott terület előtti 70 km/h hatálya a feloldóig vagy a következő kereszteződésig tart -- és a sebességkorlátozás tábla miatt a más szabály mást mond esete forog fenn.

Nem abszolút gyorshajtás a faluban az első kereszteződésig a 70. Persze relatív gyorshajtás könnyen lehet...

dzsaszper 2011.09.05. 13:03:35

amúgy a Szentendrein kifele én is emlékeztem a 70-es táblára nem sokkal a lakott terület vége után. Pár napja viszont mintha nem káttam volna... csak benőtte a fa?

dzsaszper 2011.09.05. 13:05:30

@záporjózsi: a sűrű felhajtó miatt a 80 erőteljes túlzás szerintem, egy 100-as korlát még érthető lenne.
A budai körforgalom előtt is túlzás a 40, 50 bőven elég lenne, és a táblák is baromira korán vannak kint. Gyakorlatilag közvetlen balesetveszélyt okoz, ha a reggeli csúcsban valaki megpróbálja betartani...

záporjózsi 2011.09.05. 13:11:11

@dzsaszper: Ezeket mind értem, csak pillanatnyilag nem szabad. A körforgó előtt a 40 azt a célt szolgálja, hogy a beláthatóság szerint a körforgóban haladók észlelhetők legyenek. Az az 1 is, aki ott fordul vissza. Életszerűtlen, de ez van. A jobbkanyar meg simán 60-as, de mivel a külső sáv nem mehet gyorsabban, mint a belső, ott is 40. 40-re csökkenteni úgy kell, hogy lehetőleg 20 km/h-s lépcsőkben. Azaz 80->60->40. Viszont ezeket úgy kell kitűzni, hogy betartásukhoz ne kelljen intenzíven fékezni - és legyen idő az értelmezésükhöz a többi jelzés mellett is.

dzsaszper 2011.09.05. 13:23:51

@záporjózsi: a körforgóban haladók szerintem 50-nel közelítve is gyönyörűen észlelhetők.

Aki pedig nem ismeri a macisajtot, annak meg úgyis mindegy, az miért ismerné a sebességkorlátozást?

D4D 2011.09.05. 14:57:01

@dzsaszper: Én 80-al is észlelem a körforgóban jövőket.

záporjózsi 2011.09.06. 05:48:42

@dzsaszper: Sosem az ide írókra méretezik a közlekedést.

dzsaszper 2011.09.06. 10:31:56

@záporjózsi: tudom, de szerintem
- a 40 helyett 50
- mindkét tábla bő 100 méterrel később
mindenkinek elegendő méretezés kellene legyen.

Szóval szándékosan nem a @D4D: által említett 80-at javasoltam :)

D4D 2011.09.06. 19:56:48

@dzsaszper:

Én sem javaslom mindenkinek. Főleg nem esőben, főleg nem sötétben, főleg nem másnaposan.

záporjózsi 2011.09.07. 10:32:17

@dzsaszper: Szerintem is. De ettől még a jelenlegi a szabályos. Nekem az elférne úgy is, hogy a hídon 90-100, aztán a mostani 60 helyén 80, a 40 helyén meg 50. Csak ehhez kell sávfelfestés és a kettős kör rendes beláthatósága is.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása