Jó pár helyen járva a városban megállapítottam, hogy a jelzőlámpák vagy rosszul vannak elhelyezve, vagy pedig előttük van valami zavaró tereptárgy (sokszor egy másik KRESZ-tábla, trafóállomás vagy elé nőtt gaz, stb.). Így a lámpa jelzését néha kicsit későn lehet észlelni. Ez főleg akkor kellemetlen, mikor éppen zöldből sárgán keresztül pirosra vált, hiszen haladunk a forgalom ritmusában, előttünk még átsuhannak, majd egy oszlop/fa mögül "előugrik" a piros/sárga lámpa, majd kénytelenek vagyunk a szokásoshoz képest erősebben fékezni. És remélhetjük, hogy a mögöttünk jövő tartotta a követési távolságot. Nem olyan régen írt asdf a hiányosan felfestett újpesti sávelhúzásról, amit rá pár napra már javítottak. Most egy óbudai problémás helyszínt dokumentált nekünk, amit kiegészítenék néhány általam ismert "elrejtett" lámpával.
Különösebb kommentárt azt hiszem nem kell fűznöm képhez, a Bécsi úton a Vörösvári út felé menő lámpából ennyi látszik a belső sávban (igen, tudom, a másik sávban is van lámpa, de azért ez így nem normális). A norc képén látszik, hogy miből lett lámpáig érő növényzet.
Még jó, hogy mind a két sávhoz tartozik lámpa a Rákóczi térnél a Blaha Lujza tér felé haladva a második lámpa a villamosmegálló elejénél. A belső sávét a megálló várója, a külsőét (a metróépítés miatt) a lámpa elé kihelyezett KRESZ-táblák takarják. Igaz, van itt sebességkorlátozás a tér elejénél, de a kanyar miatt a lámpa jelzését csak a villamosmegálló közepétől lehet észlelni.
Szintén a körút, de már az Erzsébet; Király utca felől a Blaha Lujza tér irányába a Barcsay utcánál ma vettem észre, hogy a felső lámpát benőtték a fák (a norc képén még nem látszik), az alsót meg bizonyos szögből szintén nehéz észrevenni egy fatörzstől.
Még egy bónusz: Keresztúri út a gyógyszergyárnál a Kerepesi út felé. Itt az a megtévesztő, hogy két lámpa van egymás után, de a közelebbi vált be előbb pirosra, viszont azt lehet észrevenni később. Szintén a lombkorona takarja ki a felsőt és egy lámpaoszlop-tábla kombináció az alsót.
Biztos vannak még szerte ilyenek a városban, most ezek jutottak eszembe, amik zavaróak. Tudom, nem a legvészesebb problémák ezek, de a különféle lámpák, táblák és oszlopok elhelyezésekor jobban oda lehetne figyelni arra, hogy a jelzések könnyebben legyenek észlelhetők. A "gyep" és lombkorona nyírását pedig gyakrabban kellene végezni (tudom, az munka és pénz).
És persze ez nem jelenti azt, hogy aki itt okoz balesetet, az nem hibás. Természetesen oda kell figyelni nekünk sofőröknek is, de a jobban belátható lámpákkal még tovább csökkenthető a balesetek bekövetkezési valószínűsége.
king4aday 2011.09.16. 09:11:12
Szintén Debrecen, Széchenyi-István u. kereszteződés, jobb szélső sávból is viccesen látszik a lámpa.
king4aday 2011.09.16. 09:11:43
kridli 2011.09.16. 09:17:56
metal · http://electric.blog.hu 2011.09.16. 09:19:56
www.norc.ro/street-view/?id=00266f386aa19f8541fba31176de1f2b&r=2.70&vla=6.50&lz=60.0&ppa=99.30&fs=false
metal · http://electric.blog.hu 2011.09.16. 09:27:37
g.co/maps/qvy8d
1kutya 2011.09.16. 09:34:44
teabore 2011.09.16. 09:38:59
gigabursch 2011.09.16. 10:04:43
Az É-i vasút hídja mögötti lámpa, ahol le lehet menni a római felé, gyakorlatilag az utolsó 70 méterig láthatatlan, egyedül a kis gyalogos lámpa látszik.
A bánatos Heródes tökéért nem lehetett az a lámpát annyira leereszteni, mint a híd alját?!?!
Kamion így se - úgy se vinné el, de nem lenne a híd holtterében.
Na ennyi esze van az átlagos mérnökgyári mérnöknek...
Laciii 2011.09.16. 10:16:24
Vagy fogni egy metszőollót és lemetszeni ahol eléri az ember.
dr. leo&fred 2011.09.16. 10:16:26
dr. leo&fred 2011.09.16. 10:27:53
Frigyesmester 2011.09.16. 10:35:05
tundrazuzmo (törölt) 2011.09.16. 10:36:20
Úgy sajnálom, de hát ez van.
Mondjuk mozgatni kell rendesen a fejemet, hogy a piros lámpa mindig a tükör mögött kitakarva maradjon...:)
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.16. 10:39:44
Es meg egy dolog: a Romai fele kanyarodoknak holterbol mindig szamolniuk kell kerekparossal, aki termeszetesen nem tolja at a zebran a jarmuvet :)
asdf 2011.09.16. 10:43:39
Amugy azt birom meg, amikor elkezdtek felszerelni ezeket az uj ledes jelzolampakat, hulye szogben tettek, a lampa fokuszat a megallj vonalra iranyitottak, ennek okan messzirol szart sem lehetett latni belole. Aztan rajottek, hogy talan arra lenne fontosabb iranyitani a lampa nagy fenyereju reszet, aki 50-nel megy a lampa fele, aki all a lampa alatt, az raer bambulni veszely nelkul, hogy mikor valt a lampa. Sajnos ezek a rosszul pozicionalt lampak azota is igy maradtak (elso blikkre: Duna plaza elott ujpestrol az arpad hid fele menet, a tavolabbi lampa jelzeset elobb latom, mint a kozelebbit, mert az tul a foldre nez, a Megyeri utrol felfele menet a lejton a Baross utcai lampat is csak a megallj vonaltol lehet rendesen latni, annyira a fold fele nez, meg meg egy rakas helyen).
_ng_ 2011.09.16. 11:08:37
ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.09.16. 11:51:39
organikusviselet · http://organikusviselet.blog.hu/ 2011.09.16. 12:12:29
mezga-aladar 2011.09.16. 12:15:14
@Laciii: Vagy fogni egy metszőollót és lemetszeni ahol eléri az ember.
ez pedig a közterületi ZÖLD rongálása... téged jelentelek fel...
ApROPÓ az igazi megoldás
LEBETONOZNI PARKOLÓNAK és biciGli sávnak minden parkot és füvet...
karbantartani ugyis sz@rnak...
PufyLix 2011.09.16. 12:15:40
mezga-aladar 2011.09.16. 12:18:40
2011.09.16. 12:19:35
III. ker Árpád fejedelem útján az Árpád hídhoz, Szentlélek térhez közelítve a lámpa csak a kanyar végén látható. Jó messziről lehetne látni,ha nem lenne ott egy csomó gaz...
OFF:
III. ker Újlaki rakparton, ott ahol kijön a Duna mellé (Görzenál és Rozmaring étterem között) még mindig ott van a régi magassághatároló-jelző (fentről lógó rudak-láncok, már ami maradt belőle). Minek? A Margit híd előtt már van egy felhajtási lehetőség, inkább annak közelébe kéne ez, nem?
Vagy: Kinek lenne érdemes szólni, hogy az ott felesleges?
mezga-aladar 2011.09.16. 12:21:15
szolj a bodzás-színesfémes színesbőrű DAKOTÁKnak
Mikrobi 2011.09.16. 12:23:18
Tóth Manci 2011.09.16. 12:32:53
CoIie 2011.09.16. 12:42:43
A 3. kerület ellopott táblái miatt, amikor szóltam "Tarlósnak", akkor is semmi, amikor szóltam "Búsnak", akkor is semmi! Se levélre, se a megadott SMS számra írt bejelentésre soha nem reagált senki.
A Flórián téri felüljárón, és emiatt előtte is a Szentendrei úton, is hagyják az eszméletlen dugót reggelente (értelmetlen a milliárdos üres buszsáv!), tehát itt nem lehet haladni, csak toporogni, a hídon pedig annyival lehet már száguldani, amennyit tud a vas. Normális?!
A 3. kerület mellékutcáit képtelenek egy nyári szezonban megjavítani, kinek szóljak, mert én magam csak jogellenesen javíthatom meg?! Ugyanez van a jelzőlámpák és táblák láthatóságával is. Nem metszhetek le egy ágat sem, mert itt minden jogellenes, csak a nemtörődöm szervek NEM működése jogos!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.09.16. 16:56:09
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.16. 18:31:49
Na de melyik városban...?
"És persze ez nem jelenti azt, hogy aki itt okoz balesetet, az nem hibás."
Jaja... a legszebb az egészben, hogy attól még, hogy a Nedves Hatóság baszik odafigyelni a közlekedésbiztonságra, aki beszívja, azt még meg is büntetik :(
Rocko- 2011.09.17. 01:04:04
margit körút, kis rúkus utca, azt is szépen rakták be kanyarba.
terror 2011.09.17. 17:42:27
A fkfzrt@fkf.hu cimre irtam. Elvileg sok lampanal a Siemens az illetekes, de onnan nem jott valasz, ugyhogy nem foglalkoztam veluk.
Aztan hogy ilyen novenyzet problema eseten mikepp reagalnak, azt nem tudom, de szerintem erdemes futni naluk egy kort. Ja, azt is beleirtam mindig az emailbe, hogyha nem ok az illetekesek, akkor legyenek szivesek tovabbitani a megfelelo helyre. (Bizonyosan jobban kepben vannak, hogy melyik lampaert, teruletert, problematipusert ki a felelos...)
Ha irsz nekik, megkoszonom, ha dobsz egy valaszt, hogy mit reagaltak, illetve ha nem ok az illetekesek, akkor kihez iranyitanak ilyen ugyben...
záporjózsi 2011.09.18. 15:14:20
mohopasi 2011.09.19. 11:04:04
CoIie 2011.09.19. 20:16:37
terror 2011.09.19. 20:45:55