Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vakegerek

2011.09.20. 08:03 :: Don Blasius

Tiborc rögtön három gyakori problémát is megpendít posztjában, valamennyihez hasonló eset többször szerepelt már itt a blogon is. Levélírónk gyakorlatilag külön rovat beindítását javasolja, mivel ezen három probléma egyaránt az oda nem figyelésre vezethető vissza. Egyesek úgy közlekednek az úton, mintha fel sem fognák, mit csinálnak, nem néznek, nem látnak. Jó, én is sokszor az autóban "élek", de valahogy megtanultam, elsősorban az útra és a közlekedésre figyeljünk, a biztonság többet ér egy fontos (?) telefonhívásnál!

Nap mint nap tapasztalhatja mindenki, aki a sztrádán halad szabályosan, a jobbra tartási szabályt betartva, hogy vannak egyes vakegerek, akik középen (Az arany középút szellemében) megy, cammog, hol két sávon egyszerre. Ahhoz hogy te szabályosan leelőzd, meg kell kerülnöd, pedig mellette akár kilométerekre sincs semmiféle autó a jobb szélső sávban. Volt mikor látta, hogy belekezdtél  az előzésbe, még rá is erősített. A belsősávon, meg aki addig aki épp odaért a 160-as sebességgel, az meg nem levillogtat, hogy mi szart keresek az Ő sávjában! Mintha övé lenn az országút.


Ime, néhány kép a kezdéshez:


 

Itt pedig a másik iszonyatosan bosszantó dolog, hogy ha már egyszer állítótag betegszállító, akkor legalább szabályosan közlekedjen! Kicsit megkéstem vele de meg van!
(Irányjelző nélkül, jobbról bevágott elém persze még a lámpája sincs bekapcsolva, csak megy mint a "vakegér")
- A képen nem látszik, de mellettem balról volt épp egy kisteherautó és egy bmw - azaz még  behúzódni sem tudtam, hogy elengedjem.

 


Állítom, aki nem használja a tompított fényszóróját, az úgy ült be az autóba, hogy telefonált, és mire elhagyta a lakott települést elfelejtette hogy bekapcsolta vagy sem!

 

67 komment

Címkék: index biztonság közlekedés autó hülye veszélyes tükör lámpa autópálya mentő fényszóró

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tataugebu 2011.09.20. 08:06:23

Serintem ezek az emberek egyszerűen lesz@rják a többieket.
Csak ök léteznek, a többi nem számít, csak felesleges akadályok az úton. :(

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 08:21:10

fehérvár mellett az m7-es 3 sávjából a külsőt fel kell szántani és behinteni sóval. úgysem használja senki. és mivel ráadásul városi elkerülő szakasz, az autósok 50%-a még szürkületben sem kapcsol lámpát.

"streetfighter" 2011.09.20. 08:24:28

Nincs különösebb problémám ezekkel.
Le lehet előzni őket balról, jobbról, ahol van hely.
De azok a büdös parasztok akik a egymás mellett azonos sebességgel haladnak és az embernek a dupla záróvonalon keresztül kell őket leelőzni, vagy akik a sűrű forgalmú úton jóval a megengedett alatt lődörögnek, hogy az ember legszívesebben letaposná őket, na azokkal sokkal nagyobb gondok vannak.

dzsaszper 2011.09.20. 08:36:35

ha már vakegerek...

egyre trendibb erős sötétedésben világítás nélkül közlekedni... és ezt a kritikámat most egyszerre küldöm autósoknak és kerékpárosoknak...

autósoknál a másik megfigyelhető tendencia az, hogy egyre több az olyan autó, amelyiknek az egyik tompítottja vagy az egyik hátsó helyzetjelzője nem világít (gondolom izzó és/vagy biztosíték probléma).
Valami autóvírus fertőz? Vagy a vezetőket fertőző kór van jelen, és sose ellenőrzi senki a lámpáit?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 08:46:44

@dzsaszper: utóbbi. elég sokan vannak, akik soha semmit (izzók, keréknyomás, folyadékszintek) nem ellenőriznek az autón. jobb esetben éves átvizsgálásnál a szervíz megcsinálja. már ha olyan a szervíz, és viszi egyáltalán.

2011.09.20. 09:15:24

NEm tudom mi a balesetveszélyesebb, telefonnal vagy fényképezővel a kézben vezetni.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.09.20. 09:46:46

@dzsaszper: abból kiindulva, hogy bizonyos típusoknál még a kereket is le kell szedni egy nyomorult izzó kicseréléséhez, lennének ötleteim, hogy miért szaladgálnak sokan kancsi autóval. ez persze nem mentesíti őket semmi alól...

FDToth 2011.09.20. 10:00:34

@Pál a postoló: ez hülyeség. én sem tudom pl. kicserélni a bal első helyzetjelzőmet "otthon", így ha nem világít, akkor elviszem vmi kis szervizbe, ahol pár ezresér kicserélik. ennyit nem sajnálok a magam és mások biztonsága érdekében.
Egyébként sztem a rendőrség kicsit jobban figyelhetne az autópályán szabálytalanul haladókra és ránézhetne a helyzetjelzővel-ködlámpával közlekedőkre is, a rosszul beállított fényszórósokat nem is említve...
De náluk csak a gyorshajtás büntetik:)

qwertzu 2011.09.20. 10:01:38

Ez a háromsávos autópályaszakasz el van átkozva. Pedig máshol, kétsávos szakaszokon teljesen jól megy a jobbratartás, de itt valahogy megáll a tudomány. Szerintem azok, akik itt a középsőben mennek, azok nem is jobbra tartanak máshol, csak nem a belsőben mennek. Ami persze két sávnál ugyanaz.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 10:10:04

@FDToth: helyzetjelző + ködlámpa kombó:
az új autómban van fixen kapcsolható nappali menetfény. mivel én mindig lámpával járok, ezért megörültem neki, bekapcsoltam.
ekkor ért a meglepetés: helyzetjelzőt + ködlámpát kapcsolt... (ki is kapcsoltam, inkább tekergetem a világítás kapcsolóját)

Grg76 2011.09.20. 10:12:26

@qwertzu: Persze hogy megáll a tudomány, szvsz sokan azért nem mennek ki,mert akkor majd ha utolérnek valakit akkor előzni kell, és ez sokaknak nagyfokú kihívás. Igy inkább megy középen, hisz ettől még meg tudják előzni...

FDToth 2011.09.20. 10:15:14

@xaba99: a menetfény nem automatikus? Van külön gombja? Én abban a tudatban voltam, hogy a menetfényt nem lehet be-ki kapcsolgatni.
Érdekes a járgányod. nem lehet h vmi hibás? ködlámpa + helyzet...
A menetfényt könnyen meg lehet különböztetni a ködlámpától.

zazooo 2011.09.20. 10:17:54

Hagyjuk már ezt a hülyeséget hogy meg kell kerülni balról... teljesen életszerűtlen, veszélyes, és szabály sincs ami ezt írná elő.

"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

Jobbról sem. Ha te a szélsőben vagy, simán elhaladsz mellette, az nem előzés, semmi szabálytalan nincs benne.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 10:23:43

@FDToth: automatikus a menetfény, de lehet ki-be kapcsolni (a biztosítéktáblán).
nem hibás, sajnos így máködik, nem tudom, milyen megfontolásból...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.09.20. 10:25:45

@FDToth: "A menetfényt könnyen meg lehet különböztetni a ködlámpától."

Nem feltétlen. A Skoda Octaviában lent van szélen, lényegében egy közös bura alatt a kettő. Unokatesómat megállította a rendőr, hogy minekégetiaködfényszórótfényesnappal, és aztán magyarázkodhatott, hogy az nem az, az DRL.

FDToth 2011.09.20. 10:30:11

@bonifac: a ködlámpa - én úgy tudom - h csak a helyzetjelzővel együtt működik (ha vhogy megbuherálják, akkor biztos működik a helyzetjelzőtől függetlenül is).
Pár hónapja én is nézegettem h miért használják az Octaviások a ködlámpát, de aztán rájöttem, hogy mivel nem ég a helyzetjelzőjük, így az a nappali menetfény:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.20. 10:32:17

Kicsit egysíkú gondolkodásmód az utolsó megállapítás... De amúgy az utolsó képen a postoló mit keres a középső sávban?
Vagy ha az jobbra egy felhajtó, akkor meg nem szabálytalan a betegszállító sem - max. annyiban, hogy a postoló elé vágott, amikor felhajtott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.20. 10:34:08

@zazooo: Jah, csak elméletileg a belső sávban mindenki gyorsabb, mint a külsőben, azért vannak belül. Így nem haladsz el mellette jobbról.
Amikor meg belül tötymörög, akkor a jobbra tartásnak nem tesz eleget, és még akadályozza is esetleg a belső sávot.

dzsaszper 2011.09.20. 10:54:13

@ColT: no meg felhívás keringőre a szlalombetyároknak... ha többen vannak mindkét táborból, az olykor kész közvetlen életveszély...

zazooo 2011.09.20. 10:59:57

@ColT: és? ő nem tart jobbra, azon te nem tudsz segíteni.

én csak azt mondtam hogy ne terjesszük ezt a butaságot hogy ilyenkor szabálytalan mellette _folyamatosan elhaladni_ jobbról, mert nem az. kivágni mögüle aztán visszajönni elé, na az már jobbról előzés.

1kutya 2011.09.20. 11:23:32

@xaba99: nem kell felszántani, csak néha ki kéne küldeni pár motoros sünt és aki nem húzódik ki (pedig mellette ott a 200-500-1000m üres sáv) kiszedni a forgalomból és rendesen megbaszni 50ezerre. a második alkalom után olyan szépen ragadna a külső záróvonalhoz, hogy öröm lenne nézni.

ja, tudom! beleért a bilibe...

''autónepper.'' 2011.09.20. 12:01:57

@"streetfighter": nagyon osztom a véleményedet ezzel hogy egymás mellet mennek .... annal idegesítőbb nincs és nekünk kell szabályt szegni !!!

@1kutya: meg se emlitsük a rendőröket inkább...

Skodakék Fábia 2011.09.20. 12:10:04

Tegnap jöttem haza Horvátországból.
Szakadó eső, 150m látótávolság. Autók fele világítás nélkül. Gyakorlatilag mind ottani. És ami a legjobb : bemegy az alagútba, felkapcsolja, aztán kiér onnan és lenyomja...
Bár a jobbratartás aránylag ment nekik.

CoIie 2011.09.20. 12:35:14

Az eső nem feltétlen elegendő indok a világítás bekapcsolására!

Az automata világítású és automata ablaktörlős autóm sem kapcsolja be esőben és fényben, ha "ő" és így én is még látok!

Ezért fizetek, hogy ezt tegye és működik!

Alikam 2011.09.20. 12:52:32

@CoIie: Pedig esőben fel kéne alapban. Szikrázó napsütésben ritkán esik az eső, tehát feltételezhetjük, hogy a fényviszonyok sokkal gyérebbek.

Másfelől pedig a gumik kiszorítóereje által felspriccelt esőpára tovább rontja, mossa a látási viszonyokat.

teabore 2011.09.20. 13:31:23

@xaba99: nehogymár, ott megyek állandóan, legalább 2x egy évben :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 13:45:42

@teabore: most akkor állandóan, vagy évente 2×? :D

1kutya 2011.09.20. 13:52:31

@''autónepper.'': csak nem szopatnak a fijjuk mostanában?:-DDD

"streetfighter" 2011.09.20. 14:03:12

@''autónepper.'':
Mert egyébként nem is szegnénk. De bele kényszerítenek! ;)

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.09.20. 14:50:32

Imádom azt az autópálya szakaszt. Éppen a jobbra tartás miatt veszélyes jobbról előzni...

Amúgy pedig www.reginaautosiskola.hu/filebase/Elfeledett_KRESZ.doc

Persze a legjobb, hogy hiába jelzed, hogy húzzon ki jobbra, egyáltalán fel sem fogja, és nincs tudatában annak, amit cselekszik...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.09.20. 14:57:26

A KRESZ szerint a dudát jogszerűen használhatod előzési szándék jelzésére. Persze nálunk ennek büntetőfékezés a vége, mert egyszerűen az utak tele vannak másokat semmibe vevő kretén barmokkal.

Már többször volt szerencsém Bukarestben vezetni, ahol duddantanak, ha elhaladnak melletted balról (mára azért ritkább, de tízegynéhány éve még elterjedtebb volt a dolog)... ugyanez megfigyelhető az arab régióban is, és ennek nincs semmi agresszív következménye.

Alapvetően egy nyugodt ember vagyok, és nagyon kevés dolog van, ami ki tud hozni a sodromból, az pedig a sok baromarcú, aki az Ecserin vette a jogsiját...

GG81 2011.09.20. 15:29:00

@Rival: nemrégiben épp arra jártunk, jöttünk bp-re... és hát elkezdődött az össznépi játék. a középen haladókat kerülgették jobbról balról. a legbelsőből kis távot hagyva mentek vissza eléjük, majd indexeltek tovább jobbra és húzódtak a legkülsőbe, de SEMMI! veszélyeztetés nélkül meg lehetett tenni, mutatta a példát, de az maradt középen!!! és, ha az előzőnek volt helye még jobbra lemenni teljesen, akkor akit előzött, mennyi helye és ideje lett volna...
aztán volt olyan, hogy jobbról mellé ment, mentek egy darabig, majd lemaradt és balról megelőzte, majd elé ment, majd lehúzódott... mondanom sem kell, ennek sem esett le a tantusz a középsőben... neki az ótópálya az a sövénytől egy sávnyit kihagyva jobbra. a 3 sáv meg "kapaszkodósáv" vagy nem tudom mit gondol...

aztán jöttek a cikázók, olyannyira, hogy majdnem piruettes sávtalálkozó lett belőle... ezt aki látta lehet okult, mert egy idő után a notórius középen haladók is lehúzódtak azon a szakaszon.

yoda-jedi 2011.09.20. 16:35:32

@merjünknagyotálmodni: "NEm tudom mi a balesetveszélyesebb, telefonnal vagy fényképezővel a kézben vezetni. "

a telefon fényképezőjével fotózni a legveszélyesebb...

''autónepper.'' 2011.09.20. 16:39:35

@"streetfighter": pontosan... kihozzák az álatott az emberből :)))

@1kutya: szted?:) valami oknál fogva mostanság rám vannak cupanva.... hogy fordulna fel az összes:))) :DDD tudnék mesélni egy dolgot még de azt csak inkább privátba....:D:D:D

daniferi 2011.09.20. 17:18:24

Miután a munkatársam említette a múltkor, hogy "láttalak idefele jövet a kisegítő sávban", s ez egy városi irányonként kétsávos egyik külső sávja volt, nem tudom, mit gondolhatnak az ilyen emberek, ha három sáv van :D

higany1971 2011.09.20. 17:36:05

@merjünknagyotálmodni: Telefonnal. A fényképezőben nem kell beszélni. Mert, tudod a telefon nem azért veszélyes, mert a füledhez emeled, hanem mert beszélgetsz rajta.

higany1971 2011.09.20. 17:41:31

@CoIie: Erre nem nagyon van mit mondani, csak annyit, nagy az isten állatkertje. Nem szeretnélek megbántani, de nem maradt ki az egyenletből valami? Az autód "lát", te is "látsz" (el tudom képzelni), de vajon nekünk megengednéd azért a pár wattért, hogy mi lássunk téged??? Tudom volt már, de ezt soha nem fogom megérteni..Halálos bekapcsolni? Ciki?? Fárasztó? Sok a villanyszámla?? Miért?? nehogy lásson a gyalogos, mikor a szürke autóval jössz az úton, és meg tudja ítáélni, mennyivel? Ez a te érdeked is, mert utána őt szidod, hogy hülyegyalogos, nem látja, hogy jövök és lelép??

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.09.20. 17:56:50

@daniferi: Ha már említetted, érdekes megfigyelni, hogy általában a "kisegítő" sávban lehet a legjobban haladni. Lásd pl. Hungária körút, de általában akárhol...

CoIie 2011.09.20. 18:39:21

@higany1971: mondom, gyári, a magyar hatóságok által bevizsgált típusengedélyezett... A vakokon már senki és semmi nem segít!

higany1971 2011.09.20. 18:46:02

@CoIie: Értem. Kézzel nem kapcsolható? Az a fajta, ami nem engedi, hogy felülbíráld, emberi indokokból: Bocs.

CoIie 2011.09.20. 19:23:06

@higany1971: ez a lényege, nem kell felülbírálni! Mert, ha kellene, akkor mi a truváj abban, hogy automata?!

De! Felülbírálom, amikor gyak. értelmetlenül külterületen be kell fixen kapcsolni! Micsoda marhaság, 100 évig nem kellett, aztán mindenki elkorcsosúlt és megvakult és csak a lámpás járművet veszi észre! ;)

jelentéktelen alak 2011.09.20. 19:27:29

@"streetfighter": Kivételesen egyet értünk. :-)

Egyre többször tűnik fel, hogy a megengedett maximális sebességgel haladva, a másik a belső sávban utol ér mellém jön és felveszi a tempómat. MIÉRT????

Ha addig sietett, akkor mellettem miért válik okafogyottá a rohanás? Ha meg ráér, akkor miért mellettem kell autóznia?

Egy dolog miatt bosszant csak a dolog. Előbb, vagy utóbb utol érek egy lassabbat. Ők azért még mindig többször haladnak a külső sávban,mint a belsőben. De a mellettem autózó hólyag miatt, fékeznem kell, az előzés előtt (vagy gyorsítani, de nem szeretek a limitnél gyorsabban menni)

Az, hogy valaki nem világít, nem akaszt ki. Az indexelés hiánya már más. különösen akkor, ha hatással van rám az irányváltása.

De az egymás mellett autózás eléggé ki tud akasztani.

jelentéktelen alak 2011.09.20. 19:52:47

@CoIie: Teljesen egyet értek Veled. Szerintem is tök felesleges ezt szabályba foglalni. Nem is mindenütt kötelező nappal világítani. Mégis ez azon ritka szabályok egyike, amit nem azért tartok be, mert így van megírva, hanem önvédelemből. Annál is inkább, mert itt ilyen hülye szabály nincsen.
De nem bízom annyira a többiekben, hogy ne világítsak.
Talán furának tűnik- legalábbis a környezetemben az arcokról ez szűrődik le- egyre többször kapcsolom fel a biciklin is a lámpákat nappal. Na nem akkor, mikor szikrázó napsütés van, de reggel, este, vagy borús időben -amin itt nem ritka- már szinte mindig világít a bringa is.

CoIie 2011.09.20. 19:58:49

@jelentéktelen alak: a bringa pontszerű fénye nappal..., hát sztem alig látszik! De nagyon jó (lenne) a láthatósági ültözet!

Autó tompítottban is a kifakul "ladasárga" látszik nappal a legjobban nem a "hypersuper" xenon, ami pont olyan, mintha a nap csillogna valamiről.

De legjobban irritáló a távrefiből "faragott" DRL. Kár, hogy nem növeli a biztonságot, hiszen kib@szottúl irritál!!!!

jelentéktelen alak 2011.09.20. 20:21:09

@CoIie: Hidd el, a biciklim lámpái látszanak nappal. :-)

Ha a szembejövő makacsul ragaszkodik a reflektorhoz, az erősebb fokozattal rá tudom bírni, hogy mégis lekapcsolja azt. :-)
De a hátsónak is elég határozott fénye van napsütésben is.

Egyébként a ruhám önmagában is feltűnő, ha biciklin ülök nappal és este egyaránt.

Az autókban meg sima Halogén lámpák vannak valami "super brilliance" fantázia nevű 90%-al emelt fényű izzókkal. Szerintem nappal olyan, mint a sima halogén, a különbség este domborodik ki.

1kutya 2011.09.20. 20:45:48

@jelentéktelen alak: "egyre többször kapcsolom fel a biciklin is a lámpákat nappal"

dícsérendő hozzáállás! a robogómon le sem lehet kapcsolni. fő a biztonság (inkább cserélek évente 1-el többször izzót, minthogy valami vadbarom eltiporjon. vár otthon a család...)

tundrazuzmo (törölt) 2011.09.20. 20:51:11

"(Irányjelző nélkül, jobbról bevágott elém"

Akkor te melyik sávban cammogtál? Netán a középsőben, vakegér?

jelentéktelen alak 2011.09.20. 21:11:34

@tundrazuzmo: Nekem úgy tűnik a képből, hogy a elvél író a külső sávban haladt, mikor a beteg szállító is oda sorolt be a másik út felhajtójáról. De lehet, tévedek...

tundrazuzmo (törölt) 2011.09.20. 21:22:52

@jelentéktelen alak: Igen, igaz, ott a folytonos fehér csík...

Csak azt tudnám, hogy mi köze a poszt témájához? Ennyi erővel egy harcirepülős sztorit is bevághatott volna a posztoló.

Tetszik nekem ez a poszt: jobbra nem tartók ÉS elém bevágók ÉS kivilágítatlanok. Mi a közös bennük?

Hát ÉN A POSZTOLÓ! VELEM esett meg a sztori! Figyeljetek rám, szeressetek, etessetek...:)

D4D 2011.09.20. 22:33:15

A téma örökzöld.....

megint 2011.09.21. 00:23:34

Két napja én is elütöttem majdnem egy kerékpárost talán pár cm-re kerültem el, korom sötét volt ő meg jobbról jött lámpa nélkül kereszteződésben, ugyanis nagy divat náluk , hogy világítás nélkül mennek, biztos sokallják azt az 1000 ft-ot amibe kerül

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.09.21. 01:37:23

Kedvencem az a vakegér, aki zöld lámpánál nyom egy satuféket, mert valahol 2 sávval arrébb látott egy pirosat!
Az ellenkezője már szarabb ügy!

2011.09.21. 10:44:00

@xaba99: tévedés ! én kizárólag ott közlekedek, mert azt üresen hagyja nekem a többi kedves autóstárs. Ezúton is csókoltatom őket és köszi még egyszer !

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 10:58:18

@Pál a postoló:
hogy bizonyos típusoknál még a kereket is le kell szedni egy nyomorult izzó kicseréléséhez,"

Béreltem egy CitroenJumpert, kiégett a bal oldal, telefonos segitséggel is volt több mint fél óra mire ki tudtam cserélni
:)

A poszthoz
ki nem szarja le , hogy ki hol megy?
Engem érdekes módon egyik sem zavar soha
Jellemzően szélső sávon meggyek, de ha úri kedvem ugy tartja megelőzök bárki a lehetséges oldlakrol
Ha meg 160-nal tolna éppen valaki, beintek neki hogy ott az a kis pedál, fékezzen kicsit mig én eltűnök az útjábol

Nagyon izgágán vezettek, ti kezdők

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 11:01:42

@jelentéktelen alak:
"Egyébként a ruhám önmagában is feltűnő, ha biciklin ülök nappal és este egyaránt. "

Akkor téged láthattalak valamely napon?
Tényleg feltűnő volt ahogy zsakettben + lovaglónadrág és teniszütővel bringáztál

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 11:06:23

@Alikam:
Szikrázó napsütésben ritkán esik az eső,"

Csak ha ördög /DamuRoland/ veri a feleségét

dzsaszper 2011.09.21. 13:05:04

@higany1971: <vicc> hogy mennyi kosz van rákenve erre a hátsó ablakra ;) </vicc>

xcomman 2011.09.21. 17:52:13

@''autónepper.'': Nem birod ezt a stresszt mi?:))

Egyebkent meg nem ertem a gyartok miert nem raknak be olyan kijelzot ami a 13 eves bmwben is van. Amint kieg valami van egy kis kocsijel kozepen is azonnal latom, hogy a balhatso egett ki. Index meg eleg egyertelmu.. A sok faszopo mp3 meg nem tudom milyen tamogatas helyett inkabb ezeket raknak be. Persze, ha 20 eves kocsirol van szo akkor mind1, de mostanaban uj kocsiknal is gyakori, hogy valami nem eg.. Arra meg ne hivatkozzon senki, hogy pont nincs nala olyan izzo. En is egy szatyorral vettem :P 5 perc kicserelni.

Amennyiben a legtobb autoban mar lenne ilyen akkor javitsatok ki, de en meg nem surun lattam :)

jelentéktelen alak 2011.09.21. 19:42:37

@horex: :-)

Így lehet érteni, meg jól is... :-)

jelentéktelen alak 2011.09.21. 19:47:05

@xcomman: Nekem az "új" Peugeot Expert-ben, nem megy 5perc alatt az izzó csere. Amint észreveszem, igyekszem rögtön cserélni, többnyire még aznap sikerül is, de nem egyszerű feladat. Persze az én hibám, hogy a csuklóm és könyököm között nem hajlik a kezem. Úgy valóban 5 perc volna...

Az általam ismert Audikban, Volvokban jelez az autó, ha kiégett egy féklámpa. De a többi izzót figyelni kell.

Mondjuk ennél nagyobb kihívásokat is meg szoktam ugrani...

xcomman 2011.09.21. 21:11:36

@jelentéktelen alak: Én nem foglak megkövezni érte :) Nem én írtam a cikket :)

Bladika 2011.09.22. 01:57:37

@xcomman: Astra H Elegance. Van. Minden izzót lecsekkol és szól érte, ha rossz. És nem valami piktogram világít, hogy valami baj van. Hanem megmondja, hogy melyik izzó az. De, amúgy 91-es gyártású Ford Scorpio is tudta ezt.

little honey 2011.09.22. 12:48:55

Aktuális a poszt bizony (mondjuk ahogy le van írva...). 3 év után az autópályakezelőnek leesett, hogy a nem azt kéne kiírni a világító táblákra, hogy jobbról előzni tilos, hanem azt, hogy jobbra tartani kötelező, mert ez az ok. A jobbról előzés egyébként pályán iszonyú veszélyes, főleg, mert a vakegér lehúzódhat (ez ritkább) vagy mert balról is jön valaki, és középen lehet találkozni. Jobbról csak úgy előzök (ha lehet ritkán), hogy előtte duda (ezen persze megsértődnek), és maradok a szélsőben, csak később váltok jobbra.

A másik topic is talál sajnos. A TC-n egyszer zseniálisan leírták: a felhajtósávoknál ahogy vége a záróvonalnak, mindenki indul befelé, akár 60-nal is. Pedig simán fel lehet ott gyorsítani, és után besorolni. Szerintem biztonságosabb, én így csinálom.

Mostanánam egy új divatot látok: már a belső sávban is mennek folyamatosan. Előzök, lehúzódok, mert jön vki mögöttem, aztán a vki ott marad. Tartja a sebességet, mellette senki, előtte csak én a külsőben. Normális az ilyen? Tegnap reggel az M1M7 bevezetőn volt egy ilyen, ahol folyamatosan voltak autók 50-100méterenként. 2x lehúzódtam, utána nem. Nem fogok a saját örömöre szlalomozni. Erre kövér gázzal a leállón megelőz mindenkit. Noormális?

little honey 2011.09.22. 12:50:40

Rendőrség kiállna egy felüljáróra, videóval alátámasztva kiküldene párszáz büntetést a jobbra tartás elmulasztásáért, erről beszélnének kicsit médiában, mindjárt rend lenne. Ennyi kellene.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.22. 16:16:57

Felfestés kérdése az egész. Itt az új sáv mindig jobbról nyílik meg. A paraszt meg csak megy a az addig külső, most már középső sávjában, mert már félig alszik, és fáj megmozdulni.
De ahol úgy festik fel a sávokat, hogy az új sávok balról nyílnak, nincs ilyen gond.

rcfan 2011.09.22. 22:00:25

Néhány észrevétel:

- emberek a 2 sávos autópályán tudják, hogy jobbratartási kötelezettségük van. Székesfehérvár déli elkerülőjétől tényleg nem. Gyakran megyek el - szabálytalanul - jobbról mellettük. Bár nem tekintem előzésnek, mert nem váltok kilométerek óta sávot. De valahogy nincs rendben.

Ami viszont bosszant: minden lehajtónál úgy néz ki a kitáblázás fennt, hogy Budapest egyenesen 1 nyíllal és a szélső sáv felett [Település] kifelé mutató nyíllal, mintha a 3-ból a szélső sáv ott lefordulna. Mazsola pedig mindig fél az elfogyó sávtól, ergó középen nem lehet baja.

Helyesen: Budapest nyíl nyíl nyíl - hogy mindhárom sáv oda visz. Szerintem 10 %-kal kapásból kevesebb lenne a "birka".

- Izzó: Rend őrei hol vannak? Régen az utcán posztoló rendőr ilyenkor megállított, figyelmeztetett és azért feljegyezte, hogy figyelmeztetett ekkor. A KRESZ szerint az első javítóműhelyig élt a mentesség. Ha órák múlva másik rendőr elkapott, akkor az előző figyelmeztetés ismeretében ő már birságolhatott. Rend volt, mert a rend őrei az utcán hatékonyan dolgoztak.

Miért nincs az utcákon, tömegközlekedési járműveken sosem egyenruhás illetve civilruhás rendőr? Miért mindenki légkondis irodában tölti a napjait?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása