Tiborc rögtön három gyakori problémát is megpendít posztjában, valamennyihez hasonló eset többször szerepelt már itt a blogon is. Levélírónk gyakorlatilag külön rovat beindítását javasolja, mivel ezen három probléma egyaránt az oda nem figyelésre vezethető vissza. Egyesek úgy közlekednek az úton, mintha fel sem fognák, mit csinálnak, nem néznek, nem látnak. Jó, én is sokszor az autóban "élek", de valahogy megtanultam, elsősorban az útra és a közlekedésre figyeljünk, a biztonság többet ér egy fontos (?) telefonhívásnál!
Nap mint nap tapasztalhatja mindenki, aki a sztrádán halad szabályosan, a jobbra tartási szabályt betartva, hogy vannak egyes vakegerek, akik középen (Az arany középút szellemében) megy, cammog, hol két sávon egyszerre. Ahhoz hogy te szabályosan leelőzd, meg kell kerülnöd, pedig mellette akár kilométerekre sincs semmiféle autó a jobb szélső sávban. Volt mikor látta, hogy belekezdtél az előzésbe, még rá is erősített. A belsősávon, meg aki addig aki épp odaért a 160-as sebességgel, az meg nem levillogtat, hogy mi szart keresek az Ő sávjában! Mintha övé lenn az országút.
Ime, néhány kép a kezdéshez:
Itt pedig a másik iszonyatosan bosszantó dolog, hogy ha már egyszer állítótag betegszállító, akkor legalább szabályosan közlekedjen! Kicsit megkéstem vele de meg van!
(Irányjelző nélkül, jobbról bevágott elém persze még a lámpája sincs bekapcsolva, csak megy mint a "vakegér")
- A képen nem látszik, de mellettem balról volt épp egy kisteherautó és egy bmw - azaz még behúzódni sem tudtam, hogy elengedjem.
Állítom, aki nem használja a tompított fényszóróját, az úgy ült be az autóba, hogy telefonált, és mire elhagyta a lakott települést elfelejtette hogy bekapcsolta vagy sem!
tataugebu 2011.09.20. 08:06:23
Csak ök léteznek, a többi nem számít, csak felesleges akadályok az úton. :(
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 08:21:10
"streetfighter" 2011.09.20. 08:24:28
Le lehet előzni őket balról, jobbról, ahol van hely.
De azok a büdös parasztok akik a egymás mellett azonos sebességgel haladnak és az embernek a dupla záróvonalon keresztül kell őket leelőzni, vagy akik a sűrű forgalmú úton jóval a megengedett alatt lődörögnek, hogy az ember legszívesebben letaposná őket, na azokkal sokkal nagyobb gondok vannak.
dzsaszper 2011.09.20. 08:36:35
egyre trendibb erős sötétedésben világítás nélkül közlekedni... és ezt a kritikámat most egyszerre küldöm autósoknak és kerékpárosoknak...
autósoknál a másik megfigyelhető tendencia az, hogy egyre több az olyan autó, amelyiknek az egyik tompítottja vagy az egyik hátsó helyzetjelzője nem világít (gondolom izzó és/vagy biztosíték probléma).
Valami autóvírus fertőz? Vagy a vezetőket fertőző kór van jelen, és sose ellenőrzi senki a lámpáit?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 08:46:44
2011.09.20. 09:15:24
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.09.20. 09:46:46
FDToth 2011.09.20. 10:00:34
Egyébként sztem a rendőrség kicsit jobban figyelhetne az autópályán szabálytalanul haladókra és ránézhetne a helyzetjelzővel-ködlámpával közlekedőkre is, a rosszul beállított fényszórósokat nem is említve...
De náluk csak a gyorshajtás büntetik:)
qwertzu 2011.09.20. 10:01:38
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 10:10:04
az új autómban van fixen kapcsolható nappali menetfény. mivel én mindig lámpával járok, ezért megörültem neki, bekapcsoltam.
ekkor ért a meglepetés: helyzetjelzőt + ködlámpát kapcsolt... (ki is kapcsoltam, inkább tekergetem a világítás kapcsolóját)
Grg76 2011.09.20. 10:12:26
FDToth 2011.09.20. 10:15:14
Érdekes a járgányod. nem lehet h vmi hibás? ködlámpa + helyzet...
A menetfényt könnyen meg lehet különböztetni a ködlámpától.
zazooo 2011.09.20. 10:17:54
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Jobbról sem. Ha te a szélsőben vagy, simán elhaladsz mellette, az nem előzés, semmi szabálytalan nincs benne.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 10:23:43
nem hibás, sajnos így máködik, nem tudom, milyen megfontolásból...
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.09.20. 10:25:45
Nem feltétlen. A Skoda Octaviában lent van szélen, lényegében egy közös bura alatt a kettő. Unokatesómat megállította a rendőr, hogy minekégetiaködfényszórótfényesnappal, és aztán magyarázkodhatott, hogy az nem az, az DRL.
FDToth 2011.09.20. 10:30:11
Pár hónapja én is nézegettem h miért használják az Octaviások a ködlámpát, de aztán rájöttem, hogy mivel nem ég a helyzetjelzőjük, így az a nappali menetfény:)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.20. 10:32:17
Vagy ha az jobbra egy felhajtó, akkor meg nem szabálytalan a betegszállító sem - max. annyiban, hogy a postoló elé vágott, amikor felhajtott.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.20. 10:34:08
Amikor meg belül tötymörög, akkor a jobbra tartásnak nem tesz eleget, és még akadályozza is esetleg a belső sávot.
dzsaszper 2011.09.20. 10:54:13
zazooo 2011.09.20. 10:59:57
én csak azt mondtam hogy ne terjesszük ezt a butaságot hogy ilyenkor szabálytalan mellette _folyamatosan elhaladni_ jobbról, mert nem az. kivágni mögüle aztán visszajönni elé, na az már jobbról előzés.
1kutya 2011.09.20. 11:23:32
ja, tudom! beleért a bilibe...
''autónepper.'' 2011.09.20. 12:01:57
@1kutya: meg se emlitsük a rendőröket inkább...
Skodakék Fábia 2011.09.20. 12:10:04
Szakadó eső, 150m látótávolság. Autók fele világítás nélkül. Gyakorlatilag mind ottani. És ami a legjobb : bemegy az alagútba, felkapcsolja, aztán kiér onnan és lenyomja...
Bár a jobbratartás aránylag ment nekik.
CoIie 2011.09.20. 12:35:14
Az automata világítású és automata ablaktörlős autóm sem kapcsolja be esőben és fényben, ha "ő" és így én is még látok!
Ezért fizetek, hogy ezt tegye és működik!
Alikam 2011.09.20. 12:52:32
Másfelől pedig a gumik kiszorítóereje által felspriccelt esőpára tovább rontja, mossa a látási viszonyokat.
teabore 2011.09.20. 13:31:23
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.20. 13:45:42
1kutya 2011.09.20. 13:52:31
"streetfighter" 2011.09.20. 14:03:12
Mert egyébként nem is szegnénk. De bele kényszerítenek! ;)
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.09.20. 14:50:32
Amúgy pedig www.reginaautosiskola.hu/filebase/Elfeledett_KRESZ.doc
Persze a legjobb, hogy hiába jelzed, hogy húzzon ki jobbra, egyáltalán fel sem fogja, és nincs tudatában annak, amit cselekszik...
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.09.20. 14:57:26
Már többször volt szerencsém Bukarestben vezetni, ahol duddantanak, ha elhaladnak melletted balról (mára azért ritkább, de tízegynéhány éve még elterjedtebb volt a dolog)... ugyanez megfigyelhető az arab régióban is, és ennek nincs semmi agresszív következménye.
Alapvetően egy nyugodt ember vagyok, és nagyon kevés dolog van, ami ki tud hozni a sodromból, az pedig a sok baromarcú, aki az Ecserin vette a jogsiját...
GG81 2011.09.20. 15:29:00
aztán volt olyan, hogy jobbról mellé ment, mentek egy darabig, majd lemaradt és balról megelőzte, majd elé ment, majd lehúzódott... mondanom sem kell, ennek sem esett le a tantusz a középsőben... neki az ótópálya az a sövénytől egy sávnyit kihagyva jobbra. a 3 sáv meg "kapaszkodósáv" vagy nem tudom mit gondol...
aztán jöttek a cikázók, olyannyira, hogy majdnem piruettes sávtalálkozó lett belőle... ezt aki látta lehet okult, mert egy idő után a notórius középen haladók is lehúzódtak azon a szakaszon.
yoda-jedi 2011.09.20. 16:35:32
a telefon fényképezőjével fotózni a legveszélyesebb...
''autónepper.'' 2011.09.20. 16:39:35
@1kutya: szted?:) valami oknál fogva mostanság rám vannak cupanva.... hogy fordulna fel az összes:))) :DDD tudnék mesélni egy dolgot még de azt csak inkább privátba....:D:D:D
daniferi 2011.09.20. 17:18:24
higany1971 2011.09.20. 17:36:05
higany1971 2011.09.20. 17:41:31
higany1971 2011.09.20. 17:43:28
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.09.20. 17:56:50
CoIie 2011.09.20. 18:39:21
higany1971 2011.09.20. 18:46:02
CoIie 2011.09.20. 19:23:06
De! Felülbírálom, amikor gyak. értelmetlenül külterületen be kell fixen kapcsolni! Micsoda marhaság, 100 évig nem kellett, aztán mindenki elkorcsosúlt és megvakult és csak a lámpás járművet veszi észre! ;)
jelentéktelen alak 2011.09.20. 19:27:29
Egyre többször tűnik fel, hogy a megengedett maximális sebességgel haladva, a másik a belső sávban utol ér mellém jön és felveszi a tempómat. MIÉRT????
Ha addig sietett, akkor mellettem miért válik okafogyottá a rohanás? Ha meg ráér, akkor miért mellettem kell autóznia?
Egy dolog miatt bosszant csak a dolog. Előbb, vagy utóbb utol érek egy lassabbat. Ők azért még mindig többször haladnak a külső sávban,mint a belsőben. De a mellettem autózó hólyag miatt, fékeznem kell, az előzés előtt (vagy gyorsítani, de nem szeretek a limitnél gyorsabban menni)
Az, hogy valaki nem világít, nem akaszt ki. Az indexelés hiánya már más. különösen akkor, ha hatással van rám az irányváltása.
De az egymás mellett autózás eléggé ki tud akasztani.
jelentéktelen alak 2011.09.20. 19:52:47
De nem bízom annyira a többiekben, hogy ne világítsak.
Talán furának tűnik- legalábbis a környezetemben az arcokról ez szűrődik le- egyre többször kapcsolom fel a biciklin is a lámpákat nappal. Na nem akkor, mikor szikrázó napsütés van, de reggel, este, vagy borús időben -amin itt nem ritka- már szinte mindig világít a bringa is.
CoIie 2011.09.20. 19:58:49
Autó tompítottban is a kifakul "ladasárga" látszik nappal a legjobban nem a "hypersuper" xenon, ami pont olyan, mintha a nap csillogna valamiről.
De legjobban irritáló a távrefiből "faragott" DRL. Kár, hogy nem növeli a biztonságot, hiszen kib@szottúl irritál!!!!
jelentéktelen alak 2011.09.20. 20:21:09
Ha a szembejövő makacsul ragaszkodik a reflektorhoz, az erősebb fokozattal rá tudom bírni, hogy mégis lekapcsolja azt. :-)
De a hátsónak is elég határozott fénye van napsütésben is.
Egyébként a ruhám önmagában is feltűnő, ha biciklin ülök nappal és este egyaránt.
Az autókban meg sima Halogén lámpák vannak valami "super brilliance" fantázia nevű 90%-al emelt fényű izzókkal. Szerintem nappal olyan, mint a sima halogén, a különbség este domborodik ki.
1kutya 2011.09.20. 20:45:48
dícsérendő hozzáállás! a robogómon le sem lehet kapcsolni. fő a biztonság (inkább cserélek évente 1-el többször izzót, minthogy valami vadbarom eltiporjon. vár otthon a család...)
tundrazuzmo (törölt) 2011.09.20. 20:51:11
Akkor te melyik sávban cammogtál? Netán a középsőben, vakegér?
jelentéktelen alak 2011.09.20. 21:11:34
tundrazuzmo (törölt) 2011.09.20. 21:22:52
Csak azt tudnám, hogy mi köze a poszt témájához? Ennyi erővel egy harcirepülős sztorit is bevághatott volna a posztoló.
Tetszik nekem ez a poszt: jobbra nem tartók ÉS elém bevágók ÉS kivilágítatlanok. Mi a közös bennük?
Hát ÉN A POSZTOLÓ! VELEM esett meg a sztori! Figyeljetek rám, szeressetek, etessetek...:)
D4D 2011.09.20. 22:33:15
megint 2011.09.21. 00:23:34
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.09.21. 01:37:23
Az ellenkezője már szarabb ügy!
2011.09.21. 10:44:00
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 10:58:18
hogy bizonyos típusoknál még a kereket is le kell szedni egy nyomorult izzó kicseréléséhez,"
Béreltem egy CitroenJumpert, kiégett a bal oldal, telefonos segitséggel is volt több mint fél óra mire ki tudtam cserélni
:)
A poszthoz
ki nem szarja le , hogy ki hol megy?
Engem érdekes módon egyik sem zavar soha
Jellemzően szélső sávon meggyek, de ha úri kedvem ugy tartja megelőzök bárki a lehetséges oldlakrol
Ha meg 160-nal tolna éppen valaki, beintek neki hogy ott az a kis pedál, fékezzen kicsit mig én eltűnök az útjábol
Nagyon izgágán vezettek, ti kezdők
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 11:01:42
"Egyébként a ruhám önmagában is feltűnő, ha biciklin ülök nappal és este egyaránt. "
Akkor téged láthattalak valamely napon?
Tényleg feltűnő volt ahogy zsakettben + lovaglónadrág és teniszütővel bringáztál
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.21. 11:06:23
Szikrázó napsütésben ritkán esik az eső,"
Csak ha ördög /DamuRoland/ veri a feleségét
dzsaszper 2011.09.21. 13:05:04
xcomman 2011.09.21. 17:52:13
Egyebkent meg nem ertem a gyartok miert nem raknak be olyan kijelzot ami a 13 eves bmwben is van. Amint kieg valami van egy kis kocsijel kozepen is azonnal latom, hogy a balhatso egett ki. Index meg eleg egyertelmu.. A sok faszopo mp3 meg nem tudom milyen tamogatas helyett inkabb ezeket raknak be. Persze, ha 20 eves kocsirol van szo akkor mind1, de mostanaban uj kocsiknal is gyakori, hogy valami nem eg.. Arra meg ne hivatkozzon senki, hogy pont nincs nala olyan izzo. En is egy szatyorral vettem :P 5 perc kicserelni.
Amennyiben a legtobb autoban mar lenne ilyen akkor javitsatok ki, de en meg nem surun lattam :)
jelentéktelen alak 2011.09.21. 19:42:37
Így lehet érteni, meg jól is... :-)
jelentéktelen alak 2011.09.21. 19:47:05
Az általam ismert Audikban, Volvokban jelez az autó, ha kiégett egy féklámpa. De a többi izzót figyelni kell.
Mondjuk ennél nagyobb kihívásokat is meg szoktam ugrani...
xcomman 2011.09.21. 21:11:36
Bladika 2011.09.22. 01:57:37
little honey 2011.09.22. 12:48:55
A másik topic is talál sajnos. A TC-n egyszer zseniálisan leírták: a felhajtósávoknál ahogy vége a záróvonalnak, mindenki indul befelé, akár 60-nal is. Pedig simán fel lehet ott gyorsítani, és után besorolni. Szerintem biztonságosabb, én így csinálom.
Mostanánam egy új divatot látok: már a belső sávban is mennek folyamatosan. Előzök, lehúzódok, mert jön vki mögöttem, aztán a vki ott marad. Tartja a sebességet, mellette senki, előtte csak én a külsőben. Normális az ilyen? Tegnap reggel az M1M7 bevezetőn volt egy ilyen, ahol folyamatosan voltak autók 50-100méterenként. 2x lehúzódtam, utána nem. Nem fogok a saját örömöre szlalomozni. Erre kövér gázzal a leállón megelőz mindenkit. Noormális?
little honey 2011.09.22. 12:50:40
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.22. 16:16:57
De ahol úgy festik fel a sávokat, hogy az új sávok balról nyílnak, nincs ilyen gond.
rcfan 2011.09.22. 22:00:25
- emberek a 2 sávos autópályán tudják, hogy jobbratartási kötelezettségük van. Székesfehérvár déli elkerülőjétől tényleg nem. Gyakran megyek el - szabálytalanul - jobbról mellettük. Bár nem tekintem előzésnek, mert nem váltok kilométerek óta sávot. De valahogy nincs rendben.
Ami viszont bosszant: minden lehajtónál úgy néz ki a kitáblázás fennt, hogy Budapest egyenesen 1 nyíllal és a szélső sáv felett [Település] kifelé mutató nyíllal, mintha a 3-ból a szélső sáv ott lefordulna. Mazsola pedig mindig fél az elfogyó sávtól, ergó középen nem lehet baja.
Helyesen: Budapest nyíl nyíl nyíl - hogy mindhárom sáv oda visz. Szerintem 10 %-kal kapásból kevesebb lenne a "birka".
- Izzó: Rend őrei hol vannak? Régen az utcán posztoló rendőr ilyenkor megállított, figyelmeztetett és azért feljegyezte, hogy figyelmeztetett ekkor. A KRESZ szerint az első javítóműhelyig élt a mentesség. Ha órák múlva másik rendőr elkapott, akkor az előző figyelmeztetés ismeretében ő már birságolhatott. Rend volt, mert a rend őrei az utcán hatékonyan dolgoztak.
Miért nincs az utcákon, tömegközlekedési járműveken sosem egyenruhás illetve civilruhás rendőr? Miért mindenki légkondis irodában tölti a napjait?