Többnyire fel szoktam hívni a figyelmet a Föld napja (ami egyben autómentes nap is) alkalmából rendszerint megrendezett Critical Mass-ra, de most valamiért nem botlottam bele az infóba, magamtól meg nem jutott eszembe. Viszont még nem késő, Perillustris megírta, merre nem érdemes ma este autózni, ha el akarjátok kerülni a várakozást és az idegeskedést!
Csütörtök este fél 7-től elsősorban a Bartók Béla út, Szabadság híd, Kiskörút, Andrássy út útvonalon várható komoly torlódás, de a körúton is jelentősen lassulhat a közlekedés. Ezeket a területeket érdemes elkerülni. Leginkább a Kálvin tér dugulhat be, a metróépítés miatti szűkületben, de csak a Vámház körút felől.
Kerülőútnak az alsó rakpartokat, a Hungária körutat, Alkotás utat, Erzsébet- és Lágymányosi hidat érdemes választani. Pestről Budára tartva nem kell a megszokottól eltérő forgalmi helyzetre számítani.
A tömegközlekedési eszközök forgalmát a kerékpárosok nem fogják jelentősen lassítani. Várhatóan 20 órától a forgalmi rend teljesen helyreáll.
Köszönjük a segítséget a megosztásban és tájékoztatásban.
tataugebu 2011.09.22. 16:18:01
tataugebu 2011.09.22. 16:19:09
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.22. 16:31:10
ha szokásosn, csürhe módjára, magasról téve a szabályokra, akkor meg büntessék meg őket jól.
ex-dr. vuk 2011.09.22. 16:40:55
mind nem szokott azert.
Perillustris 2011.09.22. 16:57:36
Ja, lehet, kipróbálhatnák ezt a közlekedés többi résztvevői is. Hátha.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.22. 17:08:04
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.22. 17:23:04
huspotyolo 2011.09.22. 17:25:16
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.22. 17:28:37
szerintem ez a duma az óvoda után már elég gáz.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.22. 17:32:04
[mike] 2011.09.22. 18:03:32
2011.09.22. 18:29:30
CoIie 2011.09.22. 18:45:23
D4D 2011.09.22. 18:52:05
Prizma?
Ha nincs zárás, akkor ne nyekeregjenek a bringások, ha most megbüntetgetik őket.
2011.09.22. 18:57:45
Steve-n 2011.09.22. 19:10:53
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.22. 19:25:08
A szakszervezetekkel ellentétben a Kritikal massza nem akadályozza a főváros forgalmát?
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.09.22. 19:30:40
D4D 2011.09.22. 20:08:31
Mikor gyalog vagyok, és tepernek a járdán, olyan ügyetlenül akarom őket elengedni, hogy mindig meg kell álljanak.
KURVÁRA UNOM A JÁRDÁN VALÓ BICIKLIZÉST!!!
Rock me Amadeus 2011.09.22. 20:44:02
gregibroki 2011.09.22. 21:09:37
huspotyolo 2011.09.22. 21:28:12
Rocko- 2011.09.22. 21:31:11
egyébként vicces, hogy Móriczon rendőrt állítottak a lámpához. hátha szegény kerékpárosok nem veszik észre maguktól a piros lámpát.
1kutya 2011.09.22. 21:37:28
no comment...
huspotyolo 2011.09.22. 21:46:35
Könnyű "magas lóról" beszélni, azt képzelte valami királyné a nyeregben, és leszólt a jobbágynak, aki nyakkendőt viselt. :)
tundrazuzmo (törölt) 2011.09.22. 22:00:40
Akinek nincs ki a 4 kereke, az csatlakozzon!
Csak a láncaitokat veszíthetitek!
Tekerj egyet magadnak is!
Csak egy autó kell oldalról, és nyeregből is lehet kormányra kerülni!
tundrazuzmo (törölt) 2011.09.22. 22:12:08
A film hőse egy kerékpáros közlekedő, akinek egy terrorista bombát helyezett el a fejében (legalábbis ő így gondolja), és nem lassulhat 30 km/h alá, különben felrobban.
A film a biciklista féktelen ámokfutásáról szól a városban, amint végigszáguld a járdákon, zebrákon, sőt - kizárólag számítógépes trükk segítségével - minden egyirányú utcába szemből is behajt, és óriási baleseteket okoz.
Az elütött gyalogosok kritikus tömegként követik a biciklist, és már majdnem meglincselik, de happy end a vége. A főszereplő ugyanis eltűnik a zs kategóriás filmek (és fővárosok) elmaradhatatlan eseményében - egy felvonulásban, ahol hasonszőrű társai között megoldást lel problémájára. A többi ámokfutó elmondja neki a titkot: valóban nem lehet lelassulni 30 km/h alá, csak évente egyszer, a Terror Napján amikor autókat kell akadályozni. Hősünk így egy nap pihenőt kap, de másnap újra kezdi ámokfutását, és így megy ez minden évben.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.09.22. 22:28:40
Tényleg, kedves tőle, el is érzékenyültem. Azt hittem a képmutatás tovább nem fokozható, de a főbringásnek ez sikerült!!
Van bőr az arcodon, bakker!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.09.22. 22:31:11
D4D 2011.09.22. 22:59:35
TAKARODJATOK A JÁRDÁRÓL!!!!!
MÁR NEM SOK KELL HOZZÁ, HOGY EGYET ELVERJEK!!!!!
Perillustris 2011.09.22. 23:13:58
LOL
@D4D: Szerintem neked is el próbáltam magyarázni, mi volt a "baj" a múltkori rendőri erőfitogtatás. Mindegy.
@tundrazuzmo: Igen, azok az elütött gyalogosok. De még nem vagyunk profik. Az autósoknak hetente több halálra gázolás összejön, nekünk meg évente egy sem.
@1kutya: Mit gondolsz, ha autóval megy, akkor ugyanaz az ember egy udvarias, megértő sofőr lett volna?
@xaba99: Ekkora baromságra mit kéne írni? Ha a 10-15 ezer bringás elkezdené valóban betartani a KRESZ minden betűjét, még most is tartana a rendezvény (és a dugó).
2011.09.22. 23:18:35
De gondolom te ezen is csak kacarászol:
"Pörög a lufi 2011.09.22. 18:57:45
Újabb jelenet: bringások át a piroson (gyalogosoknak zöld), gyalogos megvetően néz/csóvája a fejét. Bringás: "NE BÓLOGASSÁ""
Rocko- 2011.09.22. 23:46:06
golyót minden piroson áthajtónak!
D4D 2011.09.23. 00:02:52
Ezek szerint a bokorban kukkoló, gombnyomogató hekus is csak erőfitogtat?
A biciklisek egyenrangú szereplői akartak lenni a közlekedésnek. Ez nem csak jogokkal jár.
gregibroki 2011.09.23. 07:43:54
gregibroki 2011.09.23. 07:45:09
D4D 2011.09.23. 07:56:39
Ha nem éred utol, segítek megfogni.
Perillustris 2011.09.23. 08:48:02
@D4D: A párhuzam akkor lenne levonható, ha egyébként soha nem lenne sebességmérés, de egy autós esemény közelében egyszer csak tele lenne rendőrrel, akik a legapróbb részletekig ellenőriznék a kocsikat.
De mondtam már jobb hasonlatot: mintha a közlekedési morál javítását a rendőrség az - egyébként valóban szabálytalan - "esküvői dudálók" megbüntetésével kezdené.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 08:53:11
tehát direkt azért szegtek meg minden lehetséges szabályt, hogy másoknak jó legyen? ostoba...
többet érne, ha egyszer a csürhe otthon maradna, és az országban mind a 12 szabálykövető kerékpáros demonstrálna csak azzal, hogy 2-3 órán keresztül szabályosan közlekedne a városban...
Perillustris 2011.09.23. 08:58:49
Ezt ki mondta, te érte(lme)tlen?
Amúgy érdekes lenne. Valószínűleg nem is találkoznának azzal a húsz gépjárművezetővel, akik - az elvet kitejesztve - éppen az országban kocsikáznak
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 09:04:10
(egyébként nagyon kevés olyan autós van, aki direkt nem tartja be soha, semmilyen körülmények között nem hajlandó betartani a kreszt...)
Perillustris 2011.09.23. 09:35:25
A "vagytok" amúgy nem értelmezhető. Vagy XY kerékpárra pattan, és én rögtön közösséget vállalok vele?
Az meg különösen érdektelen, hogy adott autós "direkt" nem tartja be a szabályokat, vagy csak béna, vagy éppen kreatívan felülbírálja azokat, aktuális céljainak érdekében.
Captain Crash 2011.09.23. 09:44:58
Probléma az is, amikor a kerékpárral közlekedők magasról tojnak a kreszre, meg az is, amikor az autóval közlekedők teszik ezt. Az autós és kerékpáros között nem kell feszültséget szítani. Feszültséget amúgy sem kell szítani, az nem old meg problémákat. És egyébként is elég sokan úgy állnak ehhez a kérdéshez, hogy ezt a két felet állítják szembe, ami elég feszülté tette már amúgy is a helyzetet. Holott az lenne a helyénvaló, hogyha a kresz-t megszegők és nem megszegők között tennénk különbséget. Ha ugyanolyan, társadalmilag, erkölcsileg elfogadhatatlan lenne a kresz-t megszegni, mint mondjuk - tudom hogy nem a legjobb példa - a nőket megerőszakolni. Vagy legalábbis afelé közeledne a megítélése a dolgoknak.
Hemü 2011.09.23. 09:56:06
Egyébként jól mondja Perill, nincs olyan, hogy szabálytalan biciklis, meg szabálytalan autós, csak emberek vannak, akik természetüknél fogva szabálytalanok. Kerékpárra ülve ilyen szabályokat nem tartanak be, autóba ülve olyanokat, gyalog meg amolyanokat. Olyanokat, amikre az adott közlekedési forma csábít.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 09:57:43
a kedves kerékpárosok elől állandóan, és még rám is csengetnek.
nagyon kevés autóst látok, aki a csont piroson (ami nem éppen akkor váltott pirosra, hanem már rég óta az) átmegy. kerékpárost rendszeresen (naponta elég sokat).
sok autós van, aki nem indexel. kerékpárost az elmúlt években kétszer láttam irányváltoztatást jelezni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 09:59:07
Hemü 2011.09.23. 09:59:52
Hemü 2011.09.23. 10:01:07
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 10:10:09
teljsen fölösleges most azt analizálni, hogy az ilyen emberek járnak-e kerékpárral, vagy a kerékpárosok ilyen emberek-e, ha a két halmaz metszéspontja majdnem megegyezik a két halmazzal....
Hemü 2011.09.23. 10:13:16
Hemü 2011.09.23. 10:17:09
D4D 2011.09.23. 10:20:32
Egyébként már nagyon sokat javult a helyzet.
Ezt nem tudom megerősíteni. Igaz, mióta az alagutat kinyitották, kevesebb bicikli akar a járdán elütni. Napi 8 helyett csak 6.
Hemü 2011.09.23. 10:23:57
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 10:26:20
nem kall ahhoz kerékpároznom, hogy lássalak titeket, és mit műveltek.
lehet, hogy neked kellen kicsit többet gyalogolnod, hogy rájöjj arra, hogy milyen parasztok a bringások a gyalogosokkal.
teabore 2011.09.23. 10:34:48
Rong 2011.09.23. 10:45:32
Aki a mai napig szarik a bringásokra, az nem fog mostantól jobban figyelni rájuk. A bringautak meg nem fognak gyorsabban épülni. De legalább autósként szívok aznap, amikor több ezer birka teker Budapesten. És nem azokkal van a baj akik a szervezők kérésére betartják a KRESZt, hanem azokkal akik úgy gondolják (jogosan), hogy úgy se tudnak kiszedni a tömegből, hát azt csinálok amit akarok (a futball huligánokhoz tudnám hasonlítani őket). A CM szervezőinek azt kellene belátni, hogy nem elég arról demonstrálni, hogy van egy csomó biciklis, hanem el kellene kezdeni oktatni őket arra, hogy a többi emberrel (gyalogos, autó, HÉV, stb..stb..) EGYÜTT hogyan is kellene közlekedni. Igen, aláírom, van aki tud. De lássuk be, a többség nem tud különbséget tenni a hétvégi kiruccanások és a városban történő tekerés között.
Amúgy tök jó lenne, ha nem hétköznap lennének ezek a felvonulások. Azzal, hogy csomó ember életét megkeserítik azzal, hogy a fél várost lefoglalják csak gyűlöletet szítanak maguk ellen (öööö... ez miért is jó nekik?). Persze, persze jön az ellenérv, hogy máskülönben meg nem figyelnek fel rájuk (dehogynem). Szerintem ez egy egyszerű szar demagóg duma. Hétvégén viszont még én is tekernék szívesen. Tényleg felemelő érzés egyszerre több ezer emberrel együtt tekerni :)
Rong 2011.09.23. 10:50:04
Kuss. Ez egy szép magyar mondat :)
Hemü 2011.09.23. 10:55:26
Szóval aki kerékpárra ül, az nagy eséllyel szemét lesz másokkal? Te is? Mert akkor jobb, ha nem közlekedsz bringával.
Azt is aláírom, hogy sok a kezdő bringás, és aki még nem nőtte ki az übermensch érzését. Autóval ez már lecsengett. Idő kell, és ott is le fog.
Nem szoktam a budai rakparti infrán járni, de elhiszem. Az ott egy elhibázott hely. Már az egy elhibázott gondolat, hogy a bringásokat szeparálni kell a közúttól. Ennek is eredménye az, hogy sokaknak nem tiszta a fejében, hogy a kerékpár jármű vagy nem, ezért a járdán tekernek.
Ahol gyalogolni szoktam, ott még nem volt afférom.
Hemü 2011.09.23. 10:57:16
Hemü 2011.09.23. 11:00:40
Tényleg jó lenne, ha az őszi CM-en nem csak a "csordával" merne menni a résztvevők 99%-a, de ezen még dolgozni kell. Ez a Criticalmass oldalán is téma.
Perillustris 2011.09.23. 11:09:05
Ne már! A végén az összes (hím) bringás felváltja a piroson átmenést a nők megerőszakolására. Ha már ugyanúgy ítéljük meg.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 11:10:56
és igen, én nem közelkedek bringával, mert nekem szubjektív okok miatt nem alkalmas a napi közlekedésem megoldására, sportolni meg mást választottam.
ettől függetlenül tudhatom, hogy milyen kerékpárral közlekedni, és látom, hogy hogyan közelekdnek, akik kerékpárral járnak.
és ha te is azon a véleményen vagy, hogy a kerékpárosokat nem szabad elszeparálni a közlekedés résztvevőitől, akkor igenis tartsák be a közlekedés résztvevőire vonatkozó szabályokat. legalább annyira, mint az autósok/gyalogosok.
"Ahol gyalogolni szoktam, ott még nem volt afférom."
nem tudom, merre szoktál gyalogolni, de sétálgass az andrássyn, a körutakon, a dózsa gy. úton, valamint a 13. és 14. ker. hungárián túli részein bárhol.
Perillustris 2011.09.23. 11:15:18
Rong 2011.09.23. 11:25:55
Jó volt ez az elején. Kellet is. De most már nem ebbe az irányba kellene menni. Kiba... önérzetesek lettek a biciklisek ami káros. Ugyan annyira mint amikor azt szajkózta a média, hogy a gyalogost már a szándék is elsőbbségre jogosítja fel. Pedig ez baromi nagy tévedés. Ha a biciklisekért akar valaki tenni valamit, akkor ne akciózgasson, hanem tanítsa őket :) És amíg ez a nagy önérzet elmúlik addig autóstársaimtól kérnék egy kis türelmet.
U.i.: továbbra is szorgalmaznám, hogy
1: azon biciklisek akik a városi forgalomban részt vesznek, KÖTELEZŐEN rendelkezzenek KRESZ vizsgával. Néha ezt is ellenőrizzék a rendőrök.
2: a gyerek nem való városi forgalomba. Vigye ki a drága szülő a ligetbe, ott tekerjen ész nélkül.
Rong 2011.09.23. 11:27:44
Skodakék Fábia 2011.09.23. 11:29:04
Idejét se tudom mikor láttam olyan bringást aki megáll a pirosnál.
Magamat is beleszámítva :)
Hemü 2011.09.23. 11:37:35
HOGY?
"ettől függetlenül tudhatom, hogy milyen kerékpárral közlekedni, és látom, hogy hogyan közelekdnek, akik kerékpárral járnak."
Pistike is tudja, hogy milyen dugni, mert már látta filmen. Nem, nem tudhatod.
Az említett helyeket lehet, hogy majd kipróbálom.
qwertzu 2011.09.23. 11:52:16
Autósként kimondottan szabálytisztelő vagyok, de van, amit nem lehet betartani. Például a kresz szerint nem lehet átmenni a záróvonalon, ami nyilvánvalóan betarthatatlan. Te se tartod be, ha autóval közlekedsz Budapesten, direkt megszeged. Akkor miért idegesít, ha mások is haladni szeretnének?
Perillustris 2011.09.23. 11:53:49
Ezt a "kreszesdit" már sokszor kitárgyaltuk: ált. iskolai oktatás kell, 7. vagy 8. osztályban vizsgával.
Rong 2011.09.23. 12:01:50
Rong 2011.09.23. 12:04:20
Perillustris 2011.09.23. 12:04:44
Azért ez elég jól mutatja, hogy a prekoncepciódhoz keresel (téves) magyarázatot.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.23. 12:07:59
Babáim, majd ha legalább a HIVATÁSOS kerékpárosok között nem ez lesz a hozzáállás, akkor rendezzünk CM-et, jó?
Hol látsz olyat, hogy egy hivatásos autós (taxis, buszos) balesetet okozva a sérülteket hátrahagyva elmenekül?
Perillustris 2011.09.23. 12:08:08
Perillustris 2011.09.23. 12:16:08
"Hol látsz olyat, hogy egy hivatásos autós (taxis, buszos) balesetet okozva a sérülteket hátrahagyva elmenekül?"
Hát, a taxis szinte tuti, hogy nem áll meg, ha nincs fizikai érintkezés a villamossal, talán nem is észleli, hogy bizony az nagyot fékezett miatta.
Meg aztán elég perverz a személyszállító kisiparosokat felhozni pozitív ellenpéldaként, miközben "ők" azok, akik - hasonlóan pl. a biciklis futárokhoz vagy az áruszállítókhoz - a "legrugalmasabban" kezelik a szabályokat.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.23. 12:29:15
Ja és azért említettem TÖBBEK KÖZÖTT a taxisokat, mert ők ugyanúgy hivatásosok, mint pld. a biciklis futárok.
Hemü 2011.09.23. 12:35:53
A fiam 5 éves volt, amikor már az úttesten mentünk a mellékutakon (csakis együtt), és már 10 évesen szebben közlekedik (egyedül továbbra is csak a lakótelepen), mint sok vagány suhanc. Ez többet ad neki, mint az iskolai oktatás bármikor fog, csak hát nem tudom, hogy a szülőket mivel lehetne erre rávenni. Főleg, hogy a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat ők is csak elvétve ismerik.
Captain Crash 2011.09.23. 12:53:38
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 13:02:31
azért, mert a járdán állandóan félre kell ugrálnom, hogy ne üssenek el. a zebrán se szokták megadni az elsőbbségemet.
"Például a kresz szerint nem lehet átmenni a záróvonalon, ami nyilvánvalóan betarthatatlan. Te se tartod be, ha autóval közlekedsz Budapesten, direkt megszeged."
bocsánat, de nem tudom szalonképesebben kifezeni magam: hogy a picsába jössz te ahhoz, hogy ismeretlenül kategórikusan kijelntsd, hogy átmegyek a záróvonalakon??? meg hogy dirket megszegem a szabályok??? ilyen alapon én meg kejlenthetném rólad, hogy tömeggyilkos pedofil vagy???
@Perillustris: akkor mutass be légy szíves egy ilyen bringásnak.
@newtehen: a 20/30-as buszok elé is simán kiszáguldanak 40-nel, körülnézés nélkül a vágány utcánál a zebrára. az átlag utazóközönség már ismeri a helyet, kapaszkodik előre mindenki, mint az állat.
Captain Crash 2011.09.23. 13:06:49
Nekem ugyanolyan rossz tapasztalataim vannak a kerékpárral közlekedő embertársaimat illetően, mint az autóval közlekedőket illetően. Alapjában véve ezért sem állítanám szembe az autósokat és a kerékpárosokat ilyen élesen.
Probléma, hogyha az autósok zöme negligálja a zebrát, probléma, hogyha a kerékpárosok zöme figyelmen kívül hagyja a lámpák jelzéseit. Mindkettő ugyanoda vezethet: balesethez.
Amikor megpróbálod kiemelni, hogy a biciklisek áthajtanak a piros lámpánál, elütnek a zebránál, akkor gondolj bele, hogy az autósok többsége gyorshajt, illetve vannak olyanok is, akik ugyanúgy nem állnak meg a zebránál.
A problémák nem oldódnak meg, hogyha a közlekedésben résztvevők közül ki próbálunk emelni egy réteget, hát még, hogyha szembeállítjuk őket. Sajnos a közlekedési morálunkon - finoman szólva - lehetne mit javítani.
Hemü 2011.09.23. 13:10:35
Visszakérdezhetek?
("szerintem te sem tudsz olyan bringás mutatni, aki ne a járdán közlekedne napi rendszerességgel.")
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 13:18:03
nekem nem. a járdán haladva nem kell napi rendszerességel elugrálnom a száguldozó autók elől.
"az autósok többsége gyorshajt"
budapesten garantáltan nem, mert a lámpák/forgalom miatt nem is nagyon tud gyorsabban menni (esetleg éjszaka, vagy a kertvárosban). mivel a kerékpárosok sebességét nem szokták ellenőrizni, így csak elméleti kérdés: vajon a kerékpárosok között milyen arányban lehetnek a notorius gyorshajtók?
@Hemü: nem, nem kérdezhetsz vissza. mutass egyet.
pengusz 2011.09.23. 13:23:51
Végülis az utóbbi években nem sok ilyen eset volt ugye?
Legutóbb azt nem vette észre a T. Hivatásos Sofőr Úr, hogy egy ejtőernyős nekicsapódott a kamionnak
www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=395187
De írd csak be a keresőbe, jó sok hírt fogsz találni. Tudod, ők is felsőbbrendűnek képzelik magukat... Egy részük.
Kis cégnél dolgozom, de 2 kollégámat is cserbenhagyta 1-1 száguldozó barom, aki szarik a szembeforgalomra ("a paraszt majd úgyis elrántja"), ő akkor is előz...
qwertzu 2011.09.23. 13:24:47
Felháborodtál, de nem tagadtad. Ravasz. :)
Ne vedd ennyire a szívedre a dolgot.
Szituáció: felbontják a fél sávot, szépen körbekerítik, mellette záróvonal, nem férsz el a sávban. Vagy ugyanez szabálytalanul parkoló autóval. Ezek napi rendszerességgel előfordulnak.
Mit csinálsz? Mert én még senkit se láttam, aki nem a záróvonalat választotta volna.
Ja és nem vagyok tömeggyilkos pedofil. Se tömeggyilkos, se pedofil, hogy egészen pontos legyek.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 13:28:26
Hemü 2011.09.23. 13:31:13
"a járdán haladva nem kell napi rendszerességel elugrálnom a száguldozó autók elől."
És zebrán?
Captain Crash 2011.09.23. 13:32:22
A gyorshajtást illetően azért mertem leírni, hogy a többség gyorshajt, mert nap, mint nap közlekedek autóval és sokakkal ellentétben betartom a sebességhatárokat. Így meg tudom ítélni, hogy melyik történik meg többször:
1. az amikor a megengedett maximális sebességgel közlekedek és megelőznek, vagy megpróbálnak a letolni, hogy haladjak már, vagy
2. amikor nyugodtan autózunk ugyanazzal a tempóval majd lassítunk, amikor sebességkorlátozó táblán azt írják elő számunkra.
Arról már nem is beszélek, amikor valaki relatív gyorshajt.
Arra alapozva, hogy a lámpák megfogják a forgalmat kijelenteni, hogy garantáltan nincsen gyorshajtás...hát legalábbis szerintem nélkülöz egy sor egyéb tényezőt.
pengusz 2011.09.23. 13:34:00
Sőt az egyik első alkalomnál pont Pilis Kupán voltam bíró, és bringával mentem Csepelről Pilisszántóra (reggel oda, du. vissza). Inkább nem mondok semmit. :D
Már vége volt, és a bringások ellepték a várost... Örültem, hogy hazaértem :D
qwertzu 2011.09.23. 13:34:48
Perillustris 2011.09.23. 13:45:19
"a 20/30-as buszok elé is simán kiszáguldanak 40-nel, körülnézés nélkül a vágány utcánál a zebrára"
Ez az a hely, ahol kerékpárosnak elsőbbsége van. A ganajok! 40-nel meg semelyik bringás nem megy ott, mert rögtön el kell fordulni jobbra az átkelést követően. De valóban, ott valóban igen kevés KRESZ-tudós gépjárművezető adja meg az elsőbbséget.
pengusz 2011.09.23. 13:47:20
- MINDEN reggel látok min. 1 (de inkább 2-3) autóst, aki áthajt a II. Rákóczi Ferenc u. - Tejút u. kereszteződésben piroson (nem, nem néz jobbra, hogy jön-e valaki, és ezt onnan látom, mert ott állok a Tejút utcai lámpánál)
- MINDEN reggel látok 2-4 piroson áthajtó autóst Csepelről az M0-ás felhajtónál balra kanyarodva
Persze ez nem mentesíti a piroson áthajtó bringásokat :)
Csak van ilyen is.
Állítólag van autópályán jobbra tartó gyorshajtó is... (nem jobbról előző :D)
Egy korábbi posztban kételkedtem, de elvileg lehetséges :D
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 14:08:42
@Hemü: nem helyszínt kértem, ahol nem a járdán mennek. kerékpárost mutass, aki nem szokott járdán közlekedni.
zebrán talán ha évente egyszer kell elugranom autós elől. kerékpáros elől majdnem minden nap.
@Captain Crash: "Arra alapozva, hogy a lámpák megfogják a forgalmat kijelenteni, hogy garantáltan nincsen gyorshajtás...hát legalábbis szerintem nélkülöz egy sor egyéb tényezőt. "
Arra alapozva, hogy azt mondtam, hogy általában a lámpák miatt nem is nagyon van lehetőség száguldozásra azt a következtetést levonni, hogy szerintem a lámpák miatt garantáltam nincs gyorshajtás...hát legalábbis szerintem nélkülöz egy sor egyéb tényezőt.
Perillustris 2011.09.23. 14:16:30
dzsaszper 2011.09.23. 14:18:33
tundrazuzmo (törölt) 2011.09.23. 14:19:19
Remélem, sokat ott találok majd a belvárosban. Nagy vérengzés lesz! :)
Ja, hogy tegnap volt, és már nem aktuális? A KRESZ TUDÁSA, AZ MINDENNAP AKTUÁLIS LENNE!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 14:21:07
''autónepper.'' 2011.09.23. 14:22:00
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 14:22:45
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 14:24:49
''autónepper.'' 2011.09.23. 14:26:57
Hemü 2011.09.23. 14:53:38
Például én, és még nagyon sokan.
Elijah_Baley 2011.09.23. 15:17:48
pengusz 2011.09.23. 15:21:30
Nemá :D
''autónepper.'' 2011.09.23. 15:26:25
terror 2011.09.23. 15:33:50
Emlekeim szerint a bringagyalognak nincs vege tablaja, tehat kellene atvezetes. Ha nincs atvezetes, akkor integralni kellene a kerekparosokat a forgalomba. Szoval elmeletben ez a szituacio, ami itt evek ota fennall, nem johetne letre.
Raadasul a tuloldalon csak a buszmegallo utan kezdodik az infra, addig jarda van.
Es akkor nem ertitek, miert nem megy ott a bringas, es miert teker a kozuton. De ha ott teker, akkor az a baj :/ Nem mellesleg ez utobbi esetben a dupla zaron at siman elozik a kerosokat, de ez mar egy masik tortenet :)
Perillustris 2011.09.23. 16:03:51
A bringás a Hősök tere felől érkezik, kijelölt gyalog- és kerékpárúton, mely az említett átkelő után jobbra fordulva a buszmegállónál szűnik meg (majd folytatódik).
@errorka: @xaba99: Véleményemet fenntartom: az Állatkert felől érkező bringásnak elsőbbsége van a kanyarodó járművekkel szemben. Ha a tervezéskor nem így akarták volna, akkor nem a másik oldalra rakják ki a "vége" táblát, hanem az átkelő elejére.
Perillustris 2011.09.23. 16:08:45
Kérlek pótold! Kösz.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.23. 16:09:21
ez nem a véleményem, hanem a szabály.
ha gyalogosan tolja át a bringát, akkor elsőbbsége van.
ténylegesen rossz a kresz és a kereszteződés kivitele, de attól még nem lesz elsőbbsége.
ugyanolyan faramuci helyzet, mint hogy a lakott terület vége tábla nem oldja fel a 60/70-es sebességkorlátozást.
pengusz 2011.09.23. 17:02:02
D4D 2011.09.23. 17:57:11
"Csepelről Pilisszántóra"
Reszpekt!
fezoGT 2011.09.23. 18:01:55
D4D 2011.09.23. 18:04:35
www.norc.hu/embed.aspx?id=e273202b51144e33fc113ee03b69e27f&ppa=308.9&r=-29.5&vla=8.1&lz=30&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Azért nincs elsőbbsége, mert nincs felfestve az átvezetés, vagy lekopott, de nincs ott. Ezen felül az autónak nincsen elsőbbségadás tábla, ami utalna a kerékpárúttal szembeni elsőbbségadási kötelezettségre. Jobbkézszabály még megállna, de nem felismerhető a járdán jövő kerékpárút.
fezoGT 2011.09.23. 18:19:16
imittto 2011.09.23. 19:47:31
Nyírpalota út, a Shell kútnál. Az átlag sebesség 60-70 km/h (itt lakom, autóval is járok, 50-nél nem csak megelőznek, de le is dudálnak...) annak ellenére hogy a Késmárk-Zsókavár közötti szakaszon két gyalogátkelő van. Gyalogosan állhatsz ott a világ végéig, akkor sem engednek át ha 20 méterrel arrébb épp pirosra vált a lámpa. 10-20 autó megy el előtted mire át tudsz kelni. Ha autóval vagyok és megállok gyalogosnak mellettem még 4-5 autó elmegy mire eszébe jut valamelyiknek megállni. Szoktak mérni a kúttal szemben a parkolóból, minden 3. autó satuzik mikor észreveszi. A sok szabálykövető...
imittto 2011.09.23. 19:52:46
Hemü 2011.09.23. 20:44:41
''autónepper.'' 2011.09.23. 22:01:12
j311 2011.09.23. 23:08:49
Perillustris 2011.09.24. 14:56:50
Remélem újfent meg van magyarázva az összes (városon belüli) szeparált kerékpárút értelmetlensége.
Cecan Basescu 2011.09.24. 15:27:29
hazug fidesznyik (törölt) 2011.09.24. 20:07:35
Perillustris bekaphatja. Majd én is elmesélem neki, hogy merre bringázzon, ha nem akar ideges lenni (illetve kivasalva).
Baromira örülök, hogy újra téma lehet egy autós blogon néhány frusztrált barom felvonulása. Akkor már inkább a köcsögök vonuljanak, bár nagy különbséget nem látok közöttük.
Perillustris 2011.09.24. 20:33:19
pengusz 2011.09.26. 09:22:14
Valami Iron Man-es fószer volt :D
Na az a nem semmi :D
Captain Crash 2011.09.26. 10:37:11
Azt állítottad, Budapesten garantáltan nem gyorshajtó az autósok többsége. Mivel támasztod alá ezt a kijelentésed?
Nem mondhatod, hogy nem ezt állítottad, mert ez a kategorikus kijelentés fentebb olvasható, de azért bemásolom ide is. Az egyszerűség kedvéért megjelöltem, hogy melyik kijelentést írtam én, s melyiket te!
Én: "az autósok többsége gyorshajt"
Te: "budapesten garantáltan nem"
Perillustris 2011.09.29. 09:54:22
Ezt továbbra is várom, kérlek írd meg! Köszi!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.09.30. 14:56:43
De ilyen erővel Te is beírhatnád az általad említett taxis azonosítóját, vagy rendszámát...
Viszont a különbség annyi, hogy Te általánosságban lövöldöztél egy nem létező taxisról, aki okozhatna balesetet is, míg én egy konkrét balesetről beszélek, amit elszenvedtem.
Perillustris 2011.09.30. 23:19:34
Maradjunk annyiban, hogy roppant fura, hogy egy 10 napon belül történt esetet ennyire nem vagy képes rekonstruálni, miközben rengeteg részlet megmaradt.
Ezzel együtt akár meg is történhetett amit leírtál, csak jó lett volna, ha ellenőrizhetem.