Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Más a szabály, más a rutin, miért is ne büntessenek?

2011.10.11. 07:28 :: Don Blasius

Úgy látszik, mostanában leginkább parkolási anomáliák témájában kapunk leveleket, a mai is poszt is ilyesmiről szól. Magam részéről inkább tovább bolyongok parkolóhelyet keresve, ha nem vagyok biztos abban, hogy szabályosak azok az üres helyek, amiket találok, inkább gyalogolok többet. A renonsz által megírt utca is  tipikusan ilyen lehet, az általa felvázolt egyik lehetőség sem szabályos, ezt ő is elismeri. Mi lenne a megoldás? Talán felismerhetnék, hogy egyértelmű táblázással, a jelenleg is használt helyek legalizálásával lehetne rendet tenni a büntetések osztogatása helyett. Ez persze csoda volna, hiszen valaki(k)nek nem ez az érdeke. 

Rendszeres olvasója vagyok a blognak. Ezennel szeretném megragadni a lehetőséget,
hogy üdvözöljem a blog közösségét. Nem épp így terveztem az első posztomat, de így alakult.
Egy vidéki nagyvárosban esett meg a parkolásos történet egy közeli  hozzátartozómmal. Akár velem is előfordulhatott volna. Íme a csodalevél, amitől sorsunk javulását várjuk, valamint azt, hogy mindenkivel betartassák a szabályokat, ne csak kampányszerűen, szelektíve, pénzbeszedő jelleggel.. Várom a posztolót magasztaló kommenteket! :)


"Tisztelt Közterület-felügyelet!

 2011. október 6-án, az aradi vértanúk évfordulóján, bírságot  szabtak ki a ZYX-### rendszámú személygépkocsira, amely a Dr. Koch  László utca jobb oldalán, szabálytalanul: két kerékkel a járdán, az  üres telek mellett állt.  Ez egy egyirányú utca, amelyen szabályosan nem fér el két parkoló autóoszlop. Márpedig az utca gyakran telítődik parkoló autókkal. Ha valakinek  még kételye lenne efelől az utcában található panelház láttán is, gondoljon csak belvárosi rendezvényekre (pl. a napokban volt lecsófőző fesztivál), színházi  előadásokra, és még sorolhatnám. Jól mutatja a helyzetet, hogy  parkolójeggyel vagy a városgondnokságtól váltott engedéllyel lehet csak  várakozni.

 


 A KRESZ-nek megfelelő parkolási rend tehát a Dr. Koch László utcában  az lenne, hogy az autók az út jobb oldalán, a járdát tiszteletben  tartva sorakoznának fel. A törvénytisztelő állampolgár azonban azonnal  szembesül az utcában az elmúlt 30 év alatt kialakult gyakorlattal, ha  parkolni kíván, miszerint: az utca egész hosszában bal oldalon állnak  az autók, hol a járdán, hol az úttesten. Ha a KRESZ-nek eleget téve  jobb oldalra parkol, fittyet hányva arra, hogy bal oldalon  szabálytalanul állnak már, gyakorlatilag olyan akadályt képez az  utcában, hogy egy szélesebb jármű nem fér el. Azaz egyenesen  balesetveszélyt jelent, és csak remélheti, hogy nem a szabályosan  parkoló autóját törik majd össze, hanem a másikét - jobb esetben senkiét. A parkolásról való lemondás életszerűtlen alternatíva, hiszen  csecsemő, idős emberek és méretesebb rakomány szállítását  lehetetlenítené el.


 Gyakorlatilag két lehetőség marad tehát, ám egyikük sem szabályos:
 1. Bal oldalra parkolunk, ezáltal másokra is ráerőszakoljuk a törvénytelen magatartást. Az utóbbi időben négy igen kellemetlen eset  történt úgy, hogy az autó az utca bal oldalán állt: három alkalommal  éjszakai garázdák letörték a bal tükröt, és - bár nem tartozik szorosan  a tárgyhoz - a rendszámtáblát is ugyanitt lopták le.
 2. Jobb oldalra, a járdára állva parkolunk. Nem is értem, hogy nem tettek ki engedélyező táblát, ami explicit  mutatja, miként van a parkolás. Vagy tetszettek volna szankcionálni a  bal oldalt parkolás gyakorlatát...


A távolléti helyszíni bírság létjogosultságát a fent vázoltak alapján vitatom. Kérem álljanak el szabálysértési feljelentés tételétől!

Köszönettel:

egy törvénytisztelő álompolgár"

 

53 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz lehúzás közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littlerock 2011.10.11. 07:58:14

Válság van! kell a pénz, tessék fizetni... én már szinte várom a pillanatot, amikor az én lakóhelyemen végigbüntetik a sort, mert menetiránnyal szemben álltak meg... és ugye a 49-es paragrafusból jól megnézhetjük mi szabályos, és mi nem... Én nem is a bírságoláson, hanem annak mértékén vagyok felháborodva.

Petrodon 2011.10.11. 08:26:52

Ha tényleg "törvénytisztelő álompolgár" lennél, akkor nem állnál meg szabálytalanul és akkor nem tudnának miért megbüntetni.
Mivel nem vagy az, megbüntettek!
Fizess és szégyelld magad!

blogoló 2011.10.11. 08:32:15

Ha törvénytisztelően szeretne parkolni, akkor megáll jobb oldalt, természetesen nem a járdán. Aztán ha nem férnek el, akkor a bal oldalt parkolók lesznek a hunyók!

blogoló 2011.10.11. 08:32:53

Ha törvénytisztelően szeretne parkolni, akkor megáll jobb oldalt, természetesen nem a járdán. Aztán ha nem férnek el, akkor a bal oldalt parkolók lesznek a hunyók!

qwertzu 2011.10.11. 08:43:41

Írd fel százszor a táblára:
Csak akkor állunk fel járdára, ha tábla vagy felfestés engedélyezi.

A járdán parkolásért mindig büntetnek.

"A parkolásról való lemondás életszerűtlen alternatíva,"
Semmi gond, de a közterületeseknek meg a birságolásról való lemondás az életszerűtlen, és ebben ki is lehet egyezni.

Perillustris 2011.10.11. 09:07:49

Igen, ismerjük a 30 év alatt kialakult gyakorlatot.

kepfeltoltes.hu/111011/bnk2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

"A parkolásról való lemondás életszerűtlen alternatíva, hiszen csecsemő, idős emberek és méretesebb rakomány szállítását lehetetlenítené el."

Ez meg a nap eddigi legviccesebb mondata.

Leadfoot 2011.10.11. 09:23:49

Ilyen az, mikor a hülye poszt toló okoskodik.

ex-dr. vuk 2011.10.11. 09:52:46

Milyen szepen megmagyarazza, hogy MUSZAJ szabalytalanul parkolnia.
A parkolasrol valo lemondas eletszerutlen azoknak, akiket felsoroltal. Meglepne, ha ez igaz lenne akar csak a felere is az ott parkoloknak (vagy rad).

Megmondjam, hogy ki a hulye?

yoda-jedi 2011.10.11. 10:00:30

kell a csipaknak a lé. mert a házát odébb kell tolnia...

csak csengessétek parasztok a málnácskát a zótómatákba...

yoda-jedi 2011.10.11. 10:02:45

ja bocs... meg a matolcsi is elszámolta... oda is kell a pénz

ja meg a TEK is összezúzta a Q7eseket. kellene új...

ja meg a Mrsmitt is kinőtte a villáját, meg a ME nek is kicsi a ziroda...

szóval csak csengessétek a bírságot... kell a közpénz a sok közcélra

hawkeye 2011.10.11. 10:18:10

@yoda-jedi: Neked meg már nagyon kellene a doktor bácsi...
Ha értelmes gondolatod nincs, miért nem maradsz veszteg???

yoda-jedi 2011.10.11. 10:28:51

@hawkeye: :) köztársasági elnök akarok lenni... szerinted? van esélyem?

de most komolyan mit írjak? szabálytalanul áll a baloldalon... és írja hogy LEHETNE ott akár tábla is (de nincs), szóval szokásjog alapján... mit fűzzek ehhez? aggyon baksist a közteresnek (okosban oldják meg) vagy mégis mit?

de látom te se érdemiben utazol... a békés kommentelőket b@sztatod... uszí tassz

Zolee123 2011.10.11. 10:36:06

Csak nekem tűnik úgy hogy a levéliró nem ismeri a kreszt. Tudtommal egyirányú utcában mindkét oldalon meg lehet állni. Annyi a lényeg hogy meglegyen a kreszben előírt hely az úton a többi autó elhaladásához.

yoda-jedi 2011.10.11. 10:39:56

@Zolee123: a két oldalon parkoló kocsik között 5,50 m

"40. § (2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén – ha közúti jelzésből más nem következik – akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad."

yoda-jedi 2011.10.11. 10:41:04

@yoda-jedi: pontosabban a két parkoló sor között marad egy sáv kb 3,0 m, de az 5,50 az emiatt van...

yoda-jedi 2011.10.11. 10:42:59

inkább az az érdekes kérdés, hogy a belvárosban számos helyen kijelölten SZABÁLYTAlanok az autósok mert nincs meg sok helyen az 5,50 m. a debil hivatalnokok összevissza festegetnek...

szerintem a szabályosnak "vélt" helyen is lehetne büntetni, mert a kresznek ezt a részét is egyszerre kell betartani...

tataugebu 2011.10.11. 11:07:51

Szerintem minden mindegy, csak a pénzbeszedés a lényeg. A sünök miért nem b@sszák meg a rengeteg kivilágítatlan biciklist? Ma reggel is majdnem elcsaptam egyet. Parkolni meg pontosan, szépen.... engem még nem büntiztek meg parkolásért, igaz, nem is állok meg szabálytalanul.

Perillustris 2011.10.11. 11:22:20

@tataugebu: Neked mindenről a p|n@ jut eszedbe?

Perillustris 2011.10.11. 11:56:10

@tataugebu: Egy újszülöttnek minden vicc új...

tataugebu 2011.10.11. 11:57:36

@Perillustris: Értem. Akkor neked a pin@ is új lehet, azért szőtted a mondatodba. Na menj vissza írás órára, érj még egy kicsit.

metal · http://electric.blog.hu 2011.10.11. 11:58:32

@yoda-jedi: Az általad idézett részben is benne van, hogy :"ha közúti jelzésből más nem következik". Vagyis, ha fel van festve, akkor megállhatsz úgy is, hogy nincs meg az 5.5m. Az már más kérdés, hogy miért festik fel. Talán azért, mert ezeken a helyeken csak személyautók közlekedhetnek (3.5t felett behajtani tilos), vagy szimplán balfaszok.

Perillustris 2011.10.11. 12:19:50

@tataugebu: Nem tudom, talán tényleg nem érted, vagy csak eljátszod. Mindegy, nem is érdekes.

tataugebu 2011.10.11. 12:21:16

@Perillustris: Éppen erre kívántam rávilágítani. Sajnálom, hogy képtelen vagy felfogni a lényeget. Lapozz.

titan 2011.10.11. 12:24:28

@metal: Ez így ebben a formában nem igaz. Ahol bal oldalon van kijelölve a parkolás, és a jobb oldalon nincs 5.5 m, ott jobb oldalon megállni tilos.

Perillustris 2011.10.11. 12:24:49

@tataugebu: Sikeresen rávilágítottál arra, hogy nem érted. Sebaj, attól, akinek mindenről a biciklisek jutnak eszébe, nem is várható el más.

Nethooligan 2011.10.11. 12:37:36

Lehet hülye kérdés, de jogos a büntetés a Nagymező utcában, ahol ugyebár mindkét oldalon ki van jelölve felfestéssel a parkolási lehetőség, és nekem sikerült az úttest bal oldalára állnom?

40. § Megállás
(1) Jármûvel megállni - ha közúti jelzésbõl vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezésébõl más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad.

Szerintem a közúti jelzésből más következik itt, és nem feltétlen az, hogy az út jobb oldalára kell állni. :)

tataugebu 2011.10.11. 13:18:53

@Perillustris: Sikeresen rávilágítottál arra, hogy nem érted. Sebaj, attól, akinek mindenről a pin@ jut eszébe, nem is várható el más.

lpfutar 2011.10.11. 13:43:43

@Nethooligan: A Nagymező utca nem egyirányú. Így jogos.

tataugebu 2011.10.11. 14:43:35

@Perillustris: Szánalmas vagy, szakadj már le rólam öcsi. Van valami a lábad között, azt b@sztasd, biztos lesz egy kis élményed, ha kitartó leszel. Bár, ha te csak így tudsz kielégülni... Mostantól ignorállak, ha tudod ez mit jelent.

Nethooligan 2011.10.11. 15:14:24

@lpfutar: Akkor így jártam... Elsőre éztem nagyokat miért kaphattam. De azért majd még elmesélem, hogy az útburkolati jelek szerint lehet mindkét oldalon parkolni, a KRESZ nem írja, hogy az autó orrának merre kell néznie. :)

PPK™ 2011.10.11. 15:19:19

"Rendszeres olvasója vagyok a blognak"

"Várom a posztolót magasztaló kommenteket!"

fail.

Perillustris 2011.10.11. 15:28:49

@tataugebu: Rendben. Örülök. Addig is reméljük közösen, hogy ameddig van kivilágítatlan kerékpáros, addig a Rendőrség és/vagy a Közterület-fenntartók nem lép(nek) fel a szabálytalankodó autósok ellen.

ROTFL

Kardics 2011.10.11. 15:44:01

Az az a rész ahol én is találtam egy nagyon f@sza, nem fizető parkolót. Majd egy óra múlva, a büntetés láttán rájöttem, hogy fizető az csak az a qrva parkolóóra van messze.

Hemü 2011.10.11. 16:30:23

@tataugebu: Lefordítom: Neked mindenről a biciklisek jutnak eszedbe?

(bár egy vicc elmagyarázva...)

Tomi Sporleder 2011.10.11. 18:41:26

@Petrodon: miért kellene szégellnie magát? egyáltalán nem kell. a posztoló levele egy vicc, erre kár energiát pazarolni. Több kerékbilincsem, mikuláscsomagom és gyorshajtásom volt már, befizettem, nem sírt a szám. De nem szégyelltem magam egy cseppet sem. Büszke sem voltam magamra. Legyen töke a posztolónak, fizessen és ennyi. nem kell ebből többet kihozni.

metal · http://electric.blog.hu 2011.10.11. 19:32:05

@titan: szerintem nem írtam olyat, ami ellentmond azzal, mint amit te írtál.

lordjim 2011.10.11. 22:06:05

@yoda-jedi: Eltévedtél elvtárs,ez nem a gyurcsány-i blog.

Reggie 2011.10.11. 23:02:11

Maskor vigyel magaddal festeket, es rajzold korul a kocsit. Ugy mar szabalyos lettel volna, hisz felfestes jelolte a parkolot.

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.12. 01:15:02

a posztoló egy LOW abiding citizen

tataugebu 2011.10.12. 08:40:29

@Hemü: Köszönöm, hogy fordítassz, de nem volt rá szükség, értettem mi a problémája Perillustris-nak, csak éppen a kötözködő, minden értelmet nélkülöző stílusa nem tetszett.
Amúgy nem, nem mindenről a bringások jutnak az eszembe, de ha elolvastad amit írtam, akkot megértheted, hogy kissé felzaklatott, hogy majdnem elcsaptam egy barmot reggel, és tényleg nem értem, hogy a sünök miért csak a laza büntetésekre mennek (traffipax, elsősegély doboz, stb.), és miért nem intézkednek a nyilvánvaló szabálysértésekkel szemben. Ahol lakom ott rengeteg briciklis van, és nem csak olyan "nyár van hű de zöldek vagyunk" tipusúak, hanem ott teker télen is a 80 éves Mari néni, és neki nehogymár megmodja valaki, hogy kell a lámpa, hiszen már 60 éve úgy teker. Még a postás bringáján sincs lámpa. Szóval ez nem a biciklisek ellen szól, hanem inkább értük, mert ha egyszer tényleg nem sikerül kikerülni a mellékutcából szétnézés nélkül elém kanyarodó kivilágítatlan kerékpárost, akkor lehet, hogy engem lecsuknak, de ő meghal, és az bezony végleges.

terror 2011.10.12. 12:34:09

@tataugebu: Amellett, hogy ertem a problemadat, es en se csipem a kivilagitatlan kerekparosokat: az megoldas, hogy ha teged felkur egy bringas, akkor fellapozol egy autos blogot, keresel egy parkolasos topicot, es elmondod a banatod?

tataugebu 2011.10.12. 12:36:15

@errorka: Neked az agyadban lehet error.
Nem, ilyen esetben a henteshez megyek, és kérek egy locsolócsövet, hogy a hozzád hasonlókat ömtözzem a kert végében a klotyó mögött.

ex-dr. vuk 2011.10.12. 12:45:52

@tataugebu:
"miért nem intézkednek a nyilvánvaló szabálysértésekkel szemben"
Nekem pl. nagyon hianyzik a zebranal valo elsobbsegadas ellenorzese. Nem egyszer-ketszer egy helyen, hogy rendszeresen, sok helyen.
Ott mindig artatlanok halnak meg.

tataugebu 2011.10.12. 12:51:21

@vuk_: Na zebra! Jó helyet említesz! A minap körforgalomból kifelé megálltam, hogy átengedjek egy gyalogost, erre a mögöttem jövő barom elkezdte nyomni a dudát! Ennyire hülye hogy lehet valaki? Lehet, nem lesz szimpatikus sokaknak az ötletem, de nem ártana a zebrákhoz kamerákat tenni, mert sok autós azt hiszi, hogy a zebra csak egy felesleges akadály az utakon. :(

terror 2011.10.12. 12:52:57

@tataugebu: Sikerult az irantad erzett szanalmat novelned. Mar megerte erolkodnod :) Csak igy tovabb...

tataugebu 2011.10.12. 12:57:49

@errorka: Vergődj csak kicsi rigó! :)
Talán megszán valaki és ad neked egy ékezetes klaviatúrát.

terror 2011.10.12. 13:36:58

@tataugebu: Mekkora divat lett az ekezeteken lovagolni meg ignoralni. Ugy latszik, minden ervbol kifogynak/kifogytak (volt egyaltalan?) az ilyen megadroidok, es csak ez marad :)

tataugebu 2011.10.12. 13:53:27

@errorka: Miféle érveid voltak neked csillagom? Egyben igazad van: te tényleg megadroid vagy. Sőt! Gigatroll! Semmit nem adtál hozzá a történethez, csak fikáztál. Siralmas vagy.

terror 2011.10.12. 14:48:44

@tataugebu: Ooo. En egy kerdest tettem fel, a kivancsisagomat csillapitando. A kerdesre az ember valaszt var, es nem erveket sorol fel. Azokat az iment emlitett kerdesre erkezo valaszban varja, hogy tudja, mi celt szolgalt az, amire a kerdes iranyult. Remelem igy mar erted - csillagom -, hogy miert is szanlak...

Veled ellentetben ugyanis en nem szemlyeskedtem, es nem is fikaztam. Csupan erdeklodtem, hogy vajon mi kesztethet a fenti - ertelmetlen - cselekedetedre...

(A tobbiek is ezt pedzegettek, csak nagyon nem akar leesni a tantusz...)

mohopasi 2011.10.12. 16:43:33

Ha szabálytalanul ácsorog az ember fija/lánya, akkor büntetés esetén pont az a célravezető, hogy elmagyarázom a hatóságnak miért kellett ott és úgy. Feljebb volt a jó kérdés: és mi van, ha nem parkolsz abban az utcában? Előírja azt bármi, hogy a célállomástól 50 méteren belül kötelező letámasztani a járgányt?

nyuszy 2011.10.12. 18:45:52

Kedves posztoló,
Nekem a fehérvári városgondnokság egy üggyel kapcsolatban már írásba adta, hogy nem foglalkozik a kresszel, így van esélyed :)

Egyébként ez egy teljesen jogos problémafelvetés, kár, hogy csak trollok olvasták.
Laktam két autó széles egyirányú utcában, ahol a busz is járt, a bal oldalon parkoltak az autók, a jobb oldalon meg helyenként volt a buszmegálló. Ugyanez a kérdés bennem is megfogalmazódott számtalanszor, szerencsére büntetni nem próbáltak sosem. Egyszer valakinek tényleg ki kellene próbálnia ilyen helyen, mivel jár a szabályos várakozás.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása