Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rendőrök a tilosban?

2011.10.25. 07:47 :: Don Blasius

Korábban már szerepelt olyan bejegyzés, amiben leállósávon forgalomban szemben álló rendőrautó szerepelt, miközben fényképeket készített. Ezúttal egy ilyet fotózott le nekünk Attesz. A kép alapján úgy néz ki, hogy itt jóval szélesebb a leállósáv, ezért akár Y-ban is ideállhatott, és nem kellett igénybe vennie a forgalmi sávokat a megforduláshoz. De valóban nem tűnik egy biztonságos megoldásnak. És hogy így szabályos-e? Talán sokunkat érdekelne. Mindenesetre az utolsó bekezdésben szereplő kollégája biztos nem. Ezeket az eseteket sajnos valóban könnyebb megjegyezni, mint a szabályosan közlekedő rendőröket, pedig biztosan vannak ők is szép számmal.

Az alábbi képet lőttem az M3-as 24-es kilométerkő Budapest felé vezető oldalán. Rendőrautó leállósávon, forgalommal szemben. Megkülönböztető jelzés nélkül. Lehet, hogy korábban már volt szó a témáról és van valami jogszabály ami ezt nekik megengedi, mégis felmerül bennem pár kérdés. Hogyan tud szabályosan ilyen pozícióba beparkolni az autójuk?

 

rendőrautó M3-as.jpg 

Máshol is láttam már ilyet, de akkor bójákkal körbe volt véve az autó. Szerintem ez abszolút balesetveszélyes, hiszen egy pótos teherszállító nagy szél esetén simán meginog és lesepri őket. Nem a sebességmérés tényével van gondom, csak azt gondolom azt lehetne szabályosabban is csinálni.

 

Egyébként is valamelyik nap Budapesten autózva egy előttem haladó rendőrautó simán balra kanyarodott egy 4 sávos úton záróvonalon keresztül mindenféle megkülönböztető használata nélkül és mikor rádudáltam mert majdnem balesetet okozott még Ő volt felháborodva Egyre több ilyen jelenséget látok a rendfenntartók részéről, hiszen úgy gondolják nekik szinte mindent lehet, holott éppen nekik kellene példát mutatniuk közlekedési morál tekintetében.

79 komment

Címkék: biztonság közlekedés rendőr veszélyes autópálya kresz gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.25. 08:19:42

hát,ehhez mit lehozzáfűzni?A posztolónak igaza van!Nincs retorzió,mindent megengednek maguknak.
Persze nem mindenhol.Tegnapelőtt pl rendőrautó indexelve bekanyarodik balra nagyívben,én pedig abban az utcában ahova ő hajtott,át akaram kelni a zebrán,ő megállt,átengedett,megköszöntem,ő intett,mindketten dolgunkra.(svájc)

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.10.25. 08:20:26

lehozzáfűzni= lehet hozzáfűzni

Omlás anyád 2011.10.25. 08:28:12

pont idén változtattak a jogszabályon, hogy a sebességmérést szabálytalanul várakozó autóból is megtehessék.

dzsaszper 2011.10.25. 08:39:03

@Omlás anyád: az még talán oké, hogy megtehetik. De kapjon a kolléga is sárga csekket, meg esetleg egy fegyelmit...

2011.10.25. 08:50:54

Eddig egy ilyet találtam:
"49. § (4) A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni kell. Megkülönböztető hangjelzést álló járművön használni nem szabad."
Szóljon, aki talál olyan részt a KRESZ-ben, aki ennél többet enged meg nekik.

Pityubácsi 2011.10.25. 08:53:10

"Hogyan tud szabályosan ilyen pozícióba beparkolni az autójuk?"

kézifékes kanyar

vittore 2011.10.25. 08:55:02

Álhasson. Mérhessen. Csináljon amit akar. De mi van akkor ha az amúgy is veszélyes leállósávban balesetet okoz? Nemrég pont ők kampányoltak arról, hogy milyen veszélyes is ott állni...

vittore 2011.10.25. 08:55:52

Álhasson-állhasson.Bocs.

CoIie 2011.10.25. 09:12:57

Mit várunk tőlük, ha a csúcsfőnökeik bíróságra járnak... 2006 októbere miatt G. Ergényi, újabban B. Ene., stb.

Hogyne tehetné meg K. Ovács XXIII. örm., amit megtesz! Ő is "csak végzi a munkáját"!

imittto 2011.10.25. 09:13:54

Erre már egy szer válaszoltak valami olyasmit hogy a mérés helyéül szolgáló rendőrautó attól a pillanattól hogy megáll már nem jármű, hanem a mérést végző műszer rögzítésére szolgáló eszköz. Mondjuk bicskanyitogató, az biztos.

CoIie 2011.10.25. 09:14:22

@Szakadás: Ilyen helyen nekik nem tilos a megállás, így semmi extra dolguk nincs, nemhogy fény és hangjelzést adni! Ott csak lapulni kell! ;

2011.10.25. 09:20:33

@CoIie: A KRESZ-ből egy paragrafust légyszi, ami szerint nem tilos.

CoIie 2011.10.25. 09:27:40

@Szakadás: Jan. 1 óta szabad, tele van a net ilyen cikkekkel.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.25. 09:35:55

az a baj, hogy még azt a kevés szabályt sem tartják be, ami rájuk vonatkozik.
de ha legalább tényleg rendesen végeznék a dolgukat, és nem csak a gyorshajtókat mérnék, hanem agyonbüntetnék a kereszteződésben beragadókat, az index nélküli irányváltoztatókat, elkapnák a bűnözőket stb., akkor még nagy ívben tennék is rá, hogy amúgy mit csinálnak.

félig OFF.
A KRESZ ezt is írja:
36. § (8) Az autóbusz forgalmi sávban
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
közlekedhet.

kérdem én: miért "felszerelt"? miért nem csak akkor, amikor használja a megkülönböztető jelzést???

CoIie 2011.10.25. 09:42:08

@xaba99: Ha nem kell, mert nincs előtte akadály nem használja, de amint beragad egy busz mögé és sűrgős dolga akad (pl. ebédidő;), akkor felnyomja a szirénát és azzal elsőbséget szerez...

imittto 2011.10.25. 09:53:42

www.168ora.hu/itthon/tilosban-is-szabalyos-ezentul-a-traffipax-51188.html

"Az új KRESZ megfogalmazása szerint a rendőrautó „a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.” „Ez a szabályozottság azért volt szükséges, mert joggal várja el az autós, hogy miközben az ő szabályszerű magatartását ellenőrzik, az ellenőrző hatóság maga ne legyen jogsértő” – mondta Barna Péter, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője."

CoIie 2011.10.25. 09:59:14

@imittto: Nyilvánvaló megoldás minden jogsértésre az azonnali jogszerűvé tétel! Másfél éve ez a tendencia igen csak felerősödött, de ebben nincs semmi különös - "rendnek kell itt már lenni!"

CoIie 2011.10.25. 10:05:35

@xaba99: a "miért felszereltre" a válasz lehet az, hogy 'civilek' vagy mások számára is azonnal nyílvánvaló a jogszerű használat! Azaz nem lesz demoralizáló hatása pl. egy 'fedett' r.autó látványának a buszsávban. (Ami ugye hétköznapinak tűnne és megzavarná a 'dolgozót'.;)

imittto 2011.10.25. 10:08:14

@CoIie: Egy másodpercig sem értettem egyet a leírtakkal, csak idéztem a cikkből. A módszer pedig tényleg elég felkapott mostanában...

Függetlenül ettől tőlem mérhetnek a leállósáv közepéről is...az elalvó román kamionos nem engem fog becsomagolni a szolgálati autóba. A mérés meg nem izgat, marha egyszerű: ha nem mész gyorsabban a megengedettnél nem kapsz csekket. Mondjuk éjszaka a Lágymányosi hídon szoktak tolni, de van még egy sáv, ki lehet kerülni (aki nem tudná: 20:00-6:00-ig a Lágymányosi hídon mindkét irányból 30 km/h éppen) Kolléga hülyézett vele, egy hét alatt 3 csekket lőtt magának (egyet az apja csinált az ő kocsijával, de ez a végösszeg tekintetében lényegtelen)

imittto 2011.10.25. 10:11:18

@CoIie: Kedvenc "fedett rendőrautós" hely: Gyöngyös, 3-as út bevezető Budapest felől. Rögtön a Gyöngyös tábla után Skoda szalon, az út szélén a gyepen 8-10 Skoda szépen elrendezve...ezek között bújtak meg sokszor eleinte a zöld Favorittal, majd fehér Fabiával...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.25. 10:15:03

@CoIie: azt hiszem, nem érted, mire célzok.
csak azért mert van rajta villogó (fel van szerelve), ne mehessen a buszsávban, csak ha jogszerűen használja is.

CoIie 2011.10.25. 10:35:21

@xaba99: miért ne mehessen! Érthetetlen!

CoIie 2011.10.25. 10:38:13

@CoIie: JOGSZERŰ villogó nélkül is! Vagy kellene egy ÜBERJOGSZERŰ szint is?! ;)

dzsaszper 2011.10.25. 10:46:44

@xaba99: egy rakás mentőuató kapott bírságot, amikor bekamerázták a buszsávokat. Ez lett a vége.

dzsaszper 2011.10.25. 10:47:59

@imittto: eddig is elhelyezhető volt, nem változott semmi. A rendőrautón úgyis van megkülönböztető jelzés, csak használni kell. Ez alól viszont nem kaptak felmentést...

Nikike86 2011.10.25. 11:03:53

Miért? mert a szembeni szomszédomnál töltik a a munkaidejüket a sünök, és a toki -vokijukkal,aminek a hatósugara több 10km-er recsegteti a készülékemet!

Arról nem is beszélve, hogy szemben a forgalommal este kivilágítatlanul z úttesten parkolnak, szinte elzárva még egy autó is alig fér el mellette!

Ők mindent megtehetnek sajnos!

Nikike86 2011.10.25. 11:09:57

Ez lemaradt az elejéről!

Én én mit szóljak, annak ellenére, hogy minden este itt a faluban a szembeni szomszéd ismerősüknél töltik a munkaidejüket, és én a hivatalosan megvásárolt t-home készülékemmel nem tudok telefonálni, mert recseg akkor!

Nikike86 2011.10.25. 11:10:46

:(((((((((((((((((((((((((((((((((((((

borso 2011.10.25. 11:14:22

Ha szabálytalanul parkoló haladó stb stb rendőrök is kapnák a sárga csekkeket, kb 3 hónapon belül mindegyik tudna szabályosan közlekedni, addig leszarják, mert nekik nincs felelősségük csak nekünk mezei autósoknak. És félreértés ne essék, amíg nem használ megkülönböztető jelzést, addig ugyan olyan civil senkiházi mint mi az utakon. Onnantól írhatja felül a szabályokat, amikortól szabályosan bekapcsolta a megkülönböztető fény és hangjelzését (mert a pruttyogás a szirénával az nem megkülönböztető jelzés).

D4D 2011.10.25. 11:20:44

A fényképhez: Kurva anyukája volt-e valakinek?

Méricskélés helyett ajánlom inkább a Tinnye-Jászfalu útra kimenni, és a kamionokat rommá büntetni. Az egy 3,5 t -ás út, ahol a nyergessel való találkozás fizikailag is gond. Arról nem is szólva, hogy az út alapozása tényleg nem bír el többet.

Ma reggel 3 nyerges jött ott velem szembe.

Kanyar: Sokszor kényszerből kell így cselekedni, mert tettenérni nem lehet szírénával. Az ilyet, ha nincs benne veszélyeztetés, még elő is segítem (Ha pl indexel balra ott ahol nem mehetne, elengedem, mert bízom benne, hogy éppen engem szolgál és véd, és nem a kifőzdébe mennek ebédelni

Bólyázás: Német autópályán lerobbansz, levisznek a pályáról, akár még ingyen is (állítólag, szerencsére sosem fogom megtudni).
Itthon körberaknak bólyával. A vicc az, amikor a körbebólyázott autó elmegy, a maradó bólyák miatt meg az Annahegytől Haraszti lehajtóig áll a sor.

CoIie 2011.10.25. 11:47:06

A bolyákat le kell söpörni egy kormánymozdulattal. (Fenn is ez megy?!;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.25. 12:31:37

@CoIie: miért mehessen?
megkülönböztető jelzés nélkül ugyanolyan résztvevője a forgalomnak, mint bárki más...

Pale 2011.10.25. 12:32:07

Láttam már autópálya elnyújtott kanyarjában, külső íven, leállósávban lassan poroszkáló rendőrautót! Messziről csak annyi látszott, hogy valami valahol lassan megy előttem. Baromi zavaró volt!

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.25. 12:44:04

A törvény nem tiltja a reflektor használatát. Jól meg kell világítani szegény rendőrbácsik autóját, nehogy valaki nekimenjen.

Persze ha éppen nem sebességet mérnek, hanem a leállósávra húzódó, "előzéssegítő" kamionokat vadásszák, akkor rendben van a dolog. De valami azt súgja, hogy nem a kamionokra vadásznak.

Elijah_Baley 2011.10.25. 12:46:52

"Egyébként is valamelyik nap Budapesten autózva egy előttem haladó rendőrautó simán balra kanyarodott egy 4 sávos úton záróvonalon keresztül mindenféle megkülönböztető használata nélkül és mikor rádudáltam mert majdnem balesetet okozott még Ő volt felháborodva"

szemenszedett hazugság, nincs is rendőrautóm, egyébként meg aki frusztrált, szeggyen szanakszot ne a dudát masszírozza, ha én eccer 4ásvos úton zárovonalon fordulok vissza akkor nehogy már asziggye h az ő das-matricája meg a dudálása menti meg a balesettől....

CoIie 2011.10.25. 12:51:29

@xaba99: Ezügyben (is) a jogalkotót kellene megkérdezni! Itt jogalkalmazók vannak! (Ha azok egyáltalán!;)

De itt van egy újabb 'kutyacsont' kérdés:
Miért éppen kék a megkülönböztető jelzés, miért nem zöld? Haha

imittto 2011.10.25. 12:54:37

@tundrazuzmo: Na ez annyira magyar...az én szabálysértésemmel hagyjon békén, a máikét meg büntesse rommá...

CoIie 2011.10.25. 12:55:48

@tundrazuzmo: Ezért találták ki a Police márkájú napszeműveget! Nem olyan egyszerű túljárni az eszükön! ;))

Bladika 2011.10.25. 12:57:12

@xaba99: Áruld már el miért alszol jobban, ha az a kevés rendőr ami van az is a dugóban áll? Pöfékelve az általad is (remélhetőleg) fizetett benzint?

''autónepper.'' 2011.10.25. 13:10:49

persze neki szabad de ha én állok tilosba vagy én közlekedek a leállósávba rögtön kapom a csekket !!! jah h ők dolgoznak ? ÉN IS és az én pénzemből eszik szarik melegszik a kocsiba télen... jah és ott a példa hülye gyerek aki hétvégén bebaszva vezetett daciával és még gyorsulgatott és megölt valakit.... na ilyenkor hol vannak a rendőrök? azokkal kéne fogalkozni inkább mert még sosem vezetem ittasan sosem öltem meg senkit.... de azt kurvára tudta nézni a passatnál is h a xenon gyári vagy nem gyári meg hogy milyen fólia van a kocsin... de az ittas tini racereket meg hadják köztünk igy szeretlek magyarrendőrség

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.25. 13:14:30

@imittto: "Na ez annyira magyar...az én szabálysértésemmel hagyjon békén, a máikét meg büntesse rommá..."

Sajnos probléma van az erkölcsi ítélőképességeddel, ha ilyet írsz. Ez nem magyar dolog, hanem jogi és erkölcsi.

- Ha a leállósávon azért áll a rendőr kicsit vagy nagyon balesetveszélyes helyzetet okozva, hogy az ÉLETVESZÉLYES kamionos előzéseket, leállósávra húzódásokat rajtakapja, akkor jól jár el. Életveszélyt hárít el, ehhez képest kisebb veszélyt okoz azzal, hogy a leállósáv szélén áll.
- Ha viszont pusztán pénzbeszedésről szól a dolog, akkor nem hárít el életveszélyt, hanem csak foltozgatja az államkassza hiányát. Ebben az esetben nagyobb veszélyt okoz, mint amekkorát elhárít.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.25. 13:21:22

@Bladika: ha helyszínre megy, akkor menjen villogóval.
a mekibe meg ne az adófizetők pénzéből vett benzinből.
amelyik rendőr a dugóban áll a kocsival az nem dolgozik.
kiszáll és nekiáll forgalmat irányítani, hogy megszűnjön a dugó.

Bladika 2011.10.25. 13:38:09

@xaba99: Fura elképzelésed van a dolgok működéséről.

CoIie 2011.10.25. 13:48:49

Tehát, ha a rendőr "nem villog", akkor nem is dolgozik!

dzsaszper 2011.10.25. 14:04:42

@tundrazuzmo: nem értem, hogy mit hárít el azzal, hogy nem kapcsolja be a kék villogót... és azzal fokozza a veszélyt.

pengusz 2011.10.25. 14:06:27

"Egyébként is valamelyik nap Budapesten autózva egy előttem haladó rendőrautó simán balra kanyarodott egy 4 sávos úton záróvonalon keresztül mindenféle megkülönböztető használata nélkül és mikor rádudáltam mert majdnem balesetet okozott még Ő volt felháborodva"

Azért elég kemény csávó lehetsz :D

CoIie 2011.10.25. 14:07:08

Van az a pszicho hatás, ha villog egy lámpa, akkor nehogy elkerülné az autós, hanem éppen belerohan... Már ez is elég ok az 'inkognitóhoz'! ;)

CoIie 2011.10.25. 14:08:25

neMhogy - nehogy mást értsetek! ;))

parkolok.com 2011.10.25. 15:10:05

Addig fogják ezt csinálni amíg egy elalvó kamionos keresztül nem haj a rendőrautón.. akkor lesz majd nagy sírás rívás.. (a kamionos meg felriad.. úristen fekvőrendőr az autópályán..)

parkolok.com 2011.10.25. 15:11:39

De ez is pont olyan mint a kereszteződésbe arra az 5mp-ra kapcsolják fel a megkülönböztető jelzést amíg (jelzés nélkül szabálytalanul) bekanyarodnak valahova.

imittto 2011.10.25. 15:28:36

@tundrazuzmo: Az én erkölcsi ítélőképességemmel van a gond? Nézzük még 1X...

"Persze ha éppen nem sebességet mérnek," - mert azzal ugye ENGEM baxtatnának "hanem a leállósávra húzódó, "előzéssegítő" kamionokat vadásszák, akkor rendben van a dolog." - mert az engem nem érint, csinálják is, ottrohaggyonmegazösszes szabálytalanul előzéssegítő.

"Ha viszont pusztán pénzbeszedésről szól a dolog, akkor nem hárít el életveszélyt, hanem csak foltozgatja az államkassza hiányát. Ebben az esetben nagyobb veszélyt okoz, mint amekkorát elhárít." - áruld már el, ebben az esetben miért okoz naqyobb veszélyt. Pont ugyanakkorát okoz, az független az ott álldogálás céljától...

pengusz 2011.10.25. 16:14:39

@imittto: Én meg geológus vagyok és lebaxok egy szeizmográfot a belsőbe, ami a kocsim utánfutóján figyel :D

imittto 2011.10.25. 16:17:32

@pengusz: Nem azt mondtam hogy jó helyen van. Arról volt szó hogy tundrazuzmo szerint akkor nincs ott jó helyen ha sebességet mér, de nagyon helyes hogy ott van ha a kamionosokat cseszteti. Erre írtam hogy annyira magyar...

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.10.25. 16:33:50

Ezt már valaki egyszer kifejtette:
Ha ilyen rendőrt látsz és van rá alkalmad - saját és mások veszélyeztetése nélkül - érezd úgy, hogy defekted van és szépen állj meg a rendőrbácsival szemben. Persze ehhez kell némi tökösség, hogy utána megbeszéld a jarddal, hogy épp mi történik, de a sárgával rendőrköcsi-fogás is sikerült, ezt is előbb-utóbb bevállalja valaki.
belsoseg.blog.hu/2011/08/05/rendort_fogtunk_sargaval

pengusz 2011.10.25. 17:29:31

@imittto: "Erre már egy szer válaszoltak valami olyasmit hogy a mérés helyéül szolgáló rendőrautó attól a pillanattól hogy megáll már nem jármű, hanem a mérést végző műszer rögzítésére szolgáló eszköz. Mondjuk bicskanyitogató, az biztos. "

Én meg erre válaszoltam :D A szeizmográf is mérőeszköz, és nekem mint geológusnak jogom van méréseket végezni az autópálya belső sávjában :D

imittto 2011.10.25. 17:30:34

:D Bocsesz, nem figyeltem melyikre ment...

Reggie 2011.10.25. 18:08:17

Nem tudom miert zavar titeket, hisz oket zuzzak majd be. Inkabb orulni kellene neki, csak fogyjanak a trafik.

FDToth 2011.10.25. 18:54:06

egy pár hete előttem áthaladt előttem a piroson egy autó, pechére volt a közelben egy rendőr, aki azonnal lekapta. Ezzel nem is volna baj, de a rendőr képes volt megállítani (vagy inkább az autós állt meg rögtön - mindegy) a 3 sávos nayg forgalmú út belső sávjában, miközben van arra 2 benzinkút + parkoló.
Tudtommal ha a rendőrautóból intenek neked h húzódj le, akkor a legközelebbi biztonságos ponton kell csak megállnod, nem pedig rögtön.
Meg is álltam a rendőrautó mögött és kürttel jeleztem h rohadt rossz helyen álltak meg. Kiszóltam az ablakon h talán nem itt kellene megállni, hanem az első biztonságos kijáratnál/pontján, nincs baleset, hanem igazoltatás, büntetés. A rendőr pampogott, én is beszóltam neki, de ő csak folyton azt monda
villog a kék cuccosa. de ez nem jogosítja fel h bárhol megálljon, veszélyeztetve ezzel a közlekedést, főleg úgy, hogy ott van 50 méterre egy csomó biztonságos "parkoló".
Otthagytam a francba, nem vitatkozok logikátlanul gondolkodó emberkékkel. gondoltam h tárcsázom a 107-et, de tuti nem csináltak volna semmit uh kívántam magamba egyet: bárcsak vki beléjük rohanna:)

imittto 2011.10.25. 19:01:06

@FDToth: Arról hogy a marha ott állt meg nem a rendőr tehet. Ahogy te is írtad, a legközelebbi biztonságos helyen kellene megállni. Az oktatóm anno azt tanácsolta hogy ha ilyen van (villog mögötted hogy állj félre) lassíts, esetleg kapcsolj kicsit elakadásjelzőt hogy lássa: észrevetted, meg fogsz állni. És keress egy helyet ahol szabályosan megállhatsz.

FDToth 2011.10.25. 19:39:10

@imittto: annyiban tehet róla a rendör h szólhatott volna hangosbemondón h ne itt àlljon meg... a rendörök arra hivatkoztak h ha megy a kék fény akkor akàrhol megàllhatnak...

imittto 2011.10.25. 20:12:20

Az már egy egészen más kérdés hogy ha a hátad mögött villog meg hangjelzést ad az nem azt jelenti hogy állj meg. Félrehúzódsz, elengeded, ha lassít előtted akkor egyértelmű hogy téged akar kiszedni (ha fény és hangjelzés is van nem előzheted meg ugye, ha megáll te is megállsz).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.25. 20:19:05

szerintem is balesetveszelyes igy/ sot akrhogy, lealloban feleslegesen megallni
nem feleslegesen is veszelyes, de hat akkor kell ugye
bar nalunk is elofordul, hogy a lealloban mer, de inkabb kozepen a gyepen
ha felenk jarsz es ugy veled, hogy egy rendorauto szablyt sertett, nem javasolnam, hogy radudalj es ki akard oktatni a KRESZ-re
csakugy szolok...

CoIie 2011.10.25. 20:57:23

@FDToth: Ha a rendőr leállít nem mérlegelhetsz, hogy biztonságos-e vagy sem! A rendőri utasításnak feltétlen engedelmeskedni kell! A rendőr nem logikai úton 'dolgozik', hanem parancsuralmi rendszerben él! Ezt kell az észben tartani, mert nem lesz itt rend, ha mindenki "önkényeskedik" és önkéntes rendőrködik akár a 'szervvel' szemben is. Megáll az ész! ;))

FDToth 2011.10.25. 22:19:35

@imittto: nem arról van szó, hogy ha jön mögötted gyorsan, akkor húzódj le, itt most egyszerű igazoltatásról beszélünk...

FDToth 2011.10.25. 22:21:21

@hagyma: nem leállósávban állt meg, hanem egy nagy forgalmú 3 sávos út belső sávjában.
Miért ne oktathatnám ki a rendőrt, ha nem tudja a szabályt? Ha nem lett volna igazam, akkor szólt volna h álljak félre, de inkább kussolt...

FDToth 2011.10.25. 22:24:02

@CoIie: rosszul tudod, előttem is már leírták. Ha a rendőr jelez vagy rád szól hátulról h állj meg, akkor neked addig kell menned, amíg úgy nem ítéled meg h biztonságosan, senkit sem zavarva meg tudsz állni (pl. bemész egy kis forgalmú utcába, parkolóba, stb.)
Sok olyan helyzet van, amikor a logika kerekedik felül a szabályokon...

Reggie 2011.10.25. 22:35:23

@imittto: ha megall elotted, akkor kikerulheted. Amig nem jelzi a KRESZ-nek megfeleloen(zseblampa, karjelzes, tarcsa vagy hangszoron), addig nem teged akar megallitani.

imittto 2011.10.25. 23:04:32

@Reggie: igaz...de "zseblampa, karjelzes, tarcsa vagy hangszoron" - látott már valaki ilyet?

Reggie 2011.10.25. 23:07:05

@imittto: Igen, tarcsa es karjelzes a legsurubb amit hasznalni szoktak. Amugy a felsorolasbol kifelejtettem a fenyhidnal vagy utasterben elhelyezett, megallitasra felszolito kijelzot.

ex-dr. vuk 2011.10.26. 00:31:44

Azon gondolkodom mekkora szel kell ahhoz, hogy egy teherautot a kulso savbol ide sodorjon a szel... Ha az megtortenhet akkor az mar reg rossz... Ott senki sincs biztonsagban, meg a szembejovo savban sem, nem hogy a belsoben.

D4D 2011.10.26. 00:43:07

@vuk_: Nem kel szél. Elég egy bicilis, ai úgy gondolja, nem vonatkoznak rá a szabályok.
Az eől menő tehrautó menetszelétől csávókám megimbolyog, a mögöttes teher nem akarja elütni, kikormányozz a szerelvényt, de a belsőbenjön autónepper 340-el és dudál, ezért egyből visszakormányoz. Na ilyenkor ha a targoncás nemjó pakolt meg, akkor az utánfutó simán elviszi a traktort, borulástól csak az menti meg, ha jó nahy íet kormányot , és esetleg eltalálja a yardot.

Egyébként elég egy defekt, egy elalvás. Bármi. Normális ember, aki nem unta meg az életét, nem áll a leálósávban, csak ha nics más lehetősége. És akkor is törekszik rá, hogy haladéktalanul elhagyhassa.

www.youtube.com/watch?v=ZV_suldO3iI&feature=related

-----

Csemege
www.youtube.com/watch?v=-WQebLewHyg&feature=related

yoda-jedi 2011.10.26. 01:42:11

@tundrazuzmo: ezt hogyan gondoltad? ha lát egy szabálytalán (pl leállóban elengedős kamcsit) akkor elindul szembe vele? hogy hamarabb "találkozzanak" ?

yoda-jedi 2011.10.26. 01:44:22

szerencsére a sünöknek már csak ez az egy gondjuk van... most hogy a bűnözést már teljesen felszámolták...

a sün is ember...

nagy a válság a költségvetés jövöre már csak illeték és bírság bevételekre számít...

ha nem termeltek így jártok... dógozni kéne... és adózni. akkor nem lenne ez

yoda-jedi 2011.10.26. 01:47:49

@D4D: ezek nagyon durvák. köcce... a sünök megnyugodhatnak... ha a mérés után hazatudnak menni, akkor ma is mázlijuk volt...

mindennap egy ajándék...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.26. 05:39:14

@FDToth: mondjuk nem neked irtam, hanem a posztolonak, de ha felenk jarsz ezt se kovesd el
csak szolok:)

CoIie 2011.10.26. 09:00:01

@FDToth: a logika nem kerekedhet felül a szabályon, mert a szabály az szabály, be kell tartani!
Érdekes egy oktatók vannak, akik felülbírált szabályokat oktatnak! Talán ezért is ilyen a helyzet, mindenki csak felülbírál... ;)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.28. 10:50:15

@FDToth: Ne próbáld meg. Ha a rendőr jelez, hogy állj félre, akkor tedd meg. Magyarországon is, de külföldön főleg, mert vannak olyan helyek, ahol kilövik a gumid.

mohopasi 2011.10.28. 17:55:15

Én csak a poszt címét nem értem. Mit keres ott a kérdőjel?

D4D 2011.10.29. 01:07:28

@mohopasi: Azért, mert nem biztos, hogy rendőrök. Lehet, hogy csak rendőrnek látszó tárgyak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása