Régen terjedt a vicc; "Egy hülye jön szembe?! Nem, az összes!", biztos mindenki ismeri. Sajnos mostanában kevésbé jó ezzel viccelődni. Az utóbbi években történt több súlyos, halálos kimenetelű baleset abból, hogy a sofőr elnézte a felhajtót. Talán a legemlékezetesebb a Lágymányosi hídi baleset, de több hasonló történt az autópályákon is. László a saját szemével látott egy idős urat, aki rossz irányba közlekedett az M7-esen. Nagy szerencséje volt, ha a hírekbe nem került be.
Sziasztok, sokat olvasom a blogot, de eddig szerencsére nem nagyon fordult velem elő olyan eset ami miatt írhattam volna. Olyan nyolc óra fele jöttem hazafelé Budaörsről az M7-esen Érd irányába, ott tartottam amikor külön válik az M1-M7 amikor arra lettem figyelmes, hogy gyanúsan sokan fékeznek és váltanak sávot őrültek módjára elöttem. Hamar meg is láttam a riadalom okát, egy kékes-zöld Suziki Swift gls haladt a belső sávban, a középső elválasztó beton akadályhoz húzódva, csigatempóban, balra indexelve. Ha ez még önmagában nem lenne elég mindezt a forgalommal SZEMBEN tette.
Egy öreg bácsika ült benne riadt arcal, a rendszáma úgy emlékszem z valahány volt, nem néztem meg jobban és nem fényképeztem le, próbáltam nem belekeveredni a káoszba, inkább lehajtottam Törökbálint felé. Hazaérve böngésztem a netet, de nem találtam semmilyen hírt erről az esetről, vajon hányszor történik meg ez észrevétlenül?
És bár nem autópálya, hanem városi útszakasz, de szintén veszélyes helyzetet okozott ezt az Astrát vezető illető is, akiről Marcell küldött egy képet. Remélem, tényleg nem lesz ez olyan megszokott dolog, mint például Kínában. :)
Ezt a képet az egyik barátom készítette ma a Déli pályaudvarnál az Alkotás úton délután. Tudom már megszokott dolog sajnos, de képi anyag nem mindig áll rendelkezésre.
yoda-jedi 2011.10.28. 08:27:53
és a közlekedésmérnökök is debilek (akik közpénzes munkához jutnak azok általában nem szakmai alapon)
nincsenek (MINDENKI számára) egyértelmű sávok, felfestések.
majd ha megdöglik valaki majd utólag valamit rögtönöznek...
yoda-jedi 2011.10.28. 08:31:30
index.hu/belfold/2011/10/28/terrorelharitasi_gyakorlat_a_metroban/
már csak terror kéne, de nagyon. nagy igény van...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.28. 08:46:54
utána alkalmassági vizsga. nem PÁV, hanem valami olyan vizsgálatsorozat, ahol többek között azt nézik, hogy észre veszi-e az út szélén a táblákat, és jól reagál-e rájuk. mondjuk szimulátorban. ha megbukik, soha ne kaphasson jogosítványt. ön- és közveszélyes...
Kovacsla 2011.10.28. 09:13:13
maps.google.com/maps?q=T%C3%B6r%C3%B6kb%C3%A1lint,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.445693,18.912513&spn=0.007212,0.021136&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.587666,86.572266&vpsrc=6&hnear=T%C3%B6r%C3%B6kb%C3%A1lint,+Magyarorsz%C3%A1g&t=h&z=16
huspotyolo 2011.10.28. 09:16:29
Ha jól emlékszem talán egyszer volt olyan is, amikor a GPS vezette fel így a pályára (legalábbis ezzel érvelt a palimadár), de ki az a .... aki a táblákat nem nézi a GPS mellett. Ha a GPS azt mondja belemegy a tóba/árokba?
qwertzu 2011.10.28. 09:17:23
Másrészt viszont rájött, hogy elbaszta, szeretett volna megfordulni (az indexből gondolom), de annyi esze nem volt egyszerre 2 embernek, hogyha megállnak és blokkolják a forgalmat, akkor meg tudna fordulni, és 1 perc alatt megoldódna a helyzet.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.28. 09:26:00
"Ha a GPS azt mondja belemegy a tóba/árokba?"
volt már ilyenre is példa...
@qwertzu: én ott az autópályán biztos nem álltam volna meg. félek az éberkómás román kamionsofőröktől, hogy letarolnak hátulról...
mondjuk a rendőröket hívtam volna.
dzsaszper 2011.10.28. 09:32:25
Az Alkotáson pedig elég furcsa helyre akarhatott megfordulni az Astra, az út közepén vezetett villamossínpáron túl, a szembe oldalon...
Nehéz elképzelni, hogy keveredhetett oda.
hawkeye 2011.10.28. 09:34:04
2. @yoda-jedi: Ezt meg már abbahagyhatnád. Senki se kíváncsi az avíttas gyurcsányista propagandádra. Autózz, vazze, ne politizálj! Hülyéből van doszt, miért akarsz hozzájuk tartozni???
hawkeye 2011.10.28. 09:36:02
Valamit gagyarásztak erről a múlt héten holmi alezredesék, dehát mit várunk, amikor még az útburkolati jelekre szánt festéket is ellopják... :(
Toxxxi 2011.10.28. 09:37:13
sapka 2011.10.28. 10:28:56
simán speciális pszichológiai tesztnek vetném alá alkalmanként az autósokat, és ha a teszt valami furcsaságot jelez nála, átgondolnám, hogy beengedném-e a forgalomba.
Skodakék Fábia 2011.10.28. 11:07:54
Csak morogni tuttok ;-)
D4D 2011.10.28. 11:08:14
D4D 2011.10.28. 11:09:07
Ausztria, alagút. GPS vétel megszűnt, GPS bemondta, fordulj meg. Nő megfordult, 3 halott.
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.10.28. 11:11:57
yoda-jedi 2011.10.28. 13:16:31
én KÖZÜGYEKKEL foglalkozom, de nem politizálok...
de közben megoldódott... lett egy kis terror...
index.hu/belfold/2011/10/28/eliteltek_a_miniszterelnokot_fenyegeto_ferfit/
kis ország kis pénz kis terror...
már igény lenne egy jól szervezett állami akcióra, nagyon nagy igény lenne erre...
jaa. fleto egy fokkal rosszabb volt mint a zorbán. de én nem teszek fadzsi megkülönbözetetést, nulla alatt már mindegy...
yoda-jedi 2011.10.28. 13:20:15
CoIie 2011.10.28. 14:58:11
Az autós itt a legkevesebb...
Elijah_Baley 2011.10.28. 15:11:32
Reggie 2011.10.28. 16:20:19
S-Works 2011.10.28. 16:27:38
Ezt egy kutya vezette, azok a mancsai :)
ZBR 2011.10.28. 17:09:55
@huspotyolo:
Be hát... Volt már olyan baleset is, hogy balra kanyarodott a vasúti sínekre, pedig a bal kanyar az útátjáró után lett volna. Szóval felment a sínekre és dobott egy balost és egy igen setét utcába jutott, ahol viszonylag gyorsan elakadt.
Anti Anyag (törölt) 2011.10.28. 17:13:23
mohopasi 2011.10.28. 17:41:53
huspotyolo 2011.10.28. 17:49:55
@D4D: @ZBR: F*sz*, gyűlnek az esetek. Az ilyen droidok nem képesek az önálló gondolkodásra, ki ad ezeknek felhatalmazást/JOGOSULÁST, hogy vezessenek?! Jogsi kiadáskor ki kéne valami tesztet tölteni, ami alapján kiszűrnék az agyatlan zombikat, mert a gombokat a képernyőn ezek is ügyesen nyomogatják, ha bemagolták a válaszokat. Vagy 'mennyenek a Brett Pitty filmjébe statisztának, pont ilyeneket keresnek oda. :D Lassan tényleg eljutunk oda, hogy az autót majd vezetni se kell, mert a paraszt aki bent ül az fészbúkozik, kávézik meg a jósiten' tudja mit tökörészik (talán a Volvo dolgozik ilyenen, ahol az agyatlan zombi konvoj egy kamion után megy). Én meg majd vigyorogva megyek el ezek mellett.
ex-dr. vuk 2011.10.28. 18:11:03
lordjim 2011.10.28. 19:54:36
dekás dezső 2011.10.28. 19:55:25
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.28. 20:08:20
Amúgy elgondolkodtató, hogy megint a két "legmenőbb" autó sofőrje csinálta a káoszt. Persze mindenkinek lesz ellenérve, vagy története, hogy az ő szomszédjának is ugyanilyen autója van, és szuperül vezet, de akkoris érdekes, hogy általában az ilyen és ehhez hasonló autót vezetők tudnak ilyen maradandót alkotni.
Kan Kalin 2011.10.28. 20:16:25
surl.hu/cgJAci
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.28. 20:23:08
Elijah_Baley 2011.10.28. 20:31:03
huspotyolo 2011.10.28. 20:42:10
dekás dezső 2011.10.28. 20:52:46
[mike] 2011.10.28. 21:05:05
Amúgy jókat röhögünk ezen..... de ha netalántán valaki hozzám közelállóba ment volna bele frontálisan, az biztos, hogy 80 éves korában én vertem volna agyon az öreget. Maradjon otthon a picsába az ilyen, aki nem hall, nem lát....
FDToth 2011.10.28. 21:26:42
Alikam 2011.10.28. 21:32:31
jelentéktelen alak 2011.10.28. 23:04:29
De vajon a postoló hívta a rendőrséget????
Ez nekem ilyenkor alap volna! Ezt mindenkitől el is várom ilyen helyzetben!
Nem, nem azért mert rosszat akarok az öregúrnak! Azért, mert szeretném, ha ő is és mások is túlélnék ezt a fatális hibát!
Ha elveszik az öregúr jogosítványát, elveszik. Ha nem, nem. Nem az én dolgom. De az ilyen tévedés, akár végzetes is lehet. Megfordulni, a helyes irányba, még veszélyesebb. Ide mindenképpen kell rendőr, aki megfelelően kitereli a bácsi autóját és szakszerűen leállítja a forgalmat addig.
Azért, kell hívni ilyen esetben a rendőröket, hogy a hiba ne tragédiába torkoljon.
Persze kell ehhez olyan ember, aki hideg fejjel ezt meg is teszi.
Kell olyan rendőrség, aki félpercen belül felveszi a telefont és nem tovább kapcsol a területileg illetékes őrsre.
Kell ehhez egy olyan rendőrség, amely képes kezelni egy ilyen veszélyes helyzetet minél gyorsabban és minél biztonságosabban.
Kell ehhez egy olyan autópálya kezelő, aki az információs táblák segítségével tájékoztatja a többi közlekedőt a veszélyről, hogy azzal csökkentse a baleset kockázatát. Esetleg monitoron látva a hibát, ő is riasztja a rendőrséget.
Ezzel szemben van 10-ből 9 autós, csak káromkodik
A rendőrséget értesíteni minimum 5-10perc (ami örökké valóság ilyen esetben)
Az autópálya kezelő, meg minden 5-10km-en lát valamit, infótábla is hasonló közelségben van.
jelentéktelen alak 2011.10.28. 23:13:23
Amiből sok van, abból sokféle is.
Ha Maybach is olyan sok futna az utakon, mint Suzuki Swift, vagy Opel Astra, akkor a Maybach-osok között is több volna a balfék.
_petya 2011.10.29. 00:30:25
D4D 2011.10.29. 01:02:57
Az öreg azért indexelt, mert látta, hogy a túlsó oldalon vannak parkolóhelyek a folyamatos vonal mögött, és oda akart beállni.
dekás dezső 2011.10.29. 09:25:22
egyébként meg teljesen jogos, szerintem is ez a költséghatékony megoldás, és nagyrészt működik is. lásd usa, ahol úgy telefirkálják az aszfaltot, mint a rajongók a Nordschleifét...
Mert hiába a behajtani tilos tábla a ki-ráhajtóknál, ha sokan nem tudják, hogy ez most melyik útpályára is vonatkozik - már ha egyáltalán észreveszik? nem vagyunk egyformák, sokféle ember ül volán mögé - sőt, még a profik is tévednek olykor...
persze ha leesik a hó, akkor nem látszik, amíg el nem takarítják, de itt nem mindig esik a hó szerencsére... szóval szerintem megérné megpróbálkozni vele...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.29. 10:15:37
@D4D: Ja. És gondolom azért gurult, mert a parkolóautomatát kereste :))
jelentéktelen alak 2011.10.29. 12:37:17
Arányaiban nem annyi. Az is fontos adalék, hogy ki milyen szempont alapján választ autót. Aki vezetni szeret, vezetni akar, a műszaki jellemzőket nézi először. Aki eljutni A-bol B-be, az meg a finanszírozási oldalát. Van úgy, hogy a vezetni szerető is kénytelen a gazdaságosság alapján dönteni és van akinek a személyes igényeire van szabva egy Suzuki Swift, vagy egy Opel Astra.
Mivel ezek a típusok ilyen formán nagyobb vevő kört tudnak megtalálni, több is van belőlük az utakon. Mivel több ilyen autó van és vezetők kisebb hányada számára fontos a vezetés, mint élmény, több antitallentumot is fogsz látni ilyen típussal, mint Alfa Romeo-val, BMW-vel, stb.
Itt pl a Suzuki relatív drága autó. Így a forgalmat inkább Nissanok, Toyoták és BMW-k tartják fel. BMW-t itt nem azért vesznek, mert jó autó, hanem mert divatos. Mivel divatos, sok van belőle. Így sok a kommersz BMW-s is.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.29. 12:57:43
"Aki vezetni szeret, vezetni akar, a műszaki jellemzőket nézi először. Aki eljutni A-bol B-be, az meg a finanszírozási oldalát."
Igen. tehát aki szeret vezetni, annak jobb az autója, és mivel általában ők jobb sofőrök, ezért nem csinálnak ilyen hülyeségeket. Aki csak el akar jutni valahova, és az autó ára a lényeg, azok között több az ilyen mazsola, mivel csak "muszájból" vezetnek. Szóval ugyanott vagyunk, ahol előbb.
"Mivel több ilyen autó van és vezetők kisebb hányada számára fontos a vezetés, mint élmény, több antitallentumot is fogsz látni ilyen típussal, mint Alfa Romeo-val, BMW-vel, stb."
Valóban, de Alfából és BMW-ből is van sok, de szerintem nagyon kevesen látnak forgalommal szembe fel/behajtó illetve hasonló finomságokat elkövetőt, aki ilyen autót vezet.
jelentéktelen alak 2011.10.29. 13:24:33
"Valóban, de Alfából és BMW-ből is van sok, de szerintem nagyon kevesen látnak forgalommal szembe fel/behajtó illetve hasonló finomságokat elkövetőt, aki ilyen autót vezet."
Azért Magyarországon is van a BMW tulajdonosoknak jellemzője... Nem is pozitív jellemző. Véleményem szerint nem is jobbak, nem is rosszabbak, de semmiképpen sem veszélyesebbek a "tipikus" BMW-s meg a "tipikus" Suzukis.
Az egyik semmibe veszi a környezetét, a másik nem vesz róla tudomást. Persze a "tipikus" vezetőknél sokkal több a normális Suzukis, BMW-s, mégis az elrettentő egyedek alapján alakult ki az általánosítás. Pont ezért ostobaság az általánosítás. Minden autóban ülhet -így vagy úgy- közlekedésre alkalmatlan vezető. Ha az alkalmatlanság tünetei mások is, többnyire mentális gondokra vezethető vissza. Vagy a közlekedéssel kapcsolatos információkat nem tudja feldolgozni, vagy a közlekedés közösségi jellegét. Az egyiket mazsolának hívjuk, a másikat agresszív állatnak. De a gond mind két esetben mentális.
Vagyis nem az autó típusa a lényeg, hanem a vezető alkalmassága.
Ugyan akkor az is komoly gond, ha az autóvezetésnek nincsen valós alternatívája. Így a kényszerből vezetők, valóban vezetni kényszerülnek.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.29. 13:44:19
Viszont az a jelentős különbség a két "csoport" között, hogy míg az egyik bénasága/tapasztalatlansága miatt idéz elő veszélyes helyzeteket, addig a másik azért, mert valószínűleg amúgy is egy agresszív baromállat és jó eséllyel gyakorlottabb is, mint a "szuzukis", ezért több esélye van, hogy elkerülje vagy megakadályozza a balesetet. Viszont a béna vezető rossz esetben még azt se fogja fel, hogy veszélyes dolgot csinál, nem hogy megpróbálja elkerülni azt...
jelentéktelen alak 2011.10.29. 16:37:40
Én eddig ahány barom állattal találkoztam, kivétel nélkül NEKEM kellett tennem valamit, hogy ne baleset legyen a találkozásból. Akár erős fékezéssel, akár kitéréssel, de mindig az én reakciómon is múlott (olykor másokén is) elkerültük a balesetet egy szabálytalan előzés miatt, egy büntető fékezés miatt, egy kanyarban kisodródás miatt, stb.
Eddig ahány mazsolát láttam veszélyes helyzetben -többnyire eddig csak feltartottak, nem veszélyeztettek- akkor ugyancsak mindig én oldottam meg, hogy ne baleset legyen a dolog vége. Tipikus az elsőbbség meg nem adása, a szabálytalan sáv váltás, stb.
Mivel mind két esetben a másik hülyeségét én oldom meg, én mentem meg az életét, nem látok különbséget a barom állat és a mazsola tettei között. Mindkettőt pont olyan veszélyesnek tartom. Mivel a barom állat, még tudatában is van a tettének őt a szándékosság miatt, még utálom is. De ennél több különbséget nem találok.
D4D 2011.10.29. 19:26:33
- Ettől baromállat. Ha ugyanis nem tettél volna semmit (mert nem érzed szükségét), és a másik tesz valamit, hogy elkerülje a balesetet, akkor a másik mondja rád azt, hogy baromállat.
Ahol senki nem tesz semmit, ott történik a baleset, aminek bekövezte rutinosabb vezetők számára felfoghatatlan.
jelentéktelen alak 2011.10.29. 19:41:10
Lehet úgy is vezetni, hogy a másik közlekedőnek ne kelljen mentenie a kialakult helyzet és lehet úgy is, hogy másik mentsen meg a hülyeségemtől.
Csak a példa kedvéért, előzés.
Lehet úgy előzni, hogy lehagyom a másikat, majd biztonságos távolságban visszatérek elé a sávjába, nem "ellopva" a követési távolságát.
Lehet úgy is előzni, hogy bevágok az előzött elé úgy, hogy ő ezt vész fékezve és a padkára húzódva segíti csak úgy, mint a szembe jövő.
Számomra "barom állat" az, aki az utóbbi előzést hajtja végre, még akkor is ő, ha a másik nem segíti ebben (nem akadályozza pl. gyorsítással, csak nem húzódik le az útról és nem is áll bele a fékbe) és baj lesz.
Egyébként egyet értek Veled, csak szerintem félre értettél.
CoIie 2011.10.29. 20:18:05
Pont olyan mintha szemből jönne, csak már áll, és én csak nyomom a dudát... a dudát... a dudát... mire észbekap, hogy értelmetlenségeket csinál!
Vérbosszantó az az indokolatlan "hétvégi" udvariaskodás!
tundrazuzmo (törölt) 2011.10.30. 00:14:17
Papa jön szembe - cél befog - bumm a fejbe egy lövedék - mivel nem shotgun, hanem kábítócucc, ezért a papa lába lassan elernyed, lelép a gázról, az autó pedig lelassul és megáll.
Ha beépített lenne a cucc, akkor elsütés után egy automatika tárcsázza a rendőrséget és a mentőket, beküldi a saját GPS pozícióját is.
A papa a kórházban ébredne, időközben a kocsiját már elkobozták, és később eladják. Az árából kártalanítanák az ámokfutás esetleges vétlen áldozatait, levonnák a papára kiszabott bírságot, majd a maradékot megkapná az öreg. Eddigre már nem lenne jogsija, és már nem is kaphatna többé.
dekás dezső 2011.10.30. 00:35:01
kórház ide-vagy oda.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 01:39:17
azutan volt egy kozepkoru, aki szandekosan ment szembe, ongyilkossag celjabol
stb.
papak-mamak rszevetelke a forgalomban, foleg autopalyan nem gyakori, foleg nem otthon
itt latnatok...
de altalaban csak varosban vezetnek es mar a kocsi tipusabol es sebessegebol lehet tudni, hopgy elmultak 70-80 es akkor vigyazunk rajuk...
Tsum 2011.10.30. 10:35:43
jelentéktelen alak 2011.10.30. 11:53:38
Nem szabadna, hogy a jogosítvány egy életre megszerzett jog legyen! Minden frissítésnél kellene egy mentális kontroll is. Nem csak a bénázók miatt, bár miattuk is. Akinek túl alacsony az ingerküszöb és/vagy nem tekinti embernek a többi közlekedőt azt is ki kellene szűrni valahogy.
Úgy gondolom, azok akik nem is tudják mit csinálnak, semmivel nem rosszabbak annál, akik tudják, de a tettük következményével nincsenek tisztában, vagy nem foglalkoznak vele.
Egyébként számomra a jó vezető azt jelenti, hogy nem csak magára, de az ügyetlenekre is tud vigyázni. Azt viszont bajnak tartom, hogy van szerint az a jó vezető, aki szerencsével és mások segítségének kikényszerítésével a gyorsabb.
Versenypályán még csak-csak. De nem a forgalomban...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 14:11:41
T haborognatok a legjobban, ha mondjuk 4-5 evenkent ujra kene vizsgazni, meg "mentalis kontrollon" reszt venni/ ami gye nem is lehetne ingyen/
aki egyszer meg tudta szerezni, azzal felesleges szorakozni, olyan 70 eves koraig
/jelzem jogsi vosszabbitasnal nalunk meg orvosi vizsgalat sincs, csak a latast vizsgaljak, bar lehet x eves kor utan van orvosi is de x>70 az tuti
''autónepper.'' 2011.10.30. 14:12:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 14:15:48
semmi, de semmi ertelme
Tsum 2011.10.30. 14:21:31
pengusz 2011.10.30. 14:24:08
''autónepper.'' 2011.10.30. 14:26:58
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.30. 14:28:36
''autónepper.'' 2011.10.30. 14:33:20
Reggie 2011.10.30. 14:48:17
Tsum 2011.10.30. 14:50:20
jelentéktelen alak 2011.10.30. 16:20:22
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 16:28:12
@Reggie: igyekszunk vigyazni rajuk, a tobbseg azert felmeri ha mar nem tud vezetni, meg a csaladja is es sztradara sem mennek, de engem nem zavar ha pocsol elottem a varosban 25-el, en is leszek oreg...
@jelentéktelen alak: hat bebaszna ha 5 evenkent orvosira kene mennem, meg pszichologushoz, hogy kozlekedhessek:) muhhaha:)
akkor sokat er az 5 evenkenti vizsgad, ha meg letrara sem maszhatsz...
"streetfighter" 2011.10.30. 16:28:30
Pont ez a baj.
A hülyékhez igatítják a szabályokat, tehát minden túl van szabályozva.
jelentéktelen alak 2011.10.30. 16:31:30
jelentéktelen alak 2011.10.30. 16:35:22
Magyarországon a jogosítvánnyal rendelkezők -saját becslés szerint- legalább fele nincsen tisztában a legalatvetőbb KRESZ szabályokkal.
Egy másik jelentős részének meg így vagy úgy stressz a vezetés. Stressz akár azért, mert nem érzi magát alkalmasnak rá -vélhetően nem is az- akár azért, mert nem tudja tolerálni a többiek jelenlétét.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 16:42:37
namost, azon mar vitatkozhatnank, ha akarnank, hogy mi az hogy ilyen vagy olyan uton megszerzi
a megszerzest lehetne neheziteni bar baromsag, itt sokkal egyszerubb es olcsobb
namost az idoszakos vizsgaknal, megint megszerezhetne igy iklyen vagy olyan modon, mint az elejen
tehat... semmi ertelme
nem tudom mi stressz van a vezetesben
tulmisztifikaljatok...
a legtobb balesetet eppen a gyorshajtas, a szabalytalan elozes, az ittas vezetes, az elsobbseg meg nem adasa okozza
na ezeket jellemzoen nem a felos emberek kovetik el, bar kotve ketlem hogy otthon 50 szazalek stresszes vagy hulye lenne, maximum a masik 50 szazalek gondolja ezt
a KRESZ vizsgan amilyen hulye direkt elbaszott nyakatekert kerdesek vannak otthon, akar egy tok rutinos jo sofor is elcsuszhat barmikor
nalunkk ez sokkal egyszerubben mukodik es jelzem rengeteg idos es iskolazatlan vezet, merthogy szinte mindenki vezet
es mukodik
mondjuk el vannak hagyva ilyen idiota szabalyok, mint a jobbkez... pl
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 17:15:28
gyere ki ide, ha valamit beszelsz angolul 1 nap alatt jogsid van
persze ha azert mar tudsz vezetni, tehat ...
ha nem kell gyakorlati orakat venni itt is aputol, vagy oktatotol...
Reggie 2011.10.30. 17:18:11
huspotyolo 2011.10.30. 17:27:48
huspotyolo 2011.10.30. 17:40:10
jelentéktelen alak 2011.10.30. 17:50:39
Bár el kell ismernem, működik mindkettő.
Igazad van akkor, mikor a balesetek jellemző okainál írod, hogy gyorshajtás és/vagy szabálytalan előzés. Ezeket valóban nem félős emberek követik jellemzően el, hanem a flusztráltak. De számukra -szerintem- pont olyan stressz a vezetés, mint a félősöknek. Csak ők nem maguk miatt sresszelnek, hanem a környezetük miatt. Belőlük nem a vezetési képesség hiányzik -bár aki balesetet okoz, annál nem biztos, hogy meg van- hanem a másik elviselésének képessége.
Szerintem mind két csoportot szűrni kellene! De nem akkor, mikor már valaki meghalt miatta!
Nem élek az USA-ban, de kötve hiszem, hogy ott nincsenek ilyen ellentétek a vezetők között és nincsenek közlekedési balesetek az eltérő habitusokból fakadóan. Azt elhiszem, hogy ott a rendőr és a jog nagyobb rendet tart az utakon, azt is lehiszem, hogy a közveszélyesen közlekedő nem kap akkora segítséget, mint magyarországon a többiektől, de hogy nem létezik ez a probléma, azt nem hiszem el.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 18:03:17
USA-egyiptomosszehasonlitas eleg meredek
a kozlekedesi kultura itt 4 osztallyal magasabb, de ettol itt is lelohetnek egy masik kocsibol, ha ugy van kedvuk
de altalanossagban sokkal jobb
es nem kell vizsgazgatni evente, meg nincs kulon orvosi
sot 8 altalanos sem kell a jogsihoz
sot nem is kell tudni angolul:)
az otthoni jogositvanyszerzesre egy egesz iparag epult, feleslegesen, rettento draga es hosszu az egesz
de ez nem az en gondom
annak idejen nekem is volt avgy fel ev otthon itt 1 nap...
jo itt mar volt gyakorlatom, de a gyakorlati vizsga itt kb 15 perc...
satufek pl.nincs
anyazas lehet van, en is teszem neha, bent a kasztniban:), mert csak magyar vagyok...
de osszehasonlitva, ossze sem lehet hasonlitani....
ez teny
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 18:05:03
de ha valaki szeret a XXI-ik szazadban csak azert fizetni, hogy elmeleti KRESZ tanfolyamra jarjon X orat...
go a head
jelentéktelen alak 2011.10.30. 18:18:04
Miért is?
Vesd össze a két ország jogosítvány szerzési procedúráját és meglátod, hogy nincs is akkora különbség.
Talán az a legnagyobb, hogy az USA-ban te mondod meg, mikor szeretnél "vizsgázni" Egyiptomban meg a vizsgabiztos tudatja, hogy mikor jár arra, ahol te vizsgázni szeretnél. De amit bizonyítani kell számára az kísértetiesen hasonlít.
Hogy mégis más a közlekedési morál? Ennek nyilván más okai vannak, mint a jogosítványhoz jutás rendszere.
Az a baj, hogy Magyarországon bár relatíve nehéz és drága jogsihoz jutni, szinte semmi kontroll nincsen utána a vezetők felett. Így aki tud, az sem alkalmazkodik a szabályokhoz. De vannak sokan akik nem tudnak. Nem tudnak, mert nem értik azokat, vagy nem tudják alkalmazni a gyakorlatban, vagy nem fogják fel azok jelentőségét.
Sajnos ők sem újra vizsgáztatva nincsenek, hogy ki legyenek szűrve, sem felügyelet alatt nem állnak az utakon, hogy ki legyenek szűrve.
Így soha nem lehet tudni, hogy nem-e éppen egy ilyen jön veled szembe és halsz meg pár pillanaton belül.
Az USA-ban a rendőr az ilyenek egy jelentős részét cseszegeti annyira, hogy feladja a vezetést, vagy alkalmazkodjon a szabályokhoz.
Magyarországon ez sincsen meg.
Az USA-ban felhívja a polgár a seriffet, ha egy barom állat veszélyezteti a többi közlekedőt. "Dangerous driver".
Magyarországon a polgár felhívja a rádiót, ha trafipaxot lát, nehogy a barom állat meg legyen büntetve.
Vagyis a társadalom is egészen másként van berendezkedve. Más az értékrend. Ezért nem lehet alkalmazni az USA-ban bevált(?) módszereket.
jelentéktelen alak 2011.10.30. 18:20:17
Így mások a lehetőségek is.
Nem tetszik az USA rendszere, nem is vágyom olyanra. De a magyar körülmények között, nem is működne.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 18:27:55
jo te csak hasonlitsd egyiptommal, gondolom, ott mar jartal
az USA-ban a rendor nem cseszeget senkit, csak aki megserti a szabalyt
es azt megbunteti
/pontrendszer itt is van a legtobb allamban/
az ertekrend sokkal kozelebb van mint gondolnad
felesleges errol vitatkoznunk , mert en mind a kettot ismerem, Te meg nem, es meg igy sem biztos hogy mindenkinek jobb lenne az itteni rendszer, aki ismerne, mint az otthoni
de n allitom sokkal jobb
a kozlekedesen kivul meg sokkal jobb a kereskedelem es a vendeglatas
ezt a harmat nyugodtan ki merem jelenteni
/az ittenihez hasonlo kozlekedesi rendszer/rendor jogkore, jogsi, rendszam stb./ csodakat tenne otthon ez tuti
azt is tudom , szinte lehetetlen
/amugy meg egy majmot is meg lehet tanitani vezetni, a problema nem ezzel van hidd el/
jelentéktelen alak 2011.10.30. 18:42:55
"az USA-ban a rendor nem cseszeget senkit, csak aki megserti a szabalyt
es azt megbunteti"
Ez az, ami Magyarországon cseszegetésnek számít. Valószínűleg azért állítod, hogy az USA rendszere működhetne Magyarországon is, mert ezt már elfelejtetted.
Egyébként anno, mikor a US Army állomásozott Taszáron, a legtöbb közlekedési baleset a térségben köthető volt hozzájuk. Erre valami tábornok a tipikus amerikai fölénnyel nyilatkozta a magyar sajtóban, hogy a helyi sofőröknek meg kell szokniuk az amerikai jelenlétet.
Na most kíváncsi volnék az ottani rendőr reakciója, ha ezzel érvelnék, mikor a magyar szabályok szerint közlekedem az USA útjain! :-)
"/az ittenihez hasonlo kozlekedesi rendszer/rendor jogkore, jogsi, rendszam stb./ csodakat tenne otthon ez tuti"
Kevés volna. Rengeteg per volna és feljelentés a rendőri túlkapások miatt. Mivel a bírók is Magyarországon szocializálódtak, több rendőr járna vele rosszul, mint tudatos szabálysértő.
Vannak dolgok, amik egyszerűen nem alkalmazhatóak más környezetben. Ezt nem értette meg a taszári tábornok sem és félek Te sem.
''autónepper.'' 2011.10.30. 19:02:02
huspotyolo 2011.10.30. 19:27:54
''autónepper.'' 2011.10.30. 20:16:10
holnap lesz egy kisebb utam sopronba remélem ez a sok "profi" aki csak ünnepekkor használja a kocsit elkerül engem majd:D
Reggie 2011.10.30. 20:24:17
M. Péter 2011.11.01. 10:23:18
Meg a "civil forfeiture"-nek is nezz utana. Buncselekmeny elkovetesere hasznalt eszkozt el lehet kobozni, pl. Louisianaban szokas volt, vagy lehet, hogy meg most is az, hogy ilyen cimen elkoboztak a kocsit egy (a rendor szerint) szabalytalan savvaltas miatt, utana a tulajdonos perelhet a sajat koltsegen, hogy visszakapja. Ehhez kepest Magyarorszag a jogallamisag paradicsoma.
labi 2011.11.02. 12:53:30
Jah, mint azt a szegény Rambo gyereket. :)