Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szemben a forgalommal

2011.10.28. 08:18 :: Don Blasius

Régen terjedt a vicc; "Egy hülye jön szembe?! Nem, az összes!", biztos mindenki ismeri. Sajnos mostanában kevésbé jó ezzel viccelődni. Az utóbbi években történt több súlyos, halálos kimenetelű baleset abból, hogy a sofőr elnézte a felhajtót. Talán a legemlékezetesebb a Lágymányosi hídi baleset, de több hasonló történt az autópályákon is. László a saját szemével látott egy idős urat, aki rossz irányba közlekedett az M7-esen. Nagy szerencséje volt, ha a hírekbe nem került be.

Sziasztok, sokat olvasom a blogot, de eddig szerencsére nem nagyon fordult velem elő olyan eset ami miatt írhattam volna. Olyan nyolc óra fele jöttem hazafelé Budaörsről az M7-esen Érd irányába, ott tartottam amikor külön válik az M1-M7 amikor arra lettem figyelmes, hogy gyanúsan sokan fékeznek és váltanak sávot őrültek módjára elöttem. Hamar meg is láttam a riadalom okát, egy kékes-zöld Suziki Swift gls haladt a belső sávban, a középső elválasztó beton akadályhoz húzódva, csigatempóban, balra indexelve. Ha ez még önmagában nem lenne elég mindezt a forgalommal SZEMBEN tette.

 

 

Egy öreg bácsika ült benne riadt arcal, a rendszáma úgy emlékszem z valahány volt, nem néztem meg jobban és nem fényképeztem le, próbáltam nem belekeveredni a káoszba, inkább lehajtottam Törökbálint felé. Hazaérve böngésztem a netet, de nem találtam semmilyen hírt erről az esetről, vajon hányszor történik meg ez észrevétlenül?

És bár nem autópálya, hanem városi útszakasz, de szintén veszélyes helyzetet okozott ezt az Astrát vezető illető is, akiről Marcell küldött egy képet. Remélem, tényleg nem lesz ez olyan megszokott dolog, mint például Kínában. :)

Ezt a képet az egyik barátom készítette ma a Déli pályaudvarnál az Alkotás úton délután. Tudom már megszokott dolog sajnos, de képi anyag nem mindig áll rendelkezésre.

90 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes autópálya öreg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yoda-jedi 2011.10.28. 08:27:53

a jogszabályok hivatalok a rosszak... pedig rakás KÖZpénzt "visznek" el...

és a közlekedésmérnökök is debilek (akik közpénzes munkához jutnak azok általában nem szakmai alapon)

nincsenek (MINDENKI számára) egyértelmű sávok, felfestések.

majd ha megdöglik valaki majd utólag valamit rögtönöznek...

yoda-jedi 2011.10.28. 08:31:30

off de szerencsére az új ÁVÓ toppon van... vagy legalábbis folyamatosan hírekben tartja magát, hogy FÉLJETEK...

index.hu/belfold/2011/10/28/terrorelharitasi_gyakorlat_a_metroban/

már csak terror kéne, de nagyon. nagy igény van...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.28. 08:46:54

az ilyenektől minimum 1 évre elvenni a jogsit.
utána alkalmassági vizsga. nem PÁV, hanem valami olyan vizsgálatsorozat, ahol többek között azt nézik, hogy észre veszi-e az út szélén a táblákat, és jól reagál-e rájuk. mondjuk szimulátorban. ha megbukik, soha ne kaphasson jogosítványt. ön- és közveszélyes...

Kovacsla 2011.10.28. 09:13:13

Ha az M7-en Budaörsről haladtál Érd irányába, akkor hogyan hajtottál le Törökbálintnál, amikor a törökbálinti csomóponton csak a Balaton felé lehet le-/felhajtani? A végén még kiderül, hogy nem is az öreg ment szembe a forgalommal, hanem te :)

maps.google.com/maps?q=T%C3%B6r%C3%B6kb%C3%A1lint,+Magyarorsz%C3%A1g&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.445693,18.912513&spn=0.007212,0.021136&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.587666,86.572266&vpsrc=6&hnear=T%C3%B6r%C3%B6kb%C3%A1lint,+Magyarorsz%C3%A1g&t=h&z=16

huspotyolo 2011.10.28. 09:16:29

Olyan tüskesorokat kéne építeni a lehajtóknál az aszfaltba, amely egyik irányba hajlítottak, így aki jó irányba megy az simán átgurul rajt, mint a kereszteződésre, zebrára figyelmeztető rázóburkolaton, aki meg szembe menne fel az autópályára, az kap 4 kerekes defektet.

Ha jól emlékszem talán egyszer volt olyan is, amikor a GPS vezette fel így a pályára (legalábbis ezzel érvelt a palimadár), de ki az a .... aki a táblákat nem nézi a GPS mellett. Ha a GPS azt mondja belemegy a tóba/árokba?

qwertzu 2011.10.28. 09:17:23

@xaba99: Egyrészt.

Másrészt viszont rájött, hogy elbaszta, szeretett volna megfordulni (az indexből gondolom), de annyi esze nem volt egyszerre 2 embernek, hogyha megállnak és blokkolják a forgalmat, akkor meg tudna fordulni, és 1 perc alatt megoldódna a helyzet.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.28. 09:26:00

@huspotyolo: a tüskesorokra én is gondoltam már régebben (az egyirányú utcák kapcsán), csak az a mentők/tűzoltók miatt nem kivitelezhető.

"Ha a GPS azt mondja belemegy a tóba/árokba?"
volt már ilyenre is példa...

@qwertzu: én ott az autópályán biztos nem álltam volna meg. félek az éberkómás román kamionsofőröktől, hogy letarolnak hátulról...
mondjuk a rendőröket hívtam volna.

dzsaszper 2011.10.28. 09:32:25

@qwertzu: az autópályán inkább ne forduljon meg...
Az Alkotáson pedig elég furcsa helyre akarhatott megfordulni az Astra, az út közepén vezetett villamossínpáron túl, a szembe oldalon...
Nehéz elképzelni, hogy keveredhetett oda.

hawkeye 2011.10.28. 09:34:04

1. @yoda-jedi: Ebben igazad van.

2. @yoda-jedi: Ezt meg már abbahagyhatnád. Senki se kíváncsi az avíttas gyurcsányista propagandádra. Autózz, vazze, ne politizálj! Hülyéből van doszt, miért akarsz hozzájuk tartozni???

hawkeye 2011.10.28. 09:36:02

@huspotyolo:

Valamit gagyarásztak erről a múlt héten holmi alezredesék, dehát mit várunk, amikor még az útburkolati jelekre szánt festéket is ellopják... :(

Toxxxi 2011.10.28. 09:37:13

volt már ilyen a történelem során, lesz is! én is találkoztam már ilyennel. autozz.blog.hu/2011/06/11/ismet_szemben_a_forgalommal Mit tehetsz? Figyelsz, és ha nem kerülsz miatta te is veszélyhelyzetbe, akkor elő kell segíteni a megfordulását!

sapka 2011.10.28. 10:28:56

@xaba99: én mondjuk nem csak az ilyenektől venném el a jogsit és nem csak az ilyeneket vetném alkalmassági vizsga alá. simán elvenném a jogsit az agresszív vezetőktől is. nem egy olyan közlekedési helyzetet látok, amikor a majom nyomja a gázpedált, mint süket a csengőt és az autóstársainak köszönhető, hogy ott épp akkor nem történik baj.
simán speciális pszichológiai tesztnek vetném alá alkalmanként az autósokat, és ha a teszt valami furcsaságot jelez nála, átgondolnám, hogy beengedném-e a forgalomba.

Skodakék Fábia 2011.10.28. 11:07:54

400Ft a benzin, nehogy má' megmondják neki merre menjen???!!! Akinek nem tetszik kerülje ki.
Csak morogni tuttok ;-)

D4D 2011.10.28. 11:08:14

@Macibb: Szerintem arra menekült el. M1 felé.

D4D 2011.10.28. 11:09:07

@huspotyolo:

Ausztria, alagút. GPS vétel megszűnt, GPS bemondta, fordulj meg. Nő megfordult, 3 halott.

yoda-jedi 2011.10.28. 13:16:31

@hawkeye: mi az a politika??? úrihuncucság...

én KÖZÜGYEKKEL foglalkozom, de nem politizálok...

de közben megoldódott... lett egy kis terror...
index.hu/belfold/2011/10/28/eliteltek_a_miniszterelnokot_fenyegeto_ferfit/

kis ország kis pénz kis terror...
már igény lenne egy jól szervezett állami akcióra, nagyon nagy igény lenne erre...

jaa. fleto egy fokkal rosszabb volt mint a zorbán. de én nem teszek fadzsi megkülönbözetetést, nulla alatt már mindegy...

yoda-jedi 2011.10.28. 13:20:15

@petrócselly: így van... ez felülir mindent, ahol lehet rövidíteni kell... igaz is

CoIie 2011.10.28. 14:58:11

Nem lehet elvenni a jogsit ha szembemegy, mert a kerékpárosnak alanyi jogon jár! Márpedig minden kerékpáros szembemegy...
Az autós itt a legkevesebb...

Elijah_Baley 2011.10.28. 15:11:32

azé az asztrás kormánymarkolása elég beszédes jel :)

Reggie 2011.10.28. 16:20:19

A@yoda-jedi: A kozugyeidre sem kivancsi senki. Azert tematikusak a blogok, hogy tematikusan tudjal trollkodni, tehat innen vidd ezt es trollkodj a kozlekedessel kapcsolatban.

S-Works 2011.10.28. 16:27:38

@De gustibusaut bene, aut nihil:
Ezt egy kutya vezette, azok a mancsai :)

ZBR 2011.10.28. 17:09:55

A villamosvezetőnek jár az öccázóra megvonás! :) Na jó, nem láttam, hogy hárompöttye van. De az biztos, hogy ha lenne egy videó/fotomasnia a villamosok elejére rögzítve, elég sok érdekességet láthatnánk.

@huspotyolo:
Be hát... Volt már olyan baleset is, hogy balra kanyarodott a vasúti sínekre, pedig a bal kanyar az útátjáró után lett volna. Szóval felment a sínekre és dobott egy balost és egy igen setét utcába jutott, ahol viszonylag gyorsan elakadt.

Anti Anyag (törölt) 2011.10.28. 17:13:23

Bp-en általában nem az autóst kell hülyézni. Vagy 15 éve divat, hogy a felfestés nem kátyú, nem javítjuk. Pedig aki nem helyi, annak elég fontos.

mohopasi 2011.10.28. 17:41:53

@Anti Anyag: Aztán ha van felfestés, ha nincs aki nagyon nem ismerős errefelé, és kis forgalmú helyen él, annak még így sem könnyű a helyzete, viszi a forgalom ezerrel. Nekem volt egy haverom, aki amikor először jött fel BP-re kocsival, úgy hajtott át az Erzsébet hídon 6x, hogy egyszer sem kellett volna hídnak még közelébe sem mennie :-DDDDD

huspotyolo 2011.10.28. 17:49:55

@xaba99: Ja mondjuk ez igaz, ez hirtelenjében nem jutott el az agyamig, ők nem veszíthetnek fél percet sem.

@D4D: @ZBR: F*sz*, gyűlnek az esetek. Az ilyen droidok nem képesek az önálló gondolkodásra, ki ad ezeknek felhatalmazást/JOGOSULÁST, hogy vezessenek?! Jogsi kiadáskor ki kéne valami tesztet tölteni, ami alapján kiszűrnék az agyatlan zombikat, mert a gombokat a képernyőn ezek is ügyesen nyomogatják, ha bemagolták a válaszokat. Vagy 'mennyenek a Brett Pitty filmjébe statisztának, pont ilyeneket keresnek oda. :D Lassan tényleg eljutunk oda, hogy az autót majd vezetni se kell, mert a paraszt aki bent ül az fészbúkozik, kávézik meg a jósiten' tudja mit tökörészik (talán a Volvo dolgozik ilyenen, ahol az agyatlan zombi konvoj egy kamion után megy). Én meg majd vigyorogva megyek el ezek mellett.

ex-dr. vuk 2011.10.28. 18:11:03

Es vajon a poszt tolo miert nem hivta a zsernyaksagot, hogy vegyek ki az oreget?

lordjim 2011.10.28. 19:54:36

@yoda-jedi: Eltévedtél elvtárs,ez nem a gyurcsányi-blog.

dekás dezső 2011.10.28. 19:55:25

úbazz, ez tuti, hogy az apósom volt:P

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.28. 20:08:20

Jééé, nem parkolós poszt. Biztos jó helyre kattintottam?

Amúgy elgondolkodtató, hogy megint a két "legmenőbb" autó sofőrje csinálta a káoszt. Persze mindenkinek lesz ellenérve, vagy története, hogy az ő szomszédjának is ugyanilyen autója van, és szuperül vezet, de akkoris érdekes, hogy általában az ilyen és ehhez hasonló autót vezetők tudnak ilyen maradandót alkotni.

Kan Kalin 2011.10.28. 20:16:25

bácsikának talán nem a stiftet hanem a drótszamarat kellene hajszolnia, azzal csak saját magát képes kinyírni. Remélhetőleg.
surl.hu/cgJAci

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.10.28. 20:23:08

@dzsaszper: sztem a Krisztina körútról nyomott egy kisíves balost, mert nem gondolta, hogy ott annyira nagy ívben kell balra menni, hogy először jobbra aztán vissza.

Elijah_Baley 2011.10.28. 20:31:03

asztra is, szembe is áll, tuti trafizik...

huspotyolo 2011.10.28. 20:42:10

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tiltsuk be a Suzukik árusítását, a meglévőket meg bezúzatni! :D

dekás dezső 2011.10.28. 20:52:46

@huspotyolo: jól mondod, azután is marad elég kamion, meg fehér furgon...:P

[mike] 2011.10.28. 21:05:05

@vuk_: ez jó megállapítás... Kíváncsi lettem volna, hogy sikerült megfordulnia, egy ívben, vagy Y-ban....

Amúgy jókat röhögünk ezen..... de ha netalántán valaki hozzám közelállóba ment volna bele frontálisan, az biztos, hogy 80 éves korában én vertem volna agyon az öreget. Maradjon otthon a picsába az ilyen, aki nem hall, nem lát....

FDToth 2011.10.28. 21:26:42

Ha már idős emberek: nemrég szintén budapesten, az alkotásnál egy új Yaris elöttem a 2 sávos úton a belsölő sávban haladva állandóan jobbra húzott és átment a felezővonalon. mellé értem, majdem nekem jött, pedig próbáltam gyorsan elhaladni mellete. megelőztem, benéztem és hát egy bácsika volt benne... röhögtem rajta de tudom h az idős korosztály már nem tud vezetni, de mégis úton vannak. a háziorvost lefizetni vagy csalni az orvosi vizsgálaton azt tudnak... sajnos nagyapám is ezt tette, lebukott (patkázik mint állat:)) azóta nem vezethet (bár suttyomba néha elvezet a boltba..)

Alikam 2011.10.28. 21:32:31

Egyre több idős embert látok autóban - új vagy újabb rendszámosban -. Mi van, ennyire jól megy a nyuggereknek???

jelentéktelen alak 2011.10.28. 23:04:29

Mindenki hibázik olykor! Nem, nem felmenteni akarom azt, aki forgalommal szembe megy egy autópályán, mert ez nem akármilyen hiba.
De vajon a postoló hívta a rendőrséget????

Ez nekem ilyenkor alap volna! Ezt mindenkitől el is várom ilyen helyzetben!
Nem, nem azért mert rosszat akarok az öregúrnak! Azért, mert szeretném, ha ő is és mások is túlélnék ezt a fatális hibát!

Ha elveszik az öregúr jogosítványát, elveszik. Ha nem, nem. Nem az én dolgom. De az ilyen tévedés, akár végzetes is lehet. Megfordulni, a helyes irányba, még veszélyesebb. Ide mindenképpen kell rendőr, aki megfelelően kitereli a bácsi autóját és szakszerűen leállítja a forgalmat addig.
Azért, kell hívni ilyen esetben a rendőröket, hogy a hiba ne tragédiába torkoljon.

Persze kell ehhez olyan ember, aki hideg fejjel ezt meg is teszi.
Kell olyan rendőrség, aki félpercen belül felveszi a telefont és nem tovább kapcsol a területileg illetékes őrsre.
Kell ehhez egy olyan rendőrség, amely képes kezelni egy ilyen veszélyes helyzetet minél gyorsabban és minél biztonságosabban.
Kell ehhez egy olyan autópálya kezelő, aki az információs táblák segítségével tájékoztatja a többi közlekedőt a veszélyről, hogy azzal csökkentse a baleset kockázatát. Esetleg monitoron látva a hibát, ő is riasztja a rendőrséget.

Ezzel szemben van 10-ből 9 autós, csak káromkodik
A rendőrséget értesíteni minimum 5-10perc (ami örökké valóság ilyen esetben)
Az autópálya kezelő, meg minden 5-10km-en lát valamit, infótábla is hasonló közelségben van.

jelentéktelen alak 2011.10.28. 23:13:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Amiből sok van, abból sokféle is.
Ha Maybach is olyan sok futna az utakon, mint Suzuki Swift, vagy Opel Astra, akkor a Maybach-osok között is több volna a balfék.

_petya 2011.10.29. 00:30:25

Az nehéz megoldás erre, hogy a fel- és lehajtókon a haladási iránynak megfelelő irányú nyilakat festenek az úttestre? Aki annyira vak, hogy ezt sem veszi észre azzal tényleg gond van..

D4D 2011.10.29. 01:02:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Az öreg azért indexelt, mert látta, hogy a túlsó oldalon vannak parkolóhelyek a folyamatos vonal mögött, és oda akart beállni.

dekás dezső 2011.10.29. 09:25:22

@_petya: ja, hát az biztos nagyon sokba kerülne... újrafestegetni állandóan, meg minden. macera, plusz költség...

egyébként meg teljesen jogos, szerintem is ez a költséghatékony megoldás, és nagyrészt működik is. lásd usa, ahol úgy telefirkálják az aszfaltot, mint a rajongók a Nordschleifét...
Mert hiába a behajtani tilos tábla a ki-ráhajtóknál, ha sokan nem tudják, hogy ez most melyik útpályára is vonatkozik - már ha egyáltalán észreveszik? nem vagyunk egyformák, sokféle ember ül volán mögé - sőt, még a profik is tévednek olykor...

persze ha leesik a hó, akkor nem látszik, amíg el nem takarítják, de itt nem mindig esik a hó szerencsére... szóval szerintem megérné megpróbálkozni vele...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.29. 10:15:37

@jelentéktelen alak: Azért más autóból is van sok, de mégsem látni akkora marhákat, mint ezekkel :)

@D4D: Ja. És gondolom azért gurult, mert a parkolóautomatát kereste :))

jelentéktelen alak 2011.10.29. 12:37:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Arányaiban nem annyi. Az is fontos adalék, hogy ki milyen szempont alapján választ autót. Aki vezetni szeret, vezetni akar, a műszaki jellemzőket nézi először. Aki eljutni A-bol B-be, az meg a finanszírozási oldalát. Van úgy, hogy a vezetni szerető is kénytelen a gazdaságosság alapján dönteni és van akinek a személyes igényeire van szabva egy Suzuki Swift, vagy egy Opel Astra.
Mivel ezek a típusok ilyen formán nagyobb vevő kört tudnak megtalálni, több is van belőlük az utakon. Mivel több ilyen autó van és vezetők kisebb hányada számára fontos a vezetés, mint élmény, több antitallentumot is fogsz látni ilyen típussal, mint Alfa Romeo-val, BMW-vel, stb.

Itt pl a Suzuki relatív drága autó. Így a forgalmat inkább Nissanok, Toyoták és BMW-k tartják fel. BMW-t itt nem azért vesznek, mert jó autó, hanem mert divatos. Mivel divatos, sok van belőle. Így sok a kommersz BMW-s is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.29. 12:57:43

@jelentéktelen alak:

"Aki vezetni szeret, vezetni akar, a műszaki jellemzőket nézi először. Aki eljutni A-bol B-be, az meg a finanszírozási oldalát."

Igen. tehát aki szeret vezetni, annak jobb az autója, és mivel általában ők jobb sofőrök, ezért nem csinálnak ilyen hülyeségeket. Aki csak el akar jutni valahova, és az autó ára a lényeg, azok között több az ilyen mazsola, mivel csak "muszájból" vezetnek. Szóval ugyanott vagyunk, ahol előbb.

"Mivel több ilyen autó van és vezetők kisebb hányada számára fontos a vezetés, mint élmény, több antitallentumot is fogsz látni ilyen típussal, mint Alfa Romeo-val, BMW-vel, stb."

Valóban, de Alfából és BMW-ből is van sok, de szerintem nagyon kevesen látnak forgalommal szembe fel/behajtó illetve hasonló finomságokat elkövetőt, aki ilyen autót vezet.

jelentéktelen alak 2011.10.29. 13:24:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

"Valóban, de Alfából és BMW-ből is van sok, de szerintem nagyon kevesen látnak forgalommal szembe fel/behajtó illetve hasonló finomságokat elkövetőt, aki ilyen autót vezet."

Azért Magyarországon is van a BMW tulajdonosoknak jellemzője... Nem is pozitív jellemző. Véleményem szerint nem is jobbak, nem is rosszabbak, de semmiképpen sem veszélyesebbek a "tipikus" BMW-s meg a "tipikus" Suzukis.
Az egyik semmibe veszi a környezetét, a másik nem vesz róla tudomást. Persze a "tipikus" vezetőknél sokkal több a normális Suzukis, BMW-s, mégis az elrettentő egyedek alapján alakult ki az általánosítás. Pont ezért ostobaság az általánosítás. Minden autóban ülhet -így vagy úgy- közlekedésre alkalmatlan vezető. Ha az alkalmatlanság tünetei mások is, többnyire mentális gondokra vezethető vissza. Vagy a közlekedéssel kapcsolatos információkat nem tudja feldolgozni, vagy a közlekedés közösségi jellegét. Az egyiket mazsolának hívjuk, a másikat agresszív állatnak. De a gond mind két esetben mentális.
Vagyis nem az autó típusa a lényeg, hanem a vezető alkalmassága.

Ugyan akkor az is komoly gond, ha az autóvezetésnek nincsen valós alternatívája. Így a kényszerből vezetők, valóban vezetni kényszerülnek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.29. 13:44:19

@jelentéktelen alak: Gondoltam, hogy ezt fogod felhozni ellenpéldának :)
Viszont az a jelentős különbség a két "csoport" között, hogy míg az egyik bénasága/tapasztalatlansága miatt idéz elő veszélyes helyzeteket, addig a másik azért, mert valószínűleg amúgy is egy agresszív baromállat és jó eséllyel gyakorlottabb is, mint a "szuzukis", ezért több esélye van, hogy elkerülje vagy megakadályozza a balesetet. Viszont a béna vezető rossz esetben még azt se fogja fel, hogy veszélyes dolgot csinál, nem hogy megpróbálja elkerülni azt...

jelentéktelen alak 2011.10.29. 16:37:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Igen, ez a tipikus érvelés a "barom állatok" hibáinak bagatelizására. :-) De...

Én eddig ahány barom állattal találkoztam, kivétel nélkül NEKEM kellett tennem valamit, hogy ne baleset legyen a találkozásból. Akár erős fékezéssel, akár kitéréssel, de mindig az én reakciómon is múlott (olykor másokén is) elkerültük a balesetet egy szabálytalan előzés miatt, egy büntető fékezés miatt, egy kanyarban kisodródás miatt, stb.
Eddig ahány mazsolát láttam veszélyes helyzetben -többnyire eddig csak feltartottak, nem veszélyeztettek- akkor ugyancsak mindig én oldottam meg, hogy ne baleset legyen a dolog vége. Tipikus az elsőbbség meg nem adása, a szabálytalan sáv váltás, stb.

Mivel mind két esetben a másik hülyeségét én oldom meg, én mentem meg az életét, nem látok különbséget a barom állat és a mazsola tettei között. Mindkettőt pont olyan veszélyesnek tartom. Mivel a barom állat, még tudatában is van a tettének őt a szándékosság miatt, még utálom is. De ennél több különbséget nem találok.

D4D 2011.10.29. 19:26:33

@jelentéktelen alak: Én eddig ahány barom állattal találkoztam, kivétel nélkül NEKEM kellett tennem valamit,

- Ettől baromállat. Ha ugyanis nem tettél volna semmit (mert nem érzed szükségét), és a másik tesz valamit, hogy elkerülje a balesetet, akkor a másik mondja rád azt, hogy baromállat.
Ahol senki nem tesz semmit, ott történik a baleset, aminek bekövezte rutinosabb vezetők számára felfoghatatlan.

jelentéktelen alak 2011.10.29. 19:41:10

@D4D: Attól tartok, nem érted amiről írok.

Lehet úgy is vezetni, hogy a másik közlekedőnek ne kelljen mentenie a kialakult helyzet és lehet úgy is, hogy másik mentsen meg a hülyeségemtől.

Csak a példa kedvéért, előzés.

Lehet úgy előzni, hogy lehagyom a másikat, majd biztonságos távolságban visszatérek elé a sávjába, nem "ellopva" a követési távolságát.
Lehet úgy is előzni, hogy bevágok az előzött elé úgy, hogy ő ezt vész fékezve és a padkára húzódva segíti csak úgy, mint a szembe jövő.

Számomra "barom állat" az, aki az utóbbi előzést hajtja végre, még akkor is ő, ha a másik nem segíti ebben (nem akadályozza pl. gyorsítással, csak nem húzódik le az útról és nem is áll bele a fékbe) és baj lesz.

Egyébként egyet értek Veled, csak szerintem félre értettél.

CoIie 2011.10.29. 20:18:05

Mostanában egyre többet találkozom ezzel a jelenséggel, hogy lemond az elsőbbségéről az előttem haaldó és végül - akár vészfékszerűen - megáll azért, hogy az egyéb forgalomtól is korlátozott autóst beengedje maga elé! Nem is zavarja, hogy mögötte tornyosodik a dugó, előtte 100 métereken át már üres az aszfalt a várt kocsi pedig nem tud megérkezni, hisz akinek nincs elsőbbsége az nem vághat át a meglevő folyamatos forgalmon! Az ipse meg vár és vár, de mire is???!!!
Pont olyan mintha szemből jönne, csak már áll, és én csak nyomom a dudát... a dudát... a dudát... mire észbekap, hogy értelmetlenségeket csinál!
Vérbosszantó az az indokolatlan "hétvégi" udvariaskodás!

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.30. 00:14:17

Be kellene vezetni a kötelező kábítólövedék pisztolyt az autókban. Akár be is lehetne építeni a lézerblokkoló mellé.

Papa jön szembe - cél befog - bumm a fejbe egy lövedék - mivel nem shotgun, hanem kábítócucc, ezért a papa lába lassan elernyed, lelép a gázról, az autó pedig lelassul és megáll.

Ha beépített lenne a cucc, akkor elsütés után egy automatika tárcsázza a rendőrséget és a mentőket, beküldi a saját GPS pozícióját is.

A papa a kórházban ébredne, időközben a kocsiját már elkobozták, és később eladják. Az árából kártalanítanák az ámokfutás esetleges vétlen áldozatait, levonnák a papára kiszabott bírságot, majd a maradékot megkapná az öreg. Eddigre már nem lenne jogsija, és már nem is kaphatna többé.

dekás dezső 2011.10.30. 00:35:01

@tundrazuzmo: tök mindegy, mert úgyis csak kedden jönnek a rokonok, azok is házhoz...
kórház ide-vagy oda.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 01:39:17

@tundrazuzmo: papaztok , papaztok, csak eppen a Lagymanyosi hidnal is 4 fiatal ult a kocsiban
azutan volt egy kozepkoru, aki szandekosan ment szembe, ongyilkossag celjabol
stb.
papak-mamak rszevetelke a forgalomban, foleg autopalyan nem gyakori, foleg nem otthon
itt latnatok...
de altalaban csak varosban vezetnek es mar a kocsi tipusabol es sebessegebol lehet tudni, hopgy elmultak 70-80 es akkor vigyazunk rajuk...

Tsum 2011.10.30. 10:35:43

A jogsi hosszabbításnak jelenleg csak pénzbeszedés a célja. Befizeted az összeget, ismerős háziorvos rányomja a pecsétet és mehetsz az ocsmácsirodába. Talán inkább egy autós iskola újravizsga lenne a megfelelőbb, mert az, hogy 3 méterről szemüveggel el tudom olvasni a táblát az még nem elegendő feltétel! Nem csak 70 felett, de némelyeknél már 40 alatt is problémák vannak, és a szellemileg és fizikálisan friss 80 éves vezessen nyugodtan de a debil 50-es hagyja abba!!! Mondom én ezt 50 felett, 30 év gyakorlattal. A fiataloknak meg most megszerezni a rutint nehezebb mint nekünk volt, mert akkor nem volt ekkora a sebesség és a forgalomsűrűség, valamint az öreg sofőrök sokkal toleránsabbak és segítőkészebbek voltak a kicsit bénázókkal szemben. Most meg aki nem profi az üljön villamosra - ez az elv! Így nem fog rutint szerezni egy fiatal. Az öreg is elautózgat helyben az SZTK-ig- csak figyeljünk rá. Ha meg alkalmatlan akkor ki kell szűrni! Ne veszélyeztessen!!!

jelentéktelen alak 2011.10.30. 11:53:38

@Tsum: Teljesen egyet értek Veled.

Nem szabadna, hogy a jogosítvány egy életre megszerzett jog legyen! Minden frissítésnél kellene egy mentális kontroll is. Nem csak a bénázók miatt, bár miattuk is. Akinek túl alacsony az ingerküszöb és/vagy nem tekinti embernek a többi közlekedőt azt is ki kellene szűrni valahogy.

Úgy gondolom, azok akik nem is tudják mit csinálnak, semmivel nem rosszabbak annál, akik tudják, de a tettük következményével nincsenek tisztában, vagy nem foglalkoznak vele.

Egyébként számomra a jó vezető azt jelenti, hogy nem csak magára, de az ügyetlenekre is tud vigyázni. Azt viszont bajnak tartom, hogy van szerint az a jó vezető, aki szerencsével és mások segítségének kikényszerítésével a gyorsabb.
Versenypályán még csak-csak. De nem a forgalomban...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 14:11:41

@Tsum: @jelentéktelen alak:
T haborognatok a legjobban, ha mondjuk 4-5 evenkent ujra kene vizsgazni, meg "mentalis kontrollon" reszt venni/ ami gye nem is lehetne ingyen/
aki egyszer meg tudta szerezni, azzal felesleges szorakozni, olyan 70 eves koraig
/jelzem jogsi vosszabbitasnal nalunk meg orvosi vizsgalat sincs, csak a latast vizsgaljak, bar lehet x eves kor utan van orvosi is de x>70 az tuti

''autónepper.'' 2011.10.30. 14:12:32

@huspotyolo: istenem akkor végig fogok tudni menni pestig úgy a pályán hogy nem fog feltartani eghy suzukis se?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 14:15:48

amugy az orvosi vizsgalat is egy teljesen felesleges energialekotese az orvosoknak es penzkidobas az autosoknak
semmi, de semmi ertelme

Tsum 2011.10.30. 14:21:31

@hagyma: ezt mondom, ez így csak pénzbeszedés, értelme nincs!

pengusz 2011.10.30. 14:24:08

@''autónepper.'': Helyettünk ott lesznek a fábiások :D

''autónepper.'' 2011.10.30. 14:26:58

@pengusz: áhhh azok még tartják magukat valamilyen szinten ... nekik még számit valamit a propeler a kocsi elején:D:D:D:D

''autónepper.'' 2011.10.30. 14:33:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: de most mért? csináltunk valami rosszat most?:D HÉÉÉ

Reggie 2011.10.30. 14:48:17

@hagyma: Jah, meg South Park-ban is volt egy reszt a jokepessegu oreg soforokrol:)

Tsum 2011.10.30. 14:50:20

Mi ez a márka-harc? Nekem nem csak egy típusra adtak annak idején jogsit, hanem mindre, nektek nem???

jelentéktelen alak 2011.10.30. 16:20:22

@hagyma: Tévedsz, egyáltalán nem háborognék. Sőt! Írországban 5évente kell újra vizsgáznom a munkavédelemből. Másként nem dolgozhatok a szakmámban. Egyáltalán nem háborgok miatta. Ami miatt háborgok, hogy pl létrát szinte semmihez nem szabad használni, mert már estek le róla. Vagyis nem azzal van a bajom soha, ha ellenőrizve van a tudás, képesség. Az a baj, ha ostobák a szabályok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 16:28:12

@Tsum: csak Te azt mondod fokozni kellene, en meg azt hogy semmi szukseg ra
@Reggie: igyekszunk vigyazni rajuk, a tobbseg azert felmeri ha mar nem tud vezetni, meg a csaladja is es sztradara sem mennek, de engem nem zavar ha pocsol elottem a varosban 25-el, en is leszek oreg...
@jelentéktelen alak: hat bebaszna ha 5 evenkent orvosira kene mennem, meg pszichologushoz, hogy kozlekedhessek:) muhhaha:)
akkor sokat er az 5 evenkenti vizsgad, ha meg letrara sem maszhatsz...

"streetfighter" 2011.10.30. 16:28:30

@jelentéktelen alak:
Pont ez a baj.
A hülyékhez igatítják a szabályokat, tehát minden túl van szabályozva.

jelentéktelen alak 2011.10.30. 16:31:30

@"streetfighter": Valami gyanús. Egyre többször értek veled egyet... :-)

jelentéktelen alak 2011.10.30. 16:35:22

@hagyma: Nekem kevésbé tetszik, hogy valaki így, vagy úgy levizsgázik valamiből, amiről vagy fogalma sincsen, vagy eleve nem akarja ahhoz tartani magát és onnantól élete végéig veszélyeztethet másokat.

Magyarországon a jogosítvánnyal rendelkezők -saját becslés szerint- legalább fele nincsen tisztában a legalatvetőbb KRESZ szabályokkal.
Egy másik jelentős részének meg így vagy úgy stressz a vezetés. Stressz akár azért, mert nem érzi magát alkalmasnak rá -vélhetően nem is az- akár azért, mert nem tudja tolerálni a többiek jelenlétét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 16:42:37

@jelentéktelen alak: sejtem Te melyik felebe sorolod magad
namost, azon mar vitatkozhatnank, ha akarnank, hogy mi az hogy ilyen vagy olyan uton megszerzi
a megszerzest lehetne neheziteni bar baromsag, itt sokkal egyszerubb es olcsobb
namost az idoszakos vizsgaknal, megint megszerezhetne igy iklyen vagy olyan modon, mint az elejen
tehat... semmi ertelme
nem tudom mi stressz van a vezetesben
tulmisztifikaljatok...
a legtobb balesetet eppen a gyorshajtas, a szabalytalan elozes, az ittas vezetes, az elsobbseg meg nem adasa okozza
na ezeket jellemzoen nem a felos emberek kovetik el, bar kotve ketlem hogy otthon 50 szazalek stresszes vagy hulye lenne, maximum a masik 50 szazalek gondolja ezt
a KRESZ vizsgan amilyen hulye direkt elbaszott nyakatekert kerdesek vannak otthon, akar egy tok rutinos jo sofor is elcsuszhat barmikor
nalunkk ez sokkal egyszerubben mukodik es jelzem rengeteg idos es iskolazatlan vezet, merthogy szinte mindenki vezet
es mukodik
mondjuk el vannak hagyva ilyen idiota szabalyok, mint a jobbkez... pl

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 17:15:28

@jelentéktelen alak:
gyere ki ide, ha valamit beszelsz angolul 1 nap alatt jogsid van
persze ha azert mar tudsz vezetni, tehat ...
ha nem kell gyakorlati orakat venni itt is aputol, vagy oktatotol...

huspotyolo 2011.10.30. 17:27:48

@''autónepper.'': Igen, ha ez történne, imáid meghallgattattak. :D Bár most jut eszembe nem kell az összes szuzmót bezúzni, a GSXR-esekkel nincs gond, azok nem szoktak feltartani gondolom, ha meg igen sávon belül elmész mellettük. Tehát elég a 4 kerekűeket. :)

huspotyolo 2011.10.30. 17:40:10

@hagyma: Ha kimegyek és megszerzem ott is a jogsit, itthon átmehetek a piroson ha jobbra kanyarodok? De szép is lenne... :)

jelentéktelen alak 2011.10.30. 17:50:39

@hagyma: Bocs, de nekem nem tetszik az USA példája. Mint ahogy nem tetszik Egyiptom példája sem.
Bár el kell ismernem, működik mindkettő.

Igazad van akkor, mikor a balesetek jellemző okainál írod, hogy gyorshajtás és/vagy szabálytalan előzés. Ezeket valóban nem félős emberek követik jellemzően el, hanem a flusztráltak. De számukra -szerintem- pont olyan stressz a vezetés, mint a félősöknek. Csak ők nem maguk miatt sresszelnek, hanem a környezetük miatt. Belőlük nem a vezetési képesség hiányzik -bár aki balesetet okoz, annál nem biztos, hogy meg van- hanem a másik elviselésének képessége.

Szerintem mind két csoportot szűrni kellene! De nem akkor, mikor már valaki meghalt miatta!

Nem élek az USA-ban, de kötve hiszem, hogy ott nincsenek ilyen ellentétek a vezetők között és nincsenek közlekedési balesetek az eltérő habitusokból fakadóan. Azt elhiszem, hogy ott a rendőr és a jog nagyobb rendet tart az utakon, azt is lehiszem, hogy a közveszélyesen közlekedő nem kap akkora segítséget, mint magyarországon a többiektől, de hogy nem létezik ez a probléma, azt nem hiszem el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 18:03:17

@jelentéktelen alak: problema mindenhol van, mert mindenhol emberek elnek
USA-egyiptomosszehasonlitas eleg meredek
a kozlekedesi kultura itt 4 osztallyal magasabb, de ettol itt is lelohetnek egy masik kocsibol, ha ugy van kedvuk
de altalanossagban sokkal jobb
es nem kell vizsgazgatni evente, meg nincs kulon orvosi
sot 8 altalanos sem kell a jogsihoz
sot nem is kell tudni angolul:)
az otthoni jogositvanyszerzesre egy egesz iparag epult, feleslegesen, rettento draga es hosszu az egesz
de ez nem az en gondom
annak idejen nekem is volt avgy fel ev otthon itt 1 nap...
jo itt mar volt gyakorlatom, de a gyakorlati vizsga itt kb 15 perc...
satufek pl.nincs
anyazas lehet van, en is teszem neha, bent a kasztniban:), mert csak magyar vagyok...
de osszehasonlitva, ossze sem lehet hasonlitani....
ez teny

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 18:05:03

az meg nem nekem gond hogy nem tetszik az USA peldaja, nem mindenben jobb itt, de a jogositvanyszerzesi rendszer, a kocsiatirasi rendszer,stb. sokkal rugalmasabb egyszerubb es jobb
de ha valaki szeret a XXI-ik szazadban csak azert fizetni, hogy elmeleti KRESZ tanfolyamra jarjon X orat...
go a head

jelentéktelen alak 2011.10.30. 18:18:04

@hagyma: "USA-egyiptomosszehasonlitas eleg meredek"

Miért is?

Vesd össze a két ország jogosítvány szerzési procedúráját és meglátod, hogy nincs is akkora különbség.
Talán az a legnagyobb, hogy az USA-ban te mondod meg, mikor szeretnél "vizsgázni" Egyiptomban meg a vizsgabiztos tudatja, hogy mikor jár arra, ahol te vizsgázni szeretnél. De amit bizonyítani kell számára az kísértetiesen hasonlít.
Hogy mégis más a közlekedési morál? Ennek nyilván más okai vannak, mint a jogosítványhoz jutás rendszere.
Az a baj, hogy Magyarországon bár relatíve nehéz és drága jogsihoz jutni, szinte semmi kontroll nincsen utána a vezetők felett. Így aki tud, az sem alkalmazkodik a szabályokhoz. De vannak sokan akik nem tudnak. Nem tudnak, mert nem értik azokat, vagy nem tudják alkalmazni a gyakorlatban, vagy nem fogják fel azok jelentőségét.

Sajnos ők sem újra vizsgáztatva nincsenek, hogy ki legyenek szűrve, sem felügyelet alatt nem állnak az utakon, hogy ki legyenek szűrve.
Így soha nem lehet tudni, hogy nem-e éppen egy ilyen jön veled szembe és halsz meg pár pillanaton belül.

Az USA-ban a rendőr az ilyenek egy jelentős részét cseszegeti annyira, hogy feladja a vezetést, vagy alkalmazkodjon a szabályokhoz.
Magyarországon ez sincsen meg.
Az USA-ban felhívja a polgár a seriffet, ha egy barom állat veszélyezteti a többi közlekedőt. "Dangerous driver".
Magyarországon a polgár felhívja a rádiót, ha trafipaxot lát, nehogy a barom állat meg legyen büntetve.
Vagyis a társadalom is egészen másként van berendezkedve. Más az értékrend. Ezért nem lehet alkalmazni az USA-ban bevált(?) módszereket.

jelentéktelen alak 2011.10.30. 18:20:17

@hagyma: más a környezet, mások a szokások, másként szocializálódtak ott az emberek.

Így mások a lehetőségek is.

Nem tetszik az USA rendszere, nem is vágyom olyanra. De a magyar körülmények között, nem is működne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.30. 18:27:55

@jelentéktelen alak: nem is baj , ha nem is vagysz, eppen elegen vagyunk:)
jo te csak hasonlitsd egyiptommal, gondolom, ott mar jartal
az USA-ban a rendor nem cseszeget senkit, csak aki megserti a szabalyt
es azt megbunteti
/pontrendszer itt is van a legtobb allamban/
az ertekrend sokkal kozelebb van mint gondolnad
felesleges errol vitatkoznunk , mert en mind a kettot ismerem, Te meg nem, es meg igy sem biztos hogy mindenkinek jobb lenne az itteni rendszer, aki ismerne, mint az otthoni
de n allitom sokkal jobb
a kozlekedesen kivul meg sokkal jobb a kereskedelem es a vendeglatas
ezt a harmat nyugodtan ki merem jelenteni
/az ittenihez hasonlo kozlekedesi rendszer/rendor jogkore, jogsi, rendszam stb./ csodakat tenne otthon ez tuti
azt is tudom , szinte lehetetlen
/amugy meg egy majmot is meg lehet tanitani vezetni, a problema nem ezzel van hidd el/

jelentéktelen alak 2011.10.30. 18:42:55

@hagyma: jártam az USA-ban is, bár csak mint turista 10napra. Nem voltam elájulva a közlekedési moráltól. Nem mondanám rossznak, de jónak sem. Tény, hogy könnyebb alkalmazkodni hozzá, mint az egyiptomihoz. :-)

"az USA-ban a rendor nem cseszeget senkit, csak aki megserti a szabalyt
es azt megbunteti"
Ez az, ami Magyarországon cseszegetésnek számít. Valószínűleg azért állítod, hogy az USA rendszere működhetne Magyarországon is, mert ezt már elfelejtetted.

Egyébként anno, mikor a US Army állomásozott Taszáron, a legtöbb közlekedési baleset a térségben köthető volt hozzájuk. Erre valami tábornok a tipikus amerikai fölénnyel nyilatkozta a magyar sajtóban, hogy a helyi sofőröknek meg kell szokniuk az amerikai jelenlétet.

Na most kíváncsi volnék az ottani rendőr reakciója, ha ezzel érvelnék, mikor a magyar szabályok szerint közlekedem az USA útjain! :-)

"/az ittenihez hasonlo kozlekedesi rendszer/rendor jogkore, jogsi, rendszam stb./ csodakat tenne otthon ez tuti"

Kevés volna. Rengeteg per volna és feljelentés a rendőri túlkapások miatt. Mivel a bírók is Magyarországon szocializálódtak, több rendőr járna vele rosszul, mint tudatos szabálysértő.
Vannak dolgok, amik egyszerűen nem alkalmazhatóak más környezetben. Ezt nem értette meg a taszári tábornok sem és félek Te sem.

''autónepper.'' 2011.10.30. 19:02:02

@huspotyolo: motorossokkal nincs gond egykét robogós néha eltéveszti sulycsoportját de egyébként azzal nincs gond:)) ne hogy azt hidd hogy zsigerből utálom a suzukisokat)na jó lehet h egy kicsit:D) de van köztük normális is aki téleg tud közlekedni ... de az a baj hogy ez 10ből 2-3 a többi az mint valami féle luzerséggel rendelkezik ... belső sávban felejti magát nem képes forgalom ritmusával haladni stbstb vagy azt hisszi h ő a jampi és azért is megmutatja hogy neki kijárnak ugyan azok a lehetőségek ami a többieknek!!! na itt ezzekel van a gond de nem csak a suzukisok ilyenek találkoztam már audissal opelesel toyotásal is... szal na:)

huspotyolo 2011.10.30. 19:27:54

@''autónepper.'': Értem én mire gondolsz, csak viccelődök, vállalati kocsi mellett Suzukim van, így nem lenne jó ha mosolyogva vinnéd el tőlem kulcstartónak bezúzatni. :D Nem sorolom be magam a 10/2-3 kivétel közé, ha találkozunk, majd eldöntöd. :)

''autónepper.'' 2011.10.30. 20:16:10

@huspotyolo: kulcstartó:D:D:D:D:D ez tetszet:) figyelj annyit már vágok hogy azért aki itt van a blogon az nem szokott annyira "balfasz" lenni... szal nagyábol már sejtem meikcsoprtba tartozhatsz:DDDD

holnap lesz egy kisebb utam sopronba remélem ez a sok "profi" aki csak ünnepekkor használja a kocsit elkerül engem majd:D

Reggie 2011.10.30. 20:24:17

@jelentéktelen alak: Es akkor vegyuk hozza azt is, hogy mennyi a "zsebpenzre" hajto korrupt rendor.

M. Péter 2011.11.01. 10:23:18

@hagyma: Hogy az USA-ban nem cseszeget a rendor? Hahaha! Egesz varosok koltsegvetese epul arra, hogy kiraknak egy ertelmetlen sebessegkorlatozo tablat, kiall a rendor, es osztogatja a bunteteseket a nem helybelieknek.

Meg a "civil forfeiture"-nek is nezz utana. Buncselekmeny elkovetesere hasznalt eszkozt el lehet kobozni, pl. Louisianaban szokas volt, vagy lehet, hogy meg most is az, hogy ilyen cimen elkoboztak a kocsit egy (a rendor szerint) szabalytalan savvaltas miatt, utana a tulajdonos perelhet a sajat koltsegen, hogy visszakapja. Ehhez kepest Magyarorszag a jogallamisag paradicsoma.

labi 2011.11.02. 12:53:30

"az USA-ban a rendor nem cseszeget senkit, csak aki megserti a szabalyt"

Jah, mint azt a szegény Rambo gyereket. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása