Személy szerint nekem sem autósként sem utasként nem szokott gondom lenni a BKV-buszok vezetőivel, ismerek is párat. Nem könnyű a munkájuk, Budapesten autóval is sokszor stresszes közlekedni, hát még ezekkel a járművekkel. Amik már többségükben nagyon el vannak öregedve. Sokszor a lerobbanások miatt kiesnek kocsik és gyakran dugó van, nehéz tartani a menetrendet. De nyilván ez nem mentség az olyan manőverre, ami miatt László levelet küldött a BKV-nak és másolatban nekünk is.
Tisztelt BKV!
A mai napon (2011.10.28. - szerk.) nagyjából 15:40 körül gépjárművemmel haladtam a Szabadkikötő úton a külső sávban a Soroksári úttól Csepel felé. Az Önök egyik nagyon kedves buszsofőr alkalmazottja (lehetett az ember – mit ember, még pelyhes volt az álla a srácnak – 25-27 éves) kulturáltan leszorított az útról úgy, hogy választhattam, útpadka fogás, vagy sárvédő csere a baloldalon, ill. a helyszínelés idejére annak felvállalása, hogy lincshangulatot keltett volna az, hogy ha ott helyszínen kihívom a rendőrséget. Az előbbi lett, padkát fogtam, mert a már említett kedves buszsofőr kolléga a Szabadkikötő úton a Szállító utcai balra kanyarodó sávban volt oly szíves beelőzni vagy 10 autót, hogy utána a forgalom terelő sziget előtt közvetlen, balról soroljon vissza a Szabadkikötő út belső sávjába rajtam rutinozva, hogy legalább a szigetet Ő ne padkázza meg. Tegyük hozzá mindezt záróvonalon…
Mondanom sem kell, hogy a szituáció a már említett módon volt baleset mentesen elkerülhető, mivel a busz eleje eleve a kocsi bal első kerekével volt egyvonalban. Eléggé felment bennem a pumpa, nemcsak azért, mert a sofőrnek látnia kellett engem, mert nem voltam a holtterében, másrész azért, mert csak reménykedni tudok, hogy az inzultustól nem ment kapásból tönkre a 300km-et futott új téli gumim, aminek akciós ára volt ~18000 Ft, illetőleg nem kapott a jobb első futóművem. Mindezek tetejébe a kedvesem is mellettem ült 7 hónapos várandósan, aki miatt eleve óvatosabb az ember.
Ezek után nagy kürtölés közepette nyomdafestéket nem tűrően megvitattam az ügyet a busz ajtaján keresztül a kollégával, akin szemmel láthatóan azt vettem észre, hogy nem is érti mi a felháborodás tárgya.
Akkor én most vázolnám Önöknek ezt. Dugó, Péntek délután, a sofőrjük kétszeresen szabálytalanul próbál időt nyerni a menetrend betartásához (pláne, hogy kerülő úton kellett közlekednie, amit a Csepel Szent Imre téri buszvégállomáson éppen pihenőidejüket töltő sofőr uraktól megtudtam) és a manőver végén felvállalván annak lehetőségét, hogy másnak anyagi kárt okoz, még veszélyezteti is a közúti közlekedésben résztvevőket és a saját utasait is.
Szeretném továbbá jelezni, hogy noha nem látszódik a gumiabroncs oldalfalán különösebb külsérelmi nyom (fénykép csatolva), attól még a gumi szerkezetileg megsérülhetett, mint ahogy a futómű is. Ezt ellenőrizendő, a napokban szándékomban áll mind a futóművet, mind a gumiabroncsot szakszervizben ellenőriztetni a saját költségemen, és amennyiben a meghibásodás legkisebb jele is fennáll, rendőrségi feljelentést teszek Önök, illetőleg az alkalmazottjuk ellen a csepeli Rendőrkapitányságon közúti veszélyeztetés és szándékos károkozás címén, majd ezt követően a vizsgálati és javítási költségeket jogi úton fogom Önökön behajtani.
Legvégül egyetlen kérdésem volna Önökhöz. Mi a minimális norma IQ szintben és mentális/pszichikai képességekben, hogy ilyen embereket alkalmaznak, akiknek még rollert sem adnék a kezébe, mert a járdán is képes lenne balesetet okozni?
Néhány alapadat:
Busz FRSZ: BPI383
Járatszám: 1383 (138-as busz)
Típus: Ikarus 415
Viszonylat: Campona-Csepel
Tisztelettel,
Egy kulturáltan közlekedni vágyó autós.
u.i: Ennek a levélnek a másolata cc-ben eljuttatásra kerül az index.hu autózz blogjának szerkesztőjéhez is.
Az utolsó 100 komment: