Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Leszorított a buszsofőr

2011.10.31. 09:43 :: Don Blasius

Személy szerint nekem sem autósként sem utasként nem szokott gondom lenni a BKV-buszok vezetőivel, ismerek is párat. Nem könnyű a munkájuk, Budapesten autóval is sokszor stresszes közlekedni, hát még ezekkel a járművekkel. Amik már többségükben nagyon el vannak öregedve. Sokszor a lerobbanások miatt kiesnek kocsik és gyakran dugó van, nehéz tartani a menetrendet. De nyilván ez nem mentség az olyan manőverre, ami miatt László levelet küldött a BKV-nak és másolatban nekünk is.

Tisztelt BKV!

  

A mai napon (2011.10.28. - szerk.) nagyjából 15:40 körül gépjárművemmel haladtam a Szabadkikötő úton a külső sávban a Soroksári úttól Csepel felé. Az Önök egyik nagyon kedves buszsofőr alkalmazottja (lehetett az ember – mit ember, még pelyhes volt az álla a srácnak – 25-27 éves) kulturáltan leszorított az útról úgy, hogy választhattam,  útpadka fogás, vagy sárvédő csere a baloldalon, ill. a helyszínelés idejére annak felvállalása, hogy lincshangulatot keltett volna az, hogy ha ott helyszínen kihívom a rendőrséget. Az előbbi lett, padkát fogtam, mert a már említett kedves buszsofőr kolléga a Szabadkikötő úton a Szállító utcai balra kanyarodó sávban volt oly szíves beelőzni vagy 10 autót, hogy utána a forgalom terelő sziget előtt közvetlen, balról soroljon vissza a Szabadkikötő út belső sávjába rajtam rutinozva, hogy legalább a szigetet Ő ne padkázza meg. Tegyük hozzá mindezt záróvonalon…

 


View Larger Map

 

Mondanom sem kell, hogy a szituáció a már említett módon volt baleset mentesen elkerülhető, mivel a busz eleje eleve a kocsi bal első kerekével volt egyvonalban. Eléggé felment bennem a pumpa, nemcsak azért, mert a sofőrnek látnia kellett engem, mert nem voltam a holtterében, másrész azért, mert csak reménykedni tudok, hogy az inzultustól nem ment kapásból tönkre a 300km-et futott új téli gumim, aminek akciós ára volt ~18000 Ft, illetőleg nem kapott a jobb első futóművem. Mindezek tetejébe a kedvesem is mellettem ült 7 hónapos várandósan, aki miatt eleve óvatosabb az ember.

 

Ezek után nagy kürtölés közepette nyomdafestéket nem tűrően megvitattam az ügyet a busz ajtaján keresztül a kollégával, akin szemmel láthatóan azt vettem észre, hogy nem is érti mi a felháborodás tárgya.

 

Akkor én most vázolnám Önöknek ezt. Dugó, Péntek délután, a sofőrjük kétszeresen szabálytalanul próbál időt nyerni a menetrend betartásához (pláne, hogy kerülő úton kellett közlekednie, amit a Csepel Szent Imre téri buszvégállomáson éppen pihenőidejüket töltő sofőr uraktól megtudtam) és a manőver végén felvállalván annak lehetőségét, hogy másnak anyagi kárt okoz, még veszélyezteti is a közúti közlekedésben résztvevőket és a saját utasait is.

 

 

Szeretném továbbá jelezni, hogy noha nem látszódik a gumiabroncs oldalfalán különösebb külsérelmi nyom (fénykép csatolva), attól még a gumi szerkezetileg megsérülhetett, mint ahogy a futómű is. Ezt ellenőrizendő, a napokban szándékomban áll mind a futóművet, mind a gumiabroncsot szakszervizben ellenőriztetni a saját költségemen, és amennyiben a meghibásodás legkisebb jele is fennáll, rendőrségi feljelentést teszek Önök, illetőleg az alkalmazottjuk ellen a csepeli Rendőrkapitányságon közúti veszélyeztetés és szándékos károkozás címén, majd ezt követően a vizsgálati és javítási költségeket jogi úton fogom Önökön behajtani.

 

 

Legvégül egyetlen kérdésem volna Önökhöz. Mi a minimális norma IQ szintben és mentális/pszichikai képességekben, hogy ilyen embereket alkalmaznak, akiknek még rollert sem adnék a kezébe, mert a járdán is képes lenne balesetet okozni?

 

Néhány alapadat:

Busz FRSZ: BPI383

Járatszám: 1383 (138-as busz)

Típus: Ikarus 415

Viszonylat: Campona-Csepel

 

Tisztelettel,

 

Egy kulturáltan közlekedni vágyó autós.

 

u.i: Ennek a levélnek a másolata cc-ben eljuttatásra kerül az index.hu autózz blogjának szerkesztőjéhez is. 

 

104 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes tömegközlekedés gumi kresz dugó előzés záróvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

''autónepper.'' 2011.10.31. 10:33:26

nekem akciósan 50ezer volt darabja a gumiaimnak szal a 18ezer ftos gumival meg se szólalj inkább:D...

de hozzá teszem hogy ha láttom hogy egy vonalba van a bux velem akkor esetleg addok egy kis gázt hogy elmenyek mellőle vagy dudálok hogy vegyen észre... de szerintem az is benne van hogy igy akarsz egy kis pénzhez jutni... és egy kis felhajtásis jól jön körülöted:)) jah plus lássa az asszony hogy te vagy a jampi...

Tornado86 2011.10.31. 10:42:59

@D4D:
Valamint 25-27 évesen már nem legénytollas a jóember vagy épp rossz ember álla, mondom ezt 25 éves fejjel azzal együtt, hogy a megjelenésem alapján nem sokan hiszik el, hogy lassan 1 éve megvan a mesterim (tippelnek rendre 21-22nek).
Ahogy a gumit nézem, Continental, szemre 185/60 R14esnek tûnik (bár lehet tévedek), szóval így jár az, aki ilyenkor a svéd vagy norvég idõjáráshoz igazodik :)

Tornado86 2011.10.31. 10:47:17

@''autónepper.'':
Az ezt "igénylõ" asszonyt 2 szóval jutalmazom, szóval "igen érdekes", hogy velünk miért nem igazán fordul elõ ilyesmi :) Mondjuk szerintem az a kis gáz a mi mércénkkel 3asban kerékkipörgést jelentett volna, persze Trabanttal :D

''autónepper.'' 2011.10.31. 10:52:03

@Tornado86: érdekes az biztos velem is történnek dolgok a közlekedésbe ugyan úgy mint mással de pont a terhes feleségem sosem ül melettem a kocsiba LEHET AZÉRT MERT NINCS IS?:D:D:D:D

"kis gáz a mi mércénkkel 3asban kerékkipörgést jelentett volna, persze Trabanttal :D" ezen meg behaltam:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D

huspotyolo 2011.10.31. 11:06:05

Most mi itt a gond? A posztoló nem lát a szerelemtől? Azt írja a KÜLSŐBEN ment, a busz meg a balra kanyarodóból a BELSŐBE sorolt be, akkor minek kellett padkázni? A padka nem tűnik vészesnek, nem olyan magas, és még ha a busz eleje átlóg a sorolás miatt, a padkához közel húzódva el kéne férni a járműveknek.

Itt a NORC-os kép a leírt helyről:
www.norc.hu/pano/wwgpcJsW/

huspotyolo 2011.10.31. 11:15:33

Na jó, a padka magassága tényleg nem túl kicsi több felvételt is megnézve. De azért ha már kiemeltük a terhes feleséget, akkor én ilyen körülmények közt minél hamarabb kikerülnék egy busz/kamion/furgon hatásköréből.

parkolok.com 2011.10.31. 11:21:20

Elmondom a tutit hogy történt az eset:

Emberünk autózott, és látta hogy a busz be akar menni elé..
- há nézdmá julcsi.. a buszos mijjen pofátlan.. hát én be nem engedem az tuti.. inkább tapadok az elöttem lévőre.. nehogymán egy ijjen nagy busz áljon be az én drága 7hónapos terhes julcsim elé..
úgyis most vettem 30%-os használt gumikat a vaterán.. azt mondták ujonnan volt vagy 18 ezer is..
basszameg.. ez nagon be akar jönni... "hé temijjafasztcsinálsz?"
- julcsikám nyugodj meg.. tudod hogy mijen jol vezetek.. a tört gta 3-ban is nyerő firuga vagyok..
basszameg azért ez csak be akar jönni.. "figyejémán öcséééééééém"
nem baj.. én csak tapadok az elöttem lévőre.. csakjöncsakjön.. baszameg.. jucsiiii kapaszkooooodj...

CSAAAAAAAAAAAAT...

Baszzameg.. most vettem a gumit..

Julcsi:"László.. te mekkora nagy fasz vagy.. az IQ-nál csak a pöcsöd kisebb.. itt ülök terhesen te meg versenyezni kezdesz.."

László:"Várjácsak.. hazamegyek megírom az autozz blognak mekkora farok voltam.. az tuti én kivasalom a bkv-ból az új gumi árát..és akkor lesz pénzem 4 egyformát venni.. hogy ne 4 különböző guruljon..basszmeg debuzi ez a buszvezető.."

"streetfighter" 2011.10.31. 11:29:17

www.norc.hu/street-view/
Azért egy busz itt nem tünhet fel hirtelen a semmiből. Csak akkor tud az elkanyarodóból bejönni a belsőbe, ha már jóval elötte nincs ott senki, hiszen nem egy aszfalttorpedóról van szó. :)
Érzékelhető lett volna, hogy mit akar, főleg, hogy a posztoló a külsőben volt, tehát ő sem volt a helyzet magaslatán.
A fotó alapján a guminak szinte biztos, hogy semmi baja, a fütóműnek meg csak akkor, ha valamilyen autónak látszó tárgy volt. (egy rakás szar) Az ilyentől jobb megszabadulni. Köszönje meg a buszsofőrnek a szívességet, hogy felnyitotta a szemét.

Rocko- 2011.10.31. 11:56:49

- nem szabadkikötő már, hanem weiss manfréd

- a 138-as nem jár arra. ha pótolják is, akkor nem északról küldenek valakit, hanem budán megy Camponáig, és ott kezd.

- Ikarus 415-össel, azaz rövid/szóló busszal nem megy a vonal. mindig csuklós jár ott.

Skodakék Fábia 2011.10.31. 13:14:54

Erről az jut eszembe mikor a Bosnyákon beparkolt a használaton kívüli villamossínre a fószer mert az volt közel a piac bejárathoz.
A hetes busz segge meg fordultában lezúzta a bal elejét a kocsijának. Hiába, aki nem tiszteli a békávét az beszopja...
@parkolok.com: ez meg priceless :)))

Büszke_troll 2011.10.31. 13:15:42

25-27 évesen már 1-2 gyereket neveltem és az első cégemet vezettem, szóval ez a kor nem a pelyhes állú serdült kategória.

Ha a két sávnyira levő busz le tudott téged szorítani akkor vak vagy, esetleg figyelmetlen.

Ennyi sérüléstől nem megy tönkre se a gumi, se a futómű. Már amennyire a fényképutánzatról látható.

Mert fényképezésre fényképező gépet használj, ne egy szar telefont, főleg ha bizonyításra szeretnéd használni.

A szánalom 18 ezer forintos gumira már ki sem térek.

"Ennek a levélnek a másolata cc-ben eljuttatásra kerül az index.hu autózz blogjának szerkesztőjéhez is. "
Ettől biztosan összeszarták magukat.

Reggie 2011.10.31. 14:01:26

@Büszke_troll: Vagy csak bena volt a buszos es a visszarantaskor atment a kulsobe is.

A poszt-tolonak:
Amugy a postolonak uzenem, hogy ott baszta el, hogy nem ment bele a buszba. Utolag igy barmi karteritest kerni eleg eselytelen, ezert minden olyan szituacioban, ahol a baleset elkerulese eseten kb. ugyan akkora karod keletkezik, mint a balesetben, akkor a balesetet kell valasztani, majd rendort hivni es igy egyertelmuen tudod igazolni az igazad es kapod is a masik biztositojanak az adatait. (A masik felt ero kar mertekere magasan szarjal, majd maskor nem csinal balesetet.)

D4D 2011.10.31. 14:33:39

@parkolok.com: Ez nagyon jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

D4D 2011.10.31. 14:35:24

@Rocko-: Lehet 79-es volt, csak a fok-gyem van a 138-nál beragadva, mikor még anno szólóval ment, abból az időből.

Rocko- 2011.10.31. 14:37:45

@D4D: a 79-es is már 179-es. :)
amúgy meg nem szolgálják ki csepelt 415-össel. talán ha egyszer láttam. vagy magaspadlós IK 260, vagy alacsonypadlós 412. 179-en meg szokott lenni Alfa Localo is.
szóval ezen része sehogysem áll össze. :)
(persze lehet tárgyi tévedés és a 415-öt keveri a 435-tel.)

Reggie 2011.10.31. 15:31:51

@Rocko-: Nagyon egyszeru: ha jarmuhiany van, akkor azt allitanak be amit tudnak.

Rocko- 2011.10.31. 15:45:07

@Reggie: az igaz.
amúgyis kavarosak a körülmények.

Reggie 2011.10.31. 15:51:19

@Rocko-: Nekem leginkabb az a fura, hogy ha veletlenul atlogott a busz egy elozes vegrehajtasakor, akkor az eleg gyorsan lezajlik, ugyhogy nem igazan van ido kihivott rendorsegrol meg lincselo tomegrol filozofalni. Ha erre volt ideje, akkor szerintem fekezni is lett volna.

Rocko- 2011.10.31. 15:55:52

@Reggie: én sehogy se értem. :D
ha ez volt az útvonal: g.co/maps/tgnvp
akkor az nehezen kvitelezhető busszal, pláne balra kanyarodóból jobbra fordulni.
ha pedig ez: g.co/maps/gxh3v
akkor az azt jelenti, hogy a forgalommal szemben előzött, busszal. na most ez kb. fehér holló esete.
sehogy se áll össze a kép.

D4D 2011.10.31. 16:31:32

"a Szállító utcai balra kanyarodó sávban volt oly szíves beelőzni vagy 10 autót, hogy utána a forgalom terelő sziget előtt közvetlen, balról soroljon vissza a Szabadkikötő út belső sávjába rajtam rutinozva, hogy legalább a szigetet Ő ne padkázza meg."
- Ha azon a szakaszon 10 autót megelőzött, akkor állt a sor, de inkább tolatott.
Gyök kettes sebességnél összemenni egy RUTINOZÓ busszal, hát ahhoz minimum évente kell 5-ször lobotómiára járni.

"Mondanom sem kell, hogy a szituáció a már említett módon volt baleset mentesen elkerülhető, mivel a busz eleje eleve a kocsi bal első kerekével volt egyvonalban."
- Holt térben volt a posztoló.

Összegzés:

Szerintem valami gigadugó volt, a busz valamiért nagyon sietett (Láttam már olyat is, ahol az Egér út két sávban állt, a buszok a szembe jövők belső sávjában mentek előre). Valószínűleg brutális késések voltak már mindenfele, ezért a kanyarodósávban próbált a busz időt nyerni. Feltehetőleg a Szállítóba kanyarodó sávból akart a Szállítóból kanyarodó sávba menni, de valamiért nem tudta megcsinálni azt a kb 5 métert forgalommal szembe, esetleg pont odakanyarodott egy teherautó. Ezt a megoldást egyébként már láttam csepeli dugóknál.
Vissza akar sorolni jobbra, közben megindult a sor. Mivel a busz már eléggé elől volt, ezért csak éles szögben tudott sávot váltani.
Gyanítom, a buszos meggyőződött róla, hogy elfér, csak hát volt a sorban egy balfasz, aki épp a terhes feleségét vitte szülni, és ő csak azért se engedi be a buszt. És bemászott a holttérbe.
Ennyi.

A posztolónak egyszer kellene venni a fáradtságot, és elolvasni, hogy a nagy testű járműveknek a kanyarodáskor milyen sajátságos tuljdonságai vannak. Ezt ugyanis régebben a "B" kategóriás jogsihoz is oktatták.

Bár lehet manapság a B1-hez (Érvényes 1.0-ás suzukira) nem kell.

huspotyolo 2011.10.31. 16:49:42

@D4D: Ez nem Suzuki! :D Szuzmón (1.3-as benzines) csak 4 csavar van a felni-kerékagy összekapcsolására, gondolom a nagyobb 1.6-os motorban sincs akkora nyomaték, hogy elnyírná az 5 csavart a keréken maxgázos induláskor. :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.31. 17:13:52

"lehetett az ember – mit ember, még pelyhes volt az álla a srácnak – 25-27 éves"

Eddig tűnt normálisnak a posztoló. Innen már csak egy fasszopó kisfaszú pöcsfej. Még ha sikerült gyereket csinálnia, akkoris :)))

Annak a gondolata pedig fel se merült bennem, hogy:
-a posztoló csakazértse akarta beengedni maga elé a buszt
-miközben a busz előzött (akár szabálytalanul), ő biztos hogy nem gyorsított rá...tuti nem , ezek a posztolók nem olyanok :)
-a szitu pontosan úgy volt, mint ahogyan le van írva.

Nem emlékszem pontosan, hogy azon a szakaszon 50 vagy 70 a megengedett, de akit egy bkv busz képes megelőzni, az inkább ne posztot írjon, hanem kérvényt a jogsija bevonásához.

CoIie 2011.10.31. 18:13:53

Tipikus BKV buszvezető magatartás - ezt előre be kell kalkulálni egy találkozáskor!

Amúgy ez kölcsönös, legalábbis a tapasztalat autósok részéről... ;)

Elijah_Baley 2011.10.31. 22:27:49

Megkarcolódott az akciós gumi külső fala? Szörnyű dolgok történnek csepelen a terhes feleségű járiszosokkal újabban...

Snake 2011.10.31. 22:50:01

A 13-83 kelenföldi 415.04-es => 138-as nem nagyon lehetett befagyva a FOK-GYEM-be, mert az dél-pesti csuklós vonal. Aznap reggel még az 58-ason volt (Lehet, hogy Savoya tartalék volt). A 138-asról nem találok terelésre vonatkozó infókat, de eleve nem logikus, hogy a lágymányosin át terelje azt bárki is. Akkor inkább kettévágja a vonalat az arra illetékes (a 138-asnál ez inkább üzemszünetet jelente). Logikus magyarázatot nem találpk arra, hogy miként kerülhetett volna oda a 13-83-as 138-asra "feltáblázva".

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.31. 23:04:08

ilyen stilussal lehet latatlanban is a buszvezeto melle allitani
/engem/

Reggie 2011.10.31. 23:20:58

@hagyma: biztos a 40 eves kispapak kepzojeben tanulta. de tenyerbemaszo az teny.

yoda-jedi 2011.11.01. 00:03:04

sz@r tömegközlekedés, parasztok az utakon?
a fene vigye, akkor még Magyarországon vagyok...

jelentéktelen alak 2011.11.01. 00:35:52

@huspotyolo: Szerintem az lehet, hogy a busz a művelethez több, mint 1 sávot vett igénybe. Nem fért el a belső sávba, mikor oda sorolt. Így aztán a posztolónak kellett megoldania helyzetet. Erre volt lehetősége, így sikerült.

jelentéktelen alak 2011.11.01. 00:48:58

@D4D: mindig öröm olvasni az olyan véleményeket, mikor a bármi miatt szabálytalan manőverével semmi gond nincsen, az a hülye, aki akkor, ott szabályosan halad és a szabálytalan miatt bajba kerül, vagy csak simán nem eléggé segíti a szabálytalant.

Aki már szabályt szeg, miért nem tudja úgy tenni, hogy mások segítsége nélkül is kivitelezhető legyen???
Miért tud az ilyen csak mások segítségével "ügyes" lenni?
Megint azt látom, hogy valaki annyira ügyes, hogy feljogosítva érzi magát egy szabályszegésre, mert annyira fergetegesen jó vezető, de ha a mazsola ne segíti, akkor már nem is megy a művelet.
Akkor ki is az ügyes???
Aki képes nem veszélyes helyzetet teremteni, sőt megoldja a másik bénaságát is, vagy aki hazárdírozik és bízik a másik lélekjelenlétében?

Úgy gondolom, hogy a posztban leírtak alapján, nem a posztoló a rossz sofőr. Hogy egy barom állat, vagy figyelmetlen áldozata-e, azt nem tudom eldönteni. De nem ő hibázott, még ha illik is kiállni a szabálytalan mellett...

D4D 2011.11.01. 09:23:30

@jelentéktelen alak:

Kellemes érzés, mikor valakinek jobbá teszem a napját.

- Nem hiszem el, hogy egy buszvezető ne tudna az álló autók között ellavírozni, feltéve ha elfér. Ezek a buszvezetők olyanok, hogy "S" útvonalat tolatva is rá tudnak állni a csuklóssal az aknára, 200 méterről, elsőre.

A körülményektől eltekintve, itt a poszter ment be a busz eleje mellé.

Még az sem biztos, hogy előzött, lehet két összekoccantat ( a holnapi poszt anyaga:)) került csak ki.

yogibear 2011.11.01. 09:46:21

Kedves Mindenki!
Ahogy a postokból elnézem úgyfest, mintha Én lennék a kis figyelmetlen gyökér, aki csak pattog. Igen én voltam, a majdnem pórul járt autós és nem a buszsofőr miatt csak majdnem... Tehát aki nem értené a helyzetet. Szabadkikötő út - Szállító utca kereszteződés. A buszsofőr a Szállító utcai elkanyarodóból sorolt be a Szabadkikötőn a belsőbe (balról, záróvonalon), én a külsőben voltam. Nem ma szereztem a jogsim, tudom milyen, ha szűk helyen kell egy busznak navigálni, vagy szűk kereszteződésből/be ki/be kanyarodni. Nem személyautós a fordulóköre egy busznak. El is szoktam mindig engedni Őket amikor módom van rá, mert én is felszállok a BKV-ra tudom, milyen, ha szívatják Őket. Ennek többnyire az utas issza meg a levét, pláne ha áll az illető. Itt csak az volt a baj, hogy sehova nem volt módom menni, csak a padka és azontúl fel a járdára... Nem mellékesen ott már inkább állt a Szabadkikötő út a Corvin és az Ady E. lámpái miatt, úgyhogy még sebességről sem beszélhetünk, hacsak a csúsztatott 1-es nem minősül annak...
A 138-asról meg annyit, hogy ez BKV-s belső infó. A 138-as arra jár, ha a 0-áson ill. afelé gáz van...

Röviden a sofőrbácsi inkább azzal volt elfoglalva, hogy azt nézze, hogy a bal hátsója ne akadjon fenn az elválasztó szigeten, minthogy lenézzen az elsőajtóhoz, hogy van-e ott autó, ha már jó 30-50 cm-re áttolja a busz elejét a külső sávba...

Ennyit erről...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.01. 10:32:52

@yogibear: "Röviden a sofőrbácsi inkább azzal volt elfoglalva, hogy azt nézze, hogy a bal hátsója ne akadjon fenn az elválasztó szigeten, minthogy lenézzen az elsőajtóhoz, hogy van-e ott autó, ha már jó 30-50 cm-re áttolja a busz elejét a külső sávba..."

Szóval kemény 30-50 centire ment át? Ügyes...ezért kellett padkázni. Ez mindent elmond. Ha a busz előzött, akkor gondolom te (azaz nem tudom tegezhetlek-e a posztban írt második mondat miatt)lassabban mentél mint a busz, amelyek elég ritkán szoktak száguldozni :) Szóval akkora sebességnél előnyösebb lett volna elvenni a lábad a gázról, ne adj' isten fékezni egy kicsit, és akkor nincs gond. Abban se vagyok biztos, hogy nem fértetek volna el a sávban...

@jelentéktelen alak: Nem a szabálytalan mellé állunk, a buszvezető volt a szabálytalan, de aposztoló meg nem tud vezetni. Nyomakodik, aztán ha baj van, ahelyett, hogy kicsi(!) lassítana, inkább össze vissza rángatja a kormányt. Utána meg levelezget, dicsekszik vele, hogy milyen hülye volt.

yoda-jedi 2011.11.01. 10:43:17

gyerekek vigyázzatok az utakon !!! kamiont elvétve láttam a hosszú 7végén...

de bredpit zombijai elárasztották az utakat.
kalapban beültek suzukiba-astrába-fábiába-loganba stb...

életveszély az utakon !!!

bár igaz országúton 60 nal repesztenek "csak" (de nem óvatosságból...)

yogibear 2011.11.01. 10:49:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Hali!

Álló sort nem nehéz előzni... :) De úgy látom senki sem látott balra kanyarodóból(vagy megszűnő sávból) még senkit sem álló sort előzni ebben a retkes városban/országban... Sokat nem értem volna a gázelvétellel, mert a kocsi 20km/h van skálázva, és nem mozgott a mutató sem. Akkor hányéves is a kapitány, ill. mennyivel mehettem én. Nah pontosan annyival, hogy egészen addig tudjak jobbra gurulni, míg nem jön a padka, mert már a felező vonalnál láttam, hogy a busznak nem lesz elég... Nem is lett. De hogy a viszonyokat kicsit ecseteljem. Kocsim előbb volt, mint a busz. A busz az én szemszögömből hátulról támadta meg a kocsi elejét. Mit érek el vele, ha megállok? Mert ugyebár el nem tudtam tűnni az útjából, csak ha vele párhuzamosan húzódok jobbra... De ha szerinted akkora tempónál lehet nyomakodni, ahol még a gyalogos is kétszer gyorsabb akkor nem én dicsekszem a hülyeségemmel, hanem a nicked inkább téged minősít...:)

yogibear 2011.11.01. 11:03:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

De tényleg. Én voltam ennyire érthetetlen?
Fix adatok: Szabadkikötő út áll. Mindkét sáv. Vagy ha megy is akkor nem több, mint egy gyalogos sebessége. Ennél a tempónál a fékezés=megállás. Abban a helyzetben 2 mozgó jármű volt. A busz + én. A busz besorolt, én meg vele párhuzamosan húzódtam ki, ameddig lehetett. Előttem autó, mögöttem autó. Szerintem tipikus dugó szituáció.

Mindegy nem magyarázkodom (dicsekszem a hülyeségemmel), látni kellett volna a szitut.
Többször nincs értelme leírni, hogy máshogy nem tudsz elkerülni egy olyan esetet, amikor a melletted lévő jármű - amihez képest még előbb is vagy valamivel - húzza rád a kormányt. Ezen a ponton már lényegtelen, hogy suttyúságból, figyelmetlenségből, vagy csak egész egyszerűen kényszerből követi el az ember.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.01. 11:08:49

@yogibear: Álló sort? Igen, nagyon életszerű, hohy a balra kanyarodó sávon is és a külső sávban is lehet haladni, de a középső áll. Főleg a szabadkikötői úton...

"De ha szerinted akkora tempónál lehet nyomakodni, ahol még a gyalogos is kétszer gyorsabb"

Aha...szóval majdnem álltál. Tényleg kurvanagy padkázás lehetett. A légzsákok nem nyíltak ki?

Erről posztot írni...anyám...

:)))

yoda-jedi 2011.11.01. 11:11:48

@yogibear: szumma szummárum mindenképp te vagy a hibás...

ahogyan női, kalapos öreg vezetőt is kiszúrunk 500 méterről... ugyanúgy busz környékén (vagy más nagy dög) nem lődörgünk...

ezeket ha nem tudod gyorsan megelőzni (ez a tuti megoldás, de néha nem lehet

akkor 50 méterről követed még arra is utat hagyva magadnak, hogy mi lesz ha hátramenetbe kapcsol és 60 nal tolat feléd...

dzsungelharc ez a javából... sok a figyelmetlen majom (de a nagy dögökkel inkább azért mert kicsit nehezebb velük)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.01. 11:21:28

@yogibear: De most komolyan gondolod, hogy egy olyan szituról írsz posztot, meg levelet, meg satöbbi, ahol kb. a gyalogos sebességével haladtatok, és fel kellett menned a padkára???

yogibear 2011.11.01. 11:27:19

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Ja, nagy is volt:) Pont akkora, amennyire ráhúztam a padkára a kocsit, hogy ne a sárvédőm törje meg a gyökér. (Nem a padkázás volt nagy, de láthattad a képeket is a gumiról... Súrolta padka. De ha olyan ott a padka, mint egyébként szokott lenni a magyar utakon, akkor ki is csíphetett volna egy darabot az oldalfalból) Akkor jobb húzásnak minősült, mert olcsóbb egy esetleges gumicsere, mint a herce-hurca ha összeakadunk. Nem is írtam, hogy nagy volt a gáz, csak ilyenkor szokott az oldalfala a guminak megsérülni... Engem az bosszantott fel, hogy más f@szsága miatt nekem kellett ezt elkövetni...
De most tényleg. A kis gyökér úgy tudta a bal hátsóját nem padkázni(mert ha már szabálytalanok vagyunk, akkor minél később tegyük azt, hogy éles szögben kelljen sorolni), hogy engem kizavart a külső sáv padkájához. "padkázáskor" "satu" és így fért el a két jármű a két sávban a két eleje közt kb 10cm hellyel.

yogibear 2011.11.01. 11:34:39

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

"De most komolyan gondolod, hogy egy olyan szituról írsz posztot, meg levelet, meg satöbbi, ahol kb. a gyalogos sebességével haladtatok, és fel kellett menned a padkára???"

Nem. Az elvek miatt. Ami már-már megszokott ebben a retek országban. Hogy többnyire vétlenek húzzák a rövidebbet, független az eset komolyságától (mert azért egy olyanhoz képest, ahol szabálytalanul hajtanak ki eléd és beleronygyolsz magasabb rendű úton, ez smafu).

De inkább mondanám magam ezek után naívnak, vagy idealistának...

yoda-jedi 2011.11.01. 11:38:10

@yogibear: a "retek" országot kikérem magamnak...

ez egy prosperáló RETROcocialista feudalizmus... teljhatalmú kormányzó kisebbségivel..

szerintem a helyére került minden... felkerült azország történelmére a korona... mondhatni a hab a tortára...

Inter Face 2011.11.01. 12:05:14

Kedves posztoló,nagyon el vagy tévedve ,ha ide írtál,mert tudhatnád,hogy itt mindig te leszel a hülye alkalmatlan balfék :D teljesen mindegy ,hogy a másik volt a hibás vagy sem.Azt ajánlom ,egy akciósgumi árából vegyél egy nagylátószögű fedélzeti kamerát ,hogy legyen bizonyítékod ilyen esetre ,mert most nem lesz (mivel az utasod szava ,mint tanú nem számít!) vagy máskor a busz oldalát válaszd ,ha tényleg akarsz kártérítést.

''autónepper.'' 2011.11.01. 12:44:27

@yoda-jedi: kb.... de mi fasznak közlekedik az ilyen....

250 km mentem kb most főúton és mellék utakon hát ennyi balfaszt mint amennyivel most találkoztam normalis napokon 2 hét alatt sincs ennyi....némelyik már 3kézzel fogja a kormányt!!! JAH és kurva sok volt közte a fiatal is...kérdem én aki mondjuk 20 évesen úgy vezet mint egy 80 és halál közt lévő fasz az mi a fasznak jár kocsival??? vagy csak mert egy évbe van 3 nagyobb ünnep mikor kihozzhatjuk a hiteles szutykokat???

Reggie 2011.11.01. 13:23:28

@yogibear: Elmagyarazom: A sarvedo javitas teszem azt 50 ezer, 2 hetet kell utanajarni, a gumi javitas 20ezer, 1 honapot kell utana jarni es vegul nem teritik meg.
Na melyik az olcsobb?

yoda-jedi 2011.11.01. 13:27:58

@''autónepper.'': tessék... ittvannak...

eléugrott a szalagkorlát

egy szép SZÁRAZ, ragyogó NAPSÜTÉSES délelőttön... minő meglepetések... aztán már a dugóba rohangált a többi kalapos szuzukis... menyni ZOMBI kell egy ilyen balesethez... mennek vissza a forgatásra???

index.hu/belfold/hirek/2011/11/01/sorozatbaleset_es_dugo_az_m3-ason/

ja és a rom-ámok is...

nyilván mind a 15en meghaltak a 9személyes mikrobuszban... mert épp benézett egy rom* kamion

index.hu/bulvar/hirek/2011/11/01/azonositottak_az_m43-as_baleset_halottait/

''autónepper.'' 2011.11.01. 13:36:28

@yoda-jedi: a kamionost a románokat én is halottam ezt teljesen megszokott már...

de ez ami m3ason volt.... hát tiszta profik nem is várunk tőlük mást ma is mit láttok egyenes utszakasz !!!! jól belátható nem jön senki szembe... erre vonatoznak egy mást mögött 4en :)) jah és ha leelőzöd őket akkor meg monjdák némáá margit a bunkó bmws hogy siet má megint...

yoda-jedi 2011.11.01. 13:42:31

@''autónepper.'': :))) a kamionos ügyről az jut eszembe...

ülhetnek 200an is a mikróbuszba... ha betartcsa az objektív felelősséget akkor nincs gond... bár akkor se... max mielőtt kidobják a fotót, rácsudáxik a szombathlyei zombisünmaca hogy áhhh... millen sokan ültek a mikróban...

a 7végi zombik meg... arról nem is mondok semmit... max anynit... ugyanígy szoktak szavazáson is ikszelni... ész nélkül...

Reggie 2011.11.01. 13:54:42

@''autónepper.'': Nekem van egy tippem a balesetre. Ugyebar a hetvegi vezetoknel fokozottan szokas 80-al menni az autopalyan, mert ugy keveset fogyaszt. Igen am, de az M3 gyongyos/miskolc kornyeki szakaszai eleg sivarak,( meg 200-nal is unalmas, hogy mit ne mondjak), igy se a vezetesre nem kell koncentralni, se az utra -> siman bealszanak es ebbol lett a baleset.

yoda-jedi 2011.11.01. 13:59:18

@Reggie: francot... a mami a papit etette vagy kávéval itatta vezetés közben... max a porontyok vicecsen befogták a szemét... 70-nél a belsősávban...

bár hat ilyen egyszerre... az kicsit sokknak tűnik...

akkor nyilvánvalóan ufók voltak, akik leszálltak a pálya mellett és elvonták a figyelmet...

''autónepper.'' 2011.11.01. 14:02:12

@yoda-jedi: nem is érdemes egyikről se beszélni szerintem.... nem élet képesek :D bár román meg ukránok egy másik állat faj .... szal sprintereknek a le hiáynát erősen a bátorsággal potolják :DDD

@Reggie: hát elég sokat járok azon a környéken hát igen elég ingerszegény környék:D de aki 80anal akar menni mennyen főúton ne a pályát foglalja meg tartson fel mert nem mindegy hogy hányszor kell az ilyen faszok miatt 160-170ről vissza fékeznem 80-100ra. jah hogy ő meg nem figyel? akkor mi faszért nem megy busszal vagy vonattal? aki utál vezetni MINEK VEZET? ha neki ez szenvedés? én se csinálom azt ami nekem nem tetszik mert nem akarásnak nyögés a vége!!!!

''autónepper.'' 2011.11.01. 14:03:43

@yoda-jedi: :DDDD mért még arra se képes saját magát meg ettese meg itassa? istenem...

yoda-jedi 2011.11.01. 14:10:11

@''autónepper.'': én még a hír előtt jóval írtam a figyelmeztetéset... ismerem ezt a "fajtát" ha megállítod nem láccik rajta semmi különös, de ha elindul...

ez a kalapos szuzukis + nők fékeznek minden kanyar előtt (még autópályán is). függetlenül az alacsony sebességüktől...

semmiylen ingerületet nem vált ki bennük a vezetés, csak a FÉLELMET... és ezt palástolandó a külső szemlélő előtt "bravuroskodnak" (telefon, evés stb) főleg akkor jut eszükbe amikor megelőzöd őket... addig bamba zombik, szóval ha előzöd akkor a kivagyiság ingerülete legyőzi a félelmet... egy pillanatra... aztán mégse...

''autónepper.'' 2011.11.01. 14:20:44

@yoda-jedi: :D:D:D:D láttom te is oda vagy értük:P:D

yoda-jedi 2011.11.01. 16:08:57

@petrócselly: :)

haló Wien ? vagy nem Bécsben volt?

yoda-jedi 2011.11.01. 17:18:18

@''autónepper.'': tessék itt van ... osztódással szaporodnak,
nem vagyok nő ellenes, sőt épp az érdekükben... de (kocsit)vezetni azért mégse kéne...

www.168ora.hu/itthon/ket-motorost-tarolt-el-az-auto-soforje-85115.html

huspotyolo 2011.11.01. 18:02:55

@yoda-jedi: Te atyaég! Szegény motorosok szerintem semmit se tudtak tenni, hogy elkerüljék. :( De hogy a fenébe lehet tiszta látási viszonyok és száraz útviszony mellett lemenni az aszfaltról, nem tudom felfogni mit csinált?! Aztán gondolom padka után visszarántotta a kormányt, pont a motorosoknak. Az ilyenektől védjen meg a jóisten' és a szerencse.

yoda-jedi 2011.11.01. 18:12:52

@huspotyolo: isten velünk van... gyönyörű NAPOS SZÁRAZ idő van....

képzeld mi lenne ha: ködös-nyálkás sötét vagy akár FAGY lenne... ahogyan az ilyenkor normális...

nagyon nagy bajok vannak a kishazában... frusztráltak az emberek figyelmetlen zombik közlekednek...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.01. 18:20:53

@yoda-jedi: persze, mert ez csak novel eshet meg
a kamionos is no volt aki 14 embert olt meg...
fogalmad sincs hany no vezet nalad jobban, merem mondani latatlanban is...

yoda-jedi 2011.11.01. 18:25:57

@hagyma: :))) nemteccikarencer Dorottya vagy? nő vagy?

na jo... sorold a forma1 es női pilótákat!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.01. 18:41:56

Te sem vagy Forma 2-es pilota, ergo, ugyanolyan hulye vagy a vezeteshez, ha van egyaltalan jogsid, vagy meg hulyebb mint a nok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.01. 18:42:48

Forma 1-es, mar alapbol lefokoztalak, mert ostobasagot beszelsz:)

yoda-jedi 2011.11.01. 18:56:48

@hagyma: segícsek?

a ffi-női agy (féltekék:) az eléggé különböző... pl a férfi nem képes arra amire a női agy, hogy sok dologra figyel egyszerre párhuzamosan... a férfi egyre se tud... na jo egyre tud egyszerre. de arra jobban...

rendszerben és előre (vagyis stratégiailag) is jobban a ffi...
a nők érzelmi "izéje" is "más"

de egyelőre enyni... nem tudom miért gondolod hogy egy nem van: az UNI ? vagy mi lesz a neve? SEMLEGES nem?

ez a valóságban nem így van... (hálistennek)

yoda-jedi 2011.11.01. 18:57:28

ja a ffi térlátása is jobb (általában)

jelentéktelen alak 2011.11.01. 19:09:48

@D4D: A busz előzött, neki kell úgy előznie, hogy azt mások segítsége nélkül is be tudja fejezni! R-go, ha a posztoló nem is oda figyelve konstans sebességgel megy meredten előre, akkor sem szabad, hogy baleset legyen az előzésből.

Akármilyen jó sofőrök is a buszvezetők, mindenki téved. Ebben az esetben a buszsofőr tévedett, figyelmetlen volt.
Az, hogy posztoló esetleg nem a legjobb döntést hozta, elmondható, bár nem voltam ott.
De az teljesen világos, hogy a buszsofőr hibázott a szituban!

Erre szoktam mondani, hogy nem az a májer aki le tud alázni másokat, a többiek hathatós segítségével, hanem aki el tudja kerülni a másik balfék hülyeségéből adódó balesetet.
Itt posztoló elkerülte a balesetet, amit a busz vezető hibája okozott volna. Tehát nem ő a mazsola!

jó volna, ha mindenki LEGALÁBB olyan jól tudna vezetni, mint a posztoló! Akkor nem neki sem kellene padkáznia az autójával.

jelentéktelen alak 2011.11.01. 19:12:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Érdekes.

Ha jól értelek, akkor a posztoló nem tud vezetni, mert nem a legjobb döntést hozta a más hibájából fakadó baleset veszély elkerülésére.
A buszsofőr, meg tök jó sofőr, mert egy mazsola segítségével bár, de végre tudott hajtani egy szabálytalan előzést!

Érdekes egy nézőpont...
Ugye nem baj, ha nem azonosulok vele? :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.01. 19:16:53

@yoda-jedi: hat lehet Te nem vagy kepes sokfele figyelni, en pl. igen
nincs egy nem
van ferfi es no
sot
de hogy ebbol te miert gondolod/ kulonosen egy mai halalos baleset okan/ kimondani, hogy a nok hulyek a vezeteshez..
hat az teged minosit
nagyapam modernebb volt
halistennek nem mindenki betompult agyu
/legtobb noi ismerosom kifejezetten jol vezet, bar ez is csak otthon a nagy problema, EN vagyok a legjobb sofor, hu de jol vezetek, ettol vagyok a FERFI/

jelentéktelen alak 2011.11.01. 19:25:05

@hagyma: A posztokat olvasva, kezd bennem kialakulni egy olyan kép, hogy a jó sofőr egyenlő azzal, ha valaki sikeresen tudja kiprovokálni a többi közlekedőtől, hogy vigyázzanak rá, bármekkora hülyeséget is csinál.
Na ez a nőkre ebben a direkt formában valóban nem jellemző. Így ők nem is lehetnek jó sofőrök...

Az, aki önállóan vezet, mások gondoskodó segítsége nélkül, az nem is lehet itt jó sofőr. :-)

yoda-jedi 2011.11.01. 19:26:38

@hagyma: ja ja tudom ismerem a témát

cigánybűnözés/potikusbűnözés = nem minden cigány/politikus bűnöző... de azért a legtöbb az ("99%" ? !) és én még nem találkoztam ellenpéldával...

rossznőivezetők = csak "99%" (?!), én szintén nem találkoztam még ellenpéldával...

de szerintem nem is kell erőltetni... egy csomó dolgot cserében jobban tudnak mint a férfiak... egyáltalán nem látom negatív dolognak...

tudom Te előítéletnek hívod. én tapasztalatnak...

yoda-jedi 2011.11.01. 19:29:58

@jelentéktelen alak:

jósofőr =
tapasztalt,
jók az ismeretei,
jók a reflexei,
folyamatosan FIGYEL (de nem görcsösen)
kell a tudásán alapuló egészséges magabiztosság
nagyvonalú,
érzelemmentes,
bizalommal van
kiszámítható

egyszóval: FIGYEL(MES)A TÖBBI RÉSZTVEVŐVEL...

yoda-jedi 2011.11.01. 19:31:54

+gondoskodik a kiegyensúlyozott/zavarmentes körülményekről (papírjai, kocsija rendben, rakományt, gyereket lekötötte stb)

jelentéktelen alak 2011.11.01. 19:38:10

@yoda-jedi: Nem tudom, te milyen közegben mozogsz, de nekem több olyan női ismerősöm is, van, aki vezetés közben sminkel, gyereket nevel és mégis eljut oda, ahová szeretne. Igaz, nem a sávok között cikázva, nem fél milliméter követési távolsággal, de nincs is körülötte fékcsikorgás és még ő sem ébreszette fel az ABS-t.
Majd ha képes lesz ilyenre a sok fittipaldi, aki úgy tör előre, hogy a másik majd elveszi a gázt, hogy beférjen, vagy csak úgy tud kanyarodni index nélkül, hogy a többiek kitalálják, merre is akar menni, stb. akkor elhiszem, hogy van olyan jó vezető, mint néhány nő. De addig...

A legtöbb nő vezetési képességeit többre ítélem pár ültetett autós HVCS tudásánál.

Nem mindegy, hogy mi mérce.

jelentéktelen alak 2011.11.01. 19:39:45

@yoda-jedi: Én is ezt gondoltam, de itt nem ez jön le...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.01. 19:51:42

@yoda-jedi: tudom, ismerem ezt
te egy kurva jo sosfor vagy
egy no alapbol gyengebb nalad

csak tudnam mi a faszt misztifikaltok egy kurva autovezetesen
ez otthon egy misztikum...
40 ora elmeleti oktatas, 60 gyakorlati stb.
vicc.
erezd jol magad a vilagodban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.01. 19:52:26

@yoda-jedi: erre egy no tokeletesen alkalmas, ugyanugy ahogy egy ferfi

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.01. 20:07:17

Kedves Ferikém!

Az egész család örült annak, hogy pelyhedző állú ifjoncként sikerült egy zsíros állást kifognod a BKV-nál! De azért örülök, hogy nem szálltál el attól, hogy 25-27 évesen egy busz adtak a feneked alá, hanem még jó öreg Pista bácsit is támogatod. Tudod, fiam, egyre nehezebben megy a gumibiznisz, a centírozás vagy centrírozás vagy mifene már nem hozza be a napi betevőt sem. Komolyan mondom, ha nem segítenél néha a büdöstalpú suttyók leszorításával, lepadkáztatásával, akkor alig lenne ügyfelem. Így azért tűrhetően pörög az üzlet, folytassad csak fiam, bízunk benned! Ha még decemberben is Csepelen buszozol, akkor ugorjál már fel egy kis disznótorosért, megint vágunk majd a nyolcadikon.

Csókoll szerető Pista bátyád

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.01. 20:10:13

@yoda-jedi: "jósofőr = tapasztalt, .... érzelemmentes, ... rakományt, gyereket lekötötte"

Akire ez mind illik, az a Szállító (alias Jason Statham)

A gyereket találós kérdésekkel köti le, a rakományt szigszalaggal.

yoda-jedi 2011.11.01. 20:12:13

@tundrazuzmo: jaa... biztos sokan nézték mostanában csak az volt nézhető... lehet utánozni akarták a tetőn száguldást és ahogy a bombát levette a kocsi aljáról...

pengusz 2011.11.01. 21:43:14

Az kiderült már, hogy mi a faxt keresett a 138-as a Weiss Manfréd úton? :D
Egyszer emlékszem, hogy a nulláson baleset volt, akkor 2-3 óráig nem járt. Kizártnak tartom, hogy Lágymányosi felé került....

pengusz 2011.11.01. 21:56:09

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Igen, nagyon életszerű, hohy a balra kanyarodó sávon is és a külső sávban is lehet haladni, de a középső áll. Főleg a szabadkikötői úton..."

Látom sokat jársz erre, azért okoskodsz :)

Ott nyílik +egy sáv, ahonnan a Szállítóra lehet besorolni, illetve a Szállítóról lehet kikanyarodni a Wiss Manfrédra. A sok suttyó meg arra használja, hogy előrébb kerüljön a sorban 10 kocsival. Sőt már olyat is láttam, hogy egyszerűen átment a szembejövő sávba, és kikerülte a járdaszigetet. Ja és ezek a kis csírák (akik kurvára tudnak vezetni), egyszerűen csak berántják a kormányt mások elé. A buszos is egy ilyen kis csíra volt. Persze nekik mindent lehet, mert közfeladatot ellátó személyek. Ja meg hivatásos sofőrök (az külön megérne egy misét, hogy állítólag tiltás van a buszokban, de a nulláson - amikor meg akarom előzni pl. a 138-ast - nyomnak olyan lángost 80-nal, hogy öröm nézni :D)

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.01. 22:38:19

@yoda-jedi: "Ott nyílik +egy sáv, ahonnan a Szállítóra lehet besorolni, illetve a Szállítóról lehet kikanyarodni " - @pengusz

Mondom!!! :)

D4D 2011.11.02. 00:12:54

@jelentéktelen alak: Olvasgasd a kommenteket is. abból az derül ki, hogy 1,2 km/h-val araszolt a sor.

Egyébként a poszter elkerülte a balesetet, melynek veszélyét konok intoleráns vezetésével saját maga hozott létre.

B! 2011.11.02. 00:34:54

A stílus miatt nem szimpatikus. Nem kell olyan szituba keveredni ami veszélyes aztán úgy oldod meg hogy szarul is járjál. Utána pedig a tárgytalan kéréssel előrukkolni. Lefényképezem a használt téligumimat, megjegyzem egy mellettem elhaladó HÉV számát, aztán előrukkolok egy ilyen sztorival.

Ugyanannyi esélyünk van kártérítést kapni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.02. 08:40:54

@yogibear:
Hallod? Ne pörögj ezen, nagyrészt ide járó kerékpárosok, akiknek még jogsijuk sincs. Majd ha eljutnak ők is addig, amikor már apu kölcsönadja a kocsit, összeszarják-hugyozzák a bokájukat, amint az első busz beszorítja őket az árokba
Én is állítottam már le járatos buszt, mert a megállóból index nélkül kib@ta elém az elejét.
Vágom a szitut, amit leírtál, sajnos én is naponta tapasztalom, hogy a BKV buszok egyszerűen a tömegükkel oldják meg a legtöbb közlekedési szitut.
Nekem a kedvencem, amikor balról kanyarodik neki jobbra kis ívben, és simán elfoglalja a szembe sávot. Persze akkor is, ha ott jönnek, oldják meg.

Hemü 2011.11.02. 16:17:40

@newtehen: Flúgos, mint kerékpáros? :-)
De szerintem az ide járó kerékpárosok nagy részének van jogsija. Nekem is, '90 óta.

Az esetről akkor tudnék véleményt mondani, ha ott lettem volna, szóval most csak ennyit szántam ide.

pengusz 2011.11.02. 17:47:51

@tundrazuzmo: Ez most jól jött ki, bár én a Szállító utcára gondoltam :) (Amit a posztoló is írt)
Szabadkikötő út sincs már :)

jelentéktelen alak 2011.11.02. 19:15:37

@D4D: Tehát akkor nem volt ott egy busz, aminek sofőrje kanyarodó sávban előzött, majd onnan úgy sorolt vissza a belsőbe, hogy fél külső sávba is átlógott? Vélhetően nem volt arra semmilyen busz, ha a veszélyt a posztoló konoksága okozta...

Ellenkező esetben, még mindig nem értem, hogy miért annak kellene résen lennie minden pillanatban, aki nyugodtan, szabályosan közlekedik és nem annak, aki éppen szabályt sért és ehhez még mások segítségét is igénybe akarja venni!
Mert szerintem aki annyira ügyes, hogy megengedhet magának egy előzést a kanyarodó sávban, az végre is tud hajtani egy előzést egy "mazsola posztoló" segítsége nélkül. Ha meg nem, akkor ne ugráljon, maradjon a sorban és tanuljon még picit a közlekedési leckéket, vagy figyelni.
Nem azt mondom, hogy a buszsofőr béna volt, de hogy veszélyesen figyelmetlen, azt igen. Aki ezért a posztolót komolyan elmarasztalja, annak valami nincsen a helyén.

A elvél ezért tényleg lehet túlzás, de ami -a leírás alapján- a helyszínen történt az CSAK is a buszos sara!

jelentéktelen alak 2011.11.02. 19:26:46

@newtehen:
"nagyrészt ide járó kerékpárosok, akiknek még jogsijuk sincs."

Én is inkább vagyok "kerékpáros", mint "autós"! Legalábbis szeretnék sokkal több időt tölteni a bicikli nyergében, mint az autó volánja mögött. Ennek ellenére 1989-óta van jogosítványom.
Sajnos egy ideje minden nap vezetek és csak ritkán tekerek.

D4D 2011.11.02. 22:36:39

@jelentéktelen alak:
Elmesélek egy régi történetet, 1984-ből.

Lada 1500-as fordulna az elsőbbségadás táblánál , el is indul, de indulás pillanatában behal a gyújtás elosztó. Jön egy másik autó, ami arra az útra fordulna balra, ahol a Lada indult volna. A Lada bennt állt a kereszteződésben, a Wartburg meg indexelt, és belehajtott az álló Ladába.

Mert neki elsőbbsége volt.

pengusz 2011.11.03. 09:13:41

@D4D: Én meg mesélek egy történetet 2010-ből.
Egy autós halad lakott területen kívül. SZemben egy baromállat (aki versenypályának nézi az utat) úgy előz, hogy a szabályosan haladó autósnak kell elrántania a kormányt, fejreáll, a szabálytalan autós meg lelép.
Aztán osztja itt az észt, hogy ő senkit nem veszélyeztet a gyorshajtásával, és őt segíteni kell, ne tartsák fel...
Végülis sokat változott 25 év alatt a helyzet...

jelentéktelen alak 2011.11.03. 20:44:53

@pengusz: Örülök, hogy van aki megérti, mire is gondolok...

D4D 2011.11.04. 01:01:12

@pengusz: Szerintem a kettő között van az optimum.

pengusz 2011.11.04. 08:22:15

@jelentéktelen alak: Egyébként én ilyen esetben a @D4D: által említett esetet választottam volna, úgy legalább tiszta lett volna a helyzet: a rendőrség kijönne helyszínelni (olyan alacsony sebességnél nem lenne nagy a kár), aztán magyarázhatná a buszsofőr, hogy mit is csinált tulajdonképpen. Ha nem 179-es akkor mondhatna bármit. ( az ugyanis a Szállítóról kanyarodik ki, persze az elsőbbségadás neki is fennáll)

jelentéktelen alak 2011.11.05. 20:30:01

@pengusz: Szerintem én is. De ha nem, akkor sem róható fel semmi annak, aki helyzetben szabályos volt és -még ha nem is a legjobb módon- elkerülte a szabálytalan által keltett baleseti helyzetet. A leírtak alapján egyedül a buszsofőr marasztalható el. Ehhez képest, itt sokan a posztolót ostorozzák. Vajon miért? Ők is segítséggel vezetnek? :-)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása