Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Készülj fel a téli utakra!

2011.11.14. 23:36 :: SilentSound

A most következő intelmek bizonyára sokatoknak a könyökén jönnek ki, de inkább legyen így, mint hogy valamit elfelejts, aztán pedig baleset legyen a vége. Mindemellett pedig azért is érdemes jó alaposan elolvasni, mert a poszt a Michelinnel közös nyereményjátékunk része és aki a fejébe vési az alábbi infókat, annak értékes nyeremények üthetik a markát!

Amikor a családdal együtt már alig várjátok az első hópelyheket, gondolni kell a tél másik arcára is. Európában ekkor a leginkább szélsőséges az időjárás. A vezetés szempontjából fontos, hogy az évszak kiszámíthatatlansága miatt az útviszonyok gyorsan veszélyessé válhatnak. Úgyhogy nézzük meg a legfontosabb tudnivalókat ahhoz, hogy az idei télen is biztonságban legyetek!BWA001_350x184.jpg

Az eső, a hideg, a hó és a jég, csúszós utakat eredményez. Bármi megtörténhet, de ha gépkocsid fel van készítve és óvatosan vezetsz, a biztonság fokozható. Mihelyt beáll az első fagy, végeztess téli átvizsgálást a kocsidon, és állítsd át az agyad téli vezetésre.

 

Cseréld le a gumikat!
Téli gumik felszerelésével biztonságosabbá tehető az alacsony hőmérsékleten való vezetés, mivel azok javítják a tapadást, a menettulajdonságokat és csökkentik a féktávolságot a hideg téli utakon. Egyes országokban törvény írja elő a téli gumik használatát, ezért ha Európa-szerte vezetsz, tájékozódj a helyi szabályokról! Érdemes 4 téli gumit használni, mert ha csak 2 gumit cserélsz le, bizonytalanná válhat a gépjármű kezelése a téli útviszonyok között.

Alapvető ellenőrzések
Gépkocsid ablakmosófolyadék-tartálya legyen tele, az akkumulátor legyen feltöltve, és használd a megfelelő olajat! Az első és hátsó párátlanító, valamint a fűtési rendszer legyen működőképes. Gondoskodj az ablaktörlők és a lámpák üzemképes állapotáról! A hőmérséklet csökkenésével csökken az abroncsok nyomása, ezért télen havonta ellenőrizd a nyomást! Ha valamiben nem vagy biztos, vidd el az autódat szervizbe!

Készülj fel a váratlan eseményekre!
Ellenőrizd, hogy gépkocsidban megtalálhatók-e a téli kellékek, így az elsősegélydoboz, a teljesen felfújt pótkerék, élelem, víz, takaró és meleg ruhák! Ha elakadsz egy fagyos úton, örülni fogsz annak, hogy az autód ilyen jól fel van szerelve!

Tervezd meg az útvonalad!
Az időjárás-jelentések és az utazási híradások segítségével elkerülhetők a veszélyes helyzetek és csökkenthető az utazások időtartama. Folyamatosan tájékozódj, mert így elkerülheted az olyan helyzeteket, amikor csúszós úton hirtelen kell fékezned!

Takarítsd le az autódat!
Indulás előtt takaríts le minden havat és jeget a gépkocsidról! Az autón hagyott hó lefúvódhat, és akadályozhatja a te vagy más vezetők kilátását. A lámpáknak, az ablakoknak és a tükröknek különösen tisztának és jég-, illetve hómentesnek kell lenniük.

Vezess biztonságosan!
Rossz időben csökkentsd a sebességet, növeld a követési távolságot és kerüld a hirtelen gyorsítást és fékezést! Rossz látási körülmények között használj tompított fényszórót! A téli gumik fokozzák a biztonságot az autóban és a biztonságérzeted a kormánykerék mögött! Keress egy olyan márkát, amely hosszú élettartamot és jó fékezési tulajdonságokat ígér!

Forrás: Michelin

63 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó tél gumi jég

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tornado86 2011.11.15. 06:19:39

Na itt Michelin komának üzenem, hogy földrajzból megbukott, nem lévén tisztában a szélsõséges idõjárás fogalmával. Amit alatta ért, arra a helyes szó a kiszámíthatatlan.
Ami pedig a gumikban a légnyomást illeti, kicsit összetettebb dolog ez annal, hogy elég legyen havonta ellenõrizni. Kb. 10 fok hõmérsékletváltozással 0,1 bart változik, így én inkább a minden lehülés/felmelegedés utáni ellenõrzésnek vagyok a híve. A személyes tapasztalatom pedig az, hogy legjobb száraz vagy vizes úton 0,2 barral többet fújni a gumikba, míg havon és jégen legjobb a gyári érték vagy az annál 0,1 barral alacsonyabb.
Még egy fontos dolog jut eszembe, ami bár ésszerû, de Michelin koma ezt is mellõzte: elõnyösebb ha sose megy az üzemanyagszint kb. 1/4 állás alá, ami adott esetben nagy segítség lehet a hidegindításban is.

kolompár szmélgol 2011.11.15. 07:08:47

Osztom az elöttem szolo velemenyet. En mondjuk 0,2 barral engedem lejjebb, persze ez függ attol is, hogy mekkora a gumi.
Amugy jok a tanacsok, de vajon mindenki fel is fogja ezeket az intelmeket? Mert siman lattam olyat vasarnap, hogy baltaarcu apu nem kapcsolta be a hatso paramentesitöt. Teljesen le volt fagyva az ablaka. Es fogadni mernek, hogy telen lesznek szaguldo hogolyok is...

kolompár szmélgol 2011.11.15. 07:45:42

Hehe Pesten megen szmogriado van, ugyhogy hagyjatok otthon a szabalyozott katalizatoros otoitokat, oszt mennyetek jo kis Ikarussal. Röhej

Elijah_Baley 2011.11.15. 08:37:39

Télre felkészülésnék az is fontos, h ellenőrizzük, jól fog-é a kézifék :-)

D4D 2011.11.15. 08:39:00

A száguldó hógolyóktól elvenném a jogsit. Visszaesőktől örökre.

Még egy jó tipp: Kopott, avittos lengéscsillapítóval illetve sziletekkel, gömbfejekkel hamarabb csúszik meg az autó.

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.15. 08:58:42

@kolompár szmélgol: Az a röhej, hogy egyetlen "újságíró" se kérdi meg Tarlós urat, hogy ugye ez azt jelenti, hogy ő is BKV-al ment reggel dolgozni!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.15. 09:00:45

@Tornado86: @kolompár szmélgol: nem úgy van, hogy pont a téligumit kell kicsit keményebbre fújni, hogy kinyíljanak a lamellák?

kolompár szmélgol 2011.11.15. 09:09:19

xaba99 · landf.blog.hu 2011.11.15. 09:00:45

En ugy tanultam, hogy lejjebb kell engedni, mert igy nagyobb felületen erintkezik az uttal. Csakugy, mint a renszarvas talpa, az is lefele szelesedeik, igy a jegen jobb a tapadas.

kolompár szmélgol 2011.11.15. 09:11:25

metal · electric.blog.hu 2011.11.15. 08:58:42

Hat persze, hogy busszal. Felszall a gyros... akarom mondani gyors buszra oszt zötykölödik szepen, es szivja az utasterbe aramlo kipufogogazt. :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.15. 09:32:52

@kolompár szmélgol: gyorsan rákerestem.
minden valamire való szakoldalon azt írják, hogy legyen 0,2-val magasabb, mint a nyári, de nem nagyon írják, hogy miért.

kivéve:
kleber azt mondja, hogy ne legyen alacsonyabb, mint a nyári, mert a mintázat öntisztuló folyamatát akadályozza.
michelin azt mondja, hogy meleg garázsban állítjuk be a guminyomást, akkor legyen 0,2-vel magasabb, mert kint lehűl a gumi.

egyébként egyszerű fizika az egész:
egyrészt alacsonyabb guminyomásnál nem elég merev a gumi oldalfala, a felni a gumi tapadási felületéhez képest könnyebben elmozoghat, másrészt alacsonyabb guminyomásnál a lamellák összenyomódnak, amik kapaszkodó éleket a gondos gumigyártók odaterveztek, mind használhatatlan lesz.

alacsonyabb guminyomásnál nem igazán nő meg a tapadási felület, sőt, a gumi közepén még csökken is a nyomás a gumi és az aszfalt között.

parkolok.com 2011.11.15. 09:36:26

Utolsó tanács:
Ne autóstársadat szopasd azzal, hogy az Ő kocsijára illetve kocsija elé/mögé lapátolod a havat, hogy neki 2x annyit kelljen.

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.15. 09:37:08

@kolompár szmélgol: Ez azért is különösen durva, mert az előző riadókor kimondottan ő nyilatkozta, hogy minden autós szégyellje magát, mert a lakosok fuldokolnak a szmogban. Azt már nem teszik hozzá, hogy a szmog nagy részét nem az autósok okozzák (lásd. miért csak mindig télen vannak szmogriadók?).

kolompár szmélgol 2011.11.15. 09:41:59

xaba99 · landf.blog.hu 2011.11.15. 09:32:52

Van benne igazsag, de ez erösen függ attol, mennyivel engeded le. Amugy igen KRESZ oktatason is voltak ilyen abrak, hogy a tul alacsony guminyomasnal milyen kepet ad a gumi keresztmetszete. Aztan lehet a mai gumiknal mar nem kell lejjebb engedni, mert ugy terveztek, hogy a gyari nyomasra legyenek belöve.

HakapesziM 2011.11.15. 09:47:51

Feltételezem a téli gumit arra tervezték, hogy a gyári nyomás mellett teljesítsen a legjobban. Mindkét személyautómra vettem is téligumit. Kamiont vezetve még sosem volt téli gumim - ez elég baj, tekintve, hogy főleg a skandináv utakat járom - de a négy évszakos egyértelműen jobb alacsonyabb nyomáson. 9 bar helyett 8-8.5-re szoktuk beállítani. Óriási a különbség.

kolompár szmélgol 2011.11.15. 09:50:48

metal · electric.blog.hu 2011.11.15. 09:37:08

Par eve meg en is Pesten laktam, meg Demszkaj idejen, es akkor is volt szmogriado. Lathatolag csökkent az autoforgalom ezeken a napokon, BKV növelte jaratait, megis NÖVEKEDETT a levegöszennyezes. Hogy is van ez akkor?

kolompár szmélgol 2011.11.15. 09:53:24

parkolok.com 2011.11.15. 09:36:26

Ezert kell koran elindulni :) Najo csak vicceltem. Ja es nemart megjegyezni hol parkoltal, nehogy rossz autot takarits le!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.15. 10:19:08

@kolompár szmélgol: Úgy, hogy szmog jellemzően a fűtési időszakban van, annak is inkább az elején. Többek közt azért, mert már majdnem mindenki szeméttel fűt a magas energia árak miatt (műanyaggal, gumival). Semmi köze a szmognak ahhoz, hogy milyen matrica van a kocsidon.

kolompár szmélgol 2011.11.15. 10:26:48

newtehen · avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.15. 10:19:08

En ezt tudtam eddig is, csak a politikus urak hivatkoznak erre mindig... es pont ezert szivatjak az autosokat. :(

kolompár szmélgol 2011.11.15. 10:32:26

De inkabb terjünk vissza a temahoz, majd valaki ir egy szmogos posztot, oszt majd osztjuk a zeszt.

jézus_szive 2011.11.15. 10:38:11

Jézus szive.
Seggen csókolom, azt aki megmondja melyik gumiban van +-0,1 bar...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.15. 11:09:33

@jézus_szive: +-0,2-ért mi jár? (annyit simán érezni)

''autónepper.'' 2011.11.15. 11:48:05

és ne csak 10 centis karikát fúrjál a szélvédőre mert úgy semmi nem fogsz látni... jah és ha látod hogy másik gyorsabban akar menni ne szopasd mint száraz időbe hogy azért is megmutatom hogy nem engedlek el MERT NEM NYÁR VAN HOGY FOLYTASUK A JÁTÉKOT!!! jah és ne spróljatok az ablak folyadékkal hogy csak minden 2nap spriceltek rá egy keveset...

jah és üzenem a szomszédjaimnak hogy ne tegyenek a kocsimra levelet h reggelente ne járásam a kocsit ... mert mindig találok ilyen levelet a kocsi szélvédőjén :))))

''autónepper.'' 2011.11.15. 11:50:12

jah és télen ne 2ezerért tankoljatok a kocsiba... mert elég szar lehet ha pl valahol ott ragadunk és azért nem tudsz füteni mert nincs benya a tankba:)))

Tornado86 2011.11.15. 11:55:40

@xaba99:
Az elmélet igaz, viszont van a dolognak egy másik oldala is, mely szerint a nagyobb légnyomás okán keményebbé válik az egész egység szerkezete, márpedig havon-jégen elõnyösebb ha kicsit rugalmasabb, legalábbis ez az egyetlen épkézláb magyarázat, ami eszembe jut. Egyébként olyan szemszögbõl, hogy +0,2 bar esetén jobban eltakarítják a téli gumik a vizet, jó a megközelítés. Ugyanakkor viszont jártam úgy annak köszönhetõen, hogy 1 hirtelen jött havazáskor leengedtem a gumikat a gyári értékre, hogy lazán járkáltam fel-alá a kliensekkel Kolozsvár 10%-os lejtõin, míg a legtöbb taxis kollega valahol elakadt.

''autónepper.'' 2011.11.15. 11:59:39

jah és még annyi hogy játszatok a kocsival gyakroljatok hogy mit csinál a kocsi mikor elindul jobbra vagy balra... mit kell csinálni h meg tudjátok fogni !! este tesco parkoló kis utcák hajrá... ne érjen váratlanul a baj!!! még engem is aki elég sok hülyeségeket csináltam meg próbálkoztam minden télen kimegyünk egy pár haverral és szorakozunk jó nekünk télleg szorakozás de másnak gyakorlás ez méééég!! szal ne sajnáljátok azt 2 ezer ftot benzinre amit eljátszotok egy ilyen este alatt!!! mert lehet az életettekbe kerül másnap :)))

GG81 2011.11.15. 12:00:05

@''autónepper.'': háttazér' más ablaka alatt járatni nem szép dolog.

ha dízel, akkor meg a motornak sem teszel jót... ha benyás és amíg letakarítod, akkor azt szerintem el lehetne nézni...

Tornado86 2011.11.15. 12:01:54

@''autónepper.'':
Bár az az érzésem, nem neked kell magyaráznom a dolog egyéb mûszaki kockázatait. Mit mondasz, megkérdezzük Czollner Gyulától? :D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.15. 12:03:23

@Tornado86: magában a futófelületben nincs légnyomás. ;)
akármennyit fújsz a gumiba vagy eresztesz le belőle, a mintázat keménysége állandó marad.

Tornado86 2011.11.15. 12:04:32

@xaba99:
Olvasd el picit figyelmesebben, amit írtam ;)

''autónepper.'' 2011.11.15. 12:09:17

@Tornado86: szerintem kérdezük meg:D mit veszithetünk....:D de egyébként puszta logikus gondolkozással sok mindent kilehet védeni

@GG81: diesel egyébként... de azért ártani se ártok vele legalábbis szerintem! , úgy szoktam ha pl havas a kocsi lemegeyk beinditom letakaritom a havat róla felmegyek átöltözök rendes ruhába....elkészülök és indulok is .

Tornado86 2011.11.15. 12:17:32

@''autónepper.'':
Egyébként meg a 2ezerért tankolásról jut eszembe: én olyan 250ért takolok mostanában, igaz lejben számolva kb. 5,5 lej/l gázolaj áron :D

''autónepper.'' 2011.11.15. 12:25:44

@Tornado86: :D:D:D szal te is tele tankolás hive vagy mi ?:D

Tornado86 2011.11.15. 12:46:26

@''autónepper.'':
Konkrétan :) Bár lehetõleg megpróbálok télvíz idején nem alá menni 10l-nek.

GG81 2011.11.15. 14:44:35

@''autónepper.'': oké, számít azért a motortérfogat is, egy kihegyezett kisebb dízelt hiába járatsz, a végén még megfagy. ;-)

aztán hol lehet ezt a mutatványt bátran megcsinálni, ahol a járó motrú autót őrizetlenül hagyhatod egy átöltözés erejéig?
gyaníthatóan, akkor egy kisebb lakóközösségről van szó, nem egy panelről...

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.15. 14:55:42

@''autónepper.'': Ha bunkó akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy, ha 5-ös BMW-re futja, akkor fusson garázsra is.:)

''autónepper.'' 2011.11.15. 15:28:21

@metal: :D:D:D van benne valami végül is.... de környéken nincs garázs nem fogok még gyalogolni hogy pár utcával arébb legyen garázsom igy tudom megoldani csak... végül is tavalyi telet is passatal igy tudtam le....

@GG81: lakótelep vagyis újépitésü és akkor ott... van egy kisebb fajta kerités de az kb olyan hogy jobbnapokon átlépek rajta:D de nagyon nem piszkálnak egy járómotors fekete szinü fekete fóliás bmwt:D legalább is idáig ebbe pár napba még nem nyultak hozzá... mivel ez az első telem a bmwvel. tavaly még ilyenkor a passat volt azt 1 egész télen át nem vitték el abból gondolom h ezt se fogják:D jah és idén meg nem kaptam levelet a passatra tették mindig :)

@Tornado86: én se nagyon szoktam ahogy már kezdene gyuladni a sárga vagy ki is gyulad gó tankolni... nem szeretek vele játszani... bár azokba a kocsikba amik eladáson vannak megmondom frankót 1000ft vannak benne üzemanyagok :D:D

''autónepper.'' 2011.11.15. 15:29:55

jah és még egy tanács legyen jégoldó a kocsiba az se árt ha úgy befigyel :) kis lapát se gond ha van... és ezek elférnek a csomagtartóba.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.15. 15:34:58

@''autónepper.'': kiegészíteném a tanácsodat: a jégoldó ne a kocsiban legyen, hanem a kulcs mellett.
elég szar, amikor a zár fagy be, és bent vigyorog a jégoldó. :D

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.15. 15:37:07

@xaba99: Az zárolajozó.
@''autónepper.'': Plusz nem árt, egy kis só, vagy homok. Elakadásnál elég sokat érhet.

''autónepper.'' 2011.11.15. 15:42:37

@xaba99: télleg:D végül is jogos:D:D:D

@metal: az se rossz ötlet... kiváncsi lennék autósok közöt kinél van ilyen vajon?!...

kolompár szmélgol 2011.11.15. 15:48:28

Nalam... nincs homok. Bar jol jönne, mert a hokotro neha ugy beteriti a verdat, hogy alig lehet kievickelni, es mivel nincs sperr a kocsiban, ezert csak az egyik kerek tud elfordulni :(

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.15. 16:00:14

@''autónepper.'': Ez még nálam sincs, csak hóláncom van. Viszont azt fel is tudom tenni, ha szükség lenne rá. Tapasztalatból mondom, nem egyszerű, ha sötétben, hidegben, úgy kell feltenni a láncot, hogy előtte még sose próbáltuk.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.11.15. 16:00:56

Nagyobb guminyomás -> kisebb felület -> nagyobb nyomás a kerékEN -> jobban belefúrja magát a hóba a kocsi. Van, aki ezért szerel télire keskenyebb abroncsot.

Tekintve viszont, hogy Magyarországon - az alsóbbrendű utakat kivéve - nagyon rövid ideig fedig több centis hó az aszfaltot, mert x órán belül letolják/felsózzák, a fenti okoskodás okafogyottá válik.

Még egy kis adalék. Az autó alapjáraton kb. 1 óra alatt éget el egy liter üzemanyagot. Te pedig ennyi órán keresztül tudod fűteni az utasteret. Bár megint csak nehezen tudom elképzelni azt a helyzetet hazánkban, ahol ez az infó életmentővé válik, de hátha valakinek egyszer még jól jön.

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.15. 16:04:06

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Vidéken, hófúvásos időben bizony el lehet akadni órákig, ilyenkor nem árt, ha van pár liter üzemanyag az autóban.

@''autónepper.'': Plusz elemlámpa.

Timnorc 2011.11.15. 16:12:23

Én a télen használt gumik némileg magasabb keréknyomással való használatának vagyok a híve.

A véleményem oka egyszerű:
A hőmérséklet csökkenésével csökken a nyomás is. S mivel télen alacsonyabb a hőmérséklet az év többi részéhez képest, ezért ezt a - hőmérséklet csökkenés miatti - nyomáscsökenést extra levegő bepumpálással szoktam pótolni.
Mindezt azonos méretű nyári, illetve téli gumi esetén kell érteni.

Egy jótanácsom nekem is van:
Az év minden szakaszán javalott, de télen különösen az, hogy mind a négy keréken megfelelő minőségű abroncs legyen.
Viszont ha valamilyen okból kettő abroncs jobb minőségű a másik kettőnél (hangsúlyozom: ne legyen), akkor a jobb minőségű párt - meghajtottságtól függetlenül - hátra kell rakni.

HakapesziM 2011.11.15. 16:46:02

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Téli gumival kevés tapasztalatom van, lévén kilométereim zömét kamionnal teszem meg, azon meg négy évszakos van. Ezekkel hülye lennék emelni a nyomást. Sokkal jobban megy hóban alacsonyabb nyomással. Logikus is: alacsonyabb nyomás, ekkor többet is fogyaszt a kocsi, mivel nagyobb a gördülési ellenállása. De télen ez kell nekem! A magas nyomású abronccsal csak forog, forog, forog, mint ha ott sem lenne az út.

D4D 2011.11.15. 19:15:12

@''autónepper.'':

Szerintem is kell járatni. Meg aztán ha nincs állófűtésed, akkor sokkal jobb meleg kocsiba ülni.

"streetfighter" 2011.11.15. 21:04:25

@Timnorc:
Ez a tanács minden, csak nem jó. :)

Timnorc 2011.11.15. 22:56:22

@"streetfighter":

Az év minden szakaszán javalott, de télen különösen az, hogy mind a négy keréken megfelelő minőségű abroncs legyen.
Ezen felül soha ne forduljon elő az, hogy kettő abroncs jobb minőségű a másik kettőnél.

Ez a korábbi tanácsom megismétlése volt.

És íme a fenti tanácsom indokolása:
Ugyanis ha kettő abroncs jobb minőségű a másik kettőnél, akkor előfordulhat, hogy azok nem a megfelelő helyre vannak felszerelve.

Teszem azt, az a jobb, és kevésbbé balesetveszélyes, ha a meghajtott keréken van a jobb pár, de az autó tulaja - hallgatva a vezetéstechnikai szakértők javaslatára - mégis inkább a hátsó tengelyre rakja őket, és máris meg van a baj (nehezen tud elindulni).

De persze az is lehet, hogy mindez teljesen fordítva igaz, és az a jobb, és kevésbbé balesetveszélyes, ha a hátsó tengelyen vannak a jobb abroncsok. Ilyenkor ugyanis szintén probléma lehet, mert ugyan könnyebb kezelni az alul kormányzottságot, mint a túl kormányzottságot, de ugyebár nehéz elindulni.

A lényeg az első bekezdésben van; legyen jó állapotú a gumiabroncs, méghozzá mind a négy, hiszen egyrészt akkor nem kell azon gondolkodni, hogy kinek is lehet igaza, illetve másrészt a többségünk nem kiképzett rallysofőr (ez utóbbival az alúl / túl kormányzásra céloztam).

"streetfighter" 2011.11.16. 10:43:06

@Timnorc:
Ez az elmélet és szerintem más a gyakorlat.
Mivel csak új állapotábnan vannak azonosan jó gumik az autón, ezért előbb utóbb az egyik jobb lesz mint a másik.
Az én esetemben (nagyon sportos vezetés) az első gumik nyáron kb. a felére kopnak, míg a hátsók max. az 1/3-ot. A 2. évben a jobb gumit rakom előre és a kopottat hátra.
Ez nálam bevált. Eszemben sincs a rosszabbat elől hagyni. Vízen felúszás pl. életveszély!
Télen is így teszek, bármit ír a sok okostóni "szakértő". Hangsúlyozom, nagyon sportosan vezetek, de soha nem volt ebből gondom! Ha kicsit megindul a hátulja, az mág korrigálható. Az esztelen tempót a jobb gumi sem tudja korrigálni. :)
A hajtott első keréken pedig fontosabb számomra a jobb gumi.
Nem csak elindulni nehéz a rosszabb gumival, mert az egy dolog hogy szenvedsz, de amikor irányítani sem tudod az autót, na az a gáz! Egy rosszabb első gumival el sem jutsz odáig, hogy meginduljon a hátulja, mer már előbb elszállsz az irányíthatatlanság miatt. :)

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.16. 11:11:24

Az autót járó motor mellett érdemes letakarítani, így már meleg beltérbe ülhetünk, és nem kell nagykabátban vacogni és kisebb helyen szorongani, majd ha később bemelegedett, akkor meg kimelegedni.

Ha az út mentén havas a táj, de az út letakarított és száraz, akkor ne 50 km/h-val menjünk a 90-es táblánál.

Timnorc 2011.11.16. 17:15:41

@"streetfighter":

Ámen.
Nagyon helyesen, bevontad a hozzászólásodba a szujektívitást, ezért nincs mit hozzáfűznöm.
Emiatt tehát igazad van.

Timnorc 2011.11.16. 17:21:08

@Valós Kilométer:

Ezzel kapcsolatban korábban már hozzászóltam egy bizonyos csoporthoz tartozó kocsimárkákkal kapcsolatos hozzászólásommal. Az utolsó bekezdés a lényeg, de azért beidézem:

Nagyon nem tetszik ez a - legtöbbször német márkákra, vagy német márkákhoz köthető márkákra jellemző - nem-lehetek-hülye-még-ha-akarok-sem-dolog.
Példák:
- sípolás a be nem kötött öv miatt,
- 3-at villanó (asszem konfort nevű) index,
- első ablakmosóztatás után néhány másodperccel még egy törlés, mert szerintük mindenki lapátot cserél, ha a lapát 80%-osnál rosszab lesz,
- rückwerts-et kapcsoláskor hátsó ablaktörlőzés, ha épp' az első is megy,
- utastérvilágítás önálló életre keltése, késleltetett kialvás stb. (itt a kedvencem az Opel Zafira 2005-ösig tuti, de lehet, az utániak is - ha a sofőr kiszáll, a kulcsot benthagyja, akkor az anyósülésen ülő vagy kipattintja kocsányra a belsőlámpát és a napellenző alá dugja, vagy pedig átmászik a kapcsolóhoz)
- és a legdurvább: mínusz 10 fok, szélvédő vastagon lefagyva, a motor már jár, az egyedüli utazni vágyó éppen a jeget távolítja el az ablakokról, de a germánok szerint egy nem létező valaki párásra lehelheti az üvegeket belülről, mert ha az ablakra van állítva a levegő iránya, akkor nem lehetséges a belső keringetés.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.16. 17:39:29

@Timnorc:
"- sípolás a be nem kötött öv miatt,"
ha nem sípol, nem lesz 5*-os törésteszt. egyébként engem ez nem zavar, be szoktam magam kötni.

"- 3-at villanó (asszem konfort nevű) index,"
sávváltáskor, körforgalomból kihajtásnál tök jó dolog.

"- első ablakmosóztatás után néhány másodperccel még egy törlés, mert szerintük mindenki lapátot cserél, ha a lapát 80%-osnál rosszab lesz,"
ez is jó, mert én pl. ablakmosózás után mindig kénytelen voltam egyet utólag kézzel törölni, mert a felspriccelt folyadék mindig kicsit lefolyik a törlések után.

"- rückwerts-et kapcsoláskor hátsó ablaktörlőzés, ha épp' az első is megy,"
nem tudok nyilatkozni. városban a hátsót is szoktam kapcsolni, autópályán meg falvak között nem szoktam tolatgatni.

"- utastérvilágítás önálló életre keltése, késleltetett kialvás stb."
majd ha parkolóházban fogsz parkolni, ahol a világítás mindig pont akkor alszik el, amikor leállítod a motort, rájössz, hogy jó is az. ;)

"- és a legdurvább: mínusz 10 fok, szélvédő vastagon lefagyva, a motor már jár, az egyedüli utazni vágyó éppen a jeget távolítja el az ablakokról, de a germánok szerint egy nem létező valaki párásra lehelheti az üvegeket belülről, mert ha az ablakra van állítva a levegő iránya, akkor nem lehetséges a belső keringetés."
na, ha ilyen lenne a kocsimban, az engem is zavarna.

előző kocsimban pluszban volt ilyen, hogy a folyamatos ablaktörlést, ha megálltam, levette szakaszosra. a szakaszosat meg még lassabbra állította. hülyeségnek tűnik ez is, de a mostaniban amikor csak enyhe eső van, zavar az, hogy lámpánál ácsorgásnál vagy a száraz üveget simogatja, vagy nekem kell kapcsolgatni.

Timnorc 2011.11.16. 17:45:10

@xaba99:
Alapos munka. Témája akceptálva.

CoIie 2011.11.16. 20:14:52

Olajcsere tél előtt jelentősen védi a motort, a tavaszi már "eső után köpönyeg".

"Túlfújt" abroncs pedig a megnövekedett üzemanyag fogyasztást kompenzálja a kátyúkárok könnyebb elkerülése mellett.

Ablaktörlőlapát olyan magasra állítása, hogy az "A" oszlop ne "szélesedjen ki", esőben, hóesésben növeli a biztonságot!

"streetfighter" 2011.11.16. 20:33:27

@Timnorc:
Számomra pedig pont ez az objektivítás, hiszen a saját tapasztalataimon alapul.
Én nem mondom, hogy egyértelműen igazam van, csak nem értek egyet a másik véleménnyel. Valaki ettől még normálisan hajtva megpördülhet a rosszabb hátsó gumi miatt. Remélem nem én leszek az. :)

DEGEC 2011.11.17. 12:01:56

@Timnorc:

ezért kell alfát venni

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.17. 12:30:21

@Valós Kilométer: Főleg, ha olyan szuper dízeled van, ami 20 kilométer után kezd fűteni...:)

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.17. 12:50:51

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az nem a traktorokba való :). Aki dízelt vesz az sokat megy, így ő 20 km után kiszáll és leveszi a kabátját, majd megy még százat.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.17. 12:51:32

@Timnorc: Ez szívás. Szívesen ajánlom helyette a japánt :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása