Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Öt méteres büntető

2011.11.17. 07:43 :: Don Blasius

Természetesen nem labdajátékokról lesz szó, hanem hatósági eljárásokról. Amikor tanultam vezetni, az oktatóm mesélte, hogy az egyik tanítványa simán leparkolt kb. 4 méterre a saroktól. A vizsgabiztos kérdésére, hogy milyen messze áll a kereszteződéstől, azt válaszolta, hogy több mint 5 méterre. Erre egy hümmögő válasz volt; "Nem a legjobb a szemmértéke, de a szabályt jól tudja, átengedem." A valóságban ez viszont nem elég, helyenként vastagon büntetnek az ilyenért. Általában egyet is értek ezzel, a pesti belvárosban sok kereszteződést nem lehet belátni a beparkolók miatt, van ahol, a busz nem fér el. Hogy egy kertvárosban a 4,5 méterre parkoló autóra 30 000 Ft jogos-e, azt mindenki döntse el. Levélírónk kérésére nevet nem közlünk.

Csak gratulálni tudok az Ajkai Sünöknek, akik a rend éber őreként a kereszteződéstől 4,5 méterre "kirívóan" szabálytalanul parkolva megbüntettek. Mert az mégsem a törvény szerinti 5 méter (bár ezt nekünk szemmértékkel nem megy, le kellett mérni). Tanulságként szerettem volna megírni az olvasóknak, hogy velem mi történt...
 
 
Szóval egy szép napon Ajkán szerettem volna egy forgalomtól mentes mellékutca még csendesebb mellékutcájában leparkolni. Előttem egybefüggő kocsisor parkol szabályosan a jobb oldalon, előttük még másfél autó elfér, ezért szépen begurultam a sor végére (elejére) és indultam a dolgomra. Visszatérve semmi nem történt, a rend éber őrei még csak egy "Feljelentem!" címkét sem mertek kirakni a szélvédőre, gondolom tisztában voltak vele, hogy még a végén problémáznék rajta a helyi kapitányságon. Sokkal kényelmesebb két hét múlva kipostázni a 30 000 forintos csekket, hiszen akkor már amúgy is a vas megyeiek dolga lesz.
 
Két hét múlva tehár érkezett a csekk, a feljelentés, egy KRESZ részlet amely szerint:
"Tilos megállni: útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül"
 
Ezen sokat csodálkoztam, el nem tudtam képzelni mit tehettem, amíg meg nem láttam a helyszínen készített képeket. Még ekkor sem hittem el, hogy tényleg ne lett volna 5 méter, hiszen a kereszteződésig egy járda, egy fasor, egy kis zöld terület is volt még mögöttem. Sajnos olyan képet nem sikerült készíteniük, amin a kocsi és a kereszteződés is egyszerre látszana, ezért az alábbi képen még jobbra lenne a vonalzó vége. Szóval a helyszínre alkalomadtán visszamenve lemértük, és mint kiderült, a képen látható kerítés van 5 méterre a kereszteződéstől, tehát kb. fél méterre lehettem az áhított 5 méteres határtól. Kár, így mégsem lehet fellebbezni...
 
Belegondoltam, hogy Budapesten hány kocsit lehetne ilyenért megbüntetni. Csak az ablakomon kinézve, az előttem levő utca mindkét oldalán végig kocsik parkolnak, pár centire a kereszteződéstől... ez itt 4 automatikus bírság lehetne, hasonlóan szinte bármely pesti utcán.
 
Szóval befizetem a bírságomat és jó egészséget kívánok a rend büszke és éber őreinek Ajkán, csak így tovább!!

 

Attilát pedig Zuglóban büntették meg hasonlóért, bár ő meg van róla győződve, hogy legalább 5 m távolságot hagyott. Ha így van, akkor egyetértek, nem szabad hagyni, a hatóságnak pedig bizonyítania kell.

Én a XIV., Ilka utcában parkoltam a Thököly út sarkától néhány méterre, parkolást tiltó tábla nincsen és mióta itt lakom, soha semmilyen büntetést nem kaptam sem én sem a szomszédok közül sem senki. Most sem volt se bilincs, se cetli, hanem egy levél Vas megyéből: 30.000. A szomszédságban a napokban többen is így jártak mint kiderült, ugyanis kiadták a kerületi rendőröknek, hogy napi 15 ilyen büntetés kell minimum, ezért bekeményítettek és amivel nem foglalkoztak eddig soha az most minden figyelmeztetés nélkül 30.000 Ft.
 

View Larger Map
 
Gusztustalannak tartom az eljárást és különösen azt, hogy ilyen pénzösszeget szabnak egy ilyen ügyben. Természetesen meg fogom fellebbezni, kérve azt, hogy mutassák be azt a fényképet, ahol látszik egy hitelesített mérőszalag és az autóm egyszerre, mert szerintem több mint 5 méterre parkoltam a saroktól.

114 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés parkolás kresz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.17. 08:06:16

Az első esetben teljesen jogos a büntetés, pont az a fél méter hiányzik, hogy ne takarjon be a járdavonalába.

D4D 2011.11.17. 08:07:29

Kell a pénz, szarban a költségvetés. És ez véleményem szerint csak rosszabb lesz.

A Bem tér környékén is időnként kipattan a yard, és megbüntet egy tréül állót, majd a másik kettőt, kik mellette ugyanúgy szabálytalanul állnak, elteszik holnapra. Ezt, hogy elteszik holnapra, a zsaruk mondták.

Más kérdés, hogy hova vezet az, ahol a rendőri munka minőségének a fokmérője a behozott bírságok db-száma és nagysága?

kolompár szmélgol 2011.11.17. 08:22:34

Az eleg gaz, amikor a költsegvetesbe bele van kalkulalva a szabalysertesekböl befolyo összeg. Ilyen is csak Abszurdisztanban van. Amugy szep azaz Ajudi kar, hogy szürke...

TAXI 2011.11.17. 08:32:58

ahogy mondod @metal:
Ha nem lóg rá a járda folytatásába, akkor megússza a kedves poszter, de így nem nyert.

Leadfoot 2011.11.17. 08:37:16

Első eset: Megbüntettek? Meg. Jogosan? Igen. Akkor fizesd ki, és nem kell hőzöngeni.

Egyébként sok kereszteződés úgy van megépítve, hogy a járdának a kereszteződéstől távolabb eső széle az 5 méteres határ.

"kiadták a kerületi rendőröknek, hogy napi 15 ilyen büntetés kell minimum"

Ha a szomszéd Béla azt mondta, akkor biztos úgy van. (Mert - gondolom - nem hivatalos forrásból van a hír.)

dr. _mmm_ 2011.11.17. 08:43:15

első eset:
tipikus audis köcsög. szabálytalan volt de még nekiáll hőzöngeni..

Tudod én évek óta mondom, hogy az ilyeneket kérdés nélkül elszállítani, és csak egy finom 1-200.000Ft-os bírság, szállítási költség, tárolási díj megfizetése után kaphassa vissza a kocsiját. és ez nem csak rád vonatkozik T. poszter, hanem az összes ilyen faszul megállóra.

2011.11.17. 08:45:04

kereszteződésnél azért az utak metszéspontjától kell mérni az 5 métert, jó hogy be van rajzolva az 5m egyik vége, de hol a másik?

qwertzu 2011.11.17. 08:49:42

És mi lenne ha nem állnánk meg kereszteződésben. Az első eset teljesen egyértelmű, szerintem nem is kellett volna lemérni, a járda vonalában állsz, tehát bent állsz a kereszteződésben.

"Belegondoltam, hogy Budapesten hány kocsit lehetne ilyenért megbüntetni. " Azt nem tudom hányat lehetne, de hogy hányat kellene azt igen: az összeset.

A második: Neten meg lehet nézni a képet, igazán elküldhetted volna, csak hogy meg lehessen ítélni.

Mellesleg valószínűleg a 40. § (5) d) alapján büntették meg:
"Tilos megállni:körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül,..."

Tehát ha benne állsz az útkereszteződésben, akkor nem kell mérni.
például:
autozz.blog.hu/2011/09/22/szabalyos_parkolas_de_megis_buntetes_jar_erte

Reggie 2011.11.17. 08:55:15

A pofatlan szarparasztja beall a jarda vonalaba, hogy kerulgetni kelljen a kocsijat, nincs meg az 5 meter sem es meg neki all feljebb...

Tomi76 2011.11.17. 09:08:32

Ha asszonypajti tolja a babakocsit és kerülgetni kellene akkor te mit is szólnál? Vagy ritkább eset, pl látásban korlátolt ember (vak) aki a kerítést használja támpontként és elé meg beállsz hm...?! Örülj hogy nem b.szták össze a gyalogosok. Járda vonalába nem állunk független az 5 méter.

CoIie 2011.11.17. 09:12:35

Szerintem 3m is elég lenne...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.17. 09:19:44

a 4,5 méter az nem 5 méter.
a néhány méter sem 5 méter.
168 km/h sem 130.

rühellem azokat, akik nem képesek normálisan parkolni, és nem lehet tőlük:
- belátni az útkereszteződéseket
- elférni
- szabályosan parkolni
- beállni a kapubejárón
- stb.

sírjatok csak, mi meg kiröhögünk titeket, hogy még világgá is kürtölitek a hülyeségeiteket.
majd megtanultok parkolni, és nem csak leb.szni a verdát az első adandó alkalommal az út szélére.

Cobra. 2011.11.17. 09:20:22

A Bláthy Ottó utca és környéke is kedves vadászmező a köztereseknek. Persze van bőven valóban szabálytalanul parkoló, de érdekes módon a merőleges parkolóba hosszában beálló és 5-6 autónyi helyet elfoglaló buszokon sose láttam bűntetést. Bezzeg az rögtön kap, aki félig a kereszteződéstől 6m-re kirakott P betűs tábla előtt áll (ahol már házfal van, nem járda).

kolompár szmélgol 2011.11.17. 09:23:30

Szerintem az elsö esetben nem is az a lenyeg, hogy jogos-e a büntetes, vagy nem, hanem az, hogy nem hagytak mikulascsomagot, es mar egyböl a magasabb büntetesi tetelt küldtek ki. Pesten ugyanezt csinaljak: a parkoloör lefenykepezi a csomit, mintha ott lenne, majd zsebre teszi, es igy otthonra mar nagyobb birsagot hoz a postas. Aztan a büdös eletbe nem tudja bizonyitani az autos, hogy ott volt a csomag, vagy sem.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.17. 09:25:08

Szerintem írjárok ki a kép alá, hogy illusztráció, és nem a posztban leírt esetet ábrázolja. ;) Már h

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.17. 09:26:25

Már ha tényleg nem az ábrázolja.
(Nem a blogmotor a hülye, csak rossz helyen álló egérkurzor, és a notebook tapipadja... bocs)

qwertzu 2011.11.17. 09:31:59

@Hammer: "Sajnos olyan képet nem sikerült készíteniük, amin a kocsi és a kereszteződés is egyszerre látszana, ezért az alábbi képen még jobbra lenne a vonalzó vége. "

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.17. 09:33:18

@qwertzu: Igen, ezt olvastam, de aki felületesen átfutja (tapasztalat: a többség ilyen) az idáig nem jut el.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.17. 09:33:38

@kolompár szmélgol: rendőr nem tesz mikuláscsomagot.
feljelentésről sem kell értesítést hagynia a kocsin.

Mad Mind 2011.11.17. 09:36:43

Jogos a büntetés, ne hőbörögj. Állj meg szabályosan.

qwertzu 2011.11.17. 09:43:21

@Hammer: De ez pont azt állítja, hogy a kép nem illusztráció, ez a valós kép.

kolompár szmélgol 2011.11.17. 09:44:00

xaba99 · landf.blog.hu 2011.11.17. 09:33:38

Amikor engem büntettek, akkor hagytak cetlit, de pont akkor ertem oda, ugyhogy helyszinen le is rendeztük. Akkor ezek szerint nekem szerencsem volt?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.11.17. 09:45:40

@qwertzu: OMFG, szövegértés egyes. Nekem.
Akkor viszont nem simán hülye a posztoló, minek rá szót vesztegetni...

Tzupi 2011.11.17. 10:01:46

Lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz a témában.

Tehát a szabály így szól : "Tilos megállni: útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül"
(másolva a postból, gondolom helyes, ha nem, akkor ezt is tisztázzuk).

Van ez a helyzet : www.norc.hu/pano/X6Nk1uCE/
Remélem jól lehet látni. Lényeg, hogy a jobb oldalon beljebb van a járda sarok (kb 3-4 méterrel). Ez számít a bal oldalon való parkolásnál?
Háttérinfó : ez egy egyirányú utca, amiben most a kép hátrafele néz.

Valaki magyarázza el nekem a "úttestek széleinek metszéspontját".

Köszönöm :)

kolompár szmélgol 2011.11.17. 10:09:07

Tzupi 2011.11.17. 10:01:46

Ha tabla engedi akkor annak megfelelöen lehet parkolni, felig a jardan, vagy az uttesten. Tökmindegy melyik metszespontot nezed, mert ott vannak a zöd oszlopok is.

ruskyy__ 2011.11.17. 10:23:42

az első eset elég egyértelmű.
amúgy én tojok arra is, ha valaki a mátyás templom óramutatójára parkol, de az ilyeneket rühellem, amikor a járda vonalába beáll a paraszt.
persze ettől függetlenül a sünök is elmehetnek a feletteseikkel a picsába. rossz vicc az egész. mondom ezt úgy, hogy még soha nem kaptam vasmegyéből csekket. se gyorshajtásért, se parkolásért. miért? mert nekem elég a büntihatárok alatt menni, elég nagy a tűréshatár. meg nem parkolok tilosban. jó, mi?

kolompár szmélgol 2011.11.17. 10:32:10

ruskyy__ bissztos jomunkasember :)

DEGEC 2011.11.17. 10:36:07

5 méter az 5 méter.

2011.11.17. 10:42:36

@kolompár szmélgol: ez nem parkolási cselekmény, hanem közig bírságos, gyorshajtásnál se kapok mikuláscsomagot

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.17. 10:49:42

meg mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogyha az első posztoló vesz a piacon 5 kiló krumplit, és nyilvánvalóan csak 4,5-et akarnak neki eladni 5 kiló áráért, akkor is azt mondja-e, hogy ezt a különbésget igazán le lehet nyelni?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.17. 10:52:49

@xaba99: "...akkor is azt mondja-e, hogy ezt a különbésget igazán le lehet nyelni?"

Fél kiló krumplit? Kis megerőltetéssel, de lenyelhető :)

Ja, és lúzer, aki a piacon vesz krumplit :)))

blogsámán 2011.11.17. 10:54:34

@Tzupi: A Kresz-ben van fogalom definíciós rész is. Most nem idézem szó szerint, de az úttest az útnak a járművek közlekedésére szolgáló része. A járda az útnak része (így viszont az útkereszteződésnek is része), de az úttestnek nem része. Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha az úttest és a járda között még van egy füves rész is, ami viszont nem olyan széles, hogy a járda gyalogútnak minősüljön (ld. post első esete), illetve mi van akkor, ha a járda bár közvetlenül az úttest mellett van, de szélesebb, mint 5 méter? Ilyenkor honnantól lehet parkolni? Megítélésem szerint ezekben az esetekben az úttest szélétől számított 5 méter még beleesik a járda vonalába, a járda viszont az út részeként az útkereszteződés része, tehát ilyenkor a járda szélétől lehet csak parkolni, viszont onnantól nem szükséges (csak tanácsos) hagyni már 1 cm-t sem.

Tzupi 2011.11.17. 11:04:38

@kolompár szmélgol: Nincs semmi tábla ami erre vonatkozva. Csak az egyirányú utcát jelző tábla. A zöld oszlopok meg a merőleges utcát díszítik végig.

messi-asz 2011.11.17. 11:24:00

nem érdemes okoskodni...
a költségvetés nagysz@rban van...
fogjátok fel "autó random adónak" na ugye agy már nem is olyan vészes...

csak szólok hogy a "független" (szakmáktól és jogszabályoktól) bíróságoknak ki van adva, hoyg az állam (+i intézmények, önkomrányzatok) NEM VESZÍTENEK PERT...

fizess paraszt! kell a lézerjani audiS8ába üzemanyagra.

ex-dr. vuk 2011.11.17. 11:24:31

A bunti jogos, a 30ezer viszont durva...
(az, hogy pesten az autosok fele szabalytalanul parkol ne legyen mar kifogas, koszi)

CoIie 2011.11.17. 11:30:46

@Perillustris: "blogmotor" nem létezik, így nem is lehet fos!

Perillustris 2011.11.17. 11:45:56

@CoIie: A többség érti. :P

De neked, csak ma: szarul megírt forráskód.

ex-dr. vuk 2011.11.17. 11:47:24

@CoIie: letezik, ha hiszel benne! :)

goes 2011.11.17. 11:52:04

Mindent észrevesz posztoló, csak azt nem, hogy a fél járdát elállja és még panaszkodik is. Jogos a bünti.

esef 2011.11.17. 12:16:04

@xaba99:
a 4,5-öt már kerekíthetjük 5 méternek, nem? ;-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.17. 12:23:17

Mérési hiba nem létezik? :) Hivatkozz erre :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.17. 12:41:48

@esef: jó, de akkor a fizetésed 10%-át utald nekem. mi az a kis különbség.

Alikam 2011.11.17. 12:51:28

Az elsőnél azért nem olyan ártatlan a szituáció, ugyanis a kedves posztoló a járda vonalába is belóg. Szóval persze, ki lehet kerülni meg ilyesmi, de pont az hiányzott ahogy látom és ha van annyira empatikus, hogy nem a járda vonalába parkol be, akkor a büntetést is megúszhatta volna.

esef 2011.11.17. 12:56:11

@xaba99:
inkább befizetem a posztoló helyett a büntit, akkor több maradna nekem... :D

''autónepper.'' 2011.11.17. 13:01:21

minden héten megbüntetnek legalább 2xer parkolásért sosem lázadok ... 2-3 havonta kapok gyorshajtásért csekket is... bennem van a hiba? nem hisszem.... szar a törvény rendszer:DDD

de am a posztolót se fogja földhöz vágni ez a csek sztem...

Alikam 2011.11.17. 13:04:44

@vuk_: sajnos azért 30.000 mert kedves politikusaink egy jó pillanatukba kitalálták,h hogy a tilosban parkolás közigazgatási bírság hatálya alá kell, hogy tartozzon, ahol a a fix büntetési tétel 30.000 forint ilyen esetekben.

Hogy ezt mivel magyarázzák? Passz, kell a pénz. Elég büdös digó dolog ez, de mit lehet tenni? Ha 499 cm-re parkolsz megy is a 30.000-es csekk.

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.17. 13:11:08

@''autónepper.'': "de am a posztolót se fogja földhöz vágni ez a csek sztem..."

Manapság semmit se lehet tudni. Saját szememmel láttam, amint egy csákó 2000Ft-ért tankolt egy x5-s bömösbe. Csak egy kicsit volt nevetséges (akkor még olyan 370 volt a benzin/gázolaj ár)az a cirka 7l, kb. a következő sarkig elég.

''autónepper.'' 2011.11.17. 13:16:37

@metal: hát... nem tudom ez nem feltétlenül igaz mert 2hétel ezelőtt volt egy 320as mercim eladó és én 1ezresért tankoltam bele a kúton:DD lehet h ő is kereskedő volt....VAGY NEM:D

kolompár szmélgol 2011.11.17. 13:17:37

metal · electric.blog.hu 2011.11.17. 13:11:08

De nem is az a lenyeg, hanem me x5-öse van, azt az a mennyiseg pont eleg arra, hogy a faludiszko elött leparkoljon. :)

2011.11.17. 13:20:34

@metal: Ne prejudikálj, tele volt a tankja és csak ennyi fért bele.

qwertzu 2011.11.17. 13:21:56

@Alikam: Mint Autonepper példájából látszik az összeg még nem elég magas. Ezért kéne az autó Eurotax értékét figyelembe venni.

Bafana 2011.11.17. 14:49:55

Egy tolókocsis, vérző fejű, babakocsit toló anyuka, aki épp egy életmentésre siet be a kórházba, az nem fér el a járdán.
Nagyon suttyó módon állt oda az autójával a poszt toló és még hőbörög is miatta... Nem semmi.

messi-asz 2011.11.17. 14:51:25

@Bafana: egyébként is... audival posztolni??? lúzerség...

legközelebb fotosopolja ki szuzukira

messi-asz 2011.11.17. 14:52:33

@qwertzu: és az a gond hogy mire befizeti (felelbbezés bürokrácia egyéb) romlik felére a forint...

EURÓ ALAPÚ BÍRSÁGOKAT kell megállapítani!

egyhatosmotor 2011.11.17. 15:57:39

Amúgy is, X5-öse a senkiknek van.

egyhatosmotor 2011.11.17. 15:58:51

Ja, mielőtt valamelyik frusztrált fasz nekem este, hogy szeretnék én x5-öst, csak irigy vagyok stb...

nem kellene sose egy gyökereknek való benzintemető.

messi-asz 2011.11.17. 16:05:53

@egyhatosmotor: :) egy X5ös ismerőssel együtt mentünk horvátba. autópálya végig 2x600km ...

ők 200zal. mi meg 130... oda-vissza is egyszerre értünk (a 2x1 tankoláson sok időt vesztettek, míg mi odavissza nem tankoltunk)

erről enynit...

aki szeret a kutaknál kv-zgatni, vagy a hólyagja gyenge az vegyen X5öst :)

GG81 2011.11.17. 16:17:09

hát sajnos jogos, ez van. a fél méter, az fél méter. :-(

nyugi, pöstön is büntetik a népet, pl. az Elnök uccában gyakori, tisztviselőtelep... ott még kerékbillincselnek is bőszen, tehát még "könnyen", azaz gyorsan megúsztad.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.17. 16:47:38

üdv

Bizonyára én vagyok a hulye, de magyarázzátokel

az első képen mit jácc az 5m, amikor útkereszteződésben parkol az a szürke akármi?

A második eset megint csak hőbörgés, mert a fotó , amit nemlátunk, alapján vissza kell menni, lemérni és akkor hőbörögni, ha 5 vagy annál több méter

Az első hőbörgését különösen nem értem

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.17. 16:56:18

@CoIie:
Persze nincs blogmotor
Amikor beirok ide, azt kiirja a képernyőre valahol valaki

_____________ 2011.11.17. 17:17:07

@horex: Ja, Blogmotor Béla, az Aldi próbaidős, mosolygós őstermelője

D4D 2011.11.17. 17:31:46

@Leadfoot:

"Ha a szomszéd Béla azt mondta, akkor biztos úgy van. (Mert - gondolom - nem hivatalos forrásból van a hír.)"

Ismerős rendőr is mondott ilyet. Egy éjszaka 90 ezret kel kivetni.

D4D 2011.11.17. 17:33:12

@_mmm_:

Remélem tégedet is egyszer elvisznek 14 cm-ért.

10%-os eltérésért nem büntetnék, amennyiben nincsen felfestve, meddig tart az 5 méter.

D4D 2011.11.17. 17:39:44

@''autónepper.'': "2-3 havonta kapok gyorshajtásért csekket is."

- Nem megy egy henger a bömbiben?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.17. 17:41:06

@D4D: ha a 10% eltérés neked is bakfitty, akkor te is utald a fizetésed 10%-át nekem.
ha 4,5 m elég lenne, akkor a KRESZ-ben 4,5 m lenne.
meg amikor elromlik a mosógéped, mert 230V helyett csak 207V jön a konnektorból, esetleg 253V, akkor se szidd az áramszolgáltatót.
horhadtsz akár 2 számmal kisebb cipőt is.
télen a fűtést állítsd 10%-kal kevesebbre.
aludj 10%-kal kevesebbet.
cseréld le az ágyadat 180 cm hosszúra.
és még sorolhatnám, mennyi is az a 10%.

D4D 2011.11.17. 17:41:22

@qwertzu: Az elkövető napi keresetét. Németül Tagessatz.

D4D 2011.11.17. 17:43:45

@xaba99: Ezekben igazad van. De akkor írjuk elő, hogy mérőszalaggal kell parkolni. Akkor nincs vita.

Ahol melózom, ott egy tagot a 30 m megállni tilosban 1 méterért vágtak meg. Felfestés nincs. Utólag mérte ki, mert fellebezni akart.

Drdnght 2011.11.17. 17:45:20

OMG! ez meg 3 meter sincs nem hogy 4,5.

D4D 2011.11.17. 17:45:29

@egyhatosmotor:

Az utakon rengeteg gyökér van, több mint itt a blogon. Szerencsére az utakon ritkábban botlok beléjük.

qwertzu 2011.11.17. 17:56:59

@D4D: Ez civilizált helyen működne, de magyarországon a hivatalos jövedelem és vezetett kocsi értke nem korrelál. Konkrétan a szomszédom 20 millás kocsival harmadanyit fizetne, mint én a 3 éve 450ezerért vett kocsimmal. Esetleg kiszámítjuk eurotax és jövedelem alaján is, és a nagyobbikat kell befizetni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.17. 17:58:09

@D4D: miért mérőszalaggal? lézeres távolsáméréssel ne lehessen? ;)
amúgy a jelenlegi szabályozás szerint nem kell felfesteni. azzal a részével én sem vitatkozom, hogy mennyire praktikus lenne.
jártam olyan helyen, ahol az összes padka le volt festve a városokban, mégpedig 3 féle színnel:
fehér: ingyenesen lehet parkolni
sárga: tilos parkolni
kék: fizetős a parkolás

bár nálunk szokott hó is esni, és akkor úgysem látszik...

de jelen pillanatban igenis a vezető dolga, hogy tudja, hogy hol ér véget az 5 vagy 30 méter. ha szemre nem tudja megmondani, akkor lépje ki. ha az se megy, vigyen mérőszalagot.

ráadásul a posztoló nem azért gyökér, mert csak 4,5 méterre parkolt, hanem mert még a járdát is elállja.

gsizoli 2011.11.17. 18:10:54

A 30e sok érte, de láthatóan belelógsz a járdába, és eléggé, az meg ugye gáz...
Rosszabb eset lett volna, ha valaki egy bakanccsal meggyógyítja hátsó sárvédőd.

''autónepper.'' 2011.11.17. 18:23:30

@D4D: :D:D de csak öregszek szerintem és kezdek visszább venni :D

Elijah_Baley 2011.11.17. 18:35:08

ebből az a tanulság h beleszarósan parkolni csak nagy fekete luxusautóval lehet, szürke kompakt nem jáccik :)

"streetfighter" 2011.11.17. 18:54:57

Az audisnak:
Ha nem lógnál bele a járda vonalába, akkor felháborodhatnál. De így?
Ennyire kell a nyeremény, vagy csak ilyen egyszerü vagy? :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.11.17. 19:53:32

Na és itt:
www.norc.hu/pano/8GOXVJHk/
meg itt:
www.norc.hu/pano/e9WjzFK1/
mi a helyzet? Mert tábla sztem nincs, mégis de facto parkoló mindkettő. Itt hogyan mérik az 5 métert?

messi-asz 2011.11.17. 19:57:09

@droid_: köszönjük szépen a helyszíneket amikre felhívta figyelmünket

köszönettel: közterület felügyelet és sünök...

ja meg a matolcsinéférje is csókoltat

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.11.17. 20:04:44

@messi-asz: sztem van ilyenből egy rakat. viszont az első képen egy topless nő is látható, akinek van kedve, keresse meg :)

qwertzu 2011.11.17. 20:05:39

@droid_: Lehet hogy de facto parkoló, viszont de jure nem, ezért az ott parkolóktól egy de megbasztak itt posztra lehet számítani.

pengusz 2011.11.17. 20:13:17

Az első posztolótól kérdezném, hogy ha asszonnyal toljátok arra a gyereket babakocsiban, akkor mit mondtál volna a képen látható kocsira?@

''autónepper.'': Meg feltart a sok suzukis mi? :D

Elijah_Baley 2011.11.17. 20:19:24

@droid_: tényleg, nagyon jó találat :-)

D4D 2011.11.17. 21:30:19

@qwertzu: Ez igaz.

@xaba99:
"ráadásul a posztoló nem azért gyökér, mert csak 4,5 méterre parkolt, hanem mert még a járdát is elállja."
- Csak a II. és III. kerületben tudok kb 72 helyet, ahol tök szabályosan állom el a járdát. Itt egy példa:
www.norc.hu/embed.aspx?id=1347151885a3593f6331c3f38af7c335&ppa=355.2&r=253.8&vla=-4.6&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

D4D 2011.11.17. 21:32:30

@xaba99:

"de jelen pillanatban igenis a vezető dolga, hogy tudja, hogy hol ér véget az 5 vagy 30 méter. ha szemre nem tudja megmondani, akkor lépje ki. ha az se megy, vigyen mérőszalagot."

Emlékszünk még arra a posztra, ahol a delikvens 6,30-ra parkolt, de lecsekkezték?

az a szomorú, hogy a posztoló rohadjon meg, mert 50 centit tévedett 5 méteren, de mikor a hatóság téved, akkor a hatóság is rohadjon meg.

Itt lassan már mindenki megrohadt.

qwertzu 2011.11.17. 22:20:29

@D4D: Mért lenne szabályos? Az a járda ott gyalogút, a gyalogút út, tehát a járda és az úttest találkozása útkereszteződés, ott meg tilos megállni.

D4D 2011.11.17. 23:12:50

@qwertzu:

I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
a) Út: a gyalogosok ÉS a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak AZONOS SZINTBEN való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
o) Gyalogút: JELZŐTÁBLÁVAL gyalogútként MEGJELÖLT út, illetőleg olyan út, amely KIZÁRÓLAG a gyalogosok közlekedésére szolgál /A járdán bizonyos feltételek mellett kerékpározhatsz-D4D/ és az úttesttől tartós fizikai akadály (árok, korlát, kerítés, sövény, stb. - NEM SZEGÉLYKŐ-D4D) vagy két méternél nagyobb távolság választja el.

41§
Megállás
(5) Tilos megállni:
a) ahol a jármű fényjelző készülék vagy jelzőtábla jelzésének az észlelését akadályozza;
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;
c) be nem látható útkanyarulatban, bukkanóban vagy más olyan helyen, ahol a járművet a többi jármű vezetője kellő távolságból nem észlelheti;
d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;

Ezek alapján miért ne lenne szabályos??

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.17. 23:52:50

amugy meg egyertelmuen, ahogy mar leirtak, beleallsz a jarda vonalaba, ezt minden mericskeles nelkul lehet tudni, hogy nem OK
ugy ezi az ember
szar helyen allok
30 ezer?
hat nem keves az teny, de legkozelebb jobban saccolod az 5 metert meg a jardat...'es igen, jol mertetek, pont a kerites vonalaban megallva semmi gond
de ehhez nem kell centi....

qwertzu 2011.11.18. 08:30:00

@D4D: Milyen szegélykő? Legalább 5 méternyi zöldterület.

Tehát az általad belinkelt helyen, a monostori utcában, a monostori utca úttestjét és északi járdát több mint 2 méteres zöld sáv választja el. Ez a járda KIZÁRÓLAG gyalogosok közlekedésére szolgál. Nem közlekedhet rajta kerékpáros, mert az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmas, és nem főút.

Tehát az a járda gyalogút. A gyalogút út. A Keve utca úttestje és ezen gyalogút kereszteződése tehát útkereszteződés. Ott meg tilos megállni. Az azonos szint meg ugye felül és aluljárókra vonatkozik, nem 5 centis bukkanókra.

D4D 2011.11.18. 08:38:02

@qwertzu: Nem mondom, hogy meggyőztél, de elismerem, hogy kétesélyes.

Reggie 2011.11.18. 12:55:52

@qwertzu: Az nem gyalogut, hanem jarda. Jarda!=Gyalogut , ez meg a kreszben is benne van.

Reggie 2011.11.18. 12:59:41

@qwertzu: ja es a masik: az 5 metert az uttestek szeleinek meghosszabitott vonalanak metszespontjatol kell merni. Uttest pedig a utnak azon resze, amely kozuti !jarmuvek! kozlekedese szolgal, igy sem a jarda, sem a gyalogut nem szamit bele.

qwertzu 2011.11.18. 13:20:39

@Reggie: o) Gyalogút: jelzőtáblával gyalogútként megjelölt út, illetőleg olyan út, amely kizárólag a gyalogosok közlekedésére szolgál és az úttesttől tartós fizikai akadály (árok, korlát, kerítés, sövény, stb.) vagy két méternél nagyobb távolság választja el.

Azt a járdát ott az úttestől több mint két méter választja el.

Amúgy ha nem külön gyalogút, akkor az úttesttel együtt egy utat alkot. Ekkor pedig útkereszteződés egészen a járdáig tart, és ekkor is tilos oda állni.

Ezt az 5 métert úgy ismételgetik egyesek mintha ez az egyetlen kritérium lenne. De :
Tilos megállni: d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül...

Tehát az egész útkereszteződésben tilos megállni. Ez alkalomadtán sokkal nagyobb lehet mint az "úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter"

Reggie 2011.11.18. 14:00:27

@qwertzu: Lehet, hogy en latom rosszul, de mintha lenne szintelteres. Vagy ott csak a beton szine mas?

Igen, ha gyalogutnak minosul megis akkor tudom, hogy az keresztezodes.

qwertzu 2011.11.18. 14:10:09

@Reggie: Az egy szintben az alul-felüljárókra vonatkozik.

2011.11.18. 19:18:36

Én voltam a 2. esetben érintett és kiderült, hogy nem az 5 méter hanem a 2 kerék a járdán került 30 ezer Ft-ba.
Elmennek ezek a kurva anyjukba, mert igen benne van a KRESZ-ben, hogy csak ott lehet ahol ahol tábla vagy felfestés engedi, de nézzünk már körül a városban egy picit, hol férne el ennyi autó ha minden utca egyik oldalán állnának az autók, mert ha mind2 oldalon az úton parkolnánk akkor a legtöbb- jelen esetben pl az Ilka- utcában a kukás tuti nem férne el...
Közben pár ügyfelemmel beszélgettem és kiderült, hogy mostanában külvárosi lakótelepeken is és szinte mindenhol osztogatják a 30 ezres csekket ész nélkül amiben az a felháborító, hogy a megszokott mindenki által elfogadott és logikus de a szar KRESZ miatt szabálytalannak minősülő helyzeteket jutalmazzák ezek a mocskos férgek.

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.18. 19:27:53

@KárászAti: Fura, engem még sose büntettek meg tilos parkolásért! Pedig én is járok elég sok helyen a városban.

2011.11.18. 19:30:27

@metal: ezt úgy érted, hogy sosem parkoltál még úgy, hogy 2 kerék a járdán, mert az tényleg fura?

qwertzu 2011.11.18. 21:17:46

@KárászAti: Az ilyen mindenki által elfogadotthoz a kerekesszékeseket és a babakocsit tolókat is hozzászámoltad?

Perillustris 2011.11.18. 21:47:30

@qwertzu: @KárászAti: Dehogy számolta. Azt veszi alapul, hogy évek óta szabálytalanul parkol mindenki, és szerzett jogként tekint erre a helyzetre. Tipikus példa erre a hivatkozott járdára parkolás, s ennek folyományaként a szarrá repedezett, széttört járdák. Na meg persze a babakocsik úttestre tolásának kényszere.

kepfeltoltes.hu/111118/magyarjarda_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sűrűn lakott helyeken, pl. panelházas részeken gátlás nélkül parkolják tele a tűzoltó felvonulási területeket is, hogy aztán egy esetlegesen a kisebb tűzkárból is tragédia lehessen.

Persze jó eséllyel nem a suttyón parkoló fog benn égni a lakásában.

avas.blog.hu/2011/05/03/ne_parkoljanak_a_tuzoltok_helyen

youtu.be/I5mYTVSf_p4

Reggie 2011.11.18. 21:56:10

@qwertzu: Ebben teljesen nem vagyok meggyozodve.

qwertzu 2011.11.19. 07:39:20

@Reggie: És ha egy kereszteződés egyik ágában 3 centi mélyen felmarják a betont akkor megszűnik kereszteződés lenni?

2011.11.19. 07:47:08

@Perillustris: Ez a tipikus magyar mentalitás jól meg mondjátok anélkül hogy fogalmatok lenne a helyzetről. Szeretettel várok mindenkit az Ilka utcában, hogy megnézzük mennyire foglalja el az a 30 cm a járdát és biztos minden autós hülye mert így parkol itt. Ezek után csak nektek is pont ennyire jogos 30 ezres csekket tudok kívánni ha egyáltalán van autotok.

Reggie 2011.11.19. 11:11:50

@qwertzu: Nyilvan van benne logika, de kerdes, hogy a hatosagok hogyan ertelmezik(mert abban mar nem feltetlen van logika).

qwertzu 2011.11.19. 14:07:46

@KárászAti: Megnéztem az Ilka utcát a Norc-on.

A rossz hír az, hogy aki a járdán áll az szabálytalan, aki meg bal oldalt, sz jó eséllyel szintén (centi kéne pontoshoz). A jó hír az, hogy a 7-es és 72-es busznak, az 1-es villamosnak van megállója a közelben, és a zuglói vasútállomás sincs messze.

Perillustris 2011.11.19. 21:33:21

@KárászAti: GYK: A járdára jellemzően azért nem szabad ráállni, mert nem parkolásra van tervezve. Széttöredezik, idő előtt tönkre megy.

De nem lepsz meg, a saját szabálytalanságát mindenki megmagyarázza. Nyugi, én is.

2011.11.20. 07:15:00

Széttörik a járda :) honnan vetted ezt a hülyeséget ? Az Ilka Utca egyik felében miért van kinn a tábla miszerint lehet a járdán parkolni azt is láttad a Norcon? Ott biztos törés biztos járda van :)

Perillustris 2011.11.20. 10:17:09

@KárászAti: Te aztán nagy szakértő lehetsz. Bátran néd meg a járdák széleit, ahová huzamosabb ideje rendszeresen parkolnak. Szét vannak repedezve.

Biztos megleplek azzal is, hogy igen, lehet úgy építeni a járdát, hogy kibírja a kocsik súlyát - nyilván akkor, ha eleve így tervezik.

''autónepper.'' 2011.11.20. 23:24:18

@pengusz: manapság hagyom őket kicsit évényesülni :DD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása