Máris itt van a következő téli abroncsos olvasnivaló, amiből megtudhatjátok, hogyan jelzik, melyik gumik alkalmasak télre, meg mi is az az M+S jelzés. Aki nem hiszi el, hogy az összes téli gumin ott van, annak nincs is más dolga, mint megnyerni tőlünk az egy szett Alpin 4-et és már ellenőrizheti az oldalfalán! De vezetéstechnikai tréningeket is nyerhettek, ráadásul egyből két módon is!
Megjött a hideg idő, egyre aktuálisabbá válik annak biztosítása, hogy gépkocsink megbirkózzon az esetleges hóeséssel vagy a hőmérséklet csökkenésével. Az egyik legelső dolog, amire családunk biztonsága érdekében gondolni kell, az a téli gumi. De tudtad-e, hogy mi a különbség egy, a „három hegycsúcs és hópehely" szimbólummal ellátott és egy „M+S" gumiabroncs között?
Mivel a gumiabroncsok jelentik az egyetlen kapcsolatot a havas, jeges vagy nedves úttal, fontos, hogy jól válasszunk. Csak a „három hegycsúcs és hópehely szimbólummal" (hópehely egy hegyen belül jel) ellátott abroncsokat teszteltük nehéz, havas körülmények közötti használat szempontjából.
Ha olyan téli gumit szeretnél, amely szinte minden téli körülmények között megfelelő, érdemes megismerkedned például a Michelin Alpin sorozathoz tartozó modellekkel. A téli gumik havas útviszonyok mellett akár felére csökkenthetik a féktávolságot és a normál gumiknál jobban alkalmazkodnak az alacsony hőmérsékletekhez.
Mik azok az „M+S" abroncsok?
Az „M+S" vagy „Mud and Snow" (sár és hó) abroncsokat speciálisan úgy alakították ki, hogy javítsák a gépkocsi teljesítményét sárban és friss, illetve olvadó hóban. Az „M+S" a gumiabroncsok futófelületének kialakítására vonatkozik, amelyre általában erős barázdáltság jellemző, illetve az, hogy a futófelületi blokkok egymástól távolabb helyezkednek el, mint a normál gumik esetében. Egyes „M+S" abroncsok egyúttal négyévszakos abroncsok is, vagyis az egész évben alkalmazhatók, ám teljesítményük nem olyan jó, mint a kimondottan meleg időjáráshoz tervezett nyári vagy a kimondottan hideg időjáráshoz tervezett téli abroncsoké. Nem minden „Mud and Snow" abroncsot teszteltek téli gumiként, ugyanakkor minden téli gumin megtalálható az „M+S" jelzés.
Téli gumiabroncstippek
Ügyelj rá, hogy mind te, mind a gépkocsid jól fel legyen készítve a téli viszonyokra. A megfelelő abroncs kiválasztásán túlmenően ellenőrizd a keréknyomásokat is, mivel az a hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan szintén csökken. Ezenkívül a gyártók azt ajánlják, hogy mind a 4 gumit cseréljük le téli gumikra, mert csak így biztosítható az autó feletti maximális uralom nehéz vezetési körülmények között. A sebességi index téli gumik esetén gyakran alacsonyabb – mindig kövesd a gyártó ajánlásait.
Ha ezen a télen is a megfelelő abroncsokat használod, javíthatod a tapadást, a biztonságot és a gépkocsid is a legjobb teljesítményét nyújthatja.
Forrás: Michelin
Rocko- 2011.11.18. 07:35:36
eper ízű, érdesített, vizes bázisú síkosított.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.18. 07:43:03
Akkor te se tudsz egyenesen hajtani, csak csúszkálsz a nedves alagútban
Rocko- 2011.11.18. 07:45:09
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.18. 07:46:40
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.18. 08:24:47
Roltii 2011.11.18. 08:38:39
D4D 2011.11.18. 08:39:00
D4D 2011.11.18. 08:39:56
D4D 2011.11.18. 08:45:40
Pár napja szereltettem fel a téli gumikat (új). Előtte reggelente éreztem, hogy időnként a segge a kocsinak menne másfele. Az új gumikkal ezt nem érzem.
A szomszédnak nyári gumija van( még), elmondása szerint neki már meg kell gondolnia, mekkora erővel tapossa a féket.
egyhatosmotor 2011.11.18. 08:48:35
Égetik a ködlámpát elöl-hátul a városban (persze köd nincs, 250-300 méterre simán ellátni)
Ha már van rajta, akkor használjuk, mondá a paraszt...jövő hónapban úgyis viszi a bank a kocsit a bedőlt hitel miatt...
dzsaszper 2011.11.18. 08:52:31
dzsaszper 2011.11.18. 08:54:43
Szombat reggel meg nekiálltam a kerékcserének, októberben szereltettem fel az új téli gumikat a külön készlet felnire :)
Cobra. 2011.11.18. 09:12:38
Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2011.11.18. 09:13:46
Ez a többedik cikk, amiben elhangzik, hogy akár 50%-al is csökkenthetem a fékutat a téli gumikkal. Emellett viszont pont a Michelin tévés reklámjában 5% hangzik el. Akkor most kinek is higyjek?
Ettől függetlenül van téli gumi a kocsimon, mert szerintem igenis szükség van rá.
1kutya 2011.11.18. 09:19:10
Rocko- 2011.11.18. 09:19:35
@newtehen: hmm, csokis gumi. nade elôtte vagy utána csokis? :D
Rocko- 2011.11.18. 09:20:29
mondjuk éjjel nagy köd volt. látótávolság nem volt 35 méter.
king4aday 2011.11.18. 09:25:16
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.18. 09:37:06
holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.18. 10:36:48
holvegyekautot.hu/hasznos_tanacsok/teli_felkeszites/veszfekezes_telen/
Egyébként a vészfékezés magában már sokaknak problémát okozna,erről itt írtunk:
holvegyekautot.hu/hasznos_tanacsok/vezetestechnikai_tanacsok/veszfekezes/
fidoone 2011.11.18. 10:38:10
HakapesziM 2011.11.18. 11:21:32
holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.18. 11:39:42
CoIie 2011.11.18. 12:05:58
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.18. 13:04:42
Tényleg, nyárra még nem találtak fel valami hülyebiztos gumit azoknak, akik sima, száraz és egyenes úton is képesek lecsúszni az árokba? :))
D4D 2011.11.18. 19:59:26
Nyári gumihoz képest az 50% reális.
z 5% mindenképpen megvan.
Kérdés, melyik értéket milyen sebességnél tudja.
D4D 2011.11.18. 20:02:40
Naja. Ma reggel 35-el vezette egy barom a mezőnyt, mert köd volt. Igaz, 50-70-el lehetett menni, éppen mikor milyen sűrű volt. Viszont ahol tényleg lassan kellett volna menni (van három kanyar, ahol már fosok - 20 éve járok azon az úton), na ott ma reggel az egyikben megelőztek.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.18. 20:08:10
Elijah_Baley 2011.11.18. 22:58:51
érzek itt valami ellentmondást, csak nemtok rájönni hol :)
D4D 2011.11.19. 08:18:37
Ködös volt az idő, az út egy kicsit fel volt fagyva. a látótávolság és a fagyás alapján 50-70-es tempóval, odafigyelve simán lehetett jönni. Azért 50-70, mert a köd sűrűsége változó volt.
A köd észrevehető volt, a lefagott útburkolat, a fagyás csekély volta miatt csak egy vészfékezésnél.
Van az úton 3 olyan hely, ahol a levegő sokkal hidegebb, mint körülötte. 2 ebből nem annyira veszélyes, mivel az út egyenes, bár az egyiknél a vadak csapása keresztezi az utat. Na itt, ahol az őzek, szarvasok, vadkanok bármikor kiléphetnek eléd a ködből, én még száraz kondiciók esetén sem megyek gyorsan, mert a vadkan az erősebb. Itt előztek meg a ködben úgy, mintha álltam volna.
Egy másik érdekes helye annak az útnak, ahol plusz 3-4 fok és száraz út esetén 2-300 méter alatt a levegő -1, az út pedig fehérre fagyva.
A téli balesetek 80-90 %-a ezen az úton a nevezett két ponton történik.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.19. 13:06:24
Mint gázálarcban virágot szagolgatni
pengusz 2011.11.20. 10:59:36
D4D 2011.11.20. 11:45:15
www.gumik.hu/Reifenbezeichnung.html
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 21:22:04
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 21:23:14
pengusz 2011.11.21. 09:59:36
A link is király, így már érthető.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 13:38:41
_Roll_ · http://www.gumimester.com/ 2012.01.27. 22:03:45