Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Milyen gumi az ideális a számomra télen?

2011.11.18. 00:01 :: SilentSound

Máris itt van a következő téli abroncsos olvasnivaló, amiből megtudhatjátok, hogyan jelzik, melyik gumik alkalmasak télre, meg mi is az az M+S jelzés. Aki nem hiszi el, hogy az összes téli gumin ott van, annak nincs is más dolga, mint megnyerni tőlünk az egy szett Alpin 4-et és már ellenőrizheti az oldalfalán! De vezetéstechnikai tréningeket is nyerhettek, ráadásul egyből két módon is!

Megjött a hideg idő, egyre aktuálisabbá válik annak biztosítása, hogy gépkocsink megbirkózzon az esetleges hóeséssel vagy a hőmérséklet csökkenésével. Az egyik legelső dolog, amire családunk biztonsága érdekében gondolni kell, az a téli gumi. De tudtad-e, hogy mi a különbség egy, a „három hegycsúcs és hópehely" szimbólummal ellátott és egy „M+S" gumiabroncs között?

BWA003_350x184.jpgMivel a gumiabroncsok jelentik az egyetlen kapcsolatot a havas, jeges vagy nedves úttal, fontos, hogy jól válasszunk. Csak a „három hegycsúcs és hópehely szimbólummal" (hópehely egy hegyen belül jel) ellátott abroncsokat teszteltük nehéz, havas körülmények közötti használat szempontjából.

Ha olyan téli gumit szeretnél, amely szinte minden téli körülmények között megfelelő, érdemes megismerkedned például a Michelin Alpin sorozathoz tartozó modellekkel. A téli gumik havas útviszonyok mellett akár felére csökkenthetik a féktávolságot és a normál gumiknál jobban alkalmazkodnak az alacsony hőmérsékletekhez.

Mik azok az „M+S" abroncsok?

Az „M+S" vagy „Mud and Snow" (sár és hó) abroncsokat speciálisan úgy alakították ki, hogy javítsák a gépkocsi teljesítményét sárban és friss, illetve olvadó hóban. Az „M+S" a gumiabroncsok futófelületének kialakítására vonatkozik, amelyre általában erős barázdáltság jellemző, illetve az, hogy a futófelületi blokkok egymástól távolabb helyezkednek el, mint a normál gumik esetében. Egyes „M+S" abroncsok egyúttal négyévszakos abroncsok is, vagyis az egész évben alkalmazhatók, ám teljesítményük nem olyan jó, mint a kimondottan meleg időjáráshoz tervezett nyári vagy a kimondottan hideg időjáráshoz tervezett téli abroncsoké. Nem minden „Mud and Snow" abroncsot teszteltek téli gumiként, ugyanakkor minden téli gumin megtalálható az „M+S" jelzés.

Téli gumiabroncstippek

Ügyelj rá, hogy mind te, mind a gépkocsid jól fel legyen készítve a téli viszonyokra. A megfelelő abroncs kiválasztásán túlmenően ellenőrizd a keréknyomásokat is, mivel az a hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan szintén csökken. Ezenkívül a gyártók azt ajánlják, hogy mind a 4 gumit cseréljük le téli gumikra, mert csak így biztosítható az autó feletti maximális uralom nehéz vezetési körülmények között. A sebességi index téli gumik esetén gyakran alacsonyabb – mindig kövesd a gyártó ajánlásait.

Ha ezen a télen is a megfelelő abroncsokat használod, javíthatod a tapadást, a biztonságot és a gépkocsid is a legjobb teljesítményét nyújthatja.

Forrás: Michelin

38 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó gumi jég

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.11.18. 07:35:36

"Milyen gumi az ideális a számomra télen?"
eper ízű, érdesített, vizes bázisú síkosított.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.18. 07:43:03

@Rocko-:
Akkor te se tudsz egyenesen hajtani, csak csúszkálsz a nedves alagútban

Rocko- 2011.11.18. 07:45:09

@horex: persze, mert keresem G. várost.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.18. 07:46:40

@Rocko-: Ezt tegnap valaki már lelőtte. :P

Roltii 2011.11.18. 08:38:39

@newtehen: hát, én nem akarnám, hogy a vége csokis legyen...:D

D4D 2011.11.18. 08:39:00

Zokniban fürdeni?

D4D 2011.11.18. 08:39:56

@Roltii: Száraz úton is érhet baleset.

D4D 2011.11.18. 08:45:40

Poszthoz is szóljak már:

Pár napja szereltettem fel a téli gumikat (új). Előtte reggelente éreztem, hogy időnként a segge a kocsinak menne másfele. Az új gumikkal ezt nem érzem.

A szomszédnak nyári gumija van( még), elmondása szerint neki már meg kell gondolnia, mekkora erővel tapossa a féket.

egyhatosmotor 2011.11.18. 08:48:35

Ma is mennyi parasztot láttam, szörnyű...

Égetik a ködlámpát elöl-hátul a városban (persze köd nincs, 250-300 méterre simán ellátni)

Ha már van rajta, akkor használjuk, mondá a paraszt...jövő hónapban úgyis viszi a bank a kocsit a bedőlt hitel miatt...

dzsaszper 2011.11.18. 08:52:31

én egy gyártó osztályozásának nem annyira hiszek. A gumivásárlásról szóló döntéseimet inkább a tesztek, azokon belül is elsősorban az ADAC tesztjei alapján szoktam meghozni -- törekedve a legjobb ár/érték arányra a vezetési szokásaim ismeretében :)

dzsaszper 2011.11.18. 08:54:43

@D4D: amikor megjött múlt hét végén a hideg, pénteken késő este az M0-n mentünk haza. Volt egy pici szánkópálya érzés, inkább visszafogtuk a sebességet.

Szombat reggel meg nekiálltam a kerékcserének, októberben szereltettem fel az új téli gumikat a külön készlet felnire :)

Cobra. 2011.11.18. 09:12:38

Én még mindig motorral járok (úgy látszik nem elég drága az üzemanyag, tegnap is akkora dugó volt több úton is, mint amikor 300 alatt volt a benzin), és erősen csökkentettem a kanyarsebességet. Mondjuk érdekes lesz, ha hirtelen meg kellene állni, pár napja kellett kicsit nagyobbat fékeznem és már ment el oldalra a motor hátulja, pedig max 40-el mentem.

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2011.11.18. 09:13:46

Olvasom a cikkeket és alamit nagyon nem értek.
Ez a többedik cikk, amiben elhangzik, hogy akár 50%-al is csökkenthetem a fékutat a téli gumikkal. Emellett viszont pont a Michelin tévés reklámjában 5% hangzik el. Akkor most kinek is higyjek?
Ettől függetlenül van téli gumi a kocsimon, mert szerintem igenis szükség van rá.

1kutya 2011.11.18. 09:19:10

@egyhatosmotor: amikor meg tejfelköd van, akkor meg csak minden tizediknek ég...

Rocko- 2011.11.18. 09:19:35

@SilentSound: valaki gumikra lövöldöz? ejnye!

@newtehen: hmm, csokis gumi. nade elôtte vagy utána csokis? :D

Rocko- 2011.11.18. 09:20:29

@1kutya: jajaja.
mondjuk éjjel nagy köd volt. látótávolság nem volt 35 méter.

king4aday 2011.11.18. 09:25:16

@Cobra.: Sorstárs! Én is motorral járok, mivel megyek külföldre és az autót már eladtam, a motort még nem tudtam ugye nincs szezonja. Nekem már volt hogy 80-ról kellett hirtelen megállnom, hát elég necces volt. A kanyarban én is óvatoskodok, főleg amikor zebra van keresztben, az iszonyatosan tud csúszni hidegben/hóban/esőben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.18. 09:37:06

@Lakatos Gábor: Szerintem az 50% a nyári gumihoz képesti különbség adott körülmények között, az 5% meg vagy az előző generációs saját gumijukhoz képesti különbség lehet, de ez csak a saját tippem. Biztos, hogy nem ugyanarra mondanak 5 ill. 50%-ot.

holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.18. 10:36:48

@Lakatos Gábor: Az 5% bizonyára helytelen! Itt egy teszt, ami nyári, kontra téli gumival történő fékezést mutatja be.

holvegyekautot.hu/hasznos_tanacsok/teli_felkeszites/veszfekezes_telen/

Egyébként a vészfékezés magában már sokaknak problémát okozna,erről itt írtunk:

holvegyekautot.hu/hasznos_tanacsok/vezetestechnikai_tanacsok/veszfekezes/

fidoone 2011.11.18. 10:38:10

@Lakatos Gábor: A fékút csökkentésének legbiztosabb módja a betonfal.

HakapesziM 2011.11.18. 11:21:32

Kissé pongyola a szöveg fogalmazása, nyilván nem a gépkocsi teljesítményét javítja téligumi, hanem a vonóerő illetve fékerő átvitelét azzal, hogy megnöveli a tapadását a járműnek. Biztos így is érti mindenki miről van szó, de autós témában illene műszakilag helyesen fogalmazni.

holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.18. 11:39:42

@fidoone: ...illetve, ha be sem ülünk az autónkba!

CoIie 2011.11.18. 12:05:58

Mi a baj a ködlámpával, ha égetik! Arra való!Nem kell abba belenézni, az a helytelen használat! ;)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.18. 13:04:42

Mindenki úgy kommentel itt, mint a nagy autóversenyzők :) Tapadás így, teljesítmény úgy, fékút amúgy, de ha netán megcsúsznak, akkor megállt a világ, azt se tudják, hogy mit csináljanak. Ráadásul sokaknak még száraz úton is nehéz közlekedni :D

Tényleg, nyárra még nem találtak fel valami hülyebiztos gumit azoknak, akik sima, száraz és egyenes úton is képesek lecsúszni az árokba? :))

D4D 2011.11.18. 19:59:26

@SilentSound: @Lakatos Gábor:
Nyári gumihoz képest az 50% reális.

z 5% mindenképpen megvan.

Kérdés, melyik értéket milyen sebességnél tudja.

D4D 2011.11.18. 20:02:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "de ha netán megcsúsznak, akkor megállt a világ,"

Naja. Ma reggel 35-el vezette egy barom a mezőnyt, mert köd volt. Igaz, 50-70-el lehetett menni, éppen mikor milyen sűrű volt. Viszont ahol tényleg lassan kellett volna menni (van három kanyar, ahol már fosok - 20 éve járok azon az úton), na ott ma reggel az egyikben megelőztek.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.18. 20:08:10

@D4D: Ismerős. Szerda este velem ugyanez. 70-nel kényelmesen tudtam (volna) gurulni, de mivel minden vakegérnek a legnagyobb ködben kell útnak indulni, ezért maradt a 30-40 néha a félelmetes 50. Előzni persze nem lehet. Ilyenkor csak az vigasztal, hogy elékpzelem a barom fejét, ahogy meredten bámul az útra, sőt, még izzad is a nagy koncentrálásban :)

Elijah_Baley 2011.11.18. 22:58:51

@D4D: "Viszont ahol tényleg lassan kellett volna menni/.../megelőztek"
érzek itt valami ellentmondást, csak nemtok rájönni hol :)

D4D 2011.11.19. 08:18:37

@De gustibusaut bene, aut nihil:

Ködös volt az idő, az út egy kicsit fel volt fagyva. a látótávolság és a fagyás alapján 50-70-es tempóval, odafigyelve simán lehetett jönni. Azért 50-70, mert a köd sűrűsége változó volt.

A köd észrevehető volt, a lefagott útburkolat, a fagyás csekély volta miatt csak egy vészfékezésnél.

Van az úton 3 olyan hely, ahol a levegő sokkal hidegebb, mint körülötte. 2 ebből nem annyira veszélyes, mivel az út egyenes, bár az egyiknél a vadak csapása keresztezi az utat. Na itt, ahol az őzek, szarvasok, vadkanok bármikor kiléphetnek eléd a ködből, én még száraz kondiciók esetén sem megyek gyorsan, mert a vadkan az erősebb. Itt előztek meg a ködben úgy, mintha álltam volna.

Egy másik érdekes helye annak az útnak, ahol plusz 3-4 fok és száraz út esetén 2-300 méter alatt a levegő -1, az út pedig fehérre fagyva.

A téli balesetek 80-90 %-a ezen az úton a nevezett két ponton történik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.19. 13:06:24

@D4D:
Mint gázálarcban virágot szagolgatni

pengusz 2011.11.20. 10:59:36

Én tegnap raktam fel a téligumikat. A cikkhez kapcsolódva kérdezném, hogy mit jelent az, hogy csak egy hópehely van rajta + "M+S" felirat is (Hankook Icebear)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.20. 21:22:04

@pengusz: Az M+S azt jelenti, hogy téli gumi. Mud and Snow. Sokan azt hiszik, hogy ez a négy évszakos gumi jelzése. Nem. Persze azon is rajta van, hiszen az télen is "használható"..(már amennyire) Szóval az egy egészen jó kis téli gumi.

pengusz 2011.11.21. 09:59:36

@alfagumi: Köszi a segítséget, @D4D: leírását már olvastam, de ezen poszt hatására kicsit összezavarodtam, hiszen én is téli guminak vettem.
A link is király, így már érthető.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 13:38:41

Szívesen. Örülök, hogyha segítettem:-)

_Roll_ · http://www.gumimester.com/ 2012.01.27. 22:03:45

Az, hogy a téligumi jobban tapad, mint a nyári, még nem jelenti azt, hogy jól tapad.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása