Friss kommentek

  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Melyik országban milyen gumi kötelező télen?

2011.11.22. 00:20 :: SilentSound

Lehet izzítani az agytekervényeket, ropogtatni az ujjaitokat, az ötödik és egyben utolsó olyan téli abroncs témájú posztot olvashatjátok alább, nem sokkal utána pedig érkeznek a kérdések, hogy mindenki élhessen az esélyével arra, hogy megnyerje egy vadi új Michelin Alpin 4 gumiabroncs szettet vagy a vezetéstechnikai tréning utalványok egyikét, mert abból ráadásul több is van itt a polcon! De térjünk még vissza kicsit az aktuális témához, ami szerintem az ötből a leginkább hasznos és informatív, különösen azoknak, akik útra kelnek Európában télen. Unió ide vagy oda, ahány ország, annyi szabály. Persze ez így is van jól, hiszen például Magyarország és már a közvetlen szomszéd Ausztria földrajzi adottságai közt is nagy különbségek vannak.

A hegyekbe készülsz idén télen? Mindenki beszrezte a megfelelő sífelszerelést és a meleg ruházatot. De gondoltál a gumiabroncsokra is? A téli gumiabroncsok felszerelése növeli a biztonságodat a téli időszakban történő vezetés során. Gyakran nem opcionális a téli gumiabroncsok használata, Európa számos országában törvény írja elő azok felszerelését, amint a hőmérséklet csökkenni kezd.

BWA006_350x184.jpgAhogyan a téli gumiabroncsok országról országra változnak, ez igaz a gumiabroncsokra vonatkozó jogszabályokra is. Erre mindenképpen ügyelj, amikor idén télen síelni indulsz. Míg egyes, enyhébb éghajlatú országokban nincs a téli gumiabroncsokra vonatkozó jogszabály, olyan országokban, mint például Ausztria és Szlovénia, ahol kötelező a téli gumiabroncsok használata. Más helyeken, például Franciaországban és Svájcban nincs kifejezetten a téli abroncsokra vonatkozó szabály, de bizonyos útszakaszokon a vezetési viszonyoktól függően kötelező speciális téli felszerelések használata (téli gumiabroncsok vagy hólánc).

Országonként eltérő a dátum, amikor fel kell szerelni a téli gumiabroncsokat. Norvégiában például október 16-tól április 30-ig tart ez az időszak, míg Észtországban december 1-jétől március 1-jéig.

Ezért fontos, hogy az adott országban érvényes jogszabályok mellett ismerd az adott időszakban fennálló időjárási és útviszonyokat is. Kövesd figyelemmel az időjárás-jelentéseket és az utazási híreket, hogy felkészült legyél.

Mintázat mélysége

Nyári gumiabroncsok esetében a törvény által előírt minimális mintázatmélység 1,6 mm az EU egészében, míg a téli gumiabroncsok esetén ez az érték 3 mm. Azonban egyes országok – például Ausztria és Lettország – 4 mm-es minimális mintázatmélységet írnak elő a téli gumiabroncsok esetében. Ha már rendelkezel téli gumiabroncsokkal, ellenőrizd, hogy a mintázat mélysége megfelel-e még a törvény által előírt minimális értéknek.

Szöges gumiabroncsok

A fémszögekkel ellátott gumiabroncsok kiváló vonóerőt biztosítanak a keményre fagyott sáron vagy jégen, ami életet menthet. Azonban a szöges gumiabroncsok nem ideálisak a nedves vagy száraz, jéggel nem borított úton való vezetéshez, mivel növelhetik a féktávolságot, a haladás zaját és az útpálya kopását. Ez az oka annak, hogy egyes országokban, például Németországban és a Cseh Köztársaságban tilos használni az ilyen abroncsokat. Mindig ellenőrizd le, hogy ismered-e az adott országban érvényes jogszabályokat.

Törvények, amelyek életet mentenek

A téli gumiabroncsokra vonatkozó jogszabályok célja a balesetek számának csökkentése, és ezen keresztül életek megmentése. Franciaországban, ahol nem kötelező a téli gumiabroncsok használata, a téli gumiabroncsok használatára vonatkozó jogszabályok szigorítását tervezik a közúti balesetek számának csökkentése érdekében.

A téli gumiabroncsok egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik a nedves, havas vagy jeges úton való vezetést. Egyszerűbbé teszik ezt a feladatot azáltal, hogy nagyobb tapadást, jobb fékezési teljesítményt és rövidebb féktávolságot biztosítanak. Természetesen kedvezőtlen időjárásban továbbra is nagyon óvatosan, az útra és a többi vezetőre figyelve kell vezetni. Ha téli gumiabroncsokra van szükséged, olyan modellek közül válassz, amelyek kiváló kilométerteljesítményt és fékezést biztosítanak, mint például a Michelin Alpin termékcsaládba tartozó gumiabroncsok.

Az alábbi táblázatban leellenőrizheted, hol kötelező a téli gumiabroncsok használata és milyen feltételek mellett.

Téli gumiabroncsokra vonatkozó szabályok Európában

A téli gumiabroncsok használata minden felhasználó számára kötelező (állandó lakosok és nem állandó lakosok esetében is):

Ország               Időszak                          
Téli abroncs minimális mintázatmélység
Ausztria 11.01-től 04.15-ig 4 mm
Észtország 12.01-től 03.01-ig 3 mm
Finnország 11.01-től 03.31-ig 3 mm
Lettország 12.01-től 04.30-ig 4 mm
Litvánia 12.01-től 04.30-ig 3 mm
Szlovénia 11.15-től 03.15-ig 4 mm

 

 

 

 

 

 

 

A téli gumiabroncsok használata az időjárási és útviszonyok függvényében, vagy a táblával jelzett útszakaszon minden felhasználó számára kötelező (állandó lakosok és nem állandó lakosok esetében is):

Ország               Időszak                          
Téli abroncs minimális mintázatmélység
Németország n.a. n.a.
Csehország 11.01-től 03.31-ig 4 mm
Szlovákia 11.15-től 03.31-ig n.a.

 

 

 

 


A téli gumiabroncsok használata minden felhasználó számára kötelező (csak állandó lakosok esetében):

Ország               Időszak                          
Téli abroncs minimális mintázatmélység
Norvégia 10.16-tól 04.30-ig 3 mm
Svédország 12.01-től 03.31-ig 3 mm

 

 

 


Nincs szabályozás, de az útviszonyoktól függően az utak bizonyos szakaszain kötelező speciális téli felszereléssel (téli gumiabroncsok vagy hólánc) utazni:

Ország               Téli abroncs minimális mintázatmélység
Franciaország 3 mm
Olaszország 3 mm
Spanyolország 3 mm
Svájc 3 mm

 

 

 

 

 


(Nyári gumiabroncsok esetében a törvény által előírt minimális mintázatmélység 1,6 mm az EU egészében).

Forrás: Michelin

48 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó gumi jég

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

king4aday 2011.11.22. 08:27:28

"Mad and slow" ahahahh... :)

Elijah_Baley 2011.11.22. 08:57:55

jó cikk, kár h régi, idén már romániában is kötelező...

Axim 2011.11.22. 10:22:22

Csak nekem tűnt fel, hogy az április 30 napos?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.22. 11:30:01

@Axim: Hű de jogos, gondolom nem haragszanak meg érte a Michelinnél, ha javítom. :D

Axim 2011.11.22. 11:43:30

@SilentSound: Remélem, ettől a nyereményjátékom nem kuka. :S Ott már bejelöltem (jobb híján) az ápr 31- et. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.22. 11:48:10

@Axim: Természetesen ez nem befolyásolja a helyes vagy nem helyes kérdést, április 31-et egyenértékűnek veszem április 30-cal. :)

jelentéktelen alak 2011.11.22. 19:09:16

Milyen bonyolult az élet egyes helyeken...

Itt Írországban annyi van megkövetelve, hogy legyen gumi keréken. Az is jó, ha 4 különböző és csak a vizsgáztatás alkalmával nem helyes, ha kilátszik a gumi huzalozása.
A teljesen simára kopott gumi itt általános jelenség télen-nyáron. Nem meglepő, hiszen akár 2hétig is lehet egybefüggő száraz idő egy-egy évben, minek a vízl levezető mintázat? :-)

Téli gumi, még most November végén sincsen minden gumisnál és rendelésre is csak valami olcsó vackot hajlandóak beszerezni. Igaz, hogy hó ritkán van és hamar el is olvad -erre enyhék a telek- de pont ezért megáll az élet, ha picit is havazik.

Kíváncsi lennék, hogyan fogná fel egy törzsgyökeres ír, hogy miért kell neki új gumit vennie, ha ott még van 1-2-3mm minta...
Másutt meg ilyen butaságokkal zargatják a népet???

:-D

m84 2011.11.22. 20:55:10

Annyit szeretnek hozzäfüzni a temähoz, h Nemetorszägban is kötelezöve tettek ezevtöl a teligumi hasznälatot oktobertöl husvetig.
Ha valakit megfognak telen nyärigumival az alsohangon 40€ba fäjhat a delikvensnek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.22. 21:06:41

@m84: Kösz az infót, pontos dátumot tudsz mondani rá, hogy mettől meddig? Gondolom a németek nem adnak ki úgy szabályt, hogy húsvétig, hanem meghatározzák, hogy meddig. :)

Megoldó 2011.11.22. 21:06:53

Kíváncsi vagyok, mikor zárják be a négyévszakos, és a téligumival nyáron kiskaput...

szabidoki 2011.11.22. 23:01:56

@jelentéktelen alak: angliában dettó :)
Egy autószerelő műhelyben megkérdeztem, hogy milyen téli gumik vannak (gumikat is forgalmaznak), és a pult mögött álló nőszemély nem értette, hogy mit akarok, még soha nem hallotta azt a kifejezést, hogy téli gumi :)
Ha normálisat akarsz venni, rendelni kell, mytyres talán a legjobb...

flamer 2011.11.22. 23:26:57

Ausztriában a megadott időszakban nem végig kötelező a téligumi, hanem csak "téli útviszonyok esetén" ("bei winterlichen Verhältnissen"), ami alatt havat meg jeget értenek, szóval ha valaki márciusban, plusz húsz fokban nyári gumikkal megy Bécsbe, annak nem kell büntetéstől tartania.

bazd meg 2011.11.23. 02:34:24

Az USA-ban nem kell szorakazni, ez egy szabad orszag, itt mehetsz gyalog is %)

hallari 2011.11.23. 03:01:41

@jelentéktelen alak: @szabidoki: ha legalább esőgumit rakna fel mindenki télen, akkor nem bénulna meg a forgalom egy kevés hótól. Szerintem senkit nem vágna agyon egy szett jó minőségű gumi megvétele (téli vagy eső), cserébe viszont sokkal biztonságosabban közlekedhetnének. És lényegesen gyorsabban is. Lehet, propagálni kéne. Nem minden hülyeség, amit hatóság ír elő, sőt.

pasman 2011.11.23. 07:25:38

Hú Silent, azt az első mondatot a bevezetődből gondold már át mégegyszer, mert esküszöm nem értem! :)
És a "leginkább hasznosabb" is elég újmagyar lett... :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.23. 07:54:46

@pasman: Lehet, hogy kicsit fáradt voltam már, amikor írtam... :)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.11.23. 07:58:05

Az a fontos, hogy itthon lehetőleg mindenki használjon. Nem kell kötelezővé tenni, de ha télen nyári gumival okozol balesetet (a gumi hibájából), akkor a büntetés minimum másfeles szorzóval kerüljön kiszabásra.

rhubarbjelly 2011.11.23. 08:11:22

A listáért köszönet. Azt meg sokan elfelejtik, hogy téli gumit nem csak a hó miatt rakunk fel, hanem más az összetétele, mint a nyári gumié és ezért a hideg időt jobban tolerálja az úton.

m84 2011.11.23. 08:33:46

@SilentSound: a dolog egyszerü:
a rädiobol az folyik minden csatornän, h von O bis O( von Oktober bis Ostern)ugyanugy mint Ausztriäban, bär ott neha hamarabb elrendelik a teligumi hasznälatät(mint tavaly augusztusban az A8on Salzburgnäl havazott,es elrendeltek a teligumi es holänc hasznälatät).
Errefele identöl kötelezö a teligumi, idäig csak a biztositok ajänlottäk(magyarän kötelezö nem volt, de balesetnel a biztosito nem fizetett, h telen tökig erö hoban tükörradiäl nyärigumival baleseted volt)
Tisztelettel: en :D

Mayday 2011.11.23. 08:49:32

ez tokszep meg tokjo, de nincs az a vadiuj szett a4 kisse elkesve? akinek van teli gumija, mire megy vele, akinek meg nem volt, mar reg vett ujat es feltetette a kocsira... oktober kozepen jobb lett volna kisorsolni.

károly szántana 2011.11.23. 08:59:58

@m84: nem a témához kapcsolódik: ha "á", "é", "ó" betüt akarsz gépelni német billentyüzeten (én is azt teszem), akkor nyomd:"´" majd "a"/"e"/"o". A "´"-t a "ß"-töl jobbra találod...
Amúgy a németeknél az a helyzet, hogy télies útviszonyoknál (hó, jég, latyak, deresedés, ónosesö) kötelezö az M+S gumi használata. Busznak, teherautónak és motornak is...
Ha nincs az úton semmi (értsd: száraz), akkor nem. Akkor is ha külföldröl jössz külföldiként, akkor is, ha bérelted az autót. Neked kell ellenörizned, hogy milyen gumi van rajta, a vezetö felelössége. Az ObisO (októbertöl húsvétig) csak ajánlás.
Bövebben: www.warum-winterreifen.de/winterreifenpflicht/rechtslage-winterreifenpflicht/index.php

Negykezlab 2011.11.23. 09:02:58

November 1-jétől Romániában is kötelező, de csak a havas vagy jeges utakon. A minimális mintázatmélység 4 mm.

ganxta77 2011.11.23. 09:16:14

A cikkből megállapítottam, hogy a Lajtától keletebbre a Michelin szerint nincs hó, valamint élet sem. Illetve, hogy Mo., Románia és Bulgária már az EU-ba sem férnek bele. Továbbá, hogy a hegyekkel és sípályákkal nem rendelkező országok pl. Horvátország, Bosznia-Hercegovina, Szerbia, Ukrajna valószínűleg nem rendelkeznek autókkal sem, így nincs is szükségük téligumira, ill. az ehhez kapcsolódó szabályozásra.
Kedves SilentSound! Attól még, hogy kiírtad, hogy forrásod a Michelin volt, azért illett volna ezeknek utánanézni. Főleg a hangzatos cím és a bevezető után.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.23. 09:26:23

@ganxta77: Szerintem a sötétebbek a havasabb országokat jelölik, ahol sok a hegy vagy északra vannak, mert a te analógiád alapján például Franciaország vagy Spanyolország sem az EU része. :)

Mayday 2011.11.23. 09:34:09

@SilentSound: akkor is rossz a terkep, Erdelyben igen sok ho van, a magassaghoz kepest meg meg inkabb, pl a Bucin teto 1285 m es 1 m koruli vagy tobb ho szinte minden van, hoagyu nelkul.
Vagy a Bihari-hg, ahol az 1500 m-es magassagban csak 2 fok az evi kh.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.23. 09:38:58

@Mayday: Majd akkor megkérdezem, hogy mi alapján készült a térkép, mert tulajdonképpen Franciaországban is vannak magas hegyek, mégis világos a színe. A végén még kiderül, hogy simán csak kattogott valaki a photoshopban, hogy ne legyen olyan egyhangú. :)

D4D 2011.11.23. 09:44:37

@jelentéktelen alak: És még te mondod a BAB-ra, hogy veszélyes. (Bundesautobahn - német pálya rövidítése, bocs, csak eszembe jutott utána, hogy nem beszélsz németül)

Gott in Frankreich 2011.11.23. 09:57:09

" Ez az oka annak, hogy egyes országokban, például Németországban és a Cseh Köztársaságban tilos használni az ilyen abroncsokat."

Sot, szinte mindenhol tilos szogesgumit hasznalni, az a kivetel, ahol engedik. Tobbnyire alpesi videkeken, telen, es csak mellekutakon (meg a skandinav orszagokban). Fun fact: a gorogoknel nincs semmifele korlatozas, szabadon hasznalhato szogesgumi barhol, barmikor :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.11.23. 10:21:49

@Axim: Köszi, belinkeltem közben azért fent a bevezetőben is.

na__most__akkor 2011.11.23. 10:35:35

@károly szántana:
"á", "é", "ó"

Igazad van, hogy segítesz.

Sajnos, a probléma nem ott van, hogy néhány honfitársunk külföldről igyekszik magyar lenni, de épen nem sikerül.

Azokat kéne kitanítani (vagy kivágni a francba...) akik itthonról nem írnak semmi ékezetet. Régebben próbáltam küzdeni, hiábavaló.
Manapság egyszerűen továbblapozok.
AZOK NEM LÉTEZNEK, ÉS KÉSZ. A magyarázatuk sem érdekel.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.23. 10:44:23

@Gott in Frankreich: Akkor azt hiszem, hogy megvan a gazdasági kilábalás receptje! Engedélyezni kell a mellékutakra a szöges gumi használatát! :)

Globetrotter2014 2011.11.23. 11:15:20

@károly szántana: az ilyen oldalak általában szoros akpscoaltot ápolnak gimus honlapokkal (vajon miért is? :) ).
Azt tisztázzuk, nem "kötelező" a téligumi (akár az M+S), nem fognak úgí büntetni mint nálunk az egészségügyi doboz vagy egyes országokban a mentűmellény hiánya miatt, mert mondjuk egy decemberi kánikulás 10 fokban kimerészkedtél a nyárigumis autóddal.

VISZONT. Ha balesetet okozol, vagy akár részese vagy, ugyanúgy veszik a nyári gumit, mint amikor 200-zal mész az autobahnon. Önmagában nem szabálysértés, de ha beleset részese leszel, a felelősség megítélésénél figyelembe veszik, és egy adott esetben tisztán a másik hibájából előídézett balesetnél bele fogják számítani hogy gondatalnul jártál el...

sparhawk 2011.11.23. 11:24:41

@Axim: Az április mindig 30 napos. Nem??

Hassan0926 2011.11.23. 11:28:22

Hasonló táblázatot tud valaki hólánc használatáról?

prkl 2011.11.23. 12:02:44

Finnországgal kapcsolatban rosszak a dátumok, dec.1-töl február végéig kötelezö a téli gumi.
A nov.1-márc.31 idöszak arról nevezetes, hogy szöges gumit szabad használni.

odamondó 2011.11.23. 12:17:49

Olaszország:

November 15től kötelező(!) a téligumi használata.

Bartoki 2011.11.23. 17:38:51

@jelentéktelen alak: "Itt Írországban annyi van megkövetelve, hogy legyen gumi keréken. Az is jó, ha 4 különböző és csak a vizsgáztatás alkalmával nem helyes, ha kilátszik a gumi huzalozása. A teljesen simára kopott gumi itt általános jelenség télen-nyáron. Nem meglepő, hiszen akár 2hétig is lehet egybefüggő száraz idő egy-egy évben, minek a vízl levezető mintázat? :-)"

Írországban hideg és meleg irányban is kb. 7 fokkal kisebb a hőmérsékletingadozás mint Magyarországon (Dublin/Budapest, January average low, July average high összehasonlítása). Így könnyű kihúzni egyfélével :)

"Kíváncsi lennék, hogyan fogná fel egy törzsgyökeres ír, hogy miért kell neki új gumit vennie, ha ott még van 1-2-3mm minta...
Másutt meg ilyen butaságokkal zargatják a népet???"

Ott orthodox :) piacgazdaság van, tehát úgy állnak hozzá hogy az emberéletnél értékesebb a szabadság, a lazább szabályok miatti magasabb anyagi kárt meg úgyis megfizetik a magasabb kötelező biztosításban.

Mennyi ott egy tipukus kötelező 1 évre? Én utoljára 500-1000 EUR között hallottam... Ennyiből évente 2 szett téligumi simán kijönne. :)

Szerintem itthon is elő lehetne írni a téligumit pl. a december-január-február időszakban, 0 fok alatt.

Szerintem ezt nem lehetetlen teljesíteni - aki keveset jár, annak elég lenne 1féle gumit (négyévszakosat, mert az is "téligumi", van rajta hópihe) tartani.

jelentéktelen alak 2011.11.23. 17:58:34

@D4D: Nem. Azt mondtam, hogy nem szeretem. :-)

jelentéktelen alak 2011.11.23. 18:17:40

@Bartoki: Sajnálom, hogy nem láttad ki az iróniát a soraimból.

Természetesen én is támogatom, hogy olyan gumival járjon az ember, ami az akkor jellemző időjárásnak megfelel.

Az 1.8-as Volvo V40-es biztosítása emlékeim szerint kb. €600/év.
Nem egy érvágás. De itt senkinek nem szempont, hogy így növelje a biztonságot. Az sem számít áldozatnak, ha lassan -nagyon lassan(!!!) -megy és azt sem számolják bele a dologba, ha összetörik az autó. Ugyanis cseppet sem jellemző, hogy bármire is vigyáznának.
Az értékrend, meg nem olyan, mint mint másutt.
Belátják pl., hogy kevésbé komfortos, ha a mosdóhoz külön van a hideg és a meleg vízcsap, de így olcsóbb legalább €40-€50 -val, mintha keverős csaptelep volna. Valóban így olcsóbb az akár €250.000-€300.000 értékű ház.
Na hasonló okokból nem költenek, nemhogy téli gumira, de újra gumira sem.

A telek, meg valóban enyhék jellemzően. De az elmúlt két tél hidegebb volt, mint a magyar átlag. Írország már karácsony előtt kifogyott a télre rendelt sókészleteiből, mint a két utóbbi kemény télben. Az itt olykor veszélyt jelentő fekete jég, mindennapos volt és nappal is. Az autópályákon csak két keréknyom látszott egy-egy irányba heteken keresztül, másutt meg a szűz hó. Rengeteg volt a baleset, ami betudható annak is, hogy egyáltalán nem tudják kezelni az ilyen helyzetet, hiszen soha nem volt ilyen kemény tél. De annak is, hogy fel sem fogják a minőség értékét a legtöbben. Meg azt sem, hogy hiába összkerék hajtású az autó, ha az összes gumi tükör radiál alatta. A környezetem egy jelentős része (műszaki emberek) valóban nem értik az összefüggést két dolog között, a többiek tudni vélik ugyan, de szerintük az a pár hét kibekkelhető.

...És élnek, ráadásul a súlyos közúti baleseti statisztika sem rosszabb mint másutt.
Ennek ellenére és téli gumit használok télen és eső gumit nyáron. -itt érdemes. ;-)

m84 2011.11.23. 20:04:26

@károly szántana: van magyar billentyűzet kiosztásom is, csak azon úgy el vannak duva a betűk, h nem találom meg őket és állandoan félre ütök(amugy ismerem a trükköt)
tisztelettel:én

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.24. 09:21:38

Teljesen jogos, hogy követelik a téli gumi használatát!
Remélem nálunk is hamarosan kötelezni fogják.

károly szántana 2011.11.26. 15:17:52

@m84: tudom, mert én is így vagyok. nem bántásnak, csak segítségnek szántam

károly szántana 2011.11.26. 15:26:34

@ZF2: 2010. dec.4-töl kezdve kötelezö, ha jeges, havas az út (téli útviszonyok). ha nem az akkor nem kötelezö. elötte csak ajánlott volt. (módosították a jogszabályt) tehát nem generell kötelezö Németországban, csak az adott úton pl. ha elmész vendégségbe napsütésben +10 fokban száraz úton, akkor nem kötelezö, ha estére behavazik, ugyanazon az úton visszafelé kötelezö. mégegyszer Neked: www.warum-winterreifen.de/winterreifenpflicht/rechtslage-winterreifenpflicht/index.php (magyarul: miért kötelezö a téligumi/kötelezö téli gumi/kötelezö téligumi jogi helyzet

károly szántana 2011.11.26. 15:27:32

helyesebben nem téligumi, hanem M+S gumi 3 mm min. profillal

holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.28. 13:33:38

@De gustibusaut bene, aut nihil: ...jogos!!!
2500 (cca590 EUR) és 4000 lej (cca 950 EUR) között büntethető az, aki a havas úton nyári gumikkal balesetet, fennakadást okoz.

_Roll_ · http://www.gumimester.com/ 2012.01.27. 20:13:27

Szerintem az lenne a legjobb, ha nem lenne kötelező, de baleseteknél figyelembe vennék, hogy téligumit hiánya okozta-e. Tehát lényegében az lenne kötelező, hogy bármilyen időben biztonságosan közlekedjenek az autósok. Így ha valaki útviszonyoknak megfelelően vezet télen, nyárigumival, azt nem büntetnék meg.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása