Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Inkább megadják a jobbkezet

2011.11.23. 07:45 :: Don Blasius

A jobbkézszabályt felül tudja írni az utak burkolata, mégis tapasztaltam már hasonlót én is, amit Balázs is írt nekünk. Persze az volna az ideális, ha végre leaszfaltoznák már a földutakat. Érdet én is jól ismerem, katasztrófa, hogy milyen állapotban vannak az utak a város jelentős részén. Ettől függetlenül a KRESZ itt is érvényes, más kérdés, hogy ezeken az utakon úgysem megy senki sem gyorsan, az autósok könnyen meg tudnak egyezni, ki haladhat át a kereszteződéseken hamarabb.

Bevallom hogy a vezetéstechnikai tréning lehetősége ihleti az alábbi posztot, remélem azért megüti a színvonalat. Igyekeztem egy érdekes kérdést felvetni ami az otthonomtól kb 150 méternyire található kereszteződést vizsgálja. A helyszín Érd, 4 hónapja költöztem ide, ahol mint tudjuk közel sincsen minden út leaszfaltozva. Általában az aszfaltos út valameddig elér, utána köves-murvás úton kell továbbmenni. Én a szerencsésebbek közé tartozom, mert csak kb 150 métert kell ilyen úton megtenni, de ezen a szakaszon pont a két fajta út közti átmenetből adódik egy érdekes kérdés: kinek van elsőbbsége az alábbi helyzetben? (képet csatoltam, táblák nincsenek)
keresztezodes földút Érd.jpg
A sárga autó (én általában ebben a szituációban vagyok) az aszfaltos irányból érkezik, a kereszteződésben (pontosan a jelzett helyen) az aszfalt megszűnik, és murvás szakaszban folytatódik. A sárga egyenesen halad(na) tovább. A piros jármű murvás szakaszról kanyarodna balra, az aszfaltos útra. A szokásos (itt elterjedt, "szokásjog" jellegű) megoldás az, hogy a sárga megadja a pirosnak az elsőbbséget, amúgy sem száguldozunk itt. A jellemző sebesség 20-30 között van, a rosszabb részeken ennél kevesebb, tehát nem nagy erőfeszítés megállni. Szerintem azonban az itteni "szokásjog" nem biztos hogy a kresznek megfelelően alakult itt ki. A kresz ezt mondja:

Elsőbbség az útkereszteződésben

28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni

a) a jobbról érkező minden jármű és

b) a balról érkező villamos

részére.

(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben

a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;

b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;

c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;

d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.

(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.

 

Nem szeretnék állást foglalni ezügyben. Igyekszem ezen a helyen nagyon defenzíven viselkedni, különösen hogy olyan emberekkel találkozom nap mint nap akikkel amúgy egy lakókörnyezetben élünk, főleg ezért nem is gondolom hogy nekem kellene a helyi szokásjogot felülírni. Viszont folyamatosan zavar, hogy talán a kialakult szokás nem felel meg a kresznek, így egy érdekes gyakorlati kérdésként vetném fel, hogy mi is itt a helyzet szerintetek? Ha úgy dönt a többség (vagy a képzett kisebbség) hogy meg kell adni, ezután is megadom. Ha pedig nem kell, akkor a szokásjog szerint elfogadom a "hibás viselkedést", nyilván nem éri meg a balhét egy ilyen szituáció, hamar ráragasztják az emberre a megfelelő címkét...

Köszi ha elgondolkoztok rajta.

51 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kresz jogász kátyú kanyarodás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gobolyosg 2011.11.23. 08:08:40

hehe az aszfaltos út felsőbbrendű a murvásnál legalábbis az emberek fejében..
szerintem légy óvatos :)

2011.11.23. 08:10:31

Kicsit bonyolítja a dolgot, hogy a KRESZ meghatározza azt is, mi a földút:
"sz) Földút: jármű közlekedésre szabadon tartott, eredeti termett talajú vagy ahhoz hasonló anyagú (pl. zúzottkő, kavics, murva, kohósalak stb.) út , amelyen legfeljebb talajszerkezetet javító beavatkozás történt, ideértve azon földutat is, amely a szilárd burkolatú úthoz való csatlakozás, illetve a vasúti átjáró előtt legfeljebb 50 méter hosszban szilárd burkolattal rendelkezik."

Azaz attól, hogy valami utca végén van aszfalt, attól lehet, hogy az még földút a KRESZ szerint, ha az aszfaltozás nem éri el az 50 métert.
Hány méter hosszú az aszfaltozás a következő utcáig?

2011.11.23. 08:11:56

@gobolyosg: Nem az emberek fejében, hanem a KRESZ 28. § (2) c pontja szerint.
Nem gond, hogy soha nem olvastad a KRESZ-t, de legalább a posztot olvasd végig.

qwertzu 2011.11.23. 08:50:56

A sárgának elsőbbsége van. Ma lesz még poszt?

2011.11.23. 08:56:58

@qwertzu: Nincs elsőbbsége, ha az aszfalt rövidebb mint 50 méter. :P

Rock me Amadeus 2011.11.23. 09:00:44

Ilyenkor kell telibe verni a piros kocsit, ha már a lökhárító cserére szorul.

qwertzu 2011.11.23. 09:18:11

@Szakadás: Igaz.
De a poszt alapján valószínűsíthető hogy nem így van.
"Általában az aszfaltos út valameddig elér, utána köves-murvás úton kell továbbmenni. Én a szerencsésebbek közé tartozom, mert csak kb 150 métert kell ilyen úton megtenni,"

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.23. 09:20:06

@Szakadás: Rosszul értelmezed a szabályt, az arra vonatkozik, amikor az aszfaltos utat keresztez egy földút, csak a sár leveretés miatt egy darabon azt is leaszfaltozták (sajnos mostanában ilyet nem csinálnak), itt az út a két kereszteződés között teljesen aszfaltos, tehát neki elsőbbsége van a murvás részről jövővel szemben.

telefonko:zpont 2011.11.23. 09:30:14

Az aszfaltos út a másik irányba "végtelen", aszfaltos úthálózatba csatlakozik. A következő (előző) kereszteződés több mint 50 méterre van. A kép közepén kezdődik a világvége :)

Inter Face 2011.11.23. 09:31:21

Jogos a felvetés,óriási hülyeség és életszerűtlen ez az 50méteres szabály az útminőségre.Éjjel ,rossz látási viszonyok mellett ,de még nappal sem mindig látsz be 50méterre a másik utcába ,hogy leellenőrizd, az utána való útburkolat aszfalt vagy csak zúzottkő ,homok.Télen még vidámabb a dolog, amikor egyöntetű havas az egész 2kocsinyommal,de a kresz szerint tudnod kellene,hogy 50méterre a 10centi hó alatt milyen a burkolat,mindezt a kocsiból ülve...Szóval az egész arról szól hogy nemcsak aszfaltra nem költenek de néhány nyomorúlt táblára sem ,amely eldöntené egyértelműen, hogy az adott kereszteződés jobbkezes vagy sem. Biztosítózásra játszóknak persze kiválló helyek ezek ,könnyen lehet madarat fogni itt, ha csak kis koccanás a cél mert meg van nyomva a kocsi és jó volna egy ingyenfényezés.De attól még elmebeteg dolog ez a kresz szabály.Lassan kell menni ,ha jön valaki inkább elengedni ,ha nem ismerjük a környéket.

Inter Face 2011.11.23. 09:39:37

A kérdésre a válasz : sárga autónak van elsőbbsége ,ha az aszfaltútja ahonnan jön,több mint 50méter a kereszteződéstől.

telefonko:zpont 2011.11.23. 09:47:07

erről az ötven méteres szabályról csak az villant be hogy azt a nyugdíjas közlekedésmérnökökből álló bizottságot akik a szaktárcának anno a törvényjavaslat szövegét leszállították, na azokat kellene ideküldeni forgalomirányítani :)

D4D 2011.11.23. 09:50:05

@Szakadás: Erre adj egy paragrafust!

D4D 2011.11.23. 09:52:00

@Inter Face:

"Télen még vidámabb a dolog, amikor egyöntetű havas az egész 2kocsinyommal,de a kresz szerint tudnod kellene,hogy 50méterre a 10centi hó alatt milyen a burkolat,mindezt a kocsiból ülve."

Amikor mindkét utat belepi a hó, akkor egyenrangúak a burkolat szempontjából. a hó 'nem aszfaltnak' számít.

logikaibukfenc 2011.11.23. 10:49:22

Egy kis segítséget nyújthat, ám mivel ezt a jogosítvánnyal rendelkezőknek sem kell tudniuk és az illetékes szervek sem veszik sokszor figyelembe, nem biztos, hogy perdöntő lenne :
20/1984. (XII. 21.) KM rendelet
az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről.

Gyorsan átfutottam.
Itt pl meg van határozva, hogy lakó pihenő övezetben csak egyenrangú utak lehetnek! (ha jól emlékszem "X sebesség" - zónát is csak olyan helyen lehet kialakítani ahol csak egyenrangú kereszteződések vannak).
Amire jól emlékeztem az , hogy nem lehet egyenrangú mondjuk egy 2x1 és egy 2x2 sávos út kereszteződése. (ez a poszt rajzából nem derül ki, és az sem tudjuk , hogy lakó-pihenő e). Arra meg rosszul emlékeztem, hogy mindkettőnek szilárd burkolatúnak kéne lennie :(

óvatosan szevasz

ex-dr. vuk 2011.11.23. 11:57:39

c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;

Nagy kerdes, hogy a murva "foldutnak" szamit-e... Szerintem igen. Legalabbis nem "szilard".

Inter Face 2011.11.23. 12:04:11

@D4D: Biztos ez? Hol van a kreszben leírva?

Shub-Niggurath 2011.11.23. 12:12:48

Érden nőttem fel, így a "szokásjog" részhez hozzáfűznék egy kis kiegészítést, de az ítéletet meghagyom a KRESZ-hez értőknek :)

Érd egy hatalmas alvó és kertváros, jól felismerhető, betonozott, kitáblázott, "ősrégi" főútvonalakkal. Ezek az esetek jelentős többségében olyan területeket fognak közre, ahol csak kertes lakóházak vannak, a szociális, oktatási, szolgáltató és egyéb intézmények mind a városközpontba vagy a főutak mellé települtek.
A főutak között lettek kialakítva,nem olyan régen, más lebetonozott utak, hogy csökkentsék a forgalmat - ezek szintén táblával védettek.
Az ezek közti terület túlnyomó többségben még ma is földút. És amíg a csatornázást nem csinálják meg, addig nem is betonoznak ilyen "belső" utakat. Pláne nem közpénzből.
Ettől függetlenül vannak olyan utcák, akik szereztek rá engedélyt (?), de legalábbis valahogy elintézték a lakók, hogy a főutról az ő kis portájuk előtt legyen lebetonozva az út. Ezek a lebetonozott utak nem lettek kiszélesítve, két autó - általában - csak a padkára húzódva fér el egymás mellett, valamint a többségnek az állaga sem nevezhető már - józan paraszti ésszel - betonozott útnak.
Valamint, mivel magán kezdeményezésben épültek, ezért kitáblázva sincsenek.
Ezért inkább mindenki úgy vezet, mintha egyenrangú utakon közlekedne. Nem is annyira a koccanások miatt, hanem a környéken élő, kint játszó/focizó/bringázó gyerekek miatt.

gobolyosg 2011.11.23. 12:37:44

@Szakadás: végigolvastam. és?
Tartom, hogy az bizony az emberek fejében van így, mert egyik sem -aki arra jár- azt morzsolgatja a tenyerében, hogy úristen mit is mond a kresz...? - ellentétben veled.

Drdnght 2011.11.23. 12:47:16

@qwertzu: Alapveto logikabol kovetkezik szerintem, hogy nincs igazad a hossztol fuggetlenul.
Az aszfalt veget er a keresztezodes elott, tehat a keresztezodes foldut es egyenrangu. Ezt erositheti, hogy ez gyakorlatilag "ideiglenes" allapot, egyszeruen csak addig van leaszfaltozva.

gerg0 2011.11.23. 13:05:46

Jobbkéz-szabály van, mit kell ezen annyit agyalni...

qwertzu 2011.11.23. 13:22:21

@Drdnght: A kereszteződés földút, de ez mellékes.
"földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;"

Nem a kereszteződés számít, hanem hogy milyen útról érkezik a jármű. A sárga szilárd burkolatú útról érkezik? Igen. Akkor a pirosnak kell elsőbbséget adnia.

Ha igazad lenne, akkor a szokványos, nem kitáblázott földút/szilárd út kereszteződések is egyenrangúak lennének, merthogy a földút véget ér a kereszteződés előtt, tehát a kereszteződés szilárd burkolatú, tehát egyenrangú.

Elijah_Baley 2011.11.23. 13:26:30

monnyuk a gyakorlatban az úgy néz ki h annak van elsőbbsége aki jobban siet...

pengusz 2011.11.23. 13:31:39

Mosonmagyaróváron láttam olyat, hogy megy az aszfalt út, beletorkollik egy földútba és háromszög az aszfaltnak. És x utcán keresztül a földútnak van elsőbbsége (az aszfaltutak kertesházas övezeten mennek keresztül, a földút másik oldala szántóföld)

Skodakék Fábia 2011.11.23. 13:47:59

Budán meg a Fehérvári út olyan mintha földúton mennék.
Azt mikor fogják végre leaszfaltozni?

telefonko:zpont 2011.11.23. 13:52:42

@logikaibukfenc: nem lakó-pihenő övezet, azt tábla jelezné valahol korábban, de ilyen nincsen kint.

D4D 2011.11.23. 17:18:08

@Inter Face:

Gondold át logikusan!

Tudod mi van a hó alatt?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.23. 17:21:26

@D4D: "Tudod mi van a hó alatt? "
Még több hó?

Flugos furgonos 2011.11.23. 18:07:35

Nem tudom, te Érdnek melyik részén laksz, én a postástelepen. Itt olyan keskenyek a földutak hogy egy ilyen ábrán látott kanyarodásra esély sincs. Ilyenkor azt szoktuk csinálni, hogy csekkoljuk egymás indexét és az megy elsőként aki így szabad utat csinál a másiknak. Ugyanis az elsőbségről le lehet mondani.

messi-asz 2011.11.23. 19:18:21

az elftársak audija megy előbb aztán a többi... sorban...

jelentéktelen alak 2011.11.23. 19:19:19

Az OK, hogy a murvával fedett út, földút és alárendelt az aszfaltozott útnak. De mi a helyzet az -ugyan csak Érdi jelenség- zúzott aszfalttal fedett utakkal?

(meglep, hogy mennyi érdi/földi van itt a topikban) :-)

jelentéktelen alak 2011.11.23. 19:26:52

@Inter Face:
Szerintem nem hülyeség az 50méteres szabály. De még meg lehet győzni... :-)

Szerinted milyen besorolású kellene legyen az a földút, aminek az aszfaltozott úthoz való csatlakozása előtt van némi aszfaltozott szakasza?
Szerintem ez a szabály nem az 50méterről szól. Ez a szabály azt hivatott megkönnyíteni, hogy meg lehessen különböztetni az aszfaltozott bekötő utat a aszfaltozott bekötéssel ellátott földúttól.
Kell ehhez meghatározni egy egy jellemzőt, különben bárhogy értelmezhető. Te miként tennéd? És miért úgy?

Nem arról van itt szó, hogy le kell mérned, hogy az aszfalttal ellátott rész csak 4998cm, vagy 5001cm! Arról van, szó, hogy attól még föd út, hogy az csatlakozás előtt van 50méter aszfalt. Vagy szerintem nem kellene földútnak lennie az ilyennek?

jelentéktelen alak 2011.11.23. 19:29:43

@vuk_: Hát??? Légnemű? Esetleg folyékony? :-)

!!! Nem komolyan venni !!!

Timnorc 2011.11.23. 21:46:12

Még egy vélemény:

Ha annak az útnak a hossza, amelyiken a sárga érkezik nem haladja meg az 50 métert, akkor arra az útra úgy kell tekinteni, mintha földút lenne. Tehát ilyenkor a 28/1 miatt jobbkéz.

Más esetben a 28/2 miatt a sárgának elsőbbsége van.

Inter Face 2011.11.24. 01:29:55

@jelentéktelen alak: Nem a földút definíciójával van a gond.Hanem azzal ,hogy nem észleli ,nem tudja megállapítani gyorsan és biztosan a közlekedő az elsőbbségi viszonyokat ilyen esetben és ez bizony problémát okozhat és balesetveszélyes.Nem minden közlekedő bennszülött ,hogy kívülről tudja az adott település összes útjának minőségét és besorolását.Ki kellene rakni minden ilyen kétes kereszteződésbe egy elsőbbségadás táblát a sarokra az ilyen sárrázós földutaknál.Van ahol ki is raknak láttam már nem egy ilyet,de én kötelezővé tenném.

Inter Face 2011.11.24. 01:41:30

@D4D: Nem tudom mi van alatta de a szabályok nem a logikáról szólnak.Sajnos...Nincs olyan a kreszben ,hogy aszfaltútnak elsőbbsége van a földúttal szemben ,kivéve, ha nem állapítható meg ránézésre az út minősége .

D4D 2011.11.24. 08:07:01

@Inter Face:

"Nincs olyan a kreszben ,hogy aszfaltútnak elsőbbsége van a földúttal szemben ,kivéve, ha nem állapítható meg ránézésre az út minősége ."

Azonos burkolatú utak egyenrangúak.

Ha mindkét út burkolatát hó takarja, akkor hogyan is állapítod meg a betorkolló út burkolatának fajtáját?

Elsőbbség az útkereszteződésben
28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos részére.

(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;
c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;

dzsaszper 2011.11.24. 09:06:16

@D4D: @Inter Face:
az valóban potenciális balesetforrás, hogyha a hóval fedett aszfalt úton közlekedő ismeri a környéket mint a tenyerét, és tudja hogy jobbról földút fog keresztezni, míg a hóval fedett földúton közlekedő észre sem veszi, hogy földúton közlekedik és ezért egyenrangúnak véli a kereszteződést.

jelentéktelen alak 2011.11.24. 17:39:36

@dzsaszper: Mi van akkor, ha a földúton közlekedő azzal ugyan tisztában van, hogy a hó alatt földút van, amin zötyög, de arról halvány lila gőze sincsen, hogy a keresztező út már átesett egy aszfaltozáson és aki onnan neki balról jön, az elsőbbséget élvez? :-)

Inter Face 2011.11.25. 06:24:33

@D4D: Ez akkor felveti a kérdést ,hogy jogilag a hó útburkolatnak számít-e?

dzsaszper 2011.11.25. 10:11:51

@jelentéktelen alak: a helyzet persze ugyanaz -- de ez a messze kevésbé valószínű változat :)

jelentéktelen alak 2011.11.25. 19:08:29

@dzsaszper: Miért gondolod? Van egy csomó olyan út -kiváltképpen Érden- ami még nyáron sem sokban tér el a földút jellemzőitől, pedig aszfalt út. A kátyúk miatt, pont úgy zötyög a rajta járó, semmivel sem szélesebb, semmivel sem kiépítettebb, csak épen van rajta némi aszfalt.

Na most aki nem ismerős arra, az friss hóban honnan kellene tudja, hogy melyik aszfaltozott, melyik nem aszfaltozott utca? Mert ha más, nem utal az elsőbbségi helyzetre, akkor ez a meghatározó.

GG81 2011.11.29. 14:27:18

Érd is jó hely, de délPest és Csepel is most kezd szilárdulni, folyamatosan változnak a forgalmi viszonyok: jobbkézből földút-földút viszonyból, földút-szilárd eset, aztán hirtelen újra jobbkéz, amikor minden beszilárdul...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.29. 17:44:57

Ezeken az utakon nem megy gyorsan senki? Eddig bírtam olvasni:-) Nem. Ha a földúton az 50-60 km/óra nem gyors, akkor nem. Valóban ritka, naponta egy -három autónál alig vagy csak ritkán van több autó, ami 60 felett megy el, a többi 40-60 közt:-) Brutális, főleg nyáron...Akkora a por, egyszer levideózom, anyósomék vagy a testvéremék felé menet...

D4D 2011.11.29. 20:07:43

@alfagumi:

Egyszer éjjel mentem ott egy földúton 90-el. Valahol a Késmárki környékén.

Ismerősöknél voltunk, és a gyereke megevett valamit.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.30. 08:40:02

@D4D: Az azért más:-) Érthető. Sajnos a furcsa az, hogy a környéken lakók, egymás házai előtt mennek így. Nem csak az átutazók, hanem azok közt is van vadbarom, aki ott lakik...

dzsaszper 2011.11.30. 08:52:14

@jelentéktelen alak: na igen, Érd az Érd... de azért az ottani viszonyok nem országosan jellemzőek :)

D4D 2011.11.30. 13:19:54

@alfagumi: De gondold el, simán vitte a 90-et, tökéletesen sima út, akkor 40-el is simán lehet menni rajta. Mi port szívnak az ott lakók? Minden nap porszívózhatnak.

Általában 30 körüli tempóval járok az érdi főldutakon, sokszor még az is sok. Idén nyáron kb. 10-20-al is olyan rallyport húztam, hogy mikor megérkeztem, percekig ültem bent, mert szállt a por.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.30. 20:31:11

@D4D: Nekem ne mondd, én tudom:-) Megállsz az autóval és fél óra múlva egy centis por áll rajta. Akik arra felé laknak, csak éjjel nyithatnak ablakot, de ha akkor elhúz egy Zsiguli, benne az indiánokkal, akkor aztán reggel lehet takarítani...Nálunk aszfalt út van ,de ez is úgy porol, megőrülünk nyáron..Anyósomék felé kész van mindenki...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása