Nem tudom, hogy mázlista vagyok-e vagy sem, de 13 év alatt egyszer sem kaptam még értesítést, hogy bemértek volna. Igaz volt már, hogy számítottam rá, de csak nem jött meg az a levél. Teljesen igaza van Zoltánnak, sok helyen lehet tudni, hol mérnek, vannak bejáratott helyek, meg az autóstársak is sokszor villogva figyelmeztetnek. A levél vége is szívemből szól, sokan úgy mennek az úton, hogy fel sem tűnik nekik, városban vannak vagy országúton, ami miatt első esetben túl gyorsan, másodikban túl lassan haladnak. Sosem fogom megérteni őket, még ha ezzel megspórolnak pár deci üzemanyagot, akkor sem.
Az előző kissé provokatívra sikerült írásom hozzászólásai közt találtam egy gondolatot, ami újabb ihletet adott. Az elvárt komolytalanságunkat kérem őrizzük meg továbbra is! Kicsit hosszabb bevezető, majd a végén a lényeg.
Kérdésem a következő: Látott már valaki olyat, hogy korrekt mérés? Büntettek már meg bárkit úgy gyorshajtásért, hogy azt jogosnak érezte? Ugye, hogy nem! Tudtam én. Mint a fehér holló.
Erről rögtön az jut eszembe, hogy milyen is egy korrekt mérés? Hogyan kellene bemérjenek, hogy ne legyenek utána leszarházizva? Szerintetek?
Hogyan lehetséges, hogy egyesek mindig, minden szabályt betartanak és mégis menetrendszerűen jön a csekk, míg mások még az életben nem mentek el sebességmérő előtt szabályosan (lásd én) és sose fizet. Sőt igazából nagy arccal ki merem jelenteni esélyük sincs. Hatékony a rendőrség, vagy sem? Hatékony valami, ami még olyan szabálytalankodókat is képes megfogni, akik mindig szabályosan és évente csak egyszer mennek, viszont képtelen megfogni azt, aki minden nap egyfolytában szabálytalan?
Én kijelentem a mérések 99%-a korrekt. Persze van, hogy nem létező táblára hivatkoznak, meg berakják a bokor mögé a mobiltáblát, hogy ne látszódjon, de most nem erről szeretnék beszélni.
Felsorolnám az utolsó pár indoklást, amit ismerősöktől hallottam, miután bemérték őket. Persze azt már remélem mindenki leszűrte, hogy ők mind mindig minden szabályt betartanak és minden mérés inkorrekt volt.
1. Falutábla után 30 méterrel állnak, de a tábla pont kanyarban van, tehát nem látsz be. Mire meglátod őket már átmentél a táblán és meg is vagy.
- "Minden nap látom őket a buszból, már évek óta ugyanott állnak éjjel-nappal."
- Jó és? Akkor miért nem mész be rendesen?
- "Fene se gondolta, hogy szombaton is ott vannak."
Tehát értjük? Inkorrekt volt, mert szombat van. Hiába ő minden szabályt betart, persze csak, ha éppen nincs szombat.
2. Normál autópálya szakasz, egy felüljárón állnak. Limit 130.
- "Jöttem haza, végig csak 110-el mentem, pedig még láttam is a rendőrautót, meg az állványt a hídon."
- Jó és? Akkor mi a baj? 110-el mentél, láttad is.
- "Mert már csak 5 percre voltam otthontól, ezért gyorsítottam és gondoltam itt már csak nem büntetnek meg."
Ez is nyilvánvalónak tűnik. Inkorrekt, mert volt pofájuk 5 percre otthontól megbüntetni. Egyébként ő is mindig szabályos, csak jó távol legyen hazulról.
3. Sima lakott terület. Limit 50, talán még zebra is van a környéken.
- "Pedig láttam a fehér Golfjukat is."
- Jó és? Hát már az autójukat is ismered, kilóméterekről kiszúrod...
- "Égett a lámpájuk, azt hittem már indulnak."
4. Falutábla, kereszteződés, falu vége tábla. Este.
- "Pedig kiszúrtam őket még táblán kívülről, le is lassítottam."
- Jó és?
- "Hát ahogy elmentem mellettük gyorsítani kezdtem és segbelőttek. Azt hittem látják, hogy szabályosan jövök be és békén hagynak."
De még sorolhatnánk mikre szoktak hivatkozni, mikor a bujkálunk és mérünk különítmény sikerrel jár. Tényleg csak a teljesség igénye nélkül és ne felejtsük el hozzátenni, hogy eleve minimum 17-el szinte mindig nyugodtan mehetsz gyorsabban annál, mint ami a szabályban van. Mert lejtő alján álltak, mert tilosban parkoltak, mert elbújtak, mert az autópálya lehajtó korlátozását mérték, mert a 30-as táblát figyelték, mert követtek, letoltak, sőt beálltak a valagamba (ugye, ugye a hetes aranyszabály, ne akarj menekülni, ha senki sem kerget), mert négy sávos volt az út, este volt, mert csak mentem a forgalom ritmusával, gyártelep volt, mert a már említett 20 méterrel a falutábla előtt/után álltak, még a balatonföldvári fix is szemét, mert már előtte 5 kilóméterrel a város másik végén ki van táblázva. De a kedvencem, mikor ilyeneket olvasni, hogy szegény bácsi évente csak 400 kilómétert vezet a 30 éves Skodával, de egy út alkalmával már be is szedett két részletben 75 ezret.
Mindezek tükrében nem kellene úgy fogalmazni, hogy betartjuk a szabályt, de csak ott, ahol az nekünk tetszik? Mellette meg anyázzuk és neveljük azt, aki máshol gondolja haszontalannak a szabályt. Most, hogy letisztáztuk, hogy minden szabályt betartani egész egyszerűen lehetetlen, jöjjön a lényeg.
Évek óta nem sikerült felfedezzük a logikát a működésükben. Pedig nagyon egyszerű és racionális. Vagy inkább fogalmaznék úgy, hogy lehet, hogy sikerült, csak szeretjük szivatni magunkat. Hol mérnek? Pont ott, ahol mindenki tudja, hogy mérni fognak. A lejtő alján, a 30-as táblánál, az autópálya lehajtón. GPS koordinátára nem tudjuk beazonosítani, de ha odaérünk egyből felismerjük.Lássunk saját konkrét példát, ha az eddigiek zavarosak lennének.
M6-os autópálya eleje, 80 km/h-ás sebességkorlátozás. Ha itt én megyek ugye már eleve szabálytalanul, de traffipax biztosan 95-el, akkor boldog-boldogtalan megelőz. Jön a 100 km/h-ás szakasz. Itt én már 115-el megyek és párat már előzök is vissza. Aztán, ahol minden korlátozás megszűnik 150-el már úgy hagyok ott mindenkit, mintha állnának. Tessék kipróbálni.
Képesek vagyunk 70-el végigkövetni a Kamazt az egész országon, ugyanakkor nehezünkre esik csak 65-el elmenni a falutábla mellett, mert ott már hirtelen nagyon fontos dolgunk kerekedett. Képesek vagyunk végigfékezni a pusztát, de hatvanas táblánál nem kophat a fékbetét.
Mi következik ebből? Mi az úthálózatnak nem azon a 98%-án megyünk gyorsan és szegünk szabályt, ahol a kutyát sem érdekli, hanem mi valami istenadta tehetséggel vagyunk képesek kiszúrni, a teljes hálózatnak pont azt a 2%-át, ahol már évek óta megy a stabil kaszálás. Mi azért is megmutatjuk a 80-as részen, a lejtőn, a 30-as táblánál. Utána meg sírunk. Mindenhol máshol lassan megyünk, csak pont ott nem, ahol tudjuk, hogy a vérünket szívják. Miért szeretünk mártírkodni? Miért szeretjük etetni őket?
Várom a véleményeket! :)
alfa.orionis 2011.11.28. 11:33:50
adalék szombathoz:(hajnal)pesti oldal, rakpart, nagy konténer a Margit híd előtt-mindig vannak mögötte.
Kínkeserves ötvennel eldöcögni addig,főleg, hogy nagyjából üres az út, de megéri.
Nem vagyok kárörvendő, de amikor kilóhússzal süvít az okos, azért elmosolyodom.
Dagály strand előtt(vagy után, attól függ, honnan jössz) dettó.
Autópályán(M7, Nagykanizsa után pl)nyilván nem az út mellé állnak a nyílegyenes szakaszra, takarás nélkül, hanem a felüljáróra. Meg egyértelmű, hogy az érdi lejtő aljába.
Szóval így:)
HakapesziM 2011.11.28. 11:39:30
ex-dr. vuk 2011.11.28. 11:39:49
Nem azert kell betartani, mert latod, hogy ott vannak... Epp azert mernek lesbol, hogy ne csak azert lassits es csak akkor, hanem mindig.
vidagabesz80 2011.11.28. 11:44:10
És ha már autózás akkor itt egy jó kis nyereményjáték ahol akár egy új Megánt is lehet nyerni!
minu.me/-startlapjatek
nyjozsi2 2011.11.28. 11:53:22
Hunyadi út befelé (11.ker), a MOL kút vonalában belső sáv lezárva, 30-as tábla, bedugulás, felbontás után megkönnyebülés, NO feloldó tábla, szembe mérés...
Leadfoot 2011.11.28. 11:54:02
Hogy engem megbüntessenek, ahhoz korábban kell felkelni. :-) De ha megbüntetnek majd, zokszó nélkül befizetem, jogos volt. Akkor is, ha 30-as táblánál mértek, akkor is, ha autópálya lehajtónál. A szabály az szabály, és minden értelmes embernek tudatában kell lennie a kockázatnak - még akkor is, ha a szíve szerint az adott helyen magasabb sebességkorlátot alkalmazna, és a pokolba kívánja a 30-as vagy 60-as táblát.
De...
"Hol mérnek? Pont ott, ahol mindenki tudja, hogy mérni fognak. A lejtő alján, a 30-as táblánál, az autópálya lehajtón."
Akkor viszont nem lehetne esetleg, hogy a TÉNYLEG veszélyes helyeken mérjenek, hogy az emberek ott szokjanak rá a szabályok betartására?
king4aday 2011.11.28. 11:58:26
Robcsek07 2011.11.28. 12:05:17
A gond ott van, hogy annyi korlátozás van kint az utak mellett (jogosan, jogtalanul ebbe most bele se menjünk), hogy ha nem autópályán közlekedsz, akkor képtelenség betartani. Próbáld ki egyszer és meglátod, hogy az utaink tele vannak 60 km/h-s korlátozással.
Bár lehet, hogy nincs igazam és többet kellene közlekednem autópályán, de még lehet, hogy a kormányunk elintézi jövőre. Csak akkor meg durván túl lesznek terhelve a pályáink, mert mindenki ott fog közlekedni.
HakapesziM 2011.11.28. 12:07:00
Olyan ez mint a kamionok és a hidak. Minden sofőr tudja, hogy 3,8 méterre még rá lehet próbálni szép lassan, van olyan ország ahol 3,6-ra is, mert általában magasabbak, elfér a 4 méteres pótkocsi. Mígnem lesz egy híd, ami tényleg csak annyi, amennyi..Megoldás: annyit kell kiírni amilyen magas ténylegesen. Ugyanígy, korrekt, használható sebességhatárokat, amelyeket komolyan lehet venni. Az előírásokat az élethez, az elvárható tudású gépkocsivezető biztonságérzetéhez, érzékeihez kell méretezni. Segítsen a szabály biztonságosan közlekedni, ne mumus legyen. Ki ment már 30-as táblánál - hacsak láthatóan nem mértek - 30-cal valaha? Én még sosem. A szabályok értünk kellene, hogy legyenek.
"streetfighter" 2011.11.28. 12:07:41
Nyilván vannak helyek, ahol sokszor állnak és aki rendszeresen arra jár már ismeri azokat.
Azokon a részeken ahol viszont ritkán járunk, könnyen meg lehet szívni.
Mondom ezt úgy, hogy úgy megyek, ahogy biztonságosnak tartom, ami a legritkább esetben egyezik a megengedett maximummal, mégsem kapok sokk csekket.
Az élethez szerencse, figyelem, körültekintés és lélekjelenlét is kell. :)
Aki mindig hazárdírozik, az könnyebben veszi, ha néha rajta kapják. Én legalább is így vagyok vele.
pasman 2011.11.28. 12:18:12
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2011.11.28. 12:25:54
Emellett az autópályákon igenis kéne büntetni a jobbratartási szabályok megsértését is.
az_igazi_trebitsch 2011.11.28. 12:28:23
Tibi88 2011.11.28. 12:31:55
Sosem büntettek meg, pedig nem egyszer volt hogy a trafis autóval szemeztünk egymással, bazmegeltem is hogy ezt megszívtam. De csak nem küldték a csekket. Úgy néz ki ilyen téren a szerencse mellettem áll
pgyula67 2011.11.28. 12:38:05
Kértem őket, hogy hihetőbb bizonyítékot kreáljanak vagy hagyjanak békén. A válaszuk az volt , hogy ők bizonyítva látják a dolgot. Hát én nem.
Semper Fidelis 2011.11.28. 12:39:49
Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2011.11.28. 12:40:51
Miért haladhatok a legszakadtabb országúton Mucsaröcsöge és Alsópusztafalva között 90-nel, ha az M6-os azon szakaszán csak 80-al haladhatok? (Ne jöjjetek a kanyarokkal, amik ott vannak. Vannak durvább kanyarok is országúton segességkorlátozás nélkül!)
HakapesziM: Az, hogy te még sosem mentél 30-al 30-as táblánál, nem jelenit azt, hogy más sem. Én néha azt is betartom. :)
fuel-injected suicide machine 2011.11.28. 12:49:02
Anti Anyag (törölt) 2011.11.28. 12:57:05
Abban viszont már igen, hogy pld. lehajtóknál azt a pillanatot, amikor az első két kereked már a lehajtóra ért, már nyilván lassulsz, csak nem léptél két lábbal a fékre. Azaz direkt odapozicionálják a mérőműszert, mert tudják, hogy húsz méterrel odébb már mindenki szabályosan megy, oda már minek.
Természetesen ez is jogos, de akkor az is, ha a parancsnok azért nem fizeti a rendőrnek az egész napját, mert az ebédszünet után 1 másodperccel még nem nyelte le a falatot.
Ezt hívják "kis genyóságnak" és sokan ilyenek miatt nem szeretik és tartják lehúzósnak a rendőrséget, nem pedig azért, mert lakott területen beméri őket.
gabesz7004 2011.11.28. 13:00:11
1. Alapvetően gyorsan, de ésszel vezetek. Kétszer kaptam csekket 90 helyett 117 és 50 helyett 77, be is fizettem semmi gond. De! Az első esetben csak a kíváncsiság miatt visszamentem hogy beazonosítsam a helyet, amit írtak, de nem találtam meg. Elég jellegzetes volt a háttér, azóta hússzor jártam arra, azóta sem találtam meg. :)
2. A 61-es főúton Nagybajom és Böhönye között az útépítési munkák befejezése után még két hónappal is (!) kint voltak a 40-es és 50-es korlátozó táblák. Miért, ha nem azért hogy lehessen szedni a pénzt?!
Jó lenne ha a Rendőrség nem pénzbehajtással, hanem rendteremtéssel foglalkozna! Felőlem mérjenek, de ahhoz nem kell rendőr és rendőrautó, elég egy civil technikus egy sima kocsival. A sárgán áthaladók fotózása pedig már a nonplusultra f@szság kategóriája!
ave 2011.11.28. 13:00:29
En nem anyazok ha megbuntetnek.
fda 2011.11.28. 13:01:50
Azért mivel nem büntetnek meg mindenkit, ez bizonyíték arra nézve, hogy nem képtelenség. Elég soknak sikerül...
fda 2011.11.28. 13:05:56
Igen mert akkora király vagy hogy átjutsz ott. Csak épp nem tudod, hogy miért van ott az a tábla. Csak nem egy iskola előtt van? Igen, gond nélkül átgurul ott 70-nel az autó, csak épp ha eléd ugrik valaki, mondjuk a szomszédod gyereke, akkor te 8 méterrel később tudsz megállni a 40-es tempóhoz képest.
Ha az volna a sebességkorlátozás alapja, hogy hol mennyivel "lehet menni", akkor autópályán 250, egyenes faluban 120, görbe hegyi faluban meg 80 lenne a korlát. Mert én is akkora király vagyok, hogy tudok ennyivel menni.
killermoney 2011.11.28. 13:10:22
Én is pont így megyek mint te hogy kb 10-15el a sebességhatár fölött az még bőven belefér és én se kaptam még csekket. De ez a megyek X km/h-val de azt mindenhol ez télleg iszonyat idegesítő.
Autópálya lehajtón én még mondjuk életemben nem láttam rendőröket mérni de biztos van ilyen ha mondjátok.
Az M6-oson a 80-as korlátozásnak nagyon prózai oka van mégpedig az hogy EU szabvány hogy lakott területen a max megengedett sebesség nem lehet 80-nél több márpedig az a szakasz még Budapesthez tartozik. Az M3beveztője is ezért 80-as.
Az M5 befelé az utolsó kilóméteren az az 50 mondjuk télleg halál ott szoktak is állandó jellegel mérni de annak meg zajvédelmi okai vannak egyrészt másrészt meg erősíti a "kapuhatást".
uninterested 2011.11.28. 13:10:39
Engem büntetnek meg, aki az esetek 99%-ban betartja a sebességkorlátokat? ( gyerek van hátul, ugye )
imittto 2011.11.28. 13:13:58
Szelid sunmalac 2011.11.28. 13:14:21
Tower13 2011.11.28. 13:16:18
Voltam már gyorshajtó. A vicc az volt, hogy ott nem mértek. (pedig az sajna el volt cseszve. 150 nel mentem az autópályán, igaz, én anyáztam a leginkább emiatt. :D Nem saját kocsi, s kissé erősebb motorja volt. Utána már nagyon figyeltem, nehogy kicsit odalépjek neki)
De elég viccesnek tartom, hogy hónapokig gyakoroltak jóval 50 fölötti sebeséggel a mi ki utcánknál. Ezek rendőrök voltak. A kanzar nem belátható, és van egy szép bukkanó (na jó.. csak volt). aztán beszáltak egy ottani garázsba.. akkor abbahagyták.
NforceR 2011.11.28. 13:18:29
Szelid sunmalac 2011.11.28. 13:19:48
Amugy meg csak azert, mert veled meg nem basztak ki, nem jelenti azt, hogy olyan rohadt rendesek am! Hogy idevago kozhellyel eljek: Attol hogy mindenki szembejon veled az autopalyan, meg nem a mindenki lesz hulye!
HakapesziM 2011.11.28. 13:21:49
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.11.28. 13:25:09
messi-asz 2011.11.28. 13:27:43
nagyrészt tényleg felesleges és buta a sündőrség...
csak strihelnek a zút szélén... se baleset megelőzés se semmi...
számtalan épkézláb történet lenne, hogy 99%ban tényleg hót feleslegesen mérnek...
de tök mindegy kiszámítható BUTA rencer... tényleg csak a LÚZEREKET szopatják (adóztatják)
épkézláb szabálytalankodók ezeket a sünüket elkerüli konfliktus nélkül, napi rutinnal többszáz szabálytalanság ellenére... de nagyon nem is kell kerülni, nagyívben lexarják a sünök is...
messi-asz 2011.11.28. 13:29:25
telefonko:zpont 2011.11.28. 13:29:45
Az M1M7 kivezető után közvetlenül az M1-es ág elején szoktak mostanában gyakrabban mérni, na ott gyakori hogy a belső sávban fékezünk mert elöl valaki a 80-at látja megfelelőnek a 100 helyett.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2011.11.28. 13:35:44
Volt még egy eset, amikor szintén bemértek és megúsztam egy figyelmeztetéssel, az is korrekt volt.
Ha megszegem a szabályt és rajtakapnak, az a minimum, hogy vállalom a felelősséget és nem próbálok csúszómászó módra kibújni alóla.
nehanap 2011.11.28. 13:38:02
:)) pontosan erre gondoltam.
holvegyekautot.hu · http://holvegyekautot.hu/ 2011.11.28. 13:44:15
Vasárnap reggel 8:00, M7 kivezető OMV-McDonald's magasságában M7 irányába találkoztam velük. 70 km/h a sebességhatár...hát kaszáltak - nem engem. Ki a fene gondolná, hogy ilyen korán, ráadásul vasárnap...?
pgyula67 2011.11.28. 13:55:40
Skodakék Fábia 2011.11.28. 14:03:41
Másrészt M0-s új szakasz, kanyarból kijössz 110-ről kilencvenes tábla és 200méterrel odébb szemből trafi. Nem emlékszem pontosan, valahol Maglód és M5 között M5 felé.
Azért baszott fel a dolog mert pont valami lehajtó miatt fent lestem a táblákat is és felfelé gubbadt szemekkel könnyű elsiklani a 90 mellett.
Szelid sunmalac 2011.11.28. 14:07:46
elwood 2011.11.28. 14:09:29
ott kéne mérjenek ahol veszélyes a gyorshajtás, és nem ott ahol pénzt lehet beszedni a figyelmetlen autóstól
itt szóltak a rendőröknek, hogy az iskola előtt száguldoznak az autók kéne mérjenek, erre rá egy hétre kiálltak mérni 3km-rel odébb ahol 2x2 sáv van egy erdő közepén gyalogos forgalom nincs, 50-nel szabad menni, mindenki 70-nel megy.
meg is büntettek és nem érzem jogosnak, társadalmi veszélyessége minimális a tettemnek, az iskola előtt pedig továbbra is száguldoznak. inkább üssék el a kiscsákókat mi ? csak a bevétel meglegyen ...
Tetris 2011.11.28. 14:09:57
Csalók ellen csalás a leghatékonyabb.
gri 2011.11.28. 14:11:22
A másik kettő nem tartozik ide.
Ja, és a poszt címe helyesen sztem:
"Nem _mindig_ a rendőröket kell hibáztatni"
pgyula67 2011.11.28. 14:13:11
schdl (törölt) 2011.11.28. 14:16:54
phaszfej 2011.11.28. 14:17:52
phaszfej 2011.11.28. 14:20:32
HakapesziM 2011.11.28. 14:22:30
labi 2011.11.28. 14:24:41
Az meg hogy a táblák nagy része felesleges... volt idő amikor én is így gondoltam, bár akkor is betartottam.
Aztán egyszer egy hozzáértőbb rég látott havert vittem át az országon, neki is puffogtam, erre mindegyiket elmagyarázta hogy miért is... és számomr is érthetőek voltak az indokok meglepő módon.
Pl én is jöttem a "ezt a kanyart sokkal többel is be lehet venni" dumával.
Mondta, jó akkor forduljunk, oké, erre a kis útra hajts be... no most hajts ki innen a főutra... nabammeg... hát az tényleg elég lutri, ha jönnek a "ezt a kanyar én csakazértis többel veszem, mert ÉN majd tudom hogy ez a korlátozás felesleges" emberkék...
Azóta elfogadom, hogy amit nem értek az nem feltétlenül hülyeség...
Persze van olyan is, de nem olyan aránban, mint ahogy azt sokan gondolják. Annyit meg ki lehet bírni.
BiG_ 2011.11.28. 14:29:59
kolompár szmélgol 2011.11.28. 14:37:03
Ahogy mondod, engem husvet hetfön fenykepeztek. Nyuszika tojt egy fincsi csekket. :(
king4aday 2011.11.28. 14:38:07
kolompár szmélgol 2011.11.28. 14:38:52
king4aday 2011.11.28. 14:39:34
Jó lenne ha valaki tudna mondani valamit ezekre az urban legendekre.
mement 2011.11.28. 14:43:45
Ilyen ugysem lesz, magyar autosnak komoly mentalis kihivast jelent szabalyosan kozlekedni. Egyebkent nem ertem a sirankozast, a vilag minden tajan a buntetesek, a bevetelek reszet kepzik, es mint ilyen a szervek torekednek a hatekonysagra.
Legyen az kozlekedesi szerv, vagy adohatosag.
messi-asz 2011.11.28. 14:44:30
debil ország debil sünökkel...
rossz jogszabáylok nem működő intézmények...
az állam megdöglött...
Bobby Newmark 2011.11.28. 14:44:45
De egy belassult reflexű öregembernek is, meg egy parás frissjogsisnak is be kell tudnia venni azt a kanyart. Nem beszélve a tökig megpakolt negyven tonnás pótkocsis teherautóról. És nekik lehet, hogy már az ötven is sok.
Viszont nincs mód ilyen szintű különbségtételre, úgyhogy marad az, hogy vagy betartjátok ti is, vagy fizettek.
messi-asz 2011.11.28. 14:45:20
pasman 2011.11.28. 14:45:23
(Linket nem lehet betenni a kommentbe?)
messi-asz 2011.11.28. 14:46:05
mement 2011.11.28. 14:46:42
Te teljesited az evek soran, az allam meg raszarik a szerzodesesdre es a ket kezedbe nyomja teli pofaval mosolyogva, masoknak magyarzva kozbe mekkora utolso szemetlada vagy hogy elni mersz egy szerzodesben rogzitett jogodda.
Ha szerinted ezt zokszo nelkul tudomasul kell venni, akkor ne sirjal akkor se, ha a munkaltatod mondjuk csak fel fizetest ad, mert kell fejlesztesre a munkabered.
HakapesziM 2011.11.28. 14:49:54
handax 2011.11.28. 14:49:55
www.police.hu/traffipax?pagenum=2&ayear=2011&amonth=10
28. hétfő 07.30-09.00 Bp. XI. ker. Hunyadi János út
hörgőszelep (törölt) 2011.11.28. 14:53:29
king4aday 2011.11.28. 14:54:42
mement 2011.11.28. 14:58:12
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.28. 14:58:16
phaszfej 2011.11.28. 14:59:17
Peetee 2011.11.28. 15:01:06
Hogyan lehetséges, hogy lakott területen kívül soha nem mérnek olyan helyen, ahol 90km/h (tehát a standard) a megengedett?
Miért csak a városhatárokban mérik az 50km/h-t ahol egyébként már/még nem indokolt, bent a belvárosban (ahol éjjel rendszeresen megy a streetracing, meg az 1-2-3 tiltásig), ott miért nem? Sosem?
Nyilván van korrekt sebességmérés is, de 10ből 9 NEM AZ!!!
messi-asz 2011.11.28. 15:01:30
de egyébként szinte 100% be se jelenti má...
a sünök szumma tevékenysége: trafipaxoló kocsiban alszanak + a zorbánt kísérgetik kersztül kassul...
Szelid sunmalac 2011.11.28. 15:08:06
Bobby Newmark 2011.11.28. 15:09:11
Hogy mi..? Akkor mit?
"Vannak kanyarok, ahol semmi nincs kiírva, mégis minden nap, mindannyian bekanyarodunk gond nélkül."
Ahol nincs kiírva semmi, ott az út és a jármű típusára vonatkozó megengedett sebesség a mértékadó. Személygépjárművel autópályán 130, autóúton 110, egyéb úton 90, lakott területen 50 km/h. Ha ennél többel mész, akkor ott is megbüntetnek. Pedig nem kétlem, hogy 150nel is bevehető egy 90es ív.
"ha kiraknak egy jó alacsony sebességjelző táblát, mondván, abból biztos nem lesz baj."
Na ilyen biztosan nincs.* A táblákat ugyanis nem a rendőrök írják elő, hanem forgalomtechnikával foglalkozó mérnökök. Ha kinn van egy tábla, annak oka van, legfeljebb te nem tudod, mi az.
*Nem azt állítom, hogy nem létezik hibásan elhelyezett tábla, hanem hogy OLYAN nem létezik, hogy "tegyük ki, abból biztos nem lesz baj".
messi-asz 2011.11.28. 15:11:41
Makkasz 2011.11.28. 15:17:50
Szelid sunmalac 2011.11.28. 15:22:44
HakapesziM 2011.11.28. 15:26:33
messi-asz 2011.11.28. 15:29:21
ha szakértő lát esélyt... akkor van esély
szerintem egy hitelesített mérőberendezés képén ha több objektum látható akkor esélyes a "bizonytalanság" azaz hogy a másik objekt bekerülhetett a "szórásba"... nyilván nem mindegy mi a pontos helyzet (lézer vagy más). de legfőképp a minősítések és hibahatárok... számolgatni kell hozzá
vszínű meg se éri...
Szelid sunmalac 2011.11.28. 15:31:07
messi-asz 2011.11.28. 15:37:02
nem kerül pénzbe ugyanakkor... de a mai magyarországon nem is várható érdemi intézkedés...
elvileg az egyedi határozatokat jogsértésre hivatkozva kérheted óvni (megsemmíteni) az ügyészségtől...
kb annyira működő intézmény mint a mérősünök... elfekvő állami hivatal...
egy próbát megérhet
messi-asz 2011.11.28. 15:37:38
Szelid sunmalac 2011.11.28. 15:41:54
Bobby Newmark 2011.11.28. 15:45:20
Persze megszüntetni a táblát is ugyanilyen macera, simán lehetséges, hogy a probléma, amit a tábla elhárítani volt hivatott, időközben megszűnt. (Pl beláthatóságot akadályozó növényzetet kiirtották, felújították a burkolatot, lezárták a becsatlakozó mellékutat. Bár a tervezést is igénylő feladatoknál a táblákat is felülvizsgálják.)
Lehet ez az ok beláthatatlanság, csúszásveszély, burkolat állapota, de akár baleseti vagy forgalmi statisztika is, amiket te, sofőrként arra járva nem feltétlenül fogsz észrevenni.
Én továbbra is fenntartom, hogy viccből senki nem pakol ki sebességkorlátozó táblát.
Valóban nem mondtad, hogy rendőrök rakják ki a táblákat, csak az "abból nem lesz baj" mentalitásból gondoltam, hogy rájuk célzol. Elnézést.
A megengedett sebességgel nem bevehető ívekhez nem tudok mit hozzátenni, mindig úgy vezess, ahogy te azt biztonságosnak érzed!
messi-asz 2011.11.28. 15:49:33
Baluci 2011.11.28. 16:12:49
messi-asz 2011.11.28. 16:15:36
ők unortodox módon költik a közpénzeket
Te pedig unortodox módon adózol...
egyetlen épkézláb válasz a kiszámít6tatlanságra
Timnorc 2011.11.28. 17:09:09
A kérdésedre a választ itt találod:
2011.11.18. 15:25:31, 15:35:33, 15:42:51, 15:54:37.
Egyébként abban igazad van, hogy a megengedett legnagyobb sebességből kikalkulált omh-s hibahatár és a közig. eljárásra vonatkozó jogszabályban meghatározott bírságolási határ között is van jogszabályi lehetőség a szankcionálásra.
Úgy hívják: szabálysértési eljárás.
Csupán a hatóság nem kedveli, mivel kétséget kizáróan bizonyítani kell a szabálysértési felelősséget (pl. megállítás).
HakapesziM 2011.11.28. 17:11:18
Timnorc 2011.11.28. 17:21:27
Íme egy tőlem is:
A "Zalaegerszeg, Széchenyi tér --> Kossuth tér --> Kossuth utca" szakaszon már régebb óta 30-as táblák vannak kihelyezve, viszont gyakran előfordul, hogy még 25-tel sem halad az autó, amelyik előtt senki sem halad.
Amiatt érdekes mindez, mivel amíg nem volt táblás korlátozás, és 50-nel szabadott közlekedni, a már akkor is gyakori zebrák előtt szinte senki sem lassított le még 35-re sem (lásd a korábban többször említett, és a zebrák előtti sebesség megválasztására vonatkozó bírói gyakorlatot).
imittto 2011.11.28. 17:21:52
imittto 2011.11.28. 17:25:55
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.28. 17:36:42
''autónepper.'' 2011.11.28. 17:42:37
''autónepper.'' 2011.11.28. 17:47:08
D4D 2011.11.28. 17:50:05
Lesből mérni, pénzbehajtás.
Sokkal jobb a doboz az M1-en. Lassítok, mert nem tudom, dolgozik-e.
Ismerek helyeket, ahol a traffipaxok feltűnő színekre vannak festve, és a hülye nem veszi észre őket csak. És senki sem hajt gyorsan.
Az tény, hogyha nem lene trafi a 8-ason, akkor Fehérvár-Veszprém távra elég lenne 15 perc. Szükség van egy visszatartó erőre, de nem mindeg, hogy ez milyen formában valósul meg.
Németországban feljön a pályára 3 rendőrautó, és beüti a computerbe a rendszámodat, és a priuszos vagy, kivisz ellenőrizni, illetve ha látnak valamit, akkor intézkednek. ÉS INTÉZKEDNEK. Itthon leszarják mit csinálsz, mert küldenek egy cseket, (és remélhetőleg holnap küldhetnek újabbat).
Tehát lesből mérni pénzbehajtás, míg a folyamatos jelenlét megelőzés.
''autónepper.'' 2011.11.28. 17:51:30
D4D 2011.11.28. 17:54:17
"Ki ment már 30-as táblánál - hacsak láthatóan nem mértek - 30-cal valaha?"
- Én. Egyszer, és soha többet. Anyám 3 hétig csuklott.
''autónepper.'' 2011.11.28. 17:56:23
''autónepper.'' 2011.11.28. 17:57:21
D4D 2011.11.28. 17:57:39
D4D 2011.11.28. 17:59:37
D4D 2011.11.28. 18:10:07
Hogy tudd, hogy kerülnek oda a táblák.
Biztos megfigyelted, -ha te nem, akkor az okosabbak-, hogy sok országúton ahogy egy egyenes szakasz jön, ki van téve a 60-as, előzni tilos, és esetleg záróvonal is van.
Ott valaha valamikor, amikor még nem voltak táblák, történt egy frontális baleset, és a bizottság (nem tudom a nevüket) összeült, és megállapította, hogyha azon a szakaszon nem lehetne előzni, sebességkorlátozás lenne, akkor nem lett volna baleset.
Az, hogy a balesetek több mint a fele az inkompetens hiányos, csak a lehúzásra kihegyezett gépjárművezető-képzés következménye, nem tűnt még fel senkinek, csak azoknak, kik sokat vezetnek.
Szlovákiában mikor kinnt van egy veszélyes útkanyar balra tábla, akkor már taposom a féket, mert azt a kanyart nem lehet simán bevenni. Itthon kismillió olyan hely van, ahol felesleges, illetve bizottsági üléseken született táblák vannak, mert a fotel mellől úgy látták jónak.
D4D 2011.11.28. 18:21:01
Egyszer úgy úsztam meg, hogy egy kisteherautót tartottam magam és a trafi között. Én a belsőben, kisteher a külsőben, sünök a padkán.
Ott simán optikailag sem lehetett a kocsimat, illetve a rendszámát fotózni. Mivel mostanában az ülésre teszik azt a szart, ezért utánam sem tudtak fordulni.
ex-dr. vuk 2011.11.28. 18:22:04
Tudod miert van allandoan tomegbaleset egy-egy kodosebb idoben? Vagy ha havas az ut? Meg az autopalyakon is. Segitek: nem azert mert mindenki reszeg.
Ahhoz sem kell reszegnek venni, hogy kisodrodj a kanyarban, amit 90-nel be lehet venni, 120-szal meg nem.
D4D 2011.11.28. 18:25:04
"@HakapesziM: ` Terv szerint bűntetnek? S ha, teszem azt, ezt meghallván az autósok igen elővigyázatosak lesznek, s mindent betartanak, akkor miből szedik be az elvárt összeget?`
Ilyen ugysem lesz, magyar autosnak komoly mentalis kihivast jelent szabalyosan kozlekedni."
Ebben megcáfollak. Ismerek már bedöglött radarozó helyeket, ahol az állandó radarozással azt érték el, hogy tüntetőleg lassan megy még ma is mindenki. Annyira lassan, hogy már baj a lassú haladás.
Van egy radarozóhely, ahol 50 a megengedett, de ha észreveszem őket, akkor 30 alatti tempóval megyek el. Ezzel kb akkora sort csinálok, hogy minimum 20 percig nem lőnek semmit.
pgyula67 2011.11.28. 18:25:21
ex-dr. vuk 2011.11.28. 18:30:36
Nem ertem miert lesz attol penzbehajtas h nem tablazzak ki elore, hogy "3km mulva lassits", majd utana, hogy "innen mar nyomhatod esz nelkul".
mrzigi 2011.11.28. 18:35:25
Az út amúgy kb minden esetben az országos átlagnak megfelelő volt, de semmiképpen sem rosszabb annál.
A poén utána következett, ahol a sebkorlátozást feloldották, és a folytatásban jött egy tényleg sz.r minőségű hepehupás út.
Most akkor a jó úton korlátoznak, a sz.ron meg lehet rohanni, vagy mi ??
És egyetértek egy korábban szólóval, hogy ha mucsaröcsöge és tahitótfalu közötti épphogy beton, épphogy kétsávos úton 90-el mehetek, akkor nehogy már elsőrangú (jó mindőségű) főutakon korlátozzanak le 40-re ...
A baleseti gócpontokra odafigyeléssel szintén egyetértek ... na nem úgy a rendőrség.
D4D 2011.11.28. 18:42:04
Tehát Fehérár-Veszprém, a teljesség igénye nélkül:
maps.google.hu/maps?saddr=Szent+Fl%C3%B3ri%C3%A1n+k%C3%B6r%C3%BAt&daddr=%C3%9Aj+Cs%C3%B3ri+%C3%BAt+to:%C3%9Aj+Cs%C3%B3ri+%C3%BAt+to:%C3%9Aj+Cs%C3%B3ri+%C3%BAt+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:Feh%C3%A9rv%C3%A1ri+%C3%BAt+to:Veszpr%C3%A9mi+utca+to:Veszpr%C3%A9mi+utca+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66+to:%C3%9At+sz%C3%A1ma:+8%2FE66&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.19252,18.107928&spn=0.506725,0.883026&sll=47.216241,18.146142&sspn=0.506502,0.883026&geocode=Ff9Q0AIdbZQYAQ%3BFXxX0AIdVmEYAQ%3BFbhl0AIdmx8YAQ%3BFalr0AIdBgUYAQ%3BFdZ20AIdPsMXAQ%3BFYJo0AIddS8XAQ%3BFcBY0AIdpucWAQ%3BFTsr0AIdxHgWAQ%3BFTQz0AIdLEIWAQ%3BFXA30AIdsuIVAQ%3BFV4z0AIdaMwVAQ%3BFWc80AIdLwAVAQ%3BFc4l0AIdyrsUAQ%3BFTMX0AIdxpgUAQ%3BFdIJ0AIdFn0UAQ%3BFWb3zwIdeGkUAQ%3BFX6UzwIdV-ATAQ%3BFW1azwIdvWATAQ%3BFWY7zwId7wITAQ%3BFY2uzgIdz6QRAQ&vpsrc=6&t=w&mra=ltm&z=10
ex-dr. vuk 2011.11.28. 19:06:36
Na ha ilyennel mernek (lesbol vagy nem) az a geciseg. Direkt kiallni egy faval eltakart sebessegkorlatozohoz. Ez legalabb olyan patkanysag, mint mobil megallni tilosnal buntetgetni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.28. 19:34:35
Bobby Newmark 2011.11.28. 20:26:53
"streetfighter" 2011.11.28. 20:37:38
Nyaranta én többször járok arra, de szerencsére nem sok radarost szoktam látni.
Biztos szerencsém van.
Nagyon gyorsan szoktam menni. A kereszteződéseknél a 70 a vicc kategóriája. Minek lassítsak, ha nem látok senkit, ezek tipikusan a hülyékre méretezett sebesség korlátozó táblák. Mondjuk az összes tábla 70%-a "hülyéknek" szól.
pengusz 2011.11.28. 21:12:41
@D4D: "Az, hogy a balesetek több mint a fele az inkompetens hiányos, csak a lehúzásra kihegyezett gépjárművezető-képzés következménye, nem tűnt még fel senkinek, csak azoknak, kik sokat vezetnek." az előző pár sor neked is szólt. Ez egy általad készített statisztika eredménye, vagy esetleg hivatalos forrásból is elérhető? (kapcsolódva a parkolós poszthoz, gondolom ezt te is a fotelben ülve döntötted el, hogy ez így van és kész :)
pengusz 2011.11.28. 21:14:37
Tibi88 2011.11.28. 21:34:00
Beírják a gyorshajtást a baleseti statisztikába, ha valaki frontálisan ütközik lakott területen kívül 100al. Csak ott nem azért ütköztek mert gyorsan ment, hanem mert egy balfasz volt.
Aki nem tud előzni, kanyarodni és ezért ütközik/leesik az útról, az ugyanúgy a gyorshajtás miatt történik szerintük. Mert a 10 éves swift 110nél lerepül az útról amikor követné az új bmwt ami 130al simán kanyarodik... Csak nem mindegy mivel van
Lehet sorolni a szabályszegéseket amire mindenki hőbörög, de abból milyen baja lesz valakinek, ha én egy 500 méteres belátható úton megelőzöm a záróvonalon keresztül az előttem 60al tökölőt? Természetesen úgy hogy senki nem jön szembe, vagy ha jön akkor is maximum annyira zavarom, hogy a lelki világa sérül...
Ugyan ez kanyarodósávból való előzésre is, megy előttem 80al, van 100 méternyi kanyarodó. Megvárom hogy kisorol e kanyarodni vagy nem. Ha nem hát megelőzöm ott és megyek tovább. Szabályt szegtem, elismerem. És? Veszélyeztettem bárkit is? Nem éppen...
Mondom ezt úgy, hogy iskoláknál, lámpa nélküli zebrás úton, falvakban ráfektetem a mutatót az előírt sebességre, mert teljesen más helyzet. Az autósok 90%a szarik a gyalogosra ha átmenne a zebránál, én megállok átengedem. 50% nem ismeri a jobbkezet, mindig megadom. Előzékenység legtöbb emberben 0, ha elém valaki be akar sorolni hát tegye nyugodtan, úgy is megelőzöm utána
D4D 2011.11.28. 22:03:32
Amikor Várpalotán rendezvény volt, és 50-re volt táblázva Várpalota végétől a MOL kút utáni pétfürdői elágazásig, akkor azon a szakaszon 3 trafi volt.
Egyébként mostanában már csak Várpalota Veszprém felöli vége, Öskü, Hajmáskér, és Veszprémi érkezésnél a 60 a menő. A többi amit fellistáztam, az összes lehetséges hely.
jelentéktelen alak 2011.11.28. 22:07:49
1, Aki Magyarországon nem veszi észre a sebességmérést, az vak. Vakok, meg inkább ne vezessenek!
2. A sebességmérésnek csak is rejtve van értelme. Az, ami ma folyik a magyar utakon, az nem a gyorshajtók, hanem a vakok kiszűrésére alkalmas.
3. Sokan mondják -nem ok nélkül- hogy a sebesség mérés az pénzbehajtás.
Csak hogy aki nem akar fizetni, annak nem kell, ha betartja a szabályokat! Be lehet tartani! Helyenként nem kevés önmérséklet kell hozzá, de be lehet tartani! Minden autón van fék. Olyan nincsen, hogy nem tud menni az autó 30-al, vagy ha igen, akkor a bontóban a helye.
Aki nem ért egyet a pénzbehajtás ezen formájával, annak egyszerű a dolga, gyakoroljon önmérsékletet. Aki viszont ilyen módon is szívesen járul hozzá a állami bevételekhez, az ne panaszkodjon! :-)
Egyébként egyet értek azokkal, aki állítják, hogy túl sok a korlátozás/ jelzés a magyar utakon. De a baleseti statisztikák nem azt mutatják, hogy feleslegesek. Pedig mégis! Meggyőződésem, hogy az ilyen mértékű túl szabályzás, altatja a figyelmet.
Mint a mesében, mikor a valaki farkast kiált...
Ugyanakkor a korlátozásoknak nem csak a veszély miatt lehet értelmük. Pár napja volt egy poszt a szűk utca lakóinak anomáliájáról. A hatóságok fekvő rendőrökkel és sebesség korlátozásokkal akarják rávenni a népet, hogy a ne a sűrűn lakott, közvetlenül a szűk út mellé épült házak között hömpölyögjön a forgalom, hanem a főúton menjenek. Veszélyes lenne ott a 40-50km/h, jó eséllyel nem. A korlátozás oka, nem a veszély, hanem a forgalom csillapítása. Ezt viszont a sok egybites nem fogja fel. többnyire ők haragszanak a trafipaxra, mert ők nem is veszik azt észre.
D4D 2011.11.28. 22:09:10
Megy a mazsola a pályán 100-al, utolér egy kamiont, ami 80-al megy. Mazsola berántja a Suzukit a belsőbe, anélkül, hogy tükörbe nézne. Ezért féktávon belül kerül autónepper elé, aki 280-al penget az új M6-osával.
Ha Suzuki belenéz a tükörbe, akkor nincs baleset, de nem ezt írják oknak, hanem azt, hogy autonepper gyorsan hajtott. Ha valaki tükör nélkül vált sávot, ott akkor is baleset van, ha az M6-os csak 130-al jön.
Elkezdek reggel előzni egy barmot, aki addig csak 55-el ment. 120-al megyek, és még mellettem van, mert ő letette a telefont, és megmutatja most. Ha az így megnövekedett előzési úton elütöm a lámpa nélkül jövő biciklistát, akkor a gyorshajtás az ok, nem az, hogy a majom gátolta az előzést.
Itt is kaptál rá választ. @Tibi88:
jelentéktelen alak 2011.11.28. 22:18:49
Gyorshajtás az, amikor valaki gyorsabban, mint ami ott helyénvaló, indokolt. Mehet gyorsan a lámpája fényéhez képest, köd miatt belátható úthoz képest, a sebesség korlátozáshoz képest, az út ívéhez képest, a saját képességeihez képest, stb.
Mikor a baleseti statisztikában az szerepel, hogy gyorshajtás, akkor az azt jelenti, hogy túl nagy volt a sebessége. Nem feltétlen a kihelyezett táblához képest, hanem a körülményekhez képest. Ha nem így lenne, nem lett volna baleset.
Szívesen megnéznék egy kimutatást arról, hogy melyik autótípus mekkora arányban szerepel a súlyos balesetekben a forgalomban lévő arányhoz képest. Lehet, nem is az a gyakoribb, hogy a Suzuki próbál kergetni egy BMW-t és közben leesik az útról.
Nem láttam még erről statisztikát. De érzésre, úgy vélem, hogy több BMW, Audi, VW van balesetben összetörve, mint amennyi az arányuk az utakon. Persze, lehet mindkét teóriámban tévedek...
Tibi88 2011.11.28. 22:26:52
Persze, ezt csak beírtam hogy azért borul le az útról mert nem az "út és látási viszonyoknak megfelelően vezetett". Ugyan arról beszélünk.
A lényeg, hogy tök mindegy mennyivel megy. Nem a gyorshajtás miatt van a legtöbb baleset, hanem mert rosszul mérik fel a sebességet. Van fék a kocsin, lakotton kívül nem kell bevenni 80al a kanyart ami 50re van építve (gyorshajtás) Ha jönnek szemből és nem fér be akkor ne előzzön 120al, hanem lassítson le és megelőzi később (gyorshajtás) Miközben az összes ilyen esetben az ok a hülye sofőr volt.
[mike] 2011.11.28. 23:02:36
D4D 2011.11.29. 00:49:18
A közig bírság óta emelkedik a benzin ára, csökken az autók száma, melegszik levegő, és adja a tévé élőben a kosármeccseket.
Komolyra fordítva:
A baleseti statisztika relatív.
Történik elsején 20 baleset.
Harmadikán bevezetjük az objektív felelősséget, és jól felnyomjuk a büntiket.
Ötödikén történik 18 baleset.
De nem tudjuk, mennyien közlekedtek aznap.
400 ezer közlekedőből 20 baleset sokkal jobb eredmény, mint 200 ezerből 18 baleset.
És egy dolog biztos: Az ország sok területén mára csökkent a forgalom, ahogy az üzemanyag drágult,ahogy szűnnek meg a cégek.
Kérdés továbbá, hogy ha negyedikén kitalálnak egy olyan féket, mit estére minden kocsiba beszerelnek, és elvileg nem történhet többet baleset, akkor a 18 egy kicsit magas. Lefordítva: Mennyiben járult hozzá a balesetek csökkenéséhez a gépjárművek fejlődése (fék, ABS, ESP, stb)
Azt mondani, hogy innentől magas a bünti, és innentől ezért kevesebb a baleset, szamárság.
Semper Fidelis 2011.11.29. 05:43:33
Figyelj jobban, bizony, hogy van 30!
Ott van a tábla, ahol a vasúti híd alatt átmész. Meg ne akard már magyarázni, csak százezermilliárdszor járok arra.
Grg76 2011.11.29. 07:05:32
"De egy belassult reflexű öregembernek is, meg egy parás frissjogsisnak is be kell tudnia venni azt a kanyart. Nem beszélve a tökig megpakolt negyven tonnás pótkocsis teherautóról. És nekik lehet, hogy már az ötven is sok."
Elvben egyetértek, de a "30 helyett 50-el is beveszem" azért is van, mert idehaza túlságosan biztonságosra veszik az ilyen kitáblázást.
Személyes tapasztalat, hogy míg itthon pl. egy 60-as kanyart simán be lehet venni 70-el, addig külföldön ugyanezen okból egy 70-es kanyarban 75-el majdnem elszálltam. Tehát ott a tényleges sebesség volt kitéve, nem úgy mint idehaza.
Aztán az is érdekes, hogy az idézetben felsorolt csoport, mit csinál ha nincs kitáblázva semmi? Pl. amerre gyakrabban járok, ott az egyik útszakaszon 60/40 van egy kanyargós résznél, egy másik út kanyargósabb részénél viszont semmi, ellenben ott a 90 már elég húzós.
pengusz 2011.11.29. 07:34:56
Khm. Másik oldalról ez úgy néz ki, hogy megyek szabályosan 40-nel (40-es tábla), mögülem a 4. kocsi kirántja jobbra a kormányt(a megszűnő sávba), és be akar jönni elém 60-nal (erre a manőverre van kb. 50 m). Gondolom ő is azt mondta, hogy nem veszélyeztetett senkit, csak 4 autónak kellett satuznia, ugyanis ő fék nélkül behajtott a forgalomtól elzárt területre, és frankón belémjött volna (mögöttem volt egy hely, de az neki nem felelt meg valamiért)
@D4D: Másik oldalról: megy a mazsola (mondjuk pengusz :D) a suzukijával, belenéz a tükörbe, indexel, nekiáll 130-cal előzni a kamiont (nem jön senki), majd a semmiből odaér autónepper 280-zal, satuzik egyet, mögöttem fél méterre megáll, villog, dudál. Persze én már rég indexelek, hogy mennék vissza, de sajnos nem tudok átrepülni a kamion felett. Aztán autónepper idejön, és ír egy posztot, hogy a mazsola 100-zal ment a pályán (280-hoz képest nyilván a 130 is lassú), és index nélkül bevágott elé (ilyen sebességnél hogyan is látná ugye?), ezért neki satuznia kellett, meg feltartották, és az ilyen balfaszok miatt történnek a balesetek...
pengusz 2011.11.29. 07:41:29
Gondolom senki nem ült melletted, fegyvert tartva a fejedhez, hogy márpedig ha nem előzöd meg azt a faxt, akkor golyót röpít a fejedbe. Akár le is vehetnéd a lábadat a gázról, és besorolhatnál mögé, idegeskedejen ő. Viszont ha 120-szal elütöd a bringást, akkor igenis a gyorshajtás lesz az ok (vagy megosztott, ha jó ügyvéded van, elvégre nem volt kivilágítva).
D4D 2011.11.29. 08:53:56
Én még ilyen sokszor nem voltam arra, de nem emlékszem, hogy a híd alatt lenne 30. Előtte van egy 30-as, de azt a Dombóvári út feloldja. Én azt hittem hirtelen, arra gondoltál.
D4D 2011.11.29. 08:56:16
Addig 55-el megyek mögötte, elkezdem előzni, mire ő begyorsít. Mit ír a KRESZ az előzésről?
ex-dr. vuk 2011.11.29. 10:11:34
Tibi88 2011.11.29. 11:02:10
Van ilyen nyomorék is akit te írsz, hogy beesik az autók közé azt majd lesz valami. De lehet körültekintően csinálni. Arra sem kényszerítek senkit hogy a gázról elvegye a lábát.
Elvárom hogy ne kényszerítsen senki engem balesetveszélyes helyzetbe/ fékezni/ irányt változtatni, és ezt megteszem én is. Ezt szabálytalanul is meg lehet csinálni.
Ugyan úgy mint úgy előzni, hogy nincs záróvonal de balra kanyarodik az út és van aki megpróbálja... Ez szabályos is lehetne, csak mi van ha jönnek szemből.
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.29. 11:27:26
???
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.29. 13:08:58
Bobby Newmark 2011.11.29. 13:23:26
GG81 2011.11.29. 13:55:11
pfpf 2011.11.29. 14:02:14
GG81 2011.11.29. 14:02:33
a hölgyike előadása. + kereszteződés, egymással szemben egyszerre kapunk zöldet. én jobbra kisívben, ő balra nagyívben kanyarodik. az én felálló helyem a busz kanyarodás miatt kicsit hátrébb volt, ami elég volt ahhoz, hogy a német 75 ló és 5000 fordulat zavarásos módon kikanyarodott elém... elsőbbség ide vagy oda. nem is lett volna baj, ha tolja is neki, de 50-nel sem ment! aki lendületesen kikanyarodik vagy látom, hogy tolja, azt engedem, mert látszik is rajta és halad is... de ez, neeem! aztán jött a kerékpáros sztori, mert a naccsasszony eccercsak az elképzelhetetlen sebességből lassítani kezdett, valami kapufeljáróra akart állni, de a bringás miatt még a maradék lendületét is elvesztette. kikerültem, a bringással együtt, rendes oldaltávval, ekkor ment a kürt!
-aki tuggya, hogy 500 méter múlva megáll, az vagy tolja neki derekasan vagy adja már meg mindenkinek az elsőbbséget, hogy senkit (2x) ne zavarva félreállhasson békességben. de empátia ebben a mai bóvli világban!?
Tibi88 2011.11.29. 15:08:55
Veszélyes előzést nem vállalok be. Csak ugye kinek mi a veszélyes. Az én gondolatmenetemben az nem veszélyes ha:
-nem kell a gázról levennie a lábát
-nem kell az autó irányán változtatnia
Az hogy valaki megijed mert valaki elmegy mellette jobbról vagy balról előfordul sajnos (mindig indexelek és jobban figyelek, mert tudom hogy nem számítanak a gyorsabban jövőre/szabálytalan autósra)
Magam elé csak azt engedem, aki nem pofátlanul lendületből próbál beesni. És kizárólag egyet. A csúcsban meg, dugóban beengedéssel viszont úgy vagyok, hogy jöjjön, mert ha 5-el gurulgatunk akkor rohadt mindegy hogy 6 métert buktam vagy nem. Viszont nem fogok azért megállni hogy valaki bejöjjön elém, hülye én sem vagyok... :D
Tibi88 2011.11.29. 15:15:37
A legjobb aki kikanyarodik a főútra úgy, hogy lassítanom kelljen, aztán nyom egy rohadt nagy féket 100 méter múlva, mert megint lekanyarodik... mert ő nem vár 10 másodpercet, csak ide megy a sarokra...
Más!
A túlszabályozott/nem szabályozott témához pedig úgy általában, fél órája történt:
Szerencs utca-M3. Én mennék egyenesen a szerencsen, emberünk meg kanyarodna előttem M3ra szemből. Mivel jövök, ezért gyorsan átvág előttem hogy fékezhessek, közben pedig az én irányomban a balra kanyarodni szándékozók közül kivágódik elém keresztbe egy sötétkék lacetti, 65 körüli kalapos úrral. Nyomom a dudát, ő meg akkor vette észre hogy jövök... Mákja volt, hogy a másik autós előtte 10 méterrel szabálytalan volt, különben oldalról telibe verem. Olyan vakon jött ki hogy ilyet ritkán látni
pengusz 2011.11.29. 18:58:08
Esetleg beidézhetnéd, mire is gondolsz.
Olyan biztos nincs benne, hogy akár gyorshajtás árán is, de mindenképpen le kell tolni akit előzöl.
jelentéktelen alak 2011.11.29. 19:13:52
Sajnos erre sokan magasról tesznek.
Azt is értem, amire a te gondolsz.
A megengedett legnagyobb sebesség az előzési műveletre is vonatkozik. Ezzel sem szoktak foglalkozni...
D4D 2011.11.29. 19:41:27
Kicsit figyelmesebben olvasgasd a kommenteket!
D4D 2011.11.29. 19:46:00
@jelentéktelen alak:
"A megengedett legnagyobb sebesség az előzési műveletre is vonatkozik. "
Ezzel az a baj, hogyha valaki 85-el megy,azt elvileg lehetetlen megelőzni. Feltorlódik egy sor, amely sor halad 85-el, majd utolérnek egyet 80-al haladót. Ha az első 3-4 autó gyenge, nem mer előzni, akkor már csak 80-al lehet menni 90 helyett.
Előzés közben, amikor pl. valaki 75-el halad előttem, én megelőzöm, de nem veszem el a gázt 90-nél, amíg kinnt vagyok. Az a baj, hogy sokan visszatérnek 120-al, majd mennek tovább 120-al. Kell hozzá egy bizonyos szintű intelligencia, hogy ilyenkor vissza tudjunk lassítani.
Német rendőr például sosem szólt még érte, ha előzés közben átléptem a limitet.
Semper Fidelis 2011.11.29. 20:25:01
Szóval. Ha a Google Maps-on megnézed a pontos helyet, a Dombóvári út becsatlakozása alatt írja, hogy Szerémi út. A S betűnél van a 30. Márpedig ott én még embert nem láttam 30-ra lassítani. Gondolkoztam, hogy egyszer kipróbálom. A Dombóvári valóban old, de attól még ott a 30, így ha déli irányból megtrafiznak, garantált a bukta.
fda 2011.11.29. 20:28:08
"még példa is van rá ahol nincs korlátozás (Németország)"
Németországot nehéz összehasonlítani a hazai helyzettel, hiszen pár dolog nagyon különbözik.
- Úthálózat minősége (pl. közel másfél méter különbség szélességben az autópályán...)
- Autópark minősége
- Közlekedési morál (ha ott utolérsz egy kétszer akkora kocsit, aki nem siet, akkor az lehúzódik.) Nálunk ilyen kb. elképzelhetetlen
Ha a németeknél van egy 100-as tábla, akkor kb. mindenki lelassít. Nálunk meg csak a fele. A másik fele tudja az okát, hogy ott miért fölösleges lassítani.
jelentéktelen alak 2011.11.29. 22:02:41
Egyébként aki 5-el 10-el lassabban megy, nem mindig vált ki belőlem előzési kényszert. Nem mintha elvárnám mástól is az ilyen viselkedést, de én csak akkor előzöm meg az ilyet, ha a limiten belül maradva tudom véghez vinni. Így aztán 2x1 sávos úton ritkán. Addig is olyan távolságból követem, hogy aki mégis előzni akar, az bőven közénk férjen. Ez utóbbit viszont örömmel várnám el a 2., 3., stb. autóstól a lassú mögött. Előzni sosem muszáj, szerintem a sebesség limitet kihasználni sem. De az valóban bosszantó, hogy 35. autóként haladok a sor végén 65-el a megengedett 100helyett és ha előzésbe kezdek, akkor legalább 5 autót kell megelőznöm, mert ott lesz legközelebb hely a furgonomnak vissza sorolni. Ezzel szemben annak is örülnék, ha egy autónyi előzésre volna lehetőség egy 5km --es szakaszon.
jelentéktelen alak 2011.11.29. 22:12:47
Autópálya tekintetében nem tapasztaltam égbekiáltó eltérést a német és magyar utak között- ha az M0-st nem soroljuk ide.
De a többi út, az össze sem hasonlítható. Bár Németországon még csak átutaztam, de úgy érzem, hogy az autópálya hálózata is sokkal jobban lefedi az országot, mint a magyar hálózat. Ez valóban különbség.
Az viszont, hogy ott nincsen korlátozás az autópályákon, ebben a formában csúsztatás. Tapasztalatom alapján, kb a felére igaz és ahol van korlátozás, ott sincsen előre jelezve.
Ott élő ismerőseim szerint, az elmúlt 20év tekintetében, a korlátozott szakaszok aránya egyre szaporodik.
Én óvatosan példáloznék a német pályákkal. Több mögötte a legenda, mit a igazság. Ráadásul a sokak által Istenített Nyugat Európában, jellemzően jobban van vissza van fogva a sebesség a pályákon, mint Magyarországon. Persze erről sokan hallgatnak...
D4D 2011.11.30. 01:27:46
www.norc.hu/embed.aspx?id=7faf382858b7ec6b4bd383ce23670fac&ppa=78.3&r=-31.7&vla=6.7&lz=30&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Erről beszélsz?
Bazmeg mostanáig nem s tudtam erről a tábláról. Pedig havonta 3-4 alkalommal elmegyek ott. Annak ellenére, ogy sosem láttam még azt a táblát, nem haltam meg a kanyarban még egyszer sem......
D4D 2011.11.30. 01:33:05
"- Úthálózat minősége (pl. közel másfél méter különbség szélességben az autópályán...)"
- Nem mindenhol. A8 ünchen Salzburg helyenként elég szűk. Pontosan annyira szűk, amilyenre a bajuszos bácsi megépítette anno.
www.flickr.com/photos/22530195@N05/4866493195/
"Ha a németeknél van egy 100-as tábla, akkor kb. mindenki lelassít. Nálunk meg csak a fele. A másik fele tudja az okát, hogy ott miért fölösleges lassítani."
Azért pályán a százat konkrétan legtöbbször leszarják., mondjuk 130-at tartanak a 100-as táblánál.
misi107 2011.11.30. 08:24:33
labi 2011.11.30. 13:08:17
Hát ez tényleg nag baj, mert ha hazafelé mondjuk egy 10 kilométeres szakaszon beszorulok egy ilyen emberke mögé, akkor fél perccel később érnék haza... oszt még lemaradnék a Maunika só főciméről... :)
D4D 2011.11.30. 13:14:17
Legjobban az zavar, hogy nem tudom a saját tempómat menni, ami nem feltétlenül több mint a megengedett. Zavaró, amikor egy bizonytalan megy előttem. Jobban fáradok.
labi 2011.11.30. 13:16:41
Nem azért van ott az a tábla, mert nagyobb sebességnél kisodródnál, hanem a felüljáró előtt a kanyar belső ívén élesen becsatlakozó alsóbbrendű út miatt. Aki onnan jön, az éles becsatlakozás és a kanyar íve miatt még nagyon kitekeredve is csak egy rövid szakaszt lát be.
labi 2011.11.30. 13:19:38
Nekem nincs gond a saját tempóval, nem négyállású a gázpedálom, hanem folyamatosan adagol. :)
D4D 2011.11.30. 13:25:05
A gázpedálom nekem is folyamatosan adagol, de ott, ahol sokat járok, nagyon idegesítő egy olyan, aki lassabb. És akkor is, ha nem akarok repeszteni.
labi 2011.11.30. 13:30:54
Nem ismerem a környéket, csak a képet néztem és azon látszik a 30-as tábla indoka.
Volt egy pár hónap amikor rendszeresen ilyesmi helyen kellett kihajtanom főútra, akkor azok miatt akik nem tartották a sebességkorlátozást, mindig elmormoltam egy gyors imát, kihajtottam és bíztam benne hogy nem akkor érkezik egy gyorsabban közlekedő. :)
Semper Fidelis 2011.11.30. 17:49:18
Ugye, hogy igazam volt? Én még ott nem láttam autót lassítani, nem is életszerű ott a 30 ennek ellenére a zsernyákok komoly kaszát rendezhetnének ott!! Ott van a tábla már nagyon régóta, sok-sok éve!!!!!
pengusz 2011.12.01. 06:38:17
Én arra vagyok kíváncsi, hogy a gyorshajtást (90 helyett 120+) mi engedélyezi ilyen esetben? Vagy akkor egyáltalán milyen jogon kérsz számon bármit is a másikon, amikor te sem tartod be a szabályokat?
Ha mondjuk a megengedett 90-nel mész, és így gyorsít rád, akkor igazat adok neked, de ha 120-szal csakazértis befejezed az előzést, akkor számomra nincs különbség a két szabálytalanság között...
Elvégre az utak nem versenypályák :)
Én sem szaggatok 30-cal a járdán bringával a gyalogosok között, csak azért, mert 10 éve versenyzek :)
D4D 2011.12.01. 08:19:10
"Ha mondjuk a megengedett 90-nel mész, és így gyorsít rád, akkor igazat adok neked, de ha 120-szal csakazértis befejezed az előzést, "
Szerintem az élet- és vagyonvédelem fontosabb.
"streetfighter" 2011.12.01. 08:30:55
Elképesztő hasonlatokat tudsz felhozni. :)
labi 2011.12.01. 09:18:09
Na most erre mit mondjak? :)
Aki olyasmin nagyon fel tudja idegesíteni magát, hogy egy szakaszon 5-10 km/h-val lassabban kell mennie, ott probléma vagyon...
Jogsihoz kapcsolódó orvosin én szűrném azokat akiknek elkezd habozni a szája ilyesmi miatt... Sokkal szellősebbek lennének az utak.
Érdekes, hogy amúgy kedves, normális emberekből néha micsoda állatot tud kihozni, ha autóba ülnek. :)
D4D 2011.12.01. 13:08:47
A teljes idézendő rész:
ott, ahol sokat járok, nagyon idegesítő egy olyan, aki lassabb.
"Jogsihoz kapcsolódó orvosin" - Időnként, mikor elgurul a gyógyszerem egy rossz napomon, nem biztos, hogy adnék magamnak jogsit. Ezt elismerem. Ugyanakkor miattam még nem törte össze magát senki. Jellemzően mindig én védem ki a bajt, ideértve a mások faszságát is.
"Érdekes, hogy amúgy kedves, normális emberekből néha micsoda állatot tud kihozni, ha autóba ülnek. :) "
Erről van egy nagyon jó Walt Disney rajzfilm. Nagyon-nagyon találó.
pengusz 2011.12.03. 15:18:16
@"streetfighter": Szerintem jó hasonlat: Tegyük fel, hogy olyan helyről van szó, ahol a KRESZ szerint haladhatok a járdán, de én nagyon rutinos versenyző vagyok, és gyorsabban megyek a megengedettnél. Sima gyorshajtás :)
D4D 2011.12.03. 21:20:18
Arra gondolok, hogy előzésnél szarok rá, mennyi a limit, az előzés biztonságos befejezése az elsődleges.
De már írtam előrébb, tudni kell előzés után visszalassulni.
jelentéktelen alak 2011.12.03. 23:12:50
mesélö 2011.12.04. 10:05:19
Szerintem a címmel kicsit félre lett ez kommunikálva. Meg nekem is volt egy mondjuk úgy nem szerencsés mondatom. (Én kijelentem a mérések 99%-a korrekt.)Nem olvastam végig rendesen, csak belepillantgattam a hozzászólásokba.
Eszemben nem volt a rendőrséget védeni, sőt.
Azokat és az olyanokat kívántam csak kicsit húzni, akikre a példákat is hoztam. Elvégre nekem addig jó, míg belőlük sok van.
De ígérem nem lesz több bugyuta hecc poszt.
Csak a nyereményjáték miatt írtam ezt is, de mint kiderült jól megszívtam, mert dupla történet nem dupla esély. Hiába ott sem olvastam végig a részvételi feltételeket. :P