Ha nem is az, mégis úgy kellene venni, mert nem szabad rajta áthajtani. Úgy látszik egy folyamatos fehér csík mégsem tántorítja el a türelmetlen autósokat az ilyesmitől. Persze nyilván más a helyzet, ha egyértelmű akadály (lerobbant autó, baleset, stb.) miatt a záróvonalon keresztül kell kikerülni valamit. A dugó viszont nem számít annak. Tibor újabb fényképekkel dokumentálta nekünk ezt a fajta szabálysértést, látjuk, vannak tipikus helyszínek, ahol ez már népszokássá vált.
Folytatom...
Nem is tudom, hogy mit lehet mondani azokra, akik záróvonalat kereszteznek? Engem még úgy tanítottak, hogy ne menjek át záróvonalon, nem tudom, nagyon lemaradtam? Arra oktattak, hogy úgy tekintsek a záróvonalra, mint egy falra!
Akármerre is vezetek az országban, mindenhol vannak olyan sofőrök, akik a záróvonalat egy ajánlásnak találják, azaz ajánlom, hogy más ne menjen át rajta...
Lehet szemezgetni!
De! Mindegyik esetben kb 15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig vagy a következő kereszteződésig. Ilyenkor persze a nyugodtan vezető autósokban is felmegy a pumpa... akármi is történhet.
Mielőtt mindenfélét a szememre hánytok, én fényképezéssel ütöm el a magas vérnyomásom... így maradok nyugodt, és csak figyelek...
Csak kedvenc rendőreim azok, akik felnyomják a vérnyomásom, miért fizetem is őket, amikor semmit sem csinálnak, és most nagyon finoman fogalmaztam...
Hol vannak az esetek?
Rife67 2011.12.10. 18:26:56
De pár perc, s jönnek páran megmagyarázni, hogy nagyon frusztrált vagy.
Ezek közül a 4., 5. nem is zavar annyira, miért várja ki, hogy a sor elcammogjon a kanyarodó sáv nyílásáig.
Viszont, amikor ez az egész arra megy ki hogy előrébb jusson, mint a többi szabályosan cammogó, az már igen. Mi alapján ítélik meg egyesek úgy, hogy az ő idejük fontosabb a többiekénél?
''autónepper.'' 2011.12.10. 18:29:52
Rife67 2011.12.10. 18:38:01
Tornado86 2011.12.10. 18:44:04
Ahogy én mondom: folytonos nem betonfal (szerintem jobban hangzik). Alkalmazom is, amikor sietek vagy meguntam pl. a Királyhágó 1-1 szakaszán, ahol lehet biztonságosan elõzni csak épp tilos :) Bár máshol se tisztelem :D Na mind1, sokaknak elárulhatná pl. 1 Juan Pablo Montoya vagy épp 1 Lewis Hamilton nevû uriember a bátorsága titkát. Aki szerint meg ezek a helyzetek meredekek, azzal közlöm paliklacisan, hol kell 40-50nel cammogni:"És a FÜVÖÖN, A FÜVÖÖN" :D
Flugos furgonos 2011.12.10. 18:49:48
''autónepper.'' 2011.12.10. 18:51:22
@Tornado86: pontosan ha belátom az utszakaszt én is előzök .... kanyarodósáv buszsáv SŐT napokba buszöbölből előzztem meg egy tanulóvezetőt mondjuk ez már télleg durva esett :D:D:D:d de am ilyen mint a képek szerintem teljesen normalis
Tibi88 2011.12.10. 18:53:19
Lassan kezdem szégyellni, hogy úgy hívnak mint ezt az őrültet :D
fezoGT 2011.12.10. 18:54:16
Másik eset ha jobbra kieg zöld van, de az egyenesen menő miatt nem tudsz menni, vhogy csak ki kell kerülni. Hát ott a szembesáv, persze csak ott ahol szemből nincs zöld, uh. helyismeret itt sem árt.
A leállósávos előzésért viszont ölni tudnék, szerencsére az M1/M7-en befelé reggelente szépen szedik őket kifelé a sünök.
Tibi88 2011.12.10. 18:54:28
Buszöböl miért durva? :D ha lassan megy ott is simán el lehet férni. Kezdem azt hinni, hogy néha mazsola vagy... :D
''autónepper.'' 2011.12.10. 18:55:38
Tibi88 2011.12.10. 19:13:53
Na evvel az 50 környékével hagyjál... csütörtökön újpesten mentem a leiningen utcában, előttem látom fehér 6os GOLF, érdekesen lassan.
Lendületből előzném meg, erre meglátom a rendőrségi fényvisszaverőt az anyósülésen ülőn... Fékezek mint a hülye, beállok mögéjük (óra szerint mentünk 50el, ami nekem valós 45) Mondom rohadjatok meg, nem szopattok be. 10 másodperc múlva látom a tükörből hogy jön egy transit mögöttem, ő lendületből megtette amit kell... Le is állították szépen az éber őrök :D
LSZ-301 fehér 6os golf, LOPAKODÓ rendőr!!! :D
fezoGT 2011.12.10. 19:20:11
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.10. 19:20:27
Másrészt kíváncsi vagyok, hogy mikor állapítja meg valaki, hogy a második kép fotósopp, mert olasz rencáma van az autónak, de jobbkormányos :D
@Tibi88: "Lassan kezdem szégyellni, hogy úgy hívnak mint ezt az őrültet :D"
Hiába tagadod, mindenki tudja, hogy te vagy az! :)
D4D 2011.12.10. 19:21:37
Ne idegeskedj Tibike!
Betörést sem jönnek ki lehelyszínelni.
amatőr 2011.12.10. 19:24:37
www.norc.hu/pano/c1dKMAhd/
''autónepper.'' 2011.12.10. 19:28:09
@vidifan: hát igen ezért vezetnek úgy a kezdő jogsisok ahogy vezetek most meg főlleg h nem lesz rutin vizsga... hohoh:))
fezoGT 2011.12.10. 19:34:48
Elijah_Baley 2011.12.10. 19:42:39
amúgy az ember főleg azért csinálja mert a többség ordaslassan vánszorog, félórás késéssel indul el az elötte álló után, ha ez nem így lenne, az ilyen apró csalások nem lennének kivitelezhetők...
Tibi88 2011.12.10. 19:49:15
De ha sokszor mondom, hátha elhiszitek hogy nem én vagyok :D
@amatőr:
Döntöttem ott már ki én is abból a narancssárga cuccból egy párat :D Leghülyébb hely, alapból a buszsáv a külső kanyarodó, utána meg a belső a sima. Hogy mész át rajta záróvonallal együtt? Teleportálni kéne :D Amúgy itt gyönyörűen be lehet állni a sor elejére a felfestés után az egyenesen haladóból :D
@''autónepper.'':
Annyira nem vicces, jött már utánam a seggembe tapadva egyszer egy pathfinder kék villogóval, mögötte meg egy touareg szintén villogva. Amikor beértek akkor kapcsoltak rá, befostam és gondolkoztam hogy mit is csináltam az elmúlt időben... :D
Aztán megelőztek a zárón, amikor nem jött szembe senki és nem szorítottak be, szóval fellélegeztem :D
fezoGT 2011.12.10. 20:06:54
Rocko- 2011.12.10. 20:09:06
noob.hu/2011/12/10/zarovonal.jpg
''autónepper.'' 2011.12.10. 20:09:34
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.10. 20:42:13
Tibi88 2011.12.10. 21:17:21
Amíg nem értem jönnek addig jó :D
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Mit tanácsolsz, hogy ne fedjem fel a kilétem? :D Lehet nevet változtatok...
Amúgy drága fotós barátunk néhány megjegyzésére reagálnék, kötözködök egy kicsit, még nem kezd a real-barca :D
"Mindegyik esetben kb 15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig vagy a következő kereszteződésig." ----szabályosan, és látszik hogy rohadt hosszú a sor, tehát nem annyit.
"Csak kedvenc rendőreim azok, akik felnyomják a vérnyomásom, miért fizetem is őket, amikor semmit sem csinálnak, és most nagyon finoman fogalmaztam..."
----Én a bkv-ért is fizetek, közben soha nem használom... akkor fotózhatom a kocsiból a buszt meg a villamost, amin nem ülök rajta?
D4D 2011.12.10. 22:28:09
Rocko- 2011.12.10. 22:29:19
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.10. 22:49:22
"Mindegyik esetben kb 15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig vagy a következő kereszteződésig. "
Hát ezek nem vártak 15-20 másodpercet a szabálytalansággal, egyből megcsinálták. :)
Büszke_troll 2011.12.10. 23:17:12
pályán beestem kétkiló környékén egy rendőrautó mögé, a szemetek tartották a 130-at.
Aztán meguntam, és GPS 140-el, csigatempóval megelőztem őket.
Ekkor egyből sürgős lett nekik is, lemeszeltek, igazoltattak, emberkedtek egy kicsit. Én állítottam a 130-at szerintük volt az 150 is, aztán egy idő után elbúcsúztunk.
Ezzel együtt is megérte.
huspotyolo 2011.12.11. 00:09:56
Amúgy meg ha nem a bedugult irányba megy valaki, azért előzi végig a sort azt elnézem, de a furakodókat nem.
D4D 2011.12.11. 00:16:16
Rocko- 2011.12.11. 00:17:50
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.12.11. 00:28:53
fakof 2011.12.11. 00:34:49
Gera 2011.12.11. 00:56:21
énisfélek 2011.12.11. 00:56:30
neked ugatok 2011.12.11. 01:02:13
nem a szabályokat betűre követve kell vezetni egy járművet, hanem úgy, hogy a saját, az utasaink és a többi közlekedő testi épségét ne veszélyeztessük (és ne akadályozzunk / kényszerítsünk másokat pl irányváltásra).
ha minden szabályt betartanék, soha nem érnék oda sehova időben, végig kéne állnom több tíz percig tartó kocsisorokat hogy végre az üresen tátongó sávomba besorolhassak a lekanyarodáshoz stb.. hát köszi nem, aki persze szeret idegeskedni meg másokra mutogatni, hogy szabálytalan, az csinálja nyugodtan, addigra én már iszom a kávémat az irodában...
és természetes, hogy ha valaki bunkó módon kielőzi a kocsisort, nem engedem be, és fordított esetben sem várom el senkitől..
ne legyünk már ilyen merevek
Asztalos Gábor 2 2011.12.11. 01:03:06
"ahol lehet biztonságosan elõzni csak épp tilos :)"
Te és a biztonságos előzés?
Reggie 2011.12.11. 01:26:10
SvenH. (törölt) 2011.12.11. 02:35:57
na az olyat en nem szoktam beengedni, nekem nincsen draga autom :)))
mindenesetre kriminalis hogy kooperacio helyett inkabb o elorebbmegy de a tobbieket nem csak a sajat maga altal nyert idovel karositja meg hanem joval tobbel, hat balkan vagyunk na, es en kerek elnezest a romanoktol mert ok udvarias jolelku nep :)
SvenH. (törölt) 2011.12.11. 02:52:29
fel kene rakatni kamcsit es dijazni ezeket az eloremeneteleket, nem sokkal csak ugy alkalmankent egy ezressel...
nincsen sok hely amugy... lehet hogyha nekem kiadnak hogy a felet megkapom akkor onkoltsegin felraknam azt a kamcsit, nem nagy ugy!!!
csak az a kerdes hogy ez a kooperaciohianyos hozzaallas mennyire csokkenti egy-egy utvonal atbocsatokepesseget, mert ha drasztikusan akkor igenis az autosok haladasanak erdeke vedelmeben kellene szankcionalni (mint mondtam minden alkalommal egy picit!!!)
Tj66a 2011.12.11. 04:07:11
kyanzes (törölt) 2011.12.11. 04:19:59
tamatomi 2011.12.11. 05:36:21
Ezért van disznóól az utakon, olyan amilyen...
Sajnos még a durva dolgokat sem kérik számon ez a legnagyobb baj. próbáld meg egy kicsit odébb értelmezni magadnak a Kreszt, ott jön rendőr, előbb mint gondolnád.
tamatomi 2011.12.11. 05:38:36
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.12.11. 06:24:20
2011.12.11. 07:37:31
"TÉLLEG" :):)
úúúristen.
Ez valami olyan dolog lehet mint az ELCSÖCCSÉDÁS vagy a MEGLLTOS :)
Na mindegy komám. Az iskolázottságod tükrözi a vezetési stílusod.
E-Tanú 2011.12.11. 07:38:01
e-tanu.blog.hu/2011/10/20/elindult_az_e_tanu_blog
magyar bucó 2011.12.11. 07:41:44
Minek várna bárki is arra, hogy szabálytalankodjon? :o
qwertzu 2011.12.11. 07:44:30
Na ilyet nem szoktam. Ha látom hogy nem férek el a szembejövőtől, és látszik hogy nem fognak kitérni (mert ő NŐ és elsőbbsége van a járdán), akkor az ütközés előtti pillanatban megállok. Álló embert meg csak kénytelen kikerülni.
A poszthoz: Tolakodni nem szoktam záróvonalon keresztül sosem, de a záróvonal átlépés tiltása egy betarthatatlan szabály. Még a forgalmi vizsgán is rámentem kétszer. Tipikusan szabálytalanul parkoló autó, vagy kisebb útfelbontás a sáv jobb oldalán, bal oldalt meg záróvonal. Na ilyenkor vagy rámész, vagy ott állsz amíg meg nem szűnik az akadály. Mindenki a záróvonalat választja.
qwertzu 2011.12.11. 07:48:24
pancel 2011.12.11. 07:53:31
Gondolom, otthon a szomszédokkal is ugyanezt műveled, csak az egy másik blogban köt ki.
Szánalmas alak vagy...
belakis 2011.12.11. 08:09:23
Jó post :)
messi-asz 2011.12.11. 08:13:38
merőlegesen !!! a kisutcából ki és abba be kanyarodva a sünök napi rendszerességgel mennek át a záróvonalak betonfalán és már soxor engedtem át őket... nem kapcsolnak szírénát (hisz nem sietnek sehova).
inkább keresztül engedem őket a sávokon, minthogy karambolt okozva megöljenek tisztességes állampolgárokat...
Bafana 2011.12.11. 08:29:01
Nem véletlenül SZABÁLYOSAN lehessen végigmenni?
messi-asz 2011.12.11. 08:30:13
aha az nem fal... a jogszabályok se, a piros lámpa se...
azt hívták TÁRSAD A LOM nak... a jogkövetés finom hálója tartotta össze a nemzetet...
arra a 1-2% deviáns ko:cso:gre VOLT a sündőrség...
na mindegy ez a már a múlt... most elhoztad az ősközösség állapotát újra... lesújt a kőBUNKÓ
homér 2011.12.11. 08:32:19
kafferbivalybalamber 2011.12.11. 08:41:52
Nagyon helyes. Tisztességre kell szorítani őket, mert maguktól nem lesznek azok sose.
Walter Melone (törölt) 2011.12.11. 08:58:58
Például a buszsávot lehet használni, ha at első lehetőségnél jobbra fogsz kanyarodni. Igaz?
Ám ezt záróvonal védi, és csak a lekanyarodási lehetőség előtt közvetlenül van szaggatott vonallal feloldva.
Tehát hiába akarnál jobbra kanyarodni 50 méter múlva, szabályosan közlekedve még kb 5 percet ücsöröghetsz a dugóban a záróvonal miatt.
Na, ilyenkor pl engem sem érdekel a betonfal...
huspotyolo 2011.12.11. 09:12:28
3:41-nél a videón bátor volt a gyalogos, de általában ha már lelépett akkor neki van elsőbbsége, és azért valljuk be villamos megállónál KELL számítani arra, hogy nem kijelölt gyalogátkelőn mennek át a puhatestűek. Ahogy látom ott nem is volt ilyen. A sok esetből max 3-4 volt ami tényleg veszélyes volt. A piroson átcsusszanás nem értem miért zavaró, ha 1mp-se nyert/veszít vele...
jézus_szive 2011.12.11. 09:24:46
Arra gondoltál már esetleg, hogy akkor nézzél tükörbe, mikor valóban át is akarsz menni és nem előtte 3 nappal? :)
Shopping 2011.12.11. 09:29:15
Az ilyeneknek egyet kívánok.
Egy hozzájuk hasonló barom, üsse el a rokonukat, aki szabályosan halad de a szembejövő,- a záróvonalat semmibe véve - előzésbe kezd....
Rocko- 2011.12.11. 09:33:37
D4D 2011.12.11. 09:35:43
Inkább Rottenbiller.
con 2011.12.11. 09:40:13
Richard Brinsley 2011.12.11. 09:40:40
A záróvonalon ha KELL vagy ha úgy könnyebb, mert valaki bénázik, vagy mert valamit benéztem, mondjuk először járok arra, én is átlépem, DE csak KÖRÜLTEKINTŐEN.. és így szerintem korrekt.
Engem személy szerint sokkal jobban bosszantanak azok a kis nyikhaj kislányok, akik tuctuc zenét hallgatva, este is napszemüvegben a vasúti átjárón akarnak megelőzni, vagy a kereszteződésben..stb. Akiknek minden egyes megtett kilométer olyan mintha ruletten nyertek volna. Vagy, hogy pénzel jogsit lehet venni, holott 1,5-2 tonnás vasakban megyünk 70-130-al..
messi-asz 2011.12.11. 09:43:59
Vilidzs Pipöl · http://faluujsag.blog.hu 2011.12.11. 09:44:16
Pár év és annyira tele leszünk kamerákkal, mint Anglia, aztán még a két kamera közötti átlagsebességet is mérik, és büntetnek.
Nagyon remélem hogy az ilyen hülye köcsögök még a benyára valót is befizetik büntetésbe, és utána majd irják ide a posztokat, hogy "szemét rendőrök".
Érdekes, hogy 1-2 év külföldön (nyugaton) élés mennyire meg tudja változtatni az ember közlekedési kúlturáját a jó irányba...
messi-asz 2011.12.11. 09:45:31
messi-asz 2011.12.11. 09:46:44
Vilidzs Pipöl · http://faluujsag.blog.hu 2011.12.11. 09:49:58
Előtte sok-sok százezret toltam be a kasszába büntik révén (főként gyorshajtás).
Mióta hazajöttem (lassan 4 éve), egy rohadt csekk nem jött, mert betartom a szabályokat.
Új autóm van, megtehetném én is, hogy szabálytalankodok, még a büntetésekre is futná... de mi a lófasznak?
Vállalkozó vagyok, tehát az időm nekem is pénz. De ez nem jogosit fel arra, hogy tirpák legyek.
qwertzu 2011.12.11. 09:50:45
Kérdés ez belefér-e a "bekanyarodásra felkészülés"-be.
messi-asz 2011.12.11. 09:52:34
na majd kicsinál a zombirka had... oszt mész megint külfődre...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 09:58:56
Igen, nekem főleg az a bajom, hogy ha az idiótába egy hirtelen felbukkanó szembejövő beleszáll, akkor valószínű a szomszédos sávban levő autó is sérül.
Záróvonalat ok nélkül nem szoktak felfesteni...
szgy 2011.12.11. 10:00:29
azért mert az így vagy hasonló módon furakodók akadályozzák a legjobban a forgalmat, ha megindul a sor újra meg kell állni mindenkinek csak azért mert az ilyenek nem tudják/bírják betartani a szabályokat.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:02:42
Az, hogy valami az 50-es korlátozásban 45-tel megy, miközben a mögötte jövő meg nyolcvannal akarna, szerintem pl. nem indokolt.
messi-asz 2011.12.11. 10:02:47
ahhoz hogy ő pillanatnyi JOGTALAN előnyhöz jusson. a teljes rendszert és mindenkit LASSÍT és HÁTRÁLTAT...
ugye az mindenkinek megvan hogy ezek soxor elől állva indexelgetnek és a TELJES HALADÓ SORT, megállítják...
fuel-injected suicide machine 2011.12.11. 10:08:32
fuel-injected suicide machine 2011.12.11. 10:12:01
Hülye majom.
szgy 2011.12.11. 10:12:20
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:15:45
Puch Cavette 2011.12.11. 10:21:11
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:25:43
fetyisob 2011.12.11. 10:25:44
ott is ahol odáig soha még csak torlodás sem volt!
tudjátok miért?
a Svéd fuvarozok ugy tiltakoztak bizonyos szabályok ellen hogy betartották a kresz szabályait!
na ebböl lett a kétnapos dugó!!!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:26:28
szgy 2011.12.11. 10:40:55
Tibi88 2011.12.11. 10:51:28
Szóval leírom megint: a videón 90%ban egyáltalán nincsenek veszélyes dolgok. Az meg hogy valaki nem tud mit kezdeni a mentővel, pont azt bizonyítja, hogy a szabálytalan autós kisebb kockázatot jelent, mint aki szabályosan menne, csak jön valami villogva meg szirénázva és akkor fogalma sincs mi van...
A motoros meg végig előzi a sort, és? Kit zavar? Ha jönnek szembe akkor is elférnek, csak le kéne húzódnia az önkéntes rendőröknek egy kicsit. Mondjuk a legtöbben azt hiszik hogy olyan rohadt nagy autóban ülnek, ami betölt egy sávot, csak ez pont nem így van... (nem motoroztam, nem is akarok)
_B_ 2011.12.11. 10:52:17
A tahóság akkor van, amikor más kárára mész előre meg előzgetsz rángatod a kormányt, satuzgatsz, miután bevágtál 1.1 kocsihossz helyre, mint "autónepper" és társai... pont mint amelyik elhullott a szentendrein a közelmúltban.
Azonkívül hogy balesetveszélyes, ezzel megborítod a forgalom folyamatos áramlását, pont mint egy szarul beállított lámpa. Szép nagy dugót keltve magad mögött.
Elvárod, hogy minenki azonnal a fékbe ugorjon, mikor te index nélkül átugrsz a másik sávba, mert pillanatnyilag 3 km/h-val gyorsabbnak ítéled. Persze te nem engedsz be senkit magad elé, még bele is lépsz a gázba, ha meglátod az indexet magad előtt.
A pesti forgalom megfigyelésem szerint valahogy így tevődik össze:
- 1.) aki minden lehetséges helyzetben paraszt, jellemzően céges 3-ajtós/dobozos, valamint nagy fekete, árjafaj által fejlesztett autókkal, manapság jellemzően SK/D rendszámmal. Jól működő büntetésvégrehajtásnak köszönhetően kiszelektálódna/megnevelődne.
- 2.) Azt sem tudja hol van, nem lát nem hall, lassan gurul amerre néz, bízva abban, hogy ebből nem lehet nagy baj....most karácsony előtti hétvégéken extranagy koncentrációt mutatnak:) Hacsak nem nagyon kezdő, akkor jogsielvételre megérett.
- 3.) A többség, hagyományos autós, aki csak szeretne eljutni A-ból B-be tisztességes úton megszerzett féltett saját autóval, és 1.) miatt könnyen elbukhatja megszerzett lendületeét 2.) mögött. Sok ilyen incidens után elborulhat az agya, és 1.) tüneteit mutathatja:)
Ami fura, hogy külföldön a 2.) kategória sem jellemző, valószínűleg a vezetés-oktatás, és az alkalmassági lehet a ludas.
Haverom németországban belekoccant az előtte fékezőbe autópályán. Semmi durvára nem kell gondolni, már majdnem megállt. Annyi kp-t senki nem hord magánál, tehát elkísérte a yard az ATM-hez, hogy kiperkálhassa a büntetést baleset okozásáért. ~1000 euro egy lightos ráfutásért. S LŐN KÖZLEKEDÉSI MORÁL
Puch Cavette 2011.12.11. 10:57:50
Hát mondjuk, ha egy ilyen találkozik egy kicsit frusztrált szabálykövetővel, aki márpedig nem engedi vissza a sávjába, mert amiatt van késésben egy fontos találkozójáról, mert már így is bepofátlankodtak elé jó páran, máris van veszély. És persze lehet vitatkozni, hogy ilyen esetben a pofátlankodó idézi elő a veszélyhelyzetet vagy a frusztrált csóka, ez nem vigasztalja azt, akinek azért kell satuznia, kormányt rángatnia, vagy rosszabb esetben biztosítóba, lakatoshoz mennie, meg tömegközlekedni néhány hétig, mert ezek ketten emberükre akadtak egymásban.
Csak egy biztos: nem lett volna vészhelyzet, ha mindenki betartotta volna a szabályokat.
dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 11:02:10
Fogadok, hogy indexelni sem szoktál,...így tovább barátom...ilyen nagyképű gecikkel van teli a temető....
dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 11:05:02
Fogadok, hogy indexelni sem szoktál,...így tovább barátom...ilyen nagyképű gecikkel van teli a temető.... "
Ami még nem is volna baj,...de az ártatlan áldozataitokat sajnálom....
homér 2011.12.11. 11:11:48
kovego 2011.12.11. 11:11:54
a dunában is elfér a kocsi, oda is behajthatnál egyszer!!!
kovego 2011.12.11. 11:14:09
sajnos nem! az ilyen nagyképű gecik mindig túl élik, csak azok nem, akik szabályosan vezetnek, és egy ilyen nagyképű geci szabálytalankodása miatt halnak meg!!!
kovego 2011.12.11. 11:39:44
sajnos nem! az ilyen nagyképű gecik mindig túl élik, csak azok nem, akik szabályosan vezetnek, és egy ilyen nagyképű geci szabálytalankodása miatt halnak meg!!!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 11:47:55
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 11:48:53
Hardbácsi 2011.12.11. 12:00:59
Tényleg vannak itt olyan képek, ahol megfelelő körültekintéssel én is átlépném a záróvonalat, ott ahol van egy full üres sáv és nem tudok oda jutni, mert a másik sáv blokkol.
A szerencsétlen olasznak is talán el lehet nézni, bár a BMW-hez vehetne egy 100EUR-os navigációt és boldogulna bp-en is.
GGG77 2011.12.11. 12:05:02
De csak ilyen helyzetekben használom. A tolakodó geciket gyűlölöm.
Hurri Kán 2011.12.11. 12:05:21
3. kép, Margit körút, a Moszkva tér felé, mondjuk nem igazán értem, mit keres a motoros a villamossínen, bár talán még ezzel van a legkevesebb bajom, villamost nem tartja fel, nem veszélyeztet senkit, akkor miért ne haladjon?
Wroadd 2011.12.11. 12:07:00
Őszintén gratulálok minden hencegőnek, aki olyan ügyes, hogy jobbról előz buszöbölben, kettős záróvonalon, csak mert sürgős dolga van!
És képzeljétek nem azért nem teszem ugyanazt, mert mazsola vagyok, hanem azért mert nem vagyok olyan idióta, mint azok akik ezt teszik. Mert akárki is mondta nektek, nem arról szól a társadealom, hogy vannak ragadozók és vannak áldozatok és ha te nem a ragadozó vagy, akkor az áldozat. Lehet persze egy ideig ezt csinálni, de vissza fog ütni.
Ideje lenne már ráébredniük Magyarországon a "leleményeseknek", hogy amit tesznek, legyen az durva közleledési szabálysértés vagy adócsalás, NEM MENŐ.
Felejtsük már el azt a romantikus Robin Hood figurát, hogy aki ezt megteszi, milyen kemény, meg frankó!
Nem, aki ezt megteszi, az egy önző senki!
Kertaif 2011.12.11. 12:09:20
A mobil telefon használata vezetés közben veszélyes és tilos a szabályok szerint, ezen kívül személyi jogokat sértettél a rendszám és a vezető arcképének lefényképezésével, illetve közzétételével. Ne lepődj meg ha perbe fognak, nekik max 30-60 ezer, neked több száz ezer kártérítés. Amúgy meg egy kis féreg vagy és baleset veszélyesebb vagy mint Ők.
Üdv.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:10:40
GGG77 2011.12.11. 12:17:26
neked ugatok 2011.12.11. 12:22:22
minek húzzátok fel magatokat, nem értem, de nem is érdekel, stresszeljetek csak a volán mögött és legyetek elégedettek, mert vakon betartjátok a szabályokat
összekevertek azokkal akiknek bérlete van a buszsávba és befurakodnak a sor elé - én arról beszéltem hogy olykor a szabályokat áthágva a saját utamat egyszerűsítem le és nem mások kárára...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 12:23:28
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:27:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 12:28:13
@Kertaif: Honnan szeded, hogy a vezető fotózott, és azonos a post beküldőjével?
A tahók személyiségi jogait meg... ki nem?
(Egyébként honnan lehet tudni, hogy a képeken szereplő autókat ki vezeti? Innentől kezdve milyen személyiségi jog?)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:28:20
dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:37:35
" Attól, hogy valaki szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélytelen "
Ez így igaz....nem biztos hogy veszélytelen,....de általában az !
dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:40:08
Nem,...barátom ,már jóval előtte jelzek neki ,hogy húzódjon le a szabályos sávjába ,..ha nem teszi , akkor lelassítok és megvárom hogy előzhessek ! De neked a szabályokat magyarázni kell , úgy-e ?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:41:25
dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:46:20
Kereszteződés . Szemben velem is áll egy autó . Nem jelez . gondolom , egyenesen fog menni . NEM , BAZMEG...ELÉMKANYARODIK , HOGY B...NÁ MEG A JÓ K...A É....NYJÁT !
Tibi88 2011.12.11. 12:46:53
Azért gondolja, hogy a vezető fotózott, mert oda van írva: "Mielőtt mindenfélét a szememre hánytok, én fényképezéssel ütöm el a magas vérnyomásom... így maradok nyugodt, és csak figyelek..."
Tisztán látszik hogy a vezető oldaláról vannak csinálva a képek. Tehát szabálytalan volt, mivel vezetés közben tilos a telefont kézben tartani (tuti telefon mert rossz minőségűek a képek)
Amúgy meg fotózgasson a barom, videózhat is nyugodtan. Majd szentté avatják.
@neked ugatok:
Én egy egész falut kiirtottam már a szabálytalanságaimmal :D az egy mellékes dolog hogy még senkit nem késztettem fékezésre sem.
Ellenben a sok szabályos emberrel akik nem tudják hol a kocsijuk vége, és úgy próbálnak sávot váltani és lenyomni az útról/fellökni a járdára/ szalagkorlátra/ sövényre.
De hát ő szabályos, én meg a közveszélyes gyilkos, aki záróvonalon megelőzöm a 70el közlekedőt, úgy hogy sehol senki. Esetleg nem ülök a dugóban és bemegyek a full üres kanyarodó sávba.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:47:22
Hogyan? Füstjelekkel? Ugye nem dudálsz neki lakott területen? Mert akkor te is ugyanolyan szabálytalan vagy, mint a posztban szereplők, sőt, még életveszélyes is...:)
Tibi88 2011.12.11. 12:49:56
Megy a városban a biciklis, 2x1 sáv, nincs bicikliút, se járda. Záróvonal 2 km-en keresztül. Ő teker 20al, te meg rádudálsz? Vagy hogy jelzel neki? Kikiabálsz az ablakon, hogy lécci menj már onnan mert záróvonal van... Szemből természetesen nem jön senki. Ha így csinálod akkor egy lúzer vagy :D
Máshogy nem nagyon tudod csinálni, mert az a lehetőség a megelőzése a zárón keresztül.
messi-asz 2011.12.11. 12:52:38
mi itt a balkánon megelőzzük a záróvonalat átlépve... ezért vagyunk sokkal előrébb mint ők... ezért az ő országuk van dögrováson nem a miénk...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:54:38
Ezt láttad is, vagy az unokatesód nagybátyjának a szomszédja mondta?
Tibi88 2011.12.11. 12:56:58
Mindenki jön ezzel a szar szöveggel hogy nyugat-európában... Ugyan úgy megelőzik, parkolnak tilosban, hajtanak gyorsan, rávillognak autópályán a lassabbra.
Mindenki sír a magas benzinárak miatt, de európát már bejárta, meg élt kint éveket, és olyan élettapasztalata van, hogy leszólja az országot... Ha 20 embertől nem hallottam ezen a blogon, hogy bezzeg a nyugat, mi meg ezért vagyunk a balkán, akkor 1től sem
Tibi88 2011.12.11. 13:05:29
National geographicon biztos volt egy műsor, hogy élnek a civilizált országokban... :D
messi-asz 2011.12.11. 13:09:05
milyen igazolást kérsz? ;)
mellesleg meg van az összes biztosítási, komp, bérautó bizonylatom 20évre visszamenőleg... már az eygetemen kezdtem a nyugati kalandozásokat...
egyébként meg soha nem hazudok. konzervatív vagyok ebben a témában, szemben az erkölcsös és gerinces "elitünkkel"...
messi-asz 2011.12.11. 13:12:47
az országúton MINDEN (!!!) KOCSI megy PONT 90nel szépen sorban rendes követési távolsággal... független szaggatott vagy záróvonaltól... sorban szépen nők öregek fiatalsuhancok
na jó KIVÉVE a magyar rendszámosok egy része, azok előzik a kocsisort...
vagy Angliában kivéve magyarok+arabok+fekák... a bennszülöttek MIND normálisak...
Tibi88 2011.12.11. 13:18:40
Akkor pont elborult az agyuk azoknak akiket én láttam... meg anglia is olyan tökéletes ország hogy hajjajj... Egymást késelték halomra még pár éve a tinédzserek (nem a bevándorlók, hanem az igazi angolok!) és a huligánok sem a bevándorlók közül kerültek ki...
Hülyeség amit mondasz, és ez nem kötekedés. Mindenhol szarnak a szabályokra, csak van ahol 90%, van ahol 50%, van ahol 30%.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:19:28
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 13:33:48
És főleg nem mentesít senkit a záróvonal átlépése alól. Szóval lehet ekézni, de mielőtt a szálkát meglátod a szemében, szedd ki a sajátodból a gerendát.
Tibi88 2011.12.11. 13:34:23
www.youtube.com/watch?v=n5UgG3Fsm-s&feature=related anglia
messi-asz 2011.12.11. 13:35:38
LAJBI 2011.12.11. 13:36:16
"Másrészt kíváncsi vagyok, hogy mikor állapítja meg valaki, hogy a második kép fotósopp, mert olasz rencáma van az autónak, de jobbkormányos :D"
Segítek: a "TŰZOLTÓSÁG" olyan hulyén van felrajzolva a szerkocsik elejére :D
Amúgy meg egy csomó hülye angol vesz Dél-Európában ingatlant, oszt viszi a húgyér-szarér megvett jobbkormányos autóját oda. Aszt ősi angol szokás szerint - vagy esetleg a magyarnál jóval hatékonyabb helyi rendőri noszogtatás miatt - regisztrálja az adott Dél-európai országban a talicskáját...
messi-asz 2011.12.11. 13:37:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:38:55
Tibi88 2011.12.11. 13:39:38
Dugóban ülve nem akkora gáz átlépni a záróvonalat, ha nem jön senki szembe. (szerintem nem, de szerinted se, lásd következő leírás)
Zavart a 4.képen a bmws valakit? Nem. Szabálytalan volt? Igen
A fényképezős zavart valakit? Nem. Szabálytalan volt? Igen.
Érted miről beszélek?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:40:55
Persze, mert elb*szták, összekeverték a ragasztós oldalt, és nem volt pénz újat csináltatni :D
fezoGT 2011.12.11. 13:44:29
Persze az átlagbirka csak szépen álldogál ott kettes sorba fejlődve :)
Tibi88 2011.12.11. 13:47:01
www.youtube.com/watch?v=PAcmlJeXfUQ&feature=related akkor nézd meg ezt, értened kell ha annyi helyen voltál. Utána nyugatozz.
messi-asz 2011.12.11. 13:48:48
Tibi88 2011.12.11. 13:50:33
7.kerület Hársfa utca, Rákóczira kikanyarodás. Többször rohadt nagy dugó, én meg az Erzsébet körútra kanyarodok később. Kimegyek a buszsávba és végigdöngetek rajta. Ami szabálytalan mert van közte lámpa meg buszmegálló is... Amúgy meg besorolni se tudnék, mert a sok birka nem érti hogy minek állnék a kisutcában, a buszsávot meg nem állhatom el.
Tehát egy baromi nagy paraszt vagyok, mert nem állok 5 percet a dugóban, nem próbálok meg bepofátlankodni, hanem 15 másodperc múlva már a körúton vagyok :D
Tibi88 2011.12.11. 13:53:27
Ennyit a nagy rendről amit magyarázol. Hány biciklis halt meg budapesten tavaly? Valószínű nem azért sérültek meg külföldön, mert mindenki szabályosan közlekedik.
Vagyis: ugyan úgy vannak szabálytalankodók. Amire te azt mondtad hogy más országban mindenki szabályos... hát nem
fezoGT 2011.12.11. 14:02:13
Egyébként itt a közlekedés szervezőknek is egy jár egy seggbesün, mert a Rottenbiller és a Nagykörút közötti 5 kis utcából 4 vezet kifele a Rákóczira és csak 1 befele. Akinek meg pont ott lenne dolga? hát kerüljön csak meg álljon fél órákat...kabaré az egész
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:08:19
A villamossín is veszélyes, mert ott meg a villamos jár.
De amúgy mondom, miben mentesít valakit valaki tök más szabálytalankodása?
A 2.-3. kép meg mondjuk konkrétan a jobb oldalról készült, tehát nem is mindet a postoló csinálhatta a vezetőülésből.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 14:10:24
szgy 2011.12.11. 14:16:07
nem hiszem hogy a szabályokat (kresz) úgy alkották volna meg hogy veszélyes helyzetek lehetőségét hagyta volna nyitva. (még ha valami vadbarom veszélyesen vagy szabálytalanul előz annak a befejezését is segíteni kell a kresz szerint.) az emberi tévedés vagy figyelmetlenség más kategória.
az volt már hogy a szabályosan közlekedők a legveszélyesebbek mert arra kényszerítik a "normális" autósokat hogy szabálytalankodjanak?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 14:18:06
Tibi88 2011.12.11. 14:18:48
Én végig ezt magyarázom, hogy a képeket beküldő szabálytalan :D Többit hagyjuk, nem akarod megérteni amit mondok
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
De veszélyes, mert leeshet eléd egy repülő a szembesávba, ahova nem lenne szabad menned. Ha tök üres akkor sem mehetsz át, a rossz irányból ráhajtók alatt leszakad.
szgy 2011.12.11. 14:23:56
persze, akkor még épphogy csak átment a vonalon. a kanyar hosszát nézve könnyen lehet hogy 1-2 mp múlva már jön szembe valaki akit rosszabb esetben telibe is kaphat, vagyis frontális ütközés. általában nem szép lassan kigurulnak hanem kilőnek mint a rakéta.
de a bmw jó kocsi, nem csak a záróvonalon tud átmenni hanem a piros lámpán is :-)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:25:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:26:17
Ha a képeket beküldő szabálytalan, az miben változtat azon, hogy a záróvonalat átlépők szabálytalanok?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 14:28:33
Tibi88 2011.12.11. 14:32:30
5 méter múlva ott van a kanyarodó sáv... A kereszteződés meg vagy 50 méter. Már értem miért háborodtok fel az ilyen dolgokon. Egyszerűen nem tudjátok felfogni mi történik körülöttetek.
@ColT:
Én a posztolót szabálytalanoztam le, mert ő azt hiszi hogy csodatévő, a népért van és tök szabályos. Közben nem. Attól még ugyanúgy átlépték a záróvonalat, és szabálytalan, de az nem érdekel :D
szgy 2011.12.11. 14:41:10
egyszer mentem át svájcon az 50 lóerős kiskocsimmal, egy meredekebb 2 sávos autóúton 110 helyett csak alig 50-60-al bírtam felvánszorogni. egy szakaszon középen záróvonal volt, már éreztem a hátamon a gyilkos tekinteteket :-), lehúzódtam amennyire tudtam mert a másik sáv üres volt, de nem előzött senki, szépen megvárta az egész sor hogy vége legyen a záróvonalnak. az ilyen nehezebb szakaszokon lehetőség szerint mindig megálltam hogy elengedjem a mögöttem jövőket.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:42:15
Másik meg, hogy nem téged kéne hogy érdekeljen, hanem a rendőrség nevű kamu szervet, mert egy jól működő yard már szénné büntetett volna, és akkor a postoló nem fotózgatna a telefonjával vezetés közben.
Tibi88 2011.12.11. 14:48:34
Én nem ítélkezem, engem nem érdekel.
"Majd ha nem lépkeded át a záróvonalat ok nélkül, akkor ítélkezz fölötte."
Ez jó mondat. Üzenem a fotós lúzernek, ha majd nem fotózgat megállás nélkül vezetés közben, akkor ítélkezzen meg küldözgesse be a képét.... ja hogy úgy nem tud mit beküldeni. Hát az szívás
szgy 2011.12.11. 14:49:29
hát persze hogy nem értem, ott van a táblán is, jajj de gyenge szöveg. annál rosszabb ha 5 méterre ott a kanyarodósáv, ennyit nem bír várni. (érdekes lenne ha éppen egy olyan "50 helyett 90-el is biztonságosan tudok vezetni" fajta jön szembe...) nem tudjuk a képekből hogy kanyarodni akar-e vagy nem, de az eddigi élményeim alapján lényegesen valószínűbb hogy a kanyarodósávon végigtépve keresztbe állnak és visszamennek az egyenesen (előre) haladók közé.
ha az ilyen okosan szabálytalankodók saját magukkal találkoznának össze egy hónapon belül nem lenne egészben kocsijuk.
messi-asz 2011.12.11. 14:49:54
az erkölcstelen gerinctelen magatartást ezzel lehet jól "magyarázni", hogy lám ő is... sőt ő jobban... meg egyébként is sietek... stb
messi-asz 2011.12.11. 14:51:24
"ha az ilyen okosan szabálytalankodók saját magukkal találkoznának össze egy hónapon belül nem lenne egészben kocsijuk"
azon élösködnek hoyg egyelőre a többség szabálytisztelő.... hiszen ha nem lenne az akkor mind megdöglene...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:54:41
''autónepper.'' 2011.12.11. 15:38:03
@kovego: ahhh azt a mazsoláknak találták ki nem nekem :)))
@szgy: szerintem pont nem igy van de mindegy mert miattam nem nagyon szokot állni a sor mert ahogy indul a sor én indulok velük és ahol nagyobb a hézag be is teszem magamat.
@homér: rendszeresen kappok csekket gyorshajtásért... sőt parkolásért is szoktam kapni . de térfigyelős szarság miatt nem DE ITT LÁTSZIK H milyen csicska országba élünk h erre költik a pénzt:))
@messi-asz: :))
szgy 2011.12.11. 15:45:14
nem kötözködésképpen, de azt hiszem záróvonalakat poénból nem festenek fel. az előzés szabályaiban a szükséges belátható útszakasz az előzési út hosszának kétszerese.
itt jól le van rajzolva: www.kiskun.autosiskola.hu/minisite/moped-szemelvenyek/3/03-04/index.htm
pl. kanyargós főutakon jellemzően olyan helyeken van záróvonal ahol annyira nem lehet előre látni hogy gyakorlatilag lutri hogy jön-e valaki szembe vagy nem. így a "sehol senki" azt jelenti hogy "nem látok sehol senkit", ez nagy különbség! és a beláthatatlanság miatt záróvonalas utakon szerintem gyakorlatilag egyenlő a veszélyeztetéssel.
gondolom ezeket az útszakaszokra jellemző sebességre méretezik, de ha be is van dugulva a sáv, szembe attól ugyanúgy jöhetnek a dugóban állókhoz képest nagyon gyorsan.
(szlovéniában láttam másféle záróvonalat, pl. autópályán a felhajtóknál a felhajtók besorolásának segítésére, jó ötlet lenne itthon is használni.)
Tibi88 2011.12.11. 15:55:47
Nagyon sok helyen nem így van. Például van olyan emelkedős rész ahol nincs záróvonal, mégsem kezdek el előzni, mert fogalmam sincs hogy 3 másodperc múlva mi fog jönni szemből. Amerre lakom ott meg van egy 2x2 sávos út 1,5 kilométernyi záróvonallal. Utána szaggatják, hogy le lehessen kanyarodni. Viszont van egy lehetőség ahol régen szaggatott volt, de az újrafestésnél elfelejtették és most már ott is záróvonal van...
Nagyon sok helyen van záróvonal tök egyenesen úton, mert becsatlakozik a mezőről egy földút. Ugyebár ott a kikanyarodó miatt van az előzni tilos. Abban a pár hónapban amikor megy szántani a traktor... ha meg máskor jársz arra, akkor ugyan úgy nem előzhetsz, közben lehet már 3 hónapja nem járt azon a kis úton senki.
Ezzel azt akarom bizonyítani, hogy simán lehet körültekintően szabálytalankodni. (látod a földutat, sehol senki, szemből senki, előtted mennek 70el) Ugyan úgy mint veszélyeztetni a nem záróvonalas emelkedőn, ahol nekikezd előzni valaki (szaggatott vonal) aztán lehet hogy 100 méter múlva jön egy kamion...
homér 2011.12.11. 16:03:08
Reggie 2011.12.11. 16:12:50
Rocko- 2011.12.11. 16:14:56
az 1 lámpa, az tudod mennyi? majd 5 perc. azalatt egyes helyeken már kormányt váltanak.
"streetfighter" 2011.12.11. 16:30:53
Mindenki saját belátása szerint értelmezheti. Én pl. iránymutatásnak tekintem.
Lakott területen belül azért komolyabban kell venni, de azon kívül gyakran a vicc kategóriája. Úgy is kezelem.
messi-asz 2011.12.11. 16:38:05
te állsz a metrómozgólépcsőn is középen...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 16:49:31
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 17:31:09
Az itteni záróvonal fanok ott simán előznének, merthogy szabály nem tiltja. Most már tudom, hogy kik azok a hülyék, akik bármilyen hülye helyen előznek, ahol nincs záróvonal :)
Egyébként van egy közeli rokonom, kétgyerekes apa, mérnök, szóval nem hülyébbek közül való. Na most ő inkább ugrana az intercity elé, minthogy megszegjen bármilyen szabályt is. Ennek ellenére úgy vezet, hogy aki már egyszer ült mellette, az többet soha. Egyrészt marha idegesítő, hogy mazsola módjára nagyon töketlenül vezet, másrészt pedig személy szerint életveszélyben érzem magam a 100 méteres körzetében, mikor vezet. Záróvonalon eszébe se jutna előzni, ellenben ahol nincs, ott simán, még akkoris, ha egyáltalán nem belátható az út. Szóval így is lehet szabályosan vezetni :)
"streetfighter" 2011.12.11. 17:31:30
Szerintem gyúrj még egy kicsit ezen a gondolatmeneteden, mert a logikának még a halvány szikrája sem látszik az általad felvetett összefüggésekben.
Egyébként nem csodálkozom, de durvábban nem tisztem téged minősíteni. :)
messi-asz 2011.12.11. 17:47:41
"streetfighter" 2011.12.11. 18:30:18
A hülyeséget nehéz, de van akinek pont az a logikus. :)
Próbáld értelmezni amit írtam és utána oszd az észt! Talán sikerül, ha egy kicsit megerőlteted magad. :)
Tibi88 2011.12.11. 18:31:43
Ne fogalmazz ilyen bonyolultan, lehet egy csomó szónak nem tudja a jelentését :D
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Szerintem ők az a típus mint aki ezt a videót feltöltötte: www.youtube.com/watch?v=ckcoo3TPiEw&feature=related emelkedőnek felfele simán megelőzi a busz, és szerinte vadállat a buszvezető... :D nem ő megy rohadt lassan, dehogy :D
Tibi88 2011.12.11. 18:39:59
Itt pedig egy sima szaggatott vonalas előzés: www.youtube.com/watch?v=PjHFbLG-gMQ eszembe nem jutna előzni, mert nem belátható. A szabálytisztelő autós meg azt látja: jéééééé nincs záróvonal, akkor előzzünk!!! De ha záró lenne rá se merne hajtani
messi-asz 2011.12.11. 18:43:03
ha nem mész, és nem változtattyák meg... akkor ez a JOGSZABÁLY...
vagyis köteles vagy türelmesen csordogálni az előtted menő mögött...
ezt hívják demokráciának...
messi-asz 2011.12.11. 18:44:33
a záróvonalat TILOS átlépni, de ebből nem következik, hogy
a szaggatottat mindig át kell...
"streetfighter" 2011.12.11. 21:44:09
Te el vagy tévedve.
Szerinted a diktatúrában átléphető a záróvonal vagy mi?
A demokráciába bele fér a szabad vélemény nyílvánítás. Én nem osztom a záróvonalat oda felfestetők véleményét és felül bírálom.
Mit szólsz hozzá?
Ez az igazi demokrácia! :D
A rendőr biztos nem díjazná, de ez téged ne érdekeljen, hadd legyen ez az én problémám.
"streetfighter" 2011.12.11. 21:46:40
Szerintem ne erőlködj. :)
Aki érti az így is érti, aki nem az pedig így sem fogja.
A birka mentalitás elég elterjedt, de tulajdonképpen engem nem zavar, sőt. :D
Tibi88 2011.12.11. 21:50:38
Aki azt a két videót megnézi, és utána nem érti miről beszélek, azzal tényleg nem lehet mit kezdeni :D
Mi bevalljuk, hogy átlépjük a záróvonalat. Ebből ők arra következtetnek hogy frontálisan karambolozunk, lelökünk mindenkit az útról... Engem nem érdekel mit gondolnak amikor elhúzok mellettük jobbról/balról/alattuk/felettük :D de ráijeszteni nem fogok, nem vagyok gyökér, annyit fog fel hogy elhúztam :D
messi-asz 2011.12.11. 22:33:14
nyilván tudod miről van szó... nem vagy te ojan hüje
"streetfighter" 2011.12.11. 22:49:27
Én úgy tudom, hogy anarchiában még nem éltünk. Mellesleg ott nem csak a záróvonal léphatő át. Szerintem az lenne a legkevesebb. :D
Mellesleg tudom, hogy mire gondolsz, de nálam az pont nem működik. Nem szoktam úgy pofátlankodni, hogy érezhetően mások hátrányt szenvedjenek miattam. Mint pl. az 1. képen az opelos vagy a 6. képen a fiatos.
[mike] 2011.12.11. 23:05:36
Az volt már, hogy a motoros miért ugrál ki-be a buszsávból merhogyhámerhogyaztattilosmerazáróvonal??? :D:D
SvenH. (törölt) 2011.12.12. 00:12:45
ugyanigy nem tolatunk SOHA autopalyan
pengusz 2011.12.12. 07:55:38
Mindenki saját belátása szerint értelmezheti. Én pl. iránymutatásnak tekintem. "
Akkor más közlekedő is tekinthet egyéb szabályokat iránymutatónak? Pl. téged nem zavar, ha egy bringás járdán teker (másokat nem feltartva), gyalogosként átmehetek a piroson, ha előtte körülnézek, és nem jön senki stb.?
dzsaszper 2011.12.12. 08:22:14
"streetfighter" 2011.12.12. 08:49:13
Hiszed vagy nem, nem zavar, ha nem csinál gondot. Az a baj, hogy sokan csinálnak, mert nem elég körültekintőek, ezért is van tiltva.
Captain Crash 2011.12.12. 10:50:22
És láthatóan itt is megpróbálják megmagyarázni, hogy miért ők a franky-k. Az is látható, hogy el is hiszik, hogy ez így van és mindenki más a birka.
Ahamm 2011.12.12. 11:13:00
neked ugatok 2011.12.12. 11:58:34
ráadásul egy nyomon haladó járművet meg lehet előzni záróvonalon is a KRESZ szerint..
ha már minden szabályt betartunk, legalább ismerjük is őket!
neked ugatok 2011.12.12. 12:23:05
én (ha egyáltalán veszem a fáradságot, hogy elmenjek a zebráig) simán átmegyek a piroson gyalog.. gáz?
neked ugatok 2011.12.12. 12:24:32
a kresz így szól: tilos a kézben tartott mobiltelefon.
tehát nem a telefonálás tilos, vagy a fényképezés, hanem a kézben tartott mobiltelefon.
mivel a képek telefonnal készültek és valószínű nem headsettel, ezért megvalósul a szabálysértés
pengusz 2011.12.12. 12:27:51
Valőszinüleg a záróvonal átlépés is nem véletlenül van tiltva...
(Ne értsd félre, nem szoktam járdázni, sőt a Mátra Maraton óta egyszer bringáztam csak, mostanság inkább futok)
neked ugatok 2011.12.12. 12:33:14
na jó, ezt lehet elhamarkodtam, egy nyomon haladó vagy lassú járművet az előzési tilalom ellenére szabad megelőzni a KRESZ szerint (pl előzni tilos tábla), de a záróvonalat átlépni talán még ekkor sem szabad..
ennyire is látszik mennyire nem érdekel, akkor sem állnék be egy bicajos mögé ha mögöttem rendőr jön...
Tibi88 2011.12.12. 12:36:05
Engem pont hogy nem érdekel hány nyomon halad...
@SvenH.:
Ki beszél ilyen baromságról hogy tolatás autópályán? Kicsit más...
@pengusz:
80 éves öreg mama is megpróbál átfutni a piroson, szóval ez már hülyeség.
@Ahamm:
Rossz minőségű kép---mobillal készült
Tibi88 2011.12.12. 12:37:51
20 nyomon is haladhat, ha elférek és nem jön senki akkor nem érdekel a vonal :D
A rendőr se állna be mögé
neked ugatok 2011.12.12. 12:42:47
pont ezt akartam mondani, a rendőr se állna be mögé de sokan úgy be vannak szarva ha rendőrt látnak hogy minden szabályt betartanak és nem mernek még 50-nel sem elhaladni a rendőr mellett...
egyébként csak azért hoztam fel az egy nyomon haladó járművet, mert itt mindenki a szabályokon rugózik, és úgy emlékeztem (rosszul), hogy záróvónalon is meg lehet előzni ezeket, gondoltam megemlítem..
de rosszul tudtam, ennyire nem izgat fel a téma, én is ott előzök ahol biztonságosan lehet, felfestett vonalaktól függetlenül.. én tudom, hogy én és az autóm mire képes, aki felfestette a vonalat az meg nem tudja, ennyi..
Tibi88 2011.12.12. 12:54:59
Betettem 2 videót az egyik hozzászólásomban. Pont ezt akartam szemléltetni rajta, hogy nem a vonal számít. Attól még hogy szaggatott, van hogy eszembe se jutna előzni. És van olyan záróvonal aminek az értelme 0.
"streetfighter" 2011.12.12. 15:46:48
Mindent nem, csak azt, ami nem baleset veszélyes és másokat nem tart fel. Annak ellenére megteheted a szememben, hogy tiltják a szabályok. Tehát nyugodtan hajts a kihalt járdán, húzz át a piroson kisebb kereszteződésben, ha egyértelműen nem jön semmi, tekerj át a zebrán, ha nem jön autó stb. én nem foglak megkövezni.
Szerintem elég egyszerü a logikája.
Valószínűleg nem fogod megtenni, mert az elveiddel ellenkezik, de az már a te bajod. :)
"streetfighter" 2011.12.12. 15:55:18
Azért ez nem teljesen így van. :)
A dupla záró azért van ott, mert az emelkedőn felfelé jövet ha a belsőben megy egy autó, beéri egy másik és kijön mögüle előzni a belsőbe fel sem nézve, hiszen neki előnye van, de egy másik lefelé meg megkezdte az előzést, abból nagy baj lehet.
Te és én ilyet valószínűleg nem csinálunk, de sok a birka, aki előre gondolkodni sem tud, ezért kell a dupla záróvonal.
Aki meg tudja, hogy miért van ott, az vígan felülbírálhatja, ha megfelelőek a körülmények. :)
"streetfighter" 2011.12.12. 15:57:10
A belsőben helyett a külsőben jön az előzendő autó. :)
Tibi88 2011.12.12. 16:43:08
Balatonszentgyörgyön voltál már? Lemész az autópályáról és utána van egy kis dombos rész, ahogy mész be szentgyörgyre előtte van egy kb 3 km-es lejtő.
Ott ugyan ez a szitu, lefele 1 sáv, felfele kettő. Viszont ahogy elkezd lejteni, a lemenő sávba felfestették a szaggatottat a záró mellé, hogy előzhess. Tisztán belátható, nyugodtan lehet is és SZABÁLYOS (a sok birkának mondom:D )
Mindig elmondok egy imát, hogy a külső sávban egyedül autózó ne gondolja úgy, hogy használja a belsőt, vagy ha igen, akkor nézzen be előtte... elég halálos lenne két 100as tempójú autó frontálba, hiába a 8 légzsák meg az 5 csillag:D
Norcon meg akartam mutatni, de csak a domb alja van meg rajta, belátható onnan is de igazából nnem jó kép
"streetfighter" 2011.12.12. 18:32:21
Van, ahol még engedik, nagyon helyesen, az jó.
Van ahol sok volt a balfék és a baleset, ezért már tiltják pl. Piliscsaba elött a 10-es úton. Régen ott lehetett előzni. Mondjuk most is lehet, csak nem szabad. ;)
Tibi88 2011.12.12. 18:55:39
Visegrádi várhoz felfelé lehet előzni? Meg pilisszentlászló felől visegrádra? Mármint ugyan azt tudom írni, amit te, lehet :D. De úgy emlékszem hogy visegrádról a várba menet a hegynek sem volt záró felfestve. Ha meg volt, akkor egy párszor átléptem már... :D
(---Flúgos Buszos---) 2011.12.13. 15:45:54
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.13. 16:35:27
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.13. 21:11:56
Tibi88 2011.12.13. 21:34:49
Azért nem szokás, mert álló fasszal nem tudsz pisálni. Amúgy népszokás lenne :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.13. 22:35:15
pengusz 2011.12.15. 18:38:37
Én amolyan idealista vagyok: Úgy gondoltam, hogy bringán ülve (is), ha betartom a szabályokat, kevesebb konfliktushelyzet alakul ki más közlekedőkkel, és bevált. Nah de mind1, csak elvi okfejtés volt, engem biztos nem fogsz látni piroson áttekerni (bár írtam, hogy Mátra Maraton óta nem is ültem bringán csak 1x)
pengusz 2011.12.15. 18:39:51
kida 2012.02.01. 13:29:05