Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A záróvonal nem fal

2011.12.10. 18:15 :: Don Blasius

Ha nem is az, mégis úgy kellene venni, mert nem szabad rajta áthajtani. Úgy látszik egy folyamatos fehér csík mégsem tántorítja el a türelmetlen autósokat az ilyesmitől. Persze nyilván más a helyzet, ha egyértelmű akadály (lerobbant autó, baleset, stb.) miatt a záróvonalon keresztül kell kikerülni valamit. A dugó viszont nem számít annak. Tibor újabb fényképekkel dokumentálta nekünk ezt a fajta szabálysértést, látjuk, vannak tipikus helyszínek, ahol ez már népszokássá vált.

Folytatom...

Nem is tudom, hogy mit lehet mondani azokra, akik záróvonalat kereszteznek? Engem még úgy tanítottak, hogy ne menjek át záróvonalon, nem tudom, nagyon lemaradtam? Arra oktattak, hogy úgy tekintsek a záróvonalra, mint egy falra!


Akármerre is vezetek az országban, mindenhol vannak olyan sofőrök, akik a záróvonalat egy ajánlásnak találják, azaz ajánlom, hogy más ne menjen át rajta...
Lehet szemezgetni!

 

záróvonal1.jpg

záróvonal2.jpg

záróvonal3.jpg

záróvonal4.jpg

záróvonal5.jpg

záróvonal6.jpg

záróvonal7.jpg

záróvonal8.jpg

 

De! Mindegyik esetben kb 15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig vagy a következő kereszteződésig. Ilyenkor persze a nyugodtan vezető autósokban is felmegy a pumpa... akármi is történhet.
Mielőtt mindenfélét a szememre hánytok, én fényképezéssel ütöm el a magas vérnyomásom... így maradok nyugodt, és csak figyelek...

Csak kedvenc rendőreim azok, akik felnyomják a vérnyomásom, miért fizetem is őket, amikor semmit sem csinálnak, és most nagyon finoman fogalmaztam...


Hol vannak az esetek?

206 komment

Címkék: közlekedés autó kresz dugó előzés záróvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rife67 2011.12.10. 18:26:56

Az utolsó helyszín a Cora előtti körforgalom bejárata, van pár a Népfürdő utcai lehajtónál a tornyok mögött.
De pár perc, s jönnek páran megmagyarázni, hogy nagyon frusztrált vagy.
Ezek közül a 4., 5. nem is zavar annyira, miért várja ki, hogy a sor elcammogjon a kanyarodó sáv nyílásáig.
Viszont, amikor ez az egész arra megy ki hogy előrébb jusson, mint a többi szabályosan cammogó, az már igen. Mi alapján ítélik meg egyesek úgy, hogy az ő idejük fontosabb a többiekénél?

''autónepper.'' 2011.12.10. 18:29:52

és téged mért zavar? azért mert te nem mered megtenni ? ZÁRÓVONAL AZ TÉLLEG NEM FAL!!!! én úgy vagyok vele ahol elfér a kocsi ott el is megyek ....

Rife67 2011.12.10. 18:38:01

@''autónepper.'': Éppen most lesz lottósorsolás, borítékoltam a válaszod, így legyen ötösöm a lottón :)

Tornado86 2011.12.10. 18:44:04

@''autónepper.'':
Ahogy én mondom: folytonos nem betonfal (szerintem jobban hangzik). Alkalmazom is, amikor sietek vagy meguntam pl. a Királyhágó 1-1 szakaszán, ahol lehet biztonságosan elõzni csak épp tilos :) Bár máshol se tisztelem :D Na mind1, sokaknak elárulhatná pl. 1 Juan Pablo Montoya vagy épp 1 Lewis Hamilton nevû uriember a bátorsága titkát. Aki szerint meg ezek a helyzetek meredekek, azzal közlöm paliklacisan, hol kell 40-50nel cammogni:"És a FÜVÖÖN, A FÜVÖÖN" :D

Flugos furgonos 2011.12.10. 18:49:48

Az 1-es, 6-os képről eltudom képzelni hogy amilyen jól vannak kitáblázva az utak, ott döbbent rá hogy nem jó sávban van. Bár így sem szabályos, de mikor egy rossz sáv miatt 1-2 km-es kerülőt kell tenni, akkor az ember "bünöz" egyet. De amikor a szenbejövőbe megy a záron át annak a jó édes anyucikáját

''autónepper.'' 2011.12.10. 18:51:22

@Rife67: :D:D:D:D

@Tornado86: pontosan ha belátom az utszakaszt én is előzök .... kanyarodósáv buszsáv SŐT napokba buszöbölből előzztem meg egy tanulóvezetőt mondjuk ez már télleg durva esett :D:D:D:d de am ilyen mint a képek szerintem teljesen normalis

Tibi88 2011.12.10. 18:53:19

Engem meg úgy tanítottak hogy nem fényképezünk vezetés közben. Mármint ilyenre nem tanítottak, mert kevés baromnak jut eszébe (kivéve az önkéntes frusztrált rendőröket) de ez már lerágott csont. Mivel mindig ír ide kedves Tibor barátunk.
Lassan kezdem szégyellni, hogy úgy hívnak mint ezt az őrültet :D

fezoGT 2011.12.10. 18:54:16

Azért van enyhitő körülmény, még ha nem is lesz ettől szabályos. Mondjuk ha a balra kanyarodó sáv nyílása még messze van, sztem tök okés kivágni balra ugyanis minek álljon az ember a dugóban ha egyszer nem is arra megy. Pláne olyan helyen ahol nem is jöhetnek szembe hanem a villamossínre kell kimenni. Ahol meg jöhetnek, ott is némi hely és lámpa ciklus ismerettel is simán biztonságos manőver.

Másik eset ha jobbra kieg zöld van, de az egyenesen menő miatt nem tudsz menni, vhogy csak ki kell kerülni. Hát ott a szembesáv, persze csak ott ahol szemből nincs zöld, uh. helyismeret itt sem árt.

A leállósávos előzésért viszont ölni tudnék, szerencsére az M1/M7-en befelé reggelente szépen szedik őket kifelé a sünök.

Tibi88 2011.12.10. 18:54:28

@''autónepper.'':

Buszöböl miért durva? :D ha lassan megy ott is simán el lehet férni. Kezdem azt hinni, hogy néha mazsola vagy... :D

''autónepper.'' 2011.12.10. 18:55:38

@Tibi88: :DDDDDDDD :DDDDDDD 50környékén ment....:D MAZSOLA TUDOD KI:D:D:D:D

Tibi88 2011.12.10. 19:13:53

@''autónepper.'':

Na evvel az 50 környékével hagyjál... csütörtökön újpesten mentem a leiningen utcában, előttem látom fehér 6os GOLF, érdekesen lassan.
Lendületből előzném meg, erre meglátom a rendőrségi fényvisszaverőt az anyósülésen ülőn... Fékezek mint a hülye, beállok mögéjük (óra szerint mentünk 50el, ami nekem valós 45) Mondom rohadjatok meg, nem szopattok be. 10 másodperc múlva látom a tükörből hogy jön egy transit mögöttem, ő lendületből megtette amit kell... Le is állították szépen az éber őrök :D
LSZ-301 fehér 6os golf, LOPAKODÓ rendőr!!! :D

fezoGT 2011.12.10. 19:20:11

@''autónepper.'': még örülhecc neki hogy 50 környékén, sok oktató jóval ez alá limitálja a 'jelölt' sebességét. Ezért is van egy csomó olyan aki már jóval a papiros mexerzése után is előbb fogja az órát nézni mint az utat...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.10. 19:20:27

Folytatódik a Tibor vagyok, de fényképezni akarok című szappanopera? Már azt hittem, hogy az országúton szabálytalanul előzőkről lesz szó, ott megírtam volna, hogy én is szoktam. De így?

Másrészt kíváncsi vagyok, hogy mikor állapítja meg valaki, hogy a második kép fotósopp, mert olasz rencáma van az autónak, de jobbkormányos :D

@Tibi88: "Lassan kezdem szégyellni, hogy úgy hívnak mint ezt az őrültet :D"

Hiába tagadod, mindenki tudja, hogy te vagy az! :)

D4D 2011.12.10. 19:21:37

"Csak kedvenc rendőreim azok, akik felnyomják a vérnyomásom, miért fizetem is őket, amikor semmit sem csinálnak, és most nagyon finoman fogalmaztam..."

Ne idegeskedj Tibike!
Betörést sem jönnek ki lehelyszínelni.

amatőr 2011.12.10. 19:24:37

Tényleg vannak kivételek. Budapesten, a Róbert Károly krt - Béke út kereszteződésben a Béke útról a két balra kanyarodó sáv kettős záróvonallal védett a kanyarodó buszsáv miatt. Ha bárki is figyelembe venné, reggel nem a Szegedi útig hanem Újpestig érne a sor. Egy időben megerősítették aszfaltba csavarozott múanyag terelő elemekkel, de azok három négy nap alatt eltűntek, leamortizálódtak.
www.norc.hu/pano/c1dKMAhd/

''autónepper.'' 2011.12.10. 19:28:09

@Tibi88: hahahaha:D:D:D:D ilyen nekem is volt hogy sünök bekeméynitettek és tartották a tempót CSAK NEKEM főúton és 85-90el ment folyamatosan... na az az idegsitő basszki :D ám nyáron volt vagy 2 hetem mikor még az első szélvédőn nem volt fent a 40centis csikom :D és azzal szorakoztam hogy volt iylen POLICE feliratom és lehajtottam az anyósülésnél lévő napelenzőt és felvolt fogatva rá a police felirat :D:D:D nagyon vicces lehet mikor belenéztél tükörbe és egy fekete 5ös bmw police felirattal tapadrááád:D aztán sajnos felett téve a csik igy értelmét vesztette:S:D:D:D:D

@vidifan: hát igen ezért vezetnek úgy a kezdő jogsisok ahogy vezetek most meg főlleg h nem lesz rutin vizsga... hohoh:))

fezoGT 2011.12.10. 19:34:48

@amatőr: én naponta járok arra, viszont úgy vettem észre hogy a műanyag izék ellenére a legtöbb kihágást a 105-ös busz sofőrje követi el...

Elijah_Baley 2011.12.10. 19:42:39

hehe, ezek pont azok a helyek ahol én is pont így, még jó h egyik kép sem engem örökített meg :)
amúgy az ember főleg azért csinálja mert a többség ordaslassan vánszorog, félórás késéssel indul el az elötte álló után, ha ez nem így lenne, az ilyen apró csalások nem lennének kivitelezhetők...

Tibi88 2011.12.10. 19:49:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

De ha sokszor mondom, hátha elhiszitek hogy nem én vagyok :D

@amatőr:

Döntöttem ott már ki én is abból a narancssárga cuccból egy párat :D Leghülyébb hely, alapból a buszsáv a külső kanyarodó, utána meg a belső a sima. Hogy mész át rajta záróvonallal együtt? Teleportálni kéne :D Amúgy itt gyönyörűen be lehet állni a sor elejére a felfestés után az egyenesen haladóból :D

@''autónepper.'':

Annyira nem vicces, jött már utánam a seggembe tapadva egyszer egy pathfinder kék villogóval, mögötte meg egy touareg szintén villogva. Amikor beértek akkor kapcsoltak rá, befostam és gondolkoztam hogy mit is csináltam az elmúlt időben... :D
Aztán megelőztek a zárón, amikor nem jött szembe senki és nem szorítottak be, szóval fellélegeztem :D

fezoGT 2011.12.10. 20:06:54

@Tibi88: ott a mai napig nem értem miért nem megy a busz a sineken. Akár úgy h. kapjon pár mp-vel előbb zöldet és akkor nem tart fel senkit-semmit. De nem, inkább korlátozunk az amúgy is szűk helyen...

Rocko- 2011.12.10. 20:09:06

és mi a véleményetek arról, aki ezt a záróvonalat lépi át?
noob.hu/2011/12/10/zarovonal.jpg

''autónepper.'' 2011.12.10. 20:09:34

@Tibi88: :DDDDDDDD lehet csak fogocskáztak :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.10. 20:42:13

@Tibi88: Inkább csak felhívod magadra a figyelmet :)

Tibi88 2011.12.10. 21:17:21

@''autónepper.'':

Amíg nem értem jönnek addig jó :D

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Mit tanácsolsz, hogy ne fedjem fel a kilétem? :D Lehet nevet változtatok...

Amúgy drága fotós barátunk néhány megjegyzésére reagálnék, kötözködök egy kicsit, még nem kezd a real-barca :D
"Mindegyik esetben kb 15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig vagy a következő kereszteződésig." ----szabályosan, és látszik hogy rohadt hosszú a sor, tehát nem annyit.

"Csak kedvenc rendőreim azok, akik felnyomják a vérnyomásom, miért fizetem is őket, amikor semmit sem csinálnak, és most nagyon finoman fogalmaztam..."
----Én a bkv-ért is fizetek, közben soha nem használom... akkor fotózhatom a kocsiból a buszt meg a villamost, amin nem ülök rajta?

Rocko- 2011.12.10. 22:29:19

@D4D: melyik része nem érthető?

tundrazuzmo (törölt) 2011.12.10. 22:49:22

A záróvonal nem fal, hanem fail. Akárcsak a kifacsart mondat, amit a posztoló megeresztett:

"Mindegyik esetben kb 15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig vagy a következő kereszteződésig. "

Hát ezek nem vártak 15-20 másodpercet a szabálytalansággal, egyből megcsinálták. :)

Büszke_troll 2011.12.10. 23:17:12

@''autónepper.'':
pályán beestem kétkiló környékén egy rendőrautó mögé, a szemetek tartották a 130-at.

Aztán meguntam, és GPS 140-el, csigatempóval megelőztem őket.

Ekkor egyből sürgős lett nekik is, lemeszeltek, igazoltattak, emberkedtek egy kicsit. Én állítottam a 130-at szerintük volt az 150 is, aztán egy idő után elbúcsúztunk.

Ezzel együtt is megérte.

huspotyolo 2011.12.11. 00:09:56

@amatőr: Milyen hülyén néz ki a linkelt helyen a rövid kamion jobb oldalt. :-)

Amúgy meg ha nem a bedugult irányba megy valaki, azért előzi végig a sort azt elnézem, de a furakodókat nem.

D4D 2011.12.11. 00:16:16

@Rocko-: Kik lépik azt át?

Rocko- 2011.12.11. 00:17:50

@D4D: elég sokan. akik nem bírják kivárni a Jagellón a sort, ezért a Fürj utcán rövidítenek. ami nem is lenne gond, csak hogy onnan balra kanyarodnak a Hegyaljára, ami meg tilos.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.12.11. 00:28:53

ezzel ugyanaz a baj, mint az összes többi szabálytalankodással, h nem magával a szabálytalansággal van a probléma, hanem azzal h a másik fél esetleg nem számít erre. pl 2 sávos út városon belül, záróvonal, valaki át akar menni a másik sávba, belenéz a tükörbe nem jön senki a másik sávban, majd megvárja míg megszűnik a záróvonal és átmegy. lehet csatt pl ha a másik sávban közben 150-nel megérkezett valaki v pl ha mögüle szintén nagyobb sebességgel a záróvonalon már átment valaki.

fakof 2011.12.11. 00:34:49

@fghjk: jaja, így szoktak elb*ni engem is motorral :(

Gera 2011.12.11. 00:56:21

Én is ajánlásnak tartom. Nem arról van szó, pofátlankodni nem szokásom, beláthatatlan kanyarban nem elözök, forgalomtól elzárt területen vagy leállóban nem közlekedek, de ha úgy adódik és másnak nem okozok problémát, akkor sávot váltok a keresztezödésben, megfordulok a dugóban, vagy bekanyarodok balra ott, ahol nem lehetne.

énisfélek 2011.12.11. 00:56:30

Olyankor mi van, amikor (nulla szembejövő forgalom közben) előttem egy ilyen nagyarcú tudományos munkatárs inkább két centire halad el a biciklisek/kismotorosok mellett (életveszélybe sodorva őket), ahelyett, hogy inkább pár centire rá merne menni arra a rohadt záróvonalra?

neked ugatok 2011.12.11. 01:02:13

10 éve vezetek balesetmentesen és 10 éve szarok a záróvonalra (4 éve motorozom is)..
nem a szabályokat betűre követve kell vezetni egy járművet, hanem úgy, hogy a saját, az utasaink és a többi közlekedő testi épségét ne veszélyeztessük (és ne akadályozzunk / kényszerítsünk másokat pl irányváltásra).
ha minden szabályt betartanék, soha nem érnék oda sehova időben, végig kéne állnom több tíz percig tartó kocsisorokat hogy végre az üresen tátongó sávomba besorolhassak a lekanyarodáshoz stb.. hát köszi nem, aki persze szeret idegeskedni meg másokra mutogatni, hogy szabálytalan, az csinálja nyugodtan, addigra én már iszom a kávémat az irodában...
és természetes, hogy ha valaki bunkó módon kielőzi a kocsisort, nem engedem be, és fordított esetben sem várom el senkitől..

ne legyünk már ilyen merevek

Asztalos Gábor 2 2011.12.11. 01:03:06

@Tornado86:
"ahol lehet biztonságosan elõzni csak épp tilos :)"

Te és a biztonságos előzés?

Reggie 2011.12.11. 01:26:10

@Rocko-: Ott regen lehetet balra kanyarodni, csak azota valamelyik faszparaszt kitalalta, hogy nehogy lehessen kozlekedni normalisan...

SvenH. (törölt) 2011.12.11. 02:35:57

nehanyszor az is elofordul am hogy megy az ut oszt latjak a szomszed benzinkutat es azt hiszik hogy ott gyorsabban atmehetnek es utana toljak be az orrukat amikor nincsen elsobbseguk
na az olyat en nem szoktam beengedni, nekem nincsen draga autom :)))

mindenesetre kriminalis hogy kooperacio helyett inkabb o elorebbmegy de a tobbieket nem csak a sajat maga altal nyert idovel karositja meg hanem joval tobbel, hat balkan vagyunk na, es en kerek elnezest a romanoktol mert ok udvarias jolelku nep :)

SvenH. (törölt) 2011.12.11. 02:52:29

@neked ugatok: szerintem pont arrol szol a poszt hogy a tobbseg var turelmesen es van egy kisebbseg aki inkabb eloremegy es a tobbiek karara bepofatlankodik, es ezt eppen a zarovonalon keresztul teszi

fel kene rakatni kamcsit es dijazni ezeket az eloremeneteleket, nem sokkal csak ugy alkalmankent egy ezressel...
nincsen sok hely amugy... lehet hogyha nekem kiadnak hogy a felet megkapom akkor onkoltsegin felraknam azt a kamcsit, nem nagy ugy!!!

csak az a kerdes hogy ez a kooperaciohianyos hozzaallas mennyire csokkenti egy-egy utvonal atbocsatokepesseget, mert ha drasztikusan akkor igenis az autosok haladasanak erdeke vedelmeben kellene szankcionalni (mint mondtam minden alkalommal egy picit!!!)

Tj66a 2011.12.11. 04:07:11

engem ez pont annyira idegesít, mint amikor boltban elém furakszik egy öregasszony (mivel siet), vagy amikor csatárláncba felfejlődött hölgyek miatt be kell esnem az árokba, hogy beszélgetés közben is elférjenek a járdán. Szimpla parasztság...

kyanzes (törölt) 2011.12.11. 04:19:59

Általában az ilyenek ússzák meg az általuk okozott baleseteket. Nem baj, legalább a buszsávos baromarcú kivonta magát a forgalomból, amelyik pár napja hullott el. Ki tudja hány ember marad életben emiatt. Persze a szarrá kúrt autók tulajdonosai biztosan nem ujjonganak.

tamatomi 2011.12.11. 05:36:21

@neked ugatok: Persze TE megirod magadnak a saját Kresz szabályokat más meg megint magának.
Ezért van disznóól az utakon, olyan amilyen...
Sajnos még a durva dolgokat sem kérik számon ez a legnagyobb baj. próbáld meg egy kicsit odébb értelmezni magadnak a Kreszt, ott jön rendőr, előbb mint gondolnád.

tamatomi 2011.12.11. 05:38:36

@kyanzes: Ő volt ez egyik áldozata a magára irt Kresz szabályoknak, leittasodva pláne. Tényleg nem rajta a mult a tömegszerencsétlenség. Ez természetes szelekció volt és vétlen szerencsére nem esett áldozatul..

2011.12.11. 07:37:31

@''autónepper.'':

"TÉLLEG" :):)

úúúristen.
Ez valami olyan dolog lehet mint az ELCSÖCCSÉDÁS vagy a MEGLLTOS :)
Na mindegy komám. Az iskolázottságod tükrözi a vezetési stílusod.

E-Tanú 2011.12.11. 07:38:01

Ezen a videón is van egy csomó záróvonalon átlépés, persze valahogy a motorosok élen járnak ebben:
e-tanu.blog.hu/2011/10/20/elindult_az_e_tanu_blog

magyar bucó 2011.12.11. 07:41:44

"15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig"

Minek várna bárki is arra, hogy szabálytalankodjon? :o

qwertzu 2011.12.11. 07:44:30

@Tj66a: "vagy amikor csatárláncba felfejlődött hölgyek miatt be kell esnem az árokba,"

Na ilyet nem szoktam. Ha látom hogy nem férek el a szembejövőtől, és látszik hogy nem fognak kitérni (mert ő NŐ és elsőbbsége van a járdán), akkor az ütközés előtti pillanatban megállok. Álló embert meg csak kénytelen kikerülni.

A poszthoz: Tolakodni nem szoktam záróvonalon keresztül sosem, de a záróvonal átlépés tiltása egy betarthatatlan szabály. Még a forgalmi vizsgán is rámentem kétszer. Tipikusan szabálytalanul parkoló autó, vagy kisebb útfelbontás a sáv jobb oldalán, bal oldalt meg záróvonal. Na ilyenkor vagy rámész, vagy ott állsz amíg meg nem szűnik az akadály. Mindenki a záróvonalat választja.

qwertzu 2011.12.11. 07:48:24

@SvenH.: "kamcsit" Életemben másodszer játszok nyelvtannácit, de kérlek ezt ne. Fizikailag fáj.

pancel 2011.12.11. 07:53:31

A kedves posztolónak: Bár engem nem érint a téma, de ettől függetlenül valahogy nagyon gyerekes amit csinálsz, csak az oviban divat ez a "jól megnézlek és megmondalak" stílus.
Gondolom, otthon a szomszédokkal is ugyanezt műveled, csak az egy másik blogban köt ki.
Szánalmas alak vagy...

belakis 2011.12.11. 08:09:23

8 képből 2 v 3 aki tolakszik, a többi más irányba megy mint a sor.... Egy üres kanyarodósávba. A motorosra pedig amúgysem vonatkozik a kresz.
Jó post :)

messi-asz 2011.12.11. 08:13:38

a fiumei út reiterre átvezető felüljárójának közelében van a sün laktanya... 2x2 sáv között mindenhol záróvonal van...
merőlegesen !!! a kisutcából ki és abba be kanyarodva a sünök napi rendszerességgel mennek át a záróvonalak betonfalán és már soxor engedtem át őket... nem kapcsolnak szírénát (hisz nem sietnek sehova).
inkább keresztül engedem őket a sávokon, minthogy karambolt okozva megöljenek tisztességes állampolgárokat...

Bafana 2011.12.11. 08:29:01

"15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni..."
Nem véletlenül SZABÁLYOSAN lehessen végigmenni?

messi-asz 2011.12.11. 08:30:13

@''autónepper.'': anynit még segítek neked hogy a "záróvonal nem fal"

aha az nem fal... a jogszabályok se, a piros lámpa se...

azt hívták TÁRSAD A LOM nak... a jogkövetés finom hálója tartotta össze a nemzetet...
arra a 1-2% deviáns ko:cso:gre VOLT a sündőrség...

na mindegy ez a már a múlt... most elhoztad az ősközösség állapotát újra... lesújt a kőBUNKÓ

homér 2011.12.11. 08:32:19

@''autónepper.'': csináld... valakinek a bírságokat is fizetni kell. pénteki buliban az egyik haveron "büszkén" mesélte, hogy idén 510e bírságnál jár. ami kicsit zavarja, hogy az utóbbi kilenc olyan "megszokott" helyen való szabálytalanságról jött, ahol évek óta leszarta a szabályokat. egyik helyen parkolás, másikon záróvonal. mindezt pár nap alatt sikerült összehoznia, amíg postázták az első csekket :) azért van bajban, mert térfigyelő kamerák képei alapján büntették meg :) és az a szép, hogy a térfigyelőket száma is nő, mint a dudva, sorra telepítik őket, illetve kezdik el használni értelmes célokra is. te is beállsz majd a sorba, a kérdés, hogy mennyi bírságot fizetsz ki majd előtte. az első csekk beérkezésekor ne felejtsd majd el gyorsan összeszámolni, hogy azóta az eset óta hány kép készülhetett még rólad ugyanott a rá következő napokban :)

kafferbivalybalamber 2011.12.11. 08:41:52

Sok szociopata köcsög egyre jobban hozzájárul a költségvetéshez.
Nagyon helyes. Tisztességre kell szorítani őket, mert maguktól nem lesznek azok sose.

Walter Melone (törölt) 2011.12.11. 08:58:58

azért, lássuk be, nem lehet minden szabályt maradéktalanul betartva közlekedni. Egyszerűen azért mert rosszak a szabályok.

Például a buszsávot lehet használni, ha at első lehetőségnél jobbra fogsz kanyarodni. Igaz?

Ám ezt záróvonal védi, és csak a lekanyarodási lehetőség előtt közvetlenül van szaggatott vonallal feloldva.

Tehát hiába akarnál jobbra kanyarodni 50 méter múlva, szabályosan közlekedve még kb 5 percet ücsöröghetsz a dugóban a záróvonal miatt.

Na, ilyenkor pl engem sem érdekel a betonfal...

huspotyolo 2011.12.11. 09:12:28

@E-Tanú: Kedves e-Pelikán elvtárs úr!

3:41-nél a videón bátor volt a gyalogos, de általában ha már lelépett akkor neki van elsőbbsége, és azért valljuk be villamos megállónál KELL számítani arra, hogy nem kijelölt gyalogátkelőn mennek át a puhatestűek. Ahogy látom ott nem is volt ilyen. A sok esetből max 3-4 volt ami tényleg veszélyes volt. A piroson átcsusszanás nem értem miért zavaró, ha 1mp-se nyert/veszít vele...

jézus_szive 2011.12.11. 09:24:46

@fghjk:
Arra gondoltál már esetleg, hogy akkor nézzél tükörbe, mikor valóban át is akarsz menni és nem előtte 3 nappal? :)

Shopping 2011.12.11. 09:29:15

Azért nem működik ez az ország, mert vannak páran akik úgy gondolják, hogy RÁJUK NEM VONATKOZIK A SZABÁLY.

Az ilyeneknek egyet kívánok.
Egy hozzájuk hasonló barom, üsse el a rokonukat, aki szabályosan halad de a szembejövő,- a záróvonalat semmibe véve - előzésbe kezd....

Rocko- 2011.12.11. 09:33:37

@Reggie: talán hogy a buszt ne tartsa fel a balra kanyarodók sora? mert ugy semmi értelme a buszsávnak, ha autók állnak rajta. igaz, keresztben.

D4D 2011.12.11. 09:35:43

@messi-asz: fiumei út reiterre

Inkább Rottenbiller.

con 2011.12.11. 09:40:13

Az 1. képen legalább indexel, hogy a többi tudja mit fog csinálni. Engem az zavar leginkább, hogy Mo-n alig egy páran jelezzük a sávváltási szándékunkat, a többség csak sávot vált és a mögötte jövők meg találják ki a gondolatát.

Richard Brinsley 2011.12.11. 09:40:40

Ez a legnagyobb problémád?
A záróvonalon ha KELL vagy ha úgy könnyebb, mert valaki bénázik, vagy mert valamit benéztem, mondjuk először járok arra, én is átlépem, DE csak KÖRÜLTEKINTŐEN.. és így szerintem korrekt.
Engem személy szerint sokkal jobban bosszantanak azok a kis nyikhaj kislányok, akik tuctuc zenét hallgatva, este is napszemüvegben a vasúti átjárón akarnak megelőzni, vagy a kereszteződésben..stb. Akiknek minden egyes megtett kilométer olyan mintha ruletten nyertek volna. Vagy, hogy pénzel jogsit lehet venni, holott 1,5-2 tonnás vasakban megyünk 70-130-al..

messi-asz 2011.12.11. 09:43:59

@D4D: :) csak ellenőriztem hogy olvas e valaki:) igen igen elírtam bocs;)

Vilidzs Pipöl · http://faluujsag.blog.hu 2011.12.11. 09:44:16

autonepper és az őt üdvözitők hűen tükrözik az alja társadalmat.
Pár év és annyira tele leszünk kamerákkal, mint Anglia, aztán még a két kamera közötti átlagsebességet is mérik, és büntetnek.

Nagyon remélem hogy az ilyen hülye köcsögök még a benyára valót is befizetik büntetésbe, és utána majd irják ide a posztokat, hogy "szemét rendőrök".
Érdekes, hogy 1-2 év külföldön (nyugaton) élés mennyire meg tudja változtatni az ember közlekedési kúlturáját a jó irányba...

messi-asz 2011.12.11. 09:45:31

@con: az indexelés egy kihalóban lévő népszokás... a magyarsággal együtt el fog tűnni... bár van még esély pár év hátranyilazásra...

messi-asz 2011.12.11. 09:46:44

@Vilidzs Pipöl: áhhh... én is voltam többször hosszúidőre... de hamar vissaz tudtam illeszkedni a magyarosch huszárosch tempóba...

Vilidzs Pipöl · http://faluujsag.blog.hu 2011.12.11. 09:49:58

@messi-asz:
Előtte sok-sok százezret toltam be a kasszába büntik révén (főként gyorshajtás).
Mióta hazajöttem (lassan 4 éve), egy rohadt csekk nem jött, mert betartom a szabályokat.
Új autóm van, megtehetném én is, hogy szabálytalankodok, még a büntetésekre is futná... de mi a lófasznak?
Vállalkozó vagyok, tehát az időm nekem is pénz. De ez nem jogosit fel arra, hogy tirpák legyek.

qwertzu 2011.12.11. 09:50:45

@Walter Melone: A buszsáv kezdete, illetve a jobbra kanyarodásod előtti kereszteződés nincs záróvonallal védve, na én ott szoktam rámenni.

Kérdés ez belefér-e a "bekanyarodásra felkészülés"-be.

messi-asz 2011.12.11. 09:52:34

@Vilidzs Pipöl: ne vágjál fel b+... parasztok közt pólgár???

na majd kicsinál a zombirka had... oszt mész megint külfődre...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 09:58:56

"Ilyenkor persze a nyugodtan vezető autósokban is felmegy a pumpa... akármi is történhet. "

Igen, nekem főleg az a bajom, hogy ha az idiótába egy hirtelen felbukkanó szembejövő beleszáll, akkor valószínű a szomszédos sávban levő autó is sérül.

Záróvonalat ok nélkül nem szoktak felfesteni...

szgy 2011.12.11. 10:00:29

@''autónepper.'': "téged mért zavar? azért mert te nem mered megtenni ?"

azért mert az így vagy hasonló módon furakodók akadályozzák a legjobban a forgalmat, ha megindul a sor újra meg kell állni mindenkinek csak azért mert az ilyenek nem tudják/bírják betartani a szabályokat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:02:42

@Richard Brinsley: Khm, a Kresz-ben az van, hogy ha indokolt, átlépheted. Pl. forgalmi akadály.
Az, hogy valami az 50-es korlátozásban 45-tel megy, miközben a mögötte jövő meg nyolcvannal akarna, szerintem pl. nem indokolt.

messi-asz 2011.12.11. 10:02:47

@szgy: EZ A LÉNYEG... a társadalomban is ez történik...

ahhoz hogy ő pillanatnyi JOGTALAN előnyhöz jusson. a teljes rendszert és mindenkit LASSÍT és HÁTRÁLTAT...

ugye az mindenkinek megvan hogy ezek soxor elől állva indexelgetnek és a TELJES HALADÓ SORT, megállítják...

fuel-injected suicide machine 2011.12.11. 10:08:32

Asszem már mindenki látja ki a hülye, de csakazért sem mondom meg.

fuel-injected suicide machine 2011.12.11. 10:12:01

@Vilidzs Pipöl: Húúúúúúúúú falusikám, tényleg új autód van? Neeeeeeeeeeee, akkor szabálytalankodj, légyszi, mert mink magyar parasztok is úgy szokunk, mert még kűfődön sem jártunk.

Hülye majom.

szgy 2011.12.11. 10:12:20

lehetne néhol falból is, pl. dunakeszinél jól jött volna ahol a körforgalom előtt a sort végigelőző audis kinyírta az onnan kihajtó szuzukis családot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:15:45

@szgy: Ja, ez kb. úgy viszonyul ide, mint a buszsávos postban a BMW-s állat, amelyik magát nyírta ki... Ott is magyarázták, hogy semmi baj nincs a buszsávval, közben beesett ez a hír.

Puch Cavette 2011.12.11. 10:21:11

Még végig sem olvastam a kommenteket, de már látom, hogy ugyanazok nem értik a posztot, akik a szabályokat. Nem arról van szó, hogy fal-e a záróvonal vagy csak egy csík. Hanem arról, hogy azok, akik megszegik a szabályt, kitolnak azokkal (a megnyert idejüket a szabálykövetők idejéből rabolják el, mert eléjük sorolnak aztán be), akik nem. Posztíró felháborodására azt válaszolni, hogy ha nem tetszik neki, szegje meg a szabályt ő is, azt jelenti, csak másképp megfogalmazva: hogyha meglopnak, lopj meg te is másokat. Ez egy nagyon bölcs tanács, gratulálok mindenkinek, aki így gondolja.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:25:43

@Puch Cavette: Nekem nem annyira az idővel van bajom, mert menjen, ha siet (max. esetleg elkapná a rendőr, ha lenne olyan), de ne veszélyeztessen.

fetyisob 2011.12.11. 10:25:44

sVÉDEKNÉL 2napig dugo volt!!
ott is ahol odáig soha még csak torlodás sem volt!
tudjátok miért?
a Svéd fuvarozok ugy tiltakoztak bizonyos szabályok ellen hogy betartották a kresz szabályait!
na ebböl lett a kétnapos dugó!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 10:26:28

@fetyisob: És? Itt anélkül is dugó van, akkor nem mindegy, miért? :D

szgy 2011.12.11. 10:40:55

van még néhány szép példa, pl. budaörsi úton befelé a BAH-csomópont/Erzsébet híd felé haladó sáv vagy a déli pu.tól moszkva tér felé a hűvösvölgy/margit körút felé.

Tibi88 2011.12.11. 10:51:28

Még vitát generálni se lehet? Miért szarakodik az oldal? Tegnap is ezt csinálta...

Szóval leírom megint: a videón 90%ban egyáltalán nincsenek veszélyes dolgok. Az meg hogy valaki nem tud mit kezdeni a mentővel, pont azt bizonyítja, hogy a szabálytalan autós kisebb kockázatot jelent, mint aki szabályosan menne, csak jön valami villogva meg szirénázva és akkor fogalma sincs mi van...

A motoros meg végig előzi a sort, és? Kit zavar? Ha jönnek szembe akkor is elférnek, csak le kéne húzódnia az önkéntes rendőröknek egy kicsit. Mondjuk a legtöbben azt hiszik hogy olyan rohadt nagy autóban ülnek, ami betölt egy sávot, csak ez pont nem így van... (nem motoroztam, nem is akarok)

_B_ 2011.12.11. 10:52:17

Balrakanyarodóba záróvonalon előremenni szerintem bocsánatos bűn(néhány kocsihosszról van szó), ha jól beláthatóan nem jönnek szembe. Ezzel csökken a dugó. És nem tahóság.

A tahóság akkor van, amikor más kárára mész előre meg előzgetsz rángatod a kormányt, satuzgatsz, miután bevágtál 1.1 kocsihossz helyre, mint "autónepper" és társai... pont mint amelyik elhullott a szentendrein a közelmúltban.
Azonkívül hogy balesetveszélyes, ezzel megborítod a forgalom folyamatos áramlását, pont mint egy szarul beállított lámpa. Szép nagy dugót keltve magad mögött.
Elvárod, hogy minenki azonnal a fékbe ugorjon, mikor te index nélkül átugrsz a másik sávba, mert pillanatnyilag 3 km/h-val gyorsabbnak ítéled. Persze te nem engedsz be senkit magad elé, még bele is lépsz a gázba, ha meglátod az indexet magad előtt.

A pesti forgalom megfigyelésem szerint valahogy így tevődik össze:
- 1.) aki minden lehetséges helyzetben paraszt, jellemzően céges 3-ajtós/dobozos, valamint nagy fekete, árjafaj által fejlesztett autókkal, manapság jellemzően SK/D rendszámmal. Jól működő büntetésvégrehajtásnak köszönhetően kiszelektálódna/megnevelődne.
- 2.) Azt sem tudja hol van, nem lát nem hall, lassan gurul amerre néz, bízva abban, hogy ebből nem lehet nagy baj....most karácsony előtti hétvégéken extranagy koncentrációt mutatnak:) Hacsak nem nagyon kezdő, akkor jogsielvételre megérett.
- 3.) A többség, hagyományos autós, aki csak szeretne eljutni A-ból B-be tisztességes úton megszerzett féltett saját autóval, és 1.) miatt könnyen elbukhatja megszerzett lendületeét 2.) mögött. Sok ilyen incidens után elborulhat az agya, és 1.) tüneteit mutathatja:)

Ami fura, hogy külföldön a 2.) kategória sem jellemző, valószínűleg a vezetés-oktatás, és az alkalmassági lehet a ludas.

Haverom németországban belekoccant az előtte fékezőbe autópályán. Semmi durvára nem kell gondolni, már majdnem megállt. Annyi kp-t senki nem hord magánál, tehát elkísérte a yard az ATM-hez, hogy kiperkálhassa a büntetést baleset okozásáért. ~1000 euro egy lightos ráfutásért. S LŐN KÖZLEKEDÉSI MORÁL

Puch Cavette 2011.12.11. 10:57:50

@ColT: Persze, lehet így is nézni. Csak a másik oldalról meg épp ezzel takarózik mindenki, hogy "ha nem veszélyeztetek senkit vele, miért kéne a többivel együtt rohadnom a dugóban?".
Hát mondjuk, ha egy ilyen találkozik egy kicsit frusztrált szabálykövetővel, aki márpedig nem engedi vissza a sávjába, mert amiatt van késésben egy fontos találkozójáról, mert már így is bepofátlankodtak elé jó páran, máris van veszély. És persze lehet vitatkozni, hogy ilyen esetben a pofátlankodó idézi elő a veszélyhelyzetet vagy a frusztrált csóka, ez nem vigasztalja azt, akinek azért kell satuznia, kormányt rángatnia, vagy rosszabb esetben biztosítóba, lakatoshoz mennie, meg tömegközlekedni néhány hétig, mert ezek ketten emberükre akadtak egymásban.
Csak egy biztos: nem lett volna vészhelyzet, ha mindenki betartotta volna a szabályokat.

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 11:02:10

@neked ugatok: "10 éve vezetek balesetmentesen és 10 éve szarok a záróvonalra (4 éve motorozom is).. 2

Fogadok, hogy indexelni sem szoktál,...így tovább barátom...ilyen nagyképű gecikkel van teli a temető....

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 11:05:02

@kíváncsivagyok: " "10 éve vezetek balesetmentesen és 10 éve szarok a záróvonalra (4 éve motorozom is).. 2

Fogadok, hogy indexelni sem szoktál,...így tovább barátom...ilyen nagyképű gecikkel van teli a temető.... "

Ami még nem is volna baj,...de az ártatlan áldozataitokat sajnálom....

homér 2011.12.11. 11:11:48

@neked ugatok: majd az első csekkek után leszoksz róla. nyugi, csak idő kérdése, hogy megkapd őket. utólag persze úgy leszel vele, hogy nem ért ez meg neked 150-200e-et. és pár napig ideges leszel, ha látod a postást a postaládák körül ólálkodni :)

kovego 2011.12.11. 11:11:54

@''autónepper.'': "én úgy vagyok vele ahol elfér a kocsi ott el is megyek ..."

a dunában is elfér a kocsi, oda is behajthatnál egyszer!!!

kovego 2011.12.11. 11:14:09

@kíváncsivagyok: ".ilyen nagyképű gecikkel van teli a temető.... "

sajnos nem! az ilyen nagyképű gecik mindig túl élik, csak azok nem, akik szabályosan vezetnek, és egy ilyen nagyképű geci szabálytalankodása miatt halnak meg!!!

kovego 2011.12.11. 11:39:44

@kíváncsivagyok: ".ilyen nagyképű gecikkel van teli a temető.... "

sajnos nem! az ilyen nagyképű gecik mindig túl élik, csak azok nem, akik szabályosan vezetnek, és egy ilyen nagyképű geci szabálytalankodása miatt halnak meg!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 11:47:55

@kíváncsivagyok: Attól, hogy valaki szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélytelen...mint ahogyan az se, hogy a szabályos az minden esetben biztonságos :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 11:48:53

@kíváncsivagyok: De gondolom te a biciklist is 3 cm-ről előzöd, ha épp záróvonal van. Mert az úgy a biztonságos.

Hardbácsi 2011.12.11. 12:00:59

És amikor a kedves taxis, fuvarozó szépel leáll a parkoló autók mögött, akkor meg kéne várnom míg kipakol, csak mert záróvonal van?

Tényleg vannak itt olyan képek, ahol megfelelő körültekintéssel én is átlépném a záróvonalat, ott ahol van egy full üres sáv és nem tudok oda jutni, mert a másik sáv blokkol.
A szerencsétlen olasznak is talán el lehet nézni, bár a BMW-hez vehetne egy 100EUR-os navigációt és boldogulna bp-en is.

GGG77 2011.12.11. 12:05:02

Vannak helyek, ahol magam is megszegem. Pl Mészáros utcáról 10-ből 9-szer kanyarodok jobbra a Krisztinára. Na, az ha dugó van, azonnal buszsáv a Francescotól. Vagy éjjel, vagy kis forgalomnál simán megfordulok az Andoron, mert csomó utcát lezártak.
De csak ilyen helyzetekben használom. A tolakodó geciket gyűlölöm.

Hurri Kán 2011.12.11. 12:05:21

1. kép, Nyugati téri felüljáró a belváros irányába, sajnos tipikus, a felüljáró sávjában gyakran áll a sor, ezért sokan a szélsőből pofátlankodnak be, a sok birka meg beengedi őket. Rendőrt ott még véletlenül sem látni, de egy fix kamerát sem...

3. kép, Margit körút, a Moszkva tér felé, mondjuk nem igazán értem, mit keres a motoros a villamossínen, bár talán még ezzel van a legkevesebb bajom, villamost nem tartja fel, nem veszélyeztet senkit, akkor miért ne haladjon?

Wroadd 2011.12.11. 12:07:00

Azért jár az országunk ott, ahol, mert televan ilyen "zsenikkel", akiknek nem számít a többi, csak az, hogy velük mi van.
Őszintén gratulálok minden hencegőnek, aki olyan ügyes, hogy jobbról előz buszöbölben, kettős záróvonalon, csak mert sürgős dolga van!
És képzeljétek nem azért nem teszem ugyanazt, mert mazsola vagyok, hanem azért mert nem vagyok olyan idióta, mint azok akik ezt teszik. Mert akárki is mondta nektek, nem arról szól a társadealom, hogy vannak ragadozók és vannak áldozatok és ha te nem a ragadozó vagy, akkor az áldozat. Lehet persze egy ideig ezt csinálni, de vissza fog ütni.
Ideje lenne már ráébredniük Magyarországon a "leleményeseknek", hogy amit tesznek, legyen az durva közleledési szabálysértés vagy adócsalás, NEM MENŐ.
Felejtsük már el azt a romantikus Robin Hood figurát, hogy aki ezt megteszi, milyen kemény, meg frankó!
Nem, aki ezt megteszi, az egy önző senki!

Kertaif 2011.12.11. 12:09:20

Kedves Tibor Barátunk

A mobil telefon használata vezetés közben veszélyes és tilos a szabályok szerint, ezen kívül személyi jogokat sértettél a rendszám és a vezető arcképének lefényképezésével, illetve közzétételével. Ne lepődj meg ha perbe fognak, nekik max 30-60 ezer, neked több száz ezer kártérítés. Amúgy meg egy kis féreg vagy és baleset veszélyesebb vagy mint Ők.

Üdv.

GGG77 2011.12.11. 12:17:26

@gyvy: Azért eléggé meredek az a robogós, pláne, hogy simán elférne, elmehetne a két kocsisor között.

neked ugatok 2011.12.11. 12:22:22

érdekes, soha nem büntettek még meg, de pár okoska szerint már gyilkos is vagyok..
minek húzzátok fel magatokat, nem értem, de nem is érdekel, stresszeljetek csak a volán mögött és legyetek elégedettek, mert vakon betartjátok a szabályokat
összekevertek azokkal akiknek bérlete van a buszsávba és befurakodnak a sor elé - én arról beszéltem hogy olykor a szabályokat áthágva a saját utamat egyszerűsítem le és nem mások kárára...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 12:23:28

@neked ugatok: Az, hogy nem büntettek meg, még nem jelent semmit. Csak eddig megúsztad...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:27:44

@neked ugatok: Itt kétféle ember van. Aki mindig minden szabályt betart, és ő a világ legbiztonságosabb vezetője, ez kb. a 90 százalék, a maradék 20 százalék pedig a gyilkos őrölt, aki minden szabályt megszeg :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 12:28:13

@Puch Cavette: Lenyelte a kommentem... Visszaengedni sajnos érdemes, meg az is veszélyeztetés, ha nem teszed... Ezt használják ki ezek :S

@Kertaif: Honnan szeded, hogy a vezető fotózott, és azonos a post beküldőjével?
A tahók személyiségi jogait meg... ki nem?
(Egyébként honnan lehet tudni, hogy a képeken szereplő autókat ki vezeti? Innentől kezdve milyen személyiségi jog?)

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:37:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
" Attól, hogy valaki szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélytelen "

Ez így igaz....nem biztos hogy veszélytelen,....de általában az !

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:40:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: " De gondolom te a biciklist is 3 cm-ről előzöd, ha épp záróvonal van. Mert az úgy a biztonságos. "
Nem,...barátom ,már jóval előtte jelzek neki ,hogy húzódjon le a szabályos sávjába ,..ha nem teszi , akkor lelassítok és megvárom hogy előzhessek ! De neked a szabályokat magyarázni kell , úgy-e ?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:41:25

@kíváncsivagyok: Attól még nem kéne általánosítani...:)

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:46:20

Off : megérne egy misét a nótórius "nemindexelők " állatfajtájának a bemutatása is ! Kereszteződésben lakom....öcsém ,...azt hiszi a sok genya , hogy spórol vele ?? Nem tudom , de szívesen pofánvágnám Őket....
Kereszteződés . Szemben velem is áll egy autó . Nem jelez . gondolom , egyenesen fog menni . NEM , BAZMEG...ELÉMKANYARODIK , HOGY B...NÁ MEG A JÓ K...A É....NYJÁT !

Tibi88 2011.12.11. 12:46:53

@ColT:

Azért gondolja, hogy a vezető fotózott, mert oda van írva: "Mielőtt mindenfélét a szememre hánytok, én fényképezéssel ütöm el a magas vérnyomásom... így maradok nyugodt, és csak figyelek..."
Tisztán látszik hogy a vezető oldaláról vannak csinálva a képek. Tehát szabálytalan volt, mivel vezetés közben tilos a telefont kézben tartani (tuti telefon mert rossz minőségűek a képek)

Amúgy meg fotózgasson a barom, videózhat is nyugodtan. Majd szentté avatják.

@neked ugatok:

Én egy egész falut kiirtottam már a szabálytalanságaimmal :D az egy mellékes dolog hogy még senkit nem késztettem fékezésre sem.
Ellenben a sok szabályos emberrel akik nem tudják hol a kocsijuk vége, és úgy próbálnak sávot váltani és lenyomni az útról/fellökni a járdára/ szalagkorlátra/ sövényre.
De hát ő szabályos, én meg a közveszélyes gyilkos, aki záróvonalon megelőzöm a 70el közlekedőt, úgy hogy sehol senki. Esetleg nem ülök a dugóban és bemegyek a full üres kanyarodó sávba.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:47:22

@kíváncsivagyok: "már jóval előtte jelzek neki ,hogy húzódjon le a szabályos sávjába"

Hogyan? Füstjelekkel? Ugye nem dudálsz neki lakott területen? Mert akkor te is ugyanolyan szabálytalan vagy, mint a posztban szereplők, sőt, még életveszélyes is...:)

Tibi88 2011.12.11. 12:49:56

@kíváncsivagyok:

Megy a városban a biciklis, 2x1 sáv, nincs bicikliút, se járda. Záróvonal 2 km-en keresztül. Ő teker 20al, te meg rádudálsz? Vagy hogy jelzel neki? Kikiabálsz az ablakon, hogy lécci menj már onnan mert záróvonal van... Szemből természetesen nem jön senki. Ha így csinálod akkor egy lúzer vagy :D
Máshogy nem nagyon tudod csinálni, mert az a lehetőség a megelőzése a zárón keresztül.

messi-asz 2011.12.11. 12:52:38

@Tibi88: nyugateurópában követik 20szal a bicajost szép fegyelmezett sorban a szaggatott középvnalig...

mi itt a balkánon megelőzzük a záróvonalat átlépve... ezért vagyunk sokkal előrébb mint ők... ezért az ő országuk van dögrováson nem a miénk...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:54:38

@messi-asz: "nyugateurópában követik 20szal a bicajost szép fegyelmezett sorban a szaggatott középvnalig..."

Ezt láttad is, vagy az unokatesód nagybátyjának a szomszédja mondta?

Tibi88 2011.12.11. 12:56:58

@messi-asz:

Mindenki jön ezzel a szar szöveggel hogy nyugat-európában... Ugyan úgy megelőzik, parkolnak tilosban, hajtanak gyorsan, rávillognak autópályán a lassabbra.

Mindenki sír a magas benzinárak miatt, de európát már bejárta, meg élt kint éveket, és olyan élettapasztalata van, hogy leszólja az országot... Ha 20 embertől nem hallottam ezen a blogon, hogy bezzeg a nyugat, mi meg ezért vagyunk a balkán, akkor 1től sem

Tibi88 2011.12.11. 13:05:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

National geographicon biztos volt egy műsor, hogy élnek a civilizált országokban... :D

messi-asz 2011.12.11. 13:09:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: @Tibi88: milyen igazolást küldjek? tanuk? iratok? 2x1 évet voltam FOLYAMATOSAN... soxor voltam 2-4-6 hetekre is azóta, szumma több millió kilométert kirándultam autóval nyugat európában

milyen igazolást kérsz? ;)

mellesleg meg van az összes biztosítási, komp, bérautó bizonylatom 20évre visszamenőleg... már az eygetemen kezdtem a nyugati kalandozásokat...

egyébként meg soha nem hazudok. konzervatív vagyok ebben a témában, szemben az erkölcsös és gerinces "elitünkkel"...

messi-asz 2011.12.11. 13:12:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: @Tibi88: egyébként ajánlom neked egy osztrák kiránduláson is megtekinteni a haldokló nyugati demokráciák példáját...

az országúton MINDEN (!!!) KOCSI megy PONT 90nel szépen sorban rendes követési távolsággal... független szaggatott vagy záróvonaltól... sorban szépen nők öregek fiatalsuhancok

na jó KIVÉVE a magyar rendszámosok egy része, azok előzik a kocsisort...

vagy Angliában kivéve magyarok+arabok+fekák... a bennszülöttek MIND normálisak...

Tibi88 2011.12.11. 13:18:40

@messi-asz:

Akkor pont elborult az agyuk azoknak akiket én láttam... meg anglia is olyan tökéletes ország hogy hajjajj... Egymást késelték halomra még pár éve a tinédzserek (nem a bevándorlók, hanem az igazi angolok!) és a huligánok sem a bevándorlók közül kerültek ki...
Hülyeség amit mondasz, és ez nem kötekedés. Mindenhol szarnak a szabályokra, csak van ahol 90%, van ahol 50%, van ahol 30%.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:19:28

@messi-asz: Hihetetlenül hangzik, de én is megfordultam egy-két-három országban, sőt, azt is ki merem jelenteni, hogy több helyen, mint te, de nekem nem pont ez a tapasztalatom. Menj be egy Budapesthez hasonló nagyvárosba, és nézd meg ott, hogy hogyan közlekednek. Igaz, hogy nem mutogatnak egymásnak, meg nem mennek neki szándékosan a másiknak, de ott is van tolakodás, bunkóság és szabálytalanság bőven.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 13:33:48

@Tibi88: Azt ír, amit akar. De mondjuk dugóban állva, nem akkora gáz.
És főleg nem mentesít senkit a záróvonal átlépése alól. Szóval lehet ekézni, de mielőtt a szálkát meglátod a szemében, szedd ki a sajátodból a gerendát.

messi-asz 2011.12.11. 13:35:38

@Tibi88: @...::: Flúgos Kamionos :::...: hát ja... egyre több magyar jár ki (pl. te is)... ezt mondom én is...

LAJBI 2011.12.11. 13:36:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Másrészt kíváncsi vagyok, hogy mikor állapítja meg valaki, hogy a második kép fotósopp, mert olasz rencáma van az autónak, de jobbkormányos :D"

Segítek: a "TŰZOLTÓSÁG" olyan hulyén van felrajzolva a szerkocsik elejére :D

Amúgy meg egy csomó hülye angol vesz Dél-Európában ingatlant, oszt viszi a húgyér-szarér megvett jobbkormányos autóját oda. Aszt ősi angol szokás szerint - vagy esetleg a magyarnál jóval hatékonyabb helyi rendőri noszogtatás miatt - regisztrálja az adott Dél-európai országban a talicskáját...

messi-asz 2011.12.11. 13:37:07

@Tibi88: ezek balfasz nők voltak csak vagy öregemberek... ott is van persze... ebben nincs vita... de az még társadalom... ez már nem... enyni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:38:55

@messi-asz: ja. Brüsszel is, és pl. Párizs is tele van magyarokkal.

Tibi88 2011.12.11. 13:39:38

@ColT:

Dugóban ülve nem akkora gáz átlépni a záróvonalat, ha nem jön senki szembe. (szerintem nem, de szerinted se, lásd következő leírás)
Zavart a 4.képen a bmws valakit? Nem. Szabálytalan volt? Igen
A fényképezős zavart valakit? Nem. Szabálytalan volt? Igen.

Érted miről beszélek?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:40:55

@LAJBI: "Segítek: a "TŰZOLTÓSÁG" olyan hulyén van felrajzolva a szerkocsik elejére :D"

Persze, mert elb*szták, összekeverték a ragasztós oldalt, és nem volt pénz újat csináltatni :D

fezoGT 2011.12.11. 13:44:29

@qwertzu: de még mennyire hogy belefér. Sőt van erre még jobb példa is: ha a Döbrenteinél kanyarodok fel a Bözsire, a rakpartnál meg rögtön le, ki se jövök a buszsávból. Igazi win-win szitu, ugye eleve 1 autóval kevesebb a Blaha felé tartó dugóban állóknak, nekem időnyereség és még a busz sincs feltartva. De mintha erről még poszt is lett volna korábban...

Persze az átlagbirka csak szépen álldogál ott kettes sorba fejlődve :)

Tibi88 2011.12.11. 13:47:01

@messi-asz:

www.youtube.com/watch?v=PAcmlJeXfUQ&feature=related akkor nézd meg ezt, értened kell ha annyi helyen voltál. Utána nyugatozz.

messi-asz 2011.12.11. 13:48:48

@Tibi88: ????? vannak balesetek??? ne má... itthon meg két hét alatt rend lett... én is ezt mondom, mindenhol jó de legjobb itthon... mongya a dakota mondás

Tibi88 2011.12.11. 13:50:33

@vidifan:

7.kerület Hársfa utca, Rákóczira kikanyarodás. Többször rohadt nagy dugó, én meg az Erzsébet körútra kanyarodok később. Kimegyek a buszsávba és végigdöngetek rajta. Ami szabálytalan mert van közte lámpa meg buszmegálló is... Amúgy meg besorolni se tudnék, mert a sok birka nem érti hogy minek állnék a kisutcában, a buszsávot meg nem állhatom el.

Tehát egy baromi nagy paraszt vagyok, mert nem állok 5 percet a dugóban, nem próbálok meg bepofátlankodni, hanem 15 másodperc múlva már a körúton vagyok :D

Tibi88 2011.12.11. 13:53:27

@messi-asz:

Ennyit a nagy rendről amit magyarázol. Hány biciklis halt meg budapesten tavaly? Valószínű nem azért sérültek meg külföldön, mert mindenki szabályosan közlekedik.

Vagyis: ugyan úgy vannak szabálytalankodók. Amire te azt mondtad hogy más országban mindenki szabályos... hát nem

fezoGT 2011.12.11. 14:02:13

@Tibi88: :DDD egyébként ez hasonló mint a hidas történet, mert hogy az Osvát is kifele egyirányú, tehát valóban az első lehetőségnél mégy le.

Egyébként itt a közlekedés szervezőknek is egy jár egy seggbesün, mert a Rottenbiller és a Nagykörút közötti 5 kis utcából 4 vezet kifele a Rákóczira és csak 1 befele. Akinek meg pont ott lenne dolga? hát kerüljön csak meg álljon fél órákat...kabaré az egész

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:08:19

@Tibi88: Ha te dugóban ülsz, a szembejövő oldalon meg nincs dugó, akkor az veszélyes.
A villamossín is veszélyes, mert ott meg a villamos jár.

De amúgy mondom, miben mentesít valakit valaki tök más szabálytalankodása?

A 2.-3. kép meg mondjuk konkrétan a jobb oldalról készült, tehát nem is mindet a postoló csinálhatta a vezetőülésből.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 14:10:24

@ColT: Erre van az embernek a két szeme, hogy lásson vele, és eldöntse, hogy jön-e ott valaki, vagy nem.

szgy 2011.12.11. 14:16:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "attól, hogy valaki szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélytelen...mint ahogyan az se, hogy a szabályos az minden esetben biztonságos"

nem hiszem hogy a szabályokat (kresz) úgy alkották volna meg hogy veszélyes helyzetek lehetőségét hagyta volna nyitva. (még ha valami vadbarom veszélyesen vagy szabálytalanul előz annak a befejezését is segíteni kell a kresz szerint.) az emberi tévedés vagy figyelmetlenség más kategória.

az volt már hogy a szabályosan közlekedők a legveszélyesebbek mert arra kényszerítik a "normális" autósokat hogy szabálytalankodjanak?

Tibi88 2011.12.11. 14:18:48

@ColT:

Én végig ezt magyarázom, hogy a képeket beküldő szabálytalan :D Többit hagyjuk, nem akarod megérteni amit mondok

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

De veszélyes, mert leeshet eléd egy repülő a szembesávba, ahova nem lenne szabad menned. Ha tök üres akkor sem mehetsz át, a rossz irányból ráhajtók alatt leszakad.

szgy 2011.12.11. 14:23:56

@Tibi88: "Zavart a 4.képen a bmws valakit? Nem."

persze, akkor még épphogy csak átment a vonalon. a kanyar hosszát nézve könnyen lehet hogy 1-2 mp múlva már jön szembe valaki akit rosszabb esetben telibe is kaphat, vagyis frontális ütközés. általában nem szép lassan kigurulnak hanem kilőnek mint a rakéta.

de a bmw jó kocsi, nem csak a záróvonalon tud átmenni hanem a piros lámpán is :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:25:29

@Tibi88: Te nem érted, amit én, de nem baj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:26:17

@Tibi88: De akkor nyolcvanhatodra is megkérdezhetetm.
Ha a képeket beküldő szabálytalan, az miben változtat azon, hogy a záróvonalat átlépők szabálytalanok?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 14:28:33

@Tibi88: Fenébe. Erre nem is gondoltam. Na, holnap mehetek visszaadni a jogsimat...:(

Tibi88 2011.12.11. 14:32:30

@szgy:

5 méter múlva ott van a kanyarodó sáv... A kereszteződés meg vagy 50 méter. Már értem miért háborodtok fel az ilyen dolgokon. Egyszerűen nem tudjátok felfogni mi történik körülöttetek.

@ColT:

Én a posztolót szabálytalanoztam le, mert ő azt hiszi hogy csodatévő, a népért van és tök szabályos. Közben nem. Attól még ugyanúgy átlépték a záróvonalat, és szabálytalan, de az nem érdekel :D

szgy 2011.12.11. 14:41:10

@messi-asz: @Tibi88: "nyugateurópában követik 20szal a bicajost szép fegyelmezett sorban a szaggatott középvnalig..."

egyszer mentem át svájcon az 50 lóerős kiskocsimmal, egy meredekebb 2 sávos autóúton 110 helyett csak alig 50-60-al bírtam felvánszorogni. egy szakaszon középen záróvonal volt, már éreztem a hátamon a gyilkos tekinteteket :-), lehúzódtam amennyire tudtam mert a másik sáv üres volt, de nem előzött senki, szépen megvárta az egész sor hogy vége legyen a záróvonalnak. az ilyen nehezebb szakaszokon lehetőség szerint mindig megálltam hogy elengedjem a mögöttem jövőket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:42:15

@Tibi88: Mondtam. Szálka, meg a gerenda. Majd ha nem lépkeded át a záróvonalat ok nélkül, akkor ítélkezz fölötte.
Másik meg, hogy nem téged kéne hogy érdekeljen, hanem a rendőrség nevű kamu szervet, mert egy jól működő yard már szénné büntetett volna, és akkor a postoló nem fotózgatna a telefonjával vezetés közben.

Tibi88 2011.12.11. 14:48:34

@ColT:

Én nem ítélkezem, engem nem érdekel.

"Majd ha nem lépkeded át a záróvonalat ok nélkül, akkor ítélkezz fölötte."
Ez jó mondat. Üzenem a fotós lúzernek, ha majd nem fotózgat megállás nélkül vezetés közben, akkor ítélkezzen meg küldözgesse be a képét.... ja hogy úgy nem tud mit beküldeni. Hát az szívás

szgy 2011.12.11. 14:49:29

@Tibi88: "5 méter múlva ott van a kanyarodó sáv... A kereszteződés meg vagy 50 méter. Már értem miért háborodtok fel az ilyen dolgokon. Egyszerűen nem tudjátok felfogni mi történik körülöttetek."

hát persze hogy nem értem, ott van a táblán is, jajj de gyenge szöveg. annál rosszabb ha 5 méterre ott a kanyarodósáv, ennyit nem bír várni. (érdekes lenne ha éppen egy olyan "50 helyett 90-el is biztonságosan tudok vezetni" fajta jön szembe...) nem tudjuk a képekből hogy kanyarodni akar-e vagy nem, de az eddigi élményeim alapján lényegesen valószínűbb hogy a kanyarodósávon végigtépve keresztbe állnak és visszamennek az egyenesen (előre) haladók közé.

ha az ilyen okosan szabálytalankodók saját magukkal találkoznának össze egy hónapon belül nem lenne egészben kocsijuk.

messi-asz 2011.12.11. 14:49:54

@szgy: @ColT: ezek nagyon primitívek... külföldön az ilyet azé nem vették észre, mert ők elhuztak a sor mellett a záróvonalon és lezombirkázták a svejcieket... de a renitensekre felfigyeltek, mert az kell az önigazoláshoz...

az erkölcstelen gerinctelen magatartást ezzel lehet jól "magyarázni", hogy lám ő is... sőt ő jobban... meg egyébként is sietek... stb

messi-asz 2011.12.11. 14:51:24

@szgy: ja ja... ez a másik...

"ha az ilyen okosan szabálytalankodók saját magukkal találkoznának össze egy hónapon belül nem lenne egészben kocsijuk"

azon élösködnek hoyg egyelőre a többség szabálytisztelő.... hiszen ha nem lenne az akkor mind megdöglene...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:54:41

@messi-asz: Hát az az ügyeletes hülye itt, az nagyon kész :D

''autónepper.'' 2011.12.11. 15:38:03

@Büszke_troll: jah ezek a sünök már csak ilyenek fúj....

@kovego: ahhh azt a mazsoláknak találták ki nem nekem :)))

@szgy: szerintem pont nem igy van de mindegy mert miattam nem nagyon szokot állni a sor mert ahogy indul a sor én indulok velük és ahol nagyobb a hézag be is teszem magamat.

@homér: rendszeresen kappok csekket gyorshajtásért... sőt parkolásért is szoktam kapni . de térfigyelős szarság miatt nem DE ITT LÁTSZIK H milyen csicska országba élünk h erre költik a pénzt:))

@messi-asz: :))

szgy 2011.12.11. 15:45:14

@Tibi88: "záróvonalon megelőzöm a 70el közlekedőt, úgy hogy sehol senki."

nem kötözködésképpen, de azt hiszem záróvonalakat poénból nem festenek fel. az előzés szabályaiban a szükséges belátható útszakasz az előzési út hosszának kétszerese.

itt jól le van rajzolva: www.kiskun.autosiskola.hu/minisite/moped-szemelvenyek/3/03-04/index.htm

pl. kanyargós főutakon jellemzően olyan helyeken van záróvonal ahol annyira nem lehet előre látni hogy gyakorlatilag lutri hogy jön-e valaki szembe vagy nem. így a "sehol senki" azt jelenti hogy "nem látok sehol senkit", ez nagy különbség! és a beláthatatlanság miatt záróvonalas utakon szerintem gyakorlatilag egyenlő a veszélyeztetéssel.
gondolom ezeket az útszakaszokra jellemző sebességre méretezik, de ha be is van dugulva a sáv, szembe attól ugyanúgy jöhetnek a dugóban állókhoz képest nagyon gyorsan.

(szlovéniában láttam másféle záróvonalat, pl. autópályán a felhajtóknál a felhajtók besorolásának segítésére, jó ötlet lenne itthon is használni.)

Tibi88 2011.12.11. 15:55:47

@szgy:

Nagyon sok helyen nem így van. Például van olyan emelkedős rész ahol nincs záróvonal, mégsem kezdek el előzni, mert fogalmam sincs hogy 3 másodperc múlva mi fog jönni szemből. Amerre lakom ott meg van egy 2x2 sávos út 1,5 kilométernyi záróvonallal. Utána szaggatják, hogy le lehessen kanyarodni. Viszont van egy lehetőség ahol régen szaggatott volt, de az újrafestésnél elfelejtették és most már ott is záróvonal van...

Nagyon sok helyen van záróvonal tök egyenesen úton, mert becsatlakozik a mezőről egy földút. Ugyebár ott a kikanyarodó miatt van az előzni tilos. Abban a pár hónapban amikor megy szántani a traktor... ha meg máskor jársz arra, akkor ugyan úgy nem előzhetsz, közben lehet már 3 hónapja nem járt azon a kis úton senki.

Ezzel azt akarom bizonyítani, hogy simán lehet körültekintően szabálytalankodni. (látod a földutat, sehol senki, szemből senki, előtted mennek 70el) Ugyan úgy mint veszélyeztetni a nem záróvonalas emelkedőn, ahol nekikezd előzni valaki (szaggatott vonal) aztán lehet hogy 100 méter múlva jön egy kamion...

homér 2011.12.11. 16:03:08

@''autónepper.'': akkor szép lassan elkezded majd azok után is kapni. mégpedig tömegesen :)

Reggie 2011.12.11. 16:12:50

@Rocko-: A keresztbeallo autoktol kb 1 lampa alatt atjut a busz, a keresztezodesek mar csak ilyenek mindenhol. Buszoztam arra regen sokat es nem volt vele semmilyen komoly problema.

Rocko- 2011.12.11. 16:14:56

@Reggie: de minek elfoglalni a kereszteződést, ha lehet máshogyan is? plusz 20 méterrel feljebb már be lehet sorolni normálisan is.
az 1 lámpa, az tudod mennyi? majd 5 perc. azalatt egyes helyeken már kormányt váltanak.

"streetfighter" 2011.12.11. 16:30:53

"A záróvonal nem fal", de nem ám, és ez így a helyes.
Mindenki saját belátása szerint értelmezheti. Én pl. iránymutatásnak tekintem.
Lakott területen belül azért komolyabban kell venni, de azon kívül gyakran a vicc kategóriája. Úgy is kezelem.

messi-asz 2011.12.11. 16:38:05

@"streetfighter": buta po:cs vagy. gratulálok... 21 évvel a demokrácia elindítása után itt tartasz... és minket is visszahúzol...

te állsz a metrómozgólépcsőn is középen...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 16:49:31

@messi-asz: Hogy állna? A WC-re is autóva jár szerintem :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 17:31:09

@Tibi88: "Nagyon sok helyen nem így van. Például van olyan emelkedős rész ahol nincs záróvonal, mégsem kezdek el előzni, mert fogalmam sincs hogy 3 másodperc múlva mi fog jönni szemből."

Az itteni záróvonal fanok ott simán előznének, merthogy szabály nem tiltja. Most már tudom, hogy kik azok a hülyék, akik bármilyen hülye helyen előznek, ahol nincs záróvonal :)

Egyébként van egy közeli rokonom, kétgyerekes apa, mérnök, szóval nem hülyébbek közül való. Na most ő inkább ugrana az intercity elé, minthogy megszegjen bármilyen szabályt is. Ennek ellenére úgy vezet, hogy aki már egyszer ült mellette, az többet soha. Egyrészt marha idegesítő, hogy mazsola módjára nagyon töketlenül vezet, másrészt pedig személy szerint életveszélyben érzem magam a 100 méteres körzetében, mikor vezet. Záróvonalon eszébe se jutna előzni, ellenben ahol nincs, ott simán, még akkoris, ha egyáltalán nem belátható az út. Szóval így is lehet szabályosan vezetni :)

"streetfighter" 2011.12.11. 17:31:30

@messi-asz:
Szerintem gyúrj még egy kicsit ezen a gondolatmeneteden, mert a logikának még a halvány szikrája sem látszik az általad felvetett összefüggésekben.
Egyébként nem csodálkozom, de durvábban nem tisztem téged minősíteni. :)

messi-asz 2011.12.11. 17:47:41

@"streetfighter": nem is gondoltam hogy érteni fogod...

"streetfighter" 2011.12.11. 18:30:18

@messi-asz:
A hülyeséget nehéz, de van akinek pont az a logikus. :)
Próbáld értelmezni amit írtam és utána oszd az észt! Talán sikerül, ha egy kicsit megerőlteted magad. :)

Tibi88 2011.12.11. 18:31:43

@"streetfighter":

Ne fogalmazz ilyen bonyolultan, lehet egy csomó szónak nem tudja a jelentését :D

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Szerintem ők az a típus mint aki ezt a videót feltöltötte: www.youtube.com/watch?v=ckcoo3TPiEw&feature=related emelkedőnek felfele simán megelőzi a busz, és szerinte vadállat a buszvezető... :D nem ő megy rohadt lassan, dehogy :D

Tibi88 2011.12.11. 18:39:59

Minden okoskodónak: www.youtube.com/watch?v=PWSOPICXw9s&feature=related 0:15től lévő záróvonalas szakaszon gondolkodás nélkül lehet előzni ha nem jön szembe senki, bőven belátható. De ti itt nem mernétek.

Itt pedig egy sima szaggatott vonalas előzés: www.youtube.com/watch?v=PjHFbLG-gMQ eszembe nem jutna előzni, mert nem belátható. A szabálytisztelő autós meg azt látja: jéééééé nincs záróvonal, akkor előzzünk!!! De ha záró lenne rá se merne hajtani

messi-asz 2011.12.11. 18:43:03

@Tibi88: dupla záróvonal... ez van... de ha rossz vagy téves jogszabálynak gondolod akkor mehecc a hivatalokba reklamálni...

ha nem mész, és nem változtattyák meg... akkor ez a JOGSZABÁLY...

vagyis köteles vagy türelmesen csordogálni az előtted menő mögött...

ezt hívják demokráciának...

messi-asz 2011.12.11. 18:44:33

@Tibi88: a szaggatott vonal pedig nem inverze a záróvonalnak...

a záróvonalat TILOS átlépni, de ebből nem következik, hogy

a szaggatottat mindig át kell...

"streetfighter" 2011.12.11. 21:44:09

@messi-asz:
Te el vagy tévedve.
Szerinted a diktatúrában átléphető a záróvonal vagy mi?
A demokráciába bele fér a szabad vélemény nyílvánítás. Én nem osztom a záróvonalat oda felfestetők véleményét és felül bírálom.
Mit szólsz hozzá?
Ez az igazi demokrácia! :D
A rendőr biztos nem díjazná, de ez téged ne érdekeljen, hadd legyen ez az én problémám.

"streetfighter" 2011.12.11. 21:46:40

@Tibi88:
Szerintem ne erőlködj. :)
Aki érti az így is érti, aki nem az pedig így sem fogja.
A birka mentalitás elég elterjedt, de tulajdonképpen engem nem zavar, sőt. :D

Tibi88 2011.12.11. 21:50:38

@"streetfighter":

Aki azt a két videót megnézi, és utána nem érti miről beszélek, azzal tényleg nem lehet mit kezdeni :D

Mi bevalljuk, hogy átlépjük a záróvonalat. Ebből ők arra következtetnek hogy frontálisan karambolozunk, lelökünk mindenkit az útról... Engem nem érdekel mit gondolnak amikor elhúzok mellettük jobbról/balról/alattuk/felettük :D de ráijeszteni nem fogok, nem vagyok gyökér, annyit fog fel hogy elhúztam :D

messi-asz 2011.12.11. 22:33:14

@"streetfighter": az az anarhia... de po:cs vagy...

nyilván tudod miről van szó... nem vagy te ojan hüje

"streetfighter" 2011.12.11. 22:49:27

@messi-asz:
Én úgy tudom, hogy anarchiában még nem éltünk. Mellesleg ott nem csak a záróvonal léphatő át. Szerintem az lenne a legkevesebb. :D
Mellesleg tudom, hogy mire gondolsz, de nálam az pont nem működik. Nem szoktam úgy pofátlankodni, hogy érezhetően mások hátrányt szenvedjenek miattam. Mint pl. az 1. képen az opelos vagy a 6. képen a fiatos.

[mike] 2011.12.11. 23:05:36

Sok a komment.....

Az volt már, hogy a motoros miért ugrál ki-be a buszsávból merhogyhámerhogyaztattilosmerazáróvonal??? :D:D

SvenH. (törölt) 2011.12.12. 00:12:45

@Tibi88: hat azert aki nalunk anno az M0 -n megfordult vagy csak elozott, az megerett egy darwin dijas kamionos csattanasra
ugyanigy nem tolatunk SOHA autopalyan

pengusz 2011.12.12. 07:55:38

@"streetfighter": ""A záróvonal nem fal", de nem ám, és ez így a helyes.
Mindenki saját belátása szerint értelmezheti. Én pl. iránymutatásnak tekintem. "
Akkor más közlekedő is tekinthet egyéb szabályokat iránymutatónak? Pl. téged nem zavar, ha egy bringás járdán teker (másokat nem feltartva), gyalogosként átmehetek a piroson, ha előtte körülnézek, és nem jön senki stb.?

dzsaszper 2011.12.12. 08:22:14

@vidifan: enyhítő körülmény az is, amikor valaki először van egy környéken, és nem ismerte fel (pl. a nagy dugóban a sok autótól) időben, hogy hova kellene sorolnia. Mondjuk az ilyen mozgásán jellemzően látszik, hogy erről van szó...

"streetfighter" 2011.12.12. 08:49:13

@pengusz:
Hiszed vagy nem, nem zavar, ha nem csinál gondot. Az a baj, hogy sokan csinálnak, mert nem elég körültekintőek, ezért is van tiltva.

Captain Crash 2011.12.12. 10:50:22

A közlekedési kultúra azok számára valószínűleg ismeretlen fogalom, akiknek szokása, hogy átlépik a záróvonalat.

És láthatóan itt is megpróbálják megmagyarázni, hogy miért ők a franky-k. Az is látható, hogy el is hiszik, hogy ez így van és mindenki más a birka.

Ahamm 2011.12.12. 11:13:00

@ColT: Hol mondja a kresz, hogy tilos fényképezni autóból? Nem azért, hogy megvédjem a posztolót, hanem mert nagyon kíváncsi vagyok!

neked ugatok 2011.12.12. 11:58:34

@Tibi88:
ráadásul egy nyomon haladó járművet meg lehet előzni záróvonalon is a KRESZ szerint..
ha már minden szabályt betartunk, legalább ismerjük is őket!

neked ugatok 2011.12.12. 12:23:05

@pengusz:
én (ha egyáltalán veszem a fáradságot, hogy elmenjek a zebráig) simán átmegyek a piroson gyalog.. gáz?

neked ugatok 2011.12.12. 12:24:32

@Ahamm:
a kresz így szól: tilos a kézben tartott mobiltelefon.
tehát nem a telefonálás tilos, vagy a fényképezés, hanem a kézben tartott mobiltelefon.
mivel a képek telefonnal készültek és valószínű nem headsettel, ezért megvalósul a szabálysértés

pengusz 2011.12.12. 12:27:51

@"streetfighter": De én körültekintő vagyok + 10 éve versenyzek, innentől kezdve én is bármit megtehetek mondjuk bringával? :D

Valőszinüleg a záróvonal átlépés is nem véletlenül van tiltva...
(Ne értsd félre, nem szoktam járdázni, sőt a Mátra Maraton óta egyszer bringáztam csak, mostanság inkább futok)

neked ugatok 2011.12.12. 12:33:14

@neked ugatok:
na jó, ezt lehet elhamarkodtam, egy nyomon haladó vagy lassú járművet az előzési tilalom ellenére szabad megelőzni a KRESZ szerint (pl előzni tilos tábla), de a záróvonalat átlépni talán még ekkor sem szabad..

ennyire is látszik mennyire nem érdekel, akkor sem állnék be egy bicajos mögé ha mögöttem rendőr jön...

Tibi88 2011.12.12. 12:36:05

@neked ugatok:

Engem pont hogy nem érdekel hány nyomon halad...

@SvenH.:

Ki beszél ilyen baromságról hogy tolatás autópályán? Kicsit más...

@pengusz:

80 éves öreg mama is megpróbál átfutni a piroson, szóval ez már hülyeség.

@Ahamm:

Rossz minőségű kép---mobillal készült

Tibi88 2011.12.12. 12:37:51

@neked ugatok:

20 nyomon is haladhat, ha elférek és nem jön senki akkor nem érdekel a vonal :D
A rendőr se állna be mögé

neked ugatok 2011.12.12. 12:42:47

@Tibi88:
pont ezt akartam mondani, a rendőr se állna be mögé de sokan úgy be vannak szarva ha rendőrt látnak hogy minden szabályt betartanak és nem mernek még 50-nel sem elhaladni a rendőr mellett...

egyébként csak azért hoztam fel az egy nyomon haladó járművet, mert itt mindenki a szabályokon rugózik, és úgy emlékeztem (rosszul), hogy záróvónalon is meg lehet előzni ezeket, gondoltam megemlítem..
de rosszul tudtam, ennyire nem izgat fel a téma, én is ott előzök ahol biztonságosan lehet, felfestett vonalaktól függetlenül.. én tudom, hogy én és az autóm mire képes, aki felfestette a vonalat az meg nem tudja, ennyi..

Tibi88 2011.12.12. 12:54:59

@neked ugatok:

Betettem 2 videót az egyik hozzászólásomban. Pont ezt akartam szemléltetni rajta, hogy nem a vonal számít. Attól még hogy szaggatott, van hogy eszembe se jutna előzni. És van olyan záróvonal aminek az értelme 0.

"streetfighter" 2011.12.12. 15:46:48

@pengusz:
Mindent nem, csak azt, ami nem baleset veszélyes és másokat nem tart fel. Annak ellenére megteheted a szememben, hogy tiltják a szabályok. Tehát nyugodtan hajts a kihalt járdán, húzz át a piroson kisebb kereszteződésben, ha egyértelműen nem jön semmi, tekerj át a zebrán, ha nem jön autó stb. én nem foglak megkövezni.
Szerintem elég egyszerü a logikája.
Valószínűleg nem fogod megtenni, mert az elveiddel ellenkezik, de az már a te bajod. :)

"streetfighter" 2011.12.12. 15:55:18

@Tibi88:
Azért ez nem teljesen így van. :)
A dupla záró azért van ott, mert az emelkedőn felfelé jövet ha a belsőben megy egy autó, beéri egy másik és kijön mögüle előzni a belsőbe fel sem nézve, hiszen neki előnye van, de egy másik lefelé meg megkezdte az előzést, abból nagy baj lehet.
Te és én ilyet valószínűleg nem csinálunk, de sok a birka, aki előre gondolkodni sem tud, ezért kell a dupla záróvonal.
Aki meg tudja, hogy miért van ott, az vígan felülbírálhatja, ha megfelelőek a körülmények. :)

"streetfighter" 2011.12.12. 15:57:10

@Tibi88:
A belsőben helyett a külsőben jön az előzendő autó. :)

Tibi88 2011.12.12. 16:43:08

@"streetfighter":

Balatonszentgyörgyön voltál már? Lemész az autópályáról és utána van egy kis dombos rész, ahogy mész be szentgyörgyre előtte van egy kb 3 km-es lejtő.
Ott ugyan ez a szitu, lefele 1 sáv, felfele kettő. Viszont ahogy elkezd lejteni, a lemenő sávba felfestették a szaggatottat a záró mellé, hogy előzhess. Tisztán belátható, nyugodtan lehet is és SZABÁLYOS (a sok birkának mondom:D )
Mindig elmondok egy imát, hogy a külső sávban egyedül autózó ne gondolja úgy, hogy használja a belsőt, vagy ha igen, akkor nézzen be előtte... elég halálos lenne két 100as tempójú autó frontálba, hiába a 8 légzsák meg az 5 csillag:D

Norcon meg akartam mutatni, de csak a domb alja van meg rajta, belátható onnan is de igazából nnem jó kép

"streetfighter" 2011.12.12. 18:32:21

@Tibi88:
Van, ahol még engedik, nagyon helyesen, az jó.
Van ahol sok volt a balfék és a baleset, ezért már tiltják pl. Piliscsaba elött a 10-es úton. Régen ott lehetett előzni. Mondjuk most is lehet, csak nem szabad. ;)

Tibi88 2011.12.12. 18:55:39

@"streetfighter":

Visegrádi várhoz felfelé lehet előzni? Meg pilisszentlászló felől visegrádra? Mármint ugyan azt tudom írni, amit te, lehet :D. De úgy emlékszem hogy visegrádról a várba menet a hegynek sem volt záró felfestve. Ha meg volt, akkor egy párszor átléptem már... :D

(---Flúgos Buszos---) 2011.12.13. 15:45:54

@Tibi88: Nálunk Győrben a közútkezelő megmondta,hogy a buszok nyugodtan rámehetnek a záróvonalra,mert amúgy nem tudna a hídra felkanyarodni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.13. 21:11:56

@Ahamm: Azt se mondja, hogy álló fasszal tilos kivizelni az oldalablakon az arra haladó biciklis nyakába, de valahogy mégse szokás...

Tibi88 2011.12.13. 21:34:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Azért nem szokás, mert álló fasszal nem tudsz pisálni. Amúgy népszokás lenne :D

pengusz 2011.12.15. 18:38:37

@"streetfighter": Ez nem elvi kérdés, van akinek ilyen a habitusa :D Ezt a notórius szabályszegők nem érthetik :D
Én amolyan idealista vagyok: Úgy gondoltam, hogy bringán ülve (is), ha betartom a szabályokat, kevesebb konfliktushelyzet alakul ki más közlekedőkkel, és bevált. Nah de mind1, csak elvi okfejtés volt, engem biztos nem fogsz látni piroson áttekerni (bár írtam, hogy Mátra Maraton óta nem is ültem bringán csak 1x)

pengusz 2011.12.15. 18:39:51

@(---Flúgos Buszos---): Ezt ne nagyon hirdesd, mert holnap már ott fognak várni a rendőrök :D

kida 2012.02.01. 13:29:05

mondjuk egy olasz rendszámú autónál engedékenyebb lennék, elvégre még az is lehet h tényleg olasz, és azért bénázik












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása