A hazai autópályákon nem sok útszakasz van, ahol egy irányba kettőnél több sávot lehet használni, holott még pár helyen jól jönne (pl. M1, M5 végig, M7 mindkét irányba a Balatonig). Persze már annak is örülni kell, hogy vannak autópályáink. Egyesek feltennék a kérdést, hogy minek ez az egész, ha még a meglévőket sem tudjuk rendesen használni. Jó pár poszt született már a Balatonról vasárnap este hazautazók közlekedéséről. Zoltán levele alapján kiderül, hogy nemcsak itt vannak problémák a három sáv használatával.
Mittelspurfahrer - német kifejezés, jelentése ostoba, egyszerű, barom stb- szükségeltetik hozzá 3 sávos autópályautszakasz.
Természetesen autópályán való közlekedésről szeretnék írni, amikor az autópálya három azaz 3 sávos lesz.Karácsony elött dec.22-én Münchenből tartottam Budapestre egy telepakolt VW T5-tel és Linz elött lett feltünő, hogy a három sávos szakaszokon, sajnos azt kell mondanom, hogy leginkább magyar rendszámos autók, a kézépső sávból kirobbanthatatlanul haladtak kelet felé.Pár dolog mielött folytatám
- senkitől nem várom el, hogy kamionok között szlalomozzon
- ha kétsávos az út, és valami van a külső sávban akár 200 méterre is már nem idegesítem magam
- ha valki nagyon fáradt akkor a középső sáv alkalmas lehet egy kis pihenésre, jobbra a kamionok, balra aki gyorsan megy, középen meg lehet feltöltődni
De, ha nincs senki a külső sávban!!!- értsd senki, nem is látni senkit 500m-1km-es távolságban- a belső viszont telített akkor egy nagyobb autóval, mert jobbról nem előzünk!!!!!-dehogynem- elég körülményes 4 sávot átugrálni mig visszatérek a külsőbe. Hiába a nevelő célzatú látványos visszatérés a középső sávból a külsőbe általában hatástalan.Miután ezt a kis mutatványt 10-szer eljátszottam, elgurult a gyógyszer, de valamiért nem kezdtem el előzgetni jobbról, pedig néha szoktam, ami tahóbb és veszélyesebb dolog,mint a középső sávban agyatlanul haladni. Sőt, az egyik svejci rendszámos autó rámhúzta a kormányt, miután direkt nem előztem jobbról, még csak mellé sem mentem, csak épp a kölsőben mentem éppen egy picit mögötte Ő a középsőben persze. Miutóan rámhúzta a kormányt, még bemutatót is tartott, megelőzött egy barmot aki szintén középen haladt és beállt elé középre!!!! Lehet hogy azt hitte hogy meg akarom előzni és oktatott. Itt feladtam és elkezdtem használni az utat mintha 2 sávos lenne, nem is volt többé gond. Igaz én is Mittelspurfahrer lettem de már ne érdekelt, alkalmazkodtam.Röviden ennyi, és ha már három sávon lehet haladni használjuk ki.
hawkeye 2011.12.27. 12:44:12
hawkeye 2011.12.27. 12:47:24
Elijah_Baley 2011.12.27. 13:03:28
persze magyarrencáma volt, mert lomizni csak azok járnak németországban meg a lettek...
Hullamosó Papagáj 2011.12.27. 13:10:27
GG81 2011.12.27. 13:40:56
D4D 2011.12.27. 14:05:27
qwertzu 2011.12.27. 14:43:53
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: ... Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
"streetfighter" 2011.12.27. 14:57:17
Én mint a kreszt rugalmasan kezelő autós, azt mondom, hogy nyugodtan elhaladhatsz mellette jobbról az általad leírtak szerint. :)
Viszont volt olyan, akit levillogott a rendőr, és azt tanácsolta neki, hogy ne tegye, mert elég balaeset veszélyes.
RaveAcE 2011.12.27. 15:06:05
@qwertzu: Simán elmehetsz mellette jobbról, csak ne pont mögötte váltsál sávot. Volt, hogy rendőr cammogott az M7-en a belsőben 120-al, a sok nyomi meg beállt mögé. Egy szót sem szólt, hogy elcsorgok mellette.
DDD3 2011.12.27. 15:27:48
@qwertzu: Nem csak rugalmasan értelmezve, hanem teljesen jogosan elmehetsz, ha egyenletes sebességgel haladsz. Persze nem árt jobban figyelni.
qwertzu 2011.12.27. 15:31:20
VHB 2011.12.27. 15:39:29
Angoloknál sem ismeretlen a probléma.
GG81 2011.12.27. 15:47:30
özsen 2011.12.27. 15:47:59
Dömen 2011.12.27. 15:59:01
Véé 2011.12.27. 16:11:48
Deszkás 2011.12.27. 16:15:21
Reggie 2011.12.27. 16:15:33
Ez egy eszement baromsag.
Deszkás 2011.12.27. 16:17:34
Deszkás 2011.12.27. 16:18:25
Reggie 2011.12.27. 16:21:55
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.27. 16:49:58
(---Flúgos Buszos---) 2011.12.27. 16:56:53
Én ennek pont örülök a városban,hogy a külső sáv üres,mert így legalább a busszal tudok haladni,míg az agyatlan kivár 2 lámpaprogramot.
kérnék mindenkit,hogy szigorúan maradjon mindenki a belsőben,még a 3 sávos autópályán is,hogy legalább a jobb szélsőben tudjunk mi "józan paraszti" gondolkodásúak haladni!!!
A buszt meg ki nem engedni a megállóból,még ha a KRESZ-ben benne is van,hogy kis finom lassítással!!!
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.27. 17:00:01
Ha mész a középsőben előttem, akkor le foglak előzni. Ennyit elég tudnod. Hogy jobbról vagy balról-e azt nem mondom meg, majd meglátod. És baromira nem érdekel, hogy mit gondolsz. Írd meg kommentbe, picsogjál itt a blogon, úgysem változik semmi.
messi-asz 2011.12.27. 17:21:58
zombirka MIND lásd a fides és a zálamcsőd...
rushman 2011.12.27. 17:31:38
Használd a kurva pihenőhelyet, ha feltöltődni akarsz!
Anti Anyag (törölt) 2011.12.27. 17:43:54
Miért nem te mentél a külsőben, ha az üres?
Én ilyenkor nem írok posztot, hanem megyek a külsőben, ami egyébként nem minősül előzésnek, hanem csak sávváltásnak.
Szerintem tökmindegy, hogy az üres belsőből hagyom le, vagy az üres külsőből.
KaPé 2011.12.27. 17:53:16
Nagyon egyszerű az autópályás jobbról előzés fogalma: az előzéshez sávváltás kell. Ha nincs sávváltás, nincs előzés. Csak elhaladás, ami szabályos.
"c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Sávban folyamatosan haladó jármű = nem vált sávot.
Mertcsak 2011.12.27. 18:03:42
Az említett linzi szakaszon meg nyugodtan gurulj el mellettük a külsőben, pár km után úgyis visszaelőz, mer' nehogymá ne ő "győzzön".
(---Flúgos Buszos---) 2011.12.27. 18:10:47
Deszkás 2011.12.27. 18:13:25
nimonic 2011.12.27. 18:13:51
Deszkás 2011.12.27. 18:19:45
Anti Anyag (törölt) 2011.12.27. 18:24:00
Mostanában volt szerencsém egymást követően ötször Komáromba menni.
Mindenki tök szabályos, írott, íratlan szabályok maximálisan betartva.
Kivéve, ha rendszáma német, vagy román.
Szóval hagyjuk már azt, hogy a magyarok.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 18:26:30
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.27. 18:27:26
Deszkás 2011.12.27. 18:29:58
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 18:45:14
KRESZ
(net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM)
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
37. § (Közlekedés autópályán és autóúton)
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 18:45:48
"c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Egyéb kérdés?
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 18:46:32
Próbáld meg értelmezni.
Aztán megint.
Egyéb kérdés?
bigfater · http://bigfater.blog.hu 2011.12.27. 18:46:42
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 18:50:04
Pale 2011.12.27. 18:56:27
SOHASEM ELŐZÜNK JOBBRÓL!!! Kivéve párhuzamos közlekedésre alkalmas úton lakott területen belül, ha fel vannak festve a forgalmi sávok!
MINDIG JOBBRATARTÁSI KÖTELEZETTSÉG VAN!!! Kivéve lakott területen belül személygépkocsival, gyorsforgalmi busszal, motorkerékpárral, ha nem tartasz fel senkit!
Deszkás 2011.12.27. 18:58:09
Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
Egyéb kérdés?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 18:58:54
És te még alkottál hozzá plusz egyet...
Deszkás 2011.12.27. 18:59:25
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 19:00:22
Deszkás 2011.12.27. 19:02:05
özsen 2011.12.27. 19:02:21
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:02:49
Egyik sem az autópályára vonatkozik.
Ellentétben a 37$-sal.
Egyéb kérdés?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 19:04:52
Deszkás 2011.12.27. 19:05:15
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:05:43
Látom nehezen érted meg.
Az angol kiírás a kivetítőn az igazi: Do not slalom!
Vagyis szlalomozni tilos.
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:06:16
Deszkás 2011.12.27. 19:06:39
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:06:54
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:08:18
Egyéb kérdés? :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 19:08:29
Egyéb kérdés?
Deszkás 2011.12.27. 19:10:21
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:12:27
"37. § (Közlekedés autópályán és autóúton)
(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. "
Az előzésnél meg: "Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.""
Mi is a kérdés?
Deszkás 2011.12.27. 19:13:05
Deszkás 2011.12.27. 19:13:46
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 19:14:14
bigfater · http://bigfater.blog.hu 2011.12.27. 19:14:42
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:16:49
Egyéb kérdés?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 19:17:24
Deszkás 2011.12.27. 19:20:48
Deszkás 2011.12.27. 19:23:33
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:23:54
Nem pedig azt, hogy "nem utal vissza rá".
Ha gondolod, segítek értelmezni amit leírsz, mert a jelek szerint szükség lehet rá.
Egyébként mit is szeretnél megértetni velem? Kezdek kíváncsi lenni.
Pale 2011.12.27. 19:26:29
Páran próbálják megmagyarázni, hogy nem minősül elòzésnek. Annak minősül mindig, ha két mozgó jármű egyirányban elhalad egymás mellett! (pont ettől szabad elhaladni jobbról a balra befordulni készülő, de már álló jármű mellett)
''autónepper.'' 2011.12.27. 19:27:57
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:30:25
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Deszkás 2011.12.27. 19:32:47
qwertzu 2011.12.27. 19:35:43
@''autónepper.'': Taníts mester, mi a véleményed a jobbról előzésről? :)
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:36:26
Deszkás 2011.12.27. 19:36:34
@Deszkás: Visszautal... Hol is? "
"Deszkás 2011.12.27. 19:10:21
@kafferbivalybalamber: A 36-os paragrafus van előbb, az tárgyalja, mi is a párhuzamos közlekedés. A 37§ ott utal vissza rá. Amíg nem vagy képben, mi az a párhuzamos közlekedés, addig a 37-est el is felejtheted."
Ezek után megint a 37-est kezdted el idézgetni.
Deszkás 2011.12.27. 19:37:12
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:39:35
Azóval szerinted az autópályára nem a pőárhuzamos közlekedés szabályait kell alklamazni, mert nem másolták ezt bele a 37-es paragrafusba.
Jól értem, amit akarsz mondani?
pengusz 2011.12.27. 19:45:52
degeco 2011.12.27. 19:50:31
ott kell tolni a highway-n, ahol hely van, ha a kulso ures, akkor ott, a nyomoroncokat meg mogottem hagyni baktatni, ki nem sz@rja le oket, hogy hol toporognak
konrada 2011.12.27. 19:54:51
...viszont ha az Isten barma úgy gondolja, hogy neki csak a belső sávra adtak jogsit és azt is úgy hogy "lassan járj, tovább érsz", ez esetben a párhuzamos közlekedés szabályai szerint a külső sávban folyamatosan haladó, a megengedett sebességet betartó elhaladhat a sávjában, ő nem szabálytalankodott, csak a másik, mely a jobbra tarts-ot nem ismeri.
...hiszen az a világ baromsága lenne, ha egy szabályt nem ismerő vakegér miatt beállnánk a hülye s..ge mellé 70-80-nal és úgy dugítanánk le akár több száz km-nyit a pályát.
(Tudom, ez a 3 sávosról szólt, de ez kikívánkozott.;))
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 19:59:15
Deszkás 2011.12.27. 20:03:57
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 20:06:13
El tudod magyarázni, mire gondoltál? :)
atila68 (törölt) 2011.12.27. 20:07:00
Ilyenek a középsőben haladók, és a kétsávos körforgalomban jobbra tartók.
Elég nagy lehet a két halmaz közös metszete.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 20:08:48
Reggie 2011.12.27. 20:13:50
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.27. 20:18:40
nem tan nevelo celzattal a kulsoben?
kafferbivalybalamber 2011.12.27. 20:19:47
De időnként gonosz hangulatban vagyok. :)
Reggie 2011.12.27. 20:21:14
a) a kulsoben altalaban ritkabb a forgalom
b) jobbratartasi kotelezettseg van
Coyote82 2011.12.27. 20:23:58
Reggie 2011.12.27. 20:24:03
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.27. 20:26:44
Reggie 2011.12.27. 20:37:20
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.27. 20:43:20
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.27. 20:48:43
Reggie 2011.12.27. 20:53:12
noob.hu/2011/12/27/kresz_pk.jpg
bal oldal jobb aljan van.
Az a baj, hogy a KRESZ-ben igy konkretan nincsen megfogalmazva, a paragrafusok csak implikaljak. A legtobben nem veszik eszre, hogy az egyik paragrafusban "parhuzamos kozlekedesre alkalmas uttestrol beszelnek" a masikban pedig "parhuzamos kozlekedes eseten"-t irnak. Marpedig minimalis logikaval belathato, hogy a parhuzamos kozlekedesre alkalmas uttesten nincsen feltetlenul parhuzamos kozlekedes.
konrada 2011.12.27. 20:53:44
viszont ezt úgy is lehet értelmezni (és szerintem kell is), hogy ha a szabálytalanul halad valaki folyamatosan a belső sávban, az mintegy előidézi azt az állapotot, melyben az a sáv teli van, hiszen miatta nem lehet használni a megengedett sebességgel az egyébként a forgalmi viszonyok miatt arra alkalmas utat.
...de ha te úgy gondolod, hogy nem lehet mellette elhaladni, hát állj rá a fenekére a belső sávban, mert úgy már kialakult az autósor, vagy ha ultraszabályos akarsz lenni, akkor annyival menj mögötte a külső sávban, hogy akinek a közlekedni szükséges az tudjon haladni, még ha miatta és miattad szabálytalanul is: sávot váltva.
Reggie 2011.12.27. 20:57:36
Valakit meg kene kerdezni, akinek megvan a "kresz ertelmezese a joggyakorlatban" cimu konyv, hatha irnak rola valami ertelmeset. Azt meg nem art alapul venni, mivel az itelkezesben is alapul veszik.
Deszkás 2011.12.27. 21:39:46
Deszkás 2011.12.27. 21:43:17
konrada 2011.12.27. 21:44:01
...néha még akkor is bejön, amikor tisztában vagy, hogy szabálytalan voltál.
Én magyaráztam ki záróvonalon befordulást a mellékutcába azzal, hogy az útjelzés csak táblával együtt ér valamit, teherautóval belső sávban haladást, hogy balról fordultam ki és nem hagyott a forgalom kisorolni, piroslámpát (sárgavillogóst) azzal, hogy a villamos kapcsolja azt és én pont akkor indultam, mikor az áramszedő a kapcsolón átment. (Mondjuk akkor igazam is volt.;))
...szóval: az itt vitatott esetben a rendőr csak akkor büntetne meg, ha bizonyítani tudná a többszöri sávváltást, vagy ha beijednél, mert nem ismered és nem tudod alkalmazni a kreszt.
Deszkás 2011.12.27. 21:44:46
Deszkás 2011.12.27. 21:45:45
TH 2011.12.27. 21:53:25
@Deszkás: jól értelmezed a szabályokat, bár a kérdésben igen kétértelműen fogalmaz a KRESZ...
Pale 2011.12.27. 22:00:41
Minden esetben balról KELL előzni! KRESZ 34§-(3)!!!
A 36§-(4) tér ki a jobbról előzésre, mint igen speciális esetre, amit "fokozott figyelemmel" kell végrehajtani kizárólag lakott területen, felfestett sávok esetén.
A "párhuzamos közlekedés" csak akkor létezik, ha a forgalom sűrűsége miatt már nem lehet visszamenni a külső sávba. Ez egy speciális eset, ami nem túlságosan jellemző a magyar autópályákra (nyilván bp-i bevezetőkön hétköznap reggel valóban kialakul a párh. közl. és olyankor elképzelhető, hogy a külső sáv forgalma gyorsabban, halad, mint a belsőé)
A 36§-(1) világosan leírja, hogy a jobb szélső sávban KELL haladni.
Reggie 2011.12.27. 22:02:04
@konrada: Ezzel teljesen egyetertek. De azert nem art tudni, hogy mi is a karhatalom hivatalos allaspontja, meg ha a rendort meg is tudom gyozni.
@TH: Nem tudnad veletlenul ottfelejteni azt a word doksit valami ingyenes tarhelyen?
TH 2011.12.27. 22:05:14
konrada 2011.12.27. 22:05:54
Pontosan. Azaz ha te a jobb szélső sávban a megengedett sebességgel haladsz, az nem előzése a szabálytalanul belső sávban haladónak, hanem csak simán elhaladás.
Reggie 2011.12.27. 22:06:03
kiwirágós kivirradtig 2011.12.27. 22:12:16
Most már csak azt kéne megtanulnod, mi az a párhuzamos közlekedés, és akkor már azt is tudnád, miért NEM szabad.
(Többsávos út =/= párhuzamos közlekedés.)
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.27. 22:13:59
Abban az esetben, ha valakit balról előzök, komoly büntetésre számíthatok a boyracer klubban, ahol ezt a gyávaság jelének minősítik a fiúk, és büntetésből kiszereltetik a mélyládát a swiftből. BMW swiftből, természetesen.
kiwirágós kivirradtig 2011.12.27. 22:14:58
"Nem ártana érteni is a KRESZt, nem csak olvasni."
Milyen igaz!
És mennyire látszik, hogy te sem érted.
Különben nem írnál akkora baromságot, amekkorát írtál.
(Imádom, amikor a hozzá nem értő segghülye idióta kezdi el magyarázni a baromságát).
Pale 2011.12.27. 22:23:05
Kiwirágónak van igaza:
Többsávos út =/= párhuzamos közlekedés.
Többsávos úton kialakulhat párhuzamos közlekedés.
daniferi 2011.12.27. 22:31:07
konrada 2011.12.27. 22:33:14
Mert hogy ha te szabályosan közlekedve sávváltás nélkül haladsz a sávodban, úgy nem megelőzöd, nem kikerülöd - az egyébként szabálytalanul - belső sávban közlekedőt, hanem elhaladsz mellette.
Pale 2011.12.27. 22:48:06
Itt elég jól le van írva a helyzet:
www.kreszforum.hu/csevejde/Elozes_kikerules_kiteres_iranyvaltoztatas/Parhuzamos_kozlekedes_eseteben_mi_minosul_elozesnek/61/?q_id=61
www.kreszforum.hu/csevejde/Elozes_kikerules_kiteres_iranyvaltoztatas/Lakott_teruleten_kivul_jobbrol_torteno_elozes/124/?q_id=124
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.27. 22:55:15
Én nem értek annyira az egészhez, de azért megkérdezném, hogy ha mindig a szélső sávban KELL haladni, akkor szerinted mikor alakul ki a szerinted kizárólag a forgalom sűrűségével magyarázható párhuzamos közlekedés?
Talán a Deszkással folytatott többfrontos háborúra is megoldás lehetne, ha valaki érthetően leírná, hogy a "párhuzamos közlekedés" mit jelent. Magyarul azt, hogy (legalább) két autó egy irányban, de nem egy sávban halad. És ahogy itt olvasom a szakikat, jogilag is ezt jelenti, nincs sok köze a dolognak a forgalom sűrűségéhez, meg a sofőrök zoknijának színéhez.
No offense.
Reggie 2011.12.27. 22:57:50
noob.hu/2011/12/27/kresz_pk.jpg
TH 2011.12.27. 22:58:59
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.27. 22:59:05
Én nem értek annyira az egészhez, de azért megkérdezném, hogy ha mindig a szélső sávban KELL haladni, akkor szerinted mikor alakul ki a szerinted kizárólag a forgalom sűrűségével magyarázható párhuzamos közlekedés, amikor a mások által idézett KRESZ szerint jobbrol el lehet haladni, és az nem minősül előzésnek?
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.27. 22:59:55
konrada 2011.12.27. 23:00:17
Most már tényleg nem értelek, vagy te értettél félre. Hisz mindkét idézet azt igazolja, hogy párhuzamos haladás nem előzés, azaz ha te szabályosan haladsz a sávodban, úgy elhaladhatsz a másik mellett.
Hiszen a világ legnagyobb hülyesége volna, ha te belassítanál a pályán a külső sávban haladva azért, mert egy ökör a belső sávban teszem azt 40-nel cammog. Ugyanis azzal te szabálytalanságot követsz el.
TH 2011.12.27. 23:01:59
TH 2011.12.27. 23:02:33
Igen ám, de az előtted lévő tehergépkocsi egyértelműen szabálytalanul közlekedett, hiszen nem tartotta be a jobbra tartási kötelezettséget sem, és a párhuzamos közlekedés rá vonatkozó szabályait sem.
Mit lehet vele kezdeni?
A KRESZ egyik alapgondolata az, hogy mások szabálytalansága nem ment fel bennünket a szabályok betartása alól, kivéve, ha ezzel a személy és vagyonbiztonságot kívánjuk megvédeni.
...
Egyetlen dolgot lehet tenni, amit a szabályok meg is engednek:
Behúzódsz a belső sávba a teherautó mögé, és intenzív dudálással és fénykört használatával jelzed számára az előzési szándékot..."
Reggie 2011.12.27. 23:04:00
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.27. 23:08:01
abc2 2011.12.27. 23:08:04
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.27. 23:08:45
TH 2011.12.27. 23:10:21
TH 2011.12.27. 23:12:28
abc2 2011.12.27. 23:16:26
Mi lenne, ha a középső (belső) sávban lakókat (akik az istennek sem mennek ki a szélsőbe) a helyszínen felkoncolnánk? (szintén majdhogynem költői...)- biztosan hamarabb beállna a rend :-)
TH 2011.12.27. 23:17:40
Reggie 2011.12.27. 23:29:38
Eloszor idezzuk fel az ide vonatkozo szakaszt:
"36. § (2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
Vegyuk az elso mondatot: "A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni."
Ha jol megfigyeled az elozes utani visszateres nem a parhuzamos kozlekedesre alkalmas uttest(tovabbiakban PKAU) specialitasa, adodik a jobbratartasi kotelezettsegbol ill. az elozes szabalyaibol. Itt gyakorlatilag az eddigi szabalyokat megerositik.
Vegyuk a masodik mondatot: "Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
Hoppa, hoppa. Itt mar erdekes dolgok vannak, amikkel a tobbi paragrafusban nem talalkozunk. Azt irja, hogy a bizonyos felteteleknek eleget tevo jarmuvekkel tobb jarmu elozesenek celjabol a belso savban lehet maradni(azaz nem kell minden egyes jarmu leelozese utan visszaterni), amig nem akadalyoz mast. Ez mar egy kis konnyites a hagyomanyos elozeshez kepest. De az igazi erdekesseg a pontosvesszo utan van: azt ira jel, hogy mikor lehet _folyamatosan_ a belso savban haladni. Ez mar meroben uj dolog, es ez a parhuzamos kozlekedesre alkalmas uttest specialitasa, amit mi parhuzamos kozlekedesnek hivunk.
!!!Tehat a parhuzamos kozlekedes: amikor a kulso savban olyan suru a forgalom, hogy visszaterni mar nem lehet.!!!
Ebbol erezheto, hogy a te altalad feszegetett eset, amikor egy auto van a kulsoben es egy a belsoben, mar nem elegiti ki ezeket a felteteleket, azaz nem lehet folyamatosan a belso savban maradni(ami a PKAU specialitasa), azaz ez nem parhuzamos kozlekedes.
abc2 2011.12.27. 23:39:12
Más: tényleg rettenetesen bosszantó, ha a sok vasárnapi autós csak a belsőben- középsőben érzi jól magát, és levillog, ha a szélsőben elmegyek mellettük.
De! Az a jó, hogy ilyen hülyék, én a szélsőben (főleg pesten) vidáman ellavírozok, ők meg szüttyögjenek a belsőben.
Szóval: nem kell megváltani a világot, csak nagyon vigyázni kell, ha jobbról haladsz el vki mellett (ha baj van ott a leállósáv, de persze ezzel is rohadtul vigyázni kell- ha pl. vmi barom rád húzza a kormányt.)
konrada 2011.12.27. 23:45:57
theutat villám 2011.12.28. 00:18:32
ezzel kicsit sem értek egyet, ha többet közlekedne az m5-ön rájönne, hogy marhaságokat ír. A legveszélyesebbek ezek a román szerb és még ki tudja milyen vendégmunkás lófüttyök. Baromállat az összes.
tede 2011.12.28. 01:01:16
Amúgy az idiótákkal nem jó kekeckedni, mert kiszámíthatatlanul viselkednek. Hagyni kell, hadd menjen a középsőben én meg szépen elsuhanok a szélsőben, ha nem látok rendőrautót se közel se távol. És akkor nem törik össze a mimóza lelkem, hogy valaki a középsőben ment és nem volt hajlandó kisorolni. Ezek tényleg hatalmas problémák :(
P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.12.28. 01:31:51
P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.12.28. 01:33:35
Deszkás 2011.12.28. 07:32:38
Deszkás 2011.12.28. 07:47:02
Deszkás 2011.12.28. 07:50:13
Pj0tr 2011.12.28. 07:52:23
Szóval akkor egyesek szerint - most tekintsünk el a sávok számától, egynél több és kész - ha van egy hülye aki 100al tolja a belsőben, akkor jobbról nem lehet elhaladni mellette a láthatatlan fal miatt és az összes sávot megfogja?
Elijah_Baley 2011.12.28. 08:41:58
Éhes_ló 2011.12.28. 09:05:30
Minden közlekedő által jól ismertek ezek:
- elsőbbség megadása (sávváltáskor, kihajtáskor, elinduláskor, jobbról, kockasajttal és bárhol, bármikor máskor),
- jobbra tartás,
- forgalom indokolatlan akadályozása,
- behajtás, megállás, várakozás szabályai, különös tekintettel pénzszállítókra, árurakodókra és egyéb a társadalom mocska felett isteni magasságokban lebegő kivételezettekre,
- a vészjelző megállásjelzőként történő használata (lásd fent),
Nap nap után tapasztalhatja bárki közlekedő a fentiekkel együtt az alábbiakat tömegével:
- kerékpárosok, motorosok és segédmotorosok közlekedésnek csúfolt bármely haladásukra általuk alkalmasnak gondolt felületen (járda, zebra, park), záróvonalakon, behajtást tiltó jelzések során és tilos jelzéséken át tartó ámokfutása,
- öngyilkos hajlamú gyalogosok kamikáze akciói bárhol, bármikor.
No ezekre a sünök vakok.
Ezek nemlétező szabályok a hatalom számára.
Nem profitábilis, alacsony hatásfokú a megsarcolásuk.
Egyszerűbb kitenni pár(tíz)ezer kamerát és automatizálni az autóval közlekedők pár ilyen úton tetten érhető szabálysértésével beszedni az előírt és költségvetésben is tervezett (évről évre emelkedő) sarcot.
mirx 2011.12.28. 09:11:09
Deszkás 2011.12.28. 09:43:14
@Éhes_ló: "... behajtás, megállás, várakozás szabályai, különös tekintettel ... árurakodókra ..."
Múltkor az Indafotóra beraktam egy képsorozatot, amin egy rakodó keresztben elfoglalta a Transporterével a teljes járdát, az 5-6 méter széles járdafelületből maradt fél méter. Erre egy hozzászóló napokon keresztül írogatta, minek basztatom én azt, aki dolgozik, munkát végez, milyen vagyok én, hogy képzelem, ezért, tart itt az ország, ahol tart. Komolyan mondom, az ilyenek miatt tart ott az ország, akik mentséget találnak az ilyenekre is. Mert dolgozik. Ja, mondom, szarul végzi a munkáját, de majd tapsolok hozzá.
ON
Pale 2011.12.28. 09:57:53
Pale 2011.12.28. 10:06:52
(bocs, bonyolult lenne az ekezet)
fetyisob 2011.12.28. 10:30:25
ha jobbra tartas van akkor eleve nem lehet jobbrol elözni mert ott közlekedik mindenki!
ha valakit meg lehet elözni jobbrol az szabályszegö hisz nem ment le jobbra az elsö adandó alkalommal! ezert akit jobbrol meg lehet elözni azt azonnal büntetni kell!!!
fetyisob 2011.12.28. 10:31:55
az összes trafi dolgozik!
Labasmaz 2011.12.28. 10:39:20
Parhuzamos kozlekedes: Akkor alakul ki, amikor nem lehet a kulso savba visszaterni. A Kresz III. melleklete azt irja, ilyenkor a jobbrol elhaladas nem elozes. Ha a Mittelspurfahrer ott robog kozepen, es nem megy ki jobbra, akkor nyilvan fennall ez a helyzet, hiszen kulonben a jobbratartasi kotelezettsege miatt kimenne, nem? Tehat ha en ilyenkor a kulsoben jovok, ahogyan azt nekem kell, es ott a megengedett legnagyobb sebessegen belul maradva elhaladok mellette, akkor nem eloztem, csak elhaladtam. Ha pedig a rendor azt allitja, hogy de megis, merthogy nem alakult ki a parhuzamos kozlekedes, akkor csak annyit kell tole artatlan arccal megkerdezni, hogy akkor miert is nem a kozepso savban folyamatosan es szabalytalanul halado polgart cseszteti, miert is engem, aki szabalykoveto modon a kulsoben haladok?
Ugyanis van olyan kitetel is a Kreszben, hogy a gyorsabb elorehaladas erdekeben a gyakori savvaltas is tilos. Azt ugyan nem definialja, mi a gyakori, de haromsavos palyan a legkulsotol a legbelsoig, majd vissza a nagy darab savvaltas a leheto legrovidebb ido alatt, ahogyan az egyaltalan biztonsagosan vegrehajthato, az tuttira kimeriti a szabaly altal emlitett "gyakorisagot", azaz tulajdonkeppen szabalyosan meg megelozni sem tudom az ilyen istenbarmat...
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 10:54:41
Igen, kiválóan kifejtetted azt, amit eddig sem vont senki kétségbe, hogy jobbra tartási kötelezettség van, és hogy a nagy autók, ha folyamatos jobb külsőn a sor, akkor maradhatnak belül. Oké.
Nade akkor továbbra sem értem, hogy mire vonatkozik az a fent valaki(k) által idézett passzus, hogy párhuzamos közlekedésben a jobbról elhaladás nem minősül előzésnek, hiszen a te fejtegetésedben nem merült fel az a szituáció, hogy a jobboldali sáv "üres" (ld. a nagy autók is csak akkor maradhatnak belül, ha ők előznek, tehát akkor nincs is lehetésg jobboldalt elmenni, különben nekik is ki kéne húzódniuk.)
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 10:56:31
Deszkás 2011.12.28. 11:01:24
Labasmaz 2011.12.28. 11:02:26
Deszkás 2011.12.28. 11:02:27
Deszkás 2011.12.28. 11:03:21
''autónepper.'' 2011.12.28. 11:07:52
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 11:13:49
És itt egy válaszkísérlet is, de @Labasmaz: nem, nem erre, mivel a jogszabály egyszer szól a párhuzamos közlekedésről, és azon belül külön arról, hogy "ha pedig sűrű a forgalom" - tehát azt a lehetőséget máris kizárhatjuk, hogy a "párhuzamos közlekedés" = "többsávos úton sűrű a forgalom".
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 11:14:43
min 2011.12.28. 11:33:55
Deszkás 2011.12.28. 12:18:49
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 12:24:25
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 12:28:37
"1. függelék, III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Vagyis ha sok sáv van, nem előzés a jobbról elhaladás. Igen, nem kéne ennek egyátalán szóba kerülnie, hiszen a jobbra tarts miatt fel sem merülne, hogy valaki jobbról halad el, de mivel a gyakorlatban van teli középső sáv mellett üres jobb sáv, és mert a KRESZ a fentiek alapján nem zárja ki a párhuzamos közlekedésnél a jobbról elhaladást, ezért ez nem szabálytalan. Megjegyzem: arról is szólhatna a vita, hogy mi számít "sűrű forgalomnak", mert a KRESZ-ben ennek sincsen semmilyen objektív mérőszáma.
Labasmaz 2011.12.28. 12:34:44
Aki tartosan bennragad a belsoben, az ezt nyilvan azert teszi, mert nem tud visszaterni a kulsobe az eros forgalom miatt (mivel mas miatt nem teheti, ugye, lasd jobbratartasi kotelezettseg). Ebben az esetben pedig az, hogy elmegyek mellette jobbrol, a Kresz szerint nem elozes, csak elhaladas, es nem is szabalyserto - lasd az altalad beidezett fuggeleket. :-)
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 12:39:25
Írod: "parhuzamos kozlekedes csak akkor alakul ki, ha a kulsobb savokba az elozes utan nem lehet visszaterni, mert ott tul sokan vannak" - ehhez mondj egy joghelyet, és már békén is hagylak. :)
szintén írod: "ha a kulsobb savokba az elozes utan nem lehet visszaterni, (...)csak ilyenkor nem minosul elozesnek a jobbrol elhaladas." - de ez hogyan fordulhat elő??? A jóember azért ragad belsőbb sávban, mert a külsőbe nem tud visszatérni. Akkor tehát hogyan mennek el mellette jobbról a tömött sávban, aminél a belső is jobban halad, ahol emberünk ottragadt???
TH 2011.12.28. 12:43:16
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 12:47:24
Tomy445445 2011.12.28. 12:56:23
AUTÓPÁLYÁN FEL SEM MERÜLHET AZ ELŐZÉS!!!
előzés: átmész a szembejövő sávba, majd vissza is térsz. Namost, ezt csináld már meg autópályán...
Ha egy irányba több sáv van, akkor az ELHALADÁS!!! és ezt csinálhatod jobbról, balról, vagy a paraszton át aki a belsőben 30-al megy, tökmindegy...
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 12:58:29
TH 2011.12.28. 13:03:03
"Párhuzamos közlekedésnek azt kell tekinteni, amikor a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávban összefüggő járműoszlop alakult ki. "
Tomy445445 2011.12.28. 13:03:47
TH 2011.12.28. 13:04:13
Tomy445445 2011.12.28. 13:07:20
TH 2011.12.28. 13:08:37
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:08:49
Hol lehet hozzáférni ehhez a doksihoz? Érdekelne, miket nem tudok még jól.
TH 2011.12.28. 13:09:57
Deszkás 2011.12.28. 13:11:08
Tomy445445 2011.12.28. 13:11:52
Deszkás 2011.12.28. 13:13:06
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:13:07
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:13:40
Deszkás 2011.12.28. 13:15:44
Deszkás 2011.12.28. 13:17:12
Deszkás 2011.12.28. 13:18:03
Deszkás 2011.12.28. 13:20:59
Tomy445445 2011.12.28. 13:22:49
néézdcsak!! mit találtam neked!! úgy hívják KRESZ!!
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
34. a, ...az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:24:04
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:27:10
Autópályán pl. simán lehet előzni, hiszen nem zavarod a szembejövő forgalmat. Ellenben az itt leírtak szerint az előzés része, hogy visszatérj a sávba, amelyből kitértél, hogy elmenj a megelőzendő autó mellett. Úgy érzem, mintha lenne még egy kör az "elhaladás vs. előzés" párbeszédben... :)))
Tomy445445 2011.12.28. 13:27:31
34. §
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
Meg sem valósul az előzés lényegi feltételei közül az egyik...
TH 2011.12.28. 13:32:52
TH 2011.12.28. 13:35:37
Egyébként az a baj, hogy a KRESZ-t idióta jogászok írták, ezért ez kockább fejű olvasók számára, akik valami LOGIKÁT várnak el az egésztől, elég zavaros és önellentmondónak tűnik...
TH 2011.12.28. 13:37:08
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:37:59
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:39:29
TH 2011.12.28. 13:40:08
De tényleg kiakasztó, hogy mennyire hiányzik a logikus gondolkodás az egész jogszabályból, és mennyire látszik, hogy csak úgy össze van dobálva (aztán kell egy jogértelmezés, hogy tudjanak vele valamit kezdeni)...szóval ez nem halandó informatikusoknak való olvasmány, na...:-)
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:47:25
Deszkás 2011.12.28. 13:58:06
Deszkás 2011.12.28. 14:00:07
TH 2011.12.28. 14:00:18
Deszkás 2011.12.28. 14:01:32
Deszkás 2011.12.28. 14:04:11
TH 2011.12.28. 14:05:33
Deszkás 2011.12.28. 14:06:01
TH 2011.12.28. 14:07:33
TH 2011.12.28. 14:08:54
Reggie 2011.12.28. 14:18:11
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:20:37
Egy érv akkor áll meg, ha van mivel alátámasztani: az, hogy ki mondja, jelen esetben nem ilyen körülmény. TH úr jogértelmező kisokosa már valami hasonló, de lehtséges, hogy az sem tekinthető perdöntőnek. Nem azért, mert fafejű vagyok (látod, elsőre igazat adtam TH-nak), hanem azért, mert egy hivatkozásnak megvannak a tartalmi és formai követelményei, hogy bizonyítéknak legyen tekinthető.
Még mindig no offense. :)
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:21:43
TH 2011.12.28. 14:22:28
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:24:41
TH 2011.12.28. 14:27:28
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
TH 2011.12.28. 14:27:58
TH 2011.12.28. 14:29:29
Deszkás 2011.12.28. 14:33:02
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:36:39
Deszkás 2011.12.28. 14:37:41
Deszkás 2011.12.28. 14:39:18
Deszkás 2011.12.28. 14:42:22
Deszkás 2011.12.28. 14:44:09
Bocs CYR! :D
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:44:39
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:46:32
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:47:21
Deszkás 2011.12.28. 14:49:47
Deszkás 2011.12.28. 14:50:43
Deszkás 2011.12.28. 14:53:08
Na akkor most csak úgy megjegyzem, hogy ezzel saját magadnak mondtál ellent. Elképzeled azt, hogy én mit képzelek, de még azt se tudod elképzelni pontosan. (Össze-vissza képzelegsz.) :DD
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:56:30
Deszkás 2011.12.28. 15:07:49
Úgy gondoltam, hogy a dudálás is benne van, mindenki tudja, csak te kérdezted meg. Ezért jegyeztem meg poénból, hogy mindjárt megkérdezed a jobbkézszabályt is.
TH 2011.12.28. 15:07:59
Deszkás 2011.12.28. 15:08:19
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 15:13:39
TH 2011.12.28. 15:14:00
Deszkás 2011.12.28. 15:18:51
Deszkás 2011.12.28. 15:19:39
Deszkás 2011.12.28. 15:20:19
TH 2011.12.28. 15:22:25
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 15:26:47
TH 2011.12.28. 15:44:45
"a veszélyes anyagot szállító járművet csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni." ;-)
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 18:15:19
Elég lenne csak a jobbkézszabály és az elsőbbség tábla
A többit lehet a vezetőkre bizni
Van elég film a yótubén az ázsiai közlekedésröl és senki nem anyázik
Mifasért kell olyna marhaságokat szabályozni hogy kell autópályán közlekedni, hol tilos megállni stb.
A józan ész megmutat mindent, akinél hiányzik, majd a rendőr megmondja és nincs apelláta
''autónepper.'' 2011.12.28. 20:54:49
inkább azal van legnagyobb baj hogy aki belső sávba kolbászol és feltartja a gyorsabbat mert neki joga van 130al menni és megmutatja hogy ő azért se fog gyorsabban menni... és? lefosom ... nekem meg jogom van gyorsan menni... elvégre ha feltart korlátoza a szeméyiségi jogaimat nem???
''autónepper.'' 2011.12.28. 20:57:43
''autónepper.'' 2011.12.28. 21:05:24
TH 2011.12.28. 22:10:38
Egyébként az, hogy te megbuknál a vizsgán, az büszkeséggel vagy örömmel tölt el téged, mert te ilyen fasza lázadó gyerek vagy? ;-)
''autónepper.'' 2011.12.28. 22:12:00
egyébként még mikor meglett a jogsim nem buktam meg DE most tuti h megbuknék....
TH 2011.12.28. 22:31:34
Azt sejtettem, hogy egyszer sikerült átmenned valahogy a vizsgán, de a kérdésem az, hogy most büszkeséggel tölt-e el az, hogy most nem menne?
''autónepper.'' 2011.12.28. 22:51:40
nem tölt elbüszkeséggel de hidd el te se tudnál átmenni....
TH 2011.12.28. 23:30:01
TH 2011.12.28. 23:31:39
''autónepper.'' 2011.12.28. 23:44:17
Tibi88 2011.12.29. 00:01:30
Az a baj hogy neked se sikerülne :D
De nem csak te buknál meg a vizsgán hanem én is, meg kb mindenki.
És nem az elsőbbség meg ilyen hülyeség miatt, hanem a kézikocsit toló részeg biciklis hány nyomon haladó járműnek minősül és mikor lehet őket előzni baromság részekkel lenne gondunk :D
Csigorin 2011.12.29. 00:03:02
Ha ott a sok allat mind a belsoben, akkor mar olyan mindegy hogy valaki kozepen is megy... soroljon be a posztolo is belulre es menjen a nyaj utan... nem szabalyos, dehat ha ez biztositja a gordulekeny tovabbhaladast... a 65 se szabalyos, megis annyival megyunk felveve a forgalom ritmusat.
TH 2011.12.29. 01:11:08
[mike] 2011.12.29. 01:37:30
Mondtam már nem egyszer: szeretném látni a fejedet, mikor a közlekedésieknek magyarázod ugyanezt. Biztosúrnadekéremazelhaladásnemelőzésnemtanultkreszt?? :D:D
TH 2011.12.29. 01:44:24
TH 2011.12.29. 01:46:43
www.kreszteszt.info/2009/test_start_ol.php
Az első 10 témakört csináltam meg, összesen 13 hibám volt (ez 1,3 hiba/témakör ;-) ), szóval egyelőre úgy érzem, lenne esélyem. :-)
Deszkás 2011.12.29. 09:10:16
Csigorin 2011.12.29. 13:29:36
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.29. 15:45:54
Na most őszintén, nekünk józanoknak/rutinosaknak, nem az lenne a jobb?
:)
Jön itt sok szabálytartó, "jaaaj, nem szabad 130nál többet menni"
Ménem szabad? Mennyivel vezet jobban a német vagy más nemzet sofőrje?
Miért csak 50 motornak városban és az országúton is kevesebb?
Miért nem szabad az út másik oldalán szembe parkolni?
Nem tudok beállni , vagy mi?
Utcasaroktol 5m akkor is tilos ha a betorkoló út felöl nem jöhet autó.
És lehetne sorolni a sok baromságot!
Reggie 2011.12.29. 17:12:36
@TH: Igen, en is jobbrol siman megelozom, leszarom, hogy szabalytalan. Ha zavarja az illetot, akkor majd maskor kihuzodik, nem kell belole lelki kerdest csinalni.
mohopasi 2011.12.30. 13:13:14
Nikorene 2012.01.02. 13:15:50
Az én értelmezésem, és véleményem a következő (senkit nem akarok meggyőzni, de sztem magyarul van a KRESZ és ha nem akarod belelátni az igazadat, akkor ez esetben egyértelmű):
A 36os paragrafus leírja a párhuzamos közlekedés szabályait, ebben sztem mindenki egyetért. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton alakulhat ilyen párhuzamos közlekedés ki, bizonyos feltételek teljesülése következtében, és olyankor 4 bekezdés vonatkozik rá (plussz a már idézett:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.)
A 37es meg ugye ez:
"37. §(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni"
Tehát nem azt írja a 37es, hogy az autópálya párhuzamos közlekedés kialakulására alkalmas út, ahol kialakulhat a párhuzamos közlekedés, hanem konkrétan azt mondja, hogy a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. Tehát teljesen függetlenül attól, hogy adottak-e a párhuzamos közlekedés feltételi, ezért kialakult párhuzamos közlekedés, vagy nem.
Ezért az autópályán lakott területen kívül kötelező a jobbra tarts, mindig, akkor is ha egyedül vagy az egész autópályán (36§ (1)). Lakott területen belül autópályán addig mehetsz a belső/középső sávban, amíg utol nem ér hátulról egy gyorsabb (36§(4)). 3 sávos autópályán sehol se mehet a belső sávban 3500 össztömegnél nagyobb jármű (36§(3)). Autópályán több autót is előzhetsz egyszerre (36§(2)), és persze autópályán folyamatosan egymás mellett elhaladó autók esetén az elhaladás nem előzés.
Ebből következően ha üres a külső sáv, akkor Te jogkövetően viselkedve betartod a 36§(1), és kimész a külsőbe. Függetlenül attól, hogy ki és hol tartózkodik a középső, vagy a belső sávban, tekinthetjük akár ha így nem tetszik az előző előzésed befejezésének is, amikor ugye a KRESZ szerint a _külső_ sávba kell visszatérned.
Egyébként ebből a szabályból az is következne, ha nagyon kekec lennék, hogy jobbról előzni csak a leállósávon tudsz, mert másképp nem tudsz az előzés után a külső sávba érkezni... ha meg nem a külsőbe érkezel, akkor nem előztél... :) De ez persze sztem se így van :)
Deszkás 2012.01.03. 08:33:03
"Miért csak 50 motornak városban és az országúton is kevesebb?" Városban mindenkinek 50. Országúton minél kevesebb motorkerékpárral?
"Miért nem szabad az út másik oldalán szembe parkolni? Nem tudok beállni , vagy mi?"
Be még be tudsz állni, csak ki nem, illetve veszélyes, mert nem látod a forgalmat, mivel kitakarják az előtted, mögötted parkoló autók. Tudod, nem az út, a forgalom oldalán ülsz, nem látod azt megfelelően.
"Utcasaroktol 5m akkor is tilos ha a betorkoló út felöl nem jöhet autó." De jöhet gyalogos, esetleg biciklis, megkülönböztető jelzéseit használó jármű, ami nem látná be így a kereszteződést. Na meg a bekanyarodást is akadályoznád, ha oda állsz.
Nincs olyan sok baromság a KRESZben, mint itt előadod, csak kicsit a szabályok mögé kell gondolni.
Deszkás 2012.01.03. 09:06:15
Ez csak akkor állhat fenn, ha tényleg folyamatosan haladnak, és nem sávváltás után mennek el egymás mellett, ugye? Na de elvileg nem is lehet folyamatosan haladni a belső sávban, hiszen azt csak előzés céljára lehet használni.
Nikorene 2012.01.03. 09:43:55
Nézzük máshonnét. Ha Te is szabálytalanul folyamatosan a belsőben/középsőben autózol, holott kimehetnél a külsőbe, mert az üres, és így érsz utol egy másik hasonlóan szabálytalan autóst, az szerintem megint más kérdés, ilyenkor ha jobbra váltasz sávot, elmész mellette és visszaváltod a sávot, na az a szabálytalan jobbról előzés... bár elvileg ha nem mész utána vissza, akkor megint csak a 36(1)-et betartva elhaladtál mellette, de ha eddig is szabálytalanul a belsőben/középsőben autóztál, akkor nyilván vissza fogsz oda térni, ezzel tetézve a szabálytalanságodat.
Nikorene 2012.01.03. 09:44:26
Deszkás 2012.01.03. 10:28:26
Nikorene 2012.01.03. 10:34:20
mirx 2012.01.18. 17:07:33
ja hogy hosszútávon lelassítom az egész pályaforgalmat, 110 felett mindenki a belsőbe kényszerül egymás s..be?
sz.ok én arra, magamnak csak én számítok
így működnek az emberek
a szemetet is ezért dobálják el