Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nemcsak az M7-esen alakítunk

2011.12.27. 12:31 :: Don Blasius

A hazai autópályákon nem sok útszakasz van, ahol egy irányba kettőnél több sávot lehet használni, holott még pár helyen jól jönne (pl. M1, M5 végig, M7 mindkét irányba a Balatonig). Persze már annak is örülni kell, hogy vannak autópályáink. Egyesek feltennék a kérdést, hogy minek ez az egész, ha még a meglévőket sem tudjuk rendesen használni. Jó pár poszt született már a Balatonról vasárnap este hazautazók közlekedéséről. Zoltán levele alapján kiderül, hogy nemcsak itt vannak problémák a három sáv használatával.

Mittelspurfahrer - német kifejezés, jelentése ostoba, egyszerű, barom stb- szükségeltetik hozzá 3 sávos autópályautszakasz.

Természetesen autópályán való közlekedésről szeretnék írni, amikor az autópálya három azaz 3 sávos lesz.
Karácsony elött dec.22-én Münchenből tartottam Budapestre egy telepakolt VW T5-tel és Linz elött lett feltünő, hogy a három sávos szakaszokon, sajnos azt kell mondanom, hogy leginkább magyar rendszámos autók, a kézépső sávból kirobbanthatatlanul haladtak kelet felé. 
Pár dolog mielött folytatám
  • senkitől nem várom el, hogy kamionok között szlalomozzon
  • ha kétsávos az út, és  valami van a külső sávban akár 200 méterre is már nem idegesítem magam
  • ha valki nagyon fáradt akkor a középső sáv alkalmas lehet egy kis pihenésre, jobbra a kamionok, balra aki gyorsan megy, középen meg lehet feltöltődni

 

autópálya 3 sáv.jpg

 

De, ha nincs senki a külső sávban!!!- értsd senki, nem is látni senkit 500m-1km-es távolságban- a belső viszont telített akkor egy nagyobb autóval, mert jobbról nem előzünk!!!!!-dehogynem- elég körülményes 4 sávot átugrálni mig visszatérek a külsőbe. Hiába a nevelő célzatú látványos visszatérés a középső sávból a külsőbe általában hatástalan.
Miután ezt a kis mutatványt 10-szer eljátszottam, elgurult a gyógyszer, de valamiért nem kezdtem el előzgetni jobbról, pedig néha szoktam, ami tahóbb és veszélyesebb dolog,mint a középső sávban agyatlanul haladni. Sőt, az egyik svejci rendszámos autó rámhúzta a kormányt, miután direkt nem előztem jobbról, még csak mellé sem mentem, csak épp a kölsőben mentem éppen egy picit mögötte Ő a középsőben persze. Miutóan rámhúzta a kormányt, még bemutatót is tartott, megelőzött egy barmot aki szintén középen haladt és beállt elé középre!!!! Lehet hogy azt hitte hogy meg akarom előzni és oktatott. Itt feladtam és elkezdtem használni az utat mintha 2 sávos lenne, nem is volt többé gond. Igaz én is Mittelspurfahrer lettem de már ne érdekelt, alkalmazkodtam.
Röviden ennyi, és ha már három sávon lehet haladni használjuk ki.

270 komment

Címkék: biztonság közlekedés külföld autó hülye béna autópálya kresz előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomy445445 2011.12.28. 12:56:23

mikor fogjátok már megtanulni a kreszt...

AUTÓPÁLYÁN FEL SEM MERÜLHET AZ ELŐZÉS!!!

előzés: átmész a szembejövő sávba, majd vissza is térsz. Namost, ezt csináld már meg autópályán...

Ha egy irányba több sáv van, akkor az ELHALADÁS!!! és ezt csinálhatod jobbról, balról, vagy a paraszton át aki a belsőben 30-al megy, tökmindegy...

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 12:58:29

@Tomy445445: Ez viszont nem igaz az 5 kommenttel feljebb idézett KRESZ-beli fogalomértelmezés szerint...

TH 2011.12.28. 13:03:03

@CYR: na, megtaláltam a kresz jogértelmezést tartalmazó doksit, aszongya a 36. paragrafushoz kapcsolódóan:

"Párhuzamos közlekedésnek azt kell tekinteni, amikor a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávban összefüggő járműoszlop alakult ki. "

Tomy445445 2011.12.28. 13:03:47

azért mert vmi 8 általánost végzett gyökér így "értelmezte" ... meggyőző

TH 2011.12.28. 13:04:13

@Tomy445445: azért regisztráltál egy új nicket, hogy egy ekkora marhaságot beírj ide? :)

Tomy445445 2011.12.28. 13:07:20

@TH: nem csináltam új nicket, vkivel összekeversz

TH 2011.12.28. 13:08:37

@Tomy445445: valóban, már december 11-i a nicked...

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:08:49

@TH: KÖSZÖNÖM! Neked van igazad! :)
Hol lehet hozzáférni ehhez a doksihoz? Érdekelne, miket nem tudok még jól.

TH 2011.12.28. 13:09:57

@CYR: írsz mondjuk egy privát üzenetet itt, és valamit kitalálunk, hogy a doksi eljusson hozzád. :-)

Deszkás 2011.12.28. 13:11:08

@CYR: De az autópályán nincs párhuzamos közlekedés alapból. Tehát ha valaki a külsőben megy, akkor a belsőben haladó megelőzi őt, nem pedig elhalad mellette!

Tomy445445 2011.12.28. 13:11:52

@TH: és akkor mi van? :D erre vered magad? annak van igaza aki dec 10 előtt regisztrált?

Deszkás 2011.12.28. 13:13:06

@CYR: Pedig ott az érv! Csak hát egyszerűen valamiért el sem jut a tudatodig. :S :(

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:13:07

@Deszkás: Jól van, túl vagyunk rajta. Habár azt fenntartom, hogy ehhez egy jogértelmezés kell, mert a KRESZ-ből nem ez derül ki.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:13:40

@Deszkás: Azért kicsit próbálj meg viselkedni, kérlek...

Deszkás 2011.12.28. 13:15:44

@Tomy445445: Ne marháskodj már!!! Igenis van előzés! Nehogy már azt mondd, hogy aki a szabályok szerint a külső, HALADÓ sávban közlekedik, utolér egy lassabb járművet, bemegy a belső, ELŐZŐ sávra, majd az elhaladás után visszamegy a külsőbe, az nem előz! Ez butaság, úgy, ahogy van. Igenis van előzés az autópályán! Menj vissza az oktatódhoz, és kérdezd meg tőle!

Deszkás 2011.12.28. 13:17:12

@CYR: Pff. Mi bajod van? Hogy kellene szerinted kifejeznem, hogy jó pár hozzászólásban leírjuk, érvelünk neked, erre azt mondod, nem látsz érveket?!

Deszkás 2011.12.28. 13:18:03

@CYR: Ne, ezt ne! Egyértelműen kiderül, leírtuk neked már többször! Max számodra nem derül ki, de nem írom le, hogy miért nem, mert akkor szerinted nem tudok viselkedni... :S :(

Deszkás 2011.12.28. 13:20:59

@Tomy445445: Milyen 8 általánost végzett gyökérről írsz?! Nehogy már te mondd meg, hogy hiszel-e annak a jogi (felsőfokú) végzettséggel rendelkező(k)nek, akik megírták a KRESZ értelmezését, és ami szerint neked is közlekedni kellene, valamint a bíróságoknak és a rendőröknek, stb a munkájukat végezni és döntést hozni.

Tomy445445 2011.12.28. 13:22:49

@Deszkás:
néézdcsak!! mit találtam neked!! úgy hívják KRESZ!!

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

34. a, ...az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:24:04

@Deszkás: Az, hogy véleményeket osztottunk meg egymással, nem dönti el a vitát. Az, hogy TH hozott egy hivatalos jogértelmezést, eldönti a vitát. Ennyi.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:27:10

@Tomy445445: Furamód ez nem arra érv, ami mellett te akarsz érvelni, hanem arra, amit én gondoltam korábban, mielőtt TH valódi bizonyítékkal megcáfolt volna...

Autópályán pl. simán lehet előzni, hiszen nem zavarod a szembejövő forgalmat. Ellenben az itt leírtak szerint az előzés része, hogy visszatérj a sávba, amelyből kitértél, hogy elmenj a megelőzendő autó mellett. Úgy érzem, mintha lenne még egy kör az "elhaladás vs. előzés" párbeszédben... :)))

Tomy445445 2011.12.28. 13:27:31

@Deszkás: ezt a marhaságot...
34. §
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

Meg sem valósul az előzés lényegi feltételei közül az egyik...

TH 2011.12.28. 13:32:52

@Tomy445445: igen, ez feltétele az előzésnek, de nem jelenti azt, hogy te a szembejövők oldalán előzöl...ne trollkodj, kérlek...

TH 2011.12.28. 13:35:37

@Tomy445445: A "vissza tud térni" mióta jelenti azt, hogy "vissza KELL térni"?

Egyébként az a baj, hogy a KRESZ-t idióta jogászok írták, ezért ez kockább fejű olvasók számára, akik valami LOGIKÁT várnak el az egésztől, elég zavaros és önellentmondónak tűnik...

TH 2011.12.28. 13:37:08

@CYR: speciel szerintem egy KRESZ tankönyv is eldönti a vitát (azok is erre a jogértelmezésre épülnek, és minisztériumi jóváhagyás nélkül nem igazán szoktak megjelenni tudtommal, szóval marhaságok nincsenek bennük tömegével, főleg nem ennyire alapvető dolgokban), de mindegy. :-)

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:37:59

@TH: Na ez eddig a legokosabb hozzászólás a témában, de tényleg. :)

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:39:29

@TH: Jó, erre már utaltam korábban is, amikor valahol megjelent, és nem kis botrányt okozott, hogy kötelező-e a kocsiban baleseti bejelentőt tartani - és a KRESZ, a tankönyv, az oktató, és a rendőrség is mást mondott. A fene vigye, pontosan nem emlékszem a végeredményre, de a lényeg az volt, hogy a rendőrök belső utasításában volt talán, hogy kell, miközben az nem jogszabály...

TH 2011.12.28. 13:40:08

@CYR: :-D
De tényleg kiakasztó, hogy mennyire hiányzik a logikus gondolkodás az egész jogszabályból, és mennyire látszik, hogy csak úgy össze van dobálva (aztán kell egy jogértelmezés, hogy tudjanak vele valamit kezdeni)...szóval ez nem halandó informatikusoknak való olvasmány, na...:-)

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 13:47:25

@TH: Egyébként nem mintha kötözködni akarnék, de mi ez a jogértelmezési doksi, amit küldtél (honnan, ki készítette)? Mert a piros beszúrások nem pont úgy néznek ki, mint mondjuk a BH-k...

Deszkás 2011.12.28. 13:58:06

@Tomy445445: És? Ez nem vonatkozik párhuzamos közlekedés esetére. Ezzel még nem sikerült cáfolnod engem. Sehol nem írja a KRESz, hogy csak az az előzés, ha bemész a szembejövő sávba!

Deszkás 2011.12.28. 14:00:07

@TH: :DD 5*. Imádom, mikor olyan okoskodik, akinek nem kellene. :D

TH 2011.12.28. 14:00:18

@CYR: privátban válaszoltam...

Deszkás 2011.12.28. 14:01:32

@CYR: Nézd, én nem véleményt osztottam meg, hanem a KRESZ szabályait próbáltam elmagyarázni neked, mert úgy tűnt, szükséges. De látod, vannak itt olyanok, akik még ezt sem tudják elfogadni.

Deszkás 2011.12.28. 14:04:11

@CYR: Milyen körre gondolsz? Javaslom visszagondolni az elejére, a jobbra tarts szabályra és mindjárt nem lesz még egy kör. A belsőben nem haladhatsz folyamatosan, bizonyos kivételtől eltekintve.

TH 2011.12.28. 14:05:33

@Deszkás: maradjunk abban, hogy az elhaladás és előzés fogalmát igen pongyolán használják a KRESZ-ben.

Deszkás 2011.12.28. 14:06:01

@TH: Mióta jobbra tarts van, nem?

TH 2011.12.28. 14:07:33

@Deszkás: hmm, kivéve lakott területen belül ugye, ahol maradhatok a belsőben, ha kedvem tartja...

TH 2011.12.28. 14:08:54

@Deszkás: meg ugye arról van szó, hogy mi van akkor, ha a középső sávban megy egy kocsi, és jobbról elmegyek mellette. Akkor sem kell balra besorolnom elé, oszt mégis valószínű, hogy előzésnek minősül a dolog...

Reggie 2011.12.28. 14:18:11

@CYR: igen, ez nem fordulhat elo, legfeljebb varosban, de azzal a (4) bekezdes foglalkozik. Lehet mosogatni, de autopalyan a jobbrol elhaladas az elozes, amihez mindket felnek szabalytalannak kell lennie. Persze jol esik ezt ugy ertelmezni, hogy csak jobbra tartott a szabalyok szerint, stb., de betu szerint az akkor is jobbrol elozes.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:20:37

@Deszkás: TH kollégával részben erről beszéltünk privátban is, hogy a KRESZ nem egyértelmű. Ebből következően te elmagyarázhatod nekem, hogy te hogyan értelmezed, de az nem kell feltétlenül egybeessen azzal, ahogyan én értelmezem, és a te álláspontoddal ellentétben én nem gondolom azt, hogy nekem van igazam, csak mert én magyarázom.

Egy érv akkor áll meg, ha van mivel alátámasztani: az, hogy ki mondja, jelen esetben nem ilyen körülmény. TH úr jogértelmező kisokosa már valami hasonló, de lehtséges, hogy az sem tekinthető perdöntőnek. Nem azért, mert fafejű vagyok (látod, elsőre igazat adtam TH-nak), hanem azért, mert egy hivatkozásnak megvannak a tartalmi és formai követelményei, hogy bizonyítéknak legyen tekinthető.

Még mindig no offense. :)

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:21:43

@Reggie: Ne haragudj, de ez megint olyan, hogy "azért, mert azt mondtam" - a KRESZ-ben ez nincsen leírva.

TH 2011.12.28. 14:22:28

@Reggie: voltam olyan helyzetben is egyébként a múltkor, hogy én a 3 sávos pályán a jobb külső sávban voltam, a középső üres volt, és utolértem egy autót a BELSŐ sávban. Na, akkor a szabályos(ABB) megoldás: 2x sávot váltva bemenni mögé, majd dudával jelezni előzési szándékomat...ehelyett persze simán maradtam a szélsőben, és elmentem mellette.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:24:41

@TH: A dudálás, mint az előzési szándék jelzése? Nyissak egy új frontot és kérdezzem meg, hogy EZ hol van a KRESZ-ben? :))))

TH 2011.12.28. 14:27:28

@CYR: Hangjelzés

30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.

TH 2011.12.28. 14:27:58

@CYR: én értem, hogy nem ismered, és nem is érted túl jól a KRESZ-t, de ugye büszke azért nem vagy rá? :-D

TH 2011.12.28. 14:29:29

@TH: @CYR: tudom, ez hangjelzésről szól, tehát lehet, hogy arra gondoltak, hogy átkiabálok a másik kocsiba, vagy bőgetem a motort...

Deszkás 2011.12.28. 14:33:02

@CYR: Ne haragudj, de úgy gondoltam, józan ésszel meg tudlak győzni arról, hogy hibásan értelmezel bizonyos dolgokat. Igen, nem fogalmaz egyértelműen bizonyos pontokban. De ha komplexen egységben tekintjük, akkor már más a helyzet! Ezért bátorkodtam tegnap este is erőltetni, hogy ne a 37-es paragrafust nézzék már, hanem az előtte lévőt, mert a 37-es önmagában fals eredményt képez.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:36:39

@TH: Látom kezded érteni... :D :D :D

Deszkás 2011.12.28. 14:37:41

@TH: És a mögötted jövőket nem akadályozod, és nem vagy 3500kg össztömeg felett.

Deszkás 2011.12.28. 14:39:18

@TH: Egyébként vajon előzésnek minősül-e ha én már a kihajtó/lehajtó sávon haladok és gyorsabban, mint a külsőben, de tőlem balra?!

Deszkás 2011.12.28. 14:42:22

@CYR: Ne haragudj, de van jogsid? :D

Deszkás 2011.12.28. 14:44:09

@TH: :DD Na pont ez jutott eszembe nekem is. Mikor jön a jobbkéz szabály hol van leírva a KRESZ-ben? :DDD
Bocs CYR! :D

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:44:39

@Deszkás: Tudod, a "törvény szellemére" való hivatkozás általában az utolsó mentőöv, amit bármilyen előjellel/céllal/álláspontot védve lehet használni, ezért keresek én lehetőség szerint ennél konkrétabbat. De abban természetesen igazad van, hogy nagy gáz, ha egy jogszabály "önmagában fals eredményt képez".

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:46:32

@Deszkás: Van, és megjegyzem az elmúlt tíz évben semmi szabálytalanságot nem követtem el, holott te meg vagy győződve róla, hogy az én KRESZ-értelmezésemben a piros lámpa a zöld, vagy mittomén... :D

Deszkás 2011.12.28. 14:49:47

@CYR: Nem maga a jogszabály, hanem amit abból egyesek kikövetkeztetni vélnek. Meg hát a KRESZ maga egy jogszabály, a 37-es csak egy paragrafus, magyarán egy része.

Deszkás 2011.12.28. 14:50:43

@Deszkás: Na ebbe belebonyolódtam. Szóval nem a jogszabály, hanem annak egy apró része, egy darab paragrafus, amit egyesek kiemelnek.

Deszkás 2011.12.28. 14:53:08

@CYR: "holott te meg vagy győződve róla, hogy az én KRESZ-értelmezésemben a piros lámpa a zöld, vagy mittomén... :D "

Na akkor most csak úgy megjegyzem, hogy ezzel saját magadnak mondtál ellent. Elképzeled azt, hogy én mit képzelek, de még azt se tudod elképzelni pontosan. (Össze-vissza képzelegsz.) :DD

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 14:56:30

@Deszkás: Tehát a jobbkézszabály nincs benne a KRESZ-ben? Meglepne... Szerintem benne van, és még valahol az "alapoknál", a tizenhuszon-sorszámú paragrafusok környékén...

Deszkás 2011.12.28. 15:07:49

@CYR: Te Atyaúristen! Elhagyott a poénérzéked?!

Úgy gondoltam, hogy a dudálás is benne van, mindenki tudja, csak te kérdezted meg. Ezért jegyeztem meg poénból, hogy mindjárt megkérdezed a jobbkézszabályt is.

TH 2011.12.28. 15:07:59

@Deszkás: igen tudom, köszi. :D

Deszkás 2011.12.28. 15:08:19

@Deszkás: Bocs, humorérzék. Csak már fáradok a sok hülyeségtől.

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 15:13:39

@Deszkás: Segond. Annyira komolyan belementél az elképzeled-mitképzelek-kimitképzel kérdéskörbe egy korábbi poénomnál, hogy azt hittem, a jobbkezet is komolyan vetetted fel. :)

TH 2011.12.28. 15:14:00

@Deszkás: ezek az élet nagy kérdései, amikre a KRESZ sosem fog választ adni. :-D

Deszkás 2011.12.28. 15:18:51

@TH: Bocs, csak kiegészítettem a kivételt.

Deszkás 2011.12.28. 15:20:19

@TH: De az élet nagy kérdésére már tudjuk a választ. 42

TH 2011.12.28. 15:22:25

@Deszkás: pont ezért mondtam, hogy ezt a választ viszont nem a KRESZ-ben találod. :D

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2011.12.28. 15:26:47

@TH: DE! Van 42. §... :D Na jól van, kitárgyaltuk. :)

TH 2011.12.28. 15:44:45

@CYR: na, csak hogy enyém legyen az utolsó szó. Akkor tehát a lényeg, hogy
"a veszélyes anyagot szállító járművet csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni." ;-)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 18:15:19

Ezt a sok baromságot am a KRESZ-ben van
Elég lenne csak a jobbkézszabály és az elsőbbség tábla
A többit lehet a vezetőkre bizni

Van elég film a yótubén az ázsiai közlekedésröl és senki nem anyázik

Mifasért kell olyna marhaságokat szabályozni hogy kell autópályán közlekedni, hol tilos megállni stb.
A józan ész megmutat mindent, akinél hiányzik, majd a rendőr megmondja és nincs apelláta

''autónepper.'' 2011.12.28. 20:54:49

még mindig ezen veszekedtek ??? istenem...

inkább azal van legnagyobb baj hogy aki belső sávba kolbászol és feltartja a gyorsabbat mert neki joga van 130al menni és megmutatja hogy ő azért se fog gyorsabban menni... és? lefosom ... nekem meg jogom van gyorsan menni... elvégre ha feltart korlátoza a szeméyiségi jogaimat nem???

''autónepper.'' 2011.12.28. 21:05:24

egyébként ti igy fújátok a kressz összes bekezdését???? jó nektek szerintem engem elküldenének úgy meg buknék h öröm lenne nézni :DD

TH 2011.12.28. 22:10:38

@''autónepper.'': látom próbálsz új labdát feldobni. :D
Egyébként az, hogy te megbuknál a vizsgán, az büszkeséggel vagy örömmel tölt el téged, mert te ilyen fasza lázadó gyerek vagy? ;-)

''autónepper.'' 2011.12.28. 22:12:00

@TH: nem szretem ha nem foglalkoznak velem :(( :DDDDD

egyébként még mikor meglett a jogsim nem buktam meg DE most tuti h megbuknék....

TH 2011.12.28. 22:31:34

@''autónepper.'': te szegény, ne érezd magad elhanyagolva, ha akarod, leordítom a hajad, amiért 130-nál gyorsabban akarsz menni a pályán. :-)))

Azt sejtettem, hogy egyszer sikerült átmenned valahogy a vizsgán, de a kérdésem az, hogy most büszkeséggel tölt-e el az, hogy most nem menne?

''autónepper.'' 2011.12.28. 22:51:40

@TH: végre kicsit kiosztasz télleg hianyoltam h napok óta senki nem baszogatott itt:)))

nem tölt elbüszkeséggel de hidd el te se tudnál átmenni....

TH 2011.12.28. 23:30:01

@''autónepper.'': pár kérdéssel meggyűlne a bajom, de sztem átmennék azért...

TH 2011.12.28. 23:31:39

@''autónepper.'': örülök, hogy segíthettem. :)

''autónepper.'' 2011.12.28. 23:44:17

@TH: :))) én is jobban fogok aludni :))

Tibi88 2011.12.29. 00:01:30

@TH:

Az a baj hogy neked se sikerülne :D
De nem csak te buknál meg a vizsgán hanem én is, meg kb mindenki.
És nem az elsőbbség meg ilyen hülyeség miatt, hanem a kézikocsit toló részeg biciklis hány nyomon haladó járműnek minősül és mikor lehet őket előzni baromság részekkel lenne gondunk :D

Csigorin 2011.12.29. 00:03:02

HA "a belso telitett" akkor miert szegeny Mittelspuhrfahrert kell basztatni? O sokkal kisebb barom...

Ha ott a sok allat mind a belsoben, akkor mar olyan mindegy hogy valaki kozepen is megy... soroljon be a posztolo is belulre es menjen a nyaj utan... nem szabalyos, dehat ha ez biztositja a gordulekeny tovabbhaladast... a 65 se szabalyos, megis annyival megyunk felveve a forgalom ritmusat.

TH 2011.12.29. 01:11:08

@Tibi88: azokból nem gyűlne össze 10 hibapont szerintem. meg anno az egész tesztkönyvet kb. 5x megcsináltam, még az is esélyes, hogy előjönnének az emlékek így 14 év távlatából. :D

[mike] 2011.12.29. 01:37:30

@Tomy445445: elhaladás... te jó ég, iszonyú buta vagy..... Neked ugye nincs semmiféle jogosítványod?
Mondtam már nem egyszer: szeretném látni a fejedet, mikor a közlekedésieknek magyarázod ugyanezt. Biztosúrnadekéremazelhaladásnemelőzésnemtanultkreszt?? :D:D

TH 2011.12.29. 01:44:24

@Csigorin: nem látom át, hogy a külsőben haladás miben akadályozná a gördülékeny továbbhaladást.

TH 2011.12.29. 01:46:43

@Tibi88: itt van egy online elérhető teszt kb. az összes kérdéssel:
www.kreszteszt.info/2009/test_start_ol.php

Az első 10 témakört csináltam meg, összesen 13 hibám volt (ez 1,3 hiba/témakör ;-) ), szóval egyelőre úgy érzem, lenne esélyem. :-)

Deszkás 2011.12.29. 09:10:16

@''autónepper.'': Pff. Nincs jogod gyorsabban menni 130-nál. Sőt! Tilos. Ha csak nem használsz megkülönböztető jelzéseket. (Hang és fényjelzést. A lámpával villogás és a kürt együttes használata még nem megkülönböztető jelzés.)

Csigorin 2011.12.29. 13:29:36

@TH: annyiban hogy meg mindig a belso megy leggyorsabban atlagban. Kint jon a kamion, elozned de nem tudod a MPF miatt, a belso meg telitett, cikazni kell, lassitani gyorsitani allandoan, akkor mar egyszerubb besorolni a tobbihez es haladni folyamatosan...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.29. 15:45:54

@''autónepper.'':
Na most őszintén, nekünk józanoknak/rutinosaknak, nem az lenne a jobb?
:)
Jön itt sok szabálytartó, "jaaaj, nem szabad 130nál többet menni"
Ménem szabad? Mennyivel vezet jobban a német vagy más nemzet sofőrje?
Miért csak 50 motornak városban és az országúton is kevesebb?
Miért nem szabad az út másik oldalán szembe parkolni?
Nem tudok beállni , vagy mi?
Utcasaroktol 5m akkor is tilos ha a betorkoló út felöl nem jöhet autó.
És lehetne sorolni a sok baromságot!

Reggie 2011.12.29. 17:12:36

@CYR: De benne van. Olvad mar el egyszer.

@TH: Igen, en is jobbrol siman megelozom, leszarom, hogy szabalytalan. Ha zavarja az illetot, akkor majd maskor kihuzodik, nem kell belole lelki kerdest csinalni.

mohopasi 2011.12.30. 13:13:14

Egy csomó sofőrnek 1 sáv megtalálása is meghaladja a képességeit, mit kezdhet 3-mal????

Nikorene 2012.01.02. 13:15:50

Tudom kicsit lemaradtam, de csak most ébredtem fel :)
Az én értelmezésem, és véleményem a következő (senkit nem akarok meggyőzni, de sztem magyarul van a KRESZ és ha nem akarod belelátni az igazadat, akkor ez esetben egyértelmű):
A 36os paragrafus leírja a párhuzamos közlekedés szabályait, ebben sztem mindenki egyetért. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton alakulhat ilyen párhuzamos közlekedés ki, bizonyos feltételek teljesülése következtében, és olyankor 4 bekezdés vonatkozik rá (plussz a már idézett:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.)
A 37es meg ugye ez:
"37. §(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni"
Tehát nem azt írja a 37es, hogy az autópálya párhuzamos közlekedés kialakulására alkalmas út, ahol kialakulhat a párhuzamos közlekedés, hanem konkrétan azt mondja, hogy a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. Tehát teljesen függetlenül attól, hogy adottak-e a párhuzamos közlekedés feltételi, ezért kialakult párhuzamos közlekedés, vagy nem.
Ezért az autópályán lakott területen kívül kötelező a jobbra tarts, mindig, akkor is ha egyedül vagy az egész autópályán (36§ (1)). Lakott területen belül autópályán addig mehetsz a belső/középső sávban, amíg utol nem ér hátulról egy gyorsabb (36§(4)). 3 sávos autópályán sehol se mehet a belső sávban 3500 össztömegnél nagyobb jármű (36§(3)). Autópályán több autót is előzhetsz egyszerre (36§(2)), és persze autópályán folyamatosan egymás mellett elhaladó autók esetén az elhaladás nem előzés.
Ebből következően ha üres a külső sáv, akkor Te jogkövetően viselkedve betartod a 36§(1), és kimész a külsőbe. Függetlenül attól, hogy ki és hol tartózkodik a középső, vagy a belső sávban, tekinthetjük akár ha így nem tetszik az előző előzésed befejezésének is, amikor ugye a KRESZ szerint a _külső_ sávba kell visszatérned.
Egyébként ebből a szabályból az is következne, ha nagyon kekec lennék, hogy jobbról előzni csak a leállósávon tudsz, mert másképp nem tudsz az előzés után a külső sávba érkezni... ha meg nem a külsőbe érkezel, akkor nem előztél... :) De ez persze sztem se így van :)

Deszkás 2012.01.03. 08:33:03

@horex: Mert benne foglaltatok a KRESZben, azért nem szabad. Németországban sem szabad mindenhol.
"Miért csak 50 motornak városban és az országúton is kevesebb?" Városban mindenkinek 50. Országúton minél kevesebb motorkerékpárral?

"Miért nem szabad az út másik oldalán szembe parkolni? Nem tudok beállni , vagy mi?"
Be még be tudsz állni, csak ki nem, illetve veszélyes, mert nem látod a forgalmat, mivel kitakarják az előtted, mögötted parkoló autók. Tudod, nem az út, a forgalom oldalán ülsz, nem látod azt megfelelően.
"Utcasaroktol 5m akkor is tilos ha a betorkoló út felöl nem jöhet autó." De jöhet gyalogos, esetleg biciklis, megkülönböztető jelzéseit használó jármű, ami nem látná be így a kereszteződést. Na meg a bekanyarodást is akadályoznád, ha oda állsz.
Nincs olyan sok baromság a KRESZben, mint itt előadod, csak kicsit a szabályok mögé kell gondolni.

Deszkás 2012.01.03. 09:06:15

@Nikorene: "és persze autópályán folyamatosan egymás mellett elhaladó autók esetén az elhaladás nem előzés."
Ez csak akkor állhat fenn, ha tényleg folyamatosan haladnak, és nem sávváltás után mennek el egymás mellett, ugye? Na de elvileg nem is lehet folyamatosan haladni a belső sávban, hiszen azt csak előzés céljára lehet használni.

Nikorene 2012.01.03. 09:43:55

@Deszkás: pontosan... a belsőben / középsőben elvileg nem haladhatsz folyamatosan, csak ha előzöl. Tehát aki a belsőben / középsőben ver tanyát, úgy, hogy a külső üres, az KRESZ szabályt sért, akkor is, ha egyedül van a pályán. Pláne ha mögötte gyorsabb autó érkezik. De pont azért, mert ő szabálytalan, és Te meg szabálykövető vagy, ha valóban üres a külső sáv, akkor Te a külsőben haladsz folyamatosan, hiszen betartottad a 36§(1)-et, ilyenkor nem váltasz összesen 4szer sávot a gyorsabb előre jutás érdekében, hanem folyamatos sebességgel elhaladsz tőle jobbra.

Nézzük máshonnét. Ha Te is szabálytalanul folyamatosan a belsőben/középsőben autózol, holott kimehetnél a külsőbe, mert az üres, és így érsz utol egy másik hasonlóan szabálytalan autóst, az szerintem megint más kérdés, ilyenkor ha jobbra váltasz sávot, elmész mellette és visszaváltod a sávot, na az a szabálytalan jobbról előzés... bár elvileg ha nem mész utána vissza, akkor megint csak a 36(1)-et betartva elhaladtál mellette, de ha eddig is szabálytalanul a belsőben/középsőben autóztál, akkor nyilván vissza fogsz oda térni, ezzel tetézve a szabálytalanságodat.

Nikorene 2012.01.03. 09:44:26

@Nikorene: persze lakott területen kívülről beszélve.

Deszkás 2012.01.03. 10:28:26

@Nikorene: Csakhogy a rendőrt sajnos nem fogja érdekelni, miért haladtál el mellette jobbról.

Nikorene 2012.01.03. 10:34:20

@Deszkás: ebben nem értünk egyet... valószínűleg ha ebbe beleköt, akkor megkérem, hogy jelentsen fel, aztán DAS.

mirx 2012.01.18. 17:07:33

az egész egy játékelméleti kérdés. rövidtávon NEKEM kényelmes a középsőben menni, nem kell fárasztó módon figyelni, indexelni, előzgetni

ja hogy hosszútávon lelassítom az egész pályaforgalmat, 110 felett mindenki a belsőbe kényszerül egymás s..be?
sz.ok én arra, magamnak csak én számítok

így működnek az emberek
a szemetet is ezért dobálják el












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása