Az előzés nem kötelező, de nagyon utálom azt a jelenséget, amiről babel is ír. Mennek az úton és addig nem jut eszükbe gyorsan menni, amíg valaki utol nem éri őket és meg akarja előzni, és a gázra lépnek. Baleseteknél a legtöbbször kihozzák az előzést végrehajtót felelősnek, pedig biztos előfordultak már olyan esetek is, amik ilyen miatt következtek be. A másik fontos dolog pedig tényleg, hogy jobbra forduláskor is kell jobbra nézni, nem előznek-e éppen a mi sávunkban.
Rég nem írtam, nem sikerült felhúznom magam semmin régóta. Ezen sem tettem, viszont tanulságosnak találtam, mert szerintem típushiba.
Miért fokozottan veszélyes üzem az előzés? Többek között a hülyék miatt.
Az év első munkanapján történt. Sietek. Gyereket viszem edzésre. Nem vagyunk késésben, de nem is szeretnék elkésni. A szokásos "kifordulni eléd sietős, aztán menni már nem"-et játszik velem valaki. Semmi vész, rövidesen jön a lakott terület vége, láthatóan lesz rés a szemből jövők között is, amint az utolsó elhalad, kormány enyhén balra, gázpedál megtalál, gyorsulunk. Érzésre az eddig komótos ember sem akarja, hogy megelőzzék. Ez ugyan "kissé" szabálytalan, mégsem vetek rá követ. Egyrészt nincs kéznél egy sem, másrészt én is csináltam már ilyet. (Mea culpa - rohadt tesztoszteron, versenyszellem, férfilét.) Végül is, elhagytuk a lakott területet, Ő is gyursulhat, csak miért pont most jutott az eszébe, ha eddig nem?
A fő ok azonban a harmadik: kapaszkodok a kormányba, mint a veszett majom, mert a nekem balra eső, kissé odébb található alsórendű útról kifordul velem szembe egy szakadt merga! Igen gyorsan végigfut az agyamon sok dolog. Az út csúszik. Ha megpördülünk, akkor mi pörög, bukfenc, árok, lehet meghalunk, ő meg lehet, hogy simán elhajt. Akkor már inkább telibe! Akkor Ő hal meg, mindkét kocsi totálkár, de a mi irányunkba fogunk továbbhaladni az ütközés utáni maradéksebességgel. (Azt nem mondom, hogy kiszámoltam a vektorokat a két tizedmásodperc alatt, mert nem igaz.) Aztán jön a belém nevelt reflex is: frontálisan soha!
Közben a jobb lábam padlózza a gázt, a visszapillantóban a szemem konstatálja, hogy az előzés a másik autó korábbi erőlködése ellenére rövidesen befejezhető. (Ha közben elvette a gázt, akkor köszönet neki érte, ha nem, akkor rohadjon meg!) Így adtunk még egy kis munkát a fedélzeti elektronikának a csúszós úton ahogy visszatértünk a jobb oldali sávba, majd tovább haladtunk a cél felé, amit biztonságban el is értünk. Duda sem szólt, "semmi nem történt". Nem volt rá idő, meg szabad kéz. Így csak ez úton üzenem a mergát vezető eszetlen baromnak, hogy nem elegendő balra kinézni a főútra, mielőtt kifordul rá. Hátha magára ismer. Vagy valaki más.
Ui.: Még elgondolkodtam azon is, hogy vajon mit írt volna a helyszínelő rendőr erről? Sajnos olyan képzetem támadt, hogy engem hoztak volna ki hibásnak, szabálytalan előzés + relatív gyorshajtás miatt. Nekem egyértelmű, hogy egyik sem volt, de ha bekövetkezik egy ilyen baleset, akkor a bizonyítás problémás. Főleg, ha halott vagyok az eseménysor végén. Bár akkor már nekem úgy is mindegy.
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.01.04. 08:26:48
Én úgy előztem volna, hogy hagyok követési távolságot és ha nem jönnek szembe, akkor már mögötte felgyorsulok (+index), majd utána megyek ki előzni 2mp alatt. Szerintem így biztonságosabb, mert gyorsabb és jobban belátható a szembesáv is.
Ha pedig közben jönnek szemből és a másik erősködik, akkor inkább elveszem a lábam a gázról és simán visszasorolok mögé.
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 08:38:29
És, ha csúszik az út (annyira, hogy ne merj rajta fékezni), akkor ne keménykedj, hanem menj normális tempóban.
A leírás alapján itt 3 hülye találkozott, de mákjuk volt, és megúszták:)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.04. 08:47:59
crazy78 2012.01.04. 08:53:55
Agyalágyult idióta barom!!!
Sosem fontosabb sem senki (saját magam, családtagom, egyéb puhatestű) testi épségénél és életénél az hogy befejezzem azt a rohadt előzést!
Én is tempósan haladok de pl. betorkolló út előtt nem szoktam nekiállni előzni, mivel már számtalanszor előfordult ilyen eset, hogy kifordultak elém. Ha pedig mégis megtörténik akkor inkább a fékre taposok, és visszasorolok a másik mögé, lemondva a sikeres előzés felemelő élményéről!
Te tipikusan az a fajta erőszakos idióta vagy akivel nem szeretnék az utakon találkozni, mert szarsz a saját gyereked életére is, csak az egód számít hogy márpedig te megelőzd az előtted haladót!
A rendőr pedig jogosan hozott volna ki téged hibásnak, mert nem az útviszonyoknak megfelelően választottad meg a sebességet ("a fedélzeti elektronikának adtál munkát").
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.01.04. 09:06:06
Lakott terület vége tábla?
Egyébként a "kifordulni sietős, haladni nem" morgás jogosságát is er[sen aláássa az a gyanú, hogy a kedves posztoló esetleg már a lakott területen is nyomta volna a szíve szerint a gázt: ugye nem az volt a baj, hogy a kikanyarodó volt olyan pofátlan, hogy 50-el ment csak?
logikaibukfenc 2012.01.04. 09:06:56
gondolom nem 4-5 mp alatt gyorsulna 90-re,
és az előzéshez szükséges távolság csak nő.
a kiforduló sem rögtön 90-nel jön, de az út már nem szabad és rövidebb is lett..
ugye ugye milyen sok az a kb 70-es, 80-as sebesség is ilyenkor...
és mégis fikázzák azokat akik nem mennek 90-nel mindig, pedig az néha az előzést végrehajtóknak a dolgát könnyítené meg..
biztos, hogy a tempójuk lassul, de a továbbhaladásuk azért nincs akadályozva -
és annak aki azt hajtogatja állandóan, hogy "feltart" :
auto.indavideo.hu/video/Feltartosdi_az_orosz_autopalyan
Francois27 2012.01.04. 09:16:03
Lakott terület vége jelzés után azért nagy valószínűséggel az addig szüttyögő is gyorsítani fog. Amatőr dolog ezt nem belekalkulálni. Nyilván randa dolog ilyenkor az előzöttől, ha nem veszi el a gázt. De rengeteg kisebbrendűségi komplexusban szenvedő csinálja ezt, és nem csak ilyen helyzetben.
A szembe kikanyarodó mercire való reagálás pedig egy enyhe pöccités a fékpedálra, majd enyhe jobbra kormányzás. Nem muszáj minden előzést befejezni.
Na persze könnyű utólag "szájkaratéznom", és megértem a kommentelő dühét. Csak ezekhez a szitukhoz sajnahozzá kell szokni a "túléléshez".
Francois27 2012.01.04. 09:17:45
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 09:23:41
szakoktato 2012.01.04. 09:31:40
A jogszabályt tudom ide idézni: a főútvonalon haladónak mindkét sávon elsőbbsége van az alárendelt útról érkezővel szemben. (a jobbra kis ívben, az előző járművel szembe kanyarodó járművel szemben is)
Ilyen esetben a kikanyarodóé a nagyobb felelősség. A bizalmi elv alapján kezdek én is előzébe akkor, ha a szabályok alapján megtehetem. Különben lehetne megállni minden kereszteződésnél is, akkor is, ha elsőbbségem van...hátha jön vki...szabálytalanul.
A másik félnek: előzésbe nem lehet belekezdeni, ha a megelőzendő jármű a megengedett sebességet megözelítve halad, ugyanis SZABÁLYOSAN az előzés nem felyezhető be.
Ha vki szabálytalan, nem kérheti számon másokon sem a szabályosságot. Ez nem a KRESZ, csak alapvető emberi érzés.
Egyéb: már elméleten is próbáljuk sulykolni az emberekbe, hogy a többiekkel való együttműködés az alapja a közlekedésnek. Néha a szabálytalankodót is el kell engedni. Nem mindenki vevő rá.
eMJe 2012.01.04. 09:44:36
ugyanazt tudom írni, mint a 70-es poszthoz (meg kb mindegyikhez lehetne). amíg csak a pénzbegyűjtés számít (trafi mögött), sok változást nem kell várni
Szelid sunmalac 2012.01.04. 09:49:48
Istenem bazmeg, ezert dugul be allandoan a varos, mert ilyen alvajaro, vezetni nem tudo, de rohadt nagyszaju barmokkel vannak tele az utak.
Igen. Ha eloz egy olyan, akirol latom (mert neha belenezek abba a kurva tukorbe), hogy nalam gyorsabban szeretne menni, akkor hagyom elmenni, meg ha epp ki is ertem a lakott teruletrol! Akkor is ha mondjuk gyorsan hajt, es tullepi a megengedett sebesseghatart. Kiveve persze, ha az osszes kommentelo rendor. Ha meg nem, akkor mondja a szemembe, hogy o minden baszom szabalyt betart!
Elmentek ti a picsaba!
Szelid sunmalac 2012.01.04. 09:51:38
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 09:53:19
Meg kell tanulni előzni, és akkor nem kerülsz ilyen szituációba.
Szelid sunmalac 2012.01.04. 09:57:36
blogsámán 2012.01.04. 10:09:12
Azért annyit hozzátennék (bár ez már számtalan bejegyzés témája volt), hogy KRESZ szerint csak akkor előzhetsz védett úton haladva a kereszteződésben, ha
a., lakott területen belül a védett útvonalon ki volt téve a főútvonal tábla, azaz a védett út főútvonal is egyben;
b., lakott területen kívül a kereszteződés elő volt jelezve az "alárendelt úttal való kerszteződés" táblával (a neve nem biztos, hogy ez, de tudjuk miről van szó).
Esetünkben tehát a b. pontnak kellett megfelelni. Ha csatt lett volna, akkor az útviszonyoktól függetlenül szerintem elsősorban ez döntötte volna el, hogy kit is hoznak ki az esetben felelősnek. Ezt azért jó, ha megjegyezzük, mielőtt mindenki rászokna a kereszteződésben előzésre, mert az illető tapasztalatból tudja, hogy a keresztutcából kihajtónak macisajtja van. Mert mi van, ha időközben megváltozott a forgalmi rend? A KRESZ pont azért fogalmaz úgy, ahogy, mert a védett úton haladva is csak ezekben az esetekben tudhatjuk 100%-ig biztosan (bár ha ellopják a macisajt táblát, az ellen nincs védelem), hogy az adott kereszteződésben elsőbbségünk van.
_Ne feledd 2012.01.04. 10:12:27
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.04. 10:23:32
Mellesleg ha egyenesen haladtál, akkor mitől pördült volna meg az autó, még ha csúszik is az út? Főleg "fedélzetielektronikával" felszerelt kocsiban? Csak mert egy hirtelen flikk-flakk a sávodba vissza tényleg jár két olyan kormánymozdulattal, hogy taknyos úton, esetleg rossz gumival, lengéscsillapítókkal, magas kocsival könnyen kitörhet a segge valamerre.
mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.04. 10:48:53
Francois27 2012.01.04. 11:05:54
tundrazuzmo (törölt) 2012.01.04. 11:07:56
A komótos előzött nem csak ott hibázott, hogy gyorsított, hanem ott is, hogy fogalma sem volt a körülötte előállt forgalmi helyzetről. Mit kellett volna tennie?
1. Tudnia, hogy most őt előzik. (Még ebben sem vagyok biztos, hogy tudta)
2. Észre venni, hogy az őt előző elé a szembe sávban kikanyarodott egy mergás.
3. Fékezni azonnal, és beengedni maga elé az előzőt.
4. Vagy ha már az előző is fékez, akkor kövér gázzal gyorsítani, hogy mögé beférjen az előző.
Nem értem miért annyira bonyolult ez. Én naponta gyakorlom az ilyen szituk kivédekezését a defenzív vezetés jegyében, és nem fogadom el, hogy vannak emberek, akik belesz*rnak a környezetükbe, csak saját előrejutásuk érdekli őket.
Szelid sunmalac 2012.01.04. 11:10:15
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 11:17:59
Elijah_Baley 2012.01.04. 11:29:45
_ng_ 2012.01.04. 11:33:11
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2012.01.04. 11:37:57
Szelid sunmalac 2012.01.04. 11:39:36
Bafana 2012.01.04. 11:41:38
Én úgy tanultam, és alkalmazom, hogy az előzést sem segíteni, sem hátráltatni nem kell, illetve van néhány kivétel, amikor segítek. De mért segítsek bárkinek, aki lakott ter. kívül 90-100-nál többel akar menni?
A mercis pedig suttyó volt, mert az elsőbbségadás tábla nem azt jelenti, hogy ha balról jó, akkor mehetek.
qwertzu 2012.01.04. 11:46:28
A lakott terület vége táblánál előzni, és így feltartani a másikat, az bizony szemétség.
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 11:46:29
babel 2012.01.04. 12:17:15
1, A sebességünk lakott területen belül 40 km/h körül volt, de korábban nem lehetett előzni a helyszín miatt.
2, A helyszín ez a hosszú egyenes Bp. felé. maps.google.hu/maps?q=%C3%89rd&ie=UTF8&ll=47.381026,18.949753&spn=0.004105,0.007124&hnear=%C3%89rd&gl=hu&t=h&vpsrc=6&z=17
3, Talán nem volt egyértelmű, de a lakott terület vége tábla után a másik kocsi is gyorsult, ám csak úgy 60 km/h-ra, ami nekem kevésnek tűnt, így kivártam a szemből érkezők közötti megfelelő helyet az előzésre és akkor kezdtem előzni, amikor már az előre láthatóan nem ütközött semmilyen akadályba.
4, A "nem siettem" kitételt elég pontosan körülírtam: Nem voltam még késésben, nem kellett száguldoznom, megengedett sebesség felett hajtanom, hogy odaérjek, de időre mentem valahova, nem akartam késni. Ennyi. Ha nem akarod érteni, nem érted, ez nem az én problémám.
5, Az út csúszott, viszont nem annyira, hogy indokoltnak éreztem volna a 60-nal való tötyörgést, vagy ne lehetett volna előzni.
6, Az egészből nem lett volna semmi izgalom, ha nem kanyarodik fel az előzés közben (tehát amikor pont a másik autó mellett vagyok) valaki a sávomba. A "fel" itt szó szerint értendő, az út egy töltésen van, aki a házak közül jön, korábban nem látszik, csak amikor lentről felér az útra és kikanyarodik. Lendületből érkezőnél ez kb. 1 sec.
7, Azt, hogy ideges lennék, haragszom stb. nem tudom ki honnan veszi, valószínűsítem, hogy Ő maga az lenne ilyen szituban, és ezt vetíti át rám, ez azonban nem felel meg a valóságnak. Egyszerűen leírtam, ami történt.
8, Aki szerint ez a szituáció nem veszélyes, és aki kicsit is tud előzni, annak ez sima ügy; annak tiszta szívvel azt kívánom, legyen neki is ilyen tapasztalata az életben minél több, aztán lássuk, mire megy velük! :)
+1, Azt persze tudom, hogy mindig mindenki hülye, minket kivéve, nem is vártam mást, sőt csalódtam volna, ha nem lennének ilyen hozzászólások. Váljék kedves egészségükre! ;)
''autónepper.'' 2012.01.04. 12:20:25
másik kedvencem mikor már előzök (most tök mindegy menyivel mert igy is úgy is én vok a szabálytalan) és kivágodik ellém 30-40el lassabban és az istenek se megy gyorsabban előzz max 10-20al mint akit előzz....
egyébként ez hülyeség h kereszteződésbe nem előzünk bárhol lehet előzni csak körültekintően kell és tudni kell hogy mitörténik körülötünk esetleg számitani kell hogy valami nem úgy jön össze ahogy akartuk és legyünk felkészülve h korigálni kell!
babel 2012.01.04. 12:22:04
''autónepper.'' 2012.01.04. 12:25:10
egyékbént ha ő 40enel ment és nem tudtad megelőzni lakotterületen belül hát... akkor.. nem is tudom 40enél mág simán szurhatsz egy 2est azért ott még igen csak van ereje a kocsinak de ti tudjátok
Bafana 2012.01.04. 12:25:20
De a +1 nem kellett volna, mert ha nem fogalmatol világosan, akkor könnyű bele-és hozzágondolni dolgokat.
qwertzu 2012.01.04. 12:26:12
"3, Talán nem volt egyértelmű, de a lakott terület vége tábla után a másik kocsi is gyorsult, ám csak úgy 60 km/h-ra, ami nekem kevésnek tűnt, így kivártam a szemből érkezők közötti megfelelő helyet az előzésre és akkor kezdtem előzni, amikor már az előre láthatóan nem ütközött semmilyen akadályba."
Na így azért más a leányzó fekvése.
babel 2012.01.04. 12:44:09
De látom, további kérdések is felmerültek.
- Ha pontosan kell leírnom a lelkiállapotomat, akkor egy pillanatra megállt bennem a sz@r, de aztán pánik helyett megkerestem és szerencsére meg is találtam a kivezető utat a szituból. Nem haragból írtam le. Azért írtam le, mert belegondoltam, mi van, ha pár méter ide, pár sec oda. Akkor nagy baj lett volna.
- Előzés elkezdésekor volt rá reális esélyem, hogy befejezzem azt. Amúgy az elsőbbségi viszonyokat ismerem ott, mert sokat járok arra. A főútra "fel"-kanyarodó utak még csak nem is rendelkeznek szilárd burkolattal, ezt csak az elsőbbség kérdéséhez mondom, nem lehet mindenki ismerős arra.
- Azokra sem haragszom, akik olyan véleményt alakítottak ki, mely szerint én is hibás vagyok. Bizonyára így is van, bár én az adott helyzetet úgy ítéltem meg, hogy az én hibám (előzni akartam) elég keveset tett hozzá az egész veszélyhelyzet kialakulásához. Persze, nézhetem onnan is, miért ültem autóba, miért nem maradtam otthon stb. Nem innen nézem. :D
- Igen, az a meglátás is jó, hogy az autóm elég erős, elég nagy és elég magas is, ami veszélyes kombináció. Ezért is működött benne az elektronika.
- Szintén helyes következtetés, hogy meg tudtam volna előzni a delikvenst korábban a lakott területen belül, csak éppen ott szabályos voltam, nem vettem igénybe sem a forgalomtól elzárt területet (itt lett volna lehetőség), sem azt az opciót, hogy 50 km/h fölé gyorsulok és otthagyom. Nem láttam a jövőbe, egészen a szituáció kialakulásáig abban a hitben voltam, hogy a legjobbat teszem, ha kivárom a lakott terület végét és majd ott előzök. Ez van.
Ha van még kérdés, szívesen válaszolok. :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 12:45:06
Duda sem szólt, "semmi nem történt". Nem volt rá idő, meg szabad kéz. "
A poszttoló két kézzel kapaszkodott a kormányba és még az öreg Hetvenes urat ekézi
1 kéznél minek többel a kormányhoz érni?
Emmett Brown 2012.01.04. 12:45:21
D4D 2012.01.04. 12:47:37
''autónepper.'' 2012.01.04. 12:48:56
elzárt terület egyébként pont ilyen dolgokra lett kitalálva... sőt bizonyos autó tipusokkal még nem is szabálytalan! :D:D:D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.04. 12:49:56
Itt szúrtad el. Azért, mert a gyereked is a kocsiban ült.
''autónepper.'' 2012.01.04. 12:50:29
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 12:56:31
Engem sem zavar ha valaki lassú, de lássuk be idegesitő
Külföldi komálósom vezette az autóját Bp-en, ismeri jól a várost, mellette ültem.
30-cal a Rákóczi úton!
Hiába mondtam neki hogy vegye fel a ritmust , "majd kikerülnek"
Amikor én vezetek és ő ül mellettem hisztériázik hogy persze sokat fogyaszt igy az autó mert hulye vagyok a vezetéshez
Csak alkalmazkodom a forgalom ritmusához
Szerinted nem idegesitő az olyan vezetés?
Pedig tényleg ott van 2 sáv + busz
babel 2012.01.04. 12:59:04
De ha ez jó neked...
Amit előztem, az valami Ford Escort lehetett, vagy hasonló kombi, nem nézegettem, nem tudtam, hogy fontos lesz valakinek. :)
Az én autóm meg egy SUV, 270 LE-s, automata.
És igen, ha nedves/nyirkos az út és odalépek neki, el tud kaparni 60-nál is, amit aztán elektronika fog meg benne. Ezért nem is szoktam előzéshez megpadlózni a gázt, amire szükségem sincs, mert legtöbb esetben nem tűnik fel senki csak úgy hirtelen a sávomban. Eddig legalábbis nem volt rá sok példa. Sima előzéshez pedig nem kell mindig az összes paci, legtöbb esetben kb. a felük is elég lenne. Több, mint egy éve vezetem, nem először csúsztam meg életemben, voltam már vezetéstechnikai tréningen több alakalommal, kedvencem a rántópad, kb. 20 éve vezetek, személyi sérüléses balesetem még nem volt, koccanásom már igen.
Ebből már meg tudod mondani, mit rontottam el, azon kívül, hogy leírtam ami történt? ;)
Emmett Brown 2012.01.04. 12:59:43
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 13:01:10
Ezek mazsolák
A multkor is láttam a sztrádán egy Logant, amikor a verdámban elfekve a diványon előztem, 180-nál két kézzel kapaszkodott a kormányba
Azért lett a szervo kitalálva hogy invalidok is vezetni tudjanak
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 13:03:17
Látom mi volt a baj
Automata váltóval nem janiskodunk, mert a Fordos dug egy kettes menekülőt és mire te gyorsulsz az már el is tűnik onnan
Emmett Brown 2012.01.04. 13:04:58
Egyébként javaslom amit @Valós Kilométer: is írt: kicsit lemaradsz, és nem azonos sebességről kezded az előzést, hanem már úgy, hogy van 15-20 km/h a sebességek között.
babel 2012.01.04. 13:05:27
Számomra nagyon tanulságos, hogy ki mit tekint magától értetődőnek, próbálok ezekből tanulni. ;)
Ui.: Amúgy index is volt, tükör is, de nem volt szerepe a történetben. Nem hátulról akartak letaposni.
Emmett Brown 2012.01.04. 13:06:21
babel 2012.01.04. 13:10:41
Ui.: Ha valakinek van eladó jövőbe látó készüléke, akkor arra vevő vagyok! :D
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 13:11:18
Persze vissza, de nem hinném hogy egy egyszerű automatában bárki is piszkálná országuton, de városban sem, a váltót
Egyszerű alatt értem a nem csilivili kézire is állitható gombnyomásos mai váltókat
De az automata is "visszavált" padlógáznál ha érzi hogy "baj van" és menni kell
Én automatázok, de sokkal jobban kedveltem a kézi váltót
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 13:19:37
@babel: Hát, ha egy 270lovas SUV-al probléma, ha egy escort rágyorsít, akkor ott valami probléma van.
Amúgy fenntartom, hogy ezért nem előzünk kereszteződésben (csak akkor, ha látható, hogy nem jön onnan senki). Mindegy, hogy szabályos-e vagy sem, ha kikanyarodik eléd valaki, akkor megszívtad.
''autónepper.'' 2012.01.04. 13:22:23
@Emmett Brown: hát igen gondolom gondolta hogy laza tempóba is befejezi az előzést .. hát nem szabad én legalábbis mindig padlóval előzök és nem csak akkor már mikor gond van....
@babel: oránként 4ezer-ft megmondom a jövődet ha gondolod:D:D:D
Emmett Brown 2012.01.04. 13:23:40
@babel:
Elhiszem, de továbbra is azt gondolom, hogy egy ilyen bika kocsival nem kellene gondot okozzon egy Escort megelőzése.
[mike] 2012.01.04. 13:29:51
babel 2012.01.04. 13:31:41
Ui.: Óránként 4-ért? Még gondolkodom. Mennyire lesz részletes? :D :D :D
babel 2012.01.04. 13:36:58
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 13:45:44
Haggyad má'!
Nem veszed észre hogy poszttolónak még nem volt igaza itt?
Mivé lenne a játék?!
:)
babel 2012.01.04. 13:48:35
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 13:48:38
Megjegyzem, anno egy darabig volt nálam egy 1400-as Dácia
A világbol kiment, autópálya sik út , erős 170
Az óra mit csalt, most hagyjuk
Bafana 2012.01.04. 13:59:07
@babel:
Haggyad má'!
Nem veszed észre hogy poszttolónak még nem volt igaza itt?
Mivé lenne a játék?!
:)
Minden poszt-toló monnyon le :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 14:07:17
A SUV-os pláne. Csórikámnak nem tellik minden alkalomra más autó, hanem vesz egy fele mást
Nekem országútra van egy Horch-om
en.wikipedia.org/wiki/File:Horch_670_v.jpg
Kirándulni, hegyet mászni meg egy Hummer
image.hotdog.hu/_data/members0/656/1166656/images/hummer-limo.jpg
Az ilyen suvosnak még a benzin is drága
logikaibukfenc 2012.01.04. 14:08:56
A világbol kiment, autópálya sik út , erős 170
Az óra mit csalt, most hagyjuk
itt most aljasul meg akartam jegyezni, hogy "A világbol kiment", akkor jelentkezett, ha meg akartál volna állni (ilyen sebességről) ?
de közben eszembe jutott
"Az óra mit csalt" - hoz kapcsolódóan egy kissé elvont ötlet :
minek is mutatja a sebességet az autó, ha egyszerű sofőr nem számolgat fejben olyanokat, hogy mennyi út kellene neki megállni... ehelyett csak összehasonlítgatásokhoz jó, hogy mennyi a megengedett, mennyivel megy a másik...
mai technika már képes távolságot mérni, akkor miért nem azt jelzi vissza , hogy az út előttem bőven - kicsit - vagy kicsit sem elegendő ahhoz , hogy megálljak , ha kell ...
ja, hogy van, lesz ilyen, a vészfékasszisztens
de az pont nem mindig lenne jó ha besatuzna
mint most babel esetében sem, ahol a kitérés - azaz visszatérés - volt a jobb megoldás
...
na jó .. hülyézzetek nyugodtan
babel 2012.01.04. 14:12:04
Inkább ekézzetek akkor már olyanért, ahol tényleg hunyó voltam. Mondjuk amikor ma reggel előre megfontolt szándékkal sávot mertem váltani valaki elé, aki pedig éppen nem is akart beengedni a belsőbe. Sőt, annyira zokon vette, hogy mégis simán befértem mire a helyet "bezárta" volna, hogy villogott és mutogatott is. Felhúzta magát rajtam, pedig nekem nem volt ilyen célom, csak haladni szerettem volna. Ami pár másodperccel később sikerült is... :D
Asszem ki kellene írnom hátra: "Sajnálom, ha megijesztettelek." ;)
babel 2012.01.04. 14:14:35
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 14:17:23
na jó .. hülyézzetek nyugodtan "
Rejtő regény egyik fordulata amikor valaki/?/ kéri hogy árulják már el ki az a nagy Levin
"rugjatok belém, köpjetek le, de mondjátok meg végre ki az a nagy Levin"
Belerugtak, leköpték, majd felsegitették leporolták és elmondták neki
Igy akarsz járni?
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 14:19:48
Az uj kresz kötelezővé fogja tenni a hátsó ablakban a LED kijelzőt és azon kötelező lesz jelezni előre hogy szándékozok-e majd pár km után gyorsitani, vagy sávot váltani
Persze csakis a suvosok miatt
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 14:23:36
Engem az érdekel hogy mit megy az autó, a féktávolságot én érzem, ahhoz nem kell műszer nekem
Amugy majd' vannak már ilyen autók, lásd az automata parkolást, de németben egy autópályán bemutattak egy tán BMW-t ami radarral GPS-sel érzékelt minden önmaga körül , vezető nélkül lavírozott a forgalomban
Az már BKV, nem kellene nekem
Nehogymá az autó mongya meg nekem és döntse el, mi a merre!
''autónepper.'' 2012.01.04. 14:34:00
babel 2012.01.04. 14:43:33
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.04. 15:27:39
mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.04. 15:34:33
1.tisztában kellett volna legyen,hogy a két autó sebességének külömbségének a négyzete milyen arányban áll az akuális euro/japán jen középárfolyamával.
2. Észre venni, hogy az őt előző elé a szembe sávban kikanyarodott egy mergás,illetve milyen évjáratú,mennyire kotpottak a gumik,működik e a féklámpa,és hanyas lába van a vezetőnek!!
3.4. Vagy ha már az előző is fékez, akkor kövér gázzal gyorsítani, hogy mögé beférjen az előző,vagy egyszerűen félrerántani a kormányt,akár azon áron is,hogy meghaljon.ez csak természetes.
Leírom,neked mit kellett volna cselekedned.
1.befogni a pofádat.
2.lásd 1.pont..
3.Fékezni azonnal, és beengedni maga elé az előzőt,illetve azonnal terethajlítani,de legalábbis dehopponálni!!!
3.
2012.01.04. 15:43:37
Alikam 2012.01.04. 16:06:45
Ne kell mindenáron előre rohanni, néha jobb az, ha látod, nem vagy biztonságban, akkor inkább visszatérsz a kezdőpozícióba.
Tudom, hogy aki rutintalan, az kapásból ilyenkor még jobban lenyomja a gázt, mert az alapösztönei ezt diktálják, de aki kicsit rutinos, az képes egy ilyen szituációban is mérlegelni, hogy mivel szüntethető meg gyorsabban a veszély, a gázadással, vagy a visszasorolással.
mohopasi 2012.01.04. 16:09:51
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 16:11:49
270 lóerős autóval nem lehet legyorsulni egy escortot? Szerintem a posztolónak se kéne erőltetnie a vezetést.
kolompár szmélgol 2012.01.04. 16:21:16
ulpinus 2012.01.04. 16:21:27
Külföldön is magyar rendszámosok csinálják rendszeresen. Kedvencem volt Erdélyben astrás barátunk, akit szerpentinen leelőzés (a helyszín Marosludas, annak aki ismeri)után/közben szállt meg az ihlet. Majd a következő balos kanyarban ő szállt ki a szerencsére éppen ott levő és éppen üres kamionparkolóba. Biztos bennem volt a hiba, hogy motorfékkel 50-re lassítottam, de mit csináljak, ha abban a kanyarban már annyinál is csikorognak a 2x olyan széles gumik is. Vajon mit akart bizonyítani?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 16:22:08
FDToth 2012.01.04. 16:25:34
mindegy, velem még nem fordult elő ilyen.
viszont az, hogy előzéskor, az előzött jármű gyorsít, az sajnos 10-ből 7-szer igaz. a legtöbben ezt reflexből teszik, de vannak olyanok, akik direkt csinálják.
1 sávos úton, ha látom, hogy a mögöttem levő gyorsabb, mint én, akkor az út jobb oldalára húzódom és igyekszek neki segíteni az előzésben (pl. elveszem a gázról a lábam, amikor előz, hogy gyorsabban "túl legyen rajta")
ha én előzöl, akkor elvárnám ugyanezt, de nem vagyunk egyformák.
Én is alkalmazom azt, hogy jelzem az előttem levőnek bal indexszel, hogy pár sec múlva előzök. a legtöbben szarnak rá (még jó, hogy elég gyors és nyomatékos autóm van...)
aki gyorsít, mikor előzöm, ahhoz oldalról közelebb megyek és elég kis távolságot tartok, amikor bemegyek elé (nem vágok be hirtelen, azt soha és nem is fékezek be)
amikor szemben nem jön senki, akkor szoktam azzal "játszani", hogy nézem az előzés pillanatában az előttem levő sebességét, majd mellé érve szintén "mérem". 10-ből 8 gyorsít...
Tibi88 2012.01.04. 17:42:41
Én csak abból szoktam leszűrni, hogy gyorsítanak amikor az előtte lévő 1 autónyi helyre nem férnék amúgy be. De hálistennek sose 1 hellyel előre nézem, és nem is az a célom
Biztos szarban lennék ha nem lenne erős autóm, mert akkor megtudnának szívatni. Így viszont 180 ló alatt baszhatja aki szórakozni akar, mert csak kiröhögöm.
Tegnap városban próbált ilyet a szerencsétlen fiatos... belső sáv (60as tábla) végig 50el megy, előtte messze elhúztak. Külső sáv 40-45 (sok lekanyarodó rész) Ahogy felszabadult a külsőben a hely elkezdtem előzni jobbról, láttam hogy még rárúgta az összes energiát a pedálra mert füstölt mint a franc... de sokat nem ért vele, mert így is bementem elé.
De ez miért jó nekik, nem tudom felfogni. Aki menni akar az menjen.
mrzigi 2012.01.04. 17:54:35
"Én úgy tanultam, és alkalmazom, hogy az előzést sem segíteni, sem hátráltatni nem kell, illetve van néhány kivétel, amikor segítek. "
Én pedig úgy tanultam, hogy folyamatosan kell figyelnem a mögöttem lévő forgalmat is, és ha azt veszem észre, hogy mögöttem haladó előzésembe kezdett, akkor:
Gázelvétellel, SŐT AKÁR FÉKEZÉSSEL IS segítenem kell az előzés biztonságos befejezésében !!!
A másik.
Sokan emlegetik, hogy kereszteződésben nem előzünk. Namármost, 80-al haladva, esetleg ívelt vagy kanyargós úton, netán épp egy kamiont előzve honnan a bánatból kellene tudnod (mondjuk elsőnek jársz arra), hogy ott majd lesz egy kereszteződés ???
Az amin mész, egy FŐÚT, azaz VÉDETT útszakasz.
Ergo végkövetkeztetés:
A kikanyarodó sz.rjon SÜN-t, mert egy balga balfék, aki potenciális gyilkos.
A feltartó, előzésnél vele gyorsító kötsög is sz.rjon SÜN-t ... őt legközelebb hasonló szituban remélem egy Hummer/kamion lenyomja az árokba (tipikus kispöcs).
Az előző legközelebb próbáljon nagyobb nekifutással előzni ... habár ez tudjuk hogy nem minden esetben kivitelezhető, pláne az miatt mert akkor az ő mögött jövő ugrik ki és kezd az ő előzésébe.
Tibi88 2012.01.04. 17:55:36
1.4 tsi golf a 160lóval kiröhögi a 3.0 tdi Q7et, szóval az a 270 ló egy suvnál baromira nem sok. Mondjuk ez nem Q7 volt :D
@babel:
Valami baj lehet avval a lexussal, ha 60nál kipörög a kerék :D
Amúgy tényleg felesleges visszaváltani előzésekhez a legtöbb esetben, ezt aláírom, de hogy lett ebből necces szitu azt nem tudom elképzelni. Majdnem úgy gyorsul az autód 80ról 120ra mint egy m5ös bmw...
Tibi88 2012.01.04. 17:57:18
Ha ívelt kanyargós úton nem látod van e kereszteződés, akkor azt sem látod jönnek e szemből :D de a többi része igaz
mildi 2012.01.04. 17:59:27
ráhagytuk, mert mi is matizzal, és szerettünk volna egyben hazaérni. meg utána már ment rendesen.
köszönöm, hogy elmondhattam.
mrzigi 2012.01.04. 18:09:35
Megnyugtatlak, egyenes úton sem látod előre, hogy kereszteződés lesz.
A 4-esen 2 helyen (melyből egyiknél előre kint egy 60-as tábla) igen, mert SÍK, se fa, se bokor, semmi, de az összes többi helyen kb akkor veszed észre, amikor már rég ott vagy mellette, vagy elhaladtál előtte (ha vannak, ha nincsenek előtted).
405-ösön pl egy ilyen úton állva szoktak trafizni rendőrök, mert SENKI nem látja őket, amíg kb mellé nem érnek, akkor meg már nekik sanyi.
Ráadásul például este meg még ennyi esélyed sincs meglátni sem a kereszteződést, sem a benne álló, rá(d)fordulni szándékozót.
A süti ráadásul merőlegesen áll az útra, így még a tompítottjának fényét se látod. Index meg úgyis csak viccnek van neki.
Tibi88 2012.01.04. 18:12:49
De itt arra akartam célozni, hogy kanyargós ívelt úton f*szság előzni sok helyen :D Ezért tök mindegy van e kereszteződés
mrzigi 2012.01.04. 18:23:14
Alapvetően egyetértek.
Viszont pl sík terepen egy íves bal kanyarban messzebbre látod előre az érkező autókat, ott nem gáz a kanyarban előzés
Tibi88 2012.01.04. 18:24:49
Jó ez egyértelmű, de van olyan barom aki ugyanúgy megpróbálja abban a szituációban akkor is, ha egy erdő közepén van :D és vagy jön valami vagy nem. De ő előz, mert nem volt felfestve záróvonal...
mrzigi 2012.01.04. 18:36:48
Persze, mindig vannak ilyen istenbarmai, meg jobbkanyarban, meg dombos úton nekiáll előzni, pedig fogalma nincs róla, hogy jön-e épp szembe valaki.
De engem jobban zavar az, hogy senki nem írta, hogy "Gázelvétellel, SŐT AKÁR FÉKEZÉSSEL IS segítenem kell az előzés biztonságos befejezésében"
Ezt nekünk még a fejünkbe verték.
Manapság, már nem ?
''autónepper.'' 2012.01.04. 18:53:13
''autónepper.'' 2012.01.04. 19:04:20
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 19:32:24
[mike] 2012.01.04. 19:46:51
(enyhén ívelt mosoly a szám bal szélén)
Nem ültél még M5-ben :)
Tibi88 2012.01.04. 19:52:31
A leírtakból következtetve RX lexusa van (mondjuk lehet hogy toyota highlander, az meg sokkal lassabb)
Lexus rugalmassági adatot tudok, ami majdnem megegyezik egy M5el (amiben meg ültem és tudom milyen brutál gép)
Azért mondtam hogy majdnem, mert több időt vesz igénybe, de minimális különbséggel. Egy elektromotor+benzinmotor együtt csodákra képes rövid ideig.
[mike] 2012.01.04. 19:56:45
Tibi88 2012.01.04. 20:23:18
lexus gs 450h: "5,9 másodperces 0-100, 4,7-es 80-120 " lexus meg www.timeslip.hu/reszletes.php?car=0560
Az Mes bmwk turbó nélkül ezt 4 alatt hozzák. Vagyis az 1 másodperc szerintem belefér a majdnembe. Főleg mert egy escortnak ez kb 12 másodpercbe telik...
Súly lóerőben nem is lehet összehasonlítani őket. Főleg mert nem is tudod összeadni normálisan a hibrid teljesítményét...
Az meg hogy nem hallottál még olyanról, hogy az autó rugalmasságának a mérése nem az én hibám.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 20:37:01
"streetfighter" 2012.01.04. 20:39:25
He-he-he
Érdekes, hogy arról akarsz vitatkozni amiről fogalmad sincs. Művelődj mielött okoskodsz!
"streetfighter" 2012.01.04. 20:43:34
Egyébként ez a rugalmasság nem sokat ér!
A hülye autós újságírók vagizank vele, mint a nyomatékkal, de értelme nem sok van.
A 180-as nyomatékommal megfogom a közel 500-ast. Rugalmasság meg nyomaték. :) Vicc!
J_W 2012.01.04. 20:51:47
Tibi88 2012.01.04. 21:02:45
De a te autód nem is 1,5 tonna :D A rugalmasságnak amúgy több értelmét látom leírni, mint a nyomatéknak. Mert abból hogy 350 NM, vagy 700 NM semmit nem tudunk meg, míg egy 80-120 gyorsulással többre mész. Főleg úgy hogy többször csinálod azt mint a 0-100at :D
Az autós újságírókban azt utálom, hogy minden tesztben leírják milyen kopogós a műszerfal tetejének a borítása.... Baszki, ez az autóm 3 éve megvan és soha nem kopogtattam, előző autómat se akartam. Ki nem szarja le? Vagy annyira unatkozik hogy ütögeti?:D
"streetfighter" 2012.01.04. 22:12:51
A rugalmassági mérésekben azt nem értem, hogy minek kell mérni a 60-ról 100-ra 5.-ben, 80-ról 120-ra 6.-ban az időt?
Ki az a balfék aki így gyorsúl? Jó persze, utal az autó erejére, de minek?
Ha gyorsulni akarok 60-nál, de még 80-nál is visszaváltok 2.-ba és usgyi 107-ig.
A műszerfal tapogatást én is kiröhögöm, de van még pár dolog a tarsolyukban, amin szintén jókat szoktam derülni.
szakoktato 2012.01.04. 22:13:23
Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
Ennyi van leírva, a többit az oktatók saját belátásuk szerint tudják oktatni: vagyunk páran, akik - szükség esetén - lassítással is segíttetjük az előzés befejezését. (t.i. ez kell az együttműködő közlekedési partnerek képzéséhez)
mrzigi 2012.01.04. 22:42:44
Nem én találtam ki ezt a szöveget, sőt legugliztam, és jópáran szinte szorul-szóra ugyanezt írták.
Szóval ez szerintem benne volt a KRESZ-ben.
Aztán hogy ki és mi a faxért vette ezt is ki, ki tudja. Annyi rossz, elqrt kötsög új módosítás van már benne ...
Végül is csak életeket mentett egy ilyen egyértelmű szabály, szóval minek is az.
Pl kamion előz kamiont, vagy lada/buzuki kamiont, akkor ez bizony elég súlyosan kimondta, hogy előzöttnek (kamionosnak) segítenie kell akár fékezéssel (akár megállással) is az előzőt. Ha tartja sebességét, a hülye előző meg nem látja, hogy ívelt az út és jönnek szembe, akkor ott bizony igen csúnya frontál lesz.
Hojlele 2012.01.04. 23:17:15
tundrazuzmo (törölt) 2012.01.04. 23:23:23
1.befogni a pofádat.
2.lásd 1.pont.."
Kisfiam, nem vagy abban a helyzetben, hogy nekem pofázz, comprende? Remélem, hogy csak szimplán tapló vagy, és nem kötözködni akarsz. A taplóság ugyanis annyira nem balesetveszélyes, mintha az utakon is így kötözködnél.
Lásd már be, hogy vannak nálad okosabb, előrelátóbb emberek, akinek értelmi képessége és rutinja meghaladja a tiédet!
szakoktato 2012.01.04. 23:38:17
Az elméleti képzésnek nem a sikeres teszt-vizsga a végső célja, ez csak egy eszköz a gyakorlati képzéshez. A cél a vezetési tudás megszerzése.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 23:51:52
mrzigi 2012.01.05. 00:26:42
Az a probléma, hogy én az egyértelműen kimondott dolgok híve vagyok.
Idézted te is a KRESZT, meg talán előtted is tették, meg hogy ebből meg abból együtt következik ...
Ez az amit piszkosul rühellek.
Igen is egyértelműen le kell írni és ki kell mondani a dolgokat.
Ez a fajta általános sumákolás csak arra jó, hogy kibúvót keressenek az elkövetők.
Igen, a józan ész azt mondja, hogy lassítson a kamionos, hogy beférjen elé, és ne legyen baleset.
A józan ész. És ha nincs a "józan eszénél", vagy csak köcsög a kamionos vagy valami? A KRESZ-ben leírtak szerint nem változtatta meg a sebességét, nem is terheli semmi felelősség ??
szakoktato 2012.01.05. 01:05:19
[mike] 2012.01.05. 02:40:44
"Főleg mert nem is tudod összeadni normálisan a hibrid teljesítményét..." Engem kizárólag a keréken kifejtett erő érdekel, más nem. Miért ne lehetne összeadni? Szerintem vegyél vissza az arcodból... én ezekből diplomadolgozatot írtam vice versa villanymotorról is. Nem valószínű h két beszólással, meg egy teszkós gyorsulásmérővel készített ócska menetdiagrammal ki fogod tudni szúrni a szememet. További jó okoskodást....
[mike] 2012.01.05. 02:48:47
Büszke_troll 2012.01.05. 03:40:19
SUV-ről volt szó. Egy RX 450h gyorsulási adata (0-100 km/h) (s) 7,9
egy M5 BMW (0–100 km/h) (s) 4,3.
Persze van olyan adat is, hogy 4. vagy 5. fokozatban mennyi a 80-120 -as gyorsulás, de annak a való élethez semmi köze.
Egy 80-ról történő történő gyorsuláskor egy M5 olyan gyorsan gangol vissza, hogy öröm hallgatni, a Lexus SUV pedig csak hátulról figyelheti ezt, azt is egyre messzebbről.
Ezzel nem a Lexust akartam fikázni, az én feleségem is hasonló SUV-val jár, jó is az, de meg se forduljon a fejekben, hogy összehasonlítható egy M5 BMW-vel gyorsulásban.
Nagyon nem az.
_B_ 2012.01.05. 08:02:16
Ismered az utat ember, miért nem előzöd meg bent, ha addig is gyorshajtottál?
Én 55-60 körül szoktam komótoskodni falvakban, és rendszeresen beesik mögém 100-al egy tahó, 2 méteres követéssel elkísér a falu végéig, de miért??? Ha addig mert gyorsan menni, miért szeppen meg 2 km hosszan? Mindegy lenne, hogy a szembejövő sávban, vagy a sajátjában keni el a kilépő gyalogost.
Ha meg gyorsulni akarsz 50-ról repülőrajttal, akkor fel kell mérni mit akarsz megelőzni, mert hosszúra nyúlhat. Lakott területen kívül komótos is fel fog gyorsítani 90-120 tempóra, erre számítani kell.
Persze ha bent is 70-el ment, akkor lehet hogy kint is tartani fogja, de az meg már nem komótos :))
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.05. 08:12:59
De egy normál előzésnél nem szükséges, sőt egyes esetekben még veszélyes is lehet, ha mindenáron segíteni akar az előzött. A normális magatartás az, hogy megy tovább, a korábbi dinamikájával, azon nem változtat semmit, mert így kiszámítható a szituáció (jártam már úgy, hogy előzés megkezdése legelső pillanatában a kedves előzött beleállt a fékbe, elég meredek volt).
[mike] 2012.01.05. 09:08:11
"streetfighter" 2012.01.05. 09:15:46
Az a probléma, hogy hiába nincs köze a valósághoz a rugalmasságnak (birkáknál azért igen), ez is egy adat, és erről volt szó, nem a gyorsulásról.
El is kéne olvasni amire reagálsz.
kolompár szmélgol 2012.01.05. 09:17:54
A posztolo irta, hogy kiertek a települesröl, de az elötte levö meg mindig 50-60-al ment, ebböl gondolta, hogy nem fog gyorsitani. Megkezdte az elözest, amikor melleert, az elözött gyorsitani kezdett, raadasul a mellekutrol kikanyarodott ele a mercis, es ekkor kezdödtek a gondok. Ha nem akarod megerteni, akkor hiaba minden...
Büszke_troll 2012.01.05. 09:24:27
a posztoló egyrészt hülye, mert nyilván kell rá számítani, hogy a település vége tábla után mindenki gyorsít, egyrészt igaza van, mert barom aki anélkül fordul ki egy mellékutcából, hogy jobbra ne nézne.
Én valószínűleg ugyanazt tettem volna mint ő, ha túlságosan benne vagy már egy előzésben akkor nagy gáz, és inkább lelökni az árokba az előzöttet, ha nem fékez és enged be maga elé.
De 2-300 lóerős SUV-tól ne várjunk csodát, nem versenygépek ezek.
"streetfighter" 2012.01.05. 09:26:45
Neked is hangsúlyozom, rugalmasságról volt szó, ami nem a 0-ról gyorsulás. Az én autómat rugalmasságban egy 140 lovas dízel is megszivatja, de gyorsulásban esélye sincs.
A régebbi M5 motorja hasonló (fajlagosan gyengébb) mint az enyém, ezért magas fordulaton jön meg az igazi ereje. Rugalmasságban egy kisebb turbó motor szivathatja. Gondolom ezt te tudod a legjobban. :)
Büszke_troll 2012.01.05. 09:40:21
A rugalmasság is gyorsulás.
Csak nem 0-ról 100-ra, hanem mondjuk 80-ról 120-ra pl. 5-ben.
[mike] 2012.01.05. 10:03:51
dzsaszper 2012.01.05. 10:05:54
Ezzel együtt, az előzést intenzív gyorsítással akadályozni tilos, szóval, ha gyorsít is, amint észleli, hogy előzik, kicsit várnia kell a felgyorsítással...
"streetfighter" 2012.01.05. 10:06:50
Ez így igaz, viszont a motor nem optimális fordulaton dolgozik ahhoz, hogy a legnagyobb gyorsulást tudja elérni, ellentétben a 0-ról történő folyamatos gyorsulással.
Ezért szorongathat meg egy nagyon erős autót egy kevésbe erős a rugalmassági méréseken.
Szerintem is hülyeség, mert nem életszerű, de ez van.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.01.05. 10:08:18
Azt meg a posztoló maga is bevallja, hogy fogalma sincs, hogy az előtte haladó abbahagyta-e a gyorsítást, amikor a "veszélyhelyzet" kialakult, vagy nem.
dzsaszper 2012.01.05. 10:15:20
@babel: értem én, hogy főleg a kikanyarodóra haragszol... hogy kit hoznának ki hibásnak, az szerintem elsősorban azon múlna, hogy az utolsó körforgalom óta volt-e kinn főútvonal tábla, vagy a kereszteződés előtt volt-e kinn kereszteződés alárendelt úttal tábla.
Ha volt, akkor csak és kizárólag a kikanyaradó a felelős. Ha nem, akkor is elsősorban ő, de akkor a felelősség már lehet osztott.
"streetfighter" 2012.01.05. 10:18:00
Kipróbáltam a "szuper" 1,4 TSI-t (kopresszor + turbó = 180 ló) DSG váltóval. Nem rossz nyilván, de nem is akkora durranás.
Jó volt visszaülni a sajátomba. Ha menni akarok, visszaváltok és kész. :)
kolompár szmélgol 2012.01.05. 10:34:04
Ja, a posztban zavaros, de utana az egyik kommentben megmagyarazta, de a lenyeg, hogy nem csattantak.
Meg a masik, hogy jo lenne, ha mindenki mindket iranyba nezne, tökmindegy melyik iranyba kanyarodik ki. Amikor gyalogosan atmegyek egy egyiranyu utcan, akkor is szetnezek mindket iranyba, mert volt mar, hogy a rossz iranybol jöttek es annak nem lett volna jo vege.
Csigorin 2012.01.05. 12:37:59
nos egyszeruen dobbenetes hogy van akinek ezt az alapigazsagot magyarazni kell... Plane hogy hogy kanyarodik ki jobbra ha nem arra nez amerre megy?? es ha ott egy fa? kitolteti vele a kek sargat?
kolompár szmélgol 2012.01.05. 12:54:24
Pedig magyarazni kell sajnos, mert nemelyik olyan hülye, mint egy zsak szaritott molylepke. Ezt legjobb gyalogosan is megfigyelni, hogy hogyan jönnek ki a boltbol: jobbra nez, de balra fordul ki, azt amikor meg lepattan a vallamrol, akkor meg nez, hogy miafasz!
Azt a keksargat az Entek tanacsaval kell ilyenkor kitölteni :)
babel 2012.01.05. 12:58:25
kolompár szmélgol 2012.01.05. 13:08:15
Hagyjad! :) Tibinek meg nem volt erös autoja, ezert nem tudja, hogy hiaba a 4x4, meg teli gumi, csuszos uton az is el tud pörögni.
Büszke_troll 2012.01.05. 13:22:50
hát én nem nagyon emlékszem, hogy a 300 lóerős Cayenne egyszer is ki akart volna pörögni 50-ről, teli gázzal. Nedves úton se.
babel 2012.01.05. 13:23:02
kolompár szmélgol 2012.01.05. 13:32:05
Csak 300 lovas a Cayenne-d? De gagyi :). Ez a kipörög vagy nem, függ attol is, hogy milyen a valto, meg a motor, meg a Porsche-n nagy pacsker van, azt eleg nehez kipörgetni. Nekem a Quattro Audim kipörgött, najo, ahhoz le is kellett padlozni. :)
Büszke_troll 2012.01.05. 13:57:49
"Csak 300 lovas a Cayenne-d?"
Nem. Ha fentebb olvasol, akkor láthatod, hogy a feleségem jár a SUV-val.
Én csak egy roadsterrel. :)
Megjegyzem, 50-es tempónál az sem akar kipörögni padlózásra, pedig az csak a hátsó kerekeket hajtja több mint 300 lóerővel.
babel 2012.01.05. 14:03:49
Amúgy számomra megnyugtató, hogy mindenki milyen ügyes, mindenkinek milyen jó autója van, mindenki mennyivel jobban kezelte volna ezt a helyzetet. Szinte tökéletes. Már csak azt nem értem, honnan jönnek akik mégis kikanyarodnak, rágyorsítanak, balesetet okoznak vagy szenvednek el? Biztos van valami üreg a földben, onnan bújhatnak elő... :D
''autónepper.'' 2012.01.05. 14:07:20
kolompár szmélgol 2012.01.05. 14:15:41
Fentebb nem irtad, hogy a feleseg vezeti a SUV-ot, de mindegy is. Amugy mokas lehet ilyen szutyok idöben hatsokerekessel, maszkalni. :)
babel 2012.01.05. 14:03:49
Azok, akik kikanyarodnak eled, meg ragyorsitanak, nem olvassak ezt a blogot, mert ök tökeletesen vezetnek, ezert nekik nincs szüksegük ilyen tanacsokra, amik itt elhangzanak. :)
Büszke_troll 2012.01.05. 15:12:02
"Fentebb nem irtad, hogy a feleseg vezeti a SUV-ot"
De, tessék: @Büszke_troll: >>nem a Lexust akartam fikázni, az én feleségem is hasonló SUV-val jár<<
"Amugy mokas lehet ilyen szutyok idöben hatsokerekessel, maszkalni."
Csak meg kell tanulni vezetni, akkor nincs probléma.
@babel: megfigyeltem, hogy az emberek jó része annyira tud vezetni, annyira tökéletes reflexszel rendelkezik, hogy kereszteződésben csak fél szemmel néz körül. Aztán ilyenkor fordul ki, például eléd.
dzsaszper 2012.01.05. 15:23:50
De szerintem ezzel együtt mégis kérdés, volt-e kinn tábla.
Egyrészt van, hogy az egyjegyű főút csomópontja úgy van megoldva, hogy elsőbbséget ad kétjegyűnek, vagy autópályára vezető útnak, tehát az egyjegyű főút nem mindig abszolút főútvonal. (A körforgalmakról nem is beszélve).
Másrészt elvárható, hogy tudd, milyen táblák hatálya alatt autózol.
dzsaszper 2012.01.05. 15:48:24
"streetfighter" 2012.01.05. 16:42:33
"Megjegyzem, 50-es tempónál az sem akar kipörögni padlózásra, pedig az csak a hátsó kerekeket hajtja több mint 300 lóerővel."
Komolytalan egy gép lehet, vagy te nem vagy a helyzet magaslatán. :)
"streetfighter" 2012.01.05. 16:51:44
A nehézség csak javít a helyzeten!
Képzeld, ha még könnyű is lenne azonos lóerőve! :)
logikaibukfenc 2012.01.05. 17:46:26
egy alig egynapos video
biztos látták már páran
tanulságos
auto.indavideo.hu/video/Allo_kocsisor_a_jeges_autopalyan
_B_ 2012.01.05. 18:01:03
"Megjegyzem, 50-es tempónál az sem akar kipörögni padlózásra, pedig az csak a hátsó kerekeket hajtja több mint 300 lóerővel."
Akkor gyorsan vidd el szervizbe, mielőtt teljesen megáll:)
Max 1-esben lehet nyomatékmaximumod 50-nél. Ha 1-ben sem rúg akkor komoly a baj:)
2-esben meg majdnem alapjárat, ott mit vársz...
Büszke_troll 2012.01.05. 18:02:31
"Komolytalan egy gép lehet, vagy te nem vagy a helyzet magaslatán. :)"
Ja, szarul padlózok.
"streetfighter" 2012.01.05. 18:14:35
Kézi váltóval 3.-ban? :)
Remélhetőleg nem autómata váltó van benne, mert akkor már régen rossz.
Büszke_troll 2012.01.05. 18:50:13
Nem vazze, Forma 1-es autó, automatizált váltóval.
Olvass már vissza, ebből indult:
"Tibinek meg nem volt erös autoja, ezert nem tudja, hogy hiaba a 4x4, meg teli gumi, csuszos uton az is el tud pörögni."
Felesleges arcoskodni, a Lexus egy fokozatmentes váltóval ellátott gép, az bizony nem fog hatvannál gázadásra kipörögni. De egy M5 se.
Persze ha akarom, csúszós úton egy 64 lóerős Zsigulit is kipörgetek, elég a kuplunggal játszani egy kicsit. De sima padlózásra nem.
Tibi88 2012.01.05. 19:36:26
Mondjuk nem te hoztad fel szerintem, de nálad láttam először (nem olvastam egész nap szóval nem tudom ki írta)
Nekem most 166 lovas benzines van elsőkerék hajtással. Padlónál 1ből 2be megnyikkan, de hogy egy 4x4es 60nál kipörögjön... azért összkerék hogy ne legyen ilyen gond. Még ha haldex rendszer akkor sem szabad.
"streetfighter" 2012.01.05. 20:51:11
Azért tudjuk már, hogy miről "beszélünk".
Nem a Lexusról, nem az M5-ről, hanem a te több mint 300 lovas hátsókerekes roadsteredről, ami nem pörög ki 50-nél egy padlózásra. Erre írtam, hogy egy kicsit hihetetlen számomra. Nyilván 2. fokozatban értettem és kikapcsolt kipörgés gátlóval, ha van benne olyan. :)
tpapa 2012.01.06. 08:35:08
Büszke_troll 2012.01.06. 09:15:17
tpapa 2012.01.06. 09:25:26
Büszke_troll 2012.01.06. 09:41:26
" Ugyanis nem az volt az állításom"
_Melyik_Nicken_?
Mert én a "tpapa" nicket ma reggel láttam először a posztban.
tpapa 2012.01.06. 09:46:33
tpapa 2012.01.06. 09:51:11
Büszke_troll 2012.01.06. 10:04:17
igazad van, de én nem erről vitáztam, nem ezen akadtam ki. Az autók megcsúszhatnak, a kerekek is kipöröghetnek, máskülönben nem szerelnék fel őket kipörgésgátlókkal, menetstabilizátorral.
De a farkamnak sincs kedve még egyszer leírni, akit érdekel visszaolvashat, átlagos IQ-val akár fel is foghatja.
tpapa 2012.01.06. 10:20:54
Ne írd le még egyszer, hiszen abból eddig sem értettem meg. :o) (147) Írd le egyszerűen, mi a Te állításod, és mi az a másik, amin kiakadtál? Mert nekem továbbra is gyanús, hogy itt egymás melletti elbeszélés esete foroghat fenn.
Asztalos Gábor 2012.01.07. 15:07:20
Gondolom kibaszott fontos gyerekkel a kocsiban megmutatni, mennyire menő vagy hogy bárkit megelőzöl.
"A szokásos "kifordulni eléd sietős, aztán menni már nem"-et játszik velem valaki. Semmi vész, rövidesen jön a lakott terület vége,"
Mennyivel ment? 50-nel, az meg neked kevés.
"Sajnos olyan képzetem támadt, hogy engem hoztak volna ki hibásnak, szabálytalan előzés + relatív gyorshajtás miatt. Nekem egyértelmű, hogy egyik sem volt,"
Véletlenül sem te vagy a hibás! Szerintem ezért is orbán a hibás. Meg az IMF. Véletlenül sem az a fasz, aki a város vége tábla után 50-ről gyorsító másik autóst mindenképpen meg akarja előzni.
"streetfighter" 2012.01.07. 16:58:21
Szerintem mindenki jobban jár, ha te megmaradsz az aztalok és székek bűvkörében, és nem ülsz autóba. :)
Tibi88 2012.01.07. 20:33:16
Az ilyen hülyéknek elkezdem írni a hozzászólásom, aztán rájövök hogy úgyse érti. Ezért kitörlöm és hagyom a francba :D próbáld ki, mosolyt csal az arcra :D
SzG-1978 2012.01.07. 22:12:47
Asztalos Gábor: el kell olvasni minden hozzászólást, mielőtt belevau. Elég részletesen leírta, ki mennyivel hajtott.
Amiért beleszólok:
Kollégám részese volt egy személyi sérüléses balesetnek pár évvel ezelőtt, mely pontosan így történt, ahogy az alaptörténetben, csak ő a Merciben ült (nem írom le az autókat, mert egyszerűbb ezt a szitut felhasználni). Az autók csattantak, mentő is volt, meg közlekedési rendőrök részvételével lezajlott helyszínelés. Eredmény: 1 év várakozás (megvárták, hogy a személyi sérült felépül-e, és hogy jelentkezik-e nála esetleg visszamaradó egészségkárosodás), majd kihozták osztott felelősségre az ügyet a bíróságon.
A kikanyarodó (esetünkben a Merci, esetemben a kollégám) nem nézett ki jobbra, hogy az út szabad-e teljes szélességben, az előző pedig az alárendelt útvonal tábla hiányában előzött.
Szerintem ha mindent szabályosan tennénk vezetés közben, megbénulna minden a lassú autósoktól. Ha viszont szabályt szegünk, tudnunk kell: ha rosszul jönnek össze a dolgok, baleset is lehet belőle, és ilyenkor nem másra kell mutogatni. Esetleg akkor, ha ő is hibás. Bár ehhez morál kell, itthon meg az a legkevesebb. (Ezért gázolnak gyalogost zebrán.)
"streetfighter" 2012.01.07. 22:53:11
Látod, én is elég lényegre törően szoktam fogalmazni. Nem fektetek bele sok energiát. Ezek szerint tudod miért. :D
jézus_szive 2012.01.07. 23:02:12
Persze tudom rengeteg embernek van sürgős 70-el vágtathatnékja, akiknek nem fér bele egy jobbra nézés sem. Igazából meg teljesen mindegy, hogy van kint főút tábla vagy nincs, neked az alárendelten gőzöd nem lehet róla mi van kint, meg mi nincs. Te látsz egy nyomorult elsőbbségadás táblát, ami kb. mindennek az alapja. Ez az egy tábla kb elég lenne az egész közlekedéshez és még ezt is leszarjátok, de mikor atya világ csunya bácsi szemböl ködlámpát éget, na akkor aztán gyün a szakismeret.