Így is nagyon drága már a gázolaj és a benzin is, ezért még bosszantóbb, ha lehúznak; kevesebb és rosszabb minőségű üzemanyagot kapunk. Árpád például így járt, de nem hagyta annyiban, panaszt tett az illetékes kúthálózatnál, leveleit és a kapott válaszokat nekünk is elküldte.
Kedves Autós kollegák
Mellékelem saját kis AGIP ügy levélváltásomat ….. tanulságos.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: *********** Árpád [mailto:]
Sent: Thursday, December 01, 2011 9:53 AM
To: INFO
Subject: panasz
Egy hete tankoltam az autópályán (m1) Agip Dieselt.
A tank kb 65% tele volt. 35, 57 litert fizettem. csak 20 km-el később vettem észre hogy ennek ellenében a tank csak 80% tele volt (tank volumen 65Liter) .... ezt azért vettem észre, mert a motorelektronika "vészprogramba" váltott .... az Audi szerviz diagnosztizálta, hogy a ritka gyenge üzemanyag minőség miatt.
Megállapítom: Átvertek, megloptak és veszélybe sodortak.
Kérdezem, hogy mit fognak ebben az ügyben intézkedni?
üzemeltető: 3 gfs kft 1031 bp ölrő u 10, 2011.11.23 11.42óra
Üdvözlettel
**************
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tisztelt *************** Úr!
Sajnálattal olvastuk alábbi levelét!
Az üzemanyag minőségével kapcsolatban nem tudunk addig állást foglalni, míg a szükséges üzemanyag bevizsgálás nem történik meg.
Ahhoz, hogy állást tudjunk foglalni az ügyben, tisztelettel szeretnénk megkérni, hogy az Ön által említett Audi márkaszerviz juttassa el hozzánk a gépjárművéből vett üzemanyag mintát.
A minta kézhezvétele után vállalatunk haladéktalanul bevizsgáltatja azt a független Ásványolaj Minőségellenőrzési Zrt. akkreditált üzemanyag-vizsgálati laboratóriumában.
Üdvözlettel:
****************
Marketing Manager
Eni Hungaria Zrt.
H-2040 Budaörs, **********************
Vezérigazgató: **********************
Adószám: ***************************
www.agip.hu
-----Original Message-----
From:
Sent: Friday, December 16, 2011 8:17 PM
To:
Subject: RE: panasz
Tisztelt V. úr...
már eltelt több mint 2 hét .... az AGIP super diesel azóta már nem tartózkodik gpjművem tankjában - hisz használom az autómat.
Örültem volna annak hogy a lopás / csalás ügyben is állást foglaltak volna ... de lehet hogy nem olvasta el eléggé alaposan levelemet .... ha a 65 literes tankom több mint 60% tele (mert nálam 60% félig tele és nem félig üres) = minimum még 39 liter gázolaj volt még a tankomban .... ha érre még kb 35 litert rátankolok akkor durván 74 liter üzemanyag úszik a 65 literes tankomban .... ez még egy szinte full extrás Audinak is egy kicsit sok, vagyis lehetetlen ..... és ha akkor a mutató csak kb. 80%ot mutat akkor az annyi mint kb 52 liter ... vagyis tényleg csak kb 13 litert nyomot bele az a kedves fiatal ember aki az ENI vagy AGIP vagy tudja a som kinek a megbízásából veri át az ügyfeleket .... mint pld engem.
Ön mint marketing manager biztos nagyon érdekelt abban hogy ügyfeleivel szoros kapcsolatban legyen, hogy tanuljon a piaci visszajelzésekből, felmérje a Brand átütőerejét ...... hát it van a nagy lehetőség ..... én egy ügyfél vagyok .... akkor most felteszem önnek mint profi azt a kérdést hogy ...
mit óhajt a vállalata ebben az ügyben lépni?? (érti a helyzetet? rossz minőségű vagy pancsolt üzemanyag ÉS csalás a kúton)
nézzük hogy mire képes az ENI / AGIP gépezete. Ez eddig nagyon gyenge volt. Izgatottan várom a fejleményeket .... sőt nyilvánossá teszem ...
hogy mások is tanulhassanak és hogy egy jót szórakozhassanak. Mert azért tudom hogy ez az egész egy vicc .... hogy ez az egész önöket egyáltalán nem érdekli .... és hogy önöknél is csak mindenki a székében kapaszkodva várja a havi utalást.
lepjen meg ....
üdvözlettel
egy ügyfél
ps. már közzé is raktam a FB oldalamon ....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tisztelt ************* Úr!
Szeretnénk tájékoztatni, hogy a kérdéses időszakban és azóta sem kaptunk üzemanyagainkra vonatkozó minőségi kifogást az M1-es autópálya mentén lévő töltőállomások kapcsán.
Töltőállomásainkat ISO9001-es Minőségbiztosítási Szabvány szerint működtetjük, tehát az üzemanyag minőségével kapcsolatosan rendszeres ellenőrzéseket végzünk, kell végeznünk.
Említette levelében, hogy "az Audi szerviz diagnosztizálta, hogy ritka gyenge az üzemanyag minősége", ezért szeretnénk kérni - a fentebb leírt tények miatt is -, hogy juttassa el hozzánk az erről készített írásos dokumentumot, megértve, hogy mintát nem áll módjában eljuttatni hozzánk.
A "lopás/csalás" ügyében nem foglaltunk állást, hiszen mint Audi tulajdonosnak tájékoztatást kellett volna kapnia arról a gépjármű megvételekor, hogy a Volkswagen, Audi, Skoda és a Seat gépjárművek üzemanyagtank térfogatával kapcsolatban a kezelési utasításban megadott térfogaton felül, akár ~ 15-20 százalékkal több üzemanyag is betölthető a teljes rendszerbe.
A Porsche Hungaria Kft. vevőszolgálatának korábbi, felénk intézett állásfoglalása alapján, az 1992-től gyártott fenti márkákhoz tartozó gépjárművek már el voltak látva biztonsági szelepekkel, amely időpont természetesen összefüggésben van a katalizátoros motorok megjelenésével.
A benzinüzemű járműveknél az üzemanyag nagyfokú hő tágulása miatt - ami a különböző típusoknál lehet akár 15-20% - is, szükségessé vált a biztonsági szelepek beszerelése a betöltő nyílásokba. A gépkocsikhoz mellékelt kezelési útmutatókban a gyárak tájékoztató jellegűen leírják az üzemanyagtartályba biztonságosan tölthető körülbelüli üzemanyag mennyiséget.
Ezen mennyiségen felül a tankolások alkalmával a biztonsági szelep kiiktatásával - kattanások utáni további tankolások - a fent említett 15-20% -os többlet tölthető. A Porsche Hungária Kft. vevőszolgálatának hivatkozott állásfoglalása megjegyzi továbbá, hogy ez a módszer "szabálytalan és igen veszélyes"!
Üdvözlettel:
Marketing Manager
Eni Hungaria Zrt.
H-2040 Budaörs, *********************
Vezérigazgató: **********************
Adószám: *************************
www.agip.hu
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
buék !
hmmmmm ….. egy kicsit elmeditáltam az ön levelén
Egy pár gondolat az önök marketing – performance –ével kapcsán.
Az utolsó levelemben felvázoltam önnek kíváncsiságomat az „ENI hungária ZRT” marketing gépezete teljesítményképességét illetően. Ez lett volna a válaszuk? Mert ha ezt annak tekintik, akkor kiemelném az eddigi egyetlen marketing-értelmes (azaz ügyfél centrikus) részét ennek a kommunikációnak:
„Sajnálattal olvastuk alábbi levelét” (ki? – ön? – mások is? – plurális majestatis?)
…. az eddigi levélváltásunk az ENI részéről úgy kb. 285 db. szavat tartalmazott. Ha ebből levonom a fentiiket (4 db) akkor marad 281 db. szó „nem ügyfélbarát” szó – vagyis magyarázkodás és ál-szakmai-bullshittolás – ez 1,403% . Az eddigi minősítésem (lsd. előző levelem) annyi volt, hogy „nagyon gyenge” ….. 1,4% ot hogyan kellene minősíteni?? …. csak az egyik kedves pesti barátomat tudom idézni „ leég a pofámról a bőr!” – ezek után még említette az „AGIPNAK” a rokonságát – de szerintem nincs neki (mármint az agipnak) anyukája – és egyébként sem illik ilyeneket mondani.
Egy pár gondolat az ön levelének tartalmával kapcsán:
Évente úgy kb. 50.000 km teszek meg kis autómmal – kb. 500 km-ként tankolok – azaz évente úgy kb. 100szor, az utolsó két évben summában kb. 200 tankolásom volt …. és eddig nem vettem volna észre hogy az üzemanyag tartályom 13%al nagyobb …. ez annyira elbizonytalanított hogy a napokban orosz rulett módszer alapján nem tankoltam (pedig úton voltam …. izgultam is) egészen addig amíg a fedélzeti computerem 10 km-ert mutatott – aztán nyomtam neki a dieselt, 63,4 liternél kattant a pisztoly – másodszor – mert rányomtam neki még egy kicsit – így még 1,2 litert beletuszkoltam (így lett 63,4 liter). Igaz hogy nem az AGIP-nál hanem a jó magyar MOL kútnál ….. Maradjunk annyiban, hogy a 65 liter úgy nagyabból stimmel ….. és mit akar azzal mondani, hogy „kattanások utáni további tankolások - akár ~ 15-20 százalékkal több üzemanyag is betölthető a teljes rendszerbe”. – még mindig nem érti, hogy nem többet, hanem kevesebbet töltöttek nekem be????? Amit én fizettem az volt több …. itt nem a pisztoly kattant, hanem én (még pedig be-kattantam). Aznap úgy kb. +10 fok lehetett…. hő tágulás?? – 15-20%?? – itt valami más tágult – de ez nem az üzemanyag volt – hanem a korrektség fogalmának a határai.
Egy pár gondolat az egész ügyet illetően.
Ha engem meglopnak, akkor önöket is, az önök partnerük a „3 gfs kft” ( vagy hasonló) munkatársai égy összehangolt csalási akcióban meglopják az ügyfeleket. Ez nem újdonság és egyébként nem is AGIP specifikus. Ez tulajdonképpen bárhol megtörténhet és meg is történik. A módszer egyszerű, régi múltamban, mint üzleti tanácsadó ilyeneket (is) vizsgáltam. Ha önt ez tényleg érdekli, megadom önnek azon szakemberek elérhetőségét, akik ebben segíthetnek.
Az én levelem nem követelt semmifajta kártérítést és nem is fenyegette önöket bármilyen jogi lépésekkel (kezdem báni) ….. egyszerűen elpanaszoltam önöknél azt, ami velem történt. Ami viszont még annál is bosszantóbb, mint a lopás esete az az önök hozzáállása ….. magyarázkodnak, hogy hő tágulás meg hogy nagyobb a tankom meg hogy senki sem panaszkodott …. Kedves V. úr!!!!!! Az életben nagyon sok dolog nem egyértelműen fehér vagy fekete, és nem mindig egyszerű az embernek eldönteni hogy mi a helyes – és hogy mi nem ….. ám ebben az ügyben a sötétség szabad szemmel látható – mert fekete mint Darth Vader sisakja.
Hogy lehetne ezt jobban kezelni?
Először is kérjenek elnézést. Ez a minimum. Ezt lehet úgy is csinálni, hogy nem állnak mindjárt mind a két lábbal a per közepén.
Kedves ******** úr
Bárhol is térjen be töltőállomásunkra, széleskörű, személyre szabott szolgáltatásaink (többek között CiaoAgip kávézó és shop, étterem, ingyenes WiFi szolgáltatás) mindenhol elérhetőek. Töltőállomásainkon mindezek mellett járműve is megkapja mindazt a törődést, amire az utazás közben szüksége van. (http://travel.eni.com/hu_HU/stations/stations.html)
Az ügyfeleink elégedettsége részünkre nagyon fontos. Sajnálattal olvastuk az alábbi levelét (ez jóóóóóó) és elnézését kérjük, hogy nem lehetett elégedett az általunk nyújtott szolgáltatásokkal. A töltőállomásunkat üzemeltető Partnerünkkel felvettük a kapcsolatot azzal a kéréssel, hogy vizsgálja meg az ön által panaszolt ügyet.
Addig is kérjük az ön tisztelt türelmét (igen – szeretem ha kedvesek hozzám – blow sugar in my ass – i like that). Engedje meg hogy addig is kedveskedjünk önnek egy …. és most jöhetnek a tök jó marketing ötletek – próbálja visszaszerezni az ön ügyfelének bizalmát – hívja meg a Flag Ship Store -jába – az önök irodájánál Budaörsön (ha kinéz az ablakon látni fogja) egy Autómosásra/tankolásra/kávéra vagy mittomén.
Azt kérem öntől, hogy adja át ezt a nagyon gáz-ügyet egy mindenféle értelemben magasabb szinten mozgó embernek …. én ígérem, hogy úgysem hagyom önöket békén …. most annyira berágtam, hogy már csak azért is nekifeszülök ennek az ügynek …. lassan már azt kérdezem magam, hogy hol ülnek a nagyobb gengszterek – ebben az esetben inkább tankszterek – a kútban vagy az irodában?
Még mindig azt kérdezem, hogy mit szándékoznak ebben az ügyben tenni????????
metal · http://electric.blog.hu 2012.01.09. 08:46:07
És ezt ott a kúton nem sikerült kiszámolni? Komolytalan, én egy simma így jártál hülye vagy választ írtam volna az AGIP heyében!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.09. 08:59:53
ad 2) magunk tankolunk, vagy figyeljük a kutast
ad 3) az agip könyörögve kéri az üzemanyag mintát, de a kedves posztoló ezt a kérést sorozatosan ignorálja. minta nélkül bárki mondhatja, hogy szar volt az üzemanyag
"Még mindig azt kérdezem, hogy mit szándékoznak ebben az ügyben tenni????????"
pl. a beküldött üzemanyag mintát biztosan szívesen megvizsgálnák, sőt rendőrségi feljelentésre a kúton készített biztonsági kamerás felvételt is kiadnák, hogy hova tűnhetett az üzemanyag.
biker_kolee 2012.01.09. 09:03:33
Emmett Brown 2012.01.09. 09:08:44
1. tankolj magadnak, vagy ha öltönyben vagy, és nem akarod összekoszolni, akkor maradj a kutas mellett amíg tankolja a kocsidat.
2. nem az jön le, hogy csatoltad volna a bizonyítékot, állításod szerint a szervíz bevizsgálta, és megállapította, hogy szar volt. Ez alapján egy sima hőbörgő vagy, aki nem képes a saját igazát bizonyító adatokat mellékelni.
3. nagy különbség van az álláspontod érvényesítése, és a dagályos, fárasztó, kioktató, irritáló stílus használata mint érveléstechnika között (Te nem az első típus vagy)
4. próbálj meg takarékosabban vezetni, 13 literes átlagfogyasztás dízelből nem kismiska.
5. ha valakivel "hivatalos" ügyben levelezel, akkor ne köss bele, és ne baszkuráld, mert azt senki sem szereti, és ilyenkor általában sokkal kisebb esélyed van a pozitív elbíráslásra
tundrazuzmo (törölt) 2012.01.09. 09:13:36
Ez olyan, mintha rámjönne az ötperc, és a tavaly karácsony előtt rendelt pizzáért most fikáznám a pizzériát. Jajj, de rosszul voltam, és többet is fizettem. Ja, se pizza nincs, se látlelet, se blokk, de azért higgyenek nekem, mert Audim van.
Lúzer!
jézus_szive 2012.01.09. 09:31:09
dr. _mmm_ 2012.01.09. 09:33:35
Ambrus Gergely [SG] 2012.01.09. 09:36:48
crazy78 2012.01.09. 09:43:34
Ezek után anélkül mivel alátámasztani nem tudja az igazát, gyakorlatilag rágalmaz! Nem értem!
Nameg "kb.65% tele" mi az hogy kb??? Az én mutatóm pl. az első 150km-en meg se mozdul, pedig akkor már csak 3/4-ig van a tank, és akkor kezd el szépen lassan kúszi lefelé.
Szerintem vagy kamu, vagy csak figyelmetlen a posztoló.
Szántó Gábor · http://choirs.oftheworld.club 2012.01.09. 09:46:58
"Mellékelem saját kis AGIP ügy levélváltásomat ….. tanulságos."
jaja, mintapéldája a "hogyan érjük el hogy idiótának nézzenek minket" módszernek.
pom pom 2012.01.09. 09:47:08
spapda 2012.01.09. 09:54:34
Arról nem is beszélve, hogy (a többiek is írták már):
1. A szintjelző által közölt érték nem szentírás
2. A VW autóknál tényleg elég nagy tágulási tér van a gyárilag megadott tartályméreten túl.
3. Az Agip kérte a mintát. Nem kapta meg. Pedig nyilván azért kérték, mert bemondásra nem hisznek, nem hihetnek el bármit. Én sem hinném. Viszont kérték, mert nekik sem érdekük, hogy az egyik kút stiklis kezelői miatt az egész brand hírneve sérüljön. Tehát valószínűleg ha kaptak volna mintát és igaz a levélben leírt állítás, akkor az Agip szétrúgta volna a helyi stiklis seggét, a posztoló meg kapott volna valami vigaszdíjat.
4. Az Agip valószínűleg azért nem kér bocsánatot, mivel azzal beismerné, hogy hiba/átverés/csalás/lopás stb. történt. Én sem kérnék bocsánatot bemondás alapján, csak a minta elemzését követően. Amit ugye a kedves postoló nem küldött el a cégnek.
Értem én, hogy szívás, ha a "fullextrás Audi" (LOL) megkotlik az ótópályán a gagyi gázolajtól, de ezt lehet európai színvonalon is kommunikálni, ez a bazári stílus nevetséges. Ha meg úgy érzi a spíler, hogy az Agip nem foglalkozik az üggyel, ott a Fogyasztóvédelem és a NAV (ugye velük vonták össze a jövedéki termékekkel is foglalkozó VPOP-t?), náluk lehet panaszt tenni. Ja, hogy minta nélkül ők is csak széttárják majd a kezüket? Bocs.
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.01.09. 09:55:53
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.09. 10:02:28
[mike] 2012.01.09. 10:03:13
u.i. Csak engem zavar ez a 60%-ig tele utána meg CSAK 80%-ig volt tele, de félig nem üres, mert kissé teli van kábé majdnem a feléig duma ? :D:D
Faus to 2012.01.09. 10:04:53
Skodakék Fábia 2012.01.09. 10:11:15
qwertzu 2012.01.09. 10:40:01
Viszont még csak 9.-e van, és máris 2 nagyon komoly jelölt akadt az év legszánalmasabb posztja címre. (a 200 forintos parkolós a másik)
Kemény év lesz.
1kutya 2012.01.09. 10:58:54
tundrazuzmo (törölt) 2012.01.09. 11:11:30
Kemény év lesz."
Ne izgulj, hamarosan jelentkeznek a "sáros volt az út, piszkos lett a kocsim - a mosóban pedig nem vállalták a garanciális javítást" kaliberű posztok is.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.09. 11:24:54
Valamiben viszont neki van igaza, neki van fullextrás ódija, nekem meg nincs. Baszhatom a helyesírást, meg az összes többi kulturemberi ismérvemet.
Tudjátok mit? Baszhatjátok ti is a sajátotokat. Neki van igaza.
"streetfighter" 2012.01.09. 11:26:50
A stílus maga az ember! Itt is nagy igazság. :)
Az már mellékes, hogy esetleg tényleg átverték. Későn vette észre, és nem reagált megfelelően (minta, jegyzőkönyv, stb.).
Se bizonyiték se semmi.
Mit képzel az ilyen félnótás, hogy minden "alaptalan rágalmazásra" leborulnak a lábai elé könyörületért esedezve, és teljes vizsgálatot indítva?
Szánalom, és még ő irogat ide nagyképű posztot. :)
D4D 2012.01.09. 12:04:45
Ami olyan érzékeny az üzemanyagra, hogy valóban képes (régebbi szoftverrel) vészprogramba kapcsolni.
Persze az Audinál rámondják, hogy szar gázolajt tankolt, mintsem inkább elismernék, hogy a szűrőket nem megfelelően ellenőrizték az előző szerviz alkalmával. Feltéve persze ha nem a Garázs Bt szervízeli az Audit. Ott erről a típushibáról nem tudnak.
Alikam 2012.01.09. 12:12:10
Ez a kezdet, ugyanis ez esetben még csak azt bizonyítod, amit te vélsz, a másik fele, hogy azt is bizonyítanod kell, hogy az ott tankolt üzemanyagot vizsgálták be a szervizbe, mert hát te azóta máshol is tankolhattál.
És ha ezek a bizonyítékok meg vannak akkor csatolva ezeket lehet az AGIP-hoz fordulni.
Alikam 2012.01.09. 12:13:40
➊ 2012.01.09. 12:20:43
sapka 2012.01.09. 12:27:47
attól függően, hogy mekkora a hőmérséklet, az autó éppen mennyire áll vizszintesen vagy éppen picit lejtőn, és még ki tudja mitől függően, más és mást mutat a tank szintjelzője.
megesett már (nem is egyszer), hogy úgy indultam el, azt mutatta a műszer, hogy kb 5/8-ig van a tank, majd mikor mentem vele kb 40-45 km-t, azt láttam, egy csepp benzin nem fogyott belőle.
szóval ennyire megbízhatóak a fedélzeti üzemanyag visszajelzők.
másrészt, ha a levélírónak diagnosztizálták, hogy ritka gyenge minőségű az üzemanyag, vágja az orruk alág, hogy itt van, basszus a mérés eredménye. mindaddig amíg ezt nem teszi meg, szerintem ő a kínosabb fél ebben a levelezésben, nem az AGIP. főleg a kisstílű statisztikájával, hogy hány százalék a magyarázkodás és a folytonos elvárással, hogy csak mert ő ügyfél, induljon be a marketing gépezet. mit vár? ő csak egy hülye ügyfél az AGIP szempontjából, addig, amíg egy alá nem támasztott és rendesen meg nem fogalmazott panasz el nem küld nekik.
mellesleg szerintem is csak egy hülye ügyfél. (bár ez kevésbé számít, elismerem.)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.09. 12:43:20
és nem elsősorban a szűrő, hanem az üzemanyag-befecskendező miatt.
apoa 2012.01.09. 12:49:13
hawkeye 2012.01.09. 12:59:05
Az audisták már csak ilyenek...
Meg a fekete béemvések egy része is...
Szevasz nepper! :)
Riska 2012.01.09. 13:12:56
Amíg nem tanulsz meg "jó" magyar nyelven fogalmazni és érthető módon, hivatalos levelet írni, addig inkább ne is próbálkozz meg ilyenekkel, mert csak magadat járatod le.
A tágulási kutyfaszáról még én is tudok, pedig életemben nem volt VW-m se Audim.
Ezenkívül nem értem még mindig, hogy mi a pék bajod van és milyen vészprogramról beszélsz, mert csak szavakat pakolsz egymás mögé összefüggéstelenül.
Ha a kutas átbaszott, menj oda és verd pofán, vagy írd meg normális formában. Ha szar a benzin, akkor azt más autós is észrevette volna. Szerintem inkább csak karban kéne tartani a verdát és nem lennének bajok.
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.01.09. 13:19:05
meg azt sem értem, hogy akkor most a benzin minősége a probléma, vagy az, hogy az a kedves fiatalember a fizetett 35 liter helyett csak 13 litert tankolt az autóba?
a posztoló magára hagyta a kedves tankoló fiatalembert a tankolás idejére?
amikor a pénztárnál bemondta, hogy melyik kútnál tankolt, jó kútszámot mondott?
D4D 2012.01.09. 13:43:30
A tervezésnél figyelmen kívül hagyták, hogy az üzemanyagban milyen adalékok, illetve milyen minimális arányú biodiesel van belekeverve.
Ez bebaszott állandóan a részecskeszűrőnek, ai miatt az Audi kínjában három szoftverfrissítést (Apáméban legalább is ennyiszer frissítettek, Deutschland) is kihozott. Majd 4-5 éves korukra ez a probléma csökkent, de ezt is úgy érte el az Audi, hogy az előírtnál 2x-3x gyakrabban kell a szűrőket csekkolni, nem feltétlen cserélni, de ellenőrizni kell. Na ezt a garázsszerviz nem tudja.
Igen a CR érzékeny az üzemanyagra. Amíg hozzájutottam házi dieselhez, addig tartottam két teljesen szűz kannát, amibe beleszűrtem a szállított anyagot egy finom festékszűrővel.
Aióta nincs házi diesel, azóta a kutas anyagtól már nekem is kétszer volt problémám. Ezek közül az egyik a Hűvösvölgyi Stop Shopnál levő Mol kúton, a másikat nem tudom honan. A Hüvi kutat azért merem kiírni, mert akinek akkor gondja volt (valamennyi CRTD, ugyanaz a tünet), az mind ott tankolt 2 napon belül. 5 autó, amiről tudok. Itt sem feltételezem a szándékosságot, mindössze a hanyag technológiai fegyelmet.
Az a baj, hogy mire kijön egy ilyen gond, addigra már a következő gázolaj van a tankban. Ezt tapasztalatból mondom.
Az eredeti kérdésedre: Nem tudok róla, hogy meg lenne adva valamelyiknek is, mit tankolj bele. Azt tudom, hogy egy magas nyomású motor sokkal érzékenyebb az üzemanyag tisztaságára, főképp a vízre.
Egy szívódiesel vígan elmegy még, mikor egy CR-nek már enyhe rángatásos tünetei vannak a víztől.
Szoktam időnként hozni 5 litert kútról, és itthon átöntöm a szűrőn, és megnézem, mi marad fenn.
Ez alapján a budakeszi AGIP, a Budagyöngye Shell, a Bécsi út kifelé (Zay u.) Shell, illetve a zsámbéki ÖMV felkerült a tiltólistámra.
Amióta betartom, hogy nem járok ezekhez, azóta az üzemanyagszűrő tervszerű cseréjekor kevesebb koszt és vizet tartalaz a szűrő. lőtte volt már, hogy menet közben le kellett engedni az üziszűrőt a víztelitődés miatt.
Faus to 2012.01.09. 13:45:18
jézus_szive 2012.01.09. 13:58:33
Gyönörű példája, hogy azt se tudod miről beszélnek, de ha nem okoskodhatsz bele rosszul fogsz aludni. :)
Megsugom, valami motorvezérlés lámpa gyulladhatott ki és ilyenkor szed elő valami vészprogramot.
ex-dr. vuk 2012.01.09. 14:04:27
little honey 2012.01.09. 14:29:31
De benzinhez(dieselhez) meg motortérbe engedni nagy lúzerség.
[mike] 2012.01.09. 14:31:01
Tibi88 2012.01.09. 14:35:08
Nekem a kocsi 9-10 liter között fogyaszt. Ha lemegyek siófokra tavasszal, akkor elmozdul a mutató kb fél centit, nyáron semmit... közben fogyott a 64 literemből 11. De ha ő hitelesnek gondolja a mutatót, hát maradjon hülye :D
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.09. 15:11:22
Már látom mi a helyzet :)
Ezeknek hiába a wifi meg a habos kávé és a briós a látványpékségben
ezek csak a rohatt üzemanyag miatt sirnak
Ki nem szarja le mennyi az ára és mennyit tankolt bele?
Lcsalt pár litert,ezt is hogyan, a saját zsebére?
Csóri kutas legalább tudott kenyeret venni az éhező gyerekének
Mit fáj a poszttolónak ez a pár fillér a millás fizetése mellett
(---Flúgos Buszos---) 2012.01.09. 15:11:53
Én is nyakkendőben tankolok minden áldott este a buszba,és még nem haltam meg. Be kell akasztani a pisztolyt,aztán otthagyni a francba,így tuti nem spriccel le.
Egy személykocsinál még egyszerűbb,főleg,ha saját,hogy csak kettőt hátrébb lépsz.
Tényleg egy beképzelt péló a posztoló.
12-13 litereket meg a 7,5 tonnás Mercedes Ategom evett Győr-Budapest vonalon,Budapestre üresen Győrbe meg hullára pakolva.
Add el az autód,és vegyél egy Suzukit,az nem kapcsol vészprogramba.
etwas kultur muss sein 2012.01.09. 15:13:00
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.09. 15:13:07
Ezt sose értettem, hogy csalhat a kutas ha nem vagyok ott
Már parázok, multkor a Lukoiltol tovább mentem mert nem önkiszolgáló
Tényleg nem értem
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.09. 15:20:04
"Ha szar a benzin, akkor azt más autós is észrevette volna."
Nem biztos,vagy nem teszi szóvá, viszi a szevizbe, ott meg "megjavitják" és annyi
Más témában, nem egyszer vittem vissza alkatrészeket, mindig az volt a duma
"há még senki nem panaszkodott"
Nem, mert hulyék az emberek, hibás cucc helyett vesznek másikat máshol, vagy javitgatják
Alikam 2012.01.09. 15:35:34
Na meg ismerjük ezeket is (ISO9001-es Minőségbiztosítási Szabvány)
Tudjuk milyen a minőség-ellenőrzések, főleg az ilyen ISO szarok, perkálj le 2 millát és 15 perc alatt túl leszünk rajta.
Lehet beszélni pár minőségellenőrrel, 99%-uk azt mondja, ha valóban ellenőrzés lenne akkor az tanúsítványok 99%-át nem tudnák kiadni.
szmoker (Homo Trollicus) 2012.01.09. 16:26:22
És van annyira hülye, hogy ezt közszemlére teszi, ahelyett hogy mélyen hallgatna az egészről.
Igazi díszfasz.
Elijah_Baley 2012.01.09. 16:32:55
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.09. 17:18:50
Tibi88 2012.01.09. 17:28:31
Ha akkora agy a posztoló, hogy szerinte 65%volt a tankban amikor abba belenyomott 35,57 litert, akkor nem tűnt fel neki hogy ez rohadtul 100 liter lenne? Vagy ennyire nem tud gondolkozni? Lehet később segítséget kért az adatok kiszámításához...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.09. 17:44:02
ennyire hulye nem lehet valaki
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.09. 17:51:02
Tibi88 2012.01.09. 17:57:42
65%volt benne, és rátankolt 35 litert. A 100% ugye a 65%+35%. Jelen esetben 1%=1 liter üzemanyag.
Én értem amit te írsz, tényleg 42 liter volt a tankban ha 65 literes a tankja. És 65%on állt, de akkor meg csak 25 liter kellett volna tankolnia :D
De neki nem tűnt fel hogy 35 liter nem mehet bele, tehát a 100 literes kapacitással számolhatott, lásd a fenti számításom :)
FaZon 2012.01.09. 18:09:11
Veri itt a nyálát, és még egy csepp gázolajat se küldött el mintának.Milyen stílusú (lenéző, pökhendi)levelet küldött, az már megint más tészta.
theutat villám 2012.01.09. 18:26:04
buzievagy
dagger 2012.01.09. 18:27:15
Gyagyás, az meg sem fordul a fejedben, hogy az az a hülye víz az istenért nem tud elkeveredni az üzemanyaggal, és így nem tudod beletankolni az autóba?????
Amit a szűrőben meg a rendszerben találsz az pl. a tank belsejében csapódik ki pára képében, de nem a kútról megy a tankba.
lordjim 2012.01.09. 19:34:29
D4D 2012.01.09. 19:35:33
Amikor megérkezik a tartálykocsi, és lenyomja a 15 ezer liter gázolajat, akkor a kút tankjának aljában levő vízzel bizony elkeveredik a gázolaj, mint szörp a szódával.
Ez könnyen létrejön, ha a benzinkút személyzete nem fejti le rendszeresen a vizet, illetve ha a tartályautóból való lefejtés után nem hagyják az üzemanyagot ülepedni, hogy a víz ismét az aljára kerüljön.
Amikor egy ilyen kevert cuccot tankolsz, és utána mész tovább, akkor bizony a kocsiban sem ülepedik le, mert állandóan mozgásban van, a résolajcsövön visszaáramló meleg üzemanyag meg még jól fel is keveri.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.09. 20:07:16
Eltévesztette az autót és egy másik audiba tankolt véletlenül, aztán továbbment a sajátjáéval
Próbálgattam és már a kulcsomat másik Zsiguliba
Tibi88 2012.01.09. 20:14:28
Anyám múltkor másik autó ajtaját rángatta és kérdezte miért zártam be... mondjuk tényleg csak a felni különbözött meg a rendszám utolsó betűje a számokkal. De én 5 méterrel arrébb álltam :D
pengusz 2012.01.09. 20:32:21
Ez alapján a budakeszi AGIP, a Budagyöngye Shell, a Bécsi út kifelé (Zay u.) Shell, illetve a zsámbéki ÖMV felkerült a tiltólistámra."
Akkor te is kb. annyira ráérsz, mint a fotós Tibi :)
zetor85 2012.01.09. 20:36:03
Más érdemi hozzászólásom nincs..
pom pom 2012.01.09. 20:39:34
hogy hijába tanították és mondták neki hogy kész van és "jeles", továbbmehet...
átb@szták jól...
dagger 2012.01.09. 20:55:14
Riska 2012.01.09. 21:59:27
lehet igazad van, de azt azért valljuk be, furcsa lenne, hogy egy benzinkúton olyan szart adnak, amitől tönkremegy a kocsi.
off
amúgy nekem is van ilyen visszavivős sztorim, annyira aktuális, hogy ma sikerült harmadszorra széttörnöm az utángyártott autós tartómat a mobilomhoz (zongorázok tehát nem kézműves ujjaim vannak ami ezt okozhatta volna), eddig cserélték de utoljára azt mondták h többet ne vigyem vissza mert csak nekem van ilyen bajom vele.
Vennék gyárit 2x annyiért is, de nincs :D
on
D4D 2012.01.09. 21:59:30
Nem csak ezért hozom. A határjáró is dieseles.
bounty123 2012.01.10. 11:16:06
mohopasi 2012.01.10. 11:53:07
szati77 2012.01.10. 13:01:17
Csigorin 2012.01.10. 14:24:08
Ui ha van egy igazolas akkor azonnal kerni az uzemanyag aranak visszateriteset, ES a beavatkozas dijat.
Ezesetben viszont felesleges szamolgatni a mennyiseget, annyit fognak teriteni amennyi szamlazva lett.
Rohognem ha kijonne az, hogy jaj bocsanat, tenyleg csak 15 litert kapott az ur, hat akkor nem 35 litert fizetunk vissza csak tizenotot, legyen igaza...
qpci · http://www.helysegnevtablak.hu 2012.01.10. 14:52:17
milt 2012.01.10. 22:01:47
Ezek után vajon ki nem guglizza be a "facebook+Árpád+Agip" szókapcsolatot?
Perillustris 2012.01.10. 22:44:47
A szóhasználat és mondatszerkesztés, a helyesírási hibák tömkelege megadják a végső döfést.
Mert ezeket el lehet viselni, ha bármilyen szempontból érdekes a téma, de ez itt nem áll fenn.
Konklúzió: érdemes meghatározni egy minőségi szintet, melyet ha nem üt meg egy írás, megy a kukába.
fezoGT 2012.01.10. 22:49:31
vwgery 2012.01.11. 13:05:46
minek cirkuszolni?!
többet nem mentem oda és másnak sem ajánlottam...
lyken 2012.01.11. 14:47:56
Magyarország, megérdemlitek.
lyken 2012.01.11. 14:53:32
xsarabeach 2012.01.12. 10:10:20
TH 2012.01.13. 11:35:12
KTZ · http://www.kutya-macska-hamvasztas.hu/ 2012.01.13. 13:45:07
HakapesziM 2012.01.13. 19:02:19
gt_ 2012.01.15. 00:37:31
De ahogy azt ő is leírta, itt nem erről van szó.
Hanem a hozzáállásról!!!
Az ügyintéző - nyilvánvalóan - kapásból elkezdte a bullshit-et írni. Tehát mindenféle érdemi vizsgálat nélkül beállt automatikusan a márkájukat használó kft mögé. Teccikérteni? Követeli az ügyféltől, hogy kérjen a szervízből (ahol vizsgáltatta az autót) hivatalos papírt, amikor ő egy telefont sem emelt fel az ügyben.
A bullshit minősége is nagyon irritáló, mivel tök hülyének nézi az autóst.
Boldogabb országban nem ez történik. Ott mondjuk megkérdezik az ügyféltől, hogy melyik pisztolyt használta, majd beültetik az AGIP minőségi ellenőrét egy autóba és csináltatnak egy próbavásárlást. Akár hármat is egy nap (persze nem úgy hogy elmondja ki is ő).
Ha pedig minden rendben akkor ezt esetleg megírják az ügyfélnek. Bár kötve hinném, hogy a 3 alkalomból legalább egyszer ne vernék át őt is. De az üzemanyag minőségét mindenképpen lehetett volna ellenőrizni.
Nyilvánvalóan szarnak arra, hogy mi folyik a partnereik kútján az ő márkájuk nevében. De az is lehet, hogy csak az ügyintéző olyan lusta (ebben az esetben sürgősen ki kell rúgni). Az ügyfél helyében én megpróbáltam volna beszélni a felettesével, hátha neki más a hozzáállása.
gt_ 2012.01.15. 00:57:14
zbzbzb 2012.01.15. 08:55:25
Ja és nem kell ám mindenhova pontokat vagy felkiáltójelet tenni, attól csak rosszabb.
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.01.27. 19:24:45
Mercifan 2012.01.27. 20:54:13
laposmacska 2012.01.31. 10:48:07
_Roll_ · http://www.gumimester.com/ 2012.01.31. 19:07:50
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.02.02. 09:59:24
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.02.02. 10:05:21
Na, itt nálad van a pont!
Itt Magyarországon elvárják a vásárlótól, hogy betéve tudja a törvényeket, mindenüvé vigyen magával mintavételezőt, fényképezőgépet, röntgenkészüléket és más laboreszközt, és lényegében gyűjtsön össze minden bizonyítékot a csaló kereskedőkről. A fogyasztóvédelem meg csak üljön az irodában, ne csináljon semmit, és ha olyan kedve van, méltóztasson figyelembe venni a fogyasztók által begyűjtött megdönthetetlen bizonyítékokat.
Amúgy a rendőrségen is ez a helyzet. Ha jelzel nekik egy problémát, nem ellenőrzik a helyzetet, de ha videót küldesz be egy bűncselekményről, akkor is az az első reakciójuk, hogy hamisítvány. Persze, ha valakit megölnek, akkor a rendőrség, kvázi hullaszállító szerepben, kimegy.
jézus_szive 2012.02.02. 11:13:17
Teljesen igazatok van. A stílusról pedig csak annyit, hogy én is utálom, de sajnos ez az egy stílus, ami hatékony. Az ügyfélszolgálatok 98%-a szart sem ér. Vagy nem is válaszolnak, vagy pont annyit értenek hozzá, mint én. Funkcionális analfabéták ülnek ott, akiknek bármit is írsz csak lökik vissza az 5 előre megírt sablon szarjaikat. Nekik áll feljebb, hogy minek zaklatod őket, mér nem hagyod békében blogot olvasni. :)
Tessék kipróbálni, tessék ilyen stílusú leveleket írni, tessék látványos címeket odaírni, például "ÁRULD MÁR EL MI A F*SZÉRT NEM DOLGOZTOK?" "TUDOM? HOGY SZARTOK BELE MINDENBE, DE UGYAN MOZDULJÁL MÁR MEG" Mögé írni 130 felkiáltó jelet.
Bármilyen hihetetlen, de ez kell nekik. Működik!
jézus_szive 2012.02.02. 11:15:51
Az Ódis 2012.02.13. 12:33:47
A tágulás jogos, nekem is szokott gond nélkül sikerülni 95-96 litert tankolni a 80 literes tankba, pedig nem is erőltetem meg nem nyomkodom a gombot, megy kattanásig és kész.
A mintakérés meg újfent teljesen jogos, ha a szerviz bevizsgálta, akkor nyilatkozzanak. Ja hogy nincs minta, nincs róla semmilyen dokumentumod? Így jártál. Ez minden fogyasztói társadalomban így működik. Ehhez hozzá lehetne szokni, elméletileg már 89 óta vége a kommunizmusnak. Mellesleg ha régen egy ÁFOR kúton csináltad volna ezt a műbalhét akkor a kutas csak nemes egyszerűséggel lenyomott volna egy sallert.
Kérlek ne csodálkozz, hogy hülyének néznek...
Üdv,
A márkatársad.