Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Meddig számít az elindulás elindulásnak?

2012.02.08. 07:14 :: SilentSound

A baleseteknél nagyon gyakori, hogy a felek vitatják a felelősséget, ahogy Mikk is teszi. Mert a KRESZ-ben szépen le van írva, kinek mikor van elsőbbsége, mi az elindulás, de hogy meddig az és honnantól folyamatos haladás, azt ki mondja meg? A posztíró volt figyelmetlen szerintetek vagy igaza van?

Van egy kis problémám, mert a posta biztosító szerint én vagyok a hibás. Az történ, hogy a feleségem elvittem a munkahelyére utána mentem volna én is a sajátomra.

Megálltam a kapubejáróban, így a záróvonal és köztem bőven megvolt a 3 méter. Majd kiraktam az indexet balra az induláshoz, hátranézve és visszapillantóból meggyőződtem az elsőbbségadási kötelezettségemről, ekkor nem volt senki az Elnök utcának ezen szakaszán (kb 70m a zebrától) . Kb 10-15m haladtam a forgalmi sávban, mikor magam mellett észleltem balról (záróvonalon / mellett) előző Škoda Octaviat, ami korán kezdte meg a visszahúzódást és így a jobb hátulja meghúzta bal elől a lökhárítómat és kitörte a első indexet.

Én a Delej utcára/Rezső tér felé akartam jobbra bekanyarodni, ezért nyilván nem nyomom tövig a pedált, hogy azt a 20 métert megtegyem a kereszteződésig.

Az, hogy a másik fél gyors hajtott vagy telefonált (kiszálláskor a kezében volt) esetleg késésben volt és sietett (a baleset 8:00-kor volt és 8:00-ra jár dolgozni - telefonba mondta hogy "bocs többet kések koccanásom volt") nem az én tisztem eldönteni.

A biztosító szerint én a 24.§ ellen vétettem így szerintük én vagyok a hibás. Szerintem meg a forgalmi helyzet a káreseménykor más volt hiszen az elindulás óta már megtettem kb 15 métert és a 26.§ a sebesség maximumát határozza meg nem a minimumát. Mivel a másik fél az Orczy útról kanyarodott az Elnök utcára én akkor már a forgalmi sávban voltam így neki akkor nem volt elsőbbsége velem szemben szerintem.

Innen kezdve a másik félre az előzés szempontjából a "34.§ 1/d - az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani; 34. § 1/e -  vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni" és "8/c - vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható" szakasz megsértése áll.

Akkor rendőrt nem hívtunk, amit már bánok, hogy nem vártuk meg azt a 2-3 órát míg kiértek volna.

Kis segítség: Orczy útról az Elnök utcába ha nem kell megállni a kanyart könnyen lehet venni akár 40km/h-val is (a zebrának akkor piros van).

A Delej utca a gmapson Rezső térként szerepel de az Üllői felé újra Delejként van. A képek régiek a gmapson, jelenleg nagyon szépen rikítóan látszódik a záróvonal végig a Delej-Rezső tér / Elnök utca kereszteződésig az Orczy úttól.

Szóval szerintetek én vagyok a hibás vagy a másik fél.

A posztoló meg hülye, meg egyébként is minek vezet?

62 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset biztosítás előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.02.08. 08:25:18

Haladjunk visszafelé

"Szóval szerintetek én vagyok a hibás vagy a másik fél."
- a másik fél

"Akkor rendőrt nem hívtunk, amit már bánok, hogy nem vártuk meg azt a 2-3 órát míg kiértek volna."
- itt rontottad el

"Van egy kis problémám, mert a posta biztosító szerint én vagyok a hibás. Az történ, hogy a feleségem elvittem a munkahelyére utána mentem volna én is a sajátomra."
- tehát, ha jól értem, az a problémád, hogy elvitted a feleséged a munkahelyére, és utána mentél volna a sajátodra? ne haragudj, de ha a baleseti bejelentőt is olyan fogalmazási és helyesírási színvonalon töltötted ki, mint ahogy ezt a posztot megírtad, ne csodálkozz, hogy téged hoztak ki felelősnek, mert a biztosító sem érthette, hogy akkor most mi is történt...
először is azt kellett volna eldöntened, hogy mit ikszelsz be. "éppen elindult" vs. "egyenesen haladt". ha szerinted már egyenesen haladtál, akkor egyáltalán meg sem kellett volna említeni, hogy az előbb indultál el.

dzsaszper 2012.02.08. 08:31:08

@xaba99:
""Akkor rendőrt nem hívtunk, amit már bánok, hogy nem vártuk meg azt a 2-3 órát míg kiértek volna."

- itt rontottad el"

Ezzel egyetértek. Minimum körbe kellett volna fotózni a helyszínt alaposan távozás előtt...
Tanúk?

Cobra. 2012.02.08. 08:37:03

Ha beleírtad, hogy éppen elindultál, akkor megszívtad. Ha nincs benne, akkor max annyira, hogy másfél-két év pereskedés lesz belőle.

Buszvezető 2012.02.08. 08:52:06

Múltkor oktatáson én is megkérdeztem ugyanezt (nekünk ugye a megállóból való elindulás miatt fontos). Azt mondta az oktató, hogy a bírósági gyakorlat az, hogy ha az elindulás pontjától a baleset pontjáig megtett már annyi utat a jármű, mint a saját hossza, akkor már nem elindult, hanem haladt. Ha nem tett meg annyit, akkor még elindult. Eszerint - hacsak nem nyerges vontatóval voltál, hanem személyautóval - Te már haladtál (15 métert tettél meg, az a többszöröse egy személyautó hosszának).

Mármost kérdés, hogy ki ismerte el a felelősségét a betétlapon, és a betétlapon szereplő rajzon vannak-e mindkét fél által elismert távolságadatok, illetve ahogy xaba99 is említette, a kis kockákon miket jelöltetek be. Ha Te az "éppen elindult" mellé tettél x-et akkor veszett ügy.

Értelemszerűen így utólag, ha rendőrség/bíróság elé viszed az ügyet, nem az alapján fognak ítélkezni, amit így hónapokkal később a két fél elmond, hanem az alapján, ami le volt írva.

Mondjuk az nekem is feltűnt, hogy a sztoriból hiányzik az - a nem mellékes részlet -, hogy a helyszínen ki ismerte el a felelősségét, illetve az általad megtett utat előbb "10-15", majd "kb. 15" méternek írod, szóval valami biztos nem kerek, de küzdened a vélt vagy valós igazságodért nem itt kell, hanem az eljárásban, úgyhogy magad döntsd el milyenek az esélyeid.

Tron65 2012.02.08. 09:07:01

Valamit nem értek:
A biztosítód szerint Te vagy a hibás, mert szabálytalanul előztek meg Téged????
Ezt azért le kéne valahogy meccselni velük.
ha ugyanis az indulási szabályokat nem tartod be, akkor a kocsid oldalát/hátulját törik, nem az orrát.

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.08. 09:10:35

Sajnos a posztoló bénázta el. A Skoda márpedig ott volt. Olyan nincs, hogy a tükörben nem látszik, majd pedig 70 métert csak úgy hipp-hopp megtesz, és bevág a posztoló elé. Ehhez legalább 100-zal kellett repeszteni.

Elinduláskor indexet kitetted-e?
Elindulás után jobbra index kint volt, hogy a Delej felé kanyarodnál?
Melyik kapuállóról van szó? (szerintem az Orczy út felől nézve a 2. ról, mert az van 20 méterre a Delej utca sarkától)
Ha onnan elindulsz, akkor KÉPTELENSÉG, hogy valaki addig odaérjen az Orczy úttól!

Lehet, hogy valamelyik kapubeállóból vágott ki mögéd a Skoda?
Vagy mögötted jött, csak messzebb volt? Láttad?

Egyáltalán nem vagyok biztos a vétlenségedben, bár a sztrorit szépen kikerekítetted a saját javadra, és rákented a Skodásra, de mégsem hangzik valószerűen.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.02.08. 09:23:57

szerintem pedig a poszttoló a hüje. Épp elég 'leszarom, elindulok, majd kikerül ha akar, a következőn úgyis lefordulok, de addig is gyök2-vel megyek' aszfaltbetyárt láttam már. Mondom ezt skodásként úgy, hogy 2 hete 2 autót toltam egymásba (én voltam a hunyó). rendőrt se hívtunk, elismertem mindent, pedig foghattam volna a köcsög szutyukisra, aki satuzott a sor elején. hüje e vagyok? (költői kérdés :P)

dzsaszper 2012.02.08. 09:29:24

@Tron65: sőt, ha jó a saját biztosítód, akkor ő meg azt fogja mondani a másik autósnak, hogy ő sértette meg a szabályokat... és döntsétek el a bíróságon.

A kérdés az, hogy milyen bizonyítékok állnak majd rendelkezésre a bíróságon.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.02.08. 09:38:20

@dzsaszper: ha nincs valami hasonló, akkor nincs miről beszélni :)
www.youtube.com/watch?v=ijL_85Ytt_g

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.02.08. 09:59:24

@Tron65:
ha ugyanis az indulási szabályokat nem tartod be, akkor a kocsid oldalát/hátulját törik, nem az orrát."

Elindul, kidugja a kocsi orrát a parkhelyröl és máris azt viszik el

Jöhetne már a poszttoló, hogy mi is volt a betétlapon!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.02.08. 10:13:05

@tundrazuzmo: Abban egyetértek, hogy a távolságok alapján a Skodás akár ott is lehetett már az utcában, de ha a posztoló tényleg haladt 10-15 métert és elfoglalta a "normál pozíciót", akkor az a Skodás hibája, hogy sávváltáskor elvitte a másik elejét.

Persze ha nincs fénykép, nincs rendőr, akkor elsősorban az számít, ami a bejelentőn van: ha ott "éppen elindult" van bejelölve, akkor ezt nehéz lesz kimagyarázni...

labi 2012.02.08. 10:36:12

Már elnézést, de ha már a sávodban voltál egy ideje és nem éppen kihajtottál a másik elé, akkor miért osztottál meg a biztosítóval egy olyan komplett sztorit, hogy előtte a feleségedet pakolásztad kifele a munkahelyére és indultál amikor az eset történt?

Ha te meggyőződtél arról, hogy nincs mögötted senki, akkor ő sem láthatta hogy előtte éppen elindultál, így nem tudhatott róla. Vele is közölted?

Miért nem csak annyi szerepelt a bejelentőn, hogy "mentem, előztek, aztán korán jött vissza ezért jól nekem jött"?

Csigorin 2012.02.08. 10:48:51

nagyon gyanus ez. Ha aki jon LATTA hogy o elindul, akkor bizony a posztolo a ludas, ezesetben elsobbsege volt. Igen, az az elsobbseg meg nem adasa ha kibassza magat ele ugy, hogy meg gyokkettovel totymorog, raadasul az elozo visszasorolasat sem segiti lassitassal (erdekes, maskor tud lassan menni).

Ha az aki jott nem tudta hogy az elobb indult el, akkor meg a biztosito errol nem tudhatott.
Ennek hianyaban pedig a szabalytalan elozes miatt minimum osztott felelosseg lenne. Persze minden a betetlapokon mulik.
Azonban nagyon is indulofelben lehetett a posztolo ha lenduletbol elozik.

pengusz 2012.02.08. 11:11:56

@tundrazuzmo: "Ehhez legalább 100-zal kellett repeszteni."
Én ilyet el sem tudnék képzelni? Hogy valaki lakott területen 100-zal menjen, képtelenség :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.02.08. 13:13:01

@labi:
Viszont a feleség paramétereit nem irta, se hol dolgozik, se azt mi volt a cekkerben, csimóta volt-e a kocsiban és az sírt-e megrémülve
Én ezeket hiányolom

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.08. 13:13:37

Posta biztosító alapból egy nagy szemét egy bagázs.

Nekem az álló autóm elejét vitte el egy sietős kajafutáros srác,mert az előtte lévő átengedte a gyalogosokat a zebrán. Nem ültem az autóban,és az 5 méter is be volt tartva a zebra előtt.
7 hónap volt,mire elismerték,és kifizették a károm.

Még nyomozót is küldtek rám,mert mind3-an egy lakótelepen "lakunk" papíron,az megint más,hogy gyakorlatban meg nem.

POSTA BIZTOSÍTÓT TÁMADD CSAK,MOCSKOS EGY BAGÁZS!!!

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.08. 13:17:42

@Buszvezető: CSAk az a lényeg,hogy a B tengely előtt ne menjenek bele a buszba,utána már nem érdekes.

Én addig ki sem indulok a megállóból,míg nem villant,vagy nem villant,de megáll,akár mennyire is sieteke,mert mondjuk vár az ebéd.

Most tegnap a hóban meglepődtem,hogy milyen előzékenyek voltak az autósok a buszommal,csak köcsögöt fogtam ki,aki nem engedett ki,de a megálló után a 2. és 3. kocsi meg nekiállt betolatni a parkolóba. Jól elszidtam magamba mindennek,hogy mekkora magának való szarházi,hogy a többi embert szivatja,mert ő ráér este 8-kor.

Hati_x 2012.02.08. 13:49:07

szerintem meg a Skodás a hibás. ott simán ki lehet kerülni az embert még záró vonalon is, hisz a lámpa, ami az Elnök utcáról enged az Orczyra nem torlaszt fel annyi autót. de ezt ugye Ő nem fogja hangoztatni, hogy zárón előzött meg ment vagy 100-zal! :) plusz kiszámolta, hogy ha te a cammogos sebességeddel haladnál akkor mikor jöhet vissza eléd, de te meg valószínű akkor gyorsítottál és így lett a baj.

D4D 2012.02.08. 14:20:58

Nehéz állást foglalni.

kickers 2012.02.08. 14:23:44

Elinduló autónak nem törhet az eleje, hacsak éppen nem álltak előtte.

Ha a Skoda előzésben volt, az elindulás szabályai lényegtelenek, mert nem kényszerítette arra, hogy fékezzen, bevágjon elé.

A lényeg persze mit irtál a bejelentőre. Azt irtad elindultál, a másik meg azt hogy egyenesen haladt, akkor mire is lehetne számítani.

dzsaszper 2012.02.08. 15:00:43

@kickers: azért ez nem ilyen egyszerű. Ha elnézte a posztoló, a Skoda 50-el gyorsan átment a záróvonalon elkerülendő az ütközést majd egy szembejövő miatt visszament, akkor aligha ő a hunyó. Kérdés, mi van a betétlapon

Hojlele 2012.02.08. 15:18:07

@labi: Mert egy körülményes, szerencsétlenkedő idióta a főhős, azért. :) És az ilyennek még szavazati joga is van sajnos.

kickers 2012.02.08. 15:46:51

@dzsaszper: A Skodás telefonált. Aki telefonált vezetés közben, az tudja, hogy a Skodás a hibás. A Skodás biztosan nem is érintette a fékpedált. Ráhajtott a záróvonalra, hogy kikerülje. Közben egykézzel vezetett.

15m-t tett meg ez kb 4mp. Nyilván indexelt is tehát másodpercekkel előre látható volt a szándéka. 50km/h-nál ez kb 100m. Tehát kb. 100 méterrel előtte volt mikor látta, hogy indexel.

dzsaszper 2012.02.08. 17:07:53

@kickers: ez viszont bizonyító erejű lehet... egy jó ügyvéd és a bíróság bekéri a Skodás híváslistáját...

dzsaszper 2012.02.08. 17:12:05

@kickers: amúgy inkább csak 80 (indexelés nélkül is 60). A 15 méter elég sok indulásból, valóban.

esetleg biztonsági kamerák a környéken?

Tibi88 2012.02.08. 19:14:38

"hátranézve és visszapillantóból meggyőződtem az elsőbbségadási kötelezettségemről, ekkor nem volt senki az Elnök utcának ezen szakaszán (kb 70m a zebrától) . Kb 10-15m haladtam a forgalmi sávban, mikor magam mellett észleltem balról (záróvonalon / mellett)"

10-15m haladás az 2 másodperc maximum. 2 másodperc alatt azt a 70 métert (35m/sec) 126 km/h sebességgel tudják megtenni. Mivel ez baromira nem reális, ezért vegyük a felét, ment 60al a skoda, 4 másodperc alatt ért oda. Namost 4 másodperc alatt gyalog megyek 5 métert kb, szóval ha e körüli tempóban indul el valaki, akkor ne vezessen.

Valószínűleg az volt a helyzet, hogy posztolónk elindult, közben látta a tükörben (reméljük hogy belenézett) hogy jön mögötte a skoda, de azt gondolta ő majd úgyis fékez, szarik rá. A skodás meg sértésnek vette ezt és satut akart nyomni a posztoló előtt. Csak nem jött össze...

Tornado86 2012.02.08. 20:16:29

@Tibi88:
Legyen az a 10-15m 5 mp, akkor meg 70/5*3.6 = 50,4. Szerintem egyébként a skodás azért vágott be a posztoló elé, mert jött valaki szembõl. Mindenesetre a biztosító vagy adott esetben a rendõr helyében én is ugyanarra kentem volna, akire te.

Csigorin 2012.02.08. 20:21:01

@kickers: "Tehát kb. 100 méterrel előtte volt mikor látta, hogy indexel."

igen. csakhogy van egy olyan hogy bizalmi elv, ami azt jelenti hogy bizol abban hogy megadjak neked az elsobbseget.

marpedig ha satuznod kell hogy ne menj neki, az rohadtul nem szamit ennek.

posztolo az az allatfaj aki foutra kikanyarodik gyokkettovel a masik ele, mert az meg "messze van" es "majd fekez"...

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.08. 21:12:15

- Meddig számít az elindulás elindulásnak?
- A közepéig, mert onnan már kifelé jön.

Tibi88 2012.02.08. 21:31:40

@Tornado86:

5 másodperc alatt ha annyit megy akkor ne üljön autóba, gyalog gyorsabb :D

@Csigorin:

Tegnapelőtt volt egy hasonló kikanyarodós gyökér. Kamion a kisutcából kijött a régi fóti útra. Le kellett fékeznem állóra, az okos meg lehúzódott oldalra hogy menjek el mellette belül, de szemből meg behúzódott középre egy kanyarodó autó, csak a kamion pont lefedte a helyet ahova ment volna. Ezt nem fogta fel a gyökér, és kb 1el gurult, miközben indexelt jobbra. Kellett neki egy fél perc, mire felfogta hogy haladnia kéne mert így senki nem megy sehova.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.08. 22:23:18

A skodás a hibás, a posztoló pedig egy szerencsétlen idióta. belenézett a tükörbe, nem volt senki, de 15 méter múlva már igen? Aha, persze...
Aztán meg leírja, hogy tötymörgött, miután elindult. Harmadrészt, ilyen baleset csak akkor történik, ha az előzött gyökérkedik, és baszik lelassítani, vagy lehúzódni. Szóval a posztolónak nemcsak a jogosítványát kéne leadni, hanem a személyijét is...ugyanis felelősségtudata nulla. Hogy miért? Mert nem látja be, hogy balesetet okozott. Merthogy a balesetet ő okozta, mégha a hibás a skodás is.

ne most 2012.02.08. 23:20:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Belenézett a tükörbe és látja 100m-re jön egy autó. Várja meg? Nyilván elindul, kinek jutna eszébe, hogy még csak nem is fog lassítani, átlép a záróvonalon, telefonál, sőt a végén barom módon elviszi a kocsi elejét.

Hojlele 2012.02.09. 03:09:32

"Az, hogy a másik fél gyors hajtott vagy telefonált (kiszálláskor a kezében volt) esetleg késésben volt és sietett (a baleset 8:00-kor volt és 8:00-ra jár dolgozni - telefonba mondta hogy "bocs többet kések koccanásom volt") nem az én tisztem eldönteni."

Akkor minek említed? Gondolod, hogy ezzel befolyásolhatod a véleményeket? Hagyjuk már ezt az álszerény, álszent, "én, szegény áldozat" szerepet. Egy tötymörgő hülye vagy, aki nem képes felmérni a másik autó sebességét. Az elsőbbség adás nem arról szól, hogy te majd felméred, hogy a másik gyorsan jön-e vagy sem, vagy meg tud-e állni vagy sem.
Úgy látszik anyádék nem mondták eleget, hogy okos legyél, mert hülyéből van már elég.
Jól mondták az előttem szólók. Pofát befogni, jogsit leadni, szavazati joggal sosem élni.

dr. Bubó 2012.02.09. 09:10:54

szerintem mindenki hibás...

de főleg az aki nem figyel a többi balf@szra...

mindig az okosabb a hibás a lúzereket (pl nők, öregek, megálló bénák stb) neki kell figyelnie és nagy távolságot tartani tőlük

tehát szerintem is a "másik" volt a hibás

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.02.09. 10:00:17

Jaja, rendőrt kellett volna hívni. Esetleg kártérítési igénynek bevenni a kiesett munkaórákat is.

Csigorin 2012.02.09. 10:18:26

@ne most: "Belenézett a tükörbe és látja 100m-re jön egy autó."

Mar csak ezert bevonnam a te jogsidat is. A tavolsag sebesseg nelkul szart sem er.
Nem azt kell megbecsulni hogy milyen messzire van a masik auto, hanem azt, hogy mire en becsatlakozom a forgalomba, ES felvettem annak ritmusat, ADDIGRA milyen kozel er hozzam amennyiben valtozatlan sebesseggel folytatja utjat. Amennyiben az eredmeny nem megnyugtato, ugy el kell engedni a masikat (ezt hivjak elsobbseg megadasanak).
Plane ha sajat bevallasa szerint is par masodperc alatt ott volt: akkor miert fajt volna neki annyira, ha lehuzodik, elengedi, es utana all neki totymorogni?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.09. 11:14:36

@ne most: "Belenézett a tükörbe és látja 100m-re jön egy autó. Várja meg?"

Egyrészt, ilyet sehol sem olvastam a posztban, másrészt, ha tényleg nem volt ott senki, akkor hogy lehet, hogy 10-15 méter megtétele után már valaki előzte? Valami nem kerek. Esetleg lehetséges, hogy azt a 10 métert 3 km/h-val tette meg, akkor meg megintcsak egy idióta.

Harmadrészt pedig @Csigorin: leírt mindent helyettem, aki csak azt nézi, hogy milyen messze van az autó, és nem azt, hogy milyen gyorsan jön, az inkább maradjon lóháton.

ne most 2012.02.09. 11:14:45

@Csigorin: Van olyan, hogy Kresz és van te véleményed. Kár, hogy a kettő között nincs átfedés. Ennél aggasztóbb, hogy fel se tűnik, de nagyon határozottan kiállsz az elképzelésed mellet.

metal · http://electric.blog.hu 2012.02.09. 11:18:48

Azzal ugye itt mindenki tisztában van, hogy az elsőbbség definíciójában van egy hirtelen szó is. Na most, ha az autó haladt 15m, majd ott ütköztek össze, akkor városi tempóban lehetetlen, hogy hirtelen fékezésre kényszerítette.

Csigorin 2012.02.09. 11:20:36

@ne most: nezd, a kresz szerint az elsobbsegadas azt jelenti, hogy nem kenyszeritem a masikat iranyanak es sebessegenek hirtelen megvaltoztatasara. Posztolo eseteben ez fennallt: a masik a balesetet ketfelekeppen tudta (volna) megakadalyozni: eroteljes fekezessel (nem kapta meg tehat az elsobbseget), vagy a kormany felrerantasaval (nem kapta meg tehat az elsobbseget).

Egy esetben nem szabalytalan csak a posztolo: ha valoban MAR a forgalmi savban haladt, az indexe sem jelezte mar a forgalomba bekapcsolodas szandekat, es szepen nyugodtan totymorgott. Ez esetben csak egy jo nagy paraszt de nem szabalytalan.
Viszont ezt a feltevest cafolja az a kijelentese, miszerint "az index vilagosan jelezte a szandekomat" - ti hogy be akart kapcsolodni a forgalomba.

mohopasi 2012.02.09. 17:20:45

Én sem nagyon értem, miért jó a biztosítónak, hogy a saját ügyfelét hozza ki hibásnak. Ha így tesz ő fizet a másik félnek (mondjuk lehet a bónusz/malus besorolás mozgatja a dolgot), ha a másik fél, akkor csak ügyintéz.

FDToth 2012.02.09. 18:18:51

Sziasztok,

Nem a témához kapcsolódó kérdésem lenne:
Az irodánk környékén figyeltem meg az alábbi eseteket: járdán parkol nagyon sok autós, ez ugye szabálytalan. Ezeknek a többségén az első szélvédő mögött kinn van a mozgássérült kártya. Ez felmenti a szabálytalanság alól? Mert pl. közterület sosem bünteti meg őket (direkt végignézem a környéket, mindig van egy csomó gépjármű csekkel az ablaktörlője mögött, de a mozgássérült kártyával rendelkező autókon soha sincs.)

metal · http://electric.blog.hu 2012.02.09. 19:18:29

@FDToth: Igen, ha nem akadályozza jelentősen a forgalmat, akkor nekik szabad. Más kérdés, hogy jogosan használják-e a kártyát.

FDToth 2012.02.09. 20:02:02

A gyalogos forgalmat akadályozza vmlyen szinten, az autós forgalmat nem. Az h jogosan használja-e... egyszer láttam, hogy kiszállt egy ilyen autóból egy csákó öltönyben és aktatáskával, majd pedig elindult a közeli bank felé. Ránézésre nem tűnt mozgássérültnek...
Szóval a lényeg, hogy ha mozgássérült vagy, akkor az autóddal tulajdonképpen bárhol parkolhatsz.
köszi a választ!

Tibi88 2012.02.09. 22:30:58

@FDToth:

Nem az autó részhez tartozik, hanem a mozgáskorlátozotthoz:
www.youtube.com/watch?v=IplvFKS6Eo0

Attól még hogy valaki öltönyben, aktatáskával kiszáll egy autóból (ami lehet akár 20 millió forintnál nagyobb értékű is) még nem biztos hogy egészséges.
Más szemszögből megközelítve: aki mozgáskorlátozott az nem nyomorék, buta, lúzer, sikertelen minden dologban.

Így kéne hozzáállni a dolgokhoz. Fotózza mindenki a terepjárókat meg luxusautókat rokkant kártyával, közben könnyen előfordulhat hogy a tulajnak tényleg gondja van.

Nem védeni akarom a sok kamuhasználót, csak általában mindenki nyomoréknak tekinti azt, akinek valami baja van.

FDToth 2012.02.09. 23:00:43

@Tibi88: a videóhoz: telenyomatta magát cuccokkal, nem nagy dolog. az már viszont óriási, hogy ekkora akaratereje van.

Én nem írtam le egyszer sem, hogy nem mozgáskorlátozottak azok, akik így parkolnak, de sanszos, hogy csak kártyával rendelkező emberkék.

Azt se mondtam, hogy aki mozgáskorlátozott, az nem lehet sikeres, okos ember.

Nem azért írtam, mert zavar az, hogy mozgáskorlátozottak parkolnak a járdán. Persze, állnak ott, ha így könnyebb megközelíteni az úti célt.

Csak az az érdekes, hogy ott áll a járdán 4 autó, abból 2-nek mozgáskorlátozott kártyája van, kettőnek nem, és azok, akiknek nincs, kapják a büntit, holott mind a négyen szabálytalanul parkolnak az AUTÓjukkal...

A kártyahasználóknak pedig csak 20-30 %-ka tényleg az, aki rászorul, 20-30% a rossz törvények és rendeletek miatt kapja meg (holott nem konkrét mozgáskorlátozott), a maradék pedig illegális használó.

Nincs olyan orvos, aki egy szép kis összegért ne írna olyan papírt, aminek segítségével ki tudod váltani a "rokkantkártyát". sőt papír sem kell:)

atila68 (törölt) 2012.02.10. 00:55:53

Volt hasonló esetem olyan tíz esztendeje.
Mikor nekiállt kukacoskodni a biztosító, besétáltam a rendőrségre és feljelentést tettem.
A kulcs az volt, hogy már nem indexeltem jó pár másodperce mikor a a tükörben feltűnt a figyelmetlenül előző, és átlépve a záróvonalat előzésbe kezdett.
Ennyi.
A rendőrségi végzés, határozat, faxtudja mivel besétáltam a biztosítóhoz és ennyi volt.
Beletelt három hónapba.

Tibi88 2012.02.10. 09:42:29

@FDToth:

Ilyen alkathoz egyáltalán nem kell cucc.

Azt nem írtad le, hogy nem lehet sikeres ember.

"egyszer láttam, hogy kiszállt egy ilyen autóból egy csákó öltönyben és aktatáskával, majd pedig elindult a közeli bank felé. Ránézésre nem tűnt mozgássérültnek..."

Oscar Pistoriusról hallottál már? Ő sem tűnik mozgássérültnek egy hosszú szárú nadrágban... www.youtube.com/watch?v=QD-oqGceF3A

Skodakék Fábia 2012.02.10. 09:47:13

@Tibi88: ühüm, egy kis adalék szám ahhoz hogy miért előítéletesek az emberek a rokikártyával :
Mv.: - Ha a számokat nézzük, akkor Magyarországon 420-430 ezer körül van a még munkaképes korú rokkant nyugdíjasok száma, míg Szlovákiában ugyanez 30 ezer körül van.

Szóval esélyes hogy 10ből minimum kilenc csaló...

egyhatosmotor 2012.02.10. 12:13:21

Hé parasztok!!

Akinek szürke/fehér autója van, az kapcsolja már fel a tompítottat a reggeli szürkület idején (pláne most, hogy hó van mindenhol)

Tudod paraszt...kifizetted, mé nem használod?? A ködlámpát persze fel tudod kapcsolni...

vérengző kismalac 2012.02.10. 14:01:57

@egyhatosmotor:

Héééé te formás kis agyag edény!
Egy kis szar 1.6-ossal ne pofázz bele a nagyok dolgába!
Ha valami normális autód lesz, akkor szólhatsz, hátha meghallgatjuk, de addig kuss a neved!

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.02.10. 14:23:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "ilyen baleset csak akkor történik, ha az előzött gyökérkedik, és baszik lelassítani, vagy lehúzódni"
Nem biztos, hogy elkerülhető lett volna, de a lassítás szerintem is hiányzik a sztoriból :(

vérengző kismalac 2012.02.10. 16:29:11

Ha jól emlékszem, olvastam egyszer valahol, hogy az előzöttnek az előzést minden áron segítenie kell.
Lassítással, fékezéssel, vészfékezéssel, lehúzódással, a kormány elrántásával, és igen, végső esetben az elindulás meghiusításával, hiszen aki el sem indul, azt le sem tudják előzni. Szerintem ez utóbbi a legbiztosabb megoldás. Talán a posztoló is fontolóra vehette volna.

metal · http://electric.blog.hu 2012.02.10. 16:34:47

@vérengző kismalac: Ezt rosszul olvastad (vagy rosszul emlékszel), akadályozni nem lehet az előzést, de segíteni nem kell! Természetesen a balesetveszélyt meg kell próbálni elhárítani.

A posztban leírt esetben a lényeges, hogy 15m-t haladt már az autó (legalábbis a leírás szerint), amikor a baleset történt. Így elsőbbség meg nem adása semmi esetre se áll fenn, mert biztosan nem kényszerítette HIRTELEN manőverre a másik felet.

Tibi88 2012.02.10. 16:47:02

@petrócselly:

Én nem beszéltem az arányokról, csak mindenki úgy áll hozzá hogy drága autó -> tuti csaló.

Közben a rokkant is lehet sikeres, csak azt meg nem hiszi el senki.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.02.10. 16:57:26

@egyhatosmotor:
Este a sötét/fekete autókat , lemenő napfénynél a piros és sárgákat ekézed?

Akciós szemvizsgálatok is vannak már, vagy infra látcső és radar

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.02.10. 17:02:22

@vérengző kismalac:
az előzést minden áron segítenie kell. "

Pár hónapja "vonatoztunk" 6.8 kocsi a 86-oson
Meguntam, megálltam az út közepén és sorban , alpári stílusban, leüvöltöttem a mögöttem jövők fejét miért nem előznek meg engem

E sorokat most a kórházi ágyon ébredve irom
Aszongyák kék/vörös a fejem valmiért

D4D 2012.02.10. 17:54:32

@metal:

34. §

(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.

(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.

Tibi88 2012.02.10. 19:57:59

@D4D:

De amit vérengző kismalac írt az irreális. Kormány elrántásával egy 2x1 sávos úton próbáld meg... Jó esetben bemész a szántásba simán, rossz esetben egy fának húzod vagy bukfencezel hatot :D

Egyértelmű hogy segíteni kell a hülyéket, de ha annyit dönthetnék, hogy ő ütközik frontálisan, vagy én húzzak be az árokba, akkor lelkiismeret furdalás nélkül hagyom hogy telibeverje a szembejövőt.

Mondjuk ilyen nem hiszem hogy előfordulhat, maximum ha mindkét autó egyszerre kezd vészfékezni, szemből meg jönnek.

vérengző kismalac 2012.02.10. 22:01:26

@metal:
Akkor lehet, hogy álmodtam?
Egyszer elaludtam vezetés közben...na mindegy, a lényeg, hogy ha valaki elkezd előzni, én biztos, hogy a gázra lépek és ráhúzom a kormányt.

vérengző kismalac 2012.02.10. 22:08:32

@horex:
Én is azt tapasztalom, hogy nagyon sok az agresszió az utakon. Szomorú, de ez van.

isti77 2012.02.11. 10:28:34

Utólag kár okoskodni, de muszáj volt a történetbe (a biztosító, illetve a másik fél felé) belevenni, hogy akkor indultál el? Ha te nem láttad a másikat az elindulás pillanatában, akkor valószínűleg ő sem látott téged, tehát nem tudott volna nyilatkozni ezt illetően (ha meg igen, bizonyítsa be). És akkor nem is lenne kérdés, hogy egyértelműen ő volt a hibás. Miért kell több információt közölni a (te szemszögedből nézve)szükségesnél? Haladtál x sebességgel, ennyi.
De ha te már olyan helyzetben voltál az úttesten, hogy ő a záróvonal átlépésével tudott megelőzni, akkor nincs mire hivatkoznia, ez önmagában szabálytalan.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása