Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem lehet rendesen megcsinálni?

2012.02.15. 07:58 :: Don Blasius

Sírva vigad posztjában danzi, mivel tényleg egyben nevetséges és szánalmas is, hogy idehaza mennyi helyen nem sikerül rendesen utat építeni. Főleg ott, ahol az aszfalt valami vassal (sín, csatornafedő, víznyelő, dilatáció, stb.) találkozik. Ezeken a pontokon idővel mindig problémák jelentkeznek, nem sikerül egyenletessé varázsolni a felületet vagy pedig már nagyon rövid idő alatt eldeformálódik a burkolat.

Amit a magyar gyártani nem tud, abból az egyik erős példa a sínen való bármilyen féle átjáró.

Ezt a tudományos-fantasztikus fogalmat a magyar útépítő képtelen kivitelezni.

átjáró2.jpg

Vegyük sorra csak a legalapvetőbbet. Budapesten kb. 30 villamosvonalon közlekedik jármű sínen, amit az autósoknak legalább 400 helyen kell keresztezniük. Tartózkodnék attól, hogy mindet felsoroljam, de mondjuk itt van csak néhány:
- Fehérvári út (47-es, 41-es, 18-as) gyakorlatilag akárhol FÁJ átmenni rajta, az Etele - Hengermalom kifejezetten rossz, de említhetném a Hauszmann Alajos - Bártfai kereszteződést is.
- Közraktár utca - Pesti alsó rakpart (2-es, 2A) a rakpartra való lejutáshoz valamiféle dombon kell áthajtani. Ez elképzelhető ugyan, hogy a későbbi területrendezéssel és útmunkálatokkal megoldódik, de úgy 1 éve így van, a gyors-reagálású hadtest jut eszembe Gálvölgyivel és Kernnel....
- Vizafogó - itt nem jár már semmi, de sín az van. Mondjuk az egész út egy toldozott-foldozott tengelytörő strapateszt, de 23 Km/h-ra lassítani konkrétan az átjárónál kell.
- Margit híd, Budai hídfő (Germanus Gyula park - 17-es villamos) - ha az ember Budára megy a Margit hídon, és a rakpartra igyekszik, akkor rögtön lefordul jobbra a híd végénél, és áthajt a 17-es villamos vágányán, amin 15-nél gyorsabban áthajtani tényleg csak a vékony jégen is lábujjhegyen osonó Hummer terepjáróval mernék.

(Akad pár üdítő kivétel is, pl. a 61-es vonalán több helyen kiválóan át lehet gurulni, sőt, a Szegedi, Dévényi, Teleki Blanka - azaz a Rákos Rendezőn levő macskaköves átjáró is elviselhető)
Van még pár a tarsolyban, de biztos akad majd néhány kommentelő, aki hozzátesz-elvesz.

A másik példa a csatornafedő.
Ez itt nálunk Abszurdisztánban csak és kizárólag a kerék nyomvonalába kerülhet, lehetőleg 7-12 (de inkább 15) centiméterrel az út szintjétől tetszőleges irányban való eltéréssel.
Aki hajtott már fel a Lágymá.... Rákóczi hídra Budáról Pestre, az a második áthajtásra vakon tudja, merre érdemes húzódni, hogy "kiközölje" a kérdéses ojjektumokat.
A Hungárián tovább ugyanez a helyzet. A külső sáv gyakorlatilag járhatatlan a Lurdy-háztól a Népligetig.

Ha én egyszer minőségellenőr lennék... hagynám magam vesztegetni, aztán letagadnám, és felszedetném-újra lerakatnám a betont és az aszfaltot, mer' irgumm-burgumm!!! :)

76 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes vasút sorompó villamos útfelújítás kátyú

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MutánsTehén 2012.02.15. 08:23:31

A Róbert Károly - Lehel kereszteződés is bőven befér a listába:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.02.15. 08:35:42

Hungária - Thököly sarok is egy szép példány.

amúgy direkt így csinálják, mert akkor lehet majd később pénzt kérni a folyamatos javítgatásokért is.

Vic Crown 2012.02.15. 08:36:09

Fiumei út, Rottenbiller felől jobbra a Népszínház útra, OMV kúthoz való lekanyarodásnál. Ezért nem járok arra, pedig egyszerűbb lenne, mint az a Korányi, Illés utca.

=HKV=potyo · http://hkv.hu/ 2012.02.15. 08:36:28

A csatorna fedlap azért van ott,mert alatta van a csatorna.Ha átteszed a fedőt máshová,hogy ne legyen útban a kerekednek,akkor tök felesleges tárgy válik belőle.Mert a csatorna akkor is ott marad ahol volt.Akkor meg hogyan férnek hozzá?Talán a nagyon okos mérnök uraknak össze illett volna dugni a fejüket egy kicsit.

gobolyosg 2012.02.15. 08:52:15

@xaba99: az tök érdekes, mert ott pl csak a legbalszélső sávon vannak sínek, de mondjuk az nem akármilyen.. :)
Ott pl szerinttem megsüllyedt a kiváló minőségű aszfalt, a sínek ezáltal "emelkedtek" ki, jártam ott gyalogosan, de járom naponta autóval is. középső sáv ajánlott, ott nincs sín és a jobbra kanyarodók sem tartanak fel. ott akkor is a középsőben várom ki a sort, ha a másik kettőben senki nincs ;)

GG81 2012.02.15. 08:55:12

@xaba99: az ott tényleg vicces, hogy felszedték a síneket a legkülső sávokból mindkét irányba, viszont a 2-2 belsőben csak ott maradtak. :-(

GG81 2012.02.15. 08:58:05

viszont amilyen botrányos volt a vili sín a kőbányai útnál, azt elég faxán megcsinálták... a salgótarjáninál azért lenne mit javítani!

és nem csak a sínek és csatornafedők, mondjuk ezen a szakaszon a kavics felé... hanem a Kerepesin keresztező trolik által felgyűrt nyomvájúi is kellemeset tudnak ütni. :-(

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.02.15. 08:58:58

@gobolyosg: @GG81:
de ott ami különösen nagy élmény, az az Árpád híd felől érkezve balra rákanyarodni a Thökölyre...

gobolyosg 2012.02.15. 08:59:19

@gobolyosg: kerepesi felől róbertk irányba közlekedvén gondoltam...

gobolyosg 2012.02.15. 09:00:25

@xaba99: olyat még nem csináltam. nem mertem :)

Szelid sunmalac 2012.02.15. 09:34:30

Szerintem egyaltalan nem bafolyasol semmit hogy szar allapotban vannak az atjarok. Az autosok 98%-a amugy sem megy tobbel 30-40-nel sehol (autpalya kivetel, ott 100, ha elozik 120) es kulonben sem tudja mi tortenik orulotte, igy legalabb kicsit felrazodik a zombulasbol

tupu! 2012.02.15. 09:34:47

Vicces is volt, amikor Németországban először vallásosan kerülgettem a csatornafedeleket, aztán rájöttem, hogy azokon át is lehet menni. :) Újra itthon persze egyből visszajöttek a régi reflexek. :(

alprazolam 2012.02.15. 09:40:28

Ha valaki írta már,bocs... de a kerepesi-hungária kereszt az maga a nagyhalál.

"streetfighter" 2012.02.15. 10:05:36

A sok kátyú, hupli és gödör mellett hogyan is nézne ki, ha ezek szintben stimmelnének? Rontanák az összhatást, így viszont illik az összképbe.
Na jó, legyünk őszinték 8-10 éve rosszabb volt a helyzet, azóta jó pár utat kijavítottak, csak olyan gyenge minőségben, hogy lassan újra kéne csinálni.

qwertzu 2012.02.15. 10:10:49

Ebben a kategóriában szerintem az Éles sarok a legdurvább.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.02.15. 10:16:00

@qwertzu: Abból is az, amikor lentről jössz fel és kanyarodsz vissza balra a belső sávból. Oda már gyakorlatilag tank kéne.

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 10:27:09

@=HKV=potyo: hülye sógorék meg tudták úgy csinálni, hogy a kerék közé essen a fedél, és így a busz / kamijon nem nyomja be 10 centit. Cserébe évente felújítani sem kell.

De olyat is láttam, hogy kerék alá esett a fedél, és NEM süllyedt meg. Ezek a németek totál hülyék, hogy így megcsinálják. Azt sem kell évente felújítani.

Itt agyarországon jobbra, balra, összevissza vannak a fedelek. Aki megtervezte, belenyomnám a fejét. Milyen faszság már, hogy 3! méteren belül egy csatornafedél bal kereket akarja kitörni, másik a jobbat?!

Kikerülni sehogy se lehet, ha az egyiket valahogy mégis sikerül, akkor a másik szopat.
Ilyen ez az ország.

Tibi88 2012.02.15. 10:30:32

És van olyan vadállat aki dudálni mer mert lelassítok az ilyen helyeken 30 körülre... Elhiszem hogy ő átrongyolna rajta 60-70el, de nekem még a 30 is kényelmetlen
Ahogy visszakerül az alufelni, indul megint a 8 hónapos szlalomozás a sávban :D általában hülyének néznek, de nincs mit tenni, sportfutómű nem való a magyar utakra (nem én tetettem bele, gyári. Max a 17es kerekeken változtathatnék, de a kisebb meg csúnya :D)

@SilentSound:

2 éve nem jártam arra, inkább kerülök, mert félek hogy letörik valami az autóról. Akkor is csak egyesben 10el csapattam át rajta :D

Skodakék Fábia 2012.02.15. 10:30:38

Mondjuk a fehérvári út önmagában is egy vicc...a nagyokos XI kerület meg felújítja a Bogdánfy utcát ami még rendesen jó állapotban volt

Tibi88 2012.02.15. 10:32:22

@szmoker (Homo Trollicus):

Nem a kamion meg a busz nyomja be. A szentmihályit felújították az ősszel asszem, lehet még tavasszal. Mind1, a lényeg, miután leaszfaltozták, ugyanúgy lejjebb került a csatornafedél, pedig még egy biciklis sem hajtott addig rá... :D

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 10:41:46

@Tibi88: szándékosan, gyárilag szarnak csinálják? Ja, hát olyat is lehet :)

8 évig dolgoztam a 16. kerületben, emlékszem amikor a Bökényföldit újraaszfaltozták. Tök jól sikerült akkor, elsőre.

Fél év után a friss aszfaltot felvágták (középen), csatornáztak, visszapakolták, 1-2 hónap alatt úgy megsüllyedt az út hogy az egész kibaszott aszfaltozást nulláról kellett újrakezdeni.

Tehát ha jól számolom, ahelyett hogy csatornáztak majd aszfaltoztak volna,
- aszfaltoztak
- csatornáztak
- aszfaltoztak
- az egészet újraaszfaltozták.
Tehát HÁROMSZOR végeztek el egy munkát.
Hát igen. Gondolom valakinek nagyon megérte.

Meg amikor a Mátyás király utat újították fel, egy darab kopórégettel, és a tisztelt polgármonster vagy valamelyik csicskája aláírta a papírt a Strabaggal (hogy szakadt volna az összesnek az annyába a feje), hogy nem jogosult garanciális izéra, vagymi.

Na most megyek iszok valami nyugtatót, mert ideges lettem... :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.02.15. 10:50:24

@Tibi88: Az a baj, hogy nekem 10-15 perces kerülő lenne, ha nem arra mennék. Azért a külső sávban kettesben alapjáraton át lehet döccenni rajta. Van egy kis offroad utánérzése, de igazából utána a Jászberényi/Maglódi út sem éppen egy Formula1 pálya... :)

FDToth 2012.02.15. 12:00:24

Thököly úton mi a francért hagyták ott a síneket? Jár arra villamos? Vagy járni fog?
Csatornafedél. tőlük fejlettebb (sőt még fejletlenebb) országokban is kivitelezhető h no csatornafedél, hanem az útszélen van.
Ha már csatronafedél: III. ker, Szentendrei út, Rákóczi utca, Batthyány utca. 2006-ban aszfaltozták újra, azóta már vagy 4-szer javították mindenütt a csatornafedeleket. azóta is csak süllyednek...
Vagy Ferihegyi reptérre vezető út: 2010-es munkálatok, azóta többszöri csatornafedél javítgatások, ócska, xar útburkolat. és erre elment több milliárd...

Minőségellenőr: én többször hívtam már őket kátyúzási gondok miatt, de csak annyit mondanak: erre vagyunk képesek, ennyi pénzből erre telik. persze...
kíváncsi lennék, mi lenne a végeredménye annak, ha egy nagyobb csoport összeállna és közösen beperelnék az önkormányzatot, fővárost a szándékos, rossz minőségű kivitelezések miatt..

Tibi88 2012.02.15. 12:59:17

@szmoker (Homo Trollicus):

Szándékosan feszes :D ami rossz úton szar

@SilentSound:

A börtön előtt a legjobb, lassú menet közben legalább lehet nézni a látványosságokat (ordibáló cigányasszony :D)

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 13:53:14

@FDToth: "kíváncsi lennék, mi lenne a végeredménye annak, ha egy nagyobb csoport összeállna és közösen beperelnék"

Pff.
Semmi.
Egyáltalán semmi sem lenne.

sapka 2012.02.15. 14:27:39

@=HKV=potyo: és miért van ott a csatorna? mert oda rakták. sok helyen ha pár 10 cm-rel odébbteszik, máris nem a kerék alá, hanem a két kerék közé esik a fedlap. ez európai országokban szokott sikerülni. magyarországon nem.

FDToth 2012.02.15. 15:08:04

@szmoker (Homo Trollicus): nem is a "Kúriához" kellene fordulni, minimum Európai Bíróság:)

hawkeye 2012.02.15. 15:08:26

A vasúti (villamos) átjárók azért ilyenek, hogy a fekete béemvések, és más utcai harcosok is kénytelenek legyenek betartani a sebességkorlátozást. :)

2012.02.15. 17:01:49

nem aza út rossz, Te mész gyorsan

grmindenyssa 2012.02.15. 17:57:56

Budapest, 17. ker. Pesti út:
Az egymás után levő csatornafedelek még véletlenül sincsenek azonos távolságra az út szélétől. Miért? Cikkcakkban megy alatta a csatorna?

szgy 2012.02.15. 18:06:21

a Hungária krt. a Thököly kereszteződésében elég durva, az ottmaradt villamossínek elég rendesen ráznak néhány sávban.

Don Blasius 2012.02.15. 18:25:14

@grmindenyssa:
Akárcsak a pár éve felújított Soroksári úton kifelé a Beöthy utca után a középső sávban. Először középre tudod venni, de úgy hagyva a kocsit a következőt már jobb kerékkel kapod el. Persze most már fejből vágom, hogyan kell ott sávon belül maradva kacsázni. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.15. 18:29:33

Ti semminek se tudtok örülni...:)

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 18:32:53

@hawkeye: izé... propelleres Cube meg a 426-os :omg: :)

Gera 2012.02.15. 18:44:06

Szerintem Bpen a legdurvább a Thököly-NLK kereszteződés, ahol körben minden utat felújítottak, kivéve a közepét, ahol ilyen ótvar szar macskakő-sín kombó van. Ezért tényleg akasztás járna.

dr. Bubó 2012.02.15. 18:55:36

nagyon sok ijjen hej van.. nem is lérdemes listázni...

a rohadó nyugatiak ortodox módon simán SZINTBEN ELVÁLASZTANAK minden vasúti átjárót...

nekünk meg marad az unortodox... ellopott közpénzes verzió...

nemsoká úgyis álamcsőd lesz... addig a kis ideig meg má nem érdekes... utána meg ez lesz a legkisebb gond...

Altaïr 2012.02.15. 18:56:18

Székesfehérvár teljes területe.

na__most__akkor 2012.02.15. 19:01:43

Nagykörösi út, a nagybani piac mellett:
Van egy használaton kívüli vasúti átjáró (iparvágány), ahol a sín az úttól tíz méterre mindkét oldalon le van vágva. Kb öt éve.
1. Az útról nem takarították el a sineket.
2. FÉNYSOROMPÓ VAN! (egy vonat csak úgy érhetné el az utat, ha már kisiklott...)

Nem egészen a témába vág, de vagy száz méterre innen van egy gyenge S-kanyar, buszmegállókkal. A megálló mindkét oldalon a kanyar belső oldalánál van, nehogy bárki el tudjon menni az álló busz mellett (nem lehet kilátni). Öböl a megállónak persze nincs, pedig lenne hely.

egeresz 2012.02.15. 19:02:50

Felszedik a régi (megsülyedt) csatornát, szép négyszogletes léket vágnak az aszfaltba.

Szintbe hozzák a csatornafedelet közölő betongyűrűkkel, és föld-nedves betonnal. Kitömködnek mindent, még talán lábbal meg is tapossák. Egyszer talán meglocsolják a friss betont.
Másnap/harmadnap terítik az aszfaltot.

Az első rámenő autó, (de talán bicaj is.) eltöri a mélyben az éppen csak meghúzott friss betont. A nap végére a burkolat alatt a beton átlényegül földdé. Ez szép lassan 1-2 hónap alatt onnan elfolyik, a csatornafedél újra megsűlyed.

Az egész magyar építőiparra jellemző a módszer, nem csak éppen a csatornafedél szintezésére.

Hány és hány építkezést látok, betonmunkákat fagyban (nem fagyálló beton) vagy éppen kánikulában öntözés nélkül. Azok nem fognak rendesen megkötni, ráépül a ház, megreped 5 év mulva.
A betonvasat szinte soha sehol nem felületkezelik, közel viszok a beton széléhez (a beton rozsdagátló hatása csak 5 cm mélyen kezdődik). És ez csak a beton, hol van még a többi...

=HKV=potyo · http://hkv.hu/ 2012.02.15. 19:10:13

@szmoker (Homo Trollicus): @sapka: Hát ezt írtam .A csatornaépítő és az útépítő mérnökök lehet nem is találkoztak.Meg aztán nem csak csatorna van a föld alatt.Távhő,víz,telefon,gáz,mit tudom én.Azoknak is kell hely.Igaz nincs fedelük az úttesten.

"streetfighter" 2012.02.15. 19:48:42

@egeresz:
Húúú öregem, te aztán nagy szakember vagy! Nem tartasz szemináriumot, szívesen jelentkeznék. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.02.15. 20:23:59

@na__most__akkor: Van ott fénysorompós vakvágányból egymás után kettő is...

Vittore. 2012.02.15. 21:08:50

@xaba99: Pár hónapja egy kocsi a zöldön átszabott az 1-es vili sínjein pont ott, aztán akkorát durrant a kerék, hogy a sok gyalogos majdnem hanyatt vágta magát :)

Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:16:36

No, akkor amit nem mertetek megkérdezni:
- Bosnyák tér: A teljes vágányzatot át kellene építeni, az a BKV dolga lenne, de kiürült a kamra, nem hiszem, hogy a közeljövőben értelmes megoldás születik.
- Thököly út: A villamos vágányok felszedése horror pénz lett volna, az engedélyeztetés legalább 6-12 hónap, inkább választották a natúr aszfaltot, hogy annyival is egyszerűbb legyen.
- Nagykőrösi út: az egy elvileg meg nem szüntethető vágány, sokáig a keresztezés is ott volt, mert az un. Burma-vágány (Szemeretelep-Soroksár) Kőbánya-Kispest kiesése esetén tartalék. Emellett Szerbia felé a fővonalat ha terelni kell, akkor kb. Halasnál meg Soroksáron lehet. Ezért a vágányt nem szabad megszüntetni. A városhoz közelebbi (íves) vágány a kelebiai vasút felújításakor üzemben is volt, Kőbánya-Kispest - Kispest - Soroksár útirányon át haladtak a vonatok, többek között nemzetközik is.
- Élessarok: a benzinkút oldalán csak a BKV vágányait kellene átépíteni, a másik oldalon már a vasútét is. Emellett most készülnek a vasútállomás felújítására és van valamennyi terv az aluljáró és környékének teljes átépítésére.

Ami jó: budai Skála :P átjáró (Fehérvári-Bocskai sarok), Nagyvárad tér. Most már a Gubacsi út is igen jól járható, a villamost is felgyorsították.

Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:21:04

@dr. Bubó: "a rohadó nyugatiak ortodox módon simán SZINTBEN ELVÁLASZTANAK minden vasúti átjárót..." Azért erre ne vegyél mérget.

Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:26:19

@dr. Bubó: Kb. az összes mellékvonali átjáró szintben van. Fővonalon ott azért nem 120 km/h az engedélyezett, 160 fölött meg nem szabad, tehát nem azért nincs ott fővonalon átjáró, mert olyan jó fejel, hanem mert 200-zal megy a vonat...

dr. Bubó 2012.02.15. 21:32:10

@Iza Béla: ha ilyen eccerű... és csak enyni az ára... ÁMEN ! szóval legyen! menyenek itt is kétszázzal a vonatok nyugodtan... lézerblokkoló előre és gyerünk... a mozdonyok bírják...

Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:35:09

@dr. Bubó: Jelenleg egy szakasz alkalmas 200-ra, a másikat most tervezik. Összesen lesz valamivel több, mint 100 km. Ja, engedélye 120-ra lesz, mert a 200-at nincs olyan irányító rendszer, ami bírná, az újhoz meg kell még pár tízmilliárdos rádiórendszer.

dr. Bubó 2012.02.15. 21:38:55

@Iza Béla: és lesz elég utas... vagy adózó akik eltartyák fentarcsák majd?

kicsit vicces hogy a vonat néhol 200zal megy néhol 20-szal... kicsit szánalmas...

dr. Bubó 2012.02.15. 21:40:04

@Iza Béla: bár ha belegondolok... az autópark is lassan ijen... meg a busz"park"

trabantok versus Q7+S8

illetve 50éves piros hetes versus 1,1 milliárdos kombiné

Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:44:33

@dr. Bubó: Mintha az nem lenne vicces, hogy nagyon kell völgyhíd meg kamualagút, viszont abból a pénzből 3 évig tele lett volna az útalap...

A piros heten amúgy is egészen friss, 25, 23 és 20 éves autók futnak, az 50 év messze van. Hol kapsz most 50 éves buszból egy piros hetesnyit 1,1 milliárdért? Sehol. Hát ezért kellett inkább Combinot venni.

na__most__akkor 2012.02.15. 22:04:15

@SilentSound: A másikon talán még előfordulhat vonat - bár az utolsó mintha nem tegnap ment volna...

halaloszto 2012.02.15. 22:19:41

nalunk abszurdisztanban a nyomvonal ketevente valtozik. a csatorna meg 50 evre ugyanott van.

ha nem valtoztatnak evszakonkent hogy hol mennek a savok, akkor nem menne a nyomvonal at a catornafedon. de nalunk allandoan helyezgetnek. van balrakanyarodo sav miatt elhuzas vagy nincs, parkolo + jobbrakanyarodo sav, kov evben buszsav, kov evben lassito jardasziget+elhuzas, stb.

vannak helyek a varosban, ahol ha megnezed az ut nyilegyenes, a savok meg mint az okorhugyozas.

vajk

Ejoy 2012.02.15. 22:28:11

A csatorna fedő, és a víz összefolyó szigorúan csak nyomvonalban lehet! Nem lehet középen, vagy teljesen szélen, csak a nyomvonalon. Új utaknál is. Úgy, hogy a csatornafedőt fél évente körbe kell vágni, hogy megemeljék. Ez Magyarország...

Ejoy 2012.02.15. 22:29:21

@halaloszto: Teljesen új út szakasz, új csatornával a mi városunkban már eleve úgy készült, hogy a nyomvonalba került...

Bafana 2012.02.15. 22:30:47

Nem kátyú, nem sin, de tipikusan MAGYAR! A nyílegyenes Fehér utat sikerült szlalompályává megcsinálniuk. Középen kerékvetőkkel, buszsávokkal és egyébb extrákkal. Besz@rás, egy nyílegyenes utat... Mutogatni kéne a tervezőjét.

Bafana 2012.02.15. 22:35:12

És a Fehér út folytatása sem semmi. Az élessarok szerintem Budapest szégyene. El kéne nevezni valami liberálisról :)

dr. Bubó 2012.02.15. 23:04:43

@Bafana: gondolom félméteres hóban tipikusan jól láccanak a sáv felfestések és a 10 cmre kiálló járdaszegélyek...

a Fiumei út előtt a Rákóóczi út pont ott vált 2sávosra elfogyasztva a buszsávot, ahol jobbra kisívben ki lehet rá fordulni... csodálkozom hogy naponta nincs ezer baleset... aszt lesse a paraszt egyszerre hogy balról jöönnek e és ha a külső sáv üres... elindulhat... VESZTÉRE...

szánalom az egész

jelentéktelen alak 2012.02.15. 23:21:25

Csak egy picit kellene gondolkodni a megoldásért!

Ahol két különböző anyag van az útfelületben, ott a két különböző anyag másként fog reagálni a különböző terhelésekre. Másként reagálnak a hőhatásokra, a rázkódásra, stb.
Nem is kell ezen meglepődni.

Vannak persze helyek a világban, ahol nem tanulnak az utak tervezői, kivitelezői fizikát olyan komolyan, hogy ezeket az összefüggéseket átlássák. Na az ilyen helyeken tudás hiánya miatt kimaradnak a rontó tényezők.

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.15. 23:44:27

@xaba99: "Hungária - Thököly sarok is egy szép példány."

Aztat én lájkolom. Merthogy az Árpád híd felé menő irány középső sávjában megoldották aszfalttal, a belsőben nem. Ezért a sok lúzer már az Egressy után (néhányan a Stadionoktól kezdve) a középsőben utazgatnak, hogy majd ott, a Thökölynél ne döccenjenek.

Hehe, lúzerek. A belsőben 1, de néha 2 lámpaváltást is rájuk lehet verni, simán.

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.15. 23:46:33

@Bafana: "És a Fehér út folytatása sem semmi. Az élessarok szerintem Budapest szégyene. El kéne nevezni valami liberálisról :)"

Legyen Magyar sarok, Magyar Bálint után. Most sírhatnak a libsik.
;)

pupumpa 2012.02.15. 23:49:34

A 6-os bevezető szakaszát (M0-tól befelé,Campona magasságában) háromszor javították az átadás utáni fél éven belül. 15cm-t biztos kiálltak a fedlapok. Most sincs egy síkban, de most már legalább hullámos a felszín, nem üt.

A tervező, kivitelező, ellenőr, átvevő ezt vajon nem látja? Hogy lehet így elbaszni valamit?

dr. Bubó 2012.02.16. 00:21:21

@pupumpa: mint már említettem az IDŐJÁRÁS a hibás...

az útas "szakemeberek" eleve lehetetlen feladatként kezelik az útépítést ezen az éghajlaton:)

2012.02.16. 00:51:20

Höhö, nálam a prímet akkor is az ex-néhai szerencs utcai (istvántelki) vasúti átkelő viszi. Ha minden idők legbotrányosabb vasúti kereszteződését kellene megnevezni, akkor én a dobogó mindhárom fokára ezt tenném. Sajnos (hálisten) időközben "megcsinálták" pontosabban átlagos magyar szintűre optimalizálták néhány éve, így mostmár a közepe jó, a szélső sinpároknál rezeg a léc, de aki közlekedett mondjuk 10 éve arrafelé, az tudja miről beszélek. Legendás tengelytörések színhelye, itt az 5km/h tényleg őrületes tempónak számított. Ez már annyira szar volt, hogy vétek volt megcsinálni.

2012.02.16. 00:56:17

Másik kedvencem: Józsefváros Népszinház utcából Fiumeire balra kanyarodás. 1 zöldlámpa max 1 autó a sinek végett. Nomeg az éles sarok se kutya. Világ szégyene.

Iza Béla (törölt) 2012.02.16. 05:37:08

@Bafana: Minden további nélkül meg lehetett volna csinálni a buszfolyosót a korábbi felületen is. Szerintem irányonként 1 sáv elegendő. De ha valakinek nem, az vagy szálljon fel a buszra, vagy használja az un. kormányt.

@halaloszto: Az út nem egyenlő a pályatesttel. De persze lehet úgy is csinálni, hogy a kanyarodó sávokat egyenes sávból alakítjuk ki. Legfeljebb kevesebb egyenes lesz.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.16. 08:25:07

A jo villamos atjarohoz tobb penzt kene a munkaba olni es kevesebbet zsebre rakni.
Na most ez itt nalunk kivitelezhetetlen.
Az atadasig jo es utana szethullik az egesz, a kivitelezo meg refogja a forgalomra.

Vegul is igaza van.
Ha nem lenne rajta forgalom evtizedekig jo allapotban maradna meg.

ncc1701b 2012.02.16. 08:37:10

Nem azért, hogy az útépítőt védjem, de a Hungárián nem volt mindíg a kerék nyomtávban a csatorna. Mielőtt a Hungáriát kiszélesítették volna a csatorna már akkor is ott volt csak akkor még földsávba esett. Aztán gyakorlatilag a Hungária bővítése során főlé építették az utat. A megoldás az lett volna hogy a csatornát is átépítik de ez nagyságrendileg még egyszer annyiba került volna mint az útépítés.

D4D 2012.02.16. 09:28:58

II. Kapy út
II. Bimbó út
II. Szépvölgyi út a barlang feletti része
II.-XII. Budakeszi út a Tűzoltóságtól felfelé
Budakeszi Fő utca
II. Rómer Flóris utca
II. Szemlőhegy utca a Vérhalom és Rómer közti része
II. Vérhalom tér
III. Békásmegyer minden utcája
Mindjárt folytatom, csak most el kell menjek.

D4D 2012.02.16. 11:14:04

Folytatom.
III. Aranyvölgyi u.
III. Dózsa György utca - Ennek az a nevezetessége, hogy 3,5 tonnára készült mikor felújították, majd ráengedték pár éve a csuklós Volvo-t menetrendszerint.
XI. Fehérvári út a Kondorosi útig
XI. Kelenhegyi út
XII. Németvölgyi út

Csak a forgalmasabb utakat írtam, a lista messze nem teljes.

imittto 2012.02.16. 12:37:08

Személyes kedvenc az Éles sarok. Már majdnem nekem fáj amit ott kap az autó. Illetve régebben laktam Újpesten, a Tatai végéről (vasúttörténeti felől) a Berlini útra kanyarodva...az akkori autóm alatt 13-as kerekek voltak, az még fokozta is az élményt :)

Mostani másik favorit a Késmárk utca. Felújították, átadták, az alig (szerintem soha sem) használt vasúti átjárónál a két sín közötti rész már első nap vagy 10 centivel lejjebb volt a két szélénél. Tegnap jött ott szembe hókotró felemelt tolólappal, a sínen áthaladva olyat bólintott hogy leért a tolólap.

svinjahond 2012.02.16. 17:18:13

"Kedvenceim" egyike a X. Kerületben a Kápolna utca. Ez a kedves, 600 méteres szakasz a Kápolna Tértől a Liget Térig húzódik és bár több, mint tíz (!) éve nem jár arra villamos, de az illetékes elvtárs/uraknak még véletlenül se jut eszébe a sínek és a MACSKAKŐ felszedetése és az útpálya "rehabilitációja". Gyönyörű, 2X2 sávos európai minőségű utat lehetne kialakítani, vagy kétszer "másfél" sávosat buszöblökkel és 45°-os beállású parkolással. Ehelyett SEMMI NEM TÖRTÉNIK!
Egy ismerősömnek tavaly ilyentájt törte össze egy Golf III-as az úttest szélével párhuzamosan, szabályosan parkoló autóját úgy, hogy fellökte azt a járdára, mert a golfos kocsija megcsúszott a használaton kívüli villamossínen és a macskakövön pattogva irányíthatatlanná vált. Nagyon sok szemétségre folyik el a pénz a fővárosban, az érdemi dolgok meg elintézetlenül maradnak. Valaki írta még az Élessarkot: egyetértek! Igazi futómű-teszt.

Iza Béla (törölt) 2012.02.16. 20:12:40

@svinjahond: A villamospályát ahhoz hivatalosan meg kell szüntetni, illetve a területről a vágányokat eltávolítani. Erre a BKV-nak nincs pénze. Amúgy meg teljesen fölösleges oda a 2 sáv, amúgy sincs hova menni onnan.

Iza Béla (törölt) 2012.02.16. 20:13:52

@imittto: A vasúti vágány nem tartozott a felújításba, mert az a vasúté.

svinjahond 2012.02.17. 07:55:22

@Iza Béla: köszi az infót! Azt gondoltam, önkormányzati kezelésben, illetve esetleg fővárosi önk. hatáskörbe tartozik az ilyesmi.
Ha a BKV-ra kell ezügyben várni, akkor úgy fognak eredetben elrohadni a sínek a jelenlegi helyükön, a macskaköveket pedig a természetes mállás, a fagy- és savaseső erózió fogja csak végleg eltűntetni, mire az unokáim is nyugdíjba mennek. :(

"Amúgy meg teljesen fölösleges oda a 2 sáv, amúgy sincs hova menni onnan."

Igen. Ez pontosan kifejezi a kőbányai kilátástalanságot. ;) Én buszsávnak, vagy 45°-os beállású parkolónak, esetleg mégegy körforgalomnak is nagyon tudnék örülni, pl. a Halom és a Kápolna utcák balesetveszélyes kereszteződése helyén.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása