Sírva vigad posztjában danzi, mivel tényleg egyben nevetséges és szánalmas is, hogy idehaza mennyi helyen nem sikerül rendesen utat építeni. Főleg ott, ahol az aszfalt valami vassal (sín, csatornafedő, víznyelő, dilatáció, stb.) találkozik. Ezeken a pontokon idővel mindig problémák jelentkeznek, nem sikerül egyenletessé varázsolni a felületet vagy pedig már nagyon rövid idő alatt eldeformálódik a burkolat.
Amit a magyar gyártani nem tud, abból az egyik erős példa a sínen való bármilyen féle átjáró.
Ezt a tudományos-fantasztikus fogalmat a magyar útépítő képtelen kivitelezni.
Vegyük sorra csak a legalapvetőbbet. Budapesten kb. 30 villamosvonalon közlekedik jármű sínen, amit az autósoknak legalább 400 helyen kell keresztezniük. Tartózkodnék attól, hogy mindet felsoroljam, de mondjuk itt van csak néhány:- Fehérvári út (47-es, 41-es, 18-as) gyakorlatilag akárhol FÁJ átmenni rajta, az Etele - Hengermalom kifejezetten rossz, de említhetném a Hauszmann Alajos - Bártfai kereszteződést is.- Közraktár utca - Pesti alsó rakpart (2-es, 2A) a rakpartra való lejutáshoz valamiféle dombon kell áthajtani. Ez elképzelhető ugyan, hogy a későbbi területrendezéssel és útmunkálatokkal megoldódik, de úgy 1 éve így van, a gyors-reagálású hadtest jut eszembe Gálvölgyivel és Kernnel....- Vizafogó - itt nem jár már semmi, de sín az van. Mondjuk az egész út egy toldozott-foldozott tengelytörő strapateszt, de 23 Km/h-ra lassítani konkrétan az átjárónál kell.- Margit híd, Budai hídfő (Germanus Gyula park - 17-es villamos) - ha az ember Budára megy a Margit hídon, és a rakpartra igyekszik, akkor rögtön lefordul jobbra a híd végénél, és áthajt a 17-es villamos vágányán, amin 15-nél gyorsabban áthajtani tényleg csak a vékony jégen is lábujjhegyen osonó Hummer terepjáróval mernék.
(Akad pár üdítő kivétel is, pl. a 61-es vonalán több helyen kiválóan át lehet gurulni, sőt, a Szegedi, Dévényi, Teleki Blanka - azaz a Rákos Rendezőn levő macskaköves átjáró is elviselhető)Van még pár a tarsolyban, de biztos akad majd néhány kommentelő, aki hozzátesz-elvesz.
A másik példa a csatornafedő.Ez itt nálunk Abszurdisztánban csak és kizárólag a kerék nyomvonalába kerülhet, lehetőleg 7-12 (de inkább 15) centiméterrel az út szintjétől tetszőleges irányban való eltéréssel.Aki hajtott már fel a Lágymá.... Rákóczi hídra Budáról Pestre, az a második áthajtásra vakon tudja, merre érdemes húzódni, hogy "kiközölje" a kérdéses ojjektumokat.A Hungárián tovább ugyanez a helyzet. A külső sáv gyakorlatilag járhatatlan a Lurdy-háztól a Népligetig.
Ha én egyszer minőségellenőr lennék... hagynám magam vesztegetni, aztán letagadnám, és felszedetném-újra lerakatnám a betont és az aszfaltot, mer' irgumm-burgumm!!! :)
MutánsTehén 2012.02.15. 08:23:31
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.02.15. 08:35:42
amúgy direkt így csinálják, mert akkor lehet majd később pénzt kérni a folyamatos javítgatásokért is.
Vic Crown 2012.02.15. 08:36:09
=HKV=potyo · http://hkv.hu/ 2012.02.15. 08:36:28
gobolyosg 2012.02.15. 08:52:15
Ott pl szerinttem megsüllyedt a kiváló minőségű aszfalt, a sínek ezáltal "emelkedtek" ki, jártam ott gyalogosan, de járom naponta autóval is. középső sáv ajánlott, ott nincs sín és a jobbra kanyarodók sem tartanak fel. ott akkor is a középsőben várom ki a sort, ha a másik kettőben senki nincs ;)
GG81 2012.02.15. 08:55:12
GG81 2012.02.15. 08:58:05
és nem csak a sínek és csatornafedők, mondjuk ezen a szakaszon a kavics felé... hanem a Kerepesin keresztező trolik által felgyűrt nyomvájúi is kellemeset tudnak ütni. :-(
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.02.15. 08:58:58
de ott ami különösen nagy élmény, az az Árpád híd felől érkezve balra rákanyarodni a Thökölyre...
gobolyosg 2012.02.15. 08:59:19
gobolyosg 2012.02.15. 09:00:25
Szelid sunmalac 2012.02.15. 09:34:30
tupu! 2012.02.15. 09:34:47
alprazolam 2012.02.15. 09:40:28
"streetfighter" 2012.02.15. 10:05:36
Na jó, legyünk őszinték 8-10 éve rosszabb volt a helyzet, azóta jó pár utat kijavítottak, csak olyan gyenge minőségben, hogy lassan újra kéne csinálni.
qwertzu 2012.02.15. 10:10:49
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.02.15. 10:16:00
szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 10:27:09
De olyat is láttam, hogy kerék alá esett a fedél, és NEM süllyedt meg. Ezek a németek totál hülyék, hogy így megcsinálják. Azt sem kell évente felújítani.
Itt agyarországon jobbra, balra, összevissza vannak a fedelek. Aki megtervezte, belenyomnám a fejét. Milyen faszság már, hogy 3! méteren belül egy csatornafedél bal kereket akarja kitörni, másik a jobbat?!
Kikerülni sehogy se lehet, ha az egyiket valahogy mégis sikerül, akkor a másik szopat.
Ilyen ez az ország.
Tibi88 2012.02.15. 10:30:32
Ahogy visszakerül az alufelni, indul megint a 8 hónapos szlalomozás a sávban :D általában hülyének néznek, de nincs mit tenni, sportfutómű nem való a magyar utakra (nem én tetettem bele, gyári. Max a 17es kerekeken változtathatnék, de a kisebb meg csúnya :D)
@SilentSound:
2 éve nem jártam arra, inkább kerülök, mert félek hogy letörik valami az autóról. Akkor is csak egyesben 10el csapattam át rajta :D
Skodakék Fábia 2012.02.15. 10:30:38
Tibi88 2012.02.15. 10:32:22
Nem a kamion meg a busz nyomja be. A szentmihályit felújították az ősszel asszem, lehet még tavasszal. Mind1, a lényeg, miután leaszfaltozták, ugyanúgy lejjebb került a csatornafedél, pedig még egy biciklis sem hajtott addig rá... :D
szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 10:41:46
8 évig dolgoztam a 16. kerületben, emlékszem amikor a Bökényföldit újraaszfaltozták. Tök jól sikerült akkor, elsőre.
Fél év után a friss aszfaltot felvágták (középen), csatornáztak, visszapakolták, 1-2 hónap alatt úgy megsüllyedt az út hogy az egész kibaszott aszfaltozást nulláról kellett újrakezdeni.
Tehát ha jól számolom, ahelyett hogy csatornáztak majd aszfaltoztak volna,
- aszfaltoztak
- csatornáztak
- aszfaltoztak
- az egészet újraaszfaltozták.
Tehát HÁROMSZOR végeztek el egy munkát.
Hát igen. Gondolom valakinek nagyon megérte.
Meg amikor a Mátyás király utat újították fel, egy darab kopórégettel, és a tisztelt polgármonster vagy valamelyik csicskája aláírta a papírt a Strabaggal (hogy szakadt volna az összesnek az annyába a feje), hogy nem jogosult garanciális izéra, vagymi.
Na most megyek iszok valami nyugtatót, mert ideges lettem... :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.02.15. 10:50:24
FDToth 2012.02.15. 12:00:24
Csatornafedél. tőlük fejlettebb (sőt még fejletlenebb) országokban is kivitelezhető h no csatornafedél, hanem az útszélen van.
Ha már csatronafedél: III. ker, Szentendrei út, Rákóczi utca, Batthyány utca. 2006-ban aszfaltozták újra, azóta már vagy 4-szer javították mindenütt a csatornafedeleket. azóta is csak süllyednek...
Vagy Ferihegyi reptérre vezető út: 2010-es munkálatok, azóta többszöri csatornafedél javítgatások, ócska, xar útburkolat. és erre elment több milliárd...
Minőségellenőr: én többször hívtam már őket kátyúzási gondok miatt, de csak annyit mondanak: erre vagyunk képesek, ennyi pénzből erre telik. persze...
kíváncsi lennék, mi lenne a végeredménye annak, ha egy nagyobb csoport összeállna és közösen beperelnék az önkormányzatot, fővárost a szándékos, rossz minőségű kivitelezések miatt..
Tibi88 2012.02.15. 12:59:17
Szándékosan feszes :D ami rossz úton szar
@SilentSound:
A börtön előtt a legjobb, lassú menet közben legalább lehet nézni a látványosságokat (ordibáló cigányasszony :D)
szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 13:53:14
Pff.
Semmi.
Egyáltalán semmi sem lenne.
sapka 2012.02.15. 14:27:39
FDToth 2012.02.15. 15:08:04
hawkeye 2012.02.15. 15:08:26
2012.02.15. 17:01:49
grmindenyssa 2012.02.15. 17:57:56
Az egymás után levő csatornafedelek még véletlenül sincsenek azonos távolságra az út szélétől. Miért? Cikkcakkban megy alatta a csatorna?
szgy 2012.02.15. 18:06:21
Don Blasius 2012.02.15. 18:25:14
Akárcsak a pár éve felújított Soroksári úton kifelé a Beöthy utca után a középső sávban. Először középre tudod venni, de úgy hagyva a kocsit a következőt már jobb kerékkel kapod el. Persze most már fejből vágom, hogyan kell ott sávon belül maradva kacsázni. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.15. 18:29:33
szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 18:32:53
Gera 2012.02.15. 18:44:06
dr. Bubó 2012.02.15. 18:55:36
a rohadó nyugatiak ortodox módon simán SZINTBEN ELVÁLASZTANAK minden vasúti átjárót...
nekünk meg marad az unortodox... ellopott közpénzes verzió...
nemsoká úgyis álamcsőd lesz... addig a kis ideig meg má nem érdekes... utána meg ez lesz a legkisebb gond...
Altaïr 2012.02.15. 18:56:18
na__most__akkor 2012.02.15. 19:01:43
Van egy használaton kívüli vasúti átjáró (iparvágány), ahol a sín az úttól tíz méterre mindkét oldalon le van vágva. Kb öt éve.
1. Az útról nem takarították el a sineket.
2. FÉNYSOROMPÓ VAN! (egy vonat csak úgy érhetné el az utat, ha már kisiklott...)
Nem egészen a témába vág, de vagy száz méterre innen van egy gyenge S-kanyar, buszmegállókkal. A megálló mindkét oldalon a kanyar belső oldalánál van, nehogy bárki el tudjon menni az álló busz mellett (nem lehet kilátni). Öböl a megállónak persze nincs, pedig lenne hely.
egeresz 2012.02.15. 19:02:50
Szintbe hozzák a csatornafedelet közölő betongyűrűkkel, és föld-nedves betonnal. Kitömködnek mindent, még talán lábbal meg is tapossák. Egyszer talán meglocsolják a friss betont.
Másnap/harmadnap terítik az aszfaltot.
Az első rámenő autó, (de talán bicaj is.) eltöri a mélyben az éppen csak meghúzott friss betont. A nap végére a burkolat alatt a beton átlényegül földdé. Ez szép lassan 1-2 hónap alatt onnan elfolyik, a csatornafedél újra megsűlyed.
Az egész magyar építőiparra jellemző a módszer, nem csak éppen a csatornafedél szintezésére.
Hány és hány építkezést látok, betonmunkákat fagyban (nem fagyálló beton) vagy éppen kánikulában öntözés nélkül. Azok nem fognak rendesen megkötni, ráépül a ház, megreped 5 év mulva.
A betonvasat szinte soha sehol nem felületkezelik, közel viszok a beton széléhez (a beton rozsdagátló hatása csak 5 cm mélyen kezdődik). És ez csak a beton, hol van még a többi...
=HKV=potyo · http://hkv.hu/ 2012.02.15. 19:10:13
"streetfighter" 2012.02.15. 19:48:42
Húúú öregem, te aztán nagy szakember vagy! Nem tartasz szemináriumot, szívesen jelentkeznék. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.02.15. 20:23:59
Vittore. 2012.02.15. 21:08:50
Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:16:36
- Bosnyák tér: A teljes vágányzatot át kellene építeni, az a BKV dolga lenne, de kiürült a kamra, nem hiszem, hogy a közeljövőben értelmes megoldás születik.
- Thököly út: A villamos vágányok felszedése horror pénz lett volna, az engedélyeztetés legalább 6-12 hónap, inkább választották a natúr aszfaltot, hogy annyival is egyszerűbb legyen.
- Nagykőrösi út: az egy elvileg meg nem szüntethető vágány, sokáig a keresztezés is ott volt, mert az un. Burma-vágány (Szemeretelep-Soroksár) Kőbánya-Kispest kiesése esetén tartalék. Emellett Szerbia felé a fővonalat ha terelni kell, akkor kb. Halasnál meg Soroksáron lehet. Ezért a vágányt nem szabad megszüntetni. A városhoz közelebbi (íves) vágány a kelebiai vasút felújításakor üzemben is volt, Kőbánya-Kispest - Kispest - Soroksár útirányon át haladtak a vonatok, többek között nemzetközik is.
- Élessarok: a benzinkút oldalán csak a BKV vágányait kellene átépíteni, a másik oldalon már a vasútét is. Emellett most készülnek a vasútállomás felújítására és van valamennyi terv az aluljáró és környékének teljes átépítésére.
Ami jó: budai Skála :P átjáró (Fehérvári-Bocskai sarok), Nagyvárad tér. Most már a Gubacsi út is igen jól járható, a villamost is felgyorsították.
Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:21:04
dr. Bubó 2012.02.15. 21:22:00
Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:26:19
dr. Bubó 2012.02.15. 21:32:10
Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:35:09
dr. Bubó 2012.02.15. 21:38:55
kicsit vicces hogy a vonat néhol 200zal megy néhol 20-szal... kicsit szánalmas...
dr. Bubó 2012.02.15. 21:40:04
trabantok versus Q7+S8
illetve 50éves piros hetes versus 1,1 milliárdos kombiné
Iza Béla (törölt) 2012.02.15. 21:44:33
A piros heten amúgy is egészen friss, 25, 23 és 20 éves autók futnak, az 50 év messze van. Hol kapsz most 50 éves buszból egy piros hetesnyit 1,1 milliárdért? Sehol. Hát ezért kellett inkább Combinot venni.
na__most__akkor 2012.02.15. 22:04:15
halaloszto 2012.02.15. 22:19:41
ha nem valtoztatnak evszakonkent hogy hol mennek a savok, akkor nem menne a nyomvonal at a catornafedon. de nalunk allandoan helyezgetnek. van balrakanyarodo sav miatt elhuzas vagy nincs, parkolo + jobbrakanyarodo sav, kov evben buszsav, kov evben lassito jardasziget+elhuzas, stb.
vannak helyek a varosban, ahol ha megnezed az ut nyilegyenes, a savok meg mint az okorhugyozas.
vajk
Ejoy 2012.02.15. 22:28:11
Ejoy 2012.02.15. 22:29:21
Bafana 2012.02.15. 22:30:47
Bafana 2012.02.15. 22:35:12
dr. Bubó 2012.02.15. 23:04:43
a Fiumei út előtt a Rákóóczi út pont ott vált 2sávosra elfogyasztva a buszsávot, ahol jobbra kisívben ki lehet rá fordulni... csodálkozom hogy naponta nincs ezer baleset... aszt lesse a paraszt egyszerre hogy balról jöönnek e és ha a külső sáv üres... elindulhat... VESZTÉRE...
szánalom az egész
jelentéktelen alak 2012.02.15. 23:21:25
Ahol két különböző anyag van az útfelületben, ott a két különböző anyag másként fog reagálni a különböző terhelésekre. Másként reagálnak a hőhatásokra, a rázkódásra, stb.
Nem is kell ezen meglepődni.
Vannak persze helyek a világban, ahol nem tanulnak az utak tervezői, kivitelezői fizikát olyan komolyan, hogy ezeket az összefüggéseket átlássák. Na az ilyen helyeken tudás hiánya miatt kimaradnak a rontó tényezők.
tundrazuzmo (törölt) 2012.02.15. 23:44:27
Aztat én lájkolom. Merthogy az Árpád híd felé menő irány középső sávjában megoldották aszfalttal, a belsőben nem. Ezért a sok lúzer már az Egressy után (néhányan a Stadionoktól kezdve) a középsőben utazgatnak, hogy majd ott, a Thökölynél ne döccenjenek.
Hehe, lúzerek. A belsőben 1, de néha 2 lámpaváltást is rájuk lehet verni, simán.
tundrazuzmo (törölt) 2012.02.15. 23:46:33
Legyen Magyar sarok, Magyar Bálint után. Most sírhatnak a libsik.
;)
pupumpa 2012.02.15. 23:49:34
A tervező, kivitelező, ellenőr, átvevő ezt vajon nem látja? Hogy lehet így elbaszni valamit?
dr. Bubó 2012.02.16. 00:21:21
az útas "szakemeberek" eleve lehetetlen feladatként kezelik az útépítést ezen az éghajlaton:)
2012.02.16. 00:51:20
2012.02.16. 00:56:17
Iza Béla (törölt) 2012.02.16. 05:37:08
@halaloszto: Az út nem egyenlő a pályatesttel. De persze lehet úgy is csinálni, hogy a kanyarodó sávokat egyenes sávból alakítjuk ki. Legfeljebb kevesebb egyenes lesz.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.16. 08:25:07
Na most ez itt nalunk kivitelezhetetlen.
Az atadasig jo es utana szethullik az egesz, a kivitelezo meg refogja a forgalomra.
Vegul is igaza van.
Ha nem lenne rajta forgalom evtizedekig jo allapotban maradna meg.
ncc1701b 2012.02.16. 08:37:10
D4D 2012.02.16. 09:28:58
II. Bimbó út
II. Szépvölgyi út a barlang feletti része
II.-XII. Budakeszi út a Tűzoltóságtól felfelé
Budakeszi Fő utca
II. Rómer Flóris utca
II. Szemlőhegy utca a Vérhalom és Rómer közti része
II. Vérhalom tér
III. Békásmegyer minden utcája
Mindjárt folytatom, csak most el kell menjek.
D4D 2012.02.16. 11:14:04
III. Aranyvölgyi u.
III. Dózsa György utca - Ennek az a nevezetessége, hogy 3,5 tonnára készült mikor felújították, majd ráengedték pár éve a csuklós Volvo-t menetrendszerint.
XI. Fehérvári út a Kondorosi útig
XI. Kelenhegyi út
XII. Németvölgyi út
Csak a forgalmasabb utakat írtam, a lista messze nem teljes.
imittto 2012.02.16. 12:37:08
Mostani másik favorit a Késmárk utca. Felújították, átadták, az alig (szerintem soha sem) használt vasúti átjárónál a két sín közötti rész már első nap vagy 10 centivel lejjebb volt a két szélénél. Tegnap jött ott szembe hókotró felemelt tolólappal, a sínen áthaladva olyat bólintott hogy leért a tolólap.
svinjahond 2012.02.16. 17:18:13
Egy ismerősömnek tavaly ilyentájt törte össze egy Golf III-as az úttest szélével párhuzamosan, szabályosan parkoló autóját úgy, hogy fellökte azt a járdára, mert a golfos kocsija megcsúszott a használaton kívüli villamossínen és a macskakövön pattogva irányíthatatlanná vált. Nagyon sok szemétségre folyik el a pénz a fővárosban, az érdemi dolgok meg elintézetlenül maradnak. Valaki írta még az Élessarkot: egyetértek! Igazi futómű-teszt.
Iza Béla (törölt) 2012.02.16. 20:12:40
Iza Béla (törölt) 2012.02.16. 20:13:52
svinjahond 2012.02.17. 07:55:22
Ha a BKV-ra kell ezügyben várni, akkor úgy fognak eredetben elrohadni a sínek a jelenlegi helyükön, a macskaköveket pedig a természetes mállás, a fagy- és savaseső erózió fogja csak végleg eltűntetni, mire az unokáim is nyugdíjba mennek. :(
"Amúgy meg teljesen fölösleges oda a 2 sáv, amúgy sincs hova menni onnan."
Igen. Ez pontosan kifejezi a kőbányai kilátástalanságot. ;) Én buszsávnak, vagy 45°-os beállású parkolónak, esetleg mégegy körforgalomnak is nagyon tudnék örülni, pl. a Halom és a Kápolna utcák balesetveszélyes kereszteződése helyén.