Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nincs rá jogkörük, mégis megteszik?

2012.05.11. 07:00 :: Don Blasius

Mindannyian tudjuk; a parkolási szabályozás kaotikus, különösen igaz ez a kerékbilincs alkalmazási lehetőségeire. Volt időszak, amikor csak a KRESZ-t megsértőkkel szemben jártak el ily módon, míg egy időben (és a tapasztalatok szerint mostanában is) lejárt parkolójegyért is lehetett kapni. Vilmos tudomására jutott, hogy az egyik budapesti kerület vezetése elismerte; nem jogos a kerékbilincs alkalmazása ilyen esetekben, bár az önkormányzat szerint hatékony lenne. Jól értelmezi-e a posztíró vagy van valami csavar a jogszabályokban?

Csoda történt Ferencvárosban: a képviselőtestület 2012 január 26-i ülésének jegyzőkönyvéből kiderül az, hogy éveken át jogszabály-ellenes gyakorlat alapján alkalmazták a kerékbilincset, a várakozási díjat meg nem fizető járművezetők ellen.
Az ember azt gondolná, hogy ilyenkor magukba szállnak a képviselők, elnézést kérnek a sok száz, akár 1000 jogtalanul lebilincselt gépjármű tulajdonosától, de nem!
Az ominózus ülésen elfogadták azt a felterjesztést, amely a közterület-felügyeletről szóló törvényt módosítaná a következők szerint:
"...tekintettel arra, hogy a közterület-felügyeletről szóló törvény a kerékbilincs alkalmazását csak a korlátozott várakozási övezetben engedélyezi, valamint a Fővárosi Közgyűlés rendelete csak a várakozási övezet fogalmát ismeri, kerékbilincs alkalmazására a Közterület-felügyeletnek jelenleg a várakozási övezetben nincs jogszabályi lehetősége."

 

kerékbilincs.jpg

 

Ehhez képest immáron két esztendeje bőven bilincselnek! Mindezt büszkén vállalják és hirdetik a honlapjukon!
A legcsúnyább ebben az egészben, hogy eddig is tudniuk kellett arról, hogy semmi keresnivalója nem lehet egy polgári jogi eseményben az egyik fél pozícióját erősítendő erőszak szervezet fellépésének!

 

Azt is pontosan tudták, hogy a fizetős parkolást meghatározó jogszabályok szellemisége - legyen az törvény, vagy csak rendelet - nem enged meg ilyen durva külső beavatkozást.

 

Úgy tűnik, hogy ameddig nincs benne szó szerint a jogszabályokban az, hogy a KÖZTERÜLET-FELÜGYELET HÚZZON EL A BÚSBA A FIZETŐS PARKOLÁSTÓL, addig a pénz szerzés eme kényelmes formáját kihasználó kirívóan kapzsi polgármestereket kiszolgáló képviselőtestület kiváló jogászai, vissza fogják azt csempészni.

 

Látható, hogy milyen nagy úr a pénz, és az is látható, hogy annak megszerzésére sokan bármi áron képesek.
További adalék: nem csak a IX., hanem a VI., a VIII., és a XI. kerület is évek óta alkalmazza ugyanezt a jogszabályellenes módszert bevétel szerzésére.
Ha azt is számba vesszük, hogy csak a VI. kerületben éves szinten mintegy hétezerszer kerül sor a kerékbilincs alkalmazására, és azt megszorozzuk 14.600 forinttal, akkor az 100 millió forintra rúg.

147 komment

Címkék: budapest közlekedés autó büntetés parkolás belváros szabályzat lehúzás jogász kerékbilincs közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tundrazuzmo (törölt) 2012.05.11. 07:20:31

Hahaha. Csattan a bilincs...
Előbb utóbb a közteres korrupt vezetőkön, remélem.

Rocko- 2012.05.11. 07:21:32

azt tudja valaki hogy a kedves IX. kerület miért kerékbilincsel és miért nyilvánította az alábbi szakasztól balra elhelyezkedő területet parkolásmentessé?
g.co/maps/wkqmh
talán mert ingyenes volt?
és ugyan, milyen jogon szüntették meg az alábbi útszakaszt?
g.co/maps/r5uat
biztosan nagyon fontos volt belőle kisajátított parkolót csinálni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 08:35:35

ó, valaki megint sír, mert jogszerűtlenül büntetik a szabályszegőket.

egyik kutya - másik eb...

dzsaszper 2012.05.11. 08:58:27

mint már korábbi posztban megvitattuk: ahol maximális várakozási idő van a várakozóhelyen, ott a várakozás kezdetének időpontját jól olvashatóan jelezni kell.

A várakozás kezdetét feltüntetni a parkolójeggyel is lehet. Enneh hiányában máshogy kell kitenni.

Ennek elmulasztása esetén korrekt a kerékbilincs, a maximális várakozási időre vonatkozó KRESZ rendelkezés megsértéséért -- vagyis szabálytalan várakozásért.

Körömcsiga 2012.05.11. 09:19:55

@dzsaszper: Nem jogszerű, mert tábla nem tiltja a várakozást. Jellemzően nincs maximális várakozási idő, hiszen a fizetés arányának megfelelő ideig parkolhatsz.

Körömcsiga 2012.05.11. 09:21:07

A posztoló linkelhetne erről a ferencvásori esyeményről linket, ugyanis a családban volt ilyen büntetés és ez alapján megtámadnánk.

Dub hadnagy 2012.05.11. 09:24:59

@xaba99: ja, guillotine alá az összeset

pahaszt (törölt) 2012.05.11. 09:27:21

Csajok/srácok...
Én már látom a pillanatot,mikor egy ponyvás Mercedes Sprinter -mert modernek vagyunk- megáll a Parlamentünk előtt(miközben valaki bedob az épületbe egy könnyfakasztó gránátot),majd mikor kifelé igyekszik az összes képviselő elszabadul nem a pokol,hanem a népharag!Lassan,nagyon lassan mint a filmekben a zöld vászon felfelé "csusszan"......hoppppp....és megérkezett a népítélet!Egy kiáltást hallok,onnan hátulról(hogy vigyázz MG,még Volner úr emlékezett,a többi még katona sem volt),a többi néma csend és egy új lap.

Asztalos Gábor 2012.05.11. 09:32:13

a jogszabály értelmezésére a bíróság jogosult.
Hiába gondolja a posztoló és a kerületi önkormányzat egyik alkalmazottja azt, hogy az jogszabálysértő, ezt csak a bíróság mondhatja ki.

vagyis akit zavar a bilincs, az hőbörgés meg köcsöggyurcsányorbánozás helyett szépen forduljon a bírósághoz.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 09:36:38

@Asztalos Gábor:
"vagyis akit zavar a bilincs, az hőbörgés meg köcsöggyurcsányorbánozás helyett szépen forduljon a bírósághoz."

vagy szórja be azt a 200 forintot az automatába, amikor leparkol...

okostojgli (törölt) 2012.05.11. 09:37:33

@Asztalos Gábor: "vagyis akit zavar a bilincs ... forduljon a bírósághoz."

Ott a pont.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.05.11. 09:40:44

@Rocko-:

1. igen. egyébként egy időben kimondottan rá is szálltak a "zöldfelületen" parkolókra a közterületesek, 8000 ft/alkalom.
2. nem biztos, hogy közterület volt, tartozhatott a gyártelephez is és akkor azt csinálnak vele, amit akarnak.

Kakimaki0123456789 2012.05.11. 09:41:38

@Asztalos Gábor: Fordultal te mar eletedben valaha birosaghoz???
Az nem azert van hogy gyorsan es hatekonyan garantalja a torvenyesseget es a sertettek jogait.

Asztalos Gábor 2012.05.11. 09:47:35

@Kakimaki0123456789:
akkor menj tüntetni a közterület-felügyelet székháza elő!
csak ne felejts el pénzt dobni az automatába, mert ciki ha a bilincsellenes tüntetésen megbilincselik az autódat.

f10 2012.05.11. 09:53:51

"ó, valaki megint sír, mert jogszerűtlenül büntetik a szabályszegőket.

egyik kutya - másik eb..."

Ebben is kétségtelenül van igazság, de ha a hatóságok nem tartják be saját törvényeiket, szabályaikat, akkor az egyszerű polgár is könnyebben lép erre az útra, nem?

OkoskaTo:rp 2012.05.11. 09:55:30

@Körömcsiga: Ez hülyeség. Attól, hogy befizetsz csillió forintot, még nem feltétlenül állhatsz ott egész évben. Tipikusan belvárosi részeken szokott lenni félórás, egyórás, kétórás limit. Hiába dobsz be több pénzt, akkor is el kell húznod onnan.

dzsaszper 2012.05.11. 10:00:42

@Körömcsiga: mondom, csak maximális várakozási idő megléte esetén jogszerű, annak hiányában nem.

Maximális várakozási időt jellemzően belvárosban szoktak alkalmazni -- a várakozási övezet tábla kiegészítő táblájával, ld. KRESZ 17. § (1) e), e/2 pontokat, 112/d, 113., 114. ábrákat, 41. § (4)-(5) bekezdéseket.

az a kérdés, volt-e várakozóhely, várakozási övezet tábla és alatta megfelelő kiegészítő tábla?

(Várakozási övezet esetében amúgy elegendő védekezésnek tűnik, ha az övezethatáron akár egy tábla kiegészítő táblája is hiányzik...)

disznósajtós 2012.05.11. 10:04:49

Kérdezném az illetékes civil szervezetektől, a közlekedési szakújságíróktól, az Autóklubtól stb. hogy miért nem ők fedezték fel ezt "jogszabályellenes gyakorlatot"?
Esetleg ráérő jogászok, ügyvédek miért nem vágynak egy kis hírnévre?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.05.11. 10:05:27

Akit zavar a bilincs, inkább fizessen parkolási díjat :D

D4D 2012.05.11. 10:07:26

Valóban köcsögség bevételnövelésre utazni a bírságolásban.

indapass90210 2012.05.11. 10:14:09

@pahaszt: fogadjunk, hogy a ponyva csak azért kell, hogy ne látszódjon a platón a géppuska!

blah 2012.05.11. 10:22:49

@xaba99: te figyelj már, az, hogy egyetértesz a szabad sarcolással csak annyit jelent, hogy kretén vagy, azt meg nem kéne itt reklámoznod

indapass90210 2012.05.11. 10:23:14

@enpera: simán előfordulhat olyan, hogy beleszórod a pénzt, aztán valamiért elhúzódik az ügyintézés. Én így kaptam életem első mikuláscsomagját. Még pont a kerékbilincs hiányzott volna hozzá.

Ilyen alapon jogos lenne az is, ha valami visszatérítés meg nem érkezése okán valaki keresztbeállna az autójával a polgármesteri hivatal bejárója előtt, és senki se ki se be amíg meg nem kapja kp-ban a jussát.

indapass90210 2012.05.11. 10:25:09

Amúgy meg javaslom, hogy ha valakit ilyen okból megbilincselnek, az kenje össze a bilincset kutyaszarral, és csak utána hívja a leszedőembereket.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 10:28:03

@blah: te figyelj már, az hogy nem értek egyet azzal, hogy esek nem hajlandók a parkolási díjakat kifizetni, az nem jelenti azt, hogy egyet értek a szabad sarcolással.

ettől függetlenül támogatom a szigorú büntetéseket, sőt, én jelenlegieknél sokkal szigorúbb büntetéseket vezetnék be.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 10:32:41

@Dövan: simán előfurdulhat az is, hogy adott hónap utolsó napján az éjszakai buszjáraton részegen elalszik az ember, nem száll le éjfél előtt, a bérlete éjfélkor lejár és megbüntetik.
ilyenkor ki a hibás?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 10:37:59

@Dövan: én a leszedőemberek helyében ilyenkor hívnék takarítókat. a szarral kenegető meg várhatna tovább.

Anyátok picsája! 2012.05.11. 10:40:11

Menjél gyalog, ne légszennyezz, mert agyon váglak!

Affeneegyemeg 2012.05.11. 10:41:03

Miután többen nem értik, értelmezzük! Senki nem azt kifogásolta, hogy megbírságolták a hosszabb idejű parkolásért, hanem azt, hogy e szabályos bírságon túlmenően önkényesen és törvényellenesen akadályozták szabad mozgásukban! Ha jól emlékszem, a Parlament előtt tüntető LMP-seket is ezzel kaszálták el, és a vádat nem vonták vissza, csak közkegyelemmel szüntették meg. Tehát a tüntetőnek nem szabad, az önkormányzatnak igen!

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.05.11. 10:42:13

A parkoláshoz mi köze van a közterületesnek?

Affeneegyemeg 2012.05.11. 10:43:19

@Anyátok picsája!: A Te anyádét, amit ide kiraktál! Moderátor, hol vagy?

dr. orter 2012.05.11. 10:44:32

parkolj szabályosan. ja, vagy inkább felejtsd el az autódat a városban. biciklizz, sétálj, vonatozz, buszozz. a tragacsaidtól ronda a város.

indapass90210 2012.05.11. 10:44:51

@xaba99: hogy pontosítsuk az így nem pontos analógiát, ilyen esetben az a hibás, aki a buszon mögötted ült és altatódalt dúdolt!

indapass90210 2012.05.11. 10:45:31

@dr. orter: nekem szép autóm van. Senki másnak nincs pont olyan :D

blah 2012.05.11. 10:49:13

@xaba99: az, hogy egy sima büntetés helyett kerékbilincses büntetést kell fizetnie valakinek az már nem túl frankó, parkolásért külön ennyit fizetni a jelenlegi adóterhek mellett sem túl elegáns, aztán a jelenleginél nagyobb büntetések mellett ágálni meg hülyeség.

dr. orter 2012.05.11. 10:50:44

@xaba99: az most nem ugrik be, részegen egyáltalán jogszerű-e igénybe venni a bkv szolgáltatását, de aki berúg, ettől elalszik, ettől szabályt sért, az attól még felelős marad ezért :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 10:52:10

@blah: igazság szerint ebben az esetben a bilincselés valóban nem túl praktikus.

én elszállítanám a pusztába a fizetés nélkül parkolók autóit, hogy legyen hely azoknak, akik nem potyáznak.

aki meg sokallja az adóterheket, meg a parkolási díjakat, annak autót fenntartani fölösleges luxus. adja el az ilyen.

Bélabáttya (törölt) 2012.05.11. 10:53:41

Ha rossz helyen áll az a kocsi, akkor nem kéne rögzíteni a helyen kerékbilinccsel, hanem elvinni a rákba, ne akadályozza a forgalmat. Aki ilyenkor bilincsel, komolyabban szúr ki a forgalommal, mint a rosszul parkoló darab.
Ha meg valaki nem fizette be, vagy lejárt a parkolása, akkor meg ott a mikuláscsomag, elég rendesen megbüntetik azzal is.
Azaz, a kerékbilincsnek egyszerűen nincs létjogosultsága sehol.

AczélGyuribácsi 2012.05.11. 10:58:13

Ez igen!
Ez ám az állampolgári önérzet!
Ki nem szarja le, hogy tilosban (pontosabban fizetés nélkül) parkolsz, nem kell fizetned, mert a jogszabályban más szó szerepel!?
Ha ezt kicserélik?
Akkor fizetsz?

Egyébként ostobaság az alapgondolat is!
Az önkormányzati terület KÖZterület, állami terület, aminek a kezelője az önkormányzat.
Az önkormányzatok hivatalos és jogos "szerve" a közterület felügyelet.
Ha tehát közterületen fizetős parkolókat állítanak fel, akkor annak felügyeletére minden gond nélkül jogosult a szükreruhás csorda.
A BKV is közpénzből üzemeltetett közüzemi szolgáltató.
Mivel a polgár úgy gondolja, hogy a ellenőrnek, díjbeszedőnek nem kell igazolnia magát (jogosan!), ezért az állam, az önkormányzat utasíthatja a közterületeseket, hogy legyenek akkor és ott ahol kell, akiknek meg sajnos igazolnod kell magad!
Inkább ez legyen, mint hogy a parkolóőrök, bKV ellenőrök kapjanak hatósági jogkört...

Anyátok picsája! 2012.05.11. 10:59:12

@Bélabáttya: Be kell zúzni az olyan verdát!
De úgy, hogy benne ül a tulaj is. És a présgépből kihulló konzervdobozt máris lehet exportálni Pápuára vagy egyes afrikai országokba. A kannibálok nagyon örülnének a segélycsomagnak.

Rocko- 2012.05.11. 11:01:34

@d'oh: 1) na de nem zöld felületen (vagy nem csak ott) álltak, hanem aki a köves részen állt, azt is bilincselték.
2) előtte nyitott volt, rendes út. lehetett közlekedn irajta.

Stomi 2012.05.11. 11:04:16

Nagyon bírom a sok igazságosztót, hogy fizessünk vagy törődjünk a bilincsbe. Ennyi álszent embert! Ha bedobom a pénzt, de későn érek oda, mondjuk állami cég, vagy éppen önkormányzati ügyintézés miatt, milyen jogon bilincsel. Büntetés ok. de bilincs???? Én is lezárhatom az ügyintéző ablakát, ha az elvárt várakozási időn túl fogad? Mondjuk egy 1 órás sorbanállás után? Azzal sokat segítenék a helyzeten, főleg a többi várakozón. Akár csak az immobilitásra kárhoztatott autó felesleges helyfoglalása.

Avan 2012.05.11. 11:05:51

Van egy nagy üres telek a 9. kerületben Ráday és a Lónyay u között. Máshol egy ilyen helyen őrzött parkolót létesítenek, ami bevételt hoz az önkormányzatnak.

Itt viszont olyan parkolót csináltak, ahová csak az önkormányzati dolgozók magán autói állhatnak be. Van itt őr lakókocsiban, toi-toi wc.

Na ezért bilincselnek meg, valamiből az őrt is fizetni kell.

Tényleg, más kerületben is ingyen parkolhatnak az önkormányzati dolgozók?

blah 2012.05.11. 11:05:56

@xaba99: azon gondolkozz el inkább, hogy mit is kapsz azért a pénzért amit befizetsz, aztán majd ha úgy érzed arányaiban elégedett lehetsz akkor lehet, hogy nem fizetsz annyi adót mint én.

Morzsi36 2012.05.11. 11:13:06

Ehhez nem sok köze van, de hasonlóan gusztustalan az a gyakorlat, amit minden hétvégén látok a Csarnok téren. A közterület-felügyelők autója "fél kerékkel" felparkol az Imre utca "tilos" oldalára. A csarnok körül parkolóhelyre vadászó autósok elkezdenek sorba beparkolni elé. A két csávó a markát dörzsölgetve üldögél az autóban. Mikor összegyűlik négy-öt autó, kiszállnak, és felrakják rájuk a kerékbilincset. Én ezt útonállásnak hívom. Ha a szabályok betartatása a feladatuk, és nincs jobb dolguk, mint az Imre utcában üldögélni, figyelmeztetniük kellene az autósokat a szabálysértésre. Ez így egy egyszerű csapda, amibe szépen behúzzák az autósokat, majd nagyot kaszálnak. Az autók egyébként nem zavarják a forgalmat, csak történetesen nincs táblával engedélyezve a parkolás.

juliusbond 2012.05.11. 11:13:40

na de miért szavaznak még mindig ezekre a tetvekre? Ja mert ők ott laknak, és van ingyenes parkolás. A többiek meg ne menjenek a kerületükbe...

fingerbangs 2012.05.11. 11:17:53

borzalmas a parkolás a fővárosban, annyira ciki, egy nagy maffia, a politika meg asszisztál hozzá, gyökerek mind

Pretoryan 2012.05.11. 11:22:35

Nekem az a kedvenc sztorim, ahogy a kollégám járt:

- I. számú Nőgyógyászati Klinika, Baross utca eleje, ott feküdt a felesége, mert szült. Srác leparkolt, de ott volt egy kocsikijáró valahol, és a segge rálógott, 15 (tizenöt) percre ment be, csak beadott egy csomagot a feleségének, mire visszajött a bilincs ott figyelt a kocsin, ergo rögzítették a szabálysértést. A non plusz ultra azonban nem ez volt a történetben, hanem az hogy ha egy személyautó próbált volna kimenni, akkor semmi de semmi gond nem lett volna belőle, mert simán elfért, de egy kisteherautó már nem, viszont az próbált meg kijönni az udvarból. Kollégám rohant a postára befizette a bírságot, faxolt mindezt 20 perc alatt, csak azért hogy további 2 órát ott dekkoljanak a teherautó sofőrrel és azzal a két autóssal akik a teherautó mögé felsorakoztak kihajtásra, mire megjött a bilincs leszedő... Ennyit erről!

Anyátok picsája! 2012.05.11. 11:24:49

@Pretoryan: Ezért voltak jók a "lopós trélerek".
Az kéne újra, vinni a francba a sok tetves baromnak a kocsiját.

qwertzu 2012.05.11. 11:29:37

@Morzsi36:
1. Filmezd le a járdán álló közterület-felügyelőket, aztán mehet a feljelentés.

2. A járdára nem parkolunk, csak ha tökéletesen biztosak vagyunk abban, hogy szabad. Jól láthatóan fel van festve a vonal, ÉS tábla is engedélyezi. Az hogy valaki ott parkol, az semmit sem jelent. Például a Syma csarnok előtt minden szombat délelőtt sokan parkolnak, és minden szombat délelőtt megbünteti az összes járdán parkolót a közterület felügyelet. Ha egy egyirányú utcában mindkét oldalt mindenki a járdára állva parkol, akkor is legyen esze az embernek: bal oldalra nem állunk, jobb oldalra igen, de nem a járdára. (hacsak nem engedélyezett)

Morzsi36 2012.05.11. 11:36:49

@qwertzu: 1) Nekik szabad, van sárga villogójuk.
2) Tudom, hogy szabálytalan, azt is tudom, hogy jogszerű, amit csinálnak a közterület-felügyelők, csak alapjában gusztustalan gazemberség, ahogyan a problémát kezelik. Ha bármi értelme van a szabálynak, az nem az, hogy a kerület kasszája bírsággal gyarapodjon, hanem az, hogy betartsák, és a felügyeletnek ezért kéne dolgozniuk, nem a bírságért.

Anyátok picsája! 2012.05.11. 11:37:54

@Morzsi36: "Ha bármi értelme van a szabálynak, az nem az, hogy a kerület kasszája bírsággal gyarapodjon, hanem az, hogy betartsák, és a felügyeletnek ezért kéne dolgozniuk, nem a bírságért."

Komolyan?? LOL :)))

Asztalos Gábor 2012.05.11. 11:41:34

@Morzsi36:
"Ez így egy egyszerű csapda, amibe szépen behúzzák az autósokat, majd nagyot kaszálnak. Az autók egyébként nem zavarják a forgalmat, csak történetesen nincs táblával engedélyezve a parkolás. "

a gyalogos meg le van szarva, azokat lehet akadályozni.

mégis milyen "csapda"? Ha más leparkol szabálytalanul, attól még neked nem lesz szabályos ott parkolni.

P. A. 2012.05.11. 11:41:52

USA-ban elviszi a rendőrség a kocsidat, ha lejár a parkolójegyed vagy nem fizetsz a parkolásért.

Alikam 2012.05.11. 11:41:55

Ezt a kerékbilincset nem is tudom, hogy egyáltalán miért engedik?

Az én tulajdonomhoz milyen alapon ér hozzá egyáltalán? Nem hogy még kerékbilincset rak rá...

Továbbá teljesen logikátlan a tulajdonost meggátolni a jogkövető magatartásban, a bilincs pedig pont ezt teszi.

dr. orter 2012.05.11. 11:42:21

a helyzet továbbra is az: 1. aki nem szegi meg a szabályt, azzal ilyen baj nem történik
2. senki és semmi nem _kötelezi_ az embert a szabályszegésre.

felnőtt emberek meg próbálják már meg vállalni a felelősséget a tetteikért, és ne másokra mutogassanak ehelyett.

Alikam 2012.05.11. 11:43:06

@P. A.: jó hát az USA kit érdekel? Azok csak a hamburgerezéshez meg a civilek legyilkolásához, meg persze hajléktalanok agyonveréséhez értenek.

Zuzzant 2012.05.11. 11:47:30

Az önkormányzatoknál is csak akkor számít az egyén, amikor választási ciklus előtt gyúrnak a szavazataira.

HighTroller 2012.05.11. 11:47:41

no hát ez nagyszerű. két vagy max három évvel ezelőtt kaptam egy kerékbilincset az V. kerületben. Most akkor írjak egy e-mailt a közterületfenntartónak, hogy lesznek szívesek kurvagyorsan visszafizetni a jattot amiért méltóztattak leoperálni azt a szart a verdáról? meg van még a bizonylat...

qwertzu 2012.05.11. 11:52:21

@Morzsi36: "1) Nekik szabad, van sárga villogójuk."

Aki olyan hülye, hogy feláll egy sárgán villogó közterületes kocsi elé a járdára, az megérdemli.
Ha nem villog sárgán, akkor nem állhat a járdán.

Szerintem ha valakit megvágnak 15ezerre az megtanulja, hogy ne álljon a járdára. És igen, sok helyen kilóg a lóláb, hogy csak a pénzre és nem a biztonságra mennek rá, de a járdán parkolás szerintem nem ilyen.

Alikam 2012.05.11. 11:59:18

@dr. orter: azért ez nem ilyen fekete-fehér.
Bár én magam sem szeretem a szabályszegést, de én mondjuk különbséget teszek a között, hogy valaki index nélkül ugrálgat a sávok között, meg a között, hogy éppen leparkol, csak éppen azért valaki pénzt akar látni.

A parkolási helyzet szégyen a fővárosban.

Ha úgy parkol, hogy azzal másokat akadályoz, akkor az megint más tészta de akkor meg nem kerékbilincs kell neki hanem vagy trailer, vagy egy szép nagy büntetés.

igazi hős 2012.05.11. 12:01:06

@Avan: Kispesten ingyen parkolnak az önkormányzati dolgozók. Igaz, mindenki más is. Ebből is látszik, hogy csak egy elmaradott falu vagyunk, amit hozzácsaptak a szépséges fővároshoz.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 12:10:08

@blah: azon gondolkozz el inkább, hogy amit igénybe veszel ára van.
két dolgot tehetsz: igénybeveszed, és fizetsz vagy nem használod és nem fizetsz.
ha drágállod az áramot, nekiállsz azt is a szomszédtól lopni?

Kulmar 2012.05.11. 12:13:24

@dr. orter: tehát ha nem érsz vissza időben az autódhoz, akkor megérdemled a kerékbilincset?! Párszor fizettem már be én is 4-6.000 ft-ot ilyesmiért, de a kerékbilincs esetén nem csak a büntetés mértéke túlzó, hanem az akadályoztatás.

Amúgy jogtalanul rámrakott bilincset szabad-e leszednem és hazavinnem?

az_igazi_trebitsch 2012.05.11. 12:15:14

A kerékbilincs úgy alkotmányellenes, ahogy van. Mozgásában, tulajdonának használatában valakit korlátozni ugyanis csak bírósági ítélettel lehet. Pont.

Amúgy pedig a kerékbilincs logikátlan. Ugyanis meghosszabbítja a szabálytalan (nem megfizetett, vagy tiltott helyen) parkolást azzal, hogy időbe telik, amíg a "bűnös" befizeti a bilincs eltávolítás díját, és aztán megvárja, amíg majd valamikor méltóztatik megjelenni a bilincs-leszedő.

Akárhogy is nézzük, a kerékbilincs törvénytelen és pofátlan pénzbehajtás, semmi más.

dzsaszper 2012.05.11. 12:28:11

@az_igazi_trebitsch: ami az alapjogot illeti:
nem téged korlátoz, hanem az autódat -- bár érdekes módon az lmp-s flashmobnál pont nem számított.

amúgy alapjogot törvény is korlátozhat, nem csak bírósági ítélet.
Ha a kerékbilincselés akármilyen rendeletből jön, akkor nem korlátozhat alapjogot. => állampolgári jogok biztosa

DanZi 2012.05.11. 12:28:29

és ha flexszel levágom, akkor én is sértek törvényt?

dzsaszper 2012.05.11. 12:28:59

@Affeneegyemeg: igen, az az eljárás precedenst teremtett...

dr. orter 2012.05.11. 12:30:41

@Fan....: igen, megérdemled. nem olyan bonyolult dolog ez. 1. nem félórára dobsz pénzt. 2. ha elhúzódik a dolgod, kimész és dobsz még. ha olyan a helyzet, hogy nem tudsz kimenni, eleve nem kocsival mész oda.

DanZi 2012.05.11. 12:35:46

@Affeneegyemeg: felejcsük már el ezt a szabad mozgás korlátozását... kurvára gyalog odamész ahova akarsz...

A tilosban állókat el kéne vinni a vérbe, ahogy tették is régebben, még mielőtt vmi okos kitalálta, hogy a alkotmányra lehet hivatkozni okos turbomagyarként...

A szerelő 2012.05.11. 12:44:52

Csak egy szösszenet a köcsög közteresekkel kapcsolatban. Rokihely mellett álltam, de nem volt felfestve, csak tábla jelezte. Kapom a büntit, hogy mozgáskorlátozott helyen jogosulatlanul parkolok. Elő a mérőszalagot, a járdaszigettől 2m 80 cm-t mértem. Persze le is fényképeztem, olyan szögből, ahonnan jól látszik, hogy egy teherautó is beférne. Mennyinek kellett volna lennie? Ha nincs felfestés, önkényesen lehet meghatározni? Most mehetek ezzel is szarakodni. Rohadékok!

DanZi 2012.05.11. 12:48:05

@Affeneegyemeg: felejcsük már el ezt a szabad mozgás korlátozását... kurvára gyalog odamész ahova akarsz...

A tilosban állókat el kéne vinni a vérbe, ahogy tették is régebben, még mielőtt vmi okos kitalálta, hogy a alkotmányra lehet hivatkozni okos turbomagyarként...

blah 2012.05.11. 12:58:31

@xaba99: nem igazán értetted a mondandómat pedig elég világosan fogalmaztam. Azzal semmi gond nincs ha igénybe veszel valamit és fizetsz érte. Ha többszörösen kifizeted vagy nincs arányban a szolgáltatás értékével az ára azon kell elgondolkodni. Ez lenne a szájbarágós verzió a kedvedért.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 13:05:37

@blah: nem igazán érted a mondandómat: ha drágállok valamit, nem veszem meg/nem veszem igénybe. ennyi.

Kulmar 2012.05.11. 13:13:44

@dr. orter: ok vártál-e már 80km-re az otthonodtól arra, hogy asszonyod mikor jön ki a műtőből? És csak azért nem demagógia, mert nem a szomszéd anyósának ismerőséről van szó.
Nyilván 30 percet dobtam be, mert smucig vagyok... Viszont vígan befizettem a büntetést, de kerékbilincsnek nem örültem volna. És még mndig azt mondom, hogy aránytalan a 4-800 ft-os tévedésem (amiről tudható, hogy kiderül, nem úgy mint a gyorshajtás) a 14.000 ft+kerékbilincshez képest.

ToF 2012.05.11. 13:15:03

@Asztalos Gábor: Mint tudjuk, a jogalkotásról szóló törvény szerint a jogszabályokat (minden szintjét) magyar nyelven, egyértelműen, és közérthetően kell megalkotni. Ha egy tetves parkolási szabályt is értelmezni kell/lehet pláne bíróságon akkor azt láthatjuk, hogy már a Márvány tengerben lubickilunk (már a balkánra sem férünk fel).

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.11. 13:20:59

"addig a pénz szerzés eme kényelmes formáját kihasználó kirívóan kapzsi polgármestereket kiszolgáló képviselőtestület kiváló jogászai, vissza fogják azt csempészni."

Ebből a mondatból úgy tűnik, mintha az önkormányzatnak lenne ettől jobb. Pedig nincs ez így! A parkolási pénzeket az önkormányzatok kiszervezik egy magáncégbe, amik persze akkora működési költségeket számolnak el, amekkorát nem szégyellnek. Az önkormányzat meg csak filléreket lát ebből. Viszont az extra profit jól dagasztja a haverok zsebét...

eMJe 2012.05.11. 13:33:21

@Asztalos Gábor: "a jogszabály értelmezésére a bíróság jogosult." ez azért nem teljesen így van :D

Shopping 2012.05.11. 13:34:26

Előre is bocsánat, de!

ÉN fizessek be a fent említett kerületek éves költségvetésébe?

Csak azért mert az állam erre nem képes?

Én pont ezért parkolok rokkant kártyával immáron 2 éve.

Reggie 2012.05.11. 13:37:28

En nem is tudom, hogy miert nem arulnak olyan eszkozt, ami megakadalyozza a kerekbilincs felszereleset.

Reggie 2012.05.11. 13:38:24

@Shopping: Remeljuk egyszer szukseged is lesz arra a kartyara.

Asztalos Gábor 2012.05.11. 13:45:30

@eMJe: ja, de eltérő jogszabályértelmezésnél a bíróság mondja ki a végső szót.

@Fan....: azért te is tudod, hogy az esetek 99%-ban nem az asszonyt viszik a kórházba az autóval.

bilincs helyett az elszálítás jobb, lehetőleg a város szélére, olyan helyre amit a tulaj csak gyalog tud megközelíteni.

rokikártyával visszeélőknek meg láblevágás, oszt megoldva.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.11. 13:47:20

@Asztalos Gábor: persze, aztán még segélyt is kapjon? elég lenne egy hónapig lidokainozni a lábát...

eMJe 2012.05.11. 13:53:54

@Asztalos Gábor: így már közelebb az igazsághoz:)

blah 2012.05.11. 13:55:47

@xaba99: hát persze, ez igaz biztos az adófizetésre is.

Tímár Mihály 2012.05.11. 13:57:50

Rendszeresen látok autókat megbilincselve a Hermina úton a Kacsóh Pongrácz úti kereszteződés közelében a megállni tilos táblánál. Elvben azért tilos megállni, mert akadályozza a forgalmat. Gyakorlatban viszont odalakatolják az autót, ezzel akadályozzzák a forgalmat, vagy mégem? A kerékbilincs használata bizonyítja, hogy teljesen indokolatlan a használata! Ha meg indokolt a használata, akkor éppen nem szabadna használni, hanem el kellene szállítani az autót!

Én abszolút nem értem, hogy mire jó a kerékbilincs. Teljesen felesleges szívatás. Ha a gyorshajtásért ki tudják küldeni a bírságot, meg a jegy nélkül parkolásért, akkor a tilosban parkolásért is ki tudják. Teljesen értelmetlen dolog még pluszban megszívatni az autóst a büntetésen felül, pláne, hogy az önkormányzatnak meg fenn kell tartania a lakatot kinyitó köztereseket is. Egy csomó elcseszett idő mindenkinek, mire jó ez? A büntetés legalább befolyt pénz, de ez???

lutria 2012.05.11. 14:09:01

@Rocko-: Nyilvánvalóan azért mert ingyenes P+R parkolónak használták a területet az utasok meg a Nemzeti színház és a múzeum látogatói,miközben a közelben üresek a fizetős parkolók és ez tűrhetetlen...
Az út pedig menekülőút volt a Soroksári úti piros lámpánál keletkező dugó kikerüléséhez a Szabadkikötő út és a Lágymányosi híd felé,tehát az is szúrhatta valakinek a szemét hogy már egy ilyen névtelen utcán is egymás után folyamatosan haladnak a kocsik!

(---Flúgos Buszos---) 2012.05.11. 14:37:04

@Tímár Mihály: Hallottad,hogy a fent említett helyen,amit írtál,oda forgalomfigyelő lámpát raknak,de még teszt üzem lesz,nem büntetnek a piroson áthaladásért.

dr. orter 2012.05.11. 14:52:45

@Fan....: akinek nincs kocsija, az is megoldja a 80 km stb helyzetet. úgyhogy ez nem tűnik erős érvnek a szabálytalanságra.

igazi hős 2012.05.11. 14:56:25

@Asztalos Gábor: "bilincs helyett az elszálítás jobb, lehetőleg a város szélére, olyan helyre amit a tulaj csak gyalog tud megközelíteni."
Megkérdezhetem, hogy egy csak gyalog megközelíthető hely esetén:
- hogy megy be a tréler
- hogy jön ki az autós, miután kifizette a büntetést?

Asztalos Gábor 2012.05.11. 15:01:20

@igazi hős:
a tréler behatjtatna, a tulaj is kifele, de befele nem jöhetne se más autó, se taxi.
Behajtani tilos tábla kivéve engedéllyel. Így ha mégis autóval hozatná el magát a tulaj, akkor kaphatna egy 100 ezres csekket.

egyittlakó (törölt) 2012.05.11. 15:07:16

@Dövan: "ha valakit ilyen okból megbilincselnek, az kenje össze a bilincset kutyaszarral"

Ugyan már, jó hogy nem gyalogolok öt utcányit, hogy felszedjek elegendő kutyaszart...
Akkor már inkább egyszerűbb lenne telibe fosni, csak legyen a kocsiba budipapír.
:)

SoulAssassin 2012.05.11. 15:11:09

Az is mókás, hogy ha pakolási vétség miatt a parkolási társaság mér meg, akkor cca. 1200-tól fizetsz, ha közterület, akkor 10e, ha rendőr, akkor 30e... Ugyanazért a vétségért.

qwertzu 2012.05.11. 15:15:44

@egyittlakó: "Ugyan már, jó hogy nem gyalogolok öt utcányit, hogy felszedjek elegendő kutyaszart..."

Három métert akartál írni nem? :)

egyittlakó (törölt) 2012.05.11. 15:15:44

@Tímár Mihály: "Én abszolút nem értem, hogy mire jó a kerékbilincs. Teljesen felesleges szívatás."

Helyesen: viszont szívatás. Nehogy már a büdös paréj csak úgy elsétáljon, miután feltartotta a forgalmat. Várjon ő is! Jó szar érzés lehet, hogy van pénze kifizetni a bírságot, mégsem húzhat el onnan azonnal...
Mit nem értesz ezen? Én a közterületesek helyett nem kerékbilincset, hanem RPG-t vagy harckocsit használnék, utána megbüntetném a tulajt a roncsok közterületen való tárolásáért.

Kaa 2012.05.11. 15:21:32

Van itt egy ezzel kapcsolatos petíció, javaslom támogatni:

mkmn.eu/node/41

Asztalos Gábor 2012.05.11. 15:22:30

@egyittlakó:

még jobb megoldás, ha bilincselés ELŐTT kened össze szarral a kereket, mert akkor nem fog hozzányúlni a közteres!

pahaszt (törölt) 2012.05.11. 15:32:53

@Dövan:

Látom,Te még voltál katona!;)Bár az MG kifejezés nem a ma harcoló,illetve nem harcoló alakulatok sajátja... De milyen kibaszott jó lenne egy ilyen tehernyautó manapság.. Persze lennének sokan,akik aztán nagy hanggal ütnének,mint a toleráns liberálisok persze...Sok van még itthon ebből a tetves zsidó fajtából...ÓÓÓÓÓ...tudom én azt nagyon jól,akik ütötték a magyarokat 56 után és közben!Mesélte édesapám mennyire szerették ezek a magyart.Te....csupa szív emberek voltak hangosan beszélővel és lánccal...Ráadásul baromi kemény lények is voltak ám ezek!Láncra vered,majd a barátod sikításával terrorizálod a barátait.... Közben jót nevetgélsz,sőt...röhögsz a haverokkal együtt!Ó de kibaszott pazar,persze erről nem szól már a Zohár,mert ez már "dúvva"!Annyit kell mondani,rohadék magyarok,Ti aztán szemét népség vagytok.... Én...speciel szeretek,sőt megtisztelő,ha ezek után szemétnek neveztek ki...Ja...a rohadék náci(tisztességes magyar)kimaradt!

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2012.05.11. 15:33:57

szegény önkormányzatoktól folyton vonják el a pénzt, hogy nekünk adhassák. valamiből meg kell élni

Csigorin 2012.05.11. 15:34:59

@egyittlakó: jaja, parszaz forintos karu szabalysertesert millios kart okozni, ugyes.

Kiflicsucsokert meg mi jarjon, akasztas?

Asztalos Gábor 2012.05.11. 15:42:08

@Csigorin:

csúcsidőben többszáz-többezer embernek párperces idővesztességet okozni "nem párszáz forintos" ügy, hanem inkább százezres.

vernarancs 2012.05.11. 15:42:11

A kerekbilincseles egy kocsog dolog. Teljesen agyatlan viselkedes egy szabalytalanul parkolo autot tobb orara odabilincselni, hogy veletlenul se tudja abbahagyni a szabalytalankodast. Boven eleg lenne egy feljelentes, de nem, fontos, hogy szivassuk az autost.

ignore all 2012.05.11. 15:44:08

Robogóra tudnak kerékbilincset rakni? Most fontolgatom, hogy áttérek rá, ki is próbálok párat itt: minu.me/-bikedays
Mert ha nem lehet rárakni, máris megvan a kiskapu :D Bár lehet, hogy egyszerűen leszerelik az első kereket, oszt' kész..

Csigorin 2012.05.11. 15:47:07

@Asztalos Gábor: parkolasi dij nemfizetesrol beszelunk, illetve idobol kicsuszasrol. Az parszaz forint.
Nem pedig akadalyozva parkolasrol, ami joval tobb, de ott meg a bilincs hulyeseg, ott elvontatni kene.

Környezettudatos 2012.05.11. 15:53:52

@OkoskaTo:rp: A lágymányosi híd még belváros ezek szerint.....és a hősök tere meg nem az. Hm. Kár logikát keresni vagy védeni a parkolási díj mai rendszerét, mert logika nincs benne és olyasmit fizettet meg azokkal, amit a most fizetők pénzéből építettek. Normális helyeken lopásnak hívják ezt.

igazi hős 2012.05.11. 15:58:18

@Asztalos Gábor: "Behajtani tilos tábla kivéve engedéllyel." KRESZ szerint ez mindkét irányt tiltja, ugye? Ráadásul bringával még mindig bemehetek.

igazi hős 2012.05.11. 16:03:45

@Környezettudatos: A koncessziós autópályák kivételével mindent "az itthon élők pénzéből" építettek és mégis fizetünk értük, hamarosan minden főútért.
És ugye nem gondolod, hogy az állami pénzből hamarosan felépülő stadionokba ingyen bemehetünk?

bumburnyák 2012.05.11. 16:37:11

@Rocko-:"és ugyan, milyen jogon szüntették meg az alábbi útszakaszt?
g.co/maps/r5uat"
Nutria:"Nyilvánvalóan azért mert ingyenes P+R parkolónak használták a területet az utasok meg a Nemzeti színház és a múzeum látogatói,miközben a közelben üresek a fizetős parkolók és ez tűrhetetlen..."

Sajnos az egy eleve tiltott útszakasz volt (mindkét irányból behajtani tilos táblával, talán még "építési terület" kiegészítéssel is).
Parkolónak nem használták azt a részt, csak a híd alatti területet, az meg még most is müxik, hogy a zobit meg tudjad onnét is közelíteni.
Akkor is jó menekülő útvonal volt, ha a színházat akartad megközelíteni.

Dallas (a kitiltott) 2012.05.11. 16:58:45

anyátokpicsája: Anyádpicsája te szerencsétlen kretén. Nagy szerencséd, h van ez az internet dolog, élőben már lezúztak volna páran velem együtt. Te idióta balfasz.

Környezettudatos 2012.05.11. 16:59:39

@igazi hős: Kicsit gondold még tovább, ez így túl egyszerű.

Anyátok picsája! 2012.05.11. 17:05:14

Végre lesz Auróra koncert ma este a volt Wigwamban.

Gyertek, de ne kocsival, mert bebaszunk, mint állat!!! :)))

pengusz 2012.05.11. 17:15:58

Szerintem könnyen kibaxhatsz a közteresekkel és a kapzsi polgármesterekkel: Fizess a parkolásért, és ne állj meg a pirosban.

Apropó az volt már, hogy a poszt íróját hányszor bilincselték meg és miért?
Vagy egyszerűen csak egy szent szabadságharcos, aki zászlajára vette szegény jogtalanul megbilincseltek védelmét? :)
Ugyan-ugyan...

Egyébként hülyeség a kerékbilincselés. El kéne szállítani a szabálytalanul parkolókat valahová az agglomerációban lévő telephelyre, ahol 2km-re nincs parkolóhely, tárolási, adminisztrációs, szállítási, őrzési stb díj megfizetése ellenében kiadni a kocsit :)

Meridian74 2012.05.11. 17:43:21

Elektromos flex van? Akkor bilincs levesz, és pereljen ha akar.

Meridian74 2012.05.11. 17:44:10

Egyébként meg ne parkolj szabálytalanul.

webnazi 2012.05.11. 19:14:33

A közterületisek szemét köcsögök mind! Tényleg folyton csak a pénzre mennek. Parkolóhelyeket viszont nem építenek a befolyó birságokból, pedig az lenne az igazi. Ami parkoló már megvan, az mind fizetős. És nem is keveset kell fizetni érte! Mintha itt mindenki lottóötössel szaladgálna.
Valamikor törvényileg ezt hívták munka nélkül szerzett jövedelemnek, és büntették is rendesen. Teljesen olyan az eljárás, mint kurváéknál a strici. A csaj dolgozik, de apuka mindig elszedi és elkártyázza vagy elissza a lóvét.
Az alkalmazott kerékbilincs is valamikor régen sokkal jobb volt. Akkor egy 17/19-es csillagkulccsal simán le lehetett feszíteni. Ezt a mostanit azonban már nehezebb.
Vagy flexelni kell, de akkor honnan vesz az ember az utcán 220-at? Bár lehet kapni az OBI-ban 12V/220V-os invertereket, ám az meg túl drága.
Vagy létezik a kis akkumulátoros kézifúrógép, amivel egyszerűen szét kell fúrni a köralakú zárat, de akkor is kell kéznél legyen egy nagyobb (27/30 vagy 32/36 os/ villáskulcs, mert a bilincs takarólemez mögötti része csak azzal oldható.
A legjobb megoldás valami kiálló biszbaszokkal felszerelni a felnit és a dísztárcsát, mert arra nemigen tudják felszerelni .. és akkor szophatnak mint a torkosborz ... HEHEHE! és bruhaha!
Sieg Heil!

lutria 2012.05.11. 20:50:45

@bumburnyák: Az az út azóta létezett amióta az Obit megépítették,arról lehet behajtani a vevőparkolóba,100 méternyit továbbhajtva rajta pedig a gazdasági bejárathoz és a főnöki parkolóhoz,és a vízművek telephelyéhez.Azután lezárták amikor a szennyvíztisztító nagy átmérőjű csöveit fektették,majd amikor elkészült megnyitották,azután kb.tavaly egy kerítéssel végleg lezárták ismeretlen okokból.
A parkolási kérdés meg pont hogy a híd alatti helyre vonatkozott,ami talán valami visszafordítónak készült eredetileg,de hamar parkoló lett belőle,-úgy 5-10 évre- amíg valakinek szemet nem szúrt hogy az és a környéke kívül esik a fizetős parkolási övezet határán és ezért kitettek rá egy parkolni tilos táblát.

Rocko- 2012.05.11. 21:30:29

@lutria: igen, pontosan erre jutottam én is.

Rocko- 2012.05.11. 21:34:10

@bumburnyák: "Sajnos az egy eleve tiltott útszakasz volt (mindkét irányból behajtani tilos táblával"
persze, amig el nem foglalták.
előtte évekig nem volt az, lehetett rajta szabályosan közlekedni. szóval kisajátítás történt.
"Parkolónak nem használták azt a részt"
nem is állítottam, a híd alatti részről beszéltem.
"csak a híd alatti területet, az meg még most is müxik"
persze, csak éppen már tilos és kerékbilincselnek.
"hogy a zobit meg tudjad onnét is közelíteni."
lehet, csak nem érdemes, mert tele van fekvőrendőrrel.
"Akkor is jó menekülő útvonal volt, ha a színházat akartad megközelíteni."
igen. meg ha a soroksári úton a dugót akartad kikerülni, vagy nem akartad magad is generálni. most meg kötelező.

szóval kissé ponatatlanok, vagyis idejét múltak az infoid.

igazi hős 2012.05.12. 00:33:59

@Környezettudatos: Ha neked túl egyszerű, akkor miért nekem kell továbbgondolnom?
A parkolási díj egy "ne gyere ide, vagy legalább fizess érte" adó (nem járulék, mert szolgáltatás nem jár érte). Minden körzetkijelölés sérti valaki érdekét, tehát "logikátlan".

dr. Bubó 2012.05.13. 15:15:33

@Affeneegyemeg: így van... nagyon sok buta po:cs kommentel akik nem értik a problémát...

ez egy polgárjogi viszony ami nagyon egyenlőtlen...

persze ott kezdődik, hogy SZOLGÁLTATÁS nincs is... így az egyik fél reklamálni sem tud... csak fizetni köteles...

dr. Bubó 2012.05.13. 15:21:05

@Avan: "Tényleg, más kerületben is ingyen parkolhatnak az önkormányzati dolgozók?"

sőt még fullos ingyen BKV bérletet is kapnak...

ez a kommenyizmus... pár ezer embernek már megvalósult... "szükségleteik" szerint kapnak....

dr. Bubó 2012.05.13. 15:22:59

@Morzsi36: mafiakormányzás utonálló zsoldosai...

dr. Bubó 2012.05.13. 15:26:33

@dr. orter: "senki és semmi nem _kötelezi_ az embert a szabályszegésre"

:))))

ahha csak épp a jogi környezet értelmezehetetlen mintahogyan ezt épp a közterületesekkel kapcsolatban posztolták ide...

kérjél minden parkolás előtt bírósági állásfoglalást?

dr. Bubó 2012.05.13. 15:32:55

@Reggie: szerintem csinálhatnánk egy ilyet... egy nagy dísztárcsa ami a gumi széléig érő sugárirányú nagy tűkből áll..

parkoláskor ráklikkeled a "normál" tárcsa helyére...

válalkozzunK?

aztán adózhatunk bellőle jó sokat... meg ha épp visszamenőleg változnak a szabályok akkor meg még többet...

az adónkat meg ellopná simicska-pintér-nyerges....

haggyuk a francba ! engem nem lopnak meg !

lutria 2012.05.13. 16:50:59

@dr. Bubó: A mi kerületünkben ugyan nincs parkolási díj,de azért az önkormányzatnak tellett arra hogy hátsó udvarán építtessen egy térkövezett parkolót automata kapuval és 2 m magas kerítéssel az önk.-i dolgozóknak,(többnyire félig üres)hogy védett és biztonságos helyen parkolhassanak...
Persze az okmányirodai ügyfelek (akik többnyire pénzt visznek nekik)napközben nem tudnak a közelben parkolni.

Morzsi36 2012.05.14. 13:55:18

@Asztalos Gábor: a) Gyalogos vagyok, nem volt és nem is lesz autóm. Nem akadályoz, széles a járda.
B) Ha az a cél, hogy a gyalogosok ne legyenek akadályozva (vagy hogy a szabályok be legyenek tartva), és ő ráér ott üldögélni (a szabálytalanul parkoló autójában), akkor inkább szóljon minden autósnak (mint én szoktam hazafelé a csarnokból jövet), hogy ne tessék itt parkolni, mert tilos, és meg fogják büntetni. De nem ezt teszi, hanem várja, hogy az autós otthagyja a kocsiját, és jól megbilincseli. Még vár is, hogy összegyűljön pár autó, nehogy a következő észrevegye, hogy ez itt bírságolós hely.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.14. 14:15:42

A poszttolót és a kommentelőket lehet már?

Senki nem néz a trv-ek után, ugye, csak csapkoggya a billentyűket
Segitek, mer' én olyan vagyok

55/2009. (X. 16.) IRM rendelet
"b) szabálytalan megállás és várakozás: a járműnek a közúti közlekedési szabályokat sértő, valamint a közterület rendeltetésére vagy a használatára vonatkozó jogszabályi előírásoktól eltérő elhelyezése,"
és az
1999. évi LXIII. törvény
a közterület-felügyeletről
és a bilincselésröl
143/1995. (XI.30.) Korm. rendelet

Tapasztalatbol irom, nem tudtam kivédeni , park.jegy hiány miatt bilincseltek

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.14. 14:53:31

@Asztalos Gábor:
Behajtani tilos tábla kivéve engedéllyel."

Hogy néz ki ez a tábla?

Asztalos Gábor 2012.05.16. 15:05:13

@horex:
"
Behajtani tilos tábla kivéve engedéllyel."

Hogy néz ki ez a tábla? "

egy behajtani tilos tábla, alatta kiegészítő táblával.

@Morzsi36:
"akkor inkább szóljon minden autósnak (mint én szoktam hazafelé a csarnokból jövet), hogy ne tessék itt parkolni, mert tilos, és meg fogják büntetni."
állítólag az autóvezetőknek van kresz-vizsgájuk, így ezt maguktól is tudják.
ha meg nem akkor vegyék el a jogsit.

@dr. Bubó:
"
ahha csak épp a jogi környezet értelmezehetetlen mintahogyan ezt épp a közterületesekkel kapcsolatban posztolták ide..."
mi az értelmezhetetlen?
az hogy amennyiben nem engedélyezett, akkor tilos a járdán parkolni?
hogy tilos a saroktól vagy zebrától 5 m-en belül megállni?

igazi hős 2012.05.16. 16:52:27

@Asztalos Gábor: "egy behajtani tilos tábla, alatta kiegészítő táblával." Horex pont arra akarta felhívni a figyelmedet, hogy ilyen tábla a hatályos KRESZ szerint nincs. "Kivéve..." kiegészítő táblája csak a mindkét irányból behajtani tilosnak (ideértve annak legtöbb, de nem minden verzióját) lehet. Akkor viszont kijönni is nehéz a telepről, hacsak nem kapsz egy egyszeri engedélyt, hogy elmehetsz. Vagy két utat építünk a telephez, egy kétirányút, de engedélyköteleset, meg egy kifele egyirányút. Vagy nem találunk ki ilyeneket.

Asztalos Gábor 2012.05.16. 16:57:59

@igazi hős:
"Akkor viszont kijönni is nehéz a telepről, hacsak nem kapsz egy egyszeri engedélyt, hogy elmehetsz."

pont erre gondoltam, hogy befele gyalogoljon a delikvens, de kifele már kihajthasson a kocsi.
besétál, fizet, megkapja a kocsit és az engedélyt és elhajt.

igazi hős 2012.05.17. 00:21:14

@Asztalos Gábor: Nem túl nyakatekert ez a megoldás, csak azért hogy megszívassanak pár tilosban parkolót? Ráadásul tuti lesz köztük pár olyan, akit nem kellett volna (pl. valódi rokkantak).
Ennél sokkal egyszerűbb, ha eléred autóval, de a telep csak éjjel kettő és negyed három között van nyitva, vagy ha a telep Rákospalotán van, de Kelenföldön kell befizetni a tárolási díjat. Feltéve, hogy tényleg az számít, hogy valakinek rossz legyen.
Ha az számítana, hogy a többségnek jó legyen, akkor más irányba kéne gondolkodni...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.17. 08:03:10

@igazi hős:
""egy behajtani tilos tábla, alatta kiegészítő táblával." Horex pont arra akarta felhívni a figyelmedet, hogy ilyen tábla a hatályos KRESZ szerint nincs."

Kivéve a kivéve kerékpárral táblát...

igazi hős 2012.05.17. 08:28:52

@xaba99: Ön nyert, olyan tábla kombináció valóban van. Bár itt most épp a "kivéve engedéllyel" kiegészítésről volt szó, ami nem szerepelhet egyirányú behajtani tiloson.

dzsaszper 2012.05.17. 08:35:06

@horex: az LMP-s leláncolós flashmob miatt a kerékbilincsnél korrekt a mozgási szabadság korlátozásáról beszélni -- innentől kezdve a kerékbilincseléshez az Alaptörvény miatt gyenge a rendelet, alapvető jogot csak törvényben lehet korlátozni.
meg lehet kérni az ombudsmant, hogy támadja meg a kerékbilincs rendeletet egészében az AB előtt az Alaptörvény I. cikk (3) bekezdésére hivatkozva.
Akinek meg konkrét ügye van, ezt felvetheti a bíróságon, vagy ha a bíróság nem küldi az AB elé az ügyet és ellene ítél, akkor meg lehet próbálkozni alkotmányjogi panasszal.

dzsaszper 2012.05.17. 08:36:49

@xaba99: ez most nagyon érdemi volt :D

bár, az eredeti ötletet ki lehet egészíteni azzal, hogy a telepre vezető úton, ahol az elvontatott járműveket tárolják, legyen kinn a kerékpározni tilos tábla is :D

Asztalos Gábor 2012.05.17. 10:09:21

@igazi hős:
a cél az, hogy a lusta "lebasszuk az autót a bejárat előtt és leszarjuk az összes többi közlekedőt és gyalogost" embereket rászoktassuk, hogy nem hallnak bele a gyaloglásba.
De akár a jogsit is elvehetjük és elkobozhatjuk az autót.

@dzsaszper:
"az LMP-s leláncolós flashmob miatt a kerékbilincsnél korrekt a mozgási szabadság korlátozásáról beszélni"
az lmp-s akció sem volt mozgási szabadság korlátozása, a bíróságon ez megdőlt volna.

kerékbilincs meg a trükköző - külföldi közeli hozzátartozóm parkolt a kocsival - típusú emberek miatt szükséges.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.17. 10:28:09

@Asztalos Gábor:
"kerékbilincs meg a trükköző - külföldi közeli hozzátartozóm parkolt a kocsival - típusú emberek miatt szükséges. "

azon kívül muszáj azonnal kifizetni, nem kell csekkeket kiküldeni, be nem fizetett csekkek miatt behajtókat felkérni, meg bíróságra járni.

igazi hős 2012.05.17. 10:47:00

@Asztalos Gábor: "De akár a jogsit is elvehetjük és elkobozhatjuk az autót." Sőt főbe is lehet lőni őket.
De ha tényleg a rászoktatás lenne a lényeg, akkor nem a drasztikus büntetés a célravezető, hanem a gyakori, akár emelkedő mértékű, az ismétlést súlyozó büntetés kell. Rossz helyen állsz: kerékbilincs + 10,000, ez együtt kb 25 ezer. Fél éven beül ismételsz, akkor a büntetés duplázódik, akár korlátlan mértékben. Ha rendszeresen tilosban állsz meg és gyakran megbüntetnek, akkor rohadt sokba fog kerülni, ez mindenkit elriaszt, sokkal inkább, mint a "nagyon sokba kerül, ha netán elkapnak" módszer. Ráadásul a ritkán hibázók (mert mindannyian hibázunk) nem csesznek rá annyira. És valahol ez lenne a cél.

Asztalos Gábor 2012.05.17. 11:03:26

@igazi hős: ez már nekem is eszembe jutott, hogy folyamatosan emelkedő legyen a büntetés.
De ehhez az is szükséges lenne, hogy legalább annyi közteres legyen mint pakolóőr, és így fél órán belül ott legyen és büntessen, és ne havonta egyszer.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.05.17. 11:35:49

@Asztalos Gábor: nem kell, hogy folyamatosan emelkedjenek a büntetések.
aki X időn belül háromszor elköveti ugyanazt a szabálytalanságot, attól Y időre el kell venni a jogsit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 16:32:09

"Ehhez képest immáron két esztendeje bőven bilincselnek! Mindezt büszkén vállalják és hirdetik a"
Nem baj, nekik szabad.
Hiszen kitől kellene tartaniuk?
Költsék a bevételt gyógyszerre...

webnazi 2012.06.11. 07:39:29

@Morzsi36:
"nincs táblával engedélyezve a parkolás"
... de ha TILTVA SINCSEN?
Na akkor mi van?

dzsaszper 2012.06.11. 08:36:15

@webnazi: a járdán parkolás a KRESZ szerint tilos, ha nem engedi meg tábla vagy útburkolati jel. Amennyire értem, a csapda a fél kerékkel járdára parkolás.
Amúgy rendőröket kellene rájuk hívni ;)

KÁKÁVÉ 2012.08.12. 16:08:41

@Reggie: Van ilyen eszköz, négy darab saját kerékbilincs...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása