Íme nyolc tipp, amikre ha odafigyelsz, akár egy szezonnal is meghosszabbíthatod az autódon lévő gumik élettartamát. Némelyik talán evidens, de sokat lehet velük spórolni!
1. TIPP
Tartsd be a megfelelő nyomástRendszeresen ellenőrizd az abroncsnyomást. A túl alacsony nyomás nemcsak gyorsabb kopást, hanem magasabb üzemanyag-fogyasztást is eredményez.
2. TIPP
Rendszeresen végezz kerékkiegyensúlyozástA gumiabroncsok kiegyensúlyozásával (centrírozás) megelőzheted az egyenetlen kopás okozta idő előtti deformálódást. Ha az abroncsok nincsenek kiegyensúlyozva, az feszültséget okoz a kerékben. Ha a nagyobb sebesség vibrációt okoz a járműben, például az autópályán, az a kiegyensúlyozás hibájára utal.
3. TIPP
Könnyíts az autódonHa felesleges súlyokat cipelsz magaddal az autóban, az háromszorosan is megbosszulja magát: gyorsabban kopnak a gumiabroncsok, nagyobb az üzemanyag-fogyasztás és erősebb a környezetszennyezés.
4. TIPP
Rendszeresen forgasd a gumikatA legtöbb gépjármű esetében az egyik pár gumiabroncs gyorsabban kopik, mint a másik. Ennek klasszikus példái az elsőkerék-hajtású gépkocsik, amelyeknél a munka legnagyobb része a két első abroncsra hárul. Ha rendszeresen forgatod és cseréled a gumiabroncsait az első ás hátsó tengely között, egyenletesebben kopnak és tovább tartanak.
5. TIPP
Finomítsd a beállítástÁllíttasd be futóműveit, nemcsak a simább haladás érdekében, hanem azért is, mert a kerékösszetartás nem megfelelő beállítása idő előtti vagy ferde abroncskopáshoz is vezethet.
6. TIPP
Az első a felfüggesztésEllenőrizd a felfüggesztést! Az elöregedett lengéscsillapítók idő előtti abroncskopást és alacsonyabb fokú biztonságot eredményeznek. Ha gépjárműved haladás közben rázkódik, ellenőriztetned kell a felfüggesztését.
7. TIPP
Ellenőrizd a futófelület kopásátLétfontosságú, hogy rendszeresen ellenőrizd a gumiabroncs kopását; ezt minden gyártó speciális eszközökkel könnyíti meg. A MICHELIN gumiabroncsain például a kopásjelző egy MICHELIN Mester az abroncs vállrészén. Ha a futófelület a kopásjelzővel egy szintbe vagy annak közelébe kerül, le kell cserélni a gumiabroncsokat.
8. TIPP
Vásárolj olyan abroncsot, amelyet hosszabb felhasználásra terveztekA gumiabroncsgyártók sok energiát fektetnek az abroncstervezésbe, és sok izgalmas ötletet valósítanak meg, így egyes modellek ma már gyártóik szerint akár 10 000 km-rel is hosszabb élettartamra képesek. Ha pedig hosszabb a gumi élettartama, akkor a pénzünk is tovább tart...
Ez volt tehát az a 8 titok, amellyel meghosszabbíthatod gumiabroncsaid élettartamát, ugyanakkor nagyobb fokú biztonságot, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és környezetbarátabb vezetést is megvalósíthatsz. Áldozz egy kis időt gépjárművedre és gumiabroncsaidra és cserébe simább vezetési élményt és hosszabb élettartamú gumikat kapsz. Ha pedig mégis csak le kell cserélned az abroncsokat, keress olyan márkákat, amelyeket kifejezetten hosszabb idejű használatra terveztek.
Forrás: Michelin
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.05.13. 16:19:50
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.05.13. 16:38:38
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.05.13. 16:39:52
tszab 2012.05.13. 16:44:57
nagyzee 2012.05.13. 16:47:33
tundrazuzmo (törölt) 2012.05.13. 16:53:13
1. 5 centire megyek az előttem lévő mögött, ezzel folyamatos nyomás alatt tartom őt is, magamat is.
2. A kerékkiegyensúlyozást a fekvőrendőrökön végzem. 60-80-nal ráhajtok, nagy csattanás, és minden helyre rázódik.
3. Úgy könnyítek az autómon, hogy a Mekis zacsit kihajítom az ablakon, és piros lámpánál kiürítem a hamutartót.
4. Rendszeresen forgatom a gumikat, hülyegyerek! Hatezren túráztatom a pirosnál, aztán kipörgős indulás.
5. A finomhangolást kisebb fekvőrendőrökön szoktam megoldani.
6. 10-15 CD lemezt, és egy rakat wunderbaumot szoktam a belső tükörre felfüggeszteni, úgyhogy ez is OK.
7. Hetente kimegyek a Margit szigetre futni a haverokkal, megnézem, hogy milyen kopott a rekortán.
8. MINDIG Mislejn abroncsot veszek, kivéve a nyári és téli gumijaimat, mert azokból olcsóbban jobbat kapok.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.05.13. 16:55:25
@tszab: A mai gumiknál már meg van szabva a forgásirány, szóval csak ennek megfelelően teheted fel. Magyarul: elölről hátra, hátulról előre.
Don Blasius 2012.05.13. 17:08:05
Át lehet tenni másik oldalra, de akkor előtte meg kell fordítani a gumit a felnin. Kérdés, van-e értelme.
tszab 2012.05.13. 17:29:30
Esetleg arra gondoltak, hogy a forgásirány megtartásával a gumikat fel-le szerelve kéne forgatni a gumikat a felniken és pakolgatni a 2 oldal között? Erről viszont azt hallottam, hogy a től gyakori szerelés sem tesz túl jót az abroncsnak. ( ha már gumi élettartam növelés a téma :D)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.05.13. 17:58:36
"streetfighter" 2012.05.13. 19:01:36
Ne indulj állandóan csikorgó kerekekkel, és ne autóversenyző tempóban vedd a kanyarokat.
Tudom, itt mindenki konszolidált, nyugodt vezető, de azért nem árt megjegyezni, hátha érint valakit. ;)
Bár aki így vezet, azt nagy valószínűséggel sem a gumi kopás, sem a fogyasztás nem érdekli. :)
"streetfighter" 2012.05.13. 19:05:39
A gumiknak van külső és belső oldala, így nem lehet forgatni.
GSX-R (törölt) 2012.05.13. 19:10:31
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.05.13. 19:15:05
@tszab: Igen, ezt én is hallottam, de konkrét példáról nem tudok. Persze majd páran leírják, hogy a Szomszédpisti sógorának a mostoha unokaöccsének a szomszédja már járt így :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.05.13. 19:29:35
Tornado86 2012.05.13. 20:33:50
Amíg jól tapad és nem ereszd, ki ne dobd! Marketing az 5-6 év, ahogy télieknél is a 4, a valóságban 3-4 évet minimum hozzá lehet adni 1 minõségi abroncsnál.
misinator 2012.05.13. 21:08:44
A kapott adatokat felírom egy cetlire.
- Ebből kiderül például, hogy nem mindig kell előre hátra cserélni téli-nyári szereléskor az előző évről.
- Kiderül, hogy az otthoni vagy a szokott üzemanyagkúti (hiteles???) nyomásmérővel mennyi a helyes guminyomás a Te használatodban.
- Kiderül, hogy valamelyik kerék geometriája elállítódott e?
Nekem a finoman szólva is nem futóműremek Albeán a "gyári" nyári gumikban kb. 44000 km van, s most van a gumikon 4.7 - 5,5 mm profilmélység - az én használati profilomban.
Szerintem ettől sokkal jobb értékeket is el elérnek igényesebb futóművű autóval, jobb minőségű gumival, gumikényeztető útvonallal...
"streetfighter" 2012.05.13. 22:19:40
A csikorgó kerék a kanyarban jó, nem az indulásnál. Ebben egyet értünk. :)
Don Blasius 2012.05.13. 22:48:35
Aha, akkor ezért nem találok "outside-inside" feliratokat a nyári gumimon. De a DOT-szám kívül van, megnyugodtam. :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.13. 22:51:12
ha nem megfelelo a nyomas kiirja computer
2. pont
kerekkiegyensulyozas siman eleg gumicserenel
3. pont
soha nem szallitok felesleges sulyokat, na jo neha Mary es beul, de O inkabb a grand Am-ot hasznalja
4. pont
a tokom fogja forgatni a gumikat, ha eljon az ideje cserelem oket, ha az elso ketto hamarabb elkopik, akkoris offkursz a negyet egyszerre, a kulonbseg elhanyagolhato
5. pont
ertelmezhetetlen
6.pont
szinten
barmi gondot eszlelek a futomuvel vagy a felfuggsztessel, akkor elviszem szerelohoz..., nem a gumi miatt, hanem mert valoszinuleg baj van
7.pont
hat en szemre latom, hogy a gumi csereerett-e vagy meg nem, nem kell muszer, a megtett merfold is ad tampontot vakoknak
8.pont
ez fontos!!!!
jo gumikat kell venni, meg ha dragabb is, hasznaltakat, futozottakat felejtse el mindenki / lehet mar nincs is, az en idomben volt/
a Michelin ketsegtelenul a jok koze tartozik
Doubledeceker 2012.05.13. 22:58:32
De a tököm se fogja forgatni évközben, tök sok meló, már a négy kereket lecserélni is nagy meló....
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.13. 23:03:02
van 1 het ho meg 1 honap hideg...
egy jo gumi elmegy vele telen-nyaron
Doubledeceker 2012.05.13. 23:06:26
Nekem van 2 kerékgarniturám így nem para, na meg amíg a télin szaladok addig nem kopik a nyári.
Szóval valójában csak a felni a plusz kiadás. De a téliguminak vateráztam nég nagynfasza erős, és tulkép szép alufelnit 25.000 ennyit megér a dolog.
Tapasztalatból tudom tényleg jobb a téli, latyakos dzsuvában szépen lehet vele menni, nyárival sak szenvedés, persze túl lehet élni.
1kutya 2012.05.13. 23:07:57
1kutya 2012.05.13. 23:08:48
zsoci 2012.05.13. 23:17:07
Ma már csak ilyet gyártanak. Ezeknél a szálsk radiáli, tehát sugár irányban vannak elhelyezve, ezért a használat során egy irányba állnak be. Ha megfordítjuk, áttörik a szál a másik irányba, és kész a szálszakadás.
Óriási ökör volt aki ezt írta !
Amúgy az eredeti szövegben arra utal a kifejezés, hogy cserélje az eslő tengelyt a hátsóval. Azt szabad.
A gumin levő forgásirány csak a mintázat szempontjából mutatja a gumi szerelését. Az hogy nincs rajta ilyen jelölés hiány NEM jelenti azt , hogy meg lehet fordítani.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.13. 23:42:04
nekem nem kell, de tudom, van amkinek igen
40 merfold korul vezetek napi szintem
iden ho sem volt...
/ tudom a hideg is stb./ szerintem egy jo gumi birja a dolgokat telen nyaron, ha nem extrem az idojaras
de nem vitatom a teli gumi letjogosultsagat, en nem kuzdok vele...
@1kutya: ez szerintem most irrelevans
amugy mikor otthon eltem meg, vettunk a zsiguli kombira futozottat, mer ugye olcso
M#-son 120 korul durrdefekt, meg szerencse hogy a hatso volt, de azert lekoccoltuk a szalgkorlatot
szoval a jo gumi igen nagyon fontos ez nem kerdes
es nem vagyok teligumi ellenes, de itt felenk nem nagyon cserelgetik, es en sem
en mondjuk nem Michelint hasznalok, de tudom, hogy jo, nem irom le mit, mert ez michelin propaganda
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.13. 23:57:31
sosem ereztem vele, hogy akar telen is a tulelesert kuzdok
ha meg tul nagy a ho, akkor nem vezetek sem telivel sem nyarival:)
na__most__akkor 2012.05.14. 07:30:02
De magyar ékezeted még most sincs...
Rong 2012.05.14. 07:52:20
Elijah_Baley 2012.05.14. 08:54:55
cenzuratroll bosszanto 2012.05.14. 09:00:46
3000 Ft.-
3. :))))
Skodával jársz? Kell az orrába télen a cement, hogy ne csúszkáljon?
5. Futóműállítás évente?
5000 Ft.-
5 évre számolva 40,000.- helyi egység.
Mindezekkel megnövelem cirka 1 évvel a gumi élettartamát.
Hetvenezerrel számolva ha jól számolom cirka 10-15 ezer a nyereség.
Éljen. Beletoltam 40 ezret, hogy megspóroljak 15 ezret.
Alleluja
Alleluja
Alleluja
Alleluja
Hogy ez eddig miért nem jutott eszembe?
facsig 2012.05.14. 09:04:24
névtelen valaki 2012.05.14. 09:22:15
A legjobb spórolás az, ha a lehető legolcsóbb gumit veszed meg.(persze amit ember gyártott)
Tapasztalatom szerint a drága gumi is szétszakad a kátyúkban. Mo-on van elég.
ex-dr. vuk 2012.05.14. 09:27:38
Biciklizz! Akkor nem kopnak a kocsid kerekei ;) Uzemanyagfogyasztasod drasztikusan csokken ;)
stb :)
ex-dr. vuk 2012.05.14. 09:28:09
szmoker (Homo Trollicus) 2012.05.14. 09:29:37
pestisuttyó 2012.05.14. 09:59:15
Ne terjessz hülyeségeket!!
Az hogy a használat során egy irányba állnak be a radiál szálak - már megbocsáss - ökörség. A radiál szálakra az autó haladásakor kétirányú erő hat. Egyszer gyorsításkor/haladáskor, de fékezéskor pontosan ellentétesek ezek az erők! Ha igazad lenne az első fékezés után szálszakadt lenne az összes gumid!
Az abroncsok forgatása ajánlott, sőt nem csak oldalazonosan előlről hátra, hanem oldalváltással is! Aszimmetrikus abroncsoknál egyszerűbb is, mert a külső oldal a másik oldalon is külső marad, nem kell a felniről átszerelni (pl. bal első mehet jobb hátra).
Kötött forgásirányos abroncsnál sajnos át is kell szerelni, mert ott az előbbi forgatással pont fordítva forogna, de azokon az abroncsokon feltüntetik kis nyíllal merre forogjon.
Egyébként a forgatásra azért van szükség, mert a mai modern autók biztonságra törekvő futómű beállításai (pl. Ford) fűrészfogas vagy féloldalas kopást okozhatnak még a legjobb abroncson is, ami a forgatással csökkenthető vagy legalábbis kiegyenlíthető.
"streetfighter" 2012.05.14. 10:13:08
Te is aztán nagy szakértő vagy. :)
pestisuttyó 2012.05.14. 10:15:56
miért is?? :)
Sákif za morro? 2012.05.14. 10:17:48
Pj0tr 2012.05.14. 11:04:19
A csereberéről nem hallottam még, a többi eléggé spanyolviasz, pedig nem egy tapasztalt vén róka vagyok...
Persze így azért azért kevésbé arcpirító, mintha lenne egy "Michelin" című cikk, alatt pár michelin képpel :)
repecs 2012.05.14. 11:16:34
Elijah_Baley 2012.05.14. 11:39:29
zsoci 2012.05.14. 11:40:54
Még a kocsik kezelési könyvében is benne van ám !
pestisuttyó 2012.05.14. 12:14:30
Nem tudom melyik (vagy mikori) kocsi kezelési könyvében láttál olyat, hogy a radiál abroncsokat TILOS forgatni. A mostaniakban - legalábbis amit én láttam - ajánlott a a gumiabroncsok forgatása, legalább előlről hátra...
Beillesztenék ide egy képet is egy gumiabroncs ABC-ből amit a gumigyártók adtak ki (BS, CO, GY, PI) közösen, de gondolom annak sem hinnél...
alfa.orionis 2012.05.14. 12:18:44
Hát nem tudom...vettem egy kocsit(újat és nyár volt),jó volt-esőben is.Meg is feledkeztem róla az első hóig.(na jó, szőke vagyok) Leesett a hó, átment szánkóba.Csalinkázott, csúszott, fékhatás nulla. És nem, nem vezetéstechnikai hiba miatt-egyszerűen megfagyott az egész, szerintem egy szekérkerék vagy a zsigulik diagonálja is jobban tapadt volna. Kedvenc szerelőmet ugrasztottam (ralizik amúgy), hogy szedje ki a hókupacból, hát nem ment neki sem.Nagy boldogan elmentem egy gumishoz, vettem négy télit (Michelin Alpint amúgy-ha ez itt egy Michelin promó-, felnistül), zokogtam egy sort az árán, ott, a hóban, fagyban, jégen feltettük, onnantól kezesbárány lett a járgány. Én szeretem a Michelint! :))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.14. 12:53:57
zsoci 2012.05.14. 12:56:13
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.14. 12:57:22
itt legtonn olyan
a michelin szerintem is jo en GY-t hasznalok
(---Flúgos Buszos---) 2012.05.14. 13:29:40
Bezzeg,ha tudnátok,hogy a camping biciklin idősebb gumik vannak,mint ahány éves vagyok.........rendőr még a személyimet is elvenné,és összetépné.
(---Flúgos Buszos---) 2012.05.14. 13:40:20
Hidd el,majdnem minden nap,más buszba ülök,és ahány busz,annyi féle fékhatás. Típusfüggő is,hogy hol fog a fék. Szép lenne,ha tele utasokkal próbálnám ki,hogy mit tud a fékerő rajta.
Ezért volt régen elismert hivatás a kamion-és buszvezető. Ma mindenki lenézi,de mikor hó van,akkor meg ott lyukasztja a jegyet,és kérdezi,hol kell leszállnia,hogy hazaérjen.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.14. 15:00:20
És mi a helyzet ha tolatva közlekedek, leszakad a futó vagy összekuszálódnak a szálak?
Igen, tolatva a megengedett 90-100-130-cal
Mióta radiál van, nem most kezdték gyártani és használni, mindig cserélte aki ad az egyenletes elhasználódásra
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.05.14. 15:02:28
Ma mindenki lenézi,"
Persze le , ha a dolgozó munkásosztály pénzén vett drága buszokat folyamatosan felgyújták vagy széttörik
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.14. 15:24:26
alfa.orionis 2012.05.14. 15:25:34
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.14. 15:33:49
a JO gumi fontos
az sem mindegy hol elsz
mondjuk floridaban eltem 3 evet, nem volt ilyen problemama
most sincs itt carolinaban
egy jo gumi megall a laban telen is, megha nem kifejezetten teli is
ezt tapasztaltam
mint mondtam itt nem nagy divat a csere-bere emiatt, mondjuk ha rendes ho leesik latom is a tv-ben a csuszkalast, de ha rendes ho leesik tehetsz fel barmit.....
es a ho meg haggyan, de a jeg....
akkor meg tok mindegy mid van fent
alfa.orionis 2012.05.14. 15:39:32
Én senkit nem ismerek, aki lenézne egy buszsofőrt, sőt! Persze elhiszem, hogy akadnak ilyenek is, de ne törődj velük. Sokkal többen vagyunk, akik megköszönik, hogy dolgoztok azokon a csapnivaló buszokon.
Most magamba néztem és egy darabig indulás előtt kocsit is végignézem. Örökre nem ígérhetem, de megpróbálom! :Đ
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.14. 15:42:58
jelez az, ha nem jo az index, vagy nem eg a lampad, nincs meg az abroncsnyomas stb.
a teli fekprobat az mindig megcsinalom ha hajnalban-reggel indulok
tudnom kell milyen az ut, jeges -e vagy csak daras stb
\reggel meg nincs nagy forgalom, ugy 100 meteren utan rafekezek kemenyen es akkor lehet latni mi ujsag van/
alfa.orionis 2012.05.14. 15:49:08
Persze, jó a vegyes gumi is, városi közlekedésben mindenképp, nagy hóban meg a 4kerék-hajtás. Vagy tényleg maradjunk otthon, ha megtehetjük:)
alfa.orionis 2012.05.14. 15:54:10
Most jutott eszembe, én is fékpróbázok, amikor kihozom a mosóból, meg tényleg, rá-ráfékezek az út elején, de ez ösztönös-vagy rutin. Valahogy nem éri el az ingerküszöbömet. Nem fogalmaztam meg, hogy ez most a fékpróba!!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.14. 15:55:13
az en melohelyem 10 merfold, varosban, de ha nagy a hovihar akkor szolok, hogy nem megyek/ meg nem fordult elo/
hosszabb utra nem indulok ha ho vagy jeg van, mert minek?
de akinek kell annak kell teli gumi is meg holanc is
nincs ezen vita
/egyszer Tampa elott alltam vagy 2-3 orat mert valami hidelemet emeltek be ejjel, a belso savban persze
az a 2 literes ures colas palack nagyon kellett:)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.14. 15:57:36
a fekproba
schdl (törölt) 2012.05.14. 15:58:24
(---Flúgos Buszos---) 2012.05.14. 16:25:35
Hetente nézik a buszokat aknán,így a világítás mindig akkor van megcsinálva. Engem inkább az zavar,mikor valaki a bal oldali izzót kicseréli,de rosszul rakja vissza,így pont a többiek arcába világít.
Pedig,ha látnád,hogy páran mit tudnak reklamálni egy Volánnál,akkor nem hinnéd el. Az a baj,hogy azt hiszi a vezetőség,hogyha kinyalja az utas seggét(akkor is,ha kajakra nincs igaza),így azt hiszi megtartja a "vendéget".
"streetfighter" 2012.05.14. 16:34:11
A komoly gumiknak mind van külső és belső oldala, ezáltal adott a forgási iránya tehát nem szabad forgatni. Sőt a nagyon peres guminak még erősített széle is van a külső oldalon, ami a felnit védi a járdázástól.
El tudom képzelni, hogy van olyan gumi, ahol nincs jelölve az külső-beslső oldal (talán olyan is), de a forgásirányt akkor sem ajánlott változtatgatni. Mondjuk,annak aki ellődörög az úton nem hiszem, hogy nagy baja lenne vele, de akkor sem egészséges.
Az is érdekes futómű lehet, ami ferdén koptatja a gumit, hiszen ez által az új gumi nem fekszik fel teljes felületén.
Az a jó, ha a gumi teljes szélességében fekszik az útra, egyenletesen eloszva a terhelést az adott felületen.
kell az 2012.05.14. 21:11:40
Ezért érdemes már vásárlásnál megfelelőt választani, nekem sikerül egy Pirelli gumit egy fékezéssel tönkre tenni, pedig 5-6millimáteres volt, satuzás után(traktor kifordult elém meg kellet állni) az adott ponton teljesen lekopott a minta lehetett kidobni
Én ha választok gumit lehetőleg a keményebb fajtából teszem
"streetfighter" 2012.05.15. 09:41:26
Az biztos jó döntés lesz.
Marad a gumid, de csattansz a traktoron. Bravó!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.05.16. 15:55:14
dzsaszper 2012.05.21. 16:29:15
na igen... az újabb gumikat legfeljebb akkor volna bármi értelme körbecserélni, amikor már annyira elkoptak, hogy cserélni kell őket...
Drdnght 2012.08.30. 15:22:05
a forgasiranyos szimetrikus mintas gumiknal meg, ertelemszeruen, nem mindegy. (Goodyear Eagle F1, nyari Yokohama -k altalaban)
Forgasiranyos asszimetrikus mintarol meg meg nem halottam (lattam), de ha esetleg te igen, akkor mondj egyet.
"streetfighter" 2012.08.31. 19:57:58
Nem egyről "beszélünk".
Ha van egy gumid aminek van külső és belső oldala, akkor, ha pl. bal oldalon használtad, csak úgy teheted fel a jobb oldalra a külső oldalával, ha megfordítod az eddigi forgás irányát.
Ez nagyon nem ajánlott.
Azt tudom, hogy eredetileg nincs rajta forgás irány jelölés.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.09.11. 18:14:15
online-tyres.com.ua/data/43279_1.jpg