Örök "hálás" téma a vasárnap esti csúcs az M7-es autópályán. Most nem feltétlen az autósok viselkedése késztette Pétert levélírásra, hanem hogy a rendőrök ilyenkor is kameráznak. Én is láttam már reggeli dugóban traffipaxos autót. Mérjenek, legfeljebb nem lesz bevétel. Ugyanakkor a posztban leírt fékre taposós jelenséghez hozzátenném, hogy önmagában nem feltétlen a mérőautó elhelyezése a balesetveszélyes, hanem a hülye beidegződés egyesekben; rendőr láttán le kell lassítani, még ha a megengedett sebesség alatt haladunk, akkor is.
Tegnap (aug. 5.) Székesfehérvárról tartottam hazafelé az M7-es autópályán, a szokásos vasárnap esti balatoni csúcsban. A tempó a nagy forgalomhoz képest normális volt, a belső sávban 120-140 között lehetett haladni. A 22. km-hez érve hirtelen erőteljes lassítás mindhárom sávban, vészvillogókkal, fejforgatással , mi okozhatja a megtorpanást. Nos, a kiváltó ok egy rendőrautó, amely a Balaton felé tartó oldalon a belső korlátnál állt (van egy kis öböl-szerű kiképzés ott) és mérte a Balaton felől érkezők sebességét.
Mindezt a vasárnap esti csúcsban, amikor eleve nehéz gyorsabban haladni a megengedettnél; amikor rengeteg mindenre kell figyelni, hiszen tele van hétvégi sofőrrel az út; és amikor a meleg miatt egy kicsit amúgy is feszültebb és bódultabb az átlag. A reakció is ennek megfelelő volt, hiszen aki észrevette a rendőrautót, az önkéntelenül belefékezett. A rutintalan nagyobbat. Akkor is, ha csak 110-zel tudott épp haladni. Mögötte a sor meg ennek itta a levét. Direkt megnéztem: 80-nal jöttünk el a mérőautó mellett, benn a sorban. És utána nem sokkal már ismét 120-130-cal lehetett haladni. Szívesen olvasnék egy cikket akár azzal a felelős rendőri vezetővel, aki erre a helyre és ebben az időpontban kivezényelte a mérő autót. És szívesen olvasnám a véleményét annak a kettőnek is, aki a rendőrautóban ült és élvezkedett. Ha baleset történik, mert egyetlen sofőr a sok ezerből rosszul reagálja le a helyzetet, ezek a rendőrök éreznek volna bármilyen felelősséget a történtekért? Végiggondolták-e ezek a tányérsapkás iq-betyárok, hogy micsoda balesetveszélyt jelentenek mindenki másra? Tényleg mindent megengedhetnek maguknak?
Ti hogy vélekedtek erről?
Péklapát 2012.08.13. 08:01:20
nagyzee 2012.08.13. 08:07:31
Miért kéne? Ilyenkor nem az a felelős, aki rosszul mérte fel a helyzetet? ( vagy pl. nem tartott követési távolságot, esetleg gyorsan hajtott, vagy mindekettő...)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.08.13. 08:10:56
Ennek ékes példája nyáron bármelyik hétvégén bármikor az M7-es. Illetve a Balaton menti főutak.
Októbertől márciusig teljesen jól járható szakasz, még amikor nagy a forgalom, akkor is.
Nyűron rászabadulnak a hétvégi sofőrök, és annyi...
telefonko:zpont 2012.08.13. 08:17:32
szszg 2012.08.13. 08:40:40
Szerintem a rendőrség jelenléte üdvözlendő a pályán, azok a balfaszok, akik ilyenkor fékeznek.
Mégy 140-nék sem lőnének a zsaruk. Az ilyenek vezessenek áramot.
dzsaszper 2012.08.13. 08:46:25
És ha mindenki tart követési távolságot, akkor nem lesz gond a hirtelen fékezésből sem, legyen az indokolt (alacsonyabb sebességgel bevágnak eléd pl.) vagy indokolatlan (sebességhatár alatt haladó pánikol egy rendőrautó miatt).
dzsaszper 2012.08.13. 08:47:00
Rocko- 2012.08.13. 08:49:12
csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.13. 08:52:28
Először azt hittem, kint volt valahol egy 100-as tábla és nem vettem észre, aztán akkor látom, hogy a hídról rendőrök mérnek. Pfff...
Erről a beidegződésről csak annyit, hogy bennem is az él a rendőrökkel kapcsolatban, hogy azok csak azért vannak az út mellett, hogy büntessenek és nem azért, hogy a közlekedés biztonságát szavatolják.
Leadfoot 2012.08.13. 09:03:33
Amúgy azt se nagyon értem, hogy rendőrautóban ülő két "élvezkedő" miért lenne felelős bármiért. Nekik ki van adva parancsba, hova álljanak, ők meg odaállnak, és kész.
qwertzu 2012.08.13. 09:24:51
De az hogy 2 rendőr és egy rendőrautó a pályán sebességet mérve bassza el az idejét, az röhejes. Mivel a rendszámfelismerő, tároló rendszer már adott, elég gyorsan és könnyen ki lehetne alakítani egy olyan rendszert, ami átlagsebesség-mérésre alapozva, az összes gyorshajtót megfogná automatikusan. A rendőrök meg foglalkozhatnának a valóban problémás eseményekkel, amikhez nem jó az automata.
Mellesleg, ott biztosan nem fognak egyetlen gyorshajtót sem találni. Akkor a forgalom, hogy fizikailag nem lehetséges.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.08.13. 09:26:48
D4D 2012.08.13. 09:31:02
Aztán írom még a szokásost:
- Hülye rendőrök belsőben, belső mellett megállni?
- Trafizni pályán fúj!
- Fékez, ha rendőrt lát barom.
- Egymás seggében a sok hülye.
- M7 vasárnap, csak a hülyék mennek arra.
dzsaszper 2012.08.13. 09:31:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.13. 09:35:14
Skodakék Fábia 2012.08.13. 10:13:28
kyanzes (törölt) 2012.08.13. 11:10:11
Reggie 2012.08.13. 11:26:53
]{udarauszkasz 2012.08.13. 11:27:26
A masik meg az, hogy az elso lassit, a masik fekez, a harmadik kicsit jobban... a tizedik meg megall. Igy lehet traffizassal dugot csinalni. Megerdemelnek, hogy a kovetkezo balesetet az elso sorbol nezzek vegig.
monyon le 2012.08.13. 11:28:50
igen a követési távolság egy szép téma, csak lássuk be idehaza először is a JOBBRA TARTS!!! szabályt kellene valahogy ellenőrizni, majd azt követően a követési távolságot.
M7 en sok esetbe a baleset ill. dugók kialakulásáért a bamba hétvégi úrvezetők a felelősek. Kiszívta az agyukat a nap, majd beül légkondi nélküli autóba apu /anyu / gyerek. 60-70 el poroszkál a külső sávban. Feltartja mind 2 forgalmi sáv forgalmát, mert ugye előzgetni senki nem akarja folyamatosan a tötyörgőket. Mi marad? Irány a belső sáv, hol is kialakul a dugó / a követési távolság hiánya...
3 sávos rész SZ.Fehérvár után a jobb külső sáv csak dísznek van! Hülyén hangzik, de sokszor gurult el a gyógyszer nálam is, mikor a töketlen beszari úrvezető 80-90 el tötymörög középen, eszébe sem jut kimenni a külső sávba. Mikor rádudálsz vagy levillogod nem érti mit akarsz, csak néz bambán azzal a savó gomb szemeivel
D4D 2012.08.13. 11:37:06
Azon gondolkozott már valaki, hogy a fényhíd, mikor mantrázza, hogy a leállót csak veszély esetén használjuk, ugyanakkor a három sávoson a hozzá tartozó piktogram 2 haladó sávot jelöl?
Hasonló ábrával:
kamionhirek.hu/files/image/2011hirekadmin/201102/Bf20110207palya560b.jpg
Meg mikor 300 méter feletti látótávolságnál a hátsó ködfény felkapcsolására buzdít?
Ahelyett, hogy a lekapcsolására emlékeztetne.
Summa: Itthon az autópályákon valami nagyon nem kóser, és ezt nem antiszemitizmusból mondom.
kandel 2012.08.13. 11:37:53
dzsaszper 2012.08.13. 11:49:15
a jobbra tarts be nem tartása, ha a többiek szabályosak, nagyon ritkán okoz balesetveszélyt. Igaz, rendesen feltartja a forgalmat.
a követési távolság be nem tartása sokkal inkább közvetlen balesetveszélyt okoz.
A kettő nyilván összefügg, a cikkcakkozásról nem is beszélve...
A leghatékonyabb lenne ha ezekre egyszerre mennének rá. De mivel nálam a személybiztonság abszolút prioritást élvez a sebességgel szemben, ha választani kellene, mit ellenőrizzenek előbb, én határozottan a követési távolságra szavanék.
Ejoy 2012.08.13. 11:52:31
qwertzu 2012.08.13. 11:55:40
Nyáron, a vasárnap esti csúcsban, nincs jobbra tartási kötelezettség. Mindhárom sáv teljesen telített.
]{udarauszkasz 2012.08.13. 11:57:02
Körömcsiga 2012.08.13. 11:59:27
Körömcsiga 2012.08.13. 12:00:46
Körömcsiga 2012.08.13. 12:03:38
qwertzu 2012.08.13. 12:04:02
Egyenesen a kreszből. És igen, tegnap este volt alkalmam szemrevételezni az M7-esen a Budapest felé tartó forgalmat. Olyan sűrű.
bandit1200 2012.08.13. 12:05:26
De ha én lennék a rendőr a trafisautóban tuti beszólnék hogy ha nem akarunk balesetet akkor
menjünk innen.Mert a vészfékező hülyéket nem tudjuk kiszűrni.Mi viszont odébbállhatunk
És sok száz autós közül egyszer valaki úgyis elhibázza.
Egyébként pár éve amikor megvettem első gps-emet rászoktam hogy azon néztem a sebességet.Általában gps szerinti 130 135 el haladtam ez a km órán 140 145.Utolérem a belsőben Pistabát aki a telekről tart haza: tetőcsomi kasza kapa 1.4 es g asztra.
Óra sserinti 120 al megy biztos ami fix.Ez vagy valós 110 és az istennek se enged el úgy érzi nem kell mert elég gyorsan megy.
Ha meglátja a trafit satu és anyjukomnak még mondja is hogy milyen profi hogy kivédte ezt is.
Stomi 2012.08.13. 12:10:32
Pepibubó 2012.08.13. 12:16:36
"A rendőrökkel annyi a probléma, hogy Németországgal ellenétben csak a sebességre mennek rá."
Pontosan így van. Németországban, több tízezer ottani km vezetési tapasztalattal mondhatom: sohasem láttam pályán sebességet mérő rendőrt, de még rendőrt se nagyon. Kivéve, amikor szükség volt rájuk, amikor odatévedt egy jellemzően hazánkfia és a Magyarországon szokásos módon, erőszakosan rámászott az előtte haladóra. Akkor két percen belül előkerült egy rendőrkocsi és lekapcsolta. Nem tudom, hogyan csinálják, hogy akkor kerülnek elő, amikor kell, amikor balesetet kell megelőzni -valószínűleg ez a szakmájuk...
Ez pedig a statisztákon is meglátszik. Igen "aranyos", amikor nálunk a csökkenő baleseti "arányszámmal" dicsekszenek. Pl. öt % mínusz, miközben az üzemanyag értékesítés meg 10 %-kal csökkent... Az utóbbi napokban azonban kiderült, hogy még abszolút értékben is növekedett nálunk a halálozások száma a közúton. Erre a - nálunk - tipikus reakció: még több traffipax és már a helikopterről leordibált parancsnak is köteles vagy engedelmeskedni - dörögték a tévében pár napja. Ettől biztosan megoldódik a probléma - nem ám az életveszélyesen erőszakos vadbarmokat kell kiszűrni, á dehogy!
"Amíg nincs belőle baleset, addig nem tehetnek semmit a követési távolságot be nem tartókkal szemben" - nyilatkozták nemrég. A sebességhatár be nem tartására ez miért nem igaz? Csak nem azért, mert a követési táv ellenőrzésével sokkal több meló?
lojzi1 2012.08.13. 12:27:51
monyon le 2012.08.13. 12:31:08
Skodakék Fábia 2012.08.13. 12:31:41
dzsaszper 2012.08.13. 12:32:01
Jogi oldalról nézve ez így fest.
Matteo79 2012.08.13. 12:32:04
De ugyanez látható ha a leállósávban áll valaki lerobbanva. Nem a biztonságos elhaladás miatt lassítanak, hanem bámészkodnak a barmok...
Jó egy hete az M7esen lefelé haladva 80 körülire lassult a tempó. Egy gyönyörűen felújított barkast bámultak amely a külső sávban szépen szabályosan haladt.
NE BÁMÉSZKODJ BAZMEG MENJÉL...
Körömcsiga 2012.08.13. 12:32:44
pjm 2012.08.13. 12:33:23
dzsaszper 2012.08.13. 12:34:24
Körömcsiga 2012.08.13. 12:35:15
qwertzu 2012.08.13. 12:37:21
@Körömcsiga: "De nálunk ez úgy megy, hogy az 5 autónyi hely az nem lehetőség"
Az bizony nem lehetőség. A lehetőségeket a követési távolság hossza határozza meg, nem az autóké.
Körömcsiga 2012.08.13. 12:37:35
dzsaszper 2012.08.13. 12:37:43
100 méter alatti hely esetén 130 körüli tempónál még korrekt a nem lehetőség.
Lámlenge 2012.08.13. 12:38:17
Egyébként valóban birkák az emberek.
Körömcsiga 2012.08.13. 12:39:14
Pepibubó 2012.08.13. 12:40:42
dzsaszper 2012.08.13. 12:42:23
A követési távolság be nem tartása veszélyeztet, míg a jobbra nem tartás jobbára csak indokolatlanul tart fel.
Ezért mondtam, hogy a követési távolság ellenőrzése szerintem nagyobb prioritás, mint a jobbra tarts ellenőrzése. Persze mindkettőre égető szükség lenne.
Báthory Ödönke 2012.08.13. 12:43:02
Olyan sincs a kreszben, hogy amikor a zsandár kékkel villog a hátam mögött, akkor nekem meg kell állni. Mégis amerikai nagyfiút játszanak a magyar rendőrök.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.08.13. 12:45:57
hanem arról, amikor a belső sáv megy 120-szal (óra szerint), a középső 100-zal, a külső meg sok száz méteren keresztül üres.
vagy amikor mindhárom sáv üres hosszú szakaszon, leszámítva a középső sávban 100-zal tépő vagy román mikorbuszost, vagy kisautós honfitársunkat...
qwertzu 2012.08.13. 12:49:11
Asztalos Gábor 2012.08.13. 12:50:23
ja, a rendőrök a hibásak baleset esetén, véletlenül sem azok, akik az autópályán nem képesek a követési távolságot betartani, és ezért belerohannak az előttük fékezőbe.
Skodakék Fábia 2012.08.13. 12:54:40
@Pepibubó: mondjuk amikor kinn voltam egy hónapot német kisvárosban a helyiek felhívták a figyelmem arra a helyre ahova ki van rakva minden reggel a háromlábú, délutánig csinál vagy 100 gyorshajtós fotót az átmenő forgalomról aztán beszedik.
Szóval nem hungarikum a dolog...de az tény hogy máshogy van megoldva.
juliuszcézár 2012.08.13. 13:01:27
elzee 2012.08.13. 13:01:54
eßemfaßom meg áll 2012.08.13. 13:02:37
Pepibubó 2012.08.13. 13:04:32
"az tény hogy máshogy van megoldva" - így van, nagyon máshogy és sokkal hatékonyabban!
Tryst 2012.08.13. 13:10:51
Mert tán azért, mert mindenki fél, hogy csak azért állnak kint, mert parancsba kapták a napi kvótát.
Amúgy pont pénteken jöttem fel Bp-re Balaton mellől, hát tényleg tragédia, amit az autópályán művelnek egyesek.
(140-es tempónál index nélkül sáv váltás, 110el előzi a 109el haladót...)
Phrascarica 2012.08.13. 13:21:47
LÓFASZT! (a seggükbe)
Ma belváros, két cigó bontja a rézborítás egy ház kapujárol, 50 méterre a rendőr zabál a kocsiban, odamegyek, hogy
-én: nem-e kéne tenni valamit?
-R: mégis mit?
-én: talán elfogni a tettenért színesfém tolvajt
-R: oké,
lerakja komótosan a gyrost, majd szép lassan elindul, a két tolvaj fogja a rézlemezeket és szép lassan el.
A rendőr meg konstatálta hogy most már messze vannak!
A kurva anyjukat a radarozó lusta rendőröknek! Amikor a cigók szétlopják a várost.
Nem kell sok idő hogy rájöjjenek hogy senki nem szól rájuk, és ha rájönnek hogy mennyi vas van egy autóban akkor jaj nekünk ;)
Te-ve 2012.08.13. 13:26:57
A ténnyel egyébként, hogy mérnek a pályán nem lenne baj. Bár valószínű hogy pár jól elhelyezett fix traffipax sokkal veszélytelenebbül végezné el ezt a munkát mint a korlát mellett/leállósávban mérő autó. Vagy pl. átlagsebesség alapján a következő kihajtónál, pihenőnél ki lehetne szépen terelni a szabálytalankodókat amíg megírják nekik a csekket.
Igen, hibás az a sofőr is, aki egy ilyen helyzetre hirtelen fékezéssel reagál, vagy nem tart elegendő követési távolságot, de ez a többi autóst nem vigasztalja, ha emiatt baleset történik.
papo59 2012.08.13. 13:30:18
Én a nulláson jártam már így, motoros utánamjött, és büntetett+8km/h-ért
Skodakék Fábia 2012.08.13. 13:36:49
A fenti történeteket hallva pedig kurvára nem lehet tartósan gyorshatjani az M7esen, mert csak időnként engedi a forgalom.
miako74 2012.08.13. 13:38:25
Teljesen egyetértek veled! Pont szombaton (08.11) volt az M5 Bp felé vezető oldalán egy trafi. Az autósok zöme hirtelen fék. Nálam tempomat 128 ra állítva. Pont leszartam én is a trafit. Tudom én vagyok a fasz, de ha betartom, nem kell folyamatosan beszarva a sövényt és az út szélét pásztáznom.
sapka 2012.08.13. 13:45:40
a kőbányai útnál mindenki padlógázzal robban ki, mert gondolom mindenki épp a haldokló nagymamához sietett. én is megyek utánuk, amikor egyszer csak látom, hogy ott vagyok a nyakukban. mindenki kb 40-50 közötti sebességgel döcög. meglepő volt, de ültem én már vasárnap délben is dugóban.
ugyanakkor ahogy a jobb szélső sáv teljesen üres volt. gondoltam akkor megnézzük mi van. kiderült, a sok hülye azért ment lépésben, mert egy zöld rendőrautó (egykori határőr vagy vám-os) is épp ezt tette. és bár ott volt a 70-es tábla, nem merték megelőzni. amikor elmentem mellettük hetvennel, szerintem legalább akkorát néztek, mintha atomvillanást láttak volna.
ebben az esetben a rendőr volt a hülye vagy a többi autós?
a többi autós, mert inkább a rendőrtől fél, és nem meri megelőzni, mert a kreszt ezek szerint nem ismeri.
ha az M7-esen valaki 120-ról padlóféket nyom, mert ott a rendőr, akkor sem a rendőr a hülye, hanem az autós.
ennyi erővel akkor csak civil rendősöket engedjünk ki az utcára, nehogy megijedjenek az autósok, közlekedők, vagy egyszerűen az emberek az utcán.
eßemfaßom meg áll 2012.08.13. 13:58:04
magyar bucó 2012.08.13. 14:12:54
Ez nem hülye beidegződés, egyszerű óvatosság. A rendőrök ugyanis előszeretettel mérnek a rosszul látható, alig észrevehető, indokolatlan sebességkorlátozásnál. Tehát, ha valahol traffipax van, jó eséllyel elnéztél egy táblát.
dzsaszper 2012.08.13. 14:13:25
Te-ve 2012.08.13. 14:17:45
I_Isti 2012.08.13. 14:22:55
"streetfighter" 2012.08.13. 14:30:55
Nem a túloldalt mérték?
Egyébként a sok birkának teljesen mindegy. Ha rendőrt lát, akkor fék és beszarás. :)
Itt meg osztják az észt, hogy mindig minden szabályt betartanak.
Szánalmas seggfejek.
mcsa 2012.08.13. 14:48:55
ketroot 2012.08.13. 14:50:25
okostojgli (törölt) 2012.08.13. 14:56:04
Azt hittem rosszul látok, végre olyan vélemény az autózz blogon amivel egyet tudok érteni.
özsen 2012.08.13. 14:57:42
ja, a rendőrök a hibásak baleset esetén, véletlenül sem azok, akik az autópályán nem képesek a követési távolságot betartani, és ezért belerohannak az előttük fékezőbe.
Áruld már el, miért tartasz idiótának. Kíváncsi vagyok rá! :)
És szerintem ebben az esetben a rendőrautó távozásával oldható fel leggyorsabban és legegyszerűbben az a fajta balesetveszély, amely az ő ott-létük nélkül nem is lenne.
Kentetsu 2012.08.13. 15:00:52
OFF leszek:
Babát várunk éppen és van egy vizsgálat, amit egy adott héten kell megcsinálni ( 18-19. hét ).
Mi felhívtuk a dokit a 12. hét után - addig szóba sem álltak velünk, mondván bármikor elmehet a baba az első három hónapban, ez is kedves -, aki közölte velünk, hogy majd 1.5 hónap múlva lehet menni, akkor van időpont. Mondjuk neki, az már késő, kicsúszunk az időből. Akkor sem ..
Erre kértünk hozzá időpontot a privát rendelésére, ahol 12e Ft+ áfáért megbeszélhettük vele, hogy szerdán ugyanott, ugyanabban a kórházban megcsinálja azt a vizsgálatot, ahova előtte másfél hónappal későbbre kaptunk időpontot. Igaz ez további min. 10eFt-ba fog kerülni.... wTF!? Fizetve a TB, törvénykövető állampolgárként szopóág, kis pénz a zsebbe és máris elkészül az amúgy orvos által erősen javasolt vizsgálat.
Akkor most mif@sz?
Bocs az offért
V-ger 2012.08.13. 15:18:11
Ne hidd. Napi élmény M1-en, hogy a fix trafik előtt ugyanúgy besatuz 110-re az állampolgár. Sajnos inkább az a baj, hogy a kedves közlekedők jelentős részének fogalma sincs arról, hogy mennyi is a pillanatnyi sebessége.
Yogi 2012.08.13. 15:44:08
sanyix 2012.08.13. 15:44:34
Yogi 2012.08.13. 15:44:53
imittto 2012.08.13. 15:45:09
Gombperec hídlakó 2012.08.13. 15:48:40
Meg hogy "a szent rendőröknek csak a közlekedés biztonsága lebeg a szemük előtt, ők is nagyon szomorúak, ha meg kell büntetniük valakit"?
Meg hogy "annyira megterhelő a légkondis autóban ücsörögni, hogy 15 év után megérdemlik a nyugdíjat"?
FDToth 2012.08.13. 15:56:12
vki felhozta azt, hogy belsőben haladó rendőr, pályán, 125-te. Mit csinálsz? Mögé mész, követésit tartod, bal index ki, és lemegy! nem megy le? Jobbról megelőzöd! Nem fog utánad menni, mert ő a szabálytalan. Még aszem 1,5 éve az M1-esen biatorbágy közelében rendőségi navarra a belsőben 120szal. jobbra tarás? minek, neki szabad! Jobbról megelőztem. Utánam jött, feljelentett? nem, miért tenné, tudja h hülye. sok az olyan rendőr, aki kihazsnálja azt, hoyg kvázi félnekk tőlük. Ha nem vagy szabálytalan és normálisan mész, akkor nem fognak belépkötni!
Reggie 2012.08.13. 15:56:51
Don Quixote de la Ferko 2012.08.13. 16:09:50
Tűnjön el a rendőr, a szemét rendőr, a barom rendőr, mit keres ott a rendőr, miért van rendőr.
A sok idiótának eszébe nem jutna a legegyszerűbb megoldás, a szabályos közlekedés.
És a rendőr nem a sztrádán fotózna, hanem cirkálna a lakóövezetekben, hogy kevesebb legyen a betörés.
De mint látható, a betörés nem gond, hiszen nincs annál nagyobb probléma ebben az országban, mint ha az idióta nem száguldozhat mindenhol.
Hajrá idióták, toljátok, kell a pénz a költségvetésbe.
csintapala (törölt) 2012.08.13. 16:21:36
Teljesen igazad van. Országúton is mindig fogom a fejem, hogy ha kint egy mérőosztag, akkor a 90-es szakaszon képesek 70-re lassítani, pedig óra szerint ~100-as tempóval simán el lehet meni a trafi mellett. Egyrészt ugye csal az óra is (valamivel mindig többet mutat a valós sebességnél), másrészt van egy tűrés, 95Kmh-ért nem fognak csekket küldeni, ahogy pályán 135Kmh-ért sem. Csak a öbbségnek pont anyni esze van, amennyire vezetni tud, nyomja a gázt ha kell ha nem, ha meg meglát egy parkoló fehér autót, akkor jön a pavlovi reflex szerű fékezés.
mechanikus 2012.08.13. 16:21:55
picikisköcsög 2012.08.13. 16:25:46
Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.08.13. 16:32:26
Tömeg gyorsíííít, fééékez. gyorsíííít, fékez. Szörfözésnek hívják errefelé. Nóóórmális? Hungária körútnál szélesebb, fallal védett belső körgyűrűn 60km per óra? persze hogy szörfözünk.
I_Isti 2012.08.13. 16:33:25
100/160*60 - 100/130*60 = ?
(az eredmény percben :)
a gyengébbek kedvéért 8,65 perc,
ami 8:39
azaz nyolc perc és harminckilenc másodperc.
Ennyi időt lehet megspórolni 160-as tempóval, a 130-hoz képest 100 km-en.
Elhanyagoltuk azt a tényt, hogy az átlagsebesség tartásához néha ennél többel kell menni, ha néha csökkenteni kell a sebességet forgalmi okokból, stb.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.13. 16:33:34
Joske 2012.08.13. 16:33:41
Wl 2012.08.13. 16:37:04
Szeretem az ilyen dudálósokat, ő majd 2-3 (ritkábban 4-5) kocsival hátrábbról eldönti, hogy ott elől mi a helyzet. Biztos megvan a pszichológiai magyarázata, hogy milyen vélt vagy valós kisebbrendűségi érzést akar ezzel kompenzálni. Az ész a láthatóan nem bántja őket túlzottan:)
A poszt témájához:
Nem traffizni kell, hanem kamerákat kitenni (a lehajtók, pihenők, stb helyzetének figyelembevételével). A fényképről való rendszámleolvasás egy ideje már létezik, a kamerák közötti távolságokat ismerjük, innen tudjuk azt is, hogy a lehető legnagyobb sebességgel menve mekkora idő kell az út megtételéhez...
Joske 2012.08.13. 16:37:12
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.13. 16:37:55
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.13. 16:40:47
dzsaszper 2012.08.13. 16:42:06
És sajnos ez nem csak blogon van így :(
Joske 2012.08.13. 16:44:27
Reggie 2012.08.13. 16:52:52
De ugyan igy lehetne ervelni a 120 mellett, hiszen a kulonbseg kevesebb mint 4 perc.
söndőr 2012.08.13. 16:57:20
NEM SZABÁLYTALAN EZ???
herkó 2012.08.13. 17:11:05
huspotyolo 2012.08.13. 17:19:25
@Joske: Részben igazad van, de a 200-adik autós már minek nyújtson segítséget, ha már többen is megálltak/mentők kinn vannak? Akkor meg ne bámuljon, hanem húzzon el onnan minél hamarabb!
A poszthoz:
A fékezgetős birkák a hülyék elsősorban. Inkább a (seb. korl.)táblákra figyelne, nem a sünökre. Sokan még az óvodás jelnek megfelelő "felhőcskét" sem ismerik fel a sebességkorlátozó tábla alatt és lelassítanak a verőfényes napsütésben is.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.13. 17:34:20
A középső sávban utazókról nem is beszélve.
annmbp 2012.08.13. 18:16:58
Volt olyan, hogy rendesen dugó volt, percekig állós. Mondom mi a fsz ez. Hát ott állt a szélén 5km-re adugó kezdetétől egy rendőr. Borzalmas amatőrök meg belassítottak és a vége egy óriási balesetveszélyes káosz.
lenoardo999 2012.08.13. 18:20:40
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.13. 18:31:15
Pas de probleme 2012.08.13. 18:35:38
Pas de probleme 2012.08.13. 18:40:20
Tehat, vasarnap este nem ugy allok ki a sztradara, orvul, lesbol, hogy fraszt kapjon, aki arra jar, hanem ugy, hogy kilometerrol lassanak. Villogoval a leallosavba, vagy a hidra, es akkor nem hirtelen fekeznek, hanem idoben, fokozatosan lassitanak. Es ha egynel tobb villogos van kint, mondjuk 15-20 kmenkent, akkor vissza se gyorsitanak.
De ezt varhatjuk, a fo a bevetel. Es ha csattan, akkor meg egy okkal tobb a fotoszakkor fenntartasara.
özsen 2012.08.13. 18:47:16
Sajnálom, ha nem érted, miről szól a poszt! Nem azon keseregtem, hogy az előttem álló fékezett a rendőrök láttán, én meg hátulról beleszaladtam!
Na, fuss neki még egyszer, hátha jobban sikerül! Külön felhívom a figyelmed arra a részre, hogy a rendőrök mellett 80-nal haladtunk el. :)
Officer down 2012.08.13. 19:54:44
D4D 2012.08.13. 20:05:22
és már a helikopterről leordibált parancsnak is köteles vagy engedelmeskedni - dörögték a tévében pár napja.
- ???????????????????????
D4D 2012.08.13. 20:15:06
Nincs ott sem mindenhol unlimited. És egyébként mérnek ott is. Persze nem minden bokorból.
huspotyolo 2012.08.13. 20:16:18
A tévének meg csak korlátozottan kell hinni, attól hogy a tegnap(előtt)i híradóban úgy mondták, hogy "mostantól", attól még nem igaz. Az a szabály már több mint 7 éve benne figyel a nagykönyvben.
D4D 2012.08.13. 20:19:57
Szóval nem hungarikum a dolog...de az tény hogy máshogy van megoldva.
Ulmban csináltak a főnökömről is.
" A mérőeszköz pontatlansága (értsd: hibahatára), valamint az adott útszakaszra való toleranciák levonása után 56 km/h-val mértük be, 50 volt a megengedett. ... 15€."
Itthon ezzel szemben mindenki megy 68-al, mert addig nem büntetnek, utána 30 ropi.
Enyhe(?) különbség van a kettő között.
D4D 2012.08.13. 20:22:14
Baszki ez nekem is új!
Mi van akkor, ha holnap veszek egy helcsit és egy megafont, majd elkezdek röpködni a pálya felett, és hülyeségeket kiabálok a megafonba?
Honnan a tökömből tudjam, hogy az a repkedő zetor rendőr? Amikor valaki halad, az utat nézi, nem az eget. Arról nem beszélve, hogy a vezető helyéről az égboltra való rálátás korlátozott.......
D4D 2012.08.13. 20:31:22
- Münchenig egy óra a különbség, kockázatban semmi.
Ha a lassításokat is beleveszem (Hegyeshalomtól nyugatra a 160-al érkező elé sokkal ritkábban jönnek ki), akkor már majdnem két óra a különbség. És a két óra már nem elméleti, hanem tapasztalati érték.
V-ger 2012.08.13. 20:33:46
Talán mert a "KRESZ" szerint az indokolatlan vészfékezés (márpedig a látok egy trafit nem indok, sőt, a fékezésre kényszerítés forgalmi vizsgán buktatási tényező), valamint az engedélyezett sebességnél lényegesen lassabb haladás (ha ezt közlekedési helyzet, vagy a jármű műszaki állapota nem indokolja - márpedig a trafi nem indok) ugyanolyan büntetendő cselekmény, mint éjszaka világítás nélkül száguldozni.
És viszonylag kevés szarvas rohangál trafi előtt át az M7-en.
A probléma továbbra is az, hogy a szabályokat nem ismerő (illetve valamiért a "rendfentartó" szervektől félő polgártársaink saját tudatlanságukkal indokolatlan vészhelyzetet teremtenek.
huspotyolo 2012.08.13. 21:00:25
qwertzu 2012.08.13. 21:55:40
@D4D: "Mi van akkor, ha holnap veszek egy helcsit és egy megafont, majd elkezdek röpködni a pálya felett, és hülyeségeket kiabálok a megafonba?"
Szerintem próbáld ki, legalább kiderül, milyen gyorsan tudnak elstartolni a Grippenek.
D4D 2012.08.13. 23:07:10
www.airheli.hu/elado-162f.html
www.airheli.hu/elado-90.html
www.airheli.hu/elado-enstrom.html
Nem is olyan elérhetetlen a dolog.
_B_ 2012.08.14. 07:52:13
Azt támogatnám, hogy pályán ne gyorshajtást hanem követési távot mérjenek. Több képpel /videóval a bevágások kiszűrhetők. A sok türhő toló villogó miatt van napi több baleset. Ők azok, akik ész nélkül 0 vezetési tudással gyorshajtanak, és itt is van belőlük néhány...
qwertzu 2012.08.14. 09:13:21
D4D 2012.08.14. 10:04:48
Tehát a kérdésem helyesen:
Legálisan vásároltam egy helikoptert, esetleg még a mintázata is kék-fehér.
elkezdek röpködni, és közben megafonon kiabálom, hogy: " A fekete Suzuki húzódjon az út szélére!".
A Gripenek nem szednek le, mert van lajstrom számom (vagy mi a feném, ami kell, mert a gép legális).
A fekete Suzuki vezetője honnan tudja, hogy most rendőr szólítja fel, vagy a vicces kedvű Gusztáv bácsi?
Skodakék Fábia 2012.08.14. 11:32:21
Mi a fasznak kell fékezni az autópályán??? És ezen most gondolkodjunk el embertársaim.
"streetfighter" 2012.08.14. 11:48:40
Én sem szeretek sokat fékezni, de azt be kell látni, hogy vannak esetek, amikor nem árt a fék használata. Főleg azért, mert nem csak egyedül vagyunk az úton, hanem ott vannak az embertársaink is, akik közül sokan "birkaként" viselkednek, de mégis annyi joguk van ott tartózkodni mint a többieknek. :)
"streetfighter" 2012.08.14. 12:04:07
Tegnap este szokásomhoz híven elég tempósan közelítettem meg a körforgalmat, ahol éppen egy "birka" haladt. Egy lebénult lajhár tempójában kanyarodott. Nem akartam állóra fékezni, ezért lassan csorogtam be a körforgalomba, de egyértelműen megadva az elsőbbséget. Emberünk egyszer csak megáll elöttem keresztben és néz mint a bamba tehén.
Gondoltam nem tetszett neki, hogy becsorogtam, de még így is min. egy méter volt a két kocsi között. Egy kicsit rádudáltam, hogy húzzon már el, erre az a szerencsétlen segg a körforgalom középén kiszáll és kérdőre von, hogy hova sietek. Normális?
Vannak egyesek, akiknek, ha valami nem tetszik, akkor semmi sem drága (forgalom megbénítása), hogy a másikba belekössenek, vagy felbosszantsák.
Skodakék Fábia 2012.08.14. 12:59:24
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 17:34:49
Az a poén, hogy az elsőbbség meg nem adása, és a kanyarodási szabályok be nem tartása jóval több balesetet okoz, mint a gyorshajtás. Tehát ha tényleg balesetmegelőzés volna a cél, akkor a rend őrei a kereszteződésekben kameráznának. De így nagyon pénzlehúzás szaga van.
Salynoss.
pengusz 2012.08.14. 19:00:34
Ezt a sok nyavajgást: Itt ne mérjenek, mert bujkálnak, ott ne mérjenek, mert balesetveszélyes, amott meg nem volt eü doboz a rendőrkocsiban, tehát szabálytalanul mérnek.
Gyorshajtani persze mindig szabad, indok is van rá rengeteg.
pengusz 2012.08.14. 19:04:25
Sok idióta kurvafontos ember akkor meg arról írna posztot, hogy megbüntették őket elsőbbségadás elmulasztása miatt, pedig ott nem is ésszerű lassítani, nem is veszélyeztetnek senkit, meg ők annyira pengén vezetnek, hogy nekik nem is kell elsőbbséget adni (majd lefékez aki keresztbe jön)
Matteo79 2012.08.14. 23:09:00
Nyugodtan írogass tovább ilyen jóindulattal...
Reggie 2012.08.15. 10:55:20
(---Flúgos Buszos---) 2012.08.15. 17:48:31
Ilyenkor érzem azt,hogy még nem veszett el minden.
tundrazuzmo (törölt) 2012.08.16. 00:01:04
Ha pedig az autópályán megy a belsőben 120-szal, akkor megelőzöm jobbról (bár nem szoktam ilyet tenni egyébként). Ha nem villog le, akkor én nyertem. Ha levillog, akkor szívok néhány órát, büntipontokat, bírságot, de a mögöttem lévő több ezer ember nyert egy üres belső sávot.
Mindenképp megéri. Szívesen.
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.08.16. 15:38:29
Intelli 2012.08.16. 16:02:07
Ez történik és ezt nem bírja felfogni az egyik majom se.
Az első aki fékez egy kicsit az oké, az utána levő a kis követési távolság miatt kicsit jobban ráparázik és egy kicsit nagyobbat nyom a fékbe és így tovább és így tovább a 15. már satuzik és jön a vészvillogó.
Amúgy pavlovi reflex, biztonsági reakció, bár én sosem szoktam fékezni, ehelyett elveszem a lábam a gázról egy kis ideig, nem szoktam annyival menni, hogy fékezésre kényszerüljek.
De az emberben benne van hogy ne centizgessünk ilyen esetekben, inkább elmegyek a trafi mellett 120-al, biztos ami biztos alapon.
Szóval nem hibáztatnám a rendőröket éppen ezért,amúgy igen, tudjuk, ehhez értenek, de a nem a traffipax hanem a követési távolság be nem tartása okozhat inkább balesetet.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.17. 08:19:01
pengusz 2012.08.17. 08:30:44
pengusz 2012.08.17. 08:33:53
Reggie 2012.08.17. 08:57:16
dr. Bubó 2012.08.17. 18:59:55
rohat büdös g*ci sünök... a rendes bűncselekmények felderítési mutatója nulla épp kézláb ember lassan már a gyilkosságot sem jelenti be... amíg benn döglenek a qva kocsi lyukban...
dr. Bubó 2012.08.17. 19:00:34
mert az autópájaközepén nagyon veszéjes lenne...
jelentéktelen alak 2012.08.18. 17:56:45
Az ilyen meg is érdemli a nyomorát.
Azt is fúrcsálva olvasom, hogy van akinek gondot okoz, az egyébként is figyelmet igénylő forgalomban, még a trafipaxot is észre venni. Miért KELL azt észre venni? Milyen hatással van egy sebességmérés egy szabályosan haladóra?
Az rendben, hogy senki nem szereti, ha ellenőrzik. De ez a szint, mér hiszti!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.21. 10:34:37
Ugyanúgy szabálysértés, mint a gyorshajtás.
De ennek ellenére látom felháborodnál, ha a hatóság egy kémszoftverrel monitorozná a géped tartalmát, hogy nincs -e rajta véletlen valami filmecske... Pedig ugyanaz, mint a gyorshajtásnál... Ha betartod a szabályt, nincs félnivalód. :-D
Csak gondolom autód nincs, csak torrent kliensed, ezért ide jársz trollkodni.
(igen, most jöhet a válasz, hogy egy 30 autóból álló flottád van, és 200 éve napi 70.000 km-t vezetsz, de sosem büntettek meg...)
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.21. 14:44:02
Ezzel egyetértek! Ha 50-nel lehet menni és meglátunk egy rendőrautót, akkor 30-ra lassítunk, mert már beidegződéssé vált, hogy túl gyorsan megyünk. Én nem szoktam túllépni a megengedett sebességet és nem is szoktam lassítani, ha trafipaxot látok.
pengusz 2012.08.21. 17:07:22
"Csak gondolom autód nincs, csak torrent kliensed, ezért ide jársz trollkodni.
(igen, most jöhet a válasz, hogy egy 30 autóból álló flottád van, és 200 éve napi 70.000 km-t vezetsz, de sosem büntettek meg...)"
Kérlek szépen még sosem torrenteztem, ha hiszed, ha nem.
Flottám nincs, sőt kicsit szégyellem is bevallani, de (bár 35 éves vagyok) csak 4 éve van jogsim és kocsim. Sőt ha régebben láttad volna, hogy osztottuk egymást autónepperrel (tényleg vajon hová tűnt? :D), akkor tudnád, hogy suzukis vagyok. (akkor jöhet megint a személyeskedés) Olyan 72 ezerrel vettem a kocsit, most 120 fölött van benne (ha 4 évre elosztod nem sok), a többiben igazad van: eddig még nem büntettek meg :)
Biztos mert keveset vezetek. :D
Na most hogy töviről-hegyire megismertél, levonhatsz új következtetéseket, milyen ember is vagyok, mert eddig nem jött be :)
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2012.08.21. 18:43:43
snoopy1 2012.08.23. 11:54:17
vraptor 2012.08.25. 22:27:18
2012.09.12. 14:11:45