Bár többen egyetértettek Gab legutóbbi felháborodásával, kapott azért hideget-meleget is. Ugyanakkor én sem tudom elfogadni azt a "jó szokást", hogy útépítéseknél az egyébként akkor még indokolt sebességkorlátozást a tevékenység befejeztével "kint felejtik". Azzal egészíteném ki a posztot, hogy az említett helyszínen most csütörtökön is kint volt a 30-as tábla, de alatta útépítésre és útszűkületre figyelmeztető táblák is voltak. Persze ennek már nyomát sem lehetett látni, csúnya túlzásnak tartom, ha itt állnának neki méricskélni.
Ismét egy nagyon indokolt sebességkorlátozó táblára szeretném felhívni a figyelmet.
Mivel a rendőrségnek elég magas az idei előirányzata, és béka segge alatt a tényleges bevétel, ezért azt hiszem az ehhez hasonlókra sűrűn számítani kell. Biztosan lesz sok okostojás szemellenzős „szabály az szabály” rigmust szajkózó hozzászóló mint az előző írásomnál is, de velük nem lehet mit kezdeni, úgysem érti meg hogy nem a szabályokkal, hanem az értelmetlen, és láthatóan pénzbehajtási szándékkal kihelyezett táblákkal van a probléma. Magam kétszer kaptam gyorshajtási bírságot egész életemben, mindkettőt településekről kifele jövet elhagyva az utolsó házat de a település vége tábláz még nem elérve, fel mertem gyorsulni 70-re. Hozzá kell tennem a trollok kedvéért, bár valószínűleg úgyis felesleges, hogy próbálom betartani a szabályokat, nem akarok mindenáron mindenhol 150-el hajtani, mint ahogy ezt egy agyhalott kommentelő írta. Sőt, vannak olyan útszakaszok Budapesten ahol bár nincs korlátozó tábla, de ettől függetlenül max 40-el hajtok, mert bár tábla nem figyelmeztet rá, én számítok arra hogy gyerekek és kutyák szaladgálhatnak ki az úttestre. Ilyen pl. XIII. ker Újlipótváros területe, ahol a szűk egyirányú utcákban bizony indokoltnak tartanám a 30-as vagy 40-es korlátozásokat. De a hatóság ezeket nem tekinti veszélyesnek, csak az olyanokat amire szeretném most felhívni a figyelmet.
Vasárnap Kőbányai úton haladtam el többször is mert egy barátomat költöztettem. Könyves Kálmán Körút után végig 60-as táblák vannak, kellemesen lehet haladni. A Kismartoni úti lámpás kereszteződés előtt kb. 30 méterrel azonban kikerült egy 30-as tábla! A kereszteződéstől viszont újból 60! Én tartottam a szabályokat, lefékeztem, ezért a mögöttem jövő autósnak nyikorgott a gumija szépen, a mellem lévő sávban pedig mindenki más úgy húzott el mellettem mintha álltam volna. Persze biztos lesz majd erre is olyan kommentelő hogy én nem tudhatom hogy mitől indokolt ez a 30-as.
- A buszmegálló miatt? Nem hiszem, mert az egyel ez előtti megállónál a 60-as van érvényben, nincs kint 30-as, Sőt, ugyanebben a kereszteződésben szemből nincs 30-as korlátozás.
- A kereszteződés miatt? Megint csak nem hiszem mert akkor a Váci útnak is tele kéne lennie az Árpád hídtól kifelé Mondjuk a Forgách, vagy a Gyöngyösi utcai kereszteződéseknél is 30-as, de legalább 50-es korlátozó táblákkal, de nincs egyik helyen sem, végig 70-el lehet dörrenteni.
Az egésznek azt az egy okát látom, hogy az új lakópark miatt sok a parkoló hely, ahol szinte láthatatlanul tud megbújni egy leskelődő. Mikor én jöttem, kb. 10 autós közül én voltam az egyetlen aki lefékeztem 30-ra, és majdnem összetörtek. És nekem senki se mondja hogy ez indokolt a buszmegálló vagy a kereszteződés miatt, mert akkor minden egyes buszmegállónál és kereszteződésnél lassítson le 30-ra!!! Aki pedig ezt nem teszi meg az befoghatja!
Ez a tábla megint csak a pénzbehajtást szolgálja. És ne írogassa a sok szemellenzős hülye hogy tartsd be a szabályokat akkor nem lesz gond, mert betartottam és majdnem gond lett belőle! Ráadásul 60-ról 30-ra??? Na persze mert az mindjárt nem 30, hanem 45 vagy 60 ezer mi??? Érdekes hogy a Kőbányai útnak a piac melletti szakaszán végig 50 a megengedett, és szintén tele van veszélyes gyalogátkelőkkel. Oda miért nem raknak ki egyetlen 30-as táblát sem??? Mert ott pl. szerintem indokolt lenne. Vagy ott sok kínai szaladgál át az úttesten és értük úgysem kár??? Egész egyszerűen azért nem oda teszik ki a 30-ast, mert a sok zebra és gyalogos miatt úgyis kénytelen lesz lassítani az ember, nem tudnának eleget kaszálni. Na meg ott amúgy is 50 a megengedett, szóval csak 30ezres bírsággal tervezhetnének.
Tudom úgyis lesznek trollok akik azt fogják mondani hogy rosszul gondolom és nincs igazam, de ők maradjanak is meg a mátrixban és élvezzék a boldog tudatlanságot! Én sajnos a másik tablettát vettem be!
Ja és a lényeg… Figyeljetek ás tartsátok be a korlátozást, hagy szopjanak hogy nem jön várt bevétel!!!
SarahConnor 2012.08.18. 15:27:56
Nincs olyan, hogy "hagy" - ilyen értelemben legalábbis.
Na, majd a legközelebbi posztodban én leszek az agyhalott nyelvtannáci, aki nem a poszthoz szól hozzá.
Bambano 2012.08.18. 15:34:22
Hülye szokás. Ezért is látsz sokszor indokolatlan 30-as táblát.
zeddez 2012.08.18. 15:37:58
ilyenkor azt nem tudom, miért is nem lehet vkit iszonyúan jól picsánrúgni ezért az illetékes hivatalokban...
Flaggx 2012.08.18. 16:11:09
Piliscsaba, templomos kereszteződés: egy ideig bontották az utat, aztán befejezték, de a 30as tábla kint maradt még jó ideig (hónapokig)
21-es út, több helyen is kanyar, bokor mögé berakott 60-as tábla, 0 esélyed van hogy 90-ről lelassulj 60-ra. Ugyanezen az úton a 4 sávos szaka kezdete előtt kb 50 m-rel ki van rakva egy 60-as tábla (90 -> 60 -> 50 m után 110). A legötbb 4 sávos részen kitáblázták a 110et, viszont egynél "elfelejtették".
Egyik megyeszékhely, építették az út mellett a kerékpár utat, ezért 30-ra korlátozták le végig a sebességet.
De a bokor mögül mérő sünök képe után igazából már semmin se csodálkozom...
Üdvözöljük Magyarországon!
asdf 2012.08.18. 16:16:23
De konyorgom, az elkeszules es a muszaki atvetel lezarulta kozott a f**ert nem lehet rahuzni egy fekete zsakot?!?
prérikutya 2012.08.18. 16:19:01
Majd befizeted az évenkénti műszaki vizsgán duplán. :-) Vagy kitalálnak valami másfajta adót. Állambácsinak kell a pénze, és ezért mindent megtesz.
A másik, hogy az írásodból az az összeesküvéselmélet kezd derengeni, hogy a rendőrség sugallatára teszik ki ezeket a táblákat. Ahelyett, hogy ide írogatsz, megkérdezhetted volna az adott önkormányzat illetékes szervét, hogy miért van ott az a tábla.
De nem, ehelyett inkább ide kell írogatni a hülyeségeket, feltételezéseket.
prérikutya 2012.08.18. 16:24:48
Mert az olyan, mintha nem lenne ott. A felelősséget pedig nem fogja vállalni a kivitelező. Ugyanis, ha baj van és kiderül, hogy szarul csinálták meg az utat, a felelősség őt terheli. Ha lesz róla papírja, majd leveszik.
Üdv. a papírok országában. Az új metró azért nem közlekedhetett, mert nem volt engedélye. Pedig tőlünk nyugatra más országokban évek óta közlekednek balesetmentesen.
A régi orosz kocsikra van papír, viszont minden héten kigyullad egy és csak a szerencsének köszönhető, hogy eddig még nem égett benn az alagútban 2-300 ember.
kell az 2012.08.18. 16:28:27
Aki nem tartja be az pontosan tudja hogy mi lehet a következmény és ennyi
Mert ugye most csak azon görcsöl hogy kint hagytak egy táblát, de nem mértek, annak akit ott megbüntettek gyorshajtás miatt jogos lenne a felháborodása de így
Az meg hogy nyavalyog a poszt író hogy előzőleg mit szóltak hozzá az írásához szánalmasnak tartom , aki nem bírja a kritikát ne publikáljon
Nemján Sándor (törölt) 2012.08.18. 16:33:11
baliquez 2012.08.18. 16:35:10
baliquez 2012.08.18. 16:41:45
Megállni ugyanezért nem szabad, akkor sem ha integetnek, villognak. Telefon a rendőrségre (kihangosítóval persze) hogy egyenruhásbűnözők üldözik a kocsit, küldjenek segítséget! Szerintem ez így helyes, manapság ki tudhassa ki miben sántikál. Aztán ha mégis rendőrök, akkor egyfelől éberség volt, másfelől meg lehet hogy zsebre bírságoltak a fakabátok. Prevenció, polgártársak, prevenció.
Stohl András 2012.08.18. 17:04:17
Kurvara semmi kozod hozza hulye kocsog, hogy miert van kint a 30-as tabla. Egy dologgal kell csak foglalkoznod baromarcu, hogy precizen betartsad a tabla utasitasat.
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.18. 17:06:53
Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 17:12:19
Csak Norris 2012.08.18. 17:16:04
Csak Norris 2012.08.18. 17:21:09
SarahConnor 2012.08.18. 17:21:54
Csak Norris 2012.08.18. 17:22:45
Csak Norris 2012.08.18. 17:23:34
SarahConnor 2012.08.18. 17:25:00
Csak Norris 2012.08.18. 17:27:06
Netuddki. 2012.08.18. 17:33:36
Indokolatlan sebességlassítás. Bünti.
Szerintem valójában addig kéne kint lenni a 30-as táblának amíg tényleges munkavégzés folyik az úton és a munkások testi épsége veszélyeztetve van. Semmilyen más esetben nem indokolt a 30-as tábla. Magyarán ha este befejezik a munkát akkor takarják le, reggel meg vissza. Ha meg befejezték a munkálatokat akkor vegyék le végleg a táblát. Ennyi. Ezt kéne alkalmazni és betartatni a sünöknek. Nemcsak az ótósokat basztatni...
SarahConnor 2012.08.18. 17:34:56
Netuddki. 2012.08.18. 17:35:52
Azt amit a bolsi, libsi, libsibolsi. = qrva anyukád. (Ezt most ne magadra vedd! Itt a blogokon gyakorlatilag ez a szó jelentése.)
Csak Norris 2012.08.18. 17:37:21
Csak Norris 2012.08.18. 17:39:15
Netuddki. 2012.08.18. 17:39:33
Qrvára van köze hozzá hülye köcsög! Mint mindenkinek aki arra jár és indokolatlanul korlátozzák...
SarahConnor 2012.08.18. 17:40:56
blogol-ó 2012.08.18. 17:43:30
Nem tudom sajnálni az autósokat. Tahó paraszt a 90%-a és igen, a motorosoknak és a biciklistáknak is.... ettől még KATASZTRÓFA gyalogosként közlekedni a városban.
Bocs, hogy így ki vagyok kelve magamból, de a minap megálltam a Margit-hídon és nézegettem az autókat... válság ide vagy oda, az autókban mindig, de tényleg MINDIG egyetlen ember poffeszkedett. Kb mindegy huszadik-harmincadik autó volt az, amelyikben egynél több ember ült. A kisteherautókat, amik valamit szállítanak, direkt nem is néztem, ott ez oké.
Zabálja a benzint és tönkreteszi a levegőt. A mi levegőnket, az enyémet is. Ha 600Ft lesz a benzin, akkor is muszáj beülni mindegyiknek a rohadt autójába és nyomni neki ezerrel. Mert ugye, a magyar autós ilyen: ő roppant fontos ember és különösen nagyon fontos ügyben rohan MINDIG. Hiába állok a zebránál akár, mereven néz a rohadékja előre és meg nem állna.
Remélem, minél több "kintfelejtett tábla" meg egyéb marhaság kapcsán fogják hülyére büntetni az autósokat, hogy végre TÉNYLEG elkezdjenek elfogyni. Ők maguk látják a legjobban, hogy már egyszerűen TÚL SOKAN VANNAK.
Csak Norris 2012.08.18. 17:44:50
Netuddki. 2012.08.18. 17:47:45
ilyenkor azt nem tudom, miért is nem lehet vkit iszonyúan jól picsánrúgni ezért az illetékes hivatalokban..."
Talán kellenének hozzá felelős állampolgárok akik bejelentést tesznek.
Vagy csak a sünöknek feladatul adni, hogy ha kintfelejtett táblát lát akkor hivatalból tegyen feljelentést...
SarahConnor 2012.08.18. 17:48:11
Ha idióta a poszt, akkor nem kell félteni, bemondom a magamét. És ha ennek a tetejébe a nyelvtan is gáz, akkor azért is kap egyet a kedves posztoló.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 17:49:45
Első bekezdés pipa.
Második bekezdés pipa.
Harmadiknál rossz helyen nyafizol, autógyártóknál reklamálj, hogy miért nem gyártanak olcsó, jó minőségű, kvázi kényelmes egyszemélyes, télen nyáron használható járműveket.
Negyedik bekezdés hiszti.
Ötödik bekezdés első fele pipa, második fele hiszti.
magyar bucó 2012.08.18. 17:49:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.18. 17:50:21
blogol-ó 2012.08.18. 17:53:57
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Te is nagyon hiányzol az utakra, meg a több haverod is.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.18. 17:56:11
Csak Norris 2012.08.18. 18:01:14
Egyébként igaza van, a stílus olyan amilyen, engem a triplázott kérdőjelek jobban zavarnak, majdnem annyira mint a stilisztikának nevezett áthúzott szavak, de a fő gond az hogy a 30-as tábla már 120-szor lerágott csont.
Bambano 2012.08.18. 18:03:52
Akkor ők is tartsák meg.
Csak Norris 2012.08.18. 18:03:59
Nem a kint felejtett 30-as tábléa fog senkit megvédeni. Az inkább balesetet okoz, mert valaki betartja, valakinél meg rosszkor szakad el a cérna.
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:04:10
Ott van. Az autóvezetőnek az a dolga, hogy betartsa az utasításait.
Mégis jogos a kritika, mert sajnos túl sok esetben vagy szarik az ilyen táblákra az, akinek a dolga volna eldönteni, hogy kell-e oda, vagy az ilyen esetekre vonatkozó szabályok túlzóak.
Ettől azonban a tábla ott van és az utasításai érvényesek. Bosszantó? Az. De mennyi ennél sokkal bosszantóbb dolog van, amibe mégis beletörődünk?
Mivel a harag itt is célt téveszt, a megoldás sem az lesz, amit elvárnak az emberek. De ez már egy ideje így megszokott.
SarahConnor 2012.08.18. 18:09:49
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:12:23
Az ország egyik legnagyobb és legjobban működő kerékpáros túra és sport egyesülete a Bakonybike, akkor kikből áll, ha nem a helyi biciklistából?
Nem mellesleg Várpalota biciklis szempontból a világtól elzárt város a 8-as út miatt. Ennek ellenére élénk a kerékpáros élet.
sure_shot 2012.08.18. 18:13:42
amúgy is túl hangosan szólt azene:P
Csak Norris 2012.08.18. 18:14:24
A haddot nem mertem feltételezni.:)
blogol-ó 2012.08.18. 18:14:29
Tehát, normális esetben beülsz a kocsidba és - ha a látási viszonyok megengedik - mész 40-el, 45-el, de NEM folyamatosan 50-el, mert a folyamatos 50-el haladás azt eredményezi, hogy bármilyen szokásostól eltérő helyzet adódik, ahol gyorsítani kell, máris egy gáznyomással hatvan fölé mész, tekintettel arra, hogy a modern autók nagyon jól gyorsulnak.
No szóval... ha te TISZTESSÉGESEN haladsz, akkor a 40-45km/h-ről vagy a MAXIMUM 50-ről szerintem elég gyorsan le tudsz lassítani 30-ra, hogy ne menj neki annak, aki tiszteli a törvényt és valóban annyival megy maximum, amennyivel lehet. Ugye, hogy ugye?
Csak hát az autósoknak van egyfajta sajátos értelmezésük.
Legnagyobb kedvencem, amikor "hát én csak fölveszem a forgalom ritmusát". Anyádnak van ritmusa, amikor apád tolja barátom, annak. Meg a négypernégynek a diszkóban, annak van ritmusa. A forgalom haladásának szabályai vannak, legfontosabb a maximális sebesség, ami ugyebár NEM MINIMÁLIS, hanem MAXIMÁLIS sebesség. Ezt kéne fölfogni.
Én se örülök a zsaruknak, akik csak a saját zsebükkel törődnek, ahelyett, hogy hülyére büntetnék a 30-as és 40-es tábláknál 80-al elhúzó kocsisort. Bizony-bizony, mindenkit meg kellene büntetni, hogy rájöjjenek, ezt NEM LEHET.
A "nyaff nyaff nyaff" szövegedet meg süsd el kis barátom annak, aki elveszítette valamelyik hozzátartozóját egy átkelőhelyen, csak azért, mert ott is volt valami jó fej, aki "fölvette a ritmust". Vagy süsd el anyádnak. Oké?
Csak Norris 2012.08.18. 18:15:20
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:17:11
Szerintem is, bár...
Ideális helyen (nem tudom létezik-e ilyen hely), eleve nem is kellene 30-as tábla, elég kellene legyen az útépítés tábla. Ha éppen dolgoznak a munkaterületen, akkor ép ember nem megy a melósok mellett 30-nál gyorsabban. Ha meg nem dolgozik ott senki, akkor nincsen miért lassítani. Tehát eleve felesleges a 30-as tábla. Ezzel együtt, ha ott van, akkor annyi a max.
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:19:05
Mennyiben módosít a tábla utasításán a táblázás oka?
Csak Norris 2012.08.18. 18:19:57
De a süsd el anyádnak szöveged paraszttá tesz.
Ennélkül igazat adnék
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.18. 18:20:22
tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 18:22:38
Ha másodjára is meglátom a rendőrt ilyen helyzetben mérni, akkor véletlenül megcsúszom egy olajfolton, és belerongyolok a trafisautóba. Kidumálom magam egy jó ügyvéddel, szabálysértés, fizetek néhány százezret. A hülye rendőr meg majdcsak megtanulja, hogy hova nem szabad állni fotózni.
sure_shot 2012.08.18. 18:22:41
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:24:38
Ez tipikus. Bár aligha mentség.
Lefordítva úgy néz, hogy nem tetszik a másik véleménye, de érdemben nem tudod vitatni. Ezért belekötsz.
A legtöbb kritika az én esetemben is helytelenírásomat éri. Az ilyen kritikák, meg engem igazolnak.
Sosem az a ciki, ha valaki hibázik, téved egy vita során. A ciki az, aki szimpátia alapján világít rá azon hibákra, amik a vita szempontjából nem jelentősek.
tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 18:29:02
És ezek az emberek nem fognak átkelőknél gyalogost elütni, és nem fognak balesetet okozni, mert nem hülyék. Hanem jól tudnak vezetni.
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:29:10
Bár abban is van igazság, hogy lehet oka annak, amivel bajunk van. Nem biztos, hogy minden ilyen autós valós alternatívát találna az autó mentes közlekedéshez.
(Valós alternatíva alatt értem, a nem túl áldozatkész kompromisszumot!)
blogol-ó 2012.08.18. 18:30:37
Főleg úgy, hogy az autósok jól tudják, nem fogják őket úgyse keményen büntetni ezért továbbra se. Mert sajnos ilyen nálunk az igazságszolgáltatás....
@...::: Flúgos Kamionos :::...: figyi, visszakérdezek: amikor meghal a gyereked egy amúgy szabályos átkelőnél, akkor téged érdekel, hogy mennyit szokott vezetni az autós, aki kilapította őt? Hm?
Érdekel a "forgalom ritmusa", amire hivatkozik? Érdekel, hogy "szegény kamionos, nem tudott pihenni és így kell dolgoznia"?
Érdekel?
Várj, kitalálom!
Szerintem nem!
Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy lényegtelen, ki mennyit vezet. Az 50km/h az továbbra is a MAXIMÁLISAN MEGENGEDETT sebesség, ahol meg 30-as tábla van "kintfelejtve" ott meg, drága barátom, mész szépen 30 ALATT.
Van még kérdésed?
blogol-ó 2012.08.18. 18:33:21
A konformizmusról meg annyit, hogy állj meg a rakparton a zebránál és nézd meg, hányadik autó hajlandó észrevenni.
Nyugodtan játszd a hülyét amúgy. A KRESZ egyértelmű, nem elég szigorú amúgy és azt se tudjátok tisztességesen betartani.
És egyféle olvasata van, ne legyél már szánalmas... ugyanazt olvasom ki, amit neked is ki kellene tudni olvasni belőle... ha egyáltalán érdekelne. De nem érdekel téged se, meg a többi rohadékot se, ez a nagy baj.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.18. 18:33:32
blogol-ó 2012.08.18. 18:39:00
No de akkor beszéljünk erről: nézzünk egy Pesthez közeli várost, legyen mondjuk Érd. Érdről hányan járnak be Pestre a belvárosba dolgozni reggel nyolcra? Beszéljünk róluk!
Tehát adott egy csoport, akik Érden laknak és minden nap 8-re kell bent lenniük a belvárosban. Természetesen nem hajlandóak a válság 5. évében se buszra szállni, értem én, hogy az zsenánt, igen...
De vajon hányan képesek megoldani, hogy ÖSSZEÁLLNAK, ha már ugyanabban a szutyok faluból indulnak, és kb ugyanoda tartanak ugyanúgy, reggel 8-ra?
Miért érzem úgy, hogy le se szarják?
2012 van, közösségi oldalAK és családon belüli mobiltelefonTÖMEGEK korában. Mégse képes a sok büszke autós összeállni, mert odalenne a büszkesége, ha nem röfögtethetné a saját, hitelre vett szarát a pesti belvárosi lakosok orra alá. Még a végén engednie kellene a büszkeségéből, ajjajajajajjj.....
Komolyan kérdezed, hogy NEKEM kellene elgondolkodni az alternatívákon? Hadd röhögjelek már körbe, bocs....
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:39:07
Nem tudok neki nem igazat adni, a maximális megengedett sebesség kérdésében. Az a valóban a legnagyobb tempó, amivel ideális esetben haladni szabad az adott szakaszon. Ezzel szemben túl sok elmeháborodott véli úgy, hogy a minimálisan elvárt tempó.
Nem, sem ő, sem én nem fogjuk a nézeteinkkel megváltani a világot, de ami igaz, az igaz.
blogol-ó 2012.08.18. 18:40:38
Amúgy igen, elmúltam 18. És zsidó se vagyok! Azt hiszem, az lesz a következő kérdés.
Elfogytak az érvek, bogárka, jön a személyeskedés? Hm?
Nagyon szánalmas vagy....
Csak Norris 2012.08.18. 18:40:53
Én meg gyalogos miatt maradtam majdnem ott aki autó által akart öngyilkos lenni.
Mégsem mondom hogy minden gyalogos szemét önző állat, mert csak a saját sérelmével törődik, azzal nem hogy ki hová rántja el miatta a kormányt.
Csak Norris 2012.08.18. 18:42:30
blogol-ó 2012.08.18. 18:42:38
Amilyen az adjonisten....
Ez ilyen, sajnos.... aki ekkora tahó paraszt, az nem érdemel mást. Sajnos.
blogol-ó 2012.08.18. 18:48:14
Te jó ég.....
Amúgy de, egy súLYcsoport, emberek halálát említem meg konkrétan azoknak, akik okozzák, vagy potenciálisan okozzák és jön az, hogy "nyaff nyaff nyaff" meg, hogy "hiszti", tudod, ha az én gyerekem halt volna meg egy "forgalom ritmusát fölvett" szaházi miatt, aki azért nyomta a gázt teli erőből, hogy kemény 5 perccel hamarabb lehessen a célban, akkor nem anyáznék, hanem belebasznék a fejébe egy ilyen szöveg után úgy, hogy betörjön neki a kis orra, hogy megtanulja egy életre. Tetszik érteni?
Nem csak a helikopterpilóták és a darukezelők dolgoznak veszélyes üzemben, hanem TI IS.
Több, mint egy tonnás vasat visztek, ami egy finom nyomásra másodpercek alatt akkora erőt fejt ki, hogy egy fél oviscsoportot kinyírhat. És a balesetek, nagyrészt az autósok hibájából, NAP MINT NAP megtörténnek. Nem én találom ki, hogy ez veszélyes üzem, hanem láthatja bárki, aki kilép az utcára.
Ezek után "nyaff nyaff nyaff"? Hát akkor nyilván válaszolok: kurva anyátokat, azt.
Bocs...
jelentéktelen alak 2012.08.18. 18:51:10
Egy szóval sem mondtam, hogy neked bármi dolgod volna az alternatívákkal kapcsolatban! Azt viszont mondtam, hogy a stílusod bicskanyitogató, nem hiszem, hogy okot adtam ilyen aroganciára!
Alapból igazat adok neked, hasonló képen gondolom én is, mint ahogy te látod. De azt is látom, hogy egy ismerősöm Budapestről Budapestre a 2,5km-es távot, ha autóval teszi meg, akkor 10perc, ha BKV-val akkor 5 átszállás és 50perc. Közben el kell viselni a bunkó oknélkűl anyázó parasztokat, bűzlő csavargókat maga mellett.
Képben vagyok Érddel kapcsolatban! Ott éltem évekig és igen Budapestre játram suliba, majd dolgozni. Nagyon mellé lőttél, mert én elfértem a vonaton/buszon, ha meg jó volt az idő akkor a biciklin. Akkor ültem csak autóba ehhez a szakaszhoz, mikor olyan munkám lett, hogy 5-6mázsa szerszámmal kellett furikáznom.
Igaz, egymagam hajtottam a megpakolt furgont.
Ráadásul szinte az egyetlen voltam, aki legalább megpróbált a KRESZ szerint közlekedni, akár a tempó, akár a sáv választás, vagy bármely más része szerint.
Tehát szerintem nem velem van bajod.
blogol-ó 2012.08.18. 19:05:06
Én azt anyázom, aki emberek halálát legyintéssel, meg "hiszti"-vel intézi el. És hajtogatja tovább azt, hogy "mér nem mehetek ötvennel".
Ismerem a BKV-s közlekedést, részem van benne. Emiatt még azt is hanyagolom, ha tehetem, érvényes bérlettel a zsebemben is képes vagyok, még hűvösebb időben is inkább gyalogolni, ha nem időre megyek valahová, egészen hosszú távokat is. Az viszont már egy BKV-s blog témája kell, hogy legyen, hogy a tömegközlekedésünk miért olyan, amilyen. Aki egy rakás cuccal jár dolgozni, ami nyilván nem fér el kézben, táskában, hátizsákban, azt nyilván nem szidom. De ezek szerint nem kell magyaráznom ezt a dolgot neked. Hogy a példámnál maradjunk: szerinted pl hány ilyen ember van, akit említettem? Hányan vannak, akik 8-ra mennek Érdről autóval és juszt is beülnek négyen a négy szuziba és fossák a füstöt a pestiek orra alá, ahelyett, hogy beülnének egy szuziba? Biztos nem négyen vagy nyolcan vannak...
Korrekten állsz hozzá, valóban nem veled van bajom. De remélem érted, hogy mi a gondom....
... az a vicc, hogy a legnagyobb probléma az autók nagy száma. Ami miatt mi fővárosiak szenvedünk (mondjuk ki: a vidéki autósoktól szenvedünk hétfőtől péntekig).... de ez a közlekedés során, az utakon épp nekik okozza a legtöbb problémát... nekem "csak" környezetvédelmi indokaim vannak, hogy miért kellene valami korlát... nekik viszont plusz félóra, egyóra ráadást jelent egy-egy út során, hogy ennyien vannak.
A közlekedés biztonságát ezt úgy befolyásolja negatívan, hogy ezt a félórát, amit idegesen dudálva (a zajszennyezést is külön megköszönjük nekik, igen) töltenek az utakon, azt megpróbálják behozni úgy, hogy egy-egy szakaszon mint valami hibbant Forma1-es pilóta, nekiiramodnak, ötszázzal a pirosba...
Elkeserítő, hogy egy ilyen blogon se az a téma, hogy pl hogy lehetne összeszervezni utazásokat, hogy 4 autó helyett elég legyen egy.... vagy akár csak KETTŐ HELYETT EGY!
Nem... inkább megjelenik a századik poszt a gonoszul kintmaradó 30-as táblákról. És nagy-nagy egyetértés meg bólogatás indul, több száz hozzászólással.
De persze én vagyok a paraszt, ja....
Lazy Bones 2012.08.18. 19:07:48
SarahConnor 2012.08.18. 19:16:54
jelentéktelen alak 2012.08.18. 19:32:00
Mégis egyetértek, mikor azt írod, hogy minden baj forrása a túl sok autó. A nagy számok törvénye szerint azt is tudom, hogy mikor anyázol többször hibázol rá, mint tévedsz.
Pont úgy, mint ahogy a nagy számok törvénye szerint több autó vezető éli le úgy az életét, hogy baleset része sem lesz, mint aki elütne valakit.
Mégis a gázolókra alapozol, mikor anyázol.
Annak ellenére, hogy a mondandóddal egyetértek és az értékrendedet is helyeslem, nem tudom megállni a megjegyzést, hogy ez bizony kettős mérce.
Az ilyen hirtelen és megalapozatlan ítélkezéssel, pont ugyan azt a hibát követed el, amit az önjelölt igazság tevő autós, mikor felülbírál egy 30-as táblát, mondván, szerinte nem indokolt.
Ráadásul az önjelölt igazságtevő autós pont annyira megalapozatlannak és értermetlennek látja a nézeteidet, mint a te az övét.
Ezért gondoljátok egymást hisztisnek.
Senki sem hibátlan! Bár a hibáink következménnyel kell(ene) járjanak, nem törhetünk pálcát senki felett benyomások általánosítások, feltételezések alapján. Te pedig ezt teszed és nem is éppen cizellált stílusban.
Ez nem csak alpári, de az emberek tömegiben éppen az ellentétét váltod ki, mint amit szeretnél.
Akit leanyázol, az sanszos, hogy dafke inkább csinálja úgy, ahogy az téged bosszant, mintsem elgondolkodna a tettei hülyeségén.
Pont ezért nem gondolom, hogy most meggyőztelek!
jelentéktelen alak 2012.08.18. 19:35:16
De ha csak belerúgsz, csak mert nem tetszik amit ír, akkor kisebb baj a hibás írás, mint az inkorrekt kötekedés.
Persze csak szerintem. Elfogult vagyok, hiszen én sem tudok helyesen írni... :-)
SarahConnor 2012.08.18. 19:40:29
A jelen poszttal egyetértek, én is egy kinn felejtett 30-as tábláktól megnyomorított városban élek.
jelentéktelen alak 2012.08.18. 20:05:51
"mentségemre legyen mondva, leginkább akkor lovagolok a helyesíráson, mikor a poszt értelmetlen és/vagy ellenszenves."
Addig magam is egyet értenék a poszttal, hogy gyakran feleslegesek az ilyen táblák. De sajnos azt is látnom kell, hogy túl sokan veszik semmibe a legelemibb szabályokat is. Ahol nincsen tábla és 50 a limit ott is 60+ al mennek. Ha van tábla és dolgoznak is akkor sem lassít 30-ra, mert minek.
Közvetve az ilyenek miatt vannak olyan szabályok, hogy kint KELL lennie a 30 táblának és az ilyenek miatt van olyan szabály, ott 30-as táblának KELL lennie.
Gondolj csak bele! Ha mindig lett volna annyi esze minden autóvezetőnek, hogy munkaterületek mellett, iskolák mellett, mérsékelt tempóval, fokozott figyelemmel menne el, lettek balesetek a figyelmetlenségből és a nagy tempóból fakadóan? Nyilván nem. Márpedig kinek jutna eszébe ilyen helyre sebességcsökkentő táblát rendelni, ha senki nem száguldozik és baleset sem volt még a nagy tempó miatt?
Véleményem szerint, áttételesen bár, de pont azoknak köszönhetjük azt mérhetetlen túl táblázást, amit tapasztalunk, akik okokat firtatnak és reklamálnak egy egy tábla láttán.
Talán ezért is nem kedvelem őket.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 20:06:16
Nem kicsit vagy beteg.
Ha értelmezési képességeid az idiotizmusodnál nagyobb értéket vesznek fel, jelentkezz, addig meg fröcsögj magadnak, te szerencsétlen birka.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 20:15:03
Elgurult a gyógyszered. Gyalogolj utána, vedd be, oszt ha tudsz értelmes ember módjára kommunikálni, jelentkezz. (A "te is így viselkedsz" okoskodóknak üzenném, ilyen bunkó, arrogáns, idióta stílust tőlem nem tudtok felmutatni).
Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 20:16:56
Az előző ennek a szerencsétlennek szólt: "blogol-ó"
blogol-ó 2012.08.18. 20:23:11
Nem látok bele az emberek csomagterébe. Az ocelotmintás ruhás műkörmös buli a 40millás terepjáróban talán mégse visz annyi cuccot, amennyiről föltételezhetném, hogy tényleg ahhoz kellett beülni a kocsiba... a napi szinten munkahelyre bejárók közül nem hiszem, hogy olyan nagyon sokan vinnének magukkal cuccokat, amihez tényleg muszáj az autó. Mennyi lehet az, akinek tényleg kell? Minden tizedik? Minden ötödik? Egyezzünk meg, hogy nem minden második és nem is minden harmadik :)
Olvasd vissza azt, hogy kinek és mikor kezdtem anyázni. Továbbra is mondom, hogy amikor valaki emberek halálát és nyomorékká tevését kézlegyintéssel intézi el, meg azzal, hogy "nyaff nyaff nyaff" annak jogosan töröm be a kis orrát, vagy küldöm el a rohadt kurva anyjába.
Aki ezt nem teszi, azzal én se vagyok ilyen. OLVASD VISSZA, látni fogod.
Nem képzelem azt, hogy minden autós az ellenségem. A mentalitás az ellenségem, ami arra ösztönöz egy komplett kocsisort, hogy ne engedjenek át egy 10 perce a zebra szélén várakozó kismamát, helyette néznek mereven előre. Meg az a mentalitás, hogy nekik föltétlen autóba kell ülni Érdről egyedül cuccok nélkül reggel 7 és 8 között.
Ne a kivételeket keresd, te is tudod, hogy elhanyagolhatóak. A többséget nézd. Nézd meg, mi megy az utakon. Bejön a sok barom az M3-ról és még mindig az autópályán érzi magát. A Hősök tere mögött családok, gyerekek, turisták mennek át az úton, ahol az átlag autós (bizony, az ÁTLAG) meg van sértődve, hogy neki most már igazodnia kellene. És megállni, ha jön a gyalogos, mert a Ligetben van. Nem igazodnak, nyomják, ezerrel nyomják. Ha áll a sor, akkor is kínkeserves megnyomni azt a kibaszott középső pedált nekik, nehogy 5 másodperccel lekéssék azt a húsz métert, amit lehet előre haladni. Nevetséges.
Ami a nagy számokat illeti és azt, hogy az autósok mennyire okoznak balesetet... előbbiekben elmondtam, mit gondolok arról a kocsisorról, amelyik 80-al halad a 30-as, 40-es tábláknál. Azt, hogy MINDEGYIKET meg kell büntetni. Ha rajtam múlna, akkor azért a pimaszságért, amikor még szájalnak is hülyeségeket "a forgalom ritmusa"-féle baromságról, külön megháromszoroznám a büntetésüket. No de valamicske alapja van annak, amikor ők a többiekre fogják azt, hogy ők miért is mennek 70-80-al az 50-es táblánál. Az egész kocsisorból csak egy lesz az, amelyik elüti a gyerekedet... de mindegyik gyorsabban ment. Az az autó, amelyik balesetet okoz, mutogat, hogy "de a többiek is". És tényleg, a többiek is mentek, mint az állat. Ezek a többiek azok, akik itt pofáznak nekem arról, hogy én HISZTIZEK. Róluk meg a balesetet okozó mondhatja el, hogy "veletek is megtörténhet ez bármikor". Ami igaz. Amikor gyorsan mész, akkor simán balesetet okozhatsz.
De ugye érzed te is, hogy itt mindenki bűnös egy kicsit? Ugye érzed azt a KICSI de azért mégis látható kollektív felelősséget, amit egy baleset során azonnal hárít még az is, akinek a kereke alá került egy gyerek, a többiek meg főleg.... hazamennek és elfelejtik, hogy előttük vagy mögöttük ez történt.
Mert ők nem okoztak balesetet, ők csak a RITMUSÉRT feleltek, ami mindig olyan jó hivatkozási alap.
Hm?
blogol-ó 2012.08.18. 20:24:58
Almoska 2012.08.18. 20:25:41
Megyeszékhely, kifelé vezető főút, aki arra jár, fogalma sincs, miért van kinn... és biztos van még százféle ok, amikre mi nem is gondolunk, miért van ott a tábla.
blogol-ó 2012.08.18. 20:26:31
Kegyetlen az élet. Körülmények áldozata vagy te is, mint a balesetek okozói. Forgalom ritmusa, blogmotor, politikai vezetés meg a zsidók. Tudom én, kemény az élet :D
Na hanyagolj szerintem, nem megy ez neked.
Csak Norris 2012.08.18. 20:27:20
Látom te is csak ezt tudod már elővenni.
Meg egy szót elírtam és most azt szajkózod. Többre nem telik? Talán mert napi 12 órát nem magyarok közt dolgozok és nem használom a nyelvet? Sajnos ez van, szégyenlem.
Nem beszéltem úgy a gyalogosokról mint ahogy te próbálod bellítani. Konkrát esetet írtam le mikor az elmebeteg öngyilkos miatt én is majdnem ott maradtam, mégsem siránkozok. Lehet többet gyaloglok és biciklizek mint te autózol.
Te viszont úgy beszélsz az autósokról mint potenciális gyilkosokról. Lelki nyomoronc vagy.
Vetítsd anyádra a megkeseredettségedet meg a fájdalmaidat! Más is fel tud álni. Neked is fog menni.
Én konkrét esetet
Csak Norris 2012.08.18. 20:28:41
blogol-ó 2012.08.18. 20:28:48
Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 20:29:12
Láthatóan nem csak buta vagy, az irigység is elég mélyen formálja egyszerű gondolkodásod.
blogol-ó 2012.08.18. 20:30:45
Szia!
Ha mégis lesz időd, olvasd el, miket írtam és a lényeget próbáld leszűrni. Ami fölött szeret itt sok ember - érthető módon - elsiklani.
blogol-ó 2012.08.18. 20:31:18
has 2012.08.18. 20:50:52
Talán a szó eredeti értelmével kellene foglalkozni, REND ŐR, vagyis a rendnek az őrzője, tehát nem utólag kell kiküldeni az arra járókat szívatni, hanem akkor kellett volna oda menni, mikor a barmok az úttestet elfoglalták a felhajtóval. Igaz, akkor egy bírságot szabhattak volna ki.
blogol-ó 2012.08.18. 20:53:21
Bocs, nem kötekedésből, de....
"És ez a geciség az egészben, mert nem a barom kivitelezőt bírságolják agyon, hanem az arra járó autósokat!!!"
Ugye úgy akartad mondani, hogy azokat, akik nem tartják be azt, ami sokcentis vastag betűvel (számmal) a táblára van írva?
Csak Norris 2012.08.18. 20:53:23
Kartársak... Te leragadtál a Kádár-korszakban..
jelentéktelen alak 2012.08.18. 20:55:31
Ezzel teljesen azonosulni is tudok.
Amivel nem, hogy te benyomások alapján ítélkezel mások felett. Ez számomra akkor is visszataszító, ha 99,9999%-ban ráhibázol.
Abban is egyetértek, hogy minden mindennel összefügg. Persze, hogy egy balesetnél a környezeti hatás is közrejátszik. Közrejátszik a többiek vélt, vagy valós elvárása, a szokások és sorolhatnám még azokat az okokat, amik egy balesethez vezethetnek. De ez tényleg csak az autózásnál van így? Szerintem nem. Az egész magyar társadalomra (nem csak a magyarra, de nem is mindegyikre) jellemző ez a fajta tulajdonság.
Gyakorlatilag a tilosban él az emberek zöme és megmagyarázza saját magának, hogy ez másként nem is kivitelezhető, így helyes. Az a vicc az egészben, hogy éppen az ilyen magyarázatok tartják fent ezt a helyzetet.
Ahogy megmagyarázzák, hogy felesleges a 30-as tábla, arra is találnak magyarázatot, hogy miért nem kell adót fizetni, miért jó bliccelni, lopni, stb.
Kérdés, hogy ki meddig mer elmenni.
Ezt mindenki tudja, mégsem akar ezzel szembesülni, sőt. Aki rávilágít, arra a harag össztüze zúdul, mert nem illik bele az össznépi sumákba.
Kollektív felelősség? Egyáltalán felelősség ott, ahol a fő ellenség a rendőr, aki sebességet mér, a BKV ellenőr, az adóellenőr? Sőt bizonyos körökben a rendőr, aki a tolvajt kell(ene) lefülelje?
Kíváncsian várom, hogy a rádiók azt is harsogni kezdik, hogy merre van éppen kevés rendőr, hogy kevésbé legyen stresszes egy egy betörés, vagy garázdaság. A trafipax infók mellett pont megállná a helyét hasznosságban, értelmességben és korrektségben is.
Egy azonban biztos. Nem az én és szerintem nem is a te dolgod eldönteni, hogy akit egyedül látsz az autóban ülni, az okkal teszi-e azt.
Még egy adalék. Szerszámokkal megrakott furgonnal ugyan, de éveken át vittem a páromat reggel a munkahelyére, ami egyébként is útba esett. Miután kiszállt, mentem még úgy 3km-t egyedül a saját melóhelyemre.
Ha mindezt személyautóval tettem volna, mi lettem volna a szemedben az utolsó 3 km-en?
Don Quixote de la Ferko 2012.08.18. 20:56:37
Nem csak irigy vagy. Skizofrén is.
(Gugli a barátod. Kórisméd ott találod)
Csak Norris 2012.08.18. 21:04:03
has 2012.08.18. 21:08:10
blogol-ó 2012.08.18. 21:16:01
@jelentéktelen alak: Nem szidok mindenkit, aki egyedül jár az autójával. Leírtam többször, hogy nem ez a gond, hanem az, hogy iszonyú mennyiségben csinálják ezt emberek. Amivel - még egyszer mondom - leginkább a saját helyzetüket rontják, nekik lesz kevesebb helyük az utakon.
A 99,9999% nekem szinte száz. Ilyen szempontból inkább vagyok mérnök, mint matematikus :)
Jól mondod, nem csak az autózásban van probléma minálunk.... hajaj... csak ez egy autósblog. Ráadásul adott a téma, ami most - MÁR MEGINT - nagy sírásrívás azért, mert le kellene lassítani egy kicsit. Iszonyú nevetséges a téma. De most őszintén, nem? :D
Pár hónapja valaki arról képes volt posztolni, hogy a gonosz rendőrök megbüntették, amiért a tilosban parkolt. És mi volt az érv? Igaz, hogy évek óta tilos ott parkolni, de hát a többiek is ott parkoltak körülötte. (Forgalom ritmusa, mi? Pfffff...na ez a szomorú)
Azért nem minden országban menő az, hogy mindent csakazértis, erőből máshogy csinálunk, mint ahogy elő van írva. Nézd meg a nekem írt válaszokat. "hogy te mit olvasol ki a kreszből". Érted :D
ÉN MIT OLVASOK KI A KRESZBŐL :D
Beszarok :DDDDD
Mégis, mit lehet kiolvasni egy törvényből, ami tök egyértelmű? (Oké, nem törvény, hanem miniszteri rendelet, de akkor is...)
Ez nem Nostradamus jóslata. Ott van, hogy MAXIMUM ÖTVEN KILOMÉTER PER ÓRA. Ennyi, nem több, csókolom. Ahol meg tábla van a kevesebb MAXIMÁLIS sebességről, ott meg annyi.
És látod, én vagyok a köcsög meg a skizofrén :DDDD
Tiszta vicc....
"Az a vicc az egészben, hogy éppen az ilyen magyarázatok tartják fent ezt a helyzetet.
Ahogy megmagyarázzák, hogy felesleges a 30-as tábla, arra is találnak magyarázatot, hogy miért nem kell adót fizetni, miért jó bliccelni, lopni, stb.
Kérdés, hogy ki meddig mer elmenni."
Ez nagyon így van :(
"Egy azonban biztos. Nem az én és szerintem nem is a te dolgod eldönteni, hogy akit egyedül látsz az autóban ülni, az okkal teszi-e azt."
Meglepődnél, hogy mennyire toleráns tudok lenni gyalogosként (muszáj is, ha nem akarok meghalni a siető fontos emberek miatt)... mert bizony, elhiszem, hogy sokan tényleg sietnek.
Miért ne történhetne meg, hogy valakinek tényleg vajúdik a felesége és azért rohan? Ja! Simán! Csak nem 10 autóból 10-nél! Ennyi az egész...
Rugalmasnak kell lenni mindkét irányból valamelyest. Csak éppen, mivel a gyalogosnak nem kell jogsi ahhoz, hogy gyalogos lehessen, ezért - és a többtonnás veszélyes nagy fém miatt - az autósnak KELL körültekintőbbnek, türelmesebbnek és udvariasabbnak lennie. Ez az, ami nincs.
Nem örülök az elsőbbsége tudatában megőrült gyalogosoknak se sokszor. Zebrán is illik elsőbbséget adnia egy gyalogosnak, ha nem siet és látja, hogy jön egy busz, amin utaznak több, mint ötvenen. Szabály szerint övé lenne az elsőbbség, mégse illik élni vele. Én nem is szoktam. Az elvakultság nem vezet sehová. Csak amíg egy gyalogos a saját életét veszélyezteti elsősorban a felelőtlenségével, addig egy autós már nem egészen.
Az autóban egyedül utazók - témára nagyon rákattantál. Nincs értelme. Mint mondtam, ez elsősorban az autósokat zavarja, mert a rengeteg autó inkább őket, egymást zavarja.
Szóval nem lettél volna a szememben gonoszabb, mint bárki más, csak azért, mert 3km-t egyedül tettél meg, hidd el :)
prérikutya 2012.08.18. 21:18:15
Igen. És amikor egy több kilométeres szakaszt javítanak és az ebből adódóan tele van kisebb nagyobb gödrökkel? Na, ha abba belemennél a letakart tábla mellett 90-nel és ott hagynád az első és hátsó futóművedet, szerintem átgondolnád az egészet, meg neki állnál perelni a kivitelezőt.
SarahConnor 2012.08.18. 21:35:17
tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 21:35:37
Szép a stílus, de nem ilyen hangnemben válaszolok. Hányan halnak meg a forgalom ritmusát felvett szaháziak miatt? Senki sem. Tudod, miért nem? Mert két különböző helyről beszélünk.
1. Hol vesszük fel a forgalom ritmusát? Az olyan helyeken, ahol lámpák szabályozzák a haladást, és a zöldhullám az Üllőin 50-re van beállítva, a Hungárián meg 70-re, stb. Aki mindezek ellenére az Üllőin 45-tel halad, az tegye meg a külső sávban, ugyanez igaz a Hungárián arra, aki 55-tel érzi magát biztonságba. Nem érdekel, miért megy lassan, nem vagyok pszichológus, csak takarodjon ki a külsőbe. (A múltkor kalapos papa tötymörgött a Dózsán, a hetvenes tábla ellenére 45-tel. A külső sávban. Rossz szavam nem volt rá, inkább mondtam a mellettem ülőnek, hogy íme a jó példa: lassan megy, de legalább jobbra tart, és mást nem zavar - csak egy kicsit). Hol kell tehát forgalom ritmusát felvenni? Nagyobb körutakon, sugárutakon, és mindenütt, ahol rendszeresen lámpák szakítják meg a forgalmat. Hungária, Üllői, Váci, Szentendrei, Bécsi, Szentmihályi, stb. Ezeken az utakon lámpás gyalogátkelőhelyek vannak, nézz utána a statisztikában, hogy hány gyalogost ütnek ezeken el. Szerintem keveset. A forgalom ritmusát felvett szaházi ugyanis nem gyilkos. Nem megy bele a pirosba, hogy arathasson a gyalogosok között...
2. Hol történnek a gyalogátkelős balesetek? Kisebb utcákban, egysávos főutakon, lakó-pihenő övezetben, jobbkanyarban. Ilyen például az Attila út, ahol nem kell felvenni a forgalom ritmusát, ennek ellenére veszélyesek a gyalogátkelők. Miért? A gyorshajtók miatt? Nem! A be nem látható gyalogátkelők miatt, a belassult vasárnapi vezetők miatt, és a hibázó gyalogosok miatt.
Ajánlom a 2011-es baleseti statisztikát a figyelmedbe! Itt megtekinthető: traffic-control.hu/balstat2011.pdf
Ebben világosan látszik, hogy Budapesten a 2011-es balesetek közül 408-at okozott gyorshajtás, és 421-es "gyalogos hiba". Az autósok még a kanyarodásban (685-ször), és az elsőbbség nem megadásában hibáztak (898-szor). Még a gyalogosok miatt is több baleset történt, mint gyorshajtás miatt!
Ezek után ne magyarázz nekem arról, hogy veszélyes, ha egy 2-3 sávos úton a forgalom ritmusát felvéve haladok. És inkább egyáltalán ne magyarázz gyorshajtásról Budapesten, amikor az összes baleset közül csak a 27%-át okozta gyorshajtás (ennek is 90%-a vidéken). Ha magyarázni akarsz, akkor magyarázz a kanyarodás, vagy elsőbbségi jog miatt történt balesetekről, amelyből együtt majd négyszer annyi történik évente Budapesten, mint gyorshajtás miatt.
Tisztelettel: egy forgalom ritmusát fölvett szaházi
jelentéktelen alak 2012.08.18. 21:48:20
De elmondások alapján úgy tudom, hogy ott nem csak cirkuszi díszekben pompázó rendőrautókból ellenőrzik a közlekedőket. Úgy hallottam, hogy ott nagyobb az esélye a lebukásnak egy egy szabálytalanság esetén, mint Magyarországon. Ez utóbbinak önmagában nagyobb a visszatartó ereje, mint akármekkora bírságnak. -szerintem.
Nem lepődnék meg azon sem, ha igaz amit Te állítasz és az is, amit az ott élő ismerőseim.
Nem ez volna az első eset, hogy Magyarország egy működő rendszernek csak bizonyos elemeit veszi át és e-miatt az a remek rendszer féllábon már csak billegve, vagy sehogy nem működik.
2012.08.18. 21:54:05
jelentéktelen alak 2012.08.18. 21:54:48
Mindez ne flusztráljon, még véletlen sem! Nem kell nekem megfelelnie senkinek. Ám mégis ez minden oka annak, hogy reagáltam.
jelentéktelen alak 2012.08.18. 22:06:13
Teóriám szerint, ha a munkások mellett eleve mindenki 30-cal menne, akkor senkinek nem jutna eszébe 30-as táblát oda tenni. Ennél fogva nem maradna ott a nyíl egyenes úton hónapokig a 30 -as tábla.
Elterjedőben van a világban, hogy a nyilvánvalóra is felhívják a figyelmet. De mi más ennek az oka, mint az, hogy rossz tapasztalatok voltak, hogy az ostoba embereket olyan balesetek érték, amik józan ésszel felfoghatatlanok?
Kinek jutott volna eszébe feltüntetni egy mikrohullámú sütő esetén, hogy háziállatok szárítása ellenjavallott, ha egy hülye nem így öli meg a macskáját???
Meggyőződésem, hogy az átlag ember az ilyen hülyék miatt keveredett felesleges és bosszantó korlátok közé. Vicces, de jellemzően pont a korlátokat kiprovokáló hülyék háborognak a korlátok miatt.
Tehát Te egy meglévő problémáról írsz, én meg annak a vélhető okáról. Ezért írunk el egymás mellett.
Mellesleg, hiszem és vallom, ha egy ott felejtett 30-a tábla mellett 30-al megyek, akkor előbb vagy utóbb túl gyakran fog valaki mögém kényszerülve így cammogni, aki tehet az ilyen táblák ellen és meg sokalva a cammogást, tenni is fog. Naiv vagyok?
cso zsi 2012.08.18. 22:07:07
img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/16454981_841ccead830ee2e5962b3af421948547_l.jpg
Egy tábla a alatt a korábbi "15 méter" kiegészítőt kicserélték 35-re. Jelzés nincs a garázskijárón túl, így aki onnan kijön, és leteszi az autóját, vagy szimplán az utca túlfeléről jön, és a garázskijáró segítségével fordul helyes parkolási irányba, szabálytalankodik.
A tábla hatályának megnövelésére nincs különösebb magyarázat, ami ok korábban volt, az saját táblás volt, és megszűnt a fizetőparkolás bevezetésekor.
A húszezer forintos bírságcsekk okán feltett kérdésre az általunk fizetett, és a kerület lakosainak jólétére alakult közteres csapat főnöke kb. szemberöhög, és közli, hogy még a fele sincs a kiszabható ötvenezernek.
A kutyaszaron, és a csöveshugyon viszont nincs rendszám.
Pár nap alatt (szombaton is, amikor gyakorlatilag üres az utca, mint a képen) jópár helyi lakost, és ott dolgozót kaszáltak le.
SvenH. (törölt) 2012.08.18. 22:08:22
majd irok en is hogy mekkora nagy maffia, ezek artatlan emberekre vadasznak, hogy lehuzzak oket, pedig mindenkinek jobb lenne ha a piros lampan is at tudnek menni
vagy emlitettem, hogy 5 sorrel is biztosabban vezetem a verdat mint par nyugger vezeto? ez is sulyos eset am, ez engem besorozve sokkal jobban zavar mint par 30as tabla, hiszen csuma reszegen ugyse vezetnek 30nal gyorsabban :)))
Csak Norris 2012.08.18. 22:09:20
Egyébként otthon ennyiért 30 vagy 45 ezer lenne? Na ott már nem mosolyognék.
A lebukásra annyit, hogy 2 év alatt egyszer sem ellenőriztek, sem magyar sem német rendszámmal. A kolegák közül egy bukott meg, mert több mint fél éve volt kint magyar kocsival.
Bár függ tartománytól, pl azt hallottam hogy a bajorok rendőrállam.
Csak Norris 2012.08.18. 22:11:30
Miért eteted a trollt? :P
blogol-ó 2012.08.18. 22:12:36
@tundrazuzmo: A te hozzászólásod ér valamit a sok idiótaság között! Kb ilyet vártam volna.... korábban is, másoktól.
A többiek miért csak provokálni tudnak meg majmot játszani? Nem értem.
@jelentéktelen alak: "ahogy előadod magad, baromira csípte a szemem." Előbb volt a "hisztis" szöveg, meg a nyaffnyaffnyaff. És aki nálam szelet vet.... az bizony vihart arat.
Ez mindig is így volt... és így is lesz.
Még a borsodi kocsmákban is, ahová én nem járok, de mások talán igen, akik itt nagyon tudják, mi megy ott, persze nem nevezem meg, kik :D
Csak Norris 2012.08.18. 22:21:53
Gabx 2012.08.18. 22:33:00
tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 22:36:14
A többiek miért csak provokálni tudnak meg majmot játszani? Nem értem."
Nem hülye itt senki, senki sem akar gyalogost ölni. Én sem. Ezért figyelek a kanyarodáskor, és a lámpával nem védett zebráknál, mert saját szimatom, és a statisztikák alapján is itt van nagyobb veszély.
Az indulatodat értem, az emberi élet védelme a legfontosabb. Ha kell, ezért hajlandó lennék 50-nel menni egész életemben. De ezzel sajnos nem érnék célt, ezért ott próbálok meg tenni, ahol értelme van. Kanyarodáskor, zebránál.
Miért provokálnak? Mittudomén. Lehet, hogy te is benne vagy egy kicsit. Mivel (ezen a nicken) új vagy itt, ezért még nem ismered a többiek beszólogatásai mögött az embereket. Itt a blogon a legtöbb hülyegyerek (engem is beleértve) nagyon is vigyáz a gyalogosokra (aki nem, annak lelke rajta).
Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.18. 23:34:01
Nyugatabbra nem kérdeznek, hanem betartják a szabályokat.
Ha meg szerinted nem jó helyen van a korlátozó tábla, akkor jelentsd be, de amíg kint van, addig kutya kötelességed betartani.
blogol-ó 2012.08.19. 00:08:21
Az a fáradozás, ami alatt egy posztot valaki kitesz, helyette szólhatna az illetékeseknek a tábláról. Sajnos ezt se akarják észrevenni. Ahogy a táblákat se :(
873ujr3rk 2012.08.19. 00:18:59
sure_shot 2012.08.19. 01:42:18
inkább gyalogolj, nem kell neked a balhé.:P
az_igazi_trebitsch 2012.08.19. 06:34:43
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.19. 06:37:17
az_igazi_trebitsch 2012.08.19. 06:41:07
Szóval, nem árt egy kicsit gondolkodni, mielőtt letrollozol másokat azért, mert betartják a szabályokat, még ha azok értelmetlenek is.
Csak Norris 2012.08.19. 08:33:25
Kaptabakta 2012.08.19. 08:53:57
Remélem hamarossan a gyalogosokra is lesz egy 2 lépés/perc korlátozás tábla és őket is kiemelten fogják büntetni pl mikor a zebrától 10 méterre keresztbe megyeget át az úton gy hogy nem néz se jobbra se balra:)
"Amikor kocsiban ülök utálom a többi autóst, biciklistákat, motorosokat, gyalogosokat. Amikor gyalogos vagyok utálom az autósokat, biciklistákat, motorosokat, gyalogosokat."
Imádom kis nemzetünket. Mindenki utál mindenkit, mindenki keresztbe tesz a másiknak. És a rendszerváltás óta az összes kormány még fűti is ezt. Jó lenne kicsit több empátia, összefogás minden téren és akkor talán vinnénk is valamire.
tataugebu 2012.08.19. 09:19:35
Te nem nyelvtan náci vagy, hanem egy óvodás kis pöcs, aki még soha nem ütött el egy karaktert sem, ugye. Az ilyen barmokat, mint te vagy, oda kellene kötözni a 30-as táblákhoz, hogy bárki nyugodtan köpködhesse.
zeddez 2012.08.19. 09:23:01
amúgy meg az autónak van előnye az úton haladva, a járdáról érkező ellen
megint más kérdés, hogy a megszokásból szabálytalankodó gyalog- meg bringásdroidnak erről fingja sincs meg amúgy is telibe leszarja, majjmegááá, majjfékez
érdekes mód őket miért nem vágják meg a rend éber őrei tilosban átsétálásért, bringásokat lámpa nélkül tekerésért stb?
amennyit azok szabálytalankodnak, abból rövid idő alatt csökkentheő lenne az államadósság :)
nézd csak meg az autó éjjel kettőkor is megáll a pirosnál, mégha látszik is hogy nem jön senki a mmásik irányból, a gyalog nappal se, az pofátlanul átmegy akkoris, ha 50m-re tőle ott van a rendőr, mert megszokta, megtanulta, hogy ezt is megteheti számonkérés nélkül
Peetee 2012.08.19. 09:25:59
Látod, nem is baj, hogy nem lettél több egy hétvégi trollnál. Szép napot!
Wl 2012.08.19. 09:28:01
Vajon ha van egy bejelentés egy "kintfelejtett" tábláról, kivizsgálják, jogosnak ítélik a panaszt, akkor utána vajon van-e valamilyen felelősségre vonás az illetékes szervnél? Kötve hiszem...
2012.08.19. 09:28:02
közlekedési kultúra az 0.
Csak Norris 2012.08.19. 10:01:37
Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.19. 10:03:35
Csak Norris 2012.08.19. 10:10:16
Csak Norris 2012.08.19. 10:12:36
(---Flúgos Buszos---) 2012.08.19. 11:31:20
SarahConnor 2012.08.19. 16:54:03
SarahConnor 2012.08.19. 17:01:16
Sokan mennének harminccal tábla nélkül is, ha látnák a veszélyt/akadályt, de ha az nem látható, arra van ott a tábla. Gyengébbeknek, magyarázatként.
Amúgy egyetértek teljesen.
tataugebu 2012.08.19. 17:47:13
blogol-ó 2012.08.19. 17:49:27
"Remélem hamarossan a gyalogosokra is lesz egy 2 lépés/perc korlátozás tábla és őket is kiemelten fogják büntetni pl mikor a zebrától 10 méterre keresztbe megyeget át az úton gy hogy nem néz se jobbra se balra:)"
Szokás meghalni ilyenkor és igen, szokás büntetni is a gyalogosokat. Csak sajnos nekünk, gyalogosoknak általában kevesebb pénzünk van, sokszor ezért is megyünk gyalog és nem bkv-val és főleg nem autóval.
Hamarossssan nekiállhatsz helyesen beszélni és akkor majd helyessssen fogol majd irni isss.
"Imádom kis nemzetünket. Mindenki utál mindenkit, mindenki keresztbe tesz a másiknak. És a rendszerváltás óta az összes kormány még fűti is ezt. Jó lenne kicsit több empátia, összefogás minden téren és akkor talán vinnénk is valamire."
Összefogás? Kivel? A tízből egy autóssal, aki képes nem mereven maga elé bámulni, hanem képes megállni egy zebránál, ahol perceket vár egy terhes anyuka, hogy átkelhessen, amit az autósok is ugyanúgy látnak, csak nekik roppant sietős? Ez nem összefogáson múlik, hanem azon, hogy 100 rongyra megbasszák azt, aki nem képes megállni a gyalogosnak, amikor elsőbbsége lenne neki. Ez a szomorú amúgy, igen, hogy büntetni KELL, hogy eredmény legyen.
De hát Szingapúr is úgy lett gyönyörű tiszta, hogy iszonyú bírságokat szednek és megbotozzák azt, aki nyilvánosan részeg, szemetel, stb.
Idehaza meg ombuccmanhoz szaladgálás van, meg posztolás, ha lassítani kell 30-ra.
ÚRISTEN!
Le kellene lassítanom 15-20km/h sebességgel!
Rohadékok! Meg is írom a Zinterneten!
Nehogymár lassítsak!
Hát hová vezet ez? :D
Remélem, legalább magadban, belül érzed, milyen szánalmas ez az egész poszt. És ami még szomorúbb, hogy ez nem először történik. És nem is utoljára. A sok fontos embernek le kell lassítania pár méteren. Fölháborító, tényleg :D
Mennyire röhejes...
blogol-ó 2012.08.19. 17:50:41
Ezért vagy ilyen, amilyen. Megnéznélek élőben, akkor is ilyen bátran nyomnád-e a szövegedet, vagy inkább csak a gázt nyomnád, mint itt a kis sutyerák barátaid, akik ugyanolyan kis gyáva szarok.
SarahConnor 2012.08.19. 19:17:31
SarahConnor 2012.08.19. 19:19:24
"streetfighter" 2012.08.19. 19:28:28
Elég nagy a szád, ahhoz lépest, hogy még autót sem vezetsz rendszeresen.
Bírom az ilyen hozzád hasonló okostojásokat.
A vázolt esetben teljesen jogosan volt felháborodva a posztoló, hiszen a szábály az szabály, de azért gondolkodni sem árt.
Egyébként határozottan javul a közlekedési morál, annak ellenére, hogy te ezt nem vagy hajlandó észrevenni. Pl. a zebránál való elsőbbségadást figyelembe véve.
SarahConnor 2012.08.19. 19:36:41
Nem tudom, hol tapasztalsz ilyen jókat, ha tényleg így van, én örülök, csak már érezném én is! Sajnos ez is még csak az első pici lépés lenne egy civilizáltabb közlekedés felé.
"streetfighter" 2012.08.19. 20:02:41
Én pl. nem hajtanék át rajtad, mert különösen figyelek a gyalogosokra. A sebességkorlátozások viszont nem mindenhol érdekelnek.
Nem a nagyobb sebességgel van a legtöbb baj, hanem a butasággal, tapasztalatlansággal, figyelmetlenséggel és az előrelátó képesség teljes hiányával.
Ezt sokan nem értik és nem értenek vele egyet, pedig így van.
Nem vagyok a szabályok vak követője, de a gyorshajtásaimból hosszú évek alatt sem volt gondom. Talán azért, mert próbálok nagyon figyelmesen vezetni, és jó pár kilóméter van már mögöttem.
SarahConnor 2012.08.19. 20:07:28
"streetfighter" 2012.08.19. 20:32:44
Egyébként komolyan nem érzékeled a változást a zebrán?
Szerintem lényegesen jobb a helyzet, mint pár évvel ezelött.
Nem mondom, hogy nincsenek hülyék, mert engem is kerültek ki a kétsávos úton, mikor át akartam engedni a gyalogost, de mostanában ez a ritkább.
A nagyforgalmú kétsávos utak még mindig veszélyesek, ha nincs lámpa a gyalogosok számára, ezt el kell ismerni. Én is a tükörbe nézek mielött lassítanék, hiszen nem szeretném, ha belém jönnének hátulról. Már volt, hogy ezért nem mertem megállni a zebra elött.
A
SarahConnor 2012.08.19. 23:16:32
Az totál más eset, mikor a vezető azért nem áll meg, mert már nem tud. Későn lép a gyalogos a zebrához, ő meg nem gondolatolvasó. Egyébként azt gondolom, a gyalogosokon csodálatosan látszik, van-e jogsijuk. Sokan vannak, akikhez képest a birka közlekedik, egyáltalán nem érdekli, hogy későn bukkant elő a ház sarka mögül, nem tudok megállni, csak satufékkel, fogja magát és lelép. Nem mérlegeli a sebességet, nem érzi a veszélyt, nem tudja magát az én helyzetembe képzelni, csak elém gyalogol. Nem néz semerre, pláne azután, hogy csikorogva megállok. Ez egyébként a gyalogosok elsőbbségével kapcsolatos szigorítás egyik nagyon negatív hozadéka: rengeteg gyalogos merész lett, "ami jár, az jár" alapon átcsörtetnek előtted, sokszor azzal se törődve, hogy gyakorlatilag életveszélyes állapotok uralkodnak épp a kérdéses úton. Egyszer egy barom a zebrán előzött, ami nem szabad, na de ettől még halálos. Gyalogos odanézett, mérlegelte a helyzetet, és lelépett - egy olyan útra, ahol mindkét sávban már megállni képtelen autó jött felé. Kormányelrántás lett a vége. Ő meg bámult a fejéből. Legszívesebben felpofoznám az ilyet, és elküldeném KRESZ-tanfolyamra. Ugyanilyen balesetveszélyesnek és idiótának tartom azt is, hogy a biciklisek nem kötelesek KRESZ-vizsgát tenni. A minap egy fiatal csajjal csak azért csattantam majdnem, mert a bicikliúton a menetirány szerinti bal oldalon közlekedett, azaz velem szemben. Mivel nem tudtam, mire számítsak tőle, lefékeztem, amire ő cöcögött egyet, mert neki is meg kellett állnia. Ekkor félig nevetve megkérdeztem, hallott-e már a jobbra tartási kötelezettségről. Őszintén megdöbbenve nézett rám. Mikor utánanéztem, már a jobb oldalra áttekerve folytatta. Ledermedtem, hogy ilyenek vannak köztünk, akinek apu meg anyu a segge alá tolja az 50ezer forintos dizájnbringát, de azt se mondja el neki, hogy a jobb oldalon menjen...
Szerintem a közlekedési kultúra javulását több oktatással lehetne elérni. Ne lépjen már úgy senki az utcára, hogy szart nem tud arról, ami ott zajlik.
Egyébként meg mifelénk azért vannak jobb helyzetek egyes zebrákon, mert kevesebb az autó, határozottan kisebb a forgalom. Ahol eddig negyed óráig vártál, most csak 5 percig kell, és kevesebb autósból könnyebben akad egy normális.
jelentéktelen alak 2012.08.19. 23:25:05
Ha igazad van és a figyelem felkeltés az igazi ok, akkor miért 30-as tábla van ott, miért nem csak útépítés tábla, útszűkület tábla, úthibák tábla, kanyar tábla, stb, ???
Ha valóban csak a figyelem felkeltés az igazi ok, akkor erre a célra vannak figyelem felkeltő táblák a KRESZ-ben rendszeresítve.
Ezért nem gondolom logikusnak, amit írsz. Persze elfogadom, hogy én tévedek. De akkor is azt gondolom, hogy a hülyéknek köszönheti mindenki, hogy idáig fajult a helyzet és pont a hülyék akik háborognak miatta.
SarahConnor 2012.08.19. 23:29:30
jelentéktelen alak 2012.08.19. 23:29:31
Értem én, hogy élet ösztön, meg egyebek, de egy ilyen helyzetben akármilyen mértékben is bárki mást hibáztatni, mint aki a zebrán előz...
SarahConnor 2012.08.19. 23:38:14
jelentéktelen alak 2012.08.19. 23:54:05
Szerintem nem.
Pont úgy nem, mint ahogy nem hibás az sem, aki egy ilyen idióta előzővel szemben autózva, ütközik vele.
Addig egyetértek, hogy nem túl talpra esett dolog ilyen esetben lelépni a zebrára, vagy nem megpróbálni eltűnni az idióta útjából. Hiszen egy balesetet minden áron el kell kerülni.
De hibás csak is az lehet, aki ilyen helyen neki áll előzni, vagyis aki kiváltotta a veszélyes helyzetet.
Ebből az álláspontból, nehezen tudok engedni.
imittto 2012.08.20. 08:17:46
imittto 2012.08.20. 08:22:21
schdl (törölt) 2012.08.20. 09:40:34
SarahConnor 2012.08.20. 11:47:52
A lövöldözőt azért nem lehet összehasonlítani ezzel, mert a lövöldöző célja kifejezetten az, hogy téged lelőjön. Ez az autó viszont nyilván nem gyilkolási szándékkal előzött, csak sietni akart. Ha odaállsz az útjába, az a te felelősséged is.
De mondom, a hangsúlyt arra szerettem volna helyezni, hogy a gyalogosok ítélőképessége néha csapnivaló, és iszonyú közlekedési szituációkat képesek megteremteni. Mint az az anyuka, aki vagy egy hónapja a szemem láttára kitolta a babakocsit a zebrára, annak ellenére, hogy az ott jövő autó szemmel láthatóan nem kívánta átengedni. Egy gyalogos még kiáltott is neki, hogy vigyázzon, nem áll meg a kocsi, az utolsó pillanatban húzta vissza a babakocsit, persze addigra a kocsi is befékezett egy óriásit. Persze, az autónak kötelessége lett volna megállni, de ez csak egy dolog. Ha a gyalogos nem mérlegel, és makacsul megindul az úton keresztül, és ezzel ő is veszélyezteti magát.
Amúgy ma reggel egy bringás elütött. Rámcsengetett, hátrafordultam, hogy lássam, merről jön, és merre lépjek el, és máris elcsapott. megmondom őszintén, iszonyúan káromkodtam rá, a járdán voltunk, nem bicikliúton, és mi a fenéért nem a féket nyomja a csengő helyett? Elég gyorsan jött, nagyot ütköztünk, a lábamon egy helyen teljesen lejött a bőr. Ilyen az, mikor őskretének közlekednek.
Csak Norris 2012.08.20. 18:03:42
Méterre jön mögöttem mert be merem tartani mondjuk a 70-et, és a szembejövő sávban ha van egy lélegzetvételnyi hely, kilő rámhúz, mindenkit veszélyeztet.
Szinte mindig akad egy barom ha be akarom tartani a korlátozás.
Bigpeterson 2012.08.20. 20:17:41
dr. Bubó 2012.08.20. 20:52:39
minden hivatal és jogszabáj az xart sem ért...
tehát minden politikus lámpavas...
jelentéktelen alak 2012.08.20. 23:02:51
Egyet értek, mert ennyi életösztön elvárható volna valóban mindenkitől.
Nem értek egyet, mert tudom, hogy sokan pont az ilyen elvárható életösztönnel élnek vissza.
Igen is összehasonlítható a lövöldöző és az zebrán előző autós. Nyilván más a motiváció, más bűn súlya, de mind a kettő önkényesen teremt egy mások számára veszélyes szituációt.
Ne fogadjuk már el ilyen könnyen, hogy azért teremt valaki veszélyt, mert siet! Annyira ne siessen már, hogy zebrán is előz! Milyen dolog már, hogy nem akarja megadni az elsőbbséget a gyalogosnak??? Kamionnal szemben is ilyen nagyvonalú lenne?
Az ilyennel szemben kisebb hiba erős fékezésre kényszeríteni, még ha visszakozik is a gyalogos mint hagyni szó nélkül önkényeskedni.
Természetesen a rendőr dolga volna az ilyen elmeszelése. Civilizált helyen, fel is jelentik az ilyen barmokat és meg is kapják ami jár nekik.
Nem lehet elfogadható, hogy valaki azért teremt ilyen helyzetet, mert a másik életösztöne majd segíti őt. Erre nem szabad hagyni senkit apellálni, pont azért nem, mert elkanászodik.
Peetee 2012.08.20. 23:23:00
Hát komám, gondolod ahogy akarod, én ~8 éve balesetmentesen közlekedem, és igyekszem megtartani jószokásomat!
Mit akarsz személyesen?
"Ököllel nem ütöd agyon az igazságot" - már a rómaiak megmondták a tutit!
SarahConnor 2012.08.21. 01:27:55
Tök más tészta, ha tehetetlenül ér a szituáció, és más, hogy van választásod belekeveredni vagy kimaradni.
Ezért nem jó példa a lövöldöző. Ráadásul a bevásárlóközpontba (iskolába, akárhova) nem úgy mész be, hogy bárhol lehet lövöldöző, de a forgalomban számítanod kell veszélyhelyzetre, szabálytalankodókra. Tudatosan közlekedsz és vigyázol magadra. Vagyis kellene...
Könyörgök, ez a defenzív vezetés alapelve: Számíts arra, hogy valaki elront valamit, szabálytalankodik, veszélybe sodor. Késznek kell lenned a baj kivédésére. Attól még ő a vétkes, te pusztán a saját érdekedben védekezel a hülye autós manővere ellen. Miről beszélünk? Én csak ezt a viselkedést várom a gyalogostól is, meg vagyok róla győződve, hogy jogosan. Ha megpróbálod, de nem sikerül (pl elrántani a kormányt egy beléd tolatótól), egy dolog. Hülye sofőrt megbüntetni, téged kárpótolni. De ha konstatálod, hogy jé, jön egy autó százzal és nem áll meg, és erre fogod magad és lelépsz elé, onnantól lehet mondani, hogy a saját sérülésed érdekében te is hoztál egy rossz döntést. Ebből a szempontból akár mindegy is lehet, az autó szándékosan nem áll meg, vagy csak nem tud már biztonságosan megállni a zebra előtt. Gyalogos vagy, közlekedsz, felelős vagy. Ezt el szoktuk felejteni! Mert gyalogolni könnyű, de a forgalomban lenni mégis veszélyes. Ha azt hozom fel példaként, hogy egy autós nem tudott megállni a zebra előtt, és a szándékosság kimarad a sofőr részéről, az egész fenti vitánk ki se alakul. Akkor meg mi az alapja? A gyalogos igenis legyen képes felmérni a sebességet, távolságot, az autó viselkedését, mérlegelni, hogy lehet-e tőle várni lassítást, idenéz-e épp, stb. Ehhez nem kell akkora tehetség, ez egy másodperc alatt felmérhető. Csak sajna kellene hozzá a birkáéra egy kicsit kevésbé hasonlító közlekedési kultúra, egy alap KRESZ-oktatás, iskolás kortól.
pengusz 2012.08.21. 06:57:31
(a kilométer rövid "o")
pengusz 2012.08.21. 07:03:05
SarahConnor 2012.08.21. 10:28:41
Perillustris 2012.08.21. 15:35:23
Ez futótempó. :o
pengusz 2012.08.21. 17:11:46
SarahConnor 2012.08.21. 17:59:15
Reggie 2012.08.21. 18:09:04
D4D 2012.08.21. 19:05:38
tundrazuzmo (törölt) 2012.08.21. 19:43:15
"Ma hazafelé a 8-ason mindent betartottam." = Ma hazafelé a 8-ason mindenkinek betartottam.
Perillustris 2012.08.21. 22:11:42
jelentéktelen alak 2012.08.21. 22:36:49
Mivel pont ezzel élnek sokan vissza, nem várom el senkitől. Természetesen alkalmazom, de nem várom el. Amit viszont elvárok, hogy mindenki úgy közlekedjen, hogy ne a másik életösztöne, vagy defenzív közlekedése mentse meg a keletkezett helyzetet.
Pontosan értem, hogy mit akarsz átadni nekem.
Ott nem értünk egyet, hogy egy baleset után én nem "kövezem meg" azt, aki nem alkalmazta az életösztön súgalta magatartást, nem volt defenzív.
De igen is elítélem azt, aki azt a veszélyes szituációt kiváltotta. Akkor is, ha csak figyelmetlenségből, véletlen és agresszívitásbol.
A két hiba nem azonos súlyú a szememben.
Ezzel együtt én is óvatosságra és körültekintésre intek mindenkit. Sokkal értékesebb az élet, mint egy elsőbbség. De nem vagyok hajlandó csökkenteni a felelősségét még ilyen kis mértékben sem a hiba kiváltójának.
Azzal együtt, hogy tudom mindenki hibázik, még én is. De a hibák felelőssége nem elsumákolható, hogy bezzeg a másik meg olyan hülye volt, hogy bele szaladt a pofonba. Nem. Ezt nem tudom elfogadni, mert az ilyen szemlélet teszi felelőtlen hibázóvá az embereket. Az ilyen szemlélet vezet oda, hogy "úgy kell vezetni, hogy a gyalogos ne merjen lelépni előttem."
jelentéktelen alak 2012.08.21. 22:38:40
jelentéktelen alak 2012.08.21. 22:41:45
pengusz 2012.08.22. 06:30:31
SarahConnor 2012.08.22. 10:48:04
Perillustris 2012.08.22. 13:06:27
Szóval a gyengébb képességűek ezután is részesei lesznek a forgalomnak, ezt kell alapul venni, ehhez kell alkalmazkodni.
GYK: természetesen a közös nevezőt meg kell találni.
SarahConnor 2012.08.22. 13:17:34
Perillustris 2012.08.22. 13:24:06
SarahConnor 2012.08.22. 13:37:52
Perillustris 2012.08.22. 15:49:41
"Nem lenne olyan sok olyan ember, aki annyit sem tud, hogy menetirány szerinti jobb oldalon közlekedünk, vagy biciklivel csak egymás mögött, nem egymás mellett közlekedünk."
De lenne, ugyanis tévesen abból indulsz ki, hogy a fenti szabálytalanságok oka a szabályok nem ismerete. Előfordul persze, nem vitás, de a szabályok döntő többségét tudatosan hágja át minden közlekedő.
SarahConnor 2012.08.22. 16:05:18
Képzeld el, van sejtelmem róluk, együtt élek eggyel. Érdekes módon középsúlyos értelmi fogyatékosként is tud kulturáltan ügyet intézni, vásárolni, dolgozni, és igen, közlekedni is. Ne kezdjük már a vitát arra az elenyésző számú (teszem azt) Down-szindrómásra. Te pl hányat látsz naponta az utcán?
A pontagyúak alatt természetesen a közlekedéshez nullákat értettem. A szabályok nem ismerete sosem mentség a közlekedésben (a rendőrnek nem mondhatod, hogy nem tudtad, hogy az a tábla azt jelenti...), de segítség lehet. Elsősorban abban bíznék, hogy jelentős javulás lenne, ha nem sík tudatlanul indulnának neki kisgyerekkortól az emberek a közlekedésnek.
Az meg, aki tudatosan nem tartja be a szabályt, megint más kategória. Az legalább rendelkezik annyi ismerettel, hogy valószínűleg szándékosan nem veszélyezteti az életét. Nyilván maradnak ilyenek is szép számmal, de ebből a birkaállapotból ki kellene jönni valahogy.
SarahConnor 2012.08.22. 16:06:14
Marcellusca 2012.08.22. 17:18:33
@tundrazuzmo: Hát, igen. A kettő - sokszor - ugyanaz. :D
Marcellusca 2012.08.22. 17:20:28
De mindkét esetben egyformán gyűlölöm a kerékpárosokat. :D
SarahConnor 2012.08.22. 18:42:10
Perillustris 2012.08.23. 16:58:30
SarahConnor 2012.08.23. 19:10:40
jelentéktelen alak 2012.08.23. 20:47:35
Elvileg, mindenkinek tudnia kell(ene) a KRESZt, mint minden más törvényt és szabályt, amit érinti az életét. Mivel mindenki közlekedik, mindenkinek tudnia kell a KRESZt. A gyalogosnak és a biciklisnek is. Abban igazad van, hogy az, aki autót vezet, annak vizsgáznia is kell belőle. Ennek ellenére sok autó vezető nem csak tojik a KRESZ-re, de fingja sincsen róla.
Vagy megfizette, hogy jogosítványa legyen, vagy elfelejtette már amit tudott, de a zöm úgy megbukna egy spontán teszten, hogy ihaj.
Ha ez a teszt átfogó volna és azokat is tesztelnék, akiknek nincsen jogsijuk (nyilván a gyalogosokra és a biciklisekre vonatkozó részből, hiszen nekik nem kell tudniuk pl. a magasság korlátozásról)
Szerintem nem térne jelentősen el a bukottak aránya a már jogosítvánnyal rendelkezők és a jogosítvány nélküliek között. De az is lehet, hogy jobbak lennének azok, akiknek sosem kellett vizsgázniuk.
Ez csak feltételezés, de így gondolom.
Kb 8-10 éve egy kereskedelmi TV tesztelte a lakosságot KRESZ-ből. Nagy lebőgés lett az eredmény.
jelentéktelen alak 2012.08.23. 20:49:18
Csak Norris 2012.08.23. 22:40:30
SarahConnor 2012.08.23. 23:08:50
SarahConnor 2012.08.23. 23:10:37
labi 2012.08.24. 10:05:56
Mindezt függetlenül attól, hogy a táblákról mi a véleményem. :)
Csak Norris 2012.08.24. 18:49:37
linfury 2012.08.26. 11:26:28
A legfrissebb poszthoz miért nem tudok kommentelni?
Tudja valaki?
ON
blogol-ó 2012.08.28. 14:43:55
@Peetee:
"én ~8 éve balesetmentesen közlekedem, és igyekszem megtartani jószokásomat!"
Remélem ez nem úgy működik, mint a többségnél, akiknél csak azért van a balesetmentesség, mert a gyalogosok elég gyorsan futnak és ügyesen elugranak mindig...
"Mit akarsz személyesen?"
TE mit akarsz komám? :D
blogol-ó 2012.08.28. 14:58:26
Peetee 2012.08.28. 16:08:58
Nem, úgy működik, hogy inkább fékezek/lassítok/kitérek, ha olyanokat látok közlekedni, akiknek nem kellett volna jogsit adni.
Tudod, azok, akik balra indexelnek a körforgalomban és a 10méterszéles egyirányú utcának is a bal oldaláról kanyarodnak jobbra; index nélkül, 3,4km/h-val. Meg néznek az egyenrangú átkereszteződésekben mint borjú az új kapura.
Te írtad, hogy megnéznél élőben, meg pofán vernél...nem én akarok öklözni, hanem Te. Mert ugye primitív emberek fegyvere a "szájbabaszom a jóskát".
Szép napot komám!
blogol-ó 2012.08.28. 20:12:29
Idézd már, ha van ilyen...
Xezs 2012.09.02. 20:05:20
Én csak annyit fűznék hozzá, hogy túl sok összeesküvés-elmélettel foglalkozó filmet/cikket akármit látott/olvasott.
Xezs 2012.09.02. 20:09:05
Egy másik kommentemben írtam: ha valakinek ez nem tetszik, lesz szíves venni magának egy autót, abba aztán beültethet 3-4 hajléktalant, és akkor nem egyedül lesznek. Bónuszként még lehet hogy oda is szarnak neki a kárpitra.
Az autójukban egyedül ülők miatt panaszkodni legalább annyira kispolgári, mint a 30-as tábla miatt. Ugyanaz a szint.
blogol-ó 2012.09.02. 20:18:12
Xezs 2012.09.02. 21:56:20
Vagy mindenki aki autóval jár, dolgozzon lehetőleg egyazon utcában meg várjanak egymásra? Elképzelem ahogy Sanyika még este 7-kor is melózik, Petya meg már 5-kor hazalépett volna, de hát megegyeztek hogy együtt mennek, így Petya a feleségével kurvaanyázva ordít a telefonba a kialakult patthelyzet miatt.
Nézd, aki sír, hogy sok az autó, az hülye. Ez van, ennyi van, nem lehet felgyújtogatni meg ellopatni mindet.
De akinek nem tetszik, hogy egyedül vannak az emberek a kocsijukban, az is hülye. Az autó pont azért a tiéd, hogy egyedül lehess benne és ne kelljen mindenféle faszparasztra várnod meg agyalni hogy mikor hova menjetek. Kivétel persze a család, de ezt is szabadon eldöntheted, hisz a tiéd.
A kommented végét nagyon benézted: nincs autóm. De a mások dolgába való beleugatás bassza a csőröm ettől függetlenül.
Ezt a faszságot, mármint hogy az autósok üljenek be más kocsijába valami elbaszott hippi találhatta ki 2 füves cigi között a biciklijére támaszkodva, aztán annyira megtetszett neki, hogy világgá terjesztette, az erre fogékony agyhalottaknak meg még meg is tetszett.
Jövőre már az lesz az igény, hogy akinél egy főre 10 négyzetméternél nagyobb lakótér jut, az fogadjon oda magához egy-két bukott devizahitelest?
Na elmegy mindenki a faszomba. Nehogy már a másik tulajdona fölött befüvezett hippik rendelkezzenek.