Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kint felejtett 30-as tábla a Kőbányai úton

2012.08.18. 13:33 :: Don Blasius

Bár többen egyetértettek Gab legutóbbi felháborodásával, kapott azért hideget-meleget is. Ugyanakkor én sem tudom elfogadni azt a "jó szokást", hogy útépítéseknél az egyébként akkor még indokolt sebességkorlátozást a tevékenység befejeztével "kint felejtik". Azzal egészíteném ki a posztot, hogy az említett helyszínen most csütörtökön is kint volt a 30-as tábla, de alatta útépítésre és útszűkületre figyelmeztető táblák is voltak. Persze ennek már nyomát sem lehetett látni, csúnya túlzásnak tartom, ha itt állnának neki méricskélni.

Ismét egy nagyon indokolt sebességkorlátozó táblára szeretném felhívni a figyelmet.

Mivel a rendőrségnek elég magas az idei előirányzata, és béka segge alatt a tényleges bevétel, ezért azt hiszem az ehhez hasonlókra sűrűn számítani kell. Biztosan lesz sok okostojás szemellenzős „szabály az szabály” rigmust szajkózó hozzászóló mint az előző írásomnál is, de velük nem lehet mit kezdeni, úgysem érti meg hogy nem a szabályokkal, hanem az értelmetlen, és láthatóan pénzbehajtási szándékkal kihelyezett táblákkal van a probléma. Magam kétszer kaptam gyorshajtási bírságot egész életemben, mindkettőt településekről kifele jövet elhagyva az utolsó házat de a település vége tábláz még nem elérve, fel mertem gyorsulni 70-re. Hozzá kell tennem a trollok kedvéért, bár valószínűleg úgyis felesleges, hogy próbálom betartani a szabályokat, nem akarok mindenáron mindenhol 150-el hajtani, mint ahogy ezt egy agyhalott kommentelő írta. Sőt, vannak olyan útszakaszok Budapesten ahol bár nincs korlátozó tábla, de ettől függetlenül max 40-el hajtok, mert bár tábla nem figyelmeztet rá, én számítok arra hogy gyerekek és kutyák szaladgálhatnak ki az úttestre. Ilyen pl. XIII. ker Újlipótváros területe, ahol a szűk egyirányú utcákban bizony indokoltnak tartanám a 30-as vagy 40-es korlátozásokat. De a hatóság ezeket nem tekinti veszélyesnek, csak az olyanokat amire szeretném most felhívni a figyelmet.

Vasárnap Kőbányai úton haladtam el többször is mert egy barátomat költöztettem. Könyves Kálmán Körút után végig 60-as táblák vannak, kellemesen lehet haladni. A Kismartoni úti lámpás kereszteződés előtt kb. 30 méterrel azonban kikerült egy 30-as tábla! A kereszteződéstől viszont újból 60! Én tartottam a szabályokat, lefékeztem, ezért a mögöttem jövő autósnak nyikorgott a gumija szépen, a mellem lévő sávban pedig mindenki más úgy húzott el mellettem mintha álltam volna. Persze biztos lesz majd erre is olyan kommentelő hogy én nem tudhatom hogy mitől indokolt ez a 30-as.

- A buszmegálló miatt? Nem hiszem, mert az egyel ez előtti megállónál a 60-as van érvényben, nincs kint 30-as, Sőt, ugyanebben a kereszteződésben szemből nincs 30-as korlátozás.

- A kereszteződés miatt? Megint csak nem hiszem mert akkor a Váci útnak is tele kéne lennie az Árpád hídtól kifelé Mondjuk a Forgách, vagy a Gyöngyösi utcai kereszteződéseknél is 30-as, de legalább 50-es korlátozó táblákkal, de nincs egyik helyen sem, végig 70-el lehet dörrenteni.

Az egésznek azt az egy okát látom, hogy az új lakópark miatt sok a parkoló hely, ahol szinte láthatatlanul tud megbújni egy leskelődő. Mikor én jöttem, kb. 10 autós közül én voltam az egyetlen aki lefékeztem 30-ra, és majdnem összetörtek. És nekem senki se mondja hogy ez indokolt a buszmegálló vagy a kereszteződés miatt, mert akkor minden egyes buszmegállónál és kereszteződésnél lassítson le 30-ra!!! Aki pedig ezt nem teszi meg az befoghatja!

Ez a tábla megint csak a pénzbehajtást szolgálja. És ne írogassa a sok szemellenzős hülye hogy tartsd be a szabályokat akkor nem lesz gond, mert betartottam és majdnem gond lett belőle! Ráadásul 60-ról 30-ra??? Na persze mert az mindjárt nem 30, hanem 45  vagy 60 ezer mi??? Érdekes hogy a Kőbányai útnak a piac melletti szakaszán végig 50 a megengedett, és szintén tele van veszélyes gyalogátkelőkkel. Oda miért nem raknak ki egyetlen 30-as táblát sem??? Mert ott pl. szerintem indokolt lenne. Vagy ott sok kínai szaladgál át az úttesten és értük úgysem kár??? Egész egyszerűen azért nem oda teszik ki a 30-ast, mert a sok zebra és gyalogos miatt úgyis kénytelen lesz lassítani az ember, nem tudnának eleget kaszálni. Na meg ott amúgy is 50 a megengedett, szóval csak 30ezres bírsággal tervezhetnének.

Tudom úgyis lesznek trollok akik azt fogják mondani hogy rosszul gondolom és nincs igazam, de ők maradjanak is meg a mátrixban és élvezzék a boldog tudatlanságot! Én sajnos a másik tablettát vettem be!

Ja és a lényeg…  Figyeljetek ás tartsátok be a korlátozást, hagy szopjanak hogy nem jön várt bevétel!!!

203 komment

Címkék: budapest közlekedés autó sztereotípia büntetés kresz tábla gyorshajtás lehúzás traffipax útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jelentéktelen alak 2012.08.18. 21:54:48

@blogol-ó: Nos örülök, ha mindez így van. Az eddig megfogalmazásod nem erről győzött meg, de biztos én értettem félre valamit. Tulajdon képen egyetértek veled, de az ahogy előadod magad, baromira csípte a szemem.
Mindez ne flusztráljon, még véletlen sem! Nem kell nekem megfelelnie senkinek. Ám mégis ez minden oka annak, hogy reagáltam.

jelentéktelen alak 2012.08.18. 22:06:13

@Fenimore: Akkor nem érted.

Teóriám szerint, ha a munkások mellett eleve mindenki 30-cal menne, akkor senkinek nem jutna eszébe 30-as táblát oda tenni. Ennél fogva nem maradna ott a nyíl egyenes úton hónapokig a 30 -as tábla.
Elterjedőben van a világban, hogy a nyilvánvalóra is felhívják a figyelmet. De mi más ennek az oka, mint az, hogy rossz tapasztalatok voltak, hogy az ostoba embereket olyan balesetek érték, amik józan ésszel felfoghatatlanok?
Kinek jutott volna eszébe feltüntetni egy mikrohullámú sütő esetén, hogy háziállatok szárítása ellenjavallott, ha egy hülye nem így öli meg a macskáját???

Meggyőződésem, hogy az átlag ember az ilyen hülyék miatt keveredett felesleges és bosszantó korlátok közé. Vicces, de jellemzően pont a korlátokat kiprovokáló hülyék háborognak a korlátok miatt.

Tehát Te egy meglévő problémáról írsz, én meg annak a vélhető okáról. Ezért írunk el egymás mellett.

Mellesleg, hiszem és vallom, ha egy ott felejtett 30-a tábla mellett 30-al megyek, akkor előbb vagy utóbb túl gyakran fog valaki mögém kényszerülve így cammogni, aki tehet az ilyen táblák ellen és meg sokalva a cammogást, tenni is fog. Naiv vagyok?

cso zsi 2012.08.18. 22:07:07

Van ennél cifrább ügy is.
img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/16454981_841ccead830ee2e5962b3af421948547_l.jpg

Egy tábla a alatt a korábbi "15 méter" kiegészítőt kicserélték 35-re. Jelzés nincs a garázskijárón túl, így aki onnan kijön, és leteszi az autóját, vagy szimplán az utca túlfeléről jön, és a garázskijáró segítségével fordul helyes parkolási irányba, szabálytalankodik.
A tábla hatályának megnövelésére nincs különösebb magyarázat, ami ok korábban volt, az saját táblás volt, és megszűnt a fizetőparkolás bevezetésekor.
A húszezer forintos bírságcsekk okán feltett kérdésre az általunk fizetett, és a kerület lakosainak jólétére alakult közteres csapat főnöke kb. szemberöhög, és közli, hogy még a fele sincs a kiszabható ötvenezernek.

A kutyaszaron, és a csöveshugyon viszont nincs rendszám.
Pár nap alatt (szombaton is, amikor gyakorlatilag üres az utca, mint a képen) jópár helyi lakost, és ott dolgozót kaszáltak le.

SvenH. (törölt) 2012.08.18. 22:08:22

amerre en szoktam jarni az esetek kb feleben NULLA kockazattal athajthatnek a piroson
majd irok en is hogy mekkora nagy maffia, ezek artatlan emberekre vadasznak, hogy lehuzzak oket, pedig mindenkinek jobb lenne ha a piros lampan is at tudnek menni

vagy emlitettem, hogy 5 sorrel is biztosabban vezetem a verdat mint par nyugger vezeto? ez is sulyos eset am, ez engem besorozve sokkal jobban zavar mint par 30as tabla, hiszen csuma reszegen ugyse vezetnek 30nal gyorsabban :)))

Csak Norris 2012.08.18. 22:09:20

@jelentéktelen alak: Én is itt élek. A első napomon levillantott a fix trafi, bár az én hülyeségem volt, mert nagy atombiztos dobozban figyelnek. 60 helyett 72, 20 eur volt. Kifizettem, mosolyogtam magamon egyet befizettem, és azóta betrtom. Egyébként az is indokolatlan volt, van egy szakasz 100 m, 100-ról 60 ra, és ott a trafi.

Egyébként otthon ennyiért 30 vagy 45 ezer lenne? Na ott már nem mosolyognék.

A lebukásra annyit, hogy 2 év alatt egyszer sem ellenőriztek, sem magyar sem német rendszámmal. A kolegák közül egy bukott meg, mert több mint fél éve volt kint magyar kocsival.
Bár függ tartománytól, pl azt hallottam hogy a bajorok rendőrállam.

Csak Norris 2012.08.18. 22:11:30

@tundrazuzmo: Majd te is jól megkapod tőle hogy mondd annak a 27%ot aki elvesztett valakijét...

Miért eteted a trollt? :P

blogol-ó 2012.08.18. 22:12:36

@keekee: Höhö! Ez jó vót! Höhö! :D Komolyan megmondtad! Höhö! :D

@tundrazuzmo: A te hozzászólásod ér valamit a sok idiótaság között! Kb ilyet vártam volna.... korábban is, másoktól.

A többiek miért csak provokálni tudnak meg majmot játszani? Nem értem.

@jelentéktelen alak: "ahogy előadod magad, baromira csípte a szemem." Előbb volt a "hisztis" szöveg, meg a nyaffnyaffnyaff. És aki nálam szelet vet.... az bizony vihart arat.
Ez mindig is így volt... és így is lesz.
Még a borsodi kocsmákban is, ahová én nem járok, de mások talán igen, akik itt nagyon tudják, mi megy ott, persze nem nevezem meg, kik :D

Csak Norris 2012.08.18. 22:21:53

@blogol-ó: Kikérem magamnak. A nyafnyaf-os seggfej én voltam. Jelentéktelen alak csak a hiszti-volt.

Gabx 2012.08.18. 22:33:00

@Stohl András: Tanulj meg olvasni hugyagyú! Betartottam a szabályt, és mivel 10ből én voltam az egyetlen, majdnem összetörtek. De tudod mit... te továbbra se gondolkodj csak tedd azt amit mondanak neked és legyél boldog rabszolga, faszkalap!

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.18. 22:36:14

@blogol-ó: "A te hozzászólásod ér valamit a sok idiótaság között! Kb ilyet vártam volna.... korábban is, másoktól.

A többiek miért csak provokálni tudnak meg majmot játszani? Nem értem."

Nem hülye itt senki, senki sem akar gyalogost ölni. Én sem. Ezért figyelek a kanyarodáskor, és a lámpával nem védett zebráknál, mert saját szimatom, és a statisztikák alapján is itt van nagyobb veszély.

Az indulatodat értem, az emberi élet védelme a legfontosabb. Ha kell, ezért hajlandó lennék 50-nel menni egész életemben. De ezzel sajnos nem érnék célt, ezért ott próbálok meg tenni, ahol értelme van. Kanyarodáskor, zebránál.

Miért provokálnak? Mittudomén. Lehet, hogy te is benne vagy egy kicsit. Mivel (ezen a nicken) új vagy itt, ezért még nem ismered a többiek beszólogatásai mögött az embereket. Itt a blogon a legtöbb hülyegyerek (engem is beleértve) nagyon is vigyáz a gyalogosokra (aki nem, annak lelke rajta).

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.18. 23:34:01

Én nem értem miért kell pampogni, ha kint van a korlátozás, akkor lassítok, nem érdekel a sok hülye, én vagyok szabályos.
Nyugatabbra nem kérdeznek, hanem betartják a szabályokat.
Ha meg szerinted nem jó helyen van a korlátozó tábla, akkor jelentsd be, de amíg kint van, addig kutya kötelességed betartani.

blogol-ó 2012.08.19. 00:08:21

@Madárfejű Lajcsika: Korábban már (még egy nagyon régi bejegyzésben) mondta pár arc ugyanezt. Közlekedési Felügyelet, vagy mi.....nem tudom.... nem is érdekel.... de be lehet jelenteni.
Az a fáradozás, ami alatt egy posztot valaki kitesz, helyette szólhatna az illetékeseknek a tábláról. Sajnos ezt se akarják észrevenni. Ahogy a táblákat se :(

sure_shot 2012.08.19. 01:42:18

amúgy minden tábla mögött ott áll a saját lidérced, amit te teremtesz magadnak...
inkább gyalogolj, nem kell neked a balhé.:P

az_igazi_trebitsch 2012.08.19. 06:34:43

Én is azok közé tartozom, akik akkor is betartják a sebességkorlátozó táblát, ha annak semmi értelme. Ugyanis vagy a pénztárcám bánja, ha nem teszem, vagy ülhetek évekig a sitten, ha egy 30-as táblánál ötvennel elütök egy, az égből elém pottyant gyalogost. Úgyhogy inkább maradok "agyhalott troll", a kedves posztoló meg mondja csak nyugodtan a magáét.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.19. 06:37:17

A lakott terület nem az utolsó.házig tart hanem a tábláig.

az_igazi_trebitsch 2012.08.19. 06:41:07

... Amúgy pedig, folytatva az előző gondolatmenetemet: mondd csak, kedves Don Blasius, ha egy kint felejtett 30-as táblánál ötvennel elütném a járdáról elém bicikliző gyerekedet, mit tennél? Megmondom. Üvöltve követelnéd a fejemet, merthogy nem tartottam be a sebességkorlátozást.

Szóval, nem árt egy kicsit gondolkodni, mielőtt letrollozol másokat azért, mert betartják a szabályokat, még ha azok értelmetlenek is.

Kaptabakta 2012.08.19. 08:53:57

@blogol-ó:
Remélem hamarossan a gyalogosokra is lesz egy 2 lépés/perc korlátozás tábla és őket is kiemelten fogják büntetni pl mikor a zebrától 10 méterre keresztbe megyeget át az úton gy hogy nem néz se jobbra se balra:)
"Amikor kocsiban ülök utálom a többi autóst, biciklistákat, motorosokat, gyalogosokat. Amikor gyalogos vagyok utálom az autósokat, biciklistákat, motorosokat, gyalogosokat."
Imádom kis nemzetünket. Mindenki utál mindenkit, mindenki keresztbe tesz a másiknak. És a rendszerváltás óta az összes kormány még fűti is ezt. Jó lenne kicsit több empátia, összefogás minden téren és akkor talán vinnénk is valamire.

tataugebu 2012.08.19. 09:19:35

@Fenimore: én csak most olvastam a posztot és a kommenteket is most kezdtem olvasni.
Te nem nyelvtan náci vagy, hanem egy óvodás kis pöcs, aki még soha nem ütött el egy karaktert sem, ugye. Az ilyen barmokat, mint te vagy, oda kellene kötözni a 30-as táblákhoz, hogy bárki nyugodtan köpködhesse.

zeddez 2012.08.19. 09:23:01

@az_igazi_trebitsch: zebrán is csak áttoljhatná a bringát ;)
amúgy meg az autónak van előnye az úton haladva, a járdáról érkező ellen
megint más kérdés, hogy a megszokásból szabálytalankodó gyalog- meg bringásdroidnak erről fingja sincs meg amúgy is telibe leszarja, majjmegááá, majjfékez
érdekes mód őket miért nem vágják meg a rend éber őrei tilosban átsétálásért, bringásokat lámpa nélkül tekerésért stb?
amennyit azok szabálytalankodnak, abból rövid idő alatt csökkentheő lenne az államadósság :)
nézd csak meg az autó éjjel kettőkor is megáll a pirosnál, mégha látszik is hogy nem jön senki a mmásik irányból, a gyalog nappal se, az pofátlanul átmegy akkoris, ha 50m-re tőle ott van a rendőr, mert megszokta, megtanulta, hogy ezt is megteheti számonkérés nélkül

Peetee 2012.08.19. 09:25:59

@blogol-ó:

Látod, nem is baj, hogy nem lettél több egy hétvégi trollnál. Szép napot!

Wl 2012.08.19. 09:28:01

Ha én benézek egy ilyen 30-as táblát, és elkapnak, akkor nekem kőkeményen fizetni kell a hibámért. Oké, a szabály, az szabály, akkor is be kell tartani, ha hülyeségnek tartom.

Vajon ha van egy bejelentés egy "kintfelejtett" tábláról, kivizsgálják, jogosnak ítélik a panaszt, akkor utána vajon van-e valamilyen felelősségre vonás az illetékes szervnél? Kötve hiszem...

2012.08.19. 09:28:02

ha kint marad a 30-as tábla, akkor annyival kell menni, ennyi. jellemző a magyar(autós) parasztra, hogy az állandó 70 es táblánál is 90 el zörög, a városi 50 helyett nem röstelli 80 el előzni a motorost, persze anyázva az ablakon.

közlekedési kultúra az 0.

Csak Norris 2012.08.19. 10:01:37

@lazarus: Nem erről szól a poszt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.19. 10:03:35

@Desmond77: anyukád felöltözött már a legutóbbi análból orálba történt együttlétünk után?

Csak Norris 2012.08.19. 10:10:16

@Gyurma73: Köszi jól van. A tied lopja még a tyukokat? Vagy már a kundschaftoktól kapja? Tényleg, még az út szélén van, vagy tudott mák lakókocsit venni?

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.19. 11:31:20

@prérikutya: Nálunk itt a Szigetközben,amint az egyik falun belül a főúton volt 30-as tábla,mert az egyik kis utca aszfaltra várt. Amint le lett aszfaltozva,máris másnap eltűnt a 30,és útszűkűlet tábla? Pedig egy pár 100 lakosságú falu,amin fél szlovákia átmegy.

SarahConnor 2012.08.19. 16:54:03

@tataugebu: ha neked a "dd" helyett a "gy" elütés, akkor téged kéne kikötözni egy helyesírási szótárhoz, meg egy billentyűzethez. A stílusod meg majd minősít helyettem is.

SarahConnor 2012.08.19. 17:01:16

@jelentéktelen alak: szerintem a felvetésed ott hibás picit, hogy a táblák nem azért kerülnek ki bárhová, mert különben a sok birka nem fogad szót (meg még úgy se), hanem mert felhívja a figyelmed arra, hogy ott van valami. Egyébként lehet, hogy nem vennéd észre. Például nem munkások vannak (azokat is lehetetlen néha észrevenni), hanem gödör, elkerítve szalaggal. Azért kell a tábla, hogy figyelmeztessen a veszélyre. Csak ezután kezdődött az, hogy persze sokan ennek ellenére tojnak rá, még ha látható okból is kell lassan menni.
Sokan mennének harminccal tábla nélkül is, ha látnák a veszélyt/akadályt, de ha az nem látható, arra van ott a tábla. Gyengébbeknek, magyarázatként.

Amúgy egyetértek teljesen.

tataugebu 2012.08.19. 17:47:13

@Fenimore: Te nagyonbarom! Éppen ettől szép a magyar nyelv, hogy vannak eltérések a használatban. Mert ugye van aki nem azt mondja, hogy "otthon voltam", hanem azt, hogy "otthol voltam". Persze ennek a lényegét az olyan agysebészek, mint te is vagy - nem fogja fel. Nem baj, mi csak mosolygunk rajtad, nagyon ügyes vagy, hogy találtál valamit, ami szerinted hiba. Nem a szöveg értése a lényeg, hanem, hogy találj benne valamit, ami szerinted hiba. Hát, ha neked erre áll fel....

blogol-ó 2012.08.19. 17:49:27

@Kaptabakta:

"Remélem hamarossan a gyalogosokra is lesz egy 2 lépés/perc korlátozás tábla és őket is kiemelten fogják büntetni pl mikor a zebrától 10 méterre keresztbe megyeget át az úton gy hogy nem néz se jobbra se balra:)"

Szokás meghalni ilyenkor és igen, szokás büntetni is a gyalogosokat. Csak sajnos nekünk, gyalogosoknak általában kevesebb pénzünk van, sokszor ezért is megyünk gyalog és nem bkv-val és főleg nem autóval.
Hamarossssan nekiállhatsz helyesen beszélni és akkor majd helyessssen fogol majd irni isss.

"Imádom kis nemzetünket. Mindenki utál mindenkit, mindenki keresztbe tesz a másiknak. És a rendszerváltás óta az összes kormány még fűti is ezt. Jó lenne kicsit több empátia, összefogás minden téren és akkor talán vinnénk is valamire."

Összefogás? Kivel? A tízből egy autóssal, aki képes nem mereven maga elé bámulni, hanem képes megállni egy zebránál, ahol perceket vár egy terhes anyuka, hogy átkelhessen, amit az autósok is ugyanúgy látnak, csak nekik roppant sietős? Ez nem összefogáson múlik, hanem azon, hogy 100 rongyra megbasszák azt, aki nem képes megállni a gyalogosnak, amikor elsőbbsége lenne neki. Ez a szomorú amúgy, igen, hogy büntetni KELL, hogy eredmény legyen.
De hát Szingapúr is úgy lett gyönyörű tiszta, hogy iszonyú bírságokat szednek és megbotozzák azt, aki nyilvánosan részeg, szemetel, stb.
Idehaza meg ombuccmanhoz szaladgálás van, meg posztolás, ha lassítani kell 30-ra.

ÚRISTEN!
Le kellene lassítanom 15-20km/h sebességgel!
Rohadékok! Meg is írom a Zinterneten!
Nehogymár lassítsak!
Hát hová vezet ez? :D

Remélem, legalább magadban, belül érzed, milyen szánalmas ez az egész poszt. És ami még szomorúbb, hogy ez nem először történik. És nem is utoljára. A sok fontos embernek le kell lassítania pár méteren. Fölháborító, tényleg :D
Mennyire röhejes...

blogol-ó 2012.08.19. 17:50:41

@Peetee: Az se baj, hogy anyád téged se nevelt többre, mint egy netes trollt, tudod? :D
Ezért vagy ilyen, amilyen. Megnéznélek élőben, akkor is ilyen bátran nyomnád-e a szövegedet, vagy inkább csak a gázt nyomnád, mint itt a kis sutyerák barátaid, akik ugyanolyan kis gyáva szarok.

SarahConnor 2012.08.19. 19:17:31

@tataugebu: te mosolyoghatsz, én és mindenki más rég túlléptünk a témán. A magyar nyelv a büdös életben nem lesz szép a helytelen használattól, de nyugodtan mentegesd csak a hiányos nyelvtudásodat. Amúgy nem érdekel. Ráadásul a poszthoz is hozzászóltam. Úgy tűnik, neked áll fel a kötekedéstől, de örülök, ha neked jó. Én amúgy is nő vagyok, nem áll fel semmi. Nyugodj meg, kihűlt a téma.

SarahConnor 2012.08.19. 19:19:24

@blogol-ó: az utolsó két bekezdésedben sajnos nagy igazság van.

"streetfighter" 2012.08.19. 19:28:28

@blogol-ó:
Elég nagy a szád, ahhoz lépest, hogy még autót sem vezetsz rendszeresen.
Bírom az ilyen hozzád hasonló okostojásokat.
A vázolt esetben teljesen jogosan volt felháborodva a posztoló, hiszen a szábály az szabály, de azért gondolkodni sem árt.
Egyébként határozottan javul a közlekedési morál, annak ellenére, hogy te ezt nem vagy hajlandó észrevenni. Pl. a zebránál való elsőbbségadást figyelembe véve.

SarahConnor 2012.08.19. 19:36:41

@"streetfighter": én azt tapasztalom, hogy az, akinek nem tétel a büntetés, vagy vannak kapcsolatai, az továbbra is ugyanolyan mínuszba hajló közlekedési kultúrával rendelkezik. És azért belőlük nincs sok. Aki már a betevőt se tudja megvenni, az igyekszik meghúzódni, nem száguldani. Nem a morál javul, ugyanúgy áthajtana rajtam a zebrán, ha nem fosna a fényképtől. Ahol tutira nincs zsernyák, ott nem látni senkit negyvennel, hiába van kiírva.
Nem tudom, hol tapasztalsz ilyen jókat, ha tényleg így van, én örülök, csak már érezném én is! Sajnos ez is még csak az első pici lépés lenne egy civilizáltabb közlekedés felé.

"streetfighter" 2012.08.19. 20:02:41

@Fenimore:
Én pl. nem hajtanék át rajtad, mert különösen figyelek a gyalogosokra. A sebességkorlátozások viszont nem mindenhol érdekelnek.
Nem a nagyobb sebességgel van a legtöbb baj, hanem a butasággal, tapasztalatlansággal, figyelmetlenséggel és az előrelátó képesség teljes hiányával.
Ezt sokan nem értik és nem értenek vele egyet, pedig így van.
Nem vagyok a szabályok vak követője, de a gyorshajtásaimból hosszú évek alatt sem volt gondom. Talán azért, mert próbálok nagyon figyelmesen vezetni, és jó pár kilóméter van már mögöttem.

SarahConnor 2012.08.19. 20:07:28

@"streetfighter": persze, vannak ilyenek. Sajnos kisebbségben.

"streetfighter" 2012.08.19. 20:32:44

@Fenimore:
Egyébként komolyan nem érzékeled a változást a zebrán?
Szerintem lényegesen jobb a helyzet, mint pár évvel ezelött.
Nem mondom, hogy nincsenek hülyék, mert engem is kerültek ki a kétsávos úton, mikor át akartam engedni a gyalogost, de mostanában ez a ritkább.
A nagyforgalmú kétsávos utak még mindig veszélyesek, ha nincs lámpa a gyalogosok számára, ezt el kell ismerni. Én is a tükörbe nézek mielött lassítanék, hiszen nem szeretném, ha belém jönnének hátulról. Már volt, hogy ezért nem mertem megállni a zebra elött.
A

SarahConnor 2012.08.19. 23:16:32

@"streetfighter": tényleg nem.
Az totál más eset, mikor a vezető azért nem áll meg, mert már nem tud. Későn lép a gyalogos a zebrához, ő meg nem gondolatolvasó. Egyébként azt gondolom, a gyalogosokon csodálatosan látszik, van-e jogsijuk. Sokan vannak, akikhez képest a birka közlekedik, egyáltalán nem érdekli, hogy későn bukkant elő a ház sarka mögül, nem tudok megállni, csak satufékkel, fogja magát és lelép. Nem mérlegeli a sebességet, nem érzi a veszélyt, nem tudja magát az én helyzetembe képzelni, csak elém gyalogol. Nem néz semerre, pláne azután, hogy csikorogva megállok. Ez egyébként a gyalogosok elsőbbségével kapcsolatos szigorítás egyik nagyon negatív hozadéka: rengeteg gyalogos merész lett, "ami jár, az jár" alapon átcsörtetnek előtted, sokszor azzal se törődve, hogy gyakorlatilag életveszélyes állapotok uralkodnak épp a kérdéses úton. Egyszer egy barom a zebrán előzött, ami nem szabad, na de ettől még halálos. Gyalogos odanézett, mérlegelte a helyzetet, és lelépett - egy olyan útra, ahol mindkét sávban már megállni képtelen autó jött felé. Kormányelrántás lett a vége. Ő meg bámult a fejéből. Legszívesebben felpofoznám az ilyet, és elküldeném KRESZ-tanfolyamra. Ugyanilyen balesetveszélyesnek és idiótának tartom azt is, hogy a biciklisek nem kötelesek KRESZ-vizsgát tenni. A minap egy fiatal csajjal csak azért csattantam majdnem, mert a bicikliúton a menetirány szerinti bal oldalon közlekedett, azaz velem szemben. Mivel nem tudtam, mire számítsak tőle, lefékeztem, amire ő cöcögött egyet, mert neki is meg kellett állnia. Ekkor félig nevetve megkérdeztem, hallott-e már a jobbra tartási kötelezettségről. Őszintén megdöbbenve nézett rám. Mikor utánanéztem, már a jobb oldalra áttekerve folytatta. Ledermedtem, hogy ilyenek vannak köztünk, akinek apu meg anyu a segge alá tolja az 50ezer forintos dizájnbringát, de azt se mondja el neki, hogy a jobb oldalon menjen...

Szerintem a közlekedési kultúra javulását több oktatással lehetne elérni. Ne lépjen már úgy senki az utcára, hogy szart nem tud arról, ami ott zajlik.

Egyébként meg mifelénk azért vannak jobb helyzetek egyes zebrákon, mert kevesebb az autó, határozottan kisebb a forgalom. Ahol eddig negyed óráig vártál, most csak 5 percig kell, és kevesebb autósból könnyebben akad egy normális.

jelentéktelen alak 2012.08.19. 23:25:05

@Fenimore: Biztosan vannak olyan helyzetek, mikor valami olyan oka van a sebesség korlátozásnak, ami nem látható és nem is táblázható. De a zöm, nem ilyen.

Ha igazad van és a figyelem felkeltés az igazi ok, akkor miért 30-as tábla van ott, miért nem csak útépítés tábla, útszűkület tábla, úthibák tábla, kanyar tábla, stb, ???

Ha valóban csak a figyelem felkeltés az igazi ok, akkor erre a célra vannak figyelem felkeltő táblák a KRESZ-ben rendszeresítve.

Ezért nem gondolom logikusnak, amit írsz. Persze elfogadom, hogy én tévedek. De akkor is azt gondolom, hogy a hülyéknek köszönheti mindenki, hogy idáig fajult a helyzet és pont a hülyék akik háborognak miatta.

SarahConnor 2012.08.19. 23:29:30

@jelentéktelen alak: nem hiszem, hogy tévedsz, itt már valóban visszakanyarodik a téma a hülyékhez. :)

jelentéktelen alak 2012.08.19. 23:29:31

@Fenimore: " Egyszer egy barom a zebrán előzött, ami nem szabad, na de ettől még halálos."

Értem én, hogy élet ösztön, meg egyebek, de egy ilyen helyzetben akármilyen mértékben is bárki mást hibáztatni, mint aki a zebrán előz...

SarahConnor 2012.08.19. 23:38:14

@jelentéktelen alak: ha van egy szituáció, amiben egy autó zebrán előz, és egy gyalogos ezt látva mégis lelép elé, ott mind a kettő hibás. Ugyanazt az életet kockáztatják ugyan, de hibásak.

jelentéktelen alak 2012.08.19. 23:54:05

@Fenimore: Ha van egy szituáció, mikor egy örült egy iskolában, vagy az operabálon fegyvert ránt és lövöldöz, azt is látja mindenki. Eszerint, aki nem rohan el, az pont annyira hibás, ha megsérül, mint az elmebeteg, aki vaktában lövöldöz???
Szerintem nem.
Pont úgy nem, mint ahogy nem hibás az sem, aki egy ilyen idióta előzővel szemben autózva, ütközik vele.

Addig egyetértek, hogy nem túl talpra esett dolog ilyen esetben lelépni a zebrára, vagy nem megpróbálni eltűnni az idióta útjából. Hiszen egy balesetet minden áron el kell kerülni.
De hibás csak is az lehet, aki ilyen helyen neki áll előzni, vagyis aki kiváltotta a veszélyes helyzetet.
Ebből az álláspontból, nehezen tudok engedni.

imittto 2012.08.20. 08:17:46

@blogol-ó: Tegnap jöttünk haza a Balatontól. A kempingbe a német/lengyel/belga...stb. megérkezik, leteszi az autót, majd míg itt van szinte meg se mozdul vele. Előszedi a bringát vagy ha nem hozott kölcsönöz egyet, esetleg elsétál 200 métert a strandig. Ezzel szemben a magyar ha 100 métert kell menni a recepcióig azonnal autóba ül és kigurul vele. Délután ha autó mozgott a kempingen belül az 100% magyar rendszámos volt (egy része persze kályhacső méretű kipufogóval, külön kiemelném a két Hondás srácot aki fölöslegesen jött el a Balatonig, autóval körözni és zenét hallgatni a lakótelep parkolójában is kiválóan tudott volna) Annak ellenére hogy külön kérik hogy 13-15 óráig ne mozogj bent autóval olyan forgalom volt mint kint a főúton. Messze még a válság meg a drága benzin.

imittto 2012.08.20. 08:22:21

@Desmond77: Akinél elszakad a cérna mert valaki betartja a szabályt az darálja le a jogosítványát. Pszichológiai alkalmassági vizsgálat is kellene jogosítvány szerzéskor/hosszabbításkor, sokat segítene a forgalomcsillapításban.

schdl (törölt) 2012.08.20. 09:40:34

@blogol-ó: Te egy megkeseredett, rosszindulatú és irigy ember vagy. Attól még, hogy valaki betartja a sebességhatárokat, simán el tud gázolni valakit, a kettő nincs közvetlen összefüggésben. Az érveiddel a maximális sebességre vonatkozóan magadra maradsz, hiszen a rendőrség 130as táblánál 150-ig nem büntet, ahogyan 50-nél 65-ig. Így hát vagy kezdeményezed az újuló KRESZ ezen irányú kiegészítését, vagy továbbra is anyázva állsz a hídon és számolgatod, hány embernek van kocsija (ami neked láthatólag nincs).

SarahConnor 2012.08.20. 11:47:52

@jelentéktelen alak: nem mondtam egy szóval sem, hogy a balesetveszély megteremtésében nem maradéktalanul az autó a hibás. Dehogynem. A kommentemben nem azért vágnám pofon a gyalogost, mert tehet valamiről, hanem mert annyi esze meg józan ítélőképessége nincs, hogy eszébe jusson, bizony ebben a helyzetben nem fog átérni időben a túloldalra, és veszélyes lelépni. Kialakult egy veszélyhelyzet, amiből ő kényelmesen kimaradhat, ennek ellenére belegyalogol a közepébe, ez hiba.
A lövöldözőt azért nem lehet összehasonlítani ezzel, mert a lövöldöző célja kifejezetten az, hogy téged lelőjön. Ez az autó viszont nyilván nem gyilkolási szándékkal előzött, csak sietni akart. Ha odaállsz az útjába, az a te felelősséged is.
De mondom, a hangsúlyt arra szerettem volna helyezni, hogy a gyalogosok ítélőképessége néha csapnivaló, és iszonyú közlekedési szituációkat képesek megteremteni. Mint az az anyuka, aki vagy egy hónapja a szemem láttára kitolta a babakocsit a zebrára, annak ellenére, hogy az ott jövő autó szemmel láthatóan nem kívánta átengedni. Egy gyalogos még kiáltott is neki, hogy vigyázzon, nem áll meg a kocsi, az utolsó pillanatban húzta vissza a babakocsit, persze addigra a kocsi is befékezett egy óriásit. Persze, az autónak kötelessége lett volna megállni, de ez csak egy dolog. Ha a gyalogos nem mérlegel, és makacsul megindul az úton keresztül, és ezzel ő is veszélyezteti magát.

Amúgy ma reggel egy bringás elütött. Rámcsengetett, hátrafordultam, hogy lássam, merről jön, és merre lépjek el, és máris elcsapott. megmondom őszintén, iszonyúan káromkodtam rá, a járdán voltunk, nem bicikliúton, és mi a fenéért nem a féket nyomja a csengő helyett? Elég gyorsan jött, nagyot ütköztünk, a lábamon egy helyen teljesen lejött a bőr. Ilyen az, mikor őskretének közlekednek.

Csak Norris 2012.08.20. 18:03:42

@imittto: Pedig sajna sokaknál látom ezt.
Méterre jön mögöttem mert be merem tartani mondjuk a 70-et, és a szembejövő sávban ha van egy lélegzetvételnyi hely, kilő rámhúz, mindenkit veszélyeztet.
Szinte mindig akad egy barom ha be akarom tartani a korlátozás.

Bigpeterson 2012.08.20. 20:17:41

@schdl: Azt remélem tudod, hogy amit írtál az egy amolyan fél igazság. 65 alatt is ugyanúgy megbüntethet a rendőr. Viszont 65 alatt mérlegelhet, és ő szabja ki a helyszíni bírságot, vagy figyelmeztet. 65-től pedig már a közigazgatási bírság van, ami fix. De attól még 54Km/h felett is megbüntethet. (más kérdés, fogy tényleg megfog-e). Ez az 50-es táblánál a helyzet, a többinél is így van, attól hogy a fix 30.000 alatt van még büntethetnek.

dr. Bubó 2012.08.20. 20:52:39

minden rendőr bűnöző, sőt minden álami (köz)alkalmazott az

minden hivatal és jogszabáj az xart sem ért...

tehát minden politikus lámpavas...

jelentéktelen alak 2012.08.20. 23:02:51

@Fenimore: Ebben a formában már egyet is értek veled, meg nem is.

Egyet értek, mert ennyi életösztön elvárható volna valóban mindenkitől.
Nem értek egyet, mert tudom, hogy sokan pont az ilyen elvárható életösztönnel élnek vissza.

Igen is összehasonlítható a lövöldöző és az zebrán előző autós. Nyilván más a motiváció, más bűn súlya, de mind a kettő önkényesen teremt egy mások számára veszélyes szituációt.
Ne fogadjuk már el ilyen könnyen, hogy azért teremt valaki veszélyt, mert siet! Annyira ne siessen már, hogy zebrán is előz! Milyen dolog már, hogy nem akarja megadni az elsőbbséget a gyalogosnak??? Kamionnal szemben is ilyen nagyvonalú lenne?
Az ilyennel szemben kisebb hiba erős fékezésre kényszeríteni, még ha visszakozik is a gyalogos mint hagyni szó nélkül önkényeskedni.
Természetesen a rendőr dolga volna az ilyen elmeszelése. Civilizált helyen, fel is jelentik az ilyen barmokat és meg is kapják ami jár nekik.
Nem lehet elfogadható, hogy valaki azért teremt ilyen helyzetet, mert a másik életösztöne majd segíti őt. Erre nem szabad hagyni senkit apellálni, pont azért nem, mert elkanászodik.

Peetee 2012.08.20. 23:23:00

@blogol-ó:

Hát komám, gondolod ahogy akarod, én ~8 éve balesetmentesen közlekedem, és igyekszem megtartani jószokásomat!
Mit akarsz személyesen?
"Ököllel nem ütöd agyon az igazságot" - már a rómaiak megmondták a tutit!

SarahConnor 2012.08.21. 01:27:55

@jelentéktelen alak: én értelek, de te még mindig nem érted azt, amit mondok. Illetve inkább az idiótaságig túlmagyarázod. Ki mondta, hogy elfogadható az autós szabálytalansága? Nem az, de ha ő nem vigyáz rám, akkor nekem se kell? Életösztön ide vagy oda, a lényeg, hogy ha jön egy autó hatvannal, húsz méterrel a zebra előtt, nem lépsz le! Hiába van elsőbbséged, nem kaptad meg, max az életed árán szerezheted meg. Megszerzed? Oké, az autós hibája, fel kéne jelenteni, de neked is legyen annyi eszed, hogy nem lépsz elé, hacsak nem akarsz meghalni! A saját érdekedben! Ha lelépsz, akkor egy sült idióta vagy. Ettől még az autós is, naná, de te is! Odanézel, konstatálod a veszélyt és tojsz rá? Akkor várd a következményt.Ha jön egy lövöldöző, elfutsz, elbújsz. Lehet, hogy nem sikerül, és lelő. Ő a mocsok. De nem mész oda felemelt kézzel, hogy "ide lőj"!
Tök más tészta, ha tehetetlenül ér a szituáció, és más, hogy van választásod belekeveredni vagy kimaradni.
Ezért nem jó példa a lövöldöző. Ráadásul a bevásárlóközpontba (iskolába, akárhova) nem úgy mész be, hogy bárhol lehet lövöldöző, de a forgalomban számítanod kell veszélyhelyzetre, szabálytalankodókra. Tudatosan közlekedsz és vigyázol magadra. Vagyis kellene...

Könyörgök, ez a defenzív vezetés alapelve: Számíts arra, hogy valaki elront valamit, szabálytalankodik, veszélybe sodor. Késznek kell lenned a baj kivédésére. Attól még ő a vétkes, te pusztán a saját érdekedben védekezel a hülye autós manővere ellen. Miről beszélünk? Én csak ezt a viselkedést várom a gyalogostól is, meg vagyok róla győződve, hogy jogosan. Ha megpróbálod, de nem sikerül (pl elrántani a kormányt egy beléd tolatótól), egy dolog. Hülye sofőrt megbüntetni, téged kárpótolni. De ha konstatálod, hogy jé, jön egy autó százzal és nem áll meg, és erre fogod magad és lelépsz elé, onnantól lehet mondani, hogy a saját sérülésed érdekében te is hoztál egy rossz döntést. Ebből a szempontból akár mindegy is lehet, az autó szándékosan nem áll meg, vagy csak nem tud már biztonságosan megállni a zebra előtt. Gyalogos vagy, közlekedsz, felelős vagy. Ezt el szoktuk felejteni! Mert gyalogolni könnyű, de a forgalomban lenni mégis veszélyes. Ha azt hozom fel példaként, hogy egy autós nem tudott megállni a zebra előtt, és a szándékosság kimarad a sofőr részéről, az egész fenti vitánk ki se alakul. Akkor meg mi az alapja? A gyalogos igenis legyen képes felmérni a sebességet, távolságot, az autó viselkedését, mérlegelni, hogy lehet-e tőle várni lassítást, idenéz-e épp, stb. Ehhez nem kell akkora tehetség, ez egy másodperc alatt felmérhető. Csak sajna kellene hozzá a birkáéra egy kicsit kevésbé hasonlító közlekedési kultúra, egy alap KRESZ-oktatás, iskolás kortól.

pengusz 2012.08.21. 06:57:31

@"streetfighter": "Nem vagyok a szabályok vak követője, de a gyorshajtásaimból hosszú évek alatt sem volt gondom. " Vagy csak nem tudsz róla, mert már nem is láttad a következményeket :)
(a kilométer rövid "o")

pengusz 2012.08.21. 07:03:05

Szerintem meg az baromság, hogy a járdán 10-zel lehet csak menni kerékpárral. Én 10 éve versenyzek, 20 éve bringázok és még sosem volt balesetem. Én akkora ász vagyok, hogy mehetek 30-40-nel is a gyalogosok között Szerintem egyáltalán nem veszélyes. Nekem ne magyarázzon a sok szemellenzős köcsög, aki még bringán sem ült soha. :)

SarahConnor 2012.08.21. 10:28:41

@pengusz: te lehet, hogy ász vagy, de a gyalogos nem, és fingja sincs, mire számítson tőled. Ezért kell lassan menni. Én is baromi ügyesen tudok manőverezni, de ha a gyalogos befosik, és rosszul lép, akkor ütközünk! Tegnap is így ütöttek el.

Perillustris 2012.08.21. 15:35:23

@jelentéktelen alak: "a 2,5km-es távot, ha autóval teszi meg, akkor 10perc"

Ez futótempó. :o

pengusz 2012.08.21. 17:11:46

@Fenimore: Nem szoktam járdázni, csak a ironizáltam :)

SarahConnor 2012.08.21. 17:59:15

@pengusz: jah, akkor elmentem mellette, bocs :)

Reggie 2012.08.21. 18:09:04

@pengusz: Az abszolut gyorshajtas a balesetek elenyeszo szazalekaert felelos. Ezert is nevetseges ez a sok mericskeles es talan ez az oka annak is, hogy nem a veszelyes szakaszokon mernek, hanem a jol jovedelmezon.

D4D 2012.08.21. 19:05:38

Ma hazafelé a 8-ason mindent betartottam. Anyám 15 perc után felhívott, hogy irdatlan csuklásroham jött rá.

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.21. 19:43:15

@D4D: Ne csodálkozz.

"Ma hazafelé a 8-ason mindent betartottam." = Ma hazafelé a 8-ason mindenkinek betartottam.

Perillustris 2012.08.21. 22:11:42

@D4D: Még nem jöttél rá, hogy kizárólag biciklivel kell betartani a szabályokat? Ha autóval csinálod ezt, mint látod, rögtön a haladás kerékkötőjévé válsz. Mert ugyebár a forgalom ritmusa felülírja a szabályokat, és most már le nem mosod magadról az önkéntes rendőr jelzőt.

jelentéktelen alak 2012.08.21. 22:36:49

@Fenimore: Én azt nevezem életösztönnek, amiről Te írsz.

Mivel pont ezzel élnek sokan vissza, nem várom el senkitől. Természetesen alkalmazom, de nem várom el. Amit viszont elvárok, hogy mindenki úgy közlekedjen, hogy ne a másik életösztöne, vagy defenzív közlekedése mentse meg a keletkezett helyzetet.

Pontosan értem, hogy mit akarsz átadni nekem.
Ott nem értünk egyet, hogy egy baleset után én nem "kövezem meg" azt, aki nem alkalmazta az életösztön súgalta magatartást, nem volt defenzív.
De igen is elítélem azt, aki azt a veszélyes szituációt kiváltotta. Akkor is, ha csak figyelmetlenségből, véletlen és agresszívitásbol.

A két hiba nem azonos súlyú a szememben.

Ezzel együtt én is óvatosságra és körültekintésre intek mindenkit. Sokkal értékesebb az élet, mint egy elsőbbség. De nem vagyok hajlandó csökkenteni a felelősségét még ilyen kis mértékben sem a hiba kiváltójának.

Azzal együtt, hogy tudom mindenki hibázik, még én is. De a hibák felelőssége nem elsumákolható, hogy bezzeg a másik meg olyan hülye volt, hogy bele szaladt a pofonba. Nem. Ezt nem tudom elfogadni, mert az ilyen szemlélet teszi felelőtlen hibázóvá az embereket. Az ilyen szemlélet vezet oda, hogy "úgy kell vezetni, hogy a gyalogos ne merjen lelépni előttem."

jelentéktelen alak 2012.08.21. 22:38:40

@Perillustris: Nem tudom te hogy vagy vele, de engem már többször hagyott le járókeretes nénike, mikor a dugóban álltam...

jelentéktelen alak 2012.08.21. 22:41:45

@pengusz: Nem versenyzem ugyan, de kb 80-100E km van a lábamban biciklivel. Kevés európai országba nem tekertem el fénykoromban. De ha ilyen biciklist látnék a járdán gyalog, akkor nem biztos, hogy nem intéznék valamit azért, hogy essen egyet. :-)

pengusz 2012.08.22. 06:30:31

@jelentéktelen alak: Neked is ajánlom ezt : @pengusz: (pár sorral feljebb)

SarahConnor 2012.08.22. 10:48:04

@jelentéktelen alak: Nem tudok teljesen egyetérteni. Aki hülye, az hibás. Autós is hibás, gyalogos is, ha hülyeséget csinálnak. Megkövezni én se kövezem meg, maximum jól megráznám és iskolába küldeném, de nulla aggyal (a KRESZhez) ne közlekedjen már senki! Legyen akárki a hibás, alap KRESZ oktatás nélkül veszélyes utcára lépni, és nem kellene csak úgy engedni. Vérfagyasztó dolgokat látni nap mint nap, amiknek nem lenne szabad megtörténniük az utcán. Persze, autósrészről is, na de ők azért más tészta, mert ők kaptak oktatást, max letojják a szabályt. De ott egy rakás KRESZhez analfabéta gyalogos meg bringás, aki potenciális időzített bomba.

Perillustris 2012.08.22. 13:06:27

@Fenimore: Egy ideális világban nyilván nem lennének emberek "nulla aggyal". De mivel ez nem elérhető, és nem csak hajózni, közlekedni is muszáj, az "okosabbaknak" szükséges alkalmazkodnia, mert csak ők képesek erre.

Szóval a gyengébb képességűek ezután is részesei lesznek a forgalomnak, ezt kell alapul venni, ehhez kell alkalmazkodni.

GYK: természetesen a közös nevezőt meg kell találni.

SarahConnor 2012.08.22. 13:17:34

@Perillustris: nem lehetne úgy alkalmazkodni ezekhez a gyengébb képességűekhez, hogy próbáljuk a képességeiket javítani, amennyire lehet? Dehogynem. Az én érdekem is, meg az övé is.

SarahConnor 2012.08.22. 13:37:52

@Perillustris: illúzió az, hogy iskolai oktatás keretében alapvető KRESZ-t oktassunk? Hogy a rendszeresen szabálytalanul vezetőket visszaültessük a tanfolyamra és újravizsgáztassuk? Hát hallod, ebben az országban lehet, hogy az, itt csak a képviselőkre van pénz, egyébként nem annyira elvetemült ez. Nem lenne olyan sok olyan ember, aki annyit sem tud, hogy menetirány szerinti jobb oldalon közlekedünk, vagy biciklivel csak egymás mögött, nem egymás mellett közlekedünk.

Perillustris 2012.08.22. 15:49:41

@Fenimore: Először is, én kifejezetten a valóban nem teljesen ép elméjűekre gondoltam. Nem tudom, van-e sejtelmed a mentálisan sérült emberek óriási számáról, akikről ne a nyálcsorgató és magát ellátni képtelenek jussanak eszedbe, hanem azok, akik első ránézésre normálisnak tűnnek.

"Nem lenne olyan sok olyan ember, aki annyit sem tud, hogy menetirány szerinti jobb oldalon közlekedünk, vagy biciklivel csak egymás mögött, nem egymás mellett közlekedünk."

De lenne, ugyanis tévesen abból indulsz ki, hogy a fenti szabálytalanságok oka a szabályok nem ismerete. Előfordul persze, nem vitás, de a szabályok döntő többségét tudatosan hágja át minden közlekedő.

SarahConnor 2012.08.22. 16:05:18

@Perillustris: mentálisan sérült emberek? Jesszus úristen, kit keverünk még bele ebbe a parttalan vitába?
Képzeld el, van sejtelmem róluk, együtt élek eggyel. Érdekes módon középsúlyos értelmi fogyatékosként is tud kulturáltan ügyet intézni, vásárolni, dolgozni, és igen, közlekedni is. Ne kezdjük már a vitát arra az elenyésző számú (teszem azt) Down-szindrómásra. Te pl hányat látsz naponta az utcán?
A pontagyúak alatt természetesen a közlekedéshez nullákat értettem. A szabályok nem ismerete sosem mentség a közlekedésben (a rendőrnek nem mondhatod, hogy nem tudtad, hogy az a tábla azt jelenti...), de segítség lehet. Elsősorban abban bíznék, hogy jelentős javulás lenne, ha nem sík tudatlanul indulnának neki kisgyerekkortól az emberek a közlekedésnek.

Az meg, aki tudatosan nem tartja be a szabályt, megint más kategória. Az legalább rendelkezik annyi ismerettel, hogy valószínűleg szándékosan nem veszélyezteti az életét. Nyilván maradnak ilyenek is szép számmal, de ebből a birkaállapotból ki kellene jönni valahogy.

SarahConnor 2012.08.22. 16:06:14

# mármint segítség lehet az szabályok ismerete. Csak baxtam befejezni a mondatot. :)

Marcellusca 2012.08.22. 17:18:33

@D4D: LOL

@tundrazuzmo: Hát, igen. A kettő - sokszor - ugyanaz. :D

Marcellusca 2012.08.22. 17:20:28

Amikor autót vezetek, utálom a gyalogosokat, amikor gyalog közlekedem, utálom az autósokat. :)

De mindkét esetben egyformán gyűlölöm a kerékpárosokat. :D

SarahConnor 2012.08.22. 18:42:10

@Marcellusca: kerékpáron közlekedsz? Az benne a durva, hogy kerékpáron is tudod utálni a kerékpárosokat. Sőt, ott lehet igazán :)

Perillustris 2012.08.23. 16:58:30

@Fenimore: Öngyűlölőkről rendszeresen lehet hallani.

SarahConnor 2012.08.23. 19:10:40

@Perillustris: nagyon poénos, kezdd el ezt a kommentemet is félremagyarázni, jó?

jelentéktelen alak 2012.08.23. 20:47:35

@Fenimore: Szerintem túl értékeled a KRESZ tudását.
Elvileg, mindenkinek tudnia kell(ene) a KRESZt, mint minden más törvényt és szabályt, amit érinti az életét. Mivel mindenki közlekedik, mindenkinek tudnia kell a KRESZt. A gyalogosnak és a biciklisnek is. Abban igazad van, hogy az, aki autót vezet, annak vizsgáznia is kell belőle. Ennek ellenére sok autó vezető nem csak tojik a KRESZ-re, de fingja sincsen róla.
Vagy megfizette, hogy jogosítványa legyen, vagy elfelejtette már amit tudott, de a zöm úgy megbukna egy spontán teszten, hogy ihaj.
Ha ez a teszt átfogó volna és azokat is tesztelnék, akiknek nincsen jogsijuk (nyilván a gyalogosokra és a biciklisekre vonatkozó részből, hiszen nekik nem kell tudniuk pl. a magasság korlátozásról)
Szerintem nem térne jelentősen el a bukottak aránya a már jogosítvánnyal rendelkezők és a jogosítvány nélküliek között. De az is lehet, hogy jobbak lennének azok, akiknek sosem kellett vizsgázniuk.

Ez csak feltételezés, de így gondolom.
Kb 8-10 éve egy kereskedelmi TV tesztelte a lakosságot KRESZ-ből. Nagy lebőgés lett az eredmény.

SarahConnor 2012.08.23. 23:10:37

@jelentéktelen alak: hát igen, az is megér egy misét, hogy mi folyik ma KRESZ-oktatás néven.

labi 2012.08.24. 10:05:56

Remélem sose leszek annyira idegbeteg, hogy ilyen szinten ledobom a láncot, csak mert pár méteren át lassabban kell menni. Igazi élmény lehet a postoló ismerősének lenni. :)

Mindezt függetlenül attól, hogy a táblákról mi a véleményem. :)

linfury 2012.08.26. 11:26:28

OFF
A legfrissebb poszthoz miért nem tudok kommentelni?
Tudja valaki?
ON

blogol-ó 2012.08.28. 14:43:55

@schdl: Te meg egy seggfej vagy.

@Peetee:

"én ~8 éve balesetmentesen közlekedem, és igyekszem megtartani jószokásomat!"

Remélem ez nem úgy működik, mint a többségnél, akiknél csak azért van a balesetmentesség, mert a gyalogosok elég gyorsan futnak és ügyesen elugranak mindig...

"Mit akarsz személyesen?"

TE mit akarsz komám? :D

blogol-ó 2012.08.28. 14:58:26

@imittto: No látod.... erre egészen biztosan nem jön itt egy darab hozzászólás se. Nagy-nagy csönd van helyette.... mert tényleg igaz.

Peetee 2012.08.28. 16:08:58

@blogol-ó:
Nem, úgy működik, hogy inkább fékezek/lassítok/kitérek, ha olyanokat látok közlekedni, akiknek nem kellett volna jogsit adni.
Tudod, azok, akik balra indexelnek a körforgalomban és a 10méterszéles egyirányú utcának is a bal oldaláról kanyarodnak jobbra; index nélkül, 3,4km/h-val. Meg néznek az egyenrangú átkereszteződésekben mint borjú az új kapura.

Te írtad, hogy megnéznél élőben, meg pofán vernél...nem én akarok öklözni, hanem Te. Mert ugye primitív emberek fegyvere a "szájbabaszom a jóskát".
Szép napot komám!

blogol-ó 2012.08.28. 20:12:29

@Peetee: Muti már "komám" hol írtam, hogy pofán akarlak verni...?
Idézd már, ha van ilyen...

Xezs 2012.09.02. 20:05:20

A poszter igazából minden kérdést megválaszolt és az összes lehetséges kommenttípust felvázolta.

Én csak annyit fűznék hozzá, hogy túl sok összeesküvés-elmélettel foglalkozó filmet/cikket akármit látott/olvasott.

Xezs 2012.09.02. 20:09:05

@blogol-ó: Tény hogy sok a hülye autós, meg vinnyognak mint egy fürdőskurva minden szabályozásért (lásd a fenti posztot), DE egy dologhoz semmi közöd: hogy melyik autóban hányan ülnek.

Egy másik kommentemben írtam: ha valakinek ez nem tetszik, lesz szíves venni magának egy autót, abba aztán beültethet 3-4 hajléktalant, és akkor nem egyedül lesznek. Bónuszként még lehet hogy oda is szarnak neki a kárpitra.

Az autójukban egyedül ülők miatt panaszkodni legalább annyira kispolgári, mint a 30-as tábla miatt. Ugyanaz a szint.

blogol-ó 2012.09.02. 20:18:12

@Xezs: Kishaver, valóban nincs közöm egyik autó tartalmához se. Olvass vissza egy kicsit, látni fogod, hogy miről szól ez a dolog nálam: leírtam többször, hogy engem az a sírás zavar, amit az autósok részéről tapasztalok amiatt, hogy nincs hely az utakon. És miért nincs? Mert sok az autó. És miért? Mert a sok, magát fontosnak tartó ember beül és ott pöffeszkedik egyedül benne. Magatokkal szúrtok ki, te szegény. Mit nem fogsz ezen föl?

Xezs 2012.09.02. 21:56:20

@blogol-ó: Ha beülne melléjük 3 hajléktalan, akkor már kevesebb autó lenne az utakon, vagy mi a tököm?

Vagy mindenki aki autóval jár, dolgozzon lehetőleg egyazon utcában meg várjanak egymásra? Elképzelem ahogy Sanyika még este 7-kor is melózik, Petya meg már 5-kor hazalépett volna, de hát megegyeztek hogy együtt mennek, így Petya a feleségével kurvaanyázva ordít a telefonba a kialakult patthelyzet miatt.

Nézd, aki sír, hogy sok az autó, az hülye. Ez van, ennyi van, nem lehet felgyújtogatni meg ellopatni mindet.

De akinek nem tetszik, hogy egyedül vannak az emberek a kocsijukban, az is hülye. Az autó pont azért a tiéd, hogy egyedül lehess benne és ne kelljen mindenféle faszparasztra várnod meg agyalni hogy mikor hova menjetek. Kivétel persze a család, de ezt is szabadon eldöntheted, hisz a tiéd.

A kommented végét nagyon benézted: nincs autóm. De a mások dolgába való beleugatás bassza a csőröm ettől függetlenül.

Ezt a faszságot, mármint hogy az autósok üljenek be más kocsijába valami elbaszott hippi találhatta ki 2 füves cigi között a biciklijére támaszkodva, aztán annyira megtetszett neki, hogy világgá terjesztette, az erre fogékony agyhalottaknak meg még meg is tetszett.

Jövőre már az lesz az igény, hogy akinél egy főre 10 négyzetméternél nagyobb lakótér jut, az fogadjon oda magához egy-két bukott devizahitelest?

Na elmegy mindenki a faszomba. Nehogy már a másik tulajdona fölött befüvezett hippik rendelkezzenek.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása