Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Milyen táblát látsz a képen?

2012.09.25. 07:55 :: SilentSound

A minap Gyálon bringáztunk Don Blasiussal, amikor a Puskás utca és Szélső utca sarkán jártunk, egy fura dolgot láttam. Egy tábla hátulját. A túloldalról ezt lehet látni, amit ti is láttok, egy szép gömbölyűre nyírt lombú fát. Na ki mondja meg ebből, hogy miben folytatódik az a kis fém oszlop a törzsétől balra?

milyentabla1.jpg

A kereszteződésből sem látszik túl sok, de azért kivehető, hogy az ott egy elsőbbségadás kötelező tábla. Szerencsére az is sejthető, hogy a túloldalról ez nem nagyon látszik.

milyentabla2.jpg

A fákat valószínűleg a ház tulajdonosa ültette és ő is gondozza, mindegyik szép egyformára van nyírva. Ja persze, hülyén mutatna a sor végén egy félgömb alakú fa. Az meg ugyan kit érdekel, hogy másra nézve ez balesetveszélyes? Vagy nyáron jobbkezes az utca, télen, ha lehulltak a levelek, megváltozik a forgalmi rend? A hatóságok ilyenkor hol vannak? Nem hiszem, hogy egyik napról a másikra nőtt oda az a fa...

A Szélső utcából érkezőknek pedig csak ez a felfestett burkolati jel lehet gyanús, mert jobbkezes utcákban ilyet nem nagyon szoktak. Ha itt baleset történik, ki lesz a hibás?

milyentabla3.jpg

163 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes kresz tábla

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neménvoltam! 2012.09.25. 11:06:56

Nincs itt gond.

Nyar: fa zold, tabla nem latszik, ott az utburkolati jel.

Tel: lomb nix, tabla latszik, utburkolati jel a ho alatt

Mindig van iranymutatas...
:)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 11:08:43

@D4D: Akkor meg pláne. Ahogy néztem, kb. egyszerre jutott eszünkbe megnézni a pontos bekezdést. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.25. 11:09:45

@dr. vuvuzelafan: "Szerintem még az sem jelent elsőbbségadási kötelezettséget, ha ott a háromszög az útburkolaton felfestve, de nincs kitéve a tábla."

Akkor mit jelent? Macisajt lesz ebédre? Vagy mit?

D4D 2012.09.25. 11:10:30

@dr. vuvuzelafan:
"ha az elsőbbségadási kötelezettség „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla jelzéséből következik, erre a vonal előtt levő háromszög alakú útburkolati jel (153. ábra) hívhatja fel a figyelmet;"

- Ugyanakkor az útburkolati jel önmagában is utasíthat. (STOP felfestés pl)

@Rocko-: A biai képednél eleve mikor leérsz a főpályáról, van egy 80-asod, majd még a kanyar elején van a 60-as. Előrébb, mint jelzed. (Kb 1 éve átalakították, és előrébb került a 60 - Hetente járok arra)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.25. 11:12:20

@SilentSound: @D4D: Mindig röhögök azokon, akik ennyire kukacoskodnak a szabályokon, aztán rémült, komoly képpel, láthatósági mellényben telefonálgatnak a törött autójuk mellett :D

Rocko- 2012.09.25. 11:12:38

@D4D: igen, az élhetőbb, ott a 60-as van rejtve. majd megpróbálok videozni holnap.

Roan 2012.09.25. 11:18:18

@SilentSound: Ha helyi útról van szó, akkor önkormányzat, főút esetén megyei útkezelő az illetékes, szerintem. Érdemes lenne szólni nekik, mivel, baleset esetén nem a fa ültetőjét ültetik le (hehe, ültetik az ültetőt:)), hanem a közjegyzőt vagy a közútkezelő illetékesét, ezét ők valószínűleg nem veszik félvállról az esetet.

dr. vuvuzelafan 2012.09.25. 11:20:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Olvasd el a beidézett passzust! Nem jelent semmit, csak felhívja a figyelmet a következő táblára. De ha nincs tábla?

Iza Béla (törölt) 2012.09.25. 11:22:42

Asszem 10 cm törzsátmérő alatt nem kell vágási engedély, az önkormányzat (mint az út üzemeltetője) erdészeti engedély nélkül eltávolíthatja.

@Tom Servo: Igen. Kell hozzá egy engedélyezési terv, egy hatósági eljárás, egy kiviteli terv, egy kivitelezés. Ha az adott közút kezelőjénél az ilyen jellegű munkák meghaladják az értékhatárt, akkor erre is közbeszerzés, kivétel, ha van előminősített vállalkozó, vagy ha van keretszerződés az ilyen jellegű munkákra.

A láncfűrész gyorsabb, hatékonyabb. Ha a ház előtti terület közterület, akkor a közterület kezelője előzetes értesítés nélkül a fát eltávolíthatja.

chel 2012.09.25. 11:24:09

Roannál a pont. Ilyenekért nem kell Gyálra menni, Budapest tele van vele. Budapesten 2 lehetséges opció van erre, ha az útvonal önkormányzati, akkor a helyi önkormányzat az illetékes az ügyben, ha fővárosi főútvonal, akkor általában a FŐKERT végzi vagy közút kezelője. Nem egy olyat láttam már, hogy télen kirakott táblát konkrétan a lombtalan fába "állították" nyáron meg jött a "meglepetés", hogy hűbammegezbeződült. Gyakorlatban a kutya sem foglalkozik vele. Ez van :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.25. 11:26:07

@dr. vuvuzelafan: Te meg próbálj meg logikusan gondolkodni. Ha nincs tábla, csak felfestés, akkor elsőbbségadás nélkül kihajtasz a (fő)útra?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 11:27:45

@chel: Az tök jó, hogy Budapesten ki az illetékes, de a képek Gyálon készültek. :)
A város weblapján a hivatali ügyintézés menüpontban telefax az nagyon van, de egy darab email címet nem írtak volna oda.
Írok az NKH-nak, hátha ők tudnak érdemben reagálni valamit.

chel 2012.09.25. 11:28:55

@Neménvoltam!:
Te hol élsz? :D Útburkolati jel? Max ha kimész és festesz egyet, éves szinten az útburkolati jelek 15%-át újítják. Egy cmel sem többet :) ennyi pénz van.

chel 2012.09.25. 11:30:14

@SilentSound:
Az egy dolog, de vidéken is ugyanaz a felállás :) Ilyen esetekben nem a tulajdonosnak van intézkedési kötelessége.

dr. vuvuzelafan 2012.09.25. 11:30:20

@D4D: A KRESZ-ben én nem látok olyat, hogy a STOP felfestés önmagában kötelezne bármire is. Az is csak azt a helyet jelzi, ahol az "Állj! Elsőbbségadás kötelező" jelzőtábla jelzése miatt meg kell állni.

Egyáltalán a kereszteződésben történő elsőbbségadás elég röviden össze van foglalva a KRESZ-ben (sehol nem említ útburkolati jeleket):

Elsőbbség az útkereszteződésben

28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos
részére.
(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben
a) minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;
c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;
d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.
(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű sebességével ne tévesszen meg.

dr. vuvuzelafan 2012.09.25. 11:32:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Korábban írtam már, hogy a szarul kitáblázott vagy nem egyértelmű kereszteződésekbe megfelelő óvatossággal szoktam behajtani. Nem is volt még ilyen jellegű balesetem soha. Jobbkezes környéken is sűrűn nézek a balról jövő irányokba is, mert tudom, hogy vannak nálam sokkal tudatlanabbak is...

Ettől teljesen független az, hogy jogilag milyen megítélés alá esik a szitu. Ha ugyanis mégis baj történne, nem mindegy, ki lesz a felelős.

ex-dr. vuk 2012.09.25. 11:34:36

@SilentSound: Szegeden egy keresztezodest egyenranguva tettek azzal, hogy a STOP tablat kiszedtek, de a felfestes maradt. Ultimate szopatas :)

wildpig 2012.09.25. 11:35:24

Szintén Gyálon, a Széchenyi és a Károlyi utcák kereszteződésében volt egy hasonló helyzet, egy hölgy be is hajtott a kereszteződésbe, mintha jobbkezesből jönne, pechjére jöttek a Széchenyin. Felkenték a hölgy kocsiját a villanyoszlopra. A dolog végül úgy ért véget, hogy a fát ültető költségére kivágatták a fát, megjavíttatták a villanyoszlopot és a két kocsit. Szerintem inkább nyírni érdemes (vagy nem is kell tábla elé ültetni).

wildpig 2012.09.25. 11:39:05

Másik gyáli kereszteződés: Mátyás király utca és Pesti út. A Pesti út STOP táblával védett út, de a stoptábla nem nyolcszögletű, hanem téglalap, mert szép sárga alapra tették a STOP tábla jelzését - messzebbről látja, aki onnan jön.
Viszont a főútról csak az látszik, hogy esetleg "zóna vége" vagy "üdülőövezet vége" tábla lehet ott, tehát jobbkezes. Aki megszokásból megy, az nem lassít, de a múltkor is egy idegen satut nyomott, mi meg lenyeltük mögötte a kormányt.
Mintha Gyálon hülyék lennének valakik ehhez a tábla kérdéshez?!?

pengusz 2012.09.25. 11:41:24

Valami új építésű házakat reklámoznak, de hogy jön ez a blog témájához? :)

pengusz 2012.09.25. 11:46:43

Azoknak, akik meg még csak interneten láttak kertes házat szeretném elmondani, hogy a tulaj nem felelős semmiért. Fakivágásért, gallyazásért az Önkormányzat (vagy ilyen esetben a Közútkezelő?) a felelős. Ha a tulaj hozzányúl a fához, és van egy jóakaró szomszédja, akkor simán megbírságolják.

pengusz 2012.09.25. 11:51:27

Egyébként az Önkormányzatnál kell bejelenteni. Elég telefonon. Elég hamar kijönnek. Gallyazni meg vágni is. Csepelen jön a Hód és egyből le is darálja :)

dr. vuvuzelafan 2012.09.25. 11:52:11

@wildpig: Sosem értettem, hogy miért kell arra kényszeríteni az autósokat, hogy a táblákat hátulról ismerjék fel. Korábban írtam a villanyoszlopra szerelt, szinte láthatatlan táblát, és itt egy újabb példája annak, hogy hátulról nem egyértelmű a felismerés. Miért nem használják a védett úton is a megfelelő táblákat (útkereszteződés alárendelt úttal; főútvonal), hogy az ott közlekedőnek egyértelmű legyen?

qwertzu 2012.09.25. 11:55:12

@Rocko-:
Vannak problémáid. Az autópálya lehajtókra van egy baromira egyszerű megoldás: Kisorolsz a lehajtósáv elején. Ha ott nem látod, hogy milyen ívben fog folytatódni az út, akkor úgy lassítasz, hogy a lehajtósáv végén 60 km/h óra legyen a sebességed. Ez a lehajtók 75%-án elég is. A maradékon meg egy negyvenes tábla esetén kényelmesen tudsz lassítani.

2012.09.25. 12:01:16

A fiamat így ütötték el a kismotorjával Érden (Fuvaros - Betonozó sarok). Ugyanilyen gömbakác kitakarta a macisajtot, néni jött felfelé, benézett jobbra, onnan semmi... ha a fiam -aki balról, a főúton érkezett- már eleve nem lassít, mert tudja, hogy onnan hányszor kanyarodnak ki lazán, mert azt hiszik, sima jobbkezes az utca, és mert ismerve a helyzetet, nem nézi, hogy a nő néz-e balra is (nem), akkor telibe kapja, nem csak elsodorja (megállni nem tudott, de legalább lassított) És ha nincs az 50 köbcentihez is védőfelszerelése (lábszár- és térdvédő, dzseki, kesztyű és sisak), akkor nem csak zúzódásai keletkeznek a lassú ütközés ellenére sem, hanem rosszabb lett volna a dolog.
Slusszpoén, hogy az elsőbbséget meg nem adó hölgy sem először járt arra: ő ugyan nem helyi, de a lányát heti szinten látogatja, és akkor mindig itt jön...
Ja, a fa azóta is lendületlenül hajt és takarja a táblát, a gyerek rendbe jött, csak azóta fél motorozni (amit amúgy nem is bánok)

Rocko- 2012.09.25. 12:05:14

@qwertzu: "Vannak problémáid."
neezhetjük nyugdtan annak is hogy balesteveszélyes helyzet, amit nem én okozok.
"akkor úgy lassítasz, hogy a lehajtósáv végén 60 km/h óra legyen a sebességed."
kifejezetten hasznos dolog lassan közlekedni autópályán, pláne ha emelkedő is van hozzá.
van még tanácsod?

dr. Balta$ár 2012.09.25. 12:07:38

ez a legnagyobb gondotok?

amikor aberráált külföldi rencámú telepjárósok matrica nélkül bedrogozva részegen szaladgálnak keresztül kasul az országban 200 km/h val????

naponta többet látok... de a sünök lexarják...
fapofával a hízott valagukat gömböjítik a trafipaxos kocsiban...

jarics 2012.09.25. 12:16:06

@pengusz:ez így ebben a formában nem igaz.

Hajdú Peter 2012.09.25. 12:22:07

" télen, ha lehulltak a levelek, megváltozik a forgalmi rend?"

Miert ne valtozhatna ?
Telen amikor csuszosabbak az utak erdemes betartani, nyaron nem olyan fontos.
Tipikus kerekparos, kifogas az van, rendszam az nincs, meg persze adot sem fizet.
Egyebbkent meg senkinek sem tilos odamenni felrehajtani az agakat, hogy megneze milyen tabla van ott, ha erdekli.

chel 2012.09.25. 12:31:08

@dr. Balta$ár:

Próbálták nem sikerült. Járj utána.

@Hajdú Peter:

A forgalmi rend nem változik, esetleg kiegészítő táblák vannak, amiket figyelembe kell venni :) jobbkezes utcából hirtelen nem lesz főút novembertől áprilisig, infantilis dolog lenne.

dzsaszper 2012.09.25. 12:38:48

@Los Alamuszi: felmerült a közütkezelő anyagi vagy büntetőjogi felelőssége a baleset miatt?

qwertzu 2012.09.25. 12:39:40

@Rocko-: Nem az autópályán, hanem az autópálya lehajtó sávjának legvégén. Igen tanácsos lassan közlekedni, mert alkalomadtán kanyar van a végén.

serfecs (törölt) 2012.09.25. 12:43:52

@Don Quixote de la Ferko: ó Don QuiXote, sötétség lovagja, csak egyszer hibázz és írjál véletlenül hülyeséget, én ott leszek mögötted és ugyanilyen kedves leszek veled :-D

Rák Attantam 2012.09.25. 13:04:23

"Ha itt baleset történik, ki lesz a hibás?"

"Az a hüly akác, az!"

Sztavrosz_ (törölt) 2012.09.25. 13:16:11

A környék alapján ez önkormányzati hatáskör. Kivéve ha országos főútvonal mert akkor közútkezelő kht.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 13:28:14

@Sztavrosz_: Nem tűnik országos főútvonalnak. :)

pengusz 2012.09.25. 13:30:58

@jarics: Kicsit konkrétabban ha lehetne :)
Csak azért mert nekem társasházas és családiházas esetem is volt, konkrétan ezért állítottam amit írtam. Az, hogy sokan szarnak a szabályokra, az más kérdés.

Többen egyébként kifejtették, hogy kicsit összetettebb a kérdés (hatáskörileg), de az 100%, hogy az ingatlan tulajdonosa nem nyúlhat a fához, mert nem az övé (még ha esetleg ő ültette is őket - ehhez nem kell engedély?), ugyanis közterületen állnak.

nickelbolha 2012.09.25. 13:42:49

talán a táblát nem lehetne áthelyezni?

1kutya 2012.09.25. 13:43:03

@pengusz: de, mindkettőhöz kell! ezt itt fent meg szerintem nem engedélyeztették, mert ha igen, akkor nem engedték volna odaültetni, mert - ha jól látom a képek alapján - azon kívül, hogy takar a lomb, még az ún. útszelvényben is van, amit max a villanyoszlopra engedélyeznek (előtte meg kitáblázzák).

hörgőszelep (törölt) 2012.09.25. 13:49:16

Haverom, szegény, már meghalt ő erre kapásból mondaná: " Tudod, ki a hibás? Az a hülye tábla, mert odanőtt." És milyen igaza lenne?!

KovA 2012.09.25. 13:51:13

Szerintem a táblát könnyebb épségben átű'tetni mint azt a szép fácskát.
Amúgy svájcban láttam olyat, hogy a Zürichi tó partján futó út aszfaltját áttörve egy fácska nőtt. Hát kitettek elé meg mögé egy útszűkület táblát, egy elsőbbséget tisztázó táblát mindkét oldalra, a felezővonalra pedig két olyan fehér oszlopot mint ami az útszélén van 50 méterenként. Fagyis félpályássá tették az utat a fácska kedvéért. Ennyi.

Az igaz, hogy ezzel az úttal párhuzamosan pár száz méterre ott van egy autópálya. Akinek esetleg nagyon útban van, az mehet azon.

Tehát itt is változtatni kell szerintem a hozzáálláson, nem a fa van rossz helyen, hanem a tábla !

Sztavrosz_ (törölt) 2012.09.25. 13:56:20

@KovA: Szerintem meg sokkal valószínűbb hogy a fácskát is engedély nélkül ültette a telektulajdonos közterületre. Elvileg innentől kezdve nem kérdés hogy mi van rossz helyen, még akkorse ha szívünk szerint ragaszkodnánk a fához.

dr. vuvuzelafan 2012.09.25. 14:08:19

@KovA: Ehhez annyit tennék még hozzá, hogy akár az is megoldás lehetne, ha a táblát a lombkorona alá helyeznék át ugyanezen az oszlopon.

Ugyan nem tudom, a táblák kihelyezését milyen szabályok határozzák meg, de ha valamilyen szabály miatt nem lehetne ezt megtenni, az a szabály véleményem szerint rossz.

KovA 2012.09.25. 14:16:22

@Sztavrosz_: A kánya is hullajt magot :-)
Hogy mi van rossz helyen az szempont kérdése.
Válassz jól szempontot, hogy jól dönts.

dr. vuvuzelafan 2012.09.25. 14:17:42

@Sztavrosz_: Ebben persze igazad lehet, de én ezt úgy látom, hogy most van egy kialakult helyzet, amit illene rendezni. A képeken látható szituációban valóban a tábla jól látható helyre történő átültetése tűnik a legegyszerűbb hosszútávú megoldásnak (persze a fa kicsapását leszámítva).

Majd miután a megoldás megszületett, el lehet mélázni azon, hogy hogyan is alakult ki a helyzet, kell-e valakit felelősségre vonni.

Szigorúan magánvélemény: A képeket elnézve azért azt mindenképpen érdemes észrevenni, hogy egy normális, rendezett zöldterületről van szó. Nem biztos, hogy aki esetleg valamilyen szabályt ugyan megsértve, de ilyet alakított ki és tart karban, azt feltétlenül meg kell hurcolni, agyon kell büntetni. Én azt gondolom, ilyen helyzetben kell lennie más megoldásnak is, például egy figyelmeztetésnek, ami a jövőbeni szabályszegésekért büntetést helyez kilátásba. Azt hiszem, egy ilyen utcaképből a település is csak profitál, ezt jó lenne talán figyelembe venni.

KovA 2012.09.25. 14:37:02

@dr. vuvuzelafan: Szerintem is meg lehet oldani egy kis jóakarattal. Nem olyan kritikus kereszteződés az.
Bizonyára van szabály milyen magasnak kell lenni a táblának, meg hol kell állni geometriailag - de legalábbis ez utóbbiba biztosan belefér 1-2 méter tolerancia.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 14:48:12

@KovA: Azért két méter tolerancia kicsit erős volna, mert akkor már majdnem a földön lenne. :)

1kutya 2012.09.25. 15:18:58

@KovA: @SilentSound: a képek alapján az árok és az út felé kellene elmozgatni 1-1 métert a táblát és minden oké.

mellékesen megjegyzem, hogy az útszelvénybe kirakott terméskő tömbökért debrecenben egy 100-asra úgy megvágnának, hogy kettéállna a füled!:)

Mercifan 2012.09.25. 15:22:06

Hihi! Kb 10 éve ismerem, aki ott lakik, ha szólsz is neki, leszarja. A szomszéd az építője, szerintem ő is leszarja. Sajnos.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.09.25. 15:28:28

@dr. vuvuzelafan: @KovA: Igen, félreértés ne essék, mi is gondozott kertet csináltunk a házunk előtti gondozatlan közterületből. Bár ott nincsenek kresztáblák, csak egy bazinagy betontámfal..
Viszont ha az egyik fa kidőlne... simán elképzelem hogy minket vegzálnak, pedig hivatalosan a közterületesek gondozásában áll a terület. Vagy mondjuk ha ki akarják majd valamikor vágni a fát annak költségeit ránkterhelik.
Másrészről észre kellene venni hogy nemcsak a tábla miatt problémás a fiatal fa már most, hanem a villanyoszlop miatt is.. cserélje sövényre :)

Mercifan 2012.09.25. 15:30:33

Viszont van Gyálon enél nagyobb probléma, ami szintén közlekedéssel (is) kapcsolatos, mégpedig az igen nagy számú betelepült románcigány. Főként külföldi rendszámú (német, osztrák, bolgár, stb.) autókkal közlekednek, és szarnak minden szabályra, száguldoznak, stb. Múltkor a Nagykőrösi úton befelé irányban a Waberer's előtti lámpánál piros jelzésen keresztül, élénk kürtszóval kísérve, a kijövő kamionok közt rongyolt át az egyik, kb 80-90-es tempóval egy Buchbinderes osztrák rendszámú kombi Volkswagennel. Nagyon szurkoltam, hogy a második kamion ne tudjon megállni, de sajnos elfért.

beszólhatok? 2012.09.25. 16:00:30

A tulajjal egyéb hiba is van, úgy látom, magánterületnek tekinti az utca ezen részét, hiszen még kövekkel is körbebarikádozta, ami szintén szabálytalan, ugyebár.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 16:03:27

@beszólhatok?: De ez autósként közlekedési és parkolási szempontból ugye senkit sem zavar, mert zöldterületre úgysem hajthatsz rá. :P

Iza Béla (törölt) 2012.09.25. 16:39:47

@SilentSound: Viszont ha egy nagyobb, de alacsony járművel fordulnál, akkor már kieshet az elvileg szabályos (ha-ha) szegély fölötti rész. Vagy tiltja valami, hogy oda betedd az elejét vagy a végét úgy, hogy a zöldre nem hajtasz rá?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.25. 16:50:40

@Iza Béla: Szerintem itt ez kb. az utolsó dolog, ami bárkit zavarna. Egy csuklós busz is be tud ott gond nélkül fordulni. Az szerintem sokkal inkább zavaró, amit én sejtettem és Mercifan megerősített, hogy bárki hiába szólna a ház tulajának, hogy az a fa meg a tábla úgy együtt nem oké, leszarná.

Rák Attantam 2012.09.25. 17:15:49

122 komment, és még mindig takara a táblát az a fa...

madandcrazybird (törölt) 2012.09.25. 17:21:53

Biztos vagyok benne hogy a fat fogjak kivagni.
Az allatok.
A fa pedig lehetett ott elobb.
Ugyanis zsenge csemete korabban meg nem volt ekkora hajkoronaja.
Kulonben meg a helyike tudjak mi van.
Videki meg ne jarjon arra.

Iza Béla (törölt) 2012.09.25. 17:25:55

@SilentSound: Ebben az esetben a fűre hajtásról volt szó. Az is biztos, hogy nem kell ráhajtani, hogy a kő zavaró legyen.

Amúgy még mindig a közútkezelő és a közterület kertészeti kezelője között pattog a labda, a fát szabad kivágni és nem drága. A gáz az, hogy valamiért egyik sem végzi megfelelően a dolgát.
Az eladó ingatlanos hirdetés felfedezése után nincs kérdésem, hogy miért is nem kívánnak foglalkozni a környékkel sem...

Iza Béla (törölt) 2012.09.25. 17:27:17

@madandcrazybird: Az a fa erősen értéktelen, de legalább veszélyes.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.25. 17:28:52

@Los Alamuszi: Es bementel a jegyzohoz jelezni hogy all a tabla?
Beperelted az onkormanyzatot?
Odebb raktad a tablat sajat magad?
Nem?
Akkor nincs tobb kerdesem.
Egyszer majd biztos csoda tortenik.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.25. 17:33:20

Egy fa sosem ertektelen meglatasom szerint.
Orulni kell hogy van akit erdekel hogy nezz ki az utcafront.

Egyebkent szerinted normalis gondolkodasra vallana ha tenyleg a fat vagnak ki es nem a tablat raknak arrabb?
En azon csodalkoznek ha meghagynak a fat.
Hiszen ez Magyarorszag.
De tenyleg a kedves posztiro bement az onkormanyzathoz szolni a problemarol?
Vagy o is csak a csodat varja?

madandcrazybird (törölt) 2012.09.25. 17:36:00

@dr. vuvuzelafan:
Draga az aluminium.
Azert mert ugyis megmondjak hogy az utviszonyoknak megfeleloen kellett volna kozlekedni hogy barmi esetben meg tudj allni.
Tetszik erteni.
Ha odateleportal a T1000-es akkor is.

Reggie 2012.09.25. 19:01:14

Arra kell menni es leonteni a fat gazolajjal. Hamar kiirtodik.

Timnorc 2012.09.25. 19:22:20

1)
Először a téma felfestéses részéhez:

webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VGDbpWaL6_AJ:autozz.blog.hu/2011/10/01/rossz_helyre_raktak_a_tablat_cserebe_buntetnek+Timnorc+agip&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

A fenti, korábbi alkalommal ezt írtam:
"Hasonló anomália:
A Zalaegerszeg, Göcseji úti Agip kúton (sőt még az Esso korában is) a főépület és mosó között egyenrangú kereszteződés volt. Tehát mivel soha nem volt elsőbbségadásra kötelező tábla, ezért az egy jobbkezes kereszteződés volt.
Nem rég valaki(k) - lehet, hogy a kút üzemeltetői - felfestettek a jobbról érkező útra egy fehér vonalat, elé pedig egy fehér háromszöget.
A festés szemlátomást hevenyészett munka, látszik, hogy nem a közútkezelők által felfestett formájú a háromszög, és vonal is vékonyabb stb.."
Később megtaláltam az idevágó jogszabályi rendelkezést: KRESZ 18. § (1) bekezdés h) pont: Megállás helyét jelző vonal: Keresztirányú szaggatott vagy folytonos vonal, amely azt a helyet jelzi, ahol a járművel – ha(!) a megállást az elsőbbség megadása (…) szükségessé teszi – meg kell állni; Ha(!) az elsőbbségadási kötelezettség „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla jelzéséből következik, akkor erre a vonal előtt levő háromszög alakú útburkolati jel (153. ábra) hívhat(!)ja fel a figyelmet;
A 3 db felkiáltó jel a lényeges részeket jelzi.
Eszerint tehát, ha nem írja elő semmi az elsőbbségadási kötelezettséget, akkor a felfestett vonal nem jelent semmit, továbbá, ha nincs jelzőtábla akkor a felfestett háromszög sem jelent semmit.

2)
A téma esetleges balesetet feszegető részéhez:

Ha az "elsőbbségadás meg nem adásával való baleset okozás" nincs nevesítve a közigazgatási bírsággal sújtandó jogsértések között az odavágó jogszabályban, akkor bizonyosan szabálysértési vagy büntető eljárásban bírálják el egy esetleges balesetet okozó felelősségét.
Ilyen esetben a bűnösség foka vizsgálandó körülmény. Értékelendő fogalmak pl.: "rajta kívülálló ok", "tőle elvárhatóság", "megfelelő körültekintés megléte" stb. Ezek során értékelni kell, hogy milyen mértékben volt korlátozva az adott helyzetben az elkövető, tudata mit fogott át, illetve mit nem foghatott át (nem látta a táblát), vagy például a felfestés (noha magában nem köti a közlekedőt) milyen mértékben kellett, hogy befolyásolja a tudatot. Stb.stb.
Ha viszont ez a jogsértés explicit szerepel a közig.bírsággal sújtandó jogsértéseket taglaló jogszabályban, akkor az adott helyzet számít semmi más. A fával takart tábla felöl érkező ügyfél felelős, és kész.

Az első lehetőség szerint (én egyébként erre hajlok, mert úgy tudom, hogy nem közig.eljárásban elbírálandó) a kereszteződés jobb-kezessé vált. Egy esetleges baleset esetén talán csak az marad, hogy megvizsgáltatni, hogy mióta áll fenn a képeken szereplő állapot, és ez alapján megállapíttatni, hogy a közút kezelője megtett-e minden elvárhatót az alap közlekedési helyzet fenntartása érdekében. Hiszen, ha 5-6 hónapja benőtte a fa, akkor az teljesen más, mint mondjuk 1-2 hete.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.25. 20:09:29

@Reggie: Esetleg a táblát kéne minden nap a korcsmából hazamenet lehuggyantani. Lehet, hogy pár héten belül kiázna az alapja, és az is kidőlne.

Reggie 2012.09.25. 20:18:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Akar. Nem ismerem a kertvarosi szokasokat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.25. 20:20:34

@Reggie: majdnem ugyanaz, mint a lakásból az erkélyen át kihugyozni.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.25. 20:31:52

@beszólhatok?:

Jogos. Szerintem is a tulaj a hibás, hogy vigyáz a környezetére.
Nem is értem miért, ha nem töltené az időt holmi kövezéssel, fűnyírással, faültetéssel, sokkal jobb élete lenne a fotelban ülve, Győzikére sört böfögve.

Nem tudom, észrevetted-e, hogy Magyarországon élsz. Ha normális, emberi környezetben akarsz élni családi házas övezetben, akkor vagy véded a környezeted ahogy tudod (kővel, fával, mindenképpen valami kemény, az autóban kárt okozó módszerrel), vagy minden idióta balfasz autós áthajt a füvön, bokron, virágágyáson, 4-5 centinél vékonyabb fát szó nélkül kidönt, mert úgy ítéli meg, neki joga van mindenen keresztülgázolni, hiszen így 2 méterrel rövidebb az út hazafelé. Esetleg figyeld meg a fekvőrendőrök környezetét, ha látni akarod, mire képes az önérzetes autós.

Thresher 2012.09.25. 20:40:47

Engem egy ilyenért meszeltek el az első forgalmin... hogy nem láttam a táblát. Visszamentünk, de még akkor se láttam, mert tavasz volt és akkor a levelek már eltakarták a 30-as táblát.

Indoklás: fel kellett volna tűnnie hogy ott tábla van, a szürke oszlop alapján.

D4D 2012.09.25. 21:02:34

@Rocko-:

Ma arra jöttem haza. Jól láthatóan van egy 80-as, a 60 egy kicsit a fa mögé került, de az a fa maholnap a pálya fölé is belóg.

D4D 2012.09.25. 21:04:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Te meg próbálj meg logikusan gondolkodni. Ha nincs tábla, csak felfestés,
- Attól még lehet elsőbbséged (Itt most háromszög nélküli felfestésre gondolok.)

Rocko- 2012.09.25. 21:23:49

@D4D: lehet észleni, de nem könnyű.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.09.26. 08:36:41

A Kerepesi úton van egy lámpa, amit szintén takar a fa belógó lombja.

dzsaszper 2012.09.26. 08:37:33

@D4D: ha szigorúan a KRESZ szövegét nézzük, akkor tábla nélkül az útburkolati jel azt jelzi, hol kell megállni megadni a jobbkezet.
Életszerűtlen (lámpa híján), de a KRESZből ez következik.

kaponyanyi 2012.09.26. 22:06:42

@D4D: "Melyik volt elöbb?" Az első értelmes kérdés.

B.GY. 2012.09.26. 22:27:50

Nálunk majdnem minden jobbkezes utcánál sövényt ültet oda a tulaj.Van ahol meg kell állni,mert nem látsz jobbra.Kérdem én mi a fasznak kell az utcára sövényt meg kiskertet csinálni?Azért van a telke,hogy oda csináljon virágágyást.Jó hogy nem krumplit ültet az utcára.Aztán majd a kerítését rakja ki az út széléig?

Gyál város 2012.09.27. 07:50:02

Kedves SilentSound!

Köszönjük szépen az észrevételt, az ügyben azonnal intézkedtünk. A tábla áthelyezésre kerül, látható helyre, közvetlenül a padka mellé. Így a fának sem esik bántódása...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.27. 08:30:28

@Gyál város: Én köszönöm a gyors reakciót, bár minden ilyen könnyen megoldódna! :)

Tsum 2012.09.27. 16:30:57

Locsolni kellene azt a fát, na nem gázolajjal, hanem vízzel, hogy gyorsabban nőjön és ha már elég magas elfér a lombkorona alatt a tábla.

Reggie 2012.09.27. 19:25:24

@Tsum: Aki vagja a fat, az szandekosan vagta ugy, hogy a tabla ne legyen lathato, igy velemenyem szerint az athelyezesnek sok ertelme nem lesz. Megno a lombkorona es ismet el fog tunni a tabla...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.27. 22:25:49

@Reggie: Ha nem 30 centivel rakják arrébb, akkor nem fog az annyit nőni, hogy később zavarjon. Majd tekerek arra megint valamikor és leellenőrzöm, hogy átkerült-e a tábla. :P

Reggie 2012.09.27. 22:35:00

@SilentSound: Hat a keresztezo uttal parhuzamosan mar nincsen sok hely az ut szeleig. A kepek alapjan 70 centi. Ha ennyivel rakjak arrebb, akkor is nehany centire lesz a tabla a szele a legkozelebbi agtol. A masik megoldas az lenne, ha a tablat nem csak oldaliranyban mozgatjak, hanem tavolabb viszik a keresztezo uttol. Igy viszont a kresztezo utrol erkezonek fogja kitakarni, bar ez a veszelyt csokkenti, viszont a forgalmat feleslegesen lassitja.
Ha majd arra jarsz merd ki centivel:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.27. 22:42:44

@Reggie: Szerintem nyugodtan lehet egynél több dimenzióban is gondolkodni áthelyezés kapcsán. Nem olyan nagy tragédia, ha a másik útról egy méterrel távolabbra kell nézni. :)

Tsum 2012.09.28. 18:26:54

@SilentSound: de akkor meg onnan takar a lomb. Locsolni, tápoldatozni, hogy magasabban legyen a lomb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.28. 22:36:40

erre meg egy suzukis, ne aggy isten egy biciglis is rajonne, hogy macisajtot rejt a lomb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.28. 22:38:26

@SilentSound: nem is a haz tulajanak dolga, meg az sem biztos, hogy az ove a fa
a tablat kell arrebb rakni
pl a fa ele?
jo reggelt

Iza Béla (törölt) 2012.09.29. 07:37:02

@SilentSound: Gyál gazdag város. Vagy az NKH nem elég szemfüles. Vagy igen jó jogász a jegyző. :D

Reggie 2012.09.29. 16:31:40

@SilentSound: Nem a tavolsag a baj. Ha te is tenyleg 3D-ben gondolkodsz, akkor gondolom feltunt, hogy egyre nagyobb szogben takarja ki a tablat a fa, igy egyre kesobb latja meg az elsobbseggel rendelkezo.

Rocko- 2012.09.29. 18:26:12

@D4D: dobtam mailt, itt a rendszeren keresztül.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.30. 00:31:10

@SilentSound: jovan odaig meg nem jutottam az olvasasban
azert 150 komment
de orulok, hogy megoldodott
bar en tudtam volna, hopgy ott macisajt van:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.09.30. 10:56:58

@hagyma: Tudom, hogy tudtad volna, Floridából is mindent jobban tudsz, mint itt bárki. :P

Don Blasius 2012.09.30. 23:47:57

@SilentSound:
Persze, mert ott nincs jobbkéz-szabály. :P

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.10.17. 12:27:31

a tulajt kellene leönteni gázolajjal, és rágyújtani mellette












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása