Na most végre egy olyan téma következik a blogon, ami még eddig nem volt. Bár nem csak autózásra vonatkoztatható a kérdés, de Pál közlekedési szabálysértésért kapott egy bírságot, most pedig azon gondolkodik, hogy közmunkára váltsa-e. Volt már közületek olyan, aki ezt a megoldást választotta akár dacból, akár pénztelenség miatt?
Tegnap megbüntettek a rendőrök, és 10.000 Ft-ról állítottak ki csekket. Azt mondták, hogy közmunkával is ledolgozható a bírság összege.( 5000 Ft/nap). Annyit mondtak, hogy 30 napom van befizetni a csekket, utána duplázódik az összeg.
Az iránt érdeklődnék, hogy ha én a közmunkát választom, és nem szeretném befizetni a csekket, és inkább dolgozom 2 napot , akkor mi a teendő? Továbbá az iránt szeretnék érdeklődni Öntől, hogy ha a közmunkát választom, akkor nem lesz priuszom? Illetve később a munkavállalásnál (pl.: erkölcsi bizonyítvány kiállítása) ez nem fog nekem hátrányt okozni, vagy milyen következményei lehetnek az én szempontból a jövőben a közmunkának?
A közmunkánál én választhatom meg, hogy melyik napokon dolgozom le?
Egyik ismerősöm azt mondta, hogy nagyon sokan választják inkább a közmunkát, és nincsenek felkészülve erre a munkaügyi központok, így lehet elévül az én ügyem, mire sorra kerülnék; így akkor nem is kell majd ledolgoznom se befizetnem az összeget. Érdemes húzni az időt?
Reggie 2012.11.15. 13:35:58
www.szon.hu/birsag-helyett-kozmunkara-menne/2026198
Gorillakiraly 2012.11.15. 14:01:43
ex-dr. vuk 2012.11.15. 17:01:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.11.15. 17:24:08
zbzbzb 2012.11.15. 18:03:00
mindegy hogyan, de ne kelljen fizetni, ne kelljen semmiért felelősséget vállalni amit teszünk, inkább ügyeskedjünk!
remélem a posztoló sok olyannal akad össze élete során, mint ő maga. akkor majd rájön.
nem, nem az államot vagy a sündőrséget akarom védeni.
a következmények nélküli élet ellen emelek szót.
tessék végre felnőni b.zdneg!
Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 18:03:15
Már odáig jutottunk, hogy az a ritka aki indexel, pedig nagyon fontos, amikor pedig nem annyira, az udvariasság része. (Főúton jön, ami előttem kanyarodik. Dehogy indexel a gyökér, hogy le fog jönni a főútról, lejön index nélkül, nehogy már segítse a másikat, aki már előbb fel tudott volna menni, mert a másik oldalról épp nem jöttek.
Ugyanez kicsit másképp a körforgalomban. Aki ott indexel, egyértelműen azt segíti, aki a köv. bejáratnál várakozik. Nagyon fontos, hiszen jelentősen felgyorsítja a körforgalmat. Aztán persze az ilyen anyázik befelé, hogy miért kell neki annyit várnia.
mikethebiker 2012.11.15. 18:11:26
Mercel 2012.11.15. 18:15:46
krvra jogos!
Nem vagyok egy szabálymajom de az indexelést azt kivételesen mindig megteszem.
Nem a szabály miatt, azt leszarom, hanem azért mert lássa már a gyík mögöttem előttem mellettem, mi a szart akarok.
Ez ilyen egyszerű.
A körforgalomból kijövő nem indexelő majmokat konkrétan keresztül tudnám lőni, mert miattuk van sor ÉS baleset.
"Frigyes"
öt görög 2012.11.15. 18:20:57
Mercel 2012.11.15. 18:24:30
Nem lesz priuszod.
Nem lesz semmilyen utólagos jogi következménye - hiszen kiegyenlítetted a számlát, csak nem pénzzel hanem ledolgoztad.
Valamilyen szinten úgy tudom lehet egyezkedni a közmunka időpontjait illetve intervallumait illetően.
Ha elfogadod van három jó tanácsom;
Legyél nagyon normális azzal akinél jelentkezned kell.
Amikor közmunkára mész akkor semmilyen tehát semmilyen értéket NE vigyél magaddal, ha autóval mész krvra ne a környéken állj meg.
Fogd be a szád ha úrifiú vagy mert akikkel dolgozni fogsz nem úrifiúk és nem úrhölgyek.
Egyébként ha nem érzed igazságosnak a döntést akkor lehet kifogással élni.
Ha nem jelensz meg a közmunkán annak viszont már lesznek következményei.
Nagyjából ennyi:)
"Frigyes"
Don Quixote de la Ferko 2012.11.15. 18:59:43
Szevasz.
Én vagyok az a gyökér, aki főútvonalról lefordulva nem indexel.
Örülök, hogy jelentkezhettem.
Annyit azért hozzátennék, hogy azok miatt az ezek szerint hozzád hasonló gyökerek miatt teszem ki az utolsó pillanatban az indexet, akik az időben kitett index láttán gondolkodás nélkül leszarják az elsőbbségemet, és tojnak arra, hogy a fékbe beleugorva kell megvárnom, amíg a a gyökér kirobban (már amelyik gyökér képes arra, hogy tempósan elinduljon) előttem, mert zsenánt neki megvárni azt a három másodpercet, amivel később szabályosan, nyugodtan, kényelmesen, mások veszélyeztetése nélkül keresztülmehet a főúton, vagy kifordulhat a főútra.
Örülök, hogy kölcsönösen legyökereztük egymást.
Üdvözlettel:
Az elsőbbséggel rendelkező, aki a te életszemléleted szerint egy gyökér.
Hogy végképp legyökerezhess, az ellentmondás ellenére és a fentiek ellenére nem egyszer mondok le az elsőbbségemről, mert a többi fentebb említett módon hozzád hasonló gyökérrel ellentétben, ha nekem kényelmesebb ha a másik gyökér elmegy, akkor inkább elengedem, mint hogy olyan gyökér legyek, aki centizve de kiharcolja magának az elsőbbséget.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.15. 19:02:58
Az esetleg nem jut eszedbe, hogy az árkot magad előtt magadért, az élhető környezetedért tisztítsd ki, és nem azért, mert ki lehet vele váltani a büntetést?
Csak azért kérdezem, mert én vagyok olyan gyökér, hogy az utcát is rendben tartom a ház előtt, és nem várom a kirendelt melósokat, akik jó esetben évente kétszer nyírják az esősebb időben akár heti 10-20 centit is megnövő füvet.
king4aday 2012.11.15. 19:11:27
Fikusz70 2012.11.15. 19:14:17
rohadjmegARCgeci 2012.11.15. 19:17:15
Sákif za morro? 2012.11.15. 19:20:42
napalm 2012.11.15. 19:22:13
húslevesbe.
zeller?
Dandie (törölt) 2012.11.15. 19:38:18
Nem, ne kérdezzük, hogy miért kaptuk. Ne nézzük meg a mikulás csomagban szereplő rendszámot, ne nézzük a késedelmi kamat vélt lejárati dátumát, ne kérdőjelezzünk meg soha semmit. Ne okoskodjunk, hogy mi jogos, mi jogtalan, ne próbáljunk megoldást találni, ne gondolkozzunk úgy általában. A dolgok vagy feketék vagy fehérek. Így minden sokkal egyszerűbb.
GiaMarie 2012.11.15. 19:41:42
De a 10.000 forintos tételeket nem engedik ledolgozni.Sőt,ha van olyan ingatlanod,aminek nincs bejelentett lakója (aka nyaraló) akkor egyáltalán nincs ilyen opció...
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.15. 19:45:53
Timnorc 2012.11.15. 19:57:29
Amiről Te írsz az valójában a fizetési kedvezmény.
Ehelyett az a helyzet, hogy feltétele a közmunkának az, hogy a szabálysértési bírsággal sújtott vállalja a közmunkát.
Továbbá az is feltétele, hogy a szabálysértési bírsággal sújtott állandó lakóhelye (avagy életvitelszerű tartozkodási helye) szerinti önkormányzat jegyzője biztosítson közmunkát, és erről a szabálysértési bírságot kiszabó hatóságot értesítse.
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.15. 20:02:10
ha LEKANYARODSZ te barom akkor ott nem mindegy hogy ki kanyarodik eled a foutra?
Timnorc 2012.11.15. 20:10:31
Egyet értek Veled.
Sőt:
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:q20rmcJD5EYJ:rohadt.blog.hu/2010/03/18/tapossak_elottem_a_feket_meg_indexelnek_a_pirosnal+m%C3%A1sodik+%C3%A9s+harmadik+fordulatban+a+jogalkot%C3%B3+siet+lesz%C3%B6gezni&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Timnorc 2010.03.20. 15:53:12
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:49e-dApoLvsJ:autozz.blog.hu/2010/04/13/a_csemegepultos_no_bosszuja+m%C3%A1sodik+%C3%A9s+harmadik+fordulatban+a+jogalkot%C3%B3+siet+lesz%C3%B6gezni&cd=2&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Timnorc 2010.04.13. 19:27:28
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:q0kL5WLgRD4J:autozz.blog.hu/2011/02/01/idovel_leszokunk_az_indexelesrol+m%C3%A1sodik+%C3%A9s+harmadik+fordulatban+a+jogalkot%C3%B3+siet+lesz%C3%B6gezni&cd=3&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Timnorc 2011.02.02. 19:40:29
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:lWIx9Vd4FawJ:tcomment.blog.hu/2012/04/06/tiz_dolog_amit_rosszul_tudsz_a_kresz_bol+m%C3%A1sodik+%C3%A9s+harmadik+fordulatban+a+jogalkot%C3%B3+siet+lesz%C3%B6gezni&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
Timnorc 2012.04.08. 09:26:11
lutria 2012.11.15. 20:13:17
Válasz helyett az önkormányzat átvette az ügyet,megpróbálták adóként behajtani,számláról levonni,személyes megjelenésemkor a számítógépükben keresve nézték milyen ingó-ingatlan vagyonom van,fenyegetőztek hogy megkaphatom a behívómat Baracskára,adtak néhány álláskeresési tanácsot amin még ők is csak röhögtek,végül nagy kegyesen megengedték hogy havi 5000ft-os részletekben törleszthessek.
D4D 2012.11.15. 20:23:55
Ebbe mi az ügyeskedés? Ez törvényes lehetőség.
LEndy 2012.11.15. 20:33:52
Erről szokjál le jó gyorsan, mert bajod esik! 1) Nem biztos, hogy lekanyarodik még akkor sem, ha indexel, 2) simán elkezdik őt úgy előzni, hogy nem látod a mögötte jövőt és azzal frontálisan, vagy rosszabb esetben oldalról ütközni fogsz.
Találkoztam már hozzád hasonlóval, aki bizony ezt megpróbálta, miközben én a lekanyarodót kerültem a főútvonalon. Ha nem figyelek, tudva, hogy vannak hozzád hasonló 3 másodperces sietők, akkor komolyan megsérül az illető, talán még én is.
LEndy 2012.11.15. 20:34:49
LEndy 2012.11.15. 20:37:14
Don Quixote de la Ferko 2012.11.15. 20:41:11
Örülök, hogy örültél.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Látom nem fogtad fel, te is hasonló észlény vagy, mint az előtted megnyilvánuló, akinek válaszoltam.
Okostojás, a KRESZ nem az érzéseidről szól. Elsőbbség van, nincs. Ez ennyire egyszerű. Mint te meg faszparaszt fajtársad.
Citronyuszi 2012.11.15. 20:41:35
de pl. az izzókészletet és hasonlókat amiért poénból büntettek a helyi menők azt ledolgoztam... kis testmozgás és hasznos a városnak...
Egyébként egyszerű... nem kell fizetni majd jön egy papír amit ki kell tölteni és ennyi...és a helyi jegyző majd küldi mikor,hol stb. de nem dupla... egyébként leülni nem jobb, mert az csak napi 1000Ft....
Timnorc 2012.11.15. 20:41:55
Igazad van.
Kiegészítés:
Tudatosulni kellene, hogy a (pl. táblával vagy jobbkézzel) védett úton haladónak minden körülmények között elsőbbsége van az alsóbbrendű útról érkezőkkel szemben.
Már többször szó esett róla blogokban (ezen is).
Példák:
- Ha indexel, de mégis egyenes halad,
- Ha (még, ha szabálytalan módon is) a kereszteződésben feltúrt kátyút kerül ki,
- Ha (még, ha szabálytalan módon is) sávváltással járó előzést hajt végre,
- Ha (még, ha szabálytalan módon is) gyorshajtást követ el.
Stb.
Akkor is...
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2012.11.15. 21:53:37
egy maréknyi dollár 2012.11.15. 22:10:00
Na, most, hogy nem sürget az idő, utánanézek.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.11.15. 22:16:04
Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 22:34:02
Ha te jössz a főútvonalon és az kanyarodik, te viszont mész tovább egyenesen, akkor hol akadályoz téged az, aki az ellenkező sávban felhajt a főútra? Nem értetted meg azt a helyzetet, amit leírtam. (A helyzet kicsit olyan mint körforgalomban, te lehajtasz, a másik be akar menni, csak itt a másik egy sávval van elválasztva.)
Amúgy érdekes, hogy ilyen helyekre nem állnak rendőrök, ugyanis védett útvonalról való lehajtáskor akkor is indexelni kell, ha az autó útja egyenesen folytatódik. Kb. minden második nem indexel, pedig sem haszna nincs belőle, sem kára, viszont szívatja azt, aki egyenesen felhajtana a főútvonalra.
Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 22:39:11
nyisziati 2012.11.15. 22:52:03
Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.11.15. 23:37:42
(---Flúgos Buszos---) 2012.11.16. 01:05:02
Ezzel mi a szitu?
Gorillakiraly 2012.11.16. 07:50:21
Fityfirity 2012.11.16. 10:10:08
dr. Balta$ár 2012.11.16. 10:20:38
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.16. 10:26:25
te lekanyarodsz ami miatt amugy is le kell fekezned, a masik meg fel, es az egy segitseg lenne neki, hogy a bunko tajparaszt türhő geci fajtad IDEJEBEN kiraknad az indexet
amugy nekem is tele a tokom hogy a magadfajta seggfejek tudatosan akkor rakjak ki az indexet amikor mar a tobbiek reg tudjak hogy le fogsz kanyarodni
remelem majd a hulye fejeddel egy Kamaz ala fogsz beszorulni amikor elotte allora fekeztel index nelkul, elvegre minek ertesiteni a tobbieket a szandekodrol nem? remelem a fejfadra s rairjak hogy milyen fasza gyerek voltal
Tron65 2012.11.16. 11:37:48
Exereint nemnagyon hallottál még arról, hogy körforgalomból kifelé KÖTELEZŐ indexelni.
Írásod többi részére már reagáltak elegen.
A topichoz is egy kicsit:
A közmunkára váltáskor nem lesz priusza az embernek a szokásos fogalmak szerint. Természetesen a megfelelő helye maga a szabálysértés ténye és a bünti azért el lesz naplózva. A közmunkára váltás egy lehetőség, ami kérhető. És visszautasítható az önkormányzat részéről is. Valaki azt írta: elévült. Ebben a formában ez se igaz. Valószínűleg közmunkára váltott, az önkormányzat befogadta a kérelmet, aztán mivel nem tudott munkát adni, elFELEJTETTÉK.
Timnorc 2012.11.16. 12:46:45
Nincs igazad.
Többször előkerült már ez a téma. Legutóbb itt is. Íme a link:
autozz.blog.hu/2009/02/27/tul_bonyolult_a_ketsavos_korforgalom
Engem is zavarnak bizonyos, más közlekedők által tett dolgok, de sokszor előfordul, hogy azon túl, hogy zavaró, logikátlan, rossz, de nem szabálytalan.
Akkor ezt írtam:
Timnorc 2010.09.22. 17:23:52
Látom, hogy régi a cikk, de mivel sok benne a sületlen hozzászólás, ezért egy másik, hasonló témában tett kommentemet hadd tüzzem be ismét:
A hatályos Kresz 25. §-a szabályozza, hogy miként kell/szabad haladni az úton. Ennek a szakasznak a (2) bekezdése leírja azt a bizonyos „jobbratartás”-t. Mint ahogy azt is, hogy a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten való közlekedésre a Kresz 36. szakaszában foglaltak az irányadók.
Mit is ír ez a bizonyos 36. §:
(1) bekezdése egyértelműen leírja, hogy a 2 vagy több sávos úton (néhány kivétellel) a jobb oldali (vagyis a külső) sávban kell haladni. Kivételek pl.: előzés, lakott területen belül való haladás bizonyos fajta járművekkel, 3 vagy több sávos úton való haladás bizonyos fajta járművekkel.
Akinek nem tűnt volna fel, hogy a több sávos körforgalom nem szerepel a kivételek között, azok számára a jogalkotó külön leírja a 36. § (11) bekezdésében, hogy a párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
A teljességhez tartozik, hogy a kérdéses 36. §-ban, méghozzá annak (10) bekezdésében részletezve van a többsávos körforgalomba való bekanyarodás szabálya. Viszont ez nem befolyásolja a fent leírtakat.
Vagyis aki nem hajt ki a körforgalom első kijáratán, annak nem kötelező bemennie a belső sávba.
Ha épp’ nem tilos, akkor persze bemehet, ha pl. előz, vagy szgk-val lakott területen belül amúgy éppen ott halad, amikor a körforgalomhoz ér (ilyenkor ugye a bejárat is többsávos) stb..
Tehát ha a külsőben akar körbemenni, több kijáratot kihajtás nélkül elhagyva, semmilyen szabálytalanságot nem követ el.
kumkum 2012.11.16. 13:42:27
Bar nem vagyok 100% biztos benne, hogy mi a "jobbkézzel védett út", azert alapveto kulonbseg van az egyenrangu keresztezodes es a fo-(vagy vedett)-utvonal kozott. A fouton ui elozhetsz keresztezodesben is, mig jobbkezesben nem. Ott barki kifordulhat jobbra kisivben, es akkor o a kiraly.
Timnorc 2012.11.16. 13:59:19
A különbség tényleg fennáll. A helyesbítésed jogos.
Pontosabban: A hozzászólásod első felét teljesen igaznak vélem.
A második felét egy kissé kiegészíteném:
Tehát ha táblával védett úton előz valaki a kereszteződésben, és közben az alsóbbrendű útról jobbra kisívben kanyarodva - de csak balra elnézve - eléhajt egy másik, és baleset lesz, akkor az alsóbbrendű útról érkező a hibás, mert nem adott elsőbbséget az elsőbbséggel rendelkező jármű számára.
Ha jobbkéz szabály miatt elsőbbséggel rendelkező jármű hajt végre előzést egy kereszteződésben, és ez elé hajt ki az alsóbbrendű útról jobbra kisívben kanyarodva - de csak balra elnézve - egy másik, és baleset lesz, akkor szintén az alsóbbrendű útról érkező a hibás, mert ő sem adott elsőbbséget az elsőbbséggel rendelkező jármű számára.
Ebben az esetben nem bír jelentőséggel az a körülmény, hogy az elsőbbséggel rendelkező szabályt sértett azzal, hogy szabálytalanul előzött.
Többször elhangzott (itt is):
A szabálytalankodó számára is meg kell adni az elsőbbséget, ha egyébként jár neki. Jobbról érkezett, tehát elsőbbsége volt. Azért mert szabálytalanul előzött, még nem vesztette el az elsőbbségi jogát.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.17. 10:42:36
Egyszerű működésű agyad azért hiszi, hogy otthon beszélgetsz a családoddal, mert ezt a nevelést kaptad. Ilyen vagy, én így fogadlak el, mulattat a tömény bunkóság, ami dől belőled.
A témához:
Ha én főútvonalon haladok, bármennyire is fájdalmas az az egyszerű fajtádnak, a KRESZ szerint elsőbbségem van. Ez az elsőbbség addig él, amíg el nem haladok előtted, és kétlem, hogy tudsz arra vonatkozóan bármilyen KRESZ szabályt felmutatni, hogy az index kirakásával lemondok az elsőbbségemről. Elmegyek előtted, aztán a bunkó agyad arra visz, amerre akar.
Örülök, hogy hozzájárulhattam a családod által láthatóan elmaradt okításodhoz.
Ha elfogadsz egy jó tanácsot, ne vedd készpénznek azt, ha valaki érkezik a főúton, és villog az indexe. Attól még neked meg kell várnod, hogy elhaladjon, számodra teljesen lényegtelen, hogy merre megy és a saját egyszerű életedet teszed könnyebbé azzal, ha nem hajtasz ki egy olyan elé, aki kint felejtette a villogót, és beléd rohan, mert az egyszerű agyadnak köszönhető tudatlanságod miatt nem adod meg a neki járó elsőbbséget.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.17. 10:48:22
Ebben a szituációban is tök mindegy, milyen a főútvonal vonalvezetése. Aki azon halad, elsőbbsége van. Ez nem az érzésről, meg arról szól, hogy elmehet a másik is. Addig, amíg bármilyen módon, irányban keresztezi a haladásomat, addig elsőbbséget kell adnia, oszt jónapot. A KRESZ erről szól. Ha nem, mert elkanyarodunk egymás mellett, akkor mehet, de akkor is csak kellő körültekintéssel, hogy a kanyarodása ne akadályozza a haladásomat. (Ne lógjon be az orra az én sávomba)
Don Quixote de la Ferko 2012.11.17. 10:51:44
Stimm. Ez sajnos igaz. De ha belegondolsz, hogy a világ nem balkáni részén miért találták ki a kétsávos körforgalmat, akkor nem olyan rossz az, ahogy a burzsuj kapitalisták közlekednek, mert nem kicsit tudja felgyorsítani a közlekedést.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.17. 10:53:25
Igaz, de mint láthatód jólneveltnél inkább a szokásjog él a KRESZ helyett, és tojik arra, hogy szabályosan haladtodban eléd megy, mert mi a francért várjon 3 másodpercet miattad.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.17. 10:54:08
... láthatod ... (-ó)
Csigorin 2012.11.17. 21:14:44
A KRESZben nincs olyan hogy indexelek aztan az utolso pillanatban meggondolom magam es anyazom azt aki szamitva az elore jelzett viselkedesemre reagalt.
Amit mondasz, hogy a felkanyarodassal varjam meg azt aki indexel, mert CSAK, eloszor o kanyarodjon le es en csak utana kanyarodjak fel (?? talan illeto nem tud egy savot hasznalva kanyarodni?) kb olyan mintha azt mondanad hogy a kilometerekre levo autot is varjam meg, aki csak tiz perc mulva er oda, es majd csak utana menjek...
Egy esetben lehet parasztsag az index lattan a kikanyarodas: ha tenylegesen zavarja az elsobbseggel rendelkezot. VAGY aki elozi pl az indexelot (fouton vedett keresztezodesben siman lehet), VAGY a lekanyarodot zavarja mert busszal/teherautoval van dolgunk aki kenytelen masik savot is igenybevenni a kanyarodasahoz.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.17. 22:54:48
A főútvonalon érkezőnek mindig elsőbbsége van. Ha lekanyarodok, csak akkor mehet a mellékútról érkező, ha nem keresztezi az utamat. Egy ilyen lehetőség ha jobbra kis ívben kanyarodik ki a főútra, én meg balra nagy ívben. Természetesen ilyenkor is CSAK akkor (hangsúly: CSAK AKKOR) indulhat, ha meggyőződött róla, hogy kanyarodás közben nem akadályoz a belógó orrával. Ha jobbra kanyarodok le, akkor ugye jön a sok okos, hogy nem akadályoz, de ha ugye be van tartva a nagy ívben kanyarodás (KRESZ előírja, bármennyire is tojik rá mindenki), akkor összeütköznénk, ergo megvárja, míg befordulok, oszt utána kanyarodhat ki. Tekintsünk el minden szitu egyenkénti értelmezésétől, a KRESZ egyszerűen szabályoz. Főútvonal, elsőbbsége van, oszt jónapot. Sehol nincs olyan, hogy kiférek elé, akkor megyek, mert úgyis lassít, mert kanyarodik.
Akármennyire is nem tetszik ez itt sokaknak, ez van. A szabály az szabály, be nem tartása büntetéssel, balesettel és az okozott kár utáni felelősséggel jár, tehát kicsit figyelmesebben vezessetek, mert így sokba kerülhet nektek a közlekedés.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.17. 22:58:21
"ha kint felejtett villogo van a dologban az mar osztott felelosseg megteveszto iranyjelzes miatt."
Erre még annyit, aki nincs tisztában azzal, hogy az index semmit sem jelent a hazai balkáni vezetési stílusban, az nem sokat közlekedik. Az indexet akkor hiszem el, ha le is fordult az aki használja. Inkább várok 3 másodpercet (tudom, sokaknak ez elképzelhetetlen, mert agyilag nem alkalmas annak felfogására, hogy a biztonság fontosabb) és megbizonyosodok arról, hogy tényleg fordul, mint kimenjek elé, és belém jöjjön, mert kint felejtette.
bikila 2012.11.18. 03:52:35
"A szabály az szabály, be nem tartása büntetéssel, balesettel és az okozott kár utáni felelősséggel jár"
Valóban érdemes a KRESZT forgatni:
----------------------------------------
Irányváltoztatás, irányjelzés
29. §
(2)205 Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt _kellő időben megkezdett_ és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
--------------------------------------------
Ha ennyire sulykolod, hogy a szabály az szabály, akkor ezt a részt is be kell tartani "a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni." . Ez nem egy étlap amiről válogathatsz...hogy ez kell, ez meg nem, vagy ha azt teszed, nem sok jogod van számon kérni más hülyeségét :)
A kellő idő az meg nem az utolsó pillanat...
Ahogy ezzel balesetveszélyt tudsz előidézni pl. a mögötted jövő jármű számára (tudom, követési távolság, stb... de ha az pl. egy szar fékkel rendelkező BKV busz, vagy hasonló kategóriájú jármű, akkor mégiscsak Te jársz rosszul)
A fentiekkel távolról sem azt akarom mondani, hogy mindenben szabálykövető vagyok, de cserébe ezt máson sem kérem számon - viszont próbálok nagyon egyértelmű lenni és mindent időben jelezni a többi közlekedővel - eddig soha nem volt gondom abból, ha lekanyarodtam valahova, az onnan kijövő miatt nem férek el, mert éppen az útra kanyarodik ki...Ha meg annyira szűk a keresztút, akkor úgy sem férek el, ha ő ott áll, és meg kell várjam, hogy kijöjjön, nem?
ui.:Nyilván, ha személyautónál jóval nagyobb járművel közlekedsz, akkor valóban lehetnek gondok az elféréssel.
bikila 2012.11.18. 03:55:25
helyesen: akkor úgy sem férek el, ha ő ott áll, meg kell várjam
qwertzu 2012.11.18. 08:41:26
Timnorc 2012.11.18. 08:53:37
2012.11.17. 21:14:44
Tévedésben vagy.
A "kint felejtett index" nem generál osztott felelőséget. Legalábbis automatikusan, illetve csak az bizonyosan nem.
"KRESZben nincs olyan hogy indexelek aztan az utolso pillanatban meggondolom magam"
Ez igaz. Ilyen tényleg nincs a KRESZ-ben. De ez a hiány nem releváns.
Nem kötelezésként íródott le az indexelő autós kanyarodásának megvárása, hanem jó tanácsként. Megismétlem: Azt javaslom én is, hogy a védett úton haladó, és jobbra indexelő jármű esetében várd meg, amíg lekanyarodik, vagy legalább megkezdi a lekanyarodási manővert, és addig ne hajts a főútra. Ha mégis megteszed, és a másik jármű (akár betétlapra hajt, és már napok óta "vadászik", akár csak figyelmetlen) neked ütközik, Te biztosan felelős leszel a balesetért.
@Don Quixote de la Ferko:
2012.11.17. 22:54:48
Én továbbra is Veled értek egyet.
A lényeget, amit már többször leírtam (itt is) hadd ismételjem meg:
Az elsőbbséggel rendelkező számára akkor is meg kell adni az elsőbbséget, ha szabályt sért.
2012.11.17. 22:58:21
Ezt javaslom én is mindenkinek. Bár jómagam nem a vezetési morál miatt teszem, hanem a fent leírtak miatt.
@bikila:
2012.11.18. 03:52:35
A KRESZ-t tényleg érdemes forgatni. Ez viszonylag könnyen meg is tehető. Értelmezni már - mint megannyi jogszabályt - már nehezebb. Én nem vagyok jogász, ezért lehet, hogy félre értelmezem.
Sok olyan véleménnyel találkoztam már itt ezen a blogon, amik hatalmas sületlenségek voltak, de a megformálójuk ragaszkodott hozzá, pedig csak figyelmesen kellett volna elolvasni a jogszabály szövegét. Olyan is előfordult, hogy közlekedésmérnök közútkezelői osztályvezető beosztásában kiadott véleményét többen nem voltak hajlandók elfogadni (lak.ter.tábla feloldja-e a táblás sebességkorlátot).
Úgyhogy én messze nem meggyőzni akarok itt bárkit is.
De azt kell mondjam, hogy rossz irányba indultál el a 29. § citálásával.
Ez ugyanis azt támasztja alá, hogy az index-et mikor, hogyan, mennyi ideig kell használni, illetve hogy milyen nem lehet az indexhasználat (megtévesztő).
És aki ezt nem tartja be, az szabályt szeg. Amennyiben ekkor baleset következik be a fentebb részletezettek szerint, akkor a hatóságnak (mint minden esetet egyedileg) vizsgálnia kell, hogy az elsőbbséggel rendelkező szabályszegése okozati összefüggésben van-e a baleset bekevetkeztével.
A hatóságnak igenis ki kell mondania, hogy az elsőbbséggel rendelkező, index-szel kapcsolatosan szabályt szegő cselekedete nem gyengíti az elsőbbségi szabályok kötelező erejét, nem érinti az elsőbbségre kötelezett felelősségét.
Vizsgálandó körülmény ezen felül, hogy a baleset - minden más változatlanul történese mellett, de - szabályos index hsználat mellett is bekövetkezett volna-e.
És ami szintén nem mellőzhető: Ha a közúti balesetért többen felelősek, mindegyikük felelősségét egyéniesítve, az egyes személyek közrehatásának mértékét és bűnösségének fokát alapul véve kell megállapítani.
Összességében:
Elhamarkodottnak tartom kategórikusan kijelenteni, hogy az index-et megtévesztő módon használó felelős a balesetért. A másik fél bizonyára az, viszont a védett úton haladó felelősségének megállapítása hosszabb, összetettebb feladat.
bikila 2012.11.18. 12:07:20
Azt kifogásoltam, ha valaki a főútról való letérését az utolsó pillanatban jelzi (gyk.: fék+kormány+index majdnem egyidejű használata), Ez egyrészt felettébb önző dolog ahhoz hasonlóan, ha valaki a körforgalomból jön kifele és nem jelez, hadd várjon a többi marha, hisz ráérnek - így érted? És azért a legtöbb esetben gond nélkül ki lehet jönni és le lehet fordulni egyszerre - ha átlagos méretű személyautókról beszélünk.
Másrészt ezzel jóval kevesebb időt ad a közlekedés többi résztvevőjének, főleg aki mögötte érkezik - és ezzel olyan helyzetet okozHAT, amiből baleset alakul ki.
Mondok egy másik példát, ami nem teljesen releváns ehhez, de szoroson kapcsolódik az ilyen stílusú indexhasználathoz: Mész valaki mögött egy 2x1 sávos úton. Egyszer csak lassít, majd kiteszi az indexet, mert eszébe jut, hogy ő most itt félreáll - ha ezt időben jelzi, sokkal biztonságosabban meg tudod oldani azt, hogy megelőzd/felkészülj az esetleges lassításra, megállásra, mert látod a szándékát, és van időd felmérni, hogy tudsz előzni, vagy sem. Ha ezt nem időben jelzi, nagyobb eséllyel bent ragadsz mögötte és nem hiszem, hogy örülsz...
Nyilván ha belemész, Te vagy a hibás, mert nem tartottad be a követési távolságot, de azért hogy ez a helyzet ki tudott alakulni, az is közrejátszott, hogy az előtted lévő szart arra, hogy tájékoztassa a többi közlekedőt - jelen esetben Téged.
Remélem így érthető voltam. Az elvvel van gondom, nem a jogszabályokkal.
A megtévesztő indexhasználatból kialakuló baleset szerintem is egyedi elbírálás alá tartozik, de részben felelősnek gondolom azt, aki így használja az indexet, mert nem tesz meg azért mindent, hogy a többi résztvevő tájékoztatva legyen, vagy ezt rosszul teszi és téves következtetést vonható csak le belőle..
Timnorc 2012.11.18. 18:27:44
Korrekt, vállalható, általam helyesnek vélt elemeket tartalmaz a hozzászólásod.
Kettő apró kiegészítést eszközölnék csupán:
1) Magam ismétléseként: "Összességében:
Elhamarkodottnak tartom kategórikusan kijelenteni, hogy az index-et megtévesztő módon használó felelős a balesetért. A másik fél bizonyára az, viszont a védett úton haladó felelősségének megállapítása hosszabb, összetettebb feladat."
A fenti ismétlés a lényege az idevágó véleményemnek.
2) Az "elvhez", illetve ahhoz, ahogy én magam viszonyulok az "elvhez":
Ha elolvasod ugyanebben a témában 2012.11.15. 20:10:31-kor tett hozzászólásomat, továbbá meglátod, hogy hányszor, illetve milyen régóta végzek verbális kardoskodást, akkor meg fogod érteni, hogy tulajdonképpen ugyanaz a véleményünk ezügyben.
bikila 2012.11.18. 21:52:17
Csigorin 2012.11.19. 11:42:50
Azt nem mondom hogy feltetlen megvarom amig lekanyarodik, de pusztan az index nem eleg. Ha indexel, ES lassit, es esetleg meg szemkontaktust is teremtettem vele, akkor kezdem meg a manovert. Tehat nem csak az indexnek, de a sebessegenek is egyertelmuen meg kell gyoznie arrol hogy o le fog kanyarodni.
De ez alapveto eletoszton, ugy gondoltam nem kell magyarazni :)
amugy nem is csak a felkanyarodo miatt parasztsag nem jelezni.
hanem a mogotte halado miatt. Ugyanis ha kanyarodok, felreallok akkor UTALOM aki ugy csinalja, hogy beleugrik a fekbe, allora fekez, MAJD kiteszi az indexet hogy na en most kanyarodok...
ELOSZOR index, jelzes, UTANA fekezes, hogy a mogottem levonek idot adjak. Persze hogy o a hibas ha belem jon, de most komolyan hianyzik nekem a betetlapos adminisztracio meg a szervizbe futkosas?
Vegul nem utolsosorban, valaki emlegette hogy akkor is indexelhet ha megallni akar a keresztezodes utan, nos ezesetben az indexet a keresztezodes UTAN kell kitenni.
dzsaszper 2012.11.19. 13:11:03
A kereszteződés utáni megállás nem egyszerű dió, attól függően is, hogy mekkora sebességgel érkezik a kereszteződés felé. Nagyobb sebességeknél a mögötted jővő miatt előbb kellene indexelni mint fékezni -- amin persze van aki az alárendelt úton felbátorítva érzi majd magát...
GG81 2012.11.19. 15:44:46
GG81 2012.11.19. 15:48:08
a lényeg, hogy attól mert még valaki balról jőve jobbra indexel, nem biztos, hogy jobbra fog kanyarodni! lehet csak leáll, amit nem neked, hanem a mögötted jövőnek jelez. a többi eshetőséget már fentebb írták...
GG81 2012.11.19. 15:59:09
simán van olyan hely, ahol a főútvonalon a kereszteződés után le lehet állni... mikor tegye ki az indexet? kiteszi hát a kereszt előtt, mert jelzi a mögötte jövőknek (követési távolság, meg ilyenek)... nos, akkor a mellékutcából akár jobbra kikanyarodó meg azt hiszi, hogy szabad lesz az útja mert a balról jövő jobbra fog kanyarodni, pedig csak a kereszt után leparkol. akkor most mi a félrevezető!? azzal, mert ő eleget tesz a kötelezettségének mert jelez, az még nem azt jelenti, hogy az alárendelt útról érkezőnek jelez és le akar mondani az elsőbbségéről vele szemben!
én ilyen esetben (és ajánlom másoknak is) szépen megvárja az indexelő autót, míg akár elhalad előttük vagy láthatóan lefékez és elkezd mellénk kanyarodni és utána még megnézzük érkezik-e más a védett úton. gyors, nemgyors, de ez a biztonságos. alárendelt útról érkezve márcsak ilyen...
zyl187 2012.11.21. 13:22:01
Mercel 2012.11.21. 19:12:26
Évekig dolgoztam külsősként egy kerületi tulajdonban lévő cégnek.
A cégre rávarrták a közmunkások foglalkoztatását.
Há' ne tudd meg milyen arcokat láttam a cég telephelyén és milyen sztorikat meséltek a srácok akiknek dolguk volt velük, és hányszor volt balhé is, lopások stb.
Ezen kívül voltam kint párszor helyszínen is, tökéletesen alátámasztották az ott látottak a mesélt sztorikat.
Oda ha átlagember keveredik, hát vigyázzon nagyon a seggére.
(Mondjuk ez egy-két éve volt, azóta változhattak a dolgok akár pozitív irányba is nyilván - bár ezt nem nagyon tartom reálisnak)
"Frigyes"
little honey 2012.11.22. 15:27:36
Timnorc 2012.11.28. 18:38:56
Nem árt figyelembe venni, különösen néhány ezres bírság esetén még egy dolgot.
A közérdekű munkát biztosítóknál is, mint minden más munkáltatónál alap, hogy feltételül szabják a foglalkozás-egészségügyi vizsgálaton szerzett alkalmas minősítést.
A cégek egy része tételesen, egy másik része átalány díjjal átvállalja ennek a költségét, viszont ezek a munkáltatók vannak kisebbségben.
A többségnél, gyanítom a központi költségvetésből leágaztatottak szintúgy, vagy - mert noha az MT szerint tiltott, de - megoldják, vagy nem az MT vonatkozik rájuk, a munkavállaló fizeti.
A díj 2-3ezer forinttól indul felfele, de 4-5ezer is lehet; változó.