Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mentség-e, ha valaki mozgáskorlátozott?

2012.11.27. 10:23 :: Don Blasius

Többször jött már elő, hogy hazánkban sok dolog nehezíti a mozgáskorlátozottak amúgy sem könnyű helyzetét. Dzsim sajnos egyből két ilyen problémával is szembesült, miután megpróbált a reptéren leparkolni. Ez a hely is megér egy "misét", mert tényleg nem semmi pénzeket tudnak leszakítani az emberről rövid idő parkolásért. És itt van megint a közmunka, most akkor mi is van, ha mégsem tudnak munkát adni, pedig valaki ezt választaná a bírság befizetése helyett?

Kb. 1 hónapja történt, hogy a húgom kivittem a reptérre édesanyámmal. Nem vagyok sűrű reptérre járós, ezért meglepve tapasztaltam, hogy a terminálok előtt már nem lehet parkolni, csak 5 percre behajtani (sorompó van) és ha tovább maradsz, akkor 3000 forint körüli összeget kérnek el. A lenti parkolóban nem akartam megállni, mert egy baleset miatt nem tudok járni, kerekesszékkel közlekedem és gondoltam most nem túrázok végig lentről-fel a bejáratig a húgommal, édesanyámmal és 2 nagy bőrönddel, úgyhogy kiraktam őket fent és még 5 percen belül kihajtottam a sorompón. Ahogy mentem le az úton, a repülőgép múzeum mellett van egy kb. 10 méter hosszú mellékút, ami a múzeum területére visz, de nincs használatban, a kapun lakat. Behajtani tilos tábla van. Nem foglalkoztam vele, sőt, észre sem vettem, bekanyarodtam és egyből meg is álltam a füvön, hogy ha mégis valaki használná, ne legyek útban.


View Larger Map

Néhány perc várakozás után egyszer csak megjelent mellettem egy rendőrautó és az egyik rendőr odajött igazoltatni. Eszembe sem jutott, hogy valami rosszat csináltam volna, átnyújtottam a papírokat és vártam. Leellenőrizték rádión az autót (kb. 20 percet töltöttek velem), és mondták, hogy meg kell büntessenek, mert behajtottam a tábla ellenére. Az összeg 10 ezer forint. Elmagyaráztam a rendőrnek, hogy miért itt állok meg, ...hogy fent nem volt sehol egy tájékoztató, hogy a mozgássérült kártyámmal (amit én kivételesen jogosan használok) fél órát maradhattam volna-e mint korábban a sorompós rendszer előtt (mert akkor fél óra ingyenes volt a mozgáskorlátozottaknak). A rendőr közölte, hogy az az 5 perc igazából 10, vagyis 10 percen belül még fizetés nélkül kienged a sorompó. Ezt honnan kellene tudnom, ha nincs kiírva? ..na de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy Magyarországon 2012-ben nem tudok megállni egy olyan helyen, egy reptéren anélkül, hogy vagyonokat fizessek, ahol kerekesszékkel is könnyedén tudnék közlekedni!!! Ok, legyen, nem is lepődtem meg. A rendőr teljesen kényelmetlenül érezte már magát és sokszor elnézést kért, hogy megbüntet, de nem tud mit csinálni, mert figyelik őket kamerákkal és ha elenged, akkor őt veszik elő. Ne haragudjak rá...stb. Mondtam neki, hogy én nem rá haragszom, hanem a rendszerre, hogy 10 ezer forintomba kerül az, hogy kiviszem egy családtagom a reptérre, hogy nem tudok rendesen megállni, parkolni, közlekedni (mondjuk ez az egész városra igaz). Erre a rendőr (és most az ő szavait idézem): „ Sajnálom, igaza van, ez egy cigány ország..." Mielőtt sokan fenn akadnának a cigány kifejezésen, nem úgy értette ezt a szót, amin meg kell sértődni, inkább jelzőként használta.

Mondta, hogy ledolgozhatom a büntetést: 10 ezer Ft – 12 óra munka. Menjek be a munkaügyibe és kérjek valami munkát. Szinte biztos voltam benne hogy nem tudnak majd munkát adni, de bementem és most jön az, ami felháborított...

A munkaügyiben közölték, hogy törvényileg fogyatékkal élők nem dolgozhatják le a büntetést. Ez van a jogszabályban. Na, akkor gondolkozzunk! Tegyük fel, hogy egy fogyatékos, vagy mozgássérült ember nehezebben talál munkát, kevesebbet keres, de az állapota miatt több a kiadása. Hozzáteszem ez nem csak feltételezés, hanem nagyrészt így is van. Akkor hogy van az, hogy pont ezektől az emberektől vonják meg a lehetőséget, hogy ne keljen befizetniük az összeget, hanem ha lehetőségük van rá, akkor ledolgozzák. Hol is van az esélyegyenlőség???

Azt mindenképpen meg kell jegyezzem, hogy szerencsére nekem van munkám, dolgozom, ki tudom fizetni ezt a pénzt, de nem jó szájízzel, mert hiányozna nagyon az a 10 ezer forint.

Lejárt a befizetési határidő pár napja, még nem fizettem be. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor mi van? Be kell fizessem? Nekem miért nem jár a lehetőség, hogy ledolgozhassam, vagy az, ami másoknak, hogy ha nincs munka, akkor elévüljön? Kihez tudok fordulni ebben az esetben? A rendőrséget hívtam, de csak ide-oda kapcsolgattak aztán letették, vagy megszakadt a vonal, vagyis semmit nem tudtam meg. Ha nem fizetem be, akkor kapok majd egy felszólítást és akkor elég befizetnem, vagy kamattal fogják terhelni, esetleg egyből rám küldik a végrehajtókat?

Egy szó, mint száz: Mihez van jogom?

u.i.: Remélem nem egy rinyáló nyomi szavait hallottátok ki az írásomból, mert higgyétek el, az nem én vagyok, csak feldühített az eset!

Mindenkinek büntetésmentes szép napot!

150 komment

Címkék: budapest autó rendőr büntetés parkolás kresz tábla lehúzás jogász mozgáskorlátozott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balkon-úr 2012.11.28. 08:17:46

@mojoking77: Csak azért a három Euróért normális szolgáltatást kapsz. Fedett parkoló, lift stb. Nem a töredezett járdán kell esőben, hóban taszigálni a bőröndöt. Nem a lenti parkoló árával van baj, hanem , (hátha felfogod!)hogy szinte a semmiért kérik, nincs mögötte normális szolgáltatás, mert megtehetik. Valszeg nem csak nyaralás miatt repülnek az emberek, főleg az általad plebs nek nevezettek. De Te bíztos kurva gazdag vagy, és nem gond a felső parkolót sem kifizetni, ha nyaralni viszel valakit, de Én ezért nem nézlek le, mint Te engem, pedig megérdemelnég.

manes 2012.11.28. 08:18:23

"Sajnálom, igaza van, ez egy cigány ország..." Mielőtt sokan fenn akadnának a cigány kifejezésen, nem úgy értette ezt a szót, amin meg kell sértődni" És ha úgy használta akkor mi van? Igaza van. Ilyenen megsértődni meg a TASZ-os ingyenélő,faszkalapok szoktak.
"akinek nem futja 700 forint parkolora, az inkabb ne is repuljon," Miért,ha repülsz akkor már kötelező horribilis összeget kifizetni minden szarra?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.11.28. 08:39:16

"A munkaügyiben közölték, hogy törvényileg fogyatékkal élők nem dolgozhatják le a büntetést. Ez van a jogszabályban."

Gondolom írásba kérted, és utána néztél.

Liquid_Night 2012.11.28. 08:42:34

Azért a jó magyaros fillérb@szás is ott van...

Nem minden nap jársz reptérre, fizesd ki a 3 ezret a parkolásra, és búcsúzkodj szeretteidtől emberhez méltóan. Ennyi, utána meg lehet minden adandó alkalommal protestálni az ilyenek felszántása mellett, vagy ott helyben kiverni a dilit, ha azért a pénzért nem akadálymentes, vagy úgy egyáltalán, ha a feneked nincs kinyalva.

Ha a poszter nem lenne fogyatékkal élő (én is az vagyok, bár nekem a 2 lábam, meg az egyik kezem teljesen jó), akkor megkérdezném, hogy a pár ezer forinton hepciáskodás mellett milyen autója van, mekkora törlesztésre, és vett-e már 100 centis HD ready TV-t a teszkóban...:)

Liquid_Night 2012.11.28. 08:44:43

Ja, és a bírság kapcsán tessék lenyelni a békát és fizetni, mert még ha ki is derül, hogy vannak jogaid, biztos lejárt már bármiféle határidő, és senkit se fog érdekelni, csak a kamat meg a végrehajtás:)

2012.11.28. 09:05:11

@dübörgő gazdaság: Büdös Paraszt. Te. Csupa nagybetűvel.

vernarancs 2012.11.28. 09:34:06

@mojoking77: Pont nem jo a pelda. A burger king FRA-ban is pont annyi mint a varosban. Viszont itthon probalj meg egy sort vagy egy szelet pizzat/szendvicset venni. Horror. Kint sem olcso, de nincs ekkora kulonbseg. De igazabol nem is ezzel van a gond hanem a parkolas es taxi maffiaval ami itt nalunk folyik.

vernarancs 2012.11.28. 09:41:12

@Liquid_Night: ja, ha ritkan jarsz a repterre akkor legyen jo draga. Logikus.
Szerintem a buszjegyek arat is kb. 3000 forintra kene emelni. En ritkan jarok busszal, akkor max. szivom a fogamat de kifizetem. Mindenki mas meg dogoljon meg.

Peetee 2012.11.28. 09:44:03

Ma a Magyar állampolgároknak a következő jogaik vannak:

- Befizetni minél több pénzt a költségvetésbe a nagyurak boldogulásának érdekében
- Kussolni, és a Fideszre szavazni
- Befizetni büntetéseket, adót, rekord magas Áfá-t, adózott pénzem bankból való kivételekor illetéket fizetni az államnak, és külön jutalékot a banknak is

Innen már csak 1-2lépés az első éjszaka jogának bevezetése....hajrá fidesz, előre fiúk!

a_tom 2012.11.28. 09:55:00

Ez egy magyar ország... Mielőtt sokan fenn akadnának a magyar kifejezésen, nem úgy értem ezt a szót, amin meg kell sértődni, inkább jelzőként használom.

fda 2012.11.28. 10:02:10

Behajtani tilos tábla, aztán megállsz a FÜVÖN. Nem érezted parasztságnak? Én a sajátomra se állok rá otthon, hát még a máséra.

A közmunkával meg az a baj, hogy mozgáskorlátozottként nem olyan könnyű ám bárkinek munkát adni. Egészséges embernek kezébe lehet adni egy fűnyírót, seprőt, lapátot, és úgy tud 2 napot értelmesen dolgozni, hogy nem kell előtte 3 napig betanítani.

Egyébként, az 5 perces behajtás azért van, hogy gyors legyen a forgás. Ha leparkolsz ott, ráadásul teljesen értelmetlenül, akkor másokat akadályozol.

fda 2012.11.28. 10:04:53

@totorohun: "Szerintem írj az ombudsmannak, ez egyértelműen negatív diszkrimináció!"

Azt is írd bele, hogy pontosan milyen munkát szeretnél végezni!

mojoking77 2012.11.28. 10:07:31

@vernarancs: En a ferihegyi BK/KFC-re gondoltam. Anno, ugy emlekszem, pont az volt a mottojuk nyitaskor, hogy letorik vele a horror etel ital arakat a repteren. Ezek szerint kint dragabb egy szendvics a KF-ben pl,mint bent a varosban? Meglepo lenne.

Szalámi No1 2012.11.28. 10:11:04

@xaba99: Te egy nagy bunkó vagy! Egy pillanatig sem vitatta a büntetés jogosságát,hanem azt kifogásolta, hogy ő miért nem dolgozhatja le, mint más egészséges társa. Ez a hátrányos megkülönböztetés, pont az ilyen érzéketlen tuskók miatt van, mint Te.

vojzi 2012.11.28. 10:13:18

@xaba99: nem értetted a post lényegét... hibázott, megbüntették eddig ok. Neked mint nem mozgássérült embernek jogod van a büntetést közmunka keretében ledolgozni. neki nincs. Csorbultak a jogai. Vagyis nem egyenlő veled.

egy atlag 2012.11.28. 10:13:40

@fda: olyan sötét állat vagy, hogy anyádat kötelezni kéne arra, hogy megöljön.

A sok kétbites majom aki itt ugrál a kresz miatt, kérem legyen öngyilkos! Most már tudom, hogy az ilyen analfabéta kretének miatt szar ez az ország.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.11.28. 10:23:06

@Szalámi No1: @vojzi:

tévedésben éltek. a probléma gyökere az, hogy valaki, akinek van jogosítványa, egyáltalán nincs tisztában a KRESZ szabályokkal. és így vezet. és előbb-utóbb akár halálos balesetet is okozhat, mert "nem tudta", "azt hitte, hogy", stb.

B. Bíró 2012.11.28. 10:27:11

Azért kurvára nem árt, ha mielőtt egy jogi kérdésben állást foglalunk, megnézzük a jogszabályt.

HA a posztoló fogyatékosnak minősül, akkor nem lehet a pénzbírságot elzárásra átváltoztatni. Ledolgozni sem lehet valóban.

A posztoló tehát ha úgy gondolja belevigyoroghat a hatóságok szemébe.

Vagy befizetheti a bírságot, ami természetesen teljesen jogos. Csak rajta múlik, melyiket választja.

B. Bíró 2012.11.28. 10:28:31

Tehát: az, hogy nem dolgozhatja le, nem hátrányos megkülönböztetés, hanem pozitív diszkrimináció... Sikerült megint egy rakás okosságot elsütni a hozzászólóknak...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.28. 10:36:07

@Szalámi No1: ez amit irtal nem igaz
nem csak a miatt sirt a poszt tolo mint hogy a buntetesnel nem melozhat hanem e miatt is:
"hanem az, hogy Magyarországon 2012-ben nem tudok megállni egy olyan helyen, egy reptéren anélkül, hogy vagyonokat fizessek, ahol kerekesszékkel is könnyedén tudnék közlekedni!!!"

hozzatennem, hogy ebben sincsen igaza, hiszen meg tud allni amugy...
autoval kimegy a repterre FEL ORAVAL korabban, fent kirakja a pereputtyot, kihajt a sorompon, fordul egyet, behajt a rendes fizetos reszre leparkol, a pereputty meg leszalad puszilkodni, ennyi es egy bambi...

vojzi 2012.11.28. 10:36:20

@xaba99: ez akkor sem ugyanaz, nem is arról beszélsz amiről pl én. Szabályt szegett, megbüntették. Ezt nem is vitatja. Engem is büntettek már meg. A különbség a kettő között annyi, hogy én választhattam. Kifizetem, leülöm, ledolgozom. Neki csak a kifizetem marad más semmi. ERGO hozzám képest hátrányba kerül jogilag. A történet erre az apróságra hívja fel a figyelmet és nem arra, amit te akarsz kiolvasni a posztból. Te azt olvasod ki, h egy mozgássérült rinyál a büntetés miatt mert ő mozgássérült. NEM de nem érted.

Emmett Brown 2012.11.28. 10:42:33

@vojzi: szerinted mi történne, ha kivezényelnék árkot ásni/gereblyézni?

B. Bíró 2012.11.28. 10:42:36

@vojzi: A fizetés a legenyhébb. A dolgozás és az elzárás súlyosabbak. Ő "csak" fizethet, ez azt jelenti, hogy a súlyosabb dolgokat nem lehet végrehajtani. Ha nem fizet, akkor gyak. nem történik semmi. Miért is van hátrányban?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.28. 10:50:42

@vojzi: elotte is rinyalt
es probalta ugy beallitani hogy a csunya szabalyozas miatt navigalta bele magat ebbe, szinte belekenyszeritettek

"Mondtam neki, hogy én nem rá haragszom, hanem a rendszerre, hogy 10 ezer forintomba kerül az, hogy kiviszem egy családtagom a reptérre, hogy nem tudok rendesen megállni, parkolni, közlekedni (mondjuk ez az egész városra igaz)."
ez megis mit jelent? szegenyt belehajszoltak...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.11.28. 10:53:11

@vojzi: HA ismerné a szabályokat, és HA betartaná, nem büntették volna meg.
ezen kívül nem jól írod, mert le is ülheti.
azon kívül szerintem közmunkát is végezhet, bár azt megnézném, hogy hogyan ássa az árkot. utána meg azért sírna, mert megbüntették azért, mert nem végezte el a munkát, mi?

de mindent félretéve általában mindenki jobban jár, ha kifizeti.
átlag fizetéssel számolva egy munkanap az olyan 8-10 ezer forint nettó lehet.
tehát egy 10000 forintos büntetést max. másfél nap alatt kitermel.
ha közmunkában akarja ledolgozni, hány nap szabit is kell kivennie, és az mennyi bevétel kiesés?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.28. 11:00:46

@lutria: "Mennyibe kerülne ha kivinnék valakit,természetesen az indulás előtt 1-2 órával,elkísérném ameddig lehet-esetleg integetnék neki amíg a betonon gyalogol a gép felé-vagy elhoznék valakit akinek késik a gépe 1-2 órát és várnom kellene rá..."

4000 a fix taxis tarifa Budapesten, ebbol vond meg le az autohasznalat es a benya koltseget azaz ~ 2000 Ft lehet
az meg aki jatssza az agyat hogy jujj de fini kimenni meg bucsuzkodni mert pont akkor pont ott kell minosegi idot eltolteni, az fizessen...
repterre amugy amikor kimentem busszal, akkor mindig vittem hideg elelmet mert az is draga... most akkor azon is fel lehetne haborodni?
raadasul Madridban repteren nem lehet ULVE varakozni becsekkolas elott... azok mekkora nagy mocskok... meg szerencse hogy igenytelen balkani suttyo vagyok aki le tudott ulni a foldre :)))

BA2017 2012.11.28. 11:01:43

" Ne haragudjak rá...stb. Mondtam neki, hogy én nem rá haragszom, hanem a rendszerre, hogy 10 ezer forintomba kerül az, hogy kiviszem egy családtagom a reptérre, hogy nem tudok rendesen megállni, parkolni, közlekedni (mondjuk ez az egész városra igaz)."

Nem csak rokkant, de hazudik is. 3000 forintba került volna, ha nem tipikus magyar volna. Így 10000-be került. A rokkantság nem ad minden alól felmentést, csak előnyt jelent teljesen jogosan itt-ott, kompenzálva a hátrányokat.

Apró logikai bukfenc még, hogy siránkozik a poster, miszerint nem lehet fent parkolni úgy, hogy kerekes székkel közlekedhessen...miért? A behajtani tilos táblától fel tudott volna kerekezni? Ha nem, akkor semmi nem szól az ellen, hogy fent várakozzon.

A rendőr meg hülye volt. Semmi olyat nem tett, amiért elnézést kéne kérnie. A poster egyértelműen és előre megfontoltan megszegett egy elég erős tiltó tábla által kifejezett korlátozást. A rokkant kártya nem erre szól.

átlátó 2012.11.28. 11:15:03

Az van, hogy a rendőr megmondta a frankót és teljesen jó jelzős szerkezetben...
1./ A tábla jelezte.
2./ A szabálysértő megmagyarázta.
3./ A rendőrnek nem volt vér a faszában a kamerázó "fölöttesnek" szóban elmondani a mérlegelést.
4./ A munkaügyis szintén a kamerázó fölöttes nemiszervre hivatkozott.
5./ Hugom-hugomat, családtagom-családtagomat
6./ A rendőr megmondta a frankót.

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:15:18

Sziasztok! Na, akkor még egyszer mert azt hiszem sokan félreértették a levelem. Nem az a bajom hogy megbüntettek, hiszen szabályt sértettem. Hanem az, hogy nem lehet rendesen parkolni ebben az országban. A kialakított helyek általában tele vannak, sőt olyanokkal, akiknek nem is lenne joguk ott állni. Sima helyen nem tudok parkolni, mert ha mellém állnak, akkor nem tudok ki-be szállni, mert nem férek el a kerekesszékkel. A "gyalogos" közlekedésről nem is beszélve. Padkák, aluljárók..stb. Tudom, hogy ezt sokan leszarjátok, mert nem vagytok érintettek, de ha csak 1 napra beülnétek egy ilyen székbe, akkor megváltozna a véleményetek. A babakocsis anyukák még nagyjából tudják miről beszélek. Jah, tömegközlekedés szinte lehetetlen, vagy órákat kell várni ,esetleg kerülni, szóval marad a drága autó. A másik, amit a levélben említettem és ez a nagyobb hiba, hogy nektek megvan a lehetőségetek ledolgozni, esetleg leülni a büntetést, nekem viszont nincs. A rendőr küldött a munkaügyibe hogy biztos adnak valami melót ha ki akarom váltani. Csakhogy jogszabály ellenes, úgyhogy nem adnak. Leülni sem lehet (nem minthogyha azt akarnám). Utána néztünk, valóban ez van a törvényben. Szóval itt merül fel az "esélyegyenlőség" kérdése (nem vagyok valami nagy patrióta, nem szoktam ezekkel foglalkozni, ez az első ilyen levelem, mert kíváncsi voltam a közvéleményre, és megmondom őszintén kicsit csalódtam). Elküldtem ezt a cikket egy másik helyre, ahol utána nézettek és valószínűleg ez egy rossz (alkotmányellenes) törvény. A gond a választási lehetőséggel van. Nektek van, nekem nincs. Remélem így már kevésbé félreérthető a levelem. Nem a szabályok alól akarok kibújni!

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:17:50

Jah és a cím rettentő rossz. SENKI nem mondta hogy mentség ha valaki mozgáskorlátozott!

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:20:11

@Emmett Brown: mert csak a húgom vittük: anyám bekísérte, rá vártam ,hogy hazavigyem

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:20:46

@Leadfoot: Nem mentségeket akartam keresni, csak leírtam mi történt

dzsaszper 2012.11.28. 11:22:24

Behajtani tilos tábla volt (szemből egyirányú utca), avagy két oldalról behajtani tilos? Az utübbiba emlékeim szerint bizonyos körülmények közt mozgássérültet szállító jármű behajthat...

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:22:57

@BHJ-962: Köszönöm, Te értetted meg a lényegét a levélnek!

Emmett Brown 2012.11.28. 11:26:27

@dzsim: Tegyük fel, hogy kivezényelnek valami fizikai munkára!

Mit csinálnál? Hogyan dolgoznád le?

Mi értelme egy olyan szabályt hozni, amit nem lehet betartani? Ha mindenki aki illegálisan rokkantkártyával mászkál, "ledolgozhatná" a büntit, akkor szerinted hogy néznének ki a nagydarab kigyúrt kopaszok egy bérelt tolószékben, miközben nézik ahogy Gazsi kapál?

Én sajnálom, hogy mozgássérült vagy, nekem is volt mozgássérült a családban, de a teljes esélyegyenlőség egy mítosz, vannak bizonyos dolgok/helyzetek, ahol valóban hátrányban vagy.

De ezt speciel nem érzem ilyennek.

magyar bucó 2012.11.28. 11:28:06

Csak három dolgot nem értek:
1. Miért gondolta, hogy a behajtani tilos csak másokra vonatkozik
2. Miért gondolta, hogy ő parkolhat a füvön
3. Egyáltalán, minek állt oda? Az utasok kiszálltak, vitték a csomagokat, neki már nem volt dolga a reptéren...

BA2017 2012.11.28. 11:28:22

@dzsim: Volt választási lehetőséged, de akartál 3000-et spórolni. Én hetente járok a reptérre kocsival. Hetente meggyőződhetek róla, hogy van rokkant parkoló és a rendőrök figyelik is. Ez van. Van a családban rokkant kártyás, nem távoli rokon. Nem büntették még meg soha azért, mert szólt a rendőrnek, hogy nem tud beállni a rokkant helyre. Igaz, ő nem úgy jelzi ezt, hogy átmegy a behajtani tiloson a forgalomtól elzárt területre.

magyar bucó 2012.11.28. 11:29:59

A büntetés ledolgozása meg köztéri söprögetés, gereblyézés, ezt hogyan gondolod kerekesszékkel?

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:30:04

@Emmett Brown: Most sem fizikai munkát végzem, hanem pc-n. Lehetne ilyen munkát is adni, tehát szerintem betartható lehetne

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:31:08

@Bullshit generátor: "Nem büntették még meg soha azért, mert szólt a rendőrnek, hogy nem tud beállni a rokkant helyre. Igaz, ő nem úgy jelzi ezt, hogy átmegy a behajtani tiloson a forgalomtól elzárt területre." bocs, de ezt most nem értem..

BA2017 2012.11.28. 11:32:56

@dzsim: Pedig egyszerű...ott volt a lehetőség, hogy behajts a sorompó mögé, kitedd a rokonokat a téged megillető extra széles rokkant parkolóban vagy a 20 méterenként ácsorgó rendőrjárőrnél reklamálj, ha nem tudsz oda beállni. Ha be akartál menni könnyezni a távozókkal, akkor pedig az 30000 forint.

Az az érthetetlen, amit csináltál és hogy mosakodni akarsz a rokkantságodra hivatkozva.

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:33:54

@magyar bucó: a válaszok:
1: nem gondoltam hogy rám nem vonatkozik.
2:a füvön parkolás. Hááát...nem is nevezném azt fűnek, inkább földnek
3:nem mindkét családtagom ment el, az egyikre vártam míg bekíséri a másikat

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:36:25

@Bullshit generátor: Akkor még mindig nem értesz. Nem a büntetés a lényeg a levelemben, hanem az, hogy nekem nem jár az a jog, mint neked, hogy ledolgozhassam. Az a baj, hogy nagyon sok másban is hasonlóan nem járnak azok a jogok és most gondoltam ezt leírom. Csupán ennyi

Emmett Brown 2012.11.28. 11:36:25

@dzsim: számomra egyértelmű volt, hogy szellemi munkát végzel, ezzel nincs is gond.

Milyen PC-s munkát képzelsz el, amit tömegeknek lehetne biztosítani?

Kapsz egy excelt, és írj meg egy makrót? Kutass rákellenszert 3 napig? Vagy te regisztrálnád 2 napig a választókat?

Ha azt kellene ledolgoznod, amivel egyébként is foglalkozol, akkor miért nem inkább a minkahelyeden csinálnád, ahol valószínűleg még jobban is keresel vele.

BA2017 2012.11.28. 11:36:43

@dzsim:

1: Akkor tudtad, hogy bírság lesz
2: mindegy, hogy minek neveznéd, nem a tiéd és a forgalom elől el van zárva. Nem a te tiszted elnevezni bárminek is.
3: 3000 forint az ára az ilyesminek.

BA2017 2012.11.28. 11:37:47

@dzsim: Nekem is csak papíron jár. És a lényeg nem itt van. El sem kell jutni idáig. Ennyire egyszerű.

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:39:17

@Bullshit generátor:
1: ahogy írtam nem láttam/figyeltem a táblát (lehet hogy rosszul fogalmaztam) - ok, legyen az én saram, de már el is ismertem
2: OK, legyen, igaz
3: kicsit túlzásnak érzem, amikor 3000 Ft-ért majdnem 5 órát dolgozom

Még egyszer akkor, nem ezekkel és a büntetéssel van a bajom!!!!

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:42:28

A több "nem kell eljutni idáig" hsz-okra reagálva: Azért ne legyünk már álszentek srácok! Titeket még soha nem büntettek meg? Még soha nem vétettetek?

BA2017 2012.11.28. 11:42:51

@dzsim:

1: Te sarad, nem vita téma.
2: Igaz.
3: Mindegy, hogy túlzónak érzed-e, ennyi. Én is túlzónak érzem, hogy orbán viktor mennyit keres. Nem az én tisztem a fizetését megállapítani. Neked nem tiszted a reptéri parkoló tarifáját megállapítani. A döntés a tiéd, hogy parkolsz-e ott vagy sem. Ha túlzásnak érzed, akkor vidd ki a rokont, tedd ki és menj el.

Még egyszer, nekem is papíron jár a ledolgozás. Ez egy ökör szabály, nem működik. Nem csak a rokkantaknál nem, hanem másoknál sem.

BA2017 2012.11.28. 11:44:49

@dzsim:

1: Te sarad, nem vita téma.
2: Igaz.
3: Mindegy, hogy túlzónak érzed-e, ennyi. Én is túlzónak érzem, hogy orbán viktor mennyit keres. Nem az én tisztem a fizetését megállapítani. Neked nem tiszted a reptéri parkoló tarifáját megállapítani. A döntés a tiéd, hogy parkolsz-e ott vagy sem. Ha túlzásnak érzed, akkor vidd ki a rokont, tedd ki és menj el.

Még egyszer, nekem is papíron jár a ledolgozás. Ez egy ökör szabály, nem működik. Nem csak a rokkantaknál nem, hanem másoknál sem.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.11.28. 11:46:25

@dzsim:
"Nem az a bajom hogy megbüntettek, hiszen szabályt sértettem."

Nekem viszont az, mert a saját bevallásod szerint is nem veszel észre táblákat és nem vagy tisztában a szabályokkal. És így van jogosítványod, így vezetsz.

"Hanem az, hogy nem lehet rendesen parkolni ebben az országban."

De lehet, csak tudni és akarni kell.

"A "gyalogos" közlekedésről nem is beszélve. Padkák, aluljárók..stb. Tudom, hogy ezt sokan leszarjátok, mert nem vagytok érintettek, de ha csak 1 napra beülnétek egy ilyen székbe, akkor megváltozna a véleményetek. A babakocsis anyukák még nagyjából tudják miről beszélek. Jah, tömegközlekedés szinte lehetetlen, vagy órákat kell várni ,esetleg kerülni, szóval marad a drága autó."

Ikres apukaként tudom miről beszélsz, sőt, hidd el, te még sokkal több helyre el- vagy bejutsz, mint én az ikres babakocsival.
Ettől függetlenül nem sírok, és a szabályokat is ismerem és betartom.

"A másik, amit a levélben említettem és ez a nagyobb hiba, hogy nektek megvan a lehetőségetek ledolgozni, esetleg leülni a büntetést, nekem viszont nincs."

De, te is leülheted, csak mint valahol feljebb írtam anyagilag sokkal rosszabul jársz, ha ledolgozod vagy leülöd a büntetést, mintha kifizetnéd.

"Nem a szabályok alól akarok kibújni! "

Nem is kell, elég betartani a szabályokat, és máris nem hozod magad a jelenleginél is szarabb helyzetbe.

BA2017 2012.11.28. 11:46:52

@dzsim: De, büntettek már meg. Nem írtam panaszlevelet. Pláne nem úgy, hogy jaj megbüntettek és apropó van itt más is! :)

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:50:01

@xaba99:
Ok, ha neked jó így ez az ország és a rendszer, akkor örülök, nekem nem tetszik.Szerintem neked is jobban tetszene ha a babakocsival könnyebben tudnál közlekedni.
Nem, nem ülhetem le, tiltja a szabályzat, utána néztünk, de leülni nyilván nem is akarnám.
Szabály betartás...hibáztam (szerintem már te is életedben, de ha nem akkor elnézést a feltételezésért).

magyar bucó 2012.11.28. 11:53:07

@dzsim:
"1: nem gondoltam hogy rám nem vonatkozik."

Akkor miért veszed zokon, hogy megbüntetnek egy egyértelmű szabálytalanságért?

"2:a füvön parkolás. Hááát...nem is nevezném azt fűnek, inkább földnek"

És? Ettől még parkoló lesz belőle?

"3:nem mindkét családtagom ment el, az egyikre vártam míg bekíséri a másikat"

Akkor szépen legurulsz a parkolóba és ott vársz, amíg kell. Mindenki más így csinálja, ebben egyáltalán nem akadályoz az állapotod.

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:54:32

@magyar bucó:
1: nem gondoltam hogy rám nem vonatkozik."

Akkor miért veszed zokon, hogy megbüntetnek egy egyértelmű szabálytalanságért?

Hányszor kell még leírnom, hogy nem ezt vettem zokon, csak muszáj volt leírnom a levélben az egész storyt hogy érthető legyen a végkifejlet..:)

Emmett Brown 2012.11.28. 11:54:35

@dzsim: írj le 3 olyan munkát, amit közmunka keretein belül el tudnál végezni, úgy, hogy annak lenne valami értelme, és úgy hogy ezekre a feladatokra saccperkábé 2-3 naponta egy új embert kell ráállítani.

magyar bucó 2012.11.28. 11:54:38

@dzsim: Tehát te közmunkásként netezni akarsz valami irodában és így letudni a büntetést?
Nem semmi elképzeléseid vannak...

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 11:57:25

@Emett Brown: állami szervnél végzett irodai munka, iktatás, rendszer-akármi..stb.
@magyar bucó: Miért durvák az elképzeléseim? Tehát mert valaki mozgássérült, akkor ne dolgozhassa le ezt, csak mert nem tud árkot ásni? Egy másfajta munka miért nem munka?

magyar bucó 2012.11.28. 11:58:32

@dzsim: De. De nem reklamáltunk, tudomásul vettük, hogy ez van, szabályt sértettünk és megbüntettek.

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 12:01:07

@magyar bucó: basszus, azt tudomásul vettem én is. Na, még egyszer: a bajom, hogy nem ugyanazok a jogok illetnek meg jelen esetben. Te választhatsz, h ledolgozod, leülöd, vagy kifizeted. Én nem választhatok. Ennyi a problémám. ..és ez is csak azért került a nyilvánosságra, mert sok másban is hasonlóak az eljárások és most az egyszer nem fogtam be a szám

magyar bucó 2012.11.28. 12:02:03

@dzsim: Szakértelmet és megbízhatóságot igénylő munkákat nem lehet büntetésként végezni. Te iktatod az iratokat két napig, és utána soha, senki sem találja?
Egyébként a büntetésként végzett munkához nem csak a munkavégzés tartozik hozzá, hanem az is, hogy azt büntetésnek is érezd. Netezni egy irodában nem büntetés, gereblyézni a parkban (akár az ismerősök előtt) igen.

Emmett Brown 2012.11.28. 12:03:51

@dzsim: minden képzettség nélkül? Mi garantálja, hogy akit oda kirendelnek, az normálisan végzi azt, amit rábíztak?

A gereblyézésben az a jó, hogy még ha nem is csinálod tökéletesen, annyira azért nem lehet elbaszni.

Míg egy iktatást/szkennelést simán el lehet, és abból aztán valakinek még kára lehet.

BA2017 2012.11.28. 12:05:17

Elképesztő. Ez az ember szellemi rokkant!

Jó Estét 2012.11.28. 12:15:33

Lenti parkoloban is varhttal volna. en eleg sokat jarok ki a repterre, repulni vagy valakiert, es tudom, hogy ott nem celszeru szabalytalankodni. Rengetegszer van trafi is a gyorsfolgalmin, illetve a Vecses tablanal, es tobb rendor van / nm, mint a Kossuth teren egy tunteteskor. az viszont kibaszas, h mozgasserult nem vegezhet kozmunkat. Az meg milyen hulyeseg, hogy mozgasserult nem tudna kozmunkat vegezni. hivatalba levelet bontogatni pl tudna, nyilvan nem holapatolasra kene beosztani egy kerekesszekest... Buntetes jogos, lenti parkoloban is varhattal volna ennyi erovel, ott cirka ezresbol megusztal volna egy orat, es nyilvan a mellekutrol sem mentel vissza kocsi nelkul a terminalhoz.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.28. 12:32:48

@Jó Estét: ki mondta hogy hivatalban kell community service -t vallalni?
iskolaknal lehet gond hogy a zebran reggel atmenjenek a gyerekek, teszem azt 3szor elvalallja reggel es le is van tudva a problema
vagy csak tul sok amerikai filmet nezek?

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 12:34:03

@Bullshit generátor:
Oh, gondoltam, hogy valami vélhetően mindenkinél okosabb ember elkezdi hülyézni a másikat, gratulálok!

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 12:41:43

@dübörgő gazdaság:
Nem tudom milyen mentességekről beszélsz, mert hidd el szívesebben kerültem volna el azt a
helyzete, ami miatt lebénultam. Kíváncsi vagyok milyen mentességekre gondolsz, mert nem nagyon érzem a nyomiság előnyét...
Autóbaleset volt, nem én vezettem, nem én voltam a hibás.

lavas tavaris 2012.11.28. 13:23:26

Sziasztok Egymástb@szogató Magyarok!
Nem kívánok a hibátlan tolerancia-lovagokkal vitába szállni, de én tudok olyan közmunkásról, akit irodai munkára osztottak be, másrészt az irodai netezésen és a parki gereblyézésen kívül is van munka. Halkan megkérdezném, hogy a közmunkának miért kellene büntetésnek lennie?

vernarancs 2012.11.28. 13:33:02

@mojoking77: Nem, pont ezt irtam, hogy kint is annyi a repteren a BK mint a varosban. Viszont a tobbi kaja sem sokkal dragabb a repteren. Ferihegyen egy doboz sor kb. 1000 forint ha jol emlexem. Es az dobozos ami a boltban 250 forint. Londonban pl. a repteren a barban ugyanannyi a csapolt sor a repteren mint a varosban. De ez kevesbe erdekes, nem kell a repteren kajalni meg pialni oszt ennyi. De parkolni kell. Foleg ha kesik a gep es varsz valakire.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.28. 14:09:00

@vernarancs: kimesz taxival es vissza is taxival, ez 8e, azaz nem kell parkolni
raadasul az occogazdasagos sorodet is megihatod a repteren

BA2017 2012.11.28. 14:10:34

@dzsim: Annyian magyarázták neked annyiféleképpen, hogy hiába akarod sajnáltatni magadat, mert te kifejezetten kerested ezt, hogy a végén már ki kellett mondani: hülye vagy. Nem kicsit. Nagyon!

@lavas tavaris: Mert abban az esetben ez a célja.

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 14:28:54

@Bullshit generátor:
Szó sem volt itt sajnáltatásról! ..de majd kíváncsi leszek, ha egyszer olyan helyzetbe kerülsz, ahol bármilyen ügyben a többieknek lehet valamit, neked meg nem, mert mittudomén zöld a szemed, akkor majd azt mondod-e, hogy: hááát jóó...elfogadom...beletörődök mindenbe...Mert szerintem neked lesz a legnagyobb szád ilyen esetben majd.
Azt hiszem arról meg nem kell vitát nyitni, hogy ha felnőtt emberek (már ha az vagy, nem tudom)nem értenek meg néhány mondatot, akkor ki a hülye...

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 14:30:25

@dzsim:
de én ebbe az óvodás "hülyézésbe" nem kívánok részt venni, az a színvonal maradjon meg a kommentharcosoknak...

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 14:33:42

Én itt most le is zárom a reagálást a témára, vagy a hozzászólásokra, mert nincs értelme ebbe energiát fektetni. Egy dolgot kívánok: soha ne kerüljetek olyan helyzetbe mint én, mert nem mindenki fogja túlélni ahogy látom! További kellemes napot kedves polgártársak!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.11.28. 14:52:17

@dzsim:
"ahol bármilyen ügyben a többieknek lehet valamit, neked meg nem,"

arra gondolsz, hogy egyesek megállhatnak a megállni tilos tábla hatálya alatt is, mások meg nem?

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 14:57:49

@xaba99: Nem, nem erre gondoltam, de ha már írod, akkor csak annyit ehhez,mert érzek némi iróniát a kommentedben, hogy az a 1-2 kivétel, amire jogosít a kártya, ahhoz kell, hogy élni tudj, ugyanis vannak olyan helyek, ahol nemhogy megállni nem lehet rendesen, hanem nem lehet átjutni az út egyik oldaláról a másikra, mert csak aluljáró van. vagy 30 cm-es padkák. Próbáld majd ki egyszer, hogy korzózol a városban és több 100 métert kell kerülnöd ahhoz hogy átjuss a másik oldalra, vagy egyáltalán nem is tudsz.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.11.28. 15:01:04

@dzsim:
ismétlem: szoktam ikres babakocsival közlekedni, ami sok esetben körülményesebb, mint egy tolókocsi.

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 15:02:09

@xaba99: Kivéve, hogy azt meg tudod emelni, de hasonló, egyet értek

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.11.28. 15:20:01

@dzsim: kivéve, hogy még üresen is nehéz megemelni (nem a súlya, hanem a mérete miatt), főleg, amikor benne ül a két gyerek...

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 15:21:54

@xaba99: Nézd, velem együtt a szék kb 90 kg lehet és engem nincs ki emelgessen. de nem akarok "versenyezni", hogy kinek szarabb, akinek eltört a gerince vagy akinek ikrei vannak...;)

Bovier György · http://boviergyorgy.hu 2012.11.28. 15:22:26

@xaba99: de hozzáteszem, elismerem és értem, hogy azzal is nehéz közlekedni, ebben nincs vita

balukapitány! 2012.11.28. 15:22:36

Jaj kedves együttérző és megértő magyarok! Annyira nevetséges, amit és ahogyan írtok. Nem fogtátok fel, hogy a srác nem siránkozni, nem a büntetést elkerülni, és nem sajnáltatni akarja magát?
Egyszerűen az esélyegyenlőségről van szó. Ha xy nem mozgáskorlátozott ilyen helyen parkol büntit kap. Ok ... ha nem akar fizetni, akkor ledolgozza valahol.
De kéééérem ... adjuk már meg a lehetőséget azoknak is, akiknek az elméje ép, vizsont mondjuk árkot ásni nem tudnak. Rengeteg ilyen munkalehetőség van.
Aki meg azt írta, hogy aki kerekesszékben van, annak mennyivel könnyebb ... hát leszek olyan primitív mint ti ... A KURVA ANYJÁT! Próbáld ki egy hétig, hogy székhez vagy kötve. Menj el a belvárosba ... szállj fel a metróra (hehe), villamosozz ... vagy mondjuk jöjjön rád a város közepén a kerekesszékben a hígfosás és juss el gyorsan a legközelebbi olyan helyre, ahol át tudod magad emelni a WC-re!
Emberek ... miért vagytok ilyenek? Igaza van ... módosítani kell az ilyen törvényeken.

balukapitány! 2012.11.28. 15:23:58

@Bullshit generátor: Sajnos nem érted vagy nem tudod értelmezni a cikkben leírtakat!
Neked a gereblyés munka a való :)

balukapitány! 2012.11.28. 15:32:31

Amúgy meg a cikk címírójának is üzenném, hogy a Blikknél vannak üresedések! Nem pontosan erről szól a cikk szerintem. Bulvármédiaaaa jeeeeee ... szicccsúnktüzet!

_lászló 2012.11.28. 18:23:31

Sajnálok 1-2 hozzászólót, amiért csak ennyivel áldotta meg a természet.
Gratulálok.

BA2017 2012.11.28. 19:07:29

@dzsim: Nem értetted meg, amit írtam, így akár felnőtt vagy, akár nem, hülye vagy.

@balukapitány!: Az a gyanúm, hogy tudtam értelmezni, te viszont összezavarodtál az írásaim tekintetében...amennyiben elolvastad azokat. De lássuk! Milyen közmunkát tudsz elképzelni, ami nem a gereblyézés szintjén van és nem kell a közmunkásokat előválogatni, mondjuk előszőr úgy, hogy tud-e írni és olvasni, ha tud, akkor van-e legalább az átlagos IQ érték 70%-nak megfelelő IQ-ja és amiből nem nagyobb kár lesz, ha rosszindulatú az adott közmunkás. Várom az építő jellegű javaslataidat és gondoljuk végig.

BA2017 2012.11.28. 19:09:20

@dzsim: Nem barátom, ha kerekesben ülnék, akkor sem parkolnék a behajtani tilos tábla hatálya alá egy sík területen, ahol hemzsegnek a rendőrök. Pláne, hogy van jogszerű lehetőség onnan pár száz méterre .... Ez itt a gyökere a problémádnak, nem az, hogy nem ülheted le.

numermetal 2012.11.28. 23:11:07

@Bullshit generátor: Eloszor is a neved nagyon talalo. Valoszinu ilyen lehetsz az eletben is! Masodszor meg hol van az leirva hogy a kozmunka csak arokasas es hasonlo fizikai munka lehet? Nezz utana hogy a kozmunka mint fogalom mit jelent! A posztiro srac meg ezerszer leirta hogy nem a buntetessel van baja, mar a posztban elismerte, de itt annyi primitiv lény van hogy nem csoda ha mar nem akar veletek vitatkozni, en sem akarnek...Nem rendszervaltas kellene ebben az orszagban hanem szemleletvaltas.

BA2017 2012.11.28. 23:35:36

@numermetal: Ha nem lennél ekkora faszkalap, akkor láttad volna, hogy ezerszer leírtam, értem amit mond, de a problémája gyökere a viselkedése és a gondolkodása volt. A közmunka mint fogalom tiszta. Na, akkor lássam, hogy a sok ugatás után a másik havereddel előálltok olyan kis irodai álommelóval, amire a poszter vágyik, de az alábbi kritériumok mentén:
- nem kell betanítani
- számonkérhető (a gyengébbek kedvéért, ma a büntetést közmunkára váltás úgy néz ki, hogy ha az első napomat megkezdtem, de soha többé nem jelenk meg, nem tudnak velem mit kezdeni. ilyen a fideszes törvénygyár, félemberekkel fél munkát végez.)
- ha a közmunkás elront valamit, nem keletkezik belőle nagy kár
- nem kell előválogatni a közmunkásokat, hogy ki mire alkalmas, hanem ha jön, tudja csinálni

hát...ez a gereblyézés és árok ásás. Irodai "majd internetezek is kicsit mert roki vagyok és nekem ez jár" munka nincs ilyen. Itt álmodozott valami rendzsergazdai izéről ez a szerencsétlen...hát egy komolyabb infrastruktúrát ki sem ismer két-három hét alatt, addig meg nem is engedik hozzányúlni...miről beszéltek? El vagytok ti a valóságtól rugaszkodva, de nagyon.

Jó Estét 2012.11.29. 10:10:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: nem mondta senki, csak felhoztam egy kozerdeku munkat, amit kerekesszekben is lehet vegezni

D4D 2012.11.29. 10:43:02

@Circus: "Mozgáskorlátozott esélyegyenlőség - mondjon már valaki egy olyan közmunkát, amit kerekesszékkel el lehet végezni! "

- Pl lehet a múzeumban belépőjegyet szedni, lehet a postát borítékolni, lehet adatrögzíteni, lehet forgalmat számlálni,.....

Mindent lehet, csak akarni kell.

Szelid sunmalac 2012.11.29. 13:08:38

@Bullshit generátor: Talalkoztal te mar kozmunkasokkal? Megis honnan a faszbol veszed, hogy mindenki, aki kozmunkara kenyszerul, az csak 3 altalnost elvegzett a szajabol folyamatosan nyalat csorgato kreten barom lehet, akire csak fizikai munkat lehet bizni, vagy ne adj Isten be kell tanitani?!
Honnan a tokombol veszed, hogy pont nem egy mernok volt, akinek megszunt a munkahelye, vagy epp ez a mozgasserult atomfizikus?!

Egyebkent meg lehet iranyitani is az arokasokat, vagy barmi egyeb.

Szelid sunmalac 2012.11.29. 13:10:05

@D4D: Csomaaaag?! Amikor mar a kezipoggyaszert is dijat szamitanak fel a fapados tarsasagok?! Aki meg a normal rejegyet ki tudja fizetni, az amugy is taxival megy.

2012.12.02. 22:14:42

kicsit offolnék:

A kresz tényleg megengedi, hogy egy 2x1 sávos úton parkoljon egy kamion (külön tábla nem tiltja a parkolást). Nincs záróvonal .(szélsőséges esetben felfestés se)

Szóval hogy konkrét legyek, adott egy tüzép telep, aki inkább az utcán parkoltatja a szállító járműveit. Extrém esetben ott parkol 2-3 kamion, én meg szembe sávba kényszerülök 100m-en... miközben vannak bekötő utak (balról), ahonnan elsőbbséget kellene adnom a kikanyarodóknak :)

Egyirányúban kimondja, hogy maradnia kellene 5,5m-nek. De 2 irányú úton semmi ilyesmi megkötés?

(másik eset amitől agyfaszt kapok, ha a 2x2 sávból az egyik gyakorlatilag csak parkolásra használt. Most vagy nevezzék ki parkolónak, vagy gondoskodjon a közútkezelő róla, hogy használni lehessen rendeltetésszerűen)

D4D 2012.12.02. 22:25:24

@Azreel:

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

40. §
(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.

(5) Tilos megállni:
a) ahol a jármű fényjelző készülék vagy jelzőtábla jelzésének az észlelését akadályozza;
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

41. §
(1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.

dzsaszper 2012.12.03. 10:42:14

@D4D: ott a pont. A kérdés az, milyen széles hely marad.

Amúgy emlékeim szerint bizonyos össztömeg vagy tengelyterhelés feletti kamionok csak a számukra külön kijelölt helyeken várakozhatnak... (jellemzően autópályákon pihenőhelyek, no meg magánterület, vámudvar stb.)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása