Ezt a március végi havazást elnézve egyre nehezebb hinni benne, de lassan vége lesz a télnek. A hó olvadását látva már szembesülhetünk a maradványokkal; ismét támadnak a kátyúk. Az általam használt (de most már emiatt egyre kevésbé) útvonalak közül kiemelném a pesterzsébeti Nagysándor József utcát, ahol a villamospálya betonpaneljében lassan öt méterenként vannak kamionkereket is elnyelő kráterek, amiket már mindenki a szembejövő sávba húzódva próbál kikerülni. Csak idő kérdése, mikor lesz ebből frontális ütközés. Gábor viszont egy másik, sokak által menekülő útvonalként használt szakaszról számol be, ami kátyúk nélkül is elég durva a toldozott-foltozott aszfaltbuckáival. A probléma nem új keletű, szinte lerágott csont, mégsem sikerült soha rendesen helyrehozni az utakat.
Biztosan nem én vagyok az első, és sajnos nem is az utolsó, aki az Asztalos Sándor utcán uralkodó, lassan már horrorisztikus állapotokról ír. Ez egy sokak által használt egérút, ugyanis mindkét végén mindkét irányban jó alternatíva a Hungária körút elkerülésére a zsúfolt időszakokban. (Kb. Reggel héttől este hétig.)
Arra gondoltam, hogy fényképezek egyet, vagy videózok, de vezetés közben ez ugye nem lehetséges, kátyút pedig már mindenki látott. Aki nem, annak az Asztaloson való végighaladás elég lesz a kátyúk rendszertanának teljes megismeréséhez. Ami itt nincsen, az valószínűleg nem is létezik.A kedvenc kátyúm talán az amivel az Asztalos Sándor utca elköszön miközben a Kerepesire kanyarodnánk jobbra. Az egyik lehetőség, hogy behúzódunk a balra kanyarodók közé, miközben szegény anyukánk valahol csuklani kezd, a másik, hogy balerina finomsággal, amilyen szorosan csak lehet ráhúzzuk az autót a padkára, hogy ne verjük szét az az autó felfüggesztését búcsúzásképpen a kátyúban.
A haladást nehezítik még az itt sűrűn előforduló tanulóvezetők, valamint az utca mindkét oldalán parkoló autók is. Igazi keringőt láthatunk itt nap mint nap. No nem bécsit, vagy angolt, hanem olyan magyaros-anyázósat.
Az útért felelős szerv persze gyorsan reagált. A Ciprus utcánál már jó ideje kint van a 20-as tábla. Ezzel persze ők mossák kezeiket, hiszen az út állapota miatt keletkezett károkért nem ők a felelősek, csak be kellett volna tartani a sebességkorlátozást. A javítással pedig lehet várni, hiszen arra mindig van egy jó indok. Vagy kettő. Vagy száz.
Én már nagyon régóta járok erre, de ma már csak világosban. Ha nem esik az eső. Mert az alattomos kátyú elbújik egy tócsa aljában, márpedig ezen az útszakaszon sok tócsa van ha esik.
A megoldást persze az útfelújítás jelentené, de ha az útjavítás ellen száz indok van, akkor gondoljatok bele, mennyi lesz majd ez ellen!
Az aszfalt alól előbukkanó kortalan régi utcakövek pedig csak nevetnek.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2013.03.28. 09:37:34
Vezetés közben videózni tök egyszerű, csak megfelelően rögzíteni kell a telefont/fényképezőgépet. Erre bármilyen ablakra cuppantós tartó és néhány befőttesgumi alkalmas...
borso 2013.03.28. 10:21:01
szabopal · http://szabopal.com/ 2013.03.28. 10:28:32
kraft 2013.03.28. 10:58:32
hawkeye 2013.03.28. 13:11:29
Hamar megjött..... :)
Kraft: ilyen utakat városszerte látni. Főleg a budai oldalon. Viszont ott tévedsz, hogy az államot hibáztatod. Sokkal inkább azokat kéne, akik megnyerték az útfelújítási pályázatot, továbbadták, s most a 8. alvállalkozó söpri bele a kavicsot a gödörbe, mert neki már csak erre maradt pénz....
Meg hát azokat kellene kitenni pár hétre száradni a napra, akik a zsebbe dugott pénzek fejében az ilyen munkákat átveszik...
zyl187 2013.03.28. 14:07:01
Igaz! Kapásból tudok mondani 5 gyalogátkelőt, kereszteződést, útszakaszt amit kevesebb mint 1 éve újítottak fel és már sz@arrá porladt, szétmállott. Sajnos sok az EU-s pénz, ezekből pedig, ha te akarsz ilyent melókat nyerni, akkor egyrészt vissza kell csúsztatnod belőle, másrészt kiadod kb negyed áron a legutolsó alvállalkozónak, aki viszont megcsinálja szarul, olcsó anyagokból, gyorsan...
Csak azt nem értem, hogy ilyenkor nem lehet ezeket a szerződéseket előkeresni és a garancia kérdését feszegetni? Börtönnel, f@szkorbáccsal fenyegetni?
sziliciumdioda 2013.03.28. 14:35:02
"streetfighter" 2013.03.28. 16:06:06
Az utak miért lennének kivételek?
tundrazuzmo (törölt) 2013.03.28. 20:48:55
:P
tundrazuzmo (törölt) 2013.03.28. 20:49:59
Orbán? Rezsim? Most csökkentette...
D4D 2013.03.28. 21:14:12
etwas kultur muss sein 2013.03.28. 23:10:21
Pár karóba húzást ki tudnék osztani kedves vezetőink közt.
hawkeye 2013.03.29. 15:19:10
tundrazuzmo (törölt) 2013.03.29. 21:55:51
A fenébe! Itt blogolok már március 15 óta, a család meg vár, de én nem tudtam eddig hazajutni. Próbáltam átülni egy másik kocsiba, amikor elfogyott a benzin, de itt az Asztalos Sándorban erre nem voltak vevők a többiek. Akkor ezért nem tudtam eddig hazajutni, kösz!
A kocsit itt hagytam két kátyú között, és hazamentem tömegközlekedéssel. :)
Mertcsak 2013.03.30. 10:48:22
hawkeye 2013.03.30. 15:34:49
csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.04.02. 09:57:14
(Habár a 3-as metró nem egy "életbiztosítás" :) )
A kátyúk megléte csak egy probléma a sok közül. Ráadásul ezek a kráterek, képesek "megszületni" olyan utakon is, ami 5-10 éve volt felújítva. Elég csak végigmenni Kőbánya bizonyos útjain.
laposmacska 2013.04.10. 17:25:26
Frigyesmester 2013.04.16. 11:13:07
www.youtube.com/watch?v=BSjo1_14oug
Avagy: videóban elmondva a posztban leírtak. Városi off-road-ra tökéletesen alkalmas Józsefvárosban (nyócker) a Bókay János utca, a Leonardo utca, a Tömő utca is. A youtube-n "Szigony Rally" néven "fut a sorozat".
És a vezetés közbeni videózásról: tapadókorongos kameraállványon a kamera. A tapadókorongos állvány, rögzíthető a szélvédőre - nálam a műszerfal tetején kialakított "platformon" van.
heidt 2013.04.17. 13:32:13
"Az Asztalos Sándor utat évente 3-4-szer toldozzák, foltozzák. Jelenleg az útfelület több mint 50%-a foltozásból áll. Az elmúlt években már a többszörösét ráköltötték annak, amibe egy teljes felújítás kerülne, ami után (ha tisztességes munkát végeznek) évtizedekig nem lenne gond vele. (Ez természetesen nem csak erre az útra vonatkozik.)
Valaki(k)nek biztosan nagyon megéri ez a folyamatos gányolás, de nekünk - akik az egészet fizetjük - nem!"
Egy kis adalék:
Józsefváros polgármestere az a Dr. Kocsis Máté (Fidesz), aki e nemes feladat mellett az alábbi funkciókkal bír:
- a Fidesz kommunikációs igazgatója,
- a Fradi alelnöke,
- a honvédelmi és rendészeti bizottság fideszes elnöke,
- parlamenti képviselő,
- hajléktalanügyi referens,
- és szabadidejében szívesen focizik.
Ennyi munka mellett csoda, hogy még nem roppant össze ez a remek ember. Ne terheljük még a kátyúkkal is!
GG81 2013.04.25. 11:09:06
Alikam 2013.05.09. 11:42:09
Ez van, erre fizeted az adót...
Ismerősömet múltkor baszták meg 5000 forintra, mert egy bazi nagy kátyút úgy került, ki, hogy20 centit átlógott a záróvonalon...