Tóth Zoltántól kaptuk az alábbi beszámolót:
2014. 11. 05-én megrázó történetbe keveredtem.
Egy csendesnek indult napon, két táncóra között indultam el Bácsbokodon a helyi százforintos boltba, ahol éppen letéptem egy zacskót a pékáruknál, mikor kerékcsikorgásra lettem figyelmes.Először gondolván, hogy biztos valami "Menő Jani" koptatja a gumijait, nem méltattam az esetet figyelemre, azonban amikor láttam azt, hogy egyre több nép csődül az utcára, utána kellett járnom a történteknek.
(a kép csak illusztráció, nem a helyszínen készült. Forrás: Velvet)
A Bácsalmás-Baja és Bácsborsód-Csávoly út kereszteződésében hatalmas zűrzavar támadt.
A helyi körzeti megbízott éppen arra járt, s megpróbált egyedül megtenni a lehető legtöbbet. A bámészkodókat elzavarva biztosította és lezárta a baleset helyszínét.
Nem haboztam, tennem kellett valamit! A Kígyós Önkéntes Mentőcsoport tagjaként, valamint elsősegélynyújtó ismereteimben a mentőhívással egy időben hagyományos általános betegvizsgálatot nem tudtam végezni a sérült helyzete miatt. A 104 hívása közben beszámoltam a beteg gerincsérüléséről, belsővérzéseiről, valamint még eszméleténél lévő állapotáról,s mentőorvossal rendelkező mentőegységet kértem. Ezután a 112 nemzetközi segélyhívón keresztül értesítettem a tűzoltóságot, mivel indokoltnak láttam a műszaki mentést (a hölgy félig a kerékpárja alatt volt, így pedig mozgatás nélkül a mentőegységek nem tudták volna ráadni a rögzítő KAT-mellényt).
A baleset 17:17-kor történt, a sérült pulzusa pedig 17:23-kor kritikus szintre csökkent. Nem sokkal ezelőtt egy nő lépett be a pótkocsi alá, akit figyelmeztettem, hogy ne mozdítsa, majd közölte, hogy orvos. Örültem, hogy szakképzett segítség térdel mellettem, azonban ebben az esetben nem tehettünk többet. A pécsi doktornő figyelte a beteg pulzusát tovább, majd telefonon ő is beszámolt a beteg állapotáról, s lehetőség szerint légi mentést kért. Azonban ilyenkor már nem száll fel a helikopter...
Miközben a szabad légutat biztosítottam, doktornővel kértük a baleset és a sérült helyzetének fényképes dokumentálását, hogy a mentősök mielőbb munkához láthassanak.
Kilenc perccel azután, hogy a beteg életjelei kritikusra csökkentek, 17:32 körül megérkeztek a bajai mentők. Gyors vizsgálat után hátára fordították, majd azonnali mellkaskompressziót, illetve de-fibrillálást alkalmaztak. Sajnos a 63 éves asszony életét már nem tudták megmenteni belső vérzései, koponyasérülése és gerincsérülése miatt.
A baleset körülményei:
Bácsalmás irányából közlekedett egy Dacia Logan típusú személygépkocsi Baja útirányba, aki az "Állj! Elsőbbség adás kötelező!" táblát figyelmen kívül hagyva az elsőbbséget nem megadva behajtott a két út kereszteződésébe. Az idős asszony boltból közlekedett haza Bácsborsód útirányból Csávoly irányában szabályosan. Látva az érkező rendkívül gyorsan hajtó autót megijedt, elrántotta a kormányt és a vele szembe szintén szabályosan közlekedő mezőgazdasági vontató elé tévedt. A vontató sofőrje a súlyos vontatmányával három kerékkel hajtott át a kerékpároson, az a jármű alá szorult.
Nem ez volt az első és utolsó baleset ebben a kereszteződésben. de teszem fel a kérdést:
Mennyire kiontott vérre, mennyi összetört családra van még szükségük az illetékes hatóságoknak, hogy megfelelő módon biztosítsák a kereszteződésben az áthaladás lehetőségét?!
Véleményem szerint a legjobb megoldás egy körforgalom kiépítése lehetne. Fogjunk össze és követeljük ki a biztonságunkat!
Hivatalos forráson is megtalálható:
http://www.police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/halalos-baleset-bacsbokodon
Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.10. 00:37:40
A dácsiák és a szuzukik felelősek a balesetek 50 százalékáért, szentül meg vagyok erről győződve.
Van valahol ilyen statisztika?
Ennyi balféket, mint a két márkában, összesen nem látsz bármi más járművel..
dzsaszper 2014.11.15. 22:33:21
Nekem elsőre a vezetésre alkalmas állapotban vezetés jut eszembe. És nem csak az alkoholra, tudatmódosító szerekre gondolok. Kialvatlanságra is például... de az se jó, ha a sofőrben túlteng az adrenalin... volt már majdnem baleset (vétlen lettem volna), ami után az első alkalmas helyen félreálltam, mert éreztem hogy baj lesz ha tovább vezetek...
TH 2014.11.21. 11:00:04
Csigorin 2016.08.09. 15:43:18
Vagy aki a STOP-ot leszarja, az majd tisztel egy korforgalmat vagy egy piros lampat?