Friss kommentek

  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mennyi baleset kell még?

2014.11.07. 09:56 :: szaGértő

Tóth Zoltántól kaptuk az alábbi beszámolót:

2014. 11. 05-én megrázó történetbe keveredtem.

Egy csendesnek indult napon, két táncóra között indultam el Bácsbokodon a helyi százforintos boltba, ahol éppen letéptem egy zacskót a pékáruknál, mikor kerékcsikorgásra lettem figyelmes.Először gondolván, hogy biztos valami "Menő Jani" koptatja a gumijait, nem méltattam az esetet figyelemre, azonban amikor láttam azt, hogy egyre több nép csődül az utcára, utána kellett járnom a történteknek.

torottbringa2.jpg

 (a kép csak illusztráció, nem a helyszínen készült. Forrás: Velvet)


A Bácsalmás-Baja és Bácsborsód-Csávoly út kereszteződésében hatalmas zűrzavar támadt.
A helyi körzeti megbízott éppen arra járt, s megpróbált egyedül megtenni a lehető legtöbbet. A bámészkodókat elzavarva biztosította és lezárta a baleset helyszínét.

Nem haboztam, tennem kellett valamit! A Kígyós Önkéntes Mentőcsoport tagjaként, valamint elsősegélynyújtó ismereteimben a mentőhívással egy időben hagyományos általános betegvizsgálatot nem tudtam végezni a sérült helyzete miatt. A 104 hívása közben beszámoltam a beteg gerincsérüléséről, belsővérzéseiről, valamint még eszméleténél lévő állapotáról,s mentőorvossal rendelkező mentőegységet kértem. Ezután a 112 nemzetközi segélyhívón keresztül értesítettem a tűzoltóságot, mivel indokoltnak láttam a műszaki mentést (a hölgy félig a kerékpárja alatt volt, így pedig mozgatás nélkül a mentőegységek nem tudták volna ráadni a rögzítő KAT-mellényt).
A baleset 17:17-kor történt, a sérült pulzusa pedig 17:23-kor kritikus szintre csökkent. Nem sokkal ezelőtt egy nő lépett be a pótkocsi alá, akit figyelmeztettem, hogy ne mozdítsa, majd közölte, hogy orvos. Örültem, hogy szakképzett segítség térdel mellettem, azonban ebben az esetben nem tehettünk többet. A pécsi doktornő figyelte a beteg pulzusát tovább, majd telefonon ő is beszámolt a beteg állapotáról, s lehetőség szerint légi mentést kért. Azonban ilyenkor már nem száll fel a helikopter...

Miközben a szabad légutat biztosítottam, doktornővel kértük a baleset és a sérült helyzetének fényképes dokumentálását, hogy a mentősök mielőbb munkához láthassanak.
Kilenc perccel azután, hogy a beteg életjelei kritikusra csökkentek, 17:32 körül megérkeztek a bajai mentők. Gyors vizsgálat után hátára fordították, majd azonnali mellkaskompressziót, illetve de-fibrillálást alkalmaztak. Sajnos a 63 éves asszony életét már nem tudták megmenteni belső vérzései, koponyasérülése és gerincsérülése miatt.

A baleset körülményei:

Bácsalmás irányából közlekedett egy Dacia Logan típusú személygépkocsi Baja útirányba, aki az "Állj! Elsőbbség adás kötelező!" táblát figyelmen kívül hagyva az elsőbbséget nem megadva behajtott a két út kereszteződésébe. Az idős asszony boltból közlekedett haza Bácsborsód útirányból Csávoly irányában szabályosan. Látva az érkező rendkívül gyorsan hajtó autót megijedt, elrántotta a kormányt és a vele szembe szintén szabályosan közlekedő mezőgazdasági vontató elé tévedt. A vontató sofőrje a súlyos vontatmányával három kerékkel hajtott át a kerékpároson, az a jármű alá szorult.

Nem ez volt az első és utolsó baleset ebben a kereszteződésben. de teszem fel a kérdést:
Mennyire kiontott vérre, mennyi összetört családra van még szükségük az illetékes hatóságoknak, hogy megfelelő módon biztosítsák a kereszteződésben az áthaladás lehetőségét?!

Véleményem szerint a legjobb megoldás egy körforgalom kiépítése lehetne. Fogjunk össze és követeljük ki a biztonságunkat!

Hivatalos forráson is megtalálható:
http://www.police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/halalos-baleset-bacsbokodon

 

4 komment

Címkék: közlekedés autó baleset kerékpár gyorshajtás halálos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.10. 00:37:40

Dacia! Megint a Dacia!

A dácsiák és a szuzukik felelősek a balesetek 50 százalékáért, szentül meg vagyok erről győződve.
Van valahol ilyen statisztika?

Ennyi balféket, mint a két márkában, összesen nem látsz bármi más járművel..

dzsaszper 2014.11.15. 22:33:21

A körforgalmat illetve a neki szóló macisajtot is figyelmen kívül lehet hagyni... szóval a körforgalom kérdés, mennyit segítene.

Nekem elsőre a vezetésre alkalmas állapotban vezetés jut eszembe. És nem csak az alkoholra, tudatmódosító szerekre gondolok. Kialvatlanságra is például... de az se jó, ha a sofőrben túlteng az adrenalin... volt már majdnem baleset (vétlen lettem volna), ami után az első alkalmas helyen félreálltam, mert éreztem hogy baj lesz ha tovább vezetek...

TH 2014.11.21. 11:00:04

@dzsaszper: valóban nem garancia a körforgalom sem, de azért egyrészt a többség fékezni kényszerül, hogy át tudjon menni a körforgalmon, illetve nincs szembejövő forgalom, ami azért szintén jelentősen növeli a kereszteződés biztonságát. Haltak meg már sokan körforgalomban is, de azért lényegesen biztonságosabb, mint egy sima kereszteződés, pláne, ha az adott kereszteződésben valamiért rendszeresek a balesetek.

Csigorin 2016.08.09. 15:43:18

Miert ne lenne megfelelo a STOP tabla? Nincs az a kozlekedesi jelzes amit ne lehet figyelmen kivul hagyni, itt azt kell megtalalni aki atment a STOP-on, es leultetni.
Vagy aki a STOP-ot leszarja, az majd tisztel egy korforgalmat vagy egy piros lampat?