Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vasárnapi kalandok

2014.11.17. 09:55 :: szaGértő

Tudjuk, hogy vasárnap olyanok is autóba ülnek, akik egyébként nem vezetnek rendszeresen. Egyre inkább hajlok arra, hogy mondjuk évente mindenkinek egy egyszerű tanpályás vizsgát kelljen tennie, és ebben a véleményemben a most vasárnapi események is megerősítettek.

 

 Estefelé, már sötétben, munka ügyben kellett menni, a 31-es úton (amiről köztudomású, hogy nem nagyon alkalmas az előzésre) feltorlódott a sor. Alapvetően nem sietek, a jelszó az, hogy csak a lúzer siet, a fontos embert megvárják. :)

Három autóból állt a sor. Eleinte, mert szépen felgyűjtöttünk még párat mögénk. Valaki 45 km/h sebességgel mert csak menni lakott területen kívül, szemerkélő esőben. Nem tudom, ki volt, ezért nem fogok előzgetni, de ha valaki az adott körülmények között csak ennyivel mer menni, arra ráférne egy gyakorlati vizsga. Ha meg műszaki hibás volt az autója, és nem alkalmas gyorsabb közlekedésre, akkor a tréler a megoldás.

Az M0 felhajtónál szerencsére Budapest felé ment tovább.

Ekkor kezdte a bemutatót az előttem haladó, aki szintén az M0-ra ment, ott a felhajtónál még három sáv van, ami kb. egy kilométeren belül kettőre szűkül. Emberünk azonnal bement a középső sávba, majdnem felcsattantak rá az érkező versenyzők.

Ez az ember - akit szintén beutalnék egy gyakorlati vizsgára - azok közé tartozott, akik autópályán (és autóúton) nem a jobb szélső, hanem a balról második sávban közlekednek: amint lesz egy harmadik sáv, mennek egyet balra, ha elfogy, visszajönnek egyet jobbra. Ha öt új sáv lenne bal oldalon ötöt mennének balra, láttam már ilyet négysávos úton.

Sikeresen elhagyva kettes számú versenyzőnket, az M3 felé haladva a számos, egy-másfél kilométeres kihajtó egyikénél adta elő magát harmadik versenyzőnk: A kihajtó legelejénél (ami ugye elvileg arra szolgál, hogy úgy lassíthassunk, hogy közben nem tartjuk fel azokat, akik mennek tovább) tolt egy padlóféket, lelassított hatvan körülre, és a szélső vonalat (optikai vezetősáv :) ) követve szép lassan ballagott tovább, egy majdnem szétcsapott seggű autóval.

Ők azok az emberek, akiket ha megkérdezel, fogalmuk nincs, hogy bármit is rosszul csináltak volna, sőt, meg vannak sértődve, ők Fittipaldi törvénytelen gyermekei.

Ezért van az, hogy ha tehetem, nem mászkálok péntek este és vasárnap este, valamint hétfő reggel se nagyon.

17 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2014.11.17. 10:32:37

Már régóta mondom, hogy sokan nincsenek tisztában a gyorsító- és a lassítósáv fogalmával, ill. nem tudják megfelelő módon használni.

De semmi ok az aggodalomra (Semmi pánik! RIADÓ! :D), jönnek a "fémes" vasárnapok, a karácsonyi nagybevásárlások. :D

szaGértő 2014.11.17. 10:54:52

@Marcellusca: Meg a fémes csattanó hangok. :)

Marcellusca 2014.11.17. 11:44:05

@szaGértő: Ja, ja. :)

Újabban frissíteni szoktam orosz nyelvtudásomat: nézegetem a KAPKAM felvételeket. Némelyiken hang is van, hogyaszongya: "kak tü vígyes?", esetleg "szúká" vagy (ált. legtöbbször) "jo tvaju maty! " :DDDD

HakapesziM 2014.11.17. 16:33:10

Ez nudli. Én láttam olyat, hogy felhajtana a pályára a versenyző. A gyorsítósáv elején ugye szokott lenni egy "elsőbbségadás kötelező" tábla, de a gyorsítósáv amúgy fél kilométer hosszan tart még. Erre a vagány megáll a táblánál - mögötte kényszerűen többen is - és ott figyel tiszta - e a terep, lehet - e menni. És mindez a "nagy közlekedési kultúrával rendelkező" Németországban, de már itthon is láttam ilyet.

Ennek az al - változata, hogy ugyan nem áll meg, gyorsít a gyorsítósávon, de nem a teljes hosszában, hanem csak kb. a feléig, hogy aztán olyan 64 - gyel szédüljön be a 85 - 90 - nel érkező kamion elé másfél méterrel.

szaGértő 2014.11.17. 16:45:44

@HakapesziM: Ja, ez nekem is megvolt, a négyes elkerülőn Gyömrő felől ha kikanyarodsz, lesz egy új sáv, azaz a Monor felől jövők másik sávba érkeznek, mint amibe te kanyarodsz. Ott ácsorgott a versenyző ugyanígy.

csárlszbrunzol 2014.11.17. 18:58:25

@HakapesziM: "Ennek az al - változata, hogy ugyan nem áll meg, gyorsít a gyorsítósávon, de nem a teljes hosszában, hanem csak kb. a feléig, hogy aztán olyan 64 - gyel szédüljön be a 85 - 90 - nel érkező kamion elé másfél méterrel."
Ez elég mindennapos. Sőt, tulajdonképpen az a jellemző, hogy amint elfogy a záróvonal a bal oldalán, már jön is be. Amennyire meg tudja addig hajtani a paripát, annyival. A legrutinosabbak az M7 háromsávos részén mondjuk azonnal a középsőbe vágynak.
Szóval ez inkább tipikus. Azzal nyugtatom magam, hogy szeretnek "megérkezni", hogy tudniillik "letudják" a rettenet sávváltásokat, gyorsítást, mindent és megérkeznek a "helyükre", ahol már hagyják őket békén. Ne kelljen senkivel interakcióba lépniük.

Marcellusca 2014.11.18. 08:33:16

@kell az:

Lehet szemezgetni a "csodás" orosz-ukrán vezetési stílusokból. :)

www.youtube.com/results?search_query=car+crash+compilation+2014

szaGértő 2014.11.18. 09:01:47

@Marcellusca: Nálunk csak a kamera kevesebb szerintem... ;)

Komrob 2014.11.18. 11:31:07

@HakapesziM: én már kitapasztaltam, hogy a német közlekedési kultúrát jelentősen meghatározzák a vezetésre tulajdonképpen alkalmatlan német nyugdíjasok. Sokuk autója ráadásul 65 és 85 km/óra közé van hitelesítve, megengedett 100-nál 80-85-tel (gyakran 70-nel) szüttyög, ha nincs szerencséd, nem tudod megelőzni. Majd beérünk egy lakott területre, ott meg 65-tel közlekedik... Nem értem.

dzsaszper 2014.11.25. 22:15:26

A 45 km/h-val haladó kocsihoz fűzött kommenttel nem értek egyet. főleg műszaki hiba esetén. Hadd döntse el ő, hogy belefér-e a büdzséjébe a tréler, vagy sem.

(Természetesen más a helyzet, ha minimális megengedett sebesség van az adott útra, vagy olyan járművet vezet, amit az adott úton tilos)

A közút az közút, kifoghatsz lovaskocsit, traktort, a városban kukásautót stb., idegesítő, de benne van a pakliban. Aki meg tényleg annyira fontos ember, hogy ez nem fér bele a pakliba, annak legyen kék villogója meg szirénája.

Arcade Macho 2014.11.26. 09:21:17

@dzsaszper: lehet az a muszaki valami a teli gumi hianya
ezert kellene a KRESZt ilyen esetekre is felkesziteni, az olcsojanosok esetre!
pl. napi bejarasos dizelt szmogban a varosba(==BP), na az engem pl. kb 1000 szer jobban izgat mint a 45 km/h zuzas

Vladimir Harkonnen 2014.11.27. 16:47:44

@HakapesziM: A 3. változat, amikor 60-nal végig suhan a gyorsítón, majd amikor annak vége, ott áll meg és néz, mint a boci...

Vladimir Harkonnen 2014.11.27. 16:51:19

Mellesleg amikor elkezdtem olvasni a cikket, és eljutottam a 31-es útig, azt hittem, hogy megint én csináltam valami rosszat!
:D

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.01.18. 18:21:47

Én sem értek egyet azzal, hogy ha műszaki gebasz miatt 40-nel mész, akkor hívj trélert. Egyrészt drága, és még várhatsz is rá. A traktor-szekér-akármi is csak az egyszámjegyű főutakról, meg az autópályákról-autóutakról van kitiltva.
Mondjuk ha az illetőben van némi segítőkész ség, akkor időnként egy alkalmas helyen (buszmegálló, kereszteződs,stb.) félreáll, és elengedi a mögötte jövő sort.

FuSa 2015.09.20. 18:47:41

Szerintem a 31-esen Mende után ( Pest felé) már elég sok helyen lehet előzni.
Magyarországon sok embernek 'B", mint belső sáv jogosítványa van. Megvannak sértődve, ha rájuk villogsz, holott simán letudna menni a külsőbe. Inkább nem huzom fel magam, belső sávban mennek a gyorsabb autok, kerülök jobbrol. Lassan, de ugy tűnik kezd pár embernek leesni, hogy ha jobbrol eltudnak menni mellettük, akkor valoszinűleg rossz helyen mennek. Lehet, hogy Magyarországon nem a jobbrol előzést kellene büntetni, hanem azt, aki feltartja a forgalmat? M0-án sztem egy nap alatt több százezret lehetne összeszedni, főleg aki az M5- nél legbelső sávbol elmegy jobbra.

dzsaszper 2016.01.19. 23:41:13

@FuSa: a villogás elvakíthat. Lakott területen kívül előzési szándék jelzésére a hangjelzés a megengedett :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása