Tudjuk, hogy vasárnap olyanok is autóba ülnek, akik egyébként nem vezetnek rendszeresen. Egyre inkább hajlok arra, hogy mondjuk évente mindenkinek egy egyszerű tanpályás vizsgát kelljen tennie, és ebben a véleményemben a most vasárnapi események is megerősítettek.
Estefelé, már sötétben, munka ügyben kellett menni, a 31-es úton (amiről köztudomású, hogy nem nagyon alkalmas az előzésre) feltorlódott a sor. Alapvetően nem sietek, a jelszó az, hogy csak a lúzer siet, a fontos embert megvárják. :)
Három autóból állt a sor. Eleinte, mert szépen felgyűjtöttünk még párat mögénk. Valaki 45 km/h sebességgel mert csak menni lakott területen kívül, szemerkélő esőben. Nem tudom, ki volt, ezért nem fogok előzgetni, de ha valaki az adott körülmények között csak ennyivel mer menni, arra ráférne egy gyakorlati vizsga. Ha meg műszaki hibás volt az autója, és nem alkalmas gyorsabb közlekedésre, akkor a tréler a megoldás.
Az M0 felhajtónál szerencsére Budapest felé ment tovább.
Ekkor kezdte a bemutatót az előttem haladó, aki szintén az M0-ra ment, ott a felhajtónál még három sáv van, ami kb. egy kilométeren belül kettőre szűkül. Emberünk azonnal bement a középső sávba, majdnem felcsattantak rá az érkező versenyzők.
Ez az ember - akit szintén beutalnék egy gyakorlati vizsgára - azok közé tartozott, akik autópályán (és autóúton) nem a jobb szélső, hanem a balról második sávban közlekednek: amint lesz egy harmadik sáv, mennek egyet balra, ha elfogy, visszajönnek egyet jobbra. Ha öt új sáv lenne bal oldalon ötöt mennének balra, láttam már ilyet négysávos úton.
Sikeresen elhagyva kettes számú versenyzőnket, az M3 felé haladva a számos, egy-másfél kilométeres kihajtó egyikénél adta elő magát harmadik versenyzőnk: A kihajtó legelejénél (ami ugye elvileg arra szolgál, hogy úgy lassíthassunk, hogy közben nem tartjuk fel azokat, akik mennek tovább) tolt egy padlóféket, lelassított hatvan körülre, és a szélső vonalat (optikai vezetősáv :) ) követve szép lassan ballagott tovább, egy majdnem szétcsapott seggű autóval.
Ők azok az emberek, akiket ha megkérdezel, fogalmuk nincs, hogy bármit is rosszul csináltak volna, sőt, meg vannak sértődve, ők Fittipaldi törvénytelen gyermekei.
Ezért van az, hogy ha tehetem, nem mászkálok péntek este és vasárnap este, valamint hétfő reggel se nagyon.
Marcellusca 2014.11.17. 10:32:37
De semmi ok az aggodalomra (Semmi pánik! RIADÓ! :D), jönnek a "fémes" vasárnapok, a karácsonyi nagybevásárlások. :D
szaGértő 2014.11.17. 10:54:52
Marcellusca 2014.11.17. 11:44:05
Újabban frissíteni szoktam orosz nyelvtudásomat: nézegetem a KAPKAM felvételeket. Némelyiken hang is van, hogyaszongya: "kak tü vígyes?", esetleg "szúká" vagy (ált. legtöbbször) "jo tvaju maty! " :DDDD
HakapesziM 2014.11.17. 16:33:10
Ennek az al - változata, hogy ugyan nem áll meg, gyorsít a gyorsítósávon, de nem a teljes hosszában, hanem csak kb. a feléig, hogy aztán olyan 64 - gyel szédüljön be a 85 - 90 - nel érkező kamion elé másfél méterrel.
szaGértő 2014.11.17. 16:45:44
csárlszbrunzol 2014.11.17. 18:58:25
Ez elég mindennapos. Sőt, tulajdonképpen az a jellemző, hogy amint elfogy a záróvonal a bal oldalán, már jön is be. Amennyire meg tudja addig hajtani a paripát, annyival. A legrutinosabbak az M7 háromsávos részén mondjuk azonnal a középsőbe vágynak.
Szóval ez inkább tipikus. Azzal nyugtatom magam, hogy szeretnek "megérkezni", hogy tudniillik "letudják" a rettenet sávváltásokat, gyorsítást, mindent és megérkeznek a "helyükre", ahol már hagyják őket békén. Ne kelljen senkivel interakcióba lépniük.
kell az 2014.11.17. 20:17:11
Marcellusca 2014.11.18. 08:33:16
Lehet szemezgetni a "csodás" orosz-ukrán vezetési stílusokból. :)
www.youtube.com/results?search_query=car+crash+compilation+2014
szaGértő 2014.11.18. 09:01:47
Komrob 2014.11.18. 11:31:07
dzsaszper 2014.11.25. 22:15:26
(Természetesen más a helyzet, ha minimális megengedett sebesség van az adott útra, vagy olyan járművet vezet, amit az adott úton tilos)
A közút az közút, kifoghatsz lovaskocsit, traktort, a városban kukásautót stb., idegesítő, de benne van a pakliban. Aki meg tényleg annyira fontos ember, hogy ez nem fér bele a pakliba, annak legyen kék villogója meg szirénája.
Arcade Macho 2014.11.26. 09:21:17
ezert kellene a KRESZt ilyen esetekre is felkesziteni, az olcsojanosok esetre!
pl. napi bejarasos dizelt szmogban a varosba(==BP), na az engem pl. kb 1000 szer jobban izgat mint a 45 km/h zuzas
Vladimir Harkonnen 2014.11.27. 16:47:44
Vladimir Harkonnen 2014.11.27. 16:51:19
:D
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.01.18. 18:21:47
Mondjuk ha az illetőben van némi segítőkész ség, akkor időnként egy alkalmas helyen (buszmegálló, kereszteződs,stb.) félreáll, és elengedi a mögötte jövő sort.
FuSa 2015.09.20. 18:47:41
Magyarországon sok embernek 'B", mint belső sáv jogosítványa van. Megvannak sértődve, ha rájuk villogsz, holott simán letudna menni a külsőbe. Inkább nem huzom fel magam, belső sávban mennek a gyorsabb autok, kerülök jobbrol. Lassan, de ugy tűnik kezd pár embernek leesni, hogy ha jobbrol eltudnak menni mellettük, akkor valoszinűleg rossz helyen mennek. Lehet, hogy Magyarországon nem a jobbrol előzést kellene büntetni, hanem azt, aki feltartja a forgalmat? M0-án sztem egy nap alatt több százezret lehetne összeszedni, főleg aki az M5- nél legbelső sávbol elmegy jobbra.
dzsaszper 2016.01.19. 23:41:13