Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vasutas sztrájk! Hurrá!

2007.10.25. 08:55 :: SilentSound

A BKV majdnem sztrájkjáról már korábban leírtam a véleményemet. Ez azóta sem változott meg különösebben. Tudom, tudom, mi közöm nekem a tömegközlekedéshez, mikor autóval járok mindenhova, üljek az elkényelmesedett seggemen, nézzek okosan magam elé és fogjam be. Lehet, hogy nem is venném elő megint ezt a sztrájk témát, ha nem érintene mégis egy kicsit a dolog. Ma reggel ugyanis sikerült az egyébként átlagosan reggeli forgalomban 8 perc alatt teljesíthető otthon-munkahely utat több, mint fél óra alatt megtennem. Alapból kerülöm a főutakat amennyire lehet, mert ilyenkor azok az elsők, amik beállnak. Ma ezzel a módszerrel sem volt szerencsém, gyakorlatilag megállt a város.

Komolyan sajnáltam azokat az embereket, akik mellett ha lassan is de elgurultam a buszmegállóknál, mert persze ha az autók állnak, akkor áll a busz is. Ahol nincs buszsáv (mint errefelé) ott főleg, de ahol van, ilyenkor azt is gyönyörűen elfoglalják a türelmetlenkedő köcsögök. És persze akadnak szintén ebből a fajtából olyanok, akik azt a húsz métert is padlógázon teszik meg, amit éppen tudnak haladni és amilyen jó minőségű aszfalt szokott lenni a buszmegállóknál, az ott állók is kapnak egy kis plusz vizet, némi mocsokkal keverve.

Mert ugye az időjárás sem kíméli azokat, akiket autóba, rosszabb esetben az egyik volán társaság járatára kényszerített az a csoport, akik morgolódnak, mert keveslik a fizetésüket. Kéremszépen, mások is vannak, akiknek kevés a fizetésük. El lehet menni máshová dolgozni. Jah, hogy akkor tényleges munkát kéne végezni minimum nyolc órában, meg túlórázni csomót a pénzért? Hát igen. Ha annyira nagyon hiányszakma volna a mozdonyvezetőség, akkor több fizetést is adnának. Vagy esetleg akkor, ha leépítenék a fölösleges 20-50% munkaerőt, de akkor meg abból volna háborgás. Undorító, hogy egy kisebbség a jóval nagyobb többség kárára akar magának több juttatást kizsarolni.

Egyébként szinte a legjobbkor jött ez a sztrájk, mert ilyenkor ugye autóba ül az is, aki egyébként havonta egyszer elmegy a madarasteszkóba nagybevásárolni, ráadásul ehhez még jön egy jó kis eső, amitől jobb esetben megijednek és túlóvatoskodják a dolgot, rosszabb esetben nem ijednek meg és balesetet okoznak. A félórásra nyújtott utam alatt a rádióban több baleset- meg torlódásjelentést hallottam, mint bármi mást együttvéve.

Köszönöm szépen a sztrájkolóknak ezt a csodás reggelt!

51 komment

Címkék: közlekedés máv autó hülye eső tömegközlekedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eclipse 2007.10.25. 09:33:07

A cikk jó példázza a híres magyar individualizmust, a szolidaritás teljes hiányát. Csak én vagyok a fontos, senki más nem érdekel. Keveset keres a vasutas ? Ennyit érdemel, csönd nekik, el lehet menni! Te sem vagy elégedett a fizetéseddel : majd a főnököd kirúg és vesz fel helyetted valaki mást !

Komolyra fordítva : Van néhány vasutas, aki nagyon keveset keres, adott esetben még a családját sem tudja eltartani. Máshoz nem ért, ezt csinálja évek óta. Most próbálnak kollektíven elérni valamit. Tény, hogy ez sok embernek kellemtelenséget okoz (a tömegközlekedőknek, az autósoknak) de szerintem annyi szolidaritás lehet bennünk, hogy megértjük a létükért küzdő emberek törekvéseit. Arról nem is beszélve, hogy itt ez a sztrájk semmi nem volt egy átlagos francia vagy olasz vasutassztrájkhoz képest. Ott napokra leállnak a vonatok, sőt sokszor beszáll a városi közlekedési társaság is, pedig ott azért jóval többet keresnek az alkalmazottak. Az emberek nagy része mégsem szidja őket, mert megérti, hogy mindenki szeretne jobban élni (nálunk: megélni). Igaza van a cikk írójának abban, hogy másoknak is kevés a fizetésük. De attól nem lesz több, hogy jól belerúgok a vasutasokba amiért ők próbálnak tenni valamit a fizetésük emelése érdekében. Az viszont kifejezetten sértő, ahogy cikkíró minősíti a vasutasok munkáját. Ez magánvélemény, semmi köze nincs a sztrájkhoz, gondolom Te sem örülnél ha valaki így beszélne a munkádról.

Nem vagyok vasutas, de nem tudok elítélni olyan embereket, akik egy cél érdekében képesek összefogni. Kicsit több összefogással és egymásra figyeléssel talán előrébb lenne ez az ország.

Lui_78 2007.10.25. 09:34:51

ÜDv,
Nagyon nehéz és bonyolult téma ez. Egyrészt jó, hogy van erős szakszervezet (mindenhova kellene) mint nyugaton, másrészt azokkal szemben nem etikus a sztrájk, akik ugyanolyan szarul keresnek mégsem verik az asztalt. Nem azért mert bénák, hanem mert olyan helyen dolgoznak ahol egyszerűen nem lehet sztájkolni. Arról nem is beszélve, hogy ami pénzt így kihúznak az állam zsebéből, azt majd kompenzálják egy áremeléssel. Személy szerint nem ítélem el őket, mindenki harcoljon azért, hogy neki jobb legyen, de mindig tartsanak szem előtt az önös érdekeken kívül valamennyire azért mást is.

V.A.Lucky · http://valucky.wordpress.com 2007.10.25. 10:10:27

Én inkább amondó vagyok, hogy sztájkoljanak, csak ennek így semmi értelme. Ez így csak a mi csesztetésünk, élérni semmit sem érnek el vele. Ahhoz, hogy valamit ki tudjanak harcolni, ahhoz kellene 2-3 napos sztrájk, mint a lajtától nyugatra.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.25. 10:14:53

eclipse: Szó sincs itt a szolidaritás teljes hiányáról. Nagyon örülnék neki, ha mindenki tökjól keresne ebben az országban úgy, hogy az nem mások kárára történik. Lehet, hogy túl általánosan fogalmaztam, valószínűleg sok dolgozó kiteszi a lelkét a cégért, mindene a munkája, a hivatása, az élete. De akkor is, mint ahogy az állami cégek és intézmények többségében, munkaerőfelesleg van. Piaci versenyben működő cégeknél sokkal kevesebb emberrel is el tudják látni a feladatokat. Vége van már a cocalizmusnak, túl kéne lépni rajta most már. Egyébként engem ugyan ki nem rúg a főnököm, mert nincs. Ehhez azért azt is hozzá kell tennem, hogy itt is előfordul olyan, hogy nem jön meg elég megbízás és egy-két hónapig egyáltalán nem tudok fizetést felvenni. Akkor most én mit csináljak? Menjek és tüntessek a Parlament előtt, hogy miért kell a bevételek kétharmadát mindenféle adó formájában az államnak adni?

TH 2007.10.25. 10:18:12

Ez tényleg egy bonyolult téma, de azért ne vitassuk már el a sztrájkjogot! Szerintem igenis jó az, ha küzdenek azért, hogy a tisztességes munkájukkal tisztességes megélhetéshez jussanak. Persze, ez sokaknak okoz problémát, de hát ilyen az élet. Úgyhogy a bejegyzés írója monnyonle!

TH 2007.10.25. 10:21:12

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.10.25. 10:14:53
Szerintem a sztrájk pont nem a nálunk működő szocializmusra volt jellemző. Persze, nem felel meg a vadkapitalista elveknek, de a vadkapitalizmust általában csak a legerőszakosabb, legtörekvőbb emberek preferálják...szerintem...
A munkaerőfeleslegről, meg az őrült pazarlásokról meg nem a mozdonyvezetők tehetnek.

rognork 2007.10.25. 10:28:04

azért kétlem, hogy olyan szarul keresnének. az állam leesett, amikor megtudtam h mennyit keresnek a bkv sofőrök.

szerintem el kellene adni a mávot egy az egyben. személy szerint leszarom, hogy kóka zsebre tesz-e 10 százalékot a bevételből. csak legyen már magántulajdonos, aki kiabassza a 30% semmittevőt, és ledobatja a vonatról a graffitiző bunkót. akkor talán lehetne normális fizut produkálni. de ne az én hátrányomra.
abból a 46% adóból, amit befizetek különböző címeken, nem kéne az általam nem használt vasutat támogatni. sem volánt, sem bkv-t.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.25. 10:29:04

Akkor ne sztrájkoljanak, hanem menjenek tüntetni munkaidő után a mávos fejesekhez és mondassák le őket, aztán rakjanak olyan menedzsmenetet a helyükre, akik gatyába ráznák a céget. Jah, hogy akkor repülne a tüntetők jó része is? Akkor marad a zsarolás. Illetve a jogilag megengedett sztrájk. Nem értek egyet vele.

TH 2007.10.25. 10:29:20

rognork 2007.10.25. 10:28:04
Mennyit keres egy bkv sofőr? nettó 150-et is akár?

eclipse 2007.10.25. 10:30:36

SilentSound: a vasutasok kezében a sztrájk lehetősége az egyetlen igazi fegyver. Ezzel ugyan a saját vezetőikre akarnak nyomást gyakorolni, de ez másoknak is kellemetlenséget okoz. Sajnos ez mindig így lesz, masképpen ezt nem lehet megoldani. Azt írod, hogy az állam elveszi a bevételed nagy részét: igazad van. ez például egy olyan probléma ami szinte mindenkit érint: vállalkozókat és alkalmazottalat. Miért nálunk a legmagasabbak szinte egész Europában a fizetést terhelő járulékok? Ha itt például lenne összefogás (egy nagyobb sztrájk, passzív ellenállás...stb) akkor talán el lehetne érni valamit. De azzal nem, hogy szidjuk a jogaikkal elő az emberek egy csoportját.

vape 2007.10.25. 12:46:24

Eclipse: "Máshoz nem ért, ezt csinálja évek óta."
És most azért még kapjon is magasabb fizetést, mert nem ért máshoz? Ráadásul közvetve még a mások által befizetett adóból is? Ez kissé ellentétes az általunk 45 éven keresztül áhított kapitalizmus alapelveivel. Ha esetleg hajlandó lenne tanulni vagy továbbképezni magát, máshoz is értene. És lehet, hogy jobb asztalos válna belőle pl., mint vágánytakarító (amivel akár többet is kereshetne).

Hivatkoztok sokan a franciákra meg az olaszokra. Ott is évente kétszer fenyegetőznek a vasutasok sztrájkkal (év elején és ősszel)? Mert itt nálunk így szokott lenni.
A legviccesebb pedig, amikor a nagy sztrájkparádé végén megállapodnak a szembenálló felek egy bruttó 2%-os béremelésben...

rognork 2007.10.25. 12:57:13

TH:
olyan körül hallottam/olvastam. irigy vagyok, persze. főleg, h diplomásként alig keresek valamivel többet, és nem tanító vagyok, sőt, nem is gábor dénesről van a diplomám.

BH 2007.10.25. 13:09:59

Az egyik buszmegállóban álló ázott galamb én lettem... Nem azonnal tudatosult bennem, hogy a Margit körút elején (M-híd, budai hídfő) a 91-est várva érkezésemkor azonnal a fal mellé szorosan kellene állnom...
Jött egy F*sz (azért az, mert más 30 autó normálisan, lassan át tudott haladni a 15 cm mély vízen) és hopp... oldalról is megáztam.
:)

TH 2007.10.25. 13:55:34

rognork 2007.10.25. 12:57:13
De lehet, hogy nem is felelsz folyamatosan 10-100 ember életéért és egészségéért.

Utálom a BKV figyelőt 2007.10.25. 13:58:56

rognork:
Eltudnád árulni hogy mennyit keresnek a bkv buszvezetők?Médiából hallotad? Kiváncsiságból kérdezem mert érdekel a dolog.

Rocko- 2007.10.25. 14:05:39

na, itt van a rögtönzött munkamenet:

szeptemberben sztrájkolnak a tömgeközlekedtetők. lásd máv, bkv.
októberben a kormányellenzők.
novemberben a hómunkások.
decemberben a mikulások és az áruházak.
januárban a közművesek, mint gáz, villany, víz.
februárban a dolgozók a magasabb fizetésért.
márciusban a virágárusok.
áprilisban a bolondok, és cirkuszosok, valamint a parkoló/autópályaépítő társaságok.
májusban strandosok.
júniusban a balatoni szállodások és kifőzdések.
júliusban a rendőrök és a tűzoltók meg a mentők.
és augusztusban? ja, akkor dolgozhatna mindenki! :D

rognork 2007.10.25. 14:33:55

FaZon:
újság, index, mittomén. nettó 150 körül csiripelték.

TH: én nem 10-100 ember életéért felelek, de ők sem. az ember életéért általában az orvosok szoktak felelni. nem hinném, hogy folyamatosan óriási stressz, gépészkedés, úristenmegintmegúsztamegytömegkarambolt - lenne a munkájuk. gyakorlatilag vezetnek. ez a dolguk. ha egy volvo 7700-val nem állsz meg a sínen a vonat előtt, szerintem túl sok baleseti veszély nincs.
kissé borzolja az idegeimet, amikor a magyar nép minden egyes tagja folyamatosan panaszkodik, aztán kiderül, hogy országos átlagban nem keres rosszul.

TH 2007.10.25. 14:55:28

rognork 2007.10.25. 14:33:55
Hát azért akár BKV sofőrről, akár MÁVosról van szó, ő bizony felel a rábízott életekért. Nyilván ez nem hatja át munkája minden percét, de bizony a felelősségvállalást is meg kell fizetni. Ahogy egy vezető beosztásért sem azért fizetnek, mert olyan hűdenehéz munkát végez, hanem mert egy egész csapat munkájáért vállal felelősséget.

rognork 2007.10.25. 15:11:32

TH:
mindegy, a véleményünk ebben nem fog egyezni, szerintem nettó 150 nem rossz fizu egy söfőrnek.

FaZon 2007.10.25. 16:36:39

rognok:
Szerinted.Szerintem akkor menjel buszvezetőnek vagy akár vasutasnak.Igen is van felelőssége. Biztos hallottál róla amikor a villamos elhúzta az idős nénit.Elég egy nem figyelés és már meg is történt a baj.Jó itt azért közre játszott más is!Felelősséggel tartozom az utasokért és a járműért is.Mindegy a véleményünk úgyse fog ebben egyezni

Virág et. 2007.10.25. 16:46:46

Ez a felelősség, ez nagyon rossz duma. Az ambuláns orvos meg keres 80e-t havonta. Ő hány ember életéért felel direkte? És az ambulancián még a paraszolvencia sem divat, ha meg mégis, akkor is a "drágafőorvosúr" kapja, nem a rezidens, vagy a kisorvos.

150 nettót egy diplomás köztisztviselő (őket divat gyűlölni, ezért hozom fel), ha nem vezető, akkor kb. 10-15 éve szolgálati viszony után keres. A BKV sofőrök túl vannak fizetve szerintem is.

Ennek mondjuk nem sok köze van a MÁV sztrájkhoz.

rognork 2007.10.25. 17:40:34

FaZon 2007.10.25. 16:36:39

minden ember munkájában van felelősség. ti most úgy veszitek ezeket, mintha minden sofőr szakaszvezető lenne a partraszállás alatt. hát nem. nézni kell a tükröt, akkor nem esik be a mama szegény. nem kell rádiózni, akkor halljuk a vészcsengőt...

ennyi erővel én is felelős vagyok minden nap többszáz autós és gyalogos életéért, merthogy nem megyek neki senkinek, játszótér mellett meg lassan haladok. csak én nem kapok pénzt érte.

egyáltalán nem azt mondom, hogy túl vannak fizetve. de lássuk már be, nettó 150 kurvára nem rossz fizetés. főleg ahhoz képest, hogy ül a volán mögött, FIGYEL, és vezet. ez a dolga. a nyitott szem. nálunk sajnos mindenki csak panaszkodik, aztán valszeg a nettó 150-ből 20k a cigi, 15k a sör, ugyebár mert az jár.

aztán lehet kezdeni az orvosos témát, a pedagógust, (ugye a gyerek a mi jövőnk), meg mindenkit. csak nem mindenki tud sztrájkolni. mert a pedagógust kirakják a picsába, az orvos menjen inkább angliába, stb.

végül: ha jól tudom, senkit nem basztak meg azért, mert odacsukott utast. ott van a szolnoki eset. hátkérem az úgy volt, hogy nem működött az automatikus utasvédő rendszer, merthogy a jogszabály nem írja elő. japersze, csak valakinek a családtagja nem ment haza.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2007.10.25. 19:03:30

Sztrájkolni van ész, többet dolgozni nincs. Ha nem elég a fizetésem, én elvállalok pluszmunkát, és mégsem panaszkodom.
Jah, és a legjobb hónapban sem keresek annyit, mint a mozdonyvezetők, akik most sztrájkolnak. És ne jöjjön senki azzal, hogy mennyi az ő felelősségük. Mindenkinek megvan a felelőssége a munkakörében, nekem is, neked is, nekik is. Ez már csak egy ilyen világ. És mindenkinek máshogy nehéz az élet, ezt is ideje lenne elfogadni. Én nem akarok lelkiismeretfurdalást érezni, hogy jobban élek, mint a szomszéd lakásban levők, de nem is irigykedem, hogy milyen jó a kertvárosiaknak, a nagy házaikkal. Én csak teszem a dolgom. Mindenkinek azt kéne.

crix 2007.10.25. 19:07:42

well nem eleg a fizu?
yah kispajtas tovabb lehet tanulni...nem lehet mert draga... akkor meg lehet mellette dolgozni...
Csak az nem keres tobbet aki nem akar...

Vladimir Harkonnen 2007.10.25. 19:54:43

Nem ők keresnek jól, hanem a nagy többség keres szarul!

io 2007.10.25. 22:29:21

Azt mondta valaki, hogy a post írója individualista és önző. Szerintem valamit nagyon félreolvastál. A post az összes autós és nem-autós elcseszett reggele miatt íródott, nem (csak) a saját problémája miatt.
Másrészt szerintem sokkal inkább önzőek a vasutasok, amikor a saját gondjuk miatt közvetve mindenkit büntetnek. És az is igaz, hogy ennek így semmi értelme. Ha egyszerre 2-3 napig nem mennének, akkor tényleg mindenki felfigyelne, nem fél óráig dühöngene, hanem egy délelőttön át dühöngene, délutánra talán kiváncsi lenne, hogy akkor hogy is van ez, estére már nézné, ahogy a tv-ben mindenki ezta témát boncolgatja, és akkor tényleg az egész ország foglalkozna a vasutasok rossz körülményeivel. Ezt már nem tudnák szőnyeg alá söpörni az állam vezetők sem, és AKKOR lehetne értelme, és AKKOR nem ilyen postok születnének.
A reggeli 2 órás sztrájk nem sztrájk, hanem köcsögség.
Ha mindenhol külföldön rendesen csinálják, akkor a mi vasutasszakszervezetünk miért nem tanul a működő példából? (Bár sajnos az élet nagyon sok területén nem vagyunk hajlandóak tanulni, mintha az sértené a büszkeségünket. Csak nem tudom mire ez a pökhendiség? Mit tettünk le az asztalra az elmúlt 50 évben? Tanulni nem szégyen, hanem becsülendő dolog, amira igeni büszkék lehetnénk. Na mindegy, ez már egy sokkal szerteágazóbb téma lenne...bocs az OFF-ért!)

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.25. 22:37:22

Én ma reggel a Székesfehérvár-Csömör távot több mint két és fél óra alatt tettem meg, máskor másfél szokott lenni. MAXIMUM. Úgy, hogy reggel negyed 7-kor szoktam elindulni, hogy odaérjek időben. Hál'istennek nem minden nap kell, ma beszoptam.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.25. 22:41:27

Ja, a Budaörsnél az M1-M7 közös szakaszán két baleset is volt, egyiknél két vagy három autó, a másiknál 5-6-7 kocsi volt egymásba állva. Meg a városban is láttam egyet, volt ott többek közt kitörött kerekű Honda, meg motor nélküli Seicento is.

Viktor 2007.10.26. 00:08:35

Elment a komment a jogos-e vagy sem irányba.

Amire pedig kiváncsi lennék, hogy pl a VEKE csinált-e vmi felmérést, hogy mennyivel lett nagyobb a forgalom?

Mert ez egy jó pont lenne arra, hogy megtudjuk, hogy mennyire függ a város a vonatközlekedéstől?

Ugyanígy a BKV számolta-e vajon a pályaudvarokon kieső forgalmat? Hiszen ebből megint tudni lehet, mennyi utast hord rá az eltakarítani való Nyugati a körúti villamosra?

Laposmacska 2007.10.26. 10:53:48

Azért nagyon érdekes, hogy a tűntetőknek vannak jogaik, a sztrájkolóknak meg ne legyen?

Tőlünk nyugatabbra évszázadok óta sztrájkolnak, és a szolidárisok egymással. Nálunk meg nem mindig. Na ez a "magyar virtus", ettől nem vagyunk Európa.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.27. 13:30:01

Viktor 2007.10.26. 00:08:35

Nem kellett azt számolni, a vak is láthatta, hogy jóval nagyobb a forgalom, olvasd el kommentjeimet pl. :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.27. 13:40:32

Bagó: Én meg csak néztem aznap este elkerekedett szemekkel, amikor a RöTöLö Klub híradóban aszonták, hogy Budapesten nem volt a forgalomban jelentős változás a szokásoshoz képest, nem alakultak ki dugók. Gondolkodtam is rajta, hogy ezek vagy ott laknak az épületben, vagy helikopterrel járnak dolgozni. Aztán arra jutottam, hogy ott lakhatnak az épületben, mert a helikopterről is látták volna a helyzetet. :)

TH 2007.10.27. 18:52:16

Virág et. 2007.10.25. 16:46:46
"Ez a felelősség, ez nagyon rossz duma. Az ambuláns orvos meg keres 80e-t havonta. Ő hány ember életéért felel direkte? És az ambulancián még a paraszolvencia sem divat, ha meg mégis, akkor is a "drágafőorvosúr" kapja, nem a rezidens, vagy a kisorvos"
Ez a felelősség nem egy rossz duma, ezt igenis meg kell fizetni. Egy ambuláns orvosnak minimum a BKV sofőr fizetésének triplája járna, de ettől még nem a 150 a túl sok, hanem a 80 a nevetségesen kevés.

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.10.27. 13:40:32
Hát én ezt szerencsére nem hallottam, különben odamentem volna az RTL-hez, és agyonlőttem volna a teljes stábját a híradónak. Munkába menet és jövet is óriási volt a dugó, a 30 perces utat sikerült 1 óra 10 perc alatt megtennem reggel.

Gergő 2007.11.07. 17:31:39

Az internet nagy szabadságot ad, és a tudatlanság pedig nagy bátorságot ad egyes embereknek. Én sose mernék megszólalni és kemény véleményt alkotni olyan dologról amiről semmit se tudok és foggalmam sincs hogy mi az. Egy: Még a TV-be is soxor benne volt de még azt sem vagy képes megfigyelni, hogy a mozdonyvezetők illetve a vasútasok nem béremelésért sztrájkolnak hanem a megszünő vasútvonalak miatt. Ha meg megszűnik a vasút akkor nem lesz vonat se szal akkor ugyan az a helyzet alakul ki mint sztrájk idején. Tök logikus remélem eddig még érthető voltam. Másik: A sofőrködés nagyon jó dolog az egy jogosítvány feljogosít egy járművezetésére és felelősségteljes is, viszont a mozdonyvezetés egy szakma, akármilyen hihetletlen de egy mozdonyvezető 2 évet tanul azért hogy mozdonyvezető lehessen. És hogy miért ?A MÁVnál alkalmazadnó F1 és F2 jelzési és forgalmi utasítás nem egy szépirodalmi mű aminek csak úgy a tartalmát ismerni illik hanem azt betéve tudni kell betűről betűre. És szinte minden egyes pontjához fellehet sorolni egy hozzá tartozó balesetet példának. Én vizsgán a vörös (megállj állású) főjelző mellet hogyan közlekedhetek címszavú kérdést kaptam és az bizony 4-5 oldal az utasításban, de hát értelemszerű hogy szószerint elkellet mondani, mert Szőnynél 1 kollega ottmarad idén mert nem alkalmazta jól a szabályokat. A másik kérdésem a váltófelvágás esetei voltak és mik a teendők, bizony-bizony itt is lehet jó példát mondani szajolon közel 20 ember maradt ott anyuka-gyerek-apuka. Szóval ennyit a felelősségteljességről. De megnézném mennyire tartanád egyszerű munkának ezt akkor amikor szakadó esőbe egy motortűz miatt földelned kell megsúgom nem 220 VOltok szaladgálnak arra felé... De az sem egyszerű szituáció mikor csak szimpla műszaki hiba adódik és azt neked legfeljebb 30 perc alatt elkell tudni hárítani, legyen az transzformátor gázosodástól kezdve légáramlásjelző elromlásán át akármi. No? Vagy csak egyszerűen fáradt vagy mert mi igen gyakran 12 órázunk, és szaladsz 120Km/h-val és elkukkantasz egy sárga jelzést akkor bizony a következőnél már ott a vörös és azelőtt te már nem tudod megállítani a vonatot 120KM/hnál egy szimpla 6-7 kocsi személyvonat is bizony 6-700 méterbe beletellik mire megáll, és itt nem úgy van mint közúton hogy jó meglépek egy pirost és akkor mi van még átérek. Hohóó nagy tévedés nálunk a vörös jelzés szent, ha meglépjük akkor vagy felvágjuk a váltót akár ki is siklunk ezáltal(lásd szajol), vagy foglalt pályaszakasz van előttünk nem részletezem mi történik egy éppen szemben keresztezni kívánó tehervonattal való találkozáskor. De akár idevehetem az útátjárós baleseteket Pörbolyit ahol sajnos a mozdonyvezető figyelmetlensége is szerepet játszot és a legszörnyűbb h gyerkek maradtak ott. Szóval én úgy gondolom mielőtt még elkezdesz írogatni, gondolkozz. Ne csak a kocsidból kisasolva okoskodj járj utána a dolgoknak kérdezd meg hogy ezek a jóemberek egyáltalán miért sztrájkolnak ? És milyen munka ez a mozdonyvezetés. Apropó mi az hogy nem hiányszakma a mozdonyvezetés ne röhögtess már. Te dolgozol ott vagy én? Mondjuk megsúgom 20.000 vezető dolgozik a MÁVnál míg 10.000 végrehajtó. Akkor hol az a fölösleg ?!

aranyhaj.blogspot.com 2007.11.07. 18:12:39

Van, ahol két óra alatt tesz meg ötvenkét kilométert a vonat (!). Na de ha még az sem lesz?! Hogyan közlekedjen az, akinek nincs autója? Még csak nem is egy háromszáz fős faluról, hanem tízezer lakosú városról van szó...

aranyhaj.blogspot.com

Triznyai Döme 2007.11.07. 18:49:38

Édes Gergelyem, drága Gergelyem!
(műveltségi teszt)

Mikor kezdtek sztrájkba a zsákfalvak újra TSZ-esítéséért? Merháthogy ittend lakozik a prücök! Szétment a TSZ - nincs munka - nincs áru - nincs mit szállítani (mellesleg aki tudott az már rég elköltözött) így aztán a napi két pár vonaton összesen szok utazni 6 embör, abbul meg négy a mozdonyvezető, a vonatvezető, a jegyvizsgáló 1. meg a jegyvizsgáló 2.

(Amúgy meg összefacsarodott a szívem, úgy megsajnáltalak azért a hatalmas szellemi terheltségért.) Tudod, amikor én gimnazista voltam, az első év végén az elégségeshez beugró volt, hogy a tanár elkezdett egy sort az Aeneisből (latinul) és a második anapestus után folytatni kellett. Úgy 5-10 versszakot, hogy a véletlen ráhibázást is ki lehessen szűrni.

Rocko- 2007.11.07. 20:11:58

aranyhaj: a vasútvonalat zárják be, nem az embereket. valószínűleg lesz helyette volán járat.

Gergő 2007.11.07. 20:24:38

Döme, ironizálj csak ...

Arról írtam éppen segítek neked újra értelmezni: A tisztelt blog író és nagyon sok hozzászóló is azt írta hogy a vasútasok a pénzükért sztrájkolnak, ez nem így van pedig azért is lehetne, de jelenleg a bezárandó vasútvonalakért sztrájkolnak! Igazság van abban hogy sok mellékvoal tényleg haszontalan. De nézz körül nem kell nyugatabra, nézz csak Csehországba vagy Szlovákiába akár a ROmánokhoz sokkalta jobb vasútjuk van mint nekünk, és akár tetszik akár nem ez a közlekedési forma a jövő közlekedése nem a közút, ahol évente 500-an meghalnak és ráadást igen negatív a természeti hatása is. Az pedig csak a te értelmi szegénységedre vall hogy lebecsülöd másnak a szakmáját láthatatlanba mikor te azt se tudod hogy a sínthúzzák a vonat alatt vagy pedig a vonat megy a sínen. Te csak autozzál... És nézzél le másokat akiknek a fejét gimibe nem latin versekkel tömték. Én sem minősítem láthatatlanba a te munkád már ha van. Egyébként elárulom hogy a 2 forgalmi utasításunk nem 5-10 versszak hanem 450 oldal és ehez hozzájön az E1es műszaki és E2-es fékutasítás is szintén többszáz oldalasak. De becsüld le a másikat... ez vagy te...

Gergő 2007.11.07. 20:27:27

Amúgy meg kemény vagy mint a vizeskeksz jól megmondtad ;)

Triznyai Döme 2007.11.08. 20:12:53

Fogadd vérfagyasztó hálám, amiért nekem, szegény debilnek segítettél megoldani ezt az utrahiperszuper bonyolultságú szemantikai-szemiotikai PORblémát. Mot már nem fogok ANNYIRA hülyén meghalni. És igazán plazmahőmérsékleten ég a pofám a szégyentől, sőt! Halk pukkanással ippeg mostand sült ki mind a két szemem! Azonkívül totálisan el vagyok telve a hálával, amiért NEM pénzért sztrájkoltok, hanem 36 világhírű, népgazdaságilag felmérhetetlen jelentőségű TGV-vel, Shinkansen-nel vetélkedő vasútvonal mind a napi 500 utasa érdekében Qrtok ki csekély pár millió pógárral. És igazán érthetetlen a fafejűségünk, amiért ellenérzésünknek hangot merészelünk adni. Az mondjuk kissé belémb@xxa az ideget, hogy anno eszetek ágában nem volt egy szót is szólni a kohászok, bányászok, szövő-fononők érdekében, de jobb későn mint még későbben. És igazán példátlan önzetlenségre vall, hogy elismervén sok megszüntetendő szárnyvonal haszontalanságát, mégis felülemelkedtek a puszta vulgáris materializmuson és a tények ellenére is ragaszkodtok az utolsó, 8 km/óra átlagsebességgel -utasként, érzésre, fogazott síneken szögletes kerekekkel- repesztő vonalak fenntartásához, nehogy pár száz kollégádnak új állást kelljen keresnie. Ugyan az nem eléggé világos előttem, hogy a vasutasok mindenre kiterjedő zsenialitását ismerve miért is jelentene nehézséget ezen sokoldalúan képzett és átlagon felüli képességekkel megáldott szuperfenoméneknek egy új állást találni - elvégre képességeik és képzettségük alapján a genfi CERN azonnal alkalmazná valamennyit, méghozzá vezetőként.
Arra viszont a helyedben nem vágnék fel, hogy a szlovák és a román vasút is fényévekkel jár anyacéged előtt. A közúttal való összehasonlítást -baleset szempontjából- meg inkább hagyjuk. Ha a MÁV tartja az eddigi megszokott elzüllési tempót, még néhány év és HAVI 500 lesz a halál a sínek környékén.
Nem lebecsülöm a más szakmáját, csak szeretem a dolgokat a maguk helyére tenni. (Most tényleg, hogy is van ez? CSAKUGYAN nem a síneket húzzák a mozgony alatt? Mindig tanul az ember.) És autózom is. Innen ahol lakom (a Nyugatitól huszon km-re) kényelmesebb, tisztább, gyorsabb, kiszámíthatóbb és PONTOSABB kocsival beutazni Bp-re. Nyilván erről is kizárólag a hozzám hasonló barmok tehetnek, pedig a MÁV a lelkét teszi ki értünk, mocskokért.

Gergő 2007.11.09. 00:17:09

Ebbe ne nyissunk vitát, többek közt azért mert a vasút kérdésében szerintem én nálad sokkalta tájékozottabb vagyok. ELképzelhető hogy minden másban te vagy az OKOSABB, viszont akárhogy is tetszik ebbe NEM! Ezért vettem a bátorságot EBBE A TÉMÁBA BELESZÓLNI MINT EGYETLEN HOZZÁÉRTŐ ÉS EGYETLEN EBBEN A SZAKMÁBAN DOLGOZÓ EMBER ITT a véleményezők között. Tévedés hogy a mellékvonalakon dolgozókat elbocsájtják illetve a mellékvonalaak mozdonyvezetőit mindenbizonnyal nem fogják, pontosan azért mert ilyen sokrétű szakmájuk van, őket ugyan is a vasúton belül lehet alkalmazni mozondirányítón át felvigyázóig mindenfélének mivel nekik hatósági nagyforgalmi vizsgájuk van és hatósági műszaki képesítésük van. Az a baj hogy kicsit sem közelít a véleményünk egymás felé megrögzötten utálod és lebecsülöd a vasútasokat. En pedig aki tudom h azért ez nem olyan egyszerű szakma véleményem szerint az átlagosnál kiemelkedőbb,( de persze ez sem repülőgép pilóta vagy orvosi diploma nyilvánvalóan bekell tájolni) hiába mondom te csak írod a demagóg szöveget, kicsit sem gondolkozol el azon amit én írok. Ezért értelmetlenek látom kettőnk közt a komunikációt. Az a baj hogy most is elkezdted szidni a MÁV-ot, amibe teljesen igazad van. Én nem a MÁV iránt rajongok én a vasút iránt rajongok(ma már az ilyen emberek miatt mint te sajnos ez egy lebecsülendő dolog). Elismerem hogy sajnos ez a cég nem vicc európa egyik leggyengébb vasúttárassága. És rosszul olvastad a fentieket nem büszkélkedtem avval hogy a középeurópai társvasútak lehagytak minket. De kéremszépen ez valamiért van ? És nekem azt ne mond hogy a mozdonyvezetők miatt tart itt a vasút ahol tart, hanem azok miatt akikkel szemben sztárjkolunk! Azért had mondjam el azt hogy bizony 10-15 évvel ezelőtt a mi vasútunk középeurópa meghatározó vasútja volt. Olyannyira hogy a GANZ MÁVAG annó a V63-as tipusú mozdonyát még a svájciak is megakarták venni az egyedi tirisztoros szabályzásával. Ma meg Bombardier hulladékát mi habzónyállal vesszük át ami eredetileg az osztrákoknak lett volna csak hát olyan rosszra sikeredett hogy azok nem vették át hozzáteszem teljes joggal. Aztán jó lett az a magyaroknak. Sok esetben bizony pontosan a mozdonyvezető miatt tud 1-2 utas időben beérni a munkahelyére, mert azt nem látjátok amikor. Volt olyan is amikor apámmal aki szintén mozdonyvezető együtt szereltük a légmotort mert annyira gánya volt hogy a fokozatkapcsolóval mikor adtuk a sebességet két fokozat közt beragadt a légmotor és a 209-es relé mindig megszakította az áramkört. Úgy kellet szétszedni a légmotort mire megláttuk h melyik EP szeleppel van a gond. Sőőt sajnos előfordult olyan eset is mikor Sárbogárdnál annyira megfagyott az áramszedő hogy a rajtalévő jég súlya lenyomta. Bizony földelni kellet a felső vezetéket, földelni a mozdonyt felmászni a tetőre leverni a jeget vissza és miután 30 perc késéssel indultunk tovább, pestre 15 percre hoztuk úgy hogy nem disznolkodtunk nem léptük meg az endegélyezett sebességeket. Ezeket nem hőstörténetnek mesélem el, ez nem olyan dolog mint mikor a pilóta lerakjra a gépet rossz hajtóművel és fél szárnyal :), csak azt mesélem el hogy ez nem egy egyszerű megyek a sinen azt megállok utána meginn megyek azt jóvan meló... Sajnálom azokat akik ezt gondolják.Úgy gondolom evvel ők is szegénységi bizonyítványt mutatnak magukról hogy tudatlanul lebecsülik a mások munkáját.

GOD! 2007.11.11. 05:09:05

Emberek! Ne csüggedjetek, jön az újabb sztrájk! (Csak azt nem fogom fel sehogy sem, hogy erre mi szükség, amikor a térségi önkormányzatok átvállalják a vasútvonalak működtetését!)

TH 2007.11.11. 16:32:30

GOD! 2007.11.11. 05:09:05
Én nem vagyok túl tájékozott a témában: mindenhol átvállalja valamelyik önk., vagy azért így is lesz vonalbezárás? Na nem mintha én azt a világ tragédiájának tartanám, ha kihasználatlan vonalakat bezárnának. Sokkal jobb lenne, ha hatékonyabbra szerveznék a közlekedést. Ez azonban nem túl gyakori eset mifelénk...
Szerintem egy csomó helyen vonalbezárás nélkül is működhetne tovább a vonat, ha nem lenne egy csomó állomáson pénztáros az automata helyett, sorompó és váltókezelő az automaták helyett stb...

GOD! 2007.11.11. 19:52:25

TH 2007.11.11. 16:32:30

Az autómatizálásban 1etértünk, mellesleg én is csak annyit tudok, amit a rádióban hallok

TH 2007.11.12. 01:05:16

GOD! 2007.11.11. 19:52:25
De én azt is csak félfüllel figyeltem...:)

pistabácsi 2008.02.04. 10:32:30

Számomra érthetetlen, hogy egy ekkora közszolgáltatást ellátó cégnél még ma sincs megegyezés az elégséges szolgáltatásról.
Gondoljunk bele, ha ezt teék a mentők, orvosok, áramszolgáltatók?
Hol a magyar igazságszolgáltatás?
Szerintem, már feljelentés nélkül is rendezni kellene ezt a fejrtlenséget.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.04. 10:35:23

Én azt nem értem, hogy miért gondolják azt, hogy járna a Cargo után juttatás az alkalmazottaknak. Mintha valami részvényesek lennének. Ennyi erővel adhatnának nekem is, mert állami cég a MÁV, az állam meg minden állampolgáré... Röhej...

Prien 2008.02.04. 10:47:54

Az én cégem is most adta el az egyik üzletágát.
Akkor nekem is jár egy kis zsebpénz??

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 11:07:56

...mit vergődne? 10%, meg 250 ezer kess nettóban! Ez Magyarország öcsém! A szakszervezetek sajnos ár a multé! Jah, és tudjátok. HAGY TÜNTESSENEK, MAJD MEGUNJÁK, ÉS HAZAMENNEK! Gyurcsányt, feketés kék, audik viszik inden hova! Azoknak kéne szolidalítást vállalni, a vasti dolgozókkal! Az osztrák röhög magában, hogy 400 milliárdért eladta a világ a ROLÁT! (Cargo) Mi meg hogy örülünk neki mi? 40 évi bérleti díjnak megfelelő cumó! Végül is megérhette a hülye Magyarnak eladni, mert a labanc, 10 év alatt kigazdálkodja majd! Mit adok még el az édes mamitokat azt! :@

thomas 2008.06.27. 18:51:36

Heló! Annyit szólnék a sztrajkhoz, hogy 1992 és 2000 között én is tóltam a vasat a BKV-nál. Nagyon kemény, de nem ez a gond. Ha a szakszervezet sztrájkot hirdetett, kivétel nélkül azonnal megjelentek különböző médiákban, hogy a sofőrök szétkeresik az agyukat - speciel én 6 évnyi munkaviszonnyal vittem haza 42-44 ezret, ami akkor sem volt nagy pénz, de az újságokban már akkor is ment a népbutítás, hogy 100 ezer felett keresünk. Jólesett másnap hogy leköpnek meg anyáznak, amiben az irónia, hogy még csak részt se vettem a sztrájkban mert szabadnapos voltam. csak azért mondom, hogy gondolom így keresnek 7700 eurót évente a soförök, de legyen nekik ennyi, mert megérdemelnék szerintem. tartok tőle, hogy kevés kivételtől eltekintve meg se közelítik.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása