Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Baráti üdvözlet a tapló oktatónak

2008.01.03. 16:12 :: SilentSound

Úgy látszik, nem mindenki vezette le a karácsonyi bevásárlás forgatagában a felgyülemlett agresszióit, ékes példája ennek Gábor levele, aki szabálytalankodott, pechjére mindezt egy baromállattal szemben, aki revansot vett rajta jól.
Ezúton kívánok sok boldogságot és boldog újévet annak a kedves és inteligens bajúszos szürke színű autóval közlekedő oktatónak, aki - pontosabban tanítványa - elé a Lajos utcában 2008.01.02-én 16:55-kor kikanyarodtam egy kapubejáróból.

Sok egészséget kívánok azért is, hogy ezt követően a Szépvölgyi útig folyamatosan nyomta mögöttem a dudát és reflektorral jött mögöttem.

Sok szerencsét kívánok Neki az újévre azért is, hogy amikor utolért a Bécsi út és Pacsirtamező út kereszteződésében egy piros lámpánál, lehúzta az ablakot és a három sávon átkiabálva szidta - szószerint - a kurva anyámat. Édesanyám több mint húsz éve elhunyt, remélem az övé jó egészségnek örvend.

Munkasikerekben gazdag évet kívánok és remélem még sok autóvezető kerül ki kezei közül, aki megtanulja tőle a vezetés - kurvaanyázos dudálós és refkletorral büntetés - fortélyait, és hasonló hasznos tagja lesz az autós társadalomnak.

Üdvözlettel:
"a bűnös kikanyarodós"

u.i.: azért az se lett volna butaság, ha bekormányozza az autót a belső sávba, rajtunk kívül egy árva autó sem jött messze távolban.

66 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

X 2008.01.03. 16:26:37

idegbeteg állat, ez jutott neki az életből. nem tehet róla :D

trebics 2008.01.03. 16:28:39

u.i.: azért az se lett volna butaság, ha bekormányozza az autót a belső sávba, rajtunk kívül egy árva autó sem jött messze távolban.

Akkor a francnak kanyarodott ki egy tanuló elé?

Wannabe motoros 2008.01.03. 16:50:41

OK, nem kellene anyazni. Foleg oktatokent.
De azert aki elkezdte a bunkoskodast, az nem o volt, ugye. Miert kell a tanulot szivatni? Van neki eleg baja amugy is...

X 2008.01.03. 17:08:52

már megint arról van szó, hogy egyesek szerint az elsőbbség annyit jelent, hogy csukott szemmel is elsőbbsége van. Hát nem. Akadályozni, zavarni lehet az elsőbbséggel rendelkezőt. Veszélyeztetni nem. Valószínű fékeznie kellett valamennyit.
De ez még szabályos! (Kivéve ha hirtelen, de akkor a post írója ezt azért csak beleszőtte volna, hogy majdnem balesetet okozott. Itt szó sincs erről, ha még egyszer nézem se.)

Másik: villogni lehet fénykürttel, folyamatosan világítani nem. Dudálni sem. Üvölteni két sávon át meg homárosan mondva: ősi ... szokás :)

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.01.03. 17:12:48

Az én oktatóm nagy szélsőjobbos volt, a naptárába (ahova az én óráim időpontjait is írta) senki nem nézhetett bele, mert mint mondta "bárhol lehetnek téglák"...:-)

Egyszer véletlenül megláttam, hogy rossz időpontot írt be, nem azt, amit előtte 3 perccel megbeszéltünk, és amikor szóltam neki, ordított vagy 5 percig, hogy hogy merek én ránézni a papírjaira...:-) Nna, az oktatási módszerei is hasonlók voltak. 20 óra után átmentem másik oktatóhoz.

bunk0 2008.01.03. 17:33:11

A majdnem összeütközés után biztos a tanítvány idegeire is nyugtatólag hatott az oktató kiterjedt kurvaanyázása ...

Johnny 2008.01.03. 17:37:55

Hmm.. Valszleg az én régi oktatóm volt ez a kedves ember, máramennyiben egy szürke octavia volt az amit láttál.
Ő nagyon kedves ember, te megúsztad egy "sima" anyázással. Egy diákja beperelte becsületsértésért mert azt mondta neki a bácsi, hogy "szopjál le te geci!"
Továbbá szeret még taxist dobálni ásványvizes üvegekkel, persze csak ha szabálytalanul közlekednek. :)

Don 2008.01.03. 17:41:18

Na most komolyan. Miért van megilletődve az olyan barom aki kikanyarodik és közel távolban nincs autó?"u.i.: azért az se lett volna butaság, ha bekormányozza az autót a belső sávba, rajtunk kívül egy árva autó sem jött messze távolban."

Ilyemkor teszem fel a kérdést?
1.muszáj bunkó módon kikanyarodni?
2.ha bunkó voltam és visszakapom, akkor miért esik rosszul?
3. mit csinál, ha ő elé kanyarodnak ki? megirja, hogy egy bunkó kikanyarodott elé és közeé távol nem volt autó?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.01.03. 17:47:55

Engem az érdekelne, milyen az az „inteligens bajúszos szürke színű autó":)

laposmacska 2008.01.03. 17:50:58

Hát nem is tudom, mit gondoljak. Amit tudok, hogy X-nek igaza van, és azt is tudom, hogy sokan ezt nem tudják. De bizony, az elsőbbség nem azt jelenti, hogy "enyém az utca", hanem, hogy ha figyelek, és együttműködök a többi közlekedővel, akkor mindenki jól jár.

Bunk0-nak is igaza van, ha az oktató a tanulónak ad igazat, az nyugató tud lenni, csak aztán nem kell ezzel visszaélni.

Én emlékszem, hogy mikor 10 éve vezetni tanultam, az oktatóm a vizsga előtt egy-két órával (mármint vezetésnél számító órával) azt mondta, hogy "most elviszlek valahova, oszt úgy megszopatlak, hogy sose felejted el". Hát nem felejtettem el :) De tényleg megtanított olyan dolgokra, amikre nem biztos, hogy más is meg tudott volna, szóval jó oktató.

Na mindegy, BUÉK!

Manyizga (törölt) 2008.01.03. 17:57:36

Azt nemtom, hogy mit nézett el a posztoló, de valszeg pont azt ez egy autót nem látta, amelyik elmondása szerint az úton közlekedett. Ez az egyből egy, azért 100%-os hatásfok... :) Esetleg szemészhez is el kéne menni, mert szürke autót nem észrevenni, lehet, hogy farkasvakság... :)

Anyázni nem anyáztam volna, maximum egy fénykürtös "így már látsz, mazsola?!" típusú jelzéssel az útjára engedtem volna, ha elém fordul ki.

phranxinatra 2008.01.03. 17:59:06

X-nek nagyjából igaza van, bár egy KRESZ jogszabály is csak olyan, mint a legtöbb jogszabály; lehet így is, úgy is értelmezni.
Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles (...) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.

impetus 2008.01.03. 17:59:07

A tanulóautók nem véletlenül közlekednek a külső sávban, akár üres úton is. Amint lehetősége van, le kell húzódnia jobbra. Ráadásul egy kezdő vezetőnek a sávváltás is stresszes helyzet és LASSÚ folyamat. Belenéz a tükörbe - kiteszi az indexet - mégegyszer belenéz - elkezd kormányozni. Ezalatt már háromszor összetalálkozott az elé hirtelen/szabálytalanul/stb. kikanyarodóval. Persze ez az oktatót nem menti.

., (törölt) 2008.01.03. 17:59:10

Aki bunkó módon viselkedik, lásd elékanyarodás, Azzal mások is bunkó módon viselkednek, lásd, kurvanyázás.
Mit kell ezem csodálkozni?
Ez egy teljesen hétköznapi eset. Ma. Magyarországon.
Mindketten örülhetnek, hogy a másik nem lőtte le, nem fröcskölt rá kromofágot, nem verték le tükreit basaball ütővel.
Bár az is csak a szürke hétköznapokhoz tartozó cselekedet.

Kata 2008.01.03. 18:02:00

Hmm... csak én vagyok olyan elcseszett elem, hogy úgy gondolom, hogy mazsolára-gyalogosra-kisgyerekrepirospöttyöslabdával -részeg biciklisre-kalaposszutyokisra jobban oda kell figyelni, mint ha hímestojás lenne a kezedben? Balfasz. Oké. De ettől még ő is részese a közlekedésnek, nem csak a faszán autózó menőgyerek, aki egy ujjon pörgeti a kormányt és tud rallizni a Váci úton... Szerintem valahol az alapvető illem része az is, hogy a balfasz mazsikat nem szopatjuk hirtelen kikanyarodással, hanem figyelünk rájuk, arrébb megyünk, nagyobb követési távolságot tartunk, megadjuk a jogos elsőbbséget, stb... Azért van a T betű rajtuk. Szociális érzékenység? Segíccsük a gyengébbeket mán'.

kamikaze 2008.01.03. 18:02:28

Sose értettem, hogy ha kajakra üres egy út, miért kell azon mégis pofátlanul mocskos módon beszopatni valakit. Ki lehet várni azt a ki@#tt 5-6mp-et amíg elhalad az, akinek elsőbbsége van! Ezért is létezik az elsőbbség fogalma, mint olyan. Lehet, hogy a tanuló nem vette észre időben a szitut és nem váltott sávot _udvariasságból_!
Úgyhogy tahó vagy kikanyarodós, és hogy tudd: én talán mégtovább dudálok és ordítok az ilyen köcsög türhőkkel, mint az az oktató...

acsbar 2008.01.03. 18:04:35

Most már csak azt szeretnám tudni, milyen az a bajúszos szürke színű autó :)

acsbar 2008.01.03. 18:05:58

Basszus, már beírta valaki szinte szószerint. Gyakrabban kéne frissítenem :)

Thomas Magnum 2008.01.03. 18:09:15

1. Anyázni nem szép dolog
2. A körülményekről csak mellékesen, két szóban tájékoztatsz

És akkor jön a kombinálás.

Tanuló vezető ül az autóban. Ergó még azt a 30 vagy mennyi órát sem vezette le, amennyi minimálisan a jogsihoz kell.
Van ott sok minden, pedálok, váltó, index, kormány, tükör, plusz a kresz szabályok.. nem mindenki egyforma. Te biztos jobb voltál, mikor tanultál/vizsgéra készültél.
A tanulóvezetőnek még nem megy anniyra, arra meg ugye ki se térek, hogy a jogsi megszerzése sem jelenti azt, hogy valaki képes átlátni a forgalmat.

Valamint. Ha tényleg senki nem jött se előtte, se utána, akkor mondjuk megvárhattad volna, míg elmegy előtted. Esetleg.

Na de hát egy tanulóvezetőt elengedni..

XYBeR 2008.01.03. 18:16:01

intelligens, 2 l-el
bajusz, rövid u-val

az "azért is, hogy"-nál az "azért is, mert" szebb. pláne többször egymás után.

renesis 2008.01.03. 18:33:17

Kedves X!!!!
Megnézem én azt amikor a vizsgabiztos átengedi a tanulót,ha az akadályoz egy elsőbbséggel rendelkező autót!
Amúgy meg ritka sok tahó és köcsög van az úton,akiknek mániája a tanuló autósok szopatása. A legjobb mikor a tanuló megszerzi a jogsit, és egy hétre rá meglát egy tanulóautót és azzal szorakozik,hogy lelép a zebrára,majd vissza a járdára.Mellékesen ez vizsgán történt-meg is bukott a tanuló.
Meg is érdemelted, kár hogy nem vert szájba.
És még mielőtt bunkó oktatóznánk- egy ilyen szituáció miatt sok tanuló sirva fakad és abba kell hagyni az nap a vezetést. Tudjátok van pár olyan emberke, aki gyerekkorában balesetet szenvedett autóban,netán meghalt mellette a barátja----szerinted Ő hogy éli meg ezt a helyzetet. Gyökér!!!!!
Amúgy köszönet azon autósoknak akiknek nem esik nehezére segíteni a tanulóvezetőt és nem felejtik el , hogy ők is így kezdték!

Shore 2008.01.03. 18:35:41

Az oktató kocsikban dupla fényszóró kapcsoló és duda van?
Mert ha nem, akkor vagy nem a tanuló vezetett, vagy ha igen, akkor már a max. néhány tucat órája alatt tökéletesen beletanult a bunkó vezetésbe.
Szvsz. a kikanyarodás miatti nemtetszést ki lehet fejezni egy rövid dudaszóval is, anyázás, tülkölés, villogás hosszan ősi román szokás.

renesis 2008.01.03. 18:35:55

Kedves X!
A félreértések elkerülése végett csak az első 3 sort üzenem neked.

hukk 2008.01.03. 18:37:49

Jobbra tars van Magyarországon, ugyhogy a lehető legkülsőbb sávban kell haladni, mégha emiatt Te nem is tudsz kikanyarodni.
Kurvaanyázni ettől függetlenül nem illik.

impetus 2008.01.03. 18:49:25

"Az oktató kocsikban dupla fényszóró kapcsoló és duda van?"
A dudát az oktató simán eléri. De a folyamatos fényszórózás akár véletlenül is történhetett. (Azt mondta az oktató, hogy villogjon és nem kapcsolta le, vagy ilyesmi.) Szívesen meghallgatnám a másik oldalt is.

X 2008.01.03. 18:50:26

remesis: hát kérdésben a válasz...

Én csak azt mondom, hogy valószínű nem volt szabálytalan a kikanyarodás, de hogy nem illik, az is biztos, mert várhatott volna vele. Szóval nagy forgalomban kényszerül rá az ember, nem amikor egy kocsi jön. Én sem szoktam így kifordulni, mert a szélsőbe inkább nem, hátha kicseszek vele, a belsőbe meg azért nem, mert az balesetveszélyes.
Persze, ha a tanuló kocsi az első, mögötte meg sokan, akkor nyilván kifordulnék elé.

Szóval szerintem nem volt szabálytalan (mert a szabály nem tér ki a forgalom nagyságára), de az is igaz, hogy nem kellett volna kifordulni elé, ha úgyis csak ő jött egyedül... Valószínű csak az agyára ment az oktatónak valami és ez volt az utolsó CSEPP a pohárba.

Az viszont, hogy ezen nem tudta magát pár másodperc alatt túltenni, az már szegénységi bizonyítvány...

gaben 2008.01.03. 18:55:52

És akkor mi van, ha nem látok ki valami nagyobb parkoló autó miatt és én sem matízzal vagyok hanem olyan kocsival aminek csak a motorháza másfél méter és mégcsak ez után jön a búrám egy méterrel, ahonnan lesek ki a szemeimmel?

Ha valaki nem érzékelné, ilyen kocsival a biztos kilátás ebben az esetben már csak akkor van meg, ha már a külső sávot elfoglaltuk a gép orrával.

Ebben az esetben is anyázhat az oktató, csak éppen alaptalanul koptatja a pofáját.

Utálom az autóból kikiabálókat mert 20-ból csak egyszer indokolt a felháborodás mértéke
a tapasztalataim szerint.

Felnőtteket nevelni meg már elbaszottul késő és értelmetlen.

Büdös-mocskos módon büntetni, na az lenne a nekem való, dehát elvették a régi szolgálati ezerötösömet. Csak vicceltem!

darm 2008.01.03. 19:44:22

a bunkókám kikanyarodik, nem adja meg az elsőbbséget, és fel van háborodva, hogy a másik bunkó bunkózik vele.

ez ám az igazi budapesti sztori, tapsoljuk meg bunkóékat.

Nyuszika 2008.01.03. 19:48:35

Olyan sokan osztják az észt ebben a posztban, hogy én is kedvet kaptam osztogatni. :)
Szerintem aki hozzá szólt és van jogsija, azzal már történt olyan, hogy elékanyarodott valakinek (tök mindegy, hogy tanuló, vagy nem tanuló).
Ti még soha sem néztetek el semmit vezetés közben?
Mint írta a srác, hogy üres volt az utca, ebben az esetben nagyon könnyű elnézni azt az egyetlen autót! De hát ti mindig, és mindenkor mindent észrevesztek. Azon kívül az oktatáshoz az is hozzátartozik, hogy a kultúrált közlekedésre oktassunk, és hogy ugye ilyenkor illik, ha lehet behúzódni a belsősávba, és így beengedni a forgalomba a másikat.
Ez a volt nyugati határon túl bevett szokás, és ott ezért nem szeretik többek között a magyar (és keleti) autósokat.
A külsősávban haladáshoz pedig annyit, hogy Ausztriában az autópályákon az emelkedőkön magyarul is ki van írva, hogy "Jobbra tarts!", mert kedves honfitársaink nem értenek németül, és nem ismerik ezt a szabályt. A belsősávban cammognak 40-50-nel, még a kamionok is gyorsabban mennek a külsőben, de ők nem mennek ki.
Úgy, hogy szerintem nem kéne cseszegetni "Gábort", hogy kikanyarodott egy kocsi elé, mégha az tanuló is volt, mert ugye belátta, hogy ő volt a szabálytalan. Ő csak a kultúráltságot kérte számon az oktatón.

Jatti 2008.01.03. 20:04:35

A Lajos úton kanyarodott ki, nem tudni mekkora forgalomnál és a Bécsi út és Pacsirtamező út kerszteződésében nem volt forgalom!

Johnny336 2008.01.03. 20:09:23

Emberek!

Tudjuk, hogy kivágott elé? Nem. Akkor miért anyázzuk csóri levélírót?

Mellékesen: az elsőbbséggel rendelkezőt sebességének, vagy haladási irányának KISMÉRTÉKŰ megváltoztatására "kényszerítheted" (gy.k. ne kelljen 60-ról kb. 10 méteren belül lelassulni 30-ra, elkerülendő a baleset).

Amikor tanultam vezetni, 40-el autóztunk mindenhol. Ha olyan nagy trauma volt az elé kikanyarodó/kivágó autó, akkor mennyivel haladhattak? És a Pacsirtamezőn voltak, a Lajos utcánál, ahol van egy S-kanyar, amihez lassítani kell (elvégre csúszik az út), továbbá nem láthatod, hogy a ház aljából át akar-e rohanni egy családanya három gyerekkel a karján.

Sajnálom szegény tanulót, hogy ilyen kultúrlénytől kell "tanulni". Valószínűleg ő is megkapja a magáét, ha véletlenül lemerészel fulladni emelkedőn elindulásnál...

0xFFFF 2008.01.03. 20:10:40

Kedves X ! ÖnTe tévedsz/ni tetszik. Az elsőbbség pont azt jelenti, hogy nem akadályozhatod/zavarhatod. Tehát sávváltásnál ha indexelsz, az nem jelenti azt, hogy automatikusan jogosítva vagy, hogy bebasszad az autód elejét a másik sávban haladó elé, annak ugyanis elsőbbsége van. Persze megteheted, de ne elém, mert én nem sajnálom a verdát, éppen kiöregedőben van és esetleg nem fékezek :) Ráadásul én nem a vitázós fajta vagyok, ha szívóskodsz rendőrt hívok az majd eligazít téged :)

Janó dö Pumpa 2008.01.03. 20:14:28

igen, igen, de hát kit érdekel ez?!
:-)

én speciel az erőszakos, agresszív buszsofőröket utálom, de nagyon,

aztán a 10 centire rámmászó majmokat,

végül, de nem utolsó sorban, a belső sávban tetüzőket.

olyan blogok nincsenek, ahol őket szidják?

üdv, Janó :)

zbzbzb 2008.01.03. 20:31:44

Kedves X!

Ha nem tudnád, a KRESZ-ben a legsúlyosabb eset a ZAVARÁS, ami minden esetben kerülendő.

Cikkíró: a fenti pláne nem szép egy tanulóval szemben. Legyünk már egy kicsit udvariasabbak/előzékenyebbek/türelmesebbek egymással! Olyan nehéz várni egy kicsit a kanyarodással/sávváltással/előzéssel?

Most mindenki gondolkodjon el egy kis időre. És holnap engedjen be egy embert a dugóban maga elé. Úgyse ér haza hamarabb.

A KRESZ viszont soha nem menti az oktatót. Neki minden esetben meg kellene őriznie a hidegvérét (tudom, sokszor tényleg nagyon nehéz). Példát kell mutatnia. Ebben az esetben nem igazán sikerült...

De azért a cikkíró is gondolkodjon el, és igyekezzen nyugodt és udvarias maradni. Neki lesz jobb, nem másnak.

X 2008.01.03. 21:19:00

tévedni tetszik kedved 0xffff (zbzbzb)

legenyhébb: 1-es. legdurvább 3-as.
1. zavarás
2. akadályozás
3. veszélyeztetés

zavarás: valami csinálsz, de különösebben nem kell vele foglalkoznia, csak minimális a teendője, ha van egyátalán.

akadályozás: enyhe, kulcsszó: NEM HIRTELEN irány és/vagy sebességváltoztatásra kényszeríted, stb.

veszélyeztetés: hirtelenre kényszeríted. például nagyon erős fékezésre, kikerülésre, vagy padkára szorítás. anyagi és vagy személyi kár bekövetkezése valószínű volt vagy bekövetkezett.

Ezt már párszor kitárgyaltuk, de referenciául bármely kresz könyvben tetszik találni részletezést...

Namost az elsőbbségel rendelkezőt LEHET és SZABAD zavarni vagy akadályozni. Veszélyeztetni nem, mintahogyan senkit sem.
Sávváltásra külön szabályok vonatkoznak, nem kifejezetten az elsőbbség, ami útkereszteződésre.

Amit pedig te írsz, mégpedig, hogy kivédhetnél valamit, de nem, mert inkább nekimész a régi kocsiddal, meg majd a rendőr szerint "igazad van" a kresz alapján - na az a TÉVEDÉS.

Ugyanis a legfőbb szabály: minden eszközzel meg kell akadályozni a személyi/anyagi kárt. Tehát ha elháríthatatlan a dolog: mondjuk rádrántja a kormányt melletted haladó, akkor kivédhetetlen, ez van. De ha indexel és elindul, és nem lassítasz, mert úgyis elsőbbséged van, akkor:
-igen, elsőbbséged volt.
-de ez senkit nem érdekel, mert megakadályozhattad volna a balesetet, ha fékezel például.
Ilymódon a balesetet te okoztad. Bírósági gyakorlat, törvényileg is így van. A köztudatban nem így van. Az egy dolog. Sok mindent hisz a "nép".
Ha velem akadsz így össze, készülj, pár milliós keretig biztosítva vagyok jogi költségekre ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.03. 21:20:53

zbzbzb: Ezt bizony rosszul tudod, a triumvirátusból a zavarás a legenyhébb fokozat, nála súlyosabb az akadályozás, a harmadik, legsúlyosabb pedig a veszélyeztetés. :)

mazsi 2008.01.03. 21:38:13

üdv mindenkinek - érdeklődő olvasóból kommentelő leszek egy percre -
a "ne ítélj elsőre" jegyében: mielőtt még széttépitek X-et, hogy súlyosan zavar/akadályoztat/veszélyeztet szegény tanulókat, nem láttuk, nem voltunk ott, bármi lehetett....csak gyorsan elmesélném, hogy engem - női vezető, este, tök kihalt lakótelep, sehol senki, kis kocsi, kb. 5 km/h - egy kerékpáros futár akart ordítva bántalmazni, teljesen hisztérikus állapotban, mondván, hogy el akartam ütni! Közel s távol sem kereszteztem az útját, inkább ő nem adta meg nekem az elsőbbséget,ide-oda tinglitanglizott az útkereszteződésben, ahol én szabályosan kanyarodtam, de mivel nem vagyok kopasz fukszos mercis, ezért velem lehet keménykedni, ordítani, szemétkedni.
Néha nem normálisak az emberek komolyan.
Mindenki a oda rúg, ahova tud.
Persze szegény kerékpárosok, mi...
Akármi történt is, aki ilyet csinál oktató létére az egy paraszt.

X 2008.01.03. 21:59:07

Félre ne értsétek, én csak addig védem, hogy csak gyenge lassításra kényszerítette vagy hasonlók. Ha persze nem látta és a másik meg alig bírt megállni, akkor persze más a helyzet.

és a balesetet pedig minden esetben és minden eszközzel el kell kerülni, ha lehet. Ez a szabály pedig mindenek (még a kresz) felett is áll a hierarchiában! Első kérdés a tárgyaláson: "mindent megtett, hogy a balesetet elkerülje?"
És bármit is mond, mindig van valamilyen bizonyíték is...

Biciklis futár: jön balról, egyenrangú kereszteződés. Mindketten egyenesen mentünk. Nekem jobbról egyirányú is, akadálytalanul haladhatnék elvileg. Mégis gyorsan jött balról, megálltam tőle pár méterre, igencsak erős fékezéssel. Ugyanis ahogy észrevettem, azonnal fékeztem. Így sikerült. Különben biztos ütközünk, mert nagyon gyorsan jött.
Csúnyán nézett... Én meg mutattam neki, hogy mehet... Vagy rájött, vagy nem, de továbbment. Még egy bunkó autós, gondolta :D
De majd csak rájön, hogy kellene jobbra is nézni, ha nem lát más táblákat... Remélem még nem későn.
Ezúttal szerencséje volt, hogy én jöttem, mert én mindig várom a balról jövőt (sajnos itt tartunk...). De van, aki 40-50-el megy ott...

phranxinatra 2008.01.04. 01:18:25

Én kerek 3 évig oktattam, most nyáron hagytam abba, úgyhogy még viszonylag frissek a tapasztalataim.

Először is leszögezném, hogy az oktató kolléga hihetetlen ortó módon reagálta le az eseményt; a folyamatos duda, reflektor és kurvaanyázás, így együtt, nagyon nem fér bele semmilyen műsorba. Egyenként még esetleg... :D

Más oktatók is megerősíthetik, hogy a T-tábla nagyon sok közlekedőt irritál. Egy szabályosan, 50-nel (vagy éppen 90-nel) haladó tanulóautó még azt a nyugdíjas matektanárt is előzésre készteti, aki egyébként 45-nél (vagy 86-nál) még véletlenül sem megy gyorsabban a piros szuzukijával. A másik, hogy rengetegen nem tekintik egyenrangú félnek a tanulót, ezért naponta fordul elő, ami a fent leírt sztoriban is, hogy nem adják meg az elsőbbséget, kikanyarodnak, bevágnak a tanulóautó elé.

Most lehet itt farizeuskodni, hogy a KRESZ ezt, azt, meg amazt írja, de azért aki közlekedik, tisztában van azzal, hogy mit jelent nem megadni az elsőbbséget. Nyilván ez is szituációfüggő, mert ha 2 perce állok a macisajtnál, és csak úgy tudok kihajtani, hogy valakit enyhe lassításra kényszerítek, akkor szabályos voltam, de ha egy kihalt utcában pont az egyetlen arra jövő autó elé megyek ki, az már nem biztos, hogy oké.

És nem, nincs a tanulóautóban dupla fényszoró és duda. Egyedül a pedálok duplikáltak, úgyhogy aki nem tud anyósülésről kormányozni, váltani és kezelni az összes műszert (index, fénykürt, duda stb), az ne menjen oktatónak. Vagy legalábbis ne Mo-n. (Tőlünk Nyugatabbra... gyári oktatókocsik... beépített, speckó kis biszbaszok... mmmmm)

X 2008.01.04. 01:57:12

"Egy szabályosan, 50-nel (vagy éppen 90-nel) haladó tanulóautó még azt a nyugdíjas matektanárt is előzésre készteti, aki egyébként 45-nél (vagy 86-nál) még véletlenül sem megy gyorsabban a piros szuzukijával"

Ez a legnagyobb, és teljesen igaz... :D
vagy inkább :S

Lui_78 2008.01.04. 08:14:23

Egy dolog hiányzik a közlekedésünkből (is).
Némi alázat a többi ember felé. Sok dolgot megoldana, ha nem mindenki "én vagyok a faszagyerek, nekem mindent lehet" attitűddel menne ki az utcára. Akinek nem inge...

Caravan 2008.01.04. 08:43:07

Nemtudom, hogy hogy megy ez, én a dudát szinte soha nem használom, úgy vagyok vele, hogy azzal egy másik embert megnevelni nem lehet. Nem az a funkciója. Én csak akkor használom, ha mondjuk párhuzamos kikanyarodásnál elrontják mellettem az ívet és átcsűúsznának elém/belém és nem akarom, hogy belém jöjjenek.
De egyébként nem értem, hogy Pesten miért örül egyautós, ha a másiknak rossz? Tényleg kéne egy kis alázat.

laposmacska 2008.01.04. 09:31:59

Mikor anyósom megszerezte a jogsit, a kocsijukra szereztek egy "T"-t. Apósom vezetett debrecenben 70-nel (most ezt inkább hagyjuk), és mégis megelőzték, mert a kocsin rajta volt, hogy "tanuló"... Az a nemsemmi...

EBEUSS (törölt) 2008.01.04. 10:43:53

A tanuló autó egy T betűvel aláírt Mazsola autó, ami bármikor, bárhol komoly meglepetésre képes, ezért minél előbb el akarok távolodni tőle. Se előttem, se mögötem ne legyen, az a biztos! Persze ezt igyekszem úgy tenni, hogy ne hozzak rá nagyobb frászt, mint amilyenben már amúgy is van...

EBEUSS (törölt) 2008.01.04. 10:52:41

Egyébként ha kikanyarodunk egy útra, akkor felmérjük a közeledő autó sebességét, és ez alapján döntjük el, hogy kimenjünk elé, vagy sem. Ilyenkor működnek a régi tapasztalatokra épült beidegződések is, ami szerint a tanuló autó mindig döcög, tehát ez sem jöhet túl gyorsan! Ha ugyanezzel a sebességgel egy tűzpiros Ferrari jönne, akkor meg többre értékelnénk a sebességét, és tuti nem "vágnánk" elé...

G. 2008.01.04. 11:48:04

Édes Istenem, hová tartunk................

postíró 2008.01.04. 16:21:25

T. Kollégák!

Sötét volt (lásd időpont) a "szürkebajuszos" :-) autóról nem láttam, hogy tanuló, ez számomra csak akkor derült ki, amikor mellém ért, és a tetején láttam az áramvonalasan felhelyezett táblát.

Ha a járdán szabályosan parkoló (tábla engedi) autóktól jobban ki lehetne látni nem kellett volna annyira előrecsorogni, hogy kilássak. Aztán úgy értékeltem jobb ha gyorsan megyek, mintha félig belógok elé.

Merthogy lassan jött és kifértem eléje. Bőven.

Bár nem láttam sokmindent a reflektortól, de véleményem szerint nem kellett még fékeznie sem.

Nem mentegetni akarom magam, mert akkor már az eredeti levélben is leírtam volna ezeket a körülményeket.

DE!

1986 óta vezetek, mindennapos eset, hogy olyan helyzetbe kerülök, ahonnan megpróbálom kisegíteni autóstársaimat. Nem lehetne kicsit emberségesebben másoknak is?

Üdvözlettel:
a kikanyarodós.

enci 2008.01.04. 16:38:10

XYBeR!

Mi vagy te, magyartanár? Jól levetted a lényeget látom. :-/

Scottie 2008.01.04. 22:06:02

Én annak a taxisnak szeretnék további sok szerencsét kivánni aki reggel a Móricznál ledudált mert át mertem engedni a zebránál egy gyalogost. Vsz elkell majd neki, ha így áll hozzá valami keményebb ember legközelebb kirángatja az autójából, engem is eléggé felhúzott.

phranxinatra 2008.01.05. 00:24:13

Jó, hát az oktató egy mocsári paraszt volt. Van ilyen mindenütt.

Merde 2008.01.06. 16:50:16

Esetleg bocsánatot kérhettél volna egy intéssel, elakadásjelzővel, ha már kitoltad a szaros picsádat elé. Már ha nem volt belátható az útszakasz. Egészen másképp vette volna ki magát a dolog.
Ha meg belátható volt és te úgy vonszoltad ki magad elé, akkor barátom neked igencsak a jó kurva anyádat! Lehet hisztizni.

isti77 2008.01.06. 19:01:25

A Bécsi út hol keresztezi a Pacsirtamező utcát??? Párhuzamosak egymással! Ha az Amfiteátrumra gondolsz, az már (még) a Lajos utca. Na mindegy.
Hadd kérdezzem meg, ha valaki kivág valaki más elé (ami elég nagy bunkóság, főleg egy tanvez elé), utána miért kell fél óráig dudálni, villogni és anyázni? Nem elég egyszer? Ilyen sokáig tart kiengedni a gőzt? Nagyobb szelep kéne.
Azért jó lehetett a tanulónak, kihajt elé egy paraszt, utána mellette ordít az oktató:
"Vigyázz má' a kezeddel bazzeg, hadd férjek oda a dudához! Te meg húzd azt a k... fénykürtöt! Szállj má' le a fékről, barom, hadd másszak bele a köcsög seggébe, a k... anyját!"

Nahát 2008.01.06. 19:25:25

Kapjon mindenki a fejéhez!
Nem fogod magad jól érezni, ha leüvöltik a fejedet!
Tuti, hogy egyszer az életben mindenki okoz kisebb nagyobb kellemetlenséget!
Nézzen mindenki jól körül és egy nap legalább egyszer "kegyelmezzen" az EMBERTÁRSÁNAK !!!
Mert bizony, ez a szó létezik!

Szendwich 2008.01.06. 20:39:38

Tegnapi sztori de azert oktatos...
A 37-es uton tartottam Szerencs fele. Ep az egyik lankan hajtottam lefele es lattam, hogy a kovetkezo emelkedon kapaszkodik egy tanulo vezeto. Na mondom akkor gaz el, utanna csorgok es majd csak utolerem es a domb tetejen (vagy utanna) es leelozom. Utolerem meg a dombon, es csak lassitanom, csak lassitanom kell. 40 km/h-val ment. Az utannam jovo nem volt olyan turelmes, mint en. Rank elozott. Szerencsetlen tanulovezetore meg ra is huzta a kormanyt, mert a domb tetejen megjelent egy fenyszoro par...
Az emelkedore felerve, mikor tiszta lett a terep, leeloztem en is, a kiscsajt. Aki gorcsosen szoritotta a kormanyt, hatul ult meg 2 srac, na meg az oktato. Nem igaz, hogy az oktato birta fouton a 40-es tempot (siman mehetet volna tobbel, "jo" volt az ut).

/ez meg az ordibalos masik veglete.../

Lacee 2008.01.07. 11:18:21

Hiába hülyeség ellen nincs orvosság, bár könnyen lehet hogy a reflektor valóban égve maradt vmi különös oknál fogva, vagy véletlenül került felkapcsolásra. Igaz, ami igaz azért ha valóban majdnem üres volt az út igazán megvárható lett volna a tanuló, de mindenki hibázhat, ettőlmég az oktatónak nem kéne konstans nyomni a dudát, és ordítania, pláne hogy a másik autózó, ha nem is a leg udvariasabb, de a leírás alapján szabályos volt... Különben is nem hiszem hogy az anyós ülésen ülőnek kell büntetnie, még akkor sem ha esetleg ő az oktató. Tulajdonképpen a sofőrnek sem. Dudálsz egyet hátha észreveszi magát, vagy villantasz. Nem mintha érne bármit is, de az esetek nagy hányadában a hűde nyomom a dudát villogok mint eszetlen sem ér sokkal többet. Bizony az én oktatóm is oda-oda intett a kedves egyéb közlekedőknek amennyiben szabálytalanul veszélyeztettek minket (index nélküli sávváltás abba a sávba amibe kikanyarodnék és hasonlók) Ez még talán bele is fér, hátha az illetőnek leesik mit csinált... Pláne hogy én mint tanuló azért nem azzal voltam elsődlegesen elfoglava hogy figyelmeztessem a sofőrtársat hogy hülye volt. Viszont a tanulókat nem értem miért nem lehet valóban 1 kicsit legalább segíteni. Azzal hogy ha indexel, ugyanmár, elveszem a gázt és beengedem, vagy nem mászok bele a seggébe, sem lámpánál, sem sehol és talán az sem lenne baj ha kicsit türelemmel lennénk velük szemben. Elvégre "Ők még tanulják, amit mi már tudunk." Vagy legalábbis tudnunk kéne, hiszen hány autós van aki még úgy sem tud vezetni, akár 20 év jogosítvány után mint ahogy 1 1. órás tanuló... A tanulón legalább már a T-ből látod hogy még nem akkora profi. A mazsolákon még figyelmeztető jel sincs, ha csak ki nem szúrod messziről a kalapját...

Janó dö Pumpa 2008.01.08. 18:44:51

ja! én meg 2 éve télen belecsúsztam egy mazsolába hátulról. olyan jég volt az úton, hogy 10 km/h-ról nem tudtam megállni... viszont éppen ezért, semmi, még csak horzsolás sem esett az oktató(szoptató) autón :-) csak az én rendszámtáblám esett le.
oktató jó fej volt, pláne, amikor látta, hogy semmi bajuk nem történt.
én is tök jó fej voltam, mert csak vigyorogtam... sőt! én talán sokkal jobb fej voltam, mint az oktató és a tanuló együtt :-o
igen! Azt hiszem, én vagyok a legjobb fej a tanulóvezetőbe koccanók közül ...

Pável 2008.01.09. 10:23:28

Ha belecsúsztál, akkor lehet h te voltál a mazsola nem?

Brigi "B. A." főnöke 2008.01.09. 10:31:15

Jajj, oktatós storym nekem is van.. :)

Történt egyszer, hogy egyívű visszafordulást kellett végrehajtanom. Mögöttem tanuló, időben indexelek balra, és az autó fordulóköre miatt nem húzódtam be teljesen a vonal mellé. Tanuló megelőz, oktató kiordít, hogy honnan kell megkezdeni a balra kanyarodást.
Agyam elszáll (pedig ritka az ilyen!), padlógáz, utánuk. Megelőzöm őket, szerencsére piros lámpa. Vészvillogó ki, kiszállok.
Odamegyek a sráchoz, tisztelgek, "Fiatalember, XY rendőrzászlós vagyok, jelvényszámom 123343332, ha még1x meglátom, hogy a kereszteződésben balra indexelőt balról megelőzi, nem sokáig fog vezetni.". Majd megkérdeztem az oktatót, hogy tanítja-e még az egyívű visszafordulást? Figyeljen, mert hamarosan megint meg fogom kísérelni...

Aztán visszaszálltam, köv. helyen visszafordultam.
Ennyi.

Most fikázzatok, soroljátok el, hogy milyen büntetési tétele van annak, ha rendőrnek adom ki, magam, stb stb (nem mintha nem lennék tisztában vele)

Invictus 2008.01.09. 14:47:31

Az egyívű visszafordulást az ótósiskolában úgy tanítják, hogy le kell húzódni jobbra, megállni majd jelezni balra és megfordulni az úton... (a másik lehetőség amit te akartál, menetből de akkor be kell húzódni a vonal mellé).
Szóval a bunkó oktatónak szerintem igaza volt. Ha nem tudtál a vonal mellől, mert nem fért volna el akkor neked elvileg le kellett volna húzódnod jobbra, megállni, és ha szabad az út, elindulásból megfordulni.

Johnny336 2008.01.09. 14:58:47

Vagy egyszerűen kézifékest a tanuló előtt, hadd lássa, hogy nyomják a nagyok :)))

Janó dö Pumpa 2008.01.10. 19:08:47

Pável: én nem mazsola vagyok, hanem Tádé :-)

10 cm vastag jég volt, de tény h én voltam a hibás
(meg a hülye mazsola, olyan bénán állt a kereszteződésben :-)

Brigi "B. A." főnöke 2008.01.11. 02:01:48

Invictus: Egyetértek, azonban a körülmények egyiket sem tették maradéktalanul lehetővé. Ha megálltam volna, az lett volna a baja, hogy miért állok meg kereszteződésben. Másrészt akarhattam volna balra kanyarodni is, ezt ő nem tudhatta, nem fért volna el jobbról.
Szerintem meg semmilyen körülmények között ne tanítsa azt, hogy a kerszteződésben balra indexelőt balról előzzük. Akármennyire is messze van a vonaltól. Pont.

Johnny336: Öreg + összkerékhajtásos autó.. nem kínzom ilyenekkel..

Pammy 2008.01.11. 12:03:49

szerintem tök mindegy mit hogy tanítanak, azt tuti nem tanítják sehol, hogy balra indexelőt balról előzünk... ez nagyobb gáz mintha valaki nem húzódik ki jobbra-balra az aktuális elvárás szerint...

renesis 2008.01.11. 16:35:13

Ha kereszteződésben fordul meg akkor a megforduló adja az elsőbbséget

egyik oktató haveromat hivta sirva egy nő ismerőse: csaj ment az egyenes úton kocsival, az egyik kapukijáróból beletolatott egy autó.(családiházas,kertes környék, belátható). Kihívták a rendőrt, aki -mitadÚristen- a kitolató autó vezető ismerőse volt.Nos megállapította,hogy az ismerős hölgy nem adta meg az elsőbbséget (jobb kézszabályra hivatkozva). Odament az oktató haverom és elmagyarázta a rendőrnek,hogy a kapukijáró nem kereszteződés,ergo nem lehet jobbkézszabály és a többi alap dolgot. Erre a rendőr: Oldják meg a próblémáikat maguk! beszállta policecarban és elment, se jegyzőkönyv , se semmi...

TH 2008.01.11. 19:20:56

Az elsőbbség kérdése attól függ, hogy honnan fordulsz. Ha a vonalhoz húzódsz balra, és indexelsz, akkor nem előzhetnek meg balról, max. jobbról kikerülhetnek. Ha keskeny az út, akkor az út jobb szélére kell húzódni, megállni, és balra indexelni, de ez esetben ez elindulás is egyben, és elsőbbséget kell adni az egyenesen továbbhaladóknak. Szóval kedves Brigi B A főnöke, ha keskeny az út, de nem tudsz jobbra húzódva kanyarodni, akkor húzódj balra mégis, legfeljebb y forduló lesz, az még mindig kisebb baj, mint hogy picit lehúzódsz jobbra, közben balra indexelsz, és ezzel mindenkit összezavarsz teljesen. Ha én vki mögött megyek, és az lehúzódik jobbra, akkor utána már nem kanyarodhat elém azzal a jelszóval, hogy "balra indexeltem", hiszen teljesen megtévesztő az irányjelző és az autó mozgása közti ellentmondás.

WAIT 2008.01.14. 09:26:55

Nos igen! Nem egyszer látni, hogy mikor a T-kocsi csak az oktató van benne, azaz üresen megy, nálla sem számít a gyalogátkelőhely, se a kanyarodási szabályok, se a b.öv használata! Nos, vannak ilyen oktatók is! Szégyen, én csak kiröhögöm az ilyen tagot/oktatót! :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása