Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Budapesti autósok 23 pontja

2008.02.13. 08:20 :: SilentSound

Öcsy olyan hosszú levelet írt, hogy alig merek bevezetőt írni hozzá, nehogy leálljon a böngészőtök időtúllépéssel. Na jó, volt már máskor is hosszú poszt itt nálunk, arról nem is beszélve, hogy kommentek formájában úgyis hozzátesztek mindig rendesen a témákhoz!
Az igazat megvallva, a napokban a TotalCar-on megjelent pályázati felhívásig nem hallottam erről az oldalról, de az ottani linken keresztül "áttévedve", kb. 5 perc böngészés után, mondhatni, otthon éreztem magam... Úgy látom, az itt feszegetett problémák mindenkit érintenek, akik valaha is kapcsolatba kerültek a közlekedéssel: lássuk be, kevesen vannak azok, akik így vagy úgy, de ne tartoznának bele ebbe a "csoportba". Ezúton szeretnék gratulálni az oldalhoz!

Az olvasottakon felbuzdulva, nomeg az említett pályázatot átböngészve, gondoltam, én is hozzáteszek valamit a "közkincshez". Az alábbi poszt nem kimondottan egy konkrét témára fókuszál, hanem egyetlen este (kb. 3 óra) tapasztalatait foglalja össze néhány pontban, a budapesti csúcsforgalomban egy átlagos napon, egy autó kormányánál ülve. A pontok nagyjából a történések időrendjét követik...



Tehát, a tapasztalatokból levont alapvetések, avagy egy kis budapesti "how (not) to drive" 23 pontban:

1. Az autósok 34,57%-a fél a sötétben. Más magyarázat nem lehet arra, hogy miért közlekednek felkapcsolt utastérvilágítással. Esetleg nagyon büszkék az autójukra, és azt akarják, hogy sötétben is mindenki jól lássa az arcukat. Rejtély.

2. A "Városi Vagány Csávó" cím elnyerésének alapvető feltétele, hogy sötétedés után világítás nélkül kell közlekedni. A helyzetjelző is jó, de nem annyira gizda. Esetleg adhatunk némi támpontot ahhoz, hogy autóstársaink merre keressenek a sötétben, ha felkapcsoljuk az utastérvilágítást, ld. 1. pont.

3. Ha nem a lazaságra, hanem inkább a biztonságra törekszünk, különösen, ha egyébként 12=egy tucat autónk vagy szakadt kisteherautónk van, akkor a legjobb, ha ködfényszóróval és ködzárófénnyel emeljük ki járművünket a tömegből (időjárásra, napszakra, lakott területre való tekintet nélkül. Köthetjük direktre is a ködlámpákat, akkor nem kell folyton a kapcsolóval vacakolni). Folyománya, hogy mindenki tisztában lesz azzal a városban, hogy nekünk ilyen extrákra is telik. Képzettebb felhasználók ne törődjenek a ködfényszórók valamelyikében kiégett izzóval, mert a másikra így rá lehet mondani, hogy kanyarfényszóró.

4. Az index használata a gyengeség jele. Ráadásul orvosi tény, hogy a villogó fények egyeseknél epilepsziás rohamot válthatnak ki, ami súlyos balesethez vezethet. Ezért ne kockáztassunk, se sávváltáskor, se kanyarodáskor.

5. A sávváltás két biztos módszere:
a) a mellettünk haladó autóra ráhúzzuk a kormányt, fakultatív indexhasználat mellett. Úgyis jobban félti a tulajdonosa, majd szépen beenged...
b) lassan, de határozottan elkezdünk "átcsorogni" a kiválasztott sávba. Ha bizonytalanok vagyunk, nyugodtan haladjunk néhány 100 métert a felezővonalon. Vigyázat! Az indexhasználat tönkreteheti a manővert!

6. Ha valaki elénk kéredzkedve próbálna sávot váltani, akkor illesszük autónk orrát kb. a besorolni kívánó kocsi B oszlopa mellé, és igyekezzünk ott tartani. Ha szerencsénk van, nem vesz észre a holttérben, és belénk jön. Máris kijavíttathatjuk az ő költségére/biztosítására a lökhárítónkat, amelyet a múltkor a mozgássérült-parkolóban koccoltunk le. Ha nincs szerencsénk, akkor észrevesz, és nem mer elénk húzódni. Ilyenkor kettőt visszagangolva száguldjunk el mellette, és közben igyekezzünk tudtára adni, hogy milyen béna, pedig mi udvariasak voltunk.

7. A sávelválasztó útburkolati jelek szerepe a város esztétikai szépségének fokozása, a nagy szürke aszfaltfelületek egyhangúságának megtörése. Kanyarodásnál ne figyeljünk rájuk, csak összezavarnak. Érkezzünk abba a sávba, amelyikbe csak jólesik. Ha esetleg ott már lenne valaki más, akkor referáljunk az 5. a) pontra.

8. Mindenki lehet busz, aki eléggé elhivatott. A buszsáv használata a legtöbbek szerint nem más, mint találékonyság és innováció.

9. A forgalmas útszakaszok mentén elhelyezett "megállni tilos" jelzőtáblák csak az ott lakókra vonatkoznak. Ha ilyen helyen hagyjuk az autónkat, akkor mindenképpen kapcsoljuk be a vészvillogót, ez ugyanis mentesít a tiltó tábla, és a mögöttünk feltorlódott sorban veszteglők átkainak hatálya alól.

10. Ha a dugóban a sarkon nem férünk be az utcába, akkor se álljunk meg a kereszteződés előtt (ha esetleg valaki erre vetemedne előttünk, dudáljunk, és villogjunk, ez megoldja minden gondunkat), inkább menjünk be, és álljunk meg keresztben. Önérzetünk több százalékpontot javulhat, ha ezzel nemcsak a többi autóst, hanem mondjuk a BKV buszt is feltartjuk (utóbbit semmiképpen se engedjük a megállóba be-, illetve onnan kihajtani! Hagy szívjon, akinek csak bérletre telik!). További százalékpontokért megállhatunk a villamossínen is.

11. A gyalogátkelőhely másik elnevezése nem "zebra", hanem „Mercedesek számára fenntartott parkoló".



12. Ha motoros futárként dolgozunk, nyugodtan cikázzunk a járdán a járókelők között. Ha meguntuk a babakocsis kismamák és járókeretes bácsikák rémisztgetését, lehetőleg a parkoló kocsik takarásából forduljunk ki az úttestre, kizárólag a forgalommal szemben. Nyugtázzuk elégedett mosollyal a kormányt rémülten rángató autósok küzdelmét, miközben próbálják megmenteni az életünket. Ez pont jó elégtétel azért, hogy ők fűtött utastérben meresztik a s*ggüket, miközben nekünk a tökeink a nyereghez fagynak.

13. Ha meguntuk a buszsáv használatát, továbbléphetünk: először csak a jobbra kanyarodáshoz, később, kellő gyakorlat birtokában bármely, dugó melletti továbbhaladáshoz használhatjuk a motoros futároktól ellesett trükköt, azaz mehetünk a járdán. Közben a kanyarodási/kikerülési szándék jelzésére használhatjuk az indexet, de a gyalogosoknak úgyis mindegy. Konzervatívak, illetve akik gyerekkorukban is szívesen játszottak mentőautósat, ehelyett a zárt villamospályát is igénybe vehetik.

14. Ha Hondát vezetünk, minden lámpától-lámpáig tartó száguldásnál pörgessük tiltásig (10.000+ rpm) a motort. Örüljünk minden 10 méternek, amit a következő pirosig ráverünk a Fabia kombis anyukákra. Ezzel megspórolhatjuk egy péniszhosszabbító műtét árát is.

15. Széles, legalább 2x2 sávos külvárosi útszakaszokon, ha gondunk adódik a haladási sebesség megfelelő megválasztásával, a következőképpen járjunk el: ha tudunk olvasni, keressünk az út jobb szélén egy kerek, nyalókára emlékeztető objektumot, aminek széles, kör alakú felső részére piros karikába egy fekete számot festettek. Jegyezzük meg jól a számot, majd adjunk hozzá 40-et. A kapott értéket állítsuk be a sebességmérőnkön. Vigyorogjunk gúnyosan azokon a szerencsétleneken, akik a fenti számítási módszert rosszul értelmezve kb. annyival hajtanak, amennyit a táblán látnak. Akkor se veszítsük el optimizmusunkat, amikor 10 perc piros lámpánál történő ácsorgás után előbbiek pont a zöldre odaérve szépen állva hagynak. Ilyenkor nézzünk buta arccal magunk elé, és induljunk síkító gumikkal, majd alázzuk le őket újra.

16. Vegyük rá aput, hagy a nekünk néha kölcsönadott alapfelszereltségű, családi járgányra dupla DTM-kipufogóvéget tetethessünk a zsebpénzünkből. Persze abból csak a leggagyibb anyagból készült sufnira telik, de az is +10 mentális lóerő. Dögösített járgányunkat vezessünk F1 pilótákat megszégyenítő sebességgel. Időnként cikázzunk a sávok között, hogy mindenki tisztában legyen a képességeinkkel.

17. A telefonkihangosító és a hedszet használata nem célszerű, mert úgy kívülről senki nem látja, hogy mobiltelefonálunk. Inkább bal kézzel tartsuk a fülünkhöz a készüléket (hogy mindenki lássa az olalablakon át, bónusz pontért a rendőrök is), közben terpeszkedjünk el az ülésben, mint otthon a masszírozós tv-fotelünkben, és a jobb kezünkkel gesztikuláljunk. Esetleg lábainkat is használhatjuk erre, ha a kezünkre néha az autó irányításához is szükségünk lenne, de kellő gyakorlással erre egy idő után nem fogunk rászorulni.

18. Céges kisteherautónk valójában tank. Ne féljünk használni a képességeit, ha csak egy fél sáv, vagy egy-két parkolóhely szabad a kocsisor kikerüléséhez. Az általunk letört visszapillantó tükrök maguktól újranőnek.

19. A rendőrautókra nem vonatkoznak a szabályok.

20. Mivel a taxik tetején is van valami bóbita-szerű képződmény, ezért rájuk sem.



21. A "kötelező haladási irány: jobbra" és a középen felfestett záróvonal csak a friss jogosítvánnyal rendelkezők számára készített figyelmesség. Ha ugyanitt mi balra akarunk fordulni, akkor álljunk meg az út közepén (indexet ne használjunk!!!), és ne is törődjünk a sok tanulóvezetővel, akik így jobbra nem tudnak kifordulni mögöttünk. Megvárnak. A villogásuk és dudálásuk a tapasztaltságunk elismerése.

22. Ha Suzuki taxinkkal egy másfél sávos kétirányú mellékutcából hajtunk kifelé, amelynek két oldalát parkoló kocsisorok foglalják el, nyugodtan kikerülhetjük a szembejövők oldalán a jobbra forduló teherautót. Ha véletlenül valaki ebbe az utcába próbál szemből befordulni, akkor a kialakult se előre-se hátra helyzetet kezeljük 10 centis állkapocsmozgással járó rágócsócsálással és őszülő, az egész napos zabálás maradványait viselő zsíros szakálunk kurkászásával. Néha nyugtatásképpen emeljük fel a bal kezünk mutatóujját, jelezve, hogy vettük a szemből érkezett autó sofőrjének kétségbeesett villogását, és mormoljunk el vele együtt egy imát, így talán nem szakítják le az utcából kilógó autója farát az arra járó bútorszállító kamionok.

23. A közlekedési lámpa piros jelzésének jelentése: (a zöld jelzéshez képest) legalább kétszeres kezdősebességgel közelítsük meg a kereszteződést. Ne álljunk meg, az torlódást vagy balesetet okozhat!

Ha valaki egyik-másik pontot esetleg humorosnak találná, felhívom a figyelmét, hogy ezeket mind a véres valóság, a nagybetűs élet, stb. szülte. És ez csak egy csepp a tengerben, a jéghegy csúcsa, és hasonló közhelyek. Lehet folytatni...

168 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye sztereotípia béna kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2008.02.13. 16:26:17

John Beehive · nyavajogj.blog.hu 2008.02.13. 16:24:06
Mindig? Kivétel nélkül? Soha nem volt, hogy nem? Ha kiállsz egy parkolóházból a helyedről, ahol te vagy az egyetlen ember akkor is? mindig? Ne haragudj, hogy kételkedem, de egy picit hihetetlen számomra...

TH 2008.02.13. 16:28:49

Devil Inside 2008.02.13. 16:25:51
Hát te valami csodalény vagy. Én nem látom azt, hogy mi történik odakünn, ha ég bent a lámpa. Persze a szembejövő autót látom, de az elém ugró őzet, nyuszit és gyalogost már nem...

Béla 2008.02.13. 16:25:19
Lehet, hogy csak picit túlzol, de ez alapján a beírás alapján Téged a hülyefaszparaszt autósok közé sorollak, kérlek ne haragudj rám emiatt...

FlybyWire 2008.02.13. 16:31:46

TH, és akkor mxplanet 2008.02.13. 16:25:28 -et milyenek közé sorolod? Én inkább nem is kommentelem....

Devil Inside 2008.02.13. 16:32:22

Béla:
"különben is mi a baj azzal, ha kanyarodóból megyek egyenesen?"

Neked sem lehet fogalmad róla, hogy aki a lámpánál az első sorban áll, az még piszmog-e a váltóval vagy nyom egy kövéret zöldnél és az utóbbi qrvára nem számít arra, hogy a kanyarodóból egyenesen akarsz tovább menni. Balesetveszélyes, mint ahogy szinte mindig a hasonló szabályok mindegyike.

Devil Inside 2008.02.13. 16:35:26

TH:
Minden bizonnyal függ a belső lámpa fényerejétől is a dolog...

FlybyWire 2008.02.13. 16:36:56

"Béla:
"különben is mi a baj azzal, ha kanyarodóból megyek egyenesen?"

Pont egy ilyen pöcsparaszt törte össze a kocsimat, mert a balrakanyarodóból ment tovább egyenesen, miközben én vele szembe akartam balra kanyarodni szintén (a szemből egyenesen jövőből ugyanis villogtak, hogy elengednek (szép nagy kereszteződés).
Idióta meg a kanyarodósávból "kiugrott", neki a jobb oldalamnak.

TH 2008.02.13. 16:43:06

Ficere 2008.02.13. 16:31:46
Arra nem akartam reagálni, meg remélem csak viccel...:)

Devil Inside 2008.02.13. 16:35:26
Az enyém igen halvány, de akkor is a szemed ahhoz a fényerőhöz áll be, amit a lámpa produkál. Márpedig akkor a kivilágítatlan akadály kevésbé fog feltűnni. Higgy nekem, nem viccből mondom!

Ficere 2008.02.13. 16:36:56
Remélem nem téged hoztak ki hibásnak a balesetben!

Johnny336 2008.02.13. 16:44:09

Ficere 2008.02.13. 16:36:56

Legalabb a szabalyosan halado ott maradt tanuskodni a rendornek, hogy te megadtad az egyenesen haladoknak az elsobbseget, csak az idiota volt faszparaszt, es minden felelosseg ot terheli?

Egyebkent en szoktam parkolohazban kiallasnal is indexelni, es ugy kocogtatni ki az orrat a kocsinak, plane ha nem latok ki, es csak erzesre gurulok. Jobb az, legalabb ha valaki jon, feltunik neki (egyebkent nem biztos, elvegre a parkolohelyeket bamulja, hogy hova fer be...).

FlybyWire 2008.02.13. 16:45:14

Ficere 2008.02.13. 16:36:56
Remélem nem téged hoztak ki hibásnak a balesetben!

De, engem... mivel ő egyenesen ment, én meg balra. Azt pedig nem lehetett bizonyítani, hogy a kanyarodóból jött.
Szerencsére nem volt személyi sérülés és az ő kocsija alig tört meg (az enyém sokkal jobban).

Ezér különösen utálom a szabálytalan sávtrükköző barmokat!

(mxplanet pedig sajnos szerintem nem viccel, a korábbi kommentjei alapján....)

nitro 2008.02.13. 16:49:00

Na ja. Azért van különbség, hogy azt hiszed, hogy nincs a környéken senki, és aközött, hogy valóban nincs. Na jó, a garázsból a saját udvarodra kikanyarodáshoz tényleg nem kell. :-)

Johnny336 2008.02.13. 16:49:30

Egy egyszeru pelda. Otthon csucsulsz, tomod a burad a konyhaban. Kinezel az ablakon, latod, ahogy a 20 eves szomszed szoke ikerpar egyutt vetkozik, es keszul zuhanyozni. Elso dolgod lekapcsolni a villanyod, ket okbol:
1. ok ne lassanak, tehat nyuodtan uzzek tovabb a leder tevekenyseget.
2. hogy jobban lass, kulonben felkapcsolt lampanal csak a sajat bucid fog tukrozodni az arcodba az ablakrol, es lemaradsz a cicikrol...

Ugyanez igaz kocsiban is. Kinn kukksotet. A szembejovo lampaja talan nem eri olyan traumakent a szemedet, de szegeny eledugro bambi meleg barna szemparja nem fog feltunni annyira, ugyanis a szemed a fenyhez van szokva (tudjatok: palcikak, csapok aktivizalodasa... mint tudjuk az eros fenyhez gyorsabban szokik hozza az ember szeme egy kis hunyorgas segitsegevel, mint a dobbenetesen tok sotethez).

FlybyWire 2008.02.13. 16:49:35

Johnny336 2008.02.13. 16:44:09
Ficere 2008.02.13. 16:36:56

Legalabb a szabalyosan halado ott maradt tanuskodni a rendornek, hogy te megadtad az egyenesen haladoknak az elsobbseget, csak az idiota volt faszparaszt, es minden felelosseg ot terheli?

Túrót, ment mindenki a dolgára, nem állt meg senki (simán kerülgettek, még be is szóltak hogy mit akadályozzuk a forgalmat). Ez mondjuk tipikus magyar mentalitás :(

Mellesleg a csávók (ketten) valami vagyonőrök voltak, cégautóval mentek riasztásra, ezért mindenképpen rendőrt kellett hívni. A csávót simán kirúgták volna a cégtől ha ő jön ki hibásnak, nekem meg így csak pár 10 ezer forint volt. De mondom, az utálat megmaradt!

TH 2008.02.13. 16:52:23

Johnny336 2008.02.13. 16:49:30
Ez baromi jó hasonlat volt! :D

Ficere 2008.02.13. 16:49:35
Hát részvétem, ez tényleg durva eset...

Johnny336 2008.02.13. 16:54:34

Ficere 2008.02.13. 16:49:35

Lofaszjoskak. Aztan ha veletlenul szajbavered, hogy mi az anyjat csinal, figyeljen mar oda, akkor radverik, hogy hivatalos kozeg elleni eroszak... :)

Ocsy 2008.02.13. 16:54:45

No, látom, alakul a hangulat. .-)

TH!
"Mindenesetre az a tapasztalatom, hogy ezeken a dolgokon főleg azok rágóznak, akik nem régóta vezetnek Pesten"
Relatív. Jogosítványom lassan 15 éve van, Pesten 7 éve lakok. Ha már nem veszed észre ezeket a dolgokat, akkor belefásultál. Ami sajnos nem sokkal jobb, mint "rágózni" rajtuk :-(

"Tedd a szívedre a kezed: minden alkalommal használsz irányjelzőt elinduláskor v. kanyarodáskor?"

Lőjetek agyon, de én az esetek 99%-ában szoktam. Akkor is, ha látszólag senki sem látja (éjjel, mellékutcában). Mert mi van akkor, ha én nem látom, hogy valaki látná, ha én látnám, hogy ő látja...? :-) Szóval megeshet, hogy azt hiszed, nincs szükság rá, pedig de. Én már csak ilyen régimódi vagyok: övet is kapcsolok, sávváltáskor nemcsak a tükröt nézem, hanem a holtteret is, meg ilyenek, ráadásul lakott területen belül, fényes nappal, napsütésben is tompítottal közlekedek. Pedig egyesek szerint szörnyű fogyasztásnövekedést okoz, nem beszélve a drága izzókról... :-) Mea culpa.

enen!
:-) A kerékpárosok azért maradtak ki, mert a történet valós eseményeken alapul, egy hideg, téli estén, amikor legfeljebb a bringás futárok kóricálnak, de ők se nagy tömegekben. De egyébként én is marhára örültem neki, amikor valamelyik elmebeteg városi antivezető egyszer péntek délután adott engedélyt biciklis tüntetésre, nekem meg pont akkor kellett volna átrohannom a város másik végébe kocsival. Nem kicsit káromkodtam, pedig egyébként bringáztam én is sokáig, szóval nagyjából megértem őket is. De könyörgöm, melyik idióta találta azt ki, hogy a városi dugók és a környezetszennyezés ellen úgy kell tiltakozni, hogy egy monstre városi dugót generálunk biciklis felvonulás címszó alatt, ezáltal még jobban szennyezve a környezetet??? Szóval értem én a célt, de ez minden esetben szentesíti az eszközt...?
Az meg a másik, hogy a kerékpárút mellett közlekedő kerékpárosok állandóan anyáznak, ha rájuk dudálok, hogy legalább tudják, hogy szeretném kikerülni őket (mert visszapillantójuk általában nincs, és soha nem is nézik a mögöttes forgalmat, pedig előbb meghalhatnak, mint az autóban ülő...). Nekem is vannak ilyen tapasztalataim. És nem akkor, amikor az autósok ráparkolnak a kerékpársávra, hanem némelyiknek egyszerűen derogál, hogy a kerékpárutat/-sávot használja. Én meg az ő testi épségüket próbálom védeni azzal, hogy hangjelzést adok (egyébként a Kresz szerint lakott területen kívül megengedett a hangjelzés az előzés jelzésére), hogy legalább tudják, hogy jövök, mégis az én anyámat szidják...

Egyébként a rossz sávból rosszfelé továbbhaladás az már kispálya, mert mostanában a villamossínről kifordulás sokkal menőbb. Engem már párszor próbáltak úgy összetörni, hogy csávókám balra fordul a középső sínpályán keresztül, de nem várja meg a neki jobbról érkezőt, hanem elindul a villamospályán, aztán kivág, amikor neki úgy tetszik. Legutóbb egy pénzügyőr autó játszotta meg ezt velem. Bár a pénzügyőrök amúgy is érdekes figurák: kedvesemmel a zöld jelzésen baktattunk át a zebrán, erre majdnem elsodort minket egy RR-es rendszámú kocsi. De csak pár méterre jutott, mert odébb már állt a sor egy parkolóba toligáló autó miatt. Utánamentem, és ráordítottam, hogy mi a fenét képzel magáról, mire a résnyire nyitott ablakon, majdnem az ülés alá lapulva csak annyit tudott kinyögni, hogy ő nagyon siet. Ha nem indul el a sor, kitépem az ülésből...

FlybyWire 2008.02.13. 16:56:27

Johnny336 2008.02.13. 16:54:34

Heh, persze, ketten voltak és mindkettő jóval nagyobb darab mint én, majd biztos szájba verem :))

Kata 2008.02.13. 16:58:47

Hát ez nagyon találó poszt volt.

Ficere, remélem, volt nálad fényképezőgép, és lefényképezted az autó sérüléseit, meg a környéket, ugyanis ha egy teljesen egyértelmű esetből téged hoznak ki mégis felelősnek, akkor lehet a képekre fel apellálni. Ismerősöm megtámadta a rendőrök által felvett jegyzőkönyvet, hogy basszus nem úgy van az, aztán a végére csak sikerült a valóban bűnöst falhoz állítani. Ja, és ne hagyd magad, ha biztos vagy benne, hogy a másik volt a balfasz.

FlybyWire 2008.02.13. 17:02:42

Kata 2008.02.13. 16:58:47

Sajnos nem volt egyértelmű az eset. Telezöld mindkét oldalon, az egyenesen menőknek volt elsőbbsége. Azt pedig nem lehetett bizonyítani, hogy ő nem az egyenesen menő sávból vágott elém. Elvileg én szabálytalan is voltam, az más kérdés, hogy a szembejövő elengedett volna. Ezt sem lehetett volna bizonyítani.
Szóval bukta.
De legalább tanultam belőle, remélem ti is hasznát veszitek :)

TH 2008.02.13. 17:02:49

Ocsy 2008.02.13. 16:54:45
Szerintem most tök nyugis a hangulat.
És nem, nem fásultam bele, csak itt már a legtöbb dolgot sokszor kitárgyaltuk, sokmindent nem lehet hozzátenni.

Én a maradék 1%-ra kérdeztem rá. Az esetek 99%-ban ugyanis én is használom.
A többi kis megjegyzésed, hogy Te mit szoktál, remélem nem nekem szólt, mert képzeld, azokat én is szoktam...:)

Viszont az király, hogy beszóltál a pénzügyőrnek, ez nagyon tetszik! :D Főleg, hogy meg is szeppent, lehet, hogy még értelme is volt annak, hogy leüvöltötted az arcát!

TH 2008.02.13. 17:05:01

Ficere 2008.02.13. 17:02:42
Esetleg szemtanú segíthetett volna. Mondjuk ha a másiknak az állása függ ettől, akkor felebaráti szeretetből nem érdemes ezen szőrözni, ha neked nem okozott anyagi csődöt a dolog...

EBEUSS (törölt) 2008.02.13. 17:05:40

De gondolom nem indexelt semerre, ha egyenesen akart tovább menni a kanyarodó sávból...
Én annyit tanultam belőle, hogy nem nézem a szembejövőt hogy milyen sávban van, inkább azt várom meg hogy elhaladjon!

snblnd · http://digitalsport.hu/ 2008.02.13. 17:15:18

... jah, én hondás vagyok. Igaz, sajnos 8820-nál megálljt parancsol az rpm-nek a teszkó gazdaságos JDM chip. Minden tíz méternek pokoli módon örülök az együtt töltött 3 és fél év után is. Fábiás anyukákkal ritkán foglalkozom, de szmartos nyuszikkal, meg szoftterepjárós üzletasszonyokkal van néha összekacsintás, ami szerintem egyesek disszonáns véleményeinek ellenére is pozitív dolog ... :)
... apropó ... nem tud valaki kukihosszabbítást akcióban valahol?

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 17:25:30

TH: Annak idején, amikor 7 évesen megkérdeztem apámat, hogy a préri közepén miért indexel, amikor nincs is senki a közelben? Azt mondta, azért, mert ha nem csinálja, megszokja, hogy nem kell, és később lehet gubanc.
Oké, szívemre teszem a kezem, és ha belegondolok az elmúlt évben valóban volt néhány alkalom (kb. 5), amikor nem használtam. Olyan hajnal 3 körül melóból hazafelé éjjel a semmiből felbukkanő őzek meg rókák kikerülésekor, és emlékszem, egyszer pályáról lehajtásnál sem indexeltem, szintén hajnalban. Nálam ez amúgy lelkiismereti kérdés, úgyhogy használok mindent, amit kötelező, meg ami életet ment. Nehezen viselem, hogy akár km.-ekkel odébb is, de valaki bunkónak tart. Amúgy nem 1-2 eseti indexkimaradás itt a fő téma, hanem a hozzáállás. Ez pedig sajnos borzalom. Gondolok itt pl. a Budapesti Kölcsönös Egymástleszarási Egyezményre.

TH 2008.02.13. 17:27:37

rszarvas · rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 17:25:30
OK, akkor így egyetértek Veled.

FlybyWire 2008.02.13. 17:30:46

TH 2008.02.13. 17:05:01

Ja, kb. ez volt a szempont végül...

John Beehive 2008.02.13. 17:39:07

TH: mondom, hogy mindig. tényleg hülyének néznek. ez van. biztos beleakad a kezem. megszokás.

Devil Inside 2008.02.13. 17:42:10

Johnny336:
Az elméletet én is remekül tudtam, meg is lepődtem, hogy nem teljesen így működik a dolog, legalábbis nálam. Amúgy először teljesen véletlenül felejtettem feloltva a belső világítást (térképet néztem), egy háromnegyed óra után az tűnt fel, hogy nem készült ki úgy a szemem és még mindig épeszű idő alatt reagálja le a fényerő változásokat - miközben nem igazán volt nagy különbség abban, mennyit láttam a kocsin kívül.
Amúgy a belső világítás és a között, hogy hátulról belevilágítanak a (nem sötétíthető) visszapillantótba, nincs nagy különbség, csak az utóbbi kellemetlenebb.

John Beehive 2008.02.13. 17:46:08

most olvasom csak rszarvas 17:25:30-as hozzászólását.
pont ugyanígy vagyon ezzel én is.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 17:48:20

A belső világítással nem csak az a baj, hogy tiltja a KRESZ, és használata akár pénzbe is kerülhet, hanem tényleg csak jó fényviszonyok mellett használható. A nyulat a sötét úton tuti nem látod meg. És ha valaki úgy gondolja, hogy az csak egy nyúl, akkor kívánom neki, hogy az M7 mellett reinkarnálódjon majd, mint a túloldali nyuszilányba szerelmes nyúl :-)
És ha már itt tartunk, azt is csípem, amikor valaki éjjel (amikor a vadak bátran mozognak az utakon) vadveszélyt jelző tábla után 130-cal manőverezget kanyargós úton, mert hát ő mindent lát, az állatok eg ugye ki a f**t érdekelnek. Na ezeknek mrg egy nagy kivilágítatlan szarvast kívánok. :-)

repecs 2008.02.13. 17:49:38

Na embörök. Pesten felveszem a forgalom ritmusát. Vidéken már kamikáze vagyok ugyanazzal a ritmussal. Kisseb falvakban meg már lelőnnének. Ha vidéken ugy megyek be egy körforgóba hogy a mögöttem lévő fékezés nélkül kb 2 méterre megközelit. Akkor halálfélelmében villogni és vagy dudálni fog rám az álatra.

AP (törölt) 2008.02.13. 17:50:09

az indexeléssel én is így vagyok..
volt egy időszak, olyan jó két hét, amíg nem volt működőképes index a kocsimon.. természetesen akkor kellett budapesten járkálnom. nem lógtam ki túlságosan a tömegből, de így is halálra spannoltam magam. nekem ne jöjjenekmá

Zombika 2008.02.13. 17:52:37

Ami nagyon hiányzik: többsávos főútvonal, 70-es tábla (Soroksári út, Váci út, stb): Suzuki, Skoda miegyéb 45 és 50 között a belső sávban, meredten előrebámulva. Mindenki jobbról kerülgeti, villog, dudál, semmi reakció.
Más: körforgalomba befelé és kifelé nem indexszel, bennt viszont igen, csakhogy balra (saját szememmel láttam a 4-es úton)
Más: széles egyirányú utcában parkolóhelyet kereső. Index nélkül, 20-25-tel gurul, nagyjából középen. 2 autó simán elférne egymás mellett. Egyszercsak kihúzódik jobbra, te elmennél éppen mellette, erre index nélkül bekanyarodik balra, mert meglát egy helyet.
Más: aki nagyon jobbra húzódva ül az ülésben, az azért teszi, mert a tökig hátradöntött (lazán, hanyagul fekszem) testtartás miatt középen ülve nem érné el a váltót harmadikban és ötödikben.

TH 2008.02.13. 18:01:23

John Beehive · nyavajogj.blog.hu 2008.02.13. 17:39:07
OK, elhiszem. És melyik bolygóról jöttél? ;)))

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 18:01:42

Zombika: valóban, néhány ésszerűen kirakott tábla tudna dobni a közlekedésen. Teljesen igaz. Számolják is a forgalmat a KPM-esek állandóan mindenfelé, de nem látom, mi az értelme. Hát így lenne. A többsávos sugárutakon pláne.
Ettől sokkal bosszantóbb a hetek óta kintfelejtett útépítés tábla fölötti 30-as karika. Budaörsön sportot is űztek belőle a rendőrök, hogy mértek alatta. Csak akkor nem állítottak meg embereket, amikor épp foglalkoztak valakivel. Én is belefutottam 41-gyel egyszer, mert évekig arra jártam, és tudtam, hogy kész az út hetek óta, a tábláról meg csak az álcaháló jiányzott amúgy.
Még aznap kipróbáltam a szakaszt 30-cal (város széle, kb 200 m-re az első életjeltől), anyám meg hívott utána, mi a baj, mert csuklik :-)

TH 2008.02.13. 18:04:10

rszarvas · rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 17:48:20
Esmét tökéletesen egyet kell, hogy értsek veled. Pedig oly jó kötözködni, de ehhez itten nincs mit hozzáfűzni, tökre igazad van.

Devil Inside 2008.02.13. 17:42:10
Én gyakorlatból beszélek, mert kipróbáltam.
Egyébként ha hátulról belevilágítanak a tükrömbe, én bizony éjszakai módba billentem a tükröt, mert különben rohadtul zavar (sajna automatikusan nem sötétedik a favoritban :) ).

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 18:56:36

TH: Bocsi, igérem szólok még olyat hozzá, hogy lehet rajta kötözködni bőven. :-)) A hátulról tükörbevilágítós pajtásokat akkor szeretem különösen, ha reflektorral jönnek mögöttem. Nem tudja valaki? Létezik olyan fólia tükörre, ami erős fényre sötétedik?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.13. 19:01:53

rszarvas: fóliáról nem tudok, de tükörből van olyan.

ultramega o.k. 2008.02.13. 19:04:42

cliffbarnes 2008.02.13. 15:04:46
a 16.-hoz szeretnék hozzászólni.. nekem is van sportkipufim, mert szeretem a hangját, egy 1.1-es kis pözsóm van, nem vagyok rallis, de szerintem sokkal jobban hangzik ez az öblös hang, mint a gyári kipuffogó.. már sokszor, sokan írták, hogy ez mennyire gáz, meg minden, de sajnos nem értem, hogy miért..

Ugyanazért, amiért gáz zoknival kitömni az alsónadrágodat.

cso zsi 2008.02.13. 19:06:36

Egyetlen egyszer hagytam ki az irányjelzést.
A forgalmi vizsga előtt, még a rutinpályán kellett egy orral beparkolás járda mellé, majd kihajtás, és egy Y forduló után irány az úttest.
Ekkor megszólal a hátam mögött a vizsgabiztos, hogyha meg tudom mondani, hogy mit hibáztam, mehetünk a forgalomba. (Már amúgy is "jó hangulatban" voltam, mert előző nap az oktatóm szerint dodzsemezni sem lettem volna jó. Pedig akkor már egy éve a szántóföldi út réme voltam, amit egy 100-as Skodából ki lehetett hozni, azon mind túl voltam)
Lesápadok, "kattognak a fogaskerekek" -mi a bánatot hibáztam? A zindeksz!! Elinduláskor elfelejtettem a beparkolás után.
1 hibaponttal levizsgáztam.
Nemhogy a kihalt utcán, apósom telkén indexelek elinduláskor.

mz1234 2008.02.13. 19:08:12

Nagyon jól és jókat írsz. Máskor is szívesen olvasok tőled.

X 2008.02.13. 19:54:10

jó írás :)

24. (pl. az) M1M7 kivezetőn a középső sávban megy, az istenért sem menne szabályosan a jobb szélső sávban, jóllehet jobbról balról előzik folyamatosan, néha még villogás is van... Miért nem a legbelsőben megy akkor (lassan) a hülyéje? bár lehet, csak egyszerűen fél a szalagkorláttól és fél az út szélétől - bár akkor meg miért vezet az ilyen? ááááá. a hülyék köztünk élnek.

X 2008.02.13. 20:04:57

Zombika: körforgalom: azért láthattad, mert több helyen is (talán a Románoknál is) szoktak indexelni balra, amig bent vannak. Persze jobbra ott is kell kihajtásnál elvileg. Viszont legalább ,amig balra indexelést látsz, tudod, hogy nem hajt ki. A 4-esen pedig sok a román sofőr.

A behajtásnál jobbra index viszont BŰN lenne, ha nem megy ki az első kijáraton, mert csak akkor szabad behajtásnál jobbra indexelni!

Krisi 2008.02.13. 20:45:35

Kimaradt az is, hogy a biztonsági övet csak a lúzerek használják!

Meg persze hogy körforgalomból kifele TILOS indexelni, de nincs is értelme, mert mindenki tudja, hogy merre fogok menni. Egyébként ez azért szar komolyra fordítva a szót, mert mejdnem belémjöttek egyszer egy körforgalomban, mert előttem 4 autó index nélkül ment ki, én meg mentem tovább kanyarodva, de a körforgalomba bemenő kocsi meg azt hihette, hogy majd én is szabálytalanul kimegyek, pedig nem. Szóval szopjon lovat aki nem indexel kifele menet. De tényleg. És nem utolsó sorban kapja be.

De mellesleg nagyon jó kis elemzés, majdnem minden benne van. Régebben azt hittem, hogy csak engem idegesít a ködlámpa, de nem vagyok vele egyedül.

A Hondáson pedig leestem a röhögéstől :)

Johnny336 2008.02.13. 21:12:19

Ez a korforgalom hasznalat egyebkent beszaras. Stockholmban balra indexelve megy be a korforgalomba, es folyamatosan fenn is hagyja a soforok nagy resze. Aztan majd valahol kijon...halali. Igaz, hogy megvarjak, amig kihalnak az emberek a korforgalombol es csak utana indulnak bele...

Ami a legdurvabb. Utkeresztezodes. Stop tabla. MINDEN SARKAN A KERESZTEZODESNEK! Neztem, hogy ez meg mi a picsa? Aztan rajottem, hogy valszeg vmi jobbkezszabaly dolog lehet benne, csak velunk ellentetben kotelezo megallni, es ugy meggyozodni az elsobbsegrol (aztan ha tevedek, akkor jol osszebasznak majd...jeee).

Vladimir Harkonnen 2008.02.13. 21:35:55

isti77 2008.02.13. 11:08:10
- Az 1-es ponttal mi a gond? Kérdezem annak ellenére, hogy én nem gyakorlom ezt a szokást. Ha valaki csak olvasólámpa mellett tud közlekedni...

EBEUSS 2008.02.13. 11:13:07
isti77,
Olyan nincs, hogy valaki jobban lát világosból szürkületbe, mint sötétből szürkületbe. Ez szimplán fizika. Azért kapcsoljáék fel, mert olvasgatni úgy tényleg könyebb, de az utat már nehezebben látja. Kinek mi a fontosabb?

Mellesleg a KRESZ is tiltja!

Laposmacska 2008.02.13. 21:43:32

Griml0ck 2008.02.13. 12:24:23

A debreceni közlekedésről egy teljes posztot lehetne írni. Én sem járok Pesten, de az biztos, hogy Debrecenben sajnos nagyon elkurvult a közlekedőtársak nagy többsége.

Ma munkába menet (csak oda):
- megelőztek a villamossíneken, zárovonalon
- megelőztek jobbról kétszer
- A Teleki utca bejáratát (maps.google.com/?q=47.52722809496205,21.6365754604339) álandóan elállják, mikor szabályosan megálltam a kereszteződés előtt, ketten vágtak be elém. Persze ők ketten voltak azok, akik a következő zöld után még átmentek a piroson :)

Hazafelé úgy éreztem magam az úton, hogy versenypályán vagyok, mindenki a sávok közt cikázott, ha volt egy kocsinyi hely, akkor bevágtak. Előttem, mögöttem, teljesen mindegy.

Sajnos egyre türelmetlenebbek az emberek. Így próbáljon meg az ember szabályosan közlekedni.

Amúgy egyszer nálunk is úgymaradt az olvasólámpa, csak a garázsban vettük észre, hogy valami még világít... :)

Rocko- 2008.02.13. 21:47:59

sztereotípiák... azért vegyük hozzá, h egy pár autós szterotípiának mára már nincs alapja.
én jobban látok, ha a kocsiból bentről érkezik egy szórt fény, mint sem kintről pont a szemembe jön 2-4-6 erős fénypont. ezért hunyorít az ember vakuzáskor ugye, nappal meg nem igazán.

rszarvas · rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 17:25:30
igen, így van. az ember nem magának indexel, hanem másnak. aztán ki tudja, h más mikor és honnan kerül elő.

rszarvas · rszarvas.blog.hu 2008.02.13. 17:48:20
melyik pontja tiltja?

AP 2008.02.13. 17:50:09
ilyenkor kötelez a kresz a karjelzés használatára. mondjuk a jobbra indexet megnézném kispókon és trabanton kívül hogyan oldják meg. :D

N 2008.02.13. 22:15:45

A 15.-ös pont vége egy hülyeség. Én betartom a sebességhatárokat,mindig használom az irányjelzőt,nem lépem át a záróvonalat,nem megyek buszsávban sem,már a sárga lámpánál is megállok,nem parkolok tilosban etc.,viszont! Igenis csikorgó gumikkal indulok lámpaváltáskor,és nem vagizásból,hanem igyekszem minnél előbb felgyorsulni a megengedett sebességre,nem úgy mint ahogyan sokan mások csinálják,hogy már fél perce zöld a lámpa és akkor teszik egyesbe,ez a halálom,zöldnél nem indulnak el,persze a piroson meg átmennek-nem értem. Amikor lehet menni akkor menni kell. Ennyi.

Johnny336 2008.02.13. 22:28:44

Tok felesleges kaparni... Nekem meg azt tanitottak, hogy amikor a gyalogoszold kezd villogni, akkor tegyem sebessegbe (tudom, nem mindenhol van osszefuggesben vele, mondjatok csak), vagy nezed a keresztezo forgalmat. Fel lehet keszulni az indulasra, nem kell folyamatosan a lampat bamulni, aztan recsegve dobni egybe padlogazzal... Erdekes, ket kezem boven eleg megszamolni hanyszor "aludtam el" lampanal... Pedig alltam mar parszor kozlekedesi lampa piros jelzesenel...

X 2008.02.13. 23:49:35

És vajon piros-sárgára hányan indulnak el? Mert az még tilos. A sárga csak jelzi, hogy most kell készülődni. Csak az ezt követő zöldre szabadna!

(Sok esetben a sárga vége és a piros-sárga nagyon közel van egymáshoz...)

És vigyázzatok, mert ha én magáncég lennék és 300e-ért kaphatnám el a tilosba behajtókat, akkor itt kezdeném. Lehet, hogy erre ők is rájönnek majd!

Johnny336 2008.02.14. 00:24:18

Aki Pesten autozik egy ideje, az tudja, hogy a nagy keresztezodeseknel altalaban hiaba kap teli pirosat az egyik, a keresztezo nem kap azonnal zoldet, van rahagyas boven 1-2 mp, amig piros-sarga lesz. Ezzel is szamolva a meg atferek tipusu emberkekkel. Kulvarosban, kis, de megis lampas keresztezodesnel nagyon sok esetben tapasztaltam (lattam gyalogoskent mindket oldal lampajat), hogy amikor egyik oldal sargat kap, a masikon ott mar piros-sarga van... Mivel eleg surun lattam, ezert nem gondolom, hogy hibas lampa volt...

X 2008.02.14. 00:53:16

Johnny336: igen, mert a piros-sárga az = piros elindulás szempontjából. Csak kár, hogy ezt sokan nem tudják :(

Ocsy 2008.02.14. 09:16:21

Jó reggelt kiáltok,

Köszönet az újabb elismerő szavakért mindenkinek. :-)

TH 2008.02.13. 17:02:49
"Szerintem most tök nyugis a hangulat."
Nem is azt mondtam, hogy veszekedés van... Csak arra gondoltam, hogy egyre több a komment. Olvasgatok néhány fórumot, és nagyon utálom, amikor minden apróság miatt egymás torkának esnek a népek. A nyugi az jó, és ez így is van rendjén... :-)

"A többi kis megjegyzésed, hogy Te mit szoktál, remélem nem nekem szólt, mert képzeld, azokat én is szoktam...:)"

Nem, nem Neked szólt, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy én egy eléggé konzervatív és általában szabálykövető ember vagyok. De ezzel nem azt akartam mondani, hogy bárki más esetleg nem ilyen.

Érdekes, hogy mennyi komment jött erre a belső világítás-dologra, pedig azt hittem, ez senkit nem érdekel, csak egy érdekes megfigyelés volt a részemről. Talán azért, mert, ahogy TH is mondta, a legtöbb téma már ki volt tárgyalva egyszer-kétszer, ez viszont új.
A biológiai-fizikai oldalához én annyit tennék hozzá, hogy elvileg ugye a szem az érzékelt fény mennyisége alapján állítgatja a pupillát, és ezáltal a fényérzékenységet. Kevés fényben a pupilla kitágul, hogy minél több fényt legyen képes felfogni a szem, ami a környezetről verődik vissza, erős fényben meg összeszűkül, mert kevesebb fény is elég, vagy éppen már védeni kell az idegeket az erős fénytől. Namármost, ha az utastérben, egész közel a szemünkhöz van egy fényforrás, akkor az abból érkező fény miatt a pupilla összébb húzódik, ahhoz képest, mint ha csak a külső fények jutnának a szemhez (mondjuk egy sötét országúton a pupilla totál kitágul). A szűk pupilla miatt a külső környezetből így jóval kevesebb fényt fog fel a szem, mivel a világos utasteret érzékeli inkább, tehát egyszerűen és magyarul: mivel a belső tér fényviszonyaihoz van "beállítva" a szem, így a külső, sötétebb térből sokkal kevesebbet fog fel az agyunk. Ezzel magyarázható, hogy miért kevésbé fárasztóak ilyenkor a fényváltások, mert nyilván, a belső világítás miatt amúgy is szűk pupillának sokkal kevésbé kell összeugrania a szemből hirtelen megjelenő reflektor miatt. Tehát ez a része stimmel, valóban kevésbé megeröltető a szemnek, de semmiképpen nem lehet, hogy a külső környezetből így ugyanennyit lássunk, mint belső világítás nélkül. De javítsatok ki, ha tévedek... :-)

Én egyébként nem találtam arra vonatkozó szabályt a Kresz-ben (de csak átfutottam, lehet, hogy mégis el van dugva valahol), hogy ne lehetne használni a belső tér világítását menet közben. Ami viszont nem jelent semmit, mert pl. arra is csak nemrég jöttem rá (ha már a jobbratartást valamelyik kommentelő társ felvetette az M1/M7 kivezetőn), hogy a jobbra tartás szempontjából a kapaszkodósávot figyelmen kívül kell hagyni. Tehát, ha a kapaszkodósáv elején általában táblával jelzett, vagy annak hiányában a Kresz által meghatározott minimális haladási sebességet tudja tartani egy jármű a többi haladó sávban, akkor nem kötelező a kapaszkodósávba húzódnia. Tehát, ha mondjuk az van kitáblázva, hogy a belső sávban min. 100, a külsőben min. 80 km/h a megengedett legalacsonyabb sebesség, akkor hiába villogjuk le az emelkedőn 81 km/val a külső (a kapaszkodósávval együtt a középső) sávban bénázó teherautót, neki van igaza. Ez sztem mondjuk így baromság, de ez a szabály.

A másik, ami még felvetődött, a körforgalom. Ez azért nem szerepel a posztban, mert történetesen emlékeim szerint egyetlen körforgalom sem akadt az utamba, amikor az iromány készült. De egyébként igaz. A körforgalom szabályairól a legtöbb autósnak fogalma sincs, vagy nem indexelnek, vagy összevissza (a magyar szabályok szerint egyébként csak kihajtáskor kell, jobbra). A másik, amit nem tudunk használni, az a többsávos körforgalom, bár ebből viszonylag kevés van (ha ehhez még hozzátesszük, hogy körforgalomban tilos előzni, akkor aztán totál a káosz).

További szép napot!

Radical Massza 2008.02.14. 09:59:45

Ocsy az sincs benne a kreszben, hogy jeges úton ne menj 100al, mégis mennek az ostobák, aztán pislognak a falba fúródva. Pontosan az a gond a beltérvilágítással, amit leírsz: fényre adaptív reagáló, összehúzódott pupilla, külső fényekből kevesebb érzékelése, azaz egy gyalogos, egy állat, kátyú vagy éppen annak jelzőkarója, vagy egy bringás, még kivilágítva is láthatatlanná válik. Összeszűkült pupilla=kevesebb érzékelt fény. Amelyik hülye ezt megkérdőjelezi, menjen orvoshoz vagy vissza az általánosba, mert ezek fizikai és biológiai alapok.

Erről jut eszembe, ha valaki nem tudja, miért áll a Szentendrei és az Árpád híd, mint a szög, köszönje a három tahó édesanyjának, akik a kéttoronynál a szélső sávban sokkal jobb reflexekkel és autóvezetői képességekkel rendelkeznek, mint a fizikai törvényekből eredendeztethető volna.
Azaz belerohantak hátulról egy szerencsétlenbe, aki csak lassított a lekanyarodás miatt. De ők biztosan sokkal jobb sofőrök az átlagnál, ezért nem kell megfelelő követési távolságot tartani, mert szuper a fékjük ésatöbbiésatöbbi...
Ti meg szopjatok.

bence 2008.02.14. 10:52:29

penteken m3-ason csordogaltam hazafele 120-al, amikor is megelozott egy ferrari f430 scuderia. majd besz@rtam a rohogestol, amikor az opelastrak es a suzukiswiftek elozgettek a "csak" ~140-el kozlekedo ferrarit...

magichoose · http://legyozod.freeblog.hu/ 2008.02.14. 11:09:16

Kedves Cliffbarnes, mint ahogy azt már megírtam egy előző posztban is, a látszatemberek látszatországa vagyunk. Sportkipufogó, városi közlekedésre, mert tetszik a hangja. Nem egyedül vagy az utakon és számomra ez a kategória ugyanolyan szánalmas, mint a xenonos-vadmarha, azzal a különbséggel, hogy utóbbi a vezetésben zavar, a sportkipufogó meg úgy általában akkor, amikor egy-egy ilyen okostojás elhúz az ablak alatt. Én nem vagyok kíváncsi az öblös, fasza hangra és azt sem szeretném, ha a gyerekem majd arra sírna fel esténként, hogy a Jani elhajt az ablak alatt.

bence 2008.02.14. 11:19:08

Laposmacska: szinten debreceni elmeny napi gyakorisaggal. budai nagy antal es het vezer vegig 30km/h ( tanulovezetokon kivul senki mas nem tartja be ). en IS 35-40km/h kozott megyek az emlitett szakaszon, persze nem azert mert nem ismerem a szamokat. probaltam 30-al menni. amit kaptam: tavolsagi fenyszoro villogtatasa, dudalas, kodlampa, fel meteres kovetesi tavolsag, elozes kozben nemzetkozi karlenditesek es ujjmutogatas illetve beszuras az autom ele 20 centivel, piros lampanal kiszallas es ordibalas. es ezek "gondolkodo" emberi lenyek

Jani 2008.02.14. 15:02:26

Ezt a sok luzert. mindig használok indexet, még ha senki sem látja akkor is mert mi van "ha nem veszem észre hogy van ott valaki". akkor tanulj meg vezetni balfasz. vannak tukrok, amiket ha folyamatosan hasznalsz akkor tudnod kene tipusra a korulotted levo autok szamat, szinet. nem pedig a nem indexelőket basztatni. akkor indexelek amikor akarok nem te fogod megszabni. amikor ugy erzem hogy szukseg van ra. autom ugyis gyors, bemenni pedig be tudok eléd. erre varrjatok gombot, kresz-munkásőrök. pisztoly kéne nektek és biztos igazságot osztanátok az utakon, mindenkinek akinek, szebb gyorsabb jobb dragabb vagy barmiben jobb autoja van mint nektek.

Johnny336 2008.02.14. 15:10:57

Ez nem jobb auto fuggo. Ez hulyeseg. Ha en kepes vagyok lebillenteni azt a teliberakott kart, hogy a korulottem kozlekedok lassak, mi a makot tervezek az ovekenel szarabb kocsimmal, akkor ezt en is elvarhatom toluk.

Mellekesen talalkoztam mar az enyemnel szarabb kocsival is, ami nem indexelt, es annak is ugyanolyanokat kivantam, mint az ML Mercinek, meg Bentley-nek, ha nem indexel...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.14. 15:12:03

Janika, egyszer majd kifogsz egy hozzád hasonlót gyökeret, és olyan szép nagyot csattantok majd, hogy öröm lesz nézni... :)

TH 2008.02.14. 15:31:48

Jani 2008.02.14. 15:02:26
Ez akkora volt, hogy még most is röhögök rajta! Mondd, hogy csak iróniának szántad! :)

Rocko- 2008.02.14. 16:17:34

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.02.14. 15:12:03
és remélhetőleg egy KAMAZ lesz, aminél gyorsabb az autója.

Jani 2008.02.14. 16:18:04

nem TH nem irónia volt. provokáció.el kéne gondolkodni mi az igazán nagy baj a magyar vezetéssel. mennyi baleset történik azért mert nem indexelt valaki? ugye hogy szánalmasok vagytok? ennyi. viszont arról nem ugat senki hogy, ámokfutó cigány az ötösbömösben, telefonáló plázakurva az X5ben, nyugger a skodában 80 évesen reflexek nélkül, csak 2 sört ittam apuka aki a család előtt vagizik ittasan, és legfontosabb AKIK ALKALMATLANOK A VEZETÉSRE. mert ugye ilyen is van, csak nem lehet róla beszélni mert a végén még nem lennék polkorrekt. a sok indexelős szájhős húzzon a faszba.

Johnny336 2008.02.14. 16:24:30

Jani 2008.02.14. 16:18:04

Te idaig a cseh kettot nezted? Olvasd vissza az elozo postokat, mirol van bennuk szo...

De mi a banatert irok...fentebb mondtad, hogy csak provokalod a nepet...

Jani 2008.02.14. 16:32:21

annyit nincs kedvem olvasni. sok komplexusos emberre nem vagyok kíváncsi. ez pont elég. meg látni ahogy, a sok indexelő szájhős habzó szájjal kívánja a "nemindexelők" halálát. :))

Rocko- 2008.02.14. 21:46:31

Jani 2008.02.14. 16:18:04
"mennyi baleset történik azért mert nem indexelt valaki?"
konkrétan belém már jöttek, mert a faszparasztya elfelejtette, h sávváltáskor kell indexelni.

X 2008.02.15. 01:16:09

indexelős: messze nem a legfontosabb, de fontos!
Parasztját előztem útkereszteződésben, amikor hirtelen balra fordult. Kormány index egyszerre én meg már mellette. A hülye ahogy jött én fék + balra húzódva felhajtottam a zöldterülettel leválasztott külön kerékpárútra jobb kerekekkel, bal kerekekkel a járdára. Nos, kár nem volt, mert a járda és a kerékpárút is szintben volt az aszfalttal. Két kerék között pedig szegély, de az nem játszik, mert elmentem fölötte.
Na ha szabályosan, azaz időben indexel, akkor nem kezdem előzni. Mondjuk részletkérdés, mert a balesetet ő okozta (volna) azzal, hogy megkezdte a balra fordulást anélkül, hogy meggyőződött volna arról, hogy előzi-e már valaki őt...

Johnny336 2008.02.15. 09:20:22

OFF:

Bocs, ezen az cikken felhaborodtam.

index.hu/politika/bulvar/emegybaleset/

"Hárman haltak meg egy balesetben péntek éjszaka az M1-es autópályán. Egy előző személyautó elé vágott a kamion. A tragédiát feltehetően gyorshajtás okozta."

Gyorshajtas a lofulet! A kamion rahuzta a kocsira a 30 tonnat. Mi ez, ha nem szandekos? Innentol mindegy, hogy az auto 160-al ment-e (szabalyt sertett, igy van), de az allatja el kezdett onbiraskodni. Na ezek utan mondjatok, hogy jo dolog, ha valaki viperaval fenyegeti a tilosban parkolot...

cso zsi 2008.02.15. 10:05:09

Talán nézd meg a képeket, mielőtt itélkezel.
Mindenki a szélső sávban van.
A teherautós esetleg lehúzódott, elfogadom.
De a fejnélküli, bekötetlen mercisek ezt elég nehezen tették meg.
www.langlovagok.hu/html/galeria/1645_0.shtml

Johnny336 2008.02.15. 10:10:48

Ket teherauto volt. Egy akit eloztek, es bevagott a kocsi ele, es egy masik, akibe belecsapodott a kombi. Aki berantott elejuk, azt sokkal kesobb szedtek ki...

cso zsi 2008.02.15. 10:22:20

Közben olvastam, hogy mégegy kamion is (a vétkes) volt az eseményben, valószínű, hogy miatta rántotta jobbra a kormányt a mercis.
De fénysebességgel kellett mennie ahhoz, hogy ne tudjon normális korrigálást csinálni, akár a leállósávba.

Johnny336 2008.02.15. 10:30:19

Ez igy igaz. De kizarolag gyorshajtasra kenni a dolgot, ahogy az index teszi...
Ezt unom mar, a kurva kereszteshadjaratot az autosok ellen, vagy pl. a dohanyosok ellen...
Szerintem ennel sokkal fontosabb dolgokat kene rendbe rakni, nem a dohanyosokat uldozni, mint eretnek szemelyeket. Vagy folyton az autosokat szidni, hogy miattuk van minden...szegeny Kovacs neni fekelye is attol van, hogy en gepkocsival kozlekedem Pesten, es nem vagyok hajlando igenybevenni a szervezetlen, koszos, budos, igenytelen, amde megis draga BKV-t...

Visszaterve a cikkre...millio ilyen tortenik naponta, hogy valaki el kezd biraskodni, meg jopofizni. Aztan egyszer a kamionos szivja meg (szetlovik a fejet), maskor a szemelyautos (csatt a masik kamionba...).

Ket lehetoseg van:
1. Rahuzos kamion elozte a masik kamiont, nem gyozodott meg arrol, hogy szabad a belso sav. Merci nagy svunggal megjott, de mar eselytelen volt, hogy kikerulje oket a leallosavon.
2. Rahuzos kamion haladt, meglatta a gyorsan kozeledo bi-xenon szempart, es gondolta moka-kacagas lesz...
Aztan lett belole siras-rivas...

cso zsi 2008.02.15. 10:47:49

Lassítsunk egy picit.
Meglehetősen sokat autózom, ennek negyedét autópályákon.
Hazánkban nem egyedi eset a "kamionverseny" amikor a 85-tel haladót 90-nel "előzi" a másik úgy két percen keresztül.
Hazánkban nem egyedi eset, hogy nagy értékű autóval rendelkezők közelebb járnak a 200-hoz, mint a 130-hoz.
(Igen, én is mentem már gyorsabban, épp a másik topicban írtam róla)
A német autópályákon engedélyezett az "eszméletlen sebesség".
Ahol háromsávos, és egy "kamionverseny" (ami igen ritka volt) sem jelent problémát, mert szabad útja van az alacsonyan szállónak.
Ahol kétsávos, ott helyenként 80-100-as korlát is van kilométereken keresztül.
Csak a románok, és a magyarok nem tartották be.

A gyorshajtók, legyen az autós, vagy motoros, nem tudják megitélni, hogy látják-e őket egyáltalán.
A mai modern autókon piperetükör van visszapillantó helyett. A kamionon is elég nagy görbülete van, nem mondani meg belőle, hogy 500-800 méternyire mennyivel is közelít feléd a xenonos.
160-nal 44 métert másodpercenként.
180-nal 50-et, 130-cal 36 métert.
Nemhogy élnének, nem ütköztek volna.

TH 2008.02.15. 10:59:57

Jani 2008.02.14. 16:32:21
Jani 2008.02.14. 16:18:04
Ezen a blogon volt már szó mindenkiről: a béna tatáról, a szőke nőkről, a telefonáló autósokró, az ittas vezetésről stb.
Nem értem az indulataidat, hiszen ezen a blogon minden témát meg szoktunk beszélni. Az indexelés csak az egyik probléma, vannak annál sokkal fontosabbak is: tényleg vissza kéne olvasnod a korábbiakat.
Ha viszont baszol elolvasni a korábbi témákat, akkor minek járatod a pofádat?

Johnny336 2008.02.15. 11:06:23

cso zsi 2008.02.15. 10:47:49

Teljesen jogos. Nem mondom, hogy vetlenek voltak. De elkerulheto lett volna a baleset, annak ellenere, hogy a Merci rohant. En is akadalyoztam mar meg sok csattanast, mindossze azert, mert lattam, hogy rohan a barom, es nincs tisztaban a sajat kepessegeivel, vagy az utviszonyokkal. Errol szol a vezetes sajnos nalunk. Szerintem nalunk akkor jo vezeto valaki, ha tudja korrigalni a sok tulok baromsagat...

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 11:13:07

Mercis sofőrnek be volt kapcsolva a biztonsági öve. Sajna ez itt nem segített, mert a teherautó platója bejön az ablakon...

Azt én sem értem, hogy miért nem vette igénybe a leállósávot, vagy akár ki a mezőre! Egy teherautó seggét soha nem szabad bevállalni, főleg nagy sebességgnél!

Engem is idegesít, hogy mindenre a sebesség túllépést húzzák rá! Az is igaz, hogy ha csak 60 -al megy, akkor tuti nem halnak bele. Ha meg nullával, és otthon maradnak tévézni, akkor tuti el lehet kerülni minden közúti balesetet! Bár néha memegy az Ifa a házba is, egy elvétett kanyarnál...


Más:
Pár hete engem "megtréfált" egy kamion a Lágymányosin. Kezdem azzal, hogy szabálytalan voltam, mert a belsőben haladó kistehert jobbról kezdtem előzni a külsőben, amikor úgy ítéltem meg, hogy lesz elég hely a kisteher és a külsőben haladó kamion között visszatérni a belsőbe a kisteher elé... De!!! A tök üres Lágymányosin a kamionnak eszébe jutott fékezni egyet, amikor éppen a "réshez" értem. Szerencsémre mindig túlbiztosítom magam, és így is elég volt a leszűkített rés, illetve, lehet hogy a kisteher rendes volt, és lassított is, ezúton köszönöm neki, ha így tett! Azt pedig nem tudtam eldönteni, hogy a kamion minek fékezett be, mert előtte legalább 500 méterig senki nem volt, a legkorábbi lehajtási lehetőség is még párszáz méterre... Szóval csak arra tippeltem, hogy meg akart szivatni!

Johnny336 2008.02.15. 11:19:54

EBEUSS 2008.02.15. 11:13:07

Valszeg atfutott elotte egy kobor vad, es nem akarta elcsapni. Mas eshetosegre nem tudok gondolni... :)

TH 2008.02.15. 11:23:23

EBEUSS 2008.02.15. 11:13:07
Ezért is mondom én, hogy a MAI MAGYAR autópályaviszonyok mellett értelmetlen gyorsan száguldozni. Egyrészt ugye semmi időt nem spórolsz, a fogyasztás viszont megugrik, másrészt veszélyes, harmadrészt meg nem is élmény, hiszen nem sokkal izgalmasabb 180-al az autópálya, mint 120-al szerintem...

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 11:30:27

"nem mondani meg belőle, hogy 500-800 méternyire mennyivel is közelít feléd a xenonos."

Ezzel nem értek egyet!
A tükröt folyamatosan használni kell!
Pár másodpercenként illik belenézni! Nem PERC, hanem másodperc!
Nem egy nagy dolog, mert úgysem egy pontra fókuszálsz az úton, hanem nézegetsz mindenfelé, persze előre! :) A tükör is elől van, úgyhogy ebbe a folyamatos pásztázásba könnyen bele lehet venni a tükröt is! Persze az legyen jól beállítva, és ne kelljen keresgélni a látnivalót benne!

Ha ilyen sűrűn visszapillantasz, akkor ezek a 200 -al közeledő járművek sem közvetlenül mögötted fognak feltűnni, hanem először egy halvány pont lesz csak a tükörben, aztán amikor megint visszanézel, akkor meg már sokkal jobban látod. Ebből kell következtetni, hogy itt egy "állat" jön, és jobb lesz felkészülni rá... De elévágni egyáltalán nem célszerű!

Szóval szeintem igenis fel lehet mérni a hátulról érkező sebességét! Persze nem km/órára kell megmondani, hanem a saját sebességhez lehet viszonyítani, és érzésre kell hogy működjön! Aki ilyen alapvető képességgel nem rendelkezik, akár a szeme, vagy akármi más miatt az ne vezessen!

cso zsi 2008.02.15. 11:32:51

Johnny336 2008.02.15. 11:06:23
Valami ilyesmi miatt is élek még.
Sajnos rengeteg hülyét húztam ki a sz@rból, úgy, hogy lehet, nem is tud róla, hogy kis híján meghalt, vagy küldött temetőbe másokat.
A fék nem elég, ezért tartom, hogy kell a teljesítmény is egy autóba. Sok balhét azzal lehet elkerülni, ha ki tudsz lőni, mielőtt csattannátok.

TH
Az autópálya nem az izgalmakról, meg a látványról szól.
Tájat nézni lehet 70-nel, 90-nel az egyszámjegyű főutakon. Ott kevesebbet fogyaszt az autó, igaz, van, hogy kétszerannyi idő kell a célbaéréshez. (csak szabályosan, 130 vs. 90-ről beszélek)

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 11:36:30

Johnny336,
Hídon viszonylag ritka a szarvas, de még a macska is! :)

TH,
Szerintem a 180 és 120 között egy ilyen mercinél nem az izgalmasságról van szó!
Ennek ez az utazó tempója. Fogyasztása meg nem hiszem hogy annyira érdekli, ha ilyen autóra fussa...

TH 2008.02.15. 11:41:10

EBEUSS 2008.02.15. 11:36:30
OK, ez kétségtelen, de ez itthon igen veszélyes mutatvány tud lenni, mint a mellékelt ábra mutatja. Nem lenne gond a 180-al, ha nem közlekednének ugyanott a 2 sávos úton 80-al totyogó járművek is...

Johnny336 2008.02.15. 11:41:57

cso zsi 2008.02.15. 11:32:51

Az eloremenekules valoban az esetek 50%-ban hatekonyabb szerintem is, mint a ket labbal satu, kormany szoritas, sikitas trio alkalmazasa (kozben ima mormolas...).

Ha sztradan folyamatosan elore nezel, es egy pontot bamulsz (mondjuk az elotted halado segget), akkor ugy beall a szemed ket perc utan, hogy a helyzetjelzot is feklampanak nezed, es el kezdesz fekezni (tapasztalat). Jaratni kell a tekintetet. Es figyelni a forgalmat, minden iranyban...

TH 2008.02.15. 11:45:52

cso zsi 2008.02.15. 11:32:51
Hát ezért mondom, hogy mivel a pálya nem az izgalmakról szól, ezért nem érdemes a tempó növelésével izgalmasabbá tenni. De EBEUSS-nak igaza van abban, hogy egy nagyobb autóval tényleg 180 körül van az a sebesség, aminél autó és utasai egyaránt jól érzik magukat, csak ennek megfelelő út is kell. A magyar autópályák erre korlátozottan alkalmasak, és igen éber sofőrt kíván a feladat...:)

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 11:48:10

"A fék nem elég"

A fékről azt tartom, hogy arra van kitalálva, hogy megálljak a piros lámpánál.
Minden esetben kormánnyal oldható meg a vészhelyzet, és az adhat segítséget egy lassítás fékkel, vagy gyorsítás motorral.
Majdnem mindig van menekülési útvonal, és ezt kell megtalálni! Az egyetlen koccanásom az autópályán olyankor törtönt amikor orbánék éppen felújították az M7-est, és át volt terelve a szembe forgalom. 4 sáv a 2+leállóban! Nos itt tényleg csak fékezni lehetett amikor megállt a kocsisor... nem is volt elég! Kocc lett a vége.

Ja, és nem szabad szívbajosnak lenni! A balesetelhárításban a fokozatosságot kell betartani! Előznek, és jönnek velem szembe. Ha látom hogy simán befér, akkor nem csinálok semmit. Ha necces, akkor leveszem a lábam a gázról, ha ez keváés, akkor fékkel lassítok, és kihúzódok az út szélére, de még a betonon. Ha nem elég akkor vészfékezés, és kihúzódok az út szélére, de még mindig a betonon (aszfalt). Közben ugye folyamatosan közeledik a járgány, és ez az egész 1-2-3 másodpercig sem tart. Aztán jön, hogy lemegyek a padkára, bár tudom, hogy kárt tehet az autómban... ha meg kell akkor irány a mező, és kezdődhet az ottani lavírozás, hogy lehetőleg oszlopokat, fákat kerülümk. Ekkor már az jár a fejemben, hogy nem baj, majd a casco fizet, le van szarva! :D

Nem tudom ezt miért írtam le, de olyan jólesett! :)
Az a fura, hogy soha nem volt ilyen balesetem, de mégis annyira benne van a fejemben... Remélem hasznát veszem majd ha egyszer szükség lesz rá! :)

Johnny336 2008.02.15. 11:52:20

Inkabb ne legyen szuksege ra senkinek...

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 11:52:22

TH 2008.02.15. 11:41:10

Szerintem nem az a baj, ha 80 -al totyognak, hanem az ha esztelenül átjönnek a belsőbe!

A Váci úton mész 70-el, zavar az téged, ha az út szélén (járdán) gyalogosok sebessége még a 3 km/h -át sem éri el mert közben kirakatokat is nézeget...
Külön útnak kell kezelni a két sávot, és akkor nem lehet baj. Illetve sávváltáskor nézzen mindenki annyira körül, minth a Váci úton akarna átszaladni keresztbe!

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 12:01:25

A mercis platós sztorihoz még annyit, hogy ezt is be lehet vésni az ember tudat alattijába, hogy ha kamion segge lesz a végállomás, akkor reflexből lebukni az anyós ülésre. Mondjuk ciki, ha utasunk van, de neki úgyse fog eszébe jutni, így "csak" ő hal meg.

Történt egyszer, hogy álltam a lámpánál, és a szemből jövő motoros elcsúszott, és elkapta a bal első elemet az Astrámon. Álló helyzetben nem sok mindent tudtam csinálni, de azért leraktam a fejem a jobb1 -re a párom ölébe! :) Persze nem volt semmi értelme mert kismotor volt, és éppen csak okozott valami kárt, meg a szélvédő magasságáig nem is jutott el, de örültem, hogy azért ott is megtettem mindent az "életemért", és működött az előre betanult reflex.

cso zsi 2008.02.15. 12:14:55

Jól tetted, egy nagymotoros fejjel jött volna be a szélvédőn.
Egy orosz oldalon találtam vagy fél éve egy képsorozatot, ahol a sofőr megúszta az autószállító hátuljával való találkozást.
Az elöl és hátul ülő utasok állagát így ebédidőben nem részletezem.

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 12:24:25

cso zsi
Ezért is ússza meg sűrűbben a sofőr, főleg a vétkes sofőr, mert fel tud készülni!
Ő 2 tized másodperccel előbb tudja, hogy mi fog történni, mint szegény felkészületlen utasok, illetve vétlen autóban ülők....

Johnny336 2008.02.15. 12:32:54

A vetlenek is latjak egyebkent. Batyamekba is belementek, meg tudott szolni a tobbieknek, hogy kapaszkodjatok! 1 mp mulva mar nem volt meg a kocsijuk orra...
Mondjuk o marha jol vezet, iszonyat rutinja van, es nagyon jo erzeke, tehat eleg egyedi eset vezetes tekinteteben, de akkor is...

cso zsi 2008.02.15. 18:48:57

A vétlenek is látják...
Az utolsó ilyen esetem az volt, amikor az alárendelt útról kijött a kamion, pedig látta, hogy jövünk.
Ekkor mondtam az utasomnak, amit ő is látott: B*** meg, ez kijön...!
A nekem szembe jövő forgalom miatt nem tudott volna továbbmenni, bár a rendőröknek azt mondta, hogy ő jobbra akart kanyarodni.
Azok meg nézték, hogy hogy sikerült a hűtővizét máshová eldobni, mint amit mond.
Nekem csak annyi dolgom volt, hogy a négy sávnyi autóból másokat ne nagyon vonjak bele a kasznihorpasztásba.

Rocko- 2008.02.16. 15:42:58

EBEUSS 2008.02.15. 12:01:25
ehh. :/ és az utas meg pusztuljon meg?
ha bunkó taxis lennél, akkor még elnézném, de így? legalább szólnál, h "bukj le!".
és használd a féket is nyugodtan a kocsiban, arra van. :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.16. 16:02:11

Rocko,
írtam, hogy kamion hátuljába soha, tehát mindent elkövetnék hogy inkább máshova érkezzek. Ha ez annyira reménytelen, akkor meg nem lesz időm egy mukkot se szólni.
Különben meg ha ő is lebukik, akkor jól összeverjük a fejünket! ;-)

Rocko- 2008.02.16. 16:51:08

lebukás közben tudsz szólni. és akkor a te fejedre hajtja az övét. nem csak hasznos, hanem romantikus is! :D
és még mindig jobb két összekoccolt fej, mint egy fej minusz.

EBEUSS (törölt) 2008.02.16. 17:10:44

Összekoccolás esetén két félfej mínusz lesz! :)

Rocko- 2008.02.16. 17:36:31

ahh, na jó, hagyjuk abba. :D

Johnny336 2008.02.16. 23:19:06

Vagy szolj neki, hogy o bukjon le, es csatt elott meg kellemes elmenyben lehet reszed egy-ket pillanatra... :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.17. 11:02:58

Találtam az ORFK honlapján egy egész részletes baleseti statisztikát 2007 -re:

www.police.hu/data/cms496420/2007_baleseti_statisztika.pdf

BlaC 2008.02.20. 22:14:23

Kövezzetek, de én mindig indexelek! szerintem annál nincs idegesítőbb, ha valaki ezt, legalább ezt az egy szokást is elhagyja!

az összeset megverném:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása