Valószínűleg mindenki hallott már egy halom rémtörténetet márkaszervizekről, virtuális olajcseréről, meg hasonlókról. A cím ellenére most sem egy olyan sztorival találjátok magatokat szembe, amiben bombát szerelnek egy busz aljára és aztán Sandra Bullock kell az ártalatlanok megmentéséhez. Életveszélyes helyzet viszont az alant olvasható szituban is előfordulhatott, hisz valószínűleg nem kellemes meglepetés kategóriába tartozik az, amikor autópályán egyszercsak használnánk a féket, de lassulás helyett csak agymetsző frekvencián adja tudtunkra az autó, hogy a fékbetét az biza elfogyott. Ahogy László türelme is, ezért megosztotta velünk a komplett levélváltást. Azt meg döntsétek el ti, hogy ki mennyiben hibás!
2008.01.31.-én előre egyeztetett időpontban 1 éves gyártó által előírt szervizelésre vittem cégem autóját a Schiller Opel Fóti úti telephelyére. P.L. munkafelvevőnek jeleztem, hogy a hátsó fékek néhány napja furcsa hangot adnak, ezt tüzetesebben nézzék át.
A kinyomtatott munkalapra ez fel is került. kb 1,5 órát vártam az autóra, amikor közölte a munkafelvevő, hogy befejezték az átvizsgálást, rendezhetem a kasszánál a pénzügyeket. Megkérdeztem, hogy mi a helyzet a fékkel, elmondta, hogy a hátsó fékbetétek kopottabbak az elsőknél, ennek volt betudható a furcsa hang. Kicsit furcsán hangzott, de kérdésemre elmondta, hogy az ESP működésének tudható be a dolog. Arra a kérdésre, hogy igényel-e bármiféle beavatkozást a dolog, megnyugtatott, hogy a betétek 50%-osak, tehát további 20.000 km-t várhatóan ki fognak bírni. Rendeztem a számlát, a gépkocsit elhoztam.
Még aznap kiderült, hogy a fékek ugyan olyan hangosak, mint a szervizelés előtt, ezért időpontot kértem egy kifejezetten Opelek szervizelésével foglalkozó ismerősömtől, akihez másnap bevittem az autót. A kerekek leszerelésekor kiderült, hogy a betétek állapota az előző nap felvázolttól eltérően igen elhasznált. Kivették a betéteket, és kiderült, hogy a mindkét belső oldali betét 0-ra kopott, a jobb oldaliról annyira lekopott a kopó réteg, hogy a hordozó fém ki volt fényesedve, mivel már a féktárcsát súrolta, ez okozhatta a hangot.
A Schiller Opel szervize az autót közúti közlekedésre alkalmatlan állapotban adta ki!
Azonnal kicserélték a kopott betéteket, a régieket összecsomagolták és ismételten felkerestem a Schillert. A munkafelvevő asztalára kipakoltam a betéteket, megkérdeztem, hogy emlékszik-e rám, illetve, hogy ő is úgy látja-e, hogy lényegesen rosszabb a betétek állapota, mint 50%? Felajánlottam, hogy vagy fizették vissza a szervizelés árát, és egy életre elfelejtem azt a céget, vagy más utat keresek a probléma megoldására. Ekkor időt kért, és hátra ment a műhelybe. Láttam, hogy 2 személlyel beszélget, majd az egyikükkel, feltételezhetően egy szerelővel, visszatér, és megkérdezte, hogy hol az autó? Elindultunk együtt a parkoló felé az autóhoz, arról is érdeklődött, hogy hol lett kicserélve a betét. Erre a kérdésre nem adtam konkrét választ, hiszen nincs jelentősére a történet szempontjából ebben a pillanatban.
A autóhoz érve nézegetni kezdték a hátsó kerekeket. Tekintettel arra, hogy azt éreztették velem, hogy nem hiszik el, hogy a betétek nem ebből az autóból valók, közöltem, hogy nyugodtan vizsgálgassák, de itt nem kívánom bizonygatni az igazamat. Ezek után P.L. rá is kérdezett flegmán, hogy ebből az autóból van-e? Miután szóvá tettem, hogy nem megfelelő a hangnem, belekötött, hogy milyen alapon emelem fel a hangom? Ha én idejövök és „lebaszom” elé a betétet, akkor ő „bebassza” a kocsiba. Ez volt az a pillanat, ahol befejeztem a beszélgetést.
Azon kívül, hogy kétségbe vonta, hogy igazat állítok, minősíthetetlen stílusban beszélt velem. Véleményem szerint ilyen ember ügyfelekkel való kapcsolattartásra alkalmatlan, viselkedése elfogadhatatlan.
2008. február 5.-étől mintegy 300 km-rel az úgynevezett „szervizelés” után az autó indításkor és leállításkor is InSP feliratot jelenít meg a műszerfalon.
Állításaimat számlákkal, szervizkönyvvel, és igény szerint a fékjavítást végző autószerelők nyilatkozatával tudom igazolni. A fékbetétekről készült képeket mellékeltem.
Kérem, hogy az ügyet kivizsgálni szíveskedjenek, illetve kérem, hogy tájékoztassanak, hogy hova fordulhatok bizalommal a gépkocsi átvizsgálása céljából?
Jelen levelemet megküldöm a Schiller Opel ügyfélszolgálatának, a GM Southeast Europe-nak, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, a Nemzeti Fogyasztóvédelemi Hatóságnak is.
A szerviz válasza a levélre:
T. Patlók László Úr,
Alábbi levelében, leírt észrevételeit kivizsgáltam! Amennyiben jól értelmeztem, az alábbi kifogásai vannak, szolgáltatásunkkal kapcsolatban:
1. Az átvizsgálás és a jelzett panasz (hátsó fékektől idegen hang) kivizsgálása, nem lett szakszerűen elvégezve.
2. Átvizsgálás után, az "Insp" figyelmeztetés, kijelzése.
3. Nem megfelelő bánásmód.
A következők szerint szeretném, orvosolni problémáit:
1. Kérem, időpont egyeztetés után, fáradjon be Váci út 113. alatt található szervizünkbe és az átvizsgálást, illetve a hátsó féknyergek megfelelő működését ellenőrizzük! Fékhatás méréssel, ellenőrizzük az üzemi féket. Természetesen ingyenesen! A Kollégák a külső fékbetétek állapota alapján állapították meg a várható élettartamot; ettől autója még közúti közlekedésre alkalmas volt!
2. A szerviz periódus, átállítását, a fentiekkel együtt elvégezzük.
3. Kollégáink, igyekeznek a körülményektől függetlenül, megfelelően és lojálisan kezelni Ügyfeleink panaszát! Az Ön észrevételei alapján, ezt kiemelten fogom ellenőrizni és megvizsgálni, hogy Ügyfeleink problémáját hatékonyabban tudjuk kezelni!
Az esetlegesen, Önt ért kellemetlenségek enyhítésére, szeretnék felajánlani, a 2. éves átvizsgálás díjából 15% munkadíj és 15% alkatrész kedvezményt; Ügyfél elégedettséget szem előtt tartva; amennyiben az alkatrészeket is Tőlünk rendeli meg!
Kérem, ha az elkövetkezőkben panasszal élne szolgáltatásainkkal szemben, azt először nekünk jelezze és nem más javítóműhelynél! Nem zárkózunk el semmilyen problémától, panasztól és igyekszünk ezeket konstruktívan kezelni!
Várom válaszát!
Üdvözlettel: Nagy Csaba műszaki igazgató
És a harmadik felvonás, válasz a szerviz nagyvonalú, valószínűleg az árrésbe még beleférő ajánlatra:
Tisztelt Nagy Csaba Úr!
Leveléhez fűzött észrevételeim a következők:
- Az idegen hang igen jelentős erejű volt. Ha véletlenül a kollégák levették volna a kereket és úgy rátekintenek a belső betétekre, láthatták volna, hogy nem erősen kopott, hanem 0-ra kopott a betét. Feltételezhetően a felni lyukain keresztül benéztek, így valóban csak a külső betétek láthatóak. Kértem a probléma megoldását, azaz a hang megszüntetését, erre még csak igyekezet sem történt, mert ellenkező esetben ki kellett volna derülnie, hogy teljesen elkoptak a belső betétek.
- Az Insp kijelzése sajnos hasonló hozzáállásra enged következtetni. Engedje meg, hogy úgy éreztem, hogy hasonló "színvonalon" végezték el a többi teendőt is.
- A nem megfelelő bánásmódra nincs mentség és véleményem szerint utólag már nem korrigálható.
Jelzem, hogy sem a kedvezményt, sem az ingyenes átvizsgálást nem fogom igénybe venni, sőt, az Önöktől kért, második autóra vonatkozó ajánlatot is elvetettem. Nem tekintem magam ügyfelüknek. Különösen felháborít, hogy Ön, aki műszaki igazgatóként írta alá a levelet a mellékelt fényképek ellenére úgy ítéli meg, hogy az autó, aminek mindkét hátsó fékénél az egyik oldali betétek 100%-osan kopottak, alkalmas közúti közlekedésre. Ha gondolja csiszolja le a saját használatú autójának a betéteit és távolról szívesen megtekintek egy kanyarban előadott vészfékezést.
Tekintettel arra, hogy a mellékelt képek nem tudták meggyőzni, felveszem a kapcsolatot egy igazságügyi szakértővel. Remélem, hogy a szakvélemény nem csak a bíróságot fogja meggyőzni, hanem esetlegesen Önt is.
Nem véletlenül vittem másik műhelybe az autót. Attól világosabban nem tudtam kifejezni magam, minthogy felírattam a munkalapra, hogy problémát észleltem a hátsó féknél, kérem orvosolni. Nem gondolom, egy második, harmadik, negyedik próbálkozás eredményre vetetett volna, ráadásul nem szokásom egy szolgáltató cégnél a kifizetett pénzem mellett könyörögni, hogy végezzék el a kifizetett munkát.
"leírt észrevételeit kivizsgáltam"
"fogom ellenőrizni és megvizsgálni"
Ugye nem csak én érzek ellentmondást?
Üdvözlettel egy volt ügyfelük
Káposztakukac 2008.03.07. 12:44:09
vape 2008.03.07. 12:46:17
Amúgy most mi a vita tárgya? Másfél óra szerviz munkadíj, azaz kb. bruttó 10e Ft? Ennek szerintem felesleges ekkora feneket keríteni (igazságügyi szakértő, bíróság, stb.), mert csak nagyobb lesz a füstje, mint a lángja. Egy hozott fékbetét egyébként is nehezen fogadható el bizonyítékként, bárhonnan összeszedhető. A helyes megoldás az lett volna, ha a post írója visszaviszi a kocsit a szervizbe még alkatrészcsere nélkül, és úgy veri ki a balhét. Akkor egy szava nem lehetett volna a Schiller szerviznek.
zotya 2008.03.07. 12:59:37
Johnny336 2008.03.07. 13:07:53
Egyébként baromi jó levelet írt a csávó. Én valószínűleg azt írtam volna nekik, hogy a kedvezményt kenjék a hajukra, vagy dugják a seggükbe, de nem vagyunk egyformák... :)
Hózentróger 2008.03.07. 13:18:14
Es vagy kellek igy is, vagy nem. De ugyis talalok olyan helyet, ami nekem jo.
Egyebkent egyre inkabb gondolkodom, hogy Szlovakiaba kiviszem a kocsit(Skoda) szervizekre, hazafele telerakom Zlaty-val, meg Becherrel a csomagtartot, es uccuneki. Ja, es eszem sztrapacskat is.
ex-dr. vuk 2008.03.07. 13:34:54
"Nem csinaltak meg amit kifizettem, kerem vissza a penzem."
"O jaj. Hozza vissza, ingyen megcsinaljuk, ezuttal tenyleg! Es mivel elsore at akartuk baszni, ezert ha ezutan legkozelebb megint ide hozza, akkor egy pici kedvezmenyt kap (arra nem vallalunk garanciat, hogy ekkor nem basszuk at ujra)."
Meg kerdes?.. :)
ex-dr. vuk 2008.03.07. 13:35:56
Johnny336 2008.03.07. 14:14:06
A legszomorúbb, hogy rohadtul igazad van. Ez tényleg így működik nálunk...
Potenciális Disznó 2008.03.07. 14:16:28
Az persze lehetne külön téma, hogy hova kopott el a fékbetét, de a reklamáció tárgya nem a tízezer forint, hanem az, hogy a szerviz nem végezte el, amivel megbízta őket. Egyrészt a megrendelő külön jelenzte a zajt, aminek kérte a megszüntetését. Másrészt az átvizsgálás az én szótáramban átvizsgálást jelent, nem a felni lyukain való belesés alapján következtetést. Továbbá a manust kiengedték teljesen lekopott betétekkel, ami akár balesetveszélyes is lehet (Sőt, valószínűleg az).
Ha én úgy vezetnék, ahogy ők átvizsgálnak, akkor feltételezhetném, hogy mivel az első kettő jobbkezes utcából nem jött senki, ezért a következő négyből sem fog. Legfeljebb majd meglepődüm, amikor egy érkező kamion eltol.
EBEUSS (törölt) 2008.03.07. 15:30:06
Sajnos kishazánkban ilyesmire is gondolni kell!
na? 2008.03.07. 15:58:05
Hol van Budapesten ilyen Skoda márkaszervíz?
senki 2008.03.07. 16:14:47
A legfontosabbat kihagytad: büntető feljelentés írásban a rendőrségen közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt. Ez egy egyszerű tényállás bizonyítás lesz a Te esetedben, a szervíznek nagy szopacs, a szerelőnek és a vezetőjének priusz és ha a Bíróság jól jár el, akkor foglalkozástól eltiltás. Akkor egy pár évig nesm szerelnek autót.
A szervíz már akkor kétségbe szokott esni, mikor a rendőrök kimennek házkutatni és legfoglalják a javításra vonatkozó iratokat, a belső ügymenetet-szabályzatot, a dolgozók munkaköri leírásait.
Nekem volt egy ismerősöm, ők egy külföldi kocsival verték át, kopott, szar állapotban intéztek rá friss műszakit a megvétel előtt. Mikor a kocsit megvette, érezte, hogy ez nem frankó, feljelentés, szakértő, ítélet, neki meg 200.000 ft-ot fizettek vagyoni kártérítésként, hogy a jármű olyan állapotba legyen, hogy az tényleg megfeleljen a műszaki feltételeknek.
Johnny336 2008.03.07. 16:22:33
"Akkor egy pár évig nesm szerelnek autót."
Ennek mi a teteje? A fenti történet alapján idáig se tették. Mostmár jogerősen nem kell csinálniuk... :)
HajraSchiller 2008.03.07. 16:54:35
OPEL SCHILLER, Váci út
Elsőzör azt hittem: Gyorsak, pontosak, és nem vertek át! 50 ezret legomboltak az első szervízért. Hazamentem, gondoltam, meglesem a szűrőket, azokat a legkönnyebb. A levegőszűrő érintetlen volt, tiszta retek. Kiszedtem a pollenszűrőt, na az se volt új. Ezek után abban már nem is reménykedtem, hogy olajat és olajszűrőt is cseréltek az autóban. (benzinszűrőt viszont állításuk szerint igen, mert ők olyan gondosak, hogy ellenőrizték és nem találták megfelelőnek, plussz néhány e forint- szerintem nem is néztek a kocsi alá)
Gábor 2008.03.07. 17:05:02
Ami azonban dühít, hogy nem járok jobban sehol máshol sem. Miért kell ennek így lennie? Miért nem lehet azért a rakás pénzért, amit pofátlanul elkérnek, legalább rendesen megcsinálni a munkát? Ez itt a kérdés...
Másik sztori, kísértetiesen hasonló ehhez.
Tavaly ilyenkor a munkatársam 75.000-es szervizre vitte Ford Transit kisbuszunkat a salgótarjáni Ford szervizbe. Munkalapra ráírták, hogy fékek ellenőrzése, szükség esetén cseréje. Persze ki is fizettették az átvizsgálási díjat. Mit gondoltok mi történt? Úgyvan! Szartak átnézni, csak legombolták a lóvét. Ez két nappal később ki is derült. Ekkor került hozzám az autó, mivel egy 1000 km-es útra indultunk (volna). Már az autó átvételekor kiderült számomra, hogy valami nincs rendben a fékkel. Az eleje fogott rendesen, de a hátulja kanyarban ki-ki akart törni. Vittem is rögtön egy pesti márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy a hátsó fékbetétek megszűntek létezni, a betét már olyan vékony volt, hogy szinte át lehetett rajta látni, nem hogy kopóréteg nem volt rajta, henem a vasnak több mint a fele eltűnt! Képzelhetjük, hogy mondjuk autópályán 130 km/h-val haladva egy vészfékezéskor mi történhetett volna, mondjuk 8 utassal a hátam mögött! Még belegondolni is rossz. Természetünkből fakadóan nem csináltunk óriási balhét, de azért finoman elmagyaráztuk a sajgótarjániaknak a helyzetet.
Az eset óta csak úgy engedek bárkit a kocsihoz nyúlni, ha végig ott állhatok mellette. Sajnos idáig jutottunk.
Az egyik tanárom találóan fogalmazta meg: A bizalom alapja a sűrű ellenőrzés...
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.03.07. 17:06:54
Auto-Fortról van cikk?
Secnir 2008.03.07. 17:09:49
silleropel a szerviszuper :D
a legjobb szerviz én magam vagyok. ha fékpofát, olajat stb kell cserélni, megbízom magamban. egyszer sem vertem át, és nem próbáltam becsapni engem. olcsó, elfogadható árakon dolgozom magamnak.
ajánlom magamat...
mákospite 2008.03.07. 17:33:51
Magánszerelő. Ennyi. Évtizedek óta bevált javítási forma. Mert megérdemlem.
Mityu 2008.03.07. 17:47:52
2003 óta viszem ugyanahoz a szerelő(k)höz az (összes) guruló vasdarabot.
- Hangos szó még nem volt. Szerintem nem is lesz.
- Ha véletlen valamit elfelejtenek arra szoktak emlékezni.
- Ott lehetek, ha akarok az autó mellett.
- Amire aszongyák, hogy kicserélték az valóban ki van cserélve.
- Együtt kalkuláljuk milyen szerelési-javítási műveletek történjenek a lehetőségeket figyelembevéve.
U.i.: Márkatársak szoktunk egymásnak köszönni a műhelyben.
mákospite 2008.03.07. 17:54:25
vagy te és a kivételes helyzeted, és van a Nagy Magyar Büdös Gyakorlat. Szerinted a többség melyikbe tartozik? Naugye.
Mityu 2008.03.07. 18:05:49
Azt eccer magyarázza már el nekem valaki és értesse meg velem. A magyar mi a faszé nem tud valamit - közlekedés/szerelés/építés/STB! - JÓÓÓÓL csinálni?! A jó munkához nem idő kell 'szameg hanem AKARAT!
Ismerősnél lakásfelújításkor 3 X szedettem ki a kádat. Csupán ellenkezőleg lejtett mint amerre kellett volna. Miután beígértem, hogy ledobom a fószert a harmadikról ecceriben sikerült MINŐSÉGI munkát végezni.... Röhej
mákospite 2008.03.07. 18:07:26
nyekk 2008.03.07. 18:13:24
mogyi74 2008.03.07. 18:14:06
A késésért beigért plussz extrákért vezető váltás miatt burkoltan csak annyit mondtak "felejtsem el".Aztán bizony a kötelező szervízek is inkorrektek voltak. Mindezt Pécsen történt...
Szeretem az Opelt mint autót, de szalonból többet nem vennék.
Mityu 2008.03.07. 18:15:03
grab 2008.03.07. 18:30:08
Húszezer kilóméterrel később egy ismerős szerelővel kicseréltettem a vízpumpát. Meglepetésemre közölte, hogy a vezérműszíjat és a görgőket is cserélni kell. El is hozta a kiszerelt alkatrészeket, a szíj széle már foszladozott.
jakabos 2008.03.07. 18:33:20
Szal ennyit a márkaszervizről.
m 2008.03.07. 18:57:48
Gyakorlatilag semmit sem ad. Lemond némi haszonról...
2008.03.07. 18:58:59
bloggernorber 2008.03.07. 19:09:53
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.03.07. 19:16:43
megértem, ha jogi útra tereli az ügyet.
zappa 2008.03.07. 19:17:33
bandika 2008.03.07. 19:18:13
Aztán ha olyanja van a vendégnek, nézheti is mit csinálok. Ha a nagyobbik kalapácsot veszem elő akkor is.
Nincs fékpadom, de javítás után mindig megméretem, és NYUGODTAN alszom.
kicsi_szervíz_rulz 2008.03.07. 19:38:23
107! 2008.03.07. 19:46:56
Potenciális Disznó 2008.03.07. 19:47:01
Igen, mostmár vélhetően nehezebb lesz bizonyítani, hogy az a betét abban az autóban volt, bár profi anyagvizsgálónak vélhetően nem lehetetlen.
A legszerencsésebb tényleg az lett volna, ha azonnal visszamegy asztalt borogatni.
Ilyenkor áldom én is a szerencsémet, hogy én is külön szerelőhöz járok.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.03.07. 20:15:29
Taurusz 2008.03.07. 20:38:56
Gabika 2008.03.07. 20:45:01
robert 2008.03.07. 20:46:32
99 év végén-6hónap várakozás után-vettem akkor egy fullos 1,8-as zafirát,pénteken vettem át fehérváron,ott lett meg leggyorsabban,hétfőn bementem a schillerhez pesten,hogy csíkoz az ablaktörlő.Azt mondja az ember,kicserélik,egy hét várakozás,nincs ablaktörlő,mondom oké,egy hét múlva megyek,kicserélik,de fizessem ki,mondom,mit ,jóember 2 napos autón én tettem tönkre?Akkor nem cserélik ki,ok,qrva anyád,ott hagytam.
15 ezres szerviz,dunakeszi opel gaál,megcsináltak mindent,gond egy szál se.Igen normális szerviz,sajna már megszünt.
kb 22 ezer km,csikorog a hátsó fék,szerviz,betétek vason,tárcsa kuka,mondom nekik,elsőnek semmi baja,hogy is van ez.Tudják,konstrukciós hiba,van akinek 15 ezer alatt döglött meg a hátsó fék.Jó,opel hungary telefon,hozzáértő főköcsög mondja,rosszul fékezek.Mondom semmi gond,de egy fékpedál van a kocsiban,első fékeknek semmi baja.Válasz,menjek családiasabb hangulatú szervizbe.Hozzáteszem,addig a kocsiban már cseréltek gariban 3 garnitúra fényszórót,mindegyik beázott,hátsó gátlókat,lambda szondát.A szerviz hozzáállása maximálisan korrekt volt,mondták szarból nem lehet várat építeni.
Mondom a gyökér opel hungarys baromnak,adja írásba,hogy rossz szervizbe járok.Azt nem lehet.
Volt olyan lámpacserém,amikor kivette a dobozból az új lámpát a szerelő,párásabb volt,mint ami a kocsiban volt.Ennyit az opelről,és ezt tudják a szervizekben is.
2006 tavaszán vettem egy land cruisert a váci úti toyota superben-schiller csoport-15 ezres szerviz,olajcsere,aztán kész.
30 ezres szerviz,szereztem ismerőst vácon,kocsi mellet lehetek végig,azt viszek amit akarok,szerelő végtelen normális.Nézik az autót,miért nem lettek lezsírozva a kardán zsírzószemei 15 ezernél?Honnan tudjam,a lényeg,hogy 15-nél semmit nem csináltak meg.
Ennyit a schiller filozófiájáról,bocs,ha hosszú voltam.
domel 2008.03.07. 20:59:20
pali 2008.03.07. 20:59:22
Csávógyerek 2008.03.07. 21:05:11
Viccesen alacsony ár, döbbenetes minőségű kiszolgálás, a szerelő neve egy kártyán a műszerfalon hagyva, ingyen fuvar aznap a melóhelyre meg vissza, emailben vagy telefonon utólagos véleményfelmérés, kis ajándék az esetlegesen jelen lévő gyereknek, nem is mondom tovább, mert magam is alig hiszem el majdnem 20 évnyi magyarországi szervízbe-járás után.
Kár hogy asszony már költözne hazafelé :o(, ezért előbb-utóbb itt kell hagyni ezt az autós kánaánt (mondjuk, más szempontból azért itt sem fenékig tejfel).
robert 2008.03.07. 21:17:18
Mindent számlával tudok igazolni.
Az utolsó Kenneth 2008.03.07. 21:36:45
Pár száz kilométerrel korábban bevittem az opel DI-FER-be ( 7 nappal későbbre tudtak időpontot adni), mert irdatlanul rángatott és morgott a kocsi eleje főleg autópályán, majd alacsonyabb sebességnél is végül már csak 50-60-nal lehetett menni vele különben olyan volt mintha macskakövön mennék 80-al.Ez a jelenség viszont gurulás közben nem, hanem csak sebességben jelentkezett, ez lényeges momentum, mondtam is a munkafelvevőnek, hogy ne próbálkozzanak kerék centírozással mert nem az a baj... , aki természetesen csak a "lényeget" rögzítette a papíon: rángat az autó eleje.
Nagytudású szerelők elvégezték a kötelező szervizt, levették a kereket, kicentírozták, majd délután visszaadták a kocsit hogy kipróbálták, megjavították.(a külső-belső takarítást nem végezték el, hiába hirdeti nagy piros betűkkel a tábla a szervizben hogy 25000 Ft felett ingyen elvégzik)
Természetesen az autó tovább rángatózott, így fel is hívtam őket, hogy ezt sajnos nem sikerült kijavítani, vinném vissza az autót. A kis köcsög munkafelvevő a sűrű elnézéskérés helyett ajánlott egy 10 nap múlva esedékes időpontot, ekkor kezdett bennem felmenni a pumpa, és felvilágosítottam, hogy a lófaszt várok 10 napot most azonnal visszaviszem, hiszen a hibát nem javították ki így maximum elnézést kérhetnek és fogadhatják azonnal a kocsit...
A lófasz kifejezésre úgy reagált a munkafelvevő, hogy ő nem szereti, ha vele így beszélnek és kinyomta a telefonját...
Ekkor hívtam fel egy másik szervizt, ahol másnap fogadák a kocsit, és alkatrész ellátási probláma miatt ugyan 3 napot vett igénybe a javítás, valamint a munkafelvételük sem mondható ügyfélközpontúnak, de végülis ők MEGJAVÍTOTTÁK ezt a rakás fost. Ez azt jelenti, hogy 270.000 Ft-ért kicseréltek két féltengely csuklót.
Na ettől a pénztől esett el a DI-FER. A kis munkafelvevő majom kb 2 havi bére....
Az autó azóta is köszöni jól van.
Annyit még, hogy kb 1 hét múlva még vissza kellett mennem a DI-FER-hez, mert megrendeltem náluk még az első látogatáskor egy csomagtér teleszkóp, valamint egy ablaktörlő cserét. Plusz a korábban kitölteni "elfelejtett" szervizkönyvet is kitöltettem velük.
A takarítást most sem csinálták meg, ezt szóvá is tettem. Erre az volt a válaszuk, hogy én nem kértem ezt külön, hiába van kifüggesztve a táblán, hogy megcsinálják....ha akarom várjak még egy órát és akkor megcsinálják...
Gyökerek.
robert 2008.03.07. 21:53:06
Valamit jelenthet,hogy egy szerelőnek sem volt opelja a szervizben,és erősen fikázták a márkát,ugyanis az összes autómat hozzájuk hordtam még zöldkártyára,meg műszaki vizsgára a zafira után is.Erősen néztek a 230000km-t futott toyota furgonra,amin még gyári volt az első féktárcsa.
Azóta csak toyota,honda,meg subaru jöhet szóba,és ezzel nem akarom a németeket leszólni,de mióta ilyen autókkal járunk,nincs idegeskedés.
Vladimir Harkonnen 2008.03.07. 22:33:00
Rocko- 2008.03.08. 00:19:38
én a helyében visszavittem volna egyből, h csinálják meg rendesen. a többit meg dettó ugyanúgy. :)
márkaszervízekről meg nem írok semmit, maszekról se. mindkettőről vannak tapasztalataim.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.08. 00:24:44
Rocko- 2008.03.08. 10:20:48
Lacaca 2008.03.08. 12:33:26
azért cseréltettem ki azonnal a betéteket, mert "közúti közlekedésre nem volt alkalmas" az autó
azért máshol, mert nem volt bizalmam a schillerhez az eset után
nem 10e Ftról szól a történet, hanem elvi problémáról, megfűszerezve egy gondatlanságból elkövetett veszélyeztetéssel
a schilleres válasz érkezésének napján az autót igazságügyi szakértő megbontatta, és hitelt érdmlően dokumentálta ez esetet, hivatalos szakértői véleménnyel és képekkel megtámasztva. Bizonyítottnak látta, hogy az említett betét ebből az autóból származik, a tárcsán fellelhető még friss kopásnyomok alapján, amihez a betét tökéletesen illeszkedett.
a schiller azóta megkapta a peren kívüli megállapodásról szerkesztett ügyvédi levelet
az autó a 21ekm-ből 18-at Bp-en futott, dinamikus használat mellett. Ugyan cégautó, de az én cégemé, tehát nem agyonhajtom, csak napi rendszerességgel dinamikusan használom, 15e-nél olajcserével az előírt 30e helyett.
gaben 2008.03.08. 13:18:11
Kész a javítás.
Próbaút. Ha rendben, akkor pénztár majd haza.
Ha nem, akkor nekiugranak mégegyszer, azonnal külön kérés nélkül. Majd próbaút stb. stb.
Ahol ez nem így van, az nem márkaszervíz hanem egy szarhalom.
Lacaca 2008.03.08. 14:03:26
Farky 2008.03.08. 16:03:32
A szakértő ugye szakért, nem bizonyítottnak lát. A Schiller majd hoz egy másik szakértőt, aki majd nem látja bizonyítottnak. A bíró meg néz ki a fejéből :) Persze peren kívül is megállapodhattok.
Én egyszer szívtam be téli/nyár kerékcserénél, hogy ugyan beírták a centírozást, de nem csinálták meg. Amikor elhoztam a kocsit, városban közlekedtem. Egy hét múlva az autópályán rázott, rezonált mint az állat. A szerviz lerázott azzal, hogy kátyuba mentem és azért...
Így most minden javítás után egyrészt csekkolom ami csekkolható, másrészt nem hordom márkaszervizbe, mert nem ér a kocsi annyit, hogy 7-8ezres óradíjjal matassanak benne.
Ha átbasznak, legalább ócsón basszanak át :))
Henrik · http://Henrik 2008.03.08. 19:58:11
NEM találkoztam még egy olyan szervizzel rajtuk kivül, ami ne kurvult volna el előbb vagy utóbb!
Donor 2008.03.09. 07:52:18
Ha már elkövettem azt a hibát hogy leszartam a féket a kuncsaft kifejezett kérése ellenére, akkor legalább a pénzt visszaadtam volna valami ajándékkal megfejelve és sűrű bocsánatkérések közepette. Az ilyen szerelőt páros lábbal kell kirugni és a homlokába beleégetni hogy "csak kukásautó takarításra alkalmazható"
Én ezért csinálok mindent a saját járműveimen. Nem vagyok csóró, lazán ki tudnám fizetni, de amit én csinálok az sokkal igényesebb és megbízhatóbb munka és érdekes módon ilyen súlyos hibát sohasem követtem el magam ellen. Az utolsó szervizes élményem az volt amikor elfelejtették meghúzni a féknyereg rögzítő csavarjait. Szóval ha már meg kell halnom akkor ne más hülyesége miatt haljak meg :D
Persze nem mindenkinek van lehetősége/tehetsége ehez, azoknak azt javaslom, hogy végig minden mozdulatát a szerelőnek, hogy valóban elvégzi e a munkát. Ahol erre nincs lehetőség oda nem szabad vinni, mert átvernek.
Donor 2008.03.09. 08:08:32
Egyik haverom úgy vett motort, hogy megkérdezte, elveszíti e a garanciát ha saját szerelőjével csináltatja a kötelező szervizeket. Talált olyan céget aki azt mondta, csak az számít, hogy hivatalos szerelő pecsételjen a szervízkönyvbe és írja alá hogy miket végzett. Ugyanis ha garanciális gond van azt a cégnek kell bizonyítani hogy te voltál aki nem tartotta be az üzemeltetési előírásokat.(persze ha az az üzemelzezési előírás hogy vidd márkaszervízbe az szopacs)
Az autóknál szerintem azért nem működne ez, mert a kocsi eladásán nincs haszna (elég) a kereskedőnek, hanem a szervizelésen hozza be. Ezért is van olyan hogy 7 éves garancia meg ilyesmi. Csakhogy mire vonatkozik a garancia? Ami elromlik arra biztosan nem. A költségeket amúgy is a delikvens fizeti, szóval szerintem csak az első évben érdemes garis szervízbe hordani, mert ha addig nem jön elő a gyártási hiba, az késöbb sem fog. 7 évig amúgy is csak tankolni kell egy kocsiba meg olajat cserélni, esetleg az ablakmosót feltölteni :)
Tuningmester 2008.03.09. 15:36:32
guga 2008.03.09. 16:14:03
Radical Massza 2008.03.10. 09:58:19
tomnemtom 2008.03.10. 11:22:26
kérem, kapcsolja ki !
Tuningmester 2008.03.10. 11:39:57
Charlie Drop 2008.03.10. 12:31:59
én tudok ilyet, most voltam ott 45K-s szervízen
Lacaca 2008.03.10. 12:53:11
Charlie Drop 2008.03.10. 13:02:54
Kata 2008.03.10. 16:04:47
EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 16:11:29
hiteles · http://ingatlanhitelek.blog.hu 2008.03.12. 01:02:42
Még amikor astrám volt akkor hordtam oda a kocsit
többször. Mindíg ki volt cserélve minden és mindíg újra. A naptárba előjegyzéssel szinte órára hoztam-vittem. A márkaszervíznél lényegesen olcsóbb...Az utolsó kiégett műszerfal izzóig szólt vagy szónélkül cserélt mindent...és tudom hogy szervítben képzett, mert ott lógnak a saját műhely falán az igazoló iratai. Akit érdekel írjon mailt és elküldöm az elérhetőségét.(van remény nem opeleseknek is.)
mackos31 2009.05.20. 15:32:10
mackos31 2009.05.20. 15:43:05
Tanulságos volt olvasni szavaid. Sajnos én mint laikus is úgy gondolom, hogy rettenetesen alulképzettek a szerelők. Sajnos éppen emiatt váltam én is "HA NEM LEHETEK az autó mellett tipusu ügyfél"-lé. Nem adom ki a kocsit és a kulcsot a kezemből, vagy csak nagyon indokolt esetben. Én még olyan szerelővel nem találkoztam, aki normálisan meg tudta javítani a kocsimat. Mindig van valami baja és ma már annak is örülhetünk, ha beindul az autó. De jól sose működik az, amihez már egyszer az időszakos átvizsgáláson kívül bárki is hozzányúlt. Lehet, hogy valóban az osztrák szerelő a megoldás?