Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Féktelenül

2008.03.07. 12:25 :: SilentSound

Valószínűleg mindenki hallott már egy halom rémtörténetet márkaszervizekről, virtuális olajcseréről, meg hasonlókról. A cím ellenére most sem egy olyan sztorival találjátok magatokat szembe, amiben bombát szerelnek egy busz aljára és aztán Sandra Bullock kell az ártalatlanok megmentéséhez. Életveszélyes helyzet viszont az alant olvasható szituban is előfordulhatott, hisz valószínűleg nem kellemes meglepetés kategóriába tartozik az, amikor autópályán egyszercsak használnánk a féket, de lassulás helyett csak agymetsző frekvencián adja tudtunkra az autó, hogy a fékbetét az biza elfogyott.  Ahogy László türelme is, ezért megosztotta velünk a komplett levélváltást. Azt meg döntsétek el ti, hogy ki mennyiben hibás!
2008.01.31.-én előre egyeztetett időpontban 1 éves gyártó által előírt szervizelésre vittem cégem autóját a Schiller Opel Fóti úti telephelyére. P.L. munkafelvevőnek jeleztem, hogy a hátsó fékek néhány napja furcsa hangot adnak, ezt tüzetesebben nézzék át.



A kinyomtatott munkalapra ez fel is került. kb 1,5 órát vártam az autóra, amikor közölte a munkafelvevő, hogy befejezték az átvizsgálást, rendezhetem a kasszánál a pénzügyeket. Megkérdeztem, hogy mi a helyzet a fékkel, elmondta, hogy a hátsó fékbetétek kopottabbak az elsőknél, ennek volt betudható a furcsa hang. Kicsit furcsán hangzott, de kérdésemre elmondta, hogy az ESP működésének tudható be a dolog. Arra a kérdésre, hogy igényel-e bármiféle beavatkozást a dolog, megnyugtatott, hogy a betétek 50%-osak, tehát további 20.000 km-t várhatóan ki fognak bírni. Rendeztem a számlát, a gépkocsit elhoztam.

Még aznap kiderült, hogy a fékek ugyan olyan hangosak, mint a szervizelés előtt, ezért időpontot kértem egy kifejezetten Opelek szervizelésével foglalkozó ismerősömtől, akihez másnap bevittem az autót. A kerekek leszerelésekor kiderült, hogy a betétek állapota az előző nap felvázolttól eltérően igen elhasznált. Kivették a betéteket, és kiderült, hogy a mindkét belső oldali betét 0-ra kopott, a jobb oldaliról annyira lekopott a kopó réteg, hogy a hordozó fém ki volt fényesedve, mivel már a féktárcsát súrolta, ez okozhatta a hangot.

A Schiller Opel szervize az autót közúti közlekedésre alkalmatlan állapotban adta ki!

Azonnal kicserélték a kopott betéteket, a régieket összecsomagolták és ismételten felkerestem a Schillert. A munkafelvevő asztalára kipakoltam a betéteket, megkérdeztem, hogy emlékszik-e rám, illetve, hogy ő is úgy látja-e, hogy lényegesen rosszabb a betétek állapota, mint 50%? Felajánlottam, hogy vagy fizették vissza a szervizelés árát, és egy életre elfelejtem azt a céget, vagy más utat keresek a probléma megoldására. Ekkor időt kért, és hátra ment a műhelybe. Láttam, hogy 2 személlyel beszélget, majd az egyikükkel, feltételezhetően egy szerelővel, visszatér, és megkérdezte, hogy hol az autó? Elindultunk együtt a parkoló felé az autóhoz, arról is érdeklődött, hogy hol lett kicserélve a betét. Erre a kérdésre nem adtam konkrét választ, hiszen nincs jelentősére a történet szempontjából ebben a pillanatban.

A autóhoz érve nézegetni kezdték a hátsó kerekeket. Tekintettel arra, hogy azt éreztették velem, hogy nem hiszik el, hogy a betétek nem ebből az autóból valók, közöltem, hogy nyugodtan vizsgálgassák, de itt nem kívánom bizonygatni az igazamat. Ezek után P.L. rá is kérdezett flegmán, hogy ebből az autóból van-e? Miután szóvá tettem, hogy nem megfelelő a hangnem, belekötött, hogy milyen alapon emelem fel a hangom? Ha én idejövök és „lebaszom” elé a betétet, akkor ő „bebassza” a kocsiba. Ez volt az a pillanat, ahol befejeztem a beszélgetést.

Azon kívül, hogy kétségbe vonta, hogy igazat állítok, minősíthetetlen stílusban beszélt velem. Véleményem szerint ilyen ember ügyfelekkel való kapcsolattartásra alkalmatlan, viselkedése elfogadhatatlan.

2008. február 5.-étől mintegy 300 km-rel az úgynevezett „szervizelés” után az autó indításkor és leállításkor is InSP feliratot jelenít meg a műszerfalon.

Állításaimat számlákkal, szervizkönyvvel, és igény szerint a fékjavítást végző autószerelők nyilatkozatával tudom igazolni. A fékbetétekről készült képeket mellékeltem.

Kérem, hogy az ügyet kivizsgálni szíveskedjenek, illetve kérem, hogy tájékoztassanak, hogy hova fordulhatok bizalommal a gépkocsi átvizsgálása céljából?

Jelen levelemet megküldöm a Schiller Opel ügyfélszolgálatának, a GM Southeast Europe-nak, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, a Nemzeti Fogyasztóvédelemi Hatóságnak is.
A szerviz válasza a levélre:
T. Patlók László Úr,

Alábbi levelében, leírt észrevételeit kivizsgáltam! Amennyiben jól értelmeztem, az alábbi kifogásai vannak, szolgáltatásunkkal kapcsolatban:

1. Az átvizsgálás és a jelzett panasz (hátsó fékektől idegen hang) kivizsgálása, nem lett szakszerűen elvégezve.
2. Átvizsgálás után, az "Insp" figyelmeztetés, kijelzése.
3. Nem megfelelő bánásmód.

A következők szerint szeretném, orvosolni problémáit:

1. Kérem, időpont egyeztetés után, fáradjon be Váci út 113. alatt található szervizünkbe és az átvizsgálást, illetve a hátsó féknyergek megfelelő működését ellenőrizzük! Fékhatás méréssel, ellenőrizzük az üzemi féket. Természetesen ingyenesen! A Kollégák a külső fékbetétek állapota alapján állapították meg a várható élettartamot; ettől autója még közúti közlekedésre alkalmas volt!

2. A szerviz periódus, átállítását, a fentiekkel együtt elvégezzük.

3. Kollégáink, igyekeznek a körülményektől függetlenül, megfelelően és lojálisan kezelni Ügyfeleink panaszát! Az Ön észrevételei alapján, ezt kiemelten fogom ellenőrizni és megvizsgálni, hogy Ügyfeleink problémáját hatékonyabban tudjuk kezelni!

Az esetlegesen, Önt ért kellemetlenségek enyhítésére, szeretnék felajánlani, a 2. éves átvizsgálás díjából 15% munkadíj és 15% alkatrész kedvezményt; Ügyfél elégedettséget szem előtt tartva; amennyiben az alkatrészeket is Tőlünk rendeli meg!

Kérem, ha az elkövetkezőkben panasszal élne szolgáltatásainkkal szemben, azt először nekünk jelezze és nem más javítóműhelynél! Nem zárkózunk el semmilyen problémától, panasztól és igyekszünk ezeket konstruktívan kezelni!

Várom válaszát!

Üdvözlettel: Nagy Csaba műszaki igazgató
És a harmadik felvonás, válasz a szerviz nagyvonalú, valószínűleg az árrésbe még beleférő ajánlatra:
Tisztelt Nagy Csaba Úr!

Leveléhez fűzött észrevételeim a következők:

- Az idegen hang igen jelentős erejű volt. Ha véletlenül a kollégák levették volna a kereket és úgy rátekintenek a belső betétekre, láthatták volna, hogy nem erősen kopott, hanem 0-ra kopott a betét. Feltételezhetően a felni lyukain keresztül benéztek, így valóban csak a külső betétek láthatóak. Kértem a probléma megoldását, azaz a hang megszüntetését, erre még csak igyekezet sem történt, mert ellenkező esetben ki kellett volna derülnie, hogy teljesen elkoptak a belső betétek.



- Az Insp kijelzése sajnos hasonló hozzáállásra enged következtetni. Engedje meg, hogy úgy éreztem, hogy hasonló "színvonalon" végezték el a többi teendőt is.

- A nem megfelelő bánásmódra nincs mentség és véleményem szerint utólag már nem korrigálható.

Jelzem, hogy sem a kedvezményt, sem az ingyenes átvizsgálást nem fogom igénybe venni, sőt, az Önöktől kért, második autóra vonatkozó ajánlatot is elvetettem. Nem tekintem magam ügyfelüknek. Különösen felháborít, hogy Ön, aki műszaki igazgatóként írta alá a levelet a mellékelt fényképek ellenére úgy ítéli meg, hogy az autó, aminek mindkét hátsó fékénél az egyik oldali betétek 100%-osan kopottak, alkalmas közúti közlekedésre. Ha gondolja csiszolja le a saját használatú autójának a betéteit és távolról szívesen megtekintek egy kanyarban előadott vészfékezést.

Tekintettel arra, hogy a mellékelt képek nem tudták meggyőzni, felveszem a kapcsolatot egy igazságügyi szakértővel. Remélem, hogy a szakvélemény nem csak a bíróságot fogja meggyőzni, hanem esetlegesen Önt is.

Nem véletlenül vittem másik műhelybe az autót. Attól világosabban nem tudtam kifejezni magam, minthogy felírattam a munkalapra, hogy problémát észleltem a hátsó féknél, kérem orvosolni. Nem gondolom, egy második, harmadik, negyedik próbálkozás eredményre vetetett volna, ráadásul nem szokásom egy szolgáltató cégnél a kifizetett pénzem mellett könyörögni, hogy végezzék el a kifizetett munkát.

"leírt észrevételeit kivizsgáltam"

"fogom ellenőrizni és megvizsgálni"

Ugye nem csak én érzek ellentmondást?

Üdvözlettel egy volt ügyfelük

70 komment

Címkék: biztonság autó veszélyes szerviz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káposztakukac 2008.03.07. 12:44:09

német autóm van, márkaszervizbe hordom. azonban már egy jó ideje csak kint bémetben vagy ausztriban. egyrészt alig drágább, mint a magyar szerviz. másrészt: ügyfélként kezelnek, biztos lehetek benne, hogy minden munkát elvégeznek és az esetleges panaszaimat kivizsgálják. biztos vagyok benne, hogy amennyiben a nagy autógyártók központi ügyfélszolgálata tudná, hogy magyarországon a márkaszervizeken milyen állapotok honolnak és mennyire rontják a márka hírnevét, úgy már rég fejek gurultak volna. csak ugye midnnet eltussolnak. probléma esetén rögtön panaszt írni. nem csak a kifogásolt szerviznek, hanem a országos és az európai képviseletnek is.

vape 2008.03.07. 12:46:17

Hogy lehet 0-ra koptatni egy fékbetétet 20e km alatt? Vagy a minősége volt gyenge, vagy a sofőr nem kímélte a céges autót.
Amúgy most mi a vita tárgya? Másfél óra szerviz munkadíj, azaz kb. bruttó 10e Ft? Ennek szerintem felesleges ekkora feneket keríteni (igazságügyi szakértő, bíróság, stb.), mert csak nagyobb lesz a füstje, mint a lángja. Egy hozott fékbetét egyébként is nehezen fogadható el bizonyítékként, bárhonnan összeszedhető. A helyes megoldás az lett volna, ha a post írója visszaviszi a kocsit a szervizbe még alkatrészcsere nélkül, és úgy veri ki a balhét. Akkor egy szava nem lehetett volna a Schiller szerviznek.

zotya 2008.03.07. 12:59:37

Én ezért hordom olyan emberhez aki a saját cégét vezeti és zsebén érezhetően fontos neki az ügyfél, és ennek köszönhetőleg lelkiismeretes.

Johnny336 2008.03.07. 13:07:53

Igen, az lett volna a megoldás, hogy mikor elindult Schilleréktől, és meghallotta a csikorgást, azonnal visszafordul. Aztán ott lehetett volna asztalcsapkodás, borogatás, basszamázás, anyázás. A szervízeseknek pedig fapofával kellett volna tűrni.

Egyébként baromi jó levelet írt a csávó. Én valószínűleg azt írtam volna nekik, hogy a kedvezményt kenjék a hajukra, vagy dugják a seggükbe, de nem vagyunk egyformák... :)

Hózentróger 2008.03.07. 13:18:14

En csak olyan szervizbe vagyok hajlando hordani az automat, ahol vegig mellette allhatok, es kerdezgethetek hulyesegeket, ha epp ahhoz van kedvem. Ezt mar a telefonos egyeztetesnel is kikotom, hogy viszem, de csak akkor, ha...

Es vagy kellek igy is, vagy nem. De ugyis talalok olyan helyet, ami nekem jo.

Egyebkent egyre inkabb gondolkodom, hogy Szlovakiaba kiviszem a kocsit(Skoda) szervizekre, hazafele telerakom Zlaty-val, meg Becherrel a csomagtartot, es uccuneki. Ja, es eszem sztrapacskat is.

ex-dr. vuk 2008.03.07. 13:34:54

Ez a levelvaltas kb ennyi roviden:

"Nem csinaltak meg amit kifizettem, kerem vissza a penzem."
"O jaj. Hozza vissza, ingyen megcsinaljuk, ezuttal tenyleg! Es mivel elsore at akartuk baszni, ezert ha ezutan legkozelebb megint ide hozza, akkor egy pici kedvezmenyt kap (arra nem vallalunk garanciat, hogy ekkor nem basszuk at ujra)."

Meg kerdes?.. :)

ex-dr. vuk 2008.03.07. 13:35:56

Ja ez kimaradt: ez az egesz kemenyen HUNGARIKUM

Johnny336 2008.03.07. 14:14:06

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.03.07. 13:34:54

A legszomorúbb, hogy rohadtul igazad van. Ez tényleg így működik nálunk...

Potenciális Disznó 2008.03.07. 14:16:28

vape 2008.03.07. 12:46:17

Az persze lehetne külön téma, hogy hova kopott el a fékbetét, de a reklamáció tárgya nem a tízezer forint, hanem az, hogy a szerviz nem végezte el, amivel megbízta őket. Egyrészt a megrendelő külön jelenzte a zajt, aminek kérte a megszüntetését. Másrészt az átvizsgálás az én szótáramban átvizsgálást jelent, nem a felni lyukain való belesés alapján következtetést. Továbbá a manust kiengedték teljesen lekopott betétekkel, ami akár balesetveszélyes is lehet (Sőt, valószínűleg az).

Ha én úgy vezetnék, ahogy ők átvizsgálnak, akkor feltételezhetném, hogy mivel az első kettő jobbkezes utcából nem jött senki, ezért a következő négyből sem fog. Legfeljebb majd meglepődüm, amikor egy érkező kamion eltol.

EBEUSS (törölt) 2008.03.07. 15:30:06

Főleg azért vettem protekciós szalonban a kocsit, hogy a későbbi szervizelésnél ne legyenek problémák...
Sajnos kishazánkban ilyesmire is gondolni kell!

na? 2008.03.07. 15:58:05

fugazi 2008.03.07. 13:18:14

Hol van Budapesten ilyen Skoda márkaszervíz?

senki 2008.03.07. 16:14:47

Laci!

A legfontosabbat kihagytad: büntető feljelentés írásban a rendőrségen közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt. Ez egy egyszerű tényállás bizonyítás lesz a Te esetedben, a szervíznek nagy szopacs, a szerelőnek és a vezetőjének priusz és ha a Bíróság jól jár el, akkor foglalkozástól eltiltás. Akkor egy pár évig nesm szerelnek autót.
A szervíz már akkor kétségbe szokott esni, mikor a rendőrök kimennek házkutatni és legfoglalják a javításra vonatkozó iratokat, a belső ügymenetet-szabályzatot, a dolgozók munkaköri leírásait.
Nekem volt egy ismerősöm, ők egy külföldi kocsival verték át, kopott, szar állapotban intéztek rá friss műszakit a megvétel előtt. Mikor a kocsit megvette, érezte, hogy ez nem frankó, feljelentés, szakértő, ítélet, neki meg 200.000 ft-ot fizettek vagyoni kártérítésként, hogy a jármű olyan állapotba legyen, hogy az tényleg megfeleljen a műszaki feltételeknek.

Johnny336 2008.03.07. 16:22:33

senki 2008.03.07. 16:14:47

"Akkor egy pár évig nesm szerelnek autót."

Ennek mi a teteje? A fenti történet alapján idáig se tették. Mostmár jogerősen nem kell csinálniuk... :)

HajraSchiller 2008.03.07. 16:54:35

Totalcar népítélet, saját autóm:

OPEL SCHILLER, Váci út

Elsőzör azt hittem: Gyorsak, pontosak, és nem vertek át! 50 ezret legomboltak az első szervízért. Hazamentem, gondoltam, meglesem a szűrőket, azokat a legkönnyebb. A levegőszűrő érintetlen volt, tiszta retek. Kiszedtem a pollenszűrőt, na az se volt új. Ezek után abban már nem is reménykedtem, hogy olajat és olajszűrőt is cseréltek az autóban. (benzinszűrőt viszont állításuk szerint igen, mert ők olyan gondosak, hogy ellenőrizték és nem találták megfelelőnek, plussz néhány e forint- szerintem nem is néztek a kocsi alá)

Gábor 2008.03.07. 17:05:02

Sajnos egyet kell, hogy értsek az előttem szólókkal. Ma Magyarországon csaknem mindegyik márkaszervizben ez megy. Csak a lehúzás, a csalás, a hülyének nézés, a nem megfelelő munkavégzés. Volt szerencsém nekem is a Schiller cégcsoport két kereskedéséhez is, és bizony nincsenek pozitív tapasztalataim. Nem véletlenül nem hozzájuk járok szervizre.

Ami azonban dühít, hogy nem járok jobban sehol máshol sem. Miért kell ennek így lennie? Miért nem lehet azért a rakás pénzért, amit pofátlanul elkérnek, legalább rendesen megcsinálni a munkát? Ez itt a kérdés...

Másik sztori, kísértetiesen hasonló ehhez.
Tavaly ilyenkor a munkatársam 75.000-es szervizre vitte Ford Transit kisbuszunkat a salgótarjáni Ford szervizbe. Munkalapra ráírták, hogy fékek ellenőrzése, szükség esetén cseréje. Persze ki is fizettették az átvizsgálási díjat. Mit gondoltok mi történt? Úgyvan! Szartak átnézni, csak legombolták a lóvét. Ez két nappal később ki is derült. Ekkor került hozzám az autó, mivel egy 1000 km-es útra indultunk (volna). Már az autó átvételekor kiderült számomra, hogy valami nincs rendben a fékkel. Az eleje fogott rendesen, de a hátulja kanyarban ki-ki akart törni. Vittem is rögtön egy pesti márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy a hátsó fékbetétek megszűntek létezni, a betét már olyan vékony volt, hogy szinte át lehetett rajta látni, nem hogy kopóréteg nem volt rajta, henem a vasnak több mint a fele eltűnt! Képzelhetjük, hogy mondjuk autópályán 130 km/h-val haladva egy vészfékezéskor mi történhetett volna, mondjuk 8 utassal a hátam mögött! Még belegondolni is rossz. Természetünkből fakadóan nem csináltunk óriási balhét, de azért finoman elmagyaráztuk a sajgótarjániaknak a helyzetet.

Az eset óta csak úgy engedek bárkit a kocsihoz nyúlni, ha végig ott állhatok mellette. Sajnos idáig jutottunk.

Az egyik tanárom találóan fogalmazta meg: A bizalom alapja a sűrű ellenőrzés...

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.03.07. 17:06:54

Én is hallottam sok jót erről a cégről, különösen a "garanciális" szervizek esetén.

Auto-Fortról van cikk?

Secnir 2008.03.07. 17:09:49

höhö
silleropel a szerviszuper :D

a legjobb szerviz én magam vagyok. ha fékpofát, olajat stb kell cserélni, megbízom magamban. egyszer sem vertem át, és nem próbáltam becsapni engem. olcsó, elfogadható árakon dolgozom magamnak.
ajánlom magamat...

mákospite 2008.03.07. 17:33:51

Aki márkaszervizbe megy, meg is érdemli. Ez Magyarország, nem Dánia. A net hemzseg az ilyen nyomorult geciktől, mint amilyen ez az opeles bagázs is. Remélem, megfingatják őket rendesen...

Magánszerelő. Ennyi. Évtizedek óta bevált javítási forma. Mert megérdemlem.

Mityu 2008.03.07. 17:47:52

Így van Mákospityputy!
2003 óta viszem ugyanahoz a szerelő(k)höz az (összes) guruló vasdarabot.

- Hangos szó még nem volt. Szerintem nem is lesz.
- Ha véletlen valamit elfelejtenek arra szoktak emlékezni.
- Ott lehetek, ha akarok az autó mellett.
- Amire aszongyák, hogy kicserélték az valóban ki van cserélve.
- Együtt kalkuláljuk milyen szerelési-javítási műveletek történjenek a lehetőségeket figyelembevéve.

U.i.: Márkatársak szoktunk egymásnak köszönni a műhelyben.

mákospite 2008.03.07. 17:54:25

Mityukám,

vagy te és a kivételes helyzeted, és van a Nagy Magyar Büdös Gyakorlat. Szerinted a többség melyikbe tartozik? Naugye.

Mityu 2008.03.07. 18:05:49

HallodeTe MákosPitécske!

Azt eccer magyarázza már el nekem valaki és értesse meg velem. A magyar mi a faszé nem tud valamit - közlekedés/szerelés/építés/STB! - JÓÓÓÓL csinálni?! A jó munkához nem idő kell 'szameg hanem AKARAT!

Ismerősnél lakásfelújításkor 3 X szedettem ki a kádat. Csupán ellenkezőleg lejtett mint amerre kellett volna. Miután beígértem, hogy ledobom a fószert a harmadikról ecceriben sikerült MINŐSÉGI munkát végezni.... Röhej

mákospite 2008.03.07. 18:07:26

Egyszerű. Mert létezik a Magyar Átok.

nyekk 2008.03.07. 18:13:24

Magyarországon a márkaszervizekben a technológiai előírások csak a számlázásnak vannak meg. A szerelők nem csinálnak semmit (ha mégis, akkor annál rosszabb) a számlázás viszont mindent, apait-anyait kiszámláz. Nekem volt egy minden hájjal megkent nepper ismerősöm az autópiacról, aki ha autóról volt szó, akkor a saját anyját átverte volna. Pár évvel ezelőtt elment a Schiller Opelhez dolgozni. Rövidesen otthagyta őket, mert azt mondta, hogy amit ott művelnek az már neki is kiveri a biztosítékot. (kamu szervízkönyv kiállítástól, a km-óra brutális visszaállításáig)

mogyi74 2008.03.07. 18:14:06

Hm.. Én is a villámos márkától vettem az autóm, a szerződésben vállalt 6 hét helyett, 3 hónap múlva lett autó...
A késésért beigért plussz extrákért vezető váltás miatt burkoltan csak annyit mondtak "felejtsem el".Aztán bizony a kötelező szervízek is inkorrektek voltak. Mindezt Pécsen történt...
Szeretem az Opelt mint autót, de szalonból többet nem vennék.

Mityu 2008.03.07. 18:15:03

Jó, akkor meg az a magyar paraszt amelyik sunyizott kussoljon vagy viselje következményeit egy esetleges ajtóletépés/batzpapuccsal elpicsázás/Palkovicsné ráuszítás-nak. Nekem az ilyenekkel nem csak az a bajom, hogy sunyizik, hanem ha kiderül akkor még neki áll hőbörögni/leugatni. :)

grab 2008.03.07. 18:30:08

Velem az Opel Gaálnál Gödöllőn történt hasonló eset. Többek között a vezérműszíj és görgők cseréjét számlázták ki. A munkafelvevő közölte, hogy a vízpumpát sikerült "megmenteniük".
Húszezer kilóméterrel később egy ismerős szerelővel kicseréltettem a vízpumpát. Meglepetésemre közölte, hogy a vezérműszíjat és a görgőket is cserélni kell. El is hozta a kiszerelt alkatrészeket, a szíj széle már foszladozott.

jakabos 2008.03.07. 18:33:20

Na, ugyanez a szerviz volt az, amiről a márkaszervizes bejegyzésben írtam, hogy egy flottányi autón elfelejtettek olajat cserélni. Valamint a futóműbeállításra vitt dög 2 nap múlva ugyanúgy jobbra húzott, de azonnal visszavittem, aztán egy másik futóműve a 10. kilométernél darabjaira hullott féltengely- és féktárcsa csere után és még sorolhatnám... Viszont mindig gyönyörűen kimosták az utasteret, bár azt is úgy, hogy a mekis szemetet benne hagyták az ajtózsebben. :)))
Szal ennyit a márkaszervizről.

m 2008.03.07. 18:57:48

"...átvizsgálás díjából 15% munkadíj és 15% alkatrész kedvezményt..."

Gyakorlatilag semmit sem ad. Lemond némi haszonról...

2008.03.07. 18:58:59

ez homar tema :)

bloggernorber 2008.03.07. 19:09:53

Ha garos a kocsi kénytelen az ember márkaszervízbe vinni kötelező szervízre..

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.03.07. 19:16:43

mondjuk a válasz legalább korrekt, de ez a 15% egy rossz vicc. minimum seggnyalás, ajándékalufelni, vagy valami. ne szórakozzunk már, életveszélybe sodorták a szerencsétlent.

megértem, ha jogi útra tereli az ügyet.

zappa 2008.03.07. 19:17:33

Én suzukis vagyok.Viszem szervizbe ott állok végig az autó mellett,néha még a fejem is beverem,senki nem zavar el,az ostoba kérdéseimre értelmesen türelmesen válaszolnak.Egyszer szóltam ,hogy morog az első tárcsafék kivették a betétet a kezembe adták/mehettem kezet mosni/levegőszürö még nem lett volna idő szerint cserés de a szerelő tanácsolta a cseréjét ki is cserélte/előttem rakta bele/ stb.folytathatnám.Nem minden szerviz rossz.

bandika 2008.03.07. 19:18:13

Én mint gyakorló "garázsmester" mindig a vendég kezébe adom amit kicseréltem.
Aztán ha olyanja van a vendégnek, nézheti is mit csinálok. Ha a nagyobbik kalapácsot veszem elő akkor is.
Nincs fékpadom, de javítás után mindig megméretem, és NYUGODTAN alszom.

kicsi_szervíz_rulz 2008.03.07. 19:38:23

szvsz. buta dolog volt mással kicseréltetni a betétet. Vissza kellett volna vinni és akkor jogos lett volna a leb*szás, sőt extra letolást lehetett volna kiosztani de ez így ebben a formában sz*pacs.

107! 2008.03.07. 19:46:56

Laca! Lényeg, hogy a zx10-esen fogjon a fék! :-)

Potenciális Disznó 2008.03.07. 19:47:01

kicsi_szervíz_rulz 2008.03.07. 19:38:23

Igen, mostmár vélhetően nehezebb lesz bizonyítani, hogy az a betét abban az autóban volt, bár profi anyagvizsgálónak vélhetően nem lehetetlen.

A legszerencsésebb tényleg az lett volna, ha azonnal visszamegy asztalt borogatni.

Ilyenkor áldom én is a szerencsémet, hogy én is külön szerelőhöz járok.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.03.07. 20:15:29

En nem perelnek ebben az esetben, ugyanis a tenyallasnal el lett nezve a dolog. Ertheto, hogy miert csereltetett rogton fekbetetet a gazda, de ezzel elvagta magat a Schiller megfingatasatol, illetve pontosabban fogalmazva erosen ugyvedfuggove tette. A kocsi eljott, a szervizbol, a munkalap szerint jo fekekkel. Ha kesobb visszaviszi, akkor mar megint jo fekek vannak rajta, egybehangzoan a munkalappal. Minden mas a ketto kozott emberek allitasa, amellyel szemben mas emberek mas allitasai vannak. Ha legkozelebb ilyen van (nyilvan ezzel a szervizzel nem lesz mar) akkor az a megoldas, hogy ket tanuval (vagy meg jobb ha rogton ugyveddel, jo ha a szerelokon kivul is van egy hivatasos geci a fedelzeten) vissza kell menni. Kocsi felbakol, kerek le, fekek ki. Digitalis fenykepezovel datumozott fenykep, ugy hogy a hatter jol felismerhetoen a szerviz legyen. Meg jobb ha valamelyik szerelo is latszik, de ez nem fog sikerulni, mar most szolok... Utana a fekbetetek, vagy ami eppen a vita targya, egy dobozba be, doboz lezar celluxal jol leteteker, es a cellux ala egy feher papir, rajta a datum es a pontos ido, a szerviz es az ugyved pecsetje, a szerviz es az ugyfel alairasa. Dobozbontas csak a papir serulesevel. Ja es a dobozban legyen benne a jegyzokonyv...

Taurusz 2008.03.07. 20:38:56

Most voltam szerelőnél. Nekem is villámom van, de jó szerelőm. Abszolut házi szervíz, apám munkatársa volt, megbízható, régi motoros. A váltóval volt gondom, és már előre paráztam, hogy mi lehet a gond. Előadtam magam, erre ő lazán közölte, hogy "Ja, opel betegség", és kicserélt egy csapszeget. Ezért szerintem szervízben ingem-gatyám otthagyom. Tesóm szintén opeljében volt vmi gyári hiba, már nem emlékszem mi, a lényeg, hogy tipushiba volt. Ez mikor kijött a kocsin, már "túl öreg" volt, hogy garanciában megcsinálják. Egy fél évvel ezelőtt is megvolt a hiba, kötelező szervizen nem cserélték ki, de a lényeg, hogy tudnak / tudtak rólla. De nem cserélték ki az alkatrészt, csak fizetés ellenében. Természetesen márkaszervíz, Dabas.

Gabika 2008.03.07. 20:45:01

Mindig úgy cselekedjetek, hogy te ne lehessetek sárosak. Én személy szerint visszamentem volna azonnal és fejbekúrtam volna valamivel a művezetőt. Előfordulnak olyan esetek, hogy csak ilyenféle képpen lehet a problémát megoldani. Mivel máshol kicseréltetted a fékbetétet, nehéz lesz igazadat bizonyítani, és tanúk mindig vannak... (ellened). Az élet nem habostorta, de mindent meg lehet oldani. Sok sikert és kitartást!

robert 2008.03.07. 20:46:32

Sziasztok!

99 év végén-6hónap várakozás után-vettem akkor egy fullos 1,8-as zafirát,pénteken vettem át fehérváron,ott lett meg leggyorsabban,hétfőn bementem a schillerhez pesten,hogy csíkoz az ablaktörlő.Azt mondja az ember,kicserélik,egy hét várakozás,nincs ablaktörlő,mondom oké,egy hét múlva megyek,kicserélik,de fizessem ki,mondom,mit ,jóember 2 napos autón én tettem tönkre?Akkor nem cserélik ki,ok,qrva anyád,ott hagytam.
15 ezres szerviz,dunakeszi opel gaál,megcsináltak mindent,gond egy szál se.Igen normális szerviz,sajna már megszünt.
kb 22 ezer km,csikorog a hátsó fék,szerviz,betétek vason,tárcsa kuka,mondom nekik,elsőnek semmi baja,hogy is van ez.Tudják,konstrukciós hiba,van akinek 15 ezer alatt döglött meg a hátsó fék.Jó,opel hungary telefon,hozzáértő főköcsög mondja,rosszul fékezek.Mondom semmi gond,de egy fékpedál van a kocsiban,első fékeknek semmi baja.Válasz,menjek családiasabb hangulatú szervizbe.Hozzáteszem,addig a kocsiban már cseréltek gariban 3 garnitúra fényszórót,mindegyik beázott,hátsó gátlókat,lambda szondát.A szerviz hozzáállása maximálisan korrekt volt,mondták szarból nem lehet várat építeni.
Mondom a gyökér opel hungarys baromnak,adja írásba,hogy rossz szervizbe járok.Azt nem lehet.
Volt olyan lámpacserém,amikor kivette a dobozból az új lámpát a szerelő,párásabb volt,mint ami a kocsiban volt.Ennyit az opelről,és ezt tudják a szervizekben is.
2006 tavaszán vettem egy land cruisert a váci úti toyota superben-schiller csoport-15 ezres szerviz,olajcsere,aztán kész.
30 ezres szerviz,szereztem ismerőst vácon,kocsi mellet lehetek végig,azt viszek amit akarok,szerelő végtelen normális.Nézik az autót,miért nem lettek lezsírozva a kardán zsírzószemei 15 ezernél?Honnan tudjam,a lényeg,hogy 15-nél semmit nem csináltak meg.
Ennyit a schiller filozófiájáról,bocs,ha hosszú voltam.

domel 2008.03.07. 20:59:20

A mi kocsink első lámpájára meg az van írva belül piros festékkel, hogy hungária biztosító (és meg van ragasztva). ? Valaki valahol kicserélte egy töröttre, amit előtte a hungária biztosító már megjelölt töröttként.

Csávógyerek 2008.03.07. 21:05:11

Ajánlatom négy év tapasztalata alapján: japán autó (Honda vagy Toyota), USA-beli szervízbe hordva.

Viccesen alacsony ár, döbbenetes minőségű kiszolgálás, a szerelő neve egy kártyán a műszerfalon hagyva, ingyen fuvar aznap a melóhelyre meg vissza, emailben vagy telefonon utólagos véleményfelmérés, kis ajándék az esetlegesen jelen lévő gyereknek, nem is mondom tovább, mert magam is alig hiszem el majdnem 20 évnyi magyarországi szervízbe-járás után.

Kár hogy asszony már költözne hazafelé :o(, ezért előbb-utóbb itt kell hagyni ezt az autós kánaánt (mondjuk, más szempontból azért itt sem fenékig tejfel).

robert 2008.03.07. 21:17:18

Több mint egy évig jöttek a hülye levelek az opeltől,mennyire vannak szépen felöltözve az ügy félszolgálaton ,szép-e a parkoló,kedvesek-e a munkafelvevők.Ki a francot érdekelnek ezek,mikor vettem majd 6 millióért egy szart,amivel minden hétvégén szervízben voltam,és tudtam,hogy amíg nem adom el,nem lesz nyugtom.Természetesen semmire nem válaszoltak,mikor leírtam,hogy nem érdekel a műanyag nők öltözéke,mikor az autó folyamatosan nem jó.És a legszebb,hogy amikor ezeket beírtam a népítéletbe,kb 3 hét múlva eltünt a véleményem.No comment...
Mindent számlával tudok igazolni.

Az utolsó Kenneth 2008.03.07. 21:36:45

Céges opellel járok, ezt csak azért mondom, mert nem önszántamból használom ezt a márkát. 4 éves, 120.000-nél vittem szervízbe, mert amíg le nem adjuk a lease plane-nek addig muszáj vezetni a szervizkönyvet.
Pár száz kilométerrel korábban bevittem az opel DI-FER-be ( 7 nappal későbbre tudtak időpontot adni), mert irdatlanul rángatott és morgott a kocsi eleje főleg autópályán, majd alacsonyabb sebességnél is végül már csak 50-60-nal lehetett menni vele különben olyan volt mintha macskakövön mennék 80-al.Ez a jelenség viszont gurulás közben nem, hanem csak sebességben jelentkezett, ez lényeges momentum, mondtam is a munkafelvevőnek, hogy ne próbálkozzanak kerék centírozással mert nem az a baj... , aki természetesen csak a "lényeget" rögzítette a papíon: rángat az autó eleje.
Nagytudású szerelők elvégezték a kötelező szervizt, levették a kereket, kicentírozták, majd délután visszaadták a kocsit hogy kipróbálták, megjavították.(a külső-belső takarítást nem végezték el, hiába hirdeti nagy piros betűkkel a tábla a szervizben hogy 25000 Ft felett ingyen elvégzik)
Természetesen az autó tovább rángatózott, így fel is hívtam őket, hogy ezt sajnos nem sikerült kijavítani, vinném vissza az autót. A kis köcsög munkafelvevő a sűrű elnézéskérés helyett ajánlott egy 10 nap múlva esedékes időpontot, ekkor kezdett bennem felmenni a pumpa, és felvilágosítottam, hogy a lófaszt várok 10 napot most azonnal visszaviszem, hiszen a hibát nem javították ki így maximum elnézést kérhetnek és fogadhatják azonnal a kocsit...
A lófasz kifejezésre úgy reagált a munkafelvevő, hogy ő nem szereti, ha vele így beszélnek és kinyomta a telefonját...

Ekkor hívtam fel egy másik szervizt, ahol másnap fogadák a kocsit, és alkatrész ellátási probláma miatt ugyan 3 napot vett igénybe a javítás, valamint a munkafelvételük sem mondható ügyfélközpontúnak, de végülis ők MEGJAVÍTOTTÁK ezt a rakás fost. Ez azt jelenti, hogy 270.000 Ft-ért kicseréltek két féltengely csuklót.
Na ettől a pénztől esett el a DI-FER. A kis munkafelvevő majom kb 2 havi bére....
Az autó azóta is köszöni jól van.

Annyit még, hogy kb 1 hét múlva még vissza kellett mennem a DI-FER-hez, mert megrendeltem náluk még az első látogatáskor egy csomagtér teleszkóp, valamint egy ablaktörlő cserét. Plusz a korábban kitölteni "elfelejtett" szervizkönyvet is kitöltettem velük.
A takarítást most sem csinálták meg, ezt szóvá is tettem. Erre az volt a válaszuk, hogy én nem kértem ezt külön, hiába van kifüggesztve a táblán, hogy megcsinálják....ha akarom várjak még egy órát és akkor megcsinálják...
Gyökerek.

robert 2008.03.07. 21:53:06

Dunakeszin,Gaál annyira normális volt,amikor csak hétvégén tudtam menni,behívta a szerelőjét,aki csinálta az autómat.

Valamit jelenthet,hogy egy szerelőnek sem volt opelja a szervizben,és erősen fikázták a márkát,ugyanis az összes autómat hozzájuk hordtam még zöldkártyára,meg műszaki vizsgára a zafira után is.Erősen néztek a 230000km-t futott toyota furgonra,amin még gyári volt az első féktárcsa.

Azóta csak toyota,honda,meg subaru jöhet szóba,és ezzel nem akarom a németeket leszólni,de mióta ilyen autókkal járunk,nincs idegeskedés.

Vladimir Harkonnen 2008.03.07. 22:33:00

Velem a Porsche Pestnél mindig előbb aláíratták, hogy a céges autót kipróbált állapotban átvettem, majd elküldtek a pénztárhoz, és utána kaptam kulcsot. De legalább nem vertek át nagyon egyszer sem!

Rocko- 2008.03.08. 00:19:38

hajj, tán a kedves levélíró nem hallotta a szlogent, h "opel - sosem kop el!"? :D
én a helyében visszavittem volna egyből, h csinálják meg rendesen. a többit meg dettó ugyanúgy. :)
márkaszervízekről meg nem írok semmit, maszekról se. mindkettőről vannak tapasztalataim.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.08. 00:24:44

Én is gondoltam rá, hogy ezt a szlogent benyomjam a bevezetőbe, de aztán úgy voltam vele, hogy inkább nem égetem magam vele. ;)))

Rocko- 2008.03.08. 10:20:48

inkább az opel égeti magát ezzel. :D

Lacaca 2008.03.08. 12:33:26

Néhány észrevétel:

azért cseréltettem ki azonnal a betéteket, mert "közúti közlekedésre nem volt alkalmas" az autó
azért máshol, mert nem volt bizalmam a schillerhez az eset után
nem 10e Ftról szól a történet, hanem elvi problémáról, megfűszerezve egy gondatlanságból elkövetett veszélyeztetéssel
a schilleres válasz érkezésének napján az autót igazságügyi szakértő megbontatta, és hitelt érdmlően dokumentálta ez esetet, hivatalos szakértői véleménnyel és képekkel megtámasztva. Bizonyítottnak látta, hogy az említett betét ebből az autóból származik, a tárcsán fellelhető még friss kopásnyomok alapján, amihez a betét tökéletesen illeszkedett.
a schiller azóta megkapta a peren kívüli megállapodásról szerkesztett ügyvédi levelet
az autó a 21ekm-ből 18-at Bp-en futott, dinamikus használat mellett. Ugyan cégautó, de az én cégemé, tehát nem agyonhajtom, csak napi rendszerességgel dinamikusan használom, 15e-nél olajcserével az előírt 30e helyett.

gaben 2008.03.08. 13:18:11

A normális ügymenet:
Kész a javítás.
Próbaút. Ha rendben, akkor pénztár majd haza.
Ha nem, akkor nekiugranak mégegyszer, azonnal külön kérés nélkül. Majd próbaút stb. stb.

Ahol ez nem így van, az nem márkaszervíz hanem egy szarhalom.

Lacaca 2008.03.08. 14:03:26

gaben! akkor ez szarhalom, mert szinte nem is látod az autót, amikor a pénztárhoz küldenek, és a pénztárostól kapod meg a kulcsot.

Farky 2008.03.08. 16:03:32

Tök jogos amit írsz, de én a tanúkat meg ezt az igügy szakértő dolgot a szervízből kihozatal és a fékbetét csere előtt csináltam volna.
A szakértő ugye szakért, nem bizonyítottnak lát. A Schiller majd hoz egy másik szakértőt, aki majd nem látja bizonyítottnak. A bíró meg néz ki a fejéből :) Persze peren kívül is megállapodhattok.

Én egyszer szívtam be téli/nyár kerékcserénél, hogy ugyan beírták a centírozást, de nem csinálták meg. Amikor elhoztam a kocsit, városban közlekedtem. Egy hét múlva az autópályán rázott, rezonált mint az állat. A szerviz lerázott azzal, hogy kátyuba mentem és azért...

Így most minden javítás után egyrészt csekkolom ami csekkolható, másrészt nem hordom márkaszervizbe, mert nem ér a kocsi annyit, hogy 7-8ezres óradíjjal matassanak benne.
Ha átbasznak, legalább ócsón basszanak át :))

Henrik · http://Henrik 2008.03.08. 19:58:11

32 db-os Opel flottát üzemeltet a cég. Garancián kivül Opel szakszerviz a Bécsi úton a Shell kútnál . Segítőkészek, barátságosak és nem a lehúzásról szól a dolog! Már 5 éve velük dolgoztatunk! Nyugodt szívvel ajánlom minenki figyelmébe!
NEM találkoztam még egy olyan szervizzel rajtuk kivül, ami ne kurvult volna el előbb vagy utóbb!

Donor 2008.03.09. 07:52:18

aztaq...nem olvastam végig a hozzászólásokat, de ha a paprírmunkán kívül bármit tettek volna az autóval, akkor már a nyikorgás hangjából meg lehetett volna állapítani hogy elkoptak a betétek. Ne adj isten fékpadra feltolni és fékpróbázni, de ha nincs akkor az udvaron beletaposni a fékbe mégis hogy reagál. Aki ért hozzá ebből is megmondja melyik fék gyengélkedik.
Ha már elkövettem azt a hibát hogy leszartam a féket a kuncsaft kifejezett kérése ellenére, akkor legalább a pénzt visszaadtam volna valami ajándékkal megfejelve és sűrű bocsánatkérések közepette. Az ilyen szerelőt páros lábbal kell kirugni és a homlokába beleégetni hogy "csak kukásautó takarításra alkalmazható"

Én ezért csinálok mindent a saját járműveimen. Nem vagyok csóró, lazán ki tudnám fizetni, de amit én csinálok az sokkal igényesebb és megbízhatóbb munka és érdekes módon ilyen súlyos hibát sohasem követtem el magam ellen. Az utolsó szervizes élményem az volt amikor elfelejtették meghúzni a féknyereg rögzítő csavarjait. Szóval ha már meg kell halnom akkor ne más hülyesége miatt haljak meg :D

Persze nem mindenkinek van lehetősége/tehetsége ehez, azoknak azt javaslom, hogy végig minden mozdulatát a szerelőnek, hogy valóban elvégzi e a munkát. Ahol erre nincs lehetőség oda nem szabad vinni, mert átvernek.

Donor 2008.03.09. 08:08:32

Garos kocsinál sem kötelező márkaszervízbe vinni.
Egyik haverom úgy vett motort, hogy megkérdezte, elveszíti e a garanciát ha saját szerelőjével csináltatja a kötelező szervizeket. Talált olyan céget aki azt mondta, csak az számít, hogy hivatalos szerelő pecsételjen a szervízkönyvbe és írja alá hogy miket végzett. Ugyanis ha garanciális gond van azt a cégnek kell bizonyítani hogy te voltál aki nem tartotta be az üzemeltetési előírásokat.(persze ha az az üzemelzezési előírás hogy vidd márkaszervízbe az szopacs)

Az autóknál szerintem azért nem működne ez, mert a kocsi eladásán nincs haszna (elég) a kereskedőnek, hanem a szervizelésen hozza be. Ezért is van olyan hogy 7 éves garancia meg ilyesmi. Csakhogy mire vonatkozik a garancia? Ami elromlik arra biztosan nem. A költségeket amúgy is a delikvens fizeti, szóval szerintem csak az első évben érdemes garis szervízbe hordani, mert ha addig nem jön elő a gyártási hiba, az késöbb sem fog. 7 évig amúgy is csak tankolni kell egy kocsiba meg olajat cserélni, esetleg az ablakmosót feltölteni :)

Tuningmester 2008.03.09. 15:36:32

Üdv Mindenkinek.Anti internetező vagyok csak véletlenűl kerűltem a népítélethez a cégemnek küldött hirdetési ajánlat során amit böngésztem.Mivel gyakorló szakember vagyok (15éve vezetem 6fős családi vállalkozásomat),érdekel az autós társadalom véleménye.Pár gondolatot szeretnék megosztani az alábbi témában:hátsófék felől hang,vezérműszij csere,virtuális olajcsere meg egyebek,ha nem lehetek az autóm mellett akkor inkább elmegyek címü hozzászólóknak.Hátsófék-a márkaszervizekben az esetek zömében kezdő szerelőt alkalmaznak minimális alapbér+forgalom utni jutalékért.Az ő érdeke( tisztelet a kivételnek mert nem mindenki simlis) a minnél több virtuális munka,persze függ a cégvezetéstől.Ezek az emberek csak a kötelező szervízpontokat „nézik át” tehát kevés a tapasztalatuk más témában.A másik probléma a papirral rendelkező szerelő hiánya és ezen belűl is a jó,lelkiismeretes szerelő.Ma az autószerelőknek legalább a fele alulképzett, többségét nem érdekli ,hogy mit csinál, nincs érzéke.Álláshírdetésre a jelentkezök száma=a nullával.Az az első kérdése,hogy mennyi a zsé.Egy hírdetésre 8jelentkező amiből egy kényszerből alkalmazható-siralmas állapot.A HÁTSÓ TÁRCSAFÉK betét élettartalma optimális esetben kb.70-100e km.Ha már egyszer cserélték és nem körültekintően végezték pl.rozsdás szennyezet felűletre,a csúszó alkatrészek szárazak, hiányzik a megfelelő speciális kenőanyag,esetleg szorúl a munkahenger-ezek már feltételezik a szerelési hibát ami adott esetben akár 50%-al csökkenti a betét élettartalmát.Ha ezeket betartják még akkor is előfordulhat idő elötti betétkopás(ezért kell a féket bizonyos idönként kb.10-20ekm-ként levett kerék mellett ellenőrizni.A leírtak alapján a szerviz dolgozója és az ügyfél is hibázott,mivel nem ment vissza reklamálni.Nálam is előfordult,hogy javitás után visszajött az ügyfél.Rám akart „kenni egy vélt” hibát ami lehetett volna a sajátunk is de orvosoltuk.Ilyenkor „mélyen meghajolok” és megköszönöm,hogy nálunk jelezte a problémát nem pedig máshol szid és rontja a hírünket.Egyébbként egy próbakörrel azonnal megállapithato a hiba.VEZÉRMŰSZIJcsere:bármilyen szijjat kell cserélni csak kompletten vállaljuk.Ezért sajnos a javítás nálam drágább de korrektebb.Ebből adódóan jónéhány munkát elvesztek mert én „DRÁGÁBB” vagyok.Ha korrekt módon elmondom a valós hibát akkor én vagyok szemét lehúzós.Erre mit csinál a szakma egy része?-csak a munka felét végzi el 70%-os áron az 50%-helyett biztos ami tuti,hogy nála maradjon a munka.Majd legközelebb ugyis leveszi a maradék munkára ami már összességében jóval drágább mint én.A másik fele pedig nem veszi észre a teljes hibát és a következményeit ezért olcsó.HA NEM LEHETEK az autó mellett tipusu ügyfél :kényszerből beengedem az ügyfelet az autó mellé,de nagyon tiltakozom magamban emiatt. Rendszeresen a lábunk alatt van,kerülgetnünk kell,azt hiszi hogy a pénzéért „mindenféle hülyeséget kérdezgethet ha ahhoz van kedve”.Ettől még az elvégzett munka közel sem biztos hogy jó,legfeljebb a dolgozót megzavarja a koncentrálásban.Velem is előfordúlt évekkel ezelött,hogy futóműállítás közben nem húztam meg egy csavart az ügyfél miatt.Három hónap után elküldtem egy kollégát aki szakmailag gyenge volt de a beszélőkéje rendkívűl ügyfélbarát volt.Háron évig kibekkelte egy nissan márkaszervízben amikor elküldték-ha nem lehetek ott típusu ügyfélnek baromi jó szakember benyomását kelti,de ettől még a munkája 0.Ha nem lehetek az autó mellett tipus szakmailag nem kompetens,simán átverhető(átöntött leülepíteet fáradolaj,letörőlt olajszűrő,drágábban kiajánlott alkatrész helyett olcsóbbat beépítek stb)Aki ez alapján választ szervízt az közelsem a minőségi munkát választja hanem aszituációt vásárolja meg.A multiknál atöbbség nem terméket vásáról hanem ÁRAT.Sajnos ma az autós szakmában „MINDENKI HOZZÁÉRTŐ” sógór,koma,após,Jóska meg a Pista.Én meg pék vagyok mert néha sütök otthon pizzát és pogácsát.Ügyfelekről egy pár szösszenet:50éves létemre huszonéves lány beszól (mivel fizetek mindenféle hülyeséget mondhatok tipusú ügyfél)késett és várakoznia kellet,hogy ide az van írva gyórsszervíz és maga különben is csak egy autószerelő és szolgáltat-ergó egy tróger.Mire én mosolyogva ,lehet de én vagyok a tulaj.ZK-ra bejön az autó ,olajszint ellenőrzés .Olaj helyett iszap ,mutatom neki hogy 90ekm-nél ez gond(„virtuális olajcsere”).Aválasz mi köze magának ehez-mondom neki hogy semmi csak szoktunk szólni ha valami hibát látunk.No comment.Gumiszerelés közben cintányér vastagságú féktárcsa (4mmm-rel a min alatt életveszélyes)új fékbetéttel,így lesz „olcsó” a munka.Szörnyülködik hogy 160-nal szokott járni és úristen meg egyebek.Kihez vitte javítani ezután az autót?Hát nem hozzánk aki korrekt módon felhívta a figyelmét,hanem a Jóskához +Pistához.Ügyfél gumiszerelésre bejön kérdezi mennyi lesz mondom neki ennyi ok,első betétet is cserélni kell mondom neki ennyi lesz ok,de ha már úgyis ottjárunk nézük át a futóművet mondom neki 35pontos állapotvizsgálat mennyi.Csak néz rám tágranyilt szemekkel értetlenűl.Rákérdezek csak nem ingyen gondolta?De.Végül elment ,hogy megnézeti máshol.Ingyen?Óriási probléma ma az autós és nem autó társadalomban hogy csak az effektív fizikai munkát akarja megfizetni.A többéves tudást tapasztalatot figyelmen kívül hagyja.Aszakmai hozzáállásomról csak annyit 10évig én készítettem fel versenyekre Talmácsi Gabi motorját(legjobb eredményünk 1997 hungaroring EB 4-dik helyezés)ugyanilyen szinten végzem a szervízmunkámat.Remélem nem borzoltam fel túlzottan a kedélyeket és bocs a hosszúra sikerült levélért.

guga 2008.03.09. 16:14:03

mondjatok már egy jó Opelos-ost!...,mert én még nem találtam meg az igazit

Radical Massza 2008.03.10. 09:58:19

Tuningmester, vinnél-e vissza autót olyan szervizeshez, aki hibás pozícióba cseréli a vezérműszíjat? Egy fog ide-oda nem számít egyeseknek, de rábíznád-e a korrigálást?

tomnemtom 2008.03.10. 11:22:26

annyira érdekes az autószerelő ( mester )-em, hogy legutóbb még olajcsere után is próbakört csináltatott, hogy érzek-e valami különbséget az új olajjal... mármint a legutóbbi csere utánhoz képest. namindegy.
kérem, kapcsolja ki !

Tuningmester 2008.03.10. 11:39:57

Nem igazából vinném vissza.De hozzáteszem,hogy a szakember kínálat nagyon gyenge,"hozott anyagból" dolgozunk.Minden esetben biztos ami biztos filctollal szétszedés elött a vezérlési jelet bejelöljük.Összeszerlés után minimum 2x átkell forgatni a főtengelyt ha a gyári és saját jelölés stimmel biztos hogy jó a munka.A szíjfeszesség beállítása a másik problema.Ha nem jó (laza v.feszes)élettartam csökkenéssel jár.Rendszeresen járok szakmai fórumokra amiből idéznék:nem elegendő annak örülni ha az autó javítás után beindul hanem jól is kell működnie.Ez a hiba sajnos próbakör során sem biztos hogy kiszürhető-mi minden autót átadás előtt kipróbálunk,de ott a gyenge láncszem a dolgozó van e ráérzése vagy sem.

Charlie Drop 2008.03.10. 12:31:59

na? 2008.03.07. 15:58:05

én tudok ilyet, most voltam ott 45K-s szervízen

Lacaca 2008.03.10. 12:53:11

Charlie Drop! Ne legyél irigy. Hol van?

Charlie Drop 2008.03.10. 13:02:54

Nem vagyok irigy, de most nézem, márkaszervíznek márkaszervíz, VW-ket, Seatokat, Audikat, Skodákat és Porschéket szervizel a srác, nem kimondott márkaszervíz, de ezekhez ért nagyon, 16. kerben van. Így is érdekel még?

Kata 2008.03.10. 16:04:47

Nem is tudom, ki volt a múltkor, aki bőszen emlegette nekem, hogy nem, nem basztak át a szerelők a múltkor, csak azért, mert nő vagyok, és nem tudtam ott állni az autó mellett, míg csinálták... És hogy hogyan feltételezhetek én olyan mocsokságot a szervízről, hogy csak simán lehúztak rólam 28 ezret, és semmit nem csináltak a kocsimmal...

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 16:11:29

Ha jól emlékszem Kata, akkor neked működött az önindítód a szerelés után...

hiteles · http://ingatlanhitelek.blog.hu 2008.03.12. 01:02:42

Opel szervízre egyetlen tippem lenne Érden a Balatoni úton (régi 70-es) a mentőállomásnál.
Még amikor astrám volt akkor hordtam oda a kocsit
többször. Mindíg ki volt cserélve minden és mindíg újra. A naptárba előjegyzéssel szinte órára hoztam-vittem. A márkaszervíznél lényegesen olcsóbb...Az utolsó kiégett műszerfal izzóig szólt vagy szónélkül cserélt mindent...és tudom hogy szervítben képzett, mert ott lógnak a saját műhely falán az igazoló iratai. Akit érdekel írjon mailt és elküldöm az elérhetőségét.(van remény nem opeleseknek is.)

mackos31 2009.05.20. 15:32:10

Amikor én elvittem az autómat márkaszervízbe, akkor megcsinálták a 20ezres átvizsgálást. Évekkel később vettem észre a számlán, hogy hátsó dobfék valamit cseréltek rajta (a számlán a korrekt elnevezés van fent). Megdöbbentem, hiszen nekem egyik kereken sincs dobfék. A márkaképviselet központjában közölték, hogy most mit tehetnének ennyi idő elteltével. Hiába magyaráztam, hogy nekem nincs követelésem, csak a jelenségre akartam felhívni a figyelmet, mert az ilyen esetek ártanak a cégnek, egyszerűen nem értették, mit akarok. Ha ezzel átvertek, akkor mivel még???

mackos31 2009.05.20. 15:43:05

Tuningmester!

Tanulságos volt olvasni szavaid. Sajnos én mint laikus is úgy gondolom, hogy rettenetesen alulképzettek a szerelők. Sajnos éppen emiatt váltam én is "HA NEM LEHETEK az autó mellett tipusu ügyfél"-lé. Nem adom ki a kocsit és a kulcsot a kezemből, vagy csak nagyon indokolt esetben. Én még olyan szerelővel nem találkoztam, aki normálisan meg tudta javítani a kocsimat. Mindig van valami baja és ma már annak is örülhetünk, ha beindul az autó. De jól sose működik az, amihez már egyszer az időszakos átvizsgáláson kívül bárki is hozzányúlt. Lehet, hogy valóban az osztrák szerelő a megoldás?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása