Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Balesetet okozott, aztán lelépett a kamionos

2008.03.19. 08:41 :: Kisikasa

Végre egy kicsit beszédesebb olvasó-író, Aneninen küldött nekünk egy érdekes sztorit. Reméljük, azóta megszűnt a jogosan fennálló agyvérzésközeli állapot!
Már egy ideje olvaslak benneteket, pont ma határoztam el, hogy én is megosztanék az olvasókkal egy igen érdekes helyzetet, holmi egyirányú utca hip-hopp történő "visszafordításáról". A sors iróniája azonban, hogy a ma esti események miatt ez a sztori kissé érdektelenné vált.


(a kép csak illusztráció, nem pont ez a kamion volt - a szerk.)

Szóval, a történet igen friss, ma (03. 09) este 9 körül esett meg az M0 szigetszentmiklósi lehajtója után - egészen pontosan azon az úton, ami Budapestet Szigetszentmiklóssal köti össze.

Mivel kifele haladnék, szorgalmasan besorolok balra. Mellettem egy a Napocskás Kamion (Waberer's Optimum Solution) indexelget jobbra. Eddig még semmi meglepő, leszámítva azt, hogy teljesen érthetetlen, miért nem kanyarodik, elvégre balról senki sem jön. Aztán egy szemvillanás alatt meggondolja magát, elkezd balra jelezni (továbbra is a jobbra kanyarodó sávból), és a jelzést tett is követi. Gondoltam, megvárom, amíg végez, egyrészt ő a nagyobb, másrészt úgysem látni tőle semmit. Azt mondjuk már megszoktam, hogy egyesek érdekesen értelmezik a besorolásra vonatkozó szabályokat, de ami ezután következett, az a hihetetlen határát súrolja - a túloldalról.

Én is sikerrel kanyarodok, majd konstatálom, hogy a monstrum a félelmetes 20 km/h sebességgel száguld előttem. (A terepet nem ismerőknek: az események egy felüljárón zajlanak, ami az M0 felett halad el, egészségesen előzni gyakrolatilag nem lehet rajta, ha jól emlékszem elvileg sem szabad.) Majd megáll. Hurrá. Részemről vészvillogó be, nem szeretném, hogy valaki kevésbé figyelmes belémszálljon hátulról mert nincs felkészülve arra, hogy éppen az út közepén van kedvem ácsorogni.

Ekkor a kamion, kis gondolkozás (értsd: pár másodperc) után elkezd tolatni! Én is rückvercbe kapcsolok, csakhogy azóta már mögöttem is toporognak páran, hely nem nagyon van. Ezzel egyidőben dudálok, mint a hülye, hátha észrevezi magát a fazon, de semmi reakció, ő jön, egyre csak jön. Jobb híján menekülök hátra, és valóban, gyanúsan csattanásszerű hang a történet vége. A jobbik eset: én futottam rá a mögöttem menőre és nem a monstrum rám...

Na, ezt már észrevettük mindannyian, mögöttem levő kocsiból három férfi kipattan, ezt teszem én is. Elkezdeném mondani nekik, hogy bocsesz, mi a f*szt tudtam volna tenni, ha nem megyek, ez a vadállat egyszerűen bedarál a s*ggével. Nincs rá szükség, maguktól is a kamionosra üvöltenek - első menetben mondjuk azt, hogy ha már egyszer sikerült összehoznia ezt a vidám koccanást, illene megállnia. Nem teszi. Ehhez én is csatlakozom, de hiába. Részéről el van intézve a történet: már visszatolatott annyit, hogy rá tudjon kanyarodni az M0 felhajtójára, és mint aki jól végezte dolgát, továbbhajt.

Mi a tanulság?

0. Ha lehet kérni, senki ne jöjjön azzal, hogy miért nem tartottam be a követési távolságot, illetve hogy egy kamionból nem lehet látni, hogy mi van a jármű mögött. Egyrészt, tartottam, alkalmazkodva az előttem haladó sebességéhez. Arra nem lehet felkészülni, hogy meg fog állni, és arra végképp nem, hogy tolatni akar egy főút közepén. Másrészt, szerintem aki kamiont vezet, tudnia kell, hogy nem lát maga mögé, és ha tolatni kezd, talán illene időt hagynia, hogy az esetleg mögötte haladóknak legyen idejük reagálni a történetre. (Ráadásul: azzal is tisztában kellett volna lennie, hogy vannak mögötte, hiszen pont mellőle kanyarodtam rá az útra.)

1. Az, hogy senkinek, de még egyik járműnek sem lett baja, nagyjából csak az én és a mögöttem levő lélekjelenlétének, illetve az Isteneknek köszönhető. (Nálam semmi, a mögöttem lévőnek összesen a rendszámtábla tartója repedt el.) A másik autó is tolatásban volt már, amikor összeértünk, de mivel mögötte is álltak már (akik valószínűleg szintén nem voltak felkészülve egy villámtolatásra), neki se volt sok helye.

2. A kamionos végeredményében pusztán annak köszönheti, hogy nem hívtunk rendőrt, hogy nem történt kár egyik autóban sem. Kizárólag a baleset előidézésében vett részt, az elkerülésében nem méltóztatott. (Nem tudom ugyan, hogy milyen kárt tett volna bennem, ha ráfut a motorházamra a farával, de nem is igazán akarom kipróbálni.)

3. Ezzel együtt, mivel azt sem tudhatta, hogy lényegében semmi sem történt, illett volna megállnia, ahelyett, hogy elszelel, amikor látja, hogy valószínűleg nem ok nélkül pattantunk ki hirtelen olyan sokan.

4. Végül a kamion az M0 Szeged felé vezető irányába távozott, ha minden igaz, arra, amerről jött. Ehhez felhasználhatta volna, teszem azt, a kanyarodósávot is, az ugyanis pont azért van ott, hogy ezt a manővert szabályosan lehessen kivitelezni. Nem tette. Valószínűleg menthetetlenül eltévedt, és fogalma sem volt arról, pontosan merre is kellene mennie. Ez előfordulhat bárkivel - ám egyáltalán nem mentség arra, hogy valaki a szabályokon való "felülemelkedéssel" vágja ki magát a helyzetből. Főleg akkor nem, ha kamiont vezet.

Szóval, ez úton üzenném az ST 414-es* (román) rendszámú Waberer's Optimum Solution (közismert nevén: "Napocskás") kamion vezetőjének, hogy legközelebb, ha egy mód van rá, a hátsó felét csak olyanoknak kínálja fel, akik ezt igénylik - és ha lehet, ezt se egy forgalmas közút kellős közepén tegye. Ugyanakkor, ha az attrakciója érdeklődést vált ki, ne legyen szégyenlős: ne szeleljen el.

Szintén ez úton üzenném a Napocskás Kamionok Mindenható Urának, hogy ne hagyja, hogy néhány a cégnél dolgozó sofőre hatására annyira rossz élmény alakuljon ki a gyanútlan autózókban a könnyen felismerhető járműveiről, mint amennyire az ma este két delikvens esetében történt. Többen ugyanis nem vagyunk híve a "közúti veszélyeztetés" nevű fogalomnak, sem előidézői, sem elszenvedői oldalon.

* A rendszámban nem vagyunk biztosak, villámgyorsan kellett leolvasnunk, az illető a távozást már 20 km/h-nál jóval gyorsabban adta elő. Továbbá bevallom, hoppá pont nem a fénykép készítésére alkalmas tárgyaink keresgélésével voltunk elfoglalva. (Bár, feltételezhetően van rá mód, hogy azonosítani lehessen, melyik jármű kolbászolt arra az ominózus időpontban.)

80 komment

Címkék: közlekedés autó hülye béna autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.03.19. 09:13:34

Szotyitransznál reklamálni. Van nyomkövetőjük. De le fogják szarni. Nincs bizonyítékod. Sajnos.

feketebarany666 2008.03.19. 09:14:10

Miert nem mentetek utanna kocsival?

yooccoo 2008.03.19. 09:39:03

minek ment volna utána?
úgyse tud semmit bizonyítani

107! 2008.03.19. 09:58:43

És mit csinálnak vele, ha utána mennek? A kamion érintetlen, a mögötte álló autó eleje érintetlen. Ő volt ugyan a kiváltó ok, de nem ő törte össze. Ez pont olyan eset, mint amikor valaki melletted kikerül egy bringást, észre veszed, és hogy elkerüld az ütközést elrántod a kormányt, de közben nekimész valaki másnak. Te leszel érte a felelős, hiába a biciklit kikerülő volt a fa..

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.03.19. 10:00:56

Amúgy valszeg semmit nem vett észre, nem lehet érezni. De a marhája minek tolat nagy forgalomban, ott ahol nem tudhatja mi lehet mögötte pillanatok alatt. Nem mentség a faszfejségre az eltévedés.

Szorosan mögé és mellé nem szabad állni egy akkora batárnak, véleltenül is meggurulhat, oldalra pedig kaszál. Nálunk sajnos nem tanítják hogyan kell ezekhez viszonyulni, így annak kéne jobban figyelni aki a nagyobb. Csakhát... nem egyszerű vagy csak szarnak bele.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.03.19. 10:02:09

Na. Látni nem lehet. Ill azt sem. Vagy most összezavarodtam.

107! 2008.03.19. 10:08:41

"nincs feedback"

Silent csinálj valamit!

Te sem végzed rendesen a munkád? :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.19. 10:10:26

107: Szerintem a blog.hu motor szórakozik veled, nálam minden megjelenik jól...

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.03.19. 10:12:43

Amatőrök!

Jármű mögött mindíg úgy állunk meg, hogy ha kell egy ívben ki tudjunk kanyarodni mögülle:)))

107! 2008.03.19. 10:13:07

Amikor teherautóra vizsgáztam már a rutinpályán megtanították, hogy ha tolatásos manővert húzok ki kell kiabálni az ablakon, hogy "Tolatáshoz biztosítást kérek!" Persze ha egyedül van, akkor nincs kinek szólni, de ezzel arra akartak utalni, hogy mennyire veszélyes teherautóval tolatni.

107! 2008.03.19. 10:15:00

okoska!
Jogos a tíz pont!
A jó sofőr abban mutatkozik meg, hogy nem csak a saját, de más hibáját is tudja korrigálni.

romeboy 2008.03.19. 10:20:32

107! 2008.03.19. 09:58:43

Hogy lennél mar felelos valamiert amit nem te ideztel elo? Csak ugyebar ehhez kell sok tanu...

107! 2008.03.19. 10:31:51

Mindenki köteles elkerülni egy balesetet, de nem úgy hogy okoz egy másikat. Ne legyen félre értés, egyértelmű hogy fa.. volt a kamionos, de nem az tolta bele a mögötte álló autót a következőbe. Sajnos ha már ennyire közel állt meg mögötte, akkor nem nagyon tudott mást csinálni. Ha meg nem volt olyan közel, még mindig meg lett volna lehetőség, hogy a kormányt elcsavarva meneküljön valamerre. Azért ilyen esetben nem árt, ha úgy állunk meg, hogy a kamion tükrében lássuk a sofőrt, mert akkor biztosan ő is lát(hat) minket.
Az egyik ismerősöm (igazi béna) úgy állt meg a robogójával a kukás autó mögött, mint ha az utánfutója lenne. Pont a közepén, jó közel hozzá. Aztán meg csodálkozott, hogy rátolattak.

romeboy 2008.03.19. 10:45:12

Termeszetesen en is egyetertek azzal amit okoska olyan jol megfogalmazott, csak arra probaltam ravilagitani, hogy attol hogy a kamion tortenetesen nem gyurte maga ala a mogotte levot, igenis ra lehet bizonyitani a karokozast es a felelosseget akar a fenti esetben is.(felteve ha van kar)

Johnny336 2008.03.19. 10:47:30

okoska, 107!

Igazatok van. De az baszott szomorú, hogy arról szól manapság a vezetés, mennyire vagy szemfüles és rutinos/tapasztalt/gyakorlott/gyors reflexű, hogy másnak a szemetét takarítsd el. Persze, KRESZ szerint mindent meg kell tenni mindkét félnek a baleset elkerülése végett, de ne abból álljon a vezetés, hogy más hülyeségét kelljen folyton korrigálnom. Ami manapság egyre sűrűbben történik meg.

107! 2008.03.19. 10:55:06

Saját érdeked is. Sajnos már a bizalmi elv mint olyan nem működik. Az lenne a normális, ha tényleg nem így zajlana.

romeboy 2008.03.19. 10:45:12

Lehet, hogy rábizonyítható, de az már csak hosszas bírósági eljárás során. Millió szakértő, meg ügyvéd bevonásával.

beste 2008.03.19. 10:59:13

ezek a csíki legények nem mindig tudják, hogy merre van az arra...

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.03.19. 11:02:16

Johnny!

A mai forgalom gyors, nagyon sok mindenre kell egyszerre figyelni. Ebből csak 1, hogy a kamionos valószínűleg csak a második autóról tudott, ő állhatott normális távolságban mögötte.
Még ha nagyon közel is állnék egy nagy autó mögé, akkor sem a közepébe állnék, hanem a kanyar ívének megfelelően belűlre, hogy lássa az autómat, hogy ott vagyok mögötte. Csak egy kis előrelátás.

A közlekedés veszélyes üzem. Az oktatónk durvábban fogalmazta meg. A gépjárműves közlekedés nem alanyi jog, hanem alkalmassági. Én biztos nem lennék repülős, viszont szerencsére nem is kívánnám. Az autózás kicsit egyszerűbb, ezért az emberek természetesnek veszik, hogy az jár, mint a nyócáltalános. Pedig sok embernek nem kellene autót vezetnie. Ezzel együtt a profikkal, meg a jobb vezetőkkel is történnek balesetek. Ez van.

Johnny336 2008.03.19. 11:29:52

Persze, értem én. Nem is gyomorgörccsel járok-kelek a városban, élvezem a vezetést, bármerre vagyok. Csak azt mondom, egyre több a vezetésre alkalmatlan ember, akik disznóért vették a jogsit, tombolán nyerték, esetleg bugyi nélkül vizsgáztak (és még sok más módszer létezhet...). Abban egyetértünk, hogy nevetséges, ahogy egyre lejjebb viszik a követelményeket. Már azt sem értem, hogy 17 évesen miért lehet jogsit szerezni. Nem is olyan régen, még én is 17 voltam (még az előző évezredben... :), emlékszem, eléggé lobbanékony, lázadó kamasz természetem volt (még most is ugyanolyan a természetem, csak valamennyire benőtt a fejem lágya... :)). Egy ilyen mentalitással kezelni bizonyos stressz helyzeteket szerintem nem túl kifizetődő senki számára. Nem viccből vannak ezek az "a kurva anyád, csak azért is lenyomlak, nehogy már te gyorsabb legyél..."-balesetek (persze ez manapság már kortól is független tud lenni).

SirChimboak 2008.03.19. 11:31:55

Néhány kamionon láttam olyan matricát, hogy ha látod a sofőrt a visszapillantójában, akkor ő is lát téged!...

Johnny336 2008.03.19. 11:44:59

Én meg olyat láttam kamionokon, hogy "vigyázat lányok, az enyém 18 méter hosszú!" :)

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.03.19. 11:45:33

Az igaz, hogy minek álltam meg mögötte úgy, hogy nem látom a tükrét, ezt a szabályt én is ismerem.
Csakhogy (1) arra miért is kellett volna felkészülnöm, hogy egyáltalán meg fog állni, illetve (2) mielőtt elkezdett tolatni, még talán ki is tudtam volna kerülni; amikor megálltam, még volt annyi hely.

Van valami olyan a KRESZ-ben, ha jól emlékszem, hogy úgy kell vezetni, hogy az adott körülmények közt VÁRHATÓ eseményeket le tudjuk reagálni. Szerintem egy az országút közepén hirtelen tolatásba kezdő kamion nem tartozik ezek közé.
(Ha teszem azt, valaki egy mellékutcában áll meg az út közepén, legyen bármilyen járművel, nyilván hogy hagyok mögötte rengeteg helyet, mert feltehetőleg parkolni akar és tolatni fog. Például.)

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.03.19. 11:49:08

Annyit tennék még hozzá, hogy ha olvasok egy történetet, ELVILEG én is meg tudom találni a legjobb (vagy legkevésbé rossz) megoldást. Aki meg résztvevője egy történetnek (nem okvetlenül ennek, bármelyiknek), nincs ideje (vagy idege? franctudja) gondolkozni.

Annyiból tökmindegy az egész, hogy végül szerencsére semmi baj nem lett.

Johnny336 2008.03.19. 11:51:13

Ez a lényeg. Heppiend. Kocsmában sörözés közben el lehet mesélni a haveroknak.

Visimalac 2008.03.19. 11:52:49

ST-414 biztos nem lehetett a kamion rendszama, felteve hogy roman volt, Romaniaban az S-sel kezdodo rendszamok: SM (Szatmar), SB (Szeben), es SV (Suceava).

Bobby Baccala 2008.03.19. 11:56:15


csak annyit hogy szerintem is a kamionos volt a tróger...azon meg sem lepődtem hogy román rendszámú volt.

a másik hogy innen könnyű kurva okosnak lenni..akinek nem inge...

harmadszor szerint is nagyon sok fogalmatlan közlekedik az utakon.
attól hányok epét az anyósra amikor már látom hogy milyen szerencsétlenkedés lesz..hiába a vezetés nem arról szól hogy kormány,kuplung,fék gáz..az csak mechanikus dolog,azt egy majom is meg tudja tanulni.
átlátni a forgalmi helyzetet és annak megfelelően cselekedni,na az a lényeg...tudom ez is mint sok más dolog az életben intelligencia kérdése

mekmester 2008.03.19. 11:57:40

Szerény véleményem szerint ha kiskocsival vagy motorral megy az ember akkor a teherautókat buszokat úgy kell tekinteni mint a veszett kutyákat. Messzire lemaradni (mert kaszál, söpör, a pótos cikcakban fut üresen amiről a vezető nem tehet, rám borul a sóder stb, stb)

Miután a csúnya teherautós rámhúzta a kormányt mert én a luxus népautómmal nem engedem be a kapaszkodósávról (holott örül hogy a 40t megbírta gyorsítani 40km/h-ra, biztosan nem fog megállni a kapaszkodósáv végétől 10m-re) tehát felbőszülve ha elémegyek és elkezdek fékezgetni akkor tudom jól hogy míg az én kiskocsimban 0,1-0,2 mp a fék késedelmi idő, addig neki alaphangon 0,6 mp (plusz rájön a reakcióidő ami M.S.-nek 0,2 mp)átlag embernek 0,6 mp és még az hogy ha olyan árút szállít akkor nem is biztos hogy kedve van vészfékezni. Tehát ha luxus népautósként fékezgetek felkészülők arra hogy kupét csinál a kocsimól. Csak így tovább okoskák! Fékezgessetek aztán gyűrődjetek alá... Nem egyszerűbb elkerülni lemaradni?

kvarcman 2008.03.19. 12:05:55

ha napocskás kamiont látok, nagy ívben kerülöm ki vagy min. 150m-es távolságot tartok! Nem egyszer megtörtént már velem, hogy ezek a derék sofőrök majdnem bedaráltak vagy leszorítottak. Pár napja az árpád hídon mentem buda irányába, mellettem napocskás kamion, nah mondom ha ez itt, inkább lemaradok, jött is azonnal a sávomba index nélkül... Lemegy a 10-es út irányába, de nem a vörösvári út felé veszi az irányt hanem a balra kanyarodó sávba megy eggyel bejjebb. Nah mondom ok, akkor megszabadulok tőle... erre mit csinál mikor a lámpához ér? Kettős áróvonalon át mégis visszajön elém, meggondolta magát a srác mégis dorogra megy :DDD Satufék. Ha nem satuzok, beszaladok a vontatmány alá, és kis fejemet a hátsó ülésről kapirgálják. Régen ezeket a fiúkat az országutak lovagjainak hívták... ehhh. Most már csak mennek mert tudják hogy ők a nagyobbak...
Sajna ha forgalomban vagy mások helyett is vezetned kell: ha vészhelyzet van önhibádon kívül, akkor is neked kell megoldani...

gravy_t 2008.03.19. 12:06:46

okoska · www.kalandrover.hu 2008.03.19. 10:12:43
107! 2008.03.19. 10:15:00

hiába állsz meg messzebb tőle, ha rádtolat, már nem lesz helyed kikerülni, plusz gondolom szembe is jönnek.

a kamionos szálljon ki, és kérje meg a mögötte jövőt, hogy irányítsa / menjen hátrébb.

potha 2008.03.19. 12:13:30

Ez vicces... vmi gond tényleg van a blog.hu motorral mert mikor nejelentkeztem kiirta h ibás jelszó meg midnen... erre most meg be vok jelenkezve :D


Nah mind1!!!

Szóval kamionok?

Tegnap velünk is történt egy fasza kis sztori, sztem még ma megfogalmazom és elküldöm vmelyik
kedves szerkesztőnknek :)

Az sem lesz semmi :D

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.03.19. 12:14:45

Memkester, te olvastad amúgy az eredeti sztorit is, vagy csak kibújt belőled a kamionos állat?

zsg? 2008.03.19. 12:27:40

Minden waberer autó gps alapú nyomkövető berendezéssel van felszerelve. Ha bajt okoz és lelép, akkor utólag - a pontos időpont ismeretében - 100%-os biztonsággal azonosítható, hogy melyik autójuk volt.

Dr Kangörény 2008.03.19. 12:43:13

Anno a trabantos pontlövő frappánsan megoldotta a kamionossal való problémáját. Lehet, hogy nem ártana bizonyos rendszerességgel kilőni valamilyen közutálatnak örvendő szabálytalanság elkövetőjét, talán biztonságosabbak lennének az utak.

Nagy zoltán · http://okosdolgok.hu 2008.03.19. 12:48:34

Na, pont erre az esetre jó, ha van egy állandóan rögzítő pici kamera az autóban....(igen, ez rejtett reklám :) De viccen kívül, ha az emberrel ilyesmi előfordul, néha a legegyszerűbb dolgok sem jutnak az eszébe (rendszám leolvasás, stb..) Én egyszer a haverral a ház előtt beszélgettem, amikor egy kisteherautó a szabályosan parkoló személyautó első lökhárítóját simán leszakította, és ment tovább, mintha nem vett volna észre semmit. Na, abban a pillanatban semmi nem jutott el a tudatunkig, simán utánamehettünk volna, mert nem menekült, a rendszámot is felírhattuk volna, ez sem sikerült... végülis meglett, de az más történet.

Dr. Tóth Béla 2008.03.19. 12:49:28

Ismerős eset.
Megállt előttem egy Lada, így én is, majd elkezdett tolatni. Én duda + rükverc kombinációval védekeztem, így sikerült észrevennie! A szép benne az, hogy természetesen még neki állt feljebb miután szóvátettem, hogy majdnem belém tolatott. Konkrétan anyámba küldött, de egy idő után az ember már fel se veszi ezeket! :D
Viszont a legutóbbi élmény kb. egy hónapja az ellenkező irányba! :D
Monor, vasúti átjáró fele 30-cal megyek, 15 méterre előttem pirosra vált a lámpa. Megállok, majd azt látom, hogy két lámpa gyorsan közeledik felém hátulról, majd fékcsikorgás. Nem is gondolkoztam hírtelen 1-es és előre kb. a két vasúti sin közé. Így ált meg mögöttem pár centire. Közben sorompó kezdett csukódni, hát rükverc és hátra valamint a mögöttem lévő is.
Gondolkoztam, hogy ki kéne szállni és megkérdezni, hogy ezt, hogy sikerűlt, de a remegéstől nem igazán ment, úgyhogy hagytam.
Utána csak azon filóztam, hogy vajon jobb lett volna ha nem csinálok semmit, nekem jön és betol a sinekre...

the real 2008.03.19. 12:50:25

Én lámpa előtt álló sorban jártam így, hál'Istennek nem kamion volt a tolató fél... Egyszer csak elkezdett az előttem álló tolatni (a szemben jövő sávban valaki balra akart kanyarodni a háza elé), mire elkezdtem nyomni a dudát, már belém is jött. Majd azt mondta, hogy helyet akart adni a kanyarodónak, és mutatta (!) nekem, hogy menjek hátrébb (mögöttem sor, persze).
Kár nem történt, de hihetetlen, milyen hülye emberek vannak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.19. 12:54:04

socka 2008.03.19. 12:49:06:

Kivettem a kommentedet, kapsz egy teljes posztot cserébe hamarosan! ;)

heliox 2008.03.19. 12:54:45

Jól van Kangörény. Legközelebb te leszel akit ki kell lőni?

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.03.19. 12:58:09

Én mindenképpen panaszt tennék a helyedben, legalább valakinek kitöltöd a munkaideje egy részét: info@waberers.hu

Gabesz 2008.03.19. 12:59:57

Az utolsó előtti előtti bekezdés magával ragadóan fenomenális. Ilyen jót már rég röhögtem... Valószínűleg a gyakorlatban nem merné az ipse kivitelezni ebbéli szándékát...

mekmester 2008.03.19. 13:12:18

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.03.19. 12:14:45

Én csak azt mondom hogy lehet erősködni, aztán csodálkozni nagyokat. Rendben hibázott, de ahogy látom másnak is van hasonló története, más kategoriával, még sem látom az hogy fellenne háborodva azon bárki :)

Aneninen · http://unzervalt.freeblog.hu 2008.03.19. 13:24:20

Mekmester, nem a kamionosok összességével van a baj, hanem konkrétan azokkal, akik ilyen-olyan okokból nem közlekednek normálisan. Sajnálatos, hogy ha ez a hányad 2%, sok ember a 98%-ot is a hülyék alapján ítéli meg. Ugyanez igaz a biciklistákra is: a normálisan viselkedő többség senkinek nem tűnik fel, csak az a néhány faparaszt, aki részegen szinuszgörbéket ír le, vagy kivilágítatlanul (és fekete ruhában) halad az M0-n.
Sőt, a biciklista (kamion) szót bármivel be lehet helyettesíteni. Akár a közlekedést is.

InsertClick, azért lenne felesleges panaszt tenni, mert semmi bizonyíték nincs - meg időm sincs rá.

SilentSound: Én is elolvastam Socka írását, tényleg megér egy bejegyzést ^_^

KaPé 2008.03.19. 13:30:03

Tehát bénán tudsz tolatni és ezért a kamionos a hibás. Értem. Vagyis nem, de nem érdekes :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.19. 13:32:52

Az eltévedt román kamionos nagyon veszélyes állatfajta. Engem egyikük egy lehajtóval odébb kent fel majdnem a szalagkorlátra. Baktatott előttem az M0-áson, elérjük a lehajtót, túlmegy rajta. Én amint elérem a lehajtó elejét, rögtön lekanyarodtam, és egyben gyorsítottam is, mert addigcsak 40-el, ha döcögtünk. Na mikor beértem a kamion fara mellé, AKKOR találta ki, hogy mégis lehajtana ő is, és rámrántotta a kormányt. Vészfékezve álltam meg az útmenti salakon, aminek olyan hangja volt, mint mintha végighúztam volna a kocsi oldalával a szalagkorlátot. Infarktusközeli állapotban szálltam ki a kocsiból az ijedségtől meg a dühtől. Szerencsére a kicsi kocsi épségben maradt, de szó szerint csak 1-2 centi múlott mind a kamion, mind a szalagkorlát oldaláról. A kamionos persze simán továbbment, lehet, hogy észre se vette...

robbanómotor 2008.03.19. 13:39:00

@ 107!
"A jó sofőr abban mutatkozik meg, hogy nem csak a saját, de más hibáját is tudja korrigálni."
lol. pár hete egy pakolóban törtek össze úgy, hogy álltam, megadtam az elsőbséget az előttem áthaladóknak, mögöttem várakoztak és az autó oldalánál parkoló egyszerűen belémtolatott az eszeveszett dudálás ellenére. 15 év balesetmentesség után nem lennék jó söfőr, mert nem tudok oldalazni? kétlem. igenis adódnak kivédhetetlen szituációk és ez nem a sofőrt minősíti.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.19. 13:39:02

odamenni, kihúzni, addig ütni míg mozog!

hallkan megjegyzem, hogy ahol történt az eset, onnan kb 10-12 méterre a csepeli oldalon van a pályarendőrség, szal rendőrért se kellett volna messze menni :o)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.19. 13:41:34

"A jó sofőr abban mutatkozik meg, hogy nem csak a saját, de más hibáját is tudja korrigálni."

Nekem is ezzel jött egy nagyhangú volt főnököm: "Olyan nincs, hogy nem tudok egy balesetet kikerülni!" Aztán mégis összetörte a kocsiját.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.19. 13:44:47

107! 2008.03.19.
A jó sofőr abban mutatkozik meg, hogy nem csak a saját, de más hibáját is tudja korrigálni."
akkor én rossz sofőr vagyok, ha 8 órán belül 3x jöttek belém hátulról!

1x a teréz körúton, 1x a pannónia utcánál a vígszinháznál, és 1x a győri úton!

minden esetben dugó, előttem a gyalogosok keresztbe szabályosan!

és nem meg megálltam és belémcsúsztak a követési távolság miatt! ott álltam a lámpánál kb fél perce és belém jöttek!

tessék mondani, ezt hogy lehet elkerülni???

-gyalogosokon át
-a dugóban állókon át
-a koránból és a bibliából gyors imák mormolásával
vagy mi a megoldás?

lehet rutintalan sofőr vagyok!
azt meg meg se említem, hogy hetente legalább 1x meghúzzák éjjelente a parkolóban a kocsit, annak ellenére, hogy mindig máshol állok az utcában!

télen ha xar az idő, inkább felállok a fűre a húzunk előtt, hogy ha megcsúszik a marha, legalább a járdaszegély megfogja valamennyire... csak újabban nálunk is díjazza a közteres a dolgot! mondjuk ezt nem értem mert a teleki rajzon az a rész is a telkünkhoz tartozik! de mivel a kerítés beljebb van, azt mondja, hogy köztér... már unom a földről mutogatni a papírt...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.19. 13:47:32

Kiegészítés: Törekedni persze kell rá, hogy más hibájából se érjen baleset, de olyan ez, mint a teljes foglalkoztatottság: a 100%-ot sose érheted el...

Perillustris 2008.03.19. 13:52:50

A jó sofőrt onnan lehet megismerni, hogy...

Rengeteg jó sofőr végzi fekete zacskóban, ki saját, ki más hibájából. Annyira jó, hogy pár sorból szinte mindenki képes rekonstruálni az esetet, s persze kikiáltani a bűnöst, aki természetesen most sem a tahó kamionsofőr, hanem a vétlen autóvezető.

SZVSZ rá kellett volna szánni kis időt, s kihívni a Rendőrséget. Az a kis nyom és a több tanúvallomás bőven elegendő lett volna a feljelentéshez.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.19. 13:59:30

de mivel ott több kocsi ment össze, így tanu volt bőven! a yard meg kartávolságon belül, tehát nem 4 óra míg odaér :o)

107! 2008.03.19. 14:01:50

Ki mondta, hogy mindent el lehet kerülni? Fel lehet készülni dolgokra, hogy ne érjen váratlanul, és ne a döbbenettől legyél tehetetlen.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.19. 14:05:19

"Fel lehet készülni dolgokra, hogy ne érjen váratlanul, és ne a döbbenettől legyél tehetetlen."

Olyan nincs, hogy mindenre fel tudj készülni lélekben. Gondolom ismered az idevonatkozó viccet a parasztbácsiról, meg a kunsztokat mutató pilótáról: "Erre gondoltam. Erre is gondoltam. Na ERRE nem gondoltam!" :-)

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.19. 14:37:22

okoska · www.kalandrover.hu 2008.03.19. 10:12:43

Alapvetően igazad van, csak éppen amíg észreveszed, hogy a másik tolatni kezd, és cselekedni tudsz, már el is fogyott az a hely, ahonnan még ki tudnál menekülni. Ha meg túl nagy helyet hagysz, valaki biztosan elkezd tülkölni. Vagy bevágnak.

jujdejo 2008.03.19. 14:38:03

B'zi kamionosok, sokszor azert sodorjak masok autojat/eletet veszelybe nehogy fekezniuk kelljen es utana ne tudjak lehuzni a munkaadojukat uzemanyaggal amit kisporolnak utkozben...minden utalom es megvetem oket es a stilusukat egytol egyig. hetente szemelyautoval jarom nemetorszagot, es nincs kulondseg osztrak holland vagy roman kamionos kozt, mind fasz, a legbunkobbak megis az osztrakok, foleg otthon...
a rendszam alapjan nem lehetett roman a kamionos, mert a roman waberers kamionok HR(harghita) megyeben vannak bejegyezve.
jo hogy ennyivel megusztad...

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.19. 14:38:44

Kieg.: Ha jönnek szembe, akkor pedig amúgy sincs hová kanyarodni.

hawkeye 2008.03.19. 14:51:15

Én az olasz, ill. a balti államok kamionosaitól rettegek. A 4-esen, vagy a 6-oson éjszakánként azzal szórakoznak, hogy beláthatatlan kanyarban leindexelnek jobbra, jelezve, hogy nyugodtan előzz, amikor kimégy, akkor meg már ott van szemben a másik autó.
Először azt hittem véletlen, de egy magyar kamionos szerint szándékosan csinálják.
Unatkoznak.

Ilyenkor azt gondolom, kár hogy nincs halálbüntetés. Habár rájukbizonyítani úgyse lehet, te csattansz, ő meg röhögve továbbáll....

elprotector 2008.03.19. 15:06:07

Nem bántásból: román rendszámú kamionos egyszámjegyű főúton eszik vezetés közben. Lábosból kanállal. Láttam.

Johnny336 2008.03.19. 15:19:40

elprotector 2008.03.19. 15:06:07

Napi egyszer főtt étel kell a szervezetnek. Legalább egészségesen él... :)

ottopappa 2008.03.19. 15:34:49

A mocsadék román és török kamionosoktól óvjon az isten mindörökké...

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.03.19. 15:43:19

Rosszqutya!

8 órán belűl háromszor?????????

Akkor lehet,hogy tényleg az ön készülékében van a hiba? :))

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.03.19. 15:46:26

Volante!

Igen. Ez szokott történni, mindíg bevágnak. Oszt, nem kell az idegbaj, megvagyok nélküle:))

Perillustris 2008.03.19. 16:02:13

"nincs kulonbseg osztrak holland vagy roman kamionos kozt"

Persze, hiszen a holland kamiont is roman vezeti.

107! 2008.03.19. 16:08:06

Azért felénk a Szerb buszok viszik a pálmát a statisztikában. Menekülj, ha meglátsz egyet a tükörben!

Perillustris 2008.03.19. 16:14:12

Az e-tanu versenykepes ellenfele egyebkent az okosdolgok.hu oldalon kaphato autos kamera, a videokat megnezve jo valasztasnak tunik. Szerintem beruházok egyet a kocsiba.

A sisakomon már be van élesítve az ATC2K. :)

cso zsi 2008.03.19. 16:32:27

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.03.19. 13:52:50
A jó sofőrt onnan lehet megismerni, hogy..."
... él, sértetlenül.
Persze, sok vétlen hal meg "jó" sofőr hibájából.
Mint írták, vannak olyan helyzetek, amit képtelenség kivédeni.
De forgalomban, ismerős, vagy ismeretlen helyen lehet előrelátóan vezetni.
Nem vagyok jó sofőr, csak elég régóta vezetek.
Vannak tipikus, "ismet" helyek, ahol mindig van valaki, aki másképp gondolja, mint a szabályok.
Nekem még azt tanították, hogy ahol labda gurul az úton, ott gyerek is fog szaladni.
Kibővíteném: ahol beláthatatlan kanyar van, ott biztos fognak szemből előzni a te sávodban.

És nem hajtok gyorsabban, mint a mentőangyalom...

G 2008.03.19. 17:09:01

ekkora flotta biztos központi, online GPS-es követéssel rendelkezik! utólag visszakereshető minden jármű útja, időbélyegekkel stb stb
(főleg mert több 10 M Ft lehet az áru értéke...)

szerintem örüljetek, hogy nem történt nagyobb baj ;) Azt a 10cm-t meg nehéz bizonyítani, hogy muszáj volt pont annyira hátra tolatnod, nem csak 10cm-vel kevésbé... De fogadd részvétemet, kétségtelen ő a hunyó :(

G 2008.03.19. 17:18:21

Perillustris: az a kamera gagyi. ne kőccsé rá'!:)
érdemes még várni egy kicsit, nagyon fejlődik a digitális világ...
kis látószöge van nagyon, nézd csak meg. arról nem is beszélve, hogy az e-tanu még giroszkópokat is tartalmaz amivel együtt a felvétel egy csöppet hitelesebb, bár mind2 támadható mint bizonyíték!

Perillustris 2008.03.19. 17:44:48

Persze, de 16 ezer forint, s nem 140 ezer + AFA, ezt ne felejtsuk el.

Perillustris 2008.03.19. 17:52:36

Arra pedig pont eleg, hogy latszodjon, te zoldon mentel at.

Bobby Baccala 2008.03.19. 19:45:49


nekem anyukám mindig ezt mondja:

kisfiam úgy vezess, hogy rajtad kívűl mindenki hülye...és akkor talán nem érhet meglepetés..illetve soha ne feledd , hogy baszhatod az elsőbbséged ha nem adták meg! :))))

szerintem jól beszél :)

Horci 2008.03.19. 20:21:46

OFF:

Ez a kamerás dolog érdekes. Nekem pl pont azért lenne jó, hogy ha valahol otthagyom a kocsit, az jól figyeljen hogy mi történik körülötte, akár egész nap. Erre ezek a kamerák nem alkalmasak.
1x leparkoltam szabályosan (ami miatt a többi autótól kb 20-30cm kilógótt az autóm, de szabályos voltam, így legalább bilincset nem kaptam). Mire visszamentem a kocsihoz nemvolt oldala. Az utca nemvolt szűk ,egyszerűen csak a vezetési tudás hiányzott valakinél. Annyira megkarcolta, hogy az ajtó nem nyílt ...
Ilyenkor megnéztem volna az említett kamera felvételét, és már tudnám is hogy kivolt a bűnös ... De csakis akkor ha az állandóan megy, és nem csak 2 percet képes rögzíteni.

Miki rajkönen 2008.03.19. 21:49:27

váberer gyuri báék azt hirdetik,hogy tapasztalt sofőröket keresnek,közben akérmilyen retardáltat felvesznek,mert sofőr hiány van.Még azt sem kérdezik meg,hogy van-e jogsid,vagy mióta, csak menj oda dolgozni.így ne csodálkozzon senki,hogy ilyeneket csinálnak.sok autójuk van,amire nincs sofőr,és csak állnak a kerítés mellett.Erre volt a vicc,hogy gazdag cég ez a waberer's:volvókból van a kerítés...

nemkéne 2008.03.20. 01:31:15

Waberer’s nem sofőrbarát egy cég sok a kezdő sofőr nem véletlenül a sofőrök 30-45% lenyúlják méghozzá olyan címszóval hogy túlfogyasztás kiszámolják a központba hogy menyit kell fogyasztani a kamionnak és ha nem jön össze miért is jönne mindjárt kevesebb a fizetés nem védem a sofőrt de lehet hogy csak egy hete van jogsija Budapestet meg csak térképen látta igaz elhajtania még azért nem kelet volna

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.03.20. 08:20:58

"elprotector 2008.03.19. 15:06:07
Nem bántásból: román rendszámú kamionos egyszámjegyű főúton eszik vezetés közben. Lábosból kanállal. Láttam. "

Autópályán is...
Épp elhagytuk Frankfurtot mikor láttuk, hogy furán csalinkázik egy kamion néha átcsúszott a külső sávból a leállósávba, biztonságosabbnak láttuk ha áthúzódunk egészen a belsőbe és gyorsan eltépünk a fura kamion mellől... A csávó - kamionos - nem előre nézett az is kajált valamit...

Egy másik meg Ausztriában húzta ránk magát mikor épp a középső sávban haladtunk a többi személyautóval.. ja román rendszámú volt mindkettő.

Pár ilyen után az ember kicsit paranoiás lesz és ha meglát egy - többnyire román - kamiont megpróbál minél gyorsabban minél távolabb kerülni tőlük.

gibic 2008.03.20. 18:58:19

Helyszín:Csepel, a Szent Imre téri autóbusz végállomás. A végállomás mögött egyirányú, de háromsávos az út, lámpával engedi a forgalmat két irányba kanyarodni, és egyenesen menni. Keresztutca, a Kossuth Lajos u. Középső sávban nem állt senki, csak a két szélsőben (jobbra és balra kanyarodó sáv) szlovák kamionos jön a Szabadkikötő út felől, és bekanyarodik az egyirányú utcába, FORGALOMMAL szemben!! Hogy rátegyen még egy lapáttal, az egyirányú buszkihajtóba SZINTÉN SZEMBEN!! bekanyarodik... az egyirányú utcában halad egy pöpet, majd BEHAJT A BUSZVÉGÁLLOMÁSRA, és azon körbe robogva, megfordul... végül "szabályosan" (legalább a forgalomnak megfelelő irányban)hagyja egy az egyirányú utcát... :O

A cikkre reagálva: nincs benne az a KRESZ-ben, hogy felüljárón (hídon) tilos tolatni?

Rocko- 2008.03.20. 22:36:48

most mondjam én, h hányszor láttam ezt a szitut? em érdekli ezeket semmi se, hiába van ott a kerületi rendőrkapitányság az utca végén. na meg az is vicces, amikor a buszvégállomás/tüdőszűrő felől jön, nem igazán veszi észre, h egyirányú, aztán a kereszteződésben nézi bután, h neki nincs lámpája.

ganyager 2008.03.27. 10:29:31

Elég durva történet! - Mikor olvastam, közben "szinte elöttem" volt a történet! - Belegondolni is rossz lenne, hogy Mivan ha Te helyetted, én lettem volna!! - Ezt csak azért említem, mert "Te gyorsan kitudtál pattanni" az autódból, de én nem valószinű. (mozgássérült vagyok)













 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása