Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Birka effektus

2008.03.19. 14:15 :: Kisikasa

H.P. sztoriját olvasva felmerül bennem a kérdés megint csak a miértek kapcsán. Egyrészt, ha valaki jogosítvánnyal rendelkezik, akkor nyílván tisztában van azzal, hogy milyen esetekben használhatja szabályosan a vészvillogót, másrészt mért vált szinte divattá nálunk. Esetleg valamilyen szociológiai folyamat alakulása hozta ki az emberekből? Vagy abszolút nem filozófiai mélységekben kell keresgélnünk? És miért van az, hogy ahol egy elkezdi, ott pillanatokon belül lesz két-három követője?
Egy kellemesnek nem igazán mondható történet esett meg velem február 11-én, hétfőn este fél hét körül. Autóztam az Andrássyról a Hungária felé, a Dózsa György úton keresztül.



Letértem az Ajtósi Dürer sorra, haladtam a külső sávban, mikor észrevettem hogy egy Peugeot 405 vészvillogóval elállja a sávom. Át kívántam sorolni a belső sávba, de rengeteg kocsi jött, ami ugye alapvetően nem baj, az viszont igen, hogy az összes autós látta hogy kijönnék, de egyszerűen nem voltak arra hajlandóak hogy beengedjenek. Végülis sikerült besorolnom, elmentem a Peugeot mellett, aminek a segge kicsit a belső sávba is belógott. Nem ült benne senki, s a szélvédőn az enyhe párásodásból arra következtettem, hogy már egy jó ideje "parkol" itt a sofőr.
 
Jogosan kérdezem meg:
 
1. Hogy lehet az, hogy egy sofőr fittyet hányva minden közlekedési szabályra és a körülötte közlekedőkre, egyszerűen leállítja a kocsiját egy forgalmas út egyik sávjában, majd elmegy, mintha a legtutibb helyen parkolt volna le?
 
2. Az Andrássyn rendőrök állogatták azokat, akik 52 km/h-al haladtak. Nem lenne inkább ésszerűbb ha az ilyen parkolóművészeteket büntetnék meg jó vastagon?
 
3.  Egy sarokkal odébb (20 m) volt egy rakás parkolóhely. Ez a sofőr lustasága miatt úgy tűnik túl messze volt, így inkább vállalta azt, hogy fennakadásokat okozzon a közlekedésben.
 
Sajna a rendszámot nem volt időm felírni; gondolom nem csak én emlegettem a felmenőit ennek a sofőrnek, hanem az a rengeteg autós is, aki miatta nagy nehezen visszasorolt a belső sávba.

Nem egy ütközős sztori, de megírtam hogy lássátok milyen jó a közlekedési, jelen esetben parkolási morál a fővárosban.

80 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye büntetés kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2008.03.19. 14:23:33

Én ilyeneket már észre sem veszek...

107! 2008.03.19. 14:29:27

Az nem elakadás jelző, az KRESZmentesítő!

valaki 2008.03.19. 14:40:17

Itt egyhamar nem lesz rend. Kinek jó az?

Johnny336 2008.03.19. 14:43:44

Nem értem a címet, hogy jönnek ide a birkák, de a helyzet tényleg bicskanyitogató.

Káposztakukac 2008.03.19. 14:49:39

na végre egy jó szori. nem drága autó, nem rendőr és tényleg akadályozta a forgalmat... jövőre jönnek újra a lopóautók, lehet reménykedni.

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.03.19. 14:58:51

A "birkák" egyrészt azok akik követik az ilyen szabálytalanságot, másrészt azok akik nem engedik be azt az autóst aki "belefut" egy ilyen szituba

kvarcman 2008.03.19. 15:03:37

és ha tényleg elromlott az az autó???
vagy túl naív vagyok? :)))

Potenciális Disznó 2008.03.19. 15:04:03

Már majdnem írtam egy emailt a bloggazdának, hogy esetleg megérne egy postot a lopóautókról szóló hír, de ide meglehetősen jól illik. Remélem tényleg lesznek trélerek, és elviszik az összes ilyen "csak visszaviszem a dvd-t a kölcsönzőbe és foglalok egy sávot" meg "sarkonparkolokahummerrel" tagot, remélhetőleg dél-Csepelre, Soroksárra, vagy Nagytéténybe.

bugkiller 2008.03.19. 15:04:17

És ha az egy valóban elromlott autó volt...?

Petike82 2008.03.19. 15:05:16

és mi van ha tényleg valami baja lett és autómentőért vagy tudja miért ment el?

Potenciális Disznó 2008.03.19. 15:08:45

kvarcman, bugkiller, Petike82: akkor kirakja az autó megé az ellankadásjelző hátomszeget.

107! 2008.03.19. 15:09:34

Ezt hol hallottátok? Tényleg jó lenne, ha újra működne az elszállítás.

Potenciális Disznó 2008.03.19. 15:09:46

háromszeg, természetesen.

Pepe 2008.03.19. 15:11:05

1., mikor elmegyen egy ilyen mellett, jó vastagon dudálok, nehogy már olyan kurva jól érezze magát, ha mások is dudálnának az ilyen cserépedényekre, talán eljutna a félbites agyáig, hogy nem fasza ott és úgy állnia.

2., barom, mert a saját autóját, és a benne ülőket is veszélyezteti, mi van ha valaki beleszáll mint egy meteorit? Pláne ha az egy soktonnás teherautó...

Potenciális Disznó 2008.03.19. 15:12:48

107, az index.hu címoldalon volt reggel ilyen cikk, ehun van e:


index.hu/politika/belfold/loposaut03/

Dr Kangörény 2008.03.19. 15:13:19

Persze, mert a lopóautók hummereket hurcolásztak a városban, mi? Én passatnál nívósabb kocsit nem láttam rajtuk, gondolom az fölött már veszélyes a helyzet.

Egyébként, honnan tudod miért ment a hibavillogó? Honnan tudod miért állt ott? Vagy ez csak a rendőröknél elfogadható kérdés? :-)

isti77 2008.03.19. 15:16:15

"és ha tényleg elromlott az az autó???
vagy túl naív vagyok? :)))"

Én is erre gondoltam, komolyan. Vagy egy 15-20 éves francia autóról ez elképzelhetetlen?

Perillustris 2008.03.19. 15:16:40

Vannak "magikus" helyek: Andrassy ut Oktogonnal levo szakasza, A Kossuth mozi kornyeke, s persze az egesz Nagykorut.

A legtobben csak par percre allnak meg. Na igen, csak ha egy oraban megall 10 ember 5 percre, az mar pont eleg ahhoz, hogy egy sav kiessen.

A Rendorseg semmilyen marketingakcioval nem lehet sikeresebb, mint ha elekezdenek megszuntetni az effele tahosagokat, raadasul meg penz is lenne belole.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2008.03.19. 15:18:34

a kirakott vészvillogó minden szabály alól felment, minden kérdést megválaszol.
a kirakott vészvillogó az ultimate-istenkirály parkoló megoldás
tanuljátok mér meg végre! :-)

michaael 2008.03.19. 15:25:07

Azt hiszem az írásból egyértelműen kiderül, hogy:
1. a kocsi nem romlott el
2. ha elromlott volna, akkor a sofőr ott balf@szkodott volna körülötte
3. nem veszélyeztette önmagát a sofőr, mert nem is ült benne
Amúgy egyetértek azzal hogy jöjjenek a lopóautók. Aki tiltott helyen parkol, azt vigyék- el kell majd mennie a kocsiáért, perkál is egy keveset (15 ezer) és legközelebb jól meggondolja érdemes-e a forgalom közepén leállítani a verdát és bemenni ebédelni

hkori 2008.03.19. 15:31:29

Tényleg igaz. Mózes elindult a sivatagba és a sok birka meg követte.

Manyizga (törölt) 2008.03.19. 15:35:54

Én még meg is köszönném a rendőröknek, ha az ilyen esetekben intézkednének a szabálytalankodóval szemben. Jót tenne a népszerűségüknek, és még bevételt is termelne.

Perillustris 2008.03.19. 15:36:07

Elso korben legyunk johiszemuek, tetelezzuk fel, hogy valoban elromlott az auto. (Ez alapjan sajnos rogton a megbizhatosagi rangsor vegere csuszik az Audi, a Mercedes, a BMW, de a nagy szamok torvenye miatt a Suzuki is).

Nos, az elszallitas ebben az esetben is teljesen jogos, hiszen egy valoban hibas auto sem tarthatja fel pl. a Nagykorut egyik savjat (foleg, hogy a harmadikat alapbol elfoglaljak a parkolo autok). Arra pedig nincs ido varni, hogy az autojatol tavol levo autosban bizzunk, abban, hogy eppen az automentot hivja, vagy esetleg egy szerelot, aki majd ott kezdi el barkacsolni a kocsit.

Tehat a megoldas ebben az esetben is az elszallitas. Arra kene valami okos rendszer, hogy ilyenkor ne kapjon extra buntetest a tulajdonos, csak az elszallitas koltseget kelljen megfizetnie. Bizonyara lennenek kiskapuk, de mar ez is eleg kenyelmetlen lenne a jogosulatlanul varakozok szamara, s valoszinuleg visszaszoritana ezt a gyakorlatot. Megkockaztatom, pont emiatt akar plusz buntetest sem fizettetnek az elszallitott autok tulajdonosaival, csak fix. 40 ezret. Ez es a kenyszeru utanjaras mar elegendo lehetne. Termeszetesen ha a szallitoautora varakozas kozben, vagy a felpakolas soran jelenne meg a sofor, s hirtelen megjavul az auto, akkor irhatnak a csekket 20 ezerrol.

Ropi 2008.03.19. 15:37:19

meg ha elromlott az autó, akkor miért nem tiolta le az út szélére? (a szövegből kiderült, hogy arréb volt hely...)
én utálom az ilyen kis "én mindenhol parkolhatok" tipus embereket... feltartják a forgalmat és még veszélyesek is...

a rekettyés 2008.03.19. 15:41:01

Akik örülnek a lopos autoknak azoknak üzenem hogy majd ne csodálkozzanak ha elviszik a verdájukat mert keresztezödéstöl csak 4.95méterre álltak meg vagy hogy ha a parkolo végét jelzö csikon csak 2centivel tullog a kocsija már viszik is. Persze akkor majd itt fognak nyafogni hogy de hát majdnem megvolt az öt méter csak pár centi volt csak a baj. Utána meg jönnek az olyan nyafogos sztorik hogy jaj ugy vitték el hogy valami baja lett a kocsinak.
Ugy látszik itt mindenki nagyon fiatal vagy már nem emlékeznek hogyan is müködött ez.
Na ez az igazi birka hozzáállás.

János 2008.03.19. 15:46:01

A Böszörményi úton, az egyik cukrászda és közért közelében állnak meg sokan a 2. sorban, vészvillogóval. Itt általában a 10 M Ft feletti autók szoktak "elromlani", úgy, hogy a sofőr benn ül, "testestársa" pedig csak beugrik egy kis nasiért. Közben a villamos vagy elfér, vagy nem, de a kocsiknak vagy kerülniük kell, vagy várniuk, amíg a villamos lassan elhalad az ilyenek mellett.

Történt, hogy egy rendőr, aki a munkáját végezte, az összes mellett megállt kocsival, amelyikben sofőr volt, s nyomta neki a "berregőjét" amíg el nem ment a tilosban álló. Nekem ettől olyan jó napom lett, hogy az hihetetlen :-)

Perillustris 2008.03.19. 15:47:58

5 meter az 5 meter.

Vagy hol huzod meg a hatart? A 4,85 az mar szamit, de ha nem, akkor a 4,8 miert? Az csak plusz 5 cm? Legyen 4,5 a rend kedveert? Nem tolhatod ra a dontes felelosseget a kozterulet-felugyelore.

Bar rengeteg penzbe kerulne, fokozatosan fel lehetne festeni 5 meternel a csikokat. Persze abban a varosban, ahol a zebrak ujrafestesere sincs penz (vagy inkabb akarat), ez abszurd kivansag, tudom.

Ha pedig a kocsi bizonyithatoan megserul, jogos lesz a "nyafogas".

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.03.19. 15:49:23

Nem elszállítani kéne őket, hanem egy tolólapossal eltakarítani a 3.14csába. Ha nem tud parkolni menjen tömegközlekedéssel, vagy sétáljon pár 10 helyett pár 100 métert. Abba még senki sem halt bele. Mi van, ha tényleg elromlott? Na persze, az ominózus helyeken vészvillogó autók valóban nagy százaléka áll ott műszaki hiba miatt. Ha pedig tényleg az a szitu, rakja a háromszöget a hátsó ablakba, akkor el sem tudják lopni, és legalább kiderül, hogy miért áll ott, és nem kezdik el nem épp dicsőítő jelzőkkel illetni felmenőit.

Jim 2008.03.19. 15:49:56

Ilyenkor mindeig eszembe jut, milyen szep lenne egy olyan kresz/bunteto torvenykonyvi modositas, hogy az ilyen autokat szabadon lehet bantalmazni. szepen leparkolni, hatulrol kivenni a kerekcserehez hasznalt villaskulcsot es az osszes uvegfeluletet jol beverni...

Leonard Zelig 2008.03.19. 15:54:54

Inkább olvassatok kicsit:

Murakami Haruki: Birkakergető nagy kaland

xerxesz 2008.03.19. 16:01:50

Mondjuk jelzem, ha elromlott az utó, akkor is odébb lehet tolni/vontatni, hogy ne a legszarabb helyen álljon. Tehát ez nem érv.

107! 2008.03.19. 16:04:33

Azért ha elromlott ha nem 20 méter csak eltologatom már. Múltkor reggeli dugóban volt egy elromlott "G-s Astra" (úgy is szeretitek ezt a típust - különben tényleg az volt) a Könyves Kálmánon majdnem a Kőbányainál a legbelső sávban. Megálltam, hogy segítek neki. Én voltam az első, addig senki nem jelentkezett, mindenki inkább csak kikerülte felháborodott arccal. Mivel én nem vontathatom, (pont az ilyen rosszindulatú paparazzik miatt)ezért autósoktól kérdeztem meg, hogy segítene-e bevontatni a pár száz méterre lévő kútra. Másnak miért nem jutott eszébe?

nickita 2008.03.19. 16:10:16

pff. ilyenen fel se húzom magam, mert akkor egész úton ideges lennék.

107! 2008.03.19. 16:10:21

xerxesz
Pont most néztem meg a 300-at! :-)

értelmetlenségi 2008.03.19. 16:20:00

Egy: tíz a vészvillogóval álló járgányból tizenegy nem a meghibásodás miatt áll a forgalmi sávban, főleg, ha magára hagyták.

Kettő: valóban egy szemét tahók, aki ilyenkor nem engedik ki azt, aki mögé szorul, de némi mentségükre legyen mondva, elég cikis emiatt lassítani, megállni egy tempós sorban, mert nagy eséllyel belénk szállnak.

Három: ne reménykedjen senki a lopós autókban. A legkevésbé sem a kirívó szabálytalankodókra utaznak majd, hanem a könnyű zsákmányra. Láttam, amikor a félkerékkel járdára álló kispolszkit darura vették, miközben húsz méterrel odébb a huszonmilliós Merci elállta a troli útját.

Én, ha egy ilyen járgányban benne ül a tulaj, úgy vágok elé, hogy milliméter híján letépem a bal elejét, közben padlóig nyomom a dudát, hadd nyelje le ijedtében a kormányt. Ettől ugyan még ott marad, de legalább kiengedtem a gőzt...-))

jah-man · http://ciszmoll.hu 2008.03.19. 16:23:11

Vállalkozó kedvű teherautósofőr kerestetik, aki hajlandó belehajtani vészvillogóval parkoló gépjárművekbe hátulról.

kvarcman 2008.03.19. 16:23:58

az "ellankadásjelző háromszeg" jogos :) csak sok autóstársunknak fogalma sincs arról hogy van ilyen a kocsijában (lsd. múltkor egyik kedves hölgyismerősöm: jééé nekem ilyen is van? :D)
Valóban gyanús hogy mindig a soktízmillás verdák vészvillognak az út közepén, és az is szemet szúr hogy a szerv valahogy ezeket soha nem szúrja ki. Vajh miért??? ;D
A lopóautókat ha visszahozzák, majd megint mindenki itt fog sírni, hogy jaj elvitték a kocsimat pedig én nem is!!! (mint ahogy azt már az előttem szólok ékesebben megírták)
Marad a sokat pufogtatott közhely mint mindig: Majd ha egyszer az általános közlekedési morál javul ebben a következmények nélküli maxiindividualista országban akkor lesz majd csak igazán kolbászból a kerítés! :)))

Pumpum 2008.03.19. 16:25:07

Stockholmban minden egyes utcasarok és minden egyes gyalogátkelőhely mellett fel van festve a 10m mindkét irányba. (Nem öt méter, 10!) Aki belóg, annak 10 percen belül ott is a cetli ~800 koronáról (cca 20000 HUF), és nem, nem lehet kidumálni. Nem kell ehhez sok, egy ecsettel és egy ötliteres Trináttal meg lehetne csinálni vagy 1000 utcasarkot...

Johnny336 2008.03.19. 16:32:08

Mondjuk ezt a 10 méteres felfestést még nem láttam, de tilosban parkoló autót sem. Meg elakadásjelzőset sem.
Ahogy hallottam, keményen is osztogatják a büntiket, persze, hogy nem próbálkozik be senki.

Káposztakukac 2008.03.19. 16:46:53

pumpum. szerintem is így van, más témánál már írtam. persze olcsóbb és nagyobb bevételt termel, ha szimplán végig lehet bírságolni minden faszt, aki azt hiszi, h helyesen parkolt, mert nem látta, hogy 50 méterrel odébb egy 20 másik tábla között el van rejtve egy 5x5 centis tábla ami tiltja a megállást.

ami meg az elszállítást illeti: intelligensebb megoldás, mint a bilincsezés, ugyanakkor én is attól tartok, h magyarországon ezzel is visszaélnek majd és 5 centi miatt elhúznak a picsába.
parkolás terén abszolút liberális vagyok, szerintem mindenki ott és úgy parkoljon ahogy akar, ameddig a közlekedést nem zavarja és/vagy veszélyezteti. néhány jogos kivételt(például autó- vagy tűzoltóbeálló, tömegözlekedési megállók, stb.) pedig jól jelöljenek meg, hogy még véletlenül se álljon oda senki. aki meg mégis, az hülye és fizessen.

Pumpum 2008.03.19. 17:02:46

Először nekem se tűnt fel, csak aztán szóltak, hogy erre majd figyeljek. Egy kis vonal van húzva, mellé egy 10-es. Ha mögé lóg a vonóhorog az még benne van, ha az autó közepénél van a vonal az viszont már nincs. Öt centin nem szabadna múljon ez, ha csak annyit lóg bele akkor üljön vissza és álljon előlrébb azzal az öt centivel. Persze ahogy a magyar embert az se érdekli, ha a felfestés az autója közepén megy át és 90 helyett 45 fokban áll a parkolóhelyen úgy egy kis 5m-es csík se befolyásolná semennyire sem. Az elszállítást - mint mindent - lehet értelmesen és faszul is csinálni, nyilván nálunk az utóbbi érvényesülne, főleg, ha üzleti alapon nyugszik a dolog. Így volt ez a 90-es években is, és most is így lesz. A könnyű prédára fognak majd menni, mert abban a haszon. Kopasz maffiózókkal semelyik közterületes nem szeret veszekedni, ezért ha van lehetőség akkor a szuzukit választja majd.

beste 2008.03.19. 17:11:32

Káposztakukac, ha már bilincselés: jót mosolyogtam ma délután, Kertész u. - Dob u. sarok, fekete Volvo S80 abszolút szabálytalanul parkol, vészvillog (rendszámból ítélve kábé 3 napja vették át a szalonból), és éppen a lebilincseléssel foglalkoztak a közterületesek. Mellesleg cca. 50 méterre van a Kertész utca lebilincselő központ...

Ja és igen, rengeteg üres parkolóhely volt az utca másik felén, és szintén cca 40 - 50 méterre egyik oldalon parkolóház, másik oldalon zárt parkoló (az udvari kialakítású parkoló fajtából)

bringás 2008.03.19. 17:19:41

Én azt vettem észre, hogy az ilyenek álltalában rendőrök, és a rendőr parancsnokot, vagy rendőr ezredest, vagy rendőrdandártábornokot, vagy magát a miniszterelnököt, vagy az Atyaúristent várják, aki valamiért pont azt az utasítást adta, hogy szbálytalankodjon. De komolyan.. Én bringázás közben meg szoktam kérdezni az ilyen elakadás jelzősöktől, akik a bringaúton parkolnak, hogy mért nem a parkolóban állnak, és 10ből 7 tuti, hogy "rendőr" és épp valaki fontos emberre vár. A múltkor is ez történt, és amikor elkértem az igazolványát, akkor valami behajtási engedélyt mutatott, de csak egy pillanatra, hogy nehogy be tudjam azonosítani. Láttam, hogy nincs sok értelme vitatkozni a tahóval, ezért mondtam neki hogy most felírom a rendszámát, és betelefonálok a rendőrségre, és ha tényleg a világot ment megmenteni a főnöke, az állítólagos rendőr ezredes, akkor majd a kolégákkal lerendezik. Aztán tovább hajtottam, és természetesen megtettem a bejelentést. Aműgy ez az Oktogonnál volt az Andrássy úton a kereszteződésben, ahol csak parkosított sziget van. Az út szélén meg ott voltak az üres parkoló helyek.

G 2008.03.19. 17:21:24

jövőre újra elszállítanak BP-en, igaz (csak) 15ezer lesz a tarifa. és persze kérdés, hogy megint azokat viszik majd el, akiket egyszerű, vagy a forgalmat akadályozva rossz helyen állókat...

köpcöspapa 2008.03.19. 17:25:16

írjátok, mi van akkor, ha elromlott tényleg a kocsi.

Eltolom vazeg! Nem hagyom ott rohadni a sávban


(jó ha missz picsa vezette, ő nyilván nem tolja el, de legalább a 3szöget kiteheti)

G 2008.03.19. 17:29:06

Mivel nap mint nap megyek a Nagykörúton, van egy itt jól bevált módszerem: előttem (max 3-al) áll meg és nem bírom lendületből kikerülni, akkor duda folyamatosan! Szinte mindig körülöttem is kapcsolnak és pár másodperc alatt inkább mégis elindulnak az ilyenek.
Szabad, nem szabad, nem érdekel. De ha akadályoz sokunkat, akkor én nem tudok jobb megoldást. Persze ez csak akkor jó, ha akkor áll meg.
De akkor többnyire nagyon... :D

Perillustris 2008.03.19. 17:30:18

En optimista vagyok. A videos-fenykepezos mobiltelefonok koraban szerintem mindenkeppen javulni fog a helyzet, foleg, ha onkentes kis "dokumentalo-kommandok" alakulnak, amik rogzitik az eljarast, s annak esetleges visszassagait.

Perillustris 2008.03.19. 17:32:37

Ha "missz picsa" autoja romlik el, s a treler hamarabb er oda, mint az altala hivott szakember vagy szallitoauto, akkor lemondja az utobbit, s megkoszoni, hogy hala nekik kevesebb ideig kell feltartania a forgalmat.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.03.19. 17:53:59

Ha valaki lényegében sík terepen elakad, azt hiszem el bírja tolni 20 méterrel arrébb az autóját, még ha egyedül is van. Tegye oda, és ott villogózzon vagy háromszögezzen!

Az, h nem engednek be vkit a másik sávba, már meg sem lep.

aqweren 2008.03.19. 17:59:28

Az nem feltétlen jó megoldás, hogy a lerobbant autó tulajdonosa "csak" a szállítási költséget fizesse meg: az IS 15000 HUF. Legalábbis nekem ezt mondták a telefonba az autómentősök, mikor lerobbantam és a járdára sikerült feltolni a kocsit...más kérdés hogy addig nem mozdultam az autó mellől amíg jó helyre nem került...

Egyébként a minap kiállt előlem a sorból egy kocsi az óbudai temetőnél kirakni az utasát, és egyből benyomta a vészvillogót. Gondoltam kikerülöm, pont nem jöttek szemből, csak amint mellé értem már húzta rám a kormányt, mert közben végzett és ki akart jönni; gondolom kikapcsolta a vészvillogót és elkezdett indexelni balra, amit én nem vettem észre mert azt hittem az elakadásjelző megy még mindig...ez úton üzenem neki hogy legközelebb ha leáll ilyen helyen csak jobbra indexeljen, hogy tudja má' a másik hogy mit akar, mert nem rajta múlt hogy nem mentünk össze....

107! 2008.03.19. 18:06:14

bandeenator

Tudod Te milyen nehéz egy hetes bömös?

Krisi 2008.03.19. 18:14:55

107!:
És tudod, milyen kigyúrt benne a kopasz tulaj? :)

107! 2008.03.19. 18:37:47

A régi hetesben lehet, az újban inkább ilyen kis vézna bankár típusú arcok ülnek.

Vladimir Harkonnen 2008.03.19. 19:13:26

bringás 2008.03.19. 17:19:41

Hazudsz, vagy egy másik Bp-n jártál! Ott még soha nem volt üres hely fényes nappal!
:-)

aqweren 2008.03.19. 17:59:28

Gondoltam kikerülöm, pont nem jöttek szemből, csak amint mellé értem már húzta rám a kormányt, mert közben végzett és ki akart jönni; gondolom kikapcsolta a vészvillogót és elkezdett indexelni balra, amit én nem vettem észre mert azt hittem az elakadásjelző megy még mindig...ez úton üzenem neki hogy legközelebb ha leáll ilyen helyen csak jobbra indexeljen, hogy tudja má' a másik hogy mit akar, mert nem rajta múlt hogy nem mentünk össze....

Na ennek nyomtam volna hosszan a kürtöt, pedig nem szokásom! Attól hogy irányjelzőzik még nincs elsőbbsége, még ha sokan azt hiszik is!

Elakadás jelző = megállási tilalom feloldása.

Sima sávváltás = nincs index.

Bemegyek ha beledölessz is = indexel a BMW-s.

Teeplee 2008.03.19. 19:34:09

Hehe, én egyszer a Bartók Béla úton láttam ilyet, a tag a külső sávban vészvillogózott, és pakolászott a csomagtartóba valamit. Mivel nem tudtam kikerülni rögtön, jól odasunyultam mögé, és izomból ráfeküdtem a dudára, ami nem halk a Bimmerben :) Végtelen elégtétel öntött el, amikor láttam, hogy a tag majd összefossa magát ijedtében (nem számított ilyenre) és leolvasható volt az ajkairól az ilyenkor szokásos üdvözlő formula, a kuvvaanyád :D Mondjuk ez volt az első reakciója, szóval ez sokat elmond a tag kulturális képzettségéről...

MrZed001 2008.03.19. 19:37:59

Á, ez semmi, mondok jobb sztorit. 16 ker, 2 sávos kis (emelkedős/lejtős) utak mindenfelé. Szépen döcögök egy főútnak titulált ilyenen, amikor is jön velem szembe egy kocsi (kibukkan egy domb mögül). Ez idáig nem is lenne meglepő vagy mulatságos .... de az én sávomban jön velem szembe !!!
Előzni nem előz, mögötte min 100 méterre a többiek. Én padlófék, ő szép lazán lassít, kirakja az elakadásjelzőt, kiszáll és elsétál ... én meg ledöbbenek, egy darabig nyomom a dudát mire visszaordít hogy hülye ökör kerülj ki (mögötte jövő forgalom addigra természetesen odaért, parkoló pedig kb 5 méterre, épp hogy csak bele kellett volna fordulnia).
Kedvem lett volna padlógázzal lenyomni a kocsiját az útról (azaz a menetirány szerinti sávomból)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.03.19. 19:40:20

Egyszer tuti, hogy veszek egy hókotrót. És nem lesz rajta fék! És bedarálom az összes ilyen köcsögöt! És direkt nekimegyek majd a buszsávban okoskodóknak is.

Vladimir Harkonnen 2008.03.19. 20:09:32

Elekadás jelző II:

Egyre több birka veszi át azt a szokást, ha nyílt úton valamilyen ok miatt lassítani kell, vagy uram bocsá' meg kell állni, akkor első dolga bekapcsolni a vészvillogót! A sok büdös parasztja!
Mikor először futottam bele ilyenbe, előttem kamion megáll, elakadásjelző be. Én kinézek, szemből elhalad az utolsó jármű is, index ki, elkezdem kikerülni, amikor is elkezd nyomulni + nyomja a kürtöt! Akkor láttam meg az akadályt, amit addig pont tőle nem láttam, egy az út szélén álló teherautót kellett kikerülni!

Mindenkit kérek, forgalmi okból történő megállásnál ne használjon vészvillogót, mert megtévesztő!

Trencsák 2008.03.19. 20:09:49

Bunkó pesti köcsög

Bodi 2008.03.19. 20:11:01

Az Üllőin is rendszeresen így állnak meg az üzletek előtt az árufeltöltők és a vásárlók is. Két hónapja volt egy koccanásom emiatt. A kihívott rendőr viszont feljelentette a szabálytalanul parkolót!

scsaba1 2008.03.19. 20:16:48

Itt a jelenségről van szó!
Ne csináljunk már úgy, mintha nem tudnánk, hogy miről beszél a postíró.

Aki sokat autózik, nap mint nap találkozhat ilyen és ehhez hasonló idiótákkal. Forgalmas, több sávos út és főút mellett (mert nehogy már gyalogolni kelljen 15 métert), zebrán és ami a személyes kedvencem: az úttorokban, ahol két út találkozik, mert pont ott van egy bolt/újságos stb. Ez azért jó, mert sem kilátni/belátni sem ki/bekanyarodni nem lehet normálisan, mert egy sávra szűkül azon a ponton az út.

Az ilyeneknek egy kötelező biztosítás nélküli IFA-t kívánok a hátuljában. Úgy megtanulná, hogy soha nem parkolunk az út közepén elakadásjelzővel.

Bodi 2008.03.19. 20:19:55

scsaba: Sajnos az Ifa vezetőjét büntetnék akkor is: a hátul haladó a bűnös mindig...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.19. 20:41:12

Vladimir Harkonnen 2008.03.19. 20:09:32
talán azért teszi ki az elakadásjelző, mert pont nem látod tőle, hogy miért állt meg és hogy nehogy lendületből kikerüld és telibeverd ami előtte van....

Horci 2008.03.19. 20:53:57

Én tegnap láttam hasonlót. Rákóczy út - Kerepesi út. Már a Keleti lezárva, azaz csak 2 sáv megy tovább kifelé (és egy buszsáv a Thököly-re). A lényeg hogy a külső sávban, a 80as troli megállója előtt pár méterrel a külső sávban "lerobbanva" egy kék Lacetti taxi. A sofőr nyugatam beszélget az autója mellett, miközben mások dudálnak, és az édesanyját emlegetik ...
2 sávból egy laza mozdulattal csinált 1 sávot egy olyan szakaszon ahol sose szokott nagy forgalom lenni. Véglis, megteheti nem?

Mellékesen megjegyzem a másik oldalon, taxis barátunkkal szemben egy rendőr furgon, a forgalom elöl elzárt területen, és ott kukucskálnak hogy ki az aki esetleg nem látta a hírekben hogy a Keleti lezárva, és be akar hajtani a busz után. A rendőrt persze az eset nem érdekelte ...

Sck: 2008.03.19. 21:27:18

A megoldás egyszerű busszal kell járni. Nem látom reggel azt a sok jajongó önsajnálgató embert, akik azt mondják "szegények", persze autóra van pénz, buszjegyre nincs. Én meg most jöttem le... Kényelmes világban élünk.

Terveüdekszi 2008.03.19. 21:28:56

Csak én nem értem hogy hol van ebben a sztoriban a birka effektus?

Sck: 2008.03.19. 21:35:53

Valószínű magából indul ki, mert ő is használt már nem teljesen indokolt esetben elakadás jelzőt, persze, mint szinte mindegyik autós, de ilyenkor jön az: "de én nem is akadályoztam a forgalmat", kár, hogy mindegyik autós ezt hiszi magáról. :)

Terveüdekszi 2008.03.19. 21:57:43

Basszus, nekem néha még akkor is lelkiism.furd.-om van, ha 1000km-es sor van mögöttem, és feltartom őket egy balrakanyarodással.

Ma csuda aranyos volt egy passzátos Gödöllőn. A kanyarodósáv legvégén akadt éppen dolga, így ott kúrta ki az elakadásjelzőjét.... Anyád, te buzi!

Rocko- 2008.03.19. 22:26:02

amit akartam mondani, azt már leírták előttem, szóval inkább kérdeznék.
ki mot használna annak jelzésére, h parkol, de nem akar bunkó lenni?
nálam rendszeresen előfordul az, h kiállok házból aszsonynál, és kint várom meg azt a 2 percet, amíg becsukja a kaput. a vészvillogózás baromság, nem vagyok én az a tuskó fajta, na meg a kocsi se romlott el.
index jobbra nem okés, mivel az is megtévesztő, se nem fordulok le, nem is beállni készülök.
helyzetjelző? semmi esetre sem, mivel ott már eléggé tempósan haladnak a többiek, nem vállalom be azt, h a marhája belémrongyoljon, mert azt hiszi, h haladok.
no, ötletek?

Káposztakukac 2008.03.20. 00:24:22

nem tudom mit akartok, az elakadásjelző a legbiztonságosabb fajtája a megállás jelzésének. persze ettől még nem illik a szent istván körút közepén megállni vele, de ha tényleg szükség van rá, akkor mindig azt szoktam használni.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.20. 10:03:02

Tegnap este hét óra magasságában a Király utcában a köztersek szórták a k.bilincseket, mint a tavaszi vetést.
Gyalogos kurvára nem értette mi bajunk amikor a zebrától 8 lépésre balettozott át a lavírozó autók között.
Mester utcában parkolót keresőt úgy kellett tovább noszogatni, mert nem igazán jött rá, hogy általa akadályba ütközik a tovahaladás.
Aztán volt én még átférek a sárgapirosjelzésen "pirosjelzésenátfutógyalogost" éppenhogy el nem gázoló, valamint bukósisak nélkül közlekedő motoros futár.
Ketten úgy gondolták, hogy az autó lopakodó üzemmódban működtetik. Aztán a világítást felkapcsoltattam velük. :)

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.20. 10:06:56

Rocko!

Távirányítós garázskapu a megoldás. :)Szerintem apró félelmed abból ered, hogy tudomásod van arról, hogy sok vak és gyengénlátó is autót vezet. :)

Rocko- 2008.03.20. 11:29:45

nem garázs, csak kertkapu. illetve jön hozzá még egy árok is. igazából a gáz, h asszony ki akar navigálni mindig, nem bízik bennem. :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.03.20. 11:34:21

Nem lopóautó kell, hanem egy egyszerű szabálymódosítás: Aki a forgalmat a tömegközlekedést, esetlegesen mentőket, tűzoltókat, stb. is akadályozva parkol (utóbbiba a tűzcsap is belefér), esetleg balesetveszélyes, nos automatikusan az legyen a hibás, ha bárki belemegy a kocsijába. Ha a történet kapcsán rendőr is lesz, más is lesz, akkor 300000 ft büntetés, 20% jutalék azé aki belement (ugye az ő kárát a biztosító fizeti, a jutalék tiszta haszon)...

És indítani egy válalkozást, UAZokkal, KRAZokkal, stb. felszerelve :D

És ilyen ellen ne védjen a CASCO, összetört kocsi saját kár.

laposmacska 2008.03.20. 14:16:35

Ez nem elakadásjelző, hanem parkolásjelző! Sajnos :(

A vicces az volt, amikor Debrecenben a zsibi parkolójában láttam ilyet. Szépen beparkolt egy helyre az amúgy majdnem üres parkolóban, és villogott. Gondolom, megszokásból benyomta.

Egyébként aki ilyet csinál, attól a rendőrnek meg kéne kérdezni, hogy ugyan mi baja van már a kocsinak. Vagy elszállítani, úgyis le van robbanva, vagy mi...

Blueface 2008.03.20. 17:32:08

Fax ki van. Amikor arról van szó hogy jönnek vissza a lopós autók rögtön mindenki, hogy "jaj majd 5 centi miatt elviszik"
bazz tanulj meg parkolni. Ha nem férsz be húzz onnan. Ez a baj ha nem férsz be akkor is odaállsz. Ez volt a zéró toleranciánál is, hirtelen kiderült, hogy alkoholista az ország. "Jaj nem ihatok, még egy sört sem elveszik a jogsit". A morál az a baj. Tisztelet a kivételnek

Gekko 2008.03.20. 22:33:23

Minek bonyolítani? Jól lekarcolni, tükröt letörni. Ha netán előkerül, combos-torkos, oszt jól van. Lelkesebbek még a földön is rugdalhatják:)

De most komolyan, aki ennyire nincs tekintettel a környezetére, azzal mit lehet csinálni? Persze, ezt azért tehetik meg, mert a nagy többség apatikusan elfogadja, mondván, hogy élelmesnek áll a világ. Pedig dehogy! Az ilyen "élelmes" max más kárán nyerészkedik, de semmit nem ad hozzá!

Vladimir Harkonnen 2008.03.21. 21:42:11

RosszQtya 2008.03.19. 20:41:12
Vladimir Harkonnen 2008.03.19. 20:09:32
talán azért teszi ki az elakadásjelző, mert pont nem látod tőle, hogy miért állt meg és hogy nehogy lendületből kikerüld és telibeverd ami előtte van....

Pont azért kerülöm ki lendületből! Ha megpusztult az út közepén, nem állok mögé bambulni! Ha nincs elakadásjelző, akkor forgalmi okból állt meg, és nem kerülöm ki!
De lehet, hogy én vagyok rosszul összerakva.

Vladimir Harkonnen 2008.03.21. 21:48:30

Azt a szaros vészvillogót már mindenre használják, csak arra nem amire kitalálták!
Vontatásnál az elöl haladó bekapcsolja (az üzemképes), a vontatott járművön meg semmi, még egy icipici háromszög se! Pedig előzésnél pl. nem árt ha tudom, hogy két egybenőtt járművet kell előznöm! Ezért van pl. a pótkocsikon háromszög alakú macskaszem, hogy tudjam hosszú jármű van előttem.

Megáll a paraszt a tilosban, bekapcsolja. Aztán megy tovább keresztül a városon vészvillogóval.

Megy esős időben az úton a mami bekapcsolt elakadásjelzővel (ugyebár ha halad, akkor nincs elromolva) normál sebességgel. Mögé érek jelzek neki, erre int a kezével, hogy nem jó az ablaktörlő! Ez mire jó? Hogy tudjam vakon vezet, megy mint a vakegér? Meg ne merjem előzni, mert a következő lámpánál belém jön? Álljon félre, menjen stoppal!

Van egy barátom Zsaru volt, ha látott elakadás jelzővel álló járművet, megkérte a sofőrt indítsa be az autót 20-ból 19x indult, jöhetett a bünti! Ez is rég volt, azt a mentalitást mára kinőtték, vagy csak belefásultak.

Na, ezt még elmesélem, bár off:
Vele esett meg az is hogy a piroson áthajtó taxis mikor megállította, azt mondta neki fapofával, hogy a piroson két másodpercig még át szabad hajtani! Helyben cafatokra tépte a jogsiját!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása