Most fakadt fel bennem a tályog, amit gyűjtögetek évek óta az autósiskolák oktatói miatt.
A hely: Kispest, Határ út - Ferde utca sarok. Mivel metróállomás, bevásárlóközpont, stb rengeteg autó használja P+R gyanánt. Lévén jó központi hely, az autós oktatók előszeretettel használják találkahelynek. Ezzel sem lenne baj, de:
- a paraszt oktatók kedvenc szokása a megállni tilos tábla alatt ácsorogni
- ha nem alatta, akkor a kereszteződésben, az úton
- ha nem ácsorog, akkor éppen a tanulót oktatja a furkó parkolásra
- esetleg bájcseveg a tinilányokkal
- és a tuskója elindul, semmi index.
Szerencsére a beláthatalan kereszteződésbe (mivel ott állt a paraszt) öttel mentem be, a velem párhuzamosan induló oktató autót simán észrevettem, és eleresztettem.
Vajon mi a fenét sír itt magyar a közlekedési morálról, ha már tanulóként azt látja, hogy tábla alatt megállhat, 10 percen keresztül cseveghet, megbeszélheti a következő órát? Vagy úgy állhat a kereszteződésben, hogy akkor látod a jobbról érkezőt, mikor már a B oszlopod hajlik?
Ráadásul eddigi pályafutásom alatt egyszer sem láttam oktató autót büntetni, sem taxit. De még csak rutinellenőrzést sem.
Na erre sem ártana némi hangsúlyt fektetni, nem csak a jogosítvánnyal rendelkezőkre.
Ma este Házon kívül lesz az RTL Klubon, benne pedig az egyik téma az ország közlekedése, amiről minket is megkérdeztek.
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 09:01:05
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 09:04:29
Bizony ők is tudnak arról, hogy az autóvezetés oktatás terén is van változtatásra váró dolog. Ma ha van egy éreccségid, elmész egy 50 órás gyorstalpalóstanfolyamra, levizsgázol. Másnap nyithatod az autósiskolád! Azt, hogy alkalmas vagy-e a feladatra, már senki megnem kérdezi.
Charlie Drop 2008.03.27. 10:24:34
joebacsi 2008.03.27. 10:42:12
Gabika 2008.03.27. 11:04:20
Atika!!! 2008.03.27. 11:09:25
demizson bobby 2008.03.27. 11:10:48
eldorado 2008.03.27. 11:11:52
Stílusa ahhoz hasonlított, mintha folyamtosan basztatnál egy csecsemőt, mert nem tud járni, vagy egy hat évest, mert nem tudja leírni, hogy empiriokriticizmus.
Azóta is keresem.
Rocko- 2008.03.27. 11:11:53
Bobby Baccala 2008.03.27. 11:13:25
amúgy érdemes lenni összehasonlítani a vidéki oktatás színvonalát a budapestiével...szerintem érdekes lenne.
pl. egy budapesti nagy autósiskola oktatója 1500Ft/óráért dolgozik addig mondjuk vidéken 2500-3000 Ft/óráért.
és ez a különbség lehet hogy jelentkezik az oktatás színvonalában is...
vélemény evríbádí?
Terveüdekszi 2008.03.27. 11:16:39
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 11:18:05
- Mennyi az adott útszakaszra a megengedett legnagyobb (akkor miért nem megyünk annyival)
- Kereszteződés(ek) felismerése (egyenrangú, kanyarodó főútvonal, stb.)
- Sebesség tartása (nem a gáz-fék felváltva nyomkodásával)
- SIKK*-es indulás.
- Holttérbe betekintés
- Tükrök helyes(!!) használata (nem borotválkozásnál)
Szerintem ezek alapok.
*Gy. k.: SIKK-es indulás: Sebesség-Irányjelző-Kézifék-Körültekintés
demizson bobby 2008.03.27. 11:18:22
Szigorúan az alapokat adta át,vagyis 50-nel városban, parkolni,aszt csók.Arra már pl nem volt "idő", hogy mit kell tenni,ha az autópályán egy Suzuki karosszériaelem csapódik felénk.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.27. 11:20:18
demizson bobby 2008.03.27. 11:25:59
Bobby Baccala 2008.03.27. 11:27:30
tesómnak is érdekes oktatója volt...
annyit mondott hogy a szürke az út nem a zöld..
meg hogy nem akar találkozni Vele az utakon..
szerencsétlen azóta nem is vezetett..
ganyager 2008.03.27. 11:27:38
bervas 2008.03.27. 11:27:47
Életem első vezetés alkalmán a második órában már az Üllői úton "száguldottam", és komoly halálfélelmem volt a sok autó között :-)
A legjobban a parkolást szerettem. A berohadt kormánytól az első nap után izomlázam lett. Ellenben a nem létező alapjárat miatt kitűnően megtanultam a "két láb három pedálon" módszert.
Köszönet neki.
Bobby Baccala 2008.03.27. 11:29:37
ja ez is vidéken volt
még mielőtt betalálna vki hogy szerintem bp-en szarabb az oktatás mint vidéken..
renesis 2008.03.27. 11:34:05
Na te is képben vagy. Legalább néznél utána,mielőtt hülyeségeket irsz.
Amúgy vidéken (Bács) is 1500ft körül kapnak az oktatók.Minél jobban megyünk nyugat felé annál többet kapnak.
Egy tanács:_ nem vagytok megelégedve az oktatóval, váltsatok oktatót vagy iskolát. Az új oktató nem szívatja a tanulót, mert az a érdeke, hogy nála tanuljon és levizsgázon.
walaki 2008.03.27. 11:35:36
Aztan megkerdezte, hogy mi a foglalkozasom es kozben a szeme sarkaban lesett. Gondolom kalkulalta, hogy mennyit tudna szakitani. Ez kesobb be is igazolodott...
Az mar csak hab volt a lecson, hogy folyamatosan varakoztam, amig lottoert,stb. ment be vhova. Ja es az autos iskola visszamenoleg(!) emelte meg az oradijakat, szal fizethettem 1/2 orakert csomot.
Azt meg mar ezek utan talan emliteni sem erdemes, hogy a vizsga elott "finoman" utalt ra, az okito hogy egy kis penz sokat segitene a vizsga sikeres teljeseiteseben....
TM 2008.03.27. 11:41:59
Budapesten sokszor akkora a kereslet, és ebből fakadóan a kínálat is.
Ezért van az árakban a különbség.
Az oktatói színvonalban pedig nem hiszem, hogy akkora eltérés lenne. Mármint a bunkó vs normális sítlus tárgyában.
A színvonalban mondjuk ott is különbség van, hogy más Budapesten tanulni, és más vidéken, ahol összesen max egy lámpás kereszteződés van, stb.
Ezzel nem a vidéken élőket akarom bántani, ezek egyszerűen csak tények.
kelemen mónika 2008.03.27. 11:42:33
Misi 2008.03.27. 11:44:53
Előttem már többen is írták, hogy jó oktatójuk volt. Nekem is kiváló oktatóm volt. Igyekezett mindenkit a kulturált és balesetmentes közlekedésre tanítani. Volt persze kollégája, aki a szünetben arról akart cseverészni, hogy milyen jó érzés 170-nel repeszteni az új kocsijával... Az is igaz, hogy "ki milyen ember, úgy vezet".
Szóval szidjuk csak a rossz/bunkó/felelőtlen oktatókat bátran, de közben adjuk meg a tiszteletet a jóknak.
kelemen · http://kelemen 2008.03.27. 11:47:36
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 11:50:05
kelemen · http://kelemen 2008.03.27. 11:50:30
z. 2008.03.27. 11:52:29
egy nagy üres semmi, amit olyan olvasói levelek tartanak fent, amelyeknek tartalmi és néha formai színvonalát meg inkább hagyjuk is...
és akkor "minket is megkérdeztek".
nevetséges.
mit keres ennek a linkje az index címlapján?!
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2008.03.27. 11:52:48
ki melyik autosiskolat javasolja? mert ezen filozok hetek ota, hol kellene kezdeni aprilistol... segitseget koszi :)
ps: az ATI-nak van meg neve, erdemes oda menni? apam ott tanult, szerinte az (volt?) a legjobb..
walaki 2008.03.27. 11:54:08
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.03.27. 11:54:46
Láttam egy nőt rutinvizsgázni, a harmadik oktatót fogyasztotta el éppen akkora. A csaj az egyenes szakaszon történő 40 km/h ig felgyorsítást úgy oldotta meg, hogy minden váltásnál satuféket nyomott, a váltó recsegett, majd még a fékezés megkezdését jelző bója előtt csikorgó gumikkal megállt. Ezután kiszállt és ordított a vizsgabiztossal, hogy miért buktatta meg.
ui: A csaj kapott jogsit!
Yasashi Tanuki 2008.03.27. 12:01:57
A legtöbb velem egykorút legalább látásból ismerem, ki se járják a 8 osztályt de ha kijárják, mert a tanár átengedi mert már nem akar foglalkozni vele, akkor se jutnak el olyan szintre, hogy folyékonyan tudjanak olvasni. Hogyan képes egy ilyen alany sikeresen letenni egy elméleti vizsgát ahol könyvből kell felkészülni és minimális szövegértés is szükségeltetik nem is beszélve a gyakorlati vagy műszakiról mikor a fizikáról, a motor működéséről fogalma sincs?
Én azt hiszem, hogy megfizetik az árát, talán ettől élnek olyan jól az oktatók.
Én még cigányt nem láttam autósiskolába járni pedig ahogy irtam ez egy kis falu.
Ha valaki tudja mi a megoldás ossza meg velem is!
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.27. 12:05:24
renesis 2008.03.27. 12:09:03
Szerintem nincs jogsijuk, vagy hamisitják. Vagy van egy hely az országban ahol el tudják intézni.
Volt egy cigány tanulóm.Amíg a többi ember kitöltött 3 tesztlapot,ő az első felénél tartott. Nem tudott olvasni.
renesis 2008.03.27. 12:23:25
A mai tanulók szarnak az egészre.Késnek, visszadumálnak stb vagy lelkileg nem tud felkészülni a vizsgára. (persze itt is tisztelet a kivételeknek, de a tanulók 40-50%át nem is érdekli az egész dolog)
"mondvacsinált okokra" hivatkozni mikor megbuktatják az embert-szánalmas
Vannak olyan hibák amelyekért meg KELL buktatni a tanulót.Csak egy példa: tengelykapcsoló helytelen kezelése (magyarul nagyobb sebességnél,kb 30fölött fék-kuplung sorrend)
Arra kiváncsivagyok hány tanulót tanitottak így?
tippmester · http://tutitipp.blog.hu 2008.03.27. 12:29:21
ihatethisindapassthingy 2008.03.27. 12:31:26
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.27. 12:37:22
A vizsgabiztoson annak idején megbuktatta a tötymörgőket (nyugalmazott katonatiszt volt), én voltam azna az első, aki átment, előttem 5-en buktak meg aznap! Az oktatóm mondta is, hogy ne a folyamatos lassabb haladásra ügyeljek, ahogy eddig mondta, hanem inkább a saját tempómat használjam a vizsgán (ami akkor 60 volt még), így is lett: 57-63 km/h :)
Nyitott szem (törölt) 2008.03.27. 12:37:46
A Te blogod még nem került fel a címlapra (ha van egyáltalán), és ez bosszant?
ihatethisindapassthingy 2008.03.27. 12:40:06
Egyébként az erősebb fékhatáson, kuplungkopáson és az opcionális megugráson kívül mi az ellenjavallata?
2008.03.27. 12:46:10
no mail, no problem 2008.03.27. 13:00:28
bekanyarodik a tanulókocsi jobbra kisívben, de rögtön a kétirányú utca bal oldalára, a forgalommal szemben. az autó vége rálóg a gyalogátkelő helyre, azaz helyből három szabályt sért a megállással. plusz a manyus kábé harminc fokos szögben állt le. (amiért az én oktató annó redőnyhúzóval verte volna le derekam.) én vele szemben parkoltam, volt közöttünk két autónyi üres hely. már indultam volna, rávillantottam, h nem OK, rohdtul útban van konkrétan nekem, általában minden főútra kihajtónak. megértette mi a bajom, erre felkapcsolta három villanásra a bal indexet, jelezni, h ő most leparkolt. (már ez milyen...)
ha nem tanulókocsiról lett volna szó, akkor ezen a ponton fogom magam és elhajtok.
de az volt, és én kiszálltam, megálltam a kocsija előtt három méterrel, és direkte széles mosollyal, széttárt karral, nyugodtan, kiabálás nélkül, de hangosan, mert messze volt, udvariasan, végig magázva elmagyaráztam neki, h miért nem frankó amit tesz. egy 70 körüli manyus volt, az arcán két érzelem látszott: értetlenség és félelem. a manyus meg volt őszintén döbbenve, h vki szerint nem OK a parkolása és még szóvá is teszi. röhögtem, h beszart, mert nem tudta, h ha kiszállna a kocsiból, akkor én visszaszállnék a sajátomba :DDDD
egyébként a manyus az egészet leszarta, maradt a helyén. én kanyarodtam ki balra nagyívben a főútra, a forgalommal szemközti sávból. kockáztatva, h vki lendülettel kis ívben jobbra kanyarodva letarol. amiben első körben valószínűleg én lettem volna a hibás, egy valószínűsíthetően gépjármű oktató barom miatt.
Ha lett volna a sötét este okán erős hazamehetnékem, akkor talán (talán, de nem valószínű) megteszem, hogy megállok előtte tíz centivel, és a kocsiban ülve kivárom és tarkóra tett kézzel végigmozizom, hogyan indul el. Mindössze puszta kíváncsiságból, h felháborodik-e, amiért én elállom az útját.
Yasashi Tanuki 2008.03.27. 13:05:31
Az USA-ban nem húznak le a viszga miatt mint hazánkban - ha tudja megtanulhatja bárki az autóvezetést a szüleitől, nagybácsijától és nem kell félévi fizetését kipengetnie, ha vizsgázni akar. A legtöbb államban 20-40 dollár a vizsgadij.
A beteg, túlszabályozott lehúzós magyar rendszer termeli ki a parazitákat.
Önjáró Talajgyalu 2008.03.27. 13:06:44
Az oktatom egy eleg dorzsolt oreg roka volt, azok alapjan, amiket meselt magarol (meg ugy altalaban, viselkedes, beszed, kinezet), es tovabbi negativum volt, hogy nem volt hajlando abbahagyni a bagozast, akkor sem ha konkretan megkertem ra. Kozolte, hogy ez az o kocsija, akkor cigizik benne, mikor akar... Viszont, nagyon is latszott rajta, hogy tudja mit miert kell csinalni, es rengeteg mindent magyarazott, meselt, stb. Szoval rengeteget tanultam tole. Bar a stilusa hozzam kepest "kicsit" agressziv volt, es tolem is azt varta el, de vegul nagy hasznat vettem mindannak a vezetes kozben itt Budapesten, amire raszoktatott, es rakenyszeritett. Viszont lehet, hogy a mai tudasommal mar nem akarnek nala tanulni... Aztan fene tudja.
Ja es, harmadszorra mentem at a forgalmi vizsgan, mindig vmi pitianer hulyeseg miatt. Az elso alkalommal pl. volt egy 1,5 meter hosszu es alig 2 meter szeles kanyarodo sav, kopott felfestessel, esoben, amit nem vettem figyelembe, raadasul a tablan mellette csak 1 sav volt feltuntetve kanyarodo es egyenes savkent is es ezert. (Addig a pontig 0 hibapont.) A vizsgabiztos engedte is, hogy visszavezessek a tanpalyahoz... Sz'al pechem volt. Meg sosem tudtam jol vizsgazni, mindig iszony ideges lettem tole, ami van akit felspannol, de en csak elkezdek hibazni tole.
(Egyebkent a vizsgabiztosok szinten megernenek egy miset. Az oktato pl. az elso alkalom elott meglatta a biztost, kozolte: Ha nem vagyok bena, atmegyek. Bena voltam, nem mentem. Masodik alkalommal kozolte: Hat, ebbe jol belehuzott, nem akarom lelombozni, de ide ma nagy mazli kell. Nem volt mazlim, szokas szerint. Harmadszorra viszont mosolyogva jott, es kozolte, hogyha nem utok el senkit, akkor valoszinuleg atmegyek. Atmentem. :) De miert is fugg az, hogy mennyire tudok vezetni attol, hogy a szentseges magassagos vizsgabiztos urnak ma milyen hangulata van...?)
balage 2008.03.27. 13:13:08
-sebesség
-index
-körülnéz, és csak utána:
-kézifék
rognork 2008.03.27. 13:18:19
a posztban említett eset bosszantott fel annyira, hogy elküldtem. elég gáz, hogy egy oktató simán megindul a jobb 1-en ülő nejem felé. még jó, hogy nem láttam be a jobbos kanyart (vajon miért), így nem is mentem gyorsan. és ezt pont egy oktató csinálta. elég szomorú.
rocko, ha a te oktatód nem tilosban/szar helyen állt meg, akkor valami nem stimmelt vele.
Gontar 2008.03.27. 13:31:04
Egyetlen vicces történés volt vele, rögtön az első órán (rutin, illetve akkor ő már egyből forgalomba akart vinni): beülök a kormány mögé, mondja induljak. Okés, de hogyan? :D Hirtelen nem hitte el (nem tudom miért), hogy soha életemben nem ültem korábban a bal 1-ben, éshogy abszolult lila gőzöm nincs az autóvezetésről (KRESZ-en kívül, mert az addigra már megvolt). :-)
Biztos vagyok abban, hogy az eddig levezetett számos kilóméterem balesetmentességét nem csak magamnak és a szerencsének, de neki (illetve az alapos oktatásának és jótanácsainak) is köszönhetem.
wini 2008.03.27. 13:45:59
Kazohin 2008.03.27. 13:49:38
Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy találkoztam egy szimpivel is. Egy dugóban araszolgatva, sikerült nekimennem egy autósiskolásnak. (Hátulról belenyomott egy teherautó) A tanuló sírva fakadt, az oktató meg tök aranyosan vígasztalta, és tanította, de tényleg, hogy hogy lehet abszolút normálisan megoldani egy ilyen helyzetet. A végén mind a hárman könnyezve röhögtünk az alsó rakparton, pedig az én kocsim eléggé tropa lett.
wini 2008.03.27. 13:56:45
Nézem azokat a kocsikat, amikkel mostanában oktatnak. Némelyik zsír új, full extrás, szervótól kezdve minden van benne.
Én egy zsigulin tanulatm és szabályosan feltörte a tenyeremet a kormányra húzott durva szövésű kormányvédő az első rutinórán :-)))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 14:01:47
873ujr3rk 2008.03.27. 14:05:03
873ujr3rk 2008.03.27. 14:06:14
az usaban pl nem is szerezhetsz csak azzal, aztan ha van gyakorlatod pl 2 ev , akkor vezethetsz manualist.
teljesen normalis. minek baszodni olyan oskori szerkezettel mint a sebvalto ?
wini 2008.03.27. 14:07:21
Ha azt mondod, hogy még a tolatóradar is megengedett, akkor megnyalom a konnektort :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 14:10:54
wini: Ezt nem tudom, de simán elképzelhető. :)
dody 2008.03.27. 14:13:42
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:14:25
Szerintem utolsó a "körültekintés", mert van aki megnézi merre is van az autóba a kézifék. :)
"Második" oktatóm meg megtanított pár olyan dologra amit mai napig is használok. :)
Pl.: örök vita téma a 10 óra 10 perces kormánytekergetés..... :)
wini 2008.03.27. 14:23:05
A múltkor a rádióba egy beszélgetés végét csíptem csak el, így nem tudom pontosan hogy miért, de azt taglalták, hogy a 10 óra 10 perc ma már nem hogy nem ideális, de egyenesen rossz kormányfogás. A kocsik új technológiája, a szervó miatt. Tud erről valaki bővebben mesélni?
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:29:09
Perillustris 2008.03.27. 14:31:43
A gyakorlat se volt tul nehez, bar a jatekteremben ketszer is lefagyott a szimulator, mert sokat gyakoroltam a Need for speed-del...
wini 2008.03.27. 14:31:59
MU 2008.03.27. 14:44:41
valaki 2008.03.27. 14:45:06
9:15 a helyes kormányfogás, mert így tudod a legnagyobb kitérést véghezvinni hirtelen manőver esetén a kormány elengedése nélkül vagymi.
A 30 feletti fékezésnél mi van a kuplunggal? Ki kell nyomni vagy nem? És miért?
valaki 2008.03.27. 14:47:02
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:48:26
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.27. 14:50:36
Két kézzel azért jobb a kormányt fogni, mert akkor gyorsabban tudod szükség esetén ellentétes irányba visszarántani a kormányt.
valaki 2008.03.27. 14:55:56
Részben igazad van: lehet olyan eset amikor jól jöhet a visszaváltás, de nem ez a jellemző.
Két kézzel gyorsabban és pontosabban tudsz kormányozni.
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 14:57:45
Na ezt tanította meg nekem a "második" oktatóm. Bal kéz, jobb kéz, a bal láb, jobb láb a fej függetlenül alkosson, és mégis összehangolva. Hányszor tapasztalni olyat, hogy a holttérbe bepislantva a kéz abba az irányba mozdít a kormányon amerre a fej elfordult? Vagy a delikvens nem a holttérbe "néz" be, hanem hátrafordul egy sávváltásnál? :)
Mentett már meg "hirtelen manővernél" ez a módozat a csattól. :)
valaki 2008.03.27. 15:02:29
Segítsetek!
ihatethisindapassthingy 2008.03.27. 15:02:45
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.03.27. 15:04:27
A titok abban rejlik, hogy az öcsém nem tudta (és szerintem ma se tudja) mikor mit nézek, mivel számolok egy egy forgalmi szituációban. És a nem várt helyzetben be van iktatva egy B terv. (Ha mégse jön össze az a manőver amit végre akarok hajtani.) :)
valaki 2008.03.27. 15:05:59
Köszi!
Azt hittem valami komolyabb...
Ezt én is így csinálom, sőt így logikus.
MU 2008.03.27. 15:18:41
Krisi 2008.03.27. 15:24:34
Egyébként hihetetlenül agresszív volt, sose engedett be senkit, nem egy ember elé vágtunk be, folyton átnyúlt előttem, hogy reflektorral levillogjon mindenkit, dudát 10 percenként legalább egyszer megnyomta, ha valamit szabálytalankodtak előttünk/mellettünk, nem volt kegyelem, mindenki megkapta a magáét.
Hál' istennek nem vettem át a tapló stílusát, büszke vagyok magamra :)
A vizsgán meg nagyon sok múlik a vizsgáztatón, haveromat azért buktatták meg, mert állítólag nem határozottan fogta a kormányt. (megjegyzem, hogy ekkor a komámnak 20 évesen már 2 éve volt nagymotoros jogsija, mert előtte kismotorral kezde 16 évesen, szóval ne egy szerencsétlent képzeljünk el)
Nekem minden meglett elsőre, de mint mondtam, ez az oktató érdeme is, mert nem csak vezetni tanított meg, hanem mindig mondta, hogy majd a gyakorlatban mit hogyan csináljak, tippeket meg trükköket mutatott, ami nincs benne a tananyagban. Szóval lehet, hogy arogáns volt, de rendesen megtanított vezetni, ez a lényeg.
Ha meg valaki most kezdi a jogosítvány szerzést, annak annyit tudok tanácsolni, hogy ha nem teccik neki az oktató, akkor keressen másikat, annyi van, hogy biztos megtalálja a neki megfelelőt, mert mindenki más. Nekem pl mondták az oktatómról, hogy fiatal lányok sírva szoktak tőle elmenekülni az első óra után :)
kaczat 2008.03.27. 15:39:51
De anyám a mai napig emlegeti, hogy milyen szigorú, de oktatás volt ott mind elméleti, mint gyakorlati szinten.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.27. 17:17:24
szóval iskola kiválaszt, nem írom le a nevét inkább, mert ma is létezik... oktató 120as skoda... mostja ember 30 órát kell vezetni, de 20 óra után az oktató javasolhatja a vizsgát, ha megy a dolog... miutána a EÜ és az elmélet lement 1 héten belül levizsgáztam!
csakhogy(!!):
-a 30(20) órából 5 azaz ötöt se vezettem (persze mind ki lett fizetve előre!)
- azt az 5 órát is úgy, hogy full fent fogott a kocsiban a kuplung, nem véletlen indult meg olyan hirtelen
-vizsga szombaton 10 órakkor... odaérek, mondja a jópofa oktatóm, hogy nyugodjak meg(!) sikerülni fog a vizsga, mert megcsináltatta a kuplungot!! (anyádat! alig bírtam megszokni, hogy xar...)
-aztán hozzott-e vizsgabztos úrnak legalább egy pezsgőt? mondom, nem telik a benyelt órák árából? :D
átmentem a 8 lehetséges hibából 2vel, ebből az egyik az volt, hogy induláskor lefulladt a kocsi is visszagurultam vagy 20 centit, a mocskos kuplungcseréje miatt
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.27. 17:23:11
kaczat 2008.03.27. 17:27:36
foolproof 2008.03.27. 17:55:51
Krisi 2008.03.27. 20:21:39
Még így is marha kevés idő van mindenre, főleg ha az órák nagy része alap dolgokkal megy el.
A másik, meg hogy mindenkinek tudnia kéne, hogyan működik az autó.
Például nem tudom, hogy tud az vezetni, aki nem tudja, hogy mire való a kuplung, és csak bemagolta, hogy elinduláskor felengedni meg megálláskor benyomni, stb.
Rocko- 2008.03.27. 21:19:41
áá, viszonylag korrekt arc volt. csak 2 dolgot nem csipáztam benne.
nem tanított meg (seggel) parkolni, és ezen buktam meg forgalmin. csak ezzel az eggyel, sose semmivel.
a másik meg, h fingott a kocsiban. és büdöset.
az meg, h a dolgait intézzük az alap.
arra ő se tudott volan megtanítani, h mit kell csinálni, h ha repül feléd egy Ford.
Rocko- 2008.03.27. 21:49:06
Boss88 2008.06.13. 21:37:16
sztem se akko kene eloszor ulni autoba miko rutinorakra kerul a sor vmi fogalma legyen azt embernek pl h melyik pedal melyik mert az gáz ha vki vezetni keszul de még ezt se tudja es telleg ne ezzel menjen el az elso ora h jaj veletlen a gazt nyomtam vagy hasonlo