Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Korlátolt felelősségű társaság

2008.04.28. 13:18 :: Kisikasa

Sytka csattanós sztorijának egyik főszereplője Ő maga, a másik oldalon pedig egy frissen betonozott vaskorlát áll, mely funkcióját a képen látható módon nem igazán töltheti be. Gondolkodom, tehát...
Gondoltam írok még egy sztorit, amihez "tárgyi" bizonyítékként egy mobiltelefonnal készült, de azért kivehető fotót is csatolok. Nem most történt a dolog, de mint köztudott a hülyeség örök, ezért nincs garancia, hogy hasonló eset nem fog a közeljövőben bekövetkezni.
 


Cégünk előtt, pontosabban a kerítésen kívül sok autó parkol egy vékony, füves területen. A parkolást tábla nem tiltja, évek óta gyakorlat, hogy a környéken dolgozók leteszik a kocsit és munka végén érte jönnek. Egyik nap azonban mesébe illő jelenetnek voltunk szemtanúi: megjelent egy melósbrigád és elkezdtek az egyik parkoló autó mögé egy korlátot betonozni! Bár a fotón nem látszik teljesen, de a korlát elég közel volt a kocsihoz, hogy az ne tudjon tőle kitolatni, illetve mellette is parkoltak, tőle jobbra a későbbiekben pedig szintén odabetonoztak egy hasonló vasdarabot...

Bár nekünk nem sok közünk volt a dologhoz, az autó nem a miénk volt, de felebaráti szeretettől vezérelve odagyalogoltunk jópáran az egybites brigád dolgozóihoz, hogy ezt mégis hogy a fenébe képzelték, hátha Michael Douglas kocsija, aki előadja az Összeomlást ha ezt meglátja? Az egyik jómunkásember - az agyából már kivonták a zoxigént - erre azt felelte, hogy "a Főnök asszonta csináljuk így...", meg hozzátette, hogy ők vártak másfél órát a kocsit tulajdonosára, de az nem jött, hát innentől az ő felelőssége.

Mivel létszámban mi voltunk többen, meg éreztetni is próbáltuk intellektuális fölényünket ("kiveszed vagy meghalsz!"), végül a még elég frissen betonozott vasdarab kikerült helyéről. A dolog tehát happy end-del végződött, az autó gazdája nem is tudott semmit az egészről, mi pedig azzal az érzéssel hajthattuk álomra a fejünket, hogy ebben a közlekedésileg alulművelt régióban megint tehettünk valamit az emberiségért.

135 komment

Címkék: autó hülye parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2008.04.28. 14:48:17

Garlarg

Hely önkori r. csak az adott önkori területén hatályos. Ilyen a parkokra vonatkozóan szokott lenni. Egy 5x5 méteres kis földes kocka, amit eddig rohadtak voltak lebetonozni aligha bír bármilyen környezetvédelmi értékkel.

De engem meg lehet győzni - jogszabályidézetekkel.

(Amúgy a KRESZ is rendelet.)

Géza 2008.04.28. 15:02:08

Végre némi összefogás és nemzeti érzés a felebarátod iránt! Ez igen, gratulálok a postolónak, a hétköznapok hősei közé tartozik.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:03:35

@ Virág et. 2008.04.28. 14:48:17
Ha veletlen nem talalnank ra jogszabalyt (mert mondjuk lustak vagyunk kikeresni) azert lasd be: nem minden varosi fuves terulet potencialis parkolo, mert akkor eleg gyorsan megszunik fuves lenni, es csak sartenger marad utana.
Betonozzunk le mindent? Te ilyen varosban akarsz elni?

zenész 2008.04.28. 15:03:59

sytka, fúú ti milyen bátrak vagytok, aztaaaa, remélem merevedésetek volt utána és egymásra ejakuláltatok. vagy otthon a vacsinál, az asztal körül???
félemetes mennyire erősek falkában az emberek, naggyonn kaffaaa

bigdaddy 2008.04.28. 15:04:29

Virágomvirááágom et. Ha megmondja a postíró, hogy hanyadik ker akkor 2 perc alatt megtalálhatod a jogszabályt hozzá mert minden fővárosi kerületnek van... Az is igaz, hogy nem bír környezetvédelmi értékkel a kis földes kocka (talán csak azért nem mert a "gyakorlat" kis földes kockává tette), de ezzel az erővel tényleg parkoljunk a liget közepére legközelebb mer' az se vonnya ki a zoxigént annyira, mint azessőerdő teccikérteni...?:) Persze, hogy a KRESZ is rendelet, de ki kérdőjelezte meg a jogforrási hierarchiában való elhelyezkedését...?

MeatLoaf 2008.04.28. 15:06:15

Összeomlás-ez jó!!!!(Falling Down-R:Joel Schumacher,Fsz:Michael Douglas)Jól tetted,srác-a tulaj köszöni-ez tuti!

Virág et. 2008.04.28. 15:07:21

bigdaddy és vuk

Nem beton kell, hanem egy megállni tilos tábla. Kerül vagy 5000 forintba, ma már műanyagból készül ezért a színesfém-gyűjtők sem viszik el.

Láttatok már olyat?

MeatLoaf 2008.04.28. 15:08:02

ÁÁÁááá-Robert Duvallt majd'kihagytam-oszt Ő viszi a filmet a hátán))))

kvarcman 2008.04.28. 15:08:02

egyetértek az előttem szólokkal. ha egy bömös áll ott a közelébe se mertek volna menni...

Virág et. 2008.04.28. 15:10:03

Ja, és a tábla nemcsak füves területen, hanem betonon is működik.
Bizonyított.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:10:14

Na nehogymar minden zoldterulethez megallni tilos tablat kelljen tenni kiegeszitovel (a megallni tilos onmagaban asszem tan csak az utra vonatkozik).
Meg ha nem is tiltja jogszabaly (bar eleg valoszinu), akkor is: a sajat krumplifoldedre sem parkolsz ra, nem?

bigdaddy 2008.04.28. 15:13:13

Én már láttam, és azt is virágom, hogy mennyire (nem) működik... De mondottam én, hogy beton kell...? Keversz valakivel, fáradsz, gyorsan frissítsd fel magad:)

Virág et. 2008.04.28. 15:14:17

vuk_

Közterület. A saját krumpliföldemre (magánterület) egyébiránt én ráparkolhatok.

Tény: a KRESZ írja le a megállás (parkolás) szabályait. A füves terület nem szerepel a taxatív tilalmi listában.

Virág et. 2008.04.28. 15:15:28

bigdaddy

Olvasd el mégegyszer a címzést.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:17:05

@ Virág et. 2008.04.28. 15:14:17

Tudom, hogy maganterulet. Akkor maskepp fogalmazok: te sem szarsz magad ala ugye? Pedig nem tilos (jogilag).

A kozos dolgokkal (kozterulet) mindig az a baj, hogy senki nem vigyaz ra. "Kozos lonak turos a hata". Ugye.

Virág et. 2008.04.28. 15:21:01

vuk_

Elviekben igazad lehet. DE sok olyan hely van ma Mo-n, ahol muszáj a füves területre parkolni. Mert az illetékes önkormányzat rohadt volt parkolót építeni, vagy legalább a járdán (patkán) parkolást engedélyezni táblával.

Ne csináljunk már zöldkérdést egy 5x5 méteres parcellából! Ha előtte felszórják sóderrel, akkor megnyugodtatok volna?

Johnny336 2008.04.28. 15:23:28

Ki is van ragasztva a hátára ezeknek a tábláknak, hogy: "Ez nem alumínium!" Egyszerre vicces, és szomorú.

Egyébként megfigyelésem szerint azok szajkózzák leghangosabban a szabályokat, akik tévesen tudják őket. :) Vagy egyáltalán nincs róla fogalmuk, csak kitaláltak valamit, és azt alkalmazzák.

bigdaddy 2008.04.28. 15:24:10

Ezaz vuk kapd el:)! Na a gyermeteg frakciózós viccet félretéve egyetértek vuk-kal mert kb ilyen példákkal lehet illusztrálni az okostojgliknak az egyszerűbb földi dolgokat (és közös értékeket)... Elolvastam a címzést én is rajta vagyok de nem vagyok vuk, hanem legfeljebb az a főszőrősállat tas:))

Gabe 2008.04.28. 15:26:05

Engem is megvágtak 1X zöld terület megsértéséért... Pedig ott sóderral vegyes föld volt...
Aztán fél év múlva szépen parkolót csináltak az adott részből.

Johnny336 2008.04.28. 15:27:08

Tényleg, ez érdekes. A címben szereplő korlátolt vajon melyik társaságra vonatkozik? :)

Virág et. 2008.04.28. 15:30:47

Gabe

Ezért kértem, hogy - aki állította, az bizonyítsa elv alapján - a vonatkozó önkorm. rendeletet tessék bemutatni. Aki parkban parkol, az ált. szabálysértést követ el, tehát bírságolható.
Füves útszakasz viszont nem feltétlen park! Ez a kis izé meg egészen biztosan nem.

Házifeladat: hazafelé a városban megszámolni hány autó áll füves útszélen. Még a - budai - belvárosban is tudok ilyen helyet.

tildy 2008.04.28. 15:32:41

Ez a fűre nem parkolunk csak pesten szokás. Egyszer engem is megbüntetett itt Pesten az önkormáynzat, mikor felálltam a többi parkoló autó mellé a teljesen füvetlen földre. fogalmam sem velt hogy ez errefelé tilos.
Vidéken, nálunk semmi szabály nem tiltja, hogy parkoló autód a házad előtti gyepen legyen. Bár közterület, mivel te tartod rendben, te nyírod a füvet, nem szólhat érte senki, ellenben ha gazos, vagy a járda veszélyes, akkor jól meg is büntethetnek.

Virág et. 2008.04.28. 15:35:23

tildy

Bezony. Önkormányzati rendelet előírhat ilyet, de nem "fűre parkolás" szokott lenni, hanem konkrét megjelölés, hogy a kerület mely részein tilos a füves területen parkolni.
Ezért írtam, hogy ilyen főszabály nincs, de ettől eltérni lehet. Legtöbbször parkoknál szokás, de ez nem törvényszerű.

Van ellenpélda is: pl. a műegyetem mellett a Petőfi-hídnál a füves rész rendszerint tele van autókkal (miután a parkoló megtelik), de bírságolást még nem láttam.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:36:35

@ Virág et. 2008.04.28. 15:21:01

Nem a parkolo keves, az auto sok. Es nem arrol az 5x5-os teruletrol van szo (sot, kevesebb is eleg egy autonak, hanem AZ OSSZES KURVA ZOLDTERULETROL, ami MIND tele van parkolva. Erted. Sok kicsi sokra megy.
Nem egy autoval van a baj, mert NEM EGY auto parkol zoldre, hanem SOK. Es innentol hogy nez ki a helyzet: eloszor kipusztul a fu, aztan ugye esos idoben melyul, viz lesz, sar, jonnek a juzerek, hogy 'le kell betonozni', lebetonozzak. Ettol lesz eleg parkolohely? Nyilvan nem. Kovetkezmeny: meg tobb auto, 0 zoldterulet. Ezt akarjatok?

Tanulsag: nem muszaj szarni is autoval jarni, es ha nem talalsz az ajtotol 5 meterre parkolot, szabad messzebb menni es setalni.

Virág et. 2008.04.28. 15:36:45

Még mielőtt valaki belekötne: a Műegyetemnél a füves rész kb. annyira füves, mint ez itt a képen. Azaz, inkább földes, mint füves.

Virág et. 2008.04.28. 15:40:43

vuk_

Sok az autó? Egy fenét. Sz.r az infrastruktúra. Rendes parkolási lehetőség esetén senki nem állna meg ilyen partizán módon. Gondolod, hogy szeretik az emberek összesározni az autóikat?

Ne csak a fővárosban gondolkodj, élnek vidéken is emberek. Ráadásul ott asszem gyakoribb a földutas-füves parkolás.

bigdaddy 2008.04.28. 15:42:52

Ismét csatlakozom vuk-hoz de már utoljára mert unom a neméneménemértem (és nem is akarom) faktort... A Műegyetemnél sem attól kopott ki a fű, hogy valaki csúnyán beszélt vele. A zöldterületeken kívül már az is kezd aggasztani, hogy hány lábizomsorvadásost kell eltartanunk (ha megérjük) kb 20-25 év múlva eeeeeh....

Virág et. 2008.04.28. 15:44:54

"Ezt akarjatok?"

Amit én akarok:
- autóknak mélygarázsokat (oda valók)
- mindezt nem 1000 ft/óra díjon, persze
- parkokat, ahová autós NEM mehet be és nem is parkolhat

Ahogy egy város nyugaton működik. Nem az a megoldás, hogy egy típusú közlekedést favorizálunk, a többiek meg dögöljenek meg. Legyen lehetőség az egyéni közlekedésre is. Akik ezt a blogot olvassák gondolom ehhez a csoporthoz tartoznak.

Virág et. 2008.04.28. 15:46:02

Mert ugye autóval csak azok járnak, akik derogál a séta meg a tömegközlekedés.

kicsi79 2008.04.28. 15:46:25

Perillustris! Csak azt kívánom neked, hogy ne legyen más munkád, mint cementeszsák-rakodás, és legalább 500 méterre tudjon megállni az autó a lerakási helytől, közben 5 méterenként legyen egy árok kiásva átfektetett palló nélkül! Rakodj le!

Virág et. 2008.04.28. 15:48:37

kicsi79

Nem érted a lényeget. Tessék szépen cementeszsákkal villamoson közlekedni, vagy méginkább kerékpárral. :)

Johnny336 2008.04.28. 15:50:05

Virág et. 2008.04.28. 15:35:23

Tévedsz. Havert múltkor büntették meg 8000 pengőre. Valamint sok más ott parkoló autón is volt szeretetcsomag. BME-nél a "füves" placcon.

Asszonyékat Egerben büntették meg, mert az autó több, mint 50%-a a füvön volt (mondjuk mivel hárman nők voltak ezért nem hiszem, hogy teljesen jogos volt a büntetés, csak a parkolóőr akarta lehúzni őket).

ex-dr. vuk 2008.04.28. 15:51:05

Persze megint itt tartunk, hogy 'akkor szallitsd te biciklin a cementeszsakot'. Nyilvan aki ilyet szallit autozzon. Aki meg csak kenyelmes akar lenni az meg ne. Ne jatsszatok jobban a hulyet mint amennyire vagytok ;)

De igenis sok auto van. En spec Szegeden elek (kind of 'videk'), az egesz belvaros mindenutt parkolo. Vegig. Alig van olyan utca, aminek legalabb az egyik oldala ne lenne vegig parkolo.. Es megis iszonyu sok a jardan/fuben parkolo. Pedig ott tenyleg lehet rendesen biciklizni, meg a tavolsagok sem nagyok.
A sok parkolo es ut vonzza az autosokat. Nem tobb kell belole, hanem autobol kevesebb. Hogyan? Ez mar egy masik post temaja :)

Virág et. 2008.04.28. 15:51:30

Johnny

Múltkor (khm...két éve) két napig álltam ott sokadmagammal és semmi nem volt. Lehet h az autótól ijedtek meg.

Virág et. 2008.04.28. 15:52:35

vuk_

Én Bpen. Szoktam Szegedre járni - alig van autó és élmény a parkolás (csak az a hülye lyukasztós parkolócédula ne lenne). :) Minden nézőpont kérdése.

bigdaddy 2008.04.28. 15:58:51

A nézőpont irányulhatna egyszer magunkba is a környezetünkre tekintettel nem...?

Fifibá 2008.04.28. 15:59:06

Csak adalék: nálunk fél év alatt kétszer is kicetlizték (egyszer Vízművek, egyszer Gázművek) az összes érintett ház kapujára és postaládájára, hogy 4-5 nap múlva felássák at utcát, tessék aznap elállni. Megírták, meddig fog tartani, és az árkokra minden bejárónál/garázsnál fém átjárókat fektettek, hogy kocsival tudjunk közlekedni. Még ma is borsódzik a hátam, ha eszembe jut, annyira nem jellemző Bp-re.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:00:00

Hetvegen igen, elmeny. De probalnad meg hetkoznap ... Mondjuk en ne pofazzak, motorral es biciklivel jarok :) Egyikkel sincs gond, se a hellyel se a pakorlodijjal, mert nincs. :)
Idonkent korival is kozlekedek, annak csak az az egy gondja van, hogy nem mindenhol szeretik, ha azzal megyek be. Bar egyre kevesebb az ilyen.

Virág et. 2008.04.28. 16:00:14

Kicsit mintha elkanyarodtunk volna a témától. A tilos vagy nem tilos parkolástól függetlenül a körbekerítés nem jogszerű megoldás.
Ha tilosban parkol, szólni kell a rendőröknek (ez szabálysértés, ellentétben a jegy nélküli parkolással), azok pedig - legvégső esetben - elvontatják.
Ha meg nem, akkor kulturált ember kiragaszt egy cédulát az autó szélvédőjére, hogy holnap legyen kedves nem ideállni és másnap visszajön. Az okos vállalkozó már az építkezés előtt egy nappal kiteszi ezt a "táblát" (A4-es papírlapot) a kérdéses szakaszra és akkor nem kell aggódni a késedelmi kötbér miatt sem.
(Bár Mo-n az építőíparban a példák alapján minél tovább dolgozol, annál több pénzt kapsz.)

1977ex 2008.04.28. 16:01:14

igen műegyetemnél tényleg ilyen csak kicsivel nagyobb a terület. szánom bánom de én jelenleg is ott parkolok. havonta egyszer ált meg is büntetnek. 8e ft havi szinten. na most ha azt nézem ha bejövök a munkahelyem elé napi szinten kb 1000-1200 ft kéne bedobnom a parkoló órába. kb 20 napot dolgozunk ugye még így is sokkal jobban megéri az a büntetést kifizetni. viszont én nagyon szívesen parkolnék máshol, de nem lehet, van egy két díjmenes parkolási lehetőség a környéken de 10-ből 9x ott nincs hely. na már most amíg nincs több P+R parkoló, addig a parkolás nem is fog változni semmit. de tovább megyek még, ha elfogadható árat kérnének a parkolásért akkor még fizetnék is érte, de havi szinten 20-25 ezer forintot nem fogok és nem is tudok kifizetni csak azért hogy parkoljak. ill a másik probléma hogy még a fizetős parkoló hyeleken sem lehet nagyon szabad helyeket találni. szóval ha lenne több parkoló lenne több parkolóház, akkor nem lenne ennyi szabálytalan parkoló autó sem. de lehet hogy tévedek, én biztos nem állnék akkor a tilosba ha szabályos helyre is le tudnám tenni a kocsit.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:03:36

@ 1977ex 2008.04.28. 16:01:14

Mint korabban irtam, nem csak az auto az egyetlen alternativa. Sem neked, sem masnak :)
Gondolkozz rajta :)

Nzoltan 2008.04.28. 16:05:34

Sok az autó? Egy fenét. Sz.r az infrastruktúra. Rendes parkolási lehetőség esetén senki nem állna meg ilyen partizán módon. Gondolod, hogy szeretik az emberek összesározni az autóikat?

Nézz szét bazdmeg. Bpesten az összes utca parkoló. Az a baj, ilyen vakoknak is adnak jogosítványt.

Nzoltan 2008.04.28. 16:07:28

Szerintem a dugóadótól lehetne elvárni kisebb forgalomcsökkenést. Mindenkinek az autóhoz van ragadva a segge. A szar a ragasztó.

Johnny336 2008.04.28. 16:08:35

1977ex!

Próbáld meg Magyar Tudosók körútját. Vagy a BME infós épületével szemben a fehér kavicsos helyet. Oda nem szeretnek beparkolni, mert gödrös, de ha 10-el gurulsz, akkor semmi gond nincs vele - sőt, mivel kitaposva van, ezért kevésbé káros a kocsira, mint egy jó kis kátyuzás-csatornafedél csokorba gyűjtés a Hungárián :)
Esetleg rakparton beállni T-Com elé. Mind szabályos parkolóhely.

Nzoltan 2008.04.28. 16:08:58

1977ex neked tandíj kéne nem kocsi. Ha futja kocsira, akkor tandíjra is. Sajnos a dolgozó 15 százalék eltartja az ilyen debileket is mint te.

ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:09:11

@ Nzoltan 2008.04.28. 16:05:34
Sajat magadnak mondtal ellent :)
Minden utca parkolo akkor betelt... :) Nem lehet a belvarosban minden haz parkolohaz, nem gondolod? :)


Mar kicsit OFF, de olyan jokat tudok vigyorogni, mikorben biciklivel/motorral elhaladok a dugoban allo kocsisor mellett :) Mielott kikapnek: a kocsisorral szemben haladok el, nem egyiranyban :) Szerencsemre a munkahelyem kulvarosban van, tehat a tobbseggel mindig ellentetesen haladok: reggel ki, delutan befele.

apa 2008.04.28. 16:14:02

Évekkel ezelőtt megbüntettek Pesten, mikor egy dagonyázóhelyen kényszerültem parkolni. Az ok: parkrongálás. Kérdem hol ott a park, már miért lenne az a dágvány? Hivatalos asszonka mondja erre, hogy attól park, hogy annak nevezi a helyi önkormányzati rendelet.
(A hely egy több évtizede regnáló útszéli sárdagasztó volt, a mai napig nincs ott egy fűszál se. Országúton ezt hívják útpadkának, falun árokpartnak.)

Szóval sosem mehetsz biztosra, a legvadorzóbb hely is lehet palotakertként nyilvántartva, s akkor jajjjjj az arra tévedőnek!

Nzoltan 2008.04.28. 16:14:34

Ma Budapesten senki nem akar fizertni a parkolásért,azért parkolnak tilosban. A rendőri jelenlét meg teljesen hiányzik és senki nem törődik semmivel.

Rocko- 2008.04.28. 16:16:19

kicsi79 2008.04.28. 15:46:25
mi van, csodálkozik a kurva ha basszák?

Virág et. 2008.04.28. 16:16:25

Nzoltan

Te hülye vagy. Vagy gyerek. Vagy mindkettő.

1977ex

Én speciel azért álltam oda, mert ott volt dolgom és a normál parkolók tele voltak már reggel. Az egész rohadt rakparton nem volt egy szabad hely. Manapság már mindenki autóval jár egyetemre?

Johnny336 2008.04.28. 16:19:08

Virág et. 2008.04.28. 16:16:25

Igen. Ezt tökéletesen jól látod.
Durván 2 évig dolgoztam az Infoparkban. Egyetlen egyszer sem büntettek meg tilos parkolásért. Pedig nem volt bérelt parkolóhelyem. Érdekes... :)

ex-dr. vuk 2008.04.28. 16:20:19

@ apa 2008.04.28. 16:14:02
Es tudod mitol sardagaszto? Megvan? Hat az oda parkolo autoktol :)
Honnan tudod, hogy az 1-2 eve nem volt meg fuves terulet? Sok ilyet tudok mutatni neked szegeden, ami valaha fuves resz volt, de a sok odaparkolo buzi miatt ma mar csak dagonya.

bigdaddy 2008.04.28. 16:40:45

Manapság mindenki autóval jár mindenhova mert ott van dolga nah.... Amíg ebből a csőlátásból mindenki sajátmaga individuálisan nem hajlandó kitekinteni (legalább a szabályos parkolás erejeéig) addig felesleges érveket felhozni merakihánytborsóradőlafal... Tény, hogy manapság az ilyen méretű személygépjármű forgalomhoz nem adottak egy nagyobb településen sem a feltételek és ez nem is változik sajnos a közeljövőben. Legalább addig se magunkat szivassuk nem...?
Különben is a műegyetem olyan nehezen megközelíthető, kint van a francba elvágva mindentől, csak egy szál autóút vezet oda, van más választása szegény honpolgárnak ezen kilátástalan helyzetben...?:)

apa 2008.04.28. 16:43:47

Ott sosem volt fű. Legalábbis az elmúlt 25 évben, mióta járok arra. Attól sárdagasztó, hogy megáll a víz rajta akár hetekig (agyagos alul). Nem lehet ültetni semmit, mert elrohad a gyökere, a sóder meg belesüllyed.

Ha az a hely nem PARK lenne, akkor szabadna ott parkolni. A területi BESOROLÁS a lényeg, attól lesz park vagy parkoló, nem a virágágyástól. Ezt bárki megtudhatja a helyi önkormányzat pincéjében levő szekrény bezárt fiókjában két éve kifüggesztett hirdetményből, ezért nincs se tábla se tolerancia.

Virág et. 2008.04.28. 16:47:26

bigdaddy

Minden viszonylagos. Nyilván a pesti belvárosból jól megközelíthető villamossal pl. Namármost pl. Pest Megyéből már annyira nem.
Békés Megyéből még kevésbé.

Van Bpen kívül is élet ám. Sőt, vannak olyanok, akik a munkájuk végzése során járják az országot. Persze mindezt lehet vonattal is (ha épp jár), Bpen meg BKV-val (ha épp jár). Csak éppen nem garantált, hogy oda is érsz időre. Országos szinten garantált, hogy nem.

A tömegközlekedés népszerűsítéséhez meg talán olyan tömegközlekedés kellene, amit lehet is népszerűsíteni. Pl. légkondi ne csak a belvárosi járatokon legyen. Hajléktalan meg szipus meg egyáltalán ne. Az ellenőrök talán ne k.rvaanyázó vadbarmok legyenek. Az aluljáróba ne legyen valós veszély, hogy az embert kirabolják/megkéselik. Stb.

Krisi 2008.04.28. 16:59:26

"sok olyan hely van ma Mo-n, ahol muszáj a füves területre parkolni."
Sőt, autóba szállni is muszáj, ha már van. De úgy tűnik gondolkodni nem muszáj :(
Zöld füves területre parkolást meg egy valami gátol meg: úgy hívják, hogy jóérzés. Azért, mert valamit nem tiltanak meg, az nem jelenti azt, hogy kötelező lenne.

"Évekkel ezelőtt megbüntettek Pesten, mikor egy dagonyázóhelyen kényszerültem parkolni"
Talán el lehetne gondolkodni, hogy miért nem park. Talán mert egész nap rajta parkolnak? Á, dehogy. Az infrastruktúra hibája biztos. Naneee.

Most látom hogy Vuk is próbálkozik, de nem érdemes, soha nem fogják belátni miért parasztság a másik arcába szarni.

Virág meg biztos wc-re is autóval jár, hát egészségére. Amíg mindenki így gondolkodik addig minden nap dugó lesz.

Az eredeti témához pedig annyit, hogy nem kéne zöld területre parkolni, és akkor nincs gond.
És igen, én is szoktam autózni, és nem, nem szoktam zöld területre vagy tilosba parkolni. Nem azért, mert szabály tiltja, hanem mert van bennem jóérzés és nem kúrom szét még jobban ezt a várost. És persze azért, mert nekem nem gond, ha kell sétálnom pár métert. Úgy tűnik Virágnak ez nem megy. Sajnálom szegényt :(

szalmaegér 2008.04.28. 17:00:23

Tök mindegy, hogy zöld, vagy járda, vagy a hold felszíne.
Aki szerint ez egy kicsit is helyénvaló, az monnyon le!

bigdaddy 2008.04.28. 17:02:45

virágom, abban egyetértünk, hogy mi kellene és abban is, hogy ami most van az, sehogy sem jó... De attól, hogy kiszúrsz magaddal (büntetés lehetősége, sáros kiscipő, be és kiálláskor anyáknapja, lehetséges sérülések az automobilon, sárdagasztás tudományának elmélyítése stb) még nem oldódik meg. BKV alkalmazotti és infrastruktúra leírásod brilliáns nem is fűzök hozzá kommentárt, de nem a BKV miatt kell a tömegközlekedést népszerűsíteni hanem magunk és a saját (urambocsá' a következő generáció) érdekei miatt. [lábjegyzet: BKV állapotát jól szemlélteti, hogy amikor sztrájk volt minőségibb volt a zaj és szmog szempontjából a székesfővárosunk (főleg mert az autósok sem mertek jönni:)), na én pl akkor ültem autóba és egy élmény volt:)]
Egyébként én biztos, hogy figyelmbe veszem, hogy van élet bp-n kívül is és "előfordul", hogy magam is járom néha az országot autóval, de akkor sem akarok sehol beparkolni abba a helyiségbe ahová mennem kell, hanem vagy van lehetőség a kultúrált és mások tulajdonát vagy az ott lakók köztulajdonát megkímélve megállnom, vagy nagyobb település esetén nincs de akkor arra a kis időre és távra nyugodtan használható a lokális tömegközlekedés vagy a lábbusz...

bigdaddy 2008.04.28. 17:04:47

Köszönöm neked is Krisi, a 3. bekezdés eszenciájában ragadja meg a lényeget amit nekem nem sikerül érzékeltetnem pedig próbálkozom...:)

blabla 2008.04.28. 17:19:15

Az addig oké, hogy füves területre nem lehet parkolni, de attól jobb lesz, ha körbebetonozzák a kocsit és örökre ott marad?

kicsi79 2008.04.28. 17:23:24

Ne haragudj, Rocko, de ezt nem értem... "csodálkozik a kurva ha basszák?" Én csak arra céloztam, hogy talán azért lett kiflexelve az a néhány oszlop, mert az áruszállító nem tudott közelebb állni az üzlethez. Bár nem nagyon ismerem a helyet, ritkán járok arra. A sok környezetvédő hozzászólásra meg csak a szemöldököm emelkedik. Ilyenkor mindíg eszembe jut egy néhány éves TV-riport. Az M0-ás északi részének építése ellen volt vmi tüntetés, a szervezővel beszélt a riporter. Beszélgetés vége -fordul a kamera- a tüntetés szervezője távozik !EGY RÉGI (KB92-ES) VR6-OS PASSATTAL! Bort iszik, vizet prédikál!!!

Elvileg ez egy autós blog - hogy jön ide a környezetvédelem?

Még 1 apróság: Bp-en, lakó-pihenő övezetben lakom kertesházas környék, kissé elszigetelődve a belvárostól. Csend, jó levegő a városhoz képest, nyugalom. Aszfaltozott utca, kiépített járda, kettő közt másfél(!) autónyi füves rész. ha az úttesten parkolok, maximum 1 robogós fér el mellettem. Udvarra, garázsba beállási lehetőség nincs egyelőre. Akkor hova álljak, ha nem a füves részre?

Netuddki. 2008.04.28. 17:30:34

Hungary forever!

1. A zöldterületen parkolásról már sokan leírták a véleményüket.
2. Korlátépítés előtt egy nappal ki lehetett volna tenni egy táblát.
3. Az egységsugarú művezető/melós amúgy tudja hány nap alatt köt meg a beton? Mégis mit gondoltak, ha körbeépítenek egy autót, estére mi marad a korlátjukból?

bigdaddy 2008.04.28. 17:33:21

kleine79

Az autósbloghoz, hogyan jön a környezetvédelem? Pl úgy, hogy némi felelősséget tanúsítunk magunk, szeretteink, más emberek és a körülöttünk még foszlányokban megmaradt környezet iránt és nem csak nyomulunk, mintazállatmernemtudunkmástkitalálnimegkülönbenisanyátokat...
Szerintem lehet úgy élni, hogy mértékkel használjuk az életünket könnyítő közlekedési járműveket ha már ilyen szar szennyező módon lettek megtervezve...A "hova álljak" kérdésre hadd ne válaszoljak...:) (bocsánat az ízetlenkedésért:))

1977ex 2008.04.28. 17:50:14

bigdaddy

én azért feszegetném ezt a hova álljak dolgot. tegyük fel munkába mész,(azért autóval mert mással nem tudod megoldani) általában le tudod tenni az autód szabályos helyre. na most akad egy olyan nap amikor 30 perc keresgélés után sem találtál parkoló helyet. tételezzük fel gazdag sem vagy hogy kifizess napi 1000-2000 ft a parkolásra. na most meg kell álnod valahol mert elkésel a munkából. találsz egy hogyan helyet ami zöld területnek ránézésre nem mondható mivel fű sincs a területen. hivatalosan persze ez is zöld terület. mégis mit tennél? köröznél még 30 percet vagy 60 percet vagy annyit amíg nem találsz egy helyet ami felszabadul idő közben, persze ezzel elkésnél a munkahelyről, amiről meg ugye tudjuk hogy általában nem egy nyerő dolog, vagy megállnál ott ahol nem szabad? vagy esetleg van más lehetőség? mert vevő vagyok mindenre, hidd el én sem szeretek a tilosban járni, viszont sajnos néha ez elkerülhetetlen ebben a városban.

Nzoltan 2008.04.28. 17:55:07

Virag.et
"Te hülye vagy. Vagy gyerek. Vagy mindkettő."

Lehet hogy hülye vagyok, de nem gyerek. 4 éve dolgozom az egyetem mellett és mindennap látom a jövő értelmiségeit. Feléről lerí hogy kőbuta meg a társadalom szégyenei. Nem tudnak semmit csak piálni, meg "odaszarni" a gyepre.

A friss diplomás munkatársak is egyszerűek mint az 1x1. Én nem tudom hova vezet ez így.
A mult héten meg sörsátor volt az egyetemi étkezde mellett. Annyi igénytelen embert utoljára a cigánysoron láttam.

Nzoltan 2008.04.28. 17:58:20

1977ex

Most nemazé, de az ember minek költözik olyan helyre, ahol tudni lehet hogy nincs normális tömegközlekedés közben meg az ingázásra építi az életét?

Krisi 2008.04.28. 18:01:57

kicsi79: inkább én sem fejtem ki, hogy hova állj, mert nem szeretek személyeskedni...

1977ex:
A "csóró vagyok" és "autóval járok" elég nagy ellentmondás. Ha van pénzed kifizetni az összes autós költséget akkor csak marad párezer forint a parkolásra is. Ha meg drága autózni akkor vegyél egy motort vagy ülj át biciklire, esetleg járj tömegközlekedve, ez egy szabad ország, nem kötelező autózni.
Ha meg nem találsz helyet, akkor állj meg az ELTE parkolójában, és sétálj 7 percet, de gondolom annyira elfoglalt vagy, hogy ez már nem fér bele a napi időbeosztásba. Meg egyébként is csak a prolik sétálnak, bocs, nem szóltam.
Szóval rohadtul nem kötelező tilosban parkolni, sőt.
De a lustaság nagy úr!

1977ex 2008.04.28. 18:07:08

Nzoltan 2008.04.28. 17:58:20

hogy minek? mert nem ebben a koszos büdös városban kell élni, az általad is igen tisztelt ifjúsággal. illetve engem baromira nem zavar az, hogy napi 1 órát kell kocsival utazni. amíg itt laktam addig is kellett 1 órát utaznom, és addig tömegközlekedtem pedig jöhettem mehettem volna kocsival. mivel szerencse én már nem abba a korosztályba tartozom aki diplomázna vagy friss diplomás így nem igazán érdekel hogy 26 kilóméterre lakom a várostól. sőőőőt tulajdonképpen még örülök is neki.
de tulajdonképpen szerinted az idióta aki nem budapesten lakik és mégis itt dolgozik? mert hogy mégis minek költözik már valaki olyan helyre ahonnan nehezen oldható meg az utazás? érdekes gondolatmenet. azt hiszem visszaköltözök a paneldzsungelben. mert ott legalább jár a busz.

Krisi 2008.04.28. 18:08:36

Abba meg ne menjünk bele, hogy hol él, aki 30 perc után sem talál helyet. Ha talán nem egy háztömböt kerülgetnél 30 percig, akkor esetleg akadna hely.
De ez benne is van a kreszben, hogy

6. kötet 234,455 § :
"Amennyiben a célállomás 12 méteres körzetében nem áll rendelkezésre parkolóhely, abban az esetben a gépjárművel meg szabad állni parkban, zebrán, kerékpárúton, járdán, tilosban."

Úgyhogy én kérek elnézést.

1977ex 2008.04.28. 18:13:22

Krisi 2008.04.28. 18:01:57

hidd el nem vagyok ellene a sétának. a kinizsi utcában dolgozom ami ugye nem is budán van. hát szóval 15 perc séta minimum befigyel onnan még. de úgy látom kimaradt az a rész hogy 30 percig keresteam helyet. szerinted nem néztem meg minden olyan helyet ahol ott lehet hagyni a kocsit? és igen ki tudom fizetni a kocsit ki tudom fizetni az összes költséget de nem tudok havonta + 25e forintot arra kifizetni hogy parkoljak fizetősbe. mellesleg ha tudnék se lenne megoldás mivel 2 vagy 3 óránként le kéne szaladni és bedobni pénzt az órába. na sajna én nem tudok kirohangálni a parkoló órát etetni munka közbe.

1977ex 2008.04.28. 18:42:07

Krisi 2008.04.28. 18:08:36

nézd már mennyire okosak vagyunk. ember nem vagyok hülye akármennyire szeretnéd. ha hiszed ha nem legalább 2 háztömböt is megkerültem. de viccen kívül. hidd el nekem, hogy megnéztem az összes helyet ahol eddig is parkolni szoktam és tudom hogy ott lehet. ez képzeld nem 1 háztöb területet foglal magában. mellesleg tényleg jobb ha nem megyünk bele hogy hol élek. hidd el jobb hely az mint ahol te laksz.
mellesleg nem állok meg zebrán, kerékpárúton, járdán, sőt olyan helyen sem ahol bárkit feltartok, akadályozok. de kérdezem most mégis mely embertársam életét keserítettem meg mert egy poros parknak nem mondható helyre álltam? de tudod mit ha legközelebb nem lesz hely majd a dunába állok csak hogy jó legyen a lelkednek. bár akkor meg a halak fognak besértődni hogy csökkentettem az életterüket. de érted még ezt is bevállalom.

kujon 2008.04.28. 18:59:17

Egyszer vmi barom viccoldalon volt egy cseszlovák (asszem)porse, ami körül körbe felszedték az aszfaltot, meg az egész útalapot olyan kb fél méter mélyen.Ott is egybites útépítők dolgoztak.Úgy nézett ki, mintha a f@szvirág a kocsijával a görög meteorák tetejére állt volna...nagyon röhejes volt.Valszeg mindjárt belinkeli vki.
Amúgy meg egy ilyen kis szar alig 1 méteres "zöldterület" kb semmire se jó, azonkívül egy ilyen kerítés mellett senki se jár arra az ott dolgozókon kívül(értsd: nincs ott semmi, se bolt se kocsma, se fodrász, stb, amiért odamenne)

Stadi 2008.04.28. 19:11:03

Krisi 2008.04.28. 18:01:57

"Ha meg nem találsz helyet, akkor állj meg az ELTE parkolójában"

Ha már a szabályosságnál tartunk, emlékeim szerint annak a parkolónak a bejáratánál van egy tábla, hogy kizárólag az ELTE oktatóinak és hallgatóinak van fenntartva.

Estisként én is meg szoktam jegyezni magamban, hogy ha ennyi az autó a nappalisok idején, akkor mégis mi a baj a tandíjjal? De valszeg csak az infopark t. dolgozói állnak be szabálytalanul.

Nzoltan 2008.04.28. 19:34:15

Nehogy azt hidd! Olyan messze senki nem parkol a munkahelyétől.

X 2008.04.28. 19:44:06

1977ex: május 1-től 30eFt lesz a tarifa és még be is kell fizetni, nem úgy mint eddig.
Szóval nem fogsz te sokáig ott parkolni a továbbiakban...
Ja és 60 napjuk van kiküldeni.

Nzoltan 2008.04.28. 19:45:42

1977ex

A parkolás nem alanyi jogon jár. Ha nem tellik, akkor nem kell autóval járni. Ugyanis a kocsi rezsijében minden költség beleszámítandó. Úgy látszik felétek a bírság is.

Azért, mert nem élsz itt a városban attól még nem vagy jobb mint az itteni birkák, hiszen te is elismered hogy tudatosan áthágod a szabályokat, mert megérdemled.....

És igenis lehet tudatosan olyan helyre költözni ahol jó a közlekedés.
Én is megyek ki vidékre, oda ahonnan a vonat behoz 35 perc alatt, és a nappaliból nézem a dunakanyart a visegrádi várral. És nem is kerül többe mint az ilyen pesttől délebbre lévő "lakóparkok" az egymás szájába épülő majomketreceikkel.

Nincs autóm évek óta, mert nincs értelme látva a pesten bénázó ismerőseimet. Nameg sajnálom rá a pénzt. Ugyanis elég nagy a farkam, nem kell rá "bizonyíték".

1977ex 2008.04.28. 19:50:06

nem hiszem hogy senki nem parkol ilyen messze, több kollégám is ott parkol. csupán azért írtam le mivel szemléltetni szerettem volna azt a tényt hogy nem azért álltam oda mert a vele szembe lévő bokorban dolgozom és nem vagyok képes gyalogolni. de nyugodtan kötözködj még tovább mert nagyon mulatságos a hozzászólásotok. kapásbol lebunkóztok mert ott állok meg és nem vagyok képes gyalogolni, mikor leírom hogy képes vagyok rá sőt ezt napi szinten meg is teszem, akkor viszont már egyből rá kell világítani hogy nem csak én sétálok oda-vissza napi 30 percet. várom a többi kellemes hozzászólásotok :)

X 2008.04.28. 19:52:57

1977ex: de te még nem jöttél rá, hogy nincs indok a parkok, zöldterületek napi rendszerességű szétbaszására??

1977ex 2008.04.28. 20:01:58

jaa és melyik soromból olvasdtad ki hogy megérdemlem? szerintem valamit nem jól értelmeztél. és bár mennyire meglepő nem minden nap állok ott. nem azért állok ott mert nekem az jár, mert én ott szeretek állni, mert közel van. azért állok ott ma mert nem volt máshol hely. kb havonta 1 maximum két ilyen eset van. és ha igen kijön a havi 8000 forintos bírság miatta mert épp nem volt szerencsém akkor is jobban járok vele mintha minden nap bejövök a 9 kerbe vele és kifizetek havonta 25ropit a parkolásra. ill még ki is fizetném ha pl örzött parkoló lenne. viszont nulla ellenszolgáltatásért nem fogok ennyi pénzt kiadni. de látom ez hatalmas bűn. ja és hát amilyen kocsim van az nem épp a farokméretem kompenzálasaként szolgál. az az autó csak arra jó hogy hozzon vigyen de más haszna nem nagyon lehet egy 14 éves nem csúcskategóriás kocsinak. szóval akár rendezhetünk farokméret versenyt is ha ez némi megnyugvást jelent neked :)

1977ex 2008.04.28. 20:10:05

X

nem napi rendszerességgel történik a dolog, ill még mindig az a kérdésem mit tudok szétb*szni egy teljesen FÖLDES nem füvesített területen? nem konkrétan a zöldben állok. hanem homokon. ebben mit tudok én még tönkretenni azzal hogy havonta 1-2 alkalommal 9 órát ott áll az autó?

X 2008.04.28. 20:17:06

Zöld volt az pár éve (amikor kezdtem a bme-t), csak azóta a néha megállok autók tucatjai jönnek mennek naponta. Nem te vagy a hibás, csak egy a sok hibáztatható közül ;)

én csak szólok, hogy vigyázz, mert drágul.
Az igaz, hogy mostmár nincs fű. Borzalmas az egész. Füvesítsenek és utána bűntessenek. Vagy talán akkor kellett volna bűntetni, amikor még 5 éve volt fű....

1977ex 2008.04.28. 20:27:33

drágulásra figyelmeztetést köszi :) és utolsó két mondatoddal nagyon egyet tudok érteni. ha lenne fű ott nem állnék rá. de amég nincs nekem ne mondják hogy az park. füvesítsék be és ha arra odaállnék (amit nem tennék) akkor büntessenek akár 30nál is többre, de ha nem akkor szórják fel kaviccsal hogy legálisan parkolhassak ott havi 1-2 alkalommal. a koli előtti parkolóban jobb szeretek mert ott mégis csak betonon vagyok.

Rocko- 2008.04.28. 21:35:50

kicsi79 2008.04.28. 17:23:24
"Én csak arra céloztam, hogy talán azért lett kiflexelve az a néhány oszlop, mert az áruszállító nem tudott közelebb állni az üzlethez."
ez balfaszság, ezt télleg dugják seggbe.
viszont aki ezt vállalta, h áruszállítózik, az ne nyavajogjon, h messze van. szerezzen kézikocsit, békát, +2 embert. de pofa lapos, h messze van.

"Akkor hova álljak, ha nem a füves részre?"
fél utcával odébb? :)

1977ex 2008.04.28. 17:50:14
keresel még parkolóhelyet. :)

Krisi 2008.04.28. 21:50:07

Nem tudom miért kell ez az "én lakok jobb helyen bibibiííí" szöveg, senki sem kiváncsi rá.
Én is jót nevetek a hozzáálláson: nincs fű, ezért nem park. Talán azért nem nő fű, mert egész nap rajta parkol egy degenerált. Ördögi kör. Ha nem parkolsz oda, akkor majd nő fű. De nyugtasd csak magad nyugodtan, ha attól neked jobb lesz, de szerintem nincs igazad. Szerinted igazad van. Innentől kezdve nincs értelme folytatni. Személyeskedni meg nem akarok, nem szokásom.

A parkok meg nem azért vannak, hogy legyen hol parkolni, hanem hogy legyen valami zöld terület. De aki inkább parkolót akarna, hát no komment.
Holnaptól meg betonozzuk be a Városligetet, hogy még több parkolót lehessen csinálni? Második lépés meg a Normafa lesz?

És érdekes módon mások meg tudják oldani, hogy ne parkoljanak parkban, talán neked is sikerül majd, bár látom nincs esély rá. Indokok mindig vannak, a Mercis is megmagyarázza, amikor a zebrára áll. De elég szánalmas, ahogy megy a másikra mutogatás, hogy "de ő is ott áll". Hát akkor a másik is szabálytalan. Azért, mert a másik csinál valamit attól még nem kell követni, nem vagyunk birkák.

cso zsi 2008.04.28. 22:48:54

A XI.-ik kerületben éppen beerősít a Közterület.
Nem a parkolóórások, hanem a "csendőrség".
Tényleg oda kell figyelni, hogy mi út, mi járda, mi parkoló, és mi kitaposott fű.

kicsi79 2008.04.29. 00:06:16

Rocko! Az egész környék ilyen. A legközelebbi hely ahol meg tudnék állni, 3km-re van. A munkámhoz meg sajna kell az autó. Éjszakai járattal nehéz átmenni a városon 10-15 perc alatt.

aqweren 2008.04.29. 00:12:10

Nem értem mi ez a harsány gyűlölet az autósok ellen. Szerintem nincs épeszű ember aki 300 forintos benzinár mellett azért autózna mert szemétkedni akar a gyalogosokkal meg a biciklisekkel.:P
A városok szerkezete nem a mai forgalomra van tervezve. Az útálózat úgyszintén. Lehet hogy elkerülőutakat kellene építeni? Vagy esetleg néhány Duna-hidat Budapesten kívülre? Talán kellene fejleszteni a tömegközlekedést, mert egyre több ember _kénytelen_ ingázni? Lehet hogy többen járnának busszal vidéken ha több busz járna, és nem kellene közelharcot vívni hétkor azért, hogy felférejenek rá? Esetleg nem kellene-e megvizsgálni az üzemek károsanyag kibocsátását, hátha attól (is) van környezetszennyezés? Elképzelhető hogy mélygarázsokkal, P+R parkolókkal is megoldható lenne a helyzet?
Budapest egy nagy vízfej, minden út oda megy, minden vasúti sín odamegy, ott van minden munkahely, reneteg lakás, kultúra stb. Jaés természetesen ott megy át az egész ország tranzitforgalma.
A szomorú az hogy a megoldás senkit nem érdekel. A médiában egymás gyűlöletére uszítják az embereket, az első az, hogy bűntudatot keltsünk az autósokban, a második hogy gyűlöletet az autósok ellen...utána mi jön? Máris előszeretettel karcolgatják a kocsikat és rugdossák le a tükröket. Tudjátok mit, lőjük a Dunába az összeset, ami már csak azért is jó mert 1) Nem szennyezi tovább a környezetet a sok bunkó lusta rohadék aki egyszerűen imád Pesten vezetni 2) Legalább nem kell a nyugdíjukról gondoskodni.
Jogállamban élünk és ilyen hangokat hallani, hogy korlátozni az autóhasználatot? meg kényszeríteni a tömegközlekedésre/biciklizésre/robogózásra másokat?! Kezd anarchikus lenni a dolog, ami már csak azért is ciki, mert szerintem nem viccből adózunk, hanem azért, hogy a megválasztott vezetőink megoldják ezeket a problémákat, pl. lehetne azzal kezdeni hogy a benzinárban lévő útadóból neadjisten utat építsenek vagy tartsanak karban vagy csináljanak valamit mielőtt a budapestiek egyik fele megfullad a szmogtól biciklizés közen, a másik felét meg agyonverik mert autóval jár....

aqweren 2008.04.29. 00:18:05

...jaés nekem alapelvem hogy nem fizetek a parkolásért (egyébként Szlovákiában alkotmányellenesnek nyilvánították merthogy nincs semmi ellenszolgáltatás), de nem a tilosban parkolás a megoldás hanem a séta. Olyan nincs hogy nincs parkolóhely (kivéve a Kodály Köröndnél estefelé):P
A postban meg nemtom mit gondoltak a munkások, majd targoncával szedi ki a fószer az oszolopokat? Bár a mai viszonokat ismerve aligha ki nem rugték volna őket ha nem kezdik el a melót :(

Krisi 2008.04.29. 00:38:46

aqweren: sok dologban ütközik a véleményünk, de jól felvázoltad a nagy magyar igazságot, senki sem jár jól manapság közlekedés szempontjából.
Az a legnagyobb baj, hogy Budapest alkalmatlan ennyi autó befogadására, ezen nincs mit szépíteni. És nem az a megoldás, hogy még több utat és parkolót építünk, mert attól csak még több autó akar bejönni.
Szerintem rendesen ki kéne építeni a P+R rendszert, mint tőlünk nyugatra, és akkor mindenki jobban járna: a biciklisek nem fulladnának meg és nem lennének életveszélyben, jobb lenne a levegő, és akinek tényleg kell az autó, az tudna közlekedni.

Csak az a problémák gyökere, hogy sokan még szarni is autóval járnak, arra nincs ész érv, hogy miért kell belvárosban 4-5 km-re autóval menni (nem bevásárlásra vagy költözködésre gondolok, mielőtt egy nagyokos belémkötne, hanem azokra gondolok, akik nem visznek magukkal semmi cuccot és feleslegesen, pusztán kényelmi szempontból meresztik a seggüket, ezzel akadályozva magukat és másokat) Az ilyen emberek miatt alakult ki a mostani negatív kép az autósokról. ("mind lusta disznó")

Az meg másik probléma, hogy sok embernek olyan munkája van, amit otthon is meg tudna csinálni interneten keresztül, de neki mégis be kell mennie az irodába, át a városon, hogy inkább ott üljön a gép előtt.
Na jól elkanyarodtam a témától :)
Budapest úthálózata meg kritikán aluli, itt nem csak az út minőségére gondolok, hanem arra, hogy nincs rendesen kialakítva. Nemrég voltam Prágában, érdekes módon ott lehet közlekedni a belvárosban, pedig ott is sok az autó, csak ott valahogy normálisabban mennek a dolgok. Lehetne nekünk is példát venni.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.29. 05:01:53

Ez a legviccesebb:

indafoto.hu/mityu/image/456395-72220330/22603

Háttérben büntetlenül a füvön, előtérben a közterületes járdán való szabálytalan parkolásért (jogosan) büntet... :)

Rocko- 2008.04.29. 07:39:37

kicsi79 2008.04.29. 00:06:16
és nincs mélygarázs se? :D
éjszakaival nem megy gyorsan, de jóval gyorsabb, mint a nappali. aki meg átmegy 10-15 perc alatt az egész városon, az vmit rosszul csinál. :}

Zoli · http://okosdolgok.hu 2008.04.29. 08:14:12

Nem tudom, ki hogy van vele, de az autózás költségeihez hozzá kell számolni a parkolási költséget is, úgy teljes a dolog. Ha Azon töprengek, hogy Budapestre kell utazni a párommal, akkor megnézem mennyi a 2 teljes árú vonatjegy + 4 metrójegy, majd összehasonlítom azzal a költséggel, ami az autó esetén jöhet szóba: km-enkénti költség (nem csak a benzin!!), + PARKOLÁS DÍJA! Nyilván rosszabb helyzetben van az, akinek naponta kell parkolási díjat fizetnie, ha meg akar állni valahol, de ez esetben is lehet számolni. Olyan nincs, hogy csak a szabálytalan parkolás marad megoldásnak!

aqweren 2008.04.29. 10:29:11

Krisi:
"...arra nincs ész érv, hogy miért kell belvárosban 4-5 km-re autóval menni" - ezt én sem tudom megérteni :(
"...Az meg másik probléma, hogy sok embernek olyan munkája van, amit otthon is meg tudna csinálni interneten keresztül, de neki mégis be kell mennie az irodába" - mert sajnos Magyarországon a távmunkával pontosan ott tartanak ahol 10 éve: kéne, kéne, majd egyszer jó lesz...de ez már nagyon off :(
Egyébként sokszor előfordult hogy Budapest külső kerületében hagytam az autót míg dolgom volt beljebb, de nem voltam túl nyugodt ami azt illeti...ha lenne P+R parkoló egész más lenne a helyzet (mondjuk neadjisten őriznék, szerintem nem kerülne többe mint a dugóban a levegőbe fölöslegesen távozó benzin, és azért én is boldogan fizetnék).
Csak arra akartam rámutatni hogy senkinek nem célja hogy mások életét szándékosan megkeserítse az auózással (vagy ezt csak remélem?:S), egyszerűen jobban jár az aki autóval közlekedik, anyagilag és kényelmileg, és ezen kéne változtatni pl. jobb tömegközlekedéssel stb.

ex-dr. vuk 2008.04.29. 10:34:24

Mikor pozsonyba mentunk eszunkbe sem jutott, hogy parkolo ovezetbe menjunk... Annak a hataran megall, gyalogol. Minek mentunk volna be kocsival? Ugyanez Bp-re is igaz lenne/lehet.

Persze aki mazohista es szereti a dugot/pakorlodijat/centrumrablobandat, am tegye :)

X 2008.04.29. 12:30:11

"Mikor pozsonyba mentunk eszunkbe sem jutott, hogy parkolo ovezetbe menjunk.."

Mikor mi Pozsonyba mentünk, bementünk a legbelsőbb belvárosba, fizető sorompós magánparkolóba álltunk meg és biztonságban a lehető legjobb helyen parkoltunk... Dugó nem volt, annyi kocsi nincs még ott.
És inkább a sétálóutcán és környékén sétáltuk el azt az időt, amit így nyertünk...

Ízlések és pofonok.

1977ex 2008.04.29. 13:08:38

Krisi:

örömmel közlöm ma nem állok szabálytalan helyen, ma 14 perc keresgélés után sikerült szabályos betonozott parkolóban hagyni a kocsit. általában szerencseré sikerül.

és még mindig félreértést érzek ebban a kis eszmecserében. én nem mondom azt hogy igazam van, volt. nagyon jól tudom hogy szabálytalan voltam és egy szóval nem említettem hogy ez helyes és követendő példa lenne. még legelső hozzászólásomban le is írtam lenne valahol P+R parkoló nem mennék egy lépéssel se tovább onnan. ezeket hiányolom én ebből a városból. voltam én is nyugatabbra tőlünk és az ottani parkolási rendszer sokkal jobb és hatékyonabb. ott a parkoló órába is be lehet több pénzt dobni mint 2-3 óra. pl hollandiában akár 1 teljes napra meg lehet váltani a helyet. persze ott is olyan hogy minnél több időt fizetsz ki egybe annál olcsóbb. illetve a város külterületeiben ott vannak a P+R helyek ahol díjmentesen ott állhatsz amíg jól esik.

amiért én tegnap leírtam hogy ott álltam az nem nagyzolás, hogy volt bőr a képemen megálni, de mint írtam is megoldási javaslatokat szerettem volna kapni a hova is áljunk meg kérdésre. azért is írtam le a kis történetet mert vártam rá esetleges alternatívákat hogy hova lehet ott a közelben még megállni úgy hogy nem megoldható a 2 óránként elszaladni és pénzt bedobni dolog. értelmes választ azt nem kaptam csak ledebilezést.

illetve amit még hozzáfűznék, az ilyen letaposott régen park volt de már nem mondható annak területeket pedig nem feltétlen gondolom hogy meg kell mind parknak tartani, ezzel nem arra célzok hogy az összes zöld területet betonozzuk le. minden város fejlődik és közben alakul az aktuális igények szerint. ehhez kellene normális városvezetés és bizonyos területeket parkosítani bizonyos területek parkolóvá alakítani. és arányokban nem a több parkolót részesítem előnyben. csak példának ott van a ZP és RIo az is régen park volt most még sem az. zöld terület helyette nem lett kialakítva de mégsem zavart az senkit hogy odarakták őket. én úgy gondolom az lenne a megoldás hogy bizonyos helyeken ahol elég nagy igény lenne rá lehetne zöldből parkolót csinálni, viszont az így kieset parkokat vissza kéne pótolni 1.5-2 x-es mennyiségben, nem csak plázákat kéne építeni meg lakóparkokat, hanem igényes zöld területet. XI kerületben rengeteg kihasználatlan terület van amit nyugodtan tudnának hasznosítani és kellemes hangulatú parkokat létrehozni. csak hát ugya ebból egyik kedves politikusunk sem tud zsebretenni semmi plusz pénzt.

ui: még mindig várom az ötleteket hol és merre lehet parkolni a budai hídfő környékén.

Krisi 2008.04.29. 17:53:03

1977ex: ezek szerint egy véleményen vagyunk, csak nehezen tudtuk kifejezni magunkat, meg hát jó magyar módra szidni kell a másikat, ez a vérünkben van :) Annak meg szintén örülök, hogy sikerült helyet találnod :)

Alternatívaként meg felvetettem az ELTE parkolót, de ezek szerint az csak a csóró TTK-s autósoknak van fenntartva, ezt nem tudtam. De ha ott kéne megállnom a közelben, akkor biztos délebbre próbálkoznék. Jó időben meg meggondolandó - ha nem kell sok cuccot cipelni - hogy kocsival behozol egy biciklit, ahol tudod, leteszed a vasat és felpattansz kétkerékre. Neki bejött:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080424/auto-bicikli-kombinacio-munkaba-jarashoz

A várost pedig nem az autóknak, hanem az embereknek kéne építeni, és akkor eljönne egy szebb új világ, ahol nem kell a parkban parkolni.

Alf (törölt) 2008.04.30. 10:26:21

ÁÁÁ már megvan. Ezek az emberek szoktak szavzni, és vezetőket választani az országnak. Oszt onnantroll az ő felelősségük.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása