Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Suzuki + nő = életveszély?

2008.05.15. 14:28 :: Kisikasa

Lassan járj, tovább érsz! Njoy két középkorú hölggyel került majdnem közelebbi kapcsolatba, akik a fent említett mondást valószínűleg gyakorta alkalmazzák mikor autóba ülnek, ami láthatólag korántsem olyan jó ötlet minden körülmények között. A felszabadult csacsogást pedig talán jobb volna a fodrásznál eltöltött órákra időzíteni. Íme a duplán sztereotip levél:
Sziasztok, eddig csak olvasó voltam, de most úgy döntöttem megosztom veletek egy kb. 2 hónapos történetemet.



Sokat szidjuk a gyorsan hajtókat, de kevesebb figyelmet kapnak az indokolatlan lassúsággal haladó kocsik storyjai, pedig ezek is épp úgy balesetveszélyesek tudnak lenni.

Egy alfás megelőz 140-150-nel, emelkedő tetéjre érünk, következik a lejtő. Ő már elhaladt pár tíz m-re, látom őt, előtte semmit, aztán látom nyom egy majdnem satut, és bevág a belsőbe. Nem értettem, aztán felvilágosultam, egy swift 70-80-nal!!! haladt az autópályán, én is erős fékezés... tükör... swift hátulja erősen közeledett... baj van belsőbe jönnek..., még erősebb fék, belsőből kocsi megelőz, én is kivág, és miután elmentem a swift mellett láttam 2 40es nő vígan trécselnek, és nem láttak az egészből semmit, még az anyázásom sem!!! Hihetetlen, hogy lehetnek ilyenek az autópályán, kezdem megérteni a suzuki utálókat, pedig én is azzal tolom, de rengeteg a suzukis amatőr ez tény... sajnos.

186 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes autópálya kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:47:31

Na, vagyis javaslom, hogy támogassuk :) Mert ez egy javallott javaslat :)

Perillustris 2008.05.15. 18:52:43

"A Suzukit jellemzően az "éppen-futja-egy-autóra" réteg veszi (plusz az esetleges márkabuzikat) ára miatt, akik már annak örülnek, hogy van egy saját tulajdonú 950 kg-s csodagép. Amit ugye tankolni és fenntartani kell, na ez az, amire jellemzően már csak nagyon köhögősen jut pénz, így csak a annyit mennek, amennyit muszáj. Az évi 1-2 ezer kilométerrel meg nem lehet gyakorlatot szerezni, marad a szottyogás."

S az szerinted mire utal, hogy számtalan 5 millió forint feletti értékű autó tulajdonosának már nem telik kihangosítóra?

Az tény, hogy az általad leírt típus létezik, hiszen a csodásan hangzó hitelekkel rengeteg embert berántottak az autókereskedők, akik erejükön felül költekeztek. Ma már a bankok el sem árulják, hány autót vettek, vesznek vissza. Mellettük viszont minden bizonnal rengetegen kiszámolták, hogy ha Suzuki-t vesznek, akkor marad pénzük használni is azt.

Persze lehettek volna hiúbbak is: húúú, de ciki a Suzuki, inkább egy Opel vagy Ford, stb. Ja, hogy pont amellett nem maradna pénz benzinre?

lápi lidérc 2008.05.15. 18:54:53

KuKori · 2008.05.15. 18:27:52
Nézd át a KRESZ-t, főleg arra tekintettel, hogy minek mennyi a megengedett az autópályán.
Mert nem annyi, amennyiről te jelenleg tudsz.

Imádom, amikor olyanok próbálnak KRESZ-t oktatni, akiknek fingjuk sincs róla.
El kéne olvasni, baszd meg. Fent van a neten. Ingyen. Írd be a gugliba a "KRESZ" szót, oszt első találat.

Reggie 2008.05.15. 18:35:26
Nem lehet, mert a megengedett legnagyobb sebessége 60 km/h alatt van.

Perillustris 2008.05.15. 18:56:19

"Na, ki szórta tele tegnap az összes postot egy kis bringás videóval?"

Már régóta akartam csinálni egy hasonló videót, de mindig halasztgattam. Tegnap más megcsinálta. Gondoltam visszahűtöm egy kicsit a "mindenbringásátmegyapiroson" értelmű hozzászólások íróit (oké, naiv vagyok) egy kis cinizmussal.

MrZed001 2008.05.15. 18:56:48

"A "logikád" csak ott bukik, hogy a 40% lassanhajtást a minimális határhoz kellene számolni."
Az autópályán kötelező haladási sebesség: 130.
Engedélyezett: 130 +-10%
Nem büntethető: 130 +- 15% (jól emlékszem +ra?)
Ennyi. Esetleg lehetne -20%-ig, az 105. Az alatt büntetni keményen.

Tíz kicsi indián 2008.05.15. 18:57:08

Preillustris, erről van szó, hogy a Suzukis körökben sokkal gyakoribb az említett típus. Autóra spórolásnál szerintem kevesen várják meg, míg S80-ra lesz meg a lóvé.

Deák Viktor 2008.05.15. 18:57:27

Az a baj,hogy ami most itt folyik szócsataként,ugyanezt tesszük,csak sokkal többen egymással az utakon-nem csak az az autópályán.Néha lehetne mindenki egy kicsit toleráns a másikkal szemben,nem egyböl felcsattani,hogy-Na de......?!Lehet nem lenne ennyi halálos vagy súlyos közlekedési baleset.Ha a föúton 90 helyett 130-cal megy?Menjen.Vagy szerencséje lesz,vagy rendör inti le,vagy megdöglik.Szabálytalanul elöz,piroson átmegy,lassan megy,......?????Majd megjárja valamiféleképpen elöbb-utóbb.Ne mi dühöngjünk rajta és toljuk fel a vérnyomásunkat ezerre,mert ha ránk szállt a lila köd,lehet azzal már Mi fogunk valami galibát okozni.Tolerancia és a szabályok betartása.Nem mondom ,hogy be lehet mindig tartani 100%-osan,de törekedjünk rá.És én most itt nem okoskodni meg prédikálni akartam,csak néha nézzünk magunkba és higgadjunk le egy kicsit.Nem csak autót vezetni ,de nem jobb nyugodtan,idegeskedés nélkül is élni mindennapjainkat?

lápi lidérc 2008.05.15. 18:58:12

Perillustris · 2008.05.15. 18:40:42

"A helyes megfogalmazás: Perillustris utálja a bunkó
...
- biciklist,
..."

Akkor ugye magadat is?
Hiszen sokszor írtad, hogy nem használod a kerékpárutat. Márpedig az a biciklis, aki nem használja - ilyen vagy olyan indokkal - a drága pénzen megépített bicikliutat, az bizony bunkó. Épp annyira, mint az az autós, aki ráparkol (a kerékpárútra, nem a biciklisre).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 18:59:09

A kamionok 90-re vannak limitálva. Tudom, hogy 80 lenne a megengedettjük. De még nem találkoztam ilyennel.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:00:10

Elírás előfordul velem is, sajnos, ez egy ilyen világ.

lápi lidérc 2008.05.15. 19:02:20

MrZed001 2008.05.15. 18:56:48

Tévedsz. Autópályán a MEGENGEDETT LEGNAGYOBB sebesség 130 km/h.
Kötelező meg nincs. Illetve a minimum a 60 km/h.

Laciii 2008.05.15. 19:04:27

MrZed001 2008.05.15. 18:56:48
"Az autópályán kötelező haladási sebesség: 130."
Idézd légyszives az erre vonatkozó KRESZ pontokat, köszi. Vagy nincs mit :)

Laciii 2008.05.15. 19:06:14

"a drága pénzen megépített bicikliutat"
:D

Laciii 2008.05.15. 19:10:42

FullStart.hu · 2008.05.15. 19:06:21
A tiétek is merci? :)

Laciii 2008.05.15. 19:13:56

Kukori
Te konkrétan mit csinálsz mielött _hirtelen_ fékezel egy szabályosan 80-al haladó miatt?

Avatar 2008.05.15. 19:14:07

Kukori
A kreszben ez szerepel:
"(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."

Ha van belső sáv, ahol megelőzheted, akkor nem akadályozza a forgalmat. Talán nem ártana némi szövegértelmezést gyakorolni, mielőtt leugatsz másokat, "KRESZ zsenikém"!

Deák Viktor 2008.05.15. 19:15:45

Na erröl beszéltem.Ennyi okoskodó faszt!
Na szevasztok és jó okoskodásta az utakon is!
Dákó

Laciii 2008.05.15. 19:21:35

Deák Viktor 2008.05.15. 19:15:45
Szevasz, legalább eggyel kevesebb :)

Secnir 2008.05.15. 19:28:53

eh, sok tudálékos.
totalcar.hu/kresz

Sebesség: 26.§
Autópályára vonatkozó rendelkezések: 37.§

Tehát mindenkinek MINIMUM 60km/h, személyautónak MAXIMUM 130km/h

és azoknak az idiótáknak, akik ilyen 150, meg 130+10% meg ilyeneket írnak max sebességre, meg tricikli nincs benne tehát fel lehet hajtani:
google.hu, beír autósiskola+lakhely címe, és hajrá.

Avatar 2008.05.15. 19:29:02

Annyival egy lovaskocsi is képes menni, mégse hajthat fel. Robogó sem. Kerákpár sem. Gyalogos sem.

"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."

Lovaskocsi, bicikli, gyalogos nem gépjármű.
Robogó - ilyet a kresz nem ismer, ez segédmotoros kerékpár lehet, aminek a tervezett maximális sebessége 45 km/h, tehát nem hajthat fel, vagy minősülhet motornak, ekkor meg felhajthat ha tud 60at.

Secnir 2008.05.15. 19:38:14

és ilyenekkel találkozom nap mint nap az utakon, és azt hiszik hogy azért mert ő már egy éve vezet egy 150Le-s autót és akkor őt már kopaszra szopja ettől a sumaher és milyen űberfasza, csak azt nem veszi időnként észre, hogy gyakran mások mentik meg az életét azzal, hogy jobban odafigyelnek rá. ez vonatkozik Njoy-ra is meg kukorira is meg hoelra is.
deákviktorra is.

ezért nem lehet autópályán vontatni (mert az csak max 50-el lehet), tricikli ki van tiltva, stb.

megint felhúztam magam mások éretlenségén, de nem tudom, minek.
megyek, bontok egy beck's-t bazmeg, hogy lehiggadjak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:38:40

Avatar 2008.05.15. 19:14:07

Még egy 80-al haladó teherautót is feltart 60-al, nem? Méghozzá a külsőben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:40:06

Avatar 2008.05.15. 19:29:02 Igen? Magyarázod a bizonyítványt? Annyit írtam, hogy ezek nem hajthatnak fel. Te mást olvastál?

lápi lidérc 2008.05.15. 19:40:58

Avatar 2008.05.15. 19:29:02
Mellesleg megnézném azt a lovaskocsit vagy bicikli(s)t, amelyik sík úton 60 km/h-val képes haladni (azaz nem csak 1-1 rövidebb távot megtenni).
Gyalogosban pláne :-)
(A 100 m-es síkfutás világcsúcsa olyan 40 km/h körüli sebességre elég.)

NoWayBack 2008.05.15. 19:47:27

Nem lehet egyértelműen kategorizálni, hogy Suzukis vagy bálnamercis bunkó, nők vagy férfiak ilyenek vagy olyanok. Minden autóban, korosztályban és nemben találhatók példák és ellenpéldák.
De tény: a forgalom ritmusát nem felvevő, a dinamikájától jelentősen eltérő sebességkülönbséggel haladó jármű veszélyforrás. Akár pozitív, akár negatív az eltérés.
Csakhogy a gyorshajtók a KRESZ alapján büntethetőek, az indokolatlanul lassan haladók viszont nem. Ráadásul egy baleset esetén ők néznek a legártatlanabbul, hogy ők szabályosan mentek, miközben ténylegesen ő okozta a balesetet. Csak nem marasztalható el érte. Van ilyen.

NoWayBack

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:50:31

Na, itt a lényeg, NoWay megfogalmazásában végre.

autosave 2008.05.15. 19:50:41

postíró:
sok a suzukis fasz. de még több, aki nem tart követési távolságot, vagy csak vakegér és nem néz előre - ezért sok a ráfutásos baleset.
nem csak az előtted haladóhoz megfelelő köv táv kell, hanem minden előtted haladó/állóval szemben...
te is majdnem összehoztál egyet ráfutásost, gratulálok...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:53:11

Secnir 2008.05.15. 19:38:14

Kösz, de nem igazán szorulok rá más úrvezetők segítségére. Úgy vezetek, hogy ne kelljen. És igen, 140 lóerővel (nem 150 :D), na és? Ez is baj?

Secnir 2008.05.15. 19:55:16

"Isti 2008.05.15. 16:38:11
Ma már egy középkategóriás kocsival is veszélyesen unalmas a 130-al történő haladás.

Fel kell emelni 160-ra, a gyorsabban haladókat keményen büntetni, de a 130-nál lassabb szg. kocsikat is."

börtönnel jó lesz, vagy elég a jogsielvétel? autóelkobzás szóba jöhet?

hüjeakimongya

Secnir 2008.05.15. 19:57:07

"kukori:
[...]
Kösz, de nem igazán szorulok rá más úrvezetők segítségére. Úgy vezetek, hogy ne kelljen."

vagy csak nem tudsz róla.
a fentebb leírtak alapján nem hiszem hogy csak önveszélyes volnál...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.15. 19:58:09

Nagyon sokan úgy értelmezik, hogy aki 80nal megy, annak semmi keresnivalója nincs az autópályán, ez nagyon sok okból fogva is hibás álláspont.

Nem pusztán azért, mert az autópályára való felhajtás követelménye, hogy a jármű önerőből tudjon 60at, ugye sík terepen, ergo találkozhatsz olyan autóval ami többet nem is bír ennél, hátmég nem emelkedőn. Ergo a 80 bőven szabályos.

Nem pusztán azért, mert így is gyorsabb a sima főútnál, pl. mert kevésbé kanyargós (nem cél, hogy minden települést érintsen), nincsenek lakott területi szakaszok, ergo megéri felmenni.

Harmadrészt és leginkább azért, mert ettől a tempótól függetlenül az autópálya biztonságosabb, nem csak neki, hanem a többségnek is, mert itt nem lép le elé a gyalogos, nem szalad ki a kisgyerek, nem felejti el megadni az elsőbbséget a helyi pistabácsi, stb. ez a biztonságosabb helyzet az amiért te gyorsabban mehetsz.

Ha te gyorsabban mész, akkor nem árt betartani a követési távolságot. Ha nem sikerül megfelelő követési távolságot tartani ezzel a sebességgel, akkor lassabban kell menni a hőzöngés helyett.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 19:58:53

Magadat minősítsd látatlanban, oké? Mert Te olyan kurvára tudod, hogyan vezetek, mi? Azt hiszel, amit akarsz, kis barátom.

Secnir 2008.05.15. 20:03:02

...mindenesetre leírhatnád nagyjából csak a megyét, hogy merre laksz, mert akkor ha arra járok, akkor küklönösen figyelni fogok.
rakd is ki a faluszélén légyszi hogy:
┌────────────────┐
│KuKori itt lakik│
└────────────────┘
┌────────┐
│No Kresz│
└────────┘

köszönöm

Riise 2008.05.15. 20:04:00

Az a vicc, a legtöbb ellenző se megy 60-al a pályán, csak azért mert megteheti. A normális, és kihangsúlyozom, szerintem normális ember azért megy autópályán, PÉNZÉRT, hogy ott rendesen haladjon, 120-130al vagy aki akar többel. vezetés közben lehet trécselni, én is trécseltem a haverokkal mikor vezettem le Zadarba, ami 900 km vagy mennyi volt. Kurvasok... De végig tudtam menni a fullra pakolt Puntoval 120-130at... Érdekes, nem is egy 5 millás kocsi, és képzeld 6,5 lityót fogyasztott klímával!!!
Bukik a lassan megyek tovább érek kevesebbet fogyasztok duma...
Aki bazmeg 80al megy autópályán, személyautóval, és a kocsnak nincs semmi baja, az menjen autóúton a szekerek között. Ki tudom kerülni, mert az M6-oson nincs forgalom, de vazzeg egy M3 vagy M7-esen egy 80al tötymörgő láma miatt kialakulhat több km-es torlódás is... De ezt nem fogjátok fel...

Máté 2008.05.15. 20:05:32

Ennyi f@szkalapot! Már bocs, hogy ilyen kifinomult stílusban kezdtem, de nagyon fel tud idegesíteni az emberi butaság! Akkor nézzük szépen sorjában...
1.)egy 1.5-ös Suzuki SX4-gyel közlekedek kb. másfél éve(előtte Ignis, azelőtt pedig régi Swiftem volt), semmi bajom vele, ha kell akkor feltolom az Opelokat, Golfokat stb. az emelkedőn...
Kasztnira nem mondhat senki semmit, ugyanolyan mint bármelyik autóé(a régi Swift télleg életveszélyes, ezt aláírom)
2.)Mióta Suzukim van csak benzinre költök(előtte Citroén-em volt, havonta szervízbe hordtam...), illetve egyszer kellett a mostani autóm egyik ajtaját fényeztetni, mert egy Passatos(aki ugye nem Suzukis, tehát istencsászár és nagyon tud vezetni) belém durrantott egy Tesco parkolóban. Nem tudott parkolni, de van ilyen.
3.)A sok bunkónak, aki csak anyázni tud azt tudom javasolni, hogy tanuljanak meg helyesen írni, mert egy hat éves értelmi fogyatékos gyerek szintjén állnak! Lehet, hogy nem így van, akkor bocs, de néhány megnyilvánulásból én erre következtettem!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.15. 20:05:50

KuKori: nem te vagy az első autóbuzi aki ezzel az érveléssel jön, hogy "látatlanban".

A KRESZ leírja, elég egyértelműen mit lehet, mit nem, mire kell számítani mire nem. Ha te egyértelműen úgy gondolod, te nem tartod be a KRESZt sem (ergo a másik ne csak a szabályos dolgokra számítson veled kapcsolatban), de te elvárod, hogy a másik ne csak a KRESZt tartsa be, mert te a szabályos magatartásra sem tudsz figyelemmel lenni az übergáz.

Ehhez elég annyi, hogy 2-3 dolgot elmondasz arról, hogy hogy vezetsz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:05:56

2500 Esztergom, Berényi u. 4. Csak hogy biztos lehess. Ha küldesz e-mailt, fel is hívhatsz, megadom a számom is. Adatlap linket is küldök iwiről, jó? Csak hogy ne legyenek álmatlan éjszakáid. Onnan fogsz megismerni, hogy valaki átenged a zebrán.

Láttad már a Buboréksrác című filmet? Javallnám megnézését.

Crom 2008.05.15. 20:06:37

Avatar:

Szép, hogy minimum a 60 km/ó a pályán de én kicsit kontrasztosnak érzem a 130-os felső korláthoz képest, ami több mint dupla annyi!

Ilyen sebességhatárok mellett simán előfordulhat, hogy pl. 80-al előzi meg a 60-al haladó illetőt egy másik, de közben a belsőben szabályosan 120-130-al haladókat komoly lassításra kényszeríti.

(ÉS most tekintsünk el attól a számomra érthetetlen dologtól, hogy a belső sávot CSAK előzésre lehet használni az autópályán. Ezt valszeg azért találták ki mert a bunkó magyar autósok nagyrésze pl. büszkeségből soha nem húzódna le egy nála gyorsabban haladó jármű elől. Ez valamilyen azért is legyőzlek típusú játék lehet. Mondjuk szerintem nálunk van rosszabb ország, illetve mentalitás is ilyen tekintetben, de nem akarok senkit megbántani. Meg ettől még van min javítani idehaza is!)

Most vállat vonhatunk hogy mi az a kis lassítás a 130-al közlekedőknek. Persze azért 50 km/ó sebességkülönség már nagyon sok!

Nem számoltam végig, de érzésem szerint ekkor akár már egy félmásodperces figyelemkiesés is satuféket eredményezhet a belsőben haladónak.

És most abból indulok ki hogy a másik (aki 80-al előz) nem akar minket szándékosan akadályozni és helyesen mérte fel a sebességünket is!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:08:57

Kezdődik. Ha visszaolvasnál idáig: KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.05.15. 18:31:47 , akkor megköszönném. Nem szeretem ugyanazt ismételgetni a mániákusok kedvéért.

Secnir 2008.05.15. 20:13:49

a buboréksrácot láttam. ritka xar volt.
engem nem fogsz átengedni a zebrán, mert én nem járok autóval a zebrán keresztbe.
van adatlapod az iwiwen?
de jó neked!
(láttalak az iwiwen, drága kisszivem...)
esztergom viszont hál'istennek jó messze van és sosincs ott dolgom. kösz.

"Crom:
[...] Mondjuk szerintem nálunk van rosszabb ország, illetve mentalitás is ilyen tekintetben, de nem akarok senkit megbántani."
van. Bulgária pl. onnan lehetett felismerni a külföldit, hogy azok indexeltek, fel volt kapcsolva a lámpájuk, a saját sávjukban mentek, és megálltak a piros lámpánál.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.15. 20:15:40

KuKori: Segítek, nem csak sebességkorlátozás a KRESZ, de követési távolságot is előír, azt is, mire kell felkészülnöd, stb. hiába magyarázod, hogy te nem 180nal akarsz menni, ha jelen esetben pl. a követési távolságra, stb. kell odafigyelned, meg pl. arra, hogy miért is kellene az autópályát használni, igen, akár 60nal is.

Sőt, ahol BKV busz megy fel pályára (nem túl hosszú szakasz) akkor akár 50nel is :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:16:55

Nem állítottam, hogy jó! :D Csak szemléltető eszközként gondoltam. Igen, van adatlapom és szégyellem is magam, de van, akit csak így tudtunk előbányászni egy osztálytalálkozóhoz. Mea culpa.

Akkor lesz szerencsénk nem találkozni, ez nagy megkönnyebbülés nekem is.

B.GY. 2008.05.15. 20:18:27

Na és még ott vannak a "gazdag" suzukisok(G astra)azok sem jobbak.

MrZed001 2008.05.15. 20:19:03

lápi lidérc & Laciii:
Na mi van, visszaolvasni hogy miről volt szó derogál ???
Segítek, olvasd el ezt, talán esetleg megérted: MrZed001 2008.05.15. 18:24:16

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:19:25

TheElf 2008.05.15. 20:15:40

Igenis! Értve! Beállok én is 60-al tötyögni! Ahogy egy jó szocialista állampolgár kötelessége is! Követést is tartom, kérem alásan! A jogsim is borért vettem. Szeretek extra pénzért tötyögni, ez a különleges perverzióm! Köszönöm!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.15. 20:21:15

Na, a billentyűzet koptatásából és az értetlenkedőkhöz válaszolgatásból nem élek meg. További szép napot!

gaben 2008.05.15. 20:29:33

Aki hatvannal csöszmörög, mi a tosszanatér megy fel a pályára.

Egyébként sima főúton is veszélyt generálna ezzel az "irgalmatlan" tempójával. Kocsisor alakulna ki mögötte, aztán meg kezdődne az agresszív előzgetés.

Pl. Kaposvár és Fonyód között is jópár 60-70-el lopakodó majmot kerültem ki a hétvégén. Ja! És nem volt mind öreg, vagy cucukis.

A halálom a legpudingabb kanyar előtt, pláne emelkedőn belefékezgető pöcs, akit ha előznék az egyenesben, akkorát gyorsít mint az ezeréves sólyom.
Egyszer beálltam egy ilyen eke után a benzinkútra. Nem tudta megmagyarázni mér' is jó ez neki. Jót röhögtem...

Crom 2008.05.15. 20:36:13

gaben:

Főúton se szerencsés 60-70-el menni, de ha csak annyival tud menni, akkor inkább ott menjen, mint a pályán, ahol a gyorsaságért fizet az ember (smsben vagy kútnál...) illetve maga az út is úgy van kialakítva, hogy lehet menni rajta gyorsabban is. Szerintem legalábbis.

Deák Viktor 2008.05.15. 20:39:33

Secnir:'és ilyenekkel találkozom nap mint nap az utakon, és azt hiszik hogy azért mert ő már egy éve vezet egy 150Le-s autót és akkor őt már kopaszra szopja ettől a sumaher és milyen űberfasza, csak azt nem veszi időnként észre, hogy gyakran mások mentik meg az életét azzal, hogy jobban odafigyelnek rá. ez vonatkozik Njoy-ra is meg kukorira is meg hoelra is.
deákviktorra is.'
Idefigyelj Te pöcs!Honnan a jó kurva Isten faszából veszed TE, hogy én mit és hogyan vezetek??????Baszod,Mitsubishi Galant 1.8 Td-t
és nap-mint nap járok vele dolgozni mellékúton,főúton,autópályán egyaránt és NEM ÁLLAT MÓDJÁRA!Bazdmeg.1996 óta vezetek átlag évi 40.000 km-ert.Te itt nekem ne okoskodj látatlanba bárkiröl,rólam se!Érted?Deák Viktor Nádudvar,Hortobágy utca 42. dakobacsi@gmail.com

És legalláb elolvasnád a kommentemet 18:57-kor irtam.
Tisztelettel:Deák Viktor

screams021 2008.05.15. 20:43:11

A kedves általánosítóknak: anyám suzukival jár. Ez a családban a 3. autó, azért ezt vásárolta, mert jó választás volt, hiába, amiből sokat adnak el annak meg vannak az előnyei. Nem, nem hitelre vette és tankolni is marad pénze. Évente 30ezer km-t tesz meg vele, tehát hétvégi sofőrnek nem tekinthető, ennek ellenére autópályán 100-nál érzi magát biztonságban, és annyival is hajt. 25 év alatt egyszer sem okozott balesetet! Tessék nyugodtan fikázni a skodásokat meg a chevroleteseket, kiasokat, hundayosokat, stb, mert ezen logika alapján: hasonló autó=hasonló sofőrök. Amúgy itt sokak hozzáállása gusztustalan, és ezt a való életben is tapasztalom: a saját 20 éves (kb 200e Ft értékű) autómmal sokkal több megbecsülést kapok az utakon mint a suzukival, pusztán a mérete és a megjelenése miatt.

asdf 2008.05.15. 20:49:35

Azért néhány adalék a "lassan" menőkről (mert én is ilyen vagyok):
1, az hogy én lakott területen belül 55-el megyek, te meg 80al szeretnél és ezért meg kell előznöd nem azt jelenti hogy én lassú vagyok
2, ha lakott területen kivül 95-el megyek te meg 140-el az nem azt jelenti hogy lassú vagyok
3, ha 140-el elkap a rendőr főuton, vagy 80al 50-es táblánál, kifizeted a büntimet? mert akkor én is szivesen figyelmen kivül hagyom a kresszt és nem kell lelassitanod az én (vagy fogalmazzunk ugy hogy a megengedett) szintre. De akkor előre kérem egy évre a pénzt kp-ban, mai bünti tételekkel számitva már irhatod is a milliós csekket
4, az autópályát többek közt az én adómból is fizetik, és mivel autóval járok a benzinen lévő kb. 70%-os adót én is fizetem, amiből épült ugye az autópálya. Én mint relative lassan hajtó autós (értsd, 55/95/130) szivesen mennék autópálya helyett normál főutvonalon is, ha éppenséggel lenne normális főutvonal. Csakhogy a nagy autópálya épitésben ezeket valahogy elfelejtették felújitani, igy fordulhat elő az a fura helyzet hogy pl. a 31-es főutvonal 100 km-er hosszan ki van táblázba 60as táblákkal (ami már nekem is kurva lassú tempó), arról nem beszélve hogy több szakaszon is iszonyat kátyús az út, van olyan ahol ilyen 40*40*40 centis lyukak vannak a FŐÚTVONAL közepén.
Nos köszönöm nem kérek belőle, igy hát megyek a pályán "lassan" 120-130al és én kérek elnézést hogy elviselem a te 180-as tempódat, amit céges autóval produkálsz...

Akinek nem inge ne vegye magára, de ez a nagy helyzet, és gyanitom hogy rengeteg forgalmat le lehetne terelni az autópályáról, ha mellette lenne normális főutvonal, ami nem kátyús, nem szar, nincs végigtáblázva 60/40/30-as táblákkal stb... De amig ez nincs meg, addig senkise lepődjön meg hogy akinek van esze az a pályán megy

Deák Viktor 2008.05.15. 20:56:57

screams:én sem akartam magam bunkón kifejezni,csak ez a nagyokos Secnir látatlanba leüberfaszázott.Hidd el,én is látok nap-mint nap olyan embereket magam elött,mögött,szembejönni,hogy ihajj!Legtöbbet a 4-esen megyek,ami hazánkban a leghosszabb főút és statisztikailag a legbalesetveszélyesebb.Itt 60-nal csak a gázolajspórolós buszos tötyög,a legtöbb a bárkit,bármilyen áron megelözni,bármekkora forgalomban száguldozó nem is tudom minek nevezzem milyen soför.Bár pár perc után szinte mindig ott várunk egymás mellett a következö piros lámpánál:)De addig Ö volt az utak királya,mindenkinek utamból kotródj!!!!!Sebaj.Én úgy vagyok vele,majd eléri a végzete.
CSÁÓ!

lápi lidérc 2008.05.15. 21:02:31

MrZed001 2008.05.15. 20:19:03
Inkább ne írj hülyeségeket. Akkor mindenkinek egyszerűbb.

lápi lidérc 2008.05.15. 21:06:39

Crom 2008.05.15. 20:36:13
Szerintem meg ne te szabd meg, hogy ki hol menjen, amíg nem sért szabályt.

Secnir 2008.05.15. 21:12:47

teljesen magam alatt vagyok...
...esetleg még valaki név-cím-telefon elérhetőséget megadna, és akkor elpostáznék egy gyásztáviratot, amikor 180-al felkenődik az autópályán egy 130-al közlekedő tetűre, mint amilyen én vagyok. mert ugye az csak 50 differencia és akkor már csak autóúton lehet menni nekem is.
a KRESZ meg csak irányelv, nem kötelező betartani, ugye?

deákviktor:
utánanéztem. tényleg írtál 18:57-kor.
és 19:15-kor is. ha akkor nem ránk gondoltál, akkor mea culpa, mea maxima culpa.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.15. 21:14:42

Én Trabival szoktam autópályázni,de csak 80-as főfúvóka van benne,hogy keveset egyen és 1:100-as keverék,mert drága a katalizátor.Stabil 60km/h-ra képes.Nem értem,miért haragszanak rám a belső sávban a mögöttem érkezők...

VOGAben 2008.05.15. 21:21:09

Van nekem is régi autóm. 1200-es '77-ből. Pályára nem megyek vele, de főúton a 90-et szereti. Megelőznek, nem zavar.
Az öreg Trabikkal sem lehet tartóssan 90-100-al tépni, főleg szar úton. Ha ilyet érek utol nem bosszant. Ráadásul, ha valami ritka veterán gép, akkor nem is biztos hogy egyből megelőzöm, van hogy kísérem egy darabon és jól megnézem magamnak.(ha ráérek)

De amikor főműsoridőben szinte direkt(nem tudhatom) tartják fel a forgalmat és nem 80-85-el, hanem 60-65-el és új kocsival... na azokat rúgnám seggbe.

Autóban nőttem fel és nem ezt láttam, majd '93-ban az oktatóm is azt verte az agyamba: Országúton haladni kell, tiszta, jó időben a megengedettel, ha bírja a gép.
A mai átlagautók egyébként 90-110 között fogyasztanak jól és ha jön a domb nem kell visszagangolni minduntalan. Ennyi lenne.

Deák Viktor 2008.05.15. 21:31:27

Secnir.Hadd menjen mindenki amennyivel akar,magánügy.Ha majd lesz valami belöle,már nem lesz az.Az a baj,csak megy a vitatkozás,veszekedés és amin felkaptam a vizet,hogy le lettem überfaszázva,úgy hogy azt sem tudják ki vagyok és hogy vezetek.Az autó az mindegy.Én mindig próbálok az utakon higgadt maradni és betartani a szabályokat mert a vezetés veszélyes üzem,ugyebár.Föleg próbálok nagyon odafigyelni 1.-je óta,ugyanis 3 gyermekes családapaként nincs felesleges 30-300-000 Ft-om akár több alkalommal is arra,hogy abból politikusaink Mallorcán nyaraljanak például.Akinek nem kellet fizetnie itt a 4-esen két napja egy motoros volt.200 km/h nál már nem tudott mit reagálni egy kanyarodó autóra,kivitte a Vito futómüvét,Ömagát meg 20 m-re szedték össze a susnyásból.CSÁ és jóccakát Mindenkinek!

Sógun 2008.05.15. 21:45:35

A nagyképű BMW-sekről,Audisokról,már ne is beszéljünk, akik kivagyiságból 15-20-al döcögnek végig hogy mutogassák magukat, vagy megállnak az út közepén beszélgetni bőrfejű haverokkal tárgyalni! Ez éppen olyan balesetveszélyt okoz.A rendőr is félve kerüli ki az ilyen csávókat!
De ez nem baj mert nem Suzuki! A téma indítója pedig elég rosszindulatú. Bedurrant az agyam!!!
Megbélyegzi azokat akiknek Suzukijuk van.
Tudnám sorolni az ellen példákat de minek!
A bőrfejű sofőrök vezetnek jól! Akkor is a Suzuki a szar! Amiért kirakta a Suzuki logóját mint szégyentáblát és a Suzuki helyében beperelném!

Isti 2008.05.15. 21:48:25

Maradjunk annyiban, hogy alanyi jogon jár a jogosítvány. A kedves vezetők 30%-ának egyből el lehetne venni, mert köze sincs a vezetéshez.

potha 2008.05.15. 22:03:12

Amúgy azt jól látom ha ez eblémáról valamelyik kedves bloggerünk feje vírít tükörképként? :D
Talán ez pont Kisikasáé, ha jól veszem ki hogy egy hölgy a fotós!

Akkor viszont bizti SilentSound kocsijáról fotózták ezt le :D

Nem tom, kitaláltam? :D

potha 2008.05.15. 22:06:06

javítva: hogy az emblémáról
virít

Pjotr 2008.05.15. 22:20:29

Kis kocsival járok, rövid az 5. fokozat, 100-al 6 litert iszik, 120-al már hetet. Rendszeresen járok az M7 teljes hosszában, mindíg jobbra tartva. A kedvencem az, amikor előzöik, kb 120-al, mögém ér valaki 150-el, levillog, megelőz, utána meg lemegy az első lejárón...

Szendwich 2008.05.15. 22:23:34

Yamamoto Isoroku 2008.05.15. 18:37:01
"...a nejemnek van egy sx4-se,ha néha napján azzal közlekedek,hihetetlen modon,a közlekedö társadalom "kiközösit"....."
Ez elég jellemző, ráadásul pont azok próbálnak alázgatni, akik maguk sem büszkélkedhetnek csúcsjárgányokkal.

Na ez azert furcsa. Ha testverem uj autojaval megyek, ha az en oreg jarganyommal. Akkor is talalkozok olyan Suzukis soforrel, aki nyomja neki, mint a bolond (leszarja a tobbi kozlekedot). Jon a seggembe, kovetesi tavolsag nulla, szart nem latok tole a tukrokben. Meg latszik a kereskedes matricaja az auton, es a sofor azt hiszi O a vilag ura.
Na ezeket nem szeretem. Ezek mennek bele olyanba, hogy emelkedon felfele ram eloznek, es mikor megjelenik az emelkedo tetejen a fenyszoro par, akkor fek + kormany rahuzas.
Ennek 10-bol kb. 7 Suzukis megfelel.

potha 2008.05.15. 22:31:29

Ennek 10ből 7 akármilyen autós is megfelel :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.05.15. 23:13:51

"Riise 2008.05.15. 20:04:00
Kurvasok... De végig tudtam menni a fullra pakolt Puntoval 120-130at... Érdekes, nem is egy 5 millás kocsi, és képzeld 6,5 lityót fogyasztott klímával!!!
Bukik a lassan megyek tovább érek kevesebbet fogyasztok duma..."
mindig a gazdagok panaszkodnak...
nekem a Bé itt városban 5.7el megy el klímával (ha nem kell órákat állni a dugóban) :o) autópályán 4.6 a rekordom igaz nem is megyek csak 100-120 között vele :o)

fonak 2008.05.15. 23:26:28

Kukori, lehet hogy szerecc 130-al menni, de ha forgalom van a 2 sávos pályán, ez a legrosszabb.
A külsőben ugye nem mehetsz, mert tele van 90-el haladó kamionnal, a belsőben meg félpercenként akarnak letolni, ha 130-al mész.
Szóval aki a szabályokat betartva akar közlekedni, az folyamatos lassításra, majd kigyorsításra van kényszerítve (jót tesz a fogyasztásnak), plusz veszélyforrás az álladó sávváltogatás. De persze ebben a blogban is előadják nagy sértetten azok, akiknek az élet 160-nál kezdődik, hogy fékezésre kényszerítik őt a belsőben 130-al haladó parasztok, akik nem takarodnak elég gyorsan le előlük (mondjuk a kamion kerekei alá?), és ezért nekik kopik a fék, nő a fogyasztás, felmegy a vérnyomásuk stb.
Fel sem merül bennük, hogy nem alapjoguk nekik ott kilóhatvannal közlekedni, a kresz szerint még tilos is (ha 160 lesz a sebességhatár, akkor majd kicsit több joggal pattoghatnak)

Perillustris 2008.05.15. 23:41:01

"Preillustris, erről van szó, hogy a Suzukis körökben sokkal gyakoribb az említett típus. Autóra spórolásnál szerintem kevesen várják meg, míg S80-ra lesz meg a lóvé."

A nagy számok törvénye alapján nem kétséges, hogy a legtöbbet eladott márka vásárlói körében vannak így a legtöbben.

"Hiszen sokszor írtad, hogy nem használod a kerékpárutat."

A használhatatlan szakaszokat nem használom, hiszen azokat nem lehet használni. Lehet, hogy lassan bekerül e körbe a Váci út melletti egyirányú szakasz is, mert a sok tahó bringás b@szik a jó oldalon menni. Egyébként igen, amikor dühömben bunkó vagyok, akkor utána mindig elszégyellem magam, még akkor is, ha igazam volt. Szerencsére egyre visszafogottabban tudok reagálni a necces szituációkban, mert csak úgy van esély normális párbeszédre.

"Mellesleg megnézném azt a lovaskocsit vagy bicikli(s)t, amelyik sík úton 60 km/h-val képes haladni (azaz nem csak 1-1 rövidebb távot megtenni)."

Nem kétlem, hogy én hamar kidőlnék, az 50-es tempót se bírom, csak pár percig (természetesen forgalomtól elzárt magánterületen próbáltam ki), de a világ legjobb kerékpárosai simán megrakják 60-nal hosszabb távon is, persze nem Teszkó-bájkkal. De tény, hogy rájuk nem lehet alapozni - csak érdekességképpen írtam.

"ha 140-el elkap a rendőr főuton, vagy 80al 50-es táblánál, kifizeted a büntimet? mert akkor én is szivesen figyelmen kivül hagyom a kresszt"

Nem lenne nagy baj, ha alapvetően nem a büntetéstől való félelem miatt tartanák be az emberek a KRESZ-t, hanem mert az a szabály. De persze ha nem megy máshogy...

"A nagyképű BMW-sekről,Audisokról,már ne is beszéljünk, akik kivagyiságból 15-20-al döcögnek végig"

Nagy álmom, hogy egy Enzoval 130-cal menjek az autópálya belső sávjában.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 00:09:20

fonak 2008.05.15. 23:26:28

Igen, régebben -bevallom- 140-re volt kitámasztva a tempomat nekem a pályán. Ez külföldön tökéletesen használható is volt. Azt gondolom, hogy az új szabályozás miatt kevesebb 180-as figura lesz a belsőben, mert jön a vaskos bünti, ergo kevesebben akarnak letolni majd (kb. 230-ig jöhetnének, ha ez az az ország lenne, de nem ez a cél. Annyira sohasem sietek.). Lehet, hogy ez csak egy álom, persze.

Utópisztikus vízióm a következő:

Háromsávos autópályák épülnek, melyen a gépkocsik a legbelsőben 160 körül egerésznek, a középsőben 130-al a nem annyira sietősek, a külsőben pedig szinte állandó 90-el a teherautók, buszok, félősek, etc. A leállósávra nem megy előzni senki, mert szarrá van kamerázva és automatika kiküld egy 3 csilliós csekket erről a mutatványról. A traccsoló mamák meg a parkolóban beszélgetnek és uzsonnáznak közben.

Ez az álmom :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 00:16:30

Ja, és a felüljárókon a sebességérzékelők (forgalmi okon kívül!) már a másodszorra jelzik a folyamatos lassú haladást (pl 65 km/h), akkor a következő kijáratnál a rendőrök udvariasan kitessékelik a pályáról a főútra. Álom, édes álom.

Rav Antal 2008.05.16. 01:55:53

Számolgattam egy kicsit.

Tegyük fel, hogy valaki napi 500 km-t autózik. Az már egy területi képviselőnek is valami. Ha végig 130-at nyom, akkor ugye kb. 3 óra 50 perc. 160-nal ugyanez 3 óra és 15 perc. Azaz 35 percet nyer a sebesség miatt az 500 km-es távon.

35 perc. 500 km-re. Elmegy a picsába az összes százhatvanas barom.

potha 2008.05.16. 03:04:16

Valaki már vmelyik posztban szintén számolgatott már, h mennyire nem éri meg gyorsabban menni mert úgyis amint beérsza városba az első lámpánál elveszted az előnyt...
naszóval igen :)

hulyemagyar 2008.05.16. 07:31:24

Szívből kívánom a sok és tapasztalt, az autópályán 60-70-nel döcögők védelmében kikelt autósnak, hogy hosszú és fárasztó útjaikon sok ilyennel hozza össze az élet őket.
Szevasztok!

Peti 2008.05.16. 08:06:30

Nem olvastam végig az összes hozzászólást, de itt mindenki azon van kiakadva, hogy a hölgyek 70-80-al haladtak az autópályán, de még senkitől nem láttam azt reklamálni, hogy mit kerstek a belső sávban.
Autópályán szigorúan jobbra tarts van!!
Tehát 70-80-nal semmi keresnivalód a belső sávban, mert azt csak előzés céljából veheted igénybe.
Előlem vettek már ki autót a rendőrök autópályán azért, mert a belső sávban haladt indokolatlanul.

nagyzee 2008.05.16. 08:24:11

1, a hülyeség nem márkafüggő.
2, a, autópályán a 60-70 szabályos
b, Azért a vezetésre a hölgy jobban figyelhetett volna.
3, Én sem feltétlenül azért veszek pályamatricát, mert 130-cal akarok sietni valahova, néha bizony 90 körül autózok, mert gazdaságos, és ráérek. A pályamatrica már ezért is megéri nekem. Ilyenkor bizony előfordul, hogy mások elmennek mellettem, de ez nem zavar.
4, a KRESZ nemcsak a 100LE feletti autókra vonatkozik, mindenkinek bele kell férnie.

Secnir 2008.05.16. 08:54:44

"Peti 2008.05.16. 08:06:30
Nem olvastam végig az összes hozzászólást,"
hát ez az. olvasd el az első tizet.
a külső sávban haladtak 80-al.

Laciii 2008.05.16. 09:49:56

Perillustris
Ha már érdekességeket emlitünk beszéljünk az idomos rekumbensekről, amikkel egy alapbringás is tudja a 60-at :)

KuKori
Lehet saját vállalkozásban autópályát épiteni, oda rakhatsz egy 200+os külső meg egy 300+os belső sávot. A közpénzen épült pályát használhassa a köz normálisan.

Ha neked _hirtelen_ kell fékezni egy 70-80-al haladó miatt akkor vagy gyorsan mész, vagy bambulsz, úgyhogy te vagy a veszélyforrás.

pakesz 2008.05.16. 10:29:31

Szoval az alaptortenet nem az, hogy a lassu az 60 km/h -val meg mehet, es joga van hozza, hanem az, hogy minden NORMALIS ember ugy vezet, hogy KISZAMITHATO, BALESETET MEGELOZO magatartassal vezessen.
Balesetnel altalaban mindegy hogy ki volt a hibas, fokent ha az artatlan utana mar nem tud vedekezni :)))))))))))))))))

Az hogy a KRESZ -ben van egy megallapitas, hogy 60 km/h, az csak azt jelenti hogy az annal lassabb ne hajtson mar fel az egyeduli 70 km hosszu M7-esre. Hiszen akkor hoztak azt a torvenyt...

Ami viszont a lenyeg, hogy a kamionok, teherautok ugy 90 - 110 km/h -ra vannak beallitva, szoval az az auto, amit a kamionsor folyamatosan megeloz az NEM A DEFENZIV VEZETESI gyakorlatot koveti. Gyakorlatilag nagyon balesetveszelyes, aminek az egyik tagja remelhetoleg o lesz. Remelem az ilyen miatt nem mas artatlan fog meghalni, hanem senki, csak egy totalkar, hogy ne tudjon tobbet csoszogni.

pakesz 2008.05.16. 10:33:02

Laciii :
szoval a kamionok mennek legalabb 90-el, aki ezt nem tartja be az nem ide esik: "A közpénzen épült pályát használhassa a köz normálisan" Ez nem a normalis hasznalat!!! Ez a proszto geci hasznalat. Roviden.
A köz nem azert epitette hogy akkor 70-el csoszogjanak rajta, hanem hogy a kamionsor feltehetoleg jobb oldalt maradjon es a tobbi normalis vezeto meg 130 -al celba erjen. Ha mindenkinek 70 -el kene mennie, akor nem vennenk matricat, mivel matricat a GYORSASAG miatt vesznek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 11:41:33

Hát LOL, még én vagyok a geci, aki sebességhatáron belül megyek pl. 128-al... Naná, hogy gyorsan megyek (130-ig!), erre való az autópálya és ezért fizettem extra pénzt a benzin adótartalmán felül! Ezt komolyan is gondoltad, vagy csak úgy "hadd kössek má' ebbe is bele"?

"A közpénzen épült pályát használhassa a köz normálisan." Erről beszélek, te meg pont nem, úgy tűnik. A köz a haladni akaró emberek csoportja, akik jóval többen vannak, mint akik szüttyögni akarnak. A demokrácia pedig a többség akaratának érvényesítése az egyéni érdek (jelen esetben szüttyögés) előtt!

Lefogadnám, hogy amúgy Te sem 70-el mész pályán, hovatovább jóízűen anyáznál hasonló esetben, hogy miért tököl valaki 70-el előtted, pedig Te matricát vettél 2500 Ft-ért és a pályán vagy... Persze most a "csakazértis-elv" alapján adnád az ívet nekem ugyanezért. Na ne már, jó? Ezt nem eszem meg, 7 évesen se hittem volna el.

Laciii 2008.05.16. 12:08:23

Nem 70-el megyek, de azért soha nem anyáztam, ha valaki 70-el ment, hanem szépen kikerültem, az ilyenkor hirtelen fékezgető meg cikázó janik már zavarnak, nem szeretem az olyat aki NEM GONDOLKODIK ELŐRE, csak nyomja a gázt, aztán ha valami van kapkod, kapkodva könnyebb rossz döntést hozni.

100-110-el például simán elvagyok a külsőben valaki mögött, előzéskor ill. üres pálya esetén megy a 130.

Főúton se villogom meg szoritom le a kanyarban aki csak 70-el megy.

91es mercim van, 1300 kg, 75 paci, arra való, hogy biztonságosan eljussak A-ból B-be.

"NORMALIS ember ugy vezet, hogy KISZAMITHATO, BALESETET MEGELOZO magatartassal vezessen."
pontosan, de nem az a pár ember veszélyes aki lassan megy, hanem azok akik ezt nem tudják kezelni, vagy képesség vagy türelem hiányában.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.16. 12:14:36

Hát, a fenti gép kvalitásai valóban csak ilyen jellegű vezetést engednek meg... Én nem cikázok, csak nem szeretek _feleslegesen_ lassítgatni. A 100-110 csak időleges, "ellenni" nem nagyon lehet vele, mert úgyis beérsz egy kamiont, ami le van korlátozva max 90-re.

Ha már pálya... Érdekes módon Ausztriában a tempomatot lehet használni. A német pályán is jól lehet. Nálunk nem, mert esély sincs a folyamatos haladásra kb. állandó sebességgel.

Namost: ott vagy kevesebb az önjelölt "demokrata", vagy más lehet, mert kamionok ott is vannak és mégis működőképes.

Laciii 2008.05.16. 12:35:42

Németben nem volt senki aki 80-al ment a külsőben?
Akkor lehet, hogy nem velük van a baj?

Majjom 2008.05.16. 12:46:38

Meg tudja valaki mondani, hogy melyik az az ország, ahol a rendőrök ugyanúgy kiszedik az indokolatlaul lassan haladókat is?

avogadro 2008.05.16. 12:46:41

mért van dugó autópályán???? azért mert a sok barom előzget még akkor is mikor látszik, hogy be fog dugulni, ha haladna a sorral, akkor nem dugulna be, ez tapasztalat....

torró 2008.05.16. 19:41:00

Igaz hogy már lassan lefut ez a cikk, de most két órája történt az esetem a lassu vezetőkkel.Ugye hétvége, apja előhalássza 1 hónapja használt szekerét és "sirány a balcsi".5 kocsi araszol előttem 50-es észtvesztő tempóban, mellékesen 100m-ként kinn a 70-es tábla.Na mondom én erre nem érek rá, index szemből messzeb yard jön lassan,és előzök.Erre basszus dudálnak,villognak integetnek.Én is integetek mutatva a táblákat .Lehet hogy nemismerik?Persze egy hónap nagy idő! És érdekes a yard nem integet.Jó! Tudom nem nagy sztori,de lassan minden napra akad vmi idegesítő.Azért kiváncsi lennék rá mit alakít az ilyen safőr Pesten? Nem?

libra 2008.05.16. 20:53:52

Huh! Hat ez elkepeszto. Az elmult heten vegigolvastam kb. 100 bloggot, es erre a kovetkeztetesre jutottam:
Az itt irok tobbsege minimum ket modban uzemel, es azt tartja eppen normalisnak (a masikat XOR alapon nemnormalisnak), hogy neki eppen milyen kedve van. De nem ezt akarom irni.
Ami a lenyeg. A nagyresze kozuletek fikazik, hogy masok mennyire balesetveszelyesek, stb. Es akkor ebben a blogban minden masodik bunko azt mondja, hogy az autopalya 130+ra van. A kurva eget! Tudtommal a kresz szerint az autopalya 60 - 130 tartomanyra van. Vagy tevedek ?
Nekem az oktatom minidg egy dolgot hangsulyozott (volt tobb okos dolog, de ide ez vag) hogy a sebessegkorlatozas az a MAXIMALIS MEGENGEDETT SEBESSEG AZ ADOTT SZAKASZON! Milyen +/- ??? MAXIMALIS!!! Semmi plusz. Es hat hadd dontsem mar en el, hogy nekem mi a megfelelo, plane, ha nem sertek vele szabalyt !!!
Igen, ensem tartom be! Amikor ugy erzem, szukseg van ra, tullepem. De semmikepen sem anyazok azokra, akik szabalyosan kozlekednek! Legyen az idoben kezdo kamionos, docogo ladas, ... Es a tokom ki van azokbol a marhakbol, akik allandoan veszelyeztetnek, csak azert, mert ok ugy erzik, rajuk a szabalyok nem vonatkoznak. Pontosan az ide irok nagy resze az a bunko fa...fej, aki faluban utoler az 50 es tempomban (nagyobb gyalogosforgalomnal kevesebb - elvegre ha gyilkolni akarok, akkor azt szamitogepes jatekban teszem, nem volan mogott), utana meg falut jelzo tabla vegen csodalkozik, hogy en is tudok menni...
Kb. 3000 KM/1,5 honapja megfogadtam, hogy betartok minden szabalyt! Es egyaltalan nem nehez. 100km-es tavon belul nyugodtan eleg csak 10 perccel hamarabb elindulni, es szepen nyugodtan kozlekedni. Es marad ido elonyt adni az "adj elonyt tablanal", atengedni a gyalogost, betartani a 40-es tablat, megallni narancssargan, kiterni a szemben szabalytalanul ellozo elott, nem bele menni minden godorbe (semmilyen uthiba, azok igenis ku..nagy godrok), ...
Nem mondom, hogy sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam, de azert jobb a helyzet. A tokeletes akkor lenne, ha a bunkok nagy resze magaba szallna, es felhagyna a potencionalis sorozatgyilkossaggal. Sokkal jobb lenne mindenkinek, higgyetek el. Ja, es igen, en magamnal kezdtem a kritikat...

Bocsi az ekezetek miatt, szakmambol kifolyolag csakis az angol billenytuzet johet szamitasba...

PEACE

Szendwich 2008.05.16. 21:50:25

libra 2008.05.16. 20:53:52
"Bocsi az ekezetek miatt, szakmambol kifolyolag csakis az angol billenytuzet johet szamitasba..."
Mar az XOR-nal lehetet tudni a szakmad ;)

cso zsi 2008.05.16. 23:23:07

Vagy két éve kellett egy Barkast vinnem A-ból B-be. A kiindulópont, és az úticél is autópályaközeli volt, nem volt értelme másfelé menni.
A gépsárkány 80-nál többet nem bírt menni lejtőn, "élmény" volt a megszokott autóim helyett.
És mégis sikerült utolérnünk a 120 km alatt pár autót, amiket muszáj volt megelőzni, hogy haladjunk. Volt köztük olyan is, aminek 3 centi gázpedálnyomás az engedélyezett fölé vitte volna a sebességét.
Na, ha a "kamionversenyt" szidjuk a pályán, elképzelhetitek, milyen feltételekkel volt módomban előzni.

pakesz 2008.05.16. 23:32:42

na szoval meg egyszer a tudatlanok kedveert!!!
akik allandoan a KRESZ -el jonnek okoskodva:
ROSSZUL OLVASTOK MI???
Szovegertes nuku???
Diszlexia vagy ilyesmi.

Ideznem:
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."

Ez azt jelenti hogy olyan jarmuvel mehetnek fel, ami kepes sik uton 60 km/h -val menni. Azaz a KRESZ azt mondja ki, hogyha vesszuk az egyik atlagos emelkedot hazai, akkor autopalyan -a KRESZ szerint!!!- lehet akar 50 km/h -val is menni.
Szoval aki meg egyszer 60 -ozik az azert gondolkodjon el hogy mit is jelentenek a szavak....

pakesz 2008.05.16. 23:43:05

legyszi mutassatok meg hogy tevedek, vagy ezentul legyszi legyszi legyszi, ugy referealjatok, hogy az autopalyan lehet menni 45 - 130 km/h -val.

B.GY. 2008.05.16. 23:54:23

A jó öreg Barkas.Nekem is volt szerencsém vele autópályán "menni".Mondjuk vagy 10 éve volt,akkor még nem volt ennyi "állat" az úton.Na a másik betegágy meg a Zuk,azzal meg Szombathelyre mentem.Húúú.Azt hittem onnan megyek nyugdíjba.Nem is előztem meg vele senkit:)

pakesz 2008.05.17. 00:01:04

libra!
mint irtam a KRESZ -ben a 45 km/h (60 sik terepen) van benne. Nem azt mondja, hogy annyival mehetsz, hanem hogy olyan jarmuvel lehet csak felhajtani. Szo sincs arrol, hogy
"Tudtommal a kresz szerint az autopalya 60 - 130 tartomanyra van."
itt van az ami a KRESZ -ben van:
"3. §
A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések
...
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."

Ez azt mondja hogy ne veszelyeztesse...

Nekem az a veszelyeztetesi kategoria, amikor sportkocsi mar megy 170 -el autoplalyan (regi suzi swift ~ 145, atlagos auto ~ 155), illetve az amikor a lassu tetuje nem tud legalabb a leglassabb kamion moge beallni, azaz ha 85 -el megy. Ennyi. Benne van a KRESZ -ben, olvasd el. Es meg egyszer a 60 az _nincsen_ _benne_.
(jo lehet hogy benne van de akkor masoljad be nekem... hogy hinni tudjak)

D.O.N. 2008.05.17. 12:42:29

halkan mondom, elképzelhető, hogy abban a szuziban nagynéném trécselgetett:)
A sebesség, a trécselés, a márka és a hajszín ráillik:D
De most komolyan. Volt alkalmam eltölteni mellette pár kilómétert. Hát szörnyű. Én magam is toltam volna lefelé tökig nyomott dudával, ha elém kerül. Főúton rendszeresen max 70, autópályán pedig sosem érte még el a százat. Nem a kocsi hibája, mert az 1,4-es lévén vinné simán. Itt a sofőrrel van a baj:) Volt olyan, hogy egy 50 km-es távot 1,5 óra alatt tettünk meg...
Pedig nem rutintalan 20 éve vezet. Balesete nem volt túl sok, mégis tetű módjára tud vezetni. Ja és a legdurvább: ilyen idegtépő sebesség mellett is képes fél évente egyszer gyorshajtani:D:D:D:D

Dácccs 2008.05.18. 00:19:49

Miért kell állandóan a Suzukisokat buzerálni? Azért mert, hogy a nő nem mert menni az az ő baja, te meg ha satut vágtál akkor nem 130-al mentél...

NRGi 2008.05.18. 11:22:52

Mostanában kezd tele lenni a hócipőm a női sofőrökkel:
- Budapesten ők is eltanulták a pofátlan közlekedés módját;
- balra kanyarodáskor következetesen az úttest közepén vagy jobb szélén állnak meg (bár ezt a férfiak is sokszor csinálják);
- indokolatlan lassúhajtás --> százméteres sorok möggötte, nyilván nem zavarja, mert a tükrök úgy vannak beállítva, hogy magát lássa;
- konstants "vokalizálás" (mobil);
- sokszor a képességeiket bőven meghaladó méretű és teljesítményű autó.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.18. 12:44:04

Egyetértek! Olyan, mint anyám az L200-ban mind a 150 cm-ével... Minden sarkát állandóan plasztikázhatom...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása